Acties:
  • +2Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:52
f2ride2001 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:28:
Ik zal ook eens meedoen. Hier een leuk plaatje van mijn trots:
Met dank aan Moto73, die gasten kunnen wel fotograferen :P

[Afbeelding]

@lolgast Deze mag in de lijst.

PS mag je er ook meerdere in zetten?
Ik dacht even dat je er een bituRbo sticker op had zitten met de vraag of je levensmoe was :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

f2ride2001 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:28:
Ik zal ook eens meedoen. Hier een leuk plaatje van mijn trots:
Met dank aan Moto73, die gasten kunnen wel fotograferen :P

[Afbeelding]

@lolgast Deze mag in de lijst.

PS mag je er ook meerdere in zetten?
Die had je ook best wel in het groot mogen posten hoor. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Die had je ook best wel in het groot mogen posten hoor. 8)
Dat jij hier van die onbeschoft grote foto's plaatst zonder ze netjes te ThumbNailen wil niet zeggen dat iedereen dat dan maar moet gaan doen, hé 8) >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:52:
[...]

Dat jij hier van die onbeschoft grote foto's plaatst zonder ze netjes te ThumbNailen wil niet zeggen dat iedereen dat dan maar moet gaan doen, hé 8) >:)
Ik weet van niks, ik ben altijd zo braaf... O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 11:32
Ghostrider schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:43:
@xos Zie je wel op zandvoort dan.

Ik rijdt ook groep 2 ivm ontbreken enige kennis van de baan.

Ter herkennen aan een circuitmotor met diverse reclame erop, Revitpak en LS2 cr2 helm.
Ok, ik weet nog niet welk pak en helm ik meeneem, ligt aan het weer. Motor is te herkennen aan: https://www.instagram.com/p/BzgeZich6GF/ Alleen dan met een onderkuip gemonteerd.

Spreek me gerust aan als je een praatje wilt maken. En misschien zitten we wel in dezelfde groep :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31
teacher schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:31:
Even een actiefoto nog van de hondadag:
[Afbeelding]
* teacher doet het niet zo goed in de warmte :9

Zoveel foto's heb ik niet van mezelf op de motor, dus best wel eens leuk. Misschien moet ik net als mike on the bike ook een insta 360 x camera kopen :P
Wat voor model is die kleine chopper? Die wil ik ook! :D O+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Vrijdag schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Zodat je een keer met je voeten bij de grond kan? :+

Awesome

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Vrijdag
Raym09 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Zodat je een keer met je voeten bij de grond kan? :+
:Y

Ik zie het al helemaal voor me:

8)

[Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 05-07-2019 13:00]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:19

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als je dacht dat de mijne stinkt:

reed net achter me aan richting de motorkledingwinkel. Op de geur (en het geluid ook, trouwens) afgaand zou je zweren dat er een 80 jaar oude diesellocomotief aan komt (en het zou me niks verbazen als sommige onderdelen daar ook vandaan kwamen). Als je wilt weten waar hij woont hoef je alleen maar het spoor van dood onkruid en gevogelte volgen :').

Maar goed, ik was daar dus voor dittem:

.

Ik wilde ook zo'n full protector jacket maar de rit zal nog steeds deels over asfalt verlopen en daar zijn die jassen echt niet veilig, dus dat liet ik even voor wat het was, gaat nog maanden duren voor ik de crossbaan op ga, maar deze knie/scheen beschermers zijn onder de motorbroek wel handig morgen.

- edit -

Zometeen hobbelen we richting camping the Mietvelder te Angerlo voor een weekendje kamperen, sterke verhalen en misschien een zandpaadje of twee.

[Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2019 13:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:30

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb nog een alpinestars sticker over.
Is er nog ergens plek voor op die alp van je?

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Rubman schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:23:
Ik heb nog een alpinestars sticker over.
Is er nog ergens plek voor op die alp van je?
Wat denk je zelf :7.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubman

Rubman

* Rubman pakt een envelop stopt sticker erin en schrijft adres op.

AAN:
Gast met die maffe rode alp vol stickers ergens in het zuiden van NL :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Ohja, @HTT-Thalan, ik had nog een zo'n gele "NIET AAN LIKKEN" sticker gevonden, wilde je die nog?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Chakotay schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:35:
Ohja, @HTT-Thalan, ik had nog een zo'n gele "NIET AAN LIKKEN" sticker gevonden, wilde je die nog?
:+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 20:54

w4rguy

Team Manager NAB Racing

@HTT-Thalan ik zou serieus een Ja/Nee sticker voor je willen kopen. Voor je brievenbus. Maar dan op de motor :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

ToolkiT

brit-tweaker

Om even over de discussie uit vorige topic terug te komen over de beste manier om in de UK te komen..

Ik zag vandaag dit:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

ToolkiT

brit-tweaker

Vrijdag schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Is een 125cc vermoed ik, met zelfde blok als de Varadero125...
https://www.autotrader.co...e=&seller-type=&keywords=

Honda VT125 Shadow of Honda Rebel CA125V

[Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 05-07-2019 15:45]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3Henk 'm!
Nieuw topic daar moet even een virtueel plasje in gedaan worden natuurlijk.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 10:00
He, topic komt weer bovendrijven :P Volgens mij heb ik hier jaren geleden voor het laatst wat gepost, toen ik nog een Suzuki GSX600F had. Die is inmiddels al een tijdje weg, nadat 'ie weigerde te starten, lampjes in het dashboard alle kanten op gingen en hij gewoon over het algemeen op was. Vanaf toen deed ik ook 60km enkele rit voor woon/werkverkeer, dus dat tikte wel aan qua kilometertjes. In chronologische volgorde daarna:
  • XJ600 van mijn broer voor een paar weken. Meneer had zelf inmiddels al een FJR1300, dus toen mijn eigen fiets echt niet meer wilde kon ik zijn oude berijden. Tot 'ie water in de tank kreeg en daarna verder in het blok. Reed niet zo soepeltjes :+
  • XJ900 van mijn vader, want ook hij had al een andere :P Ding had al ruim over de 2 ton gereden, DIY mistlicht en andere elektronische hulpjes, plus een gigantische badkuip eromheen. Die heeft het nog een maandje of vier, vijf volgehouden, tot ook die de geest gaf. Was al een oud ding; benzineslang was poreus en vervangen nadat ik 's ochtends ineens een lege tank had, terwijl ik de avond ervoor nog een volle had. Hij had ook ergens lekstroom waardoor iedere avond de accu eruit moest aan de druppellader en er 's ochtends weer in. Ging er wel netjes mee naar de garage als ik iets merkte, maar zij vertelden me ook dat het in feite niet meer was dan wachten tot 'ie de geest volledig zou geven. Dat deed 'ie midden in de winter.
  • VFR750 uit '92, heerlijk ding. Gekocht met 58k op de teller, ongeveer 2,5 jaar later weggedaan met 150k, toen was 'ie voor mij economisch ook op. Ik haalde er zonder al te veel moeite een verbruik van 1:20 mee, dat was toch wel fijn. Met deze motor ook mijn eerste en tot nu toe enige schuiver gemaakt. Motorisch heeft 'ie dat prima overleefd, maar het plastic was aan een kant weggevaagd. Had ik kunnen vervangen, maar met €2500 was dat meer dan ik voor die motor zelf heb betaald _O- Mijn €2,50 oplossing was een rol zwarte ducttape en daarmee in ieder geval de boel zo afplakken dat regen en troep niet zomaar bij de printplaat van het dashboard kon komen. Ergens rond de 130k heeft 'ie een nieuwe achterbrug gekregen nadat bij het stellen van de ketting bleek dat die helemaal naar de kloten was ofzo :') Rond die tijd ging het dashboard ook in discomodus; lampjes voor knipperlichten stonden altijd aan, behalve wanneer het knipperlicht zelf brandde. De verlichting achter de snelheidsmeter was ook uitgevallen, dat is gefixt met een fietslampje aan het ruitje plakken die de boel bescheen :D :7 Uiteindelijk gingen er toch steeds meer kleine dingen kapot om het blok heen, waardoor het voor mij beter was om een nieuwe te halen en deze voor een paar honderd euro te doneren aan een sleutelaar. met 150k op de teller was 'ie net ingereden, voor iemand met verstand van zaken en tijd over is dat prima om te toveren naar een prima te berijden motor.
  • VFR800 uit 2001, want ik ben inmiddels wel redelijk van de VFR. Heb bij het shoppen voor de vervangen van de 750 ook op een CB1000 en een Yamaha Bulldog gereden. Dat was het toch niet helemaal, deze VFR wel. Althans, in den beginne. Het verbruik was de eerste maanden met gemiddeld 1:15 bij rustig rijden even wat onhandig, inmiddels doet 'ie zo'n 1:16,5/1:17, iets schappelijker. Bij de eerste keer dat ik de ketting weer liet stellen bleek er een strak punt in te zitten (die was mij niet opgevallen bij de proefrit/rondgang, maar ik ben ook zo technisch als een aardappel), die keurig onder garantie is vervangen. Gekocht met 36k, 10k later voor de grote beurt omdat mijn achterband lek was. Dus, 48k beurt, dan moeten de kleppen ook gecontroleerd en eventueel gesteld worden. Met VTEC is dat gezeik, maar het is te overzien, meestal. In mijn geval moesten alle kleppen gesteld worden, omdat een vorige eigenaar ze zelf had aangepast. De monteur die er mee bezig was verwonderde zich over het feit dat het nog niet allemaal was ontploft. Uiteindelijk zijn ze er 4 dagen mee bezig geweest om alles weer goed te krijgen. Bij die beurt bleek ook dat het balhoofdlager versleten was, die heb ik onder gedeelde garantie bij de dealer kunnen laten fixen. Nieuwe banden eronder, en verder het gewone werk wat onder een grote beurt valt. €2000 euro lichter (danku Premium Motors voor het gigantische matsen bij geschreven uren _/-\o_ ), maar sindsdien geen gezeik meer gehad. Ding rijdt als een malle, heerlijk geluid, knipperlichtindicators doen het zoals het hoort, kuipen nog heel, ik ben tevreden.
Inmiddels staat de teller van deze motor ook al in de 60k, en met ruim 2500km per maand loopt dat nog wel een eindje op de komende tijd. Ben benieuwd hoe lang deze het vol weet te houden. :*)

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:04
ToolkiT schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Is een 125cc vermoed ik, met zelfde blok als de Varadero125...
https://www.autotrader.co...e=&seller-type=&keywords=

Honda VT125 Shadow of Honda Rebel CA125V
Volgens mij is het een aprillia red rose ofzoiets.
CMX heb ik ook op zolder staan en lijkt er niet op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41
Waaj schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:39:
@wimmel_1 De laatste keer dat ik er was lag de Achterhoek in Gelderland ;)
Gelderland? De Achterhoek hoort bij Duitsland, toch?

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:35:
Ja :D.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Potverdomme net iets te vroeg getankt :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
w4rguy schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:54:
@HTT-Thalan ik zou serieus een Ja/Nee sticker voor je willen kopen. Voor je brievenbus. Maar dan op de motor :P
Kopen? Op de meeste stadhuizen liggen ze voor het oprapen, zo meenemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:51

Secsytime

Automagisch

Vandaag de brommer opgehaald na wat groter onderhoud, had het graag zelf willen doen.. maar helaas heb ik er door de kleine geen tijd voor op dit moment.

Maar de motor rijdt zo ontzettend lekker weer!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 19:25
Afgelopen week nog een mooi ritje gedaan met random motor rijders van in en rond Eindhoven. Gelijk wat nieuwe mensen leren kennen 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 15:03
Morgen eindelijk de Tracer ophalen. Nu komt de vraag, omdat ik morgen pas de meldcode krijg voor de verzekering, Als ik vervolgens ter plekke de verzekering afsluit bij bijv Univé is deze dan direct geldig?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:14

steveman

Comfortabel ten onder

Weer in Luxemburg \o/ Uitzicht op de spoorwegovergang in Kautenbach, oh en ik hoor de elektrische "bong bong bong" ook... En de trein... En de kerkklok...

Mooie grapjas onderweg nog, een GS, geen boxer, stond langs de kant van de weg. En een tijdje later kwam ie even naast me rijden, bekeek de boel eens even of zo :? Bij het passeren een knikje... En toen zette ie me toch een lange 12u wheelie in, hij moest langs de tank kijken :D

Foei.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 11:32
Pagman schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:41:
Morgen eindelijk de Tracer ophalen. Nu komt de vraag, omdat ik morgen pas de meldcode krijg voor de verzekering, Als ik vervolgens ter plekke de verzekering afsluit bij bijv Univé is deze dan direct geldig?
In de meeste gevallen krijg je direct na de aanvraag bericht dat de motor in voorlopige dekking is genomen. Op dat moment ben je dus verzekerd. De verzekeraar evalueert daarna je aanvraag en als alles in orde is wordt de je aanvraag definitief geaccepteerd. Wacht wel met rijden op het bericht dat de voorlopige dekking is ingegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@steveman zie je eruit als een agent? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Uberdude schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:33:
Afgelopen week nog een mooi ritje gedaan met random motor rijders van in en rond Eindhoven. Gelijk wat nieuwe mensen leren kennen 😁
[Afbeelding]
Dat is ook in mijn regio. Hoe ben je hier terecht gekomen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

streamnl schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:17:
[...]

Ik denk op de motor :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NLDViane
@Chakotay das een rooie kaart :+

Over rood gesproken, @Vrijdag doe je ding eens :Y die teaser van gister was al een goed begin

[Voor 19% gewijzigd door NLDViane op 05-07-2019 19:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Pagman schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:41:
Als je zoals Xos zegt direct bevestiging krijgt wel. Mijn verzekering afgesloten via een vriend van me die assurantieadviseur is. Ik hoefde alleen maar een appje te sturen met het kenteken en wanneer ik weg ging rijden, dan gaf hij als reactie dat ie was verzekerd en dat was genoeg.

Hij is weer op dreef jongens: YouTube: Best Casual Adventure Motorcycle Gear

Dat overhemd ziet er oprecht wel echt gaaf uit.

[Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 05-07-2019 20:08]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 11:10
wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:35:

@f2ride2001 Onder welke provincie mogen we je plaatsen én wat is 't bouwjaar van de TL :) meerdere foto's kan natuurlijk ook als je 't linkje naar het album opgeeft :o
Noord Brabant, bouwjaar 1997 (het beste bouwjaar 8) )

Deze heb ik ook nog, in 2012 gerestaureerd.

GS550

Sinds restauratie ook al weer 14.000km mee gereden :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

f2ride2001 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Noord Brabant, bouwjaar 1997 (het beste bouwjaar 8) )

Deze heb ik ook nog, in 2012 gerestaureerd.

[Afbeelding: GS550]

Sinds restauratie ook al weer 14.000km mee gereden :9
De TL is in volle glorie vermeldt 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

steveman schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:58:
Weer in Luxemburg \o/ Uitzicht op de spoorwegovergang in Kautenbach, oh en ik hoor de elektrische "bong bong bong" ook... En de trein... En de kerkklok...

Mooie grapjas onderweg nog, een GS, geen boxer, stond langs de kant van de weg. En een tijdje later kwam ie even naast me rijden, bekeek de boel eens even of zo :? Bij het passeren een knikje... En toen zette ie me toch een lange 12u wheelie in, hij moest langs de tank kijken :D

Foei.
Dat klinkt als hotel Huberty.
Wij zitten in de Pfalz van een weizen te genieten. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

D'oh, vergeten m'n snor af te scheren! :P

60km gedaan en nu maar richting dönnerzaak. Was best wel een beetje moe na aankomst vanmiddag. Vies warm in de wagen, airco moet denk ik gevuld, al spuugde ie laatst nog ijs in m'n gezicht. En al dat heen en weer lopen tussen devices voor Rammsteinkaarten was ook niet niks :D

Anyway, dat wordt lekker slapen vannacht, kerkklok of niet :P En morgen weer bochten \o/
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:25:
[...]

Dat klinkt als hotel Huberty.
Wij zitten in de Pfalz van een weizen te genieten. :P
Jepjep! Weet jij ook gelijk hoe je android WEL op de wifi krijgt? Laptop werkt, android tablet werkt... android telefoon authentiseert niet :/

Ik sprak net even de gastvrouw, ze zei dat er sinds het aanbrengen van die witte markeringen op de N25 geen motorrijders meer zijn verongelukt. Da's nog eens een maatregel (en onthutsend dat men er zo op gewezen moest worden :X)

[Voor 33% gewijzigd door steveman op 05-07-2019 23:21]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

.

[Voor 99% gewijzigd door steveman op 05-07-2019 23:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen idee. Alleen bij Huberty op het terras gezeten en gegeten, nooit daar gelogeerd. En Android heb ik al helemaal geen verstand van.

Maar inderdaad, ook in de kleine weggetjes in de Eifel zie je heel veel mensen de bochten afsnijden met duizelingwekkende snelheden. En dat is dan precies waarbij het vaak gruwelijk fout gaat: frontaaltjes midden in de bocht. Die blokken (en controles) helpen daar echt wel tegen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Alleen jammer dat ze best wel glad kunnen zijn :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat niet authenticeren van die Android telefoon kun je toch gewoon oplossen door die meuk in de "Sûre" te gooien en vervolgens gezellig met de overige bezoekers persoonlijk te gaan ouwehoeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Eventuele gladheid van die blokken, maar dat is zeker met vochtig weer wel een risico ja. (Bladeren in het najaar liggen daar dan ook genoeg)

Over glad gesproken: de bandjes rijden echt anders dan ik gewend ben. Duidelijk een hardere rubbercompound. Met een béétje hellingshoek veel rolgeluid ook. En met wat meer hellingshoek heb je opeens even een moment waar je doorheen moet om op de 'blokken' op de zijkant te komen. Dan zoekt de band heel even, beetje vaag om te omschrijven maar goed. Je verliest geen grip, maar ik had meer vertrouwen (vooralsnog) in de Road5. Dat was een bewuste keuze, begrijp me niet verkeerd. Maar de fysieke grenzen van de Road5 lagen gewoon verder dan mijn skills. Bij deze banden weet ik dat nog niet zeker. Dat komt misschien nog. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 19:25
streamnl schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:17:
[...]

Facebook pagina, motor rijders Eindhoven.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Samenvatting TCN offroad rit van vandaag:

@Grubeater is op zijn muil gegaan, ik heb iemand zijn achterlicht eruit gereden, er was water, en veul stof.

.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:16
Hola vanuit een warm Mallorca waar motorrijders nog nooit gehoord hebben van bescherming :P

Op drie uitzonderingen na iedereen in korte broek en t shirt

Hoi :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLDViane
Shadow_Agent schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:55:
Hola vanuit een warm Mallorca waar motorrijders nog nooit gehoord hebben van bescherming :P

Op drie uitzonderingen na iedereen in korte broek en t shirt
Is t veel te warm voor daar, bandjes hebben veel grip met dat warme asfalt dus vallen ze niet :+ Als je over de heuvels/bergen rijd kom je meer met pak tegen, maar dat zijn voornamelijk toeristen op een huurmotor :+

* NLDViane werd ook raar aangekeken op Gran Canaria toen ie in volledig pak door de stad reed

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, geslaagd voor een nieuw pak, toch maar de geldboom omgehakt en voor volledig gelamineerd Goretex gegaan met de Rev'It Poseidon 2 GTX

De jas kon ik meteen meenemen, de broek was helaas niet in de juiste maat op voorraad. Rev'It zelf had hem nog wel liggen, dus ik kan hem over een paar dagen ophalen als het goed is.

Zowaar kwam ik onderweg de eerste regenbui in 3 weken tegen, dus ik heb het spul meteen kunnen testen ook :+

Wel meteen een klein kritiekpuntje, aan de binnenkant zit zo'n mooi Goretex-labeltje... Gedeeltelijk achter een van de ventilatiepanelen, doe dat dan een paar cm lager 8)7

[Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 06-07-2019 18:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:32
Chakotay schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:52:
Zo, geslaagd voor een nieuw pak, toch maar de geldboom omgehakt en voor volledig gelamineerd Goretex gegaan met de Rev'It Poseidon 2 GTX

[Afbeelding]

De jas kon ik meteen meenemen, de broek was helaas niet in de juiste maat op voorraad. Rev'It zelf had hem nog wel liggen, dus ik kan hem over een paar dagen ophalen als het goed is.

Zowaar kwam ik onderweg de eerste regenbui in 3 weken tegen, dus ik heb het spul meteen kunnen testen ook :+

Wel meteen een klein kritiekpuntje, aan de binnenkant zit zo'n mooi Goretex-labeltje... Gedeeltelijk achter een van de ventilatiepanelen, doe dat dan een paar cm lager 8)7
Mooie aankoop! Laat het na uitvoeriger testen nog eens weten hier hoe hij bevalt, staat ook bovenaan mijn wishlist voor de winter :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:52:
Top pak, heb hem zelf ook.
Tot 25 graden prima te doen, bij 28 werd het mij te heet en heb ik een doorwaai jas gehaald.
Broek gaat wel (niet te veel truzelen 😉)

Eerste rit voor mij was die vreselijke hagelbui eind maart en dat ging ook goed (deed wel zeer zonder winter voering grrr)
Daarna nog een paar stevige buien gehad. Pak neemt minimaal water op en droogt lekker snel.

Tot zover dus 👍

Wat vind jij van die stormkraag?
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het nou echt prettig vind. Soms denk ik dat hij juist turbulentie genereert en daar door water tegen de voering van mij helm aan blaast.

[Voor 14% gewijzigd door S4All op 06-07-2019 18:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hmz, net nog even snel boodschappen gedaan, laat ik na thuiskomst de motor in de tuin omdonderen :X Had de standaard niet goed uitgeklapt... Geen schade gevonden gelukkig, zelfs geen krassen op de valbeugels.

@S4All de stormkraag heb ik er direct afgehaald, veel te warm voor nu. Die probeer ik wel weer als het -10°C word :P Ik heb normaal in de winter altijd een losse windstopper-kraag die zowel onder de jas als onder de helm valt, dat bevalt prima. Ik ga hem zeker een keer proberen in de winter, maar aangezien hij niet helemaal tot onder de helm afsluit verwacht ik er niet veel van.

@Twijfels doe ik zeker!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

* Stacheldraht zit momenteel op een terrasje naast het hoofdkantoor van Kärcher in Duitsland.

Ben op doorreis naar Tsjechië voor een kanovakantie zonder motor helaas.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:35
Vandaag helaas de motor de eerste keer laten omdonderen. Gelukkig 0 schade. De Pan heeft valbeugels waar kapjes op zitten die de grond door de vorige eigenaar al een keer hadden gezien.
Kon de motor niet meer houden omdat de weg schuins afliep, mijn been dus te kort was en omdat ik op was. Gisteren de boot van Kiel naar Oslo gepakt wat goed beviel, tot we gingen slapen. De boot ging alle kanten op waardoor het flink schudde waardoor ik geen oog had dicht gedaan.
We moesten ongeveer 400 KM rijden, en na 100 KM omgevallen. Daarna maar snelste route naar bestemming gepakt. In Noorwegen schiet dat nog steeds niet op met 60 en 80 wegen.

Al met al een fantastische dag gehad, maar niet volledig kunnen genieten omdat ik echt op was. Maar ik moest door omdat we alles geboekt hebben.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn er alweer 2 vandaag, doe eens niet jongens :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:50:
Dat zijn er alweer 2 vandaag, doe eens niet jongens :+
Ik ben vandaag op een Africa Twin geknald _O-.

Nu ligt mijn schouder in de soep ;(.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
Wat heeft dat met je tafelmanieren te maken dan? :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Joopieboy sorry, ik zal het niet meer doen! :+

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Vrijdag
lolgast schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:06:
Wat heeft dat met je tafelmanieren te maken dan? :9
"Ober, er zit een AT in mijn soep! }:| "

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 26-05 21:09
Die Africa twins zijn redelijk zeldzaam aan het worden, doe er eens voorzichtig mee -O-

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Vrijdag stuk erger nog, een stuk @HTT-Thalan in de soep! :+

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gaat goed hier!

Glimmende kant boven toch?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

S4All schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:05:
Gaat goed hier!

En als je onderkant ook glimt?

Kuip down!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

S4All schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:05:
Gaat goed hier!

Nope, volle bak de zandbak in, voorvork uit het lood en iets achter mijn schouderblad in de poeier gevallen. Arm ook beurs.

Maar het was het begin van de rit en ik laat me geen zandrit door de neus boren, dus met sleutel twaalf de vork weer recht gezet en de dag uitgereden.

Gaandeweg de dag gewoon weer gas gegeven en zelf niet meer gevallen. Ik moet helaas nog wel een nacht op een matje slapen in de tent :+ dus die schouder zal morgen wel muurvast zitten.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@HTT-Thalan is de AT nog wel heel? :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Achterlichtje stuk, dawast :+. Die dingen geven niet mee...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:13

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:16:
[...]

Nope, volle bak de zandbak in, voorvork uit het lood en iets achter mijn schouderblad in de poeier gevallen. Arm ook beurs.

Maar het was het begin van de rit en ik laat me geen zandrit door de neus boren, dus met sleutel twaalf de vork weer recht gezet en de dag uitgereden.

Gaandeweg de dag gewoon weer gas gegeven en zelf niet meer gevallen. Ik moet helaas nog wel een nacht op een matje slapen in de tent dus die schouder zal morgen wel muurvast zitten.
Met mijn sleuteltje 12.

Bij de doorwading ging ik er te hard in en sloeg de Alp af. Evenwicht bewaren met Dennis en weer starten en er uit rijden.
Bij de pauze liep er nog water uit mijn laarzen. :+

Daarna bij een haakse bocht op een zandweggetje trok ik de koppeling in en kiepte het voorwiel om tegen de berm.
Gelukkig reed ik als laatste, dus kon ik zelf de motor rechtop zetten. 8)7
Eerst moest ik mijn laars onder mijn motor uit trekken nadat ik de noodschakelaar had omgezet. Eerst geprobeerd om met de rug naar de motor toe te tillen, maar dat lukt niet met mijn knieën. Ondertussen liep er een beetje benzine vanonder de tankdop weg.
Toen de motor rechtop gezet door het stuur en bagagerek vast te pakken. Toen de jiffy uit geklapt en de motor recht gezet.
De spiegels goed gezet en na even starten waren de vlotterkamers weer vol en liep de moter van mijn motor weer.
Dennis kwam mij toen toegemoed rijden.

Wij zijn op 120km gestopt met de 270km lange route. Toen wij aan kwamen bij de camping kwam een paar minuten later het snelle drietal aan, zij hadden wel de hele route gereden. 7(8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 23-05 23:18

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@BvZwolle is dat mislukt Frans voor Triumph? :+

@Grubeater dan zal je aardig gesloopt zijn... Dat lompe ding van mij weer overeind krijgen viel me nog mee trouwens, trucje dat ik ergens gezien heb werkte prima. Met je rug er tegenaan gaan 'zitten', stuur en passagiers handvat vastpakken naast je, en dan terwijl je opstaat de motor omhoog duwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvZwolle
Chakotay schreef op zondag 7 juli 2019 @ 07:10:
@BvZwolle is dat mislukt Frans voor Triumph? :+
Dit is typisch Belgisch. Te lui om een fatsoenlijke advertentie in elkaar te flansen. 7(8)7

Acties:
  • +6Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Mooi stukje gezwets van Teapotone over motorrijden
Ever since I got my first bike, to getting on my first racing bike and had my first crash, I've been told endless times "it's dangerous", "you'll get hurt", "we don't want nothing to happen", "it's not worth it", "you could DIE."

Trust me, I know. I guarantee I've thought about it more than anyone I've talked to that doesn't ride. If I do die riding someday (which I hope that day never comes,) know that I'm the happiest I could be, sweating like a pig or shivering from the cold air, ass is as sore as it could be, enjoying what I love and what it gives me.

Those really close to me know it's much more then getting on a machine and how much it means to me.

What lots of people don't know is that you make so many memories, go on so many adventures, how freeing it is, make new friends and one day sitting around with everyone, you'll have a moment where you think to yourself "damn, never would I thought I'd gain another family out of this and love them as much as I love my own."

THE DREAM THAT MANY WILL NOT UNDERSTAND:

I bought a BIKE for a personal dream.

One day when I am very old and when I can not walk anymore, it will be in my garage as a trophy of my memories.

I met people who taught me something and have the same spirit and I met others that I'm glad I forgot.

I got wet,
I felt cold,
And I felt warm,
I was afraid,
I fell,
And I stood up,
I even hurt myself.

But also, I laughed out loud inside the helmet.
I spoke a thousand times with myself.
I sang and shouted with joy like a madman,
And yes ... sometimes I cried.

I have seen wonderful places and lived unforgettable experiences.

I often made curves that even Valentino Rossi would be proud of; other times I took curves full of terror.

I stopped a thousand times to see a landscape.

I spoke with perfect strangers, and I forgot people I see every day.

I went out with my demons inside and returned home with a feeling of absolute peace in my heart.

I always thought how dangerous it is, knowing that the meaning of courage is to advance even when feeling fear.

Every time I go up to my machine I think about how wonderful it is.

I stopped talking to those who do not understand, (they just don’t understand) and I learned through gestures to communicate with other riders.

I spent money that I did not have, gave up many things, but all these things are not worth a moment without my BIKE.

It is not a means of transport or a piece of iron with wheels, it is the lost part of my soul and my spirit.

And when someone says to me: "You have to sell your BIKE and you have to be a more serious person", ... I do not answer. I just turn my head and smile, walking on, to my BIKE..... only the person who loves them understands it.

May God bless my friends and their choice of great people!

And the adventure continues...

COPY AND STICK THE TEXT WITH A PHOTO ... LET'S DO IT VIRAL.
Feeceboeklink

Awesome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:19:
[...]

Met mijn sleuteltje 12.

Bij de doorwading ging ik er te hard in en sloeg de Alp af. Evenwicht bewaren met Dennis en weer starten en er uit rijden.
Bij de pauze liep er nog water uit mijn laarzen. :+
Voortaan je broek over je laarzen!
Daarna bij een haakse bocht op een zandweggetje trok ik de koppeling in en kiepte het voorwiel om tegen de berm.
Gelukkig reed ik als laatste, dus kon ik zelf de motor rechtop zetten. 8)7
Als je nou voortaan in het midden van de groep rijd hoef je minder hard bjj te trekken en kunnen we sneller te hulp schieten :*.
Eerst moest ik mijn laars onder mijn motor uit trekken nadat ik de noodschakelaar had omgezet. Eerst geprobeerd om met de rug naar de motor toe te tillen, maar dat lukt niet met mijn knieën. Ondertussen liep er een beetje benzine vanonder de tankdop weg.
Toen de motor rechtop gezet door het stuur en bagagerek vast te pakken. Toen de jiffy uit geklapt en de motor recht gezet.
De spiegels goed gezet en na even starten waren de vlotterkamers weer vol en liep de moter van mijn motor weer.
Dennis kwam mij toen toegemoed rijden.
Gewoon harder rijden! Dan word je van je motor gesmeten voor hij de grond raakt en lig je er niet onder. Trust me, I know :+.

Ik vond toen ik net mijn lenzen pakte alsnog pijnstillers in mijn tas. Ben ik voor niks zonder gaan slapen ;(.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
BvZwolle schreef op zondag 7 juli 2019 @ 07:51:
[...]

Dit is typisch Belgisch. Te lui om een fatsoenlijke advertentie in elkaar te flansen. 7(8)7
Dit is typisch Hollands, om zomaar random stommiteiten op 't internet 'typisch Belgisch' te beginnen noemen.

Echt, jongeuh... 7(8)7

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vrijdag
Raym09 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:34:
Mooi stukje gezwets van Teapotone over motorrijden

[...]

Feeceboeklink
Those who know don't explain.
Those who don't know don't understand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Eh, welk deel hiervan zou iets voor mij zijn? :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moest ook even nadenken, vermoed de kleur :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvZwolle
SmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:57:
[...]

Eh, welk deel hiervan zou iets voor mij zijn? :?
De kleur, maar ook de motor zelf hoor. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
BvZwolle schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:54:
[...]

De kleur, maar ook de motor zelf hoor. :)
Ik weet dat mannen vaker kleurenblind zijn... maar dit is nogal... paars. :p het is in ieder geval totaal geen blauw, haha. Eerder roze. Totaal niks voor mij dus.

[Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 07-07-2019 13:13]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Ik weet dat mannen vaker kleurenblind zijn... maar dit is nogal... paars. :p het is in ieder geval totaal geen blauw, haha. Eerder roze. Totaal niks voor mij dus.
Dan weet je waarschijnlijk ook dat het technisch / biologisch gezien praktisch onmogelijk is dat vrouwen alléén maar kleurenblind zijn. Volledig blind is ook kleurenblind maar..... :9

[Voor 9% gewijzigd door Will_M op 07-07-2019 13:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:57
Iemand hier ervaring met een goedkopere communicatie set die ook met sena ecosysteem kan communiceren? Gaat niet vaak iemand achterop, maar als het is dan wil ik graag met elkaar kunnen praten..

Acties:
  • +27Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 15:03
Gisteren eindelijk de Yamaha op kunnen halen. En wat rijd het toch heerlijk, blok loopt super soepel met lekker veel koppel onderin en ook geen irritante trillingen door het frame heen die ik wel had bij de Kawa. Anderhalf uur op de snelweg naar huis helemaal geen last meer van mijn Rug of bips wat toch wel de reden was om een comfortabelere motor te kopen :P

En dan vandaag nog 3 uurtjes rond Alphen aan het crossen geweest. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Pagman mooi speelgoed, veel plezier ermee! Is dat nou wel blauw? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:31:
@Pagman mooi speelgoed, veel plezier ermee! Is dat nou wel blauw? :+
Ja, dit is wel een prachtige tint blauw O+

Veel rijplezier @Pagman !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:10
@Pagman veel plezier met je nieuwe fiets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45

Investig8or

What goes up, could come down

In het kader van doe-het-zelven (en daarbij vooral de motor steeds wat verbeteren...) heb ik een 10-delige Hel remleidingen kit (https://www.sparks-online...vfr800-vtec-abs-2006-2013) gekocht om het complete pakket van mijn Honda VFR800 ABS uit 2006 te vervangen. Er zat geen beschrijving bij dus het was even zoeken (per stuk vervangen, scheelt weer fouten maken) maar alles lijkt goed te passen qua lengtes. Ik heb nu echter nog 1 leiding over die ik niet kan vinden :+. Ik kom tot 4 leidingen aan de voorkant, 3 (kortere) bij het rempedaal en 2 vanaf de achterklauw en dus nog 1 over... Nergens een remleiding te vinden die het kan zijn: vanaf de remhendel voor is een kortere met een andere aansluiting (wel apart dat die niet vervangen wordt), kan niets vinden tussen de control valves. Ook handleiding/ Haynes kan ik het niet in vinden, heeft iemand een idee welke ik totaal over het hoofd zie of waar ik zoiets kan vinden? De laatste lijkt nog het meest op de koppelingsleiding... (wat bij de Galfer set ook daadwerkelijk zo is :/ )

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Investig8or schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:31:
In het kader van doe-het-zelven (en daarbij vooral de motor steeds wat verbeteren...) heb ik een 10-delige Hel remleidingen kit (https://www.sparks-online...vfr800-vtec-abs-2006-2013) gekocht om het complete pakket van mijn Honda VFR800 ABS uit 2006 te vervangen. Er zat geen beschrijving bij dus het was even zoeken (per stuk vervangen, scheelt weer fouten maken) maar alles lijkt goed te passen qua lengtes. Ik heb nu echter nog 1 leiding over die ik niet kan vinden :+. Ik kom tot 4 leidingen aan de voorkant, 3 (kortere) bij het rempedaal en 2 vanaf de achterklauw en dus nog 1 over... Nergens een remleiding te vinden die het kan zijn: vanaf de remhendel voor is een kortere met een andere aansluiting (wel apart dat die niet vervangen wordt), kan niets vinden tussen de control valves. Ook handleiding/ Haynes kan ik het niet in vinden, heeft iemand een idee welke ik totaal over het hoofd zie of waar ik zoiets kan vinden? De laatste lijkt nog het meest op de koppelingsleiding... (wat bij de Galfer set ook daadwerkelijk zo is :/ )
Teken dát wat je hebt gevonden eens uit in een paint tekening.

Het lijkt er op dat je met 4 leidingen aan de voorkant aan het werken bent met een leiding pér klauw vanaf de ABS pomp en dat er origineel een extra 'lusje' tussen de klauwen heeft gezeten.

Sowieso liefst even de originele fabrieksmanual voor dát framenummer erbij pakken (als je daar aan kunt komen). Haynes boeken zijn leuk / genieriek voor de hobby maar niet altijd even accuraat.... Het zelfde geldt ook o.a. voor de bestelsites voor (HEL) remleidingen, overigens :'(

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 07-07-2019 17:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
Via universal pairing kun je met een sena ook met de goedkope chinese setjes koppelen.
De kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met een sena , maar tot 80km per uur best te doen.

Zelf nu overgestapt naar 2x sena.
niek87 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:36:
Iemand hier ervaring met een goedkopere communicatie set die ook met sena ecosysteem kan communiceren? Gaat niet vaak iemand achterop, maar als het is dan wil ik graag met elkaar kunnen praten..

[Voor 3% gewijzigd door djiedjee op 07-07-2019 18:23]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• lolgast
@Raym09 Nog bedankt voor het noemen van de Brutale 675 he... Mijn budget wordt steeds verder opgerekt :+

Dinsdag bellen met Ducati Zaltbommel of ze interesse hebben in het terugkopen van mijn 749s (motor is van daar en altijd daar onderhouden) en zo ja voor welk bedrag. Knop is wel een beetje om inmiddels hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:34:
@Raym09 Nog bedankt voor het noemen van de Brutale 675 he... Mijn budget wordt steeds verder opgerekt :+

Dinsdag bellen met Ducati Zaltbommel of ze interesse hebben in het terugkopen van mijn 749s (motor is van daar en altijd daar onderhouden) en zo ja voor welk bedrag. Knop is wel een beetje om inmiddels hier
Puur ter informatie: Waar wil je die MV aan gaan schaffen / laten onderhouden?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 10% gewijzigd door Will_M op 07-07-2019 21:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@lolgast ruilen voor mijn rode? Die zijn sneller! :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Geen idee, er zijn niet veel officiële dealers ;) Aanschaf ook onbekend, kan particulier maar ook bij dealer zijn.
Hij is ook nog niet gekocht, met een gemiddelde vraagprijs van rond de €6750 vind ik hem eigenlijk te duur..

@Chakotay Dat wil je niet, jij hebt het 2005 model met de swingarm die meer in trek is. De mijne is op papier van 2005, maar is het 2004 model

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BvZwolle
Dit is wat mij betreft wel echt één van de mooiste motoren die er is. Alleen de Veloce vind ik nog gaver!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:02:
@wimmel_1 Geen idee, er zijn niet veel officiële dealers ;) Aanschaf ook onbekend, kan particulier maar ook bij dealer zijn.
Hij is ook nog niet gekocht, met een gemiddelde vraagprijs van rond de €6750 vind ik hem eigenlijk te duur..

@Chakotay Dat wil je niet, jij hebt het 2005 model met de swingarm die meer in trek is. De mijne is op papier van 2005, maar is het 2004 model
Als je rekening kunt én wilt houden met het feit dat zelfs een officiële merk dealer niet altijd tijd vrij wil maken voor je, zelfs niet als je met een cruciale electronica storing (eigenlijk) stil dient te blijven staan (ABS Error direct ná een 10K beurt bij die dealer)......

Alléén daarom zou ik 't merk inmiddels al gewoon niet meer in huis willen halen.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:13

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Chakotay schreef op zondag 7 juli 2019 @ 07:10:
...

@Grubeater dan zal je aardig gesloopt zijn... Dat lompe ding van mij weer overeind krijgen viel me nog mee trouwens, trucje dat ik ergens gezien heb werkte prima. Met je rug er tegenaan gaan 'zitten', stuur en passagiers handvat vastpakken naast je, en dan terwijl je opstaat de motor omhoog duwen.
Viel wel mee, kreeg de motor redelijk snel omhoog door de adrenaline.
Dat trucje probeerde ik ook, maar dat ging met mijn knieën niet. Ook lag mijn motor perfect horizontaal. Passagiershandvat kwam pas vanaf 1997 op de Transalp, op het subtype PD10. Ik heb ze wel liggen en ik ben nu opzoek naar een topkofferrekje van een PD10 voor op mijn PD06 zodat ik ze kan monteren.

Van de val heb ik alleen een schram en een blauwe plek op mijn onderarm. De motor heeft alleen een paar mini-krasjes in de kuip en op de spiegel. De doubletake spiegels hebben goed hun werk gedaan, niets mee aan de hand.
HTT-Thalan schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:02:
[...]

Voortaan je broek over je laarzen!
Dat had ik, dan stroomt het er gewoon overheen. :+
[...]

Als je nou voortaan in het midden van de groep rijd hoef je minder hard bij te trekken en kunnen we sneller te hulp schieten :*.
Met onverhard rijden haal je niet in, maar ik had wat meer naar voren kunnen rijden.
[...]

Gewoon harder rijden! Dan word je van je motor gesmeten voor hij de grond raakt en lig je er niet onder. Trust me, I know :+.
Met zo'n haakse bocht is dat wat moeilijker.
Ik vond toen ik net mijn lenzen pakte alsnog pijnstillers in mijn tas. Ben ik voor niks zonder gaan slapen ;(.
Maar aspirine was het niet :N
Ibuprofen 600mg had je inderdaad eerder moeten vinden. *;

Vanmiddag de motor afgetankt en daarna naar de dichtstbijzijnde wasbox gereden en de Alp afgespoten. Alleen jammer dat ik mijn laarzen ben vergeten af te spuiten. Van binnen zijn ze nog vochtig, dus er ook maar kranten in gestopt.
Bij het droogrijden over de Zevenheuvelenweg slipte de koppeling bij vol gas, bij 5000 toeren schoot de toerenteller door naar 7000 toeren. Dus de koppeling is ook op, met totaal 117500 km kan dat best. B)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Had graag vandaag de "S22" compleet van de randjes van de achterband willen verwijderen... maar het was aan het regenen toen ik wakker werd... en het bleef aan de gang. Dus de boel maar op de kar gezet en naar huys gegaan. Maar goed, het was weer leuk en man wat slaap dat toch heerlijk na een lange dag rijden. Ik kwam zo laat terug dat de eigenaresse zelfs ongerust was :D O+ De N25 is wel even totaaal anders in het pikkedonker (en daar rijd je dan ook naar). Heb ook een vos en vele muisjes over de weg zien banjeren.

Stoot ik me toch nog even m'n hoofd aan de spiegelsteun bij het schoonmaken, niet te zuinig! Hoop dat ik van de week nog pijnloos m'n helm kan dragen :') Moet nog even de cbr proefrijden met de nieuwe bandjes, en dan zondag naar Lelystad \o/
Uhm, paars... tarzan/dolfijn? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:48:
slipte de koppeling bij vol gas, bij 5000 toeren schoot de toerenteller door naar 7000 toeren. Dus de koppeling is ook op, met totaal 117500 km kan dat best. B)
Als je nog vaker van plan bent zand te happen kan ik een DRC koppeling van harte aanbevelen. Kan meer hitte afvoeren en dus handig als het wat taaier terrein is.

Ondertussen zit ik inderdaad aan de 600mg ibuprofen en heeft vrouwlief mijn schouder ingemasseerd met tijgerbalsem. De boel is dik aan het worden, maar ik heb goede hoop dat het onschuldig is. Ook een nieuw doosje cetirizine gehaald, zit helemaal onder die fucking rupsharen :/.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:11:
Had graag vandaag de "S22" compleet van de randjes van de achterband willen verwijderen... maar het was aan het regenen toen ik wakker werd... en het bleef aan de gang. Dus de boel maar op de kar gezet en naar huys gegaan. Maar goed, het was weer leuk en man wat slaap dat toch heerlijk na een lange dag rijden. Ik kwam zo laat terug dat de eigenaresse zelfs ongerust was :D O+ De N25 is wel even totaaal anders in het pikkedonker (en daar rijd je dan ook naar). Heb ook een vos en vele muisjes over de weg zien banjeren.

Stoot ik me toch nog even m'n hoofd aan de spiegelsteun bij het schoonmaken, niet te zuinig! Hoop dat ik van de weg nog pijnloos m'n helm kan dragen :') Moet nog even de cbr proefrijden met de nieuwe bandjes, en dan zondag naar Lelystad \o/

[...]

Uhm, paars... tarzan/dolfijn? :X
Lang verhaal kort: Je mocht met andermans motorfiets "rijden" en ging met die machine (op een aanhanger) naar Luxemburg .... En daar regende 't helaas? :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:18:
[...]

Lang verhaal kort: Je mocht met andermans motorfiets "rijden" en ging met die machine (op een aanhanger) naar Luxemburg .... En daar regende 't helaas? :9
Uh... Nou, allemaal eigen spul, vrijdag heen, vandaag (nat) terug.

Maar als iemand z'n motor* aan me wil meegeven, komaardoorhoor :D

*choppers need not apply

Zie dan... mocking me... :-)

[Voor 8% gewijzigd door steveman op 07-07-2019 22:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36
lolgast schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:02:

Begrijp me niet verkeerd, ben een groot fan van Italiaanse motoren en mijn volgende motor is ook een MV, maar ik zou wel oppassen met die brutale 675 en eerst een proefrit maken. Toen ik vorig jaar een nieuwe motor wilde kopen heb ik de markt een hele lange tijd in de gaten gehouden, maar koop zoiets alleen als je het geld kan missen. Als particulier schrijf je er namelijk gigantisch op af. Er gaan er regelmatig voor 6k (en soms minder weg) particulier, maar bij een dealer betaal je voor een beetje leuk model al snel 8k. Particulier zijn ze blijkbaar heel moeilijk kwijt te raken en er zijn wel wat probleempjes mee bekend waarvoor je toch weer snel naar een specialist moet. Ik heb toen proefgereden bij Dipi-moto (wel gerenommeerd op het gebied van MV, als 1 van de weinige in Nederland) en daar merkte ik al snel 1 ding: er is een vrij kleine markt voor en de mensen die er 1 willen hebben meestal er lang voor gespaard/kunnen het geld missen en kopen dan liever een nieuwe of bij een betrouwbare dealer. Zij kunnen dus een mooie premium vragen. Praktisch alles 2de hands wat daar stond was ook ingeruild en daar nieuw gekocht. Erg leuke zaak om binnen te kijken trouwens, maar wel nogal duur dus. :'(

Verder is het een schitterend model, maar de nieuwere brutale 800 rijdt toch wel een stuk fijner en zit voor iemand die wat langer is ook fijner. Dat en de afschrijving heeft mij toch wel wat weerhouden en toen ik aan het kijken was, vond ik de nieuwe 800 helaas nog te duur...Als je een goede deal wilt op een 675 moet je um dus particulier kopen, maar zorg dus wel dat alles goed gedocumenteerd is. (Heb trouwens toen een Monster 1100 evo gekocht voor de geïnteresseerden. :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:31

Je mag mijn monster 696 overnemen >:).

Zelf ben ik op zoek naar een tour motor. Ben een beetje uitgekeken hier in de buurt dus wil nu wat verder weg. En dat is gewoon niet lekker op een naked.

Iemand suggesties? Mijn budget is rond 7500 en ik zoek in België. Dus als iemand nog goede sites weet ook welkom.

Tot nu toe zijn mijn pijlen gericht op een multistrada 1200 of Africa twin. Zo iets.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@zynex Ik denk serieus dat je daar niet verkeerd aan gedaan hebt (écht niet). Een vriendin van me rijdt met een nieuw aangeschafte 2018 Dragster 800 RC en heeft er al de nodige keren (tot vervelens toe) mee bij de dealer gestaan.

Pagina: 1 2 3 ... 486 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee