Chakotay schreef op zondag 7 juli 2019 @ 07:10:
...
@
Grubeater dan zal je aardig gesloopt zijn... Dat lompe ding van mij weer overeind krijgen viel me nog mee trouwens, trucje dat ik ergens gezien heb werkte prima. Met je rug er tegenaan gaan 'zitten', stuur en passagiers handvat vastpakken naast je, en dan terwijl je opstaat de motor omhoog duwen.
Viel wel mee, kreeg de motor redelijk snel omhoog door de adrenaline.
Dat trucje probeerde ik ook, maar dat ging met mijn knieën niet. Ook lag mijn motor perfect horizontaal. Passagiershandvat kwam pas vanaf 1997 op de Transalp, op het subtype PD10. Ik heb ze wel liggen en ik ben nu opzoek naar een topkofferrekje van een PD10 voor op mijn PD06 zodat ik ze kan monteren.
Van de val heb ik alleen een schram en een blauwe plek op mijn onderarm. De motor heeft alleen een paar mini-krasjes in de kuip en op de spiegel. De doubletake spiegels hebben goed hun werk gedaan, niets mee aan de hand.
Dat had ik, dan stroomt het er gewoon overheen.

[...]
Als je nou voortaan in het midden van de groep rijd hoef je minder hard bij te trekken en kunnen we sneller te hulp schieten

.
Met onverhard rijden haal je niet in, maar ik had wat meer naar voren kunnen rijden.
[...]
Gewoon harder rijden! Dan word je van je motor gesmeten voor hij de grond raakt en lig je er niet onder. Trust me, I know

.
Met zo'n haakse bocht is dat wat moeilijker.
Ik vond toen ik net mijn lenzen pakte alsnog pijnstillers in mijn tas. Ben ik voor niks zonder gaan slapen

.
Maar aspirine was het niet
Ibuprofen 600mg had je inderdaad eerder moeten vinden.
Vanmiddag de motor afgetankt en daarna naar de dichtstbijzijnde wasbox gereden en de Alp afgespoten. Alleen jammer dat ik mijn laarzen ben vergeten af te spuiten. Van binnen zijn ze nog vochtig, dus er ook maar kranten in gestopt.
Bij het droogrijden over de
Zevenheuvelenweg slipte de koppeling bij vol gas, bij 5000 toeren schoot de toerenteller door naar 7000 toeren. Dus de koppeling is ook op, met totaal 117500 km kan dat best.