Dit lijkt bijna wel een mening...
Ik ben gek op die RGB meuk, maar geen kermisattractie. Stylish RGB, graag! Fans die roteren met kleuren en dan niet synchroon lopen ofzo... dát vind ik niet ok. Maar; stylish breathing of rustige patronen...yeah!
Anyway, semi-ontopic:
Ik heb nog geen ervaringen met Zen2 en het platform en ben al jaren van AMD weg. Ik heb inmiddels twee pc's samengesteld. Intel i9-9900K(S) of een 3900X. Beide met Gigabyte bord, respectievelijk een Z390 of een X570. Ook een schok want ik heb al jaren Asus borden...
Het hele Intel setje is net voordeliger dan de AMD set en is met gaming net beter (marginaal). Ik denk echter dat er nog meer uit de 3900X geperst kan worden met de juiste stabiele biossen en dat het platform meer future-proof is; alsmede de lol van 24 cores. De Z390 heeft niet alle zelfde features als de X570 en dat trekt me wel; lekker up to date zijn.
Dit zou zomaar eens een jarenlange Intel-fan (ik lig niet voor de deur in een slaapzak te wachten op nieuwe producten hoor) weer naar het AMD kamp kunnen krijgen.
Mijn laatste AMD was een AMD K7 Slot A processor op 1 GHz... Daarvoor de beste overclocker ooit; een AMD Duron 600 die op 900 liep door een HB potlood te gebruiken...
Waar de één in dit topic gal spuwt over het klooien en proberen en tweaken tot het lekker werkt, ben ik van de andere kant: heerlijk om 1000 euro stuk te slaan op hardware en dan dagen bezig te zijn om het perfect te krijgen... da's toch juist de uitdaging? Als je een pc wilt die direct werkt koop je een kant-en-klare en ga je meteen gamen.
/edit: cores van 16 naar 24 aangepast.