Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, Ik lees dat je blijkbaar ook geluk moet hebben met de IF clocks. Sommige halen met geen mogelijkheid de 3733, ook niet op x570. Dat combineren met slechte optimalisatie en een brak bios= you're fok'd
Hier doet de chip doet goed zn werk, maar de oc opties op t moederbord zijn verwarrend. Een handmatige OC zal er voorlopig nog niet inzitten tot ik weet wat ik doe.. XFR PBO en Auto OC zijn blijkbaar allen verschillende opties om met de CPU auto oc fucties aan de slag te gaan, en geen van alle doen werkelijk iets interessants behalve 'interessant te zijn' als functie in het bios lijkt het.

De uitleg van GN heeft niet heel veel duidelijker gemaakt, toch nog maar eens een keertje kijken, wie weet dat ik met hands on ervaring wat meer begin te snappen van zijn verhaal.
https://www.gamersnexus.n...rdrive-benchmarks-auto-oc
Verdere conclusies qua voltage op stock: Ik zie onder lichte load tot (40% allcore) voltages tot 1,48v met bijbehorende clocks tussen de 4475 en 4550,, Bij cinebench load (100%) voltages tussen de
1,337 ev 1,375v met clocks rond de 4350 en 4450 en Prime95 (v27.7 AVX1 small fft's) van
1,337v tot 1,381v en sustained clocks van 4250Mhz (100% load is LEET blijkbaar

) Ik heb het idee dat AMD/de CPU en het moederbord prima weten wat de cpu moet doen, om het maximale eruit te halen op stock. Er zijn algoritmes aan het werk waar een normale OC niet aan kan tippen, tijd zal het leren. (met wat
geknutsel gestuntel van mijn kant uiteraard)
@
DaniëlWW2 @
Help!!!! @
Saturnus @
Paprika
De wens voor een Cinebench gedeelte is er begrijp ik, maar bij nader inzien is het wellicht niet handig er een apart topic voor te maken. Het OC gedeelte is dood, dus een topic daar plaatsen heeft niet zo veel zin denk ik. Hier een apart gedeelte maken voor in de startpost om resultaten bij te houden is een optie die Saturnus opperde, echter kunnen discussies ook ondersneeuwen. Hoe denken jullie over de uitvoering?
Sowieso zit OC & Tweaking subforum in een verdom hoekje waar het niet meer uit gaat komen. Ik vind dat OC en tweaking geintegreerd moet worden in het 'harde waren' topic, zoals dat nu al met dit OC en Ervaringen topic gedaan is. Laagdrempelig, van stock performance tot hoogste clock.
Mijn visie zou zijn heel OC en Tweaking op te doeken en 'Harde waren' om te toveren naar 'Harde waren, OC en Tweaking' (in short: HOT!). Zo kan een 'Cinebench Resultaten' topic prima onder 'Harde waren, OC & Tweaking' lijkt me. En het dekt meteen de lading van dit topic, dat ook een OC sectie bevat.
Tot zover mijn gedachten, een beetje offtopic, maar lijkt me een nuttige discussie.