Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 226 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 06:55
Ojjorz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:55:
Ai, krijg bericht dat als ik perse de Nexus-5 op mijn bestelde fiets wil, ik hem pas in september geleverd zal krijgen.

Ik kan switchen naar de Alfine-8 voor levering in mei. Ik had bewust voor de Nexus-5 gekozen omdat die onder last kan schakelen, maar september is ver weg...
Velo de Ville toch? Er werd eerder genoemd dat hun levertijden meevallen. Ik vind mei al erg ver weg als er overal fietsen op voorraad staan.

De Alfine 8 werkt mooi, daar val je geen buil aan. De Nexus 8 is ook prima trouwens. De Nexus 5 is sterker. Maar ik vind het verschil niet zo belangrijk om er maanden langer op te gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Foxhill schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Velo de Ville toch? Er werd eerder genoemd dat hun levertijden meevallen. Ik vind mei al erg ver weg als er overal fietsen op voorraad staan.

De Alfine 8 werkt mooi, daar val je geen buil aan. De Nexus 8 is ook prima trouwens. De Nexus 5 is sterker. Maar ik vind het verschil niet zo belangrijk om er maanden langer op te gaan wachten.
Ja, Velo de Ville inderdaad. Bedankt voor je reactie. Dat is ook mijn idee, dus ga de switch maar bevestigen denk ik.

Mei viel mij ook al tegen maar blijkbaar is het toch lastiger dan ik dacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:59
Ai, krijg bericht dat als ik perse de Nexus-5 op mijn bestelde fiets wil, ik hem pas in september geleverd zal krijgen.

Ik kan switchen naar de Alfine-8 voor levering in mei. Ik had bewust voor de Nexus-5 gekozen omdat die onder last kan schakelen, maar september is ver weg...
Los van de termijn: de Nexus5 kan het volle koppel aan, de Alfine kan maar 50Nm aan. Dat betekent meestal dat het koppel van de motor begrensd wordt. Velo de Ville geeft dat aan op de website (andere fietsbouwers 'vergeten' dit nogal eens).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• travel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 16:38
Goedendag, heeft iemand ervaring met ES Master uit Heiloo? Ik overweeg de ESMASTER Rock Wheel 750X Pro aan te schaffen. Tests van ANWB, Consumentenbond e.d. zijn voor deze e-bike niet voorhanden, of een test tegenover soortgelijke fat bikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Tommie12 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:52:
[...]

Los van de termijn: de Nexus5 kan het volle koppel aan, de Alfine kan maar 50Nm aan. Dat betekent meestal dat het koppel van de motor begrensd wordt. Velo de Ville geeft dat aan op de website (andere fietsbouwers 'vergeten' dit nogal eens).
Oh ja shit. Ik wist dat er nog iets was... Grmbl. Dan heeft powerline kiezen ook weer veel minder zin. Moeilijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:56
Ojjorz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Oh ja shit. Ik wist dat er nog iets was... Grmbl. Dan heeft powerline kiezen ook weer veel minder zin. Moeilijk!
Ik vind de Alfine 8 een superfijne naaf. Betreft powerline, hij heeft wel een heel fijn sportief" karakter en het feit dat hij wat minder power levert merk ik niet zo."Scheelt ook weet in levensduur van je motor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Ojjorz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:37:
[...]

Ja en nee, je zal niet van het max koppel koppel kunnen genieten, maar voor de rest zijn die karakteristieken toch lichtjes anders.
En ik dacht dat de Powerline ook een paar tandwielen in metaal had die de Active Line in plastic hadden. Dat verklaart dat de Powerline een heel klein beetje meer lawaai maakt, maar normaal ook iets robuuster is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Thanks @roffeltjes en @Tommie12, dat stelt gerust. Ik ga maar bevestigen dat ik akkoord ben met de Alfine-8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Ojjorz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:59:
Thanks @roffeltjes en @Tommie12, dat stelt gerust. Ik ga maar bevestigen dat ik akkoord ben met de Alfine-8.
Dan ben je de tweede VdV fietser hier... en ik jaloers.
Ik hou zo van hun concept, en als je de fietsen bekijkt... mooi spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
Ik had bewust voor de Nexus-5 gekozen omdat die onder last kan schakelen, maar september is ver weg...
Ik kan me vergissen maar volgens moet je geen enkele interne naaf onder belasting schakelen. Mijn Rohloff kan nog meer koppel aan dan de Nexus naven maar onder belasting schakelen klinkt niet als gezond en wordt ook sterk afgeraden.
Het schakelen van de Rohloff op mijn fiets gaat via het Bosch systeem waardoor de ondersteuning kortstondig onderbroken wordt. Maar ook gebruik van die functionaliteit wordt afgeraden. Kan ik me ook wel voorstellen. In stand Turbo bij hoge snelheid klinkt de naaf niet lekker tijdens het schakelen onder belasting (ondanks het terugschroeven van de ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17:35
Schoonbroer wilde gisteren een proefritje maken (is iemand die heel veel fietst). Kreeg tot 3x toe een error op de Kiox 300: Fout 10xxxx iets van een vaag nummer.

Na wat zoeken blijkt het de melding te zijn wanneer hij de verbinding met de telefoon verliest... Lekker gebruiksvriendelijke melding :X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Bosch werkt al vanaf het begin met nummers als foutcode. Met een beetje Googlen is de betekenis over het algemeen snel te achterhalen.
Als het goed is, krijg je nauwelijks een foutcode

[ Voor 17% gewijzigd door Athome op 15-02-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 21:20
Iemand ervaring met de Pro User SG2 fietsendrager en de kwaliteit van deze? Of toch liever een diamant TG verkiezen?
Of helemaal een ander merk ( lees hier namelijk Thule en Uebler)
Mijn wens :
Inklapbaar
Redelijk lichtgewicht
Geschikt voor 2 e-bikes ( Cube Kathmandu en Koga Nova)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17:35
Athome schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:00:
Bosch werkt al vanaf het begin met nummers als foutcode. Met een beetje Googlen is de betekenis over het algemeen snel te achterhalen.
Als het goed is, krijg je nauwelijks een foutcode
Sorry, usability is mijn vak en van dit soort dingen krijg ik dan al snel jeuk :)

Waarom zou je de gebruiker niet laten weten wat er mis is. Die code had net zo goed iets kunnen zijn van "stop onmiddellijk met fietsen".

Nu denk ik dus voortaan, ach fiets maar door. Zie het wel als ik thuis ben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Bij sommige codes stopt de ondersteuning gewoon. Dus dan merk je het snel genoeg.
Als de ondersteuning niet stopt, zie ik geen reden om de fiets stil te zetten.

Wel grappig trouwens.
Door de foutcode lijkt het er sterk op dat Kiox veel sterker leunt op de Bluetooth verbinding dan de duurdere Nyon. Als bij mij de bluetooth verbinding naar de telefoon wegvalt, merk ik daar niets van totdat ik iets wil doen waarvoor ik de bluetooth verbinding nodig heb. Ik heb dus de Nyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07 14:24
Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:48:
Schoonbroer wilde gisteren een proefritje maken (is iemand die heel veel fietst). Kreeg tot 3x toe een error op de Kiox 300: Fout 10xxxx iets van een vaag nummer.

Na wat zoeken blijkt het de melding te zijn wanneer hij de verbinding met de telefoon verliest... Lekker gebruiksvriendelijke melding :X
Heb ik ook gehad maar ik fiets nu zonder kiox die ligt gewoon thuis de info van snelheid afstand vermogen enz boeien mij niet echt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
mistercage schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:18:
Iemand ervaring met de Pro User SG2 fietsendrager en de kwaliteit van deze? Of toch liever een diamant TG verkiezen?
Mijn wens :
Inklapbaar
Redelijk lichtgewicht
Hier ben ik ook wel benieuwd naar en ook of de afstand tussen de 2 fietsen voldoende is zodat er geen schade ontstaat tussen het vervoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01
Hier afgelopen weekend een thule velocompact 927 voor 3 fietsen in gebruik genomen. Ik heb gekozen voor 3 fietsen omdat mijn vrouw een rekje met krat op de fiets heeft. Dat past precies als je de middelste plek vrij laat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
mistercage schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:18:
Mijn wens :
Inklapbaar
Redelijk lichtgewicht
Het meest handig, absoluut het sterkste en lichtgewicht is Uebler. Inklapbaar maar niet wegklapbaar kom je op de Uebler F24. Alle fietsen staan daar goed met ruimte van elkaar af.

Thule is gewoon goed en waarschijnlijk marktleider. Net onder Uebler.

De Pro User SG2 ken ik van klanten. Die is prima veilig maar niet zo handig. Voor het geld niet goed genoeg. Minder ruimte, minder stevig, de buis waaraan de klemmen vast zitten is niet breed genoeg wat onhandig is met de fietsen positioneren.

[ Voor 28% gewijzigd door Foxhill op 15-02-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Foxhill schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Het meest handig, absoluut het sterkste en lichtgewicht is Uebler. Inklapbaar maar niet wegklapbaar kom je op de Uebler F24. Alle fietsen staan daar goed met ruimte van elkaar af.

De Pro User SG2 ken ik van klanten. Die is prima veilig maar niet zo handig. Voor het geld niet goed genoeg. Minder ruimte, minder stevig, de buis waaraan de klemmen vast zitten is niet breed genoeg wat onhandig is met de fietsen positioneren.
Bedankt Foxhill die Uebler F24 lijkt mij wel een goede optie ik zie alleen dat de fiets wordt vast gezet op de plek waarbij mij e-mtb de achterdemper zit . Ik ben bang dat dat niet lukt in mijn geval . Voor mijn Cube Kathmandu is het geen probleem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
5150time schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:36:
[...]
Bedankt Foxhill die Uebler F24 lijkt mij wel een goede optie ik zie alleen dat de fiets wordt vast gezet op de plek waarbij mij e-mtb de achterdemper zit . Ik ben bang dat dat niet lukt in mijn geval . Voor mijn Cube Kathmandu is het geen probleem .
Alle goede dragers houden de fiets vast met een vergelijkbare klem, waarbij die bij Uebler het beste te positioneren is. Bijvoorbeeld op de zadelpen (boven frame) ipv de zadel buis (frame). Daarmee heb ik nog geen fiets gezien die niet past.

Je kunt het uitproberen bij een winkel waar ze de drager op voorraad hebben. Welke Koga Nova heb je dat het niet zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Foxhill schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Alle goede dragers houden de fiets vast met een vergelijkbare klem, waarbij die bij Uebler het beste te positioneren is. Bijvoorbeeld op de zadelpen (boven frame) ipv de zadel buis (frame). Daarmee heb ik nog geen fiets gezien die niet past.

Je kunt het uitproberen bij een winkel waar ze de drager op voorraad hebben. Welke Koga Nova heb je dat het niet zou passen?
Ik heb een cube hybride stereo 160 en een cube kathmandu hybride van 2022 met 750wh accu . Ik had net een video bekeken op YouTube en daar leek het mij zo dat de eerste fiets het dichts bij de achterklep word vastgezet met een zeer korte klem . Maar ik begrijp uit jou verhaal dat er lengte voldoende is om de klem aan de zadelpen ( is wel een fox dropper) kan vastklemmen . Dan zou het perfect zijn

Ik heb nu trouwens al jaren een diamant pro user prima ding voor 1 elektrische fiets 2 past niet echt

[ Voor 5% gewijzigd door 5150time op 15-02-2022 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
5150time schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:54:
[...]
Ik heb een cube hybride stereo 160 en een cube kathmandu hybride van 2022 met 750wh accu . Ik had net een video bekeken op YouTube en daar leek het mij zo dat de eerste fiets het dichts bij de achterklep word vastgezet met een zeer korte klem . Maar ik begrijp uit jou verhaal dat er lengte voldoende is om de klem aan de zadelpen ( is wel een fox dropper) kan vastklemmen . Dan zou het perfect zijn

Ik heb nu trouwens al jaren een diamant pro user prima ding voor 1 elektrische fiets 2 past niet echt
Die klem krijg je denk ik wel om de zadelpen, of misschien zelfs vanaf de achterkant op het frame achter de vering. Een goede winkel laat het je gerust uitproberen.

De diamant pro user heeft niet genoeg ruimte tussen de fietsen inderdaad. Maar ook hoe handig de fietsen te positioneren zijn kan echt beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Gebruik zelf ook een Uebler. De eerste klem lijkt inderdaad kort maar is lang genoeg.
Erg goede en super stabiele fietsdrager. Niet de goedkoopste maar zijn geld wel waard, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Uebler ook naar zitten kijken, alleen de kantelbare versie(x21 of i21) , maar die is dan ook al bijna t dubbele in prijs dan de pro user sg2 8)7

En de Diamant TG, die heeft dan weer een ander klemsysteem , ervaringen hiermee?
Foxhill schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:05:
[...]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
mistercage schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:05:
Uebler ook naar zitten kijken, alleen de kantelbare versie(x21 of i21) , maar die is dan ook al bijna t dubbele in prijs dan de pro user sg2 8)7

En de Diamant TG, die heeft dan weer een ander klemsysteem , ervaringen hiermee?
[...]
Die Diamant TG heeft ook weinig ruimte en is ook minder handig. Het zijn veilige dragers, maar net iets minder. Als je wegklapbare wilt voor minder geld is een Thule of een Yakima FoldClick 2 beter. Beter dan Diamant, net onder Uebler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5150time
Inmiddels wat filmpjes van de Uebler i21 bekeken wat mij wel opval is dat de wielen/banden echt op het uiterste van de wielgootjes zitten past maar net . En op kieskeurig toch wel veel negatieve reviews zelfs iemand die onder het rijden de boel achterover zag klappen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
5150time schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:38:
Inmiddels wat filmpjes van de Uebler i21 bekeken wat mij wel opval is dat de wielen/banden echt op het uiterste van de wielgootjes zitten past maar net . En op kieskeurig toch wel veel negatieve reviews zelfs iemand die onder het rijden de boel achterover zag klappen .
Een Flyer Upstreet3 met 27,5” banden is de langste fiets die ik ken en past er kwa lengte goed op.

Als een fiets van een Uebler af valt durf ik wel te zeggen dat die er iets anders aan de hand is geweest. Ik ben wel benieuwd naar die review?

Edit: ook kieskeurig staat vol met goede reviews over de I21.

[ Voor 7% gewijzigd door Foxhill op 16-02-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Foxhill ik geloof jou zonder meer hoor . Als ik de drager koopt zal ik dit online doen dus ik wil er zeker van zijn dat het een goede upgrade van de user diamant die ik nu heb . Wat me stoor aan mijn huidige drager is de ruimte tussen de 2 fietsen zoals jij al zei is dat met de Uebler i21 opgelost . En ander probleem met mijn huidige drager is dat het achter en voorwiel een stuk over de goot heen hangen voor het achterwiel nog niet z'n probleem maar het voorwiel wel dat gaat dan tijdens het rijden toch wat zwabberen daar hoop ik met de Uebler van af te zijn maar als ik dit zie (foto) twijfel ik toch wel . Maar jij geeft aan dat het moet passen

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzV0mbU8w1N0TClwGY06ONSCXYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdN9E0CzFUB0nTElhG2aifhG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@5150time is die basis niet breder te maken? Ik heb een fietsendrager waar je de twee goten kunt verstellen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
5150time schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:00:
Foxhill ik geloof jou zonder meer hoor . Als ik de drager koopt zal ik dit online doen dus ik wil er zeker van zijn dat het een goede upgrade van de user diamant die ik nu heb . Wat me stoor aan mijn huidige drager is de ruimte tussen de 2 fietsen zoals jij al zei is dat met de Uebler i21 opgelost . En ander probleem met mijn huidige drager is dat het achter en voorwiel een stuk over de goot heen hangen voor het achterwiel nog niet z'n probleem maar het voorwiel wel dat gaat dan tijdens het rijden toch wat zwabberen daar hoop ik met de Uebler van af te zijn maar als ik dit zie (foto) twijfel ik toch wel . Maar jij geeft aan dat het moet passen

.[Afbeelding]
Om te beginnen je voorwiel altijd met 2 bandjes vastzetten. En kijk even of er eem bredere opzetgoot bestaat. Maar zeker met 2 bandjes vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Maasluip schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:38:
@5150time is die basis niet breder te maken? Ik heb een fietsendrager waar je de twee goten kunt verstellen.
Geen idee dit is een screenshot van een filmpje op youtube ik heb die drager nog niet maar als ik aan drager van 650 euro zelf eerst nog moet gaan rommelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5150time
@Foxhill ik heb vanochtend voor dat ik naar mijn werk ging zoveel gelezen dat ik het 1 en ander door elkaar heb gegooid excuus . Het vallen van de drager was niet van de Uebler maar van de Yakima foldclick 2 https://www.consumentenbo...ducten/yakima/foldclick-2 die had ik ook nog op het oog . De reviews van de Uebler zijn inderdaad positief alleen opletten dat de kabel niet klem komt te zitten lees ik een aantal maal .

[ Voor 9% gewijzigd door 5150time op 16-02-2022 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Tommie12 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:41:
[...]
Dan ben je de tweede VdV fietser hier... en ik jaloers.
Ik hou zo van hun concept, en als je de fietsen bekijkt... mooi spul.
Zijn er meer, er is iemand die een hele mooie gele VDV poste en als ik me niet helemaal vergis was er nog iemand die noemde dat er een VDV was besteld.

En ja, als je qua middenmotor kijkt is er niet 1-2-3 een ander bedrijf te vinden met hetzelfde custom concept (ze bieden ze trouwens ook aan handelaren aan om ze onder eigen merk te verkopen).

En dat jij liefhebber bent,.... je bent degene die mij dit merk onder ogen bracht. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Maasluip schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:38:
Dit is de Uebler i21 als ik me niet vergis.
Ik heb die ook, en dat is een topdrager. Licht, zeer robuust en het is echt goed doordacht hoe je je fiets er op zet.
Ik heb er al een paar ritten mee gedaan met 2 ebikes er op.
Dat zit stevig als je alles goed vast zet.
En vooral, heel compact opvouwbaar en zeer eenvoudig op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

5150time schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Geen idee dit is een screenshot van een filmpje op youtube ik heb die drager nog niet maar als ik aan drager van 650 euro zelf eerst nog moet gaan rommelen ?
Niet alle fietsen hebben dezelfde wielbasis, dus ja.
Dat is hetzelfde als een auto van 50.000 euro kopen en dan moet je ook nog de stoel goed zetten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Maasluip schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Niet alle fietsen hebben dezelfde wielbasis, dus ja.
Dat is hetzelfde als een auto van 50.000 euro kopen en dan moet je ook nog de stoel goed zetten. :o
Dus zorg je dat er een goot op zit die je zelf op maat kan aanpassen/verschuiven zodat hij wel voor alle fietsen geschikt is lijkt mij niet zo moeilijk? Nu valt er niets af te stellen .

[ Voor 10% gewijzigd door 5150time op 16-02-2022 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
5150time schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:00:

.[Afbeelding]
Een slecht gevormde goot en een riempje dat recht naar onder trekt veroorzaken een swabberend wiel. Bij Uebler zitten de riempjes naar binnen toe en is de goot slim gevormd zodat alle banden goed klem zitten.

Op de foto zie je dat de band op de rand staat. Ik denk dat hij zelfs daar op de foto nog goed genoeg staat. Maar het ziet er niet mooi uit en wat je er aan kunt doen is: het bandje van dat ene wiel iets aantrekken (met de ander nog los), zodat het wiel nog iets naar binnen ‘rolt’.

Je hoeft bij deze Uebler echt niets aan te passen. Hij heeft geen verstelbare gootjes nodig. Elke fiets past.

Als je twijfelt kun je ook even bij een winkel langs om te proberen. Als je geluk hebt ruilen ze jouw oude drager zelfs in. Ik heb vandaag nog zo’n drager ingeruild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
5150time schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:09:
@Foxhill ik heb vanochtend voor dat ik naar mijn werk ging zoveel gelezen dat ik het 1 en ander door elkaar heb gegooid excuus . Het vallen van de drager was niet van de Uebler maar van de Yakima foldclick 2 https://www.consumentenbo...ducten/yakima/foldclick-2 die had ik ook nog op het oog . De reviews van de Uebler zijn inderdaad positief alleen opletten dat de kabel niet klem komt te zitten lees ik een aantal maal .
Die Yakima heb ik ook in de winkel. Dat is een mooie drager als voorbeeld met langere goten, waarbij toch bij Uebler de wielen er steviger in staan door de vorm van de goot. De Yakima is best prima, de Uebler is beter.

Bij Uebler is het probleem met de kabel tussen de klem (en nog eerder ook tussen de licht units) inmiddels verbeterd. Kabel zit iets anders en komt er niet snel tussen. Dat is ‘t ‘m juist, die Uebler is doorontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5150time
@Foxhill bedankt weer voor alle uitgebreide info ! Is jouw winkel toevallig in de buurt van Rdam ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
5150time schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:02:
@Foxhill bedankt weer voor alle uitgebreide info ! Is jouw winkel toevallig in de buurt van Rdam ?
Gelukkig niet. Ik zit op de rand van Twente en de Achterhoek. Het bier smaakt hier beter, de fietspaden zijn groener, de huizen goedkoper, zelfs de lucht is hier schoner. Maar niet verder vertellen, want dan komt iedereen hier heen.
Edit: er zijn hier wel beduidend minder IT banen (wel veel industrie in Twente).

Ik heb wel een online winkel. Maar er zijn ook vast goede winkels bij jou in de buurt.

[ Voor 6% gewijzigd door Foxhill op 16-02-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

5150time schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Dus zorg je dat er een goot op zit die je zelf op maat kan aanpassen/verschuiven zodat hij wel voor alle fietsen geschikt is lijkt mij niet zo moeilijk? Nu valt er niets af te stellen .
Dat is dus wat ik vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Niet nodig. Als je het wel perse wilt, de Yakima JustClick2 heeft uitschuifbare goten en de handigere FoldClick2 hele brede/lange goten. Ook Thule heeft wel dragers met brede/lange goten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ongevraagd commentaar :+

Als ik bij de geimporteerde Unibike modellen kijk krijg ik verder geen info over de specs, terwijl die als ik de foto bekijk heel behoorlijk zijn (Shimano en degelijke opvulling vanuit de Shumpert/Ergotec groothandel).

Voor de rest heb je een heel mooi assortiment, ideaal voor de achterhoek/Nedersaksen. Leuk dat je twee van de hier minder bekende Duitse A-merken hebt, zeker Victoria vind ik een heel interssant merk met leuke ideeen. Ik zie eigenlijk geen spannend gat, de meeste mensen kan je zo te zien prima van dienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Excuus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
roffeltjes schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:09:
[...]

Ongevraagd commentaar :+

Als ik bij de geimporteerde Unibike modellen kijk krijg ik verder geen info over de specs, terwijl die als ik de foto bekijk heel behoorlijk zijn (Shimano en degelijke opvulling vanuit de Shumpert/Ergotec groothandel).

Voor de rest heb je een heel mooi assortiment, ideaal voor de achterhoek/Nedersaksen. Leuk dat je twee van de hier minder bekende Duitse A-merken hebt, zeker Victoria vind ik een heel interssant merk met leuke ideeen. Ik zie eigenlijk geen spannend gat, de meeste mensen kan je zo te zien prima van dienst zijn.
Thanks. Ja, ik ben wel blij met ons complete assortiment voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Athome
Foxhill schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Een slecht gevormde goot en een riempje dat recht naar onder trekt veroorzaken een swabberend wiel. Bij Uebler zitten de riempjes naar binnen toe en is de goot slim gevormd zodat alle banden goed klem zitten.

Op de foto zie je dat de band op de rand staat. Ik denk dat hij zelfs daar op de foto nog goed genoeg staat. Maar het ziet er niet mooi uit en wat je er aan kunt doen is: het bandje van dat ene wiel iets aantrekken (met de ander nog los), zodat het wiel nog iets naar binnen ‘rolt’.

Je hoeft bij deze Uebler echt niets aan te passen. Hij heeft geen verstelbare gootjes nodig. Elke fiets past.

Als je twijfelt kun je ook even bij een winkel langs om te proberen. Als je geluk hebt ruilen ze jouw oude drager zelfs in. Ik heb vandaag nog zo’n drager ingeruild.
De Fiets van mij staat ook op de rand van de Uebler gootjes. Dit geldt voor beide wielen. Ik heb daarnaast ook brede banden waardoor de wielen meer op de goot dan in de goot staan.
Als de riempjes vast gezet zijn en de klem aan het frame bevestigd is, staat de fiets super stabiel op de drager. Tijdens het rijden met de auto zie ik dan amper wat bewegen. Ik zie geen reden voor bredere of langere goten.

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:41
Kan iemand mij overtuigen welke fiets ik zou moeten kiezen?
Lengte 193cm
BBL 96, x 0.68 kom je op frame maat 63.25

Eerste kandidaat is Pegasus E7F plus 2022 in frame maat 60. Prijs 2100 euro.

Deze als eerste gereden en voelde goed aan. Stijf frame. Wel vond ik het zadel wat hoog op het frame staan. FM prees deze aan vanwege gunstige prijs kwaliteit en Bosch active Plus motor.

Daarna de gazelle Paris gereden maar deze viel eigenlijk af omdat ik het frame wat slap vond aanvoelen. Ook veel rammels en afwerking was minder.

Daarna bij een andere lokale fietsboer gereden op de Gazelle Orange C7+ in frame maat 65. Fietste ook goed. Prijs 2550, maar heb wel het gevoel dat er wat van de prijs af kan. 60frame maat moest ik volgens deze FM echt niet doen. Had ook Pegasus staan maar prees Gazelle voor betere afwerking en garantie afhandeling.

De verschillen die ik kan ontdekken zijn:
Pegasus de Bosch active Plus (50Nm) en de gazelle volgens mij de 40NM motor?
Gazelle betere afwerking.
Gazelle verend zadel, maar is voor mij niet echt een meerwaarde.

Ik twijfel nu als eerste over de frame maat. Ik heb op beide gereden maar vond ze allebei eigenlijk wel fijn rijden. Gazelle zag er wel iets normaler uit doordat het zadel dichter bij het frame zat. Naar mijn idee was de Pegasus wat stabieler?

Daarna komt wat mij betreft de prijs. Is ook belangrijk maar goede fiets is belangrijker. Best een verschil 450 euro. Terwijl je dan ook nog een lichtere motor hebt. Accu is hetzelfde 400Wh.

Gazelle is toch meer een standaard merk waar je eerder voor zou gaan en Pegasus voelt een beetje als tweede keus? Terwijl hij wel prima fietste..

Wat denken jullie en welke frame maat zouden jullie adviseren?

• roffeltjes
michaeltb schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:23:
Wel vond ik het zadel wat hoog op het frame staan.
Hoogte is niet zo belangrijk, het gaat om lengte. Een zadel kan omhoog of omlaag, maar een zadel kan beperkt naar voren en achteren en beinvloed de zithoek. Bij een stuur idem ditto, lengte van je stuurpen heeft grote invloed op het rijden van je fiets en wil je meestal liever niet teveel mee klooien (een paar cm zorgt voor een heel ander stuur karakter).

Als de Pegasus goed reed zou ik me over de zadelhoogte totaal geen zorgen maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winger7
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-07 20:22
Sinds ongeveer 2 maanden ben ik in het bezit van een Cortina E-mozzo pro. Gebruik is voornamelijk woon-werkverkeer.

Na een korte proefperiode met de Vanmoof S3 heb ik die snel retour gedaan. Die fiets begon al na een week te kraken en piepen en gaf geen betrouwbaar indruk.

De Cortina bevalt me veel beter en voelt absoluut robuuster aan. Krachtige motor met de Shimano E6100, 500wh accu, Nexus 8 versnellingsnaaf en shimano schijfremmen. Met een prijs van € 2099 is dit een hele goede deal geweest. Wel heb ik er een andere zadel op laten zetten voor iets meer comfort.

Enige echte minpunt zijn de spatborden. Na elke regenbui zit de fiets en mijn schoenen onder de modder. Ik ben nog op zoek naar een mooie oplossing hiervoor. Voor de rest geen negatieve punten over deze fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB9nSLruuuYOLDasbfGCLIDDtRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yNIM5zp2vxVZcbjBb4tCMMF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5150time
Mooie fiets hoor ! Misschien een spatbord verlenger erop monteren zijn verschillende soorten van .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Cortina is een merk wat prijstechnisch wat lager op de ladder staat. Hierdoor moeten er keuzes gemaakt worden.
Wat Cortina wel goed doet, vind ik, toch kiezen voor een goed merk als Shimano voor de aandrijving. Dit geeft toch een bepaalde positieve kwaliteitsindruk. Daarnaast is Shimano eens een keer wat anders dan iedere keer maar weer Bosch onder je fiets. Dat maakt Cortina ook weer onderscheidend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
Ik heb sinds vandaag de gazelle Ultimate C8+ HMB Belt in huis welke ik 5 weken mag testen voor kieskeurig e-bike test 2022 . Heel kort even een test rondje gedaan opzich niet slecht alleen al 3 keer problemen met schakelen gehad met de nexus 8 speed hij valt niet in de versnelling en trapt dan door . Al geprobeerd met de kabel stelnippel wat te stellen maar nog zonder succes. Eerst maar even de storm afwachten dan zien we wel verder .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:38
5150time schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:17:
Ik heb sinds vandaag de gazelle Ultimate C8+ HMB Belt in huis welke ik 5 weken mag testen voor kieskeurig e-bike test 2022 . Heel kort even een test rondje gedaan opzich niet slecht alleen al 3 keer problemen met schakelen gehad met de nexus 8 speed hij valt niet in de versnelling en trapt dan door . Al geprobeerd met de kabel stelnippel wat te stellen maar nog zonder succes. Eerst maar even de storm afwachten dan zien we wel verder .
Had ik ook in het begin, met name de 4e versnelling. Ik heb de naaf toen 1x goed afgesteld en daarna nooit meer problemen gehad. Het komt best precies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:26

B64

Klinkt als een versnellingsnaaf die niet helemaal lekker is afgesteld. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, kun je op Google vrij makkelijk terugvinden hoe je die moet afstellen; zomaar in 't wildeweg aan het stelschroefje draaien kan zelfs een averechts effect hebben.

Bij een nieuwe fiets zou de fietsenmaker dit bij het rijklaarmaken moeten doen, en als de afstelling na korte tijd afwijkt kan de fietsenmaker het snel corrigeren. Het is in ieder geval normaal gesproken niet iets wat de kwaliteitsbeleving van de fiets zelf zou mogen beïnvloeden, hooguit de kennis en kunde van de fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Al geprobeerd met de kabel stelnippel wat te stellen maar nog zonder succes.
Als het niet lukt: Heb je 7 duidelijke klikken (8 versnellingen) of is de laatste een loze slag? In dat geval ligt je kabel waarschijnlijk uit het gootje bij je naaf.

Je FM heeft dat in een paar minuten geregelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5150time
roffeltjes schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Als het niet lukt: Heb je 7 duidelijke klikken (8 versnellingen) of is de laatste een loze slag? In dat geval ligt je kabel waarschijnlijk uit het gootje bij je naaf.

Je FM heeft dat in een paar minuten geregelt ;)
De fiets komt niet bij een FM vandaan ik zal even zoals al werd voorgesteld even googelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
5150time schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:01:
[...]

De fiets komt niet bij een FM vandaan ik zal even zoals al werd voorgesteld even googelen .
Ah, het is een rijtest, check. Dan zou je toch verwachten dat de leverancier even bij je lags komt om hem te fixen? Anders wordt het een matige test....

[ Voor 24% gewijzigd door roffeltjes op 18-02-2022 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5150time
roffeltjes schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Ah, het is een rijtest, check. Dan zou je toch verwachten dat de leverancier even bij je lags komt om hem te fixen? Anders wordt het een matige test....
Ja inderdaad en dat voor een fiets van 3500 euro 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door 5150time op 18-02-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
5150time schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:14:
[...]
Ja inderdaad en dat voor een fiets van 3500 euro 8)7
Ja, eigenlijk zie je bij jouw test het probleem van koop op afstand, al zou je in dit speciale geval als je de fabrikant was iemand met een bolide bij de deur van de tester afleveren om dit even te fixen...

Meer in het algemeen, op zich kan dit gebeuren... als ik mijn fiets haal rij ik altijd even een rondje op het plein om te checken of alles naar wens is. Hoe goed mijn FM ook is, het blijft mensenwerk. En zo hadden we laatst dat de wielen van de fiets mijn vrouw waren vervangen dat ik erachter kwam dat de aandrijving ook niet goed was. Dat viel pas op met een recht vers wiel. Konden ze hem weer ophangen om er een verse ketting en achterkrans op te zetten :+

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 18-02-2022 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Laatst online: 17:02
De versnelling in 4 zetten, de 2 streepjes naast de as moeten helemaal gelijk staan. Zo niet, beetje bijstellen met de stelbout op de shifter.

Hopelijk kan je het goed zien zonder de kettingkast te verwijderen. Wel slordig bij een testfiets. Je zou toch verwachten dat deze goed nagekeken is voordat die uitgeleend wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42
Ik heb mijn eigen stadsfiets omgebouwd met een Bafang motor met een 840Wh 48v accu (model pakkendrager/bagagerek). Werkt als een tierelier. Die bafang motor bevalt me super - de fiets fietst veel fijner dan de dure Flyer waar ik weleens op heb gefietst.

Mocht iemand dat ook van plan zijn, ik heb nog een nieuwe set pakkendrager/bagagerek+accu+lader over die voor een prikkie weg mag (staat nog niet op VA, want ik kan geen passende categorie vinden - mods?). Waarschijnlijk is deze accu ook prima te gebruiken met veel andere motoren - dus als je een oude fiets met rotte accu op de kop tikt... (slechts een + en - aan sluiting richting de motor).

[ Voor 4% gewijzigd door stfn345 op 19-02-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5150time
madmaxf1 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:17:
De versnelling in 4 zetten, de 2 streepjes naast de as moeten helemaal gelijk staan. Zo niet, beetje bijstellen met de stelbout op de shifter.

Hopelijk kan je het goed zien zonder de kettingkast te verwijderen. Wel slordig bij een testfiets. Je zou toch verwachten dat deze goed nagekeken is voordat die uitgeleend wordt.
Ik had het inderdaad gezien en vanochtend gedaan staan nu keurig tegenover elkaar gelijk een rondje gedaan maar niet inorde je moet soms 3 stappen terug schakelen voor dat hij reageer . Dit is soms wel en soms niet . Wat me wel op viel is dat het plastic kapje bij de naaf met het kijkvenstertje ook niet echt soepel meegaat als je schakel .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
5150time schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik had het inderdaad gezien en vanochtend gedaan staan nu keurig tegenover elkaar gelijk een rondje gedaan maar niet inorde je moet soms 3 stappen terug schakelen voor dat hij reageer . Dit is soms wel en soms niet . Wat me wel op viel is dat het plastic kapje bij de naaf met het kijkvenstertje ook niet echt soepel meegaat als je schakel .
Dan zit misschien de kabel niet goed of de shifter op de naaf niet. Laat ze het vanuit Gazelle even oplossen als je een goed vergelijk wilt maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5150time
Zojuist mijn nieuwe fietsendrager de Uebler i21 getest en inderdaad jullie hebben niets teveel gezegd wat een fantastische drager is dit zeg ! Zeer licht gewicht eenvoudige montage TOP. Ik ben er zeer blij mee .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-07 22:10
sky_walker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:14:
Gisteren dagje Amsterdam gedaan of 3 E-bike merken te bekijken en testen:
- Van Moof S3
- Veloretti Ace
- Lekker Amsterdam+ en GT
N.a.v. mijn bovenstaande testbericht, uiteindelijk gekozen voor Van Moof S3.

Levertijd Veloretti Ace is momenteel vrij lang/onbekend, en ik vond de Amsterdam GT te duur (EUR 3200), wilde toch graag schakelen.

En de iphone integratie met de VM S3 vond ik ook wel aardig, en de boost button. Gewoon veel fun voor een fiets, het is voor mij geen noodzakelijk dagelijks vervoer, soms naar kantoor en lekker erop uit in de buurt.

Heb de gok genomen met alle negatieve verhalen, ik ben goed geholpen bij Van Moof in Rotterdam, kon een nieuwe afgemonteerde fiets kopen. Tot nu toe paar honderd km gefietst zonder problemen. rijdt heerlijk. Ik schakel handmatig, dan bepaal ik zelf de schakelmomenten, geen gedoe. Je hoeft niet veel te schakelen uberhaupt op een E-bike. En als je stopt schakelt de fiets weer terug naar 1e versnelling, dus soms enkel even opschakelen.

Ik vind de fiets prettig fietsen, als je een hele natuurlijke trapondersteuning zoekt kan je beter naar een middenmotor fiets gaan kijken met krachtsensor, alhoewel van Moof een redelijk softe regeling heeft met de voorwielmotor zodra je pedalen beweegt. je hebt dus niet direct een grote versnelling, dat kan je zelf bepalen middels de boost button.

Ook het veranderen van de ondersteuningsmodus via de knoppen op het stuur werkt goed nu sinds dit kan, hoeft niet meer via de app.

Geen peace of mind service. losse verzekering bij Allianz. Fiets staat binnen in de garage of in fietsenstalling op werk. Wordt dus zorgvuldig behandeld, wellicht dat dat ook scheelt.

VM app ook functioneel op mijn appel watch, en apple find my bike werkt ook goed. toppie.

So far. so good, ik ben een tevreden gebruiker en happy met mijn aankoop :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMzDKwGYjpjXmQ6DZ4hVas5aOSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhylaWwT0irPmcrQ82TcBzNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@sky_walker
Ik ben benieuwd...

Maar ik vraag me af waarom je al die zwakheden toch onder de mat geveegd hebt.
Je weet vrijwel zeker dat binnenkort de remmen piepen (en dat is het minste), maar ook dat de achternaaf gewoon te zwak is, en dat de electronica om de haverklap begeeft.
Tel daarbij een zeer zwakke serviceorganisatie....

Mijn tip: kijk het aan, maar als je problemen krijgt, gewoon terugsturen en je geld terug vragen.
De VM is een fijne fiets als hij rijdt, en daarmee is veel gezegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ik ga donderdag via fietstest.nl een tiental elektrische fietsen testen. Je kan dan op een testterrein in Utrecht een flink aantal fietsen proberen. Als tegenprestatie moet je dan een testformulier invullen per fiets zodat ze die resultaten in de fietstest kunnen gebruiken.

Helaas krijg je niet van te voren te zien welke fietsen je gaat proberen. Je mag wel een categorie invullen. Ik heb elektrische fietsen voor woon-werkverkeer gekozen. Ik zal hier wel even een korte impressie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Tommie12 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:59:
@sky_walker
Ik ben benieuwd...

Maar ik vraag me af waarom je al die zwakheden toch onder de mat geveegd hebt.
Je weet vrijwel zeker dat binnenkort de remmen piepen (en dat is het minste), maar ook dat de achternaaf gewoon te zwak is, en dat de electronica om de haverklap begeeft.
Tel daarbij een zeer zwakke serviceorganisatie....

Mijn tip: kijk het aan, maar als je problemen krijgt, gewoon terugsturen en je geld terug vragen.
De VM is een fijne fiets als hij rijdt, en daarmee is veel gezegd.
dank voor je tip. Om je vraag te beantwoorden:
Ik heb een aantal vrienden die al meerdere jaren een VM S2 en S3 hebben en die hebben geen issues.
Daarnaast waren de proefritten me goed bevallen.
Ik ben positief ingesteld, ik ga het ervaren. en als het niet bevalt gaatie terug inderdaad of verkopen....
So far so good, vanochtend ook weer lekker naar het werk gefietst, geen last van de wind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:30
sky_walker schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:49:
[...]

N.a.v. mijn bovenstaande testbericht, uiteindelijk gekozen voor Van Moof S3.

Levertijd Veloretti Ace is momenteel vrij lang/onbekend, en ik vond de Amsterdam GT te duur (EUR 3200), wilde toch graag schakelen.

En de iphone integratie met de VM S3 vond ik ook wel aardig, en de boost button. Gewoon veel fun voor een fiets, het is voor mij geen noodzakelijk dagelijks vervoer, soms naar kantoor en lekker erop uit in de buurt.

Heb de gok genomen met alle negatieve verhalen, ik ben goed geholpen bij Van Moof in Rotterdam, kon een nieuwe afgemonteerde fiets kopen. Tot nu toe paar honderd km gefietst zonder problemen. rijdt heerlijk. Ik schakel handmatig, dan bepaal ik zelf de schakelmomenten, geen gedoe. Je hoeft niet veel te schakelen uberhaupt op een E-bike. En als je stopt schakelt de fiets weer terug naar 1e versnelling, dus soms enkel even opschakelen.

Ik vind de fiets prettig fietsen, als je een hele natuurlijke trapondersteuning zoekt kan je beter naar een middenmotor fiets gaan kijken met krachtsensor, alhoewel van Moof een redelijk softe regeling heeft met de voorwielmotor zodra je pedalen beweegt. je hebt dus niet direct een grote versnelling, dat kan je zelf bepalen middels de boost button.

Ook het veranderen van de ondersteuningsmodus via de knoppen op het stuur werkt goed nu sinds dit kan, hoeft niet meer via de app.

Geen peace of mind service. losse verzekering bij Allianz. Fiets staat binnen in de garage of in fietsenstalling op werk. Wordt dus zorgvuldig behandeld, wellicht dat dat ook scheelt.

VM app ook functioneel op mijn appel watch, en apple find my bike werkt ook goed. toppie.

So far. so good, ik ben een tevreden gebruiker en happy met mijn aankoop :)

[Afbeelding]
Zit momenteel te twijfelen tussen dezelfde 3 fietsen. Heb zelf ook nog even gekeken naar o.a. de Mokumono maar die is weer een stukje duurder zonder echte grote voordelen.

De vanmoof is wat “cooler” en heeft versnellingen, waren dat de enige redenen tov de amsterdam+? Zou je de versnellingen echt missen denk je? Kan mij ook voorstellen dat als je wat sneller wil dan 25 kmh dat de Veloretti en vanmoof dan betere opties zijn. Mijn werk is op 37 km afstand en als ik dat een dag in de week wil doen op en neer met de fiets zou ik graag wat sneller dan 25 kmh “doortrappen”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 04:11
Limbeckx schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:31:
Iemand ervaring met deze fietsenmaker:

https://www.lekkerbikes.com/product/amsterdam-plus-ebike/

Ik ben opzoek naar een goede ebike. Het liefst met riem.

Heb de volgende fietsen op de shortlist:

Lekker Amsterdam+
Watt Brooklyn
Coybow v3
Ik heb Veloretti Ace en LekkerBikes Amsterdam+ proefgereden een aantal weken geleden, en ben uiteindelijk voor LekkerBikes Amsterdam+ gegaan. Fantastische lichtgewicht ebike opgebouwd vanuit standaard kwaliteitsonderdelen die iedere ebike fietsenboer zou moeten kennen voor onderhoud. Ze bieden zelfs aan om 'm daar te laten afleveren en in elkaar te zetten. Kreeg net een bericht dat die klaar staat dus ik ga 'm vandaag of morgen ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Urbanuss schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Ik heb Veloretti Ace en LekkerBikes Amsterdam+ proefgereden een aantal weken geleden, en ben uiteindelijk voor LekkerBikes Amsterdam+ gegaan. Fantastische lichtgewicht ebike opgebouwd vanuit standaard kwaliteitsonderdelen die iedere ebike fietsenboer zou moeten kennen voor onderhoud. Ze bieden zelfs aan om 'm daar te laten afleveren en in elkaar te zetten. Kreeg net een bericht dat die klaar staat dus ik ga 'm vandaag of morgen ophalen :D
Veel plezier met ophalen en de fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 17:47
Urbanuss schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Zout op mn wonden :'( Ben bijna een jaar geleden voor een cowboy v2 circular gegaan. Eerst moeite om er uberhaubt spatborden, stuurverhoger en standaard op te laten zetten. Vervolgens 3 weken geleden een bagagedrager en kinderzitje op laten zetten. Helaas kwam de voet van mn dochter tussen frame en bagagedrager waardoor er wat bouten los moesten en de bagagedrager moest worden doorgeknipt. Inmiddels ben ik nu twee weken aan het wachten totdat er een cowboy monteur komt kijken naar of alles nog goed werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
warcow schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Zit momenteel te twijfelen tussen dezelfde 3 fietsen. Heb zelf ook nog even gekeken naar o.a. de Mokumono maar die is weer een stukje duurder zonder echte grote voordelen.

De vanmoof is wat “cooler” en heeft versnellingen, waren dat de enige redenen tov de amsterdam+? Zou je de versnellingen echt missen denk je? Kan mij ook voorstellen dat als je wat sneller wil dan 25 kmh dat de Veloretti en vanmoof dan betere opties zijn. Mijn werk is op 37 km afstand en als ik dat een dag in de week wil doen op en neer met de fiets zou ik graag wat sneller dan 25 kmh “doortrappen”.
Tja, toch een persoonlijke keuze. Vind de Veloretti en Amsterdam+/GT ook wel cool hoor.

Als je het probeert rationeel te beredeneren kom je er nooit uit qua keuze. Dan blijf je wikken en wegen is mijn ervaring. |:( Proefrijden en dan een keuze maken, kijkend naar je budget.

Dus mijn advies ga in ieder geval de fietsen uitproberen, desnoods meerdere keren.
Ik was bijna gegaan voor een Amsterdam+ of GT, terwijl ik eerst naar de Veloretti en VM keek. Door de proefrit bij Lekker bikes werd ik die kant opgetrokken. ook fijne winkel, met vriendelijk personneel en goed advies.

De amsterdam+ is meer een stadsfiets voor mij. Voor de langere stukken buiten de stad zijn versnellingen wel handig, ook als je een keer heuvel op moet met tegenwind of een brugtalud over. Schakel nu in zo'n geval ook wel terug op de VM, ondanks de boostbutton, zodat je het makkelijker op eigen kracht kunt doen.

Om die reden zou ik bij Lekker uiteindelijke de AmsterdamGt gekozen hebben, superfiets, maar ik vond deze te duur worden met groot accupakket (E3200) en kwam toen weer bij VM S3 terecht. Nog een keer gaan proefrijden en knoop doorgehakt. Scheelde toch E1000.

De flexibiliteit van de snelheidsinstelling bij VM vond ik ook een voordeel, heb dat niet zozeer genoemd hier omdat we hier formeel niet over mogen praten. Maar het is nog steeds een instelling die je kunt gebruiken op de VM (op eigen risico), en het is wel fijn soms met flinke tegenwind of langere stukken in het buitengebied waar het rustig is dat je wat extra reserve hebt (ook door de boost button die werkt tot de max haalbare snelheid).

Ik ben ook wel een beetje apple fan, dus de VM app instellingen, moofer app en find my bike zijn ook wel leuke features. als je daar minder gevoelig voor bent dan zal minder doorslaggevend zijn om een VM te kiezen. Meer electronica/foefjes kan ook leiden tot meer storingen/defecten :|

Succes met je keuze!

[ Voor 10% gewijzigd door sky_walker op 22-02-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 04:11
Limbeckx schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:23:
[...]

Zout op mn wonden :'( Ben bijna een jaar geleden voor een cowboy v2 circular gegaan. Eerst moeite om er uberhaubt spatborden, stuurverhoger en standaard op te laten zetten. Vervolgens 3 weken geleden een bagagedrager en kinderzitje op laten zetten. Helaas kwam de voet van mn dochter tussen frame en bagagedrager waardoor er wat bouten los moesten en de bagagedrager moest worden doorgeknipt. Inmiddels ben ik nu twee weken aan het wachten totdat er een cowboy monteur komt kijken naar of alles nog goed werkt...
Wow dat klinkt vervelend! Hopelijk gaat alles goed met je dochter. Excuses, ik dacht dat je bericht 9 februari 2022 was. Wilde geen zout op de wond strooien :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
warcow schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:01:
[...]

De bouw van fietsen als VM en Cowboy is er echt niet op gericht om dagelijks 72km te doen, zeker niet als je wat gaat prutsen aan de begrenzing. Aan 32km/h wordt die 37km al een behoorlijke challenge om die te halen met wat tegenwind.

Voor dergelijke afstanden kies je best een goede speed pedelec, en je doet het legaal, veilig en aan ca 40-45km/h.
Met wat geluk kan je die ook tweedehands scoren, en is je investering iets lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 17:47
Urbanuss schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Wow dat klinkt vervelend! Hopelijk gaat alles goed met je dochter. Excuses, ik dacht dat je bericht 9 februari 2022 was. Wilde geen zout op de wond strooien :|
Het goede nieuws was dat ze stevige leren laarzen aanhad en dat die haar voet beschermt hebben. Ze heeft een weekje gips uit voorzorg gehad en het gaat nu weer goed. En het zout strooien was quasi grappig bedoeld. Dont worry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Tommie12 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:02:
[...]

De bouw van fietsen als VM en Cowboy is er echt niet op gericht om dagelijks 72km te doen, zeker niet als je wat gaat prutsen aan de begrenzing. Aan 32km/h wordt die 37km al een behoorlijke challenge om die te halen met wat tegenwind.

Voor dergelijke afstanden kies je best een goede speed pedelec, en je doet het legaal, veilig en aan ca 40-45km/h.
Met wat geluk kan je die ook tweedehands scoren, en is je investering iets lichter.
Zal ook hooguit 1 keer per week zijn zoals genoemd en als dat met 25 kmh moet kan ik daar mee leven. Opladen op werk kan dus mijn minimumeis is een 37 km rit met 25 kmh waarbij ik zelf het meeste werk doe. Als het al wat lichter fietst dan een niet elektrische fiets op die rit is het al mooi meegenomen.

Het wordt voor 99% een stadsfiets dus een speed pedelec wordt het sowieso niet. Geen zin om na te moeten denken waar ik wel en niet mag fietsen, verzekeringen en helmplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josvdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 18:37
Vanmorgen bij de lokale dealer een proefrit gemaakt op de Dutch id phantom65, fietste heerlijk en ziet er lekker stoer uit.
De fiets staat op voorraad met een handmatig bediende Envilio naaf.
Maar ik twijfel of ik toch voor een automatische naaf moet gaan, geeft wel weer kans op storingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJwo25hbZCSmhE7n73XLEfbEmng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5lRv5rp54m3y1aLZebiq5ND.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik heb de indruk dat ik maar één telefoon kan pairen met de Kiox, klopt dat?
Eén telefoon tegelijk gebruiken is natuurlijk prima, maar ik zou het wel praktisch vinden als ik mijn telefoon en de telefoon van m'n vriendin kan pairen met de Kiox op onze bakfiets, nu lijkt het erop dat we elkaars telefoon unpairen als we onze telefoon pairen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Is het aanvragen van een duo-sim een optie?

https://www.pricewise.nl/simkaart/duo-simkaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:38
Het gaat om het pairen via Bluetooth met twee verschillende telefoons. Dat probleem los je toch niet op met een Duo Sim of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Sorry, ik wist niet dat het pairen via bluetooth gaat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
warcow schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Zal ook hooguit 1 keer per week zijn zoals genoemd en als dat met 25 kmh moet kan ik daar mee leven. Opladen op werk kan dus mijn minimumeis is een 37 km rit met 25 kmh waarbij ik zelf het meeste werk doe. Als het al wat lichter fietst dan een niet elektrische fiets op die rit is het al mooi meegenomen.

Het wordt voor 99% een stadsfiets dus een speed pedelec wordt het sowieso niet. Geen zin om na te moeten denken waar ik wel en niet mag fietsen, verzekeringen en helmplicht.
Hou er wel rekening mee dat er veel factoren zijn die de actieradius verkorten. De belangrijkste is de veroudering van de accu en de temperatuur. Elk jaar zul je zo'n 10% actieradius verliezen en vooral elke winter zal het steeds meer een uitdaging worden. 25 km/h doet ongeveer 7 Wh/km dus je hebt netto minimaal 259 Wh nodig. Met een nieuwe accu geen probleem, maar als je accu 2 jaar of ouder gaat worden kun je wel eens onaangenaam verrast worden. Dan hebben we het nog niet gehad over flink wind op de kop in de winter tegen een lekker zonnetje, windstil en warm weer.

Ik blijf dogmatisch op dit gebied en ik raad mensen áltijd aan om de grootste accu te kopen. Het duurt dan langer eer het kritisch gaat worden. Ook elke keer de accu tot op de bodem leegrijden heeft een zware slag en dan laat je het niet bij 10% per jaar, maar onwijs veel hoger. En al helemaal niet als je de accu elke keer op de hoogste ondersteuning leeg rijdt.

Designfietsen kunnen mooi zijn en ik wil je niet in diskrediet zetten, maar of die fiets er werkelijk voor gemaakt is vraag ik me ook af. Het is niet leuk om het te horen, maar ik ga er niet omheen draaien.

Voor toertochtjes rondom huis is het fijn rijden, maar op prestatie gaan rijden waarbij een goede accu een must is. Een speedpedelec kan dan ook een optie zijn, maar dan heb je ook een flinke accu nodig want als je dan de wind op de kop hebt doe je al gauw 15-22 Wh/km en dat 37 km lang is 555-814 Wh netto nodig in de accu. Als je goed geluimd bent doe je minder, maar als je 'ns chagrijnig bent ga je die waarden aantikken.

Waar komen we dan op uit?

De Klever X-speed met 1200 Wh accu. Die krengen zijn wel heel erg duur, maar je doet je fitheid en gezondheid een groot plezier als je vaker zou commuten. Het zal dan wel even duren vooraleer je de rit niet meer kan halen. Je hebt dan een behoorlijke marge in de accu.

Een complex advies? Ja, het is mijn werk en ik doe dit soort sommetjes dagelijks in mijn accugroothandel. Nu is een fiets nog makkelijk uit mijn mouw te adviseren, maar EV's is al wat pittigere kost. Of het calculeren van shunt-reeds ; off-grid systemen.

Wat is dan praktisch? Je fiets lekker gebruiken voor toertochtjes op een mooie dag in de natuur. Let wel dat ik nergens heb gezegd dat jouw fiets slecht is. Mijn lichaam is ook niet getraind voor de olympische spelen, maar wel voor elke week een uurtje sporten en wat fietsen :)

@Tommie12 heeft verder wel een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53
Josvdv schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:32:
Vanmorgen bij de lokale dealer een proefrit gemaakt op de Dutch id phantom65, fietste heerlijk en ziet er lekker stoer uit.
De fiets staat op voorraad met een handmatig bediende Envilio naaf.
Maar ik twijfel of ik toch voor een automatische naaf moet gaan, geeft wel weer kans op storingen.

[Afbeelding]
Automatiq lijkt me ideaal. Altijd de juiste trapfrequentie.
Met een handmatige enviolo moet je continu zoeken cq bijdraaien naar de juiste trapfrequentie.
Dit is een aanname……ik weet niet of dit in praktijk werkelijk zo is. ( geen ervaring met enviolo )
Misschien kunnen ervaringsdeskundigen ook even reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
jimh307 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Hou er wel rekening mee dat er veel factoren zijn die de actieradius verkorten. De belangrijkste is de veroudering van de accu en de temperatuur. Elk jaar zul je zo'n 10% actieradius verliezen en vooral elke winter zal het steeds meer een uitdaging worden. 25 km/h doet ongeveer 7 Wh/km dus je hebt netto minimaal 259 Wh nodig. Met een nieuwe accu geen probleem, maar als je accu 2 jaar of ouder gaat worden kun je wel eens onaangenaam verrast worden. Dan hebben we het nog niet gehad over flink wind op de kop in de winter tegen een lekker zonnetje, windstil en warm weer.

Ik blijf dogmatisch op dit gebied en ik raad mensen áltijd aan om de grootste accu te kopen. Het duurt dan langer eer het kritisch gaat worden. Ook elke keer de accu tot op de bodem leegrijden heeft een zware slag en dan laat je het niet bij 10% per jaar, maar onwijs veel hoger. En al helemaal niet als je de accu elke keer op de hoogste ondersteuning leeg rijdt.

Designfietsen kunnen mooi zijn en ik wil je niet in diskrediet zetten, maar of die fiets er werkelijk voor gemaakt is vraag ik me ook af. Het is niet leuk om het te horen, maar ik ga er niet omheen draaien.

Voor toertochtjes rondom huis is het fijn rijden, maar op prestatie gaan rijden waarbij een goede accu een must is. Een speedpedelec kan dan ook een optie zijn, maar dan heb je ook een flinke accu nodig want als je dan de wind op de kop hebt doe je al gauw 15-22 Wh/km en dat 37 km lang is 555-814 Wh netto nodig in de accu. Als je goed geluimd bent doe je minder, maar als je 'ns chagrijnig bent ga je die waarden aantikken.

De Klever X-speed met 1200 Wh accu. Die krengen zijn wel heel erg duur, maar je doet je fitheid en gezondheid een groot plezier als je vaker zou commuten. Het zal dan wel even duren vooraleer je de rit niet meer kan halen. Je hebt dan een behoorlijke marge in de accu.

Een complex advies? Ja, het is mijn werk en ik doe dit soort sommetjes dagelijks in mijn accugroothandel. Nu is een fiets nog makkelijk uit mijn mouw te adviseren, maar EV's is al wat pittigere kost. Of het calculeren van shunt-reeds ; off-grid systemen.

Wat is dan praktisch? Je fiets lekker gebruiken voor toertochtjes op een mooie dag in de natuur. Let wel dat ik nergens heb gezegd dat jouw fiets slecht is. Mijn lichaam is ook niet getraind voor de olympische spelen, maar wel voor elke week een uurtje sporten en wat fietsen :)

Bedankt voor je advies, wat betreft de klever x-speed is dat by far buiten bereik. Ik zoek iets voor rond de 2000, als ie echt meer biedt kan ik mijzelf 3.000 verantwoorden. (De eerste 2.000 is voor mij te betalen met bruto salaris)

Het moet wel leuk blijven en het moet inclusief afschrijving niet goedkoper blijven om op mijn motor en auto naar werk te rijden want dan doe ik dat wel. Ik ga geen duizenden euro’s extra uitgeven voor die ene dag dat ik op de fiets helemaal naar mijn werk wil. Dat lukt mij nu namelijk ook op mijn 2ehandse fiets van 150 euro. Niet dat ik nu niet naar je advies luister, ik zal dan echter mijn verwachtingen en eventueel eisen/wensen aan moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
JBS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:36:
Ik heb de indruk dat ik maar één telefoon kan pairen met de Kiox, klopt dat?
Eén telefoon tegelijk gebruiken is natuurlijk prima, maar ik zou het wel praktisch vinden als ik mijn telefoon en de telefoon van m'n vriendin kan pairen met de Kiox op onze bakfiets, nu lijkt het erop dat we elkaars telefoon unpairen als we onze telefoon pairen..
Dart zou heel goed kunnen. Het pairen met Bluetooth staat voor E-bikes nog behoorlijk in de kinderschoenen. Voor Bosch is de Kiox en de huidige Nyon volgens mij de tweede generatie met Bluetooth connectiviteit. De vorige Nyon was de de eerste en die is niet zo veel gebruikt. Je zou ook kunnen zeggen dat de Kiox en huidige Nyon de eerste breder gebruikt displays van Bosch zijn.

Mijn Nyon kan geloof ik maar ook maar 1 smartphone onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
pjotter1965 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Met een handmatige enviolo moet je continu zoeken cq bijdraaien naar de juiste trapfrequentie.
Dit is een aanname……ik weet niet of dit in praktijk werkelijk zo is. ( geen ervaring met enviolo )
Ook met de Enviolo blijf je draaien net zo goed als met een normale versnellingsnaaf. Je gekozen overbrengingsverhouding is bij de handbediende versie ook een vaste waarde net als iedere afzonderlijke versnelling bij een normale versnellingsnaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
warcow schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor je advies, wat betreft de klever x-speed is dat by far buiten bereik. Ik zoek iets voor rond de 2000, als ie echt meer biedt kan ik mijzelf 3.000 verantwoorden. (De eerste 2.000 is voor mij te betalen met bruto salaris)

Het moet wel leuk blijven en het moet inclusief afschrijving niet goedkoper blijven om op mijn motor en auto naar werk te rijden want dan doe ik dat wel. Ik ga geen duizenden euro’s extra uitgeven voor die ene dag dat ik op de fiets helemaal naar mijn werk wil. Dat lukt mij nu namelijk ook op mijn 2ehandse fiets van 150 euro. Niet dat ik nu niet naar je advies luister, ik zal dan echter mijn verwachtingen en eventueel eisen/wensen aan moeten passen.
Snap ik en begrijp ik volkomen :) Elektrisch fietsen mag dan wel volwassen lijken, maar is buitensporig duur. Die Klever doet 6,5 mille en dit is een bedrag dat voor veel mensen buiten budget ligt. Daar heb je een hele leuke 2e hands motorfiets van of bijna een nieuwe motorscooter.
De prijs van elektrisch fietsen moet door 2 gedeeld worden om het voor meer mensen leuk te maken. Je hebt wel hele goedkope e-bikes, maar of dat echt veilig is twijfel ik aan. De accu is een duur onderdeel en de huidige schaarste telt ook mee. Onderdelen zijn lastig te krijgen als ze te krijgen zijn.
De mix, corona, schaarste, prijs, en hype maken het nog eens extra duur. Speed pedelecs zijn al helemaal niet te betalen en is meer voor enthousiastelingen. Ik koop zo'n Klever met gemak, maar voor 90-95% voor de mensen is dit gewoon gekkenwerk.
Mijn 2e advies is dus lekker toeren met je e-bike en dan kost het nog niet zoveel en kun je lang doen met je aankoop. Dat is te rechtvaardigen. Lange stukken commuten en hard gaan hebben een te pittig prijskaartje. Wil je een advies, dan krijg je een advies, maar reëel voor jan modaal? Nee.
Li-ion cellen zijn zelf helemaal niet duur, maar ze larderen het wel met een hele deftige saus en daarom zijn die krengen ook zo t*ring duur.

...tenzij je baas genoeg kilometervergoeding geeft of via een fietsplan, maar anders zullen veel mensen met de auto blijven gaan ... files!

Ik betaal mijn werknemers 19 ct/km voor woon- werk met de fiets en werk gerelateerde kilometers met 34 ct/km of met ons busje. Dit dekt de kosten van een reguliere e-bike tot bijna nul, maar speed pedelecs zijn duurder.

Wat anderen denken over jouw fiets zou ik niet aantrekken. Als jij er blij mee bent is het toch goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:55
Mijn vriendin heeft een Pegasus Sienna ef7, mooi apparaat!
Nu is er alleen op de bagagedrager iets afgebroken waar ik echt geen idee van heb wat het zou moeten doen. Ook online of in het boekje kan ik het niet vinden.

Iemand hier enig idee? Volgens mij gebruikt ze het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feBLuJ2Wp5micBuEVpIx9E5MhiA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QHjtKeVAYajl832NKEQnQG8I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jimh307 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Over het algemeen ben ik het eens.
Tegenwind heeft een ongelooflijk grote impact, zeker als je uit jezelf nogal vlot door fietst.
Als ik bij windstil weer fiets (standje Tour), dan duw ik de fiets regelmatig tot boven de 25km/h op beenkracht. De accu gaat dan héél lang mee...

Met tegenwind duw ik even hard, maar ik ga slechts 22km/h, en de motor gaat voluit werken. Dan haal ik minder dan de helft van de actieradius...

10% per jaar veroudering vind ik een overschatting. Hier staat nog een oude Giant met 240 Wh accu, en die haalt nog 40km met zijn voorwielmotor. Die fiets is ondertussen bijna 10 jaar oud, dus ik vermoed dat de totale veroudering amper 10-15% is, en die fiets heeft zijn hele carriëre buiten in een schuur gestaan.

Ons beleid wat laden betreft is als volgt: ik weet wel wanneer ik ga fietsen, en dan steek ik de lader in zo'n 2-4uur voor vertrek als de rit wat langer is. Dus staat de batterij telkens maar een paar uur op 100%.
Na de rit laad ik gebruikelijk niet op, tenzij ik aan het laatste blokje zin, dan hang ik de lader er een uurtje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pjotter1965 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Ik heb een manuele Enviolo, en ben daar best tevreden over.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen met de automaat te rijden. Soms wil je gewoon iets sneller trappen (vals plat, tegenwing), en dan moet je weer aan de knopjes prutsen. Ik draai gewoon iets bij, en het is zeker niet zo dat je de hele tijd aan die hendel moet zitten.
Je vindt vrij snel waar je moet zitten, en dan is het trappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:27

de Peer

under peer review

Tommie12 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:33:
[...]

Over het algemeen ben ik het eens.
Tegenwind heeft een ongelooflijk grote impact, zeker als je uit jezelf nogal vlot door fietst.
Wikipedia: Luchtweerstand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u866IPwIZ3O2yly9pwLvPwdk2l8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VvPwZ59dH32ntOFvKoHQjEH0.jpg?f=user_large

Klopt. De benodigde energie/kracht (F) neemt kwadratisch toe met de snelheid (v).
Dus ga je 25 km/u rijden ipv 20 km/u dan ga je 25% sneller maar het kost je 56% meer kracht en dus energie.

Daarom gaat de batterij ook significant sneller leeg als je bijvoorbeeld 35+ km/u zou rijden. Want bij 35 km/u ga je 75% sneller t.o.v. 20 km/u maar het kost maarliefst 306% meer energie.

Bij meer wind neemt dit in absolute zin nog eens toe.

elke km/u die je harder gaat boven de 25 km/u merk je dus goed in de actieradius.

Veel mensen 'denken' lineair en hebben dit niet door.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 23-02-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
de Peer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Wikipedia: Luchtweerstand
[Afbeelding]

Klopt. De benodigde energie/kracht (F) neemt kwadratisch toe met de snelheid (v).
Dus ga je 25 km/u rijden ipv 20 km/u dan ga je 25% sneller maar het kost je 56% meer kracht en dus energie.

Daarom gaat de batterij ook significant sneller leeg als je bijvoorbeeld 35+ km/u zou rijden. Want bij 35 km/u ga je 75% sneller t.o.v. 20 km/u maar het kost maarliefst 306% meer energie.

Bij meer wind neemt dit in absolute zin nog eens toe.

elke km/u die je harder gaat boven de 25 km/u merk je dus goed in de actieradius.

Veel mensen 'denken' lineair en hebben dit niet door.
Haha, je doet me denken aan de tijd dat ik veel in Duitsland reed met de auto.
Destijds een paar 'testjes' gedaan.
Aan 120km/h verbruikte mijn auto (Sharan 177pk TDI) zo'n 7l/100km.
Ik heb dan eens een kwartier "flat out" kunnen rijden, dat was dan zo'n 200km/h. Verbruik op dat stuk: 20l/100km.

Snelheid +60%, verbruik +200%....

(natuurlijk had die auto de aerodynamische kwaliteiten van een gemiddeld tuinhuis)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
@Tommie12 :
10% per jaar veroudering vind ik een overschatting. Hier staat nog een oude Giant met 240 Wh accu, en die haalt nog 40km met zijn voorwielmotor. Die fiets is ondertussen bijna 10 jaar oud, dus ik vermoed dat de totale veroudering amper 10-15% is, en die fiets heeft zijn hele carriëre buiten in een schuur gestaan.
Dit is een hele goede, maar ik zal uitleggen waarom dit niet helemaal op gaat :)

1>Die oude Giant heeft waarschijnlijk nog een NiMH accu erin zitten en het nadeel van NiMH is de hoge zelfontlading, lage energiedichtheid, maar kunnen zeer oud worden en kunnen een zeer hoog vermogen afgeven (Prius 1e gen.).
2>In geval van een Li-ion accu zijn er een paar bepalende factoren: matchen alle cellen correct met elkaar? Dit weet je pas na lange tijd en bij veel accu's matchen de cellen niet lekker en dan is de slijtage zo snel als de zwakste cel. Accupacks maken die zeer goed matchen is heel duur en de yields zijn laag.
3>In het geval van LiFePO4 cellen kan dit kloppen. Die gaan zeer lang mee en hun enigste nadeel is de lagere energiedichtheid.
4>Ik moet een hele brede groep inlichten en voorzien van (een voor hun) goede compromis wat je kunt verwachten van een accu. Ik moet dit zeer breed nemen en ik moet ook de marge zeer breed nemen. Als ik te optimistisch ben en verkeerd voorlicht dan kan dit mijn nek kosten. Het verschil in een accupack is absoluut in de waarde van 100-90% en om nog strikter te zijn leveren nieuwe cellen gemiddeld 90%. Ze worden oud zodra ze uit de wikkelmachine rollen en ze rollen niet meteen jouw accu in. Eer men ze in bezit heeft gaat er een jaar overheen en heb je toch 10% verlies. We hebben hier een zogenaamd boete-jaar. De absolute waarde is dan nog maar 90-80%. (de sterkste cel levert 90% en de zwakste 80%). Dan ben je bij 10% per jaar al 2 jaar kwijt. De werkelijke slijtage is minder, klopt! Ik reken met marges die in de praktijk heel close zijn.
5>Rotte appelen hou ik er tussen uit. Sommige packs zijn slecht en falen zeer voortijdig. Anderen zijn goed gematched en hebben een langer leven dan gemiddeld. Zoals je leest hou ik een absolute fout aan van 10%
Bij een levensduur van 4 jaar heb je bij 10% per jaar een marge van 20%->5% per jaar afschrijving quasi netto.
6>De chemie van Li-ion verbeterd ook. In het begin reden we rond op LiMnO en LiCoO cellen. Deze cellen hebben een sterke stroomafgifte, maar een lagere capaciteit. Nu rijden we rond op NMC cellen en deze hebben betere eigenschappen. Dus kan ik de marge verkleinen, maar niet te ver.
7>Iedereen gaat anders om met hun accu. De nette heer die de instructies precies naleeft én die het geluk heeft een goed matched pack heeft springt er qua levensduur ver bovenuit. De andere heer die zijn accu flink aan de tand voelt en die tot leeg gaat zal veel korter doen dan gewenst. Van deze 2 heren moet ik het gemiddelde nemen. Dit is lastig. De ene heer zal zeggen dat ik te pessimistisch ben en de andere heer vind dat ik geen gelijk heb omdat zijn accu sneller 'op' is.

Gaan we het hele totaal plaatje tegen de lamp houden dan kom ik 'als deskundige' echt uit op 10% per jaar derving in capaciteit. Het is geen getal dat ik los uit de mouw schud en het is een getal waar niemand blij mee is, maar ik verkoop geen zoete broodjes.

Nog zo'n misverstand is dat een accu niet tegen koude kan en dat ze dan lijden. Nou, dit is alles behalve waar. Moet je eens kijken hoe oud Li-ion cellen kunnen worden die cyclen bij een temperatuur rondom 0 graden. De cellen leveren dan minder, klopt, maar dan kunnen ze zeer oud worden en zeer lang meegaan. Ga je dan nog laden met een zeer kleine stroom in de range van 30 tot 70% zoals de NASA dat doet dan kan een Li-ion cel zomaar 35 jaar oud worden en 25.000 cycli mee gaan!
In warme landen presteert Li-ion zeer goed, maar zullen ze zeer snel slijten. De meeste Li-ion cellen leggen in de zomer het loodje.

Het is een technisch epistel, maar hopelijk begrijp jij nu mijn getal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
https://www.marktplaats.n...ange-c7-elektrische-fiets

Wie kan zien waar de motor zit bij deze fiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josvdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 18:37
In het voorwiel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Oh ok, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Net een beetje willekeurige advertenties bekeken, moet zeggen dat ik opkijk van alle narigheid over kosten die mensen moeten maken omdat ze een of andere foutmelding krijgen. Zijn er merken waarbij dit bespaard blijft of in ieder geval zelf op te lossen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mistercage
Vandaag eindelijk gearriveerd !
Helaas nog maar weinig meters gemaakt omdat ik ah werk was.

Verder ook een drager aangeschaft en op de adviezen die hier zijn gegeven afgegaan : een Uebler x21-s ( de I was écht te duur)

Laat t voorjaar maar komen 😎☀️☀️Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Xb2CvRSroKHM0MZ6l-Lxh3yps8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siuq7lwMENjWSr9ycnG5kJ0w.jpg?f=fotoalbum_large

PV Output

Pagina: 1 ... 98 ... 226 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam