klinkt erg interessant. Ik kan je daar alleen niet bij helpen vrees ik. misschien is het ook beter om gewoon een dedicated navigatieapparaat te hebben (Garmin, of een smartphone) en dan wel een 2e device op je stuur te hebben voor de ebike, maar die dan zo klein mogelijk te houden, zoals bij de Egg rider. Want eigenlijk heb je aan het batterijpercentage en een knop voor meer en minder ondersteuning genoeg lijkt me. Meeste displays zijn helaas erg groot.laurens0619 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:19:
@de Peer
Vraag over je display, ik zie dat je een Egg rider gebruikt?
Volgens de website is dat een model wat je ook op bestaande andere systemen zou kunnen aansluiten?
Momenteel heb ik een Shimano e6100 scherm wat opzich prima is maar ik vind hem wat groot voor wat die kan.
[Afbeelding]
Ik zou het een leuk tweak project vinden als ik het scherm zou kunnen vervangen voor iets anders wat hetzelfde formaat heeft maar tegelijk ook navigatie instructies op het scherm kan weergeven. Eigenlijk een zelfbouw Kiox setup (Die dan wel stabiel is)
Het e6100 scherm heeft echter al een interface via bluetooth (Daarmee kun je ook parameters veranderen en logging uitlezen) en wie weet heeft het ook een, niet gedocumenteerde, interface om een custom navigatie teken ergens op het beeld te plotten.
Heb je tips en tricks hoe ik het e6100 zou kunnen tweaken dat ik er navigatie op krijg of een custom scherm wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
Combineren van die 2 apparaten lijkt me een uitdaging.
Eggrider zelf is heel minimaal (vind ik erg fijn) en je kunt je telefoon met app dan als vergroot display voor de Egg rider gebruiken. Geen navigatie overigens.