T-Infinity schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
-Ik wilde graag mijn huidige fiets upgraden. Ik onderhoud deze fiets al 8 jaar. Ik zit niet te wachten op een extra fiets. Kost weer extra ruimte in mijn schuur en meer reserve-onderdelen die ik op voorraad moet houden. Ik onderhoud liever 1 fiets.
Goed punt!
-Ik fiets liever zonder helm, en met de fiets op de rijbaan wil ik absoluut niet. Te gevaarlijk.
Waarom denk je dat je met een Speedpedelec op de weg moet, omdat je te gevaarlijk bent voor de overige fietsers. Je gaat te snel.
-Ik tweak/knutsel graag aan mijn fiets. Het is mij niet duidelijk of dat kan en mag met een speed-pedelec
Je mag overal mee knutselen, zolang je je maar aan de regels houd!
-Ik wil niet (continu) 35+ rijden denk ik, dan is de charme van het fietsen er af verwacht ik. En een speed-pedelec vind ik dan overkill als je er vervolgens 25-35 km/u mee gaat rijden.
Er zijn nou eenmaal 2 smaken: minder dan 25, of tot 40.. wil je 35, geld de smaak tot 40!
-Bafang motor is volledig te customizen qua motorgedrag. Het is een erg mooi systeem. Via bluetooth in een app op je telefoon is alles in te stellen. Als tweaker houd ik daar van. Ik heb liever geen dichtgetimmerd systeem waar ik weinig aan kan veranderen. Moet wel toegeven dat ik niet weet wat de mogelijkheden zijn bij pedelecs, heb ik me niet in verdiept.
Erg gaaf, maar dus niet voor op de openbare weg! Al heeft Bafang ook gave systemen die netjes onder de 250 watt blijven en maar tot 25 ondersteunen?
-Prijsverschil (zowel qua aanschaf als onderhoud) is natuurlijk aanzienlijk, maar is niet een belangrijk argument voor me. Al moet ik wel zeggen dat ik geen 5000 euro voor een fiets over zou hebben. Motor + accu + display hebben me nu 900 euro gekost.
Zo'n fiets kost EUR 5.000 met een reden:
1. Zorgen dat je stilstaat VOOR je iemand aanrijd (Goede remmen & Banden)
2. Zorgen dat je iemand ziet VOOR je iemand aanrijd (Goede verlichting)
3. Een frame dat het koppel van de motor kan weerstaan.
4. Een toeter (zorgen dat je kan waarschuwen op afstand)
5. Stukje kwaliteit van de accu.
6. Langere levensduur
-Ik wil zo min mogelijk abonnementen, verzekeringen, inschrijvingen of afhankelijkheden van fietsenmakers.
Dikke prima, je hebt geen maandelijkse kosten, maar maak je borst maar nat voor boetes, en claims zodra je iemand aanrijd.
Hier komt het zo'n beetje op neer