De fietsen hebben meer overeenkomsten dan verschillen. Zelfde frame, motor, versnelling, display, remmen, etc.pjotter1965 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:17:
Ik ben geïnteresseerd geraakt door jullie aankoop cq zoektocht.
Ik zocht de Phantom 65 aut, heren 58…..uitverkocht in NL….levertijd midden 2022.
Performance 65Nm leek mij perfect voor woonwerk. Geïnformeerd bij lokale dealer.
Shadow 65 aut nog te verkrijgen of Phantom 85 auto. Twijfel….twijfel.
Verschillen zijn met name:
Phantom:
- Verende voorvork
- Schwalbe marathon GT 50-622
- 70 Lux koplamp
- MIK bagagedrager
- Zwart of grijs
Shadow:
- Vaste voorvork
- Schwalbe Super Moto-X 62-584
- 150 Lux koplamp
- Zij tassendrager
- Zwart of oranje
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de Dutch ID fabriek alleen een proefrit heb gemaakt op de Shadow met 65 Nm en 85 Nm motor en niet op de Phantom, omdat ik de Shadow de mooiere fiets vond. Pas toen ik bedacht dat het ook fijn zou zijn om een kinderzitje te kunnen monteren kwam ik bij de Phantom uit.
Vond het verschil tussen 65 Nm en 85 Nm niet heel groot. Ik merkte het alleen als je een helling op fietst of snel vanuit stilstand optrekt. Ik vond de 85 Nm motor wel wat natuurlijker aanvoelen als je even inhoudt en aan het uitrijden bent. Maar ben geen expert, dit is mijn eerste ebike.
Bij de fabriek vertelden ze me dat de GPS en simkaart module alleen in de 85 Nm variant past omdat de motor minder ruimte inneemt dan de 65 Nm versie.