Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 222 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:28
De_Bastaard schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:02:
Iemand ervaring met die el cheapo electrische fietsen ? Ik zie op amazon.de wat fietsen voor <300 voorbij komen van bijv. Zündapp. Nu weet ik dat het ooit zo mooie merk is overgenomen door wat Chinezen en dat de kwaliteit mwahmwah zal zijn, maar voor 300 kan je amper een buil vallen toch?

Wel raar overigens want die overige Zündapp fietsen kosten ook al snel 1k.

Ik bedoel deze: ZÜNDAPP E-Bike Damen Elektrofahrrad Citybike, mit 7-Gang Shimano Kettenschaltung, 250W und 10,4 Ah, 36V Lithium-Ionen-Akku, Green 2.5 https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_-MQBDb6KS5C4N

Is voor m'n vrouw die 3km heen/terug naar haar werk moet....
Ligt er vooral aan wat je gewend bent, als je van een fietsende fiets afkomt werkt dit waarschijnlijk prima. Alles op die fiets valt in de klasse 'het werkt'. En daar is letterlijk alles mee gezegd.

Heb je hiervoor een fiets gehad uit een wat beter segment ga je je ergeren aan alles omdat overal op is bezuinigd en letterlijk het goedkoopste van het goedkoopste is gemonteerd.

Dan kun je gaan vervangen maar alles wat beter is kost al snel 1/6e van de aanschafprijs van de fiets om beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
De_Bastaard schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:02:
Iemand ervaring met die el cheapo electrische fietsen ? Ik zie op amazon.de wat fietsen voor <300 voorbij komen van bijv. Zündapp. Nu weet ik dat het ooit zo mooie merk is overgenomen door wat Chinezen en dat de kwaliteit mwahmwah zal zijn, maar voor 300 kan je amper een buil vallen toch?

Wel raar overigens want die overige Zündapp fietsen kosten ook al snel 1k.

Ik bedoel deze: ZÜNDAPP E-Bike Damen Elektrofahrrad Citybike, mit 7-Gang Shimano Kettenschaltung, 250W und 10,4 Ah, 36V Lithium-Ionen-Akku, Green 2.5 https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_-MQBDb6KS5C4N

Is voor m'n vrouw die 3km heen/terug naar haar werk moet....
Alles hangt af van wat je intentie is om het te kopen. 300 euro weggooien blijft 300 euro weggooien. Als je vrouw er van afhankelijk is, om het voor woon/werk te gebruiken, tsja, dan zou ik een betere fiets kopen. Als in, iets wat zich al bewezen heeft in de praktijk. Btw, zonder te oordelen, maar 3 km fietsen met een e-bike?

Ik ga wel mee met Flagg hierin: voor een betrouwbare fiets kan je beter verder kijken. Maar niet om de reden die hij geeft. Een shifter die niet betrouwbaar is? Lekker belangrijk, voor 300 piek lach je iedereen uit als dat je enige probleem is.
Nee, waar je waarschijnlijk tegen aan gaat lopen is dat de ondersteuning gaat uitvallen op onverklaarbare wijze. Of dingen gaan los zitten die niet los horen te komen. Of dingen scheuren af die niet zouden moeten scheuren. Allemaal niet erg als je zoiets koopt met het idee: elk probleem levert een leuke uitdaging op om te gaan fixen. Wel lastig als je gewoon wilt fietsen en niet thuis wilt komen met het verhaal dat je het zo geestig vond dat je het achterwiel van links naar rechts kon bewegen.
NB: allemaal speculatie van de koude grond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
BartV schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:43:
[...]

Mits in een goedgekeurd zitje en met helm tot en met 8 jaar dan mag het volgens mij wel:
https://www.rijksoverheid...iets-in-een-fietsstoeltje
Voor een speed-pedelec gelden dezelfde regels als voor een bromfiets:
https://www.rijksoverheid...gelden-voor-speed-pedelec
Je opmerking heeft me toch wel aan het denken gezet. Zou je dan toch een kinderzitje en kind mogen vervoeren op een SP? Ik merk dat de algemene consensus (bijv. op de FB groep SP NL/BE) toch is dat het niet mag. Maar als je inderdaad de bronnen leest die je aangeeft, zou het wel mogen. Op het kenteken staat overigens wel dat er maar 1 persoon op mag.

Als ik mijn dochter zou kunnen vervoeren zou het ons geval toch wel erg handig zijn. Dat betekent dat ik haar wat vaker kan brengen met mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:20
mrpink83 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:14:
[...]

Je opmerking heeft me toch wel aan het denken gezet. Zou je dan toch een kinderzitje en kind mogen vervoeren op een SP? Ik merk dat de algemene consensus (bijv. op de FB groep SP NL/BE) toch is dat het niet mag. Maar als je inderdaad de bronnen leest die je aangeeft, zou het wel mogen. Op het kenteken staat overigens wel dat er maar 1 persoon op mag.

Als ik mijn dochter zou kunnen vervoeren zou het ons geval toch wel erg handig zijn. Dat betekent dat ik haar wat vaker kan brengen met mijn fiets.
Je mag niet op het fietspad, dus ik zou er absoluut niet aan denken. Verder moet je een goedgekeurde brommer helm hebben voor je kroost.

Kan me ook voorstellen dat een BOA/Agent je toch stopt (ons al een keer gebeurd omdat ze dachten dat we een s-pedelec hadden). Toch een lastig verhaal als hij/zij het gevaarlijk vindt.

Maar goed, volgens de wet mag het blijkbaar wel. Ik zou alleen heel goed nadenken of dit echt wel iets is wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
Haha, bedankt voor de reacties. Momenteel gaat ze met de auto naar het werk, want als ze fietst komt ze bezweet aan :').

Toegegeven, ze zweet snel maar je kunt ook gewoon rustig fietsen op een aluminium normale fiets en dan is het knap als je op die afstand zweet. Maar goed, vrouwen.

Nog even gekeken op maps, het is 5km.

Anyway ik sta ook niet achter de gedachte dat ze voor die afstand een electrische fiets nodig heeft. Aan de andere kant hebben we een dochtertje van 2 dus hopelijk zal er veel gefietst gaan worden.

Om haar dan toch tegemoet te komen dacht ik (voor die paar km per jaar) misschien met zo'n cheap electrische fiets uit de voeten te kunnen. Zo zouden we ook nog eens wat geld kunnen besparen door een auto vaker te laten staan en krijgt ze toch nog wat beweging.....

Ze werkt parttime dus dat zou neerkomen op gemiddeld 40km/week. Bij slecht weer wilt ze dan weer de auto pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

B64

mrpink83 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:14:
[...]

Op het kenteken staat dat er 1 persoon op mag, omdat er standaard maar 1 zitplaats is. Hoe zich dat dan weer verhoudt tot de regel dat je een kind mag vervoeren mits er voldoende rug-, arm- en voetsteun is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
De_Bastaard schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:40:
Haha, bedankt voor de reacties. Momenteel gaat ze met de auto naar het werk, want als ze fietst komt ze bezweet aan :').

Toegegeven, ze zweet snel maar je kunt ook gewoon rustig fietsen op een aluminium normale fiets en dan is het knap als je op die afstand zweet. Maar goed, vrouwen.

Nog even gekeken op maps, het is 5km.

Anyway ik sta ook niet achter de gedachte dat ze voor die afstand een electrische fiets nodig heeft. Aan de andere kant hebben we een dochtertje van 2 dus hopelijk zal er veel gefietst gaan worden.

Om haar dan toch tegemoet te komen dacht ik (voor die paar km per jaar) misschien met zo'n cheap electrische fiets uit de voeten te kunnen. Zo zouden we ook nog eens wat geld kunnen besparen door een auto vaker te laten staan en krijgt ze toch nog wat beweging.....

Ze werkt parttime dus dat zou neerkomen op gemiddeld 40km/week. Bij slecht weer wilt ze dan weer de auto pakken.
Als je haar uit de auto wil moet je een goede fiets voor haar kopen. Met een 300,- model krijg je een twijfelaar niet over de streep, dan ga je echt teveel issues met de electronica en vocht krijgen. Bovendien wil je er misschien een kind op vervoeren, dus dan wil je een betrouwbaar frame. Bij A en B merken geloof ik de kwaliteit van frames wel, maar een fiets van 300,- zijn grote compromissen gesloten.

Als geld echt een issue is kijk dan naar tweedehands modellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biekie1984
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-02 16:52
Ik lees al een tijdje mee hier en heb besloten om een elektrische fiets aan te schaffen voor woon-werk verkeer, het is 19km enkele reis. Ik heb dit een weekje getest op een goedkope elektrische fiets en dit beviel al goed! Ik heb na heel wat proefritjes mijn oog laten vallen op de Gazelle Ultimate c8+HMB, deze lijkt het beste bij mij te passen voor wat ik zoek. Namelijk een accu geïntegreerd in het frame, een middenmotor, redelijk sportief uiterlijk/zithouding en is goed afgewerkt. Hiermee fiets ik moeiteloos rond de 26 km per uur en dit is prima voor mij, harder zou ik ook niet willen. Iemand hier ervaring met Gazelle elektrische fietsen of deze fiets in het specifiek?

Nu wil ik samen met mijn ouders die ook 2 elektrische fietsen willen aanschaffen dit bij de lokale fietsenhandel gaan kopen. Mijn partner wil ook een nieuwe fiets maar dit wordt een hybride fiets ook voor woon-werk verkeer. Nu is dit samen zo rond de 11 duizend euro aan aanschafprijs met de standaard adviesprijzen. Wat zouden wij hier als bedrag af kunnen krijgen als we dit gezamelijk gaan bestellen. Ik zat zelf te denken zo tussen de 10 a 15% en dan nog wat extra accessoires. Is dit veel of juist te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
roffeltjes schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:30:
[...]

Als je haar uit de auto wil moet je een goede fiets voor haar kopen. Met een 300,- model krijg je een twijfelaar niet over de streep, dan ga je echt teveel issues met de electronica en vocht krijgen. Bovendien wil je er misschien een kind op vervoeren, dus dan wil je een betrouwbaar frame. Bij A en B merken geloof ik de kwaliteit van frames wel, maar een fiets van 300,- zijn grote compromissen gesloten.

Als geld echt een issue is kijk dan naar tweedehands modellen,
Het gaat me er ook 'n beetje om dat we snel quitte spelen en/of besparen met zo'n fiets. Met een fiets van 1500,- gaat dat break even punt heel ver weg zijn en vind ik het persoonlijk een te dure aanschaf voor iets dat ze misschien toch weer niet vaker gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 20:40

Metro2002

Memento mori

De_Bastaard schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:45:
[...]

Het gaat me er ook 'n beetje om dat we snel quitte spelen en/of besparen met zo'n fiets. Met een fiets van 1500,- gaat dat break even punt heel ver weg zijn en vind ik het persoonlijk een te dure aanschaf voor iets dat ze misschien toch weer niet vaker gaat gebruiken.
Als ze op zo'n klein stukje al zweet is het wellicht handiger om een gewone fiets voor dat geld te kopen (desnoods 2e hands) zodat ze haar conditie weer een beetje op een normaal niveau kan krijgen :X

Maar even serieus, voor 300 euro koop je nog niet eens een half fatsoenlijke reguliere fiets laat staan een ebike. Een goede normale fiets koop je voor vanaf ongeveer 900 euro nieuw en 2e hands vanaf 400-500 euro.

Een slechte fiets of een fiets die veel onderhoud nodig heeft is best een ontmoediging om erop te stappen dus als je (en zij) echt wat meer willen gaan fietsen kan je beter wat meer geld investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Metro2002 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:16:
[...]

Als ze op zo'n klein stukje al zweet is het wellicht handiger om een gewone fiets voor dat geld te kopen (desnoods 2e hands) zodat ze haar conditie weer een beetje op een normaal niveau kan krijgen :X

Maar even serieus, voor 300 euro koop je nog niet eens een half fatsoenlijke reguliere fiets laat staan een ebike. Een goede normale fiets koop je voor vanaf ongeveer 900 euro nieuw en 2e hands vanaf 400-500 euro.

Een slechte fiets of een fiets die veel onderhoud nodig heeft is best een ontmoediging om erop te stappen dus als je (en zij) echt wat meer willen gaan fietsen kan je beter wat meer geld investeren.
Nou, dat eerste stuk kan ze mooi aan werken op een spinfiets die ze toen persé van haar werk moest meenemen naar huis :X.

Anyway - fair point. Goede redenen om nog maar eens goed over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Metro2002 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:16:
[...]
Een goede normale fiets koop je voor vanaf ongeveer 900 euro nieuw en 2e hands vanaf 400-500 euro.
Dat kan echt wel een stuk goedkoper, ook bij de gewone fietsenboer. Zelfs de adviesprijs van een 7sp Batavus Fonk is 700,-. En zeker met stadsfietsen zijn overjarige modellen prima.

En voor tweede hands is MP (of het prikbord van de Supermarkt!) echt wel een optie, FM is daar vaak echt heel erg duur in. Alle A-merken met een Nexus naaf en rollerbrakes zijn dusdanig sterk dat je dat risico wel kan nemen om buiten de dealer een 2e handsje te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:45
De_Bastaard schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:07:.........

Anyway - fair point. Goede redenen om nog maar eens goed over na te denken.
Ach de Zundapp aanbieding, als deze al bestond en niet aleen een lokker was, is bovendien alweer voorbij en de prijs gestegen naar €800, wat mi een reëler bedrag is voor een dergelijke fiets.
Bovendien ook onder de naam Teutoburg te koop.
Lidl verkoopt nog steeds een ebike met middenmotor en versnellingsnaaf en 13,5Ah accu voor €1080,-,
Een ebike met een wielnaafmotor, derailleur en accu van 8,8Ah kan zeker voordeliger aangeboden worden.
Maar €300,- is wel erg laag en ik vermoed dat dit een fout geprijst of iets ander artikel was. (bv dezelfde fiets, maar zonder motor)

[ Voor 22% gewijzigd door elinx op 04-09-2019 11:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JchPecQL5L0uSATnaSY5BFFi/medium.jpg

Gadverdamme wat lekker. :)

Reed weg bij de fietsenmaker, klein doosje in mijn handen met de lader ed. Fiets stond in de turbo stand. Vwwwieeeeeeeee, Whaaaaaaaaaaa. _O- hydraulische remmen doen het goed. Volgens mij hikte de rotatie van de aarde even toen ik de rem aantrok.

Ik kwam dan ook van een 25 jaar oude fiets met blokjes even ter nuancering, dit is dan wel de upgrade van de eeuw ongeveer. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Torched schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:09:
[...]
Ligt er vooral aan wat je gewend bent...

Heb je hiervoor een fiets gehad uit een wat beter segment ga je je ergeren aan alles omdat overal op is bezuinigd en letterlijk het goedkoopste van het goedkoopste is gemonteerd.
We hebben nu een Bosch fiets van +€4000 en een goedkope tweedehands Lidl. Kan we beamen dat de kleine verschillen opvallen, zoals het vloeiend rijden ipv op wachten wanneer je eindelijk meer power krijgt. Bij de Bafang is er toch steeds een vertraging en gaat het optrekken van 1 naar 7e versnelling met verhoging van ondersteuning traag.

En als je een bruggetje omhoog gaat of door tunnel, blijft de power achter waardoor je snelheid afneemt en veel later weer terug bent bij je snelheid. Of als je even stopt met trappen, omdat er tegenliggers komen terwijl je wil inhalen. Als je weer trapt om in te halen, duurt t ff.

Desalniettemin vind ik een Bafang middenmotor voor €1000 tov Bosch voor €4000 wel een goede koop. Als je de prijs meeneemt, is het een prima fiets.

En bij de Bafang wil ik nog uitzoeken hoe je meer vermogen krijgt bij bijv brug omhoog. Niet per se om harder dan 25 km/u te gaan. Bij Bosch heb je minder geen mogelijkheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:32
Met een programmeerkabel kun je dat allemaal* instellen in de controller: https://electricbike-blog...to-programming-the-bbs02/

Of je bespaart je de aanschaf van de programmeerkabel en koopt een Eggrider display waarbij je de controller via een app in kan stellen: https://bitbucket.org/eggpower/eggriderv2/wiki/apps

*Behalve de toename van vermogen bij harder trappen, want daar heb je een krachtsensor voor nodig, maar bij Bafang BBSxx is daar de gashendel erg handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
doek55 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:03:
Met een programmeerkabel kun je dat allemaal* instellen in de controller: https://electricbike-blog...to-programming-the-bbs02/
Of je bespaart je de aanschaf van de programmeerkabel en koopt een Eggrider display waarbij je de controller via een app in kan stellen: https://bitbucket.org/eggpower/eggriderv2/wiki/apps* Behalve de toename van vermogen bij harder trappen, want daar heb je een krachtsensor voor nodig, maar bij Bafang BBSxx is daar de gashendel erg handig voor.
Ik schakel altijd eventjes het ondersteuningsniveau, bijv van 1 naar 2, op als ik een brug of heuvel op moet. Bij de BBS-0*B werkt het gashendeltje niet zo effectief als bij de oude versie. Daar kon je bijv. bij het gebruik van de gashendel het dubbele vermogen krijgen. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je m ingesteld hebt _/-\o_ En als je hier aan gewend bent gaat t volkomen automatisch. Het gashendeltje is toch wel een uitkomst als je bijv. een vreemde stand van jouw been t.o.v het pedaal hebt of met de fiets in de hand een steile oprit op moet. Dit vind ik toch wel een groot gebrek bij de meeste fietsen die dat niet hebben. Soms ploeg je ff door rul zand...……….gashendel is dan ideaal. Je hebt wel een loop support stand maar die heeft te weinig power.

[ Voor 16% gewijzigd door bgttje op 04-09-2019 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
@bgttje Die andere werking van de gashendel is pas sinds een nieuwe 2017 firmware ontstaan, ik heb nog een BBS02b controller die dat probleem niet heeft. Het komt erop neer dat bij de huidige firmware de gashendel niet werkt als je trapt, alleen op 100% uitslag reageert de motor. Als je stopt met trappen heb je wel volledig bereik van de gashendel. Bij de 2016 firmware overruled de gashendel de trapondersteuning in alle gevallen. Ik ben er niet zo blij mee, maar kan er mee leven. Er is wel een hardware oplossing buiten de firmware om: DIY Fix for BBS02/BBSHD Pedal/Throttle Issue

Er komt de laatste tijd wel steeds meer informatie naar buiten rondom de Bafang firmware, misschien komt daar nog wel iets moois uit.
BBSHD Voltage Problem Firmware Update & Instructions
Bafang BBSHD BBS02 mid drive -- Flexible OpenSource firmware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

The Legend

*Plop*

Heeft iemand hier toevallig een Bosch Kiox werkend met de app? Ik heb nu een Pegasus Tecaro EVO 10 en heb de standaard Intuvia laten vervangen door de Kiox. Dat werkt allemaal prima, alleen de app lijkt niets te doen. Kiox is gekoppeld, en hij zegt ook te synchroniseren maar vervolgens is er geen activiteit te zien :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

The Legend schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:30:
Heeft iemand hier toevallig een Bosch Kiox werkend met de app? Ik heb nu een Pegasus Tecaro EVO 10 en heb de standaard Intuvia laten vervangen door de Kiox. Dat werkt allemaal prima, alleen de app lijkt niets te doen. Kiox is gekoppeld, en hij zegt ook te synchroniseren maar vervolgens is er geen activiteit te zien :?
Kan je niet helpen maar waar kan je die kiox überhaupt kopen? Of kan je die alleen via de Bosch dealer aanschaffen? Kon er niet eens een huidige prijs van vinden eigenlijk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48
elinx schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:01:
[...]
Ach de Zundapp aanbieding, als deze al bestond en niet aleen een lokker was, is bovendien alweer voorbij en de prijs gestegen naar €800, wat mi een reëler bedrag is voor een dergelijke fiets.
Bovendien ook onder de naam Teutoburg te koop.
Lidl verkoopt nog steeds een ebike met middenmotor en versnellingsnaaf en 13,5Ah accu voor €1080,-,
Een ebike met een wielnaafmotor, derailleur en accu van 8,8Ah kan zeker voordeliger aangeboden worden.
Maar €300,- is wel erg laag en ik vermoed dat dit een fout geprijst of iets ander artikel was. (bv dezelfde fiets, maar zonder motor)
Als ik op jouw link klik zie ik een prijs van 239 + 21 euro verzendkosten. Dat ze daar tegenwoordig een ebike voor kunnen maken.

Iemand nog een tip voor een goede fietsverzekering? Ik vind de ANWB vrij prijzig.

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 05-09-2019 05:51 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Flagg schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:45:
[...]

Kan je niet helpen maar waar kan je die kiox überhaupt kopen? Of kan je die alleen via de Bosch dealer aanschaffen? Kon er niet eens een huidige prijs van vinden eigenlijk.
Geen idee, dit was dus gewoon door de dealer. Koste me 110 euro.

@BertV zag dat jij ook een Kiox hebt waarbij de app wel lijkt te werken. Heb jij nog tips?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 14:13

BertV

Handgemaakt

Kiox werkt hier. Als je de kiox hebt gekoppeld met je telefoon moet je er wel voor zorgen dat de app blijft draaien met GPS aan. Anders heb je geen koppeling met die kaart, maar de overige gegevens worden wel bewaard. (mits eerder gekoppeld)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Bubba76 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Er zit standaard een 44t blad op geloof ik, nu wil ik er een groter voor blad op zetten 52t.
Helpt dit mee en moet ik dan ook meteen weer een andere ketting? Achter zit een cassette met 9 bladen waarvan ik er vijf nooit gebruik.
Ik heb mijn Bafang MM (250W) gekombineerd met een 9-casssette (11-32) en een voortandwiel a 52 tanden, geen ogenblik spijt van gehad. Op het kleinste tandwiel trap ik, zeker met windje mee bijna 40 km/h, dus dan zal het met 750W zeker gaan lukken daar nog boven te komen!

Edit
Met het voorblad gelijktijdig ook de cassette en ketting vervangen, die waren op dat moment al ruim 9k oud.

[ Voor 33% gewijzigd door racinfo op 05-09-2019 12:32 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

BertV schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:44:
Kiox werkt hier. Als je de kiox hebt gekoppeld met je telefoon moet je er wel voor zorgen dat de app blijft draaien met GPS aan. Anders heb je geen koppeling met die kaart, maar de overige gegevens worden wel bewaard. (mits eerder gekoppeld)
Hier wordt dus helemaal niets gesynchroniseerd, ook niet het aantal kilometers en de gereden tijd bv.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

De Chinees werd vandaag bezorgd. Niet geaccepteerd en hij is weer terug. Dat ze het uitzoeken.

Krijg mijn geld weer terug. Ooit... Hoop ik. :P

• elinx
Strider schreef op donderdag 5 september 2019 @ 05:27:
....
Als ik op jouw link klik zie ik een prijs van 239 + 21 euro verzendkosten. Dat ze daar tegenwoordig een ebike voor kunnen maken. ...........
Dat kunnen ze ook niet.
Ik weet niet hoe die lage prijzen zichtbaar zijn, want ik zie op beide links een ander bedrag.
resp. 800,- voor de Zundapp en 700,- voor de Teutoburg incl bezorging in Nederland.
Blijkbaar gebeurd er iets eigenaardigs als je Amazon bezoekt.

• twkr18526
[...]

Als ik op jouw link klik zie ik een prijs van 239 + 21 euro verzendkosten. Dat ze daar tegenwoordig een ebike voor kunnen maken.

Iemand nog een tip voor een goede fietsverzekering? Ik vind de ANWB vrij prijzig.
Je zou naar fietspolis.eu kunnen kijken van Kingpolis. Voorwaarden zien er goed uit, plus je krijgt over de jaren meer uitgekeerd. Ze gaan ervan uit dat je fiets volgend jaar duurder wordt dan dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimplon
  • Laatst online: 23-05 20:41
[...]
Ik heb de fietsverzekering afgesloten via Allianz, meteen voor 3 jaar betaald en dekking voor diefstal en schade voor omgerekend 4 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:01
Wimplon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 05:04:
[...]

Ik heb de fietsverzekering afgesloten via Allianz, meteen voor 3 jaar betaald en dekking voor diefstal en schade voor omgerekend 4 euro per maand.
Dat ligt toch aan de polisvoorwaarden, verzekerd bedrag, en de looptijd. En niet te vergeten de nieuwwaarde regeling.
Dat maakt vaak de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Wimplon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 05:04:
[...]

€4 per maand dat zegt toch helemaal niets als je niet weet voor welk bedrag de fiets verzekerd is? 8)7 Is het voor een goedkope zundap fiets van €300 of Intertoys driewieler van €20 óf voor een goede bosch oid fiets van €5000? Maakt heel veel uit. _O-

Allianz had ik ook vergeleken met anwb en fietspolis. Is zeker ook een goede optie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
doek55 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:03:

Of je bespaart je de aanschaf van de programmeerkabel en koopt een Eggrider display waarbij je de controller via een app in kan stellen: https://bitbucket.org/eggpower/eggriderv2/wiki/apps

*Behalve de toename van vermogen bij harder trappen, want daar heb je een krachtsensor voor nodig, maar bij Bafang BBSxx is daar de gashendel erg handig voor.
Tx de link naar de blog is voor een bbs02 en bbshd. Ik las in deze topic dag de 2017/2018 lidl fiets een bbs01 heeft. Zou dat ook werken of zijn er verschillen, waardoor de blog alleen bbs02 en bbshd vermeldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:13:
[...]

Hier wordt dus helemaal niets gesynchroniseerd, ook niet het aantal kilometers en de gereden tijd bv.
Nog even de oplossing, mogelijk ook voor anderen: de Kiox werd geleverd met firmware 1.0.0.0. Hier werkte synchroniseren helemaal niet mee. Er is echter een update beschikbaar (1.0.4.3). Dat updaten werkt echt verschrikkelijk, omdat het mega traag gaat en de Kiox steeds automatisch uitschakelt. Ik heb wel meer dan een uur gezeten met dat ding in m’n hand om hem aan te houden 8)7 De update installeert hij vervolgens niet automatisch, daarvoor moet je hem weer op de fiets klikken en via het instellingenmenu kun je de update starten. Daarna werkt het synchroniseren bij mij wel *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
@twkr18526 Het is voor de BBS01 exact hetzelfde, alleen "Low battery protect" is anders omdat je een 36V ipv 48V systeem hebt. Het is verstandig om eerst je huidige instellingen uit te lezen en op te slaan. Van daaruit kun je dan aanpassingen doen. De adviezen die je in dat blog leest zijn op MTB gericht en daarom worden ook alleen de BBS02 en BBSHD besproken.
Niet alle Lidl fietsen hebben een standaard groene 5-pins Bafang stekker naar het display. Het kan dus zijn dat je de kabelboom moet vervangen door een universele van Bafang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

twkr18526 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:16:
[...]

Tx de link naar de blog is voor een bbs02 en bbshd. Ik las in deze topic dag de 2017/2018 lidl fiets een bbs01 heeft. Zou dat ook werken of zijn er verschillen, waardoor de blog alleen bbs02 en bbshd vermeldt?
De BBS01 is wat programmering vrijwel gelijk aan BBS02/HD behoudens dan de aangesloten accu (36V ipv 48V). Wat betreft de beschreven 'ombouw' methode kan ik geen zinnig antwoordt bedenken, wellicht zijn er overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
twkr18526 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:14:
[...]

Je zou naar fietspolis.eu kunnen kijken van Kingpolis. Voorwaarden zien er goed uit, plus je krijgt over de jaren meer uitgekeerd. Ze gaan ervan uit dat je fiets volgend jaar duurder wordt dan dit jaar.
Alleen jammer dat de looptijd 3 jaar is, ik weet nog niet zeker of ik mijn ebike wel 3 jaar ga houden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Strider schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:33:
[...]

Alleen jammer dat de looptijd 3 jaar is, ik weet nog niet zeker of ik mijn ebike wel 3 jaar ga houden.
Ik dacht dat je bij deze polis geld terug kreeg als je fiets binnen 3 jaar verkocht en/of gestolen werd. Zoiets herinner ik me van de vergelijking die ik toen maakte. Kan je id voorwaarden terug vinden, anders kan ik het excel lijstje terug zoeken op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
twkr18526 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:37:
[...]

Ik dacht dat je bij deze polis geld terug kreeg als je fiets binnen 3 jaar verkocht en/of gestolen werd. Zoiets herinner ik me van de vergelijking die ik toen maakte. Kan je id voorwaarden terug vinden, anders kan ik het excel lijstje terug zoeken op de pc.
Kun je geen printscreen van je excel sheet delen :D

Ik heb overigens ook naar Allianz gekeken, maar de reviews waren echt schandalig slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 06-09-2019 20:38 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:18
biekie1984 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:28:
Ik lees al een tijdje mee hier en heb besloten om een elektrische fiets aan te schaffen voor woon-werk verkeer, het is 19km enkele reis. Ik heb dit een weekje getest op een goedkope elektrische fiets en dit beviel al goed! Ik heb na heel wat proefritjes mijn oog laten vallen op de Gazelle Ultimate c8+HMB, deze lijkt het beste bij mij te passen voor wat ik zoek. Namelijk een accu geïntegreerd in het frame, een middenmotor, redelijk sportief uiterlijk/zithouding en is goed afgewerkt. Hiermee fiets ik moeiteloos rond de 26 km per uur en dit is prima voor mij, harder zou ik ook niet willen. Iemand hier ervaring met Gazelle elektrische fietsen of deze fiets in het specifiek?

Nu wil ik samen met mijn ouders die ook 2 elektrische fietsen willen aanschaffen dit bij de lokale fietsenhandel gaan kopen. Mijn partner wil ook een nieuwe fiets maar dit wordt een hybride fiets ook voor woon-werk verkeer. Nu is dit samen zo rond de 11 duizend euro aan aanschafprijs met de standaard adviesprijzen. Wat zouden wij hier als bedrag af kunnen krijgen als we dit gezamelijk gaan bestellen. Ik zat zelf te denken zo tussen de 10 a 15% en dan nog wat extra accessoires. Is dit veel of juist te weinig?
@biekie1984 Sinds eind juli bezit ik ook de Gazelle Ultimate C8+ HMB, mijn vrouw heeft de Gazelle Grenoble C8 HMB [500Wh] en samen met vrienden die ook twee Ultimates wilden in totaal 4 Gazelles in een keer aangekocht voor adviesprijzen van 3 x € 3.299 en 1 x € 3.199 voor totaal € 11.000 aangeschaft, korting dus 16%.
De fietsen zijn degelijk en stil, je zit met de Ultimate inderdaad zomaar op de maximum snelheid. Onze eerste electrische fietsen dus geen vergelijkingsmateriaal. Wij rijden geen woonwerk, alleen in vrije tijd. Tot op heden nog maar 200 km gereden.

Gazellerijders zijn er hier naauwelijks op het forum volgens mij. Het viel mij op dat vragen over Gazelles niet of zelden worden beantwoord.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Strider schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:37:
[...]

Kun je geen printscreen van je excel sheet delen :D

Ik heb overigens ook naar Allianz gekeken, maar de reviews waren echt schandalig slecht.
Heb de pc niet bij de hand. Gelukkig heeft de verzekeraar terug gemaild. Kijk op artikel 1.3.4 en 1.3.5 van de algemene voorwaarden op hun site:

https://fietspolis.eu/site/download/49iuvMebqutm?type=open

Wat als uw fiets wordt gestolen, verkocht of totaal verloren gaat?
Heeft u geen belang meer bij uw verzekering? Bijvoorbeeld omdat u uw fiets verkoopt, of omdat de fiets totaal verloren gaat of gestolen wordt? Dan kunt u de verzekering beëindigen. De premie die u te veel heeft betaald ontvangt u terug, met uitzondering van de premie over het eerste jaar.
Ook kunnen er administratiekosten in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimplon
  • Laatst online: 23-05 20:41
twkr18526 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:45:
[...]€4 per maand dat zegt toch helemaal niets als je niet weet voor welk bedrag de fiets verzekerd is? 8)7 Is het voor een goedkope zundap fiets van €300 of Intertoys driewieler van €20 óf voor een goede bosch oid fiets van €5000? Maakt heel veel uit. _O-
Haha excuses, inderdaad wat beperkte informatie, mijn fout 8)7
Het gaat om een elektrische (stads)fiets van 2449 euro. Binnen 3 jaar wordt volledige aankoopbedrag uitgekeerd bij diefstal, plus schadeverzekering, maar zonder vervangend vervoer of pechhulp. Allianz leek mij met die 4 euro per maand voor een fiets met deze waarde wel een mooie optie.
Strider schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:37:
[...]
Het valt mij op dat de meeste verzekeraars veel slechte reviews hebben. Altijd goed voorwaarden checken van de verzekering en dan nog blijft het hopen op goede afhandeling als je er gebruik van moet maken.
Meubelmaker schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:13:
[...]
Gazellerijders zijn er hier naauwelijks op het forum volgens mij. Het viel mij op dat vragen over Gazelles niet of zelden worden beantwoord.
Ik heb mijn Gazelle C8+ HMB onlangs gekocht via fietsenwinkel.nl en naast de korting die ze daar hadden nog 150 euro extra korting kunnen bedingen, dus voor 2450,- kunnen kopen (adviesprijs 2999,-). Ik had nadien nog even wat gedoe met fietsenwinkel.nl, dus had de fiets misschien wel liever bij een winkel in de buurt willen kopen, maar ik vraag me af of de lokale fietsenhandelaar ook dezelfde scherpe prijzen kan hanteren. Het lijkt er wel op dat de adviesprijs die Gazelle opgeeft vrij hoog is en er voldoende ruimte is om hier over te onderhandelen.

[ Voor 48% gewijzigd door Wimplon op 07-09-2019 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 12:41
twkr18526 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:35:
[...]

Heb de pc niet bij de hand. Gelukkig heeft de verzekeraar terug gemaild. Kijk op artikel 1.3.4 en 1.3.5 van de algemene voorwaarden op hun site:

https://fietspolis.eu/site/download/49iuvMebqutm?type=open

Wat als uw fiets wordt gestolen, verkocht of totaal verloren gaat?
Heeft u geen belang meer bij uw verzekering? Bijvoorbeeld omdat u uw fiets verkoopt, of omdat de fiets totaal verloren gaat of gestolen wordt? Dan kunt u de verzekering beëindigen. De premie die u te veel heeft betaald ontvangt u terug, met uitzondering van de premie over het eerste jaar.
Ook kunnen er administratiekosten in rekening worden gebracht.
Het is wel zo dat een eventuele schade van het bedrag word afgetrokken. Ik had 700 euro schade aan mijn fiets, dat halen ze dan van die nieuwprijs af als hij gestolen zou worden. Mij hebben ze i.i.g. goed geholpen, maar een zwaluw maakt nog geen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Heb m’n Pegasus nu een week en vandaag merkte ik ineens een soort borrelend geluid bij het remmen. Bijna alsof je water hoort verplaatsen door een buis ofzo, het is wat lastig te omschrijven. In ieder geval geen piepend of krakend geluid. Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn? De fiets heeft hydraulische schijfremmen.

Filmpje gemaakt voor de duidelijkheid: https://vimeo.com/3585131...201504&utm_campaign=28749

(Link aangepast)

[ Voor 26% gewijzigd door The Legend op 08-09-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Filmpje doet het bij mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

B2B2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:59:
Filmpje doet het bij mij niet?
Link is gefixt, zou nu moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Laatst online: 03-03-2022
Dat klinkt gewoon als nieuwe blokjes op een schijfrem. Je moet ze een beetje in remmen dan ben je dat kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 24-05 11:22
The Legend schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:13:Heb m’n Pegasus nu een week en vandaag merkte ik ineens een soort borrelend geluid bij het remmen. Bijna alsof je water hoort verplaatsen door een buis ofzo, het is wat lastig te omschrijven. In ieder geval geen piepend of krakend geluid. Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn? De fiets heeft hydraulische schijfremmen.
Filmpje gemaakt voor de duidelijkheid: https://vimeo.com/3585131...4&utm_campaign=28749(Link aangepast)
Ff de schijfrem houder afstellen. Zit meestal een spiebaan in om m te kunnen schuiven/afstellen. Hij loopt niet vrij genoeg. Heb ik ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Auw.

Tip voor mensen, een e-bike helpt niet *auw* tegen zadel*auw*pijn. :+

Even de range testen vandaag... Bijna 60 km waarvan 80% op eco en de laatste 10km op turbo en ik had nog 3 van de 5 bars over. Is niet leeg te krijgen dat ding. _/-\o_ Ongeveer 65% zandpaden en bospaden de rest verhard. En voor NL begrippen nog best veel stijging.

Maar mijn reet... Man man man. :X niet handig om van vrijwel nooit fietsen naar 100+ km in 4 dagen.

Maar wel blij dat ik een emtb heb gekocht, mijn vriendin met de normale tour/stadsfiets rammelde soms helemaal uit elkaar waar ik echt geen hobbeltje voelde. Nou misschien nog een keer een reetmeting laten doen zodat ik iig het zadel zelf kan uitsluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biekie1984
@Meubelmaker Bedankt voor jouw reactie, het viel mij idd al op dat er hier weinig over gazelle wordt gepraat. Vrijdag hebben wij de fietsen besteld, zouden met de adviesprijzen uitkomen op 1x€ 3.299 2x€ 2.999 en 1x € 1.249 op een totaal van € 10.546.. We zijn 2 uur bij de fietsenzaak geweest om alles door te nemen en zijn uiteindelijk op een prijs van € 8.000 + 1x een premium pakket op de ultimate en 2 fietstassen uitgekomen, hier zit wel de inruil bij in van 900 euro. Dus uiteindelijk hebben wij een korting van 15% kunnen krijgen op de fietsen! Wij vinden dit een zeer nette deal en zijn ook uiterst tevreden over de service in de winkel.

Nu is het wachten tot de fietsen er zijn! Als ik het zo lees bij jou bevalt de Ultimate dus erg goed, ik ben zeer benieuwd en kan niet wachten om straks lekker van en naar mijn werk te kunnen fietsen.
Meubelmaker schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:13:
[...]

@biekie1984 Sinds eind juli bezit ik ook de Gazelle Ultimate C8+ HMB, mijn vrouw heeft de Gazelle Grenoble C8 HMB [500Wh] en samen met vrienden die ook twee Ultimates wilden in totaal 4 Gazelles in een keer aangekocht voor adviesprijzen van 3 x € 3.299 en 1 x € 3.199 voor totaal € 11.000 aangeschaft, korting dus 16%.
De fietsen zijn degelijk en stil, je zit met de Ultimate inderdaad zomaar op de maximum snelheid. Onze eerste electrische fietsen dus geen vergelijkingsmateriaal. Wij rijden geen woonwerk, alleen in vrije tijd. Tot op heden nog maar 200 km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:23

bert pit

asdasd

Hoe en wat qua onderhoud?

Sinds een half jaar fiets ik elektrisch. Dikke banden, hydraulische schijfremmen, verende voorvork en natuurlijk de bosch motor met buisbatterij. Bij mijn vorige stadsfiets was logisch nadenken nog voldoende voor het noodzakelijke onderhoud. Maar nu ik ongeveer het viervoud heb betaald van mijn vorige fiets, vraag ik mij af wat ik kan doen aan (preventief) onderhoud.

Heeft iemand een idee?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomadm
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-04-2021
Wanneer de BBSHD toch gelimiteerd (beperkt in de instellingen in de controller) wordt op bvb 32km/u, en dus eigenlijk bijna als een normale e-bike wordt gebruikt: welk effect heeft dit op batterij? Behoudt hij zijn koppel? Zijn er andere voor- of nadelen?
Is de throttle er eigenlijk ook vlot aan en af te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:54
tomadm schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:15:
Wanneer de BBSHD toch gelimiteerd (beperkt in de instellingen in de controller) wordt op bvb 32km/u, en dus eigenlijk bijna als een normale e-bike wordt gebruikt: welk effect heeft dit op batterij? Behoudt hij zijn koppel? Zijn er andere voor- of nadelen?
Is de throttle er eigenlijk ook vlot aan en af te koppelen?
Hoe meer vermogen je gaat vragen, hoe meer dit vraagt van de batterij.

En throttle is gewoon een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomadm
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-04-2021
Is wat je in de praktijk vraagt allicht (dus je stijl van rijden).
Maar stel: je rijdt op dezelfde manier, bvb 25/km/u, even snel optrekken...
Je hebt dezelfde capaciteit van batterij.
Verbruikt een 1000W motor dan meer dan een een 250W? Of is dit hetzelfde?
Zijn er andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tomadm schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:42:
Ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren.

Het is net zoals met alles in het leven. Hard optrekken kost meer energie dan langzaam optrekken.
Hogere topsnelheid kost meer energie dan lagere snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doek55
tomadm schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:42:
Als je het puur over de efficiëntie van de motor hebt is dit niet altijd het geval.
Uit eigen ervaring weet ik dat mijn BBS02 meer verbruikt dan mijn BBSHD bij dezelfde kruissnelheid (40-45km/h). Ieder type motor heeft een andere maximale efficiëntie die bij een ander toerental (cadans) wordt bereikt. Wellicht is de BBS02 op lage snelheid efficiënter dan de BBSHD, maar dat heb ik nooit getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bert pit schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:12:

Sinds een half jaar fiets ik elektrisch. Dikke banden, hydraulische schijfremmen, verende voorvork en natuurlijk de bosch motor met buisbatterij. Bij mijn vorige stadsfiets was logisch nadenken nog voldoende voor het noodzakelijke onderhoud. Maar nu ik ongeveer het viervoud heb betaald van mijn vorige fiets, vraag ik mij af wat ik kan doen aan (preventief) onderhoud.

Heeft iemand een idee?
Volgens mij veranderd er niet veel. Ketting en tandwielen schoon en ingevet houden. Zand ed van de voorvorkpoten weghouden. En zorgen dat je uit de buurt van de motor blijft met ontvetters.

Oftewel nog steeds logisch nadenken. :) Motor en accu valt weinig aan te onderhouden zonder je garantie om zeep te helpen (lees: openslopen).

E-bike is niet zo heel spannend volgens mij op de aanschafprijs na dan. :)

[Edit] in ander nieuws, ik heb de Kiox ook maar besteld, ik vind die standaard Purion redelijk onhandig en weinig info. Die knop iedere keer 2 seconden vasthouden om van Trip naar Range te gaan is bijzonder irritant. En de Kiox heeft meer statistieken O+ en wat ik begreep kan je zien hoeveel watt je zelf levert en hoeveel er door de motor geleverd wordt en daar je cadans op aanpassen om je range verder te vergroten. Nodig? neuh, leuk? Jah :)

[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 09-09-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:18
biekie1984 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:16:
@Meubelmaker Bedankt voor jouw reactie, het viel mij idd al op dat er hier weinig over gazelle wordt gepraat. Vrijdag hebben wij de fietsen besteld, zouden met de adviesprijzen uitkomen op 1x€ 3.299 2x€ 2.999 en 1x € 1.249 op een totaal van € 10.546.. We zijn 2 uur bij de fi :? etsenzaak geweest om alles door te nemen en zijn uiteindelijk op een prijs van € 8.000 + 1x een premium pakket op de ultimate en 2 fietstassen uitgekomen, hier zit wel de inruil bij in van 900 euro. Dus uiteindelijk hebben wij een korting van 15% kunnen krijgen op de fietsen! Wij vinden dit een zeer nette deal en zijn ook uiterst tevreden over de service in de winkel.

Nu is het wachten tot de fietsen er zijn! Als ik het zo lees bij jou bevalt de Ultimate dus erg goed, ik ben zeer benieuwd en kan niet wachten om straks lekker van en naar mijn werk te kunnen fietsen.
[...]
@biekie1984 Mooie korting kunnen bedingen! Ik weet alleen niet wat je bedoeld met een Premium Pakket bij de Ultimate.Staat, zover ik kan nagaan, ook niets van op de website van Gazelle :?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
The Legend schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:55:
[...]

Nog even de oplossing, mogelijk ook voor anderen: de Kiox werd geleverd met firmware 1.0.0.0. Hier werkte synchroniseren helemaal niet mee. Er is echter een update beschikbaar (1.0.4.3). Dat updaten werkt echt verschrikkelijk, omdat het mega traag gaat en de Kiox steeds automatisch uitschakelt. Ik heb wel meer dan een uur gezeten met dat ding in m’n hand om hem aan te houden 8)7 De update installeert hij vervolgens niet automatisch, daarvoor moet je hem weer op de fiets klikken en via het instellingenmenu kun je de update starten. Daarna werkt het synchroniseren bij mij wel *O*
Hoe bevalt de Kiox? Ik lees er eigenlijk weinig positiefs over. Kennelijk slecht afleesbaar op een zonnige dag, max 1A USB output.
Is het echt een beter display dan de Intuvia?

Voor mij zou de Intuvia wel iets kleiner mogen, accu percentage en een hogere USB output.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Geen ervaring met de Intuvia dus kan daar weinig over zeggen. Hij is een stuk kleiner, dus makkelijker meenemen in je zak. Scherm is scherp en prima afleesbaar, brightness is ook in te stellen. Enige dat ik mis is de mogelijkheid om datavelden aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-04 01:20

PDL

Iemand ervaring met deze aanbieding van het Kruidvat?
Het betreft een De Ruyter Albertville e-bike met 6 derailleur versnellingen.

https://www.kruidvat.nl/d...ertville-e-bike/p/4929163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 17:03
PDL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 00:27:

Deze beknopte review had je misschien zelf al gevonden?
https://www.elektrischefi...en-kopen-bij-de-kruidvat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biekie1984
Nee klopt, dat is iets van de fietsenwinkel zelf! Had ik er even bij moeten zeggen, is 3 jaar extra garantie op de accu en motor, pechhulp aan huis en de eerste 4 onderhoudsbeurten gratis.
Meubelmaker schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:14:
[...]

@biekie1984 Mooie korting kunnen bedingen! Ik weet alleen niet wat je bedoeld met een Premium Pakket bij de Ultimate.Staat, zover ik kan nagaan, ook niets van op de website van Gazelle :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
dennisfr schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 06:46:
[...]

Deze beknopte review had je misschien zelf al gevonden?
..........
Dat is geen review, maar een meer gedetaillerde beschrijving wat Kruidvat levert en welke ervaring je kan verwachten. De ebike zelf is door de schrijver ervan niet geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:17
bert pit schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:12:

Heeft iemand een idee?
Ik weet niet of je altijd door weer en wind fietst? Ik weet niet of je zelf het onderhoud aan je fiets wilt gaan doen, of dat je dit uitbesteed aan de fietsenmaker.
Ik zou in eerste instantie een kettingrek meter kopen. Hiermee kun je zien hoever je ketting uitgerekt is. Google maar op parktool cc 3.2
Je legt dit hulpstukje op je ketting. Hier zitten 2 aanduidingen op. Nl. 0.5 en 0.75
Deze twee waarden geven de rek aan in procenten. Als je ketting nog onder de 0.5 valt kun je hem nog gebruiken. Zit hij tussen de 0.5 en de 0.75 dan kun je hem in principe nog wel blijven gebruiken totdat hij bij de 0.75 erdoor gaat.
Ik ben zelf echter van mening dat je beter de 0.5 aan kunt houden. Je kunt dan de ketting verwisselen met behoud van je cassette achter. Vaak lukt dit 2 a 3 keer en dan moet je de cassette ook vervangen. (Als je nieuwe ketting door trapt op de cassette dan is hij ook te ver versleten.)

Het onderhoud van je fietsketting is afhankelijk hoe veel je door water, regen , pekel moet fietsen. In principe moet je de buitenkant van je schakels zo schoon en droog mogelijk zien te houden. (Lees met een droge niet pluizende doek je ketting droog wrijven)
Het vet wat de fabrikant tussen de schakels heeft gedaan moet daar lekker blijven zitten. Sommige mensen ontvetten eerst hun ketting en gaan daarna met allerlei smeermiddelen proberen weer olie tussen die schakels te krijgen, maar dit werkt allemaal niet zo best.

Als op een gegeven moment je ketting stroef gaat worden of gaat piepen dan is het vet eigenlijk wel uitgewerkt en zul je toch iets van smering moeten gaan toepassen.
Wat fijn werkt is van muc-off c3 ceramic lube dry. De druppeltjes doe je tussen de schakels laten lopen. Een aantal keren rond draaien. Dan 3 a 4 uur in laten trekken en dan weer met een droge doek zoveel mogelijk verwijderen.

Op die manier blijft er ook geen zand en andere rommel aan je ketting en cassette plakken. Het is echt niet nodig om bussen met spray over je cassette heen te spuiten. Dit maakt het er alleen maar een grote kliederboel van.

Als je nou veel door de regen fietst kun je de (wet) versie van muc off gebruiken en op dezelfde manier aanbrengen, in laten trekken en goed weer uitpoetsen.

Dit is toch het belangrijkste wat ketting en derailleur betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
The Legend schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:58:
Geen ervaring met de Intuvia dus kan daar weinig over zeggen. Hij is een stuk kleiner, dus makkelijker meenemen in je zak. Scherm is scherp en prima afleesbaar, brightness is ook in te stellen. Enige dat ik mis is de mogelijkheid om datavelden aan te passen.
Hmm, waarom heb jij dan gelijk voor de Kiox gekozen? Vanwege het formaat?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Strider schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:52:
[...]

Hmm, waarom heb jij dan gelijk voor de Kiox gekozen? Vanwege het formaat?
Het grote voordeel van de kiox is wat mij betreft alle info die gelogd worden, met die verbinding naar de bosch-site.

De intuvia is feitelijk een ouderwetse fietscomputer.
(ook prima, als je niet meer zoekt)
Flagg schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:42:
Auw.

Tip voor mensen, een e-bike helpt niet *auw* tegen zadel*auw*pijn. :+
Ik had nooit zadelpijn, totdat ik mijn R&M kreeg met zo'n brede comfortabele zachte schelpzadel.

Nu heb ik weer een racefietszadel... meer een tube tandpasta gevuld met cement... en ik heb nergens last van.

:+

Zal wel persoonlijk zijn want anders dan reed iedereen met hetzelfde zadel.

[ Voor 37% gewijzigd door BertV op 10-09-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-05 15:22
Ik ben me aan het oriënteren op een elektrische "moederfiets" (of een damesfiets die aangepast kan worden zodat het een moederfiets wordt, zoals een stevige standaard, zitjes etc.). Onze dochter is nu 5 maanden oud en op dit moment vervoeren wij haar bijna nog helemaal met de auto. Nadat ik haar naar op de opvang heb gebracht rijd ik door naar mijn werk (ongeveer 20 km). Mijn man haalt haar einde van de middag weer op. Doordat ik rekening moet houden met de openingstijden van de opvang, kan ik helaas niet voor de files uit rijden en beland ik minimaal 2 x per week in een flinke file, waardoor mijn ritje van 20-30 minuten al snel verandert in een rit van een uur. Ons idee is dat dit uiteraard met een e-bike sneller kan, zodra onze dochter kan zitten. En dit helpt uiteraard ook om meer uit de auto te komen en lekker in beweging te blijven.

Ik kijk op dit moment naar de Gazelle Orange C7+ HMB met een upgrade van de accu. Heeft iemand ervaring met deze fiets als moederfiets of zijn er al andere fietsen waar ik zeker naar moet kijken? Winkelbezoeken gaan de komende weken plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:17
eno_W schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:18:
Ik ben me aan het oriënteren op een elektrische "moederfiets" (of een damesfiets die aangepast kan worden zodat het een moederfiets wordt, zoals een stevige standaard, zitjes etc.). Onze dochter is nu 5 maanden oud en op dit moment vervoeren wij haar bijna nog helemaal met de auto. Nadat ik haar naar op de opvang heb gebracht rijd ik door naar mijn werk (ongeveer 20 km). Mijn man haalt haar einde van de middag weer op. Doordat ik rekening moet houden met de openingstijden van de opvang, kan ik helaas niet voor de files uit rijden en beland ik minimaal 2 x per week in een flinke file, waardoor mijn ritje van 20-30 minuten al snel verandert in een rit van een uur. Ons idee is dat dit uiteraard met een e-bike sneller kan, zodra onze dochter kan zitten. En dit helpt uiteraard ook om meer uit de auto te komen en lekker in beweging te blijven.

Ik kijk op dit moment naar de Gazelle Orange C7+ HMB met een upgrade van de accu. Heeft iemand ervaring met deze fiets als moederfiets of zijn er al andere fietsen waar ik zeker naar moet kijken? Winkelbezoeken gaan de komende weken plaatsvinden.
Ik zou er niet te hard op rekenen dat dit met een e-bike sneller zal gaan. Als je al een paar stoplichten tegen hebt zal je met de e-bike er ook ongeveer een uur over rijden denk ik zo.
Maar neemt niet weg dat je wel je beweging hebt gekregen.
Als de tijd wel een belangrijk iets is, dan zou ik je zeker ook aanraden om ook eens een paar proefritten op een speedpedelec te maken.

Enigste tip die ik je wil meegeven is , probeer zo breed mogelijke ballonbanden te nemen. Deze dempen van nature al best goed. Hoef je niet perse voor schokdempers op je fiets te hebben. Is ook wat prettiger voor je dochtertje. Voor de rest veel fietsen uitproberen en als je dan bijna zeker weet welke fiets het word, proberen die fiets echt een dag te lenen bij je fietsenmaker en de tocht naar je werk en terug te maken. Veel plezier met het uit proberen van de verschillende e-bikes. Er zitten echt enorme verschillen tussen. Maar goed deze moet je zelf gewoon ervaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmeirlaen
  • Laatst online: 06-02-2024
welke shop raden jullie aan om Bafang aan te kopen? en batterijpack? Motor bij de chinees en batterijpack dichterbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12-2024

Ik zou je enorm willen aanraden ver ver weg te blijven van dit soort modellen, ook al zou het electrische gedeelte perfect werken (ook al onwaarschijnlijk) is het alsnog een enorm slechte fiets, waar geen kwalitatief redelijk onderdeel op te vinden is. Dit is in een oogopslag te zien voor mij als (ex)fietsenmaker. Op een budget zou je eens moeten zoeken naar tweedehands Bosch ebikes, die werken veel beter en zijn inmiddels redelijk tweedhands te krijgen. Wellicht advies van een tweewielhandel die hier oren naar heeft inwinnen en daarbij een service contract oid nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
eno_W schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:18:

Tja een moederfiets, ik heb bijna 10k op de teller staan, waarvan onze zoon toch wel een grote 8k voor en later achterop heeft gezeten. En ik heb een Cube Touring. Ik wilde expres geen moeder, of kind georiënteerde fiets, want zonder kids er op vind ik een normale fiets fijner.
Ik heb gisteren een fietskar besteld, zodat aankomend voorjaar kind #2 ook goed mee kan.
jeroenmeirlaen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:45:
welke shop raden jullie aan om Bafang aan te kopen? en batterijpack? Motor bij de chinees en batterijpack dichterbij?
Voor accu's heb ik goede ervaring met: https://unitpackpower.aliexpress.com/store/1178407
En voor de motor heb ik goede ervaring met: https://www.aliexpress.com/store/3510017
Aftersales moet je niet veel van verwachten. Maargoed, het prijsverschil met bijv nederland is echt dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasissailing
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 23:47
Met een geplande ombouw van een bakfiets.nl cargobike long oriënteer ik mij nu ook op de verschillende opties. Op dit moment denk ik aan de Bafang bbs01 met 250w op 36V, dit is een legale en naar verwachting voldoende sterke motor om tussen de 20 en 25 km/h te kunnen rijden.

Er zijn verschillende display opties, wat is de meerwaarde van een kleurendisplay bv de dpc18 of 850c boven de c965?

De accu wil ik in de bak ander het bankje inbouwen. Hier heb ik nog wel enkele vragen bij, welke accucapaciteit in Ah raden jullie aan (welk actieradius kan ik bij de verschillende opslagcapaciteiten 36V 10-13-14,5-17-20Ah verwachten) en is een accu via AliExpress een goede optie?

Op AliExpress kom ik aanbieders tegen die aangeven de bbs01 en of accu vanuit de EU te verzenden waardoor ik gegarandeerd geen btw en importheffingen hoef te betalen. Wat zijn jullie ervaringen met naheffingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
BertV schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:09:
[...]

Het grote voordeel van de kiox is wat mij betreft alle info die gelogd worden, met die verbinding naar de bosch-site.

Wat voor info? :)

Mijn nieuwe fiets staat nog steeds in de winkel, ik kan altijd nog vragen of ze bij mij ook een Kiox monteren. Ik neem aan dat jouw fietsenwinkel de Intuvia heeft overgenomen? De Kiox is los namelijk best prijzig, volgens mij iets van €300,-.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:34
Voor dat geld kun je ook aan een cobi.bike denken. Past zonder sleutelen op de plaats van de Intuvia. De eerste keer aan je fiets en je telefoon koppelen is wat klungelig, maar het aantal functies mag er zijn. Ik gebruik ‘m in combinatie met de Jabra Elite Sport (1 oortje) en heb muziek, hartslag op mijn display, upload naar komoot en navigatie.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Strider schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:22:
[...]

Wat voor info? :)

Mijn nieuwe fiets staat nog steeds in de winkel, ik kan altijd nog vragen of ze bij mij ook een Kiox monteren. Ik neem aan dat jouw fietsenwinkel de Intuvia heeft overgenomen? De Kiox is los namelijk best prijzig, volgens mij iets van €300,-.
Route op een kaartje, tijd, afstand, gemiddelde snelheid, maximum snelheid, cadans, eigen power output. Ook om die reden gekozen, is gewoon een leuke gadget :P Schermpje is verder natuurlijk een stuk mooier. En het schijnt dat er nog een update aankomt die ervoor zorgt dat je fiets alleen met deze specifieke Kiox (elektrisch) kan worden gebruikt. Simpelweg een andere Kiox erop klikken werkt dan niet meer. Maar het is mij niet helemaal duidelijk of dat straks alleen werkt op de nieuwe Bosch motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526

Ik ken deze fiets niet, maar je zou langs kunnen gaan om het zelf te bezichtigen en beoordelen. Zelf heb ik een 2e hands lidl e-bike gekocht. Het bevalt verrassend goed tov de +€4000 bosch gedreven fiets.

Ja, de bosch heeft een veel betere ervaring dan de bafang. Als het om kwaliteit gaat wint bosch overtuigend, maar als ik de prijs mee laat wegen is de lidl fiets een hele goede. Is een prima fiets, alleen wat zwaarder. Zelfs de velgremmen zijn prima. Ik zou de lidl fiets zo weer kopen (als extra fiets).

De kruidvat fiets zou misschien ook goed zijn gezien de prijs. Neem de fiets van decathlon mee. Die hebben ook goedkope opties.

@Anoniem: 161248 geeft terecht aan wat een fietsenmaker zou zeggen. De mijne zei dat ook toen ik met de lidl langs kwam: slechte motor, onderhoud, etc. Terwijl ze zelf fietsen met bafang verkopen en ook andere budgetmodellen die kwalitatief minder aanvoelen (testritten mee gedaan, voordat ik besloot tot de lidl fiets erbij te nemen). Er zijn genoeg fietsenmakers die een fiets willen maken. Zelfs mn oude roestige studentenfiets die ik ooit had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:35

eisbaer

Zie signature

twkr18526 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:57:
[...]
@Anoniem: 161248 geeft terecht aan wat een fietsenmaker zou zeggen. De mijne zei dat ook toen ik met de lidl langs kwam: slechte motor, onderhoud, etc. Terwijl ze zelf fietsen met bafang verkopen en ook andere budgetmodellen die kwalitatief minder aanvoelen (testritten mee gedaan, voordat ik besloot tot de lidl fiets erbij te nemen). Er zijn genoeg fietsenmakers die een fiets willen maken. Zelfs mn oude roestige studentenfiets die ik ooit had...
Herkenbaar. Als ik bij de fietsenmaker op de hoek langs ga dan is de fiets die niet bij hem gekocht is niet goed of “die verkopen wij ook hoor”, ondanks dat ze geen dealer zijn, het merk niet in de winkel hebben, niet op hun website vermelden. Tja, hoe verwacht je dan die doelgroep aan te trekken. Als je wat laat sleutelen, wat op zich goed gebeurt, maar waar je toch netjes de rekening voor betaalt dan moet je de zeurderige promotie van eigen producten blijkbaar op de koop toe nemen. Remedie is wat mij betreft simpel. Nooit meer terug gaan en een fietsenmaker zoeken die niet voornamelijk bezig is om zijn eigen beperkte assortiment te slijten.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:59
thomasissailing schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:06:
Met een geplande ombouw van een bakfiets.nl cargobike long oriënteer ik mij nu ook op de verschillende opties. Op dit moment denk ik aan de Bafang bbs01 met 250w op 36V, dit is een legale en naar verwachting voldoende sterke motor om tussen de 20 en 25 km/h te kunnen rijden.

Er zijn verschillende display opties, wat is de meerwaarde van een kleurendisplay bv de dpc18 of 850c boven de c965?

De accu wil ik in de bak ander het bankje inbouwen. Hier heb ik nog wel enkele vragen bij, welke accucapaciteit in Ah raden jullie aan (welk actieradius kan ik bij de verschillende opslagcapaciteiten 36V 10-13-14,5-17-20Ah verwachten) en is een accu via AliExpress een goede optie?

Op AliExpress kom ik aanbieders tegen die aangeven de bbs01 en of accu vanuit de EU te verzenden waardoor ik gegarandeerd geen btw en importheffingen hoef te betalen. Wat zijn jullie ervaringen met naheffingen?
Ik heb voorig jaar mijn BBS01B motor bij PSWPOWER.COM besteld en daar voor "from Germany" gekozen. Je betaald dan geen extra kosten, zij vermelden dit ook duidelijk in hun advertentie

"If you choose ships from Europe stock,we will send it from Europe warehouse.below countries,DDP Duty service is included.
Belgium, Luxembourg, Slovakia, Czech, Hungary, Austria, Netherlands, Denmark, France, Germany, England, Ireland, Italy, Poland, Slovenia, Spain, Finland, Latvia, Lithuania, Sweden, Bulgaria, Estonia, Greece, Monaco, Portugal, Romania"

Binnen 4 dagen had ik de motor binnen. :)

• elinx
thomasissailing schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:06:.........

Ook ik heb mijn motor vanuit Duitsland bij PSWpower.com besteld. Binnen 4 dagen geleverd via DHL zonder verdere kosten. PSWpower biedt motoren aan via diverse verkoop kanalen, zoals AliExpress, Ebay en Amazon. Mijn ervaring is dat de prijs daar meestal wat hoger is tov rechtstreeks bij hen bestellen. Waarschijnlijk omdat er dan geen commissie afgedragen hoeft te worden.
Ook kan je eventueel vanuit het China warehouse bestellen en de importkosten meteen bij de aankoop laten verrekenen. Mbt de prijs scheelt dit niet zoveel en meestal is de keus mbt evt. opties wat groter. Echter wel langer onderweg en ik vertrouw er niet geheel op dat eea altijd zonder douaneproblemen zal verlopen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BertV schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:09:
[...]

[...]

Ik had nooit zadelpijn, totdat ik mijn R&M kreeg met zo'n brede comfortabele zachte schelpzadel.

Nu heb ik weer een racefietszadel... meer een tube tandpasta gevuld met cement... en ik heb nergens last van.

:+

Zal wel persoonlijk zijn want anders dan reed iedereen met hetzelfde zadel.
Bij de FM waar ik mij Trek gehaald heb ook aangegeven dat ik wilde upgraden naar de Kiox, maar volgens hem kon dat niet.

Althans zover ik begreep kon hij via zijn portaal als leverancier niets vinden over het bestellen van de Kiox. Hij gaat er nog achteraan en ik heb een mailtje naar Bosch gestuurd erover maar het gaat allemaal een beetje moeizaam met Trek/Bosch helaas.

En ik wil hem om dezelfde redenen meer logging en meer info op het scherm zonder dat ik knoppen 2 sec moet inhouden zoals bij die Purion. Dat ding is eigenlijk gewoon onhandig.

Zadel is idd persoonlijk, heb een selle royal mach besteld in de hoop dat dat beter gaat, maar ik moet eerst weer wat zitvlees ontwikkelen voordat ik serieus naar zadel metingen ed ga kijken. :)

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mijn Qwic RD10 staan voor de eerste beurt bij de Dealer na 9 maanden en ruim 2600 km.

Tandwielen versleten, ketting versleten en remblokken op..

Kosten EUR 160,-?

Kan beter een auto gaan rijden, of ben ik nu gek?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BasvanS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:42:
Mijn Qwic RD10 staan voor de eerste beurt bij de Dealer na 9 maanden en ruim 2600 km.

Kosten EUR 160,-?

Ja jij bent gek. :P

Maar ik neem aan een derailleur, en die houdt je netjes schoon neem ik ook maar aan. En je vet hem in met de juiste olie ipv kaarsvet?

Je weet wel, dat wat een beetje verkoper je vantevoren verteld heeft, dat een derailleur aandrijving iets meer onderhoud nodig heeft. :P

Je moet de aandrijving iig niet horen wanneer je je ketting begint te horen ben je eigenlijk al iets te laat.

Verder moet je niet continu in de hoogste versnelling rijden, dan verslijt je 1 tandwiel de kettingnslijt daar op in in dan moet je de hele ketting + cassette gaan vervangen.
Koop een kettingslijtagemeter, wanneer deze rond de 0.5 aangeeft ketting vervangen, dat kan je dan 3 of 4x doen voor je de hele cassette dient te vervangen. Als je tenminste wel al je versnellingen gebruikt.

En dan moet je toch echt de 10k wel kunnen halen als je tenminste niet continu door het bos knalt.

In ander nieuws.

Ik kan iedereen een emtb aanraden. Vandaag even naar Elspeet (vanaf Apeldoorn) gefietst we hadden zin in een lunch met kippenlevertjes en die zijn daar erg lekker. :)

Maar de hele route gaat door het bos en je ziet alle "normale" elektrische fietsen voorzichtig aan doen en vooral op de harde paden blijven terwijl ik me nergens druk over hoefde te maken en nog eens een obscuur zijpaadje kon nemen. Wat mijn vriendin dus minder komisch vond. :+

Maar ik ga haar aan een Specialized helpen denk ik. Een hybride fiets waar ze goed mee over bospaden kan zonder dat ze zich druk hoeft te maken over mul zand en een boomworteltje zo her en der maar wel recht op kan zitten.

• Strider
Volgende week krijg ik eindelijk mijn lang verwachte Winora fiets. Aangezien deze fiets standaard zonder slot wordt geleverd heb ik aan mijn fietsenwinkel gevraagd om hier een slot op te monteren en gelijk het accu slot te vervangen zodat ik 1 sleutel heb. Ik heb namelijk al genoeg sleutels aan mijn sleutelbos hangen.

De fietsenwinkel heeft nu aangegeven dat dit niet zou kunnen, volgens mij kan het wel gewoon maar is het veel meer werk dan verwacht.

Hebben jullie al ooit het slot van een framebuis accu vervangen? Het slot van een accu die geinteregreerd is, niet die op het frame is gemonteerd.

BlaBlaBla

• BertV

BertV

Handgemaakt

Kosten EUR 160,-?

Nee, de reden dat ik er (per toeval achteraf) blij mee ben dat ik lease.\
1500km per maand was iedere 2 maanden deze rekening.

Als je veel rijdt, met ketting en tandwielen, en naar een fietsenmaker gaat, is het geen goedkope zaak.
Nu heb ik een riem en interne versnelling.
Die bezoekjes deed ik toch niet voor de lol.

Voor een achterwiel motor (?) vind ik 2600km wel snel. Je smeert en schoont wel een beetje?

[ Voor 10% gewijzigd door BertV op 12-09-2019 16:37 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
BertV schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:34:
[...]

Nee, de reden dat ik er (per toeval achteraf) blij mee ben dat ik lease.\
1500km per maand was iedere 2 maanden deze rekening.

Als je veel rijdt, met ketting en tandwielen, en naar een fietsenmaker gaat, is het geen goedkope zaak.
Nu heb ik een riem en interne versnelling.
Die bezoekjes deed ik toch niet voor de lol.

Voor een achterwiel motor (?) vind ik 2600km wel snel. Je smeert en schoont wel een beetje?
Misschien moet ik de eens in de 2-3 maanden wat opschroeven, maar het hoeft toch ook niet elke 500 km?

Wissel netjes af tussen de verzetten, maar wel bijna altijd de hoogste 2-3 want --> 45 km/h.

Schoonmaken komt neer op even helemaal schoonborstellen en wat nieuwe druppeltjes oplie op de ketting en daarna de versnellingen even doorlopen en met de schijven en poetsen.. Mss toch maar wat meer werk van maken?

• doek55

Kosten EUR 160,-?

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, alleen maar op het strand door de branding gefietst? Weet je zeker dat het is versleten? We hebben net 9 maanden mooi weer gehad, het herfstweer moet nog komen.

Ik zit na 22.500km op €0,027 per km met een 1kW middenmotor. Dat is exclusief uren, want ik doe het onderhoud zelf. Mijn 165kW auto zit op €0,035 per km, dus de fiets wint het maar net. :)

• Dacuuu

Kosten EUR 160,-?

Daarom moet je ook zo snel mogelijk alles zelf gaan doen, 2.6k is vroeo. Maar een fiets is in verhouding echt niet goedkoop. :+

• Samsungspeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:41
Vandaag mijn Amslod newton 600LX ontvangen, iemand enig idee hoe je de begrenzing kan instellen van 25km/h naar 30km/h? Dit is er eentje van een kleurenscherm.

Bij een vorig model was het heel makkelijk, maar ik krijg het nu niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik heb contact gehad met Bosch en de Kiox is (nog) niet aftermarket te leveren. Enkel de Nyon, intuvia en cobibike.

En die vind ik alle drie niks, iig onvoldoende beter dan de Purion. Dus afwachten geblazen tot ie wel los leverbaar is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

BasvanS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:01:
[...]

Misschien moet ik de eens in de 2-3 maanden wat opschroeven, maar het hoeft toch ook niet elke 500 km?
Iedere 500km schoonmaken (=doek, niet uitkoken oid) en invetten is geen overbodige luxe.
Met regen moest dit vaker had ik gemerkt.

Voorheen toen ik nog ketting+ tandwielen had betekende dat iedere 1.5 werkweek, of na drie dagen met regen... wat een ellende.

[ Voor 16% gewijzigd door BertV op 13-09-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BertV schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:08:
[...]

Iedere 500km schoonmaken (=doek, niet uitkoken oid) en invetten is geen overbodige luxe.
Met regen moest dit vaker had ik gemerkt.

Voorheen toen ik nog ketting+ tandwielen had betekende dat iedere 1.5 werkweek, of na drie dagen met regen... wat een ellende.
Och ik doe het na iedere 2 of 3 ritten als ik door het zand gegaan ben. Even met een borstel langs de ketting en cassette, beetje wd40 op een oude doek slinger aan de ketting geven met de doek er langs om zand ed weg te halen, dan eventjes verse (nu dry lube) olie erop en klaar. Werkje van 10 minuten. Straks met wet lube mocht het weer slechter worden en dan eens in de week.

Als dat idd teveel werk is nooit aan een derailleur beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Flagg schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:26:
[...]

Och ik doe het na iedere 2 of 3 ritten als ik door het zand gegaan ben. Even met een borstel langs de ketting en cassette, beetje wd40 op een oude doek slinger aan de ketting geven met de doek er langs om zand ed weg te halen, dan eventjes verse (nu dry lube) olie erop en klaar. Werkje van 10 minuten. Straks met wet lube mocht het weer slechter worden en dan eens in de week.

Als dat idd teveel werk is nooit aan een derailleur beginnen.
Het scheelt als je een ruimte / de mogelijkheid hebt om je fiets op te hangen.
Anders is het gepruts, met je standaard tegen de trappers, optillen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:52

Tahref

God bless you

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5V1yukOl.jpg

Na ongeveer 18 maanden en +- 11000km Is mijn Schwalbe Marathon achterband aan vervanging toe.
Hoelang doen jullie met jullie bandjes? (Ik heb trouwens een achterwiel motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BertV schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:54:
[...]

Het scheelt als je een ruimte / de mogelijkheid hebt om je fiets op te hangen.
Anders is het gepruts, met je standaard tegen de trappers, optillen etc.
Ja das wel waar ik heb vanochtend een standaard besteld waar ik hem op kan hangen. Mocht ie dan een keer echt schoongemaakt moeten worden kan ik gewoon op sta hoogte werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Tahref schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:35:,.......

Na ongeveer 18 maanden en +- 11000km.....
Is dat de Ancheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tahref schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:35:
[Afbeelding]

Na ongeveer 18 maanden en +- 11000km Is mijn Schwalbe Marathon achterband aan vervanging toe.
Whut? ik heb de Schwalbe spicer, en na 9K ziet de band er nog prima uit, hoe krijg je jou band zo gaar dan?

• racinfo

racinfo

E-MTB

Tahref schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:35:
[Afbeelding]

Ongelofelijk, dit krijg je alleen voor elkaar wanneer je flink remmende door elke bocht gaat! Ik rem met mijn GT365's altijd voor de bocht en heb in het geheel geen versleten zijvlakken van de band, hoogstens iets op de loopvlakken (na 8k).

• elinx
Hij heeft zo een krachtige naafmotor die het achterwiel laat spinnen :)

[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 14-09-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:52

Tahref

God bless you

Yep. Door roestvorming bij moertjes en boutjes beveel ik hem echter niet snel meer aan.
racinfo schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:11:
[...]

Ongelofelijk, dit krijg je alleen voor elkaar wanneer je flink remmende door elke bocht gaat! Ik rem met mijn GT365 altijd voor de bocht en heb in het geheel geen versleten zijvlakken van de band, hoogstens iets op de loopvlakken (na 8k).
Ik heb nooit echt op mijn manier van remmen gelet maar volgens mij redelijk rustig, ga daar wat beter op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
racinfo schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:11:
[...]

Ongelofelijk, dit krijg je alleen voor elkaar wanneer je flink remmende door elke bocht gaat! Ik rem met mijn GT365's altijd voor de bocht en heb in het geheel geen versleten zijvlakken van de band, hoogstens iets op de loopvlakken (na 8k).
Of hij remt misschien minder en gaat gewoon harder door de bocht dan jij
Pagina: 1 ... 9 ... 222 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam