Prijs is erg hoog, dat maakt het economisch al snel onrendabel. Restwaarde van mijn fiets is na 5 jaar 500-750,-, om dan nog een accu van 600 euro 400 WH te plaatsen wordt een lastig verhaal, al was het maar dat je dan een hele trits aan vervangingen kan zien aankomen (motor...).
Ik heb mijn accu wel vervangen omdat ik een goed tehuis heb voor mijn fiets (en qua timing had ik eigenlijk ook niet veel keus met de huidige markt), maar ik ga nu dus ook gewoon mijn hele fiets vervangen en mijn huidige fiets gaat naar mijn broer, die zal hem ook iets anders gebruiken (minder vracht, maar het is wel een fietsenbeul). Ik ben wel van plan zijn Razer zo lang mogelijk te laten rijden (dus als de motor stuk gaat krijgt hij van mij een nieuwe).
Een "fietsregeling" van de zaak helpt dan natuurlijk ook niet, dan wordt vervangen al heel snel een goedkoper idee

, en er zijn al bedrijven die de celletjes in je bestaande behuizing mooi vervangen, dat kan binnen 10 jaar ook nog.
Niet bij Yamaha

Bij de motoren zijn het tandwielen en lagers die het soms begeven, en ook die worden intussen gereviseerd.
Er zijn genoeg mensen te vinden die al 30.000 km met hun fiets gedaan hebben zonder de nood aan revisie.
En waarom zou je binnen 5 jaar geen nieuwe motor kunnen krijgen. Ik ben er van overtuigd dat Bosch die nog wel gaat leveren.
Revisie is nog steeds wel een ding, dat doet je FM niet, je moet naar een on-gecertificeerd bedrijfje. nieuwe motor is al snel 700,-
De vraag die mensen zich dan meestal stellen: ik heb een fiets van 6,7,8 jaar, en een accu en motorrevisie kost 600-1000€. Is het dan niet beter ineens een nieuwe fiets te kopen? Want de rest van de fiets is dan ook aan het verslijten natuurlijk.
Accu+motor is al snel 1200 of meer, tenzij je gaat reviseren, maar dat moet je dan zelf uitzoeken (hoe krijg je de motor/fiets bij het revisie bedrijf? Wie haalt hem eraf/zet hem erop)
ebikes zijn nog niet zo lang op de markt, en er is nog behoorlijk wat evolutie. Kijk naar fietsen van 7 jaar geleden, en je hebt een grote motor, batterij die op de baggagedrager zit, antiek display etc.
Dan haalt emotie het meestal van de pure homo economicus...
Op zich mee eens, maar de prijzen zijn toch wel erg hoog, zeker zolang je geen gecertifceerde revisies hebt. Als je Accell dealer hem gewoon naar een servicebedrijf mag sturen waarbij vaste prijzen worden gehateerd (voorbeeld: lager revisie 50, tandwielen 100, allebei 120) zal je zien dat mensen niet zo snel gaan vervangen.
Nu moet het naar Bosch/Yamaha en zijn de prijzen voor een vervangende (revisie) motor gewoon pijnlijk.