Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:53
gunghir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:24:
Hij is er weer hoor die LIDL Prophete MTB e-bike.

https://www.lidl-shop.nl/...ntainbike-27-5/p100319511

Als ik deze nu neem. En er eigenlijk alleen strand ritjes (gravel) En er verder over asfalt mee ga.
Droog stalling, en verder normaal mee omgaat.

Dan is dit toch helemaal niet zo een slechte aankoop? Voor 999.
Of heb ik het nu helemaal mis?
Zolang je niet verwacht dat deze fiets 20.000 km mee zal gaan heb je een 'relatief' goede fiets. Voor 999 euro heb je geen premium onderdelen, maar 'troep' zoals het 15 jaar geleden was is het ook niet.

In 2006 kocht ik een Easybike Cyclone voor 899 euro. Dit was een fiets die duidelijk niet uitblonk voor kwaliteit. Na 2600 km was de derailleur al bijna op, liep de motor in de soep en was de accu gaar (loodaccu).
Zo erg zal het nu niet meer zijn, zeker niet, maar wees niet teleurgesteld als het geheel net wat harder slijt dan een premium model. Daar is de prijs dan ook naar. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22:23
OgWok schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Opvallend (dubbele remmen): "De combinatie van een V-brake voor en achter zorgt voor optimale remkracht
De E-bike beschikt over Shimano® hydraulische schijfremmen en een geveerde voorvork"
Grappig motor en accu van blaupunkt , dat moet natuurlijk vertrouwen geven
Beetje jammer dat die naam door iemand wordt gebruikt nadat de oude firma failliet is gegaan

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
Supertjeduc schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Grappig motor en accu van blaupunkt , dat moet natuurlijk vertrouwen geven
Beetje jammer dat die naam door iemand wordt gebruikt nadat de oude firma failliet is gegaan
Klopt... waarschijnlijk een chinees die de merknaam opkocht of zo.
In elk geval, het is op het randje van misleiding.

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:57

OgWok

U.N.C.L.E.

Tommie12 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:49:
[...]

Klopt... waarschijnlijk een chinees die de merknaam opkocht of zo.
In elk geval, het is op het randje van misleiding.
[offtopic] Nooit Grundig batterijen gezien? Heeft imho niks met de "oude" Grundig te maken.
Grundig für Sie gemacht!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Foxhill
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-06 07:39
gunghir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:24:
Hij is er weer hoor die LIDL Prophete MTB e-bike.

https://www.lidl-shop.nl/...ntainbike-27-5/p100319511

Als ik deze nu neem. En er eigenlijk alleen strand ritjes (gravel) En er verder over asfalt mee ga.
Droog stalling, en verder normaal mee omgaat.

Dan is dit toch helemaal niet zo een slechte aankoop? Voor 999.
Of heb ik het nu helemaal mis?
Wat voor versnelling zit er op? Op de foto lijkt het Acera. Dat is voor een MTB matig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:20

BazzH

Kei-goed...

jimh307 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Keurige reacties hierboven! :)

Ik snap dat het even hard aan kan komen, maar heb je het filmpje dan wel goed bekeken/begrepen?

1. Onderdelen zijn moeilijk(er) aan te komen en je vaste klanten een 'nee' verkopen omdat je iemand helpt die de fiets niet bij jou heeft gekocht zal wrang smaken.
2. In deze tijd is alles wat meer schaars. Je laat je vaste klanten dan toch voor. Dat is menselijk gedrag. Leuk is natuurlijk anders.

Nu had ik wel geluk. Mijn oude FM is failliet gegaan en ik mocht even een andere FM gaan zoeken. Dat is gelukt en ik heb een goede service elders gekozen. De 3 andere fietsenmakers die ik gevraagd had om mij te helpen zeiden indirect keihard 'nee'.

Dus ik weet waar je het over hebt :) Ik begrijp je reactie goed. Ik heb het ook niet zo bedacht en van mij mag elke FM je helpen, klant of niet.

Nu ga ik mijn nieuwe FM meteen zijn marge gunnen omdat ik een nieuwe e-bike bij hen besteld heb en geen goedkope. Je merk dat ze graag verkopen, maar ik heb er wel stevig op aangegeven dat ik aftersales erg belangrijk vind. Dat hebben ze mij op het hart gedrukt dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Dat zal ook zo zijn want ik gun hun toch wel een flinke marge. Je merkt dat ze dan sneller voor je klaar staan want 5 jaar later kunnen ze dan weer rekenen op een leuke marge want als ik tevreden blijf koop ik daar ook mijn volgende fiets over zoveel jaar.

Maar nu, wat is de clou? Als hun mij vast houden als goede klant belonen ze ook hunzelf. Hun inkomen is dan een zekerheid en daar doen mensen het uiteindelijk voor. Gaan ze nu iedereen voor laten dan krijg ik 'mogelijk een slechtere' service en koop ik mijn volgende fiets elders. Dan kan de FM in het ergste geval failliet raken. Die fout maakte mijn vorige FM namelijk want ik heb de baas van die zaak die failliet is gegaan op facebook. Hij was té goed voor iedereen en iedereen mocht maar zomaar komen. Hij gaf vaak kortingen op hun spullen en dan bind je wel klanten, maar ga je over de kop. Daarom vond ik het filmpje wel een goed argument naar iedereen. Gewoon van: let op, we moeten wel blijven verdienen en dan heb ik het niet over wat boven mij is geschreven; goedkope prijzen, exotische onderdelen, grote vraag.

Ik weet wat ondernemerschap is. Ik hem hem ook het nodige advies gegeven en wat hij ermee deed kan ik niet bepalen. Je moet soms hard zijn om je tent overeind te houden want anders gaat de storm ermee aan de haal.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk bij je is :)

Het verhaal van het filmpje komt dus hierop neer.
Bangmakerij vooral volgens mij. Ik ben al vaker verhuist en heb nog nooit problemen gehad om een fiets gerepareerd te krijgen. Nou ja, toevallig dus wél met een wat duurdere e-bike die we bij de lokale FM gekocht hadden.

Denk dat het vooral speelt als je wat exotische hi-end onderdelen gebruikt. Als je als FM al niet eens een ketting en tandwiel kan leveren voor een stadsfiets, dan kun je beter iets anders gaan doen.

2 weken geleden onze Johnny Loco e-Cargo nog laten repareren bij alweer de 3e FM. En hij is bij geen van de 3 gekocht. Was gelukkig een kleinigheidje.

Think smart........ Act stupid........

• doobieters
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik weet niet of mijn vraag te breed is, maar ik ga hem toch maar stellen.

Mijn ouders zijn van plan om twee elektrische fietsen aan te schaffen voor casual rijders (budget rond de 2500 euro per fiets). We hebben 0,0 verstand van deze elektrische fietsen maar ik help ze daar graag bij. Nu is mijn vraag, wat zijn zaken waar je echt goed op moet letten? Ik denk zelf aan:

- Kwaliteit en plaatsing motor
- Kwaliteit en plaatsing accu
- Bepaalde merken die hoog in het vaandel staan?
- Kwaliteit groepen/afmontage (bestaat dat bij elektrische fietsen?)

Met andere woorden: HELP! haha

• Tommie12
doobieters schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:20:

Mijn ouders zijn van plan om twee elektrische fietsen aan te schaffen voor casual rijders (budget rond de 2500 euro per fiets). We hebben 0,0 verstand van deze elektrische fietsen maar ik help ze daar graag bij. Nu is mijn vraag, wat zijn zaken waar je echt goed op moet letten? Ik denk zelf aan:

De betere motoren zijn Bosch, Panasonic, Shimano, en dat zijn middenmotoren.
Accu is dan van hetzelfde merk. Een ingebouwde accu is mooier dan een accu op de baggagedrager, maar is niet echt een groot voordeel.
Voor dergelijk gebruik zou ik een naafversnelling kiezen Nexus 8 bv.

En omdat je geen verstand van fietsen hebt, koop bij een lokale fietsenmaker waar je ook terecht van voor een herstelling. De rest is persoonlijke voorkeur.

Je zal wel moeten kijken wat er op voorraad is, soms zijn de leveringstermijnen behoorlijk lang.

• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:33
doobieters schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:20:

@Tommie12 geeft al de antwoorden

1. Moderne middenmotor. Bosch, Shimano en Yamaha (Giant Syncdrive) zijn uitstekend en het breedst verkrijgbaar. Fietsen met Panasonic hebben een prima reputatie, maar dat is eigenlijk alleen een optie als je FM ze verkoopt.
2. Niet spannend, alles bij deze merken is goed. Of een accu op je drager of op je frame zit is voor fiets gedrag irrelevant. Accu in de framedriehoek heeft wel iets minder/kortere kabels, dus dat heeft wat mij betreft een hele lichte voorkeur. Intube of een powerpack is puur optisch, Intube is technisch eigenlijk minder, maar het is ook niet spannend.
3. Kies het merk dat een nabijgelegen goede fietsenmaker verkoopt. Kwalitatief zijn de grote merken redelijk vergelijkbaar, het draait vooral om de fietsenmaker.
4. Gezien het budget kijk je naar Nexus 7 of Nexus 8. 8 is beter, maar Nexus 7 werkt ook en kan als het echt stuk zou gaan ook nog worden vervangen door een 8. Gezien de schaarste zou ik daar geen groot punt van maken.

[Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 10-06-2021 20:49]

• roffeltjes
hefaistos schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:56:
Ben heel tevreden met m'n Kalkhoff Endeavour 3B O+
Ja dat is een knappe fiets! Ik vond hun modellen een tijdje niet zo fraai, maar dat is een mooie fiets.

Ik heb het hier wel vaker gezegd, maar de Duitse merken vind ik meestal aanzienlijk beter dan de Nederlandse merken. De Duitse markt is heel scherp en dat zie je terug in de afmontage/prijs. Als ik deze Kalkhoff zie dan sterkt dat toch weer dat beeld.

Al kijk ik net naar de Kalkhoff Endeavour 1.B Move en de montage van de accu is wel WTF (hint kijk naar de kabels en het open gat boven de middenmotor...), bijna niet te geloven dat dat een productiemodel is.... :?

[Voor 18% gewijzigd door roffeltjes op 10-06-2021 21:10]

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:53
OgWok schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:57:
[...]

[offtopic] Nooit Grundig batterijen gezien? Heeft imho niks met de "oude" Grundig te maken.
Grundig für Sie gemacht!

[Afbeelding]
Für ihre Grundlichkeit :) (foutloos getypt voor iemand die zeer slecht was in Duits. :o )

Ik ken het merk zeker nog van vroeger. Het is een goed merk dat al heel lang bestaat. En ik verbaasde me vroeger hoe snel die penlights leeg waren in mijn discman. Alkaline heeft een hele hoge interne weerstand wat ik toen nog niet wist. Na 45 minuten waren ze leeg terwijl mijn NiCD oplaadbare batterijen het bijna 2 uur uithielden. Ja, toen bestond Li-ion nauwelijks.

Vroeger als kind zette ik alle batterijen op een rij van vol naar leeg. Ik mat alles door en daaruit vloeide de zin om een eigen accugroothandel te beginnen en met succes. Dat is van je hobby je werk maken en ik ga nog steeds graag naar mijn werk. :)

En dan vroeger met een gettoblaster naar de zwemplas om van te voren 6 van die dikke batterijen te kopen zodat ik voor 4x zwemmen binnen was. (D-cellen). Nu zit er gewoon een oplaadbare Li-ion pak in die ook nog langer meegaat. En nope, geen flash geheugen maar cassettebandjes mee :+

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:48
Ik heb vandaag de turbo vado SL 5.0 bij de testcenter gereden in Arnhem. Dat is het model zonder spatborden en bagagedrager en heeft andere banden. Wat is dat toch een heerlijke fiets om mee te knallen in de binnenstad van Arnhem. Merk wel dat er in de topic weinig over de vado SL 5.0/4.0 gesproken wordt.

Fiets heeft precies wat ik wil hebben en fietst geweldig als de fietsondersteuning uit staat. Fietst nog geweldiger als de ondersteuning aan staat en het voelt heel erg natuurlijk aan. De schakelgroepen en versnellingen zijn uitstekend. Helaas was de fiets uitverkocht. Is als warme broodjes over de toonbank gegaan.

Service was geweldig bij de testcenter (kopje koffie). Als mensen interesse hebben in de vado SL, dan raad ik aan om zeker een bezoekje te brengen bij de test center in Arnhem.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• gunghir
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 00:09
Vandaag mijn lidl e-MTB binnen gekregen, wat een ontzettend gave ervaring zeg.
35KM "gefietst" en de accu was voor de helft op.

100KM = dus gewoon 70KM. Maar dat verwachte ik al.

Buiten dat is de fiets verder vrij simpel. Hij maakt geen rare geluiden en de afwerking is ok.
Ik weet nu iig dat ik een echt voor altijd een e-bike wil. Maar buiten dat wil ik wel wat beters.
Dus deze gaat retour.

Zo lekker even tegen de wind in of heuveltje op en toch gezond bezig zijn!
Het heeft mijn ogen geopend.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
gunghir schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:42:

Buiten dat is de fiets verder vrij simpel. Hij maakt geen rare geluiden en de afwerking is ok.
Ik weet nu iig dat ik een echt voor altijd een e-bike wil. Maar buiten dat wil ik wel wat beters.
Dus deze gaat retour.

Klinkt als een goed idee. Ik gebruikte mijn normale fiets puur voor vervoer binnen de stadsgrenzen, nu ik een elektrische fiets heb fiets ik door heel midden nederland en ontdek ik allemaal leuke plekjes en routes, zeker nu met het mooie weer is het een feestje.
Je timing is wel minder want ik heb een jaar en een beetje geleden een jaar oud model met flinke korting kunnen kopen, die zul je nu niet meer vinden.
Veel plezier met je toekomstige fiets :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 00:57
Ivm met de aanschaf van een nieuwe auto met kleinere kofferbak was ik toch op zoek naar een elektrische vouwfiets. Handig voor als de auto bij de garage staat en als 'last mile solution'. Echter ik vond de bekende merken zoals Riese en Muller of Qwic erg duur voor wat je krijgt. De elektrische vouwfiets van de Decathlon was beter geprijsd maar zag er niet zo stoer uit.

Uiteindelijk viel mijn oog op de Xiaomi Himo Z20, ik kan er in dit of vorige topics weinig reacties over vinden maar het is echt een mooie fiets voor het geld. Ik kreeg hem vandaag binnen en hij ziet er verrassend goed uit. Het aluminium frame is degelijk en alle onderdelen zijn fatsoenlijk afgewerkt met goede werkende schijfremmen en Shimano versnellingen.

Nadelen waarvan ik me bewust was bij aankoop is wel dat de geadverteerde actieradius erg optimistisch is. Ik schat in dat dit eerder 50 dan 80 km is (ruim voldoende voor mij) en lokaal service/reserve onderdelen vinden is niet vanzelfsprekend. Gelukkig is deze fiets wel vrij populair internationaal waardoor online reserve onderdelen vinden vooralsnog geen uitdaging is.

Enige echte nadeel is dat de fiets out of the box niet legaal is. Hij bevat namelijk een gashendel en een optie om zonder te trappen vooruit te gaan, de maximum snelheid is daarbij wel bescheiden, zo'n 21-22 km/h. Als oplossing hiervoor heb ik besloten om de gashendel geheel te verwijderen. Ik zou dit liever niet doen maar de antieke wetgeving in Nederland op dit gebied is helaas niet anders. Door de gashendel geheel te verwijderen kan ik alleen gebruikmaken van de automatische trap ondersteunde modus die stopt bij 25 km/h en hem dus geheel legaal maakt.

Ondanks deze noodzakelijke workaround is het wat mij betreft een aanrader voor wie goede elektrische vouwfiets zoekt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
gunghir schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:42:

Dus deze gaat retour.

Wat viel er dan zo tegen dat je de fiets direct terug stuurt?

Ik vind het wel een rare manier van werken hoor. Fiets kopen, 1 ritje en dan retour….

Ik ben benieuwd of LIDL mee gaat in die manier van doen.

• gunghir
Tommie12 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Wat viel er dan zo tegen dat je de fiets direct terug stuurt?

Ik vind het wel een rare manier van werken hoor. Fiets kopen, 1 ritje en dan retour….

Ik ben benieuwd of LIDL mee gaat in die manier van doen.
Gelukkig mag je binnen 2 weken gewoon iets terug sturen.

Er is geen mogelijkheid op testrit.
Lidl is zelfs zo fijn dat je er 90 dagen over mag denken.

Gratis retour en je bezorgkosten terug.

De reden van retour is de niet zo vloeiende trap ondersteuning. En gewoon het totaal plaatje. Ik kan beter snel de knoop doorhakken en mijn energie en geld steken in een stapje beter.

-edit- ze komen hem maandag al ophalen erg rappe service zeg!

[Voor 4% gewijzigd door gunghir op 12-06-2021 11:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
gunghir schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Gelukkig mag je binnen 2 weken gewoon iets terug sturen.

Er is geen mogelijkheid op testrit.
Lidl is zelfs zo fijn dat je er 90 dagen over mag denken.

Gratis retour en je bezorgkosten terug.

De reden van retour is de niet zo vloeiende trap ondersteuning. En gewoon het totaal plaatje. Ik kan beter snel de knoop doorhakken en mijn energie en geld steken in een stapje beter.

-edit- ze komen hem maandag al ophalen erg rappe service zeg!
Genereuze regeling.

Ik ben wel benieuwd wat dan wel op je verlanglijstje staat, en of je bereid bent om je budget stevig op te trekken.

• roffeltjes
Monkeydancer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:24:
Merk wel dat er in de topic weinig over de vado SL 5.0/4.0 gesproken wordt.
Specialized is vooral een sportief merk en zal je ook niet zo snel zien in de twee grootste dealer ketens IAccell/Derby). Het is dus niet zo gek dat het niet zo vaak voorbij komt.

Specialized is over het algemeen éém van mijn favoriete merken (hun hele range van fiets tot kleding is ontzetten goed). Ik *zweer* bij hun schoenen (MTB en race) en zadels, Body Geometry is echt één van de weinige concepten in fietsland die gebaseerd is op data.

Maar helaas zie ik voor de Vado relatief veel klachten ivm de Brose motor. De latere jaargangen zijn misschien iets beter geworden? Ik durf hem eigenlijk niet zo goed aan te raden :/

• Monkeydancer
roffeltjes schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Specialized is vooral een sportief merk en zal je ook niet zo snel zien in de twee grootste dealer ketens IAccell/Derby). Het is dus niet zo gek dat het niet zo vaak voorbij komt.

Specialized is over het algemeen éém van mijn favoriete merken (hun hele range van fiets tot kleding is ontzetten goed). Ik *zweer* bij hun schoenen (MTB en race) en zadels, Body Geometry is echt één van de weinige concepten in fietsland die gebaseerd is op data.

Maar helaas zie ik voor de Vado relatief veel klachten ivm de Brose motor. De latere jaargangen zijn misschien iets beter geworden? Ik durf hem eigenlijk niet zo goed aan te raden :/
De Turbo vado SL 4.0 en 5.0 maakt geen gebruik van Brose motoren maar van hun eigen motoren. Heb zelf geen eerdere ervaringen gehad met de Brose motoren.

• jhofman
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-06 22:42
Beste e bike liefhebbers !

Hierbij een vraag,gaat waarschijnlijk wel op voor elke e bike !
In de gebruiksaanwijzing staat dat per 3 maanden de accu volledig ontladen dient te worden en daarna te worden opgeladen ????
De fietsenwinkel was geen voorstander van dit proces
(Bezit de giant daily Tour 2021)

Iemand een idee wat verstandig is ?

[Voor 5% gewijzigd door jhofman op 12-06-2021 15:41]

• gunghir
Tommie12 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Genereuze regeling.

Ik ben wel benieuwd wat dan wel op je verlanglijstje staat, en of je bereid bent om je budget stevig op te trekken.
Stromer lijkt mij wel erg gaaf, wel andere soort type fiets zo een S-pedelec. Maar dan zou ik de auto gewoon thuis kunnen laten op meerdere dagen.

• zonnefreak
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:45
jhofman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:38:
Beste e bike liefhebbers !

Hierbij een vraag,gaat waarschijnlijk wel op voor elke e bike !
In de gebruiksaanwijzing staat dat per 3 maanden de accu volledig ontladen dient te worden en daarna te worden opgeladen ????
De fietsenwinkel was geen voorstander van dit proces
(Bezit de giant daily Tour 2021)

Iemand een idee wat verstandig is ?
Als accu's helemaal leeg gereden worden (ontladen) dan kunnen er soms cellen net beneden hun kritieke spanning uitkomen. Dit is voor Li ion cellen zeer slecht. Wat dat betreft kan ik de fietsenwinkel geen ongelijk geven. Als dan zo'n lege accu ook niet gelijk goed volledig word opgeladen dan gaat dit echt problemen geven. Ik deed in het eerste begin met mijn sparta fiets met Bosch accu deze ook altijd helemaal leegrijden en daarna weer opladen, maar na 1,5 jaar was zo'n cluster van 4 cellen toch beneden de kritieke spanning terug gekomen. Gelukkig wel onder garantie een nieuwe accu toen gekregen maar die fout maak ik echt niet meer. Ik probeer hem nu niet verder leeg te rijden dan zo'n 30% a 40% procent. Ook met het opladen tot 70 a 80% gaan, dan kan zo'n accu echt erg lang meegaan. Wel 1 keer per maand laad ik hem volledig op om de accu cellen een keer goed te laten balanceren.
Er is op internet erg veel over te vinden en ook Jimh307 heeft hier een mooi werkstuk ooit over geschreven :)

• roffeltjes
Monkeydancer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:04:
[...]

De Turbo vado SL 4.0 en 5.0 maakt geen gebruik van Brose motoren maar van hun eigen motoren. Heb zelf geen eerdere ervaringen gehad met de Brose motoren.
Specialized maakt geen motoren, dat is gerebadged Brose (net zoals Giant Yamaha rebadged).

https://newwheel.net/prod...urbo-vado-5-electric-bike
Vado 5.0 Powered by the 1.3 Motor: The Specialized Turbo 1.3 motor, built on the Brose S motor, offers a massive 90Nm of torque.

• roffeltjes
jhofman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:38:

De fietsenwinkel heeft gelijk!

De handleiding geeft verouderd advies wat beter past bij NIMH accu's. Vijf jaar geleden toen e-bikes overgingen op LIPO en LION zag je dat soort o.nzin ook nog in handleidingen, jammer dat dat nog niet is aangepast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Monkeydancer
roffeltjes schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Specialized maakt geen motoren, dat is gerebadged Brose (net zoals Giant Yamaha rebadged).

https://newwheel.net/prod...urbo-vado-5-electric-bike

[...]
Volgens bronnen is de nieuwe SL 1.1 specialized motor ontwikkeld in samenwerking met Mahle. De Turbo Vado SL 5.0 en 4.0 maakt gebruik van deze motoren.

[Voor 203% gewijzigd door Monkeydancer op 12-06-2021 18:03]

• roffeltjes
Monkeydancer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Volgens bronnen is de nieuwe SL 1.1 specialized motor ontwikkeld in samenwerking met Mahle. De Turbo Vado SL 5.0 en 4.0 maakt gebruik van deze motoren.
Ik zie het, de motor van de Vado SL (Specialized 1.1.) is nieuw, een Mahle. Daar is nog niet zoveel over bekend, maar in ieder geval kan je de problemen met de Brose Vado dus negeren.

De gewone Vado heeft de Brose (Specialized 1.3).

[Voor 10% gewijzigd door roffeltjes op 12-06-2021 18:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jhofman
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-06 22:42
Bedankt voor de info mbt het juist behandelen van de toch enigszins kwetsbare lithium accu !

• Tommie12
Gelukkg zijn Lion accus wat minder gevoelig.

Ik laad niet op na elke rit. Zeker niet zo lang er 2 blokjes zijn.
En als ik een lange rit wil maken, dan zal ik gewoon de lader aansluiten een paar uur voor ik vertrek.
In de winter blijft de accu op mijn fiets in een tuinhuis, maar als het gaat vriezen leg ik die binnen op een droge plaats bij kamertemperatuur.

Helemaal leeg rijden is me nog niet gelukt. Wel ben ik eens thuis gekomen op het laatste blokje met nog 3 km bereik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:25
Accu helemaal leeg rijden doe ik ook niet. Het is een uitzondering als het wel gebeurd. Daarnaast hangt de accu d.m.v een timer maar beperkt aan de lader (4 uur max.) Dat is voldoende om de accu weer helemaal vol te krijgen. Sowieso staat de fiets zelden meer dan een dag stil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
gunghir schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:42:
[...]

Stromer lijkt mij wel erg gaaf, wel andere soort type fiets zo een S-pedelec. Maar dan zou ik de auto gewoon thuis kunnen laten op meerdere dagen.
Dat is ook een plan, en een heel ander budget….
En met een Stromer die je dagelijks gebruikt is service wel ineens een stuk belangrijker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Foxhill
gunghir schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:42:
[...]
Van de goedkoopste naar de duurste. Daar zit nog wel het een en ander tussen.

Zoals:
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

• doobieters
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:02
Kan iemand mij vertellen of er veel kwaliteitsverschil zit tussen een Bosch motor en een Bafang motor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
doobieters schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:35:
Kan iemand mij vertellen of er veel kwaliteitsverschil zit tussen een Bosch motor en een Bafang motor?
Definieer kwaliteitsverschil....
Bosch is wat beter in het afstemmen van de kracht, en er voor te zorgen dat als je goed trapt naar 25km/h je niet het gevoel hebt om 'tegen de muur' te rijden.

Wat levensduur betreft... echt objectief kan je daar niks over zeggen omdat je daar geen betrouwbare statistische gegevens over zal vinden.

• bartb93
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-06 08:31
De topicwarning is heel duidelijk over je vraag (en geeft gelijk antwoord waarom je er niks over kan vinden op Tweakers). Het is niet toegestaan, dus vraag er ook niet naar.

[Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 14-06-2021 15:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:37
Rommelen met de begrenzing is wettelijk verboden en wordt hier dus ook niet besproken.

• bartb93
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-06 08:31
Puur hypothetisch, natuurlijk. We blijven toch 'tweakers'?

Acties:
  • +4Henk 'm!
bartb93 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:37:
Puur hypothetisch, natuurlijk. We blijven toch 'tweakers'?
Het is heel simpel: Als je harder wilt dan 25 km met je e-bike koop je maar lekker een speed pedelec. En dan accepteer je gelijk ook dat je WA verzekerd bent, een helmplicht hebt, spiegel en remverlichting, en oh ja: Je betaalt verhoudingsgewijs veel meer dan een normale e-bike.

Als je toch gaat zitten rommelen moet je het zelf weten, maar niet huilie huillie doen als je iemand invalide rijdt en jarenlang moet lappen :+

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
bartb93 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:07:
... kan geen eenduidig antwoord vinden op mijn vraag: is het nou wel of niet mogelijk om de begrenzing van een fiets met voorwielmotor er af te halen?..
Een eenduidig antwoord zal je niet vinden. Maar zoals je merkt wel een aantal flauwe cliché opmerkingen over veiligheid ed.
Want behalve tweakers zijn er hier ook een aantal "off the record" moderators die het nodig vinden om jou op een omslachtige wijze erop te wijzen dat over het "hoe en wat" mbt hogere snelheden met een ebike hier niet geschreven mag worden.

Op zich is het niet ingewikkeld, maar zal eea steeds moeizamer gaan omdat meestal de controllers begrensd zijn. Dit omdat een ebike gewoon absoluut geen ondersteuning mag geven boven 25 km/h.
Eerder kon dit via een wachtwoord soms wel omzeild worden, maar dit is meer en meer onmogelijk gemaakt.
Afhankelijk van het land ligt die verantwoording (en aansprakelijkheid) steeds vaker bij de leverancier, waardoor vooral de hardware of software in de controllers ervoor zorgt dat eea niet meer gaat.
Eenvoudig via het display (met of zonder wachtwoord) de snelheid aanpassen is er dan ook niet meer bij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-06 16:34

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Omdat een groot roze blok onder aan de pagina (en pal boven het invoerveld waar verreweg de meeste gebruikers hun reactie typen) blijkbaar niet genoeg opvalt, nog maar een keer.

Het is in Nederland bij wet verboden dat een e-bike trapondersteuning geeft bij snelheden boven de 25 km/u (en bij speed-pedelecs boven de 45 km/u). Het niet mogen bespreken daarvan heeft niks met veiligheid te maken, het betreft domweg een illegale activiteit en is dus niet toegestaan. Hypothetisch of niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• tuppes
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:18
Zoals in mijn bericht van dinsdag 8 juni 2021 17:24 te lezen staat heb ik geen kabelbreuk, kapot of slecht werkend onderdeel maar gewoon een verkeerde keuze gemaakt bij het opnieuw instellen van mijn Bafang 850 C display.
Ik heb laatst de battery ind. van voltage naar percent omgezet en dat was een verkeerde keuze van mij. In de handleiding van het display staat namelijk te lezen, * Exact percentages require communication with the battery. Mijn accu heeft geen communicatie met het display en dus heb ik de accu jammer genoeg helemaal leeg getrokken.
Na het opladen van de accu een ritje van 20km gemaakt en was er niks aan de hand. Waarom dan dat gehakkel in power laatst is voor mij nog steeds een raadsel, bij minder dan 32.6 v zou er geen power afgifte meer mogen zijn en de ondersteuning abrupt stoppen en geen 30% power aangeven op het display. Aan de andere kant denk ik dan ook wel, wat verwacht je nou voor die paar euro's wat mijn fiets gekost heeft. Ondanks alles ben ik nog steeds tevreden met het Bafang spul.

Zal nu extra alert blijven als de power indicatie rond de 33v komt.

@Foxhill en @elinx, bedankt voor jullie ondersteuning hierin.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm.. goeie. Ga ik dat een omzetten. Vond al dat hij raar aangaf.
Minimale waarde kan ik wel terugvinden in de bafang programmeer tool.

Maar ja, display van Blaupunt zelf gaf het ook niet accuraat aan, dus in die geen verschil.

Hij fietst echt een stuk fijner met dit nieuwe display. Heerlijk 22km per uur met gemiddeld 140 watt ondersteuning. Stuk anders als altijd maar die 200 tot 250 watt zodat je hem bij 23 eruit duwde (standje 4) als je maar een beetje kracht zet. Alleen dat ik die lamp niet aan de gang krijg.

Nog iemand andere alternatieve om de lampen te schakelen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elinx
tuppes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:15:
.... Waarom dan dat gehakkel in power laatst is voor mij nog steeds een raadsel, bij minder dan 32.6 v zou er geen power afgifte meer mogen zijn en de ondersteuning abrupt stoppen en geen 30% power aangeven op het display.
Het kan zijn dat het onttrekken van stroom bij een spanning net boven 32,6V voor de motor ervoor zorgt dat er wel/geen/wel/geen powerafgifte is (het hakkelen dus) Daarbij fluctueert de accuspanning ook, waarbij het heel goed kan zijn dat je onbelast nog 30% over hebt, die wegvalt als de accu belast wordt.
Aan de andere kant denk ik dan ook wel, wat verwacht je nou voor die paar euro's wat mijn fiets gekost heeft. Ondanks alles ben ik nog steeds tevreden met het Bafang spul.....
Niet overdrijven. Bafang levert een prima kwaliteit voor dat geld, zodanig dat in het verleden de BBS serie ook wel commercieel werd toegepast. Tegenwoordig meestal de M serie, die een aangepast frame vereist.
Ikzelf heb tot grote tevredenheid al enkele jaren de Tongsheng Tsdz2.
Kwalitatief wat minder en goedkoper dan de BBS, maar de torsiesensor en OSF maakt veel goed mbt rijplezier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Foxhill
doobieters schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:35:
Je vergelijkt hét prima b-merk en hét a-merk.

Ook zonder veel data heb ik wel de ervaring dat Bafang wat vaker storing heeft. Daardoor waren displays al eens niet leverbaar waardoor reparaties stil stonden. Dat is met Corona goed te praten, maar hebben Bosch en Panasonic wél weten te voorkomen.
Alleen bij Bafang mag een fabrikant eigen accu’s gebruiken, die dan niet perse dezelfde kwaliteit hoeven zijn. Sterke Bafang motoren (niet gelimiteerd) zijn wel eens gecombineerd met 7s naven die het niet kunnen hebben. Misschien niet hun schuld, maar hebben ze niet voorkomen.

Er zit grofweg ~500 euro prijsverschil in. Heel grof, want het is niet precies te vergelijken. Dat komt uit kleine dingen, terwijl Bafang prima fietst. Wat mij betreft is de meerprijs voor Bosch het waard. Maar dat is voor ieder zelf om te kiezen.

[Voor 20% gewijzigd door Foxhill op 14-06-2021 18:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foxhill
[…] Waarom dan dat gehakkel in power laatst is voor mij nog steeds een raadsel, bij minder dan 32.6 v zou er geen power afgifte meer mogen zijn en de ondersteuning abrupt stoppen en geen 30% power aangeven op het display. Aan de andere kant denk ik dan ook wel, wat verwacht je nou voor die paar euro's wat mijn fiets gekost heeft. Ondanks alles ben ik nog steeds tevreden met het Bafang spul.

Zal nu extra alert blijven als de power indicatie rond de 33v komt.
Wat mij betreft is dit niet acceptabel voor een fiets die in Nederland op de markt is. Maar inderdaad acceptabel of eigen risico voor een fiets die uit China is geïmporteerd. Het geeft wel aan dat bij Bafang het systeem minder gesloten is en het dus nog wel wat uitmaakt of de fietsfabrikant e.e.a. goed doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Athome
Bafang zit niet voor niets in de goedkopere fietsen. Bafang heeft ondertussen al een behoorlijk marktaandeel. Dus echte rommel zal het niet zijn. Net als @Foxhill al aangeeft. Het zit in de details.

Hetzelfde geldt voor Volkswagen vs. Skoda. Skoda is niets mis mee maar op details is bezuinigd. Die bezuinigheden zitten vaak in de onzichtbare dingen.

• elinx
Foxhill schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:47:
....
Wat mij betreft is dit niet acceptabel voor een fiets die in Nederland op de markt is. Maar inderdaad acceptabel of eigen risico ..... .....
Mee eens als het een complete ebike zou betreffen. Dit topic is daar zich steeds meer op gaan richten, maar ook de zelfbouwers zijn er nog.
In het geval @tuppes gaat het om een motorkit die zelf is ingebouwd. Dan maak je keuzes en zijn de consequenties daarvan voor jezelf en stelt hij zijn vragen in het tweakers topic.

[Voor 5% gewijzigd door elinx op 14-06-2021 20:05]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Saab900
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:55
Ikzelf ben ook een enthousiaste eigenaar van een ebike met TSDZ2 motor. Ik heb de keuze voor de TSDZ2 gemaakt omdat ik op een budgetvriendelijke manier een E-bike wilde rijden met iets meer "tweak" mogelijkheden. Daarnaast leek het me leuk om mijn fiets uit 1999 hiertoe om te bouwen. :)

Inmiddels ruim 6000 probleemloze kilometers gereden met de set. Weliswaar heb ik beperkte ervaring met Bosch motoren, maar overall kan ik wel de volgende voor en nadelen melden:

Voordelen TSDZ2 setup

- Aanschafprijs! (motor + 500Wh accu (samsung cellen) kostte zo'n 500EU +/-).
- Geen "verplichte" onderhoudsbeurten omdat anders garantie vervalt. Geen idee wat dit scheelt per jaar.
- Accu of motor stuk? Accu is universeel, dus geen vendorlock. Voor de motor zijn nagenoeg alle onderdelen via internet verkrijgbaar. Of geheel vervangen voor 250EU.
- Met de configuratie tool kan je zelf het gedrag van de motor/accu bepalen. (Speed limit mag je uiteraard maar tot 25KM instellen in NL ;) )

Nadelen TSDZ2

- Net ietsje luidruchtiger dan de Bosch.
- Geen mooi weg gewerkte accu.
- In geval van problemen met setup kan de fietsenmaker vermoedelijk weinig voor je betekenen.
- Stabiliteit van de fiets. Dit is natuurlijk niet zozeer Bosch, maar je merkt wel dat de stabiliteit van dedicated ebike (vb met Bosch) stabieler is. Dat merk je vooral met gebruik van kinderzitje o.i.d. (die is er dus weer vanaf). Dit zie je ook terug in het gewicht van de fiets. Dat scheelt gewoon een kilo of 8-10.
- Wil je het e.e.a. customizen is het zijn van Tweaker wel een pré.

Maar ik rij Saab...

• R0b1
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 12:00
Saab900 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:37:
Ikzelf ben ook een enthousiaste eigenaar van een ebike met TSDZ2 motor. Ik heb de keuze voor de TSDZ2 gemaakt omdat ik op een budgetvriendelijke manier een E-bike wilde rijden met iets meer "tweak" mogelijkheden. Daarnaast leek het me leuk om mijn fiets uit 1999 hiertoe om te bouwen. :)

Inmiddels ruim 6000 probleemloze kilometers gereden met de set. Weliswaar heb ik beperkte ervaring met Bosch motoren, maar overall kan ik wel de volgende voor en nadelen melden:

Voordelen TSDZ2 setup

- Geen "verplichte" onderhoudsbeurten omdat anders garantie vervalt. Geen idee wat dit scheelt per jaar.
- Accu of motor stuk? Accu is universeel, dus geen vendorlock. Voor de motor zijn nagenoeg alle onderdelen via internet verkrijgbaar. Of geheel vervangen voor 250EU.
- Met de configuratie tool kan je zelf het gedrag van de motor/accu bepalen. (Speed limit mag je uiteraard maar tot 25KM instellen in NL ;) )
Heb je een link waar je deze hebt aangeschaft? Voor 500 EUR zeker interessant om naar te kijken Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saab900
R0b1 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Heb je een link waar je deze hebt aangeschaft? Voor 500 EUR zeker interessant om naar te kijken Alvast bedankt!
Zie PM. :)

Maar ik rij Saab...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
Ikzelf ben ook een enthousiaste eigenaar van een ebike met TSDZ2 motor......
Precies ook mijn keuze geweest.
Ik weet niet van welk jaar je Tsdz2 is, maar sinds 2019 wordt een schuine vertanding in de motor toegepast (behalve bij de versie voor terugtraprem), waardoor de motor aanzienlijk stiller is.
Ook zie ik dat je in OSF gebruik hebt. De afgebeelde versie is al wat ouder (v0.18) van de voormalige ontwikkelaar.
De nieuwste versie van OSF (v.0.20.1C) zorgt voor een nog stillere motor en kan ik zeker aanraden.
https://github.com/emmebr...g/v20.1C-VLCD5-VLCD6-XH18

R0b1 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:48:
.. waar je deze hebt aangeschaft?
PSWpower (heeft tot heden nog altijd de oude controller geleverd)
Pas op met waar je besteld .............
Sinds 2020 wordt ook een nieuwe controller in de tsdz2 geplaatst oa. door Enerprof.
Deze controller kan NIET meer geflasht worden met OSF omdat er een andere CPU in zit.
(wordt wel aan gewerkt, maar is lang niet zeker of dat lukt en wanneer)

[Voor 9% gewijzigd door elinx op 15-06-2021 11:18]

• roffeltjes
Prima post, maar dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor. Aangezien alleen Bosch onderhoud kan doen en je motor daarvoor moet worden opgestuurd vermoed ik dat dit niet waar is :+

• Saab900
roffeltjes schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Prima post, maar dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor. Aangezien alleen Bosch onderhoud kan doen en je motor daarvoor moet worden opgestuurd vermoed ik dat dit niet waar is :+
Wat bedoel je precies. Is het niet zo dat een ebike uitgerust met een Bosch motor om de x kilometer of na een jaar voor controle naar een fietsenmaker moet om de garantie te behouden?

Maar ik rij Saab...

• Tommie12
Saab900 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Wat bedoel je precies. Is het niet zo dat een ebike uitgerust met een Bosch motor om de x kilometer of na een jaar voor controle naar een fietsenmaker moet om de garantie te behouden?
Nope, ik heb een Bosch motor, en daar staat niks over vermeld in de handleiding.

Het enige advies wat ik kreeg van mijn FM is om eens terug te komen na 1000km om te kijken of alles mooi vast zit. (toen zijn het balhoofd en de spaken wat bijgetrokken).
Nadien is zijn advies: gewoon elk jaar eens laten nakijken.

Maar dat de motor zou stoppen met werken ... niks over te vinden hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saab900
Tommie12 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:58:
[...]

Nope, ik heb een Bosch motor, en daar staat niks over vermeld in de handleiding.

Het enige advies wat ik kreeg van mijn FM is om eens terug te komen na 1000km om te kijken of alles mooi vast zit. (toen zijn het balhoofd en de spaken wat bijgetrokken).
Nadien is zijn advies: gewoon elk jaar eens laten nakijken.

Maar dat de motor zou stoppen met werken ... niks over te vinden hoor.
De motor zou stoppen, wie zegt dat? Ik heb het enkel over de garantie als je de fiets niet voor controle naar de fietsenmaker brengt. Niet over het stoppen van een motor. ;)

Anyhow, zal mijn bericht aanpassen in kader garantie.

Maar ik rij Saab...

• roffeltjes
Saab900 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:00:
[...]

De motor zou stoppen, wie zegt dat? Ik heb het enkel over de garantie als je de fiets niet voor controle naar de fietsenmaker brengt. Niet over het stoppen van een motor. ;)

Ik kan me niet voorstellen dat dat juridisch houdbaar is, maar ik ben geen expert. Dat er een regel in zit dat je garantie vervalt als een niet-gecertificeerd bedrijf eraan zit verwacht ik wel. Wat dat betreft zit er wel een stukje gedwongen winkelnering in waar je je vraagtekens bij mag plaatsen.

Je bericht is verder een hele goede vergelijking tussen de voors en de tegens.

• Tommie12
Saab900 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Vermits er geen "onderhouds" delen zijn in de motor of batterij is dat niet te verantwoorden.
De motor openen is zelfs niet aanvaard door Bosch, laat staan dat ze daar iets zouden moeten doen. Voor de accu is het net hetzelfde.

Voor de rest van de fiets kan ik het nog aan nemen. Als je speling hebt op wielen, balhoofd, of je spaken staan los, dan kan je met op tijd nakijken en aanspannen wel verdere schade vermijden.
Laat ons het houden op "gezond verstand".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Athome
@Saab900
Bosch vereist inderdaad geen verplicht onderhoud. Zoals gezegd kan en mag een FM zelfs helemaal niets doen aan een Bosch. Hierdoor is onderhoud aan de Bosch eigenlijk onmogelijk.

Wat overblijft is goed onderhoud aan de rest van de fiets. Zoals je zelf al gemerkt hebt, heeft het toevoegen van een (midden)motor veel effect op de fiets zelf. Door hogere gemiddelde snelheden t.o.v een gewone fiets, heeft een E-bike meer te lijden door slijtage.

Fietsmerken proberen wel verplicht onderhoud af te dwingen voor behoud van (langere) garantie. Ook dat is een verdienmodel

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:55

Voordelen TSDZ2 setup

[Afbeelding]

Nadelen TSDZ2

- Net ietsje luidruchtiger dan de Bosch.
- Geen mooi weg gewerkte accu.
- In geval van problemen met setup kan de fietsenmaker vermoedelijk weinig voor je betekenen.
- Stabiliteit van de fiets. Dit is natuurlijk niet zozeer Bosch, maar je merkt wel dat de stabiliteit van dedicated ebike (vb met Bosch) stabieler is. Dat merk je vooral met gebruik van kinderzitje o.i.d. (die is er dus weer vanaf). Dit zie je ook terug in het gewicht van de fiets. Dat scheelt gewoon een kilo of 8-10.
ik heb ook eigen bouw gedaan en echt super was wel meer kwijt voor de bafang motor en accu 52 volt 16,5 ah :P
Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True