Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 227 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
JaMaaT schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:55:
@TecTo , @Xfile , @mrpharderwijk , @HectorMalot

Ik heb vanavond even proefgereden op de Cube Hybrid Pro 500

Beviel erg goed, lokale fietsenhandel heeft een showroommodel staan die weg mag voor zo'n €2100,00

Als ik mij niet vergist hebben jullie ook allen deze fiets? Bevalt deze nog steeds goed? Ik wil deze straks gaan gebruiken voor het forenzen (9km enkele reis dus klein stukje).

@HectorMalot in je post van HectorMalot in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3" heb je het over het onderhoud wat tegen valt. Wat bedoel je dan precies? Het schoonmaken en opnieuw smeren?
Tot grote tevredenheid de Cube Kathmandu hybride sl 500 model 2019. Vooral doorlopend frame achter vind ik een dikke plus en komt de stijfheid van het frame ten goede. De lastdrager is een uitvoering waar met een eenvoudige klik een Rixen Kaul tas op kunt klikken.

De motor heeft voldoende kracht en de nieuwe modellen hebben een groter tandwiel voor, wat de souplesse ten goede komt.

Wat betreft de derailleur. Zelf zou ik niet anders willen. Mijn vrouw rijdt een e-bike belt maar na een aantal ritten op haar fiets vind ik de derailleur gewoon beter. Het gedraai aan de gashendel om de juiste aanpassing te krijgen vind ik minder. Is persoonlijk.

Laat je niet afschrikken door de overdreven reacties dat je een week nodig hebt voor onderhoudt aan een derailleur. Dit is de groots mogelijke onzin. Met de tegenwoordige soorten onderhoudsmiddelen is het een paar minuten werk.

De ketting als ik het goed heb na 2500km vervangen, zonder de tandwielen aan te passen. Klusje van 10 minuten met de juiste tools en alles rijdt weer soepel.

De volgende fiets wordt weer een Cube maar dat zal nog wel een aantal jaren duren want Cube bouwt fietsen als een tank :)

Veel succes met je keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-07 22:03
Riem of ketting blijft een persoonlijk ding...Ik heb ze allebei en voor het dagelijkse werk geef IK de voorkeur aan een riem. Ik heb een hekel aan kraken en piepen, dus na een ritje zoals vanmorgen zou ik een ketting vanavond schoon hebben gemaakt (ik heb 2,5 km schelpenpad door bos/hei). De riem spuit ik met de rest van de fiets wel een keer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HectorMalot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 09:11
JaMaaT schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

Als ik mij niet vergist ook op een Cube Touring Hybrid Pro toch? Bevalt dit nog steeds goed? Ik wil vandaag de knoop doorhakken :)
Klopt, fiets bevalt super goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04
TecTo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Tot grote tevredenheid de Cube Kathmandu hybride sl 500 model 2019. Vooral doorlopend frame achter vind ik een dikke plus en komt de stijfheid van het frame ten goede. De lastdrager is een uitvoering waar met een eenvoudige klik een Rixen Kaul tas op kunt klikken.

De motor heeft voldoende kracht en de nieuwe modellen hebben een groter tandwiel voor, wat de souplesse ten goede komt.

Wat betreft de derailleur. Zelf zou ik niet anders willen. Mijn vrouw rijdt een e-bike belt maar na een aantal ritten op haar fiets vind ik de derailleur gewoon beter. Het gedraai aan de gashendel om de juiste aanpassing te krijgen vind ik minder. Is persoonlijk.

Laat je niet afschrikken door de overdreven reacties dat je een week nodig hebt voor onderhoudt aan een derailleur. Dit is de groots mogelijke onzin. Met de tegenwoordige soorten onderhoudsmiddelen is het een paar minuten werk.

De ketting als ik het goed heb na 2500km vervangen, zonder de tandwielen aan te passen. Klusje van 10 minuten met de juiste tools en alles rijdt weer soepel.

De volgende fiets wordt weer een Cube maar dat zal nog wel een aantal jaren duren want Cube bouwt fietsen als een tank :)

Veel succes met je keuze.
@HectorMalot

Bedankt voor de reactie beiden. Is mijn keuze al gemaakt. Scheelt dat ik al wel wat gereedschap heb qua fietsen :)

We gaan voor de Cube ;) Alleen nog even een slot bij de koop bedwingen want die doet Cube er niet standaard bij begreep ik >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
JaMaaT schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

@HectorMalot

Bedankt voor de reactie beiden. Is mijn keuze al gemaakt. Scheelt dat ik al wel wat gereedschap heb qua fietsen :)

We gaan voor de Cube ;) Alleen nog even een slot bij de koop bedwingen want die doet Cube er niet standaard bij begreep ik >:)
:) Ga je geen spijt van krijgen.

Wat betreft een ketting. De meest gemaakte fout is teveel vet of smeermiddel. Doe je dit op de juiste manier is het een kwestie van even een borstel......en klaar.

Heb je toevallig de luxe van een compressor dan is het helemaal een karwei van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Bla65 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:15:
Riem of ketting blijft een persoonlijk ding...Ik heb ze allebei en voor het dagelijkse werk geef IK de voorkeur aan een riem. Ik heb een hekel aan kraken en piepen, dus na een ritje zoals vanmorgen zou ik een ketting vanavond schoon hebben gemaakt (ik heb 2,5 km schelpenpad door bos/hei). De riem spuit ik met de rest van de fiets wel een keer schoon.
Dan doe je volgens mij iets niet goed als je ketting kraakt. Zie mijn eerdere post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocket-Man
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2021
JaMaaT schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

Als ik mij niet vergist ook op een Cube Touring Hybrid Pro toch? Bevalt dit nog steeds goed? Ik wil vandaag de knoop doorhakken :)
Ik heb ook sinds 2 weken de Cube Touring Hybrid Pro (2021) en bevalt tot nu toe uitstekend! Moet de 100km nog erop zetten maar eerste indruk is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
TecTo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

:) Ga je geen spijt van krijgen.

Wat betreft een ketting. De meest gemaakte fout is teveel vet of smeermiddel. Doe je dit op de juiste wijzen is het een kwestie van even een borstel......en klaar.

Heb je toevallig de luxe van een compressor dan is het helemaal een karwei van niks.
Ja maar ook een soort van blaaspistool op accu, die is voor dit werk helemaal ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
JaMaaT schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Ja maar ook een soort van blaaspistool op accu, die is voor dit werk helemaal ideaal ;)
Een niet te verwaarlozen voordeel van een bike met derailleur is dat bij een lekke band je het wiel eenvoudig kunt uitnemen. Bij een belt moet je gaan klooien met een gaadi binnenband en later alsnog een klus om weer een goede binnenband....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
TecTo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Een niet te verwaarlozen voordeel van een bike met derailleur is dat bij een lekke band je het wiel eenvoudig kunt uitnemen. Bij een belt moet je gaan klooien met een gaadi binnenband en later alsnog een klus om weer een goede binnenband....
Zoals ik al zei: kwestie van persoonlijke voorkeur, ik hoef bij mijn belt helemaal geen blaaspistool/compressor/wat dan ook te doen :) . En ja, ik heb ook race/sportfietsen met derailleurs.
Bij goede banden rij je niet/nauwelijks lek, ik heb op +10.000 km geen lekke banden gehad. En zo ja dan heb ik dat achterwiel er ook zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-08 14:06
Bla65 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Zoals ik al zei: kwestie van persoonlijke voorkeur, ik hoef bij mijn belt helemaal geen blaaspistool/compressor/wat dan ook te doen :) . En ja, ik heb ook race/sportfietsen met derailleurs.
Bij goede banden rij je niet/nauwelijks lek, ik heb op +10.000 km geen lekke banden gehad. En zo ja dan heb ik dat achterwiel er ook zo uit.
Puur uit interesse, want heb zelf sinds kort een e-bike met belt: hoe krijg je de belt dan weer op de juiste spanning? Ik lees in de handleiding van de Gates CDX dat het van belang is om de belt op de juiste spanning te gebruiken. Maar is mij niet direct duidelijk hoe dat te doen, zijn daar hulpmiddelen voor te koop of maak ik het dan te ingewikkeld?

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
nicxz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Puur uit interesse, want heb zelf sinds kort een e-bike met belt: hoe krijg je de belt dan weer op de juiste spanning? Ik lees in de handleiding van de Gates CDX dat het van belang is om de belt op de juiste spanning te gebruiken. Maar is mij niet direct duidelijk hoe dat te doen, zijn daar hulpmiddelen voor te koop of maak ik het dan te ingewikkeld?
Lijkt me dat dat eigenlijk precies hetzelfde gebeurt zoals je van een normale fiets de ketting aanspant. Zitten een paar pallen achterop daar die je aandraait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
nicxz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Dat verschilt per fiets, Koga heeft bv een excentrische trapas en mijn Watt gewoon de bekende boutjes. Er zijn tools te koop en er is ook een app die de frequentie meet. Ik heb na jaren gebruik van de app en een zelfgemaakte tool (gewicht) nu toch maar eens een echte tool gekocht. Kan wel uit met 2 fietsen met belt ;) .
Aan de andere kant: de belt rekt niet, dus normaliter hoef je er niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobX
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07 19:35
Supertjeduc schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Denk dat de cube de betere voorvork heeft ( lucht) en de Victoria de betere motor
Dat een cx meer verbruikt weet ik niet zijn toch beide 250 w
De cx is gebouwd als emtb motor en daarom sterkere constructie lijkt mij
De CX is zeker krachtiger, maar wel lawaaiiger dan de Perfomance. Volgens mij heeft ie geen sterkere constructie dan de Performance cruise dus op levensduur zou het niet uit moeten maken. Ik rij hoofdzakelijk verhard en een stille aandrijving vind ik denk ik belangrijker, maar ik ga nog proefrijden. Ik heb lichte voorkeur (op de specificaties) voor de Cube Touring EXC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:13
JacobX schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Over die accu capaciteit hoor je toch wel andere verhalen. De eerste 3 jaar meestal weinig verlies, maar daarna (lees ik op verschillende fora) dat de capaciteit toch flink minder gaat worden en waarom zou je in deze prijsklasse voor een mindere grote accu gaan?
Ik vind het lastig te beoordelen.

De Razer heeft vrij kleine accu's (395), de onze zijn na vijf jaar en heel veel kilometers nog heel acceptabel. Zonder heel paranoide te zijn hebben we wel het aantal laadmomenten laag gehouden

- Nooit leegrijden
- Alleen laden als je denkt dat je tekort komt voor je volgende rit. Ik laad dus nu iets vaker dan vroeger omdat je onvermijdelijk wel wat degradatie hebt.

Als ik eerlijk ben vind ik het verhaal omtrent actieradius voor de meeste gebruikers meer een theoretisch dan een practisch problleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
roffeltjes schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:05:
[...]
Ik vind het lastig te beoordelen.

De Razer heeft vrij kleine accu's (395), de onze zijn na vijf jaar en heel veel kilometers nog heel acceptabel. Zonder heel paranoide te zijn hebben we wel het aantal laadmomenten laag gehouden

- Nooit leegrijden
- Alleen laden als je denkt dat je tekort komt voor je volgende rit. Ik laad dus nu iets vaker dan vroeger omdat je onvermijdelijk wel wat degradatie hebt.

Als ik eerlijk ben vind ik het verhaal omtrent actieradius voor de meeste gebruikers meer een theoretisch dan een practisch problleem.
Juist :)

Doe het precies net zo, maar ik ben in 3 jaar wel 30% kwijt, correctie: 24,5% omdat de accu bij in gebruik name al op 94,5% zat. Dat is vrij normaal, maar de accu van onze Sparta is wel aan vervanging toe. Die haalt op de middenstand net geen 30 kilometer meer en die fiets is van begin 2015 en toen 522 Wh.

Wel goed dat we toen voor de Sparta als voor mijn fiets de grootste accu kozen. Nu fietst mijn vrouw en ik rustig op de hoogste stand met wind tegen en dan is een grote accu dubbel in het voordeel omdat de hoge belasting over meer cellen wordt uitgesmeerd.

Met die kleine accuutjes die designersfietsen hebben kom je snel in de problemen want als die 30% gedegradeerd zijn kunnen ze wel eens snel afschakelen bij hoog verzet. 250 Wh is veel te weinig. Nu denken mensen dat je bij hoge ondersteuning maar 250 watt trekt uit de accu, maar met het verlies van de controller en de verlichting is dit al gauw 285 watt. Bij piekvermogens kan dit al over de 350 watt heen komen. Dat is een grote C-waarde bij kleine accu's. Doe je er dan nog een sausje van koude(vorst) overheen dan kan een kleine accu al meteen uitvallen terwijl die net was opgeladen. Heb je een grote accu dan zal de afschakeling veel later komen<>wees er beducht op dat je slijtage bij een grote accu minder snel opgemerkt zal worden en als deze zich duidelijk manifesteert is het zo goed als meteen tijd voor een vervanging. Bij kleinere accu's heb je nog een slag om de arm om in ondersteuning terug te gaan<>al is die evenredigheid niet gelijk aan elkaar.

Zeker nu het seizoen afgelopen is ben ik benieuwd wie er weer gaan komen die het niet meer redden. Of het nu 25 graden is of -5, minimaal 30% verschil in range en minimaal 30% minder krachtig bij een hoge vermogensvraag. Het kan dus zomaar zijn dat een kleine accu dan net niet de helft aan range haalt vergeleken met de zomer en dat een grote accu hooguit 30% range verliest, dus ook in de winter is een grote accu fijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
maartend schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Lijkt me dat dat eigenlijk precies hetzelfde gebeurt zoals je van een normale fiets de ketting aanspant. Zitten een paar pallen achterop daar die je aandraait
Nee... dat is niet correct. Een belt is extreem kritisch op uitlijning dus meestal is er een wat geavanceerder spansysteem. Met het klassieke systeem kan je al snel toch wat scheef zitten ;)

@jimh307 Mee eens, ik haalde in het eerste jaar ongeveer 150km als ik echt mijn best deed, dat zal ik nu bij benadering niet meer halen. Maar omdat die actieradius heel ruim is, is het voor ons nog niet kritisch (60-70km is echt wel een uitzonderlijke rit voor ons, ivm de kinderen).

Maar zoals gezegd, ik ben niet verbaasd als het binnenkort dramatisch minder wordt (hebben we het al over gehad^^).

[ Voor 30% gewijzigd door roffeltjes op 02-10-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Een goedkope e-bike test door Bright. De Decathlon Elops 120E voor 800e

YouTube: Dit is de goedkoopste e-bike die we ooit hebben getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
In ieder geval meer servicepunten dan Vanmoof en geen slag in het wiel als je ermee de winkel uitloopt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vraag.

Ik kan het niet vinden in dit topic en toch weet ik zeker dat ik het ooit heb gezien.

Rt staan hier ergens instellingen voor de BBS02 vor de Lidl fiets van een dik jaar geleden. En dan bedoel ik die fiets waarvan de snelheid in te stellen was via het scherm Dat heb ik al lang geleden gedaan. Maar nu wil ik hem dus verder instellen via die datakabel (heb ik in huis). Ik ken nu de hackersguide, maar zoek echt de instellingen die hier ergens stonden.Wie oh wie heeft die neergezet en waar?

En dan kan ik vandaar uit wel verder spelen, maar dan heb ik een soort standaard begin.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 03-10-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
maartend schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:26:
Vraag.

Ik kan het niet vinden in dit topic en toch weet ik zeker dat ik het ooit heb gezien.

Rt staan hier ergens instellingen voor de BBS02 vor de Lidl fiets van een dik jaar geleden. En dan bedoel ik die fiets waarvan de snelheid in te stellen was via het scherm Dat heb ik al lang geleden gedaan. Maar nu wil ik hem dus verder instellen via die datakabel (heb ik in huis). Ik ken nu de hackersguide, maar zoek echt de instellingen die hier ergens stonden.Wie oh wie heeft die neergezet en waar?
Wat wil je instellen? Ik weet wel dat er op een paar settings na, het vooral eigen smaak is wat je wil instellen. Persoonlijk vind ik niet dat je wat hebt aan instellingen die je online vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dacuuu schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Wat wil je instellen? Ik weet wel dat er op een paar settings na, het vooral eigen smaak is wat je wil instellen. Persoonlijk vind ik niet dat je wat hebt aan instellingen die je online vind.
Ik wil mijn asssist veel beter hebben staan (ok, mijn vrouw dan) en wat ze zeer zeker wil is eerdere ondersteuning. Nu moet ze vanuit de buurtwinkel gelijk omhoog fietsen en krijgt ze pas ondersteuning als ze boven is. Dat laatst is ws Start Current. En Slow Start Mode zal er ook iets mee te maken hebben? Maar heb ook werkelijk geen idee waarop in te stellen. Vandaar dus mijn vraag. Want zeker dat het hier ergens staat.

Ik wil ze niet 1 op 1 overnemen, maar nu tast ik helemaal in het duister wat een beetje prettig is.

En ik snap het wel een stuk. Bijv assist. Is blijkbaar 10 fases van ondersteuning, en bij een bepaalde fase levert hij een bepaald maximaal vermogen en maximale snelheid, beiden in % van het maximum.
Maar hoe weet ik wanneer de volgende fase ingrijpt (dus bijv van assist4 naar assist5) en wat fijn in fietsen is. Ik zie her en der dat die 10 fases gewoon netjes worden verdeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 03-10-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
maartend schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Ik wil mijn asssist veel beter hebben staan (ok, mijn vrouw dan) en wat ze zeer zeker wil is eerdere ondersteuning. Nu moet ze vanuit de buurtwinkel gelijk omhoog fietsen en krijgt ze pas ondersteuning als ze boven is. Dat laatst is ws Start Current. En Slow Start Mode zal er ook iets mee te maken hebben? Maar heb ook werkelijk geen idee waarop in te stellen. Vandaar dus mijn vraag. Want zeker dat het hier ergens staat.

Ik wil ze niet 1 op 1 overnemen, maar nu tast ik helemaal in het duister wat een beetje prettig is.

En ik snap het wel een stuk. Bijv assist. Is blijkbaar 10 fases van ondersteuning, en bij een bepaalde fase levert hij een bepaald maximaal vermogen en maximale snelheid, beiden in % van het maximum.
Maar hoe weet ik wanneer de volgende fase ingrijpt (dus bijv van assist4 naar assist5) en wat fijn in fietsen is. Ik zie her en der dat die 10 fases gewoon netjes worden verdeeld.
https://electricbike-blog...to-programming-the-bbs02/

Voor het eerder laten beginnen van de motor moet je deze instellen..

Startup Dgree(Signal No.): – The number of sensor steps before the start up commences. The maximum accepted is 20. 24 is a full pedal revolution. Too few makes start-up occur with too slight a pedal movement. Lower number is less pedal movement to start the motor. Does not work properly with 1 or 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dacuuu schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

https://electricbike-blog...to-programming-the-bbs02/

Voor het eerder laten beginnen van de motor moet je deze instellen..

Startup Dgree(Signal No.): – The number of sensor steps before the start up commences. The maximum accepted is 20. 24 is a full pedal revolution. Too few makes start-up occur with too slight a pedal movement. Lower number is less pedal movement to start the motor. Does not work properly with 1 or 0.
Met die pagina ben ik dus druk bezig. Maar zat dus verkeerd bezig. Thnx. Ga ik hem eens op 8 zetten.
De assist waardes ga ik gewoon eens overnemen en kijken wat dat doet. Hoewel ik daar dus 2 setting szie .Of men klapt alles op 100% of men gaat stapsgewijs. Ik snap beiden, geen idee wat fijner is. Voor mij stapsgewijs, want zo werkt het ook op mijn racefiets. Zwwardere versnelling? Ik ga harder. maar ja, is voor de vouw.
Dan ook hopen dat het werkt na het remmen. De ndersteuning van de motor stopt nl als je de remmen inknijpt.

Dit is trouwens ook een goed uitleggende pagina, legt het net wat meer in Jip/Janneke uit ; https://edrivenet.com/bafang-programming/

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 03-10-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 11:01
[...]

Bij die hackers gide zit toch een pdf met de gehele uitleg ;) Welke instelling waardes wat doen ;)
en in maximale instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ibothead schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Bij die hackers gide zit toch een pdf met de gehele uitleg ;) Welke instelling waardes wat doen ;)
en in maximale instelling
Klopt. En ik ben daar nu dus ook mee weg. Mede door de ander door mij opgegeven site.
Maar ik zie een duidelijk verschil in de assist waardes. De een zegt ; gooi behalve de 0 alles op 100%, de ander gaat gradueel omhoog, dus 10,20,30% enz. En daar zit mijn twijfel nog, wat is prettiger voor woon-werkverkeer. En ja, ik weet wat de bedoeling is van die 10% of 100%.

Daarom wilde ik daarover nog ervaringen horen. Persoonlijk lijkt me alles op 100% gek, dan kun je ook met de minsten ondersteuning volle bak gaan, maar dan andere kant lijkt het me ook wel weer logisch en wel vanwege dit;

(deze zet alles op 100% van de speed limits.)
The better way of doing it, is just to change the power level for the different assist levels. The max speed you will hit in that assist level will then be dependent on the amount of power. This way the bike will just keep assisting with a specified amount of power for that assist level.

En hier nog 1
We like to set these to ramp from 0-100 in increments of 10 for Current% and leave all Spd% at 100. This means that lowest assist would have 10% of the current limit (3A) while highest assist would have 100% current limit. If you set a limit on spd, then each time you reach a particular speed, the motor would cut power. For example, if your top speed is set to 32kph, and if Assit1 spd% is set to 10, then if the bike reaches 3.2kph, then the motor would stop assisting in level 1. This is not desirable.

edit ; afijn, maar eens alles op 100% gezet en vrouwlief laten oordelen. haar groootste bezwaar is weg, de lange wachttijd voor er ondersteuning is.

[ Voor 53% gewijzigd door maartend op 03-10-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

[...]

Je kan genoeg instellingen vinden in deel 2 van dit topic. Als je daar een zoekopdracht doet naar "LBP" vind je genoeg voorbeelden (ook die van mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tafkar schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:05:
[...]

Je kan genoeg instellingen vinden in deel 2 van dit topic. Als je daar een zoekopdracht doet naar "LBP" vind je genoeg voorbeelden (ook die van mij :) )
Deel 2. Shoot. En ik maar heel deel 3 afzoeken. Maar ik ga toch nog eens kijken, ook al is ze nu tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
HectorMalot schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Klopt, fiets bevalt super goed
Agelopen zaterdag opgehaald. Bevalt goed! Fietst echt heerlijk, heel wat anders dan m'n huidige transportfiets. Deze fiets heeft zo weinig weerstand dat ik zonder ondersteuning ook relatief makkelijk 25 fiets >:)

Maar dan zou ik met mooi weer de rug nat hebben, en dat is niet de bedoeling. Merkt ook dat je het fietsen nog wel even moet leren op een elektrische fiets.

Dit rijdt overigens wel 100x beter dan de Bafang midden motor op de Cortina fiets van mijn vrouw. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
We postten er zo lekker op los hier dat deel 4 ook wel mag komen. 10.000 posts+ 8)

Ben benieuwd hoe jullie het ervaren dat het weer natter wordt buiten. De laatste dagen minder kilometers gemaakt dan anders, veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
jimh307 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:45:
We postten er zo lekker op los hier dat deel 4 ook wel mag komen. 10.000 posts+ 8)
Vorige keer waren we op 400 paginas voordat ik een nieuwe begon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 10:00

OgWok

U.N.C.L.E.

Same here. Veel minder kilometers. Gister nog in de zon en de regen (gelijktijdig) op de hei gereden. Wel apart, maar verlang nog wel naar juli en augustus.

Overigens afgelopen weekend in kaart gebracht wat ik nodig heb om de Gazelle Orange C7, van mijn zus, nieuwe tandwielen en een ketting te geven. Die zijn na 10000 KM wel op.
Eerst een slag uit het achterwiel stellen, want het stellen van de Magura rem is nu drama.

[ Voor 46% gewijzigd door OgWok op 06-10-2020 08:49 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 17:03

B64

Met het weer heeft 't niet zoveel te maken, maar door het thuiswerken rij ik weer een stuk minder.
Vóór corona was ik 5 dagen per week op kantoor, waarvan gemiddeld toch zeker 4 met de fiets (20km enkele reis). De afgelopen 3 maanden mocht ik me 2x per week op kantoor vertonen en bleef de auto thuis, maar nu zit ik toch weer aan de thuiscomputer gekluisterd.
Tochtjes voor de lol doe ik sowieso niet-electrisch, en daar lopen de kilometers ook zwaar terug nu, inderdaad door de regen maar ook omdat het 's avonds vroeg donker is.

En de grap is dat mijn werkgever momenteel aan het verhuizen is, dus als ik 'straks' weer naar kantoor mag is het nog maar 9 km enkele reis. Eerlijk gezegd weet ik nog niet wat ik met m'n e-bike doe, want ook op een analoge fiets is dat in een half uurtje te fietsen. Dan heeft die e-bike eigenlijk alleen zin bij slecht weer (regen, wind, hitte)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03
B64 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:49:
Met het weer heeft 't niet zoveel te maken, maar door het thuiswerken rij ik weer een stuk minder.
Vóór corona was ik 5 dagen per week op kantoor, waarvan gemiddeld toch zeker 4 met de fiets (20km enkele reis). De afgelopen 3 maanden mocht ik me 2x per week op kantoor vertonen en bleef de auto thuis, maar nu zit ik toch weer aan de thuiscomputer gekluisterd.
Tochtjes voor de lol doe ik sowieso niet-electrisch, en daar lopen de kilometers ook zwaar terug nu, inderdaad door de regen maar ook omdat het 's avonds vroeg donker is.

En de grap is dat mijn werkgever momenteel aan het verhuizen is, dus als ik 'straks' weer naar kantoor mag is het nog maar 9 km enkele reis. Eerlijk gezegd weet ik nog niet wat ik met m'n e-bike doe, want ook op een analoge fiets is dat in een half uurtje te fietsen. Dan heeft die e-bike eigenlijk alleen zin bij slecht weer (regen, wind, hitte)...
Ik zou die ebike toch niet weg doen. 's morgens op Turbo naar het werk, dan zweet je niet, en 's avonds op eco naar huis om even de hartslag omhoog te duwen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
doek55 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:43:
[mbr]Zoals duidelijk in de topic warning staat, zijn tips over software hacks en opvoeren niet toegestaan.[/]
@deepbass909 In welk opzicht ging dit bericht over software hacks en opvoeren?

Ik geef alleen maar aan hoe @maartend zijn fiets soepeler kan laten lopen. Dat heeft helemaal niets met de topsnelheid te maken en hacken is het ook niet, want ik geef aan gebruik te maken van algemeen beschikbare software die door de fabrikant wordt aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

doek55 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

@deepbass909 In welk opzicht ging dit bericht over software hacks en opvoeren?

Ik geef alleen maar aan hoe @maartend zijn fiets soepeler kan laten lopen. Dat heeft helemaal niets met de topsnelheid te maken en hacken is het ook niet, want ik geef aan gebruik te maken van algemeen beschikbare software die door de fabrikant wordt aangeboden.
De site die je linkt begint al met met de titel (A Hacker's Guide...) en beschrijft in detail over hoe je de snelheidsbegrenzer moet verwijderen (wat gelijk staat aan opvoeren). Dat samen is genoeg reden om aan te nemen dat het in strijdt is met de richtlijnen die wij hanteren omtrent dit onderwerp.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• doek55
  • Registratie: Februari 2010
@deepbass909 Ok, ik zal in het vervolg een site die ik link beter bestuderen. Ik neem aan dat jullie het Van Moof topic ook nog even controleren op 32km/h US-settings. Het staat er daar namelijk vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Heb gisteravond de begrenzing van de fiets gehaald, loopt mooi. Nu is de trapfrequentie natuurlijk een stuk hoger bij hogere snelheid.

Zou ik de 38T dan kunnen vervangen voor de 44T versie?

Nu zit er op: FSA CK-602, 38T, 175mm.

Kan ik dat vervangen voor deze:

https://www.wielersport-e...hopping&utm_source=google
Met deze tool:
https://www.internet-bike...h4AlE_YQ6oexoCbIcQAvD_BwE

(willekeurige websites maar ter controle ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Let op dat opvoeren e.d. niet besproken wordt in deze draad (zie waarschuwing).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
Laat ik de vraag anders formuleren:

Kan ik mijn voorblad (38T) vervangen voor de 44T versie?

Met deze tool:

[ Voor 34% gewijzigd door JaMaaT op 08-10-2020 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
JaMaaT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:28:
Laat ik de vraag anders formuleren:

Kan ik mijn voorblad (38T) vervangen voor de 44T versie?

Met deze tool:

Je url worden afgekapt, maar in principe kun je een voorblad wel vervangen. Moet wel zelfde aansluiting hebben en je moet mogelijk ook je ketting vervangen. En je hebt kans dat je kettingkast niet meer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
maartend schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Je url worden afgekapt, maar in principe kun je een voorblad wel vervangen. Moet wel zelfde aansluiting hebben en je moet mogelijk ook je ketting vervangen. En je hebt kans dat je kettingkast niet meer past.
Duidelijk, daar was ik bekenend mee inderdaad! Thanks gaan we verder kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
JaMaaT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Oja. En met wat pech vormt je tandwiel 1 deel met je crankstel. Dan moet je dus de hele bende vervangen. dan zou ik eerder kijken of je niet gelijkmatiger kunt trappen door je ondersteuning anders in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
maartend schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Oja. En met wat pech vormt je tandwiel 1 deel met je crankstel. Dan moet je dus de hele bende vervangen. dan zou ik eerder kijken of je niet gelijkmatiger kunt trappen door je ondersteuning anders in te stellen.
Dat komt alleen voor bij ultra goedkope fietsen, zou ik niet direct bang voor zijn. Zeker Cube heeft gewoon normaal spul wat makkelijk te servicen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
roffeltjes schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Dat komt alleen voor bij ultra goedkope fietsen, zou ik niet direct bang voor zijn. Zeker Cube heeft gewoon normaal spul wat makkelijk te servicen is.
Klopt. Maar ik zeg het maar even

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 10:00

OgWok

U.N.C.L.E.

JaMaaT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb die Icetool gekocht voor een Bosch Active/Performance line motor op een Gazelle Orange C7. Het voortandwiel is daar 18T. Weet niet of jouw voortandwiel ook zo vast zit.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren op een elektrische fiets, een tweedehandse ivm budget. Mijn budget ligt tot zo rond de € 950 euro.
Ik koop liever een tweedehands fiets wat een oud topmodel is, dan een nieuwe fiets die met goedkope rommel is afgemonteerd.

Daarbij kwam ik de volgende fietsen tegen:
Een RIH met voorwielmotor; mijn moeder heeft zo een gehad en ik vond hem prima fietsen
https://link.marktplaats.nl/m1607637643 (deze kan ik overnemen voor € 600 euro)

Of

Een Gazelle C8 Cityzenmet middenmotor:
https://link.marktplaats.nl/m1609859225 (nog niet verder gesproken)

Mijn fietsprofiel:
- Ik ben een snelle fietser. Haal zonder elektrische ondersteuning regelmatig mensen op een elektrische fiets in of mensen op een scootertje
- Ik fiets iedere dag naar kantoor, dat is 8 km enkele reis. Daarnaast 5 keer per week naar de sport (+/- 5 km enkele reis) en de ritjes naar de binnenstad etc. Daarnaast ben ik van plan met de elektrische fiets ritten te gaan maken richting m'n ouders en schoonouders, wat ook ongeveer 10 kilometer enkele reis is. Nu pak ik toch nog vaak de auto, omdat ik niet bezweet over wil komen op de net iets te lange ritten.
- Ik zoek een fiets die me ook ondersteuning biedt (mag in mindere mate zijn) na 25 km p/u, dus niet dat de ondersteuning ineens wegvalt en je het gevoel hebt dat je 30 kg extra weg moet trappen. Dat langer ondersteuning bieden vond ik prettig aan de RIH die m'n moeder had.

Op dit moment fiets ik een Cube Touring 2018, welke ik erg prettig vind fietsen. Misschien net iets te veel voorover omdat ik erg vaak zonder handen aan het stuur fiets maar dat je er veel vaart op kunt maken is wel een grote plus.

Welke zouden jullie me hierbij adviseren? Of hebben jullie nog ideeën voor fietsen die bij mijn profiel passen? Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Koehandelaar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:21:
Ik ben me aan het oriënteren op een elektrische fiets, een tweedehandse ivm budget. Mijn budget ligt tot zo rond de € 950 euro.
Ik koop liever een tweedehands fiets wat een oud topmodel is, dan een nieuwe fiets die met goedkope rommel is afgemonteerd.
Het grote probleem bij een 2nd hand ; de accu. Hoe goed is deze nog. Mijn vrouw had ook eerst een voorwielaandrijving, nu gelukkig overgestapt op middenmotr. Toch stabieler, zeker in bochten met nat wegdek en bladeren. Zo'n VW aandrijving blijft ondersteunen, ook al ben je gestopt met trappen (dat is voor velen even wennen bij de middenmotor) dus heeft mijn hele gezin al in bovengeschreven situaties al onderuit getrokken.

Zelf heeft ze nu de ebike van de lidl. Was met Bafang motor, samsung accu, shimano schakeling. Kostte ong 1150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Het grote probleem bij een 2nd hand ; de accu. Hoe goed is deze nog. Mijn vrouw had ook eerst een voorwielaandrijving, nu gelukkig overgestapt op middenmotr. Toch stabieler, zeker in bochten met nat wegdek en bladeren. Zo'n VW aandrijving blijft ondersteunen, ook al ben je gestopt met trappen (dat is voor velen even wennen bij de middenmotor) dus heeft mijn hele gezin al in bovengeschreven situaties al onderuit getrokken.

Zelf heeft ze nu de ebike van de lidl. Was met Bafang motor, samsung accu, shimano schakeling. Kostte ong 1150 euro.
Daar ben ik me van bewust, alleen deze fiets zou nog een actieradius hebben van 130 km. Dat lijkt me richting nieuwstaat. Als de accu niet meer zo goed is, wordt de actieradius in het display toch automatisch aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Welke zouden jullie me hierbij adviseren? Of hebben jullie nog ideeën voor fietsen die bij mijn profiel passen? Dank alvast!
Sowieso zou ik eerst kijken naar de Gazelle, die is over de hele linie beter en minder oud (belangrijk ivm de accu).

Heel veel disclaimers:
Als die Gazelle mechanisch goed is dan is hij na eventuele vervanging van de accu ook weer pico bello, dus in een worst kaas scenario waarbij de accu het opgeeft (schatting 600,-) heb je 1500,- betaald voor een fiets waar je daarna jaren lang lol van kan hebben. De RIH blijft echter een model met een voorwielmotor en minder goede remmen, daar ga je de accu ook niet vervangen, dus dan ben je gewoon 600 direct euro kwijt.

Maar het is en blijft tweede hands, dus als onverhoopt je motor in de soep loopt is het kassa.

Dat gezegd hebbende, ervan uitgaande dat de verkoper geen BS uithaalt en op de foto kijkende lijkt me die Gazelle zeker een bezichtiging waard. Die Rih zou ik niet meenemen in mijn overweging.
Koehandelaar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:33:
[...]
Daar ben ik me van bewust, alleen deze fiets zou nog een actieradius hebben van 130 km. Dat lijkt me richting nieuwstaat. Als de accu niet meer zo goed is, wordt de actieradius in het display toch automatisch aangepast?
Dat tekstje van de verkoper is vermoedelijk van een winkel geript (neem ik hem trouwens niet kwalijk).

130km is de actieradius zoals Bosch hem schat in nieuwstaat. Dat gaat deze Gazelle niet meer halen.

En voordat je vraagt "wat kan ik verwachten?" Niet te zeggen, dan moet je weten hoe oud de fiets is en hoe veel laadcycles hij heeft gehad. 9k is niet heel erg veel km, dus mits en indien er enigszins netjes mee om is gegaan zal de accu nog wel even voort kunnen.

Maar als die accu een jaar aan de lader heeft gehangen of een paar maanden stil heeft gestaan, uit zijn handen is gelazerd of weet ik wat er mis kan gaan dan heb je een rotte accu.

Het gaat toch een kwestie worden van kijken en aanvoelen of de verkoper klopt.

[ Voor 35% gewijzigd door roffeltjes op 08-10-2020 23:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bla65
Watt Brooklyn
Na ruim 500 km deel ik graag mijn ervaringen met deze mooie fiets. Ik gebruik hem voor mijn woon-werkverkeer, 48 km enkele reis. 2,5 km daarvan zijn een halfverhard fietspad over bos en hei, o.a. vandaar dat ik een fiets zocht met snaaraandrijving. Vanwege de afstand vind ik wat harder dan 25 km/u wel prettig en ik wil ook zelf flink blijven fietsen voor de conditie. De Brooklyn leek dat allemaal te hebben en na een proefrit was ik al snel overtuigd. De gok was of de accu de afstand zou halen, dat pakte goed uit (gelukkig). Met flink meetrappen en ondersteuning op 2 (van 5) red ik dat precies. Bijladen op het werk en dan kom ik ook weer thuis.
Het verzet (vast, geen versnellingen) is precies goed als ik zo’n 32 km/u rij, de display in het stuur is prima. Ik heb de standaard pedalen vervangen door spd combipedalen en de hippe Brooks handvatten door Ergon grips die tenminste echt steun geven op een langere rit. Verder is het simpele techniek, alleen een bewegingssensor op de trapas.
Helaas geen nokken voor de bidonhouder dus die heb ik er met rvs slangenklemmen op gezet (minst lelijk). Ik ben na lang zoeken op Curana C-lite spatbordjes uitgekomen, die passen wel mooi bij de fiets. Ik had het liefste spatborden met een geïntegreerde drager achter (low rider) gehad, maar daar is de ruimte tussen de band en het frame niet groot genoeg voor.
Het stuur is standaard erg breed, dat heb ik 3 cm ingekort zodat hij net zo breed werd als mijn toerfiets. Voor de prijs tot nu toe een prima fiets voor mij, hij fietst echt heerlijk. Morgenochtend weer met een grote grijns op pad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJAEb61GI1Q2bih37A0KtUaQjqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0qFw8B2CGtLJIN4fGqEMxBF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hRPeNdPBA2ph1XpCodXn21f3lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtRjgNsigi9zjNUnFrVwqqor.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6nAOLJlakAumXRx_aC3JFQfgcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyVYBFufZ5QbVGdfcx8tO0Iu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Koehandelaar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:33:
[...]

Actieradius wordt altijd gegeven in laagste stand, dus je moet de reeele weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 21:51

db87

Mach 2 GT modded

Ziet er fraai uit. Je weet dat dat slot vrij waardeloos is?

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
db87 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Ziet er fraai uit. Je weet dat dat slot vrij waardeloos is?
;( nou maar hopen dat de gemiddelde fietsendief niet zo’n goede tang heeft. Hij staat vrijwel nooit buiten, dus ik hoop dat het voldoende afschrikt (doet hij al een paar jaar voor mijn toerfiets). De vraag is dan: wat is dan wel een goed slot wat niet meteen heel zwaar is? Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Bla65 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:38:
Watt Brooklyn
Na ruim 500 km deel ik graag mijn ervaringen met deze mooie fiets. Ik gebruik hem voor mijn woon-werkverkeer, 48 km enkele reis. 2,5 km daarvan zijn een halfverhard fietspad over bos en hei, o.a. vandaar dat ik een fiets zocht met snaaraandrijving. Vanwege de afstand vind ik wat harder dan 25 km/u wel prettig en ik wil ook zelf flink blijven fietsen voor de conditie. De Brooklyn leek dat allemaal te hebben en na een proefrit was ik al snel overtuigd. De gok was of de accu de afstand zou halen, dat pakte goed uit (gelukkig). Met flink meetrappen en ondersteuning op 2 (van 5) red ik dat precies. Bijladen op het werk en dan kom ik ook weer thuis.
Het verzet (vast, geen versnellingen) is precies goed als ik zo’n 32 km/u rij, de display in het stuur is prima. Ik heb de standaard pedalen vervangen door spd combipedalen en de hippe Brooks handvatten door Ergon grips die tenminste echt steun geven op een langere rit. Verder is het simpele techniek, alleen een bewegingssensor op de trapas.
Helaas geen nokken voor de bidonhouder dus die heb ik er met rvs slangenklemmen op gezet (minst lelijk). Ik ben na lang zoeken op Curana C-lite spatbordjes uitgekomen, die passen wel mooi bij de fiets. Ik had het liefste spatborden met een geïntegreerde drager achter (low rider) gehad, maar daarbij de ruimte tussen de band en het frame niet groot genoeg voor.
Het stuur is standaard erg breed, dat heb ik 3 cm ingekort zodat hij net zo breed werd als mijn toerfiets. Voor de prijs tot nu toe een prima fiets voor mij, hij fietst echt heerlijk. Morgenochtend weer met een grote grijns op pad.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Best vreemd dat zo’n hippe stadsfiets wordt verkocht zonder spatborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
Tsja, dat zijn keuzes. Gelukkig is het frame er wel op voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bla65 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

;( nou maar hopen dat de gemiddelde fietsendief niet zo’n goede tang heeft. Hij staat vrijwel nooit buiten, dus ik hoop dat het voldoende afschrikt (doet hij al een paar jaar voor mijn toerfiets). De vraag is dan: wat is dan wel een goed slot wat niet meteen heel zwaar is? Tips zijn welkom.
Sowieso 2 sloten en niet maar eentje. Ik zou gewoon een goed slot erbij halen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 13:59
Mijn Batavus Razer is inmiddels ruim 5 jaar oud en ik heb eens de accu gecheckt met het ingebouwde systeem. (Zie service manual pagina 2-2 tot 2-5)
Knop op de accu ingedrukt houden. Na 20 seconden geeft hij het aantal laadcycli weer.
Bij mij 701+.
Na 30 seconden geeft hij het percentage capaciteit weer ten opzichte van origineel.
Bij mij 75%-100%. Ik merk wel dat de capaciteit minder is geworden, dus het zal eerder richting de 75% gaan dan 100%.
Exemplarisch natuurlijk, maar dit valt mij echt heel erg mee. En de accu is zeker niet netjes behandeld door mij: leegrijden, volledig opladen, in weer en wind en kou opladen, hoge ontlading etc.

Al met al blijft de Batavus Razer een fantastische fiets, enige verbeterpuntje zou schijfremmen zijn.
Enkel na 2 jaar een probleem met de motor gehad (lager kapot, nieuwe motor dus :X), verder vrijwel probleemloos.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
roffeltjes schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

Sowieso zou ik eerst kijken naar de Gazelle, die is over de hele linie beter en minder oud (belangrijk ivm de accu).

Heel veel disclaimers:
Als die Gazelle mechanisch goed is dan is hij na eventuele vervanging van de accu ook weer pico bello, dus in een worst kaas scenario waarbij de accu het opgeeft (schatting 600,-) heb je 1500,- betaald voor een fiets waar je daarna jaren lang lol van kan hebben. De RIH blijft echter een model met een voorwielmotor en minder goede remmen, daar ga je de accu ook niet vervangen, dus dan ben je gewoon 600 direct euro kwijt.

Maar het is en blijft tweede hands, dus als onverhoopt je motor in de soep loopt is het kassa.

Dat gezegd hebbende, ervan uitgaande dat de verkoper geen BS uithaalt en op de foto kijkende lijkt me die Gazelle zeker een bezichtiging waard. Die Rih zou ik niet meenemen in mijn overweging.

[...]
Dat tekstje van de verkoper is vermoedelijk van een winkel geript (neem ik hem trouwens niet kwalijk).

130km is de actieradius zoals Bosch hem schat in nieuwstaat. Dat gaat deze Gazelle niet meer halen.

En voordat je vraagt "wat kan ik verwachten?" Niet te zeggen, dan moet je weten hoe oud de fiets is en hoe veel laadcycles hij heeft gehad. 9k is niet heel erg veel km, dus mits en indien er enigszins netjes mee om is gegaan zal de accu nog wel even voort kunnen.

Maar als die accu een jaar aan de lader heeft gehangen of een paar maanden stil heeft gestaan, uit zijn handen is gelazerd of weet ik wat er mis kan gaan dan heb je een rotte accu.

Het gaat toch een kwestie worden van kijken en aanvoelen of de verkoper klopt.
Dank. Het verhaal van de verkoper klinkt redelijk plausibel allemaal. Hij geeft aan nog 100 km te hebben gehaald op een accu lading. Morgen eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:40
Bla65 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:38:
Watt Brooklyn
Helaas geen nokken voor de bidonhouder dus die heb ik er met rvs slangenklemmen op gezet (minst lelijk). Ik ben na lang zoeken op Curana C-lite spatbordjes uitgekomen, die passen wel mooi bij de fiets. Ik had het liefste spatborden met een geïntegreerde drager achter (low rider) gehad, maar daar is de ruimte tussen de band en het frame niet groot genoeg voor.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wajoo, 48km respect hoor!

Waarom was je niet voor een speed pedelec gegaan voor die afstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Koehandelaar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Dank. Het verhaal van de verkoper klinkt redelijk plausibel allemaal. Hij geeft aan nog 100 km te hebben gehaald op een accu lading.
Dat is flink, maar zeker niet onmogelijk (en als het 80km is zou ik hem ook niet op het vuur gooien voor bedrog). Uiteraard zal dat op standje eco en bij mooi weer zijn geweest, maar het is respectabel.

De actieradius die de fiets zelf schat zal je meer vertellen. In mijn ervaring is dat in de polder te conservatief en in de stad zwaar te positief, hou dat wel in je achterhoofd. Het is en blijft een dom algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
HammerT schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Wajoo, 48km respect hoor!

Waarom was je niet voor een speed pedelec gegaan voor die afstand?
Ik vind 32 km/u hard zat (helm heb ik dan toch wel op) en mag dan gewoon over alle fietspaden. Daarbij dan nog de prijs en dat ik dit gewoon ook een hele mooie fiets vind maakte het makkelijk. En 2 x 48 km met een klein zetje in de rug is niet zwaarder dan de 2 x 32 die ik anders op de racefiets doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
roffeltjes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Dat is flink, maar zeker niet onmogelijk (en als het 80km is zou ik hem ook niet op het vuur gooien voor bedrog). Uiteraard zal dat op standje eco en bij mooi weer zijn geweest, maar het is respectabel.

De actieradius die de fiets zelf schat zal je meer vertellen. In mijn ervaring is dat in de polder te conservatief en in de stad zwaar te positief, hou dat wel in je achterhoofd. Het is en blijft een dom algoritme.
Ik zal morgen eens een flinke testrit van een kilometer of 5 maken. Dan weet ik daarna wel wat de actieradius is. Ontzettend bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
jimh307 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:45:

Ben benieuwd hoe jullie het ervaren dat het weer natter wordt buiten. De laatste dagen minder kilometers gemaakt dan anders, veel minder.
ik heb net nog even 37 kmter gefietst _/-\o_ :9

Zoek wel nog een goede koplamp die ik aan mijn BBS02 motor kan koppelen want me zoekled licht hield er mee op naar 1,5 uur en is kut als je dan midden in de bossen staat |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead

Daarbij kwam ik de volgende fietsen tegen:
Een RIH met voorwielmotor; mijn moeder heeft zo een gehad en ik vond hem prima fietsen
https://link.marktplaats.nl/m1607637643 (deze kan ik overnemen voor € 600 euro)

Of

Een Gazelle C8 Cityzenmet middenmotor:
https://link.marktplaats.nl/m1609859225 (nog niet verder gesproken)

Mijn fietsprofiel:
- Ik ben een snelle fietser. Haal zonder elektrische ondersteuning regelmatig mensen op een elektrische fiets in of mensen op een scootertje
- Ik fiets iedere dag naar kantoor, dat is 8 km enkele reis. Daarnaast 5 keer per week naar de sport (+/- 5 km enkele reis) en de ritjes naar de binnenstad etc. Daarnaast ben ik van plan met de elektrische fiets ritten te gaan maken richting m'n ouders en schoonouders, wat ook ongeveer 10 kilometer enkele reis is. Nu pak ik toch nog vaak de auto, omdat ik niet bezweet over wil komen op de net iets te lange ritten.
- Ik zoek een fiets die me ook ondersteuning biedt (mag in mindere mate zijn) na 25 km p/u, dus niet dat de ondersteuning ineens wegvalt en je het gevoel hebt dat je 30 kg extra weg moet trappen. Dat langer ondersteuning bieden vond ik prettig aan de RIH die m'n moeder had.

Op dit moment fiets ik een Cube Touring 2018, welke ik erg prettig vind fietsen. Misschien net iets te veel voorover omdat ik erg vaak zonder handen aan het stuur fiets maar dat je er veel vaart op kunt maken is wel een grote plus.

ik zeg op je cube een bbs02 bafang motor monteren :9~ _/-\o_ heb ik ook gedaan op mijn cube en werkt echt geweldig fijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
ibothead schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

ik zeg op je cube een bbs02 bafang motor monteren :9~ _/-\o_ heb ik ook gedaan op mijn cube en werkt echt geweldig fijn
Just a little too late 🤷🏼‍♂️ Hij staat al hier in de schuur. Hele nette fiets, niks mis mee. In eco begint ie met een volle accu zelfs op een range van 160 km.

De zithouding is ook perfect voor mij, zelfs nog beter dan op de Cube. Ben helemaal blij 😁

Edit: hier wat foto’s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12Cn-01lHaVpayB2qpb2Loknv3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlpQJriGMtWHdMkIPTInYkPB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbLLXLZ7egIQkeq3vxtTRdhXAwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrMFFHPTwjBsFejmLUTJfv2X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMqjvbCdEJd8BHlSq-xOdjhKQ4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIY7b7l18LYyyVArDgYfFZVJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Koehandelaar op 10-10-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertjeduc
Heb vandaag mijn fiets terug gekregen met upgrade slot wat in tegenstelling tot het origineel mee geleverde wel Art2 is zodat de fietsverzekering nu ook uit moet betalen als ie gestolen wordt ☺️Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDVKGifLHfdQZ_U-5XFn5gzWLDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThXguj2bvvXqFV49W4olkGM4.jpg?f=fotoalbum_large

Oja het heeft een tijdje geduurd omdat het sleuteltje hetzelfde is als van de fiets/accu

[ Voor 7% gewijzigd door Supertjeduc op 10-10-2020 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
Fiets in papa modus >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1WN2mbtx8byCEShykOQWGf0Lzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puO7vOwVkvgqAKdpkwK0wbVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertjeduc
Had je niet beter een dames modelletje kunnen nemen ( want hoe stap je op ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Supertjeduc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Tsja, het kan wel (ik heb het ook wel gedaan), maar het is niet ideaal. Wat dat betreft is een damesfoets veel handiger.

Voordeel van een herenfiets is weer dat hij veel sterker/stijver is en dat was voor mij doorslaggevend, al was het wel echt een lastige beslissing. Ik heb meestal de fiets van mijn vrouw gepakt als ik twee kids moest vervoeren of pakte de aanhangwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Koehandelaar schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Just a little too late 🤷🏼‍♂️ Hij staat al hier in de schuur. Hele nette fiets, niks mis mee. In eco begint ie met een volle accu zelfs op een range van 160 km.
Het zegt niet alles, maar die fiets is optisch wel extreem netjes* als er 9000km mee is gereden. De eigenaar is er duidelijk zuinig mee omgegaan. Die geschatte actieradius is te optimistisch, maar geeft wel aan dat die accu nog netjes is.

Voor 900,- is dat gewoon een prima koop, zelfs als er iets alsnog kapot gaat zou ik zonder blikken of blozen repareren.

* die twee maal lakschade op frame en vork is minimaal en komt ongetwijfeld van een fietsenrek. Zo ook het voorspatbord.
de schade op de zadelpen is helaas gewoon een gevolg van een niet goed nabewerkt frame, maar daar kan de eigenaar ook verder niets aan doen.

Onze fietsen zagen er na een jaar (9000km) aanzienlijk gebruikter uit, maar wij zijn niet zo voorzichtig :+

[ Voor 22% gewijzigd door roffeltjes op 11-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03
Heeft iemend van jullie info over de leverbaarheid van fietsen ?
Welke merken zijn er snel leverbaar ?
Gisteren geinformeerd naar de Koga Element.
Verwachte levertijd.........Mei 2021 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08 20:11
pjotter1965 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:10:
Ik ben de afgelopen 2 weken wat fietsenmakers langsgegaan maar die levertijden zag ik overal terugkomen.

Uiteindelijk geslaagd voor een mooie Victoria eTrekking 7.7 (kwam voor een ander model, maar dat werd maart 2021) die op voorraad was en een week later geleverd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
Dat die damesmodelletjes slap zijn is bij moderne fietsen niet meer van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Supertjeduc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Gewoon met been over de stang? Dit is nog makkelijker dan mijn oude transport door lagere middenbuis. Plus als ik ga fietsen met de kleintjes is dat voor mij als plezier tochtjes. Daarom dit systeem, is er met 2 seconden vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Supertjeduc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:46:
Dat die damesmodelletjes slap zijn is bij moderne fietsen niet meer van toepassing
Ze zijn niet direct slap, maar ze zijn bij hetzelfde model altijd slapper.

Dat is een natuurkundige wet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Het is dit jaar extreem (grote vraag, distributie keten die een knauw van heb-ik-jou-daar heeft gehad), maar eigenlijk zie je al jaren dat Q4 er niks meer te krijgen is en dat je pas Q1/2 een fiets kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Het is dit jaar extreem (grote vraag, distributie keten die een knauw van heb-ik-jou-daar heeft gehad), maar eigenlijk zie je al jaren dat Q4 er niks meer te krijgen is en dat je pas Q1/2 een fiets kan krijgen.
En dit begrijp is dus niet.
De productie moet toch door draaien nu, wat doen ze dan met al die fietsen?
In December denk ik niet dat er veel fietsen verkocht worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tommie12 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:43:
[...]
En dit begrijp is dus niet.
De productie moet toch door draaien nu, wat doen ze dan met al die fietsen?
In December denk ik niet dat er veel fietsen verkocht worden....
Tsja, als er geen frames/motoren zijn dan staat het op dit moment wel degelijk stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Het zegt niet alles, maar die fiets is optisch wel extreem netjes* als er 9000km mee is gereden. De eigenaar is er duidelijk zuinig mee omgegaan. Die geschatte actieradius is te optimistisch, maar geeft wel aan dat die accu nog netjes is.

Voor 900,- is dat gewoon een prima koop, zelfs als er iets alsnog kapot gaat zou ik zonder blikken of blozen repareren.

* die twee maal lakschade op frame en vork is minimaal en komt ongetwijfeld van een fietsenrek. Zo ook het voorspatbord.
de schade op de zadelpen is helaas gewoon een gevolg van een niet goed nabewerkt frame, maar daar kan de eigenaar ook verder niets aan doen.

Onze fietsen zagen er na een jaar (9000km) aanzienlijk gebruikter uit, maar wij zijn niet zo voorzichtig :+
Optisch was hij inderdaad echt heel netjes. En inderdaad, dat zal hij niet halen maar het was wel een goede indicatie. Ben er blij mee, dank voor je advies om voor deze te gaan ipv de goedkopere RIH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Koehandelaar schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:15:
[...]
Ben er blij mee, dank voor je advies om voor deze te gaan ipv de goedkopere RIH.
Vond dat nauwelijks een advies joh..... die Rih..... :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:55
Ja het is drama, ik had in Augustus een Victoria 11.9 besteld, verwachte levertijd eind September, toen het zo ver was bleek de fiets helemaal niet leverbaar 8)7 Koop ongedaan gemaakt, geïnformeerd wat de levertijden waren van de nieuwe modellen: Juni/Juli 2021 :? Ook nog op de site van Velo de ville gekeken, daar word gewaarschuwd dat een configuratie niet eerder geleverd kan worden dan februari 2021
Uiteindelijk een Pegasus Tecaro Belt (de laatste)via internet besteld, die word als het goed is zaterdag geleverd, maar ik moet het nog zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Bubba76 op 12-10-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocket-Man
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2021
Plezier van de Cube toch van korte duur geweest: fiets gestolen op het werk. 3 weken oud! Op slot en met insteekslot om een ijzeren buis heen...

Gelukkig verzekerd dus op dat vlak geen probleem, buiten dat het natuurlijk zuur is. Vooral het gevoel dat je je fiets dus niet met een gerust hart achter kan laten...

Geeft me te denken over de volgende fiets. Misschien een minder opvallende / dure ebike? Gaat een extra motorslot eraan het verschil maken? Chip erop zetten, schrikt dat voldoende af of zijn daar ook al trucjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Rocket-Man schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:54:
Plezier van de Cube toch van korte duur geweest: fiets gestolen op het werk. 3 weken oud! Op slot en met insteekslot om een ijzeren buis heen...

Gelukkig verzekerd dus op dat vlak geen probleem, buiten dat het natuurlijk zuur is. Vooral het gevoel dat je je fiets dus niet met een gerust hart achter kan laten...

Geeft me te denken over de volgende fiets. Misschien een minder opvallende / dure ebike? Gaat een extra motorslot eraan het verschil maken? Chip erop zetten, schrikt dat voldoende af of zijn daar ook al trucjes voor?
Shit man....
Die chip is één ding, maar dan moet er nog iemand je fiets achterna gaan.
Motorslot is ook te kraken, is gewoon een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 17:03

B64

@Rocket-Man Dat is goed zuur inderdaad...

De timing is ook fijn, gezien de levertijden op e-bikes momenteel; zie maar weer iets vergelijkbaars te krijgen.

Ik neem in principe altijd m'n accu mee als ik mijn fiets ergens parkeer waar de diefstalkans wat groter is, dat maakt de fiets een stuk minder aantrekkelijk voor het dievengilde. Maar dat werkt eigenlijk alleen als het ook goed zichtbaar is als de accu er niet op zit; bij een fiets waarbij de accu in een buis achter een klep is weggewerkt is het minder effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Shit man....
Die chip is één ding, maar dan moet er nog iemand je fiets achterna gaan.
Motorslot is ook te kraken, is gewoon een kwestie van tijd.
Zuur zeg @Rocket man.

En wat Tommie zegt, een motorslot is ook geen probleem voor ze. Duurt alleen een paar seconden langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Je hebt fietsen en je hebt fietsen maar 649e voor een nieuwe elec. fiets is wel heel goedkoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i21VOxE2rQerCvyyL8tjWxWjLnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKzzCIIqH4dL05NFnYVd69xj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc

Wat was dat voor insteek slot ? Zo’n ketting ?
Ik ben mijn sleutel eens verloren , dus de ketting zelf ff door geknipt , stelde echt niks voor
Beste is denk ik een art3 beugel slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
ton1234 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:02:
Je hebt fietsen en je hebt fietsen maar 649e voor een nieuwe elec. fiets is wel heel goedkoop.

[Afbeelding]
Geweldige service geven ze ook , beetje niveau vanmoof >:)
En als je die remmen bekijkt moet je op tijd anticiperen
Staat ook niet echt duidelijk bij in de winkel wat voor accu er in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ton1234 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:02:

[Afbeelding]
Voorwielaandrijving. Is nou wel een prijs die je aan kon zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Supertjeduc schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Wat was dat voor insteek slot ? Zo’n ketting ?
Ik ben mijn sleutel eens verloren , dus de ketting zelf ff door geknipt , stelde echt niks voor
Beste is denk ik een art3 beugel slot
Denk dat een slot als dit een goede optie is. ART 4, alleen een beugel is wel makkelijker door te slijpen dan een ketting doordat het stabieler is en er dus makkelijker de slijptol op te zetten is. Maar wel mooi licht en dus nog makkelijk mee te nemen op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Koehandelaar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Denk dat een slot als dit een goede optie is. ART 4, alleen een beugel is wel makkelijker door te slijpen dan een ketting doordat het stabieler is en er dus makkelijker de slijptol op te zetten is. Maar wel mooi licht en dus nog makkelijk mee te nemen op de fiets.
Licht.... 1.8 kg

In elk geval, tegen een slijpschijf is weinig bestand.
Witte van, valse nummerplaat, en je laadt zo een paar fietsen op in een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03
Waarschijnlijk bij velen bekend, maar ik deel het toch maar even.
Zoekende naar fietsen die nog leverbaar zijn bij de FM, kwam ik terecht bij :

www.viabovag.nl en www.fietsenwijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:56

Welke stad en welk slot had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-07 18:39
roffeltjes schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Dat noemen ze kunstmatig een te kort creëren zodat de prijs van de E-bike omhoog gehouden kan worden.
Die trend is er inderdaad al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
Tommie12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Licht.... 1.8 kg

In elk geval, tegen een slijpschijf is weinig bestand.
Witte van, valse nummerplaat, en je laadt zo een paar fietsen op in een uurtje.
Ja met een slijpschijf gaat alles , maar die kun je alleen gebruiken op bepaalde de plaatsen
Nu weet ik dat zelfs mensen gewoon doorlopen als iemand met een haakse slijper aan de gang is maar denk dat de gemiddelde fietsen dief gewoon stil zijn busje wil volladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
indofk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Dat noemen ze kunstmatig een te kort creëren zodat de prijs van de E-bike omhoog gehouden kan worden.
En dus doen ze daar allemaal rustig aan mee....
Je beschuldigt hiermee een hele sector van kartelvorming.
Als er maar 3 fabrikanten van fietsen waren, dan is het al moeilijk, maar er zijn er tientallen, zo niet een paar honderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Supertjeduc schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:10:
[...]

Ja met een slijpschijf gaat alles , maar die kun je alleen gebruiken op bepaalde de plaatsen
Nu weet ik dat zelfs mensen gewoon doorlopen als iemand met een haakse slijper aan de gang is maar denk dat de gemiddelde fietsen dief gewoon stil zijn busje wil volladen
Stel je daar niet te veel bij voor. Ik heb ooit mijn eigen auto nogal opzichtig met een kapstok open geprutst. De mensen vragen je of je hulp nodig hebt.

En ook eens het slot van een fiets kapot gemaakt omdat mijn dochter haar sleutel kwijt was. Geen kat die reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu

Kan je vertellen exact welke sloten je hebt? Ben ik wel benieuwd naar. Sorry for your loss :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
indofk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Geloof ik niet helemaal in. Er is de laatste 25 jaar continue een forse hoeveelheid fietsen overgebelevn en dat was heel duur zowel qua opslag als afschrijving. Pas sinds een aantal jaar is er een tekort aan e-bikes. En dit jaar is natuurlijk helemaal crazy, zowel qua verkoop als de verstoorde supply chain.
Pagina: 1 ... 49 ... 227 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam