Tot grote tevredenheid de Cube Kathmandu hybride sl 500 model 2019. Vooral doorlopend frame achter vind ik een dikke plus en komt de stijfheid van het frame ten goede. De lastdrager is een uitvoering waar met een eenvoudige klik een Rixen Kaul tas op kunt klikken.JaMaaT schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:55:
@TecTo , @Xfile , @mrpharderwijk , @HectorMalot
Ik heb vanavond even proefgereden op de Cube Hybrid Pro 500
Beviel erg goed, lokale fietsenhandel heeft een showroommodel staan die weg mag voor zo'n €2100,00
Als ik mij niet vergist hebben jullie ook allen deze fiets? Bevalt deze nog steeds goed? Ik wil deze straks gaan gebruiken voor het forenzen (9km enkele reis dus klein stukje).
@HectorMalot in je post van HectorMalot in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3" heb je het over het onderhoud wat tegen valt. Wat bedoel je dan precies? Het schoonmaken en opnieuw smeren?
De motor heeft voldoende kracht en de nieuwe modellen hebben een groter tandwiel voor, wat de souplesse ten goede komt.
Wat betreft de derailleur. Zelf zou ik niet anders willen. Mijn vrouw rijdt een e-bike belt maar na een aantal ritten op haar fiets vind ik de derailleur gewoon beter. Het gedraai aan de gashendel om de juiste aanpassing te krijgen vind ik minder. Is persoonlijk.
Laat je niet afschrikken door de overdreven reacties dat je een week nodig hebt voor onderhoudt aan een derailleur. Dit is de groots mogelijke onzin. Met de tegenwoordige soorten onderhoudsmiddelen is het een paar minuten werk.
De ketting als ik het goed heb na 2500km vervangen, zonder de tandwielen aan te passen. Klusje van 10 minuten met de juiste tools en alles rijdt weer soepel.
De volgende fiets wordt weer een Cube maar dat zal nog wel een aantal jaren duren want Cube bouwt fietsen als een tank
Veel succes met je keuze.