Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 229 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malwina
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hoe serieus moet het maximaal toelaatbare gewicht van de fiets + berijder wat door de fabrikant is opgegeven genomen worden?

Ik dacht namelijk eindelijk een beslissing genomen te hebben door voor de Cube Kathmandu Hybrid te kiezen. Echter lees ik nu op de site van Cube dat het maximale totaalgewicht 115kg bedraagt, terwijl ikzelf zonder fiets al daarboven zit. Welke problemen kan ik verwachten als ik deze fiets regelmatig gebruik voor woon-werkverkeer? Zijn het de velgen die als eerste zullen bezwijken? In dat geval heb ik er geen moeite mee om deze te upgraden naar een robuuster setje. Of moet ik er serieus rekening mee houden dat het frame kan breken? Ik neem aan dat ik dan geen garantie kan claimen omdat ik me niet heb gehouden aan de specificaties van de fiets.

Een andere optie is om voor een Victoria te kiezen. De eTrekking 10.10 is een soortgelijke fiets in ongeveer dezelfde prijsklasse met een max totaalgewicht van 140kg. Dat is nog steeds te weinig, maar lang niet zoveel als de Cube. Op de Cube heb ik een proefrit gemaakt en ik vond zowel de zitpositie als de rij eigenschappen erg goed. Met de Victoria heb ik geen ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Malwina op 30-03-2020 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Afgelopen weekend zag ik dat de accu van mijn 5 jaar oude fiets niet meer opgeladen kon worden. Ik heb deze maar even eruit gehaald en die van mijn vrouw erin gezet (zelfde type accu, andere fiets).

Bij het uithalen blijkt wel waarom: de accu van mij is opgezwollen en de behuizing is ook opengeduwd. Aan 1 kant is er een halve centimeter geopend.

Wat nu? Naar de KCA van de vuilstort? of (laten) reviseren voor 275 euro?

Nou ben ik al enigszins van plan om de fiets vervangen te hebben, maar om een fiets weg te gooien is ook weer zo...
Malwina schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:52:
Hoe serieus moet het maximaal toelaatbare gewicht van de fiets + berijder wat door de fabrikant is opgegeven genomen worden?
Als je slechts enkele kilo's meer weegt, hoef je in principe je niet bang te zijn dat de spaken en zadelpen spontaan afbreken.
Jouw mileage zal uiteraard wel veel minder zijn dan opgegeven. De max toelaatbare gewicht is toch enkel jouw gewicht + evt bagage? Die van je fiets hoef je niet mee te rekenen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malwina
  • Niet online
kmf schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:55:

Als je slechts enkele kilo's meer weegt, hoef je in principe je niet bang te zijn dat de spaken en zadelpen spontaan afbreken.
Jouw mileage zal uiteraard wel veel minder zijn dan opgegeven. De max toelaatbare gewicht is toch enkel jouw gewicht + evt bagage? Die van je fiets hoef je niet mee te rekenen.
Op de site van Cube wordt het gewicht van de fiets wel degelijk meegerekend. Hetzelfde ben ik bij andere merken ook tegengekomen. Momenteel fiets ik op een Giant en in die handleiding wordt dan weer gesproken van belasting van de fietser en bagage. De max belasting van die fiets overschrijd ik niet. Eigenlijk wel jammer want daar fiets ik nu 2,5 jaar probleemloos mee rond en gebruik ik de afgelopen maanden meerdere keren per weer voor ww verkeer.

Giant lijkt sowieso stevige fietsen te bouwen want nu lees ik op hun sites dat de ebikes tot 156kg kunnen dragen. Dat is zelfs meer dan Victoria. Vreemd dat er een verschil van 40 kg is tov Cube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
VanMoof Electrified S2 of Muto?

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een betaalbare maar goede e-bike. Nu viel mijn oog op de Muto, een dochterbedrijf van Stella. Deze lijkt qua specificaties vrij scherp geprijsd en heeft voor deze prijsklasse erg goede afwerking en ‘vernufte’ Features (volgens review Bright). Hij was in de review ook erg lovend over de afwerking en ondersteuning van de fiets.

Nu is de VanMoof in prijs verlaagd en is deze opeens haalbaar binnen mijn budget. In principe heeft de VanMoof betere specs, ook vooral de 28” wielen spreken me aan, de Muto is ietwat klein. Daar staat wel tegenover dat de VanMoof niet op alle vlakken wint van de Muto qua specs, opvallend gezien die gewoonlijk 1600,- duurder is. Ik heb vooral mijn twijfels over VanMoof omdat ik online echt heel heel veel klachten lees over deze fietsen, mensen die 4x terug moeten naar Amsterdam voor uiteenlopende problemen. Het heeft dus niet echt een goede track-record.

De Muto daarentegen is geheel unproven, maar kan voor hetzelfde geld ook super stabiel en goed in elkaar zitten. Daar lijkt het wel op, de eerste recensies zijn lovend en de fiets lijkt goed doordacht. Daar komt bij dat de Muto realistisch geprijsd is, terwijl ik het gevoel heb dat de VanMoof eigenlijk een 1800,- fiets is die ze gewoon voor het dubbele verkopen ivbm marketing en styling.

Ik heb een overzicht gemaakt van de belangrijkste verschillen. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNqhq4SsGUn6YPYFjRhVRv4JYSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DAwjoRA1RVxvjxXNhceBaNFx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BurrowedLurker op 31-03-2020 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

@kmf De accu-behuizing is dan wel zwaar opgezwollen, maar misschien eens kijken of het laadcircuit nog werkt en er dan nieuwe cellen in plaatsen? Voordat je het wegdoet is het sowieso (met beleid) wel goed om even te kijken hoe het in elkaar zit.

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 31-03-2020 03:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04
Weet iemand hoe serieus je die gewichtsindicatie moet nemen m.b.t. kinderzitjes?

Ik kwam deze fiets van Lidl van de week tegen (volgens mij via facebook ofzo), leek me misschien wel wat voor mijn vrouw: https://www.lidl-shop.nl/PROPHETE-E-bike-28/p100288374

Onze peuter van 2,5 moet natuurlijk wel mee kunnen en die weegt nu al rond de 15kg.
Het is mogelijk om een kinderzitje aan de pen van het stuur of de bagagedrager te bevestigen, indien het gemonteerde zitje inclusief kind niet meer dan 15 kg weegt.
Is dat wat overigens, die fiets? Of toch maar meer betalen voor een iets betere? iTek had namelijk ook wel wat in de aanbieding: https://www.itek-webwinke...volt-7v-zilver-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
@BurrowedLurker lees eens in het specifieke topic van die vanmoof. Ik wist wel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:14:
Weet iemand hoe serieus je die gewichtsindicatie moet nemen m.b.t. kinderzitjes?

Ik kwam deze fiets van Lidl van de week tegen (volgens mij via facebook ofzo), leek me misschien wel wat voor mijn vrouw: https://www.lidl-shop.nl/PROPHETE-E-bike-28/p100288374

Onze peuter van 2,5 moet natuurlijk wel mee kunnen en die weegt nu al rond de 15kg.

[...]

Is dat wat overigens, die fiets? Of toch maar meer betalen voor een iets betere? iTek had namelijk ook wel wat in de aanbieding: https://www.itek-webwinke...volt-7v-zilver-zwart.html
Bol heeft nu ook een electrische fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 12:58
[b]De_Bastaard in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"

[...]
Sorry als ik overkom als een oude zemelaar maar als je een kind gaat vervoeren dan zou ik eigenlijk een fiets kopen bij de fietsenwinkel om de hoek en niet bij een 'dozenschuiver'. Een fietsenwinkel kent zijn waren en kan de veiligheid garanderen, een Lidl pakt gewoon spullen uit de container en zet het in de winkel.
Als je zelf omdondert op een ondeugdelijke fiets dan doet dat pijn maar is te overzien. Als je eigen kind op het asfalt stuitert ...

Shop eens rond bij de fietsenwinkel. Misschien hebben ze nog modellen van vorig jaar of demomodellen die je met korting kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23-09 15:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ach ja, dacht iedereen er maar zo over. Ik zag een paar weken geleden een pedellecer met 40 km/u over een kruispunt knallen met zijn peuter onder z'n rechterarm. Ik zag 'm een stuk verder afstappen bij het dagverblijf, maar ik moest me vooral met mijn eigen zaken bemoeien...

Kennelijk was het geld op na aanschaf van de pedellec, voor een fatsoenlijk kinderzitje.

[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-03-2020 20:03 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De_Bastaard schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:14:

Voorstoeltjes hebben sowieso een vrij lage gewichtslimiet. Ik ben niet zo zeer bang dat het afbreekt, maar met hard remmen zit het zwaartepunt toch vrij ver naar voren.
Voor achterop zijn er stoeltjes die niet aan de bagagedrager, maar aan het frame zitten. In dat geval zou ik me geen zorgen maken om een kilootje meer of minder.
Cheewai schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:54:
een Lidl pakt gewoon spullen uit de container en zet het in de winkel.
Kinderzitjes van de Lidl zijn meestal gekeurd volgens de Duitse TÜV eisen.

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 31-03-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13

B64

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:02:
Ach ja, dacht iedereen er maar zo over. Ik zag een paar weken geleden een pedellecer met 40 km/u over een kruispunt knallen met zijn peuter onder z'n rechterarm. Ik zag 'm een stuk verder afstappen bij het dagverblijf, maar ik moest me vooral met mijn eigen zaken bemoeien...

Kennelijk was het geld op na aanschaf van de pedellec, voor een fatsoenlijk kinderzitje.
Waarschijnlijk snapt-ie zelf ook wel dat het eigenlijk niet kon, had z'n vrouw ook al lopen mekkeren en was hij daarom al veel te laat bij de crèche...

Maar goed, ik weet niet of er kinderzitjes zijn die goedgekeurd zijn voor gebruik op een speed pedelec? Sowieso heeft die peuter dan nog helmplicht ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 01:03
De KALKHOFF
BERLEEN 5.G MOVE voor 1399 euro te koop hier. Mooie prijs denk ik toch?
https://www.rijwielenjaco...t/berleen-5-g-move-heren/

Iemand ervaringen met deze fiets? Is het een connected bike met smartphone?

Edit: ow laat maar, te klein frame maat, rest is uitverkocht

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy_Henk op 01-04-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

nu, weer een lekke band. Ik heb nu een oudere leen Kalkhoff Tasman... dat ding sleurt tot de 27km/u.
Daar is mijn bosch speed pedelec niks bij.

[ Voor 4% gewijzigd door BertV op 01-04-2020 11:02 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:39
De buren bij The Verge hebben een review geplaatst van de Muto:

https://www.theverge.com/...ctric-bike-price-features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 13:14
Gisteren mijn Qonqer binnen gekregen. Lekker simplistisch maar alles wat er opzit is goed voor de prijs.
Pas 10km gefietst, aan de houding moet je wel wennen, verstelbaar stuur is daarbij wel een must (deze mis ik zelf echter wel...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Ik ben op zoek naar een ebike die net iets over de 25 km gaat, dus bijvoorbeeld 27 km.
Welk merk moet ik dan kijken?

Ik weet dat de motor een zo hoog mogelijk Nm moet hebben maar het ligt natuurlijk ook aan hoe de begrenzing is afgesteld.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
@Ronaldcycling
Er zijn er meerdere Qwic, Riese en Muller, vanmoof, QonQer, Cobo, Kalkhoff.. Het beste is de vraag te stellen aan de fietsehandelaar in de buurt. Wat sommige aanbieders hebben verschillende aandrijvingen in hun assortiment waardoor het per fiets anders kan zijn. Bosch is bijvoorbeeld een partij die echt maximaal 25 aanbied bij hun nieuwere aandrijvingen (los van de speed pedelec).

Hopelijk helpt dit je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Ronaldcycling schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:51:
Ik ben op zoek naar een ebike die net iets over de 25 km gaat, dus bijvoorbeeld 27 km.
Welk merk moet ik dan kijken?

Ik weet dat de motor een zo hoog mogelijk Nm moet hebben maar het ligt natuurlijk ook aan hoe de begrenzing is afgesteld.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Bedankt
Ik had dus laatst een leen-Kalkhoff Tasman die tot 27 ondersteunde maar dat blijven scherm-snelheden.
Het kan goed zijn dat je op de GPS een lagere snelheid rijdt. (voelde wel als 25>)

Mijn Bosch Speed-pedelec zet met 43.5 op de teller de ondersteuning uit, dat is 40 GPS.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 01:03
Iemand ervaring met de Strøm City? https://stroembikes.com/city/
1400 euro voor toch een mooie e bike, achtermotor, geïntegreerde, hydraulische remmen, afneembare batterij? 8)7
Wel vind ik de lasnaden duidelijk zichtbaar en die draden zijn ook niet mooi weggewerkt

[ Voor 20% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-04-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 19:33
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:51:
1400 euro voor toch een mooie e bike, achtermotor, geïntegreerde, hydraulische remmen, afneembare batterij? 8)7
Wel vind ik de lasnaden duidelijk zichtbaar en die draden zijn ook niet mooi weggewerkt
Geen ervaring, wel 'in het echt' zien staan in de showroom bij Unique Bikes in Winterswijk. Mooie fiets zo op het eerste gezicht! Hij staat echter niet op hun website, maar je zou eens contact kunnen opnemen voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-03 00:00
Mooi ding die Strom city! Capaciteit vd batterij had wat hoger gemogen wat mij betreft maar daar is de prijs ook naar. Houding is wel erg sportief, misschien wel wat erg uitgestrekt. Zou wel proefritje willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Memozz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:35:
@Ronaldcycling
Er zijn er meerdere Qwic, Riese en Muller, vanmoof, QonQer, Cobo, Kalkhoff.. Het beste is de vraag te stellen aan de fietsehandelaar in de buurt. Wat sommige aanbieders hebben verschillende aandrijvingen in hun assortiment waardoor het per fiets anders kan zijn. Bosch is bijvoorbeeld een partij die echt maximaal 25 aanbied bij hun nieuwere aandrijvingen (los van de speed pedelec).

Hopelijk helpt dit je.
Dank voor je reactie.
Ik heb deze vraag aan verschilldende fietsmakers gevraagd maar krijg dan ontwijkende antwoorden waar ik niets mee kan. Ik heb het dus van ervaring nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:47
Beste tweaker,

Ik hoop dat dit op het randje nog wel mag in dit topic!
Zojuist bezig geweest om te proberen een zending te laten annuleren.
Ik heb namelijk een bafang bbs02 750w besteld. Echter dat gaat mijn naaf echt niet trekken en voordat ik met de winkel in conclaaf ga over terugzenden.
Vroeg ik me af of ik iemand hier ermee kan verblijden??
Als deze terug gaat naar de winkel draai ik toch voor verzendkosten op, dus dat kan ik ook als korting geven en misschien iemand blij maken.

Gaat om een ombouwsetje van pswpower bbs02 48v750w met een 12.5a frame accu.
Ik wilde eigenlijk een 250w om de naaf te gaan sparen, echter heb ik mij stomweg vergist en ben er te laat achter gekomen, dom dom....
Via dm meer info!!!!

Groeten!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
TooTall_NL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:29:
Beste tweaker,

Ik hoop dat dit op het randje nog wel mag in dit topic!
Zojuist bezig geweest om te proberen een zending te laten annuleren.
Ik heb namelijk een bafang bbs02 750w besteld. Echter dat gaat mijn naaf echt niet trekken en voordat ik met de winkel in conclaaf ga over terugzenden.
Vroeg ik me af of ik iemand hier ermee kan verblijden??
Als deze terug gaat naar de winkel draai ik toch voor verzendkosten op, dus dat kan ik ook als korting geven en misschien iemand blij maken.

Gaat om een ombouwsetje van pswpower bbs02 48v750w met een 12.5a frame accu.
Ik wilde eigenlijk een 250w om de naaf te gaan sparen, echter heb ik mij stomweg vergist en ben er te laat achter gekomen, dom dom....
Via dm meer info!!!!

Groeten!!
Je hoeft het volle vermogen toch niet te gebruiken? Ik zou 'm gewoon op 250 watt afstellen straks. Totaal geen rede om moeilijk te gaan doen met terugsturen etc. Je kan de bafang dus helemaal naar wens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Dacuuu schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:42:
[...]

Je hoeft het volle vermogen toch niet te gebruiken? Ik zou 'm gewoon op 250 watt afstellen straks. Totaal geen rede om moeilijk te gaan doen met terugsturen etc. Je kan de bafang dus helemaal naar wens instellen.
Hey thnx dat wist ik niet.
Dat kan dus ook nog, maar levert dat geen gezeur op als ik besluit hem toch voor woon werk te gaan gebruiken. De behuizing zegt dan namelijk dat het een 750w is.
Dat is namelijk wat in mijn achterhoofd meespeelt, ik wilde die optie graag voor de toekomst open houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
TooTall_NL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:56:
[...]

Hey thnx dat wist ik niet.
Dat kan dus ook nog, maar levert dat geen gezeur op als ik besluit hem toch voor woon werk te gaan gebruiken. De behuizing zegt dan namelijk dat het een 750w is.
Dat is namelijk wat in mijn achterhoofd meespeelt, ik wilde die optie graag voor de toekomst open houden...
Bij brandstof scooters rekenen ze bijv met 49,9cc maximaal, dat is een hard gegeven.

Bij ebike mag je max 250 watt, dat kan je behalen met een kleine of grote motor.

Maar ik durf wel te stellen dat het limiet van 25 kmh belangrijker is dan het vermogen. Bosch motoren enzo pieken ruim hoger dan 250 watt.

https://www.emtbforums.co...lg=attachment1356&slide=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Dacuuu schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:04:
[...]

Bij brandstof scooters rekenen ze bijv met 49,9cc maximaal, dat is een hard gegeven.

Bij ebike mag je max 250 watt, dat kan je behalen met een kleine of grote motor.

Maar ik durf wel te stellen dat het limiet van 25 kmh belangrijker is dan het vermogen. Bosch motoren enzo pieken ruim hoger dan 250 watt.

https://www.emtbforums.co...lg=attachment1356&slide=0
Ik snap hem, alleen het feit dat er 250w op de behuizing staat is dan toch wel iets wat een bepaalde geruststelling oplevert. En ik gebruik de specifieke kracht die deze 48v 750w versie oplevert nu niet.
Om in de toekomst te voorkomen dat er discussie over kan komen vind ik het wel prettig als er dan ook expliciet 250w op de behuizing staat.

Ik ben het wel met je eens dat het verder niet zoveel zegt en jou optie is voor nu zeker een oplossing! Het vermogen nu even beperken om de naaf te sparen.
Echter als iemand interesse heeft in deze ombouwset, dan los ik het graag zo op. Scheelt mij retour sturen, gemoedsrust en levert mogelijk iemand hier een leuk voordeeltje op, want ik hoef echt de hoofdprijs niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Moet je deze stickers even bestellen en er op plakken.

https://www.ebay.com/itm/...legal-Label-/352709782993

De gashendel zou ik dan ook niet aansluiten als je bang bent voor de politie, dat mag namelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
TooTall_NL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:20:
[...]

Ik snap hem, alleen het feit dat er 250w op de behuizing staat is dan toch wel iets wat een bepaalde geruststelling oplevert. En ik gebruik de specifieke kracht die deze 48v 750w versie oplevert nu niet.
Om in de toekomst te voorkomen dat er discussie over kan komen vind ik het wel prettig als er dan ook expliciet 250w op de behuizing staat.

Ik ben het wel met je eens dat het verder niet zoveel zegt en jou optie is voor nu zeker een oplossing! Het vermogen nu even beperken om de naaf te sparen.
Echter als iemand interesse heeft in deze ombouwset, dan los ik het graag zo op. Scheelt mij retour sturen, gemoedsrust en levert mogelijk iemand hier een leuk voordeeltje op, want ik hoef echt de hoofdprijs niet!
Ik snap je punt, al zou ik er zelf totaal niet mee zitten.

Er staat nergens in de wet dat er een sticker of plaatje op moet zitten met het vermogen, dus het plaatje wat er nu op zit zegt niks.

750w... Watermeloenen? Worstenbroodjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Dacuuu schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:42:
[...]

Je hebt me wel aan het denken gezet. Heb je toevallig een linkje of meer info over hoe het goed af te stellen. Ik neem aan dat ik een usb kabel voor de bafang dan moet opzoeken?
De instellingen via het 965 display is wat beperkt tot snelheid geloof k.
Ik zie namelijk nogal wat programma schermen voorbij komen als ik probeer te zoeken hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:43
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:51:
Zijn dit soort merken nu echt een goed alternatief voor de gevestigde merken? Ik kom veel posts tegen van toch wat zozo kwaliteit en (zeer) slechte support. Zowel bij Strøm als VanMoof.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
TooTall_NL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:11:
[...]

Je hebt me wel aan het denken gezet. Heb je toevallig een linkje of meer info over hoe het goed af te stellen. Ik neem aan dat ik een usb kabel voor de bafang dan moet opzoeken?
Ik zie namelijk nogal wat programma schermen voorbij komen als ik probeer te zoeken hierop.
https://electricbike-blog...to-programming-the-bbs02/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb bij een winkel hier in de buurt een mooie gebruikte Spiked ebike zien staan, voor 799. Op MP vragen mensen zeker tussen de 1000 en 1500 voor die dingen (zijn ze gemaakt van goud?) dus dat leek me een nette deal.

Nu ga ik vanmiddag (als de winkel open is) even praten/proberen, zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik heb al gelezen dat er sinds 2013 zowel 300 als 400Ah accu's zijn, lijkt me dat ik die laatste moet willen, ook met het oog op eventuele achteruitgang van de cellen.

Valt er trouwens in generieke zin nog iets te zeggen over de kwaliteit van een gebruikte accu, bijvoorbeeld in relatie tot de leeftijd of het aantal gereden kilometers?

Spiked wil 549 hebben voor een nieuwe accu, dus dan is de fiets gelijk 2x zo duur. Ik zie dat ik ook kan gaan voor een revisie, mensen ervaring met dit bedrijf?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 17-09 13:07
SeatRider schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:26:
Ik heb al gelezen dat er sinds 2013 zowel 300 als 400Ah accu's zijn, lijkt me dat ik die laatste moet willen, ook met het oog op eventuele achteruitgang van de cellen.
300 - 400W bedoel je zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 15:01

SeatRider

Hips don't lie

bgttje schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:20:
[...]

Eh, ja :+.

Maar goed, de fiets viel toch nog wel tegen. Met name hoe lang (of eigenlijk, hoe kort) je met een accu goed. Had volgens de verkoper te maken met de trapsensor.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Nee, volgens mij bedoel je 300-400Wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Onlangs de eggrider besteld voor mij Bafang motoren, ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCDm524mvyU_Pi7yGy21f0XGvys=/f/image/8fNJRfeRGCK03ruokWTJcBU3.png

Niet meer nodig om de motor aan de laptop te hangen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 20:34
SeatRider schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:26:
Ik heb bij een winkel hier in de buurt een mooie gebruikte Spiked ebike zien staan, voor 799. Op MP vragen mensen zeker tussen de 1000 en 1500 voor die dingen (zijn ze gemaakt van goud?) dus dat leek me een nette deal.

Nu ga ik vanmiddag (als de winkel open is) even praten/proberen, zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik heb al gelezen dat er sinds 2013 zowel 300 als 400Ah accu's zijn, lijkt me dat ik die laatste moet willen, ook met het oog op eventuele achteruitgang van de cellen.

Valt er trouwens in generieke zin nog iets te zeggen over de kwaliteit van een gebruikte accu, bijvoorbeeld in relatie tot de leeftijd of het aantal gereden kilometers?

Spiked wil 549 hebben voor een nieuwe accu, dus dan is de fiets gelijk 2x zo duur. Ik zie dat ik ook kan gaan voor een revisie, mensen ervaring met dit bedrijf?
Vooral het aantal laad-ontlaad cycly is hierbij relevant. De meeste lithium batterijen wordt bijvoorbeeld voor gespecificeerd dat na 500 of 1000 keer laden en ontladen de batterijcapaciteit nog 80% van het origineel is. Dus op den duur kunnen er minder Watt-uurtjes (Wh) in je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Weet iemand of ik op dit qwic(bafang) display ook die extra info kan laten zien?
Als ik hem aanzet zie ik van allerlei extra info
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_d-kjrcpW4ssls4z5nwNj7zxI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XAZtdGVoXp7ac4qMM6N7OcH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
@sander817 Door kort op de aan/uit knop te drukken. Per druk switch je door de weergaves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Ik ben zeker geïntrigeerd, ook niet te duur en ziet er wel mooi uit. Maar zijn er soms reviews, ervaringen,...?
Ik heb nu een halfjaar de Cowboy, er zo'n 1.500 km mee opzitten (waarvan in de laatste 2 maanden door Corona heel weinig). Hoor graag wat je wil weten!

Edit: ik zag pas te laat dat je het over de qonqer had, excuus... Desalniettemin als iemand geïnteresseerd is in een langere term Cowboy ervaring, hoor ik het graag.

[ Voor 17% gewijzigd door JDFS op 07-04-2020 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
Voor wie nog een goed slot zoekt voor zijn of haar fiets:

Ringslot:
Het AXA VICTORY ringslot is het veiligst/beste. ART2 & Safety Index 14 (max is 15), gemaakt uit 1 stuk staal. Ter vergelijking: de Defender heeft SI12. Voor je e-bike is de keuze snel gemaakt want er is vrijwel geen prijsverschil en er is geen enkel ander ringslot met zo een hoge Safety Index. NL verzekeraars kijken alleen naar ART, maar om onderling sloten te vergelijken kan je wel naar de SI kijken.

Vouwslot:
Ik heb de FoldyLock Compact geprobeerd, een zeer stevig en toch slank vouwslot voor €79 dat goed uit de testen komt en in oranje goed bij een zwarte/sportieve ebike past.
Helaas: in Amsterdam bleek het onbruikbaar. De meeste fietsrekken hebben alleen een klem bij je voorwiel en soms nog een stang bij je stuur. Daar kom je 1) slecht bij in een vol rek, je kan dan hooguit je voorwiel vastzetten als je daar bij kunt komen en 2) is zo een vouwslot veel te klein om aan je frame te bevestigen.
In elk geval in Amsterdam vind ik een vouwslot helaas onbruikbaar (wel het mooist en beschadigd je fiets het minst).

Insteekslot:
Het AXA DPI-110 insteekslot is de enige die van zichzelf ART-2 is. Alle andere insteeksloten worden ART-2 als je ze in een ART-2 ringslot steekt.. magisch.. Dat vond ik vreemd. De DPI-110 is echt ART-2 en zelfs SI15.
Ik wikkel het onder mijn zadel om de pen en steek de pin in het slot. Zo doet het niet af aan het design van je fiets.
Het is een stuk dikker (9mm schakels) dan andere insteeksloten met een flinke ringopenimg maar dat laatste maakt het erg makkelijk bevestigen aan vrijwel alles in de stad.

nadeel van een ketting/insteekslot: je zwiept makkelijk met de pin tegen je frame. Hoe voorzichtig ik ook ben, het is al 2x gebeurd, erg zachtjes maar toch direct lelijk geworden: framelak is weg. Van die putjes in je lak. Voorzichtig zijn dus.

ik hoop dat in de toekomst een vouwslot uitkomt met 2 bevestigingsplekken, aan elk uiteinde 1. Zo kan je het ene uiteinde aan een paal of laag rekje verbinden en het andere uiteinde aan je frame. Benut je de volle lengte van het vouwslot, zoals bij een insteekketting.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 14-04-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Hebben meer mensen er last van dat hun fiets niet / laat geleverd wordt ?
Ik heb een Duitse fiets besteld bij een kleine fietsenwinkel in Nederland, maar kreeg te horen dat er vanwege transportproblemen de levering vertraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
@boomsma Was bij mij ook het geval. Uiteindelijk was de fiets zelfs 'zoek'. Gelukkig was er bij mij een andere klant die de order heeft annuleert waarna ik 'zijn' fiets heb ontvangen.

Gaat volgens mij vooral om leveringen uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

boomsma schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:09:
Ik heb een Duitse fiets besteld bij een kleine fietsenwinkel in Nederland, maar kreeg te horen dat er vanwege transportproblemen de levering vertraagd is.
Nee, juist het tegenovergestelde.
Mijn Kalkhoff zou in week 20 geleverd worden (de week van 11 mei) maar ik kon hem afgelopen zaterdag al ophalen :)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:00

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Mijn dealer is al een aantal weken gesloten, dus kan het mij wel voorstellen. Heb helaas een elektrisch probleem met 1 van mijn fietsen, maar zal moeten wachten totdat hij weer open gaat. Gelukkig heb ik er twee hier staan.
Maar kan mij wel voorstellen dat dit voor anderen een groter probleem kan zijn/worden. :/

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Memozz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:02:
@sander817 Door kort op de aan/uit knop te drukken. Per druk switch je door de weergaves.
Ik bedoel die extra functies/info ie je ziet
Vcell, temp, whahv etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:39
Mijn Giant DailyTour E+ 1 BD GTS zou in week 14 geleverd worden. Is nu 'volgende week', zegt de fietsenwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
JDFS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:58:
[...]

Ik heb nu een halfjaar de Cowboy, er zo'n 1.500 km mee opzitten (waarvan in de laatste 2 maanden door Corona heel weinig). Hoor graag wat je wil weten!

Edit: ik zag pas te laat dat je het over de qonqer had, excuus... Desalniettemin als iemand geïnteresseerd is in een langere term Cowboy ervaring, hoor ik het graag.
Is de geclaimde 70 km actieradius realistisch haalbaar naar jouw mening voor een toertocht? Ik denk aan duinen op en af, met gebruik van off-road 30kph ? Of is er een duidelijk verschil bij 25 kph, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bgttje schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:20:
[...]

300 - 400 Wh bedoel je denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

TooTall_NL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:11:
[...]

USB kabel kun je bij fietsunie.nl bekomen, software op internet te vinden. Indien je de current (stroom) begrenst op 15 A (bij 36V) levert de motor niet meer dan 250 watt, bij 48 Volt zou ik hem op +/-12A begrenzen.

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 07-04-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Dank je,

Heb ondertussen al veel info.
Ik ben bezig de set te monteren.
Loop vooral tegen mijn beperkte fiets gereedschap aan. Ben aan het wachten op een trapassleutel en wat ander klein spul.
Die heb ik nu besteld.

Ik ga eens kijken wat de motor op de lichte ondersteuningsstanden doet en de kabel ga ik bestellen!
Ik wacht sowieso op wat spullen dus ik heb geen haast. Maar van sommige gereedschap wist ik het bestaan niet eens van 🤣.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
RoRoNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:47:
[...]

Is de geclaimde 70 km actieradius realistisch haalbaar naar jouw mening voor een toertocht? Ik denk aan duinen op en af, met gebruik van off-road 30kph ? Of is er een duidelijk verschil bij 25 kph, dank.
Bij benadering; ik denk dat zo’n 60 km er zeker in zit. Mijn langste rit aaneen was 18 km. Ik ben meer van het commuten, dus ik hoop dat iemand anders je van deze waardevolle informatie kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDFS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:58:
[...]

Tja, ik ben inderdaad in de markt voor een goede electrische fiets om in het weekend eens een toertje te maken van 30-50km.
Ik hoef geen topprestaties, maar wil gewoon een robuuste fiets die weinig onderhoud vraagt.

Ik had ook al naar een TREK VERVE+3 gekeken. Wat me bij Cowboy vooral aanspreekt is de riemaandrijving.
Bij de TREK vind ik de geïntegreerde batterij wat mooier dan zo'n batterij onder de baggagedrager.

De vraag is hoe ze bij Cowboy hun service in orde gekregen hebben. Mijn lokale fietsboer repareert enkel wat hij zelf verkocht.

Dus als iemand wat te vertellen heeft over die fietsen of een beter alternatief kan voorstellen, dan hoor ik het graag.

De specs die ik nu vooropzet zijn:
- batterij van 400 Wh
- motor van ca 250W
- zo onderhoudsvrij als mogelijk
- comfortabele zit met een heel goed zadel
- liefst niet duurder dan 3000€, tenzij er heel goede redenen zijn om meer uit te geven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Tommie12 Dit is een lijst van fietsenmakers die zij aanbevelen voor onderhoud en reparatie:
https://cowboy.com/pages/service-partners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
Tommie12 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:23:
[...]

De specs die ik nu vooropzet zijn:
- batterij van 400 Wh
- motor van ca 250W
- zo onderhoudsvrij als mogelijk
- comfortabele zit met een heel goed zadel
- liefst niet duurder dan 3000€, tenzij er heel goede redenen zijn om meer uit te geven.
Bij 400Wh moet je uitgaan van ongeveer max 40km range als je 30kph gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opperpanter2 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:26:
[...]

Bij 400Wh moet je uitgaan van ongeveer max 40km range als je 30kph gaat rijden.
30 rijden mag niet in Belgie, alle fietsen hier zijn begrensd op 25, buiten de pedelecs die 45 gaan natuurlijk.
En ik wil er niet aan prutsen. Doel is om rustig te rijden, niet continu op max ondersteuning.
Ik heb op vakantie eens een electrische fiets gehuurd, en voor vlakke stukken zelfs gewoon de ondersteuning uitgezet. De fiets die ik toen had reen dan als een gewone (zware fiets). Mijn partner heeft een oudere Giant met voorwielmotor, en daar kan je echt niet mee rijden zonder ondersteuning.

Nu, als een fiets ook met 500 of 600Wh beschikbaar is, dan denk ik daar wel voor te kiezen.
Wel vind ik een ingebouwde batterij net iets mooier en misschien ook robuuster dan in de bagagedrager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23-09 15:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Voor de beeldvorming: ik zit met mijn doodnormale Gazelle met Bosch Active Line gemiddeld op ca. 1% accucapaciteit per gereden kilometer. Dus in theorie 100 km range (nagenoeg vlakke buitenwegen, nauwelijks stad). Ik rij meestal op eco of tour stand, wat voldoende is om 25 km/u te rijden.

In de praktijk laad ik de accu op bij ca 20% en laad ik deze nooit verder op dan 80%, dus ik haal ca 60 km range. Wat voor mij precies 2 dagen woon-werk is. De accu is een 400Wh accu trouwens.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:10
Nu toch een lastig probleem met mijn Sparta M7B met Bosch motor.

Omdat de ketting te slap stond heb ik het achterwiel naar achteren gesteld, bouten achterwiel los, kettingkast open, Nexus 7 afgesteld, gewoon een simpel klusje.

De volgende dag tijdens het fietsen een 503 error op het display. Dom, magneet vergeten te verplaatsen wat nodig was omdat het achterwiel natuurlijk opgeschoven is.

Magneet verplaatst, maar nog steeds 503 error. Zowat alle posities geprobeerd. Soms gaat het een paar kilometer goed, soms gaat het vanaf het begin al op error, soms vliegt de snelheid alle kanten in, maar vaak wordt als snelheid 0 aangegeven.

Het vreemde is dat de fiets in de errorstand wel enige ondersteuning lijkt te geven (geeft wel geen snelheid aan), is dat een noodloop ?

Ik heb geen kabels los gehad, alles is origineel en 2 jaar oud. Ik heb de sensor welke op het frame zit nooit aangeraakt.

Wat zie ik over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
@Noppesnada
Magneet staat exact op de markering ?? Geen tuning aanwezig ??

Zie : YouTube: Bosch Error 503 - Bosch Ebike Codes

[ Voor 4% gewijzigd door pjotter1965 op 08-04-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 20:34
Van Moof heeft de S3 en X3 aangekondigd. Introductie prijs €1998,-. Was aan het kijken een tijdje terug naar de S2 maar las dat daar toch wat problemen mee waren. Ben benieuwd wat we van dit model kunnen verwachten. Zou persoonlijk belt drive erg op prijs stellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
pjotter1965 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:16:
@Noppesnada
Magneet staat exact op de markering ?? Geen tuning aanwezig ??

Zie : YouTube: Bosch Error 503 - Bosch Ebike Codes
Ja, staat op de markering (ook alle andere posities op de spaak gehad).

Geen tuning, volledig origineel.

Vanochtend was het weer tobben, vanmiddag geen enkele melding. Dat maakt het zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 23-09 13:55
Noppesnada schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:12:
[...]

Ja, staat op de markering (ook alle andere posities op de spaak gehad).

Geen tuning, volledig origineel.

Vanochtend was het weer tobben, vanmiddag geen enkele melding. Dat maakt het zo raar.
Toevallig geen speling op je achterwiel waardoor de magneet net even niet het magnetisch veld heeft wat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Vlassie1980 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:36:
[...]

Toevallig geen speling op je achterwiel waardoor de magneet net even niet het magnetisch veld heeft wat nodig is?
Geen speling, maar wel een slag door een gescheurde velg (zie mijn eerdere posting, deze issue is nog niet opgelicht door de leverancier, wordt een lang verhaal).

De slag zal bij de velg ongeveer 0.5/1.0 cm zijn.

Zou dat het zijn ? Probleem doet zich echt pas voor sinds het afstellen van de ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog wat verder aan het kijken naar een electrische fiets.

Wat vinden jullie van deze 3?

https://www.victoria-fahrrad.de/nl/modell/etrekking-7-7/ : heeft zowat alles wat ik wil, en de prijs zit eigenlijk goed voor deze specs.

https://cowboy.com/ : buitenbeentje, goedkoopst, maar ben een beetje bang dat die wat opgehemeld wordt door de fans , en dat je toch de versnellingen gaat missen. Zonder batterij en met een platte GSM rijdt die ook niet. Met zeker nog een slot, complete spatborden en een hoger stuur bij, en dan is de zuivere lijn ook wat weg.

https://www.norta.be/nl/e-bikes/b-3000-serie/b-3040 : meest geintegreerde batterij, ook met riem, maar ik twijfel over het die Enviolo. Dat kost toch 10% rendement, en dat vind ik veel.... Prijs is ook hoog.

https://www.trekbikes.com...30699/?colorCode=greydark : goed gekend merk, mooie geintegreerde batterij, maar geen 500Wh, en vrij duur.

Ben eigenlijk fan van een belt drive, dus ik besef dat dat niet de goedkoopste fietsen zijn.

Momenteel heb ik de indruk dat de Victoria het meeste waar geeft voor zijn geld.
Maar of die ook goed scoort en betrouwbaar is... geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:36
Tommie12 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:34:

https://www.victoria-fahrrad.de/nl/modell/etrekking-7-7/ : heeft zowat alles wat ik wil, en de prijs zit eigenlijk goed voor deze specs.

https://cowboy.com/ : buitenbeentje, goedkoopst, maar ben een beetje bang dat die wat opgehemeld wordt door de fans , en dat je toch de versnellingen gaat missen. Zonder batterij en met een platte GSM rijdt die ook niet. Met zeker nog een slot, complete spatborden en een hoger stuur bij, en dan is de zuivere lijn ook wat weg.

https://www.norta.be/nl/e-bikes/b-3000-serie/b-3040 : meest geintegreerde batterij, ook met riem, maar ik twijfel over het die Enviolo. Dat kost toch 10% rendement, en dat vind ik veel.... Prijs is ook hoog.

https://www.trekbikes.com...30699/?colorCode=greydark : goed gekend merk, mooie geintegreerde batterij, maar geen 500Wh, en vrij duur.

Ben eigenlijk fan van een belt drive, dus ik besef dat dat niet de goedkoopste fietsen zijn.

Momenteel heb ik de indruk dat de Victoria het meeste waar geeft voor zijn geld.
Ik heb zelf een Victoria een keer als leenfiets gehad bij de fietsenmaker. Vergeleken met de andere leenfietsen die ik heb gehad vond ik dat de fijnste en fietste even fijn als de Conway waar ik normaal op fiets.

Ik weet alleen niet meer of die Victoria ook een belt drive had, daar heb ik verder ook geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37
Na goed inlezen in dit topic toch de keuze gemaakt voor de Muto; kinderzitjes-compatibiliteit was een must, prijs is aantrekkelijk en het model spreekt me aan.

De Muto is overigens met €50,- extra korting (naast EB-prijs) te bestellen met kortingscode 'Carolina50'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torrentus schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:14:
Na goed inlezen in dit topic toch de keuze gemaakt voor de Muto; kinderzitjes-compatibiliteit was een must, prijs is aantrekkelijk en het model spreekt me aan.

De Muto is overigens met €50,- extra korting (naast EB-prijs) te bestellen met kortingscode 'Carolina50'
Vind je een batterij van 250 Wh niet wat mager?
Verder ziet de fiets er echt wel mooit uit , en als je kinderzitjes wil, dan is dit wel een aantrekkelijk geprijsde fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Noppesnada schreef op donderdag 9 april 2020 @ 07:57:
[...]

Geen speling, maar wel een slag door een gescheurde velg (zie mijn eerdere posting, deze issue is nog niet opgelicht door de leverancier, wordt een lang verhaal).

De slag zal bij de velg ongeveer 0.5/1.0 cm zijn.

Zou dat het zijn ? Probleem doet zich echt pas voor sinds het afstellen van de ketting.
Verder naar achter is de slag groter voor de magneet. Dus dat zou het wel zijn ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37
Tommie12 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:21:
[...]

Vind je een batterij van 250 Wh niet wat mager?
Verder ziet de fiets er echt wel mooit uit , en als je kinderzitjes wil, dan is dit wel een aantrekkelijk geprijsde fiets.
Ja dat laat nog wel wat te wensen over inderdaad, al is het makkelijk meenemen van een tweede batterij (1,8kg) en het feit dat hij ook zonder ondersteuning nog lekker schijnt te fietsen op dat vlak w.m.b. dan weer een meevaller. Met de kleine voor of achterop zal de rit ook niet veel langer dan 50km worden, en voor mijn woon-werkverkeer is dat ook toereikend, dus door die bril bekeken vind ik 't acceptabel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:36
Torrentus schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:24:
[...]

Ja dat laat nog wel wat te wensen over inderdaad, al is het makkelijk meenemen van een tweede batterij (1,8kg) en het feit dat hij ook zonder ondersteuning nog lekker schijnt te fietsen op dat vlak w.m.b. dan weer een meevaller. Met de kleine voor of achterop zal de rit ook niet veel langer dan 50km worden, en voor mijn woon-werkverkeer is dat ook toereikend, dus door die bril bekeken vind ik 't acceptabel :)
50km is een flinke afstand voor 250wh.

Ik haal met mijn 400wh accu na een jaar 60-70 km op de tourstand. En dan heb ik het over regulier woon-werkverkeer. Bij vrieskou, tegenwind en hoger niveau ondersteuning haal ik de 40km niet eens meer.

Natuurlijk kan je zonder ondersteuning ook nog fietsen, maar juist in de situatie van tegenwind/kou/regen is het juist zo fijn als je de ondersteuning wat hoger kan zetten ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Jovatov op 09-04-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:12

Ik heb een Nuvinci naaf (dat is de oude naam voor de Enviolo), en ik zou me echt niet laten tegenhouden door het lagere rendement. Het fietst heerlijk en is zo goed als onderhoudsvrij. Ik laad mijn fiets om de dag op (2x woon/werk = 65 kilometer), en dan zit er nog zo'n 20% in de accu. Met een efficiëntere naaf zou dat dan misschien 25 a 30% zijn. Dan zou ik nog steeds iedere twee dagen moeten laden, dus wat boeit het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de delta S van Mokumono vind ik niks terug in dit topic. Niemand die deze in de bestelling heeft staan?

https://mokumonocycles.com/nl/
https://mokumonocycles.com/nl/mokumono-delta-s/

Ik zie geen uitneembare accu op de plaatjes of in de specs, dat is misschien een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennisfr schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:19:
[...]

Ik heb een Nuvinci naaf (dat is de oude naam voor de Enviolo), en ik zou me echt niet laten tegenhouden door het lagere rendement. Het fietst heerlijk en is zo goed als onderhoudsvrij. Ik laad mijn fiets om de dag op (2x woon/werk = 65 kilometer), en dan zit er nog zo'n 20% in de accu. Met een efficiëntere naaf zou dat dan misschien 25 a 30% zijn. Dan zou ik nog steeds iedere twee dagen moeten laden, dus wat boeit het.
Op welke fiets heb je die naaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:12
Tommie12 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:36:
[...]

Op welke fiets heb je die naaf?
Brinckers LeMans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik heb de Victoria 3 maanden geleden gekocht voor 1999. Voldoet perfect. Hoef hem minder op te laden dan mijn oude victoria, lijkt dus energiezuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.norta.be/nl/e-bikes/b-3000-serie/b-3040

Deze wordt aangeboden door de fietshandelaar in mijn straat.
Zou dit een goede keuze zijn? Enig nadeel wat ik zie is het gewicht, maar andere fietsen doen niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaeminckske
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 20:38
Ik ben ook op zoek naar een elektrische fiets voor woon-werkverkeer (10km enkele rit). Riemaandrijving spreekt me wel aan, maar zou graag maar budget willen beperken tot ongeveer 2500 euro. Even de cowboy overwogen maar daar zit ik snel een groot stuk boven maximaal gewicht. Mijn lokale fietshandel raadde me volgende fiets aan: Kettler 2e street beltdrive. Deze is te verkrijgen voor 2500. Gewicht is slechts iets van 20kg, batterij uitneembaar en mooi verwerkt in buis. Is van een gekend merk dus spreekt me meer aan dan de nieuwe 'online' merken qua service en onderhoud. Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
De Stella van m'n vriendin heeft na 3 jaar en 6000 kilometer een nieuw balhoofdlager nodig (Stella fiets: stuur gaat niet soepel), wat ik wel erg snel vind. Fietsenmaker vraagt er €55 voor wat ik netjes vind. Hopen dat verdere problemen uitblijven, ze is verder erg tevreden met de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vlaeminckske schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:37:
Ik ben ook op zoek naar een elektrische fiets voor woon-werkverkeer (10km enkele rit). Riemaandrijving spreekt me wel aan, maar zou graag maar budget willen beperken tot ongeveer 2500 euro. Even de cowboy overwogen maar daar zit ik snel een groot stuk boven maximaal gewicht. Mijn lokale fietshandel raadde me volgende fiets aan: Kettler 2e street beltdrive. Deze is te verkrijgen voor 2500. Gewicht is slechts iets van 20kg, batterij uitneembaar en mooi verwerkt in buis. Is van een gekend merk dus spreekt me meer aan dan de nieuwe 'online' merken qua service en onderhoud. Of zijn er betere alternatieven?
Nette fiets. Ik denk dat die goed zit voor die prijs. 375 Wh is wat laag, maar met dat lagere gewicht en je beperkte afstand moet dat wel lukken om om de 2 dagen op te laden.

Wel een sportieve fietshouding, dat zou ik toch eerst eens proberen, want comfortabel is dat niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malwina
  • Niet online
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een 2019 model Brinckers Brisbane. De zithouding is meer rechtop dan de andere fietsen waar ik op heb proefgereden, maar desondanks kon ik toch redelijk goed tempo aanhouden, ook met de ondersteuning uit. Het was mijn eerste keer op een e-bike met Bafang motor en ik was verbaasd over de stilte van de motor. Zeker vergeleken met de wel erg luidruchtige Giant Syncdrive waar ik onlangs op het gefietst.

De Enviolo naaf vond ik fijn werken, al had het zwaarste verzet wel iets zwaarder mogen zijn. Het 2020 model is ook beschikbaar met de Nexus 8, maar het 61cm model is momenteel uitverkocht en het maatje kleiner waar ik op heb gefietst is duidelijk te klein voor mij.

Ondanks dat ik altijd heb gezegd geen e-bike te willen met de accu onder de bagagedrager is de kans erg groot dat deze het gaat worden. Zoekend in dit topic kom ik vooral tevreden gebruikers van Brinckers tegen. Voornamelijk Le Mans bezitters weliswaar, al verwacht ik geen grote kwaliteitsverschillen tussen de modellen.

Al met al is het zeker niet de mooiste fiets op de markt, maar wel een fijn fietsende en gezien de prijs gewoon een goede deal. Inclusief het onderhoudspakket en een aantal accessoires komt het totaalbedrag onder de €2000 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de volgende 2 fietsen:
De Batavus: https://www.fietsenstunt....exclusive-damesfiets.html

Of deze Sparta: https://www.fietsenstunt....exclusive-damesfiets.html

Voordeel van de Batavus is de gratis accu upgrade uiteraard, dus ook de prijs.

Is het ook zo dat de voorvork vering beter is als het dual is dus geen mono zoals de Sparta M8B heeft?

Iemand wellicht ervaring met één van de fietsen? Of beveelt iemand eerder Sparta/Batavus aan als de ander?
Hartelijk bedankt i.e.g.

Ben benieuwd naar wat ervaringen en 2 weten meer als één altijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd Ze gebruiken allemaal grotendeels dezelfde componenten, en beide merken zouden in staat moeten zijn een goed frame te bouwen.

Dus als je wat meer waar voor je geld krijgt bij Batavus, dan zou ik die kiezen. Ik zou die dan wel kopen bij de fietsenmaker om de hoek omdat service wel belangrijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f9QMJCj/IMG-20200328-134325.jpg

sinds enkele weken heb ik nu ook een elektrische fiets en wel een Samebike XP fatbike vouwfiets.

Waarom deze?
De prijs want €1149
Model want ik vind t n stoer ding met die dikke banden
Handgas
Snelheid. Hij gaat sneller dan n standaard e bike

Zijn er minpunten?
Die zijn er ook.

Allereerst de snelheid.
Ik kon in het display de bandenmaat veranderen want ik kwam erachter dat de snelheidsmeter wel erg optimistisch was. Nadat ik t had aangepast geeft hij nu de juiste GPS snelheid aan.

Nu komt het:
Kijk, ik ben geen fietser met conditie. Sterker nog: ik had n bloedhekel aan fietsen! Echter, sinds ik dit ding heb vind ik t hartstikke leuk....lekker weer, lounge muziek in oordoppen, die dikke banden rijden geweldig ook op bospaden.

Ik wil eigenlijk een lekkere snelheid fietsen (30+) maar normaal trappen met n relaxte cadans.
Dat is bij deze fiets 28 km pu GPS.
Echter, wanneer ik geen tegenwind heb, bereik ik dit al bij ondersteuning 3 van 5.
Zonde want hij kan harder.
Bij Chinese e bikes kan je namelijk in de instellingen display de 25 km pu limiter verhogen naar 45 km pu.
Dat haal ik niet omdat de versnellingen niet toereikend zijn.

Ik heb n keer 36 km pu GPS gehaald maar dan trap je als n dolle.
Ik ben van plan naar n fietsenmaker te gaan voor montage kleinere cassette achter, nu is 14 d kleinste.
Volgens de fabrikant kan er echter niet kleiner dan 13 op dus et schiet niet op en zal er n groter voorblad op moeten.
Ik weet dat het niet mag, maar ik woon nogal afgelegen en er zijn hier fietspaden tot t oog reikt.
Je moet natuurlijk geen 40 binnen de bebouwde kom gaan scheuren.

Telefoonhouder met usb aansluiting is heel handig. Smartphone met Google maps.
De fiets is trouwens groot.

Wat wel tegenvalt is de actieradius.
Bij 35 km is t al op. Heb 2de accu besteld (230 euro dus da's goedkoop) maar door corona duurt t even)
Er zou eigenlijk n ander model komen met 50% meer bereik maar door corona ging t allemaal niet door.

Rijdt heerlijk en ik rij bijna iedere dag 20-35 km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

ilm

Malwina schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:24:
Ondanks dat ik altijd heb gezegd geen e-bike te willen met de accu onder de bagagedrager is de kans erg groot dat deze het gaat worden. Zoekend in dit topic kom ik vooral tevreden gebruikers van Brinckers tegen. Voornamelijk Le Mans bezitters weliswaar, al verwacht ik geen grote kwaliteitsverschillen tussen de modellen.

...

Al met al is het zeker niet de mooiste fiets op de markt, maar wel een fijn fietsende en gezien de prijs gewoon een goede deal. Inclusief het onderhoudspakket en een aantal accessoires komt het totaalbedrag onder de €2000 uit.
Ziet er inderdaad interessant uit. 1520 euro voor de 600Wh versie. Volgens de specs is de Brisbane wel 28 kg, de Le mans 23 kg. Merkte je hier iets van?

De accu onder de bagage drager ben ik ook niet zo een fan van. Ik zie eigenlijk traditionele fietsenmerken het allemaal nog op die manier doen. Bitter weinig merken die het inbouwen in het frame, en dan is het ineens heel veel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malwina
  • Niet online
ilm schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:44:
[...]

Ziet er inderdaad interessant uit. 1520 euro voor de 600Wh versie. Volgens de specs is de Brisbane wel 28 kg, de Le mans 23 kg. Merkte je hier iets van?

De accu onder de bagage drager ben ik ook niet zo een fan van. Ik zie eigenlijk traditionele fietsenmerken het allemaal nog op die manier doen. Bitter weinig merken die het inbouwen in het frame, en dan is het ineens heel veel duurder.
Op de Le Mans heb ik niet gefietst dus daarmee kan ik het niet vergelijken, maar de Brisbane was ook met de ondersteuning uit prima te fietsen en kon ik het overige verkeer goed bijhouden. De lichtste elektrische fiets die ik getest heb is de Batavus Razer die nog geen 21kg weegt en vergeleken daarmee is de Brisbane lang niet zo wendbaar, maar dat is ook een heel ander type fiets met een veel sportievere zithouding.

Als je relaxed rechtop wil zitten en voor relatief weinig geld een krachtige motor en accu met grote capaciteit wil dan is de Brisbane een prima optie. Over Fietsenwinkel lees ik zeker niet alleen louter positieve berichten, maar ik ga er van uit dat het mede komt omdat het aantal fietsen wat ze verkopen bovengemiddeld hoog is en er daardoor vaker dingen fout gaan

Het enige voordeel van de accu onder de drager is dat het gezien de vorm makkelijker in een tas past vergeleken met de langwerpige frame accu's. Het is vooral jammer dat de fiets er met zo'n ding meteen zo e-bike achtig uitziet. Dus om het enigzins te verstoppen zou ik het bedekken iets anders wat ik normaal gesproken spuuglelijk vind maar eigenlijk heel praktisch is: een dubbele fietstas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13

B64

Malwina schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:32:
[...]

Op de Le Mans heb ik niet gefietst dus daarmee kan ik het niet vergelijken, maar de Brisbane was ook met de ondersteuning uit prima te fietsen en kon ik het overige verkeer goed bijhouden. De lichtste elektrische fiets die ik getest heb is de Batavus Razer die nog geen 21kg weegt en vergeleken daarmee is de Brisbane lang niet zo wendbaar, maar dat is ook een heel ander type fiets met een veel sportievere zithouding.
Wendbaarheid heeft volgens mij veel meer te maken met de stijfheid van het frame, en de stand van de voorvork (naloop). Het gewicht maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Welke merken zijn er overigens met (betaalbare?) e-bikes voor lange mensen? Ik ben dus 2.05m en de meeste e-bikes gaan maar tot framehoogte ~60cm. Ik zag al iets van Sparta voorbij komen en Santos / Sector 2 bikes maar zijn er nog andere zonder dat je meteen een maatwerk fiets krijgt?

Ik zit dus zeker al op 65cm, misschien nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
@De_Bastaard Je moet niet blindstaren op de framehoogte. Er zijn genoeg fietsen waarbij je de zadelpen en het stuur kan verhogen. Vaak gaat dit om 1 tot 5 cm. Waarmee je dus van een 60cm frame aardig weg komt.

Ben zelf 5 cm korter en zit prima op fietsen met een framehoogte van 60/61cm zonder dat ik het zadel flink hoeft te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:37:
Welke merken zijn er overigens met (betaalbare?) e-bikes voor lange mensen? Ik ben dus 2.05m en de meeste e-bikes gaan maar tot framehoogte ~60cm. Ik zag al iets van Sparta voorbij komen en Santos / Sector 2 bikes maar zijn er nog andere zonder dat je meteen een maatwerk fiets krijgt?

Ik denk dat Velo de Ville ook tot 65 gaat.
Ik ben zelf 195cm, en wil absoluut 60cm. Nu moet je wel opletten dat de rest van het frame ook correct is. In jouw geval zou ik echt niks kopen zonder dat je er eens op gezeten hebt. Hier in mijn buurt is een velo de ville dealer, en daarvan weet ik dat die je wel even op een proefframe zal zetten voor die een bestelling aanvaardt.

Bel eens naar je lokale fietsenmaker, die heeft dezelfde vraag beslist al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Laatst online: 23:19

Tahref

God bless you

Ferry34 schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:05:
[Afbeelding]

sinds enkele weken heb ik nu ook een elektrische fiets en wel een Samebike XP fatbike vouwfiets.

Waarom deze?
De prijs want €1149
Model want ik vind t n stoer ding met die dikke banden
Handgas
Snelheid. Hij gaat sneller dan n standaard e bike

Zijn er minpunten?
Die zijn er ook.

Allereerst de snelheid.
Ik kon in het display de bandenmaat veranderen want ik kwam erachter dat de snelheidsmeter wel erg optimistisch was. Nadat ik t had aangepast geeft hij nu de juiste GPS snelheid aan.

Nu komt het:
Kijk, ik ben geen fietser met conditie. Sterker nog: ik had n bloedhekel aan fietsen! Echter, sinds ik dit ding heb vind ik t hartstikke leuk....lekker weer, lounge muziek in oordoppen, die dikke banden rijden geweldig ook op bospaden.

Ik wil eigenlijk een lekkere snelheid fietsen (30+) maar normaal trappen met n relaxte cadans.
Dat is bij deze fiets 28 km pu GPS.
Echter, wanneer ik geen tegenwind heb, bereik ik dit al bij ondersteuning 3 van 5.
Zonde want hij kan harder.
Bij Chinese e bikes kan je namelijk in de instellingen display de 25 km pu limiter verhogen naar 45 km pu.
Dat haal ik niet omdat de versnellingen niet toereikend zijn.

Ik heb n keer 36 km pu GPS gehaald maar dan trap je als n dolle.
Ik ben van plan naar n fietsenmaker te gaan voor montage kleinere cassette achter, nu is 14 d kleinste.
Volgens de fabrikant kan er echter niet kleiner dan 13 op dus et schiet niet op en zal er n groter voorblad op moeten.
Ik weet dat het niet mag, maar ik woon nogal afgelegen en er zijn hier fietspaden tot t oog reikt.
Je moet natuurlijk geen 40 binnen de bebouwde kom gaan scheuren.

Telefoonhouder met usb aansluiting is heel handig. Smartphone met Google maps.
De fiets is trouwens groot.

Wat wel tegenvalt is de actieradius.
Bij 35 km is t al op. Heb 2de accu besteld (230 euro dus da's goedkoop) maar door corona duurt t even)
Er zou eigenlijk n ander model komen met 50% meer bereik maar door corona ging t allemaal niet door.

Rijdt heerlijk en ik rij bijna iedere dag 20-35 km :)
Is dit niet dezelfde fiets?

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B085N5K9CY/ref=sr_1_4
https://www.amazon.de/dp/B07RBF8DVT/ref=sr_1_11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:28
Iemand ervaring met elektrische fietsen van BH Bikes?
Ons oog is gevallen op de Diamond Wave Pro.

Kunnen deze in een lokale shop in de buurt verkrijgen voor 2650 euro.
Specs zien er wel ok uit denk ik?

720Wh batterij
BH Drive-1E 36V (250 watt motor)
Meeste onderdelen zijn van Shimano.

https://www.bhbikes.com/n...om-diamond-wave-pro?c=g66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Vandaag voor een kennis meegeholpen om de custom firmware versie te flashen op de tsdz2 motor, wereld van verschil met de brakke originele firmware zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
nee zeker niet.
Dit model was ook bij samebike te koop.

Ik wilde eigenlijk een RS 2 van samebike, ook vouwfiets fatbike en toen hij in mijn buurt was belde hij spontaan op of ik zin had in n proefrit.
Ik had m al besteld (blind) maar hij was in mijn buurt en dacht misschien wil ik n proefrit...nou super!

Hij had ook die jij postte bij zich.
Duidelijk kleiner, lichter en mindere kwaliteit (prijs was ook lager).
Ik was blij verrast met de RS2 (gelukkig) maar deze van jouw link vond ik niks.
Was ook meteen buiten adem.
Die is meer voor mensen met n camper die n vouwfiets meenemen zodat ze ff wat boodschappen kunnen halen.

Toen ik de RS2 dus reeds had besteld kwam er nieuws over 2 nieuwe modellen, opvolgers, RS3 en RS4.
De RS4 had kleuren display en n 50% sterkere accu.
Meteen mn bestelling gewijzigd, maar helaas door t corona virus ging t met productie de mist in.

Samebike nam contact met me op: of ik n demo RS2 wilde kopen (dat leek me wel wat) en hij zou ook n XP meenemen.
Deze XP werd het.

Ben vandaag wel lang fietsenmaker gereden voor info.
Nogmaals hij rijdt heerlijk (veel bekijks 8) ) maar ik kom versnellingen tekort.
Reed vandaag ff 31,9 km pu GPS maar dan trap ik net wat te snel naar mijn gemak....ik ben geen echte fietser.
De fietsenmaker heeft een groter voorblad besteld 54t (nu 52t) en als die binnen is kan ik langskomen.

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL

Lastig he,

Ik ben 2.02m en kon ook niets vinden.
Ik fiets nu op een batavus mambo met 70 cm frame en een verende zadelpen.
Ik zou die hoogte niet meer willen missen, maar het bestaat gewoon niet elektrisch... Ja of met een prijs die doet vermoeden dat het frame van gespoten goud gemaakt is.

Ik ga de komende weken mijn fiets zelf ombouwen naar elektrisch met een bafang set. Juist om de reden dat ik niet meer terug wil naar een eigenlijk te kleine fiets.
Ik heb hiervoor eigenlijk alleen maar fietsen tot 61 cm gehad.
Ik was nooit zo'n fietser en vond het wel prima, maar tegenwoordig ga ik nog wel eens op de fiets naar het werk en dan zijn de eisen iets anders.

Om nog vaker de fiets te pakken wilde ik ook elektrisch, maar liep er ook tegenaan dat dit niet geleverd wordt. 65cm was vaak de max en dan ook nog vaak erg duur in verhouding tot andere modellen. Nu de gok maar nemen om hem om te bouwen!!
Misschien voor jou ook een idee, evt in overleg met een goede fietsenmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuvelDuvel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 14:19
Volgens de klantenservice van Cowboy is de fiets compatibel met enkele type voorzitjes, waaronder de Yepp mini.

Graag zou ik willen weten of iemand hier praktische ervaring heeft met het installeren en gebruiken van een voorzitje op de Cowboy.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06

Ik ben 1.96 en heb een Sparta r5t en die is goed ruim (65cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
TooTall_NL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:27:
[...]

Lastig he,

Ik ben 2.02m en kon ook niets vinden.
Ik fiets nu op een batavus mambo met 70 cm frame en een verende zadelpen.
Ik zou die hoogte niet meer willen missen, maar het bestaat gewoon niet elektrisch... Ja of met een prijs die doet vermoeden dat het frame van gespoten goud gemaakt is.

Ik ga de komende weken mijn fiets zelf ombouwen naar elektrisch met een bafang set. Juist om de reden dat ik niet meer terug wil naar een eigenlijk te kleine fiets.
Ik heb hiervoor eigenlijk alleen maar fietsen tot 61 cm gehad.
Ik was nooit zo'n fietser en vond het wel prima, maar tegenwoordig ga ik nog wel eens op de fiets naar het werk en dan zijn de eisen iets anders.

Om nog vaker de fiets te pakken wilde ik ook elektrisch, maar liep er ook tegenaan dat dit niet geleverd wordt. 65cm was vaak de max en dan ook nog vaak erg duur in verhouding tot andere modellen. Nu de gok maar nemen om hem om te bouwen!!
Misschien voor jou ook een idee, evt in overleg met een goede fietsenmaker?
Nice, ben benieuwd hoe het ombouwen lukt. Op zich lijkt het me niet al te moeilijk en ik ben zelf wel handig. Vind alleen die accu zo enorm lelijk op de plek van de bidon. Eigenlijk zou je die frame accu's ergens moeten kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Ombouwen vereist wat speciaal gereedschap, daar wacht ik nu nog op.
Ik moest een trapassleutel hebben, maar ook een poelietrekker, omdat de gare crank trekker die ik had mijn schroefdraad heeft verwijderd 🤣.
Van het weekend verder.
Accu's zijn in alle soorten en maten te bestellen zelfs versies die boven de bagagedrager gaan.
Ik heb een frameaccu die op de bidon plaats hoort, maar ik ga hem vermoedelijk onder het zadel op de verticale stang plaatsen. Daar moet ik nog even naar kijken.
Post wel fotootje als het gelukt is.
Helaas met een hernia bezig momenteel dus erg snel gaat het allemaal niet 😬
Pagina: 1 ... 27 ... 229 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam