Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 229 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Mijn 2019 RadRhino, nu helemaal uitgerust zoals ik hem hebben wil. Krijg altijd veel verbaasde blikken en leuke opmerkingen met deze fiets. En na 400 kilometer kan ik concluderen dat hij erg lekker en rammelvrij fiets. Mijn vorige fiets had met mij er op al heel snel een slag in het wiel, dat zie ik met deze niet zo snel gebeuren. De actieradius is op maximale stand met mij er op zo'n 50 kilometer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sxh7cOFLGUcEvgLty2acu2qOKM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/8gODjnpdb7mZUdKZmB5cL3wd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door rsint op 13-03-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:07
rsint schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:13:
Mijn 2019 RadRhino, nu helemaal uitgerust zoals ik hem hebben wil. Krijg altijd veel verbaasde blikken en leuke opmerkingen met deze fiets. En na 400 kilometer kan ik concluderen dat hij erg lekker en rammelvrij fiets. Mijn vorige fiets had met mij er op al heel snel een slag in het wiel, dat zie ik met deze niet zo snel gebeuren. De actieradius is op maximale stand met mij er op zo'n 50 kilometer.
[Afbeelding]
Mooi fietsje. Stevige bandjes. En dat je maar 50km ver komt met zo'n accu(52cel=4x13 in een behuizing voor 56cellen) is niet zo gek..........wrijving van de banden. Kan je deze ook op 50km/u zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
je kan hem op veertig zetten maar het is officieel vanwege de gashendel (electrihandel?) en de begrenzing op 25 een snorfiets. Blauw plaatje achterop. Ja de banden maken een aardige herrie en de tegenwind de laatste weken hielp ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:45
rsint schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:13:

[Afbeelding]
Ruige bike, is dat met partner of met kind achterop? Hoe fietst ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:17
Ziet er geinig uit inderdaad en zal vast comfortabel fietsen, maar er kleven ook nadelen aan en met de goede fietspaden hier in NL is het nut van zulke banden beperkt. Het is een beetje een hype die uit de us is komen overwaaien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Heeft iemand hier ervaringen met een Bosch motor die opeens zonder ondersteuning meer weerstand geeft bij het trappen dan eerst?

Toen ik de fiets een paar maanden geleden nieuw had, viel het me op dat de fiets zo heel erg licht fietste. Juist ook zonder ondersteuning. Echter, sinds kort is er een redelijke weerstand bij het fietsen zonder ondersteuning.

Ook als ik de batterij eruit haal. Waar zou het aan kunnen liggen? Moet het systeem gereset worden of intern nagekeken? Net naar de fietsenmaker geweest. Er was alleen een stagiair die in eigen woorden zei dat hij niet veel van fietsen weet. Later nog maar eens terug.

Heeft iemand dit ook eens meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
hansie18 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Ruige bike, is dat met partner of met kind achterop? Hoe fietst ie dan?
Met kind achterop, daar merk je echt helemaal niets van. Niet in vermogen en niet in weggedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
rsint schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:32:je kan hem op veertig zetten maar het is officieel vanwege de gashendel (electrihandel?) en de begrenzing op 25 een snorfiets. Blauw plaatje achterop. Ja de banden maken een aardige herrie en de tegenwind de laatste weken hielp ook niet mee.
Hier kan je volgens mij ook een accupack, die wat meer vermogen heeft, inhangen. Het lijkt erop dat de 70cell kast, die voor 48V dan 5x13 cellen heeft, dezelfde voet heeft waarschijnlijk. Kan je de voet eens laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 18:33
Afgelopen week kwam ik deze blog inclusief filmpje tegen van Roel Peerenboom.

Het gaat over de vraag hoe duurzaam een e-bike is, een vraag die mij ook al een tijdje bezig houdt.
Hij stelt dat bij veel e-bikes meer en meer onderdelen en elektronica geïntegreerd wordt. Waardoor het steeds lastiger wordt om te repareren en/of er geen vervangbare onderdelen meer leverbaar zijn. Dit resulteert volgens hem in een levensduur van 6-7 jaar omdat daarna onderdelen stuk gaan en repareren niet meer loont.
Volgens mij doelt hij hierbij vooral op e-bikes in het goedkopere segment.

Ik ben van plan om een Gazelle Orange C8 HMB aan te schaffen. Hier zit een Bosch midden motor in. Het lijkt mij dat Bosch deze toch wel langere tijd blijft naleveren en dat reparatie ook mogelijk is. Maar zeker weten doe ik dit niet en wat de kosten hiervan zijn is ook maar gissen.

Een alternatief is volgens Roel het ombouwen van een gewone fiets met een Pendix e-drive midden motor . Zodat je dit later makkelijk kan vervangen, hier ben ik ook niet echt een fan van.

Het is voor mij nu gewoon lastig te bereken hoeveel een elektrische fiets gaat kosten. Als ik mijn elektrische fiets moet gaan afschrijven over 7 jaar terwijl dit bij een gewone fiets toch gauw het dubbele is wordt het toch wel een dure grap. Zeker omdat een e-bike al gauw 2x zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

indofk schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:26:
...

Heb nu een combinatie van Bosch performance cx gen 4 met riem aan drijving en rohloff naaf besteld en hoop/gok er op dat de direct drive oplossing die Bosch nu net zo als Yamaha altijd gedaan hebt net zo betrouwbaar maakt als de Yamaha . Ik verwacht in iedergeval dat deze combinatie minder onderhoud gevoelig is , heb in iedergeval met een testrit gekeken of de manier van ontgrenzen kan op de gen4 maar dat is geen probleem.
Welke fiets heeft dit? Rohloff en Bosch CX?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23-09 15:18
route99 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:19:
@dennisfr
[...]

Bij de Stromer spedelec van ca €4000 .... van een kennis kwam het regenwater via een gaatje bij de accu terecht en ging de fiets "mooi" in de storing.... Oef...
Heeft die een basic stromer dan, ze zijn zo vlot 6 a 7 k€.. Mij nooit gezien, de prijzen van e-bikes zijn volslagen van de pot gerukt tegenover bijvoorbeeld auto's of motorfietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
tomic schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Welke fiets heeft dit? Rohloff en Bosch CX?
Er zijn verschillende merken die dit hebben maar ik heb een Riese&Muller Charger 3 besteld in deze configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:24

eisbaer

Zie signature

Bright heeft een filmpje gemaakt van weer een nieuwe ebike, de muto

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:36
Xplosive schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:19:
Afgelopen week kwam ik deze blog inclusief filmpje tegen van Roel Peerenboom.

Het is voor mij nu gewoon lastig te bereken hoeveel een elektrische fiets gaat kosten. Als ik mijn elektrische fiets moet gaan afschrijven over 7 jaar terwijl dit bij een gewone fiets toch gauw het dubbele is wordt het toch wel een dure grap. Zeker omdat een e-bike al gauw 2x zo duur is.
De vraag: Wat is duurzamer, een e-bike of reguliere fiets is uiteraard heel snel te beantwoorden. De reguliere fiets is vele malen duurzamer. Minder aanschafkosten en minder onderhoudskosten. Die vergelijking wint een e-bike simpelweg nooit.

En de vraag is dan hoeveel je op de (e)-fiets wil fietsen. Alleen af en toe naar de kroeg/supermarkt/ritje door de stad en max 1000km in het jaar. Of is de (e-)fiets een alternatief voor de auto in het woon-/werkverkeer. Pak je de auto als het slecht weer is en anders de fiets. Of wil je met de e-bike altijd fietsen en een (tweede) auto verkopen?

Kortom, het hangt er maar net vanaf wat je wil, en wat je een e-bike waard vind. Het meest duurzame vervoersmiddel is altijd nog de benenwagen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-09 22:35
greg-a schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Goede, ik heb een relatief goedkope e-bike. 2 jaar in Adam mee rondgefietst en nooit iets mee gebeurd. Al moet ik zeggen dat ik deze op 't werk in een echt beveiligde fietsenstalling kon zetten. Waar mogelijk parkeerde ik de fiets in een openbare beveiligde fietsenstalling, maar dit is uiteraard niet altijd mogelijk.

Tijdje geleden naar Frankfurt verhuisd, waar ik de fiets in de garage onder het appartementen complex parkeerde. nog geen drie maanden later was de accu verdwenen. Op lompe wijze is deze eraf geforceerd in de nacht, met ook lichte schade a/h frame. Het leek vrij doelgericht omdat niemand anders in de garage iets miste of schade had (het is een garage met een aantal vrij dure auto's). Dus het kan altijd gebeuren. Gelukkig had ik 2 accu's, dus kon ik wel gewoon verder rijden.

Het betrof overigens een accu die op het frame gemonteerd zit (en ja, die kan je natuurlijk altijd meenemen uit veiligheid).

Volgende fiets wordt er eentje met een intube accu.
Ja dan mag je eigenlijk nog blij zijn dat ze niet de hele fiets mee hebben gejat, ik vind dat een vrij laffe actie maar het blijft duur spul.

Weet iemand trouwens al of de motoren van Blaupunkt al te speedchippen zijn? En of misschien het trukje met de magneet naar de trappers verplaatsen ook werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door printecho op 15-03-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 10:19
eisbaer schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:50:
Bright heeft een filmpje gemaakt van weer een nieuwe ebike, de muto
Zeer interessante fiets, en eigenlijk precies iets waar ik op gewacht heb.

Ik had interesse in fietsen als een VanMoof of een Cowboy, echter;
Omdat ik op 1 hoog in Amsterdam woon is het voor mij een vereiste dat de accu er uit kan om op te laden, een VanMoof viel daardoor al af. De Cowboy heeft voor mij een te sportieve zithouding.

De Muto heeft een losse accu en lijkt een normale zit te hebben. Daarnaast is de prijs vriendelijker en ziet het er uit als een stevige fiets die ik met een gerust hart buiten zou kunnen laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Mandarijntje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Zeer interessante fiets, en eigenlijk precies iets waar ik op gewacht heb
Ik ben wel benieuwd naar de werkelijke topsnelheid. Sinds verhalen over fietsen met bosch motoren die maar 23 km/u halen, vind ik dat wel een relevant punt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

eisbaer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:03:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de werkelijke topsnelheid. Sinds verhalen over fietsen met bosch motoren die maar 23 km/u halen, vind ik dat wel een relevant punt.
Ik had dat ook maar het probleem zit hem volgens mij in de computer van de Bosch. Mijn vrouw heeft een Sparta met een non Bosch motor het display van mijn fiets (victoria 7.7) gaf 1 a 2 kilometer per uur meer aan dan die van haar. Gelukkig heb ik dit met mijn intuvia display kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Jovatov Duurzamer (betrokken op de fiets optie) is een fiets die geen ebike is.
Zolang ik nog de 25km/u fietsers voorbij rijd (behalve met storm.. of een flinke heuvel op), hoef ik geen ebike.
Mijn ega blijft steken bij ca 17 km/u dus die vind een ebike wel prettig, maar ze pakt lokaal nog bijna altijd nog de gewone fiets.
Op het werk had ik altijd schone kleren hangen, even opfrissen... klaar...
Rond om me heen zie je veel mensen die alleen met een ebike gaan als het niet regent.
Zij zijn een mix van "meteen achter het bureau" maar toch ook net als ik, even opfrissen en omkleden is geen probleem....
Vrijwel iedereen heeft nog een auto ernaast, ook ik (nog...., een van wel 18 jaren jong, maar rustig rijdend bijna 1 op 18 op de iets langere afstand. Ik rijd hem "af", das nu de stand van zaken)).

De Pendix eDrive: Dat zou een optie kunnen zijn om mijn "Rohloff fiets" ooit ....te upgraden, maar tis best prijzig....
Heb mijn fiets nu vanaf 2007 en na de laatste beurt.... prima fiets... deze week nog wel aardig tegen de storm in moeten fietsen..

Tav de lange termijn duurzaamheid van de ebike: Helemaal mee eens, eigenlijk zouden daar eisen aan gesteld moeten worden. Te gek dat naar 6-7 jaar zo'n fiets ergens heen verdwijnt maar lijkt niet meer gebruikt te worden (maar dat was in het flimpje niet duidelijk...).
Dat de ontwikkelingen elkaar zo snel opvolgen... helpt niet...

In de fysica is dat probleem er ook, de reo meter A R 1000 die we op onze oude afdeling hadden, daar werd 10 jaar garantie op onderdelen verkrijgbaarheid gegeven....en das spul >50k zeker als er nog wat accessoires bij zitten.... Tuurlijk... andere doelgroep... maar toch maar 10 jaar voor zulk duur spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe e-fiets. Er zijn nogal wat wensen die in vervulling moeten gaan. Denk aan… een dames model, 8 in naaf versnellingen, midden motor met voorkeur voor een Bosch motor, accu 500W in frame verwerkt, goede verlichting.

Ik kwam uit op de Batavus Finez E-go Power N8 2020. Deze heeft (merk) Tektro - Hydraulische schijfremmen voor en achter. Nu zijn de reviews niet heel lovend over deze remmen en ook mijn ervaring tijdens de proefritten waren niet goed. Ze remmen te traag en flauw.

Stel dat ik de remmen laat vervangen. Voor welk / merk / type zou ik dan moeten kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

ton1234 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:16:
Ik ben op zoek naar een nieuwe e-fiets. Er zijn nogal wat wensen die in vervulling moeten gaan. Denk aan… een dames model, 8 in naaf versnellingen, midden motor met voorkeur voor een Bosch motor, accu 500W in frame verwerkt, goede verlichting.

Ik kwam uit op de Batavus Finez E-go Power N8 2020. Deze heeft (merk) Tektro - Hydraulische schijfremmen voor en achter. Nu zijn de reviews niet heel lovend over deze remmen en ook mijn ervaring tijdens de proefritten waren niet goed. Ze remmen te traag en flauw.

Stel dat ik de remmen laat vervangen. Voor welk / merk / type zou ik dan moeten kiezen?
Ik heb de afgelopen jaren deze gehad YouTube: Victoria e-Trekking 5.5 | Een voordelige e-bike met Bosch middenmotor met Magura velgremmen
Perfercte fiets heb nu de opvolger de 7.7 ook schijfremmen remt goed maar de magura velgremmen kon je veel beter doseren.
Maar wel heb ik nu een riemaandrijving. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elwin999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 23:36
ton1234 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:16:

remmen vervangen :? gewoon andere blokken nemen
https://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=83253

3 Superstar Compounds:

Organic - High power soft pad for great feel and power, excellent bite from cold
Sintered – Hard pads for long life in abrasive condition, extra long life
Kevlar – Soft race pad for ultimate power but Kevlar fibres give much longer life than Organic

bij velgremmen blijf je remblokken vervangen...banden en schoenen worden grijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13

B64

elwin999 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:03:
[...]

bij velgremmen blijf je remblokken vervangen...
Bij schijfremmen niet?

Op mijn vorige fiets met hydraulische velgremmen had ik na 5000 km nog de originele remblokken en ik had niet het idee dat die aan vervanging toe zijn. Heb nu een fiets met hydraulische schijfremmen (Magura), bij 6300 km zijn ze voor en achter al twee keer vervangen - he-le-maal op! Met deze fiets rij ik wat harder (30-32 als de situatie het toelaat ipv 25) maar heb de remmen minder vaak nodig door een andere route.

Met name in de herfst/winter gingen ze heel hard - veel vocht en opspattend vuil op de weg, blijkbaar zijn ze daar wel heel erg gevoelig voor. Sowieso kun je stellen dat de toleranties bij schijfremmen veel kleiner zijn (een fractie van een milimeter afwijking en de boel loopt al aan) en daardoor zijn ze ook veel minder makkelijk schoon te maken. Het remt fantastisch, maar qua onderhoudsgevoeligheid voor de veelfietser zijn er nog wel wat stappen te maken vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48
Fiets (Urban R1) is binnen, eerste indruk hele vlotte fiets en goed wendbaar.
Heeft riem, geen versnellingen en motor in achterwiel.
Ik heb wel de 500 Wh accu genomen omdat ik de fiets voor woon-werkverkeer wil gebruiken, 28km v/v
Ik wilde een zo veel mogelijk onderhouds-arme fiets.
Ik ben er erg blij mee! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR73QekfB3_mW7XmuYhRlT2MbYI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/sEh593LGim2XPb34rzigLfet.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 19:33
brilsmurf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:46:
Fiets (Urban R1) is binnen, eerste indruk hele vlotte fiets en goed wendbaar.
Heeft riem, geen versnellingen en motor in achterwiel.
Ik heb wel de 500 Wh accu genomen omdat ik de fiets voor woon-werkverkeer wil gebruiken, 28km v/v
Ik wilde een zo veel mogelijk onderhouds-arme fiets.
Ik ben er erg blij mee! :)

[Afbeelding]
28km v.v. zonder versnellingen? Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ben ook op zoek naar een wat hippere fiets met riemaandrijving voor woon-werk (ongeveer zelfde afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@brilsmurf Hoe duurzaam is zo'n leuk model tav duurzaamheid als na de garantie de motor gerepareerd of vervangen moet worden, lijkt zo te zien helemaal weg gewerkt/ uit het zicht te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brilsmurf
route99 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:30:
@brilsmurf Hoe duurzaam is zo'n leuk model tav duurzaamheid als na de garantie de motor gerepareerd of vervangen moet worden, lijkt zo te zien helemaal weg gewerkt/ uit het zicht te zijn?
Motor zit gewoon in achterwiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brilsmurf
J-East schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:51:
[...]

28km v.v. zonder versnellingen? Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ben ook op zoek naar een wat hippere fiets met riemaandrijving voor woon-werk (ongeveer zelfde afstand)
Heb er pas 10km mee gefietst (van dealer naar huis) maar als ik 25/26 km/u fiets gaan de pedalen niet echt te snel voor mij.
Ik kom er nog op terug als ik een paar keer naar mijn werk ben gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

niki_lauda schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:05:
[...]

Ik had dat ook maar het probleem zit hem volgens mij in de computer van de Bosch. Mijn vrouw heeft een Sparta met een non Bosch motor het display van mijn fiets (victoria 7.7) gaf 1 a 2 kilometer per uur meer aan dan die van haar. Gelukkig heb ik dit met mijn intuvia display kunnen oplossen.
Betekent dit dat:
- jouw fiets met bosch motor en origineel display, 25km/u aan geeft maar in werkelijkheid 23km/u rijdt.
- jouw fiets met bosch motor en intuvia display, 25km/u aan geeft en in werkelijkheid ook 25km/u rijdt?

Dat laatste zou je kunnen verifiëren met een gps app op je telefoon (je mag hem wettelijk alleen niet in je hand houden tijdens fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

eisbaer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Betekent dit dat:
- jouw fiets met bosch motor en origineel display, 25km/u aan geeft maar in werkelijkheid 23km/u rijdt.
- jouw fiets met bosch motor en intuvia display, 25km/u aan geeft en in werkelijkheid ook 25km/u rijdt?

Dat laatste zou je kunnen verifiëren met een gps app op je telefoon (je mag hem wettelijk alleen niet in je hand houden tijdens fietsen).
Origineel klopt, 25km/u aangeven maar in werkelijkheid 23km/u rijden. Geverifieerd met app. (geen boete gekregen >:) )

Binnen Intuvia display settings aangepast waardoor 25 km ook 25 echte kilometers aangeeft en wederom gecheckt met app,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

niki_lauda schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:09:
[...]

Origineel klopt, 25km/u aangeven maar in werkelijkheid 23km/u rijden. Geverifieerd met app. (geen boete gekregen >:) )

Binnen Intuvia display settings aangepast waardoor 25 km ook 25 echte kilometers aangeeft en wederom gecheckt met app,
Hmm, kun je ook 25 km/u fietsen en dan in de app instellen dat dit 23 km/u zou zijn. Misschien dat-ie dan in werkelijk 27 km/u haalt als je display 25 aan geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bij mij gaat de rem er pas op bij 27,5km/u, die klopt ook, zelfs de lokale snelheidsmeters die je snelheid in 30km zones weergeeft knalt op 27 als ik eraan kom op eco stand :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
Echt vervelend ik een mailtje sturen naar de lidl shop dat de watt specificatie niet klopt van de e-bikes bij hun webwinkel krijg na 3 jaar reactie dat ik dat maar moet gaan uitleggen enzo. Daarnaast is op de site van Prophete zelf de fiets ook nog 20 euro goedkoper dan op de lidl webwinkel. Goed bezig.
https://www.lidl-shop.nl/...ntainbike-27-5/p100289248
https://www.prophete.de/e...-first-edition-53079-0122

nee eigenlijk als ik goed kijk is heel de productbeschrijving bullshit zijn ze blind ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door printecho op 17-03-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Zelf heb ik een Bosch Performance CX met Intuvia display.
Wat kan ik met dit display doen om de juiste snelheid te krijgen?
Heb ook 2/2,5 km verschil en dat is nou net dat laatste duwtje wat ik mis met mijn cadans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:37
Je kan de bandenmaat veranderen waardoor de snelheid wel juist wordt weergegeven. Hierdoor verander je de snelheid niet, alleen deze wordt nu wel juist weergegeven.

Snelheid verhogen kan alleen door bijvoorbeeld een chip te plaatsen, maar dat is een afweging die je zelf moet maken, kan lastig zijn om garantie te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

madmaxf1 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:44:
Je kan de bandenmaat veranderen waardoor de snelheid wel juist wordt weergegeven. Hierdoor verander je de snelheid niet, alleen deze wordt nu wel juist weergegeven.

Snelheid verhogen kan alleen door bijvoorbeeld een chip te plaatsen, maar dat is een afweging die je zelf moet maken, kan lastig zijn om garantie te kunnen claimen.
Dat is ook hoe het op mijn fiets (niet Bosch) werkt. Dan klopt de stelling van niki_lauda niet dat de instelling van de Intuvia invloed heeft op de snelheid die de fiets haalt. Je kunt dan enkel de snelheidsweergave corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Klopt, bij een Bosch motor kan je de snelheid niet via het display verhogen. 25 op het display is 23, kan je niet zonder chip hoger krijgen. Je kan dus inderdaad alleen de weergave juist krijgen, maar dan ondersteund die dus maar tot 23.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Deff schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Zelf heb ik een Bosch Performance CX met Intuvia display.
Wat kan ik met dit display doen om de juiste snelheid te krijgen?
Heb ook 2/2,5 km verschil en dat is nou net dat laatste duwtje wat ik mis met mijn cadans.
YouTube: Bosch Ebike Enter Hidden settings Intuvia

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 23:12
Mijn razer uit juni 2017 heeft inmiddels zo'n 8500 kilometers gemaakt. Dat verliep voortreffelijk, totdat ik de speling uit het achterwiel wilde stellen. Uit interesse opende ik de Shimano Alfine SG-S7001-8 om te zien hoe dat er uit ziet. Het lager aan de niet-aandrijfzijde (links), bleek compleet verroest te zijn.

Aangezien dit een cup en cone lager betreft, besloot ik om een nieuw lager te plaatsen. Tijdens het stellen van de speling begaf de behuizing van de cone het helaas, wat resulteerde in een haarscheur in het loopvlak van het lager. Dat onderdeel was nérgens op voorraad, en dus kwam die uiteindelijk uit Engeland. Ook met een nieuw lager en een nieuwe cone was de speling niet meer weg te krijgen. Blijkbaar heeft het roest de cup zo ver uitgesleten dat de stelmogelijkheid verbruikt was.
De cup is een los onderdeel, maar valt onder de behuizing. De cup is voor zover ik heb kunnen nagaan niet los te koop, maar het is wél een onderdeel dat je uit het huis kunt halen. Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik voor € 145 euro een nieuwe naaf heb besteld bij Amazon. Ik had geen zin om het wiel om te spaken, dus heb ik het binnenwerk én de cup van de nieuwe naaf overgezet in mijn achterwiel. Nu rijdt hij weer voortreffelijk.

Pas als je ellende hebt ga je lezen. Het blijkt dat de lagering van de alfine naaf vanuit de fabriek onvoldoende wordt gesmeerd, en daardoor onvoldoende weerstand bied tegen de weersinvloeden. Ik moet wel zeggen dat ik geen poetser ben; een fiets is bij mij een gebruiksvoorwerp.

Wellicht dat iemand een dergelijke Alfine naaf heeft en zich bedenkt dat hij nog nooit heeft omgekeken naar de lagering; een onderzoekje heb je zo gedaan, en met een beetje nieuw vet en hooguit een nieuw lager van een paar euro (ook gebruikt in de Nexus) bespaar je jezelf een beste bak geld. Extra vet op het lager kan sowieso nooit kwaad. Ik gebruik trouwens gewoon lagervet, geen high-tech vetten, want ja...een gebruiksvoorwerp he ;-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mGt7YTgqVUlBWIkrxNlddV1msw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVaCrIboNDrzDP9eG235t2VN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYUBHjzjO49MQ2hNfb_D9OUjtl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xffkYJAxYILfZwTmgWByeXMi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP8VIuGczMv8bkCXDiNt_HZXciU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wPXPlbRgMqNBW2rOdhRYnkr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
8500 kilometers klinkt best wel veel maar dat moet toch ruim binnen de marge zijn van zo een lager zou je zeggen? Wat een prutsers bij Alfine :( duimpje omlaag }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 23:12
Over het algemeen ben ik echt zéér tevreden over de Alfine naaf hoor. Met alles wat goed ontworpen lijkt te zijn; er is altijd wel een dingetje dat beter kan. Bij de Alfine is dat blijkbaar de smering/afdichting van het lager.
Ik was wel vergeten te noemen dat ik de razer gechipt heb, maar als ik sneller rijd dan is dat zo'n 33km/u, en in omwentelingen per minuut extra is dat verwaarloosbaar. Ik rij wel vaak met volle vracht; fietstassen, kinderzitjes, kinder-aanhanger etc. Dat ligt allemaal niet ten grondslag aan dit probleem. Wellicht dat mijn post bijdraagt bij anderen.

Een hele goede site met technische info over o.a. deze naven is: https://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
De levering van mijn ebike vanuit riese Muller is met 3 weken uitgesteld.
20 februari besteld met levering in week 12 wordt nu dus week 15.
Zijn er nog meer mensen met leverings problemen van welk ander merk dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
Mijn fiets is vertraagd tot september :(
https://www.indiegogo.com...d-ebike-with-belt-drive#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Balen, wel leuke fiets zo te zien.
Ook enig idee hoeveel belasting enz. er nog bij op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Op het frame staat daadwerkelijk, "babymaker"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilgoreTrout
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-12-2024
Elektrische aandrijving zonder dat je hoeft te trappen

Hallo,

Mijn echtgenote heeft versleten knieën en mag daarom niet meer
fietsen. Elektrische snorscooter zou een alternatief zijn, maar zijn
er ook elektrische fietsen met een "gashendel", zodat je wel 20..25 km/h
rijdt, zonder dat je hoeft te trappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Volgens mij kan je de fietsen van Rad Power Bikes met gashendel kiezen. Dus de Rad Rhino of Rad mini, het lijkt er op dat de site voor de eu er uit is, dus kan het niet opzoeken. Maar in mn herinnering heb je ze met gashendel uitvoeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:38
KilgoreTrout schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:59:

Hallo,

Mijn vrouw heeft een Saxonette Comfort, daarop zit een gashandel en ook normale trap ondersteuning. Ik weet niet of deze nog geleverd worden. Ivm de gashendel is deze ook voorzien van kenteken (plicht). Maar de snelheid is de normale 20/25 km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:17

Hallo,

Mag ze geen kracht meer zetten of kan/mag ze haar knieën helemaal niet meer buigen? Simpelweg een 'normale' en vaak goedkope elektrische fiets met rotatiesensor kan dan al een uitkomst zijn, zolang je de trappers rond laat gaan (hoeft niet snel, kies een zwaardere versnelling) duwt de motor je voorruit, en hoef je zelf echt geen inspanning te leveren als je dat niet wilt. Je zet simpelweg de ondersteuning hoog en een zware versnelling en dan kun je rustig met je benen draaien terwijl de motor 95% van het werk doet en je met 20-25 km/u fietst, wat trouwens nog best hard is voor iemand die die snelheid niet zelf kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilgoreTrout
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-12-2024
Ze heeft sinds een aantal jaren een elektrische fiets met voorwielmotor (Batavus met Nexus achternaaf), maar daarmee heeft ze iedere keer na een kort ritje van zo'n 10 km al knieklachten, wat uiteindelijk aanleiding was voor het geneeskundig onderzoek. Dus vandaar dat we nu iets zoeken dat ook zonder trappen vooruit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

KilgoreTrout schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:05:
Ze heeft sinds een aantal jaren een elektrische fiets met voorwielmotor (Batavus met Nexus achternaaf), maar daarmee heeft ze iedere keer na een kort ritje van zo'n 10 km al knieklachten, wat uiteindelijk aanleiding was voor het geneeskundig onderzoek. Dus vandaar dat we nu iets zoeken dat ook zonder trappen vooruit komt.
Als de knieën zo’n probleem zijn dan zou ik niet voor een fiets kiezen maar voor een scooter. De benen kun je dan misschien beter trainen met wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hallo,

Ik zou dan gewoon voor een (elektrische) snorfiets/scooter gaan. Dat rijdt toch wel 10x beter

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 17:52

404error

Page Not Found

Na een tijd dit topic volgen eindelijk een fiets gekocht: Kalkhoff Berleen 5.G Advance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LkddiBxpBshfv3TuN8P6ZaJqaw=/f/image/NJK5EZGCmbWZUWqA3HJNeIGf.jpg
Een tijd zitten twijfelen over VanMoof, Cowboy, Watt en dat soort bedrijven. Gelukkig bestaan er nog gerenommeerde fietsenmerken die vergelijkbare modellen hebben!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
KilgoreTrout schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:05:
Ik heb dezelfde klachten en daarom mijn fietsen elektrisch gemaakt met Bafang BBS02. Deze hebben een gashendel waarmee je de fiets als snorfiets kan gebruiken. Ideaal. Je hebt het gevoel van de fiets, maar geen pijn/dikke knieën. Een scooter heb ik ook gehad, maar dat rijdt toch anders met van die kleine wieltjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:08
Iemand nog een tip voor een alternatief voor deze lader:
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2016-au-332x

Ik zoek op 42V DC2.5, maar veel sites noemen de connectormaat niet.

Deze lijkt goed, maar benoemt de connector niet expliciet.
Is DC2.5 een standaard voor 42V?
https://www.amazon.nl/Zer...d=1584816989&sr=8-1-fkmr0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Deze maar wel duurder, maar wel DC2.5.
https://tecnobicielettric...-batteria-36v-ah-carica-2
ik zou niet zomaar een andere nemen als je niet zeker van je zaak bent...
Een van jouw links levert immers maar 1.5A... terwijl het meer moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
Nu 810 euro in plaats van bij de lidl voor 950 inclusief verzendkosten!~
https://www.prophete.de/e...ition-53079-0122?path=200

EDIT: komt met deze accu lader:
https://www.stchargers.eu/e-bike-opladers/?sl=en

[ Voor 21% gewijzigd door printecho op 22-03-2020 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51
Met gashendel hoor je volgens mij officieel wel een blauw plaatje te hebben bij 25 km/u.

Als je vrouw slechte knieën heeft, zou ik iets betrouwbaars kopen, wat er ook voor gemaakt is. Dwz een elektrische scooter en niet een fiets. In principe zijn die er alleen maar voor gemaakt om te ondersteunen en niet om al het werk te doen. Dat het is de praktijk werkt oké, maar hoe lang en hoe betrouwbaar?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
mhr-zip schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:39:
Met gashendel hoor je volgens mij officieel wel een blauw plaatje te hebben bij 25 km/u.Als je vrouw slechte knieën heeft, zou ik iets betrouwbaars kopen, wat er ook voor gemaakt is. Dwz een elektrische scooter en niet een fiets. In principe zijn die er alleen maar voor gemaakt om te ondersteunen en niet om al het werk te doen. Dat het is de praktijk werkt oké, maar hoe lang en hoe betrouwbaar?
Als je een Bafang BBS-01/250W kit hebt werkt het handgas zonder problemen en altijd. Het grote voordeel is ook dat je m helemaal op jouw wensen kan instellen en niet werkt zoals de goedkope voorwiel aangedreven fiets. Als je m op "Current Mode" (=stroomsterkte regelen) zet werkt ie boterzacht als het moet. Zou niets anders meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
RudolfR schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:11:
Iemand nog een tip voor een alternatief voor deze lader:http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2016-au-332xIk zoek op 42V DC2.5, maar veel sites noemen de connectormaat niet.Deze lijkt goed, maar benoemt de connector niet expliciet.Is DC2.5 een standaard voor 42V
Je kan iedere 42V lader nemen met eindafslag. Bijv. deze https://www.koningenhartm...tasheet/HLG-240H-spec.pdf

Ik wil m wel voor je bestellen en opsturen. Incl. BTW is ie 65,95 Zij versturen gratis maar als ik m naar jou stuur moet je de verzendkosten nog betalen of je komt m ophalen. Wel 1.5mtr aanhouden bij de deur:-) Als je belangstelling hebt dan PM je mij en stuur ik het bewijs van betaling op.

https://www.dropbox.com/s...nWellPowersupply.pdf?dl=0

Nog1: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

[ Voor 86% gewijzigd door bgttje op 25-03-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deff
madmaxf1 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:31:
Klopt, bij een Bosch motor kan je de snelheid niet via het display verhogen. 25 op het display is 23, kan je niet zonder chip hoger krijgen. Je kan dus inderdaad alleen de weergave juist krijgen, maar dan ondersteund die dus maar tot 23.
Dat denk ik toch niet!
Heb mijn wielmaat nu op de kleinst mogelijke stand gezet en als ik samen met mijn vriendin aan het fietsen ben geven onze display's andere waarden aan.
Als zij 25,4 km/u gaat dan geeft mijn display 24 of 23,8 aan.
We hebben exact dezelfde fiets (Pegasus met Bosch Performance CX motor).
Haar ondersteuning stopt ergens tussen de 25,5 en 26 en die van mij ook maar daardoor heb ik wel een hogere snelheid.
Denk dat de Bosch motor zijn begrenzing dus van de Intuvia krijgt.
M.a.w. als je die belazerd kan je dus harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Als ik het goed begrijp heb jij je wielmaat veranderd in een kleinere omtrek? Dan zou jouw fiets dus een hogere snelheid moeten aangeven dan dat je werkelijk fietst, en niet zoals je nu zegt.

Hoe het met de 2020 lijn van Bosch zit weer ik nog niet, die training heb ik nog niet gehad ivm een virus. Van de oudere serie motoren kan je alleen de maten veranderen maar daarmee niet de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

madmaxf1 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:10:
Als ik het goed begrijp heb jij je wielmaat veranderd in een kleinere omtrek? Dan zou jouw fiets dus een hogere snelheid moeten aangeven dan dat je werkelijk fietst, en niet zoals je nu zegt.

Hoe het met de 2020 lijn van Bosch zit weer ik nog niet, die training heb ik nog niet gehad ivm een virus. Van de oudere serie motoren kan je alleen de maten veranderen maar daarmee niet de snelheid.
niki_lauda in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3" zie het youtube filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Bedankt voor het filmpje.
Die instelling ken ik, helaas kan je daar alleen de bandenmaat in wijzigen voor een correcte weergave van de snelheid, maar hiermee verander je niet de snelheidsbegrenzer die Bosch heeft ingesteld.

De snelheid kan je alleen veranderen door een chip, niet door een instelling in het display. Die mogelijkheid heb je niet met een Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
dat verschil in bandenmaat zal wel niet heel veel uit gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-03 00:00
Vanwege de Corona-perikelen zal de productie vd qonqer met aandrijfriem in China waarschijnlijk voor ons te lang duren. Wie heeft goed alternatief? Prijs ca. 2000 - 2500 euro , aandrijfriem, max snelheid 32 km/uur of eenvoudig wat hoger te zetten , sportief model , uitneembare accu en bedoeld voor woon - werkverkeer (spatborden en bagagedrager) voor 50 km per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malwina
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
zuidhuis schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:16:
Vanwege de Corona-perikelen zal de productie vd qonqer met aandrijfriem in China waarschijnlijk voor ons te lang duren. Wie heeft goed alternatief? Prijs ca. 2000 - 2500 euro , aandrijfriem, max snelheid 32 km/uur of eenvoudig wat hoger te zetten , sportief model , uitneembare accu en bedoeld voor woon - werkverkeer (spatborden en bagagedrager) voor 50 km per dag.
Ik kan wel een aantal modellen bedenken maar geen van de fietsen voldoet aan al jouw eisen.

Rabeneick TX-E

Single speed en ik weet niet of dat een bewaar is of niet. Scheelt in ieder geval aan onderhoud. Geen bagagedrager maar wel de mogelijkheid om een fietstas te bevestigen. Accu is niet uitneembaar en heeft maar een capaciteit van 252Wh.Schijnbaar is er bij de 2020 modellen wel de mogelijkheid om een powerbank aan te sluiten om een grotere actieradius te creëren. Niet uitneembare accu brengt de nodige potentiele problemen met zich mee, maar je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over accudiefstal.

Tenminste één iemand heeft een review over deze fiets geschreven in dit topic en hij was erg tevreden. Voor mij persoonlijk valt deze fiets af omdat 55 cm het grootst beschikbare framemaat is en dat voor mij te klein is. Ook heb ik liever een display op het stuur om de ondersteuning tijdens het rijden aan te kunnen passen in plaats van alles via een App te moeten regelen

Ampler Curt

Ook hier geen bagagedrager en een paar honderd Euro boven je budget. Wel een erg strakke fiets om te zien en een van de lichtste e-bikes op de markt.

Verder zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Qwic Urban R1 ,
Batavus Finez en de
Gudereit ET-9-Evo . Dit lijken mij wat meer rechtop zittende modellen en minder sportief.

Er zijn nog veel meer fietsen met riemaandrijfing te vinden maar je komt al gauw boven de €3000 uit.

Weet je ook wat de meerprijs van de Qonqer met riem zou zijn ten opzichte van het huidige model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
madmaxf1 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:10:

Het doet een beetje pijn aan mijn hoofd om dit uit te denken want het lijkt een beetje abstract.
Als de computer denkt dat er een kleiner wiel op de fiets zit moet dit wiel dus meer omwentelingen maken om dezelfde afstand af te leggen.
De computer meet dus de snelheid waarmee het wiel rondgaat en weet dan ook hoeveel afstand er is afgelegd omdat ik die wielmaat ingebracht heeft.
M.a.w; de computer blijft dus tegen de motor zeggen dat hij moet blijven ondersteunen tot de 25 km/u is bereikt.
De motor blijft dus ondersteunen tot het display 25 km/u aangeeft en omdat hij denkt dat de omtrek van het wiel kleiner is ondersteund hij tot een hoger toerental dus een hogere snelheid.

Pff, hoop dat je mijn beredenering snapt en misschien zit ik er helemaal naast hoor.

Hoe het dan wel komt en bovenstaande klopt niet dan weet ik het ook niet meer.
Feit is dat ik nu een hogere snelheid behaal dan mijn vriendin terwijl dat voorheen gelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
@zuidhuis
Ik heb sinds een week een Union E-lite H8 met Gates riem. De eerste indrukken (80 km gereden) zijn goed. Shimano middenmotor is 40 NM en de 416 Watt accu zal de 50 km wel halen.
Fiets is licht, stevig en compleet, nexus 8 en hydraulische Magura velgremmen. 2300 euro.
https://www.union.nl/nl/e-lite-heren-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
Benefit schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:20:
@zuidhuis
Ik heb sinds een week een Union E-lite H8 met Gates riem. De eerste indrukken (80 km gereden) zijn goed. Shimano middenmotor is 40 NM en de 416 Watt accu zal de 50 km wel halen.
Fiets is licht, stevig en compleet, nexus 8 en hydraulische Magura velgremmen. 2300 euro.
https://www.union.nl/nl/e-lite-heren-zwart.html
Had ik ook gezien. Ik vind alleen die enorme blok van een accu vrij lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
Malwina schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 04:00:
[...]

Ik kan wel een aantal modellen bedenken maar geen van de fietsen voldoet aan al jouw eisen.

Rabeneick TX-E

Single speed en ik weet niet of dat een bewaar is of niet. Scheelt in ieder geval aan onderhoud. Geen bagagedrager maar wel de mogelijkheid om een fietstas te bevestigen. Accu is niet uitneembaar en heeft maar een capaciteit van 252Wh.Schijnbaar is er bij de 2020 modellen wel de mogelijkheid om een powerbank aan te sluiten om een grotere actieradius te creëren. Niet uitneembare accu brengt de nodige potentiele problemen met zich mee, maar je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken over accudiefstal.

Tenminste één iemand heeft een review over deze fiets geschreven in dit topic en hij was erg tevreden. Voor mij persoonlijk valt deze fiets af omdat 55 cm het grootst beschikbare framemaat is en dat voor mij te klein is. Ook heb ik liever een display op het stuur om de ondersteuning tijdens het rijden aan te kunnen passen in plaats van alles via een App te moeten regelen

Ampler Curt

Ook hier geen bagagedrager en een paar honderd Euro boven je budget. Wel een erg strakke fiets om te zien en een van de lichtste e-bikes op de markt.

Verder zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Qwic Urban R1 ,
Batavus Finez en de
Gudereit ET-9-Evo . Dit lijken mij wat meer rechtop zittende modellen en minder sportief.

Er zijn nog veel meer fietsen met riemaandrijfing te vinden maar je komt al gauw boven de €3000 uit.

Weet je ook wat de meerprijs van de Qonqer met riem zou zijn ten opzichte van het huidige model?
Blijft altijd een compromis. Wat hogere prijs boven 2500 vind ik ook nog wel acceptabel als het echt ‘state of the art’ is. Die ampler had ik gezien, mooi model maar daardoor helaas geen afneembare accu. De qonqer met riemaandrijving zou ongeveer 300 euro extra moeten gaan kosten volgens de laatste berichten van begin maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Deff schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:09:
[...]

M.a.w; de computer blijft dus tegen de motor zeggen dat hij moet blijven ondersteunen tot de 25 km/u is bereikt.

Pff, hoop dat je mijn beredenering snapt en misschien zit ik er helemaal naast hoor.
Je hoeft je hoofd er niet over te breken, ;) door instellingen en zelfs aanpassingen in tandwielen (!) gaat een Bosch niet harder lopen... zoals de waard is... (deden ze mee aan auto-sjoemel-software toen ze er zelf aan konden verdienen)

Wat wel helpt is zo'n dongle, of apparaatje dat het signaal van het magneetje halveert.
Hier zal Bosch achter komen, dus geen garantie.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:03
Cowboy E-Bike voro 1990 euro of de VanMoof Electrified S2 voor 1798 euro momenteel;

Twee mooie bikes, wel met een verschillende aandrijving en opties. Vanmoof S2 is completer (wel spatborden, standaard,...) maar ik hoor dat er toch mankementen zijn.

Welke zouden jullie kiezen? Ik moet ook rekening houden dat ik in provincie Antwerpen woon dus er moet een hersteller in de buurt wonen. Bij Cowboy is dat wel in orde denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

printecho schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:57:
dat verschil in bandenmaat zal wel niet heel veel uit gaan maken.
Bij de originele instellingen liep mijn fiets 2 kilometer langzamer dan de fiets van mijn vrouw dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13

B64

Cowboy_Henk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:17:
Cowboy E-Bike voro 1990 euro of de VanMoof Electrified S2 voor 1798 euro momenteel;

Twee mooie bikes, wel met een verschillende aandrijving en opties. Vanmoof S2 is completer (wel spatborden, standaard,...) maar ik hoor dat er toch mankementen zijn.

Welke zouden jullie kiezen? Ik moet ook rekening houden dat ik in provincie Antwerpen woon dus er moet een hersteller in de buurt wonen. Bij Cowboy is dat wel in orde denk ik
Met jouw nickname... oef :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
B64 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Met jouw nickname... oef :+
Haha ja maar die heb ik al jaaaaaren, niet op letten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Cowboy E-Bike voor 1990 euro of de VanMoof Electrified S2 voor 1798 euro momenteel;
Ik heb de Cowboy nu een kleine maand en bevalt mij uitstekend, ook de ondersteuning bij vragen via de app is soepel, helder en met een knappe service.

Wanneer je gerichte vragen over de deze fiets hebt, stuur mij gerust een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-East

Ik zou ook voor de Cowboy gaan. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben enige tijd geleden bezig geweest met een oriënterend onderzoek naar onder andere deze twee modellen.

Over Cowboy hoor/lees is weinig negatiefs en juist veel positieve dingen, en de Cowboy ziet er ook erg strak uit. En het hele concept spreekt me gewoon aan.
De VanMoof daarentegen schijnt kwalitatief teleurstellend te zijn. Plus het uiterlijk vind ik minder, maar dat is persoonlijk.

Ter info: Ik ben voor mezelf op zoek naar een fiets voor 'dagelijks gebruik' (lees: korte ritjes naar voetbal, supermarkt, etc.) én woon-werk (1 a 2 keer per week 24 km v.v.), maar ik hik tegen de zithouding aan. Denk dat ik daar op de lange afstanden woon-werk last van ga krijgen. Maar anders was het zeker de Cowboy geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

J-East schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:05:
[...]Over Cowboy hoor/lees is weinig negatiefs en juist veel positieve dingen, en de Cowboy ziet er ook erg strak uit. En het hele concept spreekt me gewoon aan.
Wat spreekt je het meest aan in dit concept?
Iig : ziet er mooi uit maar qua functionaliteit?

Ik zie me hier niet er mee op een natte weg rijden net na een regenbui als alles nog opspat.... dus dan laat ik zelfs het fietsen in de regen zelf nog even in het midden... (wat ik wel doe).
Dit bij gebrek aan spatborden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM81zn2aUezYMpT6c0QawSLZcnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDueoDoJjNsJx1jBER5M0vbk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
Al op facebook van Cowboy gekeken? Aardig wat gebruikers met problemen. Je weet natuurlijk niet hoe groot dit in verhouding is. Wel duidelijk dat de banden (snel lek) en die spatborden (nog steeds moddersporen op kleding) waardeloos zijn. Wat betreft design vind je in die prijscategorie geen mooiere denk. Ik zoek gewoon een werkpaard, geen paradepaardje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Met droog weer heb je vast minder kans op een lekke band met zulke fietsen.... ;)
Mijn percepties gaan ook meer uit naar werkpaarden waar je geen streep van op je rug krijgt als de weg nat is.

Maar ik ben gewoon erg benieuwd waarom anderen juist wel voor zo een fiets kiezen. Een brede beeldvorming is voor het vergroten van je inzichten altijd OK. En dat heb ik het niet alleen over het wel of niet hebben van spatborden, maar juist de voordelen die anderen zien die niet zo obvious zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
route99 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Wat spreekt je het meest aan in dit concept?
Iig : ziet er mooi uit maar qua functionaliteit?

Ik zie me hier niet er mee op een natte weg rijden net na een regenbui als alles nog opspat.... dus dan laat ik zelfs het fietsen in de regen zelf nog even in het midden... (wat ik wel doe).
Dit bij gebrek aan spatborden.

[Afbeelding]
Het design (verlichting, wegwerking accu), onderhoudsvriendelijk, de connectiviteit via de app, de community er achter. Spatborden zijn los bij te bestellen (en eventueel ook 'universele' te monteren), dus dat hoeft bij nat weer ook geen belemmering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@J-East
wegwerking accu),
Hoe duurzaam is dat tav vervanging?
de community er achter.
Das erg persoonlijk, het blijft een fiets waar je hopelijk zo min mogelijk problemen mee hebt. Mag ik vragen wat jullie dan vooral delen? Ik zou zelf toch al heel snel mijn interesse verliezen vanwege het herhalingsgevaar, maar das mijn perceptie en ik was er juist op uit wat anderen zo aan die fiets boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
route99 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:49:
@J-East
[...]
Hoe duurzaam is dat tav vervanging?

[...]
Das erg persoonlijk, het blijft een fiets waar je hopelijk zo min mogelijk problemen mee hebt. Mag ik vragen wat jullie dan vooral delen? Ik zou zelf toch al heel snel mijn interesse verliezen vanwege het herhalingsgevaar, maar das mijn perceptie en ik was er juist op uit wat anderen zo aan die fiets boeit.
1. Geen idee, maar dat is aan Cowboy_Henk zelf om dat te bepalen
2. Klopt, dat is inderdaad persoonlijk. Maar als er een grote community achter zit is een fabrikant ook sneller geneigd te luisteren naar de feedback. Wat iemand deelt is aan diegene zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 13:14
@Cowboy_Henk Ik wil je leven niet lastiger maken. Maar je kan ook kijken naar Qonqer. Redelijk dezelfde opzet als vanMoof en Cowboy maar naar mijn mening iets vriendelijker qua gebruik van onderdelen (alles elektronica is van Bafang).

Ook bied Qonqer wat opties (waaronder spatborden) om de fiets te personaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
voor de huidige prijs van de Vanmoof krijg je een complete fiets. Bij de Cowboy niet plus de aparte maten zorgen ervoor dat je er geen normale spatborden op kan zetten..

Maar ik heb voor de Vanmoof nog geen 1500 euro over. Het is een verzameling van de goedkoopste onderdelen is mijn idee. voorwiel motor.. accu die niet makkelijk verwijderbaar is..
Ik heb 8 jaar op van moof fietsen gereden en was altijd idioot veel geld kwijt voor hun niet-standaard onderdelen..

LEKKER komt met een achterwielmotor versie van de e-Amsterdam 2nd gen voor €1900. de e-Amsterdam is van €2356 naar €3056 gegaan anders zou ik die zeker aanraden. Complete fiets, premium onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
zuidhuis schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:07:
Al op facebook van Cowboy gekeken? Aardig wat gebruikers met problemen. Je weet natuurlijk niet hoe groot dit in verhouding is. Wel duidelijk dat de banden (snel lek) en die spatborden (nog steeds moddersporen op kleding) waardeloos zijn. Wat betreft design vind je in die prijscategorie geen mooiere denk. Ik zoek gewoon een werkpaard, geen paradepaardje :-)
Ik heb er zelf mooie spatborden opgezet. Die werken uitstekend. SKS spatbordset Edge - 28 inch - Aluminium - Zwart. https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Probleem geheel opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 26-03-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

RoRoNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb er zelf mooie spatborden opgezet. Die werken uitstekend. SKS spatbordset Edge - 28 inch - Aluminium - Zwart. https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Probleem geheel opgelost.
Het is wel netjes dat je het zelf hebt opgelost, maar dat geeft ook aan dat het ontwerp niet voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
eisbaer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:47:
[...]
Het is wel netjes dat je het zelf hebt opgelost, maar dat geeft ook aan dat het ontwerp niet voldoet.
Ik zie dat zelf iets anders. Ik zie deze ebike meer als een hybride (uiterlijke) mountainbike voor in de stad. (Vreemd concept maar volgens mij wel de keuze geweest).

En welke nieuwe mountainbike komt standaard met spatborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

RoRoNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:04:
[...] Ik zie dat zelf iets anders. Ik zie deze ebike meer als een hybride (uiterlijke) mountainbike voor in de stad. (Vreemd concept maar volgens mij wel de keuze geweest).

En welke nieuwe mountainbike komt standaard met spatborden?
Deze fiets wordt vaak overwogen door mensen voor wie design ook belangrijk is. Merken in die categorie zoals vanmoof, ampler, watt, etc bieden allemaal fietsen met spatborden. Dat dit belangrijk gevonden wordt lees je in dit topic ook terug. Dat betekent dat de cowboy maar voor een heel select publiek interessant is, tenzij je bereid bent, zoals jij zelf, om na aanschaf nog onderdelen aan te schaffen en te gaan (of laten) sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
De spatborden doen ook weer afbreuk aan het strakke design vind ik en dat is volgens mij ook het dilemma van de Cowboy: by far de mooiste fiets maar ik zou er een bagagedrager en spatborden op moeten zetten hetgeen het design weer teniet doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik neig dan toch meer naar de Cowboy

Pluspunten:
  • Degelijk gebouwd
  • Mooi design
  • Zeer goede hydraulische remmen
  • Goede ondersteuning via app en via de vele service partners https://cowboy.com/pages/service-partners
  • Dus zeker in mijn buurt.
  • De trapondersteuning werkt heel goed heb ik altijd al gehoord, werkt soepel en meteen. Fiets voelt meteen wanneer je extra kracht nodig hebt.
Negatieve punten:
  • Spatbord niet meegeleverd: kan je makkelijk en gratis oplossen door een referral link te gebruiken van iemand die een Cowboy heeft.Als je met die link naar de site gaat krijg je gratis spatborden twv 89 euro bij een bestelling. Als je op tweedehands sites zoekt zijn er ook tal van mensen die dit aanbieden want zij krijgen dan ook een exclusieve accessoire voor de Cowboy (wat is dit dan?) meer info
  • Stuur niet aan te passen (te kromme zithouding) : Cowboy een email gestuurd en ze raden dit aan (ze hebben dit getest) als je het stuur wil verhogen, kost niet zoveel https://www.amazon.fr/dp/..._r_cp_ep_dp_JlqPBb4QYF5VZ
  • Banden te dun/snel lek: Je kan er een flataway liner tape installeren https://cdn.shopify.com/s...oad-30mm.jpg?v=1572533648
  • Maar volgens Cowboy zouden de banden van de fietsen die nu verkocht worden al versterkt zijn met die liners
  • Andere accessoires die je moet installeren (standaard enzo). Ja dat kost allemaal wel extra maar langs de andere kant kan je dan kiezen wat je erbij wil. Sommigen hebben met spatborden en een standaard al genoeg. Zo kan Cowboy ook de prijs drukken. De goedgekeurde lijst met acessoires die je kan installeren vind je hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
ik vind het gewoon vreemd dat een fiets voor de stad wordt verkocht waar je het grootste deel van de tijd helemaal niet op kan fietsen (want de straten zijn nat).
Sterker nog, geen fietsstandaard. Dus vanuit de winkel erop springen, wegfietsen en neerzetten zit er niet bij. de 3 elementaire dingen van het Fietsen.

Een partij die zo een fiets verkoopt kan ik niet ondersteunen.

Prima als je juist zin hebt om zelf te knutselen en fijn dat ze een PDF van 3rd party accesoires leveren (die was al veel eerder gedeeld in dit topic, misschien de FP updaten?) om je richting te geven.
Maar daar is de fiets duidelijk niet voor bedoeld aangezien je vrij specifieke non-standaard oplossingen nodig hebt zoals bij het stuur.

Ik begrijp Cowboy daarom niet.. zie hem trouwens ook nauwelijks in de stad tijdens de spits (en ik let heel goed op). Denk wel dat er veel verkocht worden maar duidelijk niet voor woon-werk verkeer. Meer voor de fun?

En al dat zelf klussen en uitzoeken puur om van A naar B te komen zoals dat lukt met elke fiets van 150 euro kost allemaal waardevolle tijd die ik liever gebruik om te relaxen :) dan zou ik wachten op een complete fiets voor dezelfde prijs of mijn budget met een paar honderd verhogen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 27-03-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Cowboy_Henk Je hebt een mooi begin gemaakt maar @Jazco2nd heeft imho wel een aantal goede punten.

Naast de spatborden, deze zeker:
Die standaard moet er zeker op....anders is die "mooie fiets" in no time geen "mooie fiets" meer ivm alle krassen die er op komen omdat je hem nooit zelfstandig kunt parkeren....

Zoek goed uit tot welke doelgroep je hoort..... anders ben je mogelijk al te snel op deze fiets uitgekeken en dan is elk bedrag teveel geld.... Althans, in mijn perceptie zou ik graag een duurzame fiets willen, maast dat ie ook best mooi mag zijn....

PS: Ik heb hem in een middelgrote stad hier nog nooit gezien....A'dam kom ik te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
BertV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26:
[...]

Je hoeft je hoofd er niet over te breken, ;) door instellingen en zelfs aanpassingen in tandwielen (!) gaat een Bosch niet harder lopen... zoals de waard is... (deden ze mee aan auto-sjoemel-software toen ze er zelf aan konden verdienen)

Wat wel helpt is zo'n dongle, of apparaatje dat het signaal van het magneetje halveert.
Hier zal Bosch achter komen, dus geen garantie.
Ok, ben er uit en zal het simpel uitleggen (want mijn fiets blijft mij ondersteunen waardoor ik dus harder rij).

De Bosch motor en het Intuvia display (en de hele fiets) beschikt niet over GPS dus de snelheid van de fiets moet ergens anders vandaan komen.

Hoe werkt dat?
In de computer wordt de omtrek van de band ingebracht zodat de computer weet hoeveel afstand (in mm) de fiets aflegt in 1 omwenteling.
Door nu het aantal omwentelingen te tellen weet je dus hoeveel afstand je aflegt per uur en is dus je snelheid bekend.
Al je nu in 1 omwenteling 2 meter aflegt is dat dus in de computer vastgelegd door het getal 2000 (mm).
Als je de computer nu kan wijsmaken (in de instellingen dus) dat je per omwenteling maar 1 meter aflegt dan neem je hem in de maling.

Je rijdt nu in dit voorbeeld daadwerkelijk 25 km/uur (maximale wat de motor jouw ondersteunt) maar het display zal dan 12,5 km/uur aangeven.
Dit betekend dat de motor jou blijft ondersteunen tot je daadwerkelijk 50 km/uur rijdt omdat hij denkt dat je 25 km/uur rijdt.

Wat Bosch nu gedaan heeft om dit manipuleren te voorkomen is de kleinst mogelijke bandenmaat die ingebracht kan worden te begrenzen.
Met andere woorden, als je bandenmaat niet al op de minimale bandenmaat ingesteld staat kan je die wel zelf verlagen (in de instellingen) waardoor je sneller kan fietsen met ondersteuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dopehead
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Nog even een foto van mijn Coboc One Brooklyn voor diegene die zoeken naar een design e-bike.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XetqDSQtVVOH5ot8s0nm8voGSCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FnVHu9nxHJiZmLQW50kt36H.jpg?f=fotoalbum_large

Aanpassing die ik zelf gedaan heb :
. Zijstandaard (andere wielgeleider besteld bij Coboc zelf ivm KSA-18 opname)
. Andere banden omdat ik zijreflectie wilde, maar geen lelijke reflectors in mijn spaken.
. SKS edge alu spatborden
. ART-2 kettingslot in tas onder het zadel
. Fizik Alliante delta zadel
. Ergon handvatten leer , by Brooks
. klein oplaadbaar achterlichtje op buis waar zadelpen in gaat
. 900 lumen koplampje om gezien te worden. (chinese lumen, maar toch)
. fietsbel

Alles bij elkaar niet goedkoop, maar precies wat ik wilde, dus ja ? (3000,- euro)

Opmerkingen :
De accu kan er niet dagelijks uit, maar wel voor vervanging, er zit een luikje onderin de ovale buis, bij de trapas.
Geen display aanwezig, maar je kan je telefoon gebruiken als display middels een bluetooth koppeling.
SP-Connect heeft daar een hele mooie stem mount voor.
App op je telefoon is niet nodig voor bediening, de fiets heeft 1 knop, daarmee gaat ie aan en uit, en kan je wisselen tussen 2 instelbare profielen. (met verschillende ondersteunings instellingen)

[ Voor 15% gewijzigd door Dopehead op 27-03-2020 19:35 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:12
Dopehead schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:31:
Nog even een foto van mijn Coboc One Brooklyn voor diegene die zoeken naar een design e-bike.

[Afbeelding]

Aanpassing die ik zelf gedaan heb :
. Zijstandaard (andere wielgeleider besteld bij Coboc zelf ivm KSA-18 opname)
. Andere banden omdat ik zijreflectie wilde, maar geen lelijke reflectors in mijn spaken.
. SKS edge alu spatborden
. ART-2 kettingslot in tas onder het zadel
. Fizik Alliante delta zadel
. Ergon handvatten leer , by Brooks
. klein oplaadbaar achterlichtje op buis waar zadelpen in gaat
. 900 lumen koplampje om gezien te worden. (chinese lumen, maar toch)
. fietsbel

Alles bij elkaar niet goedkoop, maar precies wat ik wilde, dus ja ? (3000,- euro)

Opmerkingen :
De accu kan er niet dagelijks uit, maar wel voor vervanging, er zit een luikje onderin de ovale buis, bij de trapas.
Geen display aanwezig, maar je kan je telefoon gebruiken als display middels een bluetooth koppeling.
SP-Connect heeft daar een hele mooie stem mount voor.
App op je telefoon is niet nodig voor bediening, de fiets heeft 1 knop, daarmee gaat ie aan en uit, en kan je wisselen tussen 2 instelbare profielen. (met verschillende ondersteunings instellingen)
Ik vind het een prachtige fiets om te zien, laat ik daar mee beginnen.

Maar voor mij te spartaans voor dagelijks gebruik.

En zonde dat je bij zo'n dure fiets vervolgens nog zelf aan de slag moet om enig comfort te hebben en te voldoen aan de wet (verlichting, banden, telefoonhouder).

Maar ieder zijn ding gelukkig, dus veel fietsplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printecho
Ik heb eindelijk gevonden hoe ik mijn e-bike van de lidl de-restrict maar eerlijk gezecht ben ik niet zo handig met elektronica dus ik weet nog niet wanneer ik aan dat project ga beginnen maar blijkbaar is het niet heel moeilijk voor de gemiddelde hobbyist.
YouTube: Eliminate the speed limiter on any EBike - Full tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Memozz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:42:
@Cowboy_Henk Ik wil je leven niet lastiger maken. Maar je kan ook kijken naar Qonqer. Redelijk dezelfde opzet als vanMoof en Cowboy maar naar mijn mening iets vriendelijker qua gebruik van onderdelen (alles elektronica is van Bafang).

Ook bied Qonqer wat opties (waaronder spatborden) om de fiets te personaliseren.
Ik ben zeker geïntrigeerd, ook niet te duur en ziet er wel mooi uit. Maar zijn er soms reviews, ervaringen,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memozz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 13:14
@Cowboy_Henk Als je dit forum doorzoekt krijg je 2 ervaringen die worden gedeeld. Voorderest is er idd weinig te vinden. Die van mij wordt volgende week bezorgt (eigenlijk voor woon-werk, maar dat zal even niet nodig zijn)
Pagina: 1 ... 26 ... 229 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam