Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 236 237 Laatste
Acties:

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:05

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Niekserr schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:38:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en ben benieuwd of jullie nog aanraders hebben. Op dit moment heb ik een Trek distrikt 3, een simpele, niet elektrische, hybride fiets met tandriem, maar deze is helaas afgeschreven. Nu ben ik op zoek naar een elektrische omdat ik dagelijks naar werk fiets en liever niet al te bezweet aan wil komen. In totaal fiets ik iets meer dan 100km per week (ook in de winter,met regen/sneeuw, etc.), dus ik ben op zoek naar iets dat degelijk is. Mijn voornaamste eisen zijn: sportieve zithouding (zoals de trek bijv. had), tandriem aandrijving en een verende voorvork.

Ik zat nu te kijken naar een Specialized Turbo Vado 4.0, welke met een aardig prijskaartje komt. Hebben jullie nog aanraders die ik sowieso moet bekijken? :) Hiernaast had ik ook nog een koga geprobeerd (type ben ik vergeten), maar hierbij vond ik dat de trappers te ver naar voren stonden wat ongemakkelijk fietste. Het zou ook kunnen dat het frame iets te groot was voor mijn lengte (ik ben 1.70m), het zadel moest toen helemaal omlaag.
Zoek een goede plaatselijke fietsspeciaalzaak met goede kwaliteitsmerken. Laat je daar goed n.a.v. jouw wensen en budget goed voorlichten en bekijk de alternatieven. Ga vooral proefrijden, en dan niet heen en weer door de straat maar een goede rit met ook een klim en slechte straat erin. Als de Specialized je qua prijs afschrikt: dat is een normale prijs voor een goede fiets.
Kijk eens naar testen van bv de consumentenbond of anwb om een idee te krijgen van de kwaliteiten.
En kijk eens serieus naar het merk Cube.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:42
PeepPeepPeep schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:40:
[...]

Zoek een goede plaatselijke fietsspeciaalzaak met goede kwaliteitsmerken. Laat je daar goed n.a.v. jouw wensen en budget goed voorlichten en bekijk de alternatieven. Ga vooral proefrijden, en dan niet heen en weer door de straat maar een goede rit met ook een klim en slechte straat erin. Als de Specialized je qua prijs afschrikt: dat is een normale prijs voor een goede fiets.
Kijk eens naar testen van bv de consumentenbond of anwb om een idee te krijgen van de kwaliteiten.
En kijk eens serieus naar het merk Cube.
Bedankt voor de tips! Qua prijs schrikt het me niet per se af, maar ik wil zeker weten dat ik -voor mij- de juiste fiets koop als ik zon bedrag uit geef

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:45
Tommie12 schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:58:
[...]

Tja, en binnen 3 jaar is dat systeem verouderd en werkt het niet meer. Daarvoor gebruik ik ofwel mijn telefoon, ofwel een Garmin.
Vraag eens of de Bosch Nyon nog werkt?
Bosch Nyon werkt gewoon nog.

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:45
Niekserr schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:38:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en ben benieuwd of jullie nog aanraders hebben. Op dit moment heb ik een Trek distrikt 3, een simpele, niet elektrische, hybride fiets met tandriem, maar deze is helaas afgeschreven. Nu ben ik op zoek naar een elektrische omdat ik dagelijks naar werk fiets en liever niet al te bezweet aan wil komen. In totaal fiets ik iets meer dan 100km per week (ook in de winter,met regen/sneeuw, etc.), dus ik ben op zoek naar iets dat degelijk is. Mijn voornaamste eisen zijn: sportieve zithouding (zoals de trek bijv. had), tandriem aandrijving en een verende voorvork.

Ik zat nu te kijken naar een Specialized Turbo Vado 4.0, welke met een aardig prijskaartje komt. Hebben jullie nog aanraders die ik sowieso moet bekijken? :) Hiernaast had ik ook nog een koga geprobeerd (type ben ik vergeten), maar hierbij vond ik dat de trappers te ver naar voren stonden wat ongemakkelijk fietste. Het zou ook kunnen dat het frame iets te groot was voor mijn lengte (ik ben 1.70m), het zadel moest toen helemaal omlaag.
Alle A-merken met riem en Bosch/Panasonic/Shimano motor met riem voldoen aan je eisen. Behalve de eis voor housing. Dus winkels langs gaan en proefrijden.

Die Specialized heeft een (Specialized branded) Brose motor. Dat is erg fijn en soepel. Maar alleen probleemloos bij weinig km’s. Voor iemand die veel km’s gaat maken zoals jij misschien niet de best passende aandrijving.

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:05
Tommie12 schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:58:
[...]
Vraag eens of de Bosch Nyon nog werkt?
Dat is echt onzin. Nyon werkt nog prima, ook na ruim 6 jaar.
Bij Kiox is navigatie standaard aanwezig. Dat werkt gewoon via je telefoon.
Met Bosch smartphonegrip wordt je telefoon je display: ideaal.
Sinds een paar weken ook in verticale versie verkrijgbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Simple mind op 27-04-2026 23:19 ]

Pagina: 1 ... 236 237 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam