Zoek een goede plaatselijke fietsspeciaalzaak met goede kwaliteitsmerken. Laat je daar goed n.a.v. jouw wensen en budget goed voorlichten en bekijk de alternatieven. Ga vooral proefrijden, en dan niet heen en weer door de straat maar een goede rit met ook een klim en slechte straat erin. Als de Specialized je qua prijs afschrikt: dat is een normale prijs voor een goede fiets.Niekserr schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:38:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en ben benieuwd of jullie nog aanraders hebben. Op dit moment heb ik een Trek distrikt 3, een simpele, niet elektrische, hybride fiets met tandriem, maar deze is helaas afgeschreven. Nu ben ik op zoek naar een elektrische omdat ik dagelijks naar werk fiets en liever niet al te bezweet aan wil komen. In totaal fiets ik iets meer dan 100km per week (ook in de winter,met regen/sneeuw, etc.), dus ik ben op zoek naar iets dat degelijk is. Mijn voornaamste eisen zijn: sportieve zithouding (zoals de trek bijv. had), tandriem aandrijving en een verende voorvork.
Ik zat nu te kijken naar een Specialized Turbo Vado 4.0, welke met een aardig prijskaartje komt. Hebben jullie nog aanraders die ik sowieso moet bekijken?Hiernaast had ik ook nog een koga geprobeerd (type ben ik vergeten), maar hierbij vond ik dat de trappers te ver naar voren stonden wat ongemakkelijk fietste. Het zou ook kunnen dat het frame iets te groot was voor mijn lengte (ik ben 1.70m), het zadel moest toen helemaal omlaag.
Kijk eens naar testen van bv de consumentenbond of anwb om een idee te krijgen van de kwaliteiten.
En kijk eens serieus naar het merk Cube.
Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //