Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 190 ... 226 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-08 18:13
Zo dat zijn serieuze kilometers sinds augustus op je prachtige Gazelle.
De roestplekjes bij beschadigingen en het flinke vochtige weer zijn eigenlijk wel normaal denk ik. Zo'n chromen bout is door inbussleutel toch beschadigd en verder zo'n lakbeschadiging bij bagagedrager en voorvork die bruin uitslaan is denk ik bij andere merken ook zo. Wel valt me de roestvorming bij de schijfremmen op .
Maar ook dit zijn ingekochte producten welke andere merken ook gebruiken en geen specifiek Gazelle probleem lijkt mij.
Ik heb bij mijn Stella Morena Premium FI nog geen roest kunnen ontdekken . 5700 km gefietst in over enkele dagen 2 jaar. Mijn fiets staat ook altijd binnen trouwens en ik fiets minder in de regen. Verder heb ik volgens mij nauwelijks beschadigingen aan mijn fiets. Hooguit bij bagagedrager iets , maar geen roestvorming.

[ Voor 4% gewijzigd door GeorgeBfast op 20-04-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 06:53

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Helaas heb ik dan toch een probleem met mijn Schindelhauer Arthur VI. De temperatuur sensor van de accu is blijkbaar defect en geeft de verkeerde accutemperatuur aan. Staat nu op -2 C en heb zelfs een -16 gezien in de app. Krijg dus een foutmelding bij aansluiten van lader of extender dat de temperatuur te koud is voor het laden. :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2QKqd4Lj7p46ML3-NHd0OHW4hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHO3cxS6w2EBqQVntFztT6WJ.jpg?f=fotoalbum_large
Fiets staat nu bij de fietsenmaker en die verwacht dat er een andere batterij in moet. Heb hem nu een jaar en er staat alweer 12000 km op. (met 96 accu laadcycles). :) Heb het afgelopen jaar nog nooit zoveel regen meegemaakt tijdens het fietsen :-( , maar hij gaf geen krimp. Verder geen roestplekje te zien, alleen de verf van de nieuwe standaard (niet origineel vanwege montage dikkere banden) begint los te komen. Hoop dat ik hem volgende week weer terug heb.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-07 07:09
jesse! schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:50:
Is het aan te raden om mijn nieuwe ebike te verzekeren? Aanschafwaarde 3600 euro.
Thuis zet ik hem zoveel mogelijk binnen.

Zo ja, wat zijn goede verzekeringen?
Bij de ANWB betaal je al snel bijna 12 euro voor diefstal verzekering.
Bij ENRA 323,55 voor 5 jaar (=5,40 per maand)
ENRA lijkt wel een van de goedkoopste te zijn, iemand ervaring hiermee?
Ja, altijd verzekeren, diefstal en schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Joris84 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:53:
~5000km revieuw.

Half augustus mijn nieuwe Gazelle Ultimate C8+ hmb belt(wat een naam...) in gebruik genomen. Aangeschaft via lease a bike met fietstas, zadelpen vering, 500w accu en nyon display (voor extra data en getalletjes :)).

Fiets gekocht voor woon-werkverkeer (17km enkele rit) en enkele uitzonderingen daargelaten door weer en wind het afgelopen half jaar op de fiets gegaan. Wat een winter.... Ik ben 30m, relatief fit en probeer op eco of tour te fietsen en ergens rond de 150w energie te leveren. In de zomer kan ik een week doen op één lading, in de winter met tegenwind één of twee dagen (record is 80% lading in 15km door extreme wind(de terugweg gedaan op 1% en een aantal keer >50km/h aangetikt haha)).

Na een paar honderd kilometer besloten dat de zit té sportief is (bewust de C8 gekozen vanwege deze zit). Daarom de verstelbare stuurpen laten monteren samen met een harder zadel. Met deze setup loopt de fiets als een zonnetje.

Bij 3800km eerste remblokken versleten (achter, volgens de fietsenmaker door zand van de straat), maar omdat ik hem bij de lokale fietsenboer heb gehaald daar langs gegaan en daar is deze direct, probleem en kostenloos vervangen(onderhoud zit bij de fiets inbegrepen). Aanrader, fiets lekker bij de fietsenmaker halen en niet online.

Grappig detail, afstand op display en online dashboard komen niet overeen.

De vele roestplekken vallen me tegen. Fiets staat op werk droog en thuis droog+binnen. Ik was de fiets elke ~drie weken en blaas hem sinds kort droog als ik doorweekt thuis aankom. Het afgelopen half jaar is extreem nat geweest maar deze roestplekken stellen mij erg teleur, zou niet moeten bij een nieuwe fiets van €3.500.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de review!

Weet je zo welke stuurpen erop zit? Ik overweeg om de mijne ook te vervangen om iets rechter op te zitten. Ook geen problemen met de lengte van alle kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 18:10

siemenz

Koetje

Waar ik eerst overtuigd was voor een tenways cgo009 te gaan zie ik nu dat er voor rond dat bedrag ook 1 jaar oude cowboys en velo’s en dat soort duurdere merken te koop staan.

Wie van jullie heeft overwogen een iets duurder merk “met het kopje eraf “ te kopen ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:22
@siemenz ik niet, maar doe gewoon waar jij lekker bij voelt.

Ik wilde een nieuwe fiets met een nieuwe batterij en motor. Ik heb een Tenways CGO600 Pro in bestelling staan bij mijn lokale fietsenwinkel, waar mijn vrouw haar CGO800S vorige week had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
https://www.lidl.nl/l/fol...7-2024/view/flyer/page/34 Smartphonehouders voor de fiets bij de Lidl. Ik zoek er nog 1 dus ga eens kijken of de linker wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Iemand hier toevallig ervaring met Ergon GP1 Bio leder handvatten?

De standaard handvatten op mijn Giant Dailytour E+ voelen aan als goedkope MTB versie maar de Ergon is wel erg duur.

Toegegeven, ik heb ze gezien en gevoeld bij mijn FM en zijn wel echt premium imo.

Maar blijven ze ook goed door weer en wind? Volgende week moet de fiets voor een beurt en wil sowieso andere erop.

Allicht dat er nog goede alternatieve zijn? Ik wil eigenlijk wel graag leer namelijk.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46
Humma Kavula schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:35:
Wij hebben die sinds 3 jaar op onze fietsen: zijn prima handvaten! Worden niet aangetast door wind en regen etc. 1 x per jaar insmeren met de meegeleverde olie is voldoende. Voelt echt veel beter aan dan rubber exemplaren. Zeker in de zomer.
Volgens mij zijn ze inmiddels wel moeilijk te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online

De standaard handvatten op mijn Giant Dailytour E+ voelen aan als goedkope MTB versie maar de Ergon is wel erg duur.

Toegegeven, ik heb ze gezien en gevoeld bij mijn FM en zijn wel echt premium imo.

Maar blijven ze ook goed door weer en wind? Volgende week moet de fiets voor een beurt en wil sowieso andere erop.

Allicht dat er nog goede alternatieve zijn? Ik wil eigenlijk wel graag leer namelijk.
Leer is sowieso lekker. Die GP1 hebben een erg prettige vorm. Ik vind de meerprijs ten opzichte van de gangbare leren handvatten wel stevig. Elke winkel heeft als hardloper wel van die ‘standaard’ leren handvatten van +-€30 van een onderdelen merk als Velo, BBB, Contec etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Simple mind
Dank voor de info, ze zijn idd online amper te verkrijgen online maar mijn FM heeft nog 2 exemplaren nieuw liggen.
Wel voor de hoofdprijs van €107,-

@Foxhill Heb even gekeken bij die merken maar dat is hetzelfde wat mijn FM ook heeft liggen, plastic insert met "goedkoop" leer en (imo) lomp afgewerkte naden die je soms ook voelt.

Denk dat ik toch maar de Ergon erop laat zetten, ja veel geld maar volledig metaal (wat ik kon vinden) en leder.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dusajivan
  • Registratie: Juni 2021
  • Niet online
Ik ben zo blij als een klein kind, ik had al 2,5 jaar een mooie Cube, die nog steeds mooi is, een Cube Kathmandu hybrid pro 625 heremodel, maar ik ben sinds een half jaar met pensioen en heb omdat ik last van etalagebenen heb, vandaag een een nieuwe gekocht, een Cube hybrid one 750W. Lage instap, want ik begon moeite te krijgen met telkens mijn been over de fiets te slingeren, dit is de winnaar van de ANWB test 2024, klinkt leuk, maar hij rijd heel tof. Wel een zware, maar met die nieuwste Bosch performance cx 85Nm smart motor.
Volgende week is de fiets klaar. En nu gauw mooi weer, dan ik er op uit
Groetjes Paul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 05:50
stin00 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:45:
[...]

Dank voor de review!

Weet je zo welke stuurpen erop zit? Ik overweeg om de mijne ook te vervangen om iets rechter op te zitten. Ook geen problemen met de lengte van alle kabels?
Nee, enige informatie die ik op de pen kan vinden is 22.01.C3, een google opdracht toont de mijne niet.

Kabels gaan ook goed, het stuur is alleen een 5-10cm dichterbij gekomen maar netto niet veel verplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
  • Nu online
Joris84 schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:56:
[...]

Nee, enige informatie die ik op de pen kan vinden is 22.01.C3, een google opdracht toont de mijne niet.

Kabels gaan ook goed, het stuur is alleen een 5-10cm dichterbij gekomen maar netto niet veel verplaatst.
Als ik het goed zie op de foto is het een stuurpen die onder verschillende merken verkocht wordt. Een daarvan zet er inderdaad geen merk op, dus dat is lastig zoeken. Hij wordt ook als Contec Lida verkocht. Mooie stevige en goed verstelbare pen.

Is dat hem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
Iemand hier toevallig ervaring met Ergon GP1 Bio leder handvatten?.
Ik zweer erbij. Ik doe met een stel +/- vijf jaar (rond de 40.000 km), dan zijn ze wel af.

Standaard (rubber) ergons GP/GC's vind ik vreselijk, die gaan smelten door zweet, dus die gaan vreselijk plakken. Op de MTB gebruik ik wel rubber Ergons (Ma2 geloof ik), maar dan gebruik ik handschoenen, dus dat is geen probleem.

@Foxhill ze zijn heel erg prijzig, maar ze zijn ook echt prettiger dan hun concurrenten. Er zullen vast wel andere goede leren handvatten zijn, maar ik ken ze niet.

[ Voor 32% gewijzigd door roffeltjes op 22-04-2024 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 05:50
Foxhill schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:34:
[...]

Als ik het goed zie op de foto is het een stuurpen die onder verschillende merken verkocht wordt. Een daarvan zet er inderdaad geen merk op, dus dat is lastig zoeken. Hij wordt ook als Contec Lida verkocht. Mooie stevige en goed verstelbare pen.

Is dat hem?
Als ik zoek op Contec Lida kom ik pennen tegen die overeenkomen met de mijne, dus ja :)

Edit: Mijn display geeft aan dat ik gemiddeld 150w energie lever tijdens het fietsen. Hoe wordt dit berekend en is deze waarde een beetje betrouwbaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Joris84 op 23-04-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-06 09:39

OlafBso

Eindelijk klaar

Ik ga een fiets bij Decathlon kopen.
Mijn vrouw, die fietsen haat, wil er ook 1, dus dat moet er 1 worden die tegen veel stilstaan kan.
Die ga ik nog uitzoeken.

Merk: Husqvarna

Model: Cross Tourer CT3

Kleur: Wit en blauw

Bouwjaar: 2022

Afmetingen: S (160-170cm)

Gewicht: 26kg

Gebruik: Stad, VTC

Maximale snelheid: 25km/h

Actieradius: Tot 100km

Batterij: Originele Core S1+ batterij

Batterijcapaciteit: 36 V - 17.5 Ah - 630 Wh

Motor: Shimano EP6, DU-EP600 250 W

Motorkoppel: 85Nm

Positie van de motor: Centraal

Display: Shimano SC-EN600, LCD-display, Bluetooth

Wielmaat: 27,5" wielen

Banden: Schwalbe Johnny Watts, Performance, Reflex, 60-584, 27.5x2.35

Vorken: SR SUNTOUR Mobie25 LOR, Veer, 75 mm, taps toelopend

Remmen: Schijfremmen

Crankstel: Shimano FC-EM600, Gesmeed aluminium, Shimano EP24

Cassette: Shimano CS-M5100, 11-42 T

Frame: 27,5", legering 6061, geïntegreerde batterij, Boost

Zadel: Husqvarna Vivo, van Selle Royal

Technische informatie
VERING
Met vering
ELEKTRISCHE ONDERSTEUNING
ELEKTRONISCHE ONDERSTEUNING: JA
WIELGROOTTE
27,5"
BATTERIJVERMOGEN
36V 17,5 Ah
MOTORKOPPEL
85 Nm
MET STANDAARD
JA
FREQUENTIE
Alle frequenties
MET SPATBORD
Met spatbord
AUTONOMIE (in km)
Tot 100 km
BATTERIJ CAPACITEIT (in Wh)
600 Wh en meer
STAAT
Geretourneerd
POSITIE VAN DE ELEKTRISCHE MOTOR
Midden
Reviews

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
@OlafBso is dit een vraag of een mededeling?

Als dit een vraag is, post dan eens een linkje naar de fiets. En als dit een vraag is, ga eens sen proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

RicoK schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:07:
@OlafBso is dit een vraag of een mededeling?

Als dit een vraag is, post dan eens een linkje naar de fiets. En als dit een vraag is, ga eens sen proefrit maken.
Ja, het is een mededeling, maar misschien heeft iemand ervaring met het merk.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
OlafBso schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:08:
....
Merk: Husqvarna....
Realiseer je dat dat Decathlon niet dit merk verkoopt maar een derde partij.
Je koopt een dergelijke ebike via het platform van Decathlon, maar niet bij Decathlon.
Afhandeling verkoop, garantie en service verlopen rechtstreeks via deze derde partij.

In dit geval Loewi. Een Frans bedrijf.
Ik zou daarom goed informeren hoe eea geregeld wordt bij problemen en onderhoud.
Decathlon geeft op de site alleen aan hoe de ebike geretourneerd kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 23-04-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08 13:57
elinx schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:29:
[...]
Realiseer je dat dat Decathlon NIET dit merk verkoopt maar een derde partij.
Je koopt een dergelijke ebike via het platform van Decathlon, maar niet bij Decathlon.
Afhandeling verkoop, garantie en service verlopen rechtstreeks via deze derde partij.

In dit geval Loewi
Een Frans bedrijf. Ik zou daarom even goed informeren hoe eea geregeld wordt bij problemen en onderhoud.
Ik ben ook even gaan kijken.
Blijkbaar verkoopt Decathlon nogal wat 2dehands fietsen van allerlei merken (ik zag fietsen van Canyon, Riese&Mueller, TREK etc). Het lijkt me dat deze niet vooraf te bekijken zijn, je bestelt en ze worden thuis geleverd.
Dat kan een tegenvaller zijn, dus best vooraf gaan kijken wat je moet doen als de fiets tegen valt (foute maat, of te sportief of zo).
De prijzen vind ik aan de hoge kant, en soms zelfs echt duur.

Over de service ben ik niet direct bezorgd. Decathlon heeft workshops in elke winkel, alleen moet je de fiets tot daar krijgen als je die service nodig hebt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Tommie12 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:38:
.....

Over de service ben ik niet direct bezorgd. Decathlon heeft workshops in elke winkel, alleen moet je de fiets tot daar krijgen als je die service nodig hebt.
Is dat echt zo?
Voor de eigen merken van Decatlon wel, maar hoe zit het met fietsen van derden?
Toch iets om te gaan informeren als je zeker wilt zijn van onderhoud.

Amazon. Bol.com, Blokker leveren ook producten van derden via hun platform, maar verwijzen allemaal naar de verkopende partij en leveren alleen bemiddeling tijdens de garantieperiode.

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 23-04-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
elinx schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:40:
[...]
Is dat echt zo?
Voor de eigen merken van Decatlon wel, maar hoe zit het met fietsen van derden?
Toch iets om te gaan informeren als je zeker wilt zijn van onderhoud.
Als zij de fiets verkopen lijkt me dat wel logisch. Ik heb ooit gehoord dat ze aan elke fiets werken.
Blijft natuurlijk het punt dat ze voor bepaalde onderdelen veelal moeten gaan bestellen en dus kan de hersteltijd oplopen.

Maar ja, je kan het best wel eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Tommie12 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:43:
....
Als zij de fiets verkopen lijkt me dat wel logisch. ...
Decathlon geeft duidelijk aan dat zij de fiets niet verkopen.
Hoe dat wettelijk zit weet ik niet precies, maar zoals het eruit ziet zijn ze alleen aanspreekpunt tijdens de garantieperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 17:19

B64

Volgens mij doet Decathlon niet zoveel voor producten van derden die via hun site worden verkocht. Er staat letterlijk: 'Verkocht en verstuurd door Loewi'. Feitelijk bieden ze alleen een verkoopkanaal via hun platform, en kan Loewi gebruikmaken van de Decathlon-klantenservice voor garantie-afhandeling. Dat verkoopkanaal biedt je dus iets meer zekerheid (in vergelijking met directe aankoop bij Loewi in Frankrijk).

Maar: Loewi verkoopt via de site van Decathlon een gebruikte fiets, die een paar honderd Euro duurder is dan een nieuw exemplaar op de site van de fabrikant...
Nu kun je bij Husqvarna niet direct bestellen (moet via een dealer) dus in een Nederlandse winkel kan de fiets best duurder zijn, maar ik vind het een forse prijs voor een gebruikt exemplaar zonder service van een lokale fietsenhandel. En ze hebben ook nog eentje met lage instap, nog duurder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@OlafBso gek is dat. Bij het zien van het merk ‘Husqvarna’ moet ik nou niet direct aan een fiets denken. Natuurlijk, dit zegt niet veel, maar ik moet daarbij denken aan tuingereedschap 😁

Edit: even gegoogled, maar ze hebben een erg ruime historie en tevens innovatieve én erg kostbare fietsen.

[ Voor 22% gewijzigd door RicoK op 23-04-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
B64 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:25:
Volgens mij doet Decathlon niet zoveel voor producten van derden die via hun site worden verkocht. Er staat letterlijk: 'Verkocht en verstuurd door Loewi'. Feitelijk bieden ze alleen een verkoopkanaal via hun platform, en kan Loewi gebruikmaken van de Decathlon-klantenservice voor garantie-afhandeling. Dat verkoopkanaal biedt je dus iets meer zekerheid (in vergelijking met directe aankoop bij Loewi in Frankrijk).

Maar: Loewi verkoopt via de site van Decathlon een gebruikte fiets, die een paar honderd Euro duurder is dan een nieuw exemplaar op de site van de fabrikant...
Nu kun je bij Husqvarna niet direct bestellen (moet via een dealer) dus in een Nederlandse winkel kan de fiets best duurder zijn, maar ik vind het een forse prijs voor een gebruikt exemplaar zonder service van een lokale fietsenhandel. En ze hebben ook nog eentje met lage instap, nog duurder...
Vermits de fiets bij Decathlon een km stand heeft van 0km is dit een nieuwe fiets, waarschijnlijk verkopen ze overstocks, maar dan aan prijzen die nog te hoog zijn.

Maar bij mijn weten werkt Decathlon aan elke fiets, en dus niet alleen aan Decathlon fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 16-07 20:26
Weet iemand waar het framenummer op een Cube Hybrid Touring staat? De factuur geeft een bepaald framenummer, kan het alleen nergens op het frame terugvinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:46
Santee schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:24:
Weet iemand waar het framenummer op een Cube Hybrid Touring staat? De factuur geeft een bepaald framenummer, kan het alleen nergens op het frame terugvinden :9
Sticker onderkant bovenbuis

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjacka
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:34
Mijn Velo de Ville met Alfine 8 naaf heeft er inmiddels 4000 op zitten en ik heb mijn eerste probleem, mijn fiets trapt af en toe een klein stukje door. De kettingspanning is prima (1cm beweging) en de gele streepjes staan in de 4e versnelling tegenover elkaar. Toch blijf ik het probleem van doortrappen houden, de tandwielen en ketting zien er nog als nieuw uit. Heeft er iemand tips waar ik het nu moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OlafBso schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:08:
Mijn vrouw, die fietsen haat, wil er ook 1, dus dat moet er 1 worden die tegen veel stilstaan kan.
Die ga ik nog uitzoeken.

Merk: Husqvarna

Model: Cross Tourer CT3
Bij Decathlon zie ik staan dat dit een 2dehands fiets is die 3649 euro kost. Klopt dat? Zo ja, dan vind ik dit nogal duur voor wat je krijgt. Daarnaast verwacht ik dat de garantieperiode iig minder is dan de (minimaal) 2 jaar die je standaard hoort te krijgen bij een nieuwe fiets. Nieuwe Bosch motoren fietsen krijgen trouwens 5 jaar garantie.
Daarnaast is dit zo te zien een Derailleur systeem. Voor iemand die fietsen haat (en dus waarschijnlijk ook niks van onderhoud weet), zou ik geen derailleur fiets nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:01
Sjacka schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:55:
Mijn Velo de Ville met Alfine 8 naaf heeft er inmiddels 4000 op zitten en ik heb mijn eerste probleem, mijn fiets trapt af en toe een klein stukje door. De kettingspanning is prima (1cm beweging) en de gele streepjes staan in de 4e versnelling tegenover elkaar. Toch blijf ik het probleem van doortrappen houden, de tandwielen en ketting zien er nog als nieuw uit. Heeft er iemand tips waar ik het nu moet zoeken?
Gebeurt het in iedere versnelling? Ik zou het probleem eerder in de naaf of motor zoeken, dan in ketting of tandwielen…maar ik ben maar een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Fout afgestelde bedienkabel van de versnellingen?

Ik weet niet welke motor je hebt, maar normaal beperkt VdV het koppel van je motor tot 50 Nm omdat die naaf niet meer aan kan.

Mogelijk is er tochkets beschadigd, en dan zou ik toch naar de FM gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Nu online
silmaril8 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:57:
[...]

[…] Nieuwe Bosch motoren fietsen krijgen trouwens 5 jaar garantie. […]
Hoe, wat of waar?

[ Voor 4% gewijzigd door Foxhill op 23-04-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Nu online
Dit kun je zelf:
Kabel spanning is inderdaad de gele streepjes. Tegen over elkaar zou goed moeten zijn, een of twee mm strakker mag ook.

Dit kun je misschien nog zelf:
Daarna kijken of de kabel vrij kan bewegen. Dus niet afgeklemd wordt, de buitenkabel voor en achter netjes ergens invalt, en even voelen hoe soepel die loopt. Voor de zekerheid nieuwe binnenkabel er in. Kost weinig en sluit je alles buiten de naaf goed uit.

Dit kun je niet zelf:
Als alles buiten de naaf uitgesloten is kan iemand met kennis de fiets testen en vaststellen of de naaf kapot is of er nog iets anders niet goed zat.

Of ga gewoon naar je fietsenwinkel voor advies en/of garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

silmaril8 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:57:
[...]

Bij Decathlon zie ik staan dat dit een 2dehands fiets is die 3649 euro kost. Klopt dat? Zo ja, dan vind ik dit nogal duur voor wat je krijgt. Daarnaast verwacht ik dat de garantieperiode iig minder is dan de (minimaal) 2 jaar die je standaard hoort te krijgen bij een nieuwe fiets. Nieuwe Bosch motoren fietsen krijgen trouwens 5 jaar garantie.
Daarnaast is dit zo te zien een Derailleur systeem. Voor iemand die fietsen haat (en dus waarschijnlijk ook niks van onderhoud weet), zou ik geen derailleur fiets nemen.
Ja, die fiets is voor mij. Mijn vrouw gaat echt een onderhoudsarme fiets krijgen, zoveel mogelijk afgedekt.
Zelf ben ik wel zuinig op fietsen. Ik heb al sinds 2015 een Beone bike e-volution, en daar heb ik nog een keer een nieuwe controller voor moeten aanschaffen en een nieuwe accu, maar nu is hij wel klaar.
Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een andere, maar wel goede, aangezien ik er wel veel op zit.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

RicoK schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:37:
@OlafBso gek is dat. Bij het zien van het merk ‘Husqvarna’ moet ik nou niet direct aan een fiets denken. Natuurlijk, dit zegt niet veel, maar ik moet daarbij denken aan tuingereedschap 😁

Edit: even gegoogled, maar ze hebben een erg ruime historie en tevens innovatieve én erg kostbare fietsen.
Ze hebben ook hele goede crossmotoren.
:)
Gezien de tips hier zal ik eens kijken op de site van de fabrikanten, of via mijn e-scooter dealer eens vragen wat hij heeft.
Ik hoef geen fat bike zeg ik maar alvast.
Haha.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 11:40
Wtf dit is goedkoop!

Specialized aanbieding.

Toevallig gisteren mijn Vado 4.0 opgehaald na hem 4 dagen te hebben getest. Echt een super fiets.
De Como is exact hetzelfde, enkel zithouding een beetje rechterop.
Dit is dan wel de SL versie. Iets lichtere motor, maar deze krijgt ook zeer goede reviews.
Meteen besteld voor mijn vrouw.

[ Voor 11% gewijzigd door Ronster op 24-04-2024 10:57 ]

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjacka
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:34
Foxhill schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:13:
[...]

Dit kun je zelf:
Kabel spanning is inderdaad de gele streepjes. Tegen over elkaar zou goed moeten zijn, een of twee mm strakker mag ook.

Dit kun je misschien nog zelf:
Daarna kijken of de kabel vrij kan bewegen. Dus niet afgeklemd wordt, de buitenkabel voor en achter netjes ergens invalt, en even voelen hoe soepel die loopt. Voor de zekerheid nieuwe binnenkabel er in. Kost weinig en sluit je alles buiten de naaf goed uit.

Dit kun je niet zelf:
Als alles buiten de naaf uitgesloten is kan iemand met kennis de fiets testen en vaststellen of de naaf kapot is of er nog iets anders niet goed zat.

Of ga gewoon naar je fietsenwinkel voor advies en/of garantie.
Heb 1mm meer spanning op de kabel gezet en het lijkt nu goed te gaan. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-08 17:59
Ronster schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:52:
Wtf dit is goedkoop!

Specialized aanbieding.

Toevallig gisteren mijn Vado 4.0 opgehaald na hem 4 dagen te hebben getest. Echt een super fiets.
Dit is dan wel de SL versie. Iets lichtere motor, maar deze krijgt ook zeer goede reviews.
Is de SL 5.0 niet interessanter? Aangezien deze met gates riem is. Blijkbaar wel uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Sparco schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:09:
[...]

Is de SL 5.0 niet interessanter? Aangezien deze met gates riem is. Blijkbaar wel uitverkocht...
Klopt, was inderdaad al uitverkocht. Dus besloten om voor de 4.0 SL te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-08 17:59
Ronster schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:16:
[...]

Klopt, was inderdaad al uitverkocht. Dus besloten om voor de 4.0 SL te gaan.
Bedankt voor de link allesinds.
Ik ben ook aan het twijfelen.. lijkt een leuk alternatief te zijn voor de tenways fietsen van dezelfe prijsklasse of een vanmoof/cowboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-07 16:11
Wtf dit is goedkoop!

Specialized aanbieding.

Past je vrouw op een L of waren S en M nog niet uitverkocht bij jou? :p

Ik zou hem ook voor mijn vriendin genomen hebben, maar met haar 1m65 komt dat niet goed.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Th1x4nG schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:42:
[...]

Ik zou hem ook voor mijn vriendin genomen hebben, maar met haar 1m65 komt dat niet goed.
Jep zelfde probleem hier, leek me een mooi verjaardagscadeau maar maat L is echt wat te groot :+ Vooral jammer dat de SL 5.0 met Gates belt al helemaal uitverkocht is. Voor dit geld neem ik de vaste accu en Brose motor voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Th1x4nG schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:42:
[...]

Ik heb een Vado L en hier past ze idd op. Ze is 1.72, maar heeft wel relatief lange benen. De zadelpen op deze fietsen is ook erg lang.
Als je even Googled zie je overigens dat er ook M beschikbaar komen. De winkels volgen namelijk deze prijzen.
Edit: Hier bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Ronster op 24-04-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
Vraagje voor de medetweakers die in het bezit zijn van een Crivit Urban E-Bike X.2, ik heb deze week mijn fiets ontvangen, maar tot mijn grote verbazing is deze voorzien van een ringslot "merkloos met enkel ART ** als vermelding' incl 2 sleutels. Nu dit slot staat nergens beschreven in de handleiding of op de website van Lidl.

Ik dacht mogelijks een 2de kans fiets , maar er is niks van gebruiker sporen te vinden de fiets was ook volledig ingepakt.

Heeft er nog iemand deze fiets ontvangen met ringslot ?

Ondertussen kleine 100km gereden, en dit gaat super en extreem stil .als vergelijking heb ik enkel de swift van mijn vriendin een fiets van net geen 3000€ en ik moet zeggen mijne bolt beter :) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:25
Ronster schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:47:
[...]

Ik heb een Vado L en hier past ze idd op. Ze is 1.72, maar heeft wel relatief lange benen. De zadelpen op deze fietsen is ook erg lang.
Als je even Googled zie je overigens dat er ook M beschikbaar komen. De winkels volgen namelijk deze prijzen.
Edit: Hier bijvoorbeeld.
Die M is ook niet op voorraad. Nouja, 1 in de winkel en niets online :P

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 16-07 20:26
Gisteren mijn ringslot (immenso extra large) geinstalleerd en verzekering afgesloten. Daarna voor het eerst op gereden naar de sportclub. Was wel fijn om de terugweg want er was echt een wolkbreuk en om dan chill terug te fietsen zonder kapot te gaan is wel fijn. Nu even chill op de Heide.

Cube touring pro 500 (2023) met Axa fold ultra 100 (90cm) en dus Immenso extra large. Totaalplaatje €2469.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqaJsFZJzixT24Aol0XlICRR-u4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlCozUhCzx3Mv5U16Cho5ZQC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wtf dit is goedkoop!

Specialized aanbieding.

Ik heb wat dealers gebeld voor een Como SL 5.0 voor 200 euro meer, maar die waren al platgebeld. Niet meer te krijgen.

Omdat ik niet per se een riem hoef én de Como SL 4.0 Dove Grey in L weer beschikbaar was heb ik die besteld voor mij en mijn wederhelft. Voor deze prijs volgens mij een hele goede e-bike en dan wegen die paar nadelen (ketting/derailleur met enig onderhoud) niet op tegen de voordelen van de verlaagde prijs.

Heel erg benieuwd, morgen even kijken of ik ergens een nog proefrit kan maken.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
THE_BASE schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:05:
[...]

Ik heb wat dealers gebeld voor een Como SL 5.0 voor 200 euro meer, maar die waren al platgebeld. Niet meer te krijgen.

Omdat ik niet per se een riem hoef én de Como SL 4.0 Dove Grey in L weer beschikbaar was heb ik die besteld voor mij en mijn wederhelft. Voor deze prijs volgens mij een hele goede e-bike en dan wegen die paar nadelen (ketting/derailleur met enig onderhoud) niet op tegen de voordelen van de verlaagde prijs.

Heel erg benieuwd, morgen even kijken of ik ergens een nog proefrit kan maken.
Krijg je vast geen spijt van.
Ik heb toevallig op een gewone Como 4.0 gefietst vorige week. Erg comfortabel.
Heel veel fiets voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 23:06
Toch maar even een post wagen, want ik kom er niet uit :P

Ik ben op zoek naar een fiets voor woon-werk verkeer, zo'n 20km per dag. Al snel kwam ik uit bij Tenways. In eerste instantie de 600 Pro en daarna de 009. Beiden fietsen geprobeerd en ze fietsen beiden heerlijk, de trapondersteuning voelt erg natuurlijk aan.

600 Pro
+ Prijs
- Té sportieve houding (wellicht op te lossen met ander stuur?)

009
+ Precies wat ik zoek
- Ik hoorde iemand zeggen dat deze niet in de fietsenrekken op de meeste NS stations past vanwege de dikke banden. Als dat zo is, zou dat een dealbreaker zijn. Kan iemand dat verifiëren?

Daarnaast kwam ik ook nog de Amsterdam GT (Gen2) tegen. Die is momenteel in de "sale" en voor €99 meer dan de Tenways CGO009 krijg je volgens mij wel een stuk meer fiets:

+ Enviolo naaf
+ CDX i.p.v. CDN belt
+ 500Wh vs 374Wh accu
- Geen dealers in de buurt

Nou zien de banden er bij deze fiets ook redelijk dik uit. Iemand ervaring met deze fiets die mij kan vertellen of die wel in een standaard fietsenrek past?

Wellicht zie ik nog fietsen (die hier op lijken) over het hoofd? Als iemand tips heeft, hoor ik die graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 23:32
J rock schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:35:
Vraagje voor de medetweakers die in het bezit zijn van een Crivit Urban E-Bike X.2, ik heb deze week mijn fiets ontvangen, maar tot mijn grote verbazing is deze voorzien van een ringslot "merkloos met enkel ART ** als vermelding' incl 2 sleutels. Nu dit slot staat nergens beschreven in de handleiding of op de website van Lidl.

Ik dacht mogelijks een 2de kans fiets , maar er is niks van gebruiker sporen te vinden de fiets was ook volledig ingepakt.

Heeft er nog iemand deze fiets ontvangen met ringslot ?

Ondertussen kleine 100km gereden, en dit gaat super en extreem stil .als vergelijking heb ik enkel de swift van mijn vriendin een fiets van net geen 3000€ en ik moet zeggen mijne bolt beter :) _/-\o_
Deze zit er bij mij ook op. Het is dus een art2 slot, wat voor de meeste verzekeringen al wel voldoende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@J rock @Lieuwe15 Als je niet weet welk merk/type slot het is, hoe kun je dan hier achterhalen of het wel degelijk een Art2 slot is?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jee.Wee
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-09-2024
neb0 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:52:
In het kader van het spammen van nieuwe fietsen (met een motor) weer een editie. :)

De Bosch PL SX vind ik een zeer interessante motor uit het Bosch-gamma. Voor mensen met dezelfde afwijking m.b.t. lichtere / sportievere (voor zover je dat van een e-bike kunt zeggen) modellen: deze Cube Editor Hybrid met derailleur, Shimano Alfine-8 of 11, mag er zo op het eerste oog zijn. Drie varianten (Pro, SLX en SLT met riem) en o.a. uit te rusten met spatborden (incl. verlichting) en tassendrager. Voordeliger dan de eerste genoemde Flyer Upstreet SL.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer info: https://www.cube.eu/nl-nl...ekking/city/editor-hybrid
Bedankt voor de info. Prachtige fietsen inderdaad, deze Cube Editor Hybrid modellen. Ben heel benieuwd hoe dat rijdt, heeft iemand daar al ervaring mee?
Jammer dat vooral de SLT (de versie met riem en Alfine 11 naaf) toch wel behoorlijk aan de prijs is, zeker als je daar ook nog het FE pakket (spatborden, standaard, drager en verlichting) op wilt hebben. Dat is af fabriek voor de SLT niet als compleet FE model te bestellen, helaas. En dan komen er nog sloten bij, plus misschien die extra PowerMore 250 Wh bidon accu. Dat tikt bij elkaar wel aan, maar dan heb je wel wat....

Ik was (en ben dat nog steeds wel) oorspronkelijk geïnteresseerd in de Lemmo One MK2, al moet je de wat vreemde plek voor de accu en electronica dan wel voor lief nemen.
Het uiterlijk en de uitvoering van de Cube Editor Hybrid SLT spreken mij dan toch wel meer aan, ondanks de kleinere (en vast ingebouwde) accu.

[ Voor 6% gewijzigd door Jee.Wee op 24-04-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
RicoK schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:42:
@J rock @Lieuwe15 Als je niet weet welk merk/type slot het is, hoe kun je dan hier achterhalen of het wel degelijk een Art2 slot is?!?
Staat er letterlijk op!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YncAa_AlET45-eGuDVWd9I7TL8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLq2LyuQdNUrVfzagkLdMR0B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:10
Deze Specialized Turbo Vado SL 4.0 EQ is ook flink in prijs gedaald.

https://www.specialized.c...16533?color=367261-216533

@Jee.Wee Wat ik jammer vind van de Cube Editor Hybrid is dat de middelste, de SLX FE 400X, geen riem heeft. Ze hadden hem ook een euro of 250,- duurder kunnen maken, lijkt mij. Vermoed dat er dan ondanks die prijsverhoging toch meer vraag naar zou zijn. Zelf prefereer ik een Alfine 8 (met direct drive in 5) boven een 11 (ondanks de oliesmering van de 11). Die paar extra versnellingen hebben niet veel nut in ons land en zeker niet in de stad.

[ Voor 63% gewijzigd door neb0 op 24-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@J rock Het staat er letterlijk op, ja zeker, maar heb je het kunnen verifiëren op de site die ik aanhaalde 🙄. Ik had een poging ondernomen, maar vond het slot niet. Indien je deze fiets wil verzekeren zou ik eens met je verzekeringsmaatschappij contact opnemen teneinde e.e.a. te checken.

Edit: ik zie (nu) het goedkeuringsnummer. My bad. Ik zocht ‘omgekeerd’ op merk/type, niet op het goedkeuringsnummer 4143.

[ Voor 17% gewijzigd door RicoK op 24-04-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Lunaticc schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:06:
Toch maar even een post wagen, want ik kom er niet uit :P

Ik ben op zoek naar een fiets voor woon-werk verkeer, zo'n 20km per dag. Al snel kwam ik uit bij Tenways. In eerste instantie de 600 Pro en daarna de 009. Beiden fietsen geprobeerd en ze fietsen beiden heerlijk, de trapondersteuning voelt erg natuurlijk aan.

600 Pro
+ Prijs
- Té sportieve houding (wellicht op te lossen met ander stuur?)

009
+ Precies wat ik zoek
- Ik hoorde iemand zeggen dat deze niet in de fietsenrekken op de meeste NS stations past vanwege de dikke banden. Als dat zo is, zou dat een dealbreaker zijn. Kan iemand dat verifiëren?

Daarnaast kwam ik ook nog de Amsterdam GT (Gen2) tegen. Die is momenteel in de "sale" en voor €99 meer dan de Tenways CGO009 krijg je volgens mij wel een stuk meer fiets:

+ Enviolo naaf
+ CDX i.p.v. CDN belt
+ 500Wh vs 374Wh accu
- Geen dealers in de buurt

Nou zien de banden er bij deze fiets ook redelijk dik uit. Iemand ervaring met deze fiets die mij kan vertellen of die wel in een standaard fietsenrek past?

Wellicht zie ik nog fietsen (die hier op lijken) over het hoofd? Als iemand tips heeft, hoor ik die graag :)
Banden van de Lekker bike lijken smaller. 700Cx45?
Tenways is iets van 55?

Wellicht Lemmo One. Mooi concept (vind ik). https://www.lemmofuture.com/ Ook wel wat sportief (eerder actief) qua rijpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee.Wee
neb0 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:10:
Deze Specialized Turbo Vado SL 4.0 EQ is ook flink in prijs gedaald.

https://www.specialized.c...16533?color=367261-216533

@Jee.Wee Wat ik jammer vind van de Cube Editor Hybrid is dat de middelste, de SLX FE 400X, geen riem heeft. Ze hadden hem ook een euro of 250,- duurder kunnen maken, lijkt mij. Vermoed dat er dan ondanks die prijsverhoging toch meer vraag naar zou zijn. Zelf prefereer ik een Alfine 8 (met direct drive in 5) boven een 11 (ondanks de oliesmering van de 11). Die paar extra versnellingen hebben niet veel nut in ons land en zeker niet in de stad.
@neb0
Die Specialized Turbo Vado SL 40 is waarschijnlijk een uitlopend model, maar inderdaad fors goedkoper. Ook goedkoper dan de Lemmo One MK2.

Ik vraag mij af of het mogelijk is (denk het wel) om bij de Cube Editor Hybrid SLX de ketting met tandwielen te vervangen door de riem plus tandwielen. En wat dat bij elkaar zou kosten. Er zijn dan t.o.v. de SLT nog steeds wel verschillen in onderdelen, ik weet niet wat je daar in de praktijk van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Jee.Wee schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:46:
[...]

@neb0
Die Specialized Turbo Vado SL 40 is waarschijnlijk een uitlopend model, maar inderdaad fors goedkoper. Ook goedkoper dan de Lemmo One MK2.

Ik vraag mij af of het mogelijk is (denk het wel) om bij de Cube Editor Hybrid SLX de derailleur met voortandwiel plus de schakelbediening te vervangen door de riem plus tandwielen en schakelbediening. En wat dat bij elkaar zou kosten. Er zijn dan t.o.v. de SLT nog steeds wel verschillen in onderdelen, ik weet niet wat je daar in de praktijk van merkt.
Frame zou qua stijfheid geschikt moeten zijn maar ik heb de indruk dat er weinig/geen verschil zit tussen deze framemodellen. Weet niet of er een uitsparing in het frame zit om de riem te kunnen monteren. Dat is sowieso nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee.Wee
neb0 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:02:
[...]

Frame zou qua stijfheid geschikt moeten zijn maar ik heb de indruk dat er weinig/geen verschil zit tussen deze framemodellen. Weet niet of er een uitsparing in het frame zit om de riem te kunnen monteren. Dat is sowieso nodig.
@neb0
Dat is een goeie. Als je inzoomt op de foto's van de Cube Editor Hybrid SLT en SLX dan zit er in bovenste achterbuis net onder de zichtbare las vlak bij de naaf een naad. Daar is waarschijnlijk een opening te maken.
Die opening zie ik bij de Pro (met derailleur) trouwens niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jee.Wee op 24-04-2024 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-07 14:13

vanDaal

-ismeereentje

Wtf dit is goedkoop!

Specialized aanbieding.

Wij hebben vanmorgen de SL 4 in de kleur Dove Grey / Transparent en in maat L voor mijn vrouw (1.81) en mijzelf (1.85) besteld bij de lokale dealer in Utrecht. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
vanDaal schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:00:
[...]

Wij hebben vanmorgen de SL 4 in de kleur Dove Grey / Transparent en in maat L voor mijn vrouw (1.81) en mijzelf (1.85) besteld bij de lokale dealer in Utrecht. Ben benieuwd! :)
Die lokale dealer zit hier helaas wat ver weg, dus vandaar online besteld met gratis thuislevering en montage. We gaan zo wel even naar een andere lokale dealer om te kijken of die fietsen wat zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door THE_BASE op 25-04-2024 16:44 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Jee.Wee schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:46:
.....
Ik vraag mij af of het mogelijk is (denk het wel) om bij de Cube Editor Hybrid SLX de ketting met tandwielen te vervangen door de riem plus tandwielen. En wat dat bij elkaar zou kosten. ....
Een schatting van de kosten van onderdelen is ongeveer €300, voor twee tandwielen en een riem. Daarbij komen dan nog montagekosten als je het moet laten doen. Wat de invloed op garantie is kan ik niet inschatten.

Behalve het frame is er een kans dat ook de velg geschikt moet zijn voor een riemaandrijving.
Dus of het alleen bij vervangen van ketting en tandwielen blijft moet goed worden geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00
Ik ben (was) op zoek naar een fiets om 2x20km naar het station te fietsen, door heuvelachtig terrein en deels grindwegen (ik woon in Zweden). Bij de lokale (kuch, 60km van waar ik woon) fietsenboer een Gazelle Medeo T10 en een Trek Alliant+7 getest. Vond de Trek uiteindelijk fijner fietsen, dus die is het geworden. Nu een aantal dagen geduld hebben tot'ie afgehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jee.Wee
elinx schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:26:
[...]
Een schatting van de kosten van onderdelen is ongeveer €300, voor twee tandwielen en een riem. Daarbij komen dan nog montagekosten als je het moet laten doen. Wat de invloed op garantie is kan ik niet inschatten.

Behalve het frame is er een kans dat ook de velg geschikt moet zijn voor een riemaandrijving.
Dus of het alleen bij vervangen van ketting en tandwielen blijft moet goed worden geïnformeerd.
@elinx Mmm, qua kosten gaat de Cube Editor Hybrid SLX dan al een flink eind richting de prijs van de SLT. Qua garantie kan je bijna automatisch uitgaan van het vervallen voor minimaal de drive train, denk ik. Kan misschien nog meevallen, als alle onderdelen bij Cube gekocht worden en de ombouw bij een Cube dealer gebeurt.

Wat bedoel je met: 'de velg moet geschikt zijn voor riem aandrijving'? Of bedoel je de naaf?

Ik bedenk nu ook, dat de breedte van een riem en vooral de bijbehorende tandwielen ook breder zal zijn dan bij een ketting met smallere tandwielen. Dat moet ook maar net passen, zonder dat daarbij je rechter voet verder naar buiten komt dan je linker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-07 10:11
Hier staat wat over het vervangen van een ketting door een riem
https://www.fietsactief.n...n-wil-je-het-op-je-fiets/
Niet ieder frame is geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch nog even een vraag, ik was zojuist bij de lokale fietsenwinkel. Ik zie alleen maar belt/riemen in plaats van kettingen. Is dat echt zo hopeloos ouderwets, nu al? Of is het voor een stadsfiets met woon-werkverkeer nog wel een paar jaar te doen met enig onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
THE_BASE schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:44:
Toch nog even een vraag, ik was zojuist bij de lokale fietsenwinkel. Ik zie alleen maar belt/riemen in plaats van kettingen. Is dat echt zo hopeloos ouderwets, nu al? Of is het voor een stadsfiets met woon-werkverkeer nog wel een paar jaar te doen met enig onderhoud.
Huh? Wat voor dealer is dat? Ik heb zelfs heeeeel ouderwets ketting met derailleur. Zalig fietsen. Gazelle Chamonix 10 HMS. Ik wil echt geen naaf hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neb0
THE_BASE schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:44:
Er is niets ouderwets aan een ketting. De hele pro-wereld fietst erop. Nog nooit heeft iemand de Tour of Giro gewonnen (of gefietst) met een riem.
De riem heeft alleen, mede door de opmars van de e-bike, flink terrein gewonnen. Onderhoudsarm qua vuil, stiller, lichter en wat minder naspannen, geen ketingkast nodig en het ziet er strak uit.

Daar staat tegenover dat een ketting iets minder 'sponzig / directer' fietst, een stuk voordeliger is (de tandwielen ook, die van Gates zijn prijzig) want een riem heeft meestal bij lange niet de levensduur die wordt gepromoot. Niet zelden heeft men het over 30.000 km voor een CDN. Dat is apenkool. Regelmatig is het onder de 10K gedaan en zeker op een e-bike waar de krachten op de aandrijflijn fors kunnen zijn, zeker met een flinke middenmotor.

CDX gaat langer mee (maar vaak ook niet zo lang als men beweert, ongeveer 2-2.5X CDN) en CDC zit ertussenin. De 'oude' CDC was in combinatie met keramische coating van de tandwielen een mooi product (zeer lage slijtage) maar dat is uit de markt (vermoedelijk te goed en dat kost omzet al geeft Gates zelf een andere reden op die ik niet zo plausibel vind).

Een goed lopend derailleursysteem loopt lichter dan een belt drive met bijv. een Enviolo naaf, is makkelijker verkrijgbaar (ook in het buitenland). Je hebt dus meer range en zonder motor fietsen is vaak ook wat makkelijker. Als je je aan wat richtlijnen houdt, is het onderhoud prima te doen en valt reuze mee. Wordt imo vaak overdreven.

Nog een nadeel van een riem: de fietsen met een belt drive zijn meestal een stuk duurder.

Indien je het hele jaar door weer en wind fietst (zeker met zout op de weg) dan is een riem wel een heel stuk handiger maar wat betreft de kosten en rijeigenschappen valt er best wat af te dingen.
Zeker een naafversnelling met ketting (in een goede en ranke kettingkast) is een redelijk onderhoudsvrij systeem wat ik onderschat vind.

Veel is dus elkaar napraten, marketing en fabrikanten spelen in op de gemakzucht van de mens. Kaas in de supermarkt heb je ook in blokjes.

Er is overigens een topic gewijd aan fietsen met een riem: Het grote fietsen met riem topic deel 1

[ Voor 8% gewijzigd door neb0 op 30-04-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
neb0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:19:
[...]

Er is niets ouderwets aan een ketting. De hele pro-wereld fietst erop. Nog nooit heeft iemand de Tour of Giro gewonnen (of gefietst) met een riem.
De riem heeft alleen, mede door de opmars van de e-bike-, flink terrein gewonnen. Onderhoudsarm qua vuil, stiller, lichter en wat minder naspannen, geen ketingkast nodig en het ziet er strak uit.

Daar staat tegenover dat een ketting minder 'sponzig' fietst, een stuk voordeliger is (de tandwielen ook, die van Gates zijn prijzig) want een riem heeft meestal bij lange niet de levensduur die wordt gepromoot. Niet zelden heeft men het over 30.000 km voor een CDN. Dat is apenkool. Niet zelden is het onder de 10K gedaan en zeker op een e-bike. CDX gaat langer mee (maar vaak ook niet zo lang als men beweert, ongeveer 2-2.5X CDN) en CDC zit ertussenin. De 'oude' CDC was in combinatie met keramische coating van de tandwielen een mooi product (zeer lage slijtage) maar dat is uit de markt (vermoedelijk te goed en dat kost omzet).
Een goed lopend derailleursysteem loopt lichter dan een belt drive, is makkelijker verkrijgbaar (ook in het buitenland). Je hebt dus meer range en zonder motor fietsen is vaak ook wat makkelijker. Als je je aan wat richtlijnen houdt, is het onderhoud prima te doen en valt reuze mee. Wordt imo vaak overdreven.

Nog een nadeel van een riem: de fietsen met een belt drive zijn meestal een stuk duurder.

Indien je het hele jaar door weer en wind fietst (zeker met zout op de weg) dan is een riem wel een heel stuk handiger maar over de kosten en rijeigenschappen valt best wat af te dingen.
Zeker een naafversnelling met ketting (in een goede en ranke kettingkast) is een redelijk onderhoudsvrij systeem wat ik onderschat vind.

Veel is dus elkaar napraten, marketing en fabrikanten spelen in op de gemakzucht van de mens. Kaas in de supermarkt heb je ook in blokjes.

Er is overigens een topic gewijd aan fietsen met een riem: Het grote fietsen met riem topic deel 1
Ah, thanks voor de zeer uitgebreide uitleg. Het verschil in prijs is slechts 200 euro en dat is natuurlijk erg weinig. Helaas zijn die SL 5.0 nergens meer verkrijgbaar, maar ik ben ook heel bij met de SL 4.0. Vroeg me alleen af waarom ik bij die lokale fietsenwinkel (mag volgens mij geen namen noemen) bij vrijwel alle e-bikes alleen riemen zie.

Ik fiets van maart tot oktober op de fiets van huis naar werk, zo'n 5 km hier vandaan. Verder recreatief, maar niet verder dan 30 minuten enkeltje op gewoon asfalt. Het is jammer dat de Como's geen gesloten kettingkast hebben, maar volgens mij is het met een beetje onderhoud dus goed te doen.

Ik zal het andere topic eens napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:03
Ouders zijn ook opzoek geweest naar een
specialized como sl 4.0 aanbieding. Nergens een framemaat s of m te krijgen. Als iemand er nog ergens een weet hoor ik het graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:55
Begin van de week verdiept om via werkgever een fiets te leasen. Toch overstag gegaan en een mooie Cube Kathmandu 750 Hybrid One besteld. Morgen staat ie al klaar om opgehaald te worden. 🥳 Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Jee.Wee schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:18:
....
Wat bedoel je met: 'de velg moet geschikt zijn voor riem aandrijving'? Of bedoel je de naaf?

Ik bedenk nu ook, dat de breedte van een riem en vooral de bijbehorende tandwielen ook breder zal zijn dan bij een ketting met smallere tandwielen. Dat moet ook maar net passen, zonder dat daarbij je rechter voet veerder naar buiten komt dan je linker....
Ik bedoelde feitelijk het wiel (velg, naaf).
Het tandwiel moet passen op de naaf, de breedte van het tandwiel moet passen in het frame, de uitlijning van de riem moet juist zijn of afgesteld kunnen worden.
Feitelijk dezelfde overwegingen die je zelf ook al had opgemerkt tav de breedte van de verschillende tandwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dusajivan
  • Niet online
Clavis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:29:
Begin van de week verdiept om via werkgever een fiets te leasen. Toch overstag gegaan en een mooie Cube Kathmandu 750 Hybrid One besteld. Morgen staat ie al klaar om opgehaald te worden. 🥳 Ben heel benieuwd.
Mooi man, ik heb er dus ook een gekocht. En morgen heb ik em. Ik heb nu een lage instap, mooi voor verre tochten. In de schuur heb ik voor het crosswerk nog een 2,5 jaar oude Kathmandu Pro staan. Ijzersterke fietsen. Maar zwaar,
elk half jaar naar de fietsenmaker voor een cleaning beurt. Ik wens je veel plezier ermee. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Nu online
elinx schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:16:
[...]
Ik bedoelde feitelijk het wiel (velg, naaf).
Het tandwiel moet passen op de naaf, de breedte van het tandwiel moet passen in het frame, de uitlijning van de riem moet juist zijn of afgesteld kunnen worden.
Feitelijk dezelfde overwegingen die je zelf ook al had opgemerkt tav de breedte van de verschillende tandwielen.
Naaf is niet verschillend voor riem of ketting. Als een model fiets ook met riem bestaat is het doorgaans gewoon riem en riemwielen vervangen. Neem dezelfde artikelen als op de riem uitvoering, dan is de uitlijning goed.

Als een frame open kan is dat 99,9% gedaan voor riem en dus ook geschikt kwa stijfheid en passing. Dan alleen zelf de uitlijning nog goed doen. Als een frame niet open kan kun je het vergeten.

Wat ook een overweging is: fiets eerst eens met die ketting voor je hem ombouwt. Waarschijnlijk valt het hartstikke mee. Als de ketting versleten is kun je alsnog voor een riem gaan. Maar waarschijnlijk ben je tegen die tijd overtuigd en neem je opnieuw een ketting (€100 incl arbeid) ipv een riem (€400 incl arbeid).

[ Voor 13% gewijzigd door Foxhill op 25-04-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:55
Dusajivan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:35:
[...]

Mooi man, ik heb er dus ook een gekocht. En morgen heb ik em. Ik heb nu een lage instap, mooi voor verre tochten. In de schuur heb ik voor het crosswerk nog een 2,5 jaar oude Kathmandu Pro staan. Ijzersterke fietsen. Maar zwaar,
elk half jaar naar de fietsenmaker voor een cleaning beurt. Ik wens je veel plezier ermee. ;)
Ik ben ook voor de lage instap gegaan. Kan de vrouw er ook nog mee op pad, haha. Jij ook veel plezier er mee! Toevallig in Nijmegen gekocht? Er was namelijk nog een koper diezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusajivan
  • Niet online
Clavis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:28:
[...]

Ik ben ook voor de lage instap gegaan. Kan de vrouw er ook nog mee op pad, haha. Jij ook veel plezier er mee! Toevallig in Nijmegen gekocht? Er was namelijk nog een koper diezelfde dag.
Nee, in Zutphen zit Bleumink, een erg goede zaak, in Nijmegen zit een speciaalzaak of niet. Gelukkig heb ik een goede dealer hier, is erg belangrijk een goede FM houd je fiets goed.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dusajivan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:56:
[...]

Nee, in Zutphen zit Bleumink, een erg goede zaak, in Nijmegen zit een speciaalzaak of niet. Gelukkig heb ik een goede dealer hier, is erg belangrijk een goede FM houd je fiets goed.
_/-\o_
Nou, daar zeg je wat. Vandaag twee fietsenwinkels bezocht. Bij de eerste zaten ze met zeven man te lunchen en hadden geen oog voor ons. We zijn uiteindelijk vertrokken en kom er nooit meer. Bij de tweede was we ook al veel desinteresse. Met moeite kon ik worden geholpen, ze waren nogal druk in de werkplaats. Blijkbaar geen behoefte aan klandizie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

Wtf dit is goedkoop!

Specialized aanbieding.

Mocht iemand opzoek zijn naar een como sl 5 maat L er waren 9 beschikbaar in het systeem van specialized. Bel je lokale dealer. In Emmen stond nog een m model van 5

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Foxhill schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:34:
[...]

Is dat hem?
Nog bedankt voor het verifiëren van de stuurpen, ik heb de Contec Lida 31.8 gekocht. Vandaag geleverd en zelf gemonteerd. Prima klusje voor een fietsen leek, ook het balhoofd netjes ingevet voor montage :)
Joris84 schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:56:
[...]

De stuurpen past goed en m'n Gazelle Ultimate is van actieve naar uiterst passieve zithouding veranderd 8) Alle kabels (remmen, display, enviolo) zijn inderdaad méér dan lang genoeg. Nog bedankt voor de tip en je Gazelle review!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Vandaag de Giant weer opgehaald na een 1e servicebeurt, pas 730 km op de teller.

Toch maar voor de Ergons GP1 Leder gegaan:
Humma Kavula schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:36:
Wel voor de hoofdprijs van €107,-
Dat viel mee, bij inleveren van de fiets gaf ik aan dat ik de Ergons erop wou, FM keek mij aan:
"Je weet dat die €102,- zijn?"

Ja dat weet ik maar ik wil ze ( en €102,- ipv €107,-, scheelt weer iets )

Vandaag op de rekening €10,- korting gekregen erop, dus uiteindelijk €92,- betaald.

Maar ben er nu al zo blij mee, wat heerlijk premium gevoel aan de handen.

Ook hebben ze nieuwe remblokken achter geplaatst (garantie), die waren schijnbaar niet goed nadat ik had aangegeven om er naar te kijken.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Nu online
Humma Kavula schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:26:
Vandaag de Giant weer opgehaald na een 1e servicebeurt, pas 730 km op de teller.

Toch maar voor de Ergons GP1 Leder gegaan:

[...]

Dat viel mee, bij inleveren van de fiets gaf ik aan dat ik de Ergons erop wou, FM keek mij aan:
"Je weet dat die €102,- zijn?"

Ja dat weet ik maar ik wil ze ( en €102,- ipv €107,-, scheelt weer iets )

Vandaag op de rekening €10,- korting gekregen erop, dus uiteindelijk €92,- betaald.

Maar ben er nu al zo blij mee, wat heerlijk premium gevoel aan de handen.

Ook hebben ze nieuwe remblokken achter geplaatst (garantie), die waren schijnbaar niet goed nadat ik had aangegeven om er naar te kijken.
Je hebt die handvatten al bespaard aan een eerste beurt en remblokken die je gratis hebt omdat je bij de lokale winkel gekocht hebt (y) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
neb0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:19:
[...]
Dit dus.... er is niks mis met een ketting en niks mis met een derailleur.

Enige wat ik niet onderschrijf is dat sponzige gevoel? En hoewel wat je zegt klopt is mechanische weerstand een uiterst minieme factor in je actieradius. Luchtweerstand en heuvel op gewicht zijn veel grotere factoren.

Maar dat een riem gehypt is ben ik het mee eens. Ik zelf vind het geweldig, maar het is ook het eerste waar ik zou snijden als geld een issue was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

roffeltjes schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:09:
[...]

Dit dus.... er is niks mis met een ketting en niks mis met een derailleur.

Enige wat ik niet onderschrijf is dat sponzige gevoel? En hoewel wat je zegt klopt is mechanische weerstand een uiterst minieme factor in je actieradius. Luchtweerstand en heuvel op gewicht zijn veel grotere factoren.

Maar dat een riem gehypt is ben ik het mee eens. Ik zelf vind het geweldig, maar het is ook het eerste waar ik zou snijden als geld een issue was.
Een riem vindt ik gewoon simpel overpriced.

Mijn eigen Giant Dailytour kon ik kiezen tussen:

Nexus 7 met ketting
Nexus 8 met ketting
Nexus 8 met Gates

Tussen beide ketting versies zat relatief weinig verschil, de Nexus 7 was met 500wh accu, de Nexus 8 met 625wh. Verschil in prijs ongeveer € 250,- meer voor de Nexus 8, verklaarbaar met de grotere accu.

Echter de Nexus 8 met belt was ook met 625wh accu maar een whopping €500,- bovenop de prijs van de ketting Nexus 8.

Sorry maar dat vindt ik een onverklaarbaar prijsverschil wat inderdaad met de hype te maken heeft imo.

-edit-
Ik zie nu dat verschil tussen een riem of ketting weer €250,- is, nog teveel in mijn optiek.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:39:
[...]

Een riem vindt ik gewoon simpel overpriced.

Mijn eigen Giant Dailytour kon ik kiezen tussen:

Nexus 7 met ketting
Nexus 8 met ketting
Nexus 8 met Gates

Tussen beide ketting versies zat relatief weinig verschil, de Nexus 7 was met 500wh accu, de Nexus 8 met 625wh. Verschil in prijs ongeveer € 250,- meer voor de Nexus 8, verklaarbaar met de grotere accu.

Echter de Nexus 8 met belt was ook met 625wh accu maar een whopping €500,- bovenop de prijs van de ketting Nexus 8.

Sorry maar dat vindt ik een onverklaarbaar prijsverschil wat inderdaad met de hype te maken heeft imo.

-edit-
Ik zie nu dat verschil tussen een riem of ketting weer €250,- is, nog teveel in mijn optiek.
Nu ik dus zo'n Specialized heb gekocht (met ketting) voor een leuke prijs kijk ik wat vaker naar binnen bij de fietsenwinkels. In elke etalage zie ik echt alleen maar riemen.

Dat zal ín de winkel een heel ander beeld geven. Het kan gewoon niet anders dan dat er op die riemen een veel grotere winstmarge zit (of zelfs een extra commissie bij verkoop), maar aan de andere kant: klanten zie je natuurlijk ook veel minder terug met problemen wat uiteindelijk weer zorgt voor minder inkomsten uit onderhoud na de garantieperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:27:
[...]

… Het kan gewoon niet anders dan dat er op die riemen een veel grotere winstmarge zit (of zelfs een extra commissie bij verkoop), …
Nee. Het zijn de klanten die het hypen. Veel klanten die maar 2000km p/j fietsen en alleen met goed weer willen per se een riem. Dus dat zetten we neer.

Als iemand advies vraagt krijgt ie na een paar wedervragen eerlijk advies of derailleur, ketting of riem het beste past bij het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:37
Vandaag eens op een gazelle e-bike gereden met een bosch fietscomputer. Kan het zijn dat deze fiets aan recuperatie doet van de batterij? Dacht dat fietsen dat niet deze en alleen elektrische autos.

In eco mode vertrokken met 60km range, na 30km fietsen 95km range. Bijzondere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:01
Vaevictis_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:59:
Vandaag eens op een gazelle e-bike gereden met een bosch fietscomputer. Kan het zijn dat deze fiets aan recuperatie doet van de batterij? Dacht dat fietsen dat niet deze en alleen elektrische autos.

In eco mode vertrokken met 60km range, na 30km fietsen 95km range. Bijzondere ervaring.
Voor zo ver ik weet, wordt er geen remenergie teruggewonnen.
De range wordt berekend op basis van je actuele verbruik (over de laatste kilometer of zo?) .
Het kan dus best zo zijn dat je range alleen maar oploopt. Ik zie het ook wel eens als ik ‘s ochtends wind vol tegen heb en ‘s middags in de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Nu online

Hij laadt de accu niet. Hij herberekend de reikwijdte steeds o.b.v. laatste gebruik. Als er steeds een proefrit van 200m is gemaakt en jij er nu een langere rit mee maakt past dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kan het zijn dat deze fiets aan recuperatie doet van de batterij? Dacht dat fietsen dat niet deze en alleen elektrische autos.
De Gazelle doet dat niet inderdaad maar ik heb er serieus nog eentje staan die dat wel doet, mijn oude Sparta RXS+.
Die doet daadwerkelijk recuperatie. Je kan er zelfs op "remmen" want zodra je stopt met trappen voel je de tegendruk, ga je remmen ( achterwiel) en geeft het display aan terug te leveren.
Maar dat werkt voor geen meter in mijn optiek, heb het meermaals geprobeerd maar heb nog nooit 1% zien toenemen.
Nederland is te vlak daarvoor denk ik.

Maar toch, ding is nu alweer 10 jaar oud, meer dan 40K maar ook dat werkt nog gewoon.
(weet alleen niet wat ik er nog mee moet, de Giant is mijn daily nu maar ik mis sommige functies wel, ding was ver vooruit in zijn tijd)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 16:19
Phoolie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:56:
[...]

Tot op vandaag nog niks van Minerva vernomen. Ondertussen ook Lidl maar weer een bericht verzonden en kreeg de volgende reactie:

[...]

De support vanuit Lidl zelf lijkt dus iig wel goed te zijn.
Het einde lijkt nu dan toch in zicht te komen. Nadat onze eigen fietsenmaker en 1 van de geadviseerde online fietsenmakers aangaven geen support te doen op Lidl fietsen, kwam de derde met een offerte voor een nieuwe accu. De offerte was € 499 en omdat die bijna gelijk was aan de aanschafwaarde van € 699 kreeg ik het voorstel om de fiets op te laten halen en het aankoopbedrag terug te krijgen. We zullen wel op zoek moeten naar een andere fiets, maar het langlopende verhaal met de Lidl is dan iig bijna ten einde gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:31
Goedemorgen,

Ik heb een paar vragen over de Crivit Urban Ebike.

- Zou hier een mogelijkheid zijn (met wat aanpassing) om het stuur in hoogte te kunnen verstellen? Zo ja, wat zou ik dan het beste kunnen doen?

- Is er een mogelijkheid om de quicklock van het zadel (waarmee je hem in hoogte verstelt) op een slot te zetten? Nu lijkt het me mogelijk om zo het zadel en de hele accu te jatten als iemand daar zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
Sincere1983 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:34:
Goedemorgen,

Ik heb een paar vragen over de Crivit Urban Ebike.

- Zou hier een mogelijkheid zijn (met wat aanpassing) om het stuur in hoogte te kunnen verstellen? Zo ja, wat zou ik dan het beste kunnen doen?

- Is er een mogelijkheid om de quicklock van het zadel (waarmee je hem in hoogte verstelt) op een slot te zetten? Nu lijkt het me mogelijk om zo het zadel en de hele accu te jatten als iemand daar zin in heeft.
Met een andere stuurpin zou dit moeten lukken.

Het zadel zit wel degelijk vast met een slot hoor, je kan deze wel in hoogte verstellen maar er niet uithalen als het slot actief is.

Vandaag leveren ze de 2de fiets Crivit Urban y voor mijn vrouw :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Humma Kavula schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:09:
[...]
De Gazelle doet dat niet inderdaad maar ik heb er serieus nog eentje staan die dat wel doet, mijn oude Sparta RXS+. Die doet daadwerkelijk recuperatie.
Dat werkt idd vaak alleen bij Direct Drive motoren (die grote pannekoeken in het achterwiel). Collega had ooit een Koga die het ook deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Phoolie schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:58:
..... omdat die bijna gelijk was aan de aanschafwaarde van € 699 kreeg ik het voorstel om de fiets op te laten halen en het aankoopbedrag terug te krijgen. .....
Het hele aankoopbedrag retour?
Dat is best netjes en heb je toch bijna 3 jaar plezier gehad van de ebike..

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 30-04-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 16:19
elinx schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:37:
[...]
Het hele aankoopbedrag retour?
Dat is best netjes en heb je toch bijna 3 jaar plezier gehad van de ebike..
Ja, ik had liever dat de fiets het gewoon nog zou doen. Maar het is wat mij betreft een nette oplossing op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:31
J rock schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:24:
[...]

Het zadel zit wel degelijk vast met een slot hoor, je kan deze wel in hoogte verstellen maar er niet uithalen als het slot actief is.

Kijk, dat is goed te weten ! Dank je wel.
Wat voor stuurpin zou ik dan naar moeten kijken? Ik ben daar verder totaal niet in thuis dus hoop dat iemand me verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
J rock schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:24:
[...]

Wellicht dat ik naar de verkeerde fiets kijk, maar ik zie toch echt een stuurpen met geïntegreerd stuur? Om dit aan te kunen passen moet er dan een verstelbare stuurpen op inclusief een ander stuur. Dat is nou een groot nadeel aan al die 1-size-fits-all fietsen met custom onderdelen zoals Cowboy, Veloretti en Lidl. Het ziet er allemaal slick uit, totdat je graag de ergonomie wil aanpassen. Daarnaast moet er ook gekeken worden hoeveel speling de voor- en achterremkabels hebben: zijn deze lang genoeg om het stuur te verhogen? Anders moeten deze verlengd worden en dat is een zeer kostbaar geintje voor een Lidl fiets (Al zie ik in de video's dat de kabels relatief lang zijn, daar lijkt wel wat speling in te zitten voor een hoger stuur).

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 30-04-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Sincere1983 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:22:
...
Wat voor stuurpin zou ik dan naar moeten kijken? ....
Aan de zijkant (zie pijl) zitten 2 imbus klembouten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jERgfz3AgilXpNtoLcc6q2JEx88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X87rBBUC8OCJhuPAJKQfLUFd.jpg?f=user_large
Het hangt ervan af wat de maat is van de buis daaronder.
Als die standaard is dan is een andere (evt. verstelbare) voorbouw mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQobA4Azc_pYDkhBvF8y8-glFNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uLWIKuFBS967UDcdLpPj8E30.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCV4UuPlw2a3HBzUGCacQ5_OK2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKX9xh57ypA4RBYR4AHi7n2m.jpg?f=fotoalbum_large

Echter is niet duidelijk hoe de stuurbeugel aan de voorbouw zit bevestigd (zie cirkel en commentaar @stin00)
Als de stuurbeugel niet standaard (31,8mm of 25,4mm) en er niet afgehaald kan worden is ook een andere stuurbeugel nodig. Die kan je eventueel ook nog wat hoger (rise) kiezen, maar dan moeten de kabels nog wel lang genoeg zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2UJqrt4kEB95NmmuAjJUZjBiZI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iu6q3rHHC8D38VzZ1X9Csxzi.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 30-04-2024 14:18 ]

Pagina: 1 ... 190 ... 226 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam