Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 189 ... 229 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
fjorden schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:44:
Al even briljant. Een dremel heb ik wel liggen, daar ga ik mee experimenteren en laat nog wel de uitkomst weten (volgende week pas weer tijd, dus duurt eventjes).
Een paar weken geleden was ik aan het stoeien om de bouten van de Yamaha middenmotor los te krijgen. Die zaten flink vast. Ook met kwaliteits inbussleutels kreeg ik het niet zelf los.

Dankzij de tips hier op het forum (met de dremel ruimte creeren, wat uiteindelijk voor het eerste begin met de slijptol werd) en met hulp van de gouden handjes van medetweaker Foxhill is het uiteindelijk gelukt. Alternatief was een inbussleutel vastlassen aan de kop, maar aangezien ik wel een slijptol en dremel heb, maar geen lasapparaat, heb ik dat eerst maar geprobeerd. Gelukkig wel een vaste hand en niet uitgeschoten met de slijptol.

Geleerde lessen:
borging bij de moer flink heet stoken, zodat deze vloeibaar wordt en minder wrijving heeft;
kwaliteitsgereedschap heeft minder speling, dus vernaggel ik de kop van de bout minder snel;
kwaliteitsgereedschap met beleid gebruiken, zodat niet alsnog de kop kapot gaat (ik had de sleutel verlengd om het moment te vergroten, geen goed idee).

Uiteindelijk kan ik nu weer vrolijk fietsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08
@Flappiewappie Weet je wat voor riem ze hebben gebruikt voor de Lemmo One mk2?

[ Voor 15% gewijzigd door Vaevictis_ op 12-04-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:01:
@Flappiewappie Weet je wat voor riem ze hebben gebruikt voor de Lemmo One mk2?
Ik heb het even de klantenservice chat gevraagd, ze geven alleen aan dat het een 'non-branded' belt is. Ik heb ooit een Cowboy 1 gehad met merkloze riem en dat was drama. Na ~3500 KM versleten en vervangen, dat moest via Cowboy zelf omdat het een custom onderdeel was. Het feit dat Lemmo alleen zegt 'non-branded' belt zorgt voor alarmbellen.

Zou toch om een Gates CDX belt gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 12-04-2024 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 18:08
stin00 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:12:
[...]

Ik heb het even de klantenservice chat gevraagd, ze geven alleen aan dat het een 'non-branded' belt is. Ik heb ooit een Cowboy 1 gehad met merkloze riem en dat was drama. Na ~3500 KM versleten en vervangen, dat moest via Cowboy zelf omdat het een custom onderdeel was. Het feit dat Lemmo alleen zegt 'non-branded' belt zorgt voor alarmbellen.
Ik heb het nagevraagd Gates CDX riem. Is nagevraagd bij een expert. Dat is voor mij wel een koopsignaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:03:
[...]

Ik heb het nagevraagd Gates CDX riem. Is nagevraagd bij een expert. Dat is voor mij wel een koopsignaal.
Ja erg vreemd dat de klantenservice chat 'non-branded belt' aangaf, want ik zag op https://www.lemmofuture.com/nl/pages/specifications ook staan: "Enkele versnelling, Gates CDX 50-19t" wanneer je riem aandrijving selecteert.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 12-04-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00
kNarf_ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:00:
Ik heb de Crivit Urban E-Bike van Lidl besteld en gisteren geleverd gekregen. Mooi ding en heb er een kort proefritje op gemaakt dat goed beviel. Echter overweeg ik toch om hem weer te retourneren, en wel om de volgende reden:

Eén van de belangrijkste redenen om voor dit model te gaan is het feit dat er een kinderzitje op de bagagedrager zou moeten kunnen worden gemonteerd. Dit staat op de productpagina van Lidl (onderaan bij veelgestelde vragen) en ook in de handleiding en quick start guide, die ik voor de aanschaf had geraadpleegd. Daarin staat een tekening met daarop een zijaanzicht van de fiets, waarop een kinderstoeltje is gemonteerd op de bagagedrager.

Nu wil ik een kinderstoeltje uitzoeken, echter blijkt dat tot nu toe bij alle achterzitjes die ik ben tegengekomen (Bobike, Qibbel etc.) als vereiste wordt gesteld dat de bagagedrager minimaal 11 of 12 centimeter breed moet zijn. Die van de Crivit Urban E-Bike is minder dan 10 centimeter breed (9,8 oid...) Ik vraag me sterk af of er uberhaupt een kinderstoeltje bestaat die hier op past...

Heb al contact gezocht met het servicenummer dat in de handleiding staat. Dit bleek gewoon de klantenservice van Lidl te zijn waar je ook vragen kunt stellen over bijvoorbeeld een pak melk, en de mevrouw die ik aan de lijn kreeg kon mij dan ook niet verder helpen. Ze gaf wel aan het te zullen laten uitzoeken en dat ze er binnen 5 werkdagen per e-mail op terugkomen. Dat duurt me wel een beetje lang eigenlijk.

Ik heb wat onderzoek gedaan en volgens mij zou deze universele opzetdrager van Steco uitkomst moeten bieden. Die plaats je op de bagagedrager, en daar zou dan weer een kinderzitje op kunnen worden gezet. Ik wil echter wel zeker weten of dat allemaal veilig is.

Als dit al zou werken, vind ik het wel raar dat dit op deze manier zou moeten omdat ik de handleiding een beeld wordt geschetst dat er gewoon een achterzitje op de bagagedrager kan worden gezet. Het voelt daarom eerlijk gezegd een beetje alsof ik ben misleid door de informatie op de website van Lidl. Ik heb op de Belgische website van Lidl ook al twee reviews gezien van mensen die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.

Weet iemand toevallig of er toch achterzitjes bestaan die ik op deze fiets zou kunnen plaatsen, of dat de Steco opzetdrager inderdaad een oplossing biedt? Verder vind ik het een fijne fiets en ik zou het jammer vinden om hem om deze reden te moeten terugsturen, maar uiteindelijk moet mijn dochtertje toch echt bij mij op de fiets kunnen zitten :o
Ik heb gisteren net de crivit besteld met dezelfde gedachte, een kinderzitje achterop. Dus ik ben heel erg benieuwd hoe en wat.
Volgens mij kunnen zitjes met buismontage ook niet omdat de verticale buis te dik is ivm de accu.
Zodra de fiets binnen is ga ik controleren of de thule yepp nexxt maxi misschien toch past.
En wellicht past een volledig andere bagagedrager wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 12:12
Een vraag over Bosch Smartsysteem met Enviolo Automatic.

Mijn moeder heeft een 2024 model fiets met een Bosch Smartsysteem en een Enviolo naaf. De cadans wordt geregeld via het Bosch display. Nu krijgt mijn rmoeder egelmatig de melding dat de Bosch eenheid geen contact of verbinding kan maken met de Enviolo naaf.

Haar fietsenmaker geeft aan dat het probleem bij Bosch bekend is maar dat er nog een oplossing voor is vanuit Bosch.
Wie weet meer???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:59
Athome schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:17:

Mijn moeder heeft een 2024 model fiets met een Bosch Smartsysteem en een Enviolo naaf. De cadans wordt geregeld via het Bosch display. Nu krijgt mijn rmoeder egelmatig de melding dat de Bosch eenheid geen contact of verbinding kan maken met de Enviolo naaf.

Haar fietsenmaker geeft aan dat het probleem bij Bosch bekend is maar dat er nog een oplossing voor is vanuit Bosch.
Wie weet meer???
Recente software versies hadden wat problemen. De laatste software zou goed moeten zijn. Beide kun je zelf updaten.

De Enviolo app installeren op de mobiel. Koppelen door de witte knop (met ledjes erachter) op de interface in te houden en vervolgens in de app verbinden. Vervolgens updaten.

Bosch via de Flow app updaten. Eerste keer moet je een login aanmaken en de fiets koppelen. De aanknop van de fiets inhouden en vervolgens in de Flow app koppelen.

Een ander bekend ‘probleem’ is dat de interface met twee apparaten tegelijk kan koppelen. Als je een gekoppelde mobiel en een Enviolo stuur bediening in de buurt hebt is soms de fiets de derde, die dan dus niet kan verbinden. Oplossing is de Enviolo knoppen van het stuur afhalen en de batterij er even uithalen. Dan weet je zeker dat de fiets nummer 1 of 2 is, en niet nummer 3 die probeert te verbinden. Die knoppen werken naar mijn mening sowieso minder intuïtief dan de bediening via Bosch.

Als dat beide niet helpt zul je moeten wachten op nieuwere software. Laat je even weten hoe het ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-08 13:22
defusion schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:17:
[...]

Stella schreef je af ivm onderhoud. Wat heb je daar precies van gehoord? Gebruiken die bijzondere merk-eigen onderdelen die lastig te krijgen zijn ofzo?
Wij hebben 2 Stella's , een Morena Premium FI en een Tierra Pro . Beide zijn topfietsen en afgemonteerd met Bosch Performance Line CX motor , en eentje met Bosch Powertube 625 Accu en de ander 750 w/u. Bosch Kiox display , Riemaandrijving Gates CDX en Enviolo Trekking Automatiq. Verder heeft de Tierra Pro ook nog ABS van BluBrake op de Hydraulisch bediende schijfremmen.
Wij zijn zeer content over deze fietsen en Stella in Roermond heeft een uitstekende service met goede monteurs. De Stella's met midden motoren maken altijd gebruik van Bosch en Shimano techniek welk overal verkrijgbaar is. Voorwielmotoren zijn echter wel van eigen merk. Maar de rest van de onderdelen zijn allemaal A Merken welke andere goede merken ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
GeorgeBfast schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:01:
[...]

Wij hebben 2 Stella's , een Morena Premium FI en een Tierra Pro . Beide zijn topfietsen en afgemonteerd met Bosch Performance Line CX motor , en eentje met Bosch Powertube 625 Accu en de ander 750 w/u. Bosch Kiox display , Riemaandrijving Gates CDX en Enviolo Trekking Automatiq. Verder heeft de Tierra Pro ook nog ABS van BluBrake op de Hydraulisch bediende schijfremmen.
Wij zijn zeer content over deze fietsen en Stella in Roermond heeft een uitstekende service met goede monteurs. De Stella's met midden motoren maken altijd gebruik van Bosch en Shimano techniek welk overal verkrijgbaar is. Voorwielmotoren zijn echter wel van eigen merk. Maar de rest van de onderdelen zijn allemaal A Merken welke andere goede merken ook gebruiken.
Dat hetbij een aantal vestigingen goed gaat is prima. Maar je moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat Stella een tijdjeop omvallen heeft gestaan, en dat die fietsen met A-merkonderdelen ook gewoon even veel kosten als een vergelijkbare fiets van een klassiek merk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Lieuwe15 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:53:
[...]

Ik heb gisteren net de crivit besteld met dezelfde gedachte, een kinderzitje achterop. Dus ik ben heel erg benieuwd hoe en wat.
Volgens mij kunnen zitjes met buismontage ook niet omdat de verticale buis te dik is ivm de accu.
Zodra de fiets binnen is ga ik controleren of de thule yepp nexxt maxi misschien toch past.
En wellicht past een volledig andere bagagedrager wel.
Ik ben vanmiddag naar de lokale fietsenmaker geweest en heb gevraagd of hij een oplossing heeft.

Hij kwam ook met de Steco adapter en zei dat dat wel gaat lukken met een gangbaar fietszitje. Een andere bagagedrager was volgens hem niet mogelijk, hoewel dat me ook wat mooier lijkt. Dus ik heb de adapter maar besteld, met een zitje van Polisport en morgen wordt het er opgezet. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Er staan /stonden zoveel merken op omvallen het laatste jaar. Sommige zitten nog steeds in moeilijk vaarwater. Kijk naar de Accel groep , Van Moof en Qwic vielen helemaal om. Flyer zat in zwaar weer. Giant in surseance van betaling , Enz. Maar die Stella Morena van mij heb ik eind deze maand 2 jaar en koste toen €3700 en er was toen echt geen enkel ander merk die een zelfde fiets met zulke specificaties konden leveren voor dat geld. De Stella Tierra Pro heb ik voor mijn vrouw gekocht in de actie die tot tweede paasdag liep. Kost normaal en dus ook op dit moment 4999 euro en ik heb hem gehad voor €4300. Veel geld maar is ook een top fiets met top afmontering. Bosch CX , Bosch Powertube 750 , Bosch Kiox 300 , Enviolo Trekking Autmatiq , Gates CDX Belt drive , BluBrake ABS , Dim en grootlicht , remlicht . Geen zichtbare lasnaden , prachtige kabelintegratie direct bij het stuur weg. Brede Scalato Ruvido 57 mm 29 inch banden.
MIK systeem op bagagedrager. Zeer goede zadelpenvering en voorvork met grote veerweg.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zv40CRHS/20240315-165631.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GeorgeBfast op 12-04-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Athome schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:17:

Wie weet meer???
Mijn vrouw heeft het met haar Stella Tierra Pro ook eenmaal gehad dat het niet met elkaar communiceerde. Maar de fiets een keertje uitzetten en opnieuw aan was voldoende om het weer te laten werken. Bij mijn Stella Morena Premium FI werkt het altijd probleemloos maar die heeft nog geen Smart systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Foxhill schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:17:
[...]

Recente software versies hadden wat problemen. De laatste software zou goed moeten zijn. Beide kun je zelf updaten.

De Enviolo app installeren op de mobiel. Koppelen door de witte knop (met ledjes erachter) op de interface in te houden en vervolgens in de app verbinden. Vervolgens updaten.

Bosch via de Flow app updaten. Eerste keer moet je een login aanmaken en de fiets koppelen. De aanknop van de fiets inhouden en vervolgens in de Flow app koppelen.

Een ander bekend ‘probleem’ is dat de interface met twee apparaten tegelijk kan koppelen. Als je een gekoppelde mobiel en een Enviolo stuur bediening in de buurt hebt is soms de fiets de derde, die dan dus niet kan verbinden. Oplossing is de Enviolo knoppen van het stuur afhalen en de batterij er even uithalen. Dan weet je zeker dat de fiets nummer 1 of 2 is, en niet nummer 3 die probeert te verbinden. Die knoppen werken naar mijn mening sowieso minder intuïtief dan de bediening via Bosch.

Als dat beide niet helpt zul je moeten wachten op nieuwere software. Laat je even weten hoe het ging?
De Enviolo knoppen zijn bij aankoop al verwijderd. Weet niet zeker of deze in de app ook verwijderd zijn. Heb via de Flow app de boel update gegeven waar een update voor was. Kreeg de indruk dat de update vooral voor het Kiox display was.
Ik ga kijken maar dit duurt nog wel even. Moeders woont niet kort in de buurt. Daarom ga ik er niet alleen voor even prutsen aan de fiets er naar toe.

Op he Dutch-Id forum lees ik dat het probleem al sinds 3e kwartaal 2023 aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:56
GeorgeBfast schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:55:
Er staan /stonden zoveel merken op omvallen het laatste jaar. Sommige zitten nog steeds in moeilijk vaarwater. Kijk naar de Accel groep , Van Moof en Qwic vielen helemaal om. Flyer zat in zwaar weer. Giant in surseance van betaling , Enz.
Je gooit hier minimerken en grote concerns op een hoop. Juist de minimerken (waaronder Stella) vallen bij bosjes om. Stella is langs het randje gegaan en er zijn nog steeds wel problemen met dealers. Dat is ook niet vreemd, de marges bij Stella zijn dunner dan dun en dat betekent dat er ergens keihard bezuinigd is zowel op onderdelen (en dat zie je wel degelijk aan de specs)als op service.

Dat Accell het niet lekker heeft (en dan krijgen ze nog een flinke mep via babboe) is ook niet prettig, maar de kans dat dan Batavus, Koga, Sparta omvallen is nihil. Dat is een ander product met een grotere marge waar in het ergste geval "gewoon" weer een koper voor wordt gevonden. Giant idem ditto; die verkopen100x zoveel fietsen per jaar als Stella (6 miljoen versus 60.000).

Dus dat er hier nog steeds heel voorzichtig wordt omgegaan met adviseren van Stella begrijp ik, ik vind het ook nog te onduidelijk hoe gezond het bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Laatst online: 08:51
Athome schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:37:
[...]

De Enviolo knoppen zijn bij aankoop al verwijderd. Weet niet zeker of deze in de app ook verwijderd zijn. Heb via de Flow app de boel update gegeven waar een update voor was. Kreeg de indruk dat de update vooral voor het Kiox display was.
Ik ga kijken maar dit duurt nog wel even. Moeders woont niet kort in de buurt. Daarom ga ik er niet alleen voor even prutsen aan de fiets er naar toe.

Op he Dutch-Id forum lees ik dat het probleem al sinds 3e kwartaal 2023 aanwezig is.
Ik herken het probleem.
Hier een dutch id phantom s75 en ik heb intermittent inderdaad de vervelende 1B7610 (kan niet koppelen).
De beste tip is al gegeven.

1. Uit en weer aanzetten (desnoods paar keer en dan pakt hij hem toch soms op)
2. Wachten op een verdere software update (ik zit op laatste bosch firmaware en enviolo firmware, desondanks komt het soms voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
roffeltjes schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:16:
[...]

Je gooit hier minimerken en grote concerns op een hoop. Juist de minimerken (waaronder Stella) vallen bij bosjes om. Stella is langs het randje gegaan en er zijn nog steeds wel problemen met dealers. Dat is ook niet vreemd, de marges bij Stella zijn dunner dan dun en dat betekent dat er ergens keihard bezuinigd is zowel op onderdelen (en dat zie je wel degelijk aan de specs)als op service.
Onjuist want Stella heeft helemaal geen dealers. Specs en onderdelen zijn gewoon goed voor mekaar. Ze hebben echt wel een mooie serie fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:30:
Na 5 lange weken heb ik eindelijk m’n fatbike Phatfour.
Vandaag ruim 40 km op gefietst. Rijdt erg fijn en lekker.
[Afbeelding]
Hoe bevalt hij tot nu toe?
Wat zijn de plus en min punten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
GeorgeBfast schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:34:
[...]

Onjuist want Stella heeft helemaal geen dealers. Specs en onderdelen zijn gewoon goed voor mekaar. Ze hebben echt wel een mooie serie fietsen.
Wellicht geen dealers zoals Gazelle en Batavus maar wel veel winkels en servicepunten. Dat kost ook geld. Die worden betaald vanuit de marge. Lagere marges betekent automatisch minder service. Zolang de fabrieksgarantie loopt zal het wel goed gaan. Maar zodra deze is afgelopen, moet je het doen met de winkelier zelf. Dan zie je pas goed wat marges met service doet.

Specs en onderdelen zegt niet alles.
Op onderdelen als de Bosch motor valt niet veel te bezuinigen. Wel op alles wat je zelf in de hand hebt (als fabrikant).
Hoe is alles in elkaar gezet?
Wordt er gekeken wat de beste route voor een kabel door het frame is?
Hoe zijn de frames gelast en van welk materiaal?
Welke diktes zijn gebruikt?
Ook dit zijn allemaal kosten.
Hierop wordt heel veel bezuinigd om lagere verkoopprijzen te kunnen halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
GeorgeBfast schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:34:
[...]

Okay, ze hebben eigen winkels... what's in a name.... dat kost gewoon geld op een flinterdunne marge.

Betreft specs, met echt alle respect, ook de duurste Stela fietsen zijn niet zo goed afgemonteerd. Het vergt wel iets verder kijken dan de BOSCH CX/ENVIOLO/GATES waar ze mensen mee lokken. De afmontage is gewoon niet in balans.

Stella snijdt fors in de kosten door goedkope banden te kiezen van een c-merk, een c-merk remmen, no-name voorvork, no-name zadelpen, no-name wielen. Dat is heel objectief op een fiets van 4599 echt niet "goed voor mekaar". En ja, dat kwaliteitsverschil merk je, een Schwalbe band rijdt echt beter, een a-merk voorvork (Suntour/Rockshox) rijdt beter, gaat langer mee en is te servicen. Over wielen staan hier ook meerdere posts waarbij het belang van een goed wiel sterk naar voren komt. Dat betekent niet dat je Stella niet rijdbaar is of over een jaar in elaar stort, maar als je een referentiekader hebt is zoiets echt voelbaar. Liever dan een lagere stap motor en naaf met een afmontage die meer in balans is.

Ik zeg het elke keer... maar wil je perse een goede, uitgebalanceerde afmontage voor een scherpe prijs ontkom je niet aan Duitse merken. Prijsvechter Cube zit honderden euro's lager in prijs (richting de 1000,-) met allemaal goede onderdelen waarbij ze of een A-merk kiezen of het op spec bestellen in Azie als eigen merk (en dat is dus spul waar ze volledig achter staan).

Daarom blijft Stella gewoon een lastig verhaal... als je echt op specs/prijs-kwaliteit wil kopen zijn er veel betere keuzes. Wil je op service selecteren (mijn eeuwige advies...) is Stella ook niet direct de eerste keuze. Dat maakt jouw keuze niet slecht, maar als je het puur vanwege de specs hebt gedaan is het niet een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44
@roffeltjes Rockshox is een A merk, Suntour een B. Imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Mijn Stella Morena FI is gewoon afgemonteerd mer Schwalbe banden en Ryde velgen welke veel andere merken ook gebruiken. De Tierra Pro van mijn vrouw heeft nog bredere Scalato Ruvido banden. Goedkopere Stella modellen hebben Vredestein antilekbanden. Ook dat is gewoon een A merk. Verder hebben ze bij de duurdere modellen de kabelintegratie netter voor elkaar dan veel andere merken. En de voorvork en zadelpen blijven gewoon heel na bijna 6000 km . Ik ben gewoon vol lof over deze fietsen omdat ze het gewoon goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
maartend schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:49:
@roffeltjes Rockshox is een A merk, Suntour een B. Imho
Qua naamsbekendheid... maar Suntour is serieus goed met pros in Slopestyle, Enduro... en drie wereldtitels in XC in 2023.

Suntour is minder high end dan Rockshox, maar een A-merk is het wel degelijk (zeker in het touring segment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
GeorgeBfast schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:59: Ik ben gewoon vol lof over deze fietsen omdat ze het gewoon goed doen.
Dat is fantastisch! Het is heel goed dat jij blij bent.

Maar het verandert er niets aan dat de onderdelen die Stella nu monteert C-merk of no-name zijn die niet passen op een fiets van 4599,- .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:47
Ik heb recent de Gazelle Grenoble besteld, 50nm bosch midden motor en accu in het frame.
Heb ook gekeken naar wat andere merken, Sparta, Batavus, maar ik vond de Grenoble er het mooiste uit zien en heerlijk fietsen met de verende zadelpen.

Hoop dat het een goede koop is geweest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
jesse! schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:30:
Ik heb recent de Gazelle Grenoble besteld, 50nm bosch midden motor en accu in het frame.
Heb ook gekeken naar wat andere merken, Sparta, Batavus, maar ik vond de Grenoble er het mooiste uit zien en heerlijk fietsen met de verende zadelpen.

Hoop dat het een goede koop is geweest :)
Dat lijkt me wel, Gazelle maakt gewoon hele degelijke fietsen. Ik wacht nog ongeduldig op de levering van een Gazelle Ultimate C380 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
stin00 schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:35:
[...]

Dat lijkt me wel, Gazelle maakt gewoon hele degelijke fietsen. Ik wacht nog ongeduldig op de levering van een Gazelle Ultimate C380 :D
Dat is helemaal een mooi ding.
Ik ga mn fiets alleen gebruiken voor toeren, dus wil een stadsfiets / comfortabele / rechtop houding.
Geen actieve houding, dus veel fietsen vielen al af bij Gazelle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:11
roffeltjes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:11:
[...]
Decathlon maakt fijne rugtassen met haken die volgens mij wel op de onderste buis zouden moeten passen.

Ze hebben een splitsbare rugtas die dan aan beide zijden hangt en een enkele die aan één zijde hangt, Wij hebben beide types en zijn er echt ontzettend blij mee.
Dank je voor de tip! Ik zie inderdaad een paar tassen met "compacte" haken en ook de splitsbare rugzak die je waarschijnlijk bedoelt (van Elops) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44
roffeltjes schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:57:
[...]

Qua naamsbekendheid... maar Suntour is serieus goed met pros in Slopestyle, Enduro... en drie wereldtitels in XC in 2023.

Suntour is minder high end dan Rockshox, maar een A-merk is het wel degelijk (zeker in het touring segment).
Ok, ik geloof je. Voor mij stond dit nog steeds als B. Maar dit overtuigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieuwe15
kNarf_ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:49:
[...]

Ik ben vanmiddag naar de lokale fietsenmaker geweest en heb gevraagd of hij een oplossing heeft.

Hij kwam ook met de Steco adapter en zei dat dat wel gaat lukken met een gangbaar fietszitje. Een andere bagagedrager was volgens hem niet mogelijk, hoewel dat me ook wat mooier lijkt. Dus ik heb de adapter maar besteld, met een zitje van Polisport en morgen wordt het er opgezet. Ben benieuwd!
Is het inmiddels gelukt?
Ik heb vandaag de fiets binnen gelregen en direct even in elkaar gezet. Wat mij opviel is dat de riemspanning af fabriek erg laag staat en de uitlijning van de riem was ook niet perfect.
Met de gates app gecontroleerd en hij kwam op ±27Hz uit waar deze (singlespeed) tussen de 45 en 65 Hz hoort te zitten.
Afgesteld en hij zit nu op ±52Hz en de riem loopt wat netter in het midden (trekt alsnog wel naar een zijkant, maar het is ook geen centertrack riem).
Wellicht zelf nog even controleren of laten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Lieuwe15 schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:24:
[...]

Is het inmiddels gelukt?
Ik heb vandaag de fiets binnen gelregen en direct even in elkaar gezet. Wat mij opviel is dat de riemspanning af fabriek erg laag staat en de uitlijning van de riem was ook niet perfect.
Met de gates app gecontroleerd en hij kwam op ±27Hz uit waar deze (singlespeed) tussen de 45 en 65 Hz hoort te zitten.
Afgesteld en hij zit nu op ±52Hz en de riem loopt wat netter in het midden (trekt alsnog wel naar een zijkant, maar het is ook geen centertrack riem).
Ik zie in de specs dat het Gates sidetrack is. Dan kan testen met Hz.

Helaas moet je na een paar honderd kilometer opnieuw. Goede riemen rekken niet, maar frames zetten zich wel. En in dit geval (sidetrack) veranderd ook de diameter van je riem wielen met slijtage (niet bij CDN/CDX).

Naar de zijkant lopen mag echt niet gebeuren. Dan is de uitlijning niet in orde.

Wel twijfelachtige riem voor deze fiets. Mag volgens Gates niet op een ebike, maar zelfs ook niet op een niet-ebike single speed.

[ Voor 37% gewijzigd door Foxhill op 15-04-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Het is wel degelijk een Gates riem:
https://nl.gatescarbondrive.com/products/sidetrack

Uiteraard is die app niet echt nauwkeurig en zijn er betere methodes, maar je moet ergens een basis nemen (tandriemen worden vaak gemeten door frequentie). En het verschil tussen 27 en 52Hz is ook wel waarneembaar door er gewoon naar te luisteren.

Vanuit de winkel stond de riem strak aan 1 kant en nu trekt hij onder spanning een beetje off-center (want extra trekkracht door de riem geeft minimale vervorming in het frame).

Ergens moet natuurlijk een keer op bezuinigd worden.
Mocht deze versleten zijn, dan kan ik altijd kijken of het vervangen kan worden door een ander type (ook andere pulleys).

[ Voor 14% gewijzigd door Lieuwe15 op 15-04-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Foxhill schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:00:
[...]

Ik zie in de specs dat het Gates sidetrack is. Dan kan testen met Hz.

Helaas moet je na een paar honderd kilometer opnieuw. Goede riemen rekken niet, maar frames zetten zich wel. En in dit geval (sidetrack) veranderd ook de diameter van je riem wielen met slijtage (niet bij CDN/CDX).

Naar de zijkant lopen mag echt niet gebeuren. Dan is de uitlijning niet in orde.

Wel twijfelachtige riem voor deze fiets. Mag volgens Gates niet op een ebike, maar zelfs ook niet op een niet-ebike single speed.
Maakt riemspanning zoveel uit?

Mijn inziens kan deze beter iets los zitten want mij lijkt dat de lagers anders snel slijten of heb ik het mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
jimh307 schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:35:
[...]

Maakt riemspanning zoveel uit?

Mijn inziens kan deze beter iets los zitten want mij lijkt dat de lagers anders snel slijten of heb ik het mis?
Te strak is slecht voor de lagers. Te los is slecht voor de ‘tandjes’ op je riem. Moet gewoon op spanning zijn. Dus niet een beetje los zoals een ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Ja. Ik was te snel en had de reactie al aangepast.

Je kunt zelfs naar een gewone ketting later. Lekker voordelig en doet t prima!

Bevalt de fiets verder?

[ Voor 17% gewijzigd door Foxhill op 15-04-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:10
Foxhill schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:00:
[...]
Dat staat toch niet in de beschrijiving van Gates waar @Lieuwe15 naar verwijst? Daar wordt gesproken over niet geschikt voor een doortrapper: daar kan ik mij iets bij voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Simple mind schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 00:10:
[...]

Dat staat toch niet in de beschrijiving van Gates waar @Lieuwe15 naar verwijst? Daar wordt gesproken over niet geschikt voor een doortrapper: daar kan ik mij iets bij voorstellen!
Klopt. Ik vertaalde het fout vanuit Engels. Fixed gears. Er staat zelfs niet voor een tour-/trekkingfiets.

[ Voor 3% gewijzigd door Foxhill op 16-04-2024 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-08-2024
Fiets: Gazelle stadfiets
Motor: Bafang BBS01 kit

Vandaag stopte mijn elektrische fiets plotseling met werken. Tijdens het fietsen viel ineens alles uit, inclusief het display. Ik heb de accu inclusief bedrading vervolgens losgekoppeld en vastgekoppeld, maar dat lost beide problemen niet op. Wat mij wel opviel: Als ik achteruit loop met de fiets, loopt de motor erg stroef. Fietsen op eigen kracht gaat overigens wel en lijkt er niets aan de hand te zijn..

Wat kan er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:44
Urbanized schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:07:
Fiets: Gazelle stadfiets
Motor: Bafang BBS01 kit

Vandaag stopte mijn elektrische fiets plotseling met werken. Tijdens het fietsen viel ineens alles uit, inclusief het display. Ik heb de accu inclusief bedrading vervolgens losgekoppeld en vastgekoppeld, maar dat lost beide problemen niet op. Wat mij wel opviel: Als ik achteruit loop met de fiets, loopt de motor erg stroef. Fietsen op eigen kracht gaat overigens wel en lijkt er niets aan de hand te zijn..

Wat kan er mis zijn?
-Accu overleden
-Display overleden
- Afgaande op het weer: ergens water terecht gekomen waar geen water hoort te zijn?

Ik kan nog wel even doorgaan als je wilt? Heb je een testknop op je accu? (waarmee je kan zien in hoeverre de accu nog opgeladen is). Ik zou daar eens beginnen. Slechte accu's hebben nog wel eens de neiging om ineens uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 11:42
dennisfr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:04:
[...]

-Accu overleden
-Display overleden
- Afgaande op het weer: ergens water terecht gekomen waar geen water hoort te zijn?

Ik kan nog wel even doorgaan als je wilt? Heb je een testknop op je accu? (waarmee je kan zien in hoeverre de accu nog opgeladen is). Ik zou daar eens beginnen. Slechte accu's hebben nog wel eens de neiging om ineens uit te vallen.
Display overleden valt af lijkt mij, dan zou de accu+motor gewoon door moeten werken. Als ik mag gokken zou ik ook op de accu gokken, of een verbindend deel nabij de accu. Op naar de fietsenmaker ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hoe bepaal ik de (dag)waarde van een tweedehands elektrische fiets?
Voor auto's zijn er diverse rekenmodellen aanwezig, maar voor fietsen kan ik er niet zo één vinden. Hoe bepaal je de waarde van een tweede hands elektrische fiets? Met welke criteria moet je rekening houden en wat bepaald dan het verval? Ik denk dan aan punten zoals:
  1. Aanschafwaarde van de fiets?
  2. Bouwjaar en verkoopdatum van de fiets?
  3. Aantal kilometers van de fiets?
  4. Kwaliteit van de accu?
  5. Bestaat leveranciers/maker van de fiets nog?
Dit zijn dan wel vragen, maar wat bepaald hoe snel je het vervalt wilt laten lopen vanaf de aanschafwaarde? Als je kijkt naar de jaren in gebruik, kun je de volgende regel hanteren: jaar 1: 30%, jaar 2: 20%, jaar 3: 15%, jaar 4: 10%). Voor de accu is het lastig zelfstandig batterij conditie te controleren, kun je een rekenregel maken aan de hand van kilometers en wattage?

Momenteel wil ik graag een elektrische fiets kopen. Ik zoek dan een fiets met een laag framemaat (bandbreedte 46, 47 en 48) kijkend naar de lichaamslengte. Was op Marktplaats aan het kijken, maar veel mensen vragen daar voor een tweede hands fiets van > 3 jaar nog 80% van de nieuwwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Woudloper schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:56:
Hoe bepaal ik de (dag)waarde van een tweedehands elektrische fiets?.....

Momenteel wil ik graag een elektrische fiets kopen. Ik zoek dan een fiets met een laag framemaat (bandbreedte 46, 47 en 48) kijkend naar de lichaamslengte. Was op Marktplaats aan het kijken, maar veel mensen vragen daar voor een tweede hands fiets van > 3 jaar nog 80% van de nieuwwaarde.
Er zullen vast richtlijnen zijn, maar die gelden meestal voor de professionele handel die garantie en service moet geven en er ook op moet verdienen.
Een particulier die zijn ebike te koop aanbiedt spiegelt zich meestal aan de professionele handel, waardoor de vraagprijs veel te hoog is.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. Zolang de vraag hoog is, zijn de prijzen ook hoog.
Ook emotie, imago en zeldzaam aanbod van een merk speelt daarbij een rol.

Trouwens ook een bestaande inruillijst kan achterhaald zijn, dat is bv bij 2e hands auto's gebeurd, en die voor caravan's en campers is zelfs helemaal verdwenen na corona

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 16-04-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Woudloper schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:56:
Hoe bepaal ik de (dag)waarde van een tweedehands elektrische fiets?
Voor auto's zijn er diverse rekenmodellen aanwezig, maar voor fietsen kan ik er niet zo één vinden. Hoe bepaal je de waarde van een tweede hands elektrische fiets? Met welke criteria moet je rekening houden en wat bepaald dan het verval? Ik denk dan aan punten zoals:
  1. Aanschafwaarde van de fiets?
  2. Bouwjaar en verkoopdatum van de fiets?
  3. Aantal kilometers van de fiets?
  4. Kwaliteit van de accu?
  5. Bestaat leveranciers/maker van de fiets nog?
Dit zijn dan wel vragen, maar wat bepaald hoe snel je het vervalt wilt laten lopen vanaf de aanschafwaarde? Als je kijkt naar de jaren in gebruik, kun je de volgende regel hanteren: jaar 1: 30%, jaar 2: 20%, jaar 3: 15%, jaar 4: 10%). Voor de accu is het lastig zelfstandig batterij conditie te controleren, kun je een rekenregel maken aan de hand van kilometers en wattage?

Wat ben je met een rekenmodule als je aan die prijs geen fiets kan vinden...

Sommige verkopers zijn onrealistisch in hun verwachtingen.
Op MP moet je ook wat geluk en tijd hebben tot er iets voorbij komt wat bij je wensen past en aan een correcte prijs verkocht wordt.

Mijn dochter scoorde recent een Koga van 3 jaar oud met Bosch motor voor 1000€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een probleempje met een kapot knopje op het led-schermpje van de ebike van mijn zoon. Het knopje voor het kiezen van de motorstand is echt fysiek kapot en het ding is verder gesealed dus ik kan daar verder niet veel mee. Ik heb een nieuw display gekocht om hem te vervangen maar deze werkt niet goed samen met de fiets. Hij kan hem wel aan/uit zetten, licht en motorstanden 1-2-3 selecteren en de ledjes op het display wijzigen ook wel, maar het licht gaat niet aan en de motor gaat niet draaien, zal dus wel iets zijn met het protocol ofzo. Ik had het vervangende display gekocht bij Amazon eigenlijk gewoon op het uiterlijk (model 790), 36v en de passende connector (groene waterdichte 5-pin). Was goedkoop en de volgende dag in huis, dus ik dacht dat dat wel ging lukken, maar dus niet.

Het is een goedkope fiets, destijds gekocht bij internet-bikes van eigen merk AMIGO E-Pulse. Alle onderdelen zijn standaard, 36v Accu en erin zit een Lishui LSW06-90B1CFSB Controller. Is er iets waar ik op kan letten om wel de juiste vervanging te bestellen, bijvoorbeeld bij aliexpress, of zijn er misschien toch verschillen in aansluitingen bij die connector, of zou ik met een iets geavanceerder kastje met een echt display misschien wel verder kunnen komen? Ik hoef er verder niets aan te veranderen, ik hoop hem alleen voor weinig geld en binnen niet al te lange tijd weer te kunnen gebruiken. Tips zijn dus welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJtp69-O4G4rP8CLKJa2GDx7Bec=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/msmg9L6ZmzHg9alXqQLSUShN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tommie12 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:29:
Wat ben je met een rekenmodule als je aan die prijs geen fiets kan vinden...
Dit ging meer om een wat realistischere discussie te hebben en inzage in de prijsontwikkeling van fietsen.
Sommige verkopers zijn onrealistisch in hun verwachtingen.
Op MP moet je ook wat geluk en tijd hebben tot er iets voorbij komt wat bij je wensen past en aan een correcte prijs verkocht wordt.
Dat merk ik. Hierbij speelt soms ook nog de omgeving/woonplaats een rol. Je merkt dat er in omgevingen waar het modaal inkomen hoog ligt de prijs ineens (onrealistisch) hoog is. Maar ja, zal in deze markt dus ook gewoon een kwestie zijn van vraag en aanbod. Wat de gek ervoor geeft.

Hoopte eigenlijk dat er meer een soortement van (standaard) rekenregel zou zijn rondom elektrische fietsen net zoals er met auto's zou zijn. Dacht hierbij iets te hebben als:

KilomtersVerval jaar 1Verval jaar 2Verval jaar 3
0-1500 (laag)30%10%10%
1500-2500 (gemiddeld)35%15%15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

B64

Woudloper schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:48:
[...]

Dit ging meer om een wat realistischere discussie te hebben en inzage in de prijsontwikkeling van fietsen.

[...]

Dat merk ik. Hierbij speelt soms ook nog de omgeving/woonplaats een rol. Je merkt dat er in omgevingen waar het modaal inkomen hoog ligt de prijs ineens (onrealistisch) hoog is. Maar ja, zal in deze markt dus ook gewoon een kwestie zijn van vraag en aanbod. Wat de gek ervoor geeft.

Hoopte eigenlijk dat er meer een soortement van (standaard) rekenregel zou zijn rondom elektrische fietsen net zoals er met auto's zou zijn. Dacht hierbij iets te hebben als:

0-1500 (laag)30%10%10%
De grote onzekerheid bij gebruikte e-bikes is de staat van de accu, want een vervangende accu is peperduur (en voor sommige oudere modellen niet of heel moeilijk verkrijgbaar).
Zolang die grote onzekerheid bestaat, zal een 'standaard rekenregel' er niet echt komen vrees ik.

Daarbij zijn er diverse geluiden dat de e-bike-markt een beetje aan het inzakken is, wat dus ook een dempend effect heeft op de prijzen van zowel nieuwe als gebruikte fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
he3763 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:47:
Ik heb een probleempje met een kapot knopje op het led-schermpje van de ebike van mijn zoon. Het knopje voor het kiezen van de motorstand is echt fysiek kapot en het ding is verder gesealed dus ik kan daar verder niet veel mee. Ik heb een nieuw display gekocht om hem te vervangen maar deze werkt niet goed samen met de fiets. Hij kan hem wel aan/uit zetten, licht en motorstanden 1-2-3 selecteren en de ledjes op het display wijzigen ook wel, maar het licht gaat niet aan en de motor gaat niet draaien, zal dus wel iets zijn met het protocol ofzo. Ik had het vervangende display gekocht bij Amazon eigenlijk gewoon op het uiterlijk (model 790), 36v en de passende connector (groene waterdichte 5-pin). Was goedkoop en de volgende dag in huis, dus ik dacht dat dat wel ging lukken, maar dus niet.

Het is een goedkope fiets, destijds gekocht bij internet-bikes van eigen merk AMIGO E-Pulse. Alle onderdelen zijn standaard, 36v Accu en erin zit een Lishui LSW06-90B1CFSB Controller. Is er iets waar ik op kan letten om wel de juiste vervanging te bestellen, bijvoorbeeld bij aliexpress, of zijn er misschien toch verschillen in aansluitingen bij die connector, of zou ik met een iets geavanceerder kastje met een echt display misschien wel verder kunnen komen? Ik hoef er verder niets aan te veranderen, ik hoop hem alleen voor weinig geld en binnen niet al te lange tijd weer te kunnen gebruiken. Tips zijn dus welkom.

[Afbeelding]
Ik heb even gezocht op Amigo e-pulse, en ik kan alleen vinden dat de fiets voor zowat 1000€ verkocht werd door 'shady' dozenschuivers, maar nu overal op uitverkocht staat.

Wie zou hiervan nu kennis moeten hebben?
Heb je de verkoper al gecontacteerd?

Ik vrees dat iemand zo'n container fietsen gescoord heeft in China voor 500€, en die dan voor 1000€ verkocht op de Nederlandse markt. En dan ... verkocht is verkocht en service kan je zoeken.

Nu zal het idd zoeken worden. Spijtig toch, want op die manier wordt er behoorlijk wat spul weg gegooid wat normaal veel langer zou moeten leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Woudloper schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:48:
[...]

[...]

0-1500 (laag)30%10%10%
Je kan proberen dat voor jezelf zo te hanteren, en dan alles wat er boven ligt is... verder zoeken.

Ik zou niet zo bang zijn voor de accu, zeker niet als de kilometerstand redelijk is, en als de accu van een gekend merk is. Een accu is niet zo goedkoop, maar kan soms gereviseerd worden, en zo snel verouderen ze nu ook niet. Ik ken mensen die al 10 jaar doen met hun eerste accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
he3763 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:47:
..... Ik heb een nieuw display gekocht om hem te vervangen maar deze werkt niet goed samen met de fiets. .....maar het licht gaat niet aan en de motor gaat niet draaien, zal dus wel iets zijn met het protocol ofzo. Ik had het vervangende display gekocht bij Amazon eigenlijk gewoon op het uiterlijk (model 790), 36v en de passende connector (groene waterdichte 5-pin). .....
Het is niet vreemd dat een op uiterlijk geselecteerd display niet of slechts deels werkt. Dat heeft zoals je zelf al aangeeft met het communicatieprotocol te maken van de controller
Een display cq bedieningsunit hoort daarom bij een bepaalde controller. In jouw geval een display voor een Lishui controller. Merk, type van het display zelf is van ondergeschikt belang.
Eenzelfde merk display kan voor verschillende controllers worden aangeboden, maar zullen niet verwisselbaar zijn, ook niet als de connector wel past.

Wel is het zo dat niet alle functies van een (Lishui) display ondersteunt hoeven te zijn door de controller.
In jouw geval heb je een zeer eenvoudig display, dus als een vervangings display bv een instelling heeft om het vermogen van de motor uit te lezen, kan het zijn dat je huidige controller deze functie niet ondersteunt.

Als de controller onbekend is kun je soms op fietsmerk zoeken, maar dat is minder betrouwbaar, omdat de componenten gewijzigd kunnen zijn.

Ik weet dat Yosepower Lishui kits verkoopt. Ook verkopen ze daar een display voor Lishui. Of die ook voor je LSW06 geschikt is weet ik niet, maar aldaar vragen staat vrij

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 16-04-2024 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Lieuwe15 schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:24:
[...]

Is het inmiddels gelukt?
Een kinderzitje op de Crivit Urban E-Bike werkt super met de Steco adapter 😀 dit is een Polisport Bubbly Maxi, die is er ook heel makkelijk op- en af te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESlE0RLshf81RcCEUAfd0Jkr0Ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dqn2h6wX0GTnKKqfM8WtwbHm.jpg?f=fotoalbum_large

Verder werkt de fiets prima bij mij. Alleen een klein beetje speling in het voorwiel, maar weet niet of dat veel kwaad kan. Aan de riem is mij niets vreemds opgevallen, maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel veel verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Top, ik heb de steco adapter besteld.

Inmiddels even blokje om gedaan op de fiets en het zadel is oncomfortabel hard. Ik ben wel wat gewend van mijn cube delhi pro (2016), maar ik vind deze oncomfortabel hard.
Dus ook even een ander zadel besteld en een stuurpenverlenger.

Ook de riem nog even extra gesteld. Bij het fietsen zit hij nu op het achterste tandwiel gecentreerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
dennisfr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:04:
[...]

-Accu overleden
-Display overleden

Bedankt voor je reactie.

De accu is goed. Althans, volgens de testknop zou die nog vol zijn (was ook opgeladen).
Het zou kunnen dat de display kaduuk is. Gelukkig heb ik ergens nog een reserve. Maar was eigenlijk van plan de motor van het weekend inwendig te inspecteren. Eerst maar eens die display uitproberen, alvorens hieraan te beginnen.

Ik vraag mij alleen af waarom de motor opeens zo stroef loopt als achteruit loop met de fiets. Je kan het haast wel een vastloper noemen. Ook als ik erop fiets, lijkt er enige worsteling te zijn in bepaalde versnellingen van de fiets zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Urbanized schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:35:
[...]

Bedankt voor je reactie.

De accu is goed. Althans, volgens de testknop zou die nog vol zijn (was ook opgeladen).
Het zou kunnen dat de display kaduuk is. Gelukkig heb ik ergens nog een reserve. Maar was eigenlijk van plan de motor van het weekend inwendig te inspecteren. Eerst maar eens die display uitproberen, alvorens hieraan te beginnen.

Ik vraag mij alleen af waarom de motor opeens zo stroef loopt als achteruit loop met de fiets. Je kan het haast wel een vastloper noemen. Ook als ik erop fiets, lijkt er enige worsteling te zijn in bepaalde versnellingen van de fiets zelf.
Jah, duidelijk een lager probleem of het freewheel is heen gegaan.

Je kunt heel veel zelf doen, maar ooit komt het moment dat je het beter uit handen kunt geven voor een motorrevisie. Je kunt niet anders doen dan hem open maken en constateren welke lagers/onderdelen je nodig zult hebben.

Er is dus duidelijk sprake van een defect en het is de keus om het uit handen te geven of niet. Gaat je operatie fout dan zullen de herstelkosten flink stijgen. Overpeins wat wijsheid is in deze. Bij een oud barrel kan er weinig fout gaan, maar bij een beetje deftige fiets zou ik zeker verder gaan informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
jimh307 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:38:
[...]

Jah, duidelijk een lager probleem of het freewheel is heen gegaan.

Je kunt heel veel zelf doen, maar ooit komt het moment dat je het beter uit handen kunt geven voor een motorrevisie. Je kunt niet anders doen dan hem open maken en constateren welke lagers/onderdelen je nodig zult hebben.

Er is dus duidelijk sprake van een defect en het is de keus om het uit handen te geven of niet. Gaat je operatie fout dan zullen de herstelkosten flink stijgen. Overpeins wat wijsheid is in deze. Bij een oud barrel kan er weinig fout gaan, maar bij een beetje deftige fiets zou ik zeker verder gaan informeren.
Het is geen nieuwe fiets en was oorspronkelijk ook niet een elektrisch variant. Ik heb namelijk een Bafang BBS01 kit eraan gehangen. Ik heb 'm al eens geopend en nieuwe vet aangelegd, maar dat was aan de 'buitenste' gedeelte van de motor. Nu moet ik dus de binnenste gedeelte gaan opmaken en dat is iets 'geavanceerder'. Ik zal trouwens wel moeten, want:

1. ik denk niet dat een fietsenmaker op een Aliexpress product zit te wachten
2. het kost teveel om het te laten repareren

De verkoper op Aliexpress helpt ook een handje om de oorzaak te vinden. En klussen kan leuk zijn, mits geen frustraties :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
kNarf_ schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:51:
[...]

Een kinderzitje op de Crivit Urban E-Bike werkt super met de Steco adapter 😀 dit is een Polisport Bubbly Maxi, die is er ook heel makkelijk op- en af te zetten.

[Afbeelding]

Verder werkt de fiets prima bij mij. Alleen een klein beetje speling in het voorwiel, maar weet niet of dat veel kwaad kan. Aan de riem is mij niets vreemds opgevallen, maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet heel veel verstand van heb.
Speling op het voorwiel hoort niet. Moet je de komende paar honderd kilometer wel even laten verhelpen.

Jouw fiets heeft dit, de andere de riem te los. Misschien verstandig om de fiets even een aflever beurt te geven. Lijkt erop dat ze dat niet hebben gehad. En dan na een paar honderd kilometer een eerste beurt.

Wat je bij een beurt doet staat in de openingstopic. Maar riemspanning, lagers afstellen en bijvoorbeeld spaken op spanning brengen zijn toch al dingen die je even moet kennen om ze goed te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Foxhill op 17-04-2024 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Waar staat het framenummer van een ebike? Onder de battery? En weet iemand een goed art2 ringslot die om een Cube Hybrid past? Erg dikke banden.

Wat ik ook irritant vind is dat zowel de fiets als het slot geen bouten hebben om het slot vast te zetten? Dus zitten mooi 2 van die gaten in het frame voor het ringslot en heb je geen bouten.

[ Voor 40% gewijzigd door Santee op 17-04-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Heeft iemand hier goede tips voor een telefoonhouder voor op de ebke?
Ik heb een gazelle grenoble gekocht, en wil hier graag mijn telefoon goed in hebben.
Hoeft niet persé te kunnen laden, en liefst dat ik 'm erin kan klikken, maar als mijn telefoon in zo'n hoesje moet met een magneetje is dat op zich nog wel te doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Nu online

B64

Santee schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:40:
Waar staat het framenummer van een ebike? Onder de battery?
Meestal ergens in de buurt van de trapas of zadelbuis
, maar dat verschilt per fiets / merk
En weet iemand een goed art2 ringslot die om een Cube Hybrid past? Erg dikke banden.

Wat ik ook irritant vind is dat zowel de fiets als het slot geen bouten hebben om het slot vast te zetten? Dus zitten mooi 2 van die gaten in het frame voor het ringslot en heb je geen bouten.
Had Van Waardenburg toch gelijk; een beetje doehetzelvert ken niet zonder de Gamma.
De meeste ringsloten worden verkocht ter vervanging, dus dan heb je al schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
B64 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:04:
[...]

Meestal ergens in de buurt van de trapas of zadelbuis
, maar dat verschilt per fiets / merk

[...]

Had Van Waardenburg toch gelijk; een beetje doehetzelvert ken niet zonder de Gamma.
De meeste ringsloten worden verkocht ter vervanging, dus dan heb je al schroeven.
Gamma it is 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:03
Ik mag een fiets leasen bij het werk. Je kunt hem na drie jaar terug kopen. Ik kan dan een urban Arrow kopen voor 1000 euro. Werkgever betaalt een beetje mee, daarnaast voordeel via bruto netto belasting verhaal. Is een populaire bakfiets inderdaad een fiets die het meeste opbrengt? Onderhoud zit er bij in, ik fiets weinig ivm werk en drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
el flaco schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:47:
Ik mag een fiets leasen bij het werk. Je kunt hem na drie jaar terug kopen. Ik kan dan een urban Arrow kopen voor 1000 euro. Werkgever betaalt een beetje mee, daarnaast voordeel via bruto netto belasting verhaal. Is een populaire bakfiets inderdaad een fiets die het meeste opbrengt? Onderhoud zit er bij in, ik fiets weinig ivm werk en drukte.
Bakfietsen houden wel veel waarde. En als je een elektrische fiets wilt en gaat gebruiken is lease bruto via de werkgever inderdaad erg voordelig.

Je betaald alsnog zelf, inclusief onderhoud en verzekering. Als je aangeeft de fiets nauwelijks te gebruiken is er best kans dat het niet voordelig is.

Het is een belastingvoordeel, geen verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:03
Foxhill schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:20:
[...]

Bakfietsen houden wel veel waarde. En als je een elektrische fiets wilt en gaat gebruiken is lease bruto via de werkgever inderdaad erg voordelig.

Je betaald alsnog zelf, inclusief onderhoud en verzekering. Als je aangeeft de fiets nauwelijks te gebruiken is er best kans dat het niet voordelig is.

Het is een belastingvoordeel, geen verdienmodel.
Onderhoud en verzekering zitten er bij in. En urban Arrow lijkt mij het meest waardevast. Ik verwacht een mooi voordeeltje meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 08:47
jesse! schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:59:
Heeft iemand hier goede tips voor een telefoonhouder voor op de ebke?
Ik heb een gazelle grenoble gekocht, en wil hier graag mijn telefoon goed in hebben.
Hoeft niet persé te kunnen laden, en liefst dat ik 'm erin kan klikken, maar als mijn telefoon in zo'n hoesje moet met een magneetje is dat op zich nog wel te doen denk ik :)
Dit is de beste houder die ik ooit heb gehad, niet de goedkoopste:

https://www.bol.com/nl/nl...1FVw_0_21.22.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 18:53
Wij zoeken een e-bike die goed geschikt is om onze dreumes op mee te nemen. Ik vraag mij daarbij af in hoeverre een 'moederfiets' daarin echt the way to go is of niet per se.

Als ik zoek op een e-bike met lage instap, riem aandrijving en schijfremmen kom ik op deze fiets uit:

https://www.fietsenwinkel...eline-mm-belt-drive-dames

Maar.. geen 'moederfiets'. Maar voornaamste verschil is dan ruimte tot zitje voor? Bij zitje achter geen merkbaar verschil als fiets ook gewoon stuurslot en dubbele standaard heeft?

De family variant van deze fiets heeft velgremmen. Als ik de OP zo lees remt dat minder goed. Tevens ketting ipv riem, maar maakt wat minder uit wellicht omdat wij niet heel veel kilometers zullen maken.

We wonen in heuvelachtig gebied, dus middenmotor, goede versnelling en goede remmen lijkt me belangrijk.

In categorie familie fiets lijkt de Gazelle Bloom serie een alternatief. Andere merken dan Cortina en Gazelle ben ik onzeker over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Hertog_Martin schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:59:
Wij zoeken een e-bike die goed geschikt is om onze dreumes op mee te nemen. Ik vraag mij daarbij af in hoeverre een 'moederfiets' daarin echt the way to go is of niet per se.

Als ik zoek op een e-bike met lage instap, riem aandrijving en schijfremmen kom ik op deze fiets uit:

https://www.fietsenwinkel...eline-mm-belt-drive-dames

Maar.. geen 'moederfiets'. Maar voornaamste verschil is dan ruimte tot zitje voor? Bij zitje achter geen merkbaar verschil als fiets ook gewoon stuurslot en dubbele standaard heeft?

De family variant van deze fiets heeft velgremmen. Als ik de OP zo lees remt dat minder goed. Tevens ketting ipv riem, maar maakt wat minder uit wellicht omdat wij niet heel veel kilometers zullen maken.

We wonen in heuvelachtig gebied, dus middenmotor, goede versnelling en goede remmen lijkt me belangrijk.

In categorie familie fiets lijkt de Gazelle Bloom serie een alternatief. Andere merken dan Cortina en Gazelle ben ik onzeker over.
Tja, wat bedoel je met een 'moederfiets'.
Je zoekt gewoon een damesfiets waar een zitje op kan.

Ik zou je aanraden om eens bij een lokale fietsenwinkel te gaan kijken. Ze zullen zeker iets kunnen aanbieden.
En er kan meestal wel iets aangepast worden zoals bv een dubbele standaard.

En ja, als je in heuvelachtig gebied woont zou ik echt wel bij schijfremmen en een middenmotor blijven, maar mogelijk val je dan ook in een iets duurdere categorie dan die Cortina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Tommie12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:12:
[...]

Tja, wat bedoel je met een 'moederfiets'.
Je zoekt gewoon een damesfiets waar een zitje op kan.
Zover ik begrijp heeft een moederfiets een langer frame voor meer ruimte tussen jezelf en voorzitje en een ander stuur. Maar vraag me af wat mensen die beiden kennen vinden van de toegevoegde waarde. En of het andere stuur en frame lengte niet een nadeel worden zodra je kind niet meer voorop hebt.
Ik zou je aanraden om eens bij een lokale fietsenwinkel te gaan kijken. Ze zullen zeker iets kunnen aanbieden.
En er kan meestal wel iets aangepast worden zoals bv een dubbele standaard.

En ja, als je in heuvelachtig gebied woont zou ik echt wel bij schijfremmen en een middenmotor blijven, maar mogelijk val je dan ook in een iets duurdere categorie dan die Cortina.
Als ik op die site zocht op Riem en schijfremmen waarbij zitje zowel voor als achterop gemonteerd kan worden kwam alleen deze Cortina naar voren die met acties van zowel Cortina als website aardige korting heeft.

Maar bv gazelle wordt er niet op verkocht.
Budget is wel tot 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik heb gisteren mijn powertube 500 (Bosch) voor het eerst opgeladen met een 4A Bosch lader. Duurde paar uur, toen hoorde ik een klikje en gingen de lampjes uit. Mooi dit is vol dacht ik, ik was alleen vergeten hem los te koppelen.

Paar uur laten ging hij ineens weer aan en was het laatste lampje weer aan het knipperen? Dat vond ik wel raar, vol is vol denk ik dan en zo snel ontlaadt hij toch niet? Ik heb de fiets bij Bike-Discount gekocht (2023 model), hopelijk betekent dit niet dat er iets met de accu is (door bijvoorbeeld erg lang in een koud magazijn te liggen)?

Is er een manier om te testen of de accu werkt zoals die zou moeten werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Santee schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:26:
.....
Paar uur laten ging hij ineens weer aan en was het laatste lampje weer aan het knipperen? Dat vond ik wel raar, vol is vol denk ik dan en zo snel ontlaadt hij toch niet? ....
Ik ken de lader niet en weet ook niet hoe de BMS in de accu werkt (actief of passief), maar aan het eind van een laadcyclus wordt igv een (meestal) passief werkende BMS de celgroepen gebalanceerd, zodat iedere celgroep (meestal 10) dezelfde waarde krijgt.
Dat gebeurd op het moment dat één celgroep de maximale waarde bereikt.
Het kan zijn dat de acculader dan "vol" aangeeft. als daarna het balanceren start, dan wordt met een veel lagere laadstroom alleen de resterende groepen geladen en de eerdere volle groep iets ontladen (om oververhitting te voorkomen)
Dat gaat zo door tot alle celgroepen gelijk geladen zijn tot hun maximale waarde.
Dan pas is de accu echt vol.
Hoe ouder de accu, hoe langer dit balanceren kan gaan duren.

NB
Bij een actief werkende BMS wordt er gebalanceerd tijdens laden en ontladen.
Dit gebeurd door de lading van een celgroep met een hogere lading direct af te voeren naar een groep met een lagere lading, met dezelfde stroom als er geladen/ontladen wordt. (als bij "communicerende vaten" ;))
Hierdoor worden alle celgroepen onder alle omstandigheden gelijk gehouden.
In dat geval is het wel "vol is vol" en "leeg is leeg".

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 18-04-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hertog_Martin schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:25:
[...]
Zover ik begrijp heeft een moederfiets een langer frame voor meer ruimte tussen jezelf en voorzitje en een ander stuur. Maar vraag me af wat mensen die beiden kennen vinden van de toegevoegde waarde.
Hoe lenig zijn julie? Hoe dik/dun? Hoe groot/zwaar zijn de kids?

Wij hebben twee zitjes op een gewone Batavus Padua (Sr6 Ion) gehad, daarna zijn die op een Batavus Razer gezet en dat ging prima, maar wij fokken dwergen. Zelf zijn wij behoorlijk sportief en redelijk atletisch gebouwd. Het is wat aan de krappe kant, maar zo lang zit je ook weer niet met een voorzitje te klooien (zeker niet als je grote Hollandse spruiten hebt). Daarna doe je het met alleen de achterzit of eventueel een wagen.

Voordeel van een wat sportievere zit is beter stuurgedrag en vooral (veel) beter remgedrag, ook als je een forse vracht meesleept. Maar zoals gezegd, het moet wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Nu online

B64

Hertog_Martin schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:25:

Als ik op die site zocht op Riem en schijfremmen waarbij zitje zowel voor als achterop gemonteerd kan worden kwam alleen deze Cortina naar voren die met acties van zowel Cortina als website aardige korting heeft.
Dat die filtering alleen de Cortina naar voren laat komen, zegt niet zoveel. Ik kan niet zo goed zien waar deze fietsenwinkel zijn productdata vandaan haalt (vermoedelijk via een 3rd party portaal) maar het kan heel goed zijn dat diverse fabrikanten de mogelijkheid van montage van kinderzitjes niet hebben opgegeven, of (om reden van productaansprakelijkheid) niet toestaan.
Veel transportfietsen, die uit zichzelf genoeg laadvermogen hebben voor kinderzitjes, zijn niet uitgerust met riem en/of schijfremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 23:55
Vraagje m.b.t. telefoonhouders.

Binnenkort ga ik mijn e-bike afgeleverd krijgen en heb ik interesse in een telefoonhouder voor op het stuur voor mijn iPhone 15PM. Het aanbod is reuze, maar waar ik huiverig voor ben, zijn de trillingen van (de hobbels in) het wegdek.

Recent had ik een collega, die voor de eerste keer ging motor rijden met zijn iPhone in een houder. Hij kwam van een koude kermis thuis, want de trillingen hadden de camera compleet vernield en was onbruikbaar. Natuurlijk, dit was met/op een motor en er is ook iets met de motor zelf die iPhones ook kan ontregelen.

Hoe is jullie ervaringen met de telefoon in een houder en dan wellicht met name in het bijzonder de ervaring met een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Welke software gebruiken jullie bij de Bosch Intuvia 100?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:57
@jesse! @RicoK ik heb deze op mijn fiets werkt perfect telefoon kan goed vast klemmen in de houder en borgen en toch kan hij trilling opvangen….
Fietstelefoonhouder 360° weergave Universele fietstelefoonhouder voor 4,7-7 inch mobiele telefoonstandaard Schokbestendige beugel GPS-clip
https://a.aliexpress.com/_EyH5RJp

Hij is vast nog wel goedkoper ergens te krijgen op AliExpress

[ Voor 13% gewijzigd door Roe!and op 18-04-2024 20:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Afgelopen dinsdag kon ik m'n Gazelle Ultimate C380 (2024) H61 ophalen bij Fietsvoordeelshop. Na Cowboy en Veloretti was het toch wel fijn dat ik m'n ebike dit keer volledig afgemonteerd en nagekeken kon ophalen bij een fysieke winkel :) Geen wielen/stuur/trappers monteren, remklauwen centreren of erachter komen dat een remschijf krom is of de motor kaduk uit de doos komt.

Na nog een kort testritje tevreden afgerekend en naar huis gefietst. Prima actieve zithouding en hij fietst echt subliem! De 75nm BES3 Bosch motor is opvallend stil.. de Stella Morena met non-smart 85nm Bosch maakte echt flink lawaai tijdens de testrit. De enige nadelen die ik met moeite kan noemen zijn het gebrek aan verende zadelpen en de kabels voorop bij het stuur, die zouden iets mooier afgewerkt kunnen worden. Maar hij fietst echt heerlijk, het voelt aan als een stabiele tank met flink veel power.

Aanvankelijk had ik de 500 Wh accu gekozen, maar begon vandaag toch weer te twijfelen.. dus ik heb de winkel gebeld en mocht hem nog komen omruilen voor een 625 Wh variant (+€200). Ben sowieso elke keer goed geholpen, dus kudos voor Fietsvoordeelshop Groningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SpT5bq_X0eBYlv1_Sn0nViLDOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOtuePmMok8J1Re1diTIk9Uy.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
roffeltjes schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:50:
[...]

Hoe lenig zijn julie? Hoe dik/dun? Hoe groot/zwaar zijn de kids?

Wij hebben twee zitjes op een gewone Batavus Padua (Sr6 Ion) gehad, daarna zijn die op een Batavus Razer gezet en dat ging prima, maar wij fokken dwergen. Zelf zijn wij behoorlijk sportief en redelijk atletisch gebouwd. Het is wat aan de krappe kant, maar zo lang zit je ook weer niet met een voorzitje te klooien (zeker niet als je grote Hollandse spruiten hebt). Daarna doe je het met alleen de achterzit of eventueel een wagen.

Voordeel van een wat sportievere zit is beter stuurgedrag en vooral (veel) beter remgedrag, ook als je een forse vracht meesleept. Maar zoals gezegd, het moet wel passen.
De sportievere zit is dus met een gewone fiets als de Razer? Wat dat betreft ook beter een lager frame dan hoger als je qua lengte beetje tussenin valt?

Echt dik zijn we allemaal niet, mag paar kilo af maar slanke bouw. Is het vooral met opstappen lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Na nog een kort testritje tevreden afgerekend en naar huis gefietst. Prima actieve zithouding en hij fietst echt subliem! De 75nm BES3 Bosch motor is opvallend stil.. de Stella Morena met non-smart 85nm Bosch maakte echt flink lawaai tijdens de testrit.
De CX is ook een andere motor dan de gewone Performance Line. Maar mijn Morena FI maakt echt geen flink lawaai. En mijn vrouw heeft de CX Smart Motor maar die maakt even veel geluid . De Motor is ook niet anders dan voorheen alleen heb je met het Smart systeem meer instellingsmogelijkheden. Technisch zijn ze hetzelfde.
Verder heb je een mooie Gazelle en slim dat je voor de 625 Powertube bent gegaan. Ik heb die ook in mijn Stella Morena Premium FI en kan na bijna 2 jaar en 5700 km met warmer weer en niet teveel wind nog steeds ongeveer 100 km fietsen op de Tour stand. In de winter is dat 25% minder.

[ Voor 19% gewijzigd door GeorgeBfast op 18-04-2024 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

stin00 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:35:
Afgelopen dinsdag kon ik m'n Gazelle Ultimate C380 (2024) H61 ophalen bij Fietsvoordeelshop.
Prachtige fiets, ik heb exact dezelfde :)
Ik heb er nog een kleine kunststof spatlap op laten zetten voor een paar euro, die houd de onderkant van je motor veel schoner met nat weer. Ook ik had eerst de 500 watt accu maar heb na een week toch de 625 watt genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
GeorgeBfast schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:32:
[...]

[…] De Motor is ook niet anders dan voorheen alleen heb je met het Smart systeem meer instellingsmogelijkheden. Technisch zijn ze hetzelfde.[…]
De nieuwe Smart motoren zijn wel technisch vernieuwd. Ze zijn stiller, hebben een ander koppel, en rijden zeker anders.

De uitlopende generatie is ook al top, daar niet van. Wij verkopen nog wel meer dan de helft niet-Smart. Rijden goed en zijn nog wat voordeliger.

[ Voor 9% gewijzigd door Foxhill op 19-04-2024 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56

DataCopy

Dum vita est spes est

@stin00/@Speedy_Gonzalez Zeker een mooie fiets!

Zelf nog aan het twijfelen tussen de ultimate C5 en C380, zijn jullie bewust voor de Enviolo gegaan? Ik heb beide versies geprobeerd en beide rijden heerlijk.

Ik had wel het idee (maar waarschijnlijk beïnvloed door hetgene wat ik er over gelezen heb) dat de C5 zonder ondersteuning net wat prettiger rijdt. Alleen zal mijn usecase (komende van een VM) meestal rijden op tour+ of auto stand zin.

Verder gebruik ik de fiets voor korte ritjes, regelmatig woon-werk (15km enkele reis) en soms een wat langere rit (mogelijk heuvelachtiger op vakantie, maar dat heb ik met de VM nooit aandurft)

De keuze tussen 500Wh en 625Wh is vooral toekomstgericht, maw wat er nog aan capaciteit over is na een aantal jaar? Of zit dat nog een andere reden achter?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@RicoK
Ik heb zo'n soort telefoonhouder (niet exact die, ook niet bij de gamma gekocht, maar wel zo'n soort bevestiging) en dat werkt probleemloos. Ik heb dan geen iPhone maar een Android en heb dan ook nog nooit gehoord van trillingen die de camera stuk maken.
Dat lijkt me eerder een productdefect.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hertog_Martin schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:55:
[...]
De sportievere zit is dus met een gewone fiets als de Razer? Wat dat betreft ook beter een lager frame dan hoger als je qua lengte beetje tussenin valt?
De Razer is vrij sportief, zeker geen rechtop model.

Maatvoering is persoonlijk en geometrie is onmogelijk in te schatten zonder concreet plaatje. De reach (lengte) is bij een gewone fiets meestal belangrijker voor de zithouding dan de drop (verschil hoogte stuur en zadel), dus een maat kleiner zit dan gedrongener en niet direct sportiever. Maar dit is heel globaal gesproken, je moet proefrijden.
Echt dik zijn we allemaal niet, mag paar kilo af maar slanke bouw. Is het vooral met opstappen lastig?
Op en afstappen, zelfs met een slanke bouw ga je echt wel merken dat het krap is. vandaar de moederfiets. Wij vonden het goed te doen (hadden een middelhoge opstap, geen lage opstap). Het went ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:11:
Ik heb dan geen iPhone maar een Android en heb dan ook nog nooit gehoord van trillingen die de camera stuk maken.
Dat lijkt me eerder een productdefect.
Het is meen ik de gyroscopische sensor in telefoons die kaduuk kan gaan door teveel/bepaalde trillingen. En dit wordt o.a. gebruikt om de camera te stabiliseren. Ik zou wel verwachten dat die ook steeds robuuster zijn geworden, maar enige jaren geleden vaker gezien (bijbaantje service bij de mediamarkt destijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Foxhill schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 06:37:
[...]

De nieuwe Smart motoren zijn wel technisch vernieuwd. Ze zijn stiller, hebben een ander koppel, en rijden zeker anders.
Vorig jaar op de fiets en wandelbeurs in Utrecht stond Bosch met een opengewerkt model van de Performance Line CX Motor BES3. De Bosch medewerker vertelde me dat de motoren nog identiek waren maar dat doormiddel met het Smartsysteem de motor kunt finetunen met de Bosch Flow app. De Performance Line Motor is van 65 naar 75 nm gegaan , de rest van de motoren zijn wat vermogen betreft hetzelfde gebleven. Als hij het liegt dan lieg ik het dus ook. :)

Mijn vrouw heeft een Performance Line CX BES3 Smart Motor op haar fiets en ik de Performance Line CX zonder Smart en we zien en horen geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Is het aan te raden om mijn nieuwe ebike te verzekeren? Aanschafwaarde 3600 euro.
Thuis zet ik hem zoveel mogelijk binnen.

Zo ja, wat zijn goede verzekeringen?
Bij de ANWB betaal je al snel bijna 12 euro voor diefstal verzekering.
Bij ENRA 323,55 voor 5 jaar (=5,40 per maand)
ENRA lijkt wel een van de goedkoopste te zijn, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Nu online

B64

jesse! schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:50:
Is het aan te raden om mijn nieuwe ebike te verzekeren? Aanschafwaarde 3600 euro.

Diefstalverzekering doe je dan ook meestal niet voor thuis, want daar valt-ie als 't goed is onder de inboedelverzekering. Je kunt alleen zelf inschatten of een fietsverzekering zinvol is (diefstalkans elders/onderweg, financiële afweging).

Er staan in dit topic genoeg ervaringen met en vergelijkingen tussen de verschillende fietsverzekeringen, even zoeken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee

Ik vind van wel. Zelfs voor die 12 euro, de eerste 2 jaar is dat ding het meeste waard, betaal je dus 24x12=288 euro voor je verzekering. Dat is dus maar 8% van de aanschafwaarde. Tegenwoordig worden die dingen zo vaak gejat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
GeorgeBfast schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:23:
[...]

Vorig jaar op de fiets en wandelbeurs in Utrecht stond Bosch met een opengewerkt model van de Performance Line CX Motor BES3. De Bosch medewerker vertelde me dat de motoren nog identiek waren maar dat doormiddel met het Smartsysteem de motor kunt finetunen met de Bosch Flow app. De Performance Line Motor is van 65 naar 75 nm gegaan , de rest van de motoren zijn wat vermogen betreft hetzelfde gebleven. Als hij het liegt dan lieg ik het dus ook. :)

Mijn vrouw heeft een Performance Line CX BES3 Smart Motor op haar fiets en ik de Performance Line CX zonder Smart en we zien en horen geen verschil.
Ik weet niet wie ze daar vooruit geschoven hebben op die beurs of dat er iets verloren gaat in doorvertellen, maar de motoren zijn niet identiek. Ook de CX gaat van 80Nm naar 85Nm. En er is wel zeker verschil in geluid. Niet veel. Maar ze zijn niet hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill

Ja, het is aan te raden. Diefstal komt helaas steeds vaker voor. Schade is een kleiner bedrag, maar komt nog veel vaker voor. Dus kun je er bij in nemen.

ENRA is heel fijn. Nettere voorwaarden. En de enige verzekeraar waarbij beschadigde onderdelen (die nog werken) vervangen mogen worden. En als tweede slot hebben vragen ze bepaalde types die lichter zijn dan de ART** tweede sloten die veel verzekeringen nu vragen. In veel delen van het land is dat prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Foxhill schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:25:
[...]

Ja, het is aan te raden. Diefstal komt helaas steeds vaker voor. Schade is een kleiner bedrag, maar komt nog veel vaker voor. Dus kun je er bij in nemen.

ENRA is heel fijn. Nettere voorwaarden. En de enige verzekeraar waarbij beschadigde onderdelen (die nog werken) vervangen mogen worden. En als tweede slot hebben vragen ze bepaalde types die lichter zijn dan de ART** tweede sloten die veel verzekeringen nu vragen. In veel delen van het land is dat prettig.
Dankjewel, ga ik denk ik voor hun.

Ik wil kijken naar zo'n insteekslot, is dat bij hun ook goed, en ook aan te raden? Of is het beter om een los kabelslot erbij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Foxhill schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:18:
[...]

Ik weet niet wie ze daar vooruit geschoven hebben op die beurs of dat er iets verloren gaat in doorvertellen, maar de motoren zijn niet identiek. Ook de CX gaat van 80Nm naar 85Nm. En er is wel zeker verschil in geluid. Niet veel. Maar ze zijn niet hetzelfde.
Ik weet niet wie het was op die stand maar werkte bij Bosch. Verder heeft de vorige generatie zonder Smart systeem ook gewoon 85nm , dat weet ik zeker. De verschillen zijn niet groot. Hier kun je de verschillen zien tussen Performance Line CX Smart en Systeem-2 zoals Bosch het zelf noemt.
https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/performance-line-cx

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rw39qpH7/bosch.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
jesse! schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:48:
[...]

Ik wil kijken naar zo'n insteekslot, is dat bij hun ook goed, en ook aan te raden? Of is het beter om een los kabelslot erbij te kopen?
Je kan ook voor een vouwslot gaan, die zijn niveau 14/15 (ART2 ook), wel wat duurder: https://www.bol.com/nl/nl...ke/9300000024355451/?s2a=

Voordeel is dat je deze vaak op de bidonhouderplaats kan monteren. Nadeel is dat die vaak minder handig is dan een ketting aangezien die hoeken maakt. Ook kan een ketting soms 120-140cm lang zijn en een vouwslot is 80-100cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Santee schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:13:
[...]

Je kan ook voor een vouwslot gaan, die zijn niveau 14/15 (ART2 ook), wel wat duurder: https://www.bol.com/nl/nl...ke/9300000024355451/?s2a=

Voordeel is dat je deze vaak op de bidonhouderplaats kan monteren. Nadeel is dat die vaak minder handig is dan een ketting aangezien die hoeken maakt. Ook kan een ketting soms 120-140cm lang zijn en een vouwslot is 80-100cm.
Ik heb dit slot ook, erg fijn.
Makkelijk geplaatst op de plek van de bidonhouder, openen en sluiten gaat soepel alleen wat je al aanhaalt, het is soms wat puzzelen vanwege de schakels en lengte maar ik zou geen ander meer willen.
Dit zit solide in zijn houder en rammelt niet.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
GeorgeBfast schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:11:
[...]

Ik weet niet wie het was op die stand maar werkte bij Bosch. Verder heeft de vorige generatie zonder Smart systeem ook gewoon 85nm , dat weet ik zeker. De verschillen zijn niet groot. Hier kun je de verschillen zien tussen Performance Line CX Smart en Systeem-2 zoals Bosch het zelf noemt.
https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/performance-line-cx

[Afbeelding]
Tenzij je echt de bergen in gaat met een e-mtb is dat koppel van 85Nm overal meer dan ruim voldoende, en voor een stadsfiets al overkill.

De gewone Perf. Line is voor stad en heuvels al meer dan vlot, zo vlot dat je de Turbo stand bijna nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:25

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Santee schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:13:
[...]

Ik ben ook wel fan van vouwsloten, werken goed. Het standaard slot op m'n fiets is van AXA, ik heb het vouwslot van Bordo gekozen om de kans op diefstal kleiner te maken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
jesse! schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:48:
[...]

Insteekslot is voor ENRA niet goedgekeurd. Minimaal een AXA Absolute 5-110. Beter is een dikker kettingslot of een vouwslot zoals hier net door een aantal mensen geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Foxhill schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:30:
[...]

Insteekslot is voor ENRA niet goedgekeurd. Minimaal een AXA Absolute 5-110. Beter is een dikker kettingslot of een vouwslot zoals hier net door een aantal mensen geadviseerd.
Ah thanks.. Jammer :/ Weer gedoe met twee sleutels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:58
Hallo allemaal,

alweer een berichtje. Ik heb gisteren op een Specialized Turbo Vado 4.0 gezeten, en had daar een mooie ervaring mee. Toch ben ik er nog niet helemaal uit, omdat de fiets ten eerste lastig te verkrijgen is in de buurt - mijn test-exemplaar was helaas de veel te dure versie. Dus ik kijk ook nog even om me heen. Nu vond ik een Moustache Samedi 27 Xroad FS 7 op een welbekende site in mooie conditie. Van wat ik ervan lees, is dit voor mij totaal onbekende merk, op papier een prima exemplaar. Sportief, maar ook geschikt voor in de stad. Heeft iemand ervaring met deze fietsen, en met upway als verkoper? Ik spring nog even van hot naar her ben ik bang tot ik een ideale fiets gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Tommie12 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:30:
[...]

Tenzij je echt de bergen in gaat met een e-mtb is dat koppel van 85Nm overal meer dan ruim voldoende, en voor een stadsfiets al overkill.

De gewone Perf. Line is voor stad en heuvels al meer dan vlot, zo vlot dat je de Turbo stand bijna nooit gebruikt.
Dat is zeer zeker waar maar ik heb een Stella Morena Premium FI met CX motor en Enviolo Automatiq naaf en mijn vrouw had een Stella Livorno Premium FI , met Performance Line 65 nm en Nexus 8. Op zich was die motor wel sterk maar het zat hem vooral in het nadeel van die Nexus 8 naaf. Wij gaan vaak met ander stel fietsen en hebben beide ook CX motoren met Derailleur versnellingen welke je onder alle omstandigheden kunt schakelen. Maar als we ooit in de Eiffel , Ardennen of Zuid Limburg gingen fietsen en mijn vrouw moest bergop nog schakelen moest je stoppen met trappen en flink bergop sta je dan direct stil en was het voor haar zwaar om weer aan de gang te komen. De Shimano Nexus 8 is niet geschikt om onder volle belasting van een krachtige middenmotor te schakelen en moet je even stoppen met trappen. Verder flits je met die Enviolo Automatiq bij iedere kruising en stoplicht direct weg en zeker in combinatie met de CX 85 nm motor , ook dat lukt nooit met een Nexus 8 naaf waardoor zij altijd net iets meer moeite moest doen om aansluiting te vinden. Daarom heb ik maandje terug haar Livorno Premium FI verkocht op marktplaats en in de actie bij Stella een nieuwe Tierra MDB Pro gekocht met Performance Line CX BES 3 motor en ook Enviolo Automatiq. Dat is toch een groot verschil tegenover de vorige Livorno . :) Wij vinden die Enviolo Automatiq helemaal geweldig.

[ Voor 9% gewijzigd door GeorgeBfast op 20-04-2024 11:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-08 15:13
~5000km revieuw.

Half augustus mijn nieuwe Gazelle Ultimate C8+ hmb belt(wat een naam...) in gebruik genomen. Aangeschaft via lease a bike met fietstas, zadelpen vering, 500w accu en nyon display (voor extra data en getalletjes :)).

Fiets gekocht voor woon-werkverkeer (17km enkele rit) en enkele uitzonderingen daargelaten door weer en wind het afgelopen half jaar op de fiets gegaan. Wat een winter.... Ik ben 30m, relatief fit en probeer op eco of tour te fietsen en ergens rond de 150w energie te leveren. In de zomer kan ik een week doen op één lading, in de winter met tegenwind één of twee dagen (record is 80% lading in 15km door extreme wind(de terugweg gedaan op 1% en een aantal keer >50km/h aangetikt haha)).

Na een paar honderd kilometer besloten dat de zit té sportief is (bewust de C8 gekozen vanwege deze zit). Daarom de verstelbare stuurpen laten monteren samen met een harder zadel. Met deze setup loopt de fiets als een zonnetje.

Bij 3800km eerste remblokken versleten (achter, volgens de fietsenmaker door zand van de straat), maar omdat ik hem bij de lokale fietsenboer heb gehaald daar langs gegaan en daar is deze direct, probleem en kostenloos vervangen(onderhoud zit bij de fiets inbegrepen). Aanrader, fiets lekker bij de fietsenmaker halen en niet online.

Grappig detail, afstand op display en online dashboard komen niet overeen.

De vele roestplekken vallen me tegen. Fiets staat op werk droog en thuis droog+binnen. Ik was de fiets elke ~drie weken en blaas hem sinds kort droog als ik doorweekt thuis aankom. Het afgelopen half jaar is extreem nat geweest maar deze roestplekken stellen mij erg teleur, zou niet moeten bij een nieuwe fiets van €3.500.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCuvilmKNrzPDyS6Hvoa3fqLeFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIx5kFmOPI3W3hiyvj8imASX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXllrHSnS5CtQbY821tDPMR_B2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ta5wt2zsHGcJWRG06bbZX6Nj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWGvH2wyd2_h77Okr1C7uyna098=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2eQjNkVnVB3QRN8Mxy9fVfl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kFTC-hIKy_YoFtJOsJoMmIH0xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6CVHWcmQib9TqEMq6V6ahed.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyOoqV3a4zD393DJLDWwEhLmsr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTL68tqE7rYWk5z1GcvqIM9a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYWV5e8O9531uCR_d2s9CIRDdIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41YwebPCE4Z7rZb3vVEis5y2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24Bk7clQXz8Kuc1HkFB3Vv7fnVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFBau6MMihYds1rkPpx2qIV7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOmqU9ILcEtAnK8C4pvD3C49pUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qqHX6A3wqxR2slORnlj0dOo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4S5nnePO4beaM1B-tAflt7H6m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUztD0ll78Rk4Hi97bECS3jN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkWl0mhJGWf7KkPY3USEozbxSug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcNPxnkdTlWXoUo7LtRK9EJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FK843RnIAP85UQe3WpTdyA2F9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glHLvajGDAYOA7oUuZtZ7UwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybhhG-GxYS5RDPw7lJCxLbIncy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIPjJDT5T6WduAjHvhNJQhep.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKCTyYz09Rywkms4x0XuKnB6pCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykS3Q93svRyHyGk0DOdAYXc0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Santee schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:14:
[...]

Ik vind van wel. Zelfs voor die 12 euro, de eerste 2 jaar is dat ding het meeste waard, betaal je dus 24x12=288 euro voor je verzekering. Dat is dus maar 8% van de aanschafwaarde. Tegenwoordig worden die dingen zo vaak gejat..
Ik weet niet in welke regio je woont, maar de premie is per regio totaal verschillend. Het kan zo maar zijn dat je in Amsterdam 3x zo veel betaald als op het platteland.

Verzekeringen vergelijken is altijd een leuke bezigheid. De goedkoopste optie is niet altijd de beste en het is altijd wijs om vooraf de clausule door te nemen.

Er zijn op het www genoeg vergelijkingssites die je kunt doornemen.

Succes ;)
Pagina: 1 ... 189 ... 229 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam