Ik begrijp dus dat de budget VS bizar duur discussie een dingetje is.
Om eerlijk te zijn, kan ik me bij beide meningen wel wat voorstellen.
Dit is de fiets die ik een jaar geleden heb gekocht, voor 800 euro.
Je moet er inderdaad wat moeite voor doen, ik heb dat hardleers moeten doen (kon me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer ik een band geplakt had) maar voor deze bike heb ik oa de remmen moeten vervangen, de hele crankset, zadel, bottom bracket (foutje doormezelf want die had ik gesloopt) en nog een paar dingen. Was dit 100% nodig? Nee. Maakte het de fiets beter, veiliger en comfortabeler? Ja
Wat kreeg ik er voor terug (naast veel geleerd te hebben)? Een in mijn ogen zeer mooie unieke ebike die, grappig genoeg, voor veel verbaasde en soms ook zeker jaloerse blikken zorgt. Een heerlijk rijdende fiets met zeer goede prestaties en veel meer softwarematige opties dan de meeste andere fietsen.
Dat er geen officieel servicepunt is waar je heen kan, hoeft geen probleem te zijn. Ik zie dat vaak het idee wordt geschetst dat onderdelen moeilijk te krijgen zijn of dat wanneer je met OEM te maken krijgt het grote problemen geeft maar dat is dus echt niet zo.
Dit soort fietsen zijn eigenlijk gewoon zo modulair als ik weet niet wat. Alles past er op. Alles is gewoon te vervangen door verschillende opties die overal verkrijgbaar zijn. Niks rare merkafhankelijke onderdelen. Het is niet meer dan een frame, fietsonderdelen, een motor en accu.
Er zit gewoon garantie op. Is er iets kapot? Krijg je gewoon opgestuurd. Kan je de software uitlezen? Nee maar waarom? De controller geeft alle foutcodes op de display die je de kant op sturen van wat er mis kan zijn. Wordt het een te lastig verhaal? Je krijgt een hele motorhub inclusief wiel thuis geleverd, desnoods met controller erbij. Die moet je idd wel zelf vervangen of laten vervangen.
Buiten garantie? Zelfde verhaal echter dan betaal je ervoor maar dat is overal zo. Nu na een jaar rijd hij nog exact hetzelfde, 0% degradatie van de batterij merkbaar. Geen vreemde slijtage aan onderdelen. Niks kapot.
Indien je inderdaad een fiets zoekt waar je niks zelf aan wilt of kan dan dan raad ik een chinese budget fiets 100% af, daar geef ik iedereen gelijk in.
Kan je echter wel een en ander zelf, dan raad ik dat 100% wel aan om te overwegen want je krijgt er iets unieks voor terug met hele goede prestaties en vooral heel veel opties en mogelijkheden tot upgrades.
Maar ja het kost wat moeite en nu ik op zoek ben naar een tweede fiets ivm kinderzitje, vraag ik mij af of ik er mbt een tweede fiets wel zin in heb om dat te moeten doen. Het mes snijd dus echt wel aan twee kanten en de mensen die het afraden hebben ook echt wel een punt.
Wat ook gewoon meespeelt is of iemand het wel waard vind om 2/3/4/5000 euro aan een fiets wilt uitgeven. Wanneer dat niet het geval is, heeft men gewoon vrede met een fiets waar een handleiding bij zit.
Voor mensen die niet zoveel willen uitgeven is het idee dat mensen dat wel doen net zo gek als dat het idee dat mensen een budget fiets kopen is voor mensen die wel 5000 er aan uitgeven.
Ik vind dat iedereen het gewoon lekker zelf moet weten
Vermoedelijk wordt het sowieso een budget fiets maar dan eentje met een aanspreekpunt in Nederland. Decathlon is dan het meest voor de hand liggend en eigenlijk vind ik dan die Elops 900E best wel mooi, sterker nog, dan alle accu achterop fietsen vind ik het een van de mooiste in welke prijsklasse dan ook maar 30NM ??? Ik ben zelf al fors en met een kind achterop, pfff, kom ik dan überhaupt wel vooruit?
Zou het een typefout zijn? 30-35NM is toch bizar laag?
https://www.decathlon.nl/...605297?mc=8605297&c=BLAUW
Eigenlijk wil ik de Eskute Polluno PLUS kopen maar ik heb dus, naar alle eerlijkheid, geen zin om zelf steeds reparaties uit te moeten voeren aan een tweede fiets (dubbel he i know!)
[
Voor 4% gewijzigd door
NosferatuX op 19-07-2023 23:17
]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.