Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 222 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Klopt, momenteel kost de LekkerBike E-Amsterdam 2nd Gen 2298,- (met riem).

Alleen moet ik de Cowboy nog gaan rijden op 30 november en dus mijn belissing volgt pas in december.
En dan is de actie over. En dus komt de prijs dan op +15% = 2641,-

Dan is het verschil nog wat groot en wat zuidhuis ook aangeeft, de 25 km/u beperking is wellicht ook een minpunt + het gewicht.

Hoop wel dat de Cowboy iets is want anders begint de zoektocht opnieuw.
Cowboy gaf deze week ook aan snel met iets nieuws te komen. Hopelijk snel voor mijn beslissing want anders zal je net zien dat het een verbeterde versie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Mafia schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:23:
[...]

Deze banden worden vandaag onder mijn fiets gelegd https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader/marathon-e-plus

Van een andere tweaker hoorde ik al dat het fijne banden zijn, ook mij ging het erop dat mijn Schwalbe banden niet genoeg grip gaven dus ik ben erg benieuwd.
En hoe bevalt de marathon e plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 09:39
Zouden jullie mij een zetje de juiste richting in willen geven? Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren, maar heb een beetje een blokkade waarin ik alleen maar specs aan het vergelijken ben en niet ga proeffietsen.

Wat zoek ik?
  • Een elektrische fiets (25km/h) voor woon-werkverkeer 20% stad, 80% buiten bebouwde kom. 18 km enkele reis.
  • Liefst een model met een beetje een sportieve uitstraling/zithouding (wel met bagagedrager) en accu in frame
  • Hoog koppel / krachtige ondersteuning heeft prio boven actieradius.
  • Goede remmen: schijfremmen dus?
  • Verende voorvork en evt. ook geveerde zadelpen (kwaliteit fietspaden op sommige plaatsen slecht)
  • Budget is vrij ruim, tussen de 2000 en 3000 euro. Maar daarvoor wil je dan wel wat kwaliteit terug
Een fiets die ik gevonden heb, is bijvoorbeeld de https://www.giant-bicycles.com/nl/explore-eplus-1-gts-2020
Deze checkt alle boxes tot nu toe, behalve dat ik er nog niet op gefietst heb. Maar er zit een giant-dealer bij mij in het dorp, dus dat zou praktisch zijn.

Ook heb ik bijvoorbeeld deze gevonden https://www.sparta.nl/ele...lor=005sparta&frametype=h . Een stukje goedkoper (zwaardere accu is weer meerprijs), maar daarvan vind ik het jammer dat dat de accu in de bagagedrager zit. Maar is dat ook echt een probleem/nadeel?

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben met deze post is of iemand kan zeggen: 'nee, die fietsen zijn de moeite niet waard, want...' Of: 'je kunt beter kijken naar <merk/type> als je deze requirements hebt'. Of: 'je moet niet voor het nieuwste 2020-model willen gaan, want...' Of: 'top, ga proeffietsen, want de opties die je aanhaalt zijn goede keuzes :Y) '

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:17
MindWarp schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:04:
Zouden jullie mij een zetje de juiste richting in willen geven? Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren, maar heb een beetje een blokkade waarin ik alleen maar specs aan het vergelijken ben en niet ga proeffietsen.
Toch is het proeffietsen juist het allerbelangrijkste. Elk motor systeem heeft zijn voor en nadelen. Ook het zit comfoor is mede bepalend voor hoe de fiets gaat bevallen. Stap gewoon een aantal fietsenzaken binnen en maak zo veel mogelijk proefritten.

De enigste tip die ik je wel mee wilt geven is probeer altijd de grootst mogelijke accu aan te schaffen.
Je moet proberen je acculading zo veel mogelijk tussen de 80% en de 25% te houden. Als je dit consequent toe kunt passen dan kun je de accu ongeveer 1100 a 1200 keer opladen.
Als je hem altijd volledig oplaad en volledig ontlaad dan kom je niet veel verder dan 350 a 500 keer opladen. Daarom mijn advies een zo groot mogelijke accu aanschaffen.

Succes met de proefritten, neem ook foto's van de fietsen waar je mee gereden hebt. Dan kun je dit allemaal nog eens een keertje overdenken. Als er nog vragen zijn stel ze dan gerust. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 24-05 11:22
zonnefreak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:37:...]
De enigste tip die ik je wel mee wilt geven is probeer altijd de grootst mogelijke accu aan te schaffen.
Je moet proberen je acculading zo veel mogelijk tussen de 80% en de 25% te houden. Als je dit consequent toe kunt passen dan kun je de accu ongeveer 1100 a 1200 keer opladen.
Als je hem altijd volledig oplaad en volledig ontlaad dan kom je niet veel verder dan 350 a 500 keer opladen. Daarom mijn advies een zo groot mogelijke accu aanschaffen.
Helemaal mee eens, daarom ga ik ook een accu met 90 GA cellen in elkaar zetten. Mn huidige accu's met 60 GA cellen leveren 690W @ 10A (3.9 ohm load). Dan is het toch vaak te weinig om met redelijke afstanden, met hogere snelheid, de 25/80% ontlading te halen.
Mn PF cellen van 2014 leveren nog altijd 2.7Ah i.p.v de originele 2.9Ah door ze idd nooit leeg te rijden.
De PF cellen hebben echter een behoorlijk grote Ri als ie vol is. De GA cellen zijn een stuk beter/harder bij volle spanning.

PF en GA= Panasonic/Sanyo 18650 cel

[ Voor 4% gewijzigd door bgttje op 27-11-2019 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erdejee
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01-2024
MindWarp schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:04:

Een fiets die ik gevonden heb, is bijvoorbeeld de https://www.giant-bicycles.com/nl/explore-eplus-1-gts-2020
Deze checkt alle boxes tot nu toe, behalve dat ik er nog niet op gefietst heb. Maar er zit een giant-dealer bij mij in het dorp, dus dat zou praktisch zijn.

Ook heb ik bijvoorbeeld deze gevonden https://www.sparta.nl/ele...lor=005sparta&frametype=h . Een stukje goedkoper (zwaardere accu is weer meerprijs), maar daarvan vind ik het jammer dat dat de accu in de bagagedrager zit. Maar is dat ook echt een probleem/nadeel?
Wel twee verschillende soorten fietsen, de Giant zit een stuk sportiever dan de Sparta. Toen ik voor de keuze stond (bijna 6 jaar geleden) heb ik bewust niet voor een sportieve zit gekozen omdat ik bang was dat ik dan alsnog tempo wilde maken. Dan kom je toch nog bezweet aan op je werk, terwijl het mijn insteek was om dat nou net niet te hebben. Ik heb dus gekozen voor de Sparta B3, qua houding te vergelijken met 'jouw' Sparta. Met de verstelbare stuurpen kun je overigens ook nog aardig spelen met je houding.

Ook een accu in de bagagedrager en dat heb ik nooit als probleem ervaren (maar ook geen ervaring met de accu in het frame). Toevallig is een week of twee geleden de bagagedrager gebroken op twee laspunten, wellicht dat dat nog een dingetje kan zijn met een accu achterop.

Mijn B3 heeft ook zo'n 'monoshock' in het balhoofd, maar daar heb ik nou werkelijk nooit wat van gemerkt. Wellicht is de huidige versie beter, maar ik zou er niet al teveel van verwachten. Sowieso vind ik een verende voorvork over het algemeen niks toevoegen aan comfort, alleen aan gewicht en onderhoud. Zit-ie erop, prima, maar ik zou het niet als een vereiste zien.

Wil je echt een derailleur-systeem? Het is wel wat sportiever, maar vraagt ook om regelmatig onderhoud. Zeker als je (vrijwel) dagelijks door weer en wind met de fiets gaat. Aan de andere kant stelt het ook weer niet al te veel voor, zou zomaar kunnen dat mijn volgende fiets dat ook heeft. Of liever nog een riem-aandrijving. Met Rohloff-naaf. En Pinion versnellingen......maar dan kom je in een andere prijsklasse :X

De B3 heeft de Bosch Performance-motor en in standje Turbo en de juiste versnelling is het leuk optrekken bij het stoplicht. Deze motor heeft mij ook nog niet in de steek gelaten, hoewel hij nu wel begint te klinken als een bak met knikkers. Maar goed, dat mag ook wel na 22.000km, tijd voor verse lagers, denk ik.

Vwb de accu: ja, het is nu te merken dat de capaciteit wat afneemt. Ik rij 23km enkele reis en voornamelijk standje Turbo, dan moet ik hem nu toch wel na elke rit opladen. Misschien zou ik het wel heen en terug redden op 1 lading onder de juiste weersomstandigheden, maar daar gok ik liever niet op. Overigens heb ik de accu altijd gewoon aan de lader gelegd en er niet met een stopwatch ofzo naast gezeten om hem er weer vanaf te halen op 80%. Ik vertrouw op het BMS en na 5,5 jaar (waarvan ruim 1 jaar niet gebruikt) vind ik het nog best meevallen met terugval in capaciteit.

Dit moet je zeker doen:
'top, ga proeffietsen, want de opties die je aanhaalt zijn goede keuzes :Y) '
Succes met je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:48
Dacuuu schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:22:
[...]

En hoe bevalt de marathon e plus?
Perfect! Gister meteen een vuurdoop gekregen, terug weg was het nogal nat en man wat een verschil!
Waar ik met de Marathon GT's al heel snel het gevoel had dat m'n achterband ergens anders naartoe wilde en vrij zenuwachtig was vooral ook met remmen, is dat met de Marathon E plus compleet anders, veel stabieler.

Ook aan het einde nog even een rem test gedaan op snelheid, zeg met 30 vol de achterrem ingedrukt en waar ik met de Marathon GT gewoon door glij merk ik dat deze echt happen in het wegdek en veel sneller stil sta.

Even ter info, het gaat hier dus om een Qwic MA11 Speed dus ik fiets hier ook 45 mee.
Aanrader dus, ik zal nog even een foto uploaden waarbij ik de 2 banden naast elkaar heb staan, zie je het profiel verschil. (beide zo goed als nieuwe banden)

Edit:

Even ter info, het gaat hier dus om een Qwic MA11 Speed dus ik fiets hier ook 45 mee en merk eigenlijk tot nu toe geen verschil dat het moeizamer gaat vanwege meer profiel.

Afbeeldingslocatie: http://mpcshop.dlinkddns.com:12345/Schwalbe.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Mafia op 27-11-2019 13:46 ]

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 09:39
@zonnefreak en @erdejee bedankt voor jullie reacties.
Toch een hoop dingen waar ik nog niet aan gedacht had. De sportieve zit -> toch nog zweten is wel een eye-opener. Het gooit ook mogelijk weer een hele lijst aan opties open, wat het uitproberen inderdaad alleen maar nodiger maakt.

Toptip van de accu ook (grootste kiezen en tussen 25% en 80% aanhouden; ik vroeg me al af wat een goede accustrategie zou zijn). (y)

Als jullie een proefrit maken, hoe lang zijn jullie dan ongeveer weg? Ik heb een beetje de neiging om me na 5 minuten al bezwaard te voelen dat ik 'lang wegblijf' en dan kom ik terug en heb ik de fiets niet goed kunnen testen.

Dank voor de aanvullende vragen @erdejee.
Ik heb nu een "gewone" hybridefiets met verende voorvork en vind dit zelf erg fijn fietsen. Eerst is het wat
wennen omdat het gevoel van het contact met de weg wat minder lijkt, maar nu ik eraan gewend ben, wil ik eigenlijk niet meer anders (denk ik).

De derailleur op die fiets van mij vind ik eigenlijk totaal niet fijn schakelen. Wel fijn dat ik 16 versnellingen heb op die fiets, maar met een elektrische fiets lijkt me dat sowieso al anders liggen. Goede opmerking dus! Een band lijkt me inderdaad onderhoudsarmer, maar het budget is helaas wel redelijk hard begrensd.

Tot nu toe alleen een keer proefgereden bij Stella, maar toen keken we voor een fiets voor mijn vrouw in een andere prijsklasse (veel minder km's per jaar) dus toen heb ik zelf ook alleen op een 'instapfiets' gezeten met voorwielmotor en daar was ik nog niet echt enthousiast over.

Ik ga maar eens beginnen met een rondje fietsenwinkels inplannen. Gezien jullie positieve kritiek en vragen ben ik er nu wel wat meer achter dat een fiets van een plaatje/lijstje specs kopen geen optie is. Vooral omdat dingen op papier leuk kunnen lijken, maar in praktijk dan niet handig (kunnen) zijn. d:)b

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erdejee
MindWarp schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:31:
Als jullie een proefrit maken, hoe lang zijn jullie dan ongeveer weg? Ik heb een beetje de neiging om me na 5 minuten al bezwaard te voelen dat ik 'lang wegblijf' en dan kom ik terug en heb ik de fiets niet goed kunnen testen.
In eerste instantie was het bij mij ook een 'rondje om de zaak'. Het ging toen ook meer om het gevoel van fietsen op een e-bike. Maar naarmate mijn interesse serieuzer werd, kreeg ik de mogelijkheid om een keer op een e-bike naar mijn werk te gaan. Dan kon ik eens ervaren hoe dat is. Dat was dan weliswaar op een demo-fiets (dames-model en net ff te klein) maar wel met hetzelfde systeem als mijn uiteindelijke keuze. Toen ik eenmaal overtuigd was van wel of geen e-bike, kon ik op de fiets van mijn keuze een langere rit maken. Toen ben ik wel een uurtje onderweg geweest.
De derailleur op die fiets van mij vind ik eigenlijk totaal niet fijn schakelen. Wel fijn dat ik 16 versnellingen heb op die fiets, maar met een elektrische fiets lijkt me dat sowieso al anders liggen. Goede opmerking dus! Een band lijkt me inderdaad onderhoudsarmer, maar het budget is helaas wel redelijk hard begrensd.
Kijk eens: https://www.gudereit.nl/g...eline-et-9-evo-basic-2020. Of deze: https://www.12gobiking.nl...ti-smart-ltd-2020-premium. Beide Gates CDX belt, Shimano Alfine 8 of 11, schijfremmen en een verende voorvork (de Gudereit dan)....en binnen je budget!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:18
@MindWarp
Gazelle Chamonix ebike (herenmodel) vind ik wel sportief model. Heeft net beetje betere Bosch motor en met speedclip vliegt hij helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Heeft iemand ervaring met de Victesse Melville en Giant Entour?

Heb bij de fietsenwinkel nu de Victesse gereden. Reed zelfs beter als verwacht met de Bosch Active Line, dan de bakfiets die we hebben met een Active Line plus.

Ik ben vooral benieuwd naar Yamaha / Giant Syncdrive. Helaas hadden ze die niet op voorraad.

Ik neig nu toch naar een Bosch ipv een Bafang (die helaas gestolen is). Victesse lijkt een eigen merk van fietsenwinkel.nl Ken het merk niet. Zou het degelijk zijn? Valt het straks niet uit elkaar?

[ Voor 14% gewijzigd door twkr18526 op 27-11-2019 23:02 . Reden: Meer info toegevoegd na verder uitzoeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilgoreTrout
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-12-2024
Magura's uit te breiden met quick release?

Na 2.600 zorgeloze kilometers op mijn elektrische Gazelle Vento T9 HMB stond ik met een lekke
achterband.

De fiets is uitgerust met Magura HS-11 hydrolische velgremmen.

Alhoewel Gazelle het een goed idee vond om de wielen met snelspanners uit te rusten, hebben ze dat
bij de remmen achterwege gelaten. De remblokjes van de Magura's staan zo dicht bij je velg, dat die
vreselijk in de weg zitten bij het plakken van een band. Met als gevolg dat je met een Torx-sleutel eerst
aan een kant je remklauw er af moet schroeven :(

Is zo'n Magura remklauw om te bouwen van vast-zonder-quick-release naar fijn-met-quick-release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Vraag me overigens ook af of de Bosch accu’s aan het frame, makkelijk uitwisselbaar of om te bouwen is naar een die je uit de bagagedrager haalt.

Zou wel fijn zijn om een extra accu te bestellen als we straks 2 Bosch fietsen hebben.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
Om mij verhaal van vorige week over de op hol geslagen RD10 even een vervolg te geven:

De fiets staat inmiddels bij QWIC en die gaan proberen te achterhalen wat er mis gegaan is. Ze snappen allemaal dat ik niet veel zin meer heb om op deze RD10 te stappen. De fietsenmaker heeft mij nu een aanbod gedaan om met gesloten beurs een Citizen Speed te nemen. Ook gaat hij nog kijken of hij, met gesloten beurs een RD11 Speed bij QWIC kan lospeuteren, hij heeft hier goede hoop op.

Heeft hier al iemand op de Citizen Speed gereden? Ik twijfel met name over de MIDDEN Motor icm SPEED ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BasvanS op 28-11-2019 08:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Even mijn eerste bevindingen na 1,5 maanden en 1200 km. meedelen van mijn Rabeneick TX-E die ik nu naast mijn 2018 Batavus Razer gebruik.. Info over deze fiets kan je hier vinden. De fiets is in verschillende uitvoeringen te krijgen (riem/deralleur/ketting/bafagedrager/stuur/zithouding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gsdr7Zbe0BYWwN9RheTt9hId/full.jpg

Ondanks de kleine interne accu (250Wh) ben ik zeer tevreden met de fiets. Alle onderdelen stralen kwaliteit uit en hij wordt geleverd inclusief zeer stevige spatborden (kan je zware fietstassen aan hangen) en een zij-standaard. Actieradius valt mij enorm mee ondanks de wat kleine accu, kan gemiddeld vrij gemakkelijk 70km rijden (stand 3) met daarna rond de 20% capaciteit over (goed weer, 10C, weinig wind).
Ondersteuning zet je aan door een knop op het frame (licht gaat dan ook aan), en dan kan je met de app (Rabeneick of Bafang) de ondersteuning instellen en andere opties bijhouden. De app is niet noodzakelijk, maar dan staat hij wel in de hoogste stand. De knop brandt blauw op als hij aanstaat en wordt rood als de accu onder de 30% komt.

Voordelen;
- wordt geleverd met goede banden met anti-lek laag, spatborden en standaard
- Motortje is enorm krachtig (mijn Razer heeft het nakijken met de acceleratie van 0 naar 25)
- actieradius is goed genoeg voor maar 250Wh
- licht kan zowel met de app als op de koplamp worden aan/uitgezet waarbij ook het achterlicht meeschakelt.
- Gates riemaandrijving (55 / 20 overbrenging)
- Shimano schijremmen
- straalt kwaliteit uit en fietst erg licht

Nadelen:
- accu is niet uitneembaar en mocht best wat groter zijn.
- staat altijd in stand 5 bij het aanzetten (ik fiets het liefst in 2 of 3).
- kan de ondersteuning niet "locken", dus zet de fiets altijd vast met een slot.
- motor is gevoelig voor lagere voltages.Je merkt zeer duidelijk dat de ondersteuning minder wordt naarmate het accu % terugloopt.

Voor de rest fietst het kompleet anders dan mijn Razer. Combinatie kracht/rotatie en snelheidssensor werkt op een andere manier dan de Batavus. Deze Bafang HB400 levert bij het wegrijden veel ondersteuning en blijft deze kracht leveren zolang je de trappers alleen maar ronddraait. Pas boven de 25km/u wordt de ondersteuning stapsgewijs minder (of stopt bij het stilhouden van de trappers). Bij flink doortrekken zal hij vanwege de kleine vetraging dooraccelereren tot wel 28km/u om dan te stoppen en weer onder de 27km/u langzaam ondersteuning bij te geven (stapjes van 0,5A). Dit is ook de reëele GPS snelheid. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:05
BasvanS schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:19:
Om mij verhaal van vorige week over de op hol geslagen RD10 even een vervolg te geven:

De fiets staat inmiddels bij QWIC en die gaan proberen te achterhalen wat er mis gegaan is. Ze snappen allemaal dat ik niet veel zin meer heb om op deze RD10 te stappen. De fietsenmaker heeft mij nu een aanbod gedaan om met gesloten beurs een Citizen Speed te nemen. Ook gaat hij nog kijken of hij, met gesloten beurs een RD11 Speed bij QWIC kan lospeuteren, hij heeft hier goede hoop op.

Heeft hier al iemand op de Citizen Speed gereden? Ik twijfel met name over de MIDDEN Motor icm SPEED ;)
Die Cityzen zou ik met een grote boog omheen lopen. Ik ben van mening dat een middenmotor prima toepasbaar is op e-mountainbikes en overige normale e-bikes die tot 25 km/u ondersteuning geven.

Maar wanneer je hem op een speed pedelec gaat gebruiken in combinatie met ketting en derailleur gaat het snoeihard met de slijtage van ketting, cassette en voortandwiel. zeker dat kleine voortandwiel wat vaak wordt gebruikt op de Bosch motoren kan bij 2000 km al volledig zijn versleten. Daarnaast heeft een Cityzen veel minder vermogen als een RD11.

Een fatsoenlijke speed pedelec heeft een achterwielmotor met 500W vermogen. Daarmee kan je ook snel genoeg om je indien nodig op de rijbaan te begeven. Een Bosch powered speed pedelec met riem zou ik ook nog wel in overweging nemen omdat je dan amper onderhoud hebt, maar die rijdt veel zwaarder omdat de motor minder krachtig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
KilgoreTrout schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:19:
Magura's uit te breiden met quick release?

Na 2.600 zorgeloze kilometers op mijn elektrische Gazelle Vento T9 HMB stond ik met een lekke
achterband.

De fiets is uitgerust met Magura HS-11 hydrolische velgremmen.

Alhoewel Gazelle het een goed idee vond om de wielen met snelspanners uit te rusten, hebben ze dat
bij de remmen achterwege gelaten. De remblokjes van de Magura's staan zo dicht bij je velg, dat die
vreselijk in de weg zitten bij het plakken van een band. Met als gevolg dat je met een Torx-sleutel eerst
aan een kant je remklauw er af moet schroeven :(

Is zo'n Magura remklauw om te bouwen van vast-zonder-quick-release naar fijn-met-quick-release?
Ja dat kan, heb ik ook gedaan op mijn Razer. Het mechaniekje met snelspanhendel is los verkrijgbaar. Magura artikelnummer 0724459.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De makro heeft momenteel een elektrische fiets voor € 499 te koop staan (Black Friday-aanbieding). Ik fiets momenteel hooguit 5-6 kilometer, wegens een lichamelijke beperking is meer voor mij erg lastig (heb van de zomer 'n keer 16 km gefietst, maar heb onderweg wel moeten pauzeren en het laatste stuk was echt afzien. Ik zou graag 8-15 kilometer willen kunnen fietsen.

https://folders.makro.nl/...59374-33079124.1574959374

Is dit een beetje waar voor z'n geld? Of kan ik beter iets meer uitgeven?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• zonnefreak
P
Ardana schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:18:
De makro heeft momenteel een elektrische fiets voor € 499 te koop staan (Black Friday-aanbieding). Ik fiets momenteel hooguit 5-6 kilometer, wegens een lichamelijke beperking is meer voor mij erg lastig (heb van de zomer 'n keer 16 km gefietst, maar heb onderweg wel moeten pauzeren en het laatste stuk was echt afzien. Ik zou graag 8-15 kilometer willen kunnen fietsen.

Nou ik vind het persoonlijk helemaal geen slechte aanbieding. Banden met zijreflectie, rotatie sensor, (dus met alleen rondtrappen zonder kracht te zetten ga je al vooruit). De voorrem zal niet super zijn maar beter dan niets. Alleen die koplamp is erg slecht. Hier kun je zelf niets mee zien (alleen gezien worden). Maar ik denk dat je aan die fiets best nog wel wat plezier kunt beleven. Mooie aanbieding :)

• wwiilleemm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Die Macro fiets is een Union. Geen slecht merk. Niks mis mee dus.

[ Voor 4% gewijzigd door wwiilleemm op 28-11-2019 19:53 ]

• twkr18526

Wordt dit je eerste e-bike? Dan kan het een goede deal zijn, ook al is het een voorwielmotor.

Ik heb zelf naast een bosch fiets, de lidl fiets met bafang 2e hands gekocht. Voor €600 en 15km op de teller vond ik het een goede deal. Erg tevreden over de goedkopere lidl fiets. Prijs/kwaliteit was in orde.

Echter merkte ik allebei naast elkaar wel het verschil. Nu neig ik naar een andere bosch fiets, nadat de lidl gestolen is. Kom je we op +1500 uit.

• Ardana
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Thnx, eens kijken of ik de mogelijkheid heb die te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:20
MindWarp schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:31:
@zonnefreak en @erdejee bedankt voor jullie reacties.
Toch een hoop dingen waar ik nog niet aan gedacht had. De sportieve zit -> toch nog zweten is wel een eye-opener. Het gooit ook mogelijk weer een hele lijst aan opties open, wat het uitproberen inderdaad alleen maar nodiger maakt.
Dat argument snap ik niet helemaal. Een sportievere zit is ook op een e-bike gewoon MINDER inspanning vanwege de aerodynamica.
Toptip van de accu ook (grootste kiezen en tussen 25% en 80% aanhouden; ik vroeg me al af wat een goede accustrategie zou zijn). (y)
Accu angst is tegenwoordig overtrokken. Het is belangrijk, maar laat je niet afschrikken.

Elke mainstream fiets+ accu gaat met jouw afstanden voldoen. Een Yamaha met 395 watt is goed voor give or take 120km, een Bosch zal hier niet of nauwelijks voor onderdoen.
Hangt een beetje van je ervaring af. Ik weet binnen een paar 100 meter of een fiets goed rijdt of niet.

1. Handen los op meerdere snelheden. Blijft hij stabiel? Een shimmy is geen ramp (kan ook komen door een broodtrommel achterop, no joke), maar moet wel binnen de perken blijven.
2. Paar bochten op meerdere snelheden.

Eigenlijk weet ik dan al hoe het rijdt, ook omdat ik echt weet waar ik naar op zoek ben: Een fiets die superstabiel is.

Hoe sneller/sportiever de fiets, hoe trager/lomer hij moet sturen. Dat is heel logisch, dat heb je ook met een auto waarbij de stuurbekrachtiging lager wordt bij hogere snelheid.
].
Ik heb nu een "gewone" hybridefiets met verende voorvork en vind dit zelf erg fijn fietsen. Eerst is het wat
wennen omdat het gevoel van het contact met de weg wat minder lijkt, maar nu ik eraan gewend ben, wil ik eigenlijk niet meer anders (denk ik).
Ik ben nog nooit positief verrast door vering op een stadsfiets.Je kan ze meestal niet aanpassen qua demping en je kan ze meestal niet aanpassen aan je gewicht want het zijn coilvorken. Ik heb een grote voorkeur voor dikke banden, dat werkt in de praktijk veel beter.

Als de fiets een luchtgeveerde, goed afstelbare vork heeft is het een ander verhaal, maar ik ben vooralsnog sceptisch. De Giant die je zelf al zag heeft wel een aircartrdige en een compressie verstelling, dus dat is best goed, maar ook hier ontbreekt een afstelbare demping.

Nou ga je er niet op hoge snelheid het bos mee in, maar RST is een budget vork met de daarbij behorende beperkingen.
Een ebike met middenmotor heeft vaak alleen achter een derailleur (of naafversnelling) en dat maakt het een stuk minder kritisch. Nou zie ik dat die Giant wel een voorderailleur heeft, beetje onzinnig op een e-bike, maar goed. Maar ook dat zou prima horen te schakelen.

Een moderne Shimano derailleur (dat is toch de gouden standaard) schakelt normaal gesproken veel beter dan een naafversnelling.

Uiteraard zijn er andere nadelen met een derailleur, maar schakelwerking zou geweldig horen te zijn.
Ik ga maar eens beginnen met een rondje fietsenwinkels inplannen. Gezien jullie positieve kritiek en vragen ben ik er nu wel wat meer achter dat een fiets van een plaatje/lijstje specs kopen geen optie is. Vooral omdat dingen op papier leuk kunnen lijken, maar in praktijk dan niet handig (kunnen) zijn. d:)b
Niet 100% mee eens, je kan wel degelijk aan de hand van plaatjes en het merk goed inschatten.... maar daar zit weer een stuk kennis/ervaring achter en ook dan komt het neer op een proefritje.

Mijn suggesties:

De Giant E-Explore de jezelf al zag. Ik ken deze niet, maar mijn ervaring met Giant sportievere fietsen is dat ze eigenlijk altijd goed rijden. Giant is een merk met een heel goede design afdeling die zelden een slechte geometrie oplevert. Nog steeds moet je hem testen, maar deze zou ik zeker proberen. Als je per se voorvering wist lijkt me deze fiets een redelijk vorkje te bezitten.

Batavus Zonar. Goedkoper! Batavus vind ik qua Geometrie veel beter dan pak hem beet 15 jaar geleden toen sommige fietsen behoorlijk nerveus waren. Mits er een dealer in de buurt zit zeker testen.

Andere merken die altijd de moeite waard zijn: Cube, Victoria, Pegasus etc.

Gazelle en Sparta hebben helaas voor jou geen goede keuzes in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
APBaguette schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:48:
[...]

Ja dat kan, heb ik ook gedaan op mijn Razer. Het mechaniekje met snelspanhendel is los verkrijgbaar. Magura artikelnummer 0724459.
En zo leer ik weer wat! Bedankt!

Tip van mijn kant: Installeer een Magura Brake boster, scheelt heel veel remkracht (en piepen!)

https://www.futurumshop.n...booster-evo-2-zwart.phtml (kan vast goedkoper, eerste linkje gepakt)

Ik blijf het schandalig vinden dat deze niet standaard wordt gemonteerd, het verschil is dramatisch.
twkr18526 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:16:
Ik neig nu toch naar een Bosch ipv een Bafang (die helaas gestolen is). Victesse lijkt een eigen merk van fietsenwinkel.nl Ken het merk niet. Zou het degelijk zijn? Valt het straks niet uit elkaar?
Fietsen zijn meestal niet zo spannend en zijn doorgaans compleet modulair op de combi/frame/motor na.

- Rijdt hij goed?
- Is het motor systeem goed verkrijgbaar (met andere woorden, kan je FM om de hoek hem in het ergste geval ook opsturen?).

Alle andere dingen op je fiets kan een goede FM gewoon repareren of vervangen. Enige kanttekening kan je plaatsen bij zaken als geïntegreerde/zwevende achterdragers en Voorvorken met geïntegreerde verlichting. Dat kan ook nog wel worden vervangen, maar dan kijk je naar grotere ingrepen (daarom ben ik altijd tegen dat soort integratie).

Altijd even opletten met Fietsenwinkel en hun eigen merken; soms is hun aanbieding niet gunstiger dan een ander merk. Maar deze fiets ziet er niet spannend uit, dus ik zie geen grote bezwaren.

[ Voor 47% gewijzigd door roffeltjes op 29-11-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Terugkomend op deze fiets: is het gebruikelijk dat je accu's los kunt opladen? Ik kan deze nl. alleen stallen in een gezamenlijke fietsenschuur zonder oplaadmogelijkheid. Ik moet dus de accu mee naar boven nemen en hem dan binnen opladen. Hele fiets mee naar boven kan ook, maar is toch wat minder praktisch ;) En voordat ik iemand vraag deze fiets voor me te gaan halen, wil ik wel graag weten of hij geschikt is.

Ik heb al gebeld met de Makro, maar ze kunnen me geen productinformatie geven, dat kan alleen in de winkel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Ardana schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:12:
[...]

Terugkomend op deze fiets: is het gebruikelijk dat je accu's los kunt opladen? Ik kan deze nl. alleen stallen in een gezamenlijke fietsenschuur zonder oplaadmogelijkheid. Ik moet dus de accu mee naar boven nemen en hem dan binnen opladen. Hele fiets mee naar boven kan ook, maar is toch wat minder praktisch ;) En voordat ik iemand vraag deze fiets voor me te gaan halen, wil ik wel graag weten of hij geschikt is.

Ik heb al gebeld met de Makro, maar ze kunnen me geen productinformatie geven, dat kan alleen in de winkel zelf.
Meestal kan je een niet in het frame geïntegreerde accu los opladen, maar dit fietsje is wel super-budget dus ik durf hier niks over te zeggen. De beste kans op een antwoord is toch langs de winkel te gaan en het te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
[b]roffeltjes schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:44:
Fietsen zijn meestal niet zo spannend en zijn doorgaans compleet modulair op de combi/frame/motor na.

- Rijdt hij goed?
- Is het motor systeem goed verkrijgbaar (met andere woorden, kan je FM om de hoek hem in het ergste geval ook opsturen?).

Alle andere dingen op je fiets kan een goede FM gewoon repareren of vervangen. Enige kanttekening kan je plaatsen bij zaken als geïntegreerde/zwevende achterdragers en Voorvorken met geïntegreerde verlichting. Dat kan ook nog wel worden vervangen, maar dan kijk je naar grotere ingrepen (daarom ben ik altijd tegen dat soort integratie).

Altijd even opletten met Fietsenwinkel en hun eigen merken; soms is hun aanbieding niet gunstiger dan een ander merk. Maar deze fiets ziet er niet spannend uit, dus ik zie geen grote bezwaren.
Tx hiervoor!

De fietst rijdt goed. Vlotter zelfs met ‘slechts’ een Bosch Active ipv de Bosch Active Plus op de Urban Arrow (die is ook zwaarder).

Voor €1500 met Bosch Active en 400Wh batterij zijn er nog niet.

Alternatieven in deze categorie zijn:
  • €1500 Batavus wayz met Bosch 300Wh. Hydr. velgremmen
  • €1400 Giant Entour Syndrive/Yamaha 2018 (met 4 ipv 6 sensoren die soepeler/stiller zou zijn) rollerbrakes
  • €1350 Sparta BS3 Bosch (Active gen ?) 400Wh. Weet niet welke Bosch motor dit is.
Er zijn Gazelle HMB’s (C7 en zo). Kom je rond €1700 met 400Wh batterij. Bij de Victesse Melville kan ik een extra 300Wh batterij krijgen voor €150. Weet niet of ik dat nodig ga hebben.

Waar ik twijfels over heb, is dat alle A-merk onderdelen wordt gebruikt (oa Shimano naafversnelling en hydr. disc brakes). Goede reviews op anwb en ad.nl van uitgenodigde gebruikers. Echter alleen door fietsenwinkel wordt verkocht. Is gewoon een white label fiets lijkt het.

Onderdelen lijken allemaal standaard. Ik zou er bredere banden en dubbele standaard willen ivm kinderzitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Ardana schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:12:
[...]

Terugkomend op deze fiets: is het gebruikelijk dat je accu's los kunt opladen?
Batterij zit id bagagedrager. Ik zou gokken dat het er wel eruit kan. Alleen fietsen als Watt die de batterij in de frame zelf zit, kan de batterij moeilijk eruit. Zelfs fietsen met batterijen die je op het frame klikt, kunnen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1270718

Goede middag ik ben(nog steeds) op zoek naar een degelijke snelle goede A_Radius ebike.

Iemand al ervaring met de Lekker Amsterdam ebike?

Ik rij momenteel de qonqur ebike. Snelheid top 35 km/ph. Wegligging valt wat tegen, en vooral het optrekken is traag, van wat ik ondervond. Ik werk 7d per week als koerier op de fiets, dus vooral het optrekken en hoge radius is van groot belang. Iemand ervaring of adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
wmeester schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:19:
[...]

Eerste generatie Classic Line idd. Dikke tandwielen mijn neus. Deze motor is er in januari 2016 ondergezet.

Afgelopen dagen lekker met de wagen naar het werk, nou ja, file enzo.
En alweer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
RedCellNL schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:09:
Klopt, momenteel kost de LekkerBike E-Amsterdam 2nd Gen 2298,- (met riem).

Alleen moet ik de Cowboy nog gaan rijden op 30 november en dus mijn belissing volgt pas in december.
En dan is de actie over. En dus komt de prijs dan op +15% = 2641,-

Dan is het verschil nog wat groot en wat zuidhuis ook aangeeft, de 25 km/u beperking is wellicht ook een minpunt + het gewicht.

Hoop wel dat de Cowboy iets is want anders begint de zoektocht opnieuw.
Cowboy gaf deze week ook aan snel met iets nieuws te komen. Hopelijk snel voor mijn beslissing want anders zal je net zien dat het een verbeterde versie is :)
Dan bestel je toch gewoon de Lekker bike en als je de Cowboy beter vind annuleer je gewoon de bestelling?

Met EggRider kan je >25km/u dus wat dat betreft hoeft het geen blokkade te zijn. Je krijgt er een hoop voor terug tov de Cowboy. De Bafang Max motor, belt, nexus 8, betere verlichting, betere banden, complete fiets inc spatborden en goede standaard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:15
Onderweg...van D naar NL. Post doet er lang over.
Wordt nog een weekje auto denk ik.

Hij heeft wel een lager gelijk vervangen. Daar zat minimale speling in maar had nog een nieuwe liggen. Dus motor is 'gereviseerd' tot zover als mogelijk was.

Ben benieuwd 😊

[ Voor 28% gewijzigd door wmeester op 29-11-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1270718

Ik lees en hoor veel over Eggrider, is het echt een aanvulling?

Voor bafang 42nm motor (Qonquer Bike) wil ik weten of ik het koppel hoger kan zetten,topspeed en batterij verbruik omlaag.Ik ben een noob op dat gebied als iemand mij daar mee kan helpen/op locatie of via mail.Heb ik daar best een vergoeding voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zoek een eerste, budget <€1000, E-bike voor recreatief gebruik .

- Victesse Edge N3 HF €799
- Adore Versailles €864
- Sparta Regular F3e 2018 €899
- Giant Ease E+ 2 2018 €999
- Giant Triple X E+2 2019 €999
Optie is ook een 2e hands Cortina E-U1 2019 €899

Welke heeft de voorkeur?

[ Voor 34% gewijzigd door Edman op 30-11-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:35

eisbaer

Zie signature

Watt fiets is 100 euro in prijs gedaald volgens de website.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
Als de bosch accu foutcode 610 geeft
Is er dan een cel kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 14:27
Accuspanning fout lees ik hier.

Zojuist de e-amsterdam besteld. Checkte al mijn punten buiten de prijs die wat hoger ligt dan ik had gehoopt uit te geven. Levering zou voor eind december zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Horla op 30-11-2019 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:15
Ik kwam deze tegen: https://m.bikester.nl/ort...n-heren-zwart-821225.html
met de blackfriday kortingscode komt hij op €1189. Volgens mij een prima prijs voor deze specs, of zie ik grote nadelen over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedCellNL
Vandaag de langverwachte proefrit gemaakt op de Cowboy. Wat een heerlijke e-Bike.

De ambassadeur van Cowboy was keurig op tijd met de fiets om het een en ander toe te lichten. Hierna de proefrit van 30 minuten gestart. De fiets trekt als een dolle op en het is een genot om niet te hoeven schakelen. Remmen gaat zeer snel.

De standaard banden (de slicks zonder profiel) reden beter dan verwacht. Gleed niet weg in bochten ondanks het natte wegdek. Ik had verwacht deze bij aanschaf direct te moeten vervangen maar dat moet ik nog even aankijken.

De verlichting is niet goed. Achter is prima zichtbaar en minder belangrijk maar de lamp voorop schijnt niet op het wegdek en de lichtopbrengst is te laag. Hier zal dus wat extra's voor moeten worden aangeschaft.
Wel gaf de ambassadeur aan dat er bij levering extra verlichting meegeleverd wordt.

Het stuur leunt voor mij iets te ver naar voren waardoor ik de stuurpen waarschijnlijk wil vervangen/verlengen.

Na 30 minuten en 10 km de fiets weer ingeleverd. Nog even nagepraat.

De ambassadeur gaf aan dat er 2 jaar garantie op de onderdelen zit. Ik neem aan dat hier ook de riem onder valt. Als zaken kapotgaan kan er direct met Cowboy contact worden opgenomen waarna zij tips geven en onderdelen sturen.
Levering van de fiets is één week. De spatborden worden vanaf januari standaard meegeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nmmhSTT/IMG-1776.jpg
Jazco2nd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:01:
[...]

Dan bestel je toch gewoon de Lekker bike en als je de Cowboy beter vind annuleer je gewoon de bestelling?

Met EggRider kan je >25km/u dus wat dat betreft hoeft het geen blokkade te zijn. Je krijgt er een hoop voor terug tov de Cowboy. De Bafang Max motor, belt, nexus 8, betere verlichting, betere banden, complete fiets inc spatborden en goede standaard..
De komende dagen ga ik de gedetailleerde specs van de Cowboy vergelijken met de LekkerBike E-Amsterdam 2nd Gen en bepalen welke accessoires de Cowboy vereist. Aan beide zal ik wat moeten aanpassen/toevoegen. Hierna een keuze maken.

[ Voor 20% gewijzigd door RedCellNL op 30-11-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 14:58
Chrasher schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:20:
Even mijn eerste bevindingen na 1,5 maanden en 1200 km. meedelen van mijn Rabeneick TX-E die ik nu naast mijn 2018 Batavus Razer gebruik.. Info over deze fiets kan je hier vinden. De fiets is in verschillende uitvoeringen te krijgen (riem/deralleur/ketting/bafagedrager/stuur/zithouding)

[Afbeelding]

Ondanks de kleine interne accu (250Wh) ben ik zeer tevreden met de fiets. Alle onderdelen stralen kwaliteit uit en hij wordt geleverd inclusief zeer stevige spatborden (kan je zware fietstassen aan hangen) en een zij-standaard. Actieradius valt mij enorm mee ondanks de wat kleine accu, kan gemiddeld vrij gemakkelijk 70km rijden (stand 3) met daarna rond de 20% capaciteit over (goed weer, 10C, weinig wind).
Ondersteuning zet je aan door een knop op het frame (licht gaat dan ook aan), en dan kan je met de app (Rabeneick of Bafang) de ondersteuning instellen en andere opties bijhouden. De app is niet noodzakelijk, maar dan staat hij wel in de hoogste stand. De knop brandt blauw op als hij aanstaat en wordt rood als de accu onder de 30% komt.

Voordelen;
- wordt geleverd met goede banden met anti-lek laag, spatborden en standaard
- Motortje is enorm krachtig (mijn Razer heeft het nakijken met de acceleratie van 0 naar 25)
- actieradius is goed genoeg voor maar 250Wh
- licht kan zowel met de app als op de koplamp worden aan/uitgezet waarbij ook het achterlicht meeschakelt.
- Gates riemaandrijving (55 / 20 overbrenging)
- Shimano schijremmen
- straalt kwaliteit uit en fietst erg licht

Nadelen:
- accu is niet uitneembaar en mocht best wat groter zijn.
- staat altijd in stand 5 bij het aanzetten (ik fiets het liefst in 2 of 3).
- kan de ondersteuning niet "locken", dus zet de fiets altijd vast met een slot.
- motor is gevoelig voor lagere voltages.Je merkt zeer duidelijk dat de ondersteuning minder wordt naarmate het accu % terugloopt.

Voor de rest fietst het kompleet anders dan mijn Razer. Combinatie kracht/rotatie en snelheidssensor werkt op een andere manier dan de Batavus. Deze Bafang HB400 levert bij het wegrijden veel ondersteuning en blijft deze kracht leveren zolang je de trappers alleen maar ronddraait. Pas boven de 25km/u wordt de ondersteuning stapsgewijs minder (of stopt bij het stilhouden van de trappers). Bij flink doortrekken zal hij vanwege de kleine vetraging dooraccelereren tot wel 28km/u om dan te stoppen en weer onder de 27km/u langzaam ondersteuning bij te geven (stapjes van 0,5A). Dit is ook de reëele GPS snelheid. :)
Deze heb ik gemist. Dank voor de uitgebreide info.
Mis je de versnellingen niet tov je oude e-bike?
En waar heb je deze precies gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:46
BaSsDruM schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:22:
met de blackfriday kortingscode komt hij op €1189. Volgens mij een prima prijs voor deze specs, of zie ik grote nadelen over het hoofd?
Damm das geen geld lijkt me ook wat alleen wie zou hem al hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
Dat had ik ook gevonden. Maar is dat te vertalen naar cel kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

B2B2 schreef op zondag 1 december 2019 @ 05:16:
[...]

Dat had ik ook gevonden. Maar is dat te vertalen naar cel kaduuk?
Dat is denk ik ter beoordeling aan de dealer, dat wordt ook vermeld dat je met de dealer kontakt moet opnemen. :(

Er staat ook dat je het systeem moet herstarten wat de dealer denk ik het beste kan doen. Indien accu losmaken en plaatsen ook niet meer helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door racinfo op 01-12-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
racinfo schreef op zondag 1 december 2019 @ 08:27:
[...]

Dat is denk ik ter beoordeling aan de dealer, dat wordt ook vermeld dat je met de dealer kontakt moet opnemen. :(

Er staat ook dat je het systeem moet herstarten wat de dealer denk ik het beste kan doen. Indien accu losmaken en plaatsen ook niet meer helpt.
Ik begrijp niet waarom ik een boos smileytje van je krijg. Maar goed. Ik dacht dat er hier ook mensen zaten die verstand hadden van accu's. En ik begrijp dat de accu stuk is. Wat ik wil weten is wat de foutcode precies kan betekenen. Met mijn domme verstand zeg ik 1 of meerdere cellen krijgen niet meer de juiste spanning. Dus cel stuk. Maar is er iemand die dat kan bevestigen.

Maar als niemand het weet ook goed. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Jazco2nd schreef op zondag 1 december 2019 @ 02:05:
[...]
Deze heb ik gemist. Dank voor de uitgebreide info.
Mis je de versnellingen niet tov je oude e-bike?
En waar heb je deze precies gekocht als ik vragen mag?
Tot mijn verbazing mis ik de versnellingen niet. De geared hubmotor van Bafang (H400B met interne 5-1 overbrenging) is zo krachtig dat je alleen de eerste halve meter flink moet trappen, daarna gaat hij als de brandweer (sensorvertraging),
Volgens de spec kan hij tot 40nm koppel leveren direct op het achterwiel. Full power zie ik 15A in de app verschijnen (dat is zo'n 500-600W naar de motor afhankelijk van het accu % (Voltage)) :9 op normale snelheid zakt de ondersteuning daaena weer netjes terug tot stapjes van 0,5A, waardoor hij erg zuinig rijdt.

Fiets heb ik gekocht bij mijn personlijke dealer LG2wielers in Rijswijk. Heb daar ook eerst een proefrit gemaakt, omdat ik geen idee had hoe zo'n enkele versnelling met riem en achterwielmotor nu fietst. :)

P.s. ze hebben dit model ook met Shimano derallieur versnelling, voor als je toch geen riem wilt.
Overzicht van alle mogelijke modellen met dezelfde prijs, behalve die met stuurdrager (€200 duurder)
En mijn oude Razer heb en gebruik ik nog steeds... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Chrasher op 01-12-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 12:54
B2B2 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:59:
[...]
Maar is er iemand die dat kan bevestigen.
De dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

[...]

Ik begrijp niet waarom ik een boos smileytje van je krijg. Maar goed. Ik dacht dat er hier ook mensen zaten die verstand hadden van accu's. En ik begrijp dat de accu stuk is. Wat ik wil weten is wat de foutcode precies kan betekenen. Met mijn domme verstand zeg ik 1 of meerdere cellen krijgen niet meer de juiste spanning. Dus cel stuk. Maar is er iemand die dat kan bevestigen.

Maar als niemand het weet ook goed. _/-\o_
Sorry, die smiley had ik weg moeten laten 8)7 .

Overigens zou ik niet meteen van 'n defecte cel uitgaan; het kan net zo goed iets met de BMS zijn, dat lijkt mij veel waarschijnlijker. Om dat nog extra te checken wilde ik je nog vragen of je de accu wel normaal kunt opladen?
Zoja, dan zullen het de cellen zeer zeker NIET zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
B2B2 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:01:
Als de bosch accu foutcode 610 geeft
Is er dan een cel kaduuk?
Ik heb toevallig net de zelfde foutcode op mijn Active Line uit 2015 met 14343 km op de teller!

Het begon enkele weken geleden in het midden van een rit. De lichten vielen uit, net zoals de ondersteuning, midden in het verkeer! Na de batterij uiteindelijk 10 keer uit frustratie terug erin te rammen werkte hij weer. Ik was bijna te laat op het werk hierdoor.

De volgende dag, opnieuw, maar dan 's ochtends als ik wou vertrekken: 610 error. Na veel herstarten schoot de batterij weer in actie.

Die dag ben ik dan beginnen zoeken op internet. Meer dan accuspanningsfout kwam ik niet verder.

Uiteindelijk bleek dat ik 20 seconden de powerknop van de batterij moet inhouden om de batterij te resetten. En dit hielp direct.

Jammer genoeg kwam de foutmeldingen nog terug maar veel minder dan voorheen. Nu 1 keer per maand. 20 Seconden powerknop indrukken en probleem opgelost.

Volgens de fietsenmaker is dit een cel die op z'n einde begint te lopen. Helaas heb ik nu niet het budget om een nieuwe batterij te kopen van rond de 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
user549890 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:39:
[...]

Ik heb toevallig net de zelfde foutcode op mijn Active Line uit 2015 met 14343 km op de teller!

Het begon enkele weken geleden in het midden van een rit. De lichten vielen uit, net zoals de ondersteuning, midden in het verkeer! Na de batterij uiteindelijk 10 keer uit frustratie terug erin te rammen werkte hij weer. Ik was bijna te laat op het werk hierdoor.

De volgende dag, opnieuw, maar dan 's ochtends als ik wou vertrekken: 610 error. Na veel herstarten schoot de batterij weer in actie.

Die dag ben ik dan beginnen zoeken op internet. Meer dan accuspanningsfout kwam ik niet verder.

Uiteindelijk bleek dat ik 20 seconden de powerknop van de batterij moet inhouden om de batterij te resetten. En dit hielp direct.

Jammer genoeg kwam de foutmeldingen nog terug maar veel minder dan voorheen. Nu 1 keer per maand. 20 Seconden powerknop indrukken en probleem opgelost.

Volgens de fietsenmaker is dit een cel die op z'n einde begint te lopen. Helaas heb ik nu niet het budget om een nieuwe batterij te kopen van rond de 500 euro.
Bij mij laad hij ook niet op. Knippert 2 keer normaal en dan blijven de lampjes branden.
Ik ga is proberen hem een paar keer te resetten. Ik had dit al 1 keer geprobeerd. Maar dat hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
racinfo schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:29:
[...]

Sorry, die smiley had ik weg moeten laten 8)7 .

Overigens zou ik niet meteen van 'n defecte cel uitgaan; het kan net zo goed iets met de BMS zijn, dat lijkt mij veel waarschijnlijker. Om dat nog extra te checken wilde ik je nog vragen of je de accu wel normaal kunt opladen?
Zoja, dan zullen het de cellen zeer zeker NIET zijn.
Nee de accu laad ook niet meer op. Na 2 keer knipperen (net of hij wil gaan laden) stopt hij en blijven de 2 lampjes aan staan. Ik kreeg de tip om hem een aantal keer te resetten. Ga dat maar is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:28
Mocht dat niet helpen zou je de pack open kunnen maken en elke cel kunnen meten.
Houd wel in het achterhoofd dat cellen in parallel elkaar omhoog houden qua voltage. Dus als er 1 cel is die kaput is zal de hele parallel groep iets lager zijn.

Als de elektronica aan gort is kan je weinig, de spullen kan je simpelweg niet krijgen. En moeten nadien ook weer gekoppeld worden in de fiets. (lang leve can zonder regulatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Ko
Torched schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:03:
Mocht dat niet helpen zou je de pack open kunnen maken en elke cel kunnen meten.
Houd wel in het achterhoofd dat cellen in parallel elkaar omhoog houden qua voltage. Dus als er 1 cel is die kaput is zal de hele parallel groep iets lager zijn.

Als de elektronica aan gort is kan je weinig, de spullen kan je simpelweg niet krijgen. En moeten nadien ook weer gekoppeld worden in de fiets. (lang leve can zonder regulatie)
Het is wel belangrijk om te weten hoe oud de accu is. Als deze nog geen 2 jaar oud is dan zit er nog garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:28
Reparatie wordt sws lastig. De enige kant die je echt op kan met gebruikte cellen is kleiner parallel en met die kleine packs van Bosch gaat dat niet.
Dit omdat je voor een betrouwbaar pack de cellen dicht bij elkaar in de buurt wil hebben wat betreft chemie en ontladingsprofiel. En door gebruik veranderd dat, omdat cellen gezamelijk gebruikt worden slijten ze ook samen. Daarom is nieuwe cellen toevoegen geen goed idee.

Dus in dat geval vervang je of laat je alle cellen vervangen.

[ Voor 43% gewijzigd door Torched op 01-12-2019 14:17 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 28-05 22:46
BaSsDruM schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:22:
Kent iemand dit merk en of voor zo leuke prijs een betere want zoek er nog ene en het liefste eentje die harder kan dan 25km/uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
B2B2 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:57:
[...]

Bij mij laad hij ook niet op. Knippert 2 keer normaal en dan blijven de lampjes branden.
Ik ga is proberen hem een paar keer te resetten. Ik had dit al 1 keer geprobeerd. Maar dat hielp niet
Hmm, de mijne laad wel nog steeds op en ik heb nog steeds een actieradius qua kilometers. Ondanks de foutmelding soms. Ik vrees dat die van jou kapot is, gezien je al eens hebt gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
Horla schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:10:
Zojuist de e-amsterdam besteld. Checkte al mijn punten buiten de prijs die wat hoger ligt dan ik had gehoopt uit te geven. Levering zou voor eind december zijn.
Zie dat ze inmiddels de website aangepast hebben.
Korting verlengd, maar levering ook uitgesteld.
We have extended the 15% pre-order discount till the end of December.
The E-Amsterdam will be ready for delivery in January/February.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 14:27
Bummer, ik heb nog eind vorige week gevraagd wanneer levering zou zijn en toen was het nog eind december :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
RedCellNL schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:25:
Vandaag de langverwachte proefrit gemaakt op de Cowboy. Wat een heerlijke e-Bike.
Ik snap dat dit soort modellen heel modieus zijn, maar ik vind het erg veel geld voor een kale fiets met een Bafang naafmotor. Als je bijvoorbeeld naar de Zonar kijkt heb je echt een veel betere fiets waarop je in de stad hoogstwaarschijnlijk giechelend wegscheurt van de Cowboy.

Mensen staren zich echt teveel blind op de topsnelheid en onderschatten de trekkracht van een middenmotor. Ik pak op de eerste meters zelfs de mighty Stromer. Dit soort opgevoerde naafmoteren zijn compleet kansloos in de stoplicht grand prix.

Betreft je stuurpen: Als je je pen aanzienlijk hoger/korter kiest gaat hij directer/lichter sturen, dat is echt wel een nadeel. Eigenlijk is bij dit soort modellen dan mijn conclusie dat de fiets niet bij je past.

En het gewicht? Leuk als je je fiets de trap opneemt, maar voor de rest merk je het niet. Een groot deel zit hem sowieso in de kale afmontage, wat weer verwerkt zit in de zogenaamd goede prijs.

Ik weet dat ik hier een Debbie-downer ben, maar 2000,- voor een kale B merk fiets? Ik kan het enthousiasme niet begrijpen. Als je perse een naafmotor wil voor 2000,- is de Sparta R5 wat mij betreft veel meer waar voor je geld met een groot dealernetwerk als bonus.

Om deze maar even goed te duiden: Op de Sparta heb je:

- Dikkere banden. De Cowboy is hierin beperkt, zeker als je kijkt naar de mogelijkheid tot spatborden.
- Spatborden.
- Bagagedrager
- Losse koplamp.
- Slot
- Breed dealernetwerk

Als je dan de Zonar erbij kijkt wordt het helemaal eenzijdig:

- Betere motor
- Veel grotere actieradius
- Shimano Onderdelen.
- Spatborden
- Bagagedrager en zelfs mogelijkheid voor low-riders
- Losse koplamp
- Slot
- Breed dealernetwerk.

Ik weet het, ik ben op dit gebied conservatief, maar ik spreek uit ervaring: Je wil echt wel een fors en betrouwbaar dealernetwerk. De kans dat je met je motor/accu issues gaat krijgen is altijd heel erg aanwezig en dan wordt het snel heel spannend en duur.

Een e-bike is een duur en relatief kwetsbaar ding, ga vooral de support en functionaliteit na voordat je een een urban model aanschaft waarbij je met het eerste buitje zeiknat aankomt en je qua support afhankelijk bent van één klein startend bedrijfje.

=> De Lekker is op papier een betere fiets dan de Cowboy, maar als je hem samenstelt kom je ook op de prijs van een Zonar. Ook dan zou ik neigen naar de Batavus vanwege de motor en dealernetwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 02-12-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Laatst online: 24-05 11:22
[...]Wat ik wil weten is wat de foutcode precies kan betekenen. Met mijn domme verstand zeg ik 1 of meerdere cellen krijgen niet meer de juiste spanning. Dus cel stuk.
Kan zijn: een defekte cel = vaak een losse verbinding(al meerdere keren meegemaakt=puntlassen losgelaten) naar een cel. BMS'en gaan eigenlijk nooit stuk alleen als er vocht op is gekomen.
Maak m ff open dan weet je meer.

[ Voor 3% gewijzigd door bgttje op 02-12-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
roffeltjes schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:22:
[...]

Ik snap dat dit soort modellen heel modieus zijn, maar ik vind het erg veel geld voor een kale fiets met een Bafang naafmotor. Als je bijvoorbeeld naar de Zonar kijkt heb je echt een veel betere fiets waarop je in de stad hoogstwaarschijnlijk giechelend wegscheurt van de Cowboy.

Mensen staren zich echt teveel blind op de topsnelheid en onderschatten de trekkracht van een middenmotor. Ik pak op de eerste meters zelfs de mighty Stromer. Dit soort opgevoerde naafmoteren zijn compleet kansloos in de stoplicht grand prix.
Het gaat mij niet eens zozeer om het snel optrekken. Het is een constatering dat deze direct vlotte ondersteuning biedt t.o.v. anderen waar dit iets langer op zich laat wachten.
Betreft je stuurpen: Als je je pen aanzienlijk hoger/korter kiest gaat hij directer/lichter sturen, dat is echt wel een nadeel. Eigenlijk is bij dit soort modellen dan mijn conclusie dat de fiets niet bij je past.
Klopt, maar dit moet ik eerst langere tijd ervaren. Wellicht is het niet nodig, maar de mogelijkheid is er en dan is het even aankijken hoe de stuurervaring is.

En het gewicht? Leuk als je je fiets de trap opneemt, maar voor de rest merk je het niet. Een groot deel zit hem sowieso in de kale afmontage, wat weer verwerkt zit in de zogenaamd goede prijs.
Tenzij je motor uitvalt of de batterij op is. Dan moet je dat gewicht zelf trappen.
Dat kale is een bewuste keuze, alle extra's (zoals kettingkast, etc.) kan kapot en gaat kapot waardoor het vervelend wordt.
Ik weet dat ik hier een Debbie-downer ben, maar 2000,- voor een kale B merk fiets? Ik kan het enthousiasme niet begrijpen. Als je perse een naafmotor wil voor 2000,- is de Sparta R5 wat mij betreft veel meer waar voor je geld met een groot dealernetwerk als bonus.

Om deze maar even goed te duiden: Op de Sparta heb je:

- Dikkere banden. De Cowboy is hierin beperkt, zeker als je kijkt naar de mogelijkheid tot spatborden.
- Spatborden.
- Bagagedrager
- Losse koplamp.
- Slot
- Breed dealernetwerk

Als je dan de Zonar erbij kijkt wordt het helemaal eenzijdig:

- Betere motor
- Veel grotere actieradius
- Shimano Onderdelen.
- Spatborden
- Bagagedrager en zelfs mogelijkheid voor low-riders
- Losse koplamp
- Slot
- Breed dealernetwerk.

Ik weet het, ik ben op dit gebied conservatief, maar ik spreek uit ervaring: Je wil echt wel een fors en betrouwbaar dealernetwerk. De kans dat je met je motor/accu issues gaat krijgen is altijd heel erg aanwezig en dan wordt het snel heel spannend en duur.

Een e-bike is een duur en relatief kwetsbaar ding, ga vooral de support en functionaliteit na voordat je een een urban model aanschaft waarbij je met het eerste buitje zeiknat aankomt en je qua support afhankelijk bent van één klein startend bedrijfje.

=> De Lekker is op papier een betere fiets dan de Cowboy, maar als je hem samenstelt kom je ook op de prijs van een Zonar. Ook dan zou ik neigen naar de Batavus vanwege de motor en dealernetwerk.
En met dat betrouwbaar dealernetwerk beschrijf je precies wat ik al jaren verwacht, voor heb betaald maar in de praktijk zwaar tegenvalt en je weinig aan hebt. Ervaring is 1x Batavus, 1x Gazelle. +/- 30.000 km / 6 jaar.
Een fiets wordt geleverd door de fietsenmaker en krijgt na X maanden kuren. Vaak tegen de garantie termijn. Bij mijn Batavus was dit dat de motor uitviel bij regen. Bij Gazelle was het doortrappen. Zonder enig resultaat kreeg een beide een paar keer na elkaar weer terug van de fietsenmaker (2 verschillende) incl. kuren. En zo moddert het voort tot de garantie termijn is verstreken. De Batavus staat nu hier na 3 jaar defect buiten de garantie in de garage. En dus hecht ik niet veel waarde aan dit netwerk. Sterker nog, ik heb het vertrouwen verloren in deze merken door dit netwerk. Mocht dit wel goed hebben gewerkt is het goud waard en zou ik er direct voor kiezen want dit is dan je verzekering tot jaren fietsplezier.

Ik ben het overigens volledig met je eens over de risico's van een startup en dat de fietsen minimalistisch zijn qua opties. Maar dat laatste zie ik nu als pluspunt, behalve de spatborden en standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
RedCellNL schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:31:
[...]
Het gaat mij niet eens zozeer om het snel optrekken. Het is een constatering dat deze direct vlotte
ondersteuning biedt t.o.v. anderen waar dit iets langer op zich laat wachten.
Ik raad je echt aan om een Yamaha te proberen, die grijpt direct aan. Een Yamaha of Bosch CX heeft twee keer zoveel koppel en de berijder van zo'n fiets rijdt juist in die situaties weg alsof je stilstaat. En die paar % gewicht kunnen daar echt niet tegenop ;)
Klopt, maar dit moet ik eerst langere tijd ervaren. Wellicht is het niet nodig, maar de mogelijkheid is er en dan is het even aankijken hoe de stuurervaring is.
Ik geloof in dit soort dingen niet in "wennen", zeker als je al direct voelt dat het niet past.

Ik doe hem vetgedrukt omdat dit een van de redenen is dat mensen fietsen KUT vinden. Zadel of fiets moet passen en dat voel je heel snel. Argumenten als zitvlees kweken etc. zijn meestal grote lulkoek en leiden tot heel veel teleurstelling.
Tenzij je motor uitvalt of de batterij op is. Dan moet je dat gewicht zelf trappen.
Allereerst, motor uitval is een uitzondering en valt onder defect. En accu op is me eigenlijk zelden gebeurd. En dan heb ik het over 100.000 km voor zowel mijn vrouw als ik, wij zijn echt geen gelegenheidsfietsers. Je moet echt je best doen als je kijkt naar de actieradius van een moderne e-bike.

Bewegingsleer: gewicht maakt nauwelijks iets uit voor een fiets, slechts bij bergop/optrekken, en zelfs dan is het vrij klein.. Niet voor niets dat zelfs in de Tour de France de meeste fietsen boven het minimumgewicht zitten, zelfs al is het vrij simpel ze op gewicht te krijgen.

Om hem maar te duiden: jij weegt 80kg. Fiets 20kg versus fiets 30kg. => 10% minder gewicht. Dat ga je dus alleen merken bij het optrekken en bergop.

Efficiëntie verschil tussen een Nexus 8 en een derailleur is groter en voel je altijd.

https://fahrradzukunft.de...en-an-nabenschaltungen-2/

=> Automatische versnellingen nog meer verlies.

Als je echt weinig inspanning wil: racestuur :+
Dat kale is een bewuste keuze, alle extra's (zoals kettingkast, etc.) kan kapot en gaat kapot waardoor het vervelend wordt.
Mijn ervaring in Amsterdam is dat dit ontzettend meevalt. Laatst een voorspatbord gesneuveld bij mijn vrouw. Eerste keer dat we dat hebben meegemaakt en we wonen decennia in de stad.... Ik heb ook wel eens een magura remleiding verspeeld in een fietsenrek, maar remleidingen heb je ook op de Cowboy.

Ik heb volgens mij vorige week nog een reparatie lijstje gepost, valt echt ontzettend mee.
En met dat betrouwbaar dealernetwerk beschrijf je precies wat ik al jaren verwacht, voor heb betaald maar in de praktijk zwaar tegenvalt en je weinig aan hebt. Ervaring is 1x Batavus, 1x Gazelle. +/- 30.000 km / 6 jaar.
Allereerst, welke motor? Ik adviseer met name Bosch/Yamaha. Verder, ik heb meerdere Batavus ION motoren gesloopt en die zijn uitstekend vervangen door mijn dealer.

Een doortrappende fiets die niet kan worden gefixt? Tenenkrommend. Bij Gazelle is dat of een Shimano (grootste kans), of een Sturmey Archer. Elke fietsenmaker zou dat in een uurtje kunnen repareren (twee uur als hij een nieuw wiel moet spaken) tenzij je Beun de Haas treft.

Let op! Ik geloof je direct, immers er is een groot aantal Beun de Hazen in Amsterdam en omstreken (kuch ook bij Profil, kuch). Maar er zijn ook goede fietsenmakers (zo vertrouw ik Tromm en Marc Bikeshop)
Ik ben het overigens volledig met je eens over de risico's van een startup en dat de fietsen minimalistisch zijn qua opties. Maar dat laatste zie ik nu als pluspunt, behalve de spatborden en standaard.
Cowboy heeft IMHO geen realistische spatborden ;)

Je moet het vooral zelf weten, maar ik wil toch een anecdote geven:

De laatste twee jaar regelmatig in de stad een Van Moof gezien. Maar ik zie ze eigenlijk nooit meer en als ik ze zie, nooit een commuter die elke dag door weer en wind gaat... terwijl ik jaar in jaar uit elke dag dezelfde mensen met een Bosch fiets tegenkom.

Het is een aanname, maar ik gok dat mensen die zo'n fiets kopen vooral een hebbeding willen, die fietsen erg storingsgevoelig zijn (Naafmotor) en eigenlijk niet bevallen in nat weer. Je kijkt namelijk naar form over function en dat zie je zeker bij Cowboy weer terug. Er zijn al twee dingen die jezelf al aangeeft als rode vlag: geïntegreerde verlichting en geen spatbord (diegene die ze aanbieden is een grap). Oftewel, in de donkere natte maanden heb je er niks aan, komt hij in de schuur en sloop je onbewust je accu :X

=> De Lekker is IMHO een veel betere fiets. Ook kaal, maar geen form over function (integendeel!)en je hebt een middenmotor, iets wat ik steevast blijf adviseren voor een normale e-bike. Juist dingen als vocht, kracht/rotatie sensor problemen etc. zijn altijd een ding bij een naafmotor omdat je toch relatief lange kabels hebt lopen die aansluiten op een bewegend onderdeel. Bij een middenmotor zit dat allemaal in één goed afgesloten pakket.

Volgens mij heeft hier nog nooit iemand lopen klagen over vocht in een middenmotor (tenzij jouw Batavus een middenmotor heeft^^).

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 02-12-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Je hebt zeker een punt en dus blijf ik het moeilijk vinden om te bepalen wat een goede keus is.
Ieder component heeft een nadeel en een voordeel afhankelijk aan wie je het vraagt :)

Ik lees ook negatieve reviews over de Cowboy (bijvoorbeeld hier uit Frankrijk: https://www.numerama.com/...elo-smartphone-first.html )
En op Facebook een recente negatieve reactie: https://www.facebook.com/...r/posts/10156369699916568
Maar die zul je ook vast hebben bij andere merken.

Besloten om de beslissing nog maar even uit te stellen en verder na te denken.

De Lekker is een schitterende fiets die voldoet aan veel van mijn wensen. Nadeel is alleen dat deze nog uit moet komen en dus er weinig ervaring mee is.

[ Voor 11% gewijzigd door RedCellNL op 02-12-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

roffeltjes schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:07:
[...]
Ik raad je echt aan om een Yamaha te proberen, die grijpt direct aan. Een Yamaha of Bosch CX heeft twee keer zoveel koppel en de berijder van zo'n fiets rijdt juist in die situaties weg alsof je stilstaat. En die paar % gewicht kunnen daar echt niet tegenop ;)
Vergeet niet dat het koppel van die Yamaha/Bosch die kracht moet leveren via de ketting en tandwielen voordat deze bij het achterwiel komt. Uiteindelijk zal het verlies door de overbrenging en wrijvingsweerstand op 75rpm vanaf de pedalen uitmonden in een veel lager koppel op het achterwiel.
Bijv: 80Nm bij 75rpm op de pedaalas zal uiteindedlijk bij een snelheid van 25km/u en tandwieloverbrenging van 1 op 2,5 nog maar ongeveer 30Nm op het achterwiel opleveren. Alleen bij een lagere versnelling is dit hoger, maar daarmee haal je de 25km/u niet meer. :Y)

Zelf heb ik zowel een Razer met de Yamaha middenmotor als een Rabeneick met de Bafang H400B naafmotor in het achterwiel. Die Bafang levert 40Nm direct op het achterwiel in alle situaties onder vol vermogen. Bij de Yamaha moet ik een aantal keren schakelen om die Bafang op acceleratie bij te kunnen houden en dan nog is de Bafang in de praktijk sneller/krachtiger. Het voordeel van de Yamaha is wel dat deze al vermogen levert vanuit stilstand en bergop kan ik terugschakelen, maar daarmee hou ik de Bafang op een vlakke weg niet bij.

Een middenmotor vereist dus het kunnen schakelen om die kracht goed te benutten. Met één directe riem overbrenging is die naafmotor in het voordeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48
Heeft er iemand van jullie ervaring met de wegenwacht fietsservice? Moeite waard om dit bij je fietsverzekering te nemen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Staat wel tegenover dat je dan wel versnellingen tot je beschikking hebt.
Maar goed, je kan ook overdrijven met kaal.
Cowboy krijgt dus vanaf januari wel spatborden, maar nog steeds geen fietsstandaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:37

B64

[...]

[...]
Nog afgezien van het feit dat je een lege accu prima kunt voorkomen - die paar kilo fietsgewicht ga je dan niet merken hoor, zelf ben je hoe dan ook vele malen zwaarder dan je fiets. Als de massa eenmaal op gang is dan kost het al helemaal geen extra kracht.

Waar je dan wel naar zou kunnen kijken is of de elektromotor een vrijloop biedt, d.w.z. dat je de motor kunt loskoppelen als je zonder ondersteuning fietst. Bosch biedt dat vrijwel zeker, Yamaha volgens mij ook. Bij naafmotoren is het minder gebruikelijk, en zorgt de elektromotor juist voor een flinke dosis weerstand als je fietst met uitgeschakelde ondersteuning. Dat kost je dus veel meer zweet dan een paar kilootjes extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmorgen weer een mooie schuiver gemaakt op een fietspad dat spiegelglad was. Buiten een elleboog die een beetje pijn doet geen letsel gelukkig. Trapper van mijn fiets is krom dus hij mag weer naar de fietsenmaker om opgelapt te worden. En ik kan weer €50 eigen risico aftikken.

Bij gladheid of kou ga ik misschien toch maar weer een andere route rijden of desnoods de auto pakken want dit schiet niet op, moest vanmorgen dus alsnog de auto pakken naar het werk want het was slechts 3km vanaf huis gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 21:34
mortadelo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

jazeker. ik heb nog even m'n mailbox gekeken welke ik besteld had. was toen der tijd (24juni2019);
https://www.elektrischefi...ass-tuning-box-4-0-detail
Was het makkelijk om deze te installeren op de Sparta M11TI? En werkt het goed? Hoe hard kan je er nu mee fietsen? Zit er aan te denken ook deze fiets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
P2000
Vlassie1980 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:12:
Vanmorgen weer een mooie schuiver gemaakt op een fietspad dat spiegelglad was. Buiten een elleboog die een beetje pijn doet geen letsel gelukkig. Trapper van mijn fiets is krom dus hij mag weer naar de fietsenmaker om opgelapt te worden. En ik kan weer €50 eigen risico aftikken.

Bij gladheid of kou ga ik misschien toch maar weer een andere route rijden of desnoods de auto pakken want dit schiet niet op, moest vanmorgen dus alsnog de auto pakken naar het werk want het was slechts 3km vanaf huis gebeurd.
Balen voor je zeg. Ik ben vandaag een dagje vrij maar het was inderdaad verradelijk weer. Zeker op stukken net buiten de bebouwde kom is de temperatuur net wat lager en kan het bij nattigheid glad zijn geworden. Wat ook nog mee speelt en soms ook nog verrast is dat de temperatuur pas rond 9 uur in de ochtend zijn laagste waarde behaald, zeker met een heldere lucht.
Hoe gaat het nu met je accu trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia

Balen man, hoop dat je later niet toch nog meer pijn hebt! Ik deed in dit geval vanochtend met je mee helaas :'( hele route verder viel prima mee, ze hebben alleen op 1 deel het fietspad onderbroken en daar moet je over betonnen platen heen en hoewel dit voor de mensen voor mij prima ging schoof ik onderuit.

Ging gelukkig maar met een gangetje van onder de 20 en blijkbaar heeft de fiets het meeste opgevangen maar daar baal ik ook wel van aangezien deze nog geen 2 weken oud is... Moet zeggen ik heb alleen wat krasjes gelukkig op de rechter trapper en vreemd genoeg beide rem hendels en het voorlicht.

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:18:
P2000
[...]

Balen voor je zeg. Ik ben vandaag een dagje vrij maar het was inderdaad verradelijk weer. Zeker op stukken net buiten de bebouwde kom is de temperatuur net wat lager en kan het bij nattigheid glad zijn geworden. Wat ook nog mee speelt en soms ook nog verrast is dat de temperatuur pas rond 9 uur in de ochtend zijn laagste waarde behaald, zeker met een heldere lucht.
Hoe gaat het nu met je accu trouwens?
Met mij niks aan het handje, dat is het voornaamste.
Accu lijkt weer beter te laden. Tenzij die valpartij hem weer van slag heeft gemaakt :+

Ik had vanmorgen nog de temp gecheckt en dat was 2 graden, maar het stukje waar ik uiteraard ging was bij een dijk waar het fietspad omhoog gaat en daar wordt nooit gestrooid. Ik wist dat het daar glad kon zijn maar zo glad.... Het was net Thialf :+
Mafia schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:28:
[...]

Balen man, hoop dat je later niet toch nog meer pijn hebt! Ik deed in dit geval vanochtend met je mee helaas :'( hele route verder viel prima mee, ze hebben alleen op 1 deel het fietspad onderbroken en daar moet je over betonnen platen heen en hoewel dit voor de mensen voor mij prima ging schoof ik onderuit.

Ging gelukkig maar met een gangetje van onder de 20 en blijkbaar heeft de fiets het meeste opgevangen maar daar baal ik ook wel van aangezien deze nog geen 2 weken oud is... Moet zeggen ik heb alleen wat krasjes gelukkig op de rechter trapper en vreemd genoeg beide rem hendels en het voorlicht.
Die eerste krassen aan je nieuwe fiets zijn altijd irritant.
Is je fiets nog verzekerd tegen schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Chrasher schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:53:
[...]
Een middenmotor vereist dus het kunnen schakelen om die kracht goed te benutten. Met één directe riem overbrenging is die naafmotor in het voordeel. :)
Ik heb nog nooit een sneller optrekkende fiets gezien en gevoeld als een Yamaha en ik heb gereden met Go Swiss, Bionx etc en die zijn zwaarder dan 250watt 40nm. Het komt niet eens bij benadering in de buurt van het optrekken van een Yamaha....Sterker nog, op e eerste meters klop ik een Stromer...

Het lastige is dat je met vermogen en koppel er niet bent, je moet de curves zien. Blijkbaar is die van jouw Bafang heel goed in het lage segment, anders kan ik deze totaal en dan ook totaal niet duiden.

=> Misschien zeg je toch hetzelfde?
Het voordeel van de Yamaha is wel dat deze al vermogen levert vanaf stilstand
Daar gaat het om als je in de stads-spits rijdt
RedCellNL schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:41:
Ik lees ook negatieve reviews over de Cowboy (bijvoorbeeld hier uit Frankrijk: https://www.numerama.com/...elo-smartphone-first.html )
Ik zou me niet zo heel druk om maken om die review, juist omdat ze tegen een probleem aanlopen wat te voorspellen is, maar waar je in Nederland niet zo snel last van hebt: Bergop levert hij maar een fractie van het beschikbare vermogen.

Ze denken aan een bug, maar het lijkt verdacht veel op de ervaringen van de Fietsersbond met andere naafmotoren waarbij bergop vermogen wegviel en men een half uur moest wachten. De oorzaak is dat je een te laag toerental met teveel spanning hebt waardoor de boel oververhit raakt en uitvalt.

Dat de Cowboy in die omstandigheden vermogen terugschroeft is niet eens zo slecht, liever dat dan dat hij kapot gaat (zelf 3 keer meegemaakt, 2x ION 1x Bionx).

Kortweg: Alleen als je echt langer dan een paar seconden je motor zo zwaar zou belasten is dat een probleem. Kinderwagen achter je fiets, fietsvakanties in de heuvels, dat soort fratsen. Gewoon gebruik in Amsterdam? Daar ga je niet tegen dat soort limieten aanlopen.

[ Voor 71% gewijzigd door roffeltjes op 02-12-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
Vlassie1980 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:12:
[...]

Met mij niks aan het handje, dat is het voornaamste.
Accu lijkt weer beter te laden. Tenzij die valpartij hem weer van slag heeft gemaakt :+

Ik had vanmorgen nog de temp gecheckt en dat was 2 graden, maar het stukje waar ik uiteraard ging was bij een dijk waar het fietspad omhoog gaat en daar wordt nooit gestrooid. Ik wist dat het daar glad kon zijn maar zo glad.... Het was net Thialf :+

[...]

Die eerste krassen aan je nieuwe fiets zijn altijd irritant.
Is je fiets nog verzekerd tegen schade?
Gelukkig maar, hopelijk heeft je accu er inderdaad geen te harde klap van gekregen.
Idem, stond op de borden waar ik langs fiets 5 graden dus dacht all is ok, maar duidelijk dat stukje dus niet (voor mij dan) aangezien alle andere mensen gewoon rustig door gingen.

Hij is gelukkig wel verzekerd tegen schade, ik kijk het in dit geval even aan omdat het vooral een klein beetje lak schade is aan de uitstekende delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mafia op 02-12-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes

Continental Winter contact :+

Okay dat is flauw. Maar als het alleen de trapper is... dat kan je toch zelf wel doen? Meeste tijd gaat zitten in het zoeken van je steeksleutel en het uitpakken van je nieuwe pedalen, het los en aandraaien van een pedaal is ongeveer de meest simpele fietsreparatie die ik kan bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

roffeltjes schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:36:
[...]

Ik heb nog nooit een sneller optrekkende fiets gezien en gevoeld als een Yamaha en ik heb gereden met Go Swiss, Bionx etc en die zijn zwaarder dan 250watt 40nm. Het komt niet eens bij benadering in de buurt van het optrekken van een Yamaha....Sterker nog, op e eerste meters klop ik een Stromer...

Het lastige is dat je met vermogen en koppel er niet bent, je moet de curves zien. Blijkbaar is die van jouw Bafang heel goed in het lage segment, anders kan ik deze totaal en dan ook totaal niet duiden.
De Bafang H400B motor is een model waar nog weinig over te vinden is op Google. Volgens de Bafang site levert hij zelfs tot 45Nm en is speciaal gemaakt voor stadsverkeer. Door de interne overbrenging van 5 op 1 is hij heel krachtig van 1-20 km/u. Dat is dus echt het bereik waarop je die kracht het meest nodig hebt. :P En dit vermogen wordt ook direct zonder verliezen op het achterwiel geleverd!

Mogelijk dat deze motor heel anders aanvoelt dan de meeste hub motoren die je nu kan krijgen. Ik was tijdens mijn proefrit op deze fiets ook meteen verkocht door het motorvermogen.

Hier kan je wat info over deze serie vinden op de Bafang site. De H400B is het model wat ik nu heb.. Dit is geen OEM motor, dus vermoedelijk wordt deze vooral aan fietsenbouwers geleverd.

[ Voor 19% gewijzigd door Chrasher op 02-12-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:22

bert pit

asdasd

Same here.
Het doodlopend straatje: is alleen voor fietsers een doorgaande route, was stijf bevroren.

Gelukkig zag ik het voor de bocht... Voeten van de pedalen af en voorzichtig uitrijden. Helaas, toch onderuit geschoven. Gelukkig geen schade en doordat ik dik ingepakt mijn 45 jaar oude judo valtechniek kon toepassen ;) dus ook geen lichamelijke gevolgen.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
roffeltjes schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:59:
[...]

Okay dat is flauw. Maar als het alleen de trapper is... dat kan je toch zelf wel doen? Meeste tijd gaat zitten in het zoeken van je steeksleutel en het uitpakken van je nieuwe pedalen, het los en aandraaien van een pedaal is ongeveer de meest simpele fietsreparatie die ik kan bedenken.
Vergeet niet de 30 minuten vloeken omdat het pedaal muurvast zit.

Linksdraaiend schroefdraad op het linker pedaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
roffeltjes schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:59:
[...]

Winterbanden vernietigen mijn actieradius en maken veel afrolgeluid :+

Maar ja, ik ben gewoon verzekerd voor dit soort zaken. Dus hij gaat morgen gewoon naar de FM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Chrasher schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:36:
[...]

De Bafang H400B motor is een model waar nog weinig over te vinden is op Google. Volgens de Bafang site levert hij zelfs tot 45Nm en is speciaal gemaakt voor stadsverkeer. Door de interne overbrenging van 5 op 1 is hij heel krachtig van 1-20 km/u. Dat is dus echt het bereik waarop je die kracht het meest nodig hebt. :P En dit vermogen wordt ook direct zonder verliezen op het achterwiel geleverd!

Mogelijk dat deze motor heel anders aanvoelt dan de meeste hub motoren die je nu kan krijgen. Ik was tijdens mijn proefrit op deze fiets ook meteen verkocht door het motorvermogen.

Hier kan je wat info over deze serie vinden op de Bafang site. De H400B is het model wat ik nu heb.. Dit is geen OEM motor, dus vermoedelijk wordt deze vooral aan fietsenbouwers geleverd.
Goede info! Dat hij een interne overbrenging heeft verklaard het een en ander. 8)

Netjes hoor.
Vlassie1980 schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:53:
[...]

Winterbanden vernietigen mijn actieradius en maken veel afrolgeluid :+
Oh ja, dat vergeet ik... je hebt een S-pedelec waarbij je best wel tegen de grens van je actieradius loopt :F

Voor mensen die geinterreseerd zijn: Ja, een Conti Winter Contact II loopt iets zwaarder dan een snelle band zoals de Schwalbe Supreme. Dat merk je in hoe makkelijk je je top snelheid haalt en/of je actieradius.

Hoeveel? Errr.... ik denk ergens tussen de 2-5% maar dat is voor de vuist weg (zal IMHO niet meer zijn). Voor mij is veilig fietsen belangrijker, maar als je (bijvoorbeeld met een S-Pedelec) tegen de de actieradius grens zit is het wel iets om even op te letten.

[ Voor 24% gewijzigd door roffeltjes op 02-12-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdejee
roffeltjes schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:25:

Voor mensen die geinterreseerd zijn: Ja, een Conti Winter Contact II loopt iets zwaarder dan een snelle band zoals de Schwalbe Supreme. Dat merk je in hoe makkelijk je je top snelheid haalt en/of je actieradius.

Hoeveel? Errr.... ik denk ergens tussen de 2-5% maar dat is voor de vuist weg (zal IMHO niet meer zijn). Voor mij is veilig fietsen belangrijker, maar als je (bijvoorbeeld met een S-Pedelec) tegen de de actieradius grens zit is het wel iets om even op te letten.
Prima band voor de slechtere weersomstandigheden. Deze zit er bij mij nu een jaar of drie op (waarvan 1 jaar stilstand) en ik merk echt wel een betere grip met nat wegdek. Ik heb er het hele jaar door mee gereden. Ongetwijfeld heeft deze band een hogere rolweerstand dan een 'gewone' fietsband maar ik heb daar niet echt last van gehad. De accu gaat toch regelmatig aan de lader, dus of ik nu nog 12 of 10 km over heb, dat doet niet echt ter zake. Inmiddels begint de achterband te slijten dus binnenkort tijd voor vervanging. Maar mocht je twijfelen tussen wel of geen winterband, deze is zeker aan te raden.

------
Half uurtje later.......mijn eerste lekke band in mijn e-bike carriere.....net ff te lang doorgereden?? Goed moment om te vervangen dus, hopelijk heeft de plaatselijke fietsgigant deze band op voorraad.

[ Voor 7% gewijzigd door erdejee op 03-12-2019 07:49 . Reden: lekke band ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Wel apart.
Cowboy gaat via een BRITS crowdfunding platform aandelen uitgeven.
Bij een investering van 10k GBP een cowboy gratis: https://cowboy.com/pages/crowdfunding
(Overigens accepteert het gebruikte crowdcube alleen credit cards. Moet je er dus wel eentje hebben die dergelijke transactiebedragen ondersteund...)

Wat zou de reden zijn om dat als Belgisch bedrijf via een Brits platform te doen?
Zouden ze -met het oog op de Brexit- de rest van hun bedrijf ook naar de UK gaan verhuizen, om EU importheffingen op Chinese fietsonderdelen te omzeilen, ofzo? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
QWIC is er uit. Ze gaan mijn op hol geslagen RD10 ombouwen naar een RD11 en zo aan mij terug geven.

Waar zou ik een fiets als deze het beste aan kunnen bieden? Als ik hem niet kan verkopen willen de fietsenmaker mij ook een nieuwe leveren die ik dan met beperkte garantie kan verkopen (1 jaar op accu en motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
maxnl schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:54:
Wel apart.
Cowboy gaat via een BRITS crowdfunding platform aandelen uitgeven.
Bij een investering van 10k GBP een cowboy gratis: https://cowboy.com/pages/crowdfunding
(Overigens accepteert het gebruikte crowdcube alleen credit cards. Moet je er dus wel eentje hebben die dergelijke transactiebedragen ondersteund...)

Wat zou de reden zijn om dat als Belgisch bedrijf via een Brits platform te doen?
Zouden ze -met het oog op de Brexit- de rest van hun bedrijf ook naar de UK gaan verhuizen, om EU importheffingen op Chinese fietsonderdelen te omzeilen, ofzo? :-)
Dit vind ik ook fascinerend. Maar ben geen bedrijfskundige die weet waarom dit is.
Wellicht wat off-topic maar de eigenaar van Cowboy (Adrien Roose) heeft voorheen Take Eat Easy gehad (concurrent van Deliverooo) en dit is geklapt en plotseling van de markt gegaan. Als dit met Cowboy gebeurd is het klaar met de garantie etc.

Wat ik overigens wel positief vind is dat ze sinds eind november een samenwerking hebben met Decathlon en andere winkels: https://www.tijd.be/onder...n&rc_content=article-list (wellicht even in-private openen voor volledig artikel)

En dus kan je hier je fiets langs brengen voor onderhoud: https://www.decathlon.be/...on/_/R-a-cowboy-decathlon

[ Voor 19% gewijzigd door RedCellNL op 03-12-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Maandag was de motor terug uit D. Gisteravond eronder gezet en proefritje gemaakt. De motor loopt nu niet zo soepel meer; het lijkt alsof de tandwielen een beetje moeten inslijten. Hij vibreert ook iets. Heb dit gemeld aan de reparateur; die geeft aan dat dat klopt; de oude tandwielen waren op elkaar ingesleten en ik heb nu een oud tandwiel en een nieuw tandwiel in de motor wat iets wringt. Het nieuwe tandwiel is van giet nylon (PA6G) gemaakt en het oude van POM. Nylon is iets harder. Tevens is het tandwiel zo groot mogelijk gemaakt zodat ie nog iets kan inslijten.
Vanochtend de eerste 30 km gereden (koud!) en motor doet het nog steeds. Ik ben er al met al zeer tevreden over. Zeker als de vibraties/wringen afnemen.
In totaal 230€ kwijt (ook aan verzending heen en weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
Dat is goedkoper dan een nieuwe fiets kopen. En hij weet wat hij doet waarschijnlijk. Dus minder kans op inwendige schade.Heb ooit een fiets gekocht met ook zo'n kapot tandwiel. Maar de fietsenmaker had de trapas er verkeerd uit gemept waardoor de sensor stuk was gegaan, Kortom motor niet meer te repareren (voor mij dan. misschien dat iemand met verstand van die dingen het nog wel werkend had gekregen)

Veel fietsplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
B2B2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:15:
Dat is goedkoper dan een nieuwe fiets kopen. En hij weet wat hij doet waarschijnlijk. Dus minder kans op inwendige schade.Heb ooit een fiets gekocht met ook zo'n kapot tandwiel. Maar de fietsenmaker had de trapas er verkeerd uit gemept waardoor de sensor stuk was gegaan, Kortom motor niet meer te repareren (voor mij dan. misschien dat iemand met verstand van die dingen het nog wel werkend had gekregen)

Veel fietsplezier :)
Die was hier ook stuk gegaan (door mijzelf welteverstaan) :$

Gelukkig is die ook gerepareerd.
https://1drv.ms/b/s!AknAe98oalxggYJzti-RkqqDDeznNg?e=fkyFAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-03 00:00
Kan iemand mij vertellen waar in het algemeen de voornaamste verschillen zitten tussen een e-bike van zeg 1000 euro en een e-bike van 2000/2500 euro? Ik kijk naar fietsen zoals de qonqer, lekkerbike, cowboy en andere sportievere modellen rond de 2000 euro maar kan de prijzen niet altijd goed verklaren. Vraag mij daarom af of ik niet gewoon wat goedkopers moet zoeken. Na paar jaar intensief rijden zal er toch weer een nieuwe dure accu in moeten (als deze dan nog steeds verkrijgbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
zuidhuis schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:51:
Kan iemand mij vertellen waar in het algemeen de voornaamste verschillen zitten tussen een e-bike van zeg 1000 euro en een e-bike van 2000/2500 euro? Ik kijk naar fietsen zoals de qonqer, lekkerbike, cowboy en andere sportievere modellen rond de 2000 euro maar kan de prijzen niet altijd goed verklaren. Vraag mij daarom af of ik niet gewoon wat goedkopers moet zoeken. Na paar jaar intensief rijden zal er toch weer een nieuwe dure accu in moeten (als deze dan nog steeds verkrijgbaar zijn)
Koop je een hippe fiets, of koop je kwaliteit onderdelen? Zo zie ik het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kenmerken van een fiets van een rug:

- Zijn vaak alleen maar leverbaar in 1 maat
- Hebben redelijk basic componenten
- Zijn gewoon minder duurzaam
- Worden verkocht bij bouwzaken of supermarkten als Aldi / Lidl
- Als je schade hebt of problemen is het lastiger

Bovenstaande wil niet zeggen dat je er een slecht fiets mee koopt, ik zou het met mijn fietsgedrag van 8000 km per jaar alleen niet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 20:15

Metro2002

Memento mori

Net als bij gewone fietsen zit er gewoon heel veel verschil in de diverse onderdelen. Van de lagers in de wielen tot de kabels , ketting (of riem) , soort banden, framestijfheid etc. Ga maar eens proefrijden op een fiets van 500 euro en eentje van 1000 euro. Wereld van verschil en het spul gaat ook gewoon langer mee.
Of een accu na eenzelfde tijd stukgaat weet ik niet, ook daar kan verschil inzitten.

Voor 1000 euro een e-bike kopen lijkt me nou niet bepaald een investering in een kwaliteitsproduct. Dat geef ik zelf voor een niet-ebike al minimaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
-Alu of staal frame
-Grootte van de accu
-Kwaliteit bedieningspaneel/scherm
-Afmontage van diverse spullen; voor/achterlicht (is het er 1 van 5 euro of van 50), zadel, bel, bagagedrager, spatborden
-Marketing
-Bedrijfsprocessen/duurzaamheid/bedrijfsvoering van fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Metro2002 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:25:
[...]
Ga maar eens proefrijden op een fiets van 500 euro en eentje van 1000 euro. Wereld van verschil en het spul gaat ook gewoon langer mee.

Voor 1000 euro een e-bike kopen lijkt me nou niet bepaald een investering in een kwaliteitsproduct. Dat geef ik zelf voor een niet-ebike al minimaal uit.
Hoewel ik nu zelf voor m’n 3e e-bike voor een duurdere e-bike ga, ipv een goedkopere, is het niet zo dat een duurdere koop altijd een goede / betere koop is.

M’n eerste 2 fietsen zijn een van +€4000 en +€1000. Kwaliteit/prijs verhouding was veel beter bij de goedkopere fiets. Desalniettemin ben ik bereid meer te betalen voor betere kwaliteit nadat de ‘goedkopere’ e-bike gestolen is. Het zal voor jou vast ook een persoonlijke afweging zijn. Ga zelf rijden is een prima advies.

Zelf kijk ik naar hoe (vloeiend/natuurlojk) de ondersteuning is. Vlak, helling op, etc. Hoe de fiets rijdt zonder ondersteuning. Welke componenten zijn gebruikt, etc. (Type motor, merk & variant, soort versnellingen, wel/geen hydraulische remmen, batterij, verlichting, etc) En dan nog steeds twijfelen en afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:39
user549890 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:39:
[...]

Ik heb een vergelijkbare ervaring. Ik heb een Victoria-e 7.8 (2016) met 17 000 km (+-5000km/jaar). Na wat 'kleinere' incidentjes heb ik sinds een dik half jaar last van de batterij die niet altijd opstart indien ik wil vertrekken. Ik zet het display aan maar de batterij pikt niet op (merkbaar doordat hij geen 0km/u aangeeft bij opstart). Actieradius was echter nog steeds uitstekend. Op stevig glooiend landschap kan ik op Tour zonder problemen 60km rijden met dan nog 10-20km reserve.
De situatie was érg frustrerend (sluitingsuur crèche...), maar de dealer ging niet verder dan 'even de aan/uitknop op je batterij induwen zodat de batterij connectie maakt met je display. Dat helpt meestal, maar in 10% van de gevallen moet ik het meerdere keren doen vooraleer de batterij inspringt.
Sinds deze winter de vergelijkbare ervaring: batterij valt uit bij hogere ondersteuning. Mijn laatste stuk naar mijn werk is bergop en dan valt de batterij sowieso uit (met nog 4 blokjes over...). Indien ik op Turbo rij valt de batterij ook op andere stukken in het traject uit (bergop). Het lijkt me dus duidelijk dat de batterij niet meer voldoende spanning kan leveren. Ik heb m'n fiets nog niet binnen gedaan (weinig tijd, weinig zin in hem kwijt te zijn...) maar wel eens aan een andere dealer waar ik toevallig moest zijn uitleg gevraagd. Hij zei: foutcode uitlezen. Maar ik zie jullie zelf foutcodes aangeven. Hoe komen jullie hieraan? Als ik verder zoek lijkt het erop dat het display zelf de foutcode komt melden? Maar dat is bij mij niet het geval... En wat met updates van de software? Dit dient via de dealer te gebeuren voor zover ik kan vinden?
Ik heb jullie tip van '20 seconden de aan/uitknop indrukken' geprobeerd en zal tijdens de terugrit merken of het probleem hiermee is opgelost/verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
maarte997 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:56:
[...]
Sinds deze winter de vergelijkbare ervaring: batterij valt uit bij hogere ondersteuning. Mijn laatste stuk naar mijn werk is bergop en dan valt de batterij sowieso uit (met nog 4 blokjes over...). Indien ik op Turbo rij valt de batterij ook op andere stukken in het traject uit (bergop). Het lijkt me dus duidelijk dat de batterij niet meer voldoende spanning kan leveren.
cellen zijn dus aardig gaar, interne weerstand loopt dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
maarte997 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:56:
[...]

Ik heb een Victoria-e 7.8 (2016) met 17 000 km (+-5000km/jaar).

.... de dealer ging niet verder dan 'even de aan/uitknop op je batterij induwen zodat de batterij connectie maakt met je display.
Balen, dat is natuurlijk buiten de garantie termijn. Waarschijnlijk weer 500,- investeren in nieuwe batterij.

Hoe is verder de ervaring met Victoria?

Ik zit te kijken naar de https://www.victoria-fahrrad.de/nl/modell/etrekking-5-7-h/
Deze fiets heeft kwalitatief goede onderdelen (bosch motor, Shimano, accu dicht bij motor)

Kan ik Victoria vergelijken met een ander Duits merk als Kalkhoff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
RedCellNL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:01:
[...]
Balen, dat is natuurlijk buiten de garantie termijn. Waarschijnlijk weer 500,- investeren in nieuwe batterij.

Hoe is verder de ervaring met Victoria?

Ik zit te kijken naar de https://www.victoria-fahrrad.de/nl/modell/etrekking-5-7-h/
Deze fiets heeft kwalitatief goede onderdelen (bosch motor, Shimano, accu dicht bij motor)

Kan ik Victoria vergelijken met een ander Duits merk als Kalkhoff?
Ja, dat wordt 500 euro aftikken. Toen ik m'n fiets aankocht wist ik dat natuurlijk, maar langs de andere kant zal het financieel nu wel zijn (onvoorziene) impact hebben...
De batterij geeft het ook (veel) sneller op dan beweerd. Hij is nu 3,5 jaar oud... Als ik wat rond lees op internet is dat (te) snel. Maar garantie is njet en dan sta je daar: koop maar 'n nieuwe, zwaar overprijsde batterij. Bosch zal zich in zijn handen wrijven. Als je leest dat VW momenteel zijn batterijen aan 100euro/kWh zou aankopen (voor de I.D.3), zou dit voor 'mijn batterij' van 500Wh' een kostprijs van 50 euro opleveren. Stel nog dat Bosch niet in die hoeveelheid/prijs kan afnemen waardoor de prijs stijgt lijkt een prijs van 200 euro voor 500Wh verdedigbaar, zelfs met 300 euro kan ik leven. Maar wat is de prijs... 489 euro voor 417Wh (= 1172euro/kWh) of 629 euro voor 482Wh (1307euro/kWh!!!). Dat is gewoon je puurste afzetterij en doet me sterk twijfelen om mijn elektrische fiets weer in te ruilen voor een klassiek, maar degelijk model waarbij ik zelf maar wat harder trap (enkel bij tegenwind zou ik klagen...).

Om op je vraag te antwoorden: ik ben erg tevreden van mijn Victoria. Hij rijdt erg stabiel, heeft een stevig frame, voelt kwalitatief aan, bezit een prettige zithouding en is zeer degelijk afgewerkt. Ik heb toen ik mijn fiets kocht ook met een Kalkhoff, Qwic en een ander merk met Yamaha motor gereden, maar de Victoria gaf me het meest voldoening. De verschillen op lange termijn kan ik echter niet inschatten.

Daarnaast heb ik er wel al wat problemen mee gehad. Deze zijn me blijven hangen (=meest frustrerende):
- mijn zadelpen is afgebroken na +-7000 km (garantie)
- geen 1000 km later brak de beugel die mijn zadel op zijn plaats moet houden na het nemen van een drempel (garantie). Gevolg: zadel op de grond en ik zat om mijn bagagedrager... Ik nam gelukkig geen afdaling, anders ging ik zwaar op mijn gezicht gaan. In mijn ogen niet de schuld van Victoria, mits ze degelijk materiaal gebruiken en dit bij andere merken met idem materiaal ook kan gebeuren.
Toen vroeg mijn dealer: 'wat doet gij allemaal met uwe fiets'... Uh... Woon-werkverkeer?
- Het Bosch bedieningspaneeltje aan het stuur navigeert niet meer door de menu opties (via de 'i' kan ik m'n info wisselen op mijn display: bereik, tijd, afgelegde afstand, ...). In de plaats daarvan past hij de ondersteuning van mijn fiets aan. Vervelend, dealer 'kan er niets aan doen' tenzij alles vervangen = kosten... Stoort me op zich weinig, maar ook dit ligt niet bij Victoria, wel bij Bosch/dealer. Geen garantie...
- Batterij pakt niet steeds op wanneer ik m'n fiets aanzet. Bosch/dealer... Geen garantie...
- Batterij kent hoge slijtage: Bosch... Afzetters. Natuurlijk geen garantie...

Verder nog kleine zaakjes zoals het spatbord dat is losgekomen, de houder van m'n display waarvan een stukje is afgebroken waardoor m'n display niet meer vastklikt maar gewoon vastzit, de ketting die om de 4 maanden moet worden aangespannen en om het jaar moet worden vervangen (= eerder onderhoud dan ongeplande kosten) en m'n NuVinci die na +- 12 000 km nieuwe bekabeling nodig had. Al denk ik hier dat dit eerder (ook...) aan m'n dealer ligt dan aan NuVinci, want sinds een eerder onderhoud kraakte/knarste mijn versnellingshandvat plots, wat hij eerder nooit had gedaan... 'Slijtage' zei de dealer en 'niet zo erg'... Totdat de 'knarsende' kabels plots sprongen en ik niets meer kon doen... Sta je daar... Maar ook dit was niet zo duur om te vervangen.
En dan ben ik zeker dat ik nog wel wat vergeet.

Ik twijfel er dus sterk aan om mijn fiets naar een andere dealer te brengen, maar veel dealers in de buurt onderhouden enkel de (elektrische) fietsen die bij hun zijn aangekocht. Maar mijn onderbuikgevoel zegt dus: mits een andere dealer had ik minder kosten/frustraties gehad.

Conclusie:
- een NuVinci naafversnelling zou ik niet meer nemen. Te veel gewicht, te veel efficiëntieverlies. Maar ik weet niet of er betere alternatieven zijn.
- een elektrische fiets zou ik mogelijks niet meer aankopen. Maar ik denk dat als ik alle factoren zou meenemen... ik het toch weer zou doen. Ook al heb ik moeite om me als consument naar de slachtbank te laten leiden/lijden en me te laten afzetten bij de aankoop van een nieuwe batterij...
- Ik zou een andere dealer kiezen. :)

Om op je fiets te reageren: 't is een mooi model. 400Wh batterij is goed voor minimaal 60km in glooiend landschap. Voor woon/werk verkeer zou hij mij zeker voldoen. De enige downgrade die ik zou 'toegeven' zijn de NuVinci versnellingen, maar die zou 'k dus niet missen.

[ Voor 86% gewijzigd door maarte997 op 05-12-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 20:45
maarte997 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:35:
[...]
Heeft iemand ervaring met isolatiepacks om rond je batterij te doen? Heeft dit nut of is dit pure onzin? Als je met 20 euro je levensduur van je batterij kan rekken lijkt het me niet oninteressant. Maar ik ga het niet blind aankopen, moest het niets doen is het weggegooid geld...
Pure onzin. Ja kou en hitte zal je batterij degraderen. Maar als je je accu steeds naar binnen meeneemt is er niks aan de hand. Dus een isolatiepack voor de kou tijdens het fietsen gaat niets uitmaken. Of je moet een fietstocht maken van 12+ uur :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
Kodess schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:04:
[...]

Pure onzin. Ja kou en hitte zal je batterij degraderen. Maar als je je accu steeds naar binnen meeneemt is er niks aan de hand. Dus een isolatiepack voor de kou tijdens het fietsen gaat niets uitmaken. Of je moet een fietstocht maken van 12+ uur :+
Dacht ik al. Fiets en batterij staan bijna altijd binnen dus op dat vlak zal het niets helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
maarte997 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:35:
[...]

Ja, dat wordt 500 euro aftikken. Toen ik m'n fiets aankocht wist ik dat natuurlijk, maar langs de andere kant zal het financieel nu wel zijn (onvoorziene) impact hebben...
De batterij geeft het ook (veel) sneller op dan beweerd. Hij is nu 3,5 jaar oud... Als ik wat rond lees op internet is dat (te) snel. Maar garantie is njet en dan sta je daar: koop maar 'n nieuwe, zwaar overprijsde batterij. Bosch zal zich in zijn handen wrijven. Als je leest dat VW momenteel zijn batterijen aan 100euro/kWh zou aankopen (voor de I.D.3), zou dit voor 'mijn batterij' van 500Wh' een kostprijs van 50 euro opleveren. Stel nog dat Bosch niet in die hoeveelheid/prijs kan afnemen waardoor de prijs stijgt lijkt een prijs van 200 euro voor 500Wh verdedigbaar, zelfs met 300 euro kan ik leven. Maar wat is de prijs... 489 euro voor 417Wh (= 1172euro/kWh) of 629 euro voor 482Wh (1307euro/kWh!!!). Dat is gewoon je puurste afzetterij en doet me sterk twijfelen om mijn elektrische fiets weer in te ruilen voor een klassiek, maar degelijk model waarbij ik zelf maar wat harder trap (enkel bij tegenwind zou ik klagen...).

Om op je vraag te antwoorden: ik ben erg tevreden van mijn Victoria. Hij rijdt erg stabiel, heeft een stevig frame, voelt kwalitatief aan, bezit een prettige zithouding en is zeer degelijk afgewerkt. Ik heb toen ik mijn fiets kocht ook met een Kalkhoff, Qwic en een ander merk met Yamaha motor gereden, maar de Victoria gaf me het meest voldoening. De verschillen op lange termijn kan ik echter niet inschatten.

Daarnaast heb ik er wel al wat problemen mee gehad. Deze zijn me blijven hangen (=meest frustrerende):
- mijn zadelpen is afgebroken na +-7000 km (garantie)
- geen 1000 km later brak de beugel die mijn zadel op zijn plaats moet houden na het nemen van een drempel (garantie). Gevolg: zadel op de grond en ik zat om mijn bagagedrager... Ik nam gelukkig geen afdaling, anders ging ik zwaar op mijn gezicht gaan. In mijn ogen niet de schuld van Victoria, mits ze degelijk materiaal gebruiken en dit bij andere merken met idem materiaal ook kan gebeuren.
Toen vroeg mijn dealer: 'wat doet gij allemaal met uwe fiets'... Uh... Woon-werkverkeer?
- Het Bosch bedieningspaneeltje aan het stuur navigeert niet meer door de menu opties (via de 'i' kan ik m'n info wisselen op mijn display: bereik, tijd, afgelegde afstand, ...). In de plaats daarvan past hij de ondersteuning van mijn fiets aan. Vervelend, dealer 'kan er niets aan doen' tenzij alles vervangen = kosten... Stoort me op zich weinig, maar ook dit ligt niet bij Victoria, wel bij Bosch/dealer. Geen garantie...
- Batterij pakt niet steeds op wanneer ik m'n fiets aanzet. Bosch/dealer... Geen garantie...
- Batterij kent hoge slijtage: Bosch... Afzetters. Natuurlijk geen garantie...

Verder nog kleine zaakjes zoals het spatbord dat is losgekomen, de houder van m'n display waarvan een stukje is afgebroken waardoor m'n display niet meer vastklikt maar gewoon vastzit, de ketting die om de 4 maanden moet worden aangespannen en om het jaar moet worden vervangen (= eerder onderhoud dan ongeplande kosten) en m'n NuVinci die na +- 12 000 km nieuwe bekabeling nodig had. Al denk ik hier dat dit eerder (ook...) aan m'n dealer ligt dan aan NuVinci, want sinds een eerder onderhoud kraakte/knarste mijn versnellingshandvat plots, wat hij eerder nooit had gedaan... 'Slijtage' zei de dealer en 'niet zo erg'... Totdat de 'knarsende' kabels plots sprongen en ik niets meer kon doen... Sta je daar... Maar ook dit was niet zo duur om te vervangen.
En dan ben ik zeker dat ik nog wel wat vergeet.

Ik twijfel er dus sterk aan om mijn fiets naar een andere dealer te brengen, maar veel dealers in de buurt onderhouden enkel de (elektrische) fietsen die bij hun zijn aangekocht. Maar mijn onderbuikgevoel zegt dus: mits een andere dealer had ik minder kosten/frustraties gehad.

Conclusie:
- een NuVinci naafversnelling zou ik niet meer nemen. Te veel gewicht, te veel efficiëntieverlies. Maar ik weet niet of er betere alternatieven zijn.
- een elektrische fiets zou ik mogelijks niet meer aankopen. Maar ik denk dat als ik alle factoren zou meenemen... ik het toch weer zou doen. Ook al heb ik moeite om me als consument naar de slachtbank te laten leiden/lijden en me te laten afzetten bij de aankoop van een nieuwe batterij...
- Ik zou een andere dealer kiezen. :)

Om op je fiets te reageren: 't is een mooi model. 400Wh batterij is goed voor minimaal 60km in glooiend landschap. Voor woon/werk verkeer zou hij mij zeker voldoen. De enige downgrade die ik zou 'toegeven' zijn de NuVinci versnellingen, maar die zou 'k dus niet missen.
Batterij zou je ook kunnen laten recellen. Heb ik ook gedaan bij tweaker Mux. Hij vraagt daar volgens mij 250€ voor.

Wat betreft het bedieningspaneel; had ik ook last van maar is opgelost na het losmaken van het scherm, schoonmaken en weer terugzetten.

Hier ook een Victoria fiets en heb daar verder geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Per januari wil ik mijn woon-werkverkeer ook op de fiets gaan doen. Afstand is zo'n 15km. Fiets moet van het merk Batavus, Sparta of Koga zijn.

Gister heb ik een aantal proefritjes gemaakt en uiteindelijk ben ik bij de Batavus Finez E-Go Power uitgekomen. Dit is de versie die de accu in het frame heeft weggewerkt.

Nu zag ik ook dat er een Exclusive variant is die 300 duurder is. Naast de hippere kleur heeft deze fiets ook een riem in plaats van een ketting. Wat is jullie ervaring qua rijcomfort? Helaas hadden ze deze versie bij de fietsenwinkel niet staan.

Wat is qua accu handig om te doen? De 30km retour moet makkelijk haalbaar zijn op de kleinste 400wh accu. Is er een reden om voor 500wh te gaan voor een meerprijs van 200€?
Pagina: 1 ... 17 ... 222 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam