neb0 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 04:55:
@
Amrit Voor zover ik weet zijn er wat wisselende reacties m.b.t. de Fazua aandrijving maar o.a. Riese & Muller UBN 5 en Canyon Commuter:ON 8 (op dit moment nog niet leverbaar) hebben die motor ook geïmplementeerd.
Op papier heeft de Fazua i.c.m. de fietsen die mijn voorkeur hebben, alles wat ik van een (midden)motor zou wensen. Genoeg kracht, stil, licht, zuinig, vrijwel onzichtbaar ingebouwd.
Helaas kan ik je hiermee niet verder helpen.
De Velo de Ville 6TY was ik even uit het oog verloren.
Ja, het zijn mooie slanke fietsen. De Riese & Muller heb ik wel even (te) kort bekeken, er stonden er een paar bij een winkel in Limmen. Op dat moment was ik echter nogal onder de indruk van de oa Charger4, en ook de R&M Cruiser vond ik een erg mooie fiets (al zou ik van die laatste wel het kruiwagen stuur laten vervangen door een wat rechtere variant).
De Fazua R&M's zagen er wel goed uit, de modellen die ik zo zag staan leken mij op dat moment vooral mooie hippe stadsfietsen. Soort van repsonse op de Vanmoofs & Co (?). De Fazua's van R&M zijn wel fiks aan de prijs, ook vergeleken met hun andere modellen. Maar ik ga zo nog eens goed bekijken.
Dat zelf configureren bij Velo de Ville vind ik wel een grote pré. Ik had nu een variant zonder vering of zadelpen, maar dikke 60mm banden. Of dat nu echt een goed idee is weet ik niet, maar gevoelsmatig klinkt het comfortabel, en verder niet teveel complexiteit in de fiets.
Foxhill schreef op maandag 6 maart 2023 @ 06:45:
[...]
Ik ben heel benieuwd of nu een reactie komt op je vraag. Ik wil ook graag weten hoe het met de degelijkheid zit van die motor en heb hem als VdV dealer nog niet durven opnemen in het assortiment.
Bosch heeft vrij dikke intube accu’s. Als je wat smaller zoekt kan Shimano ook. Bijvoorbeeld een Victoria eTouring 11.9.
Bij Kroone Liefting in Limmen staan dus een paar Fazua's van R&M's. Ik ga er nog eens langs, en zal ze vragen hoe zij de betrouwbaarheid/support inschatten, ook in vergelijk met andere R&M's. Er even vanuitgaande dat ze wel 'straight forward' zijn.
Thnx voor de tip van de Victoria. Bekeken, op de website, en er is een dealer in Bergen. Ga ik langs. Mooie complete fiets, en in oranje ook een mooie kleur. Uberhaupt hebben ze mooie kleuren, het oog wil ook wat. En ook scherp geprijst .
matje12345 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:16:
[...]
@
Amrit
@
Foxhill
Ik heb deze fiets sinds begin november in bestelling. Levering is gepland voor half maart dus ben benieuwd of dat gehaald gaat worden. Je kunt deze fiets trouwens gewoon met een 'normale' bagagedrager configureren (heb ik gedaan).
Ik heb nu een fiets met Fazua 50 ride. Ik ben er erg tevreden over. Nog geen problemen gehad. Lees op het fazua riders facebook wel dat er best wat mensen met problemen zijn. Er zijn ook leveringsproblemen met batterijen voor dit systeem (schijnbaar niet voor de Ride 60),
Ik heb voor dit systeem gekozen vanwege het relatief lage gewicht, ziet er niet uit als traditionele ebike. Ik gebruik meestal de laagste ondersteuning (max 70 watt), hiermee kan ik ergen tussen de 65 en 75 km komen met de (250 wh). Je kunt de ondersteuning naar wens instellen met de app. Ik wil graag gewoon een steuntje in de rug, maar nog genoeg zelf trappen.Voor mij een prima systeem dus ik hoop dat de VdV ook gaat bevallen.
Half maart, dat schiet op nu. Maar wel een fikse levertijd

Is dat iets om hoe dan ook rekening mee te houden?
Reacties op internet mbt kwaliteit vind ik altijd wat lastig inschatten. Tevreden gebruikers hoor je niet of nauwelijks, en dan geeft het al snel een vertekend beeld. En niet zelden gaat het al mis met de verwachtingen versus praktijk.