Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• mda85
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:59
Bijna alle posts gelezen van deel3 om te advies op te doen voor een ebike. Maar door de keus tegenwoordig wordt het niet makkelijker gemaakt ;)

Waar ik de fiets voor wil gaan gebruiken is voornamelijk woon-werk verkeer 20 km(enkel) maar ook af en toe met mijn zoontje op pad. Dus er moet een kinderzitje achterop kunnen.

Woon-werk verkeer is het grootste gedeelte een lange weg met een aparte ebike strook. Liefst zie ik dus de mogelijk met trapondersteuning tot de 30/32km max.

De volgende fietsen vind ik interessant:
Cowboy
Ampler stout
Qonqer

Wat zouden jullie adviseren? Of eventueel ander merk die interssant is.

• B2B2
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 10-11 14:25
Ik heb thuis een bosch accu waarvan het 1 3 5 lampje brand bij proberen hem op te laden. Nu heb ik opgezocht wat het kan zijn. En de handleiding geeft aan temperatuur te hoog of te laag. Maar hij ligt binnen. De laatste keer werkte hij gewoon op de fiets. En kon ik hem ook opladen. (2 weken geleden) nu deze foutmelding en foutcode 200 op de fiets. Hij geeft ook geen ondersteuning meer.

Wat is er mis met de accu denken jullie?

B2B2 wijzigde deze reactie 09-11-2019 12:20 (3%)

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:38
mda85 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:57:
Bijna alle posts gelezen van deel3 om te advies op te doen voor een ebike. Maar door de keus tegenwoordig wordt het niet makkelijker gemaakt ;)

Waar ik de fiets voor wil gaan gebruiken is voornamelijk woon-werk verkeer 20 km(enkel) maar ook af en toe met mijn zoontje op pad. Dus er moet een kinderzitje achterop kunnen.

Woon-werk verkeer is het grootste gedeelte een lange weg met een aparte ebike strook. Liefst zie ik dus de mogelijk met trapondersteuning tot de 30/32km max.

De volgende fietsen vind ik interessant:
Cowboy
Ampler stout
Qonqer

Wat zouden jullie adviseren? Of eventueel ander merk die interssant is.
Gewoon gaan proefrijden, dan merk je het direct. Een grotere batterij betekent minder laden, minder laden betekent dat de levensduur langer is.

• zonnefreak
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:24
P2000
B2B2 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:19:
Ik heb thuis een bosch accu waarvan het 1 3 5 lampje brand bij proberen hem op te laden. Nu heb ik opgezocht wat het kan zijn. En de handleiding geeft aan temperatuur te hoog of te laag. Maar hij ligt binnen. De laatste keer werkte hij gewoon op de fiets. En kon ik hem ook opladen. (2 weken geleden) nu deze foutmelding en foutcode 200 op de fiets. Hij geeft ook geen ondersteuning meer.

Je kunt proberen de accu te resetten door de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden. Soms wilt dit nog wel eens lukken. Ik weet niet hoe oud je accu is, maar als hij nog geen 2 jaar oud is, dan gelijk bij de fietsenmaker melden.

• zonnefreak
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:24
B2B2 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:19:

Misschien dat je hem nog kunt resetten door de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden. Als je accu nog geen 2 jaar oud is dan gelijk dit ook aan de fietsenmaker melden.
Hoe vol of hoe leeg was de accu eigenlijk toen je probeerde op te gaan laden. Je kunt dit nog zien aan je display op je fiets.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
404error schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:42:
Er komt een nieuw model van WATT aan. Volgens mij willen ze een alternatief voor Cowboy / Qonqer / van Moof worden.

https://www.wattfietsen.nl/nl/brooklyn.html
OMG
WATT maakt zichzelf echt compleet belachelijk.

De WATT MALE is bijzonder omdat het een retro city design is. Ze hebben zich op stedelingen gericht.
Maar het had meerdere flaws waardoor je beter verder kon kijken.
In plaats van dit aan te pakken, releasen ze gewoon een Ampler/Cowboy lookalike die alles mist wat je nodig hebt voor een commute.

Eindelijk een Belt (een verbetering) en normale bediening van de ondersteuning (fix). Maar voor dit geld koop je net zo goed een Cowboy.

Ik ga toch maar doorsparen voor een Moof S2. Alle gimmicks daarvan maken het een te dure fiets maar het is tenminste een complete fiets.

Ook gek dat ik WATT eerder dit jaar al 2x heb gemaild en ingeschreven voor de nieuwsbrief. Gemeld dat ik graag 2000 betaal voor een WATT Male met comfortabeler banden (breder), daarbij passende spatborden, andere bediening en een Belt.
Kreeg te horen te wachten tot einde jaar.. maar ze hebben mij nog niks gestuurd..

• B2B2
zonnefreak schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:24:
P2000
[...]

Je kunt proberen de accu te resetten door de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden. Soms wilt dit nog wel eens lukken. Ik weet niet hoe oud je accu is, maar als hij nog geen 2 jaar oud is, dan gelijk bij de fietsenmaker melden.
Geprobeerd. Maar blijft het niet doen :'(

• grass460
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:01

grass460

[DPC] Division_Brabant

B2B2 schreef op zondag 10 november 2019 @ 06:09:
[...]

Geprobeerd. Maar blijft het niet doen :'(
code 200 betekent ( interne elektronicafout in de accu) maw niet meer te redden.
https://www.romecotrading...via-dealer-manual-ned.pdf

• B2B2
grass460 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:03:
[...]

code 200 betekent ( interne elektronicafout in de accu) maw niet meer te redden.
https://www.romecotrading...via-dealer-manual-ned.pdf
Dat had ik ook gevonden. Maar hoe kan dat dan. Hij is niet gevallen. Heeft gewoon netjes op de tafel gelegen. En hij deed het prima de laatste keer. Vind het vreemd 8)7

• grass460
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:01

grass460

[DPC] Division_Brabant

B2B2 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:33:
[...]

Dat had ik ook gevonden. Maar hoe kan dat dan. Hij is niet gevallen. Heeft gewoon netjes op de tafel gelegen. En hij deed het prima de laatste keer. Vind het vreemd 8)7
Waarschijnlijk een component op het bms wat faalt, en daarmee de accu in een soort veilige modus zet en dus niet meer bruikbaar is

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:49
jbhc schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:13:
[...]

Echt >:)
Goede zaak.

Nu weer tijd voor een on topic vraag;

Mijn fiets heeft (volgens mij) een eerste generatie roller brakes waarvan de rem van het voorwiel zijn beste tijd echt wel heeft gehad. Ik heb al geprobeerd deze te smeren maar het wordt niet veel beter.
Weet iemand of nieuwere generaties compatible zijn met de oudere generaties.
Als ik het verhaal uit de link mag geloven zou dit een vervanger zijn:
https://www.fietsparts.nl...-f-voor-het-voorwiel.html

Maar zou een br-c-6000-f ook passen en als dat past is dat dan ook de meerprijs waard?
Heb je https://www.fietsonderdel...or-rollerbrake-100gr.html dit vet gebruikt?

En let op je moet de rem iets in knijpen of juist iets lossen om diep genoeg te komen zodat het vet tussen de trommel en de remblokjes in komt.

Zo diep moet i erin :) YouTube: GREASE Roller1.avi

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:16
@Speedster Jazeker, ik heb hem helemaal vol geburkt :)

De fiets is een erfstuk.
Na het krijgen een paar jaar geleden is hij door mij maar een paar keer per jaar gebruikt.
Ik kwam er bij het ombouwen naar een e-bike pas achter dat je dit soort remmen moet smeren maar ook kwam ik er toen achter dat er een dopje in dat smeergat hoort te zitten. De rem maakte toen al verschrikkelijke geluiden en ik vermoed dat dat dopje er al heel lang niet meer ingezeten heeft.

Ondertussen zijn de geluiden verdwenen maar de achterrem remt beter dan de voorrem. Ik ga er dan ook vanuit dat de rem versleten is en wil deze vervangen.

Omdat ik niet echt zin heb om de fiets om te bouwen naar een schijfrem en ik nog steeds geen antwoord heb gekregen op mijn orginele vraag stel ik hem nog maar een keer:

Weet iemand of een shimano BR-C3000-F en / of een shimano BR-C6000-F compatible zijn met een "antieke" shimano BR-IM41-F

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:49
jbhc schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:05:
@Speedster Jazeker, ik heb hem helemaal vol geburkt :)

De fiets is een erfstuk.
Na het krijgen een paar jaar geleden is hij door mij maar een paar keer per jaar gebruikt.
Ik kwam er bij het ombouwen naar een e-bike pas achter dat je dit soort remmen moet smeren maar ook kwam ik er toen achter dat er een dopje in dat smeergat hoort te zitten. De rem maakte toen al verschrikkelijke geluiden en ik vermoed dat dat dopje er al heel lang niet meer ingezeten heeft.

Ondertussen zijn de geluiden verdwenen maar de achterrem remt beter dan de voorrem. Ik ga er dan ook vanuit dat de rem versleten is en wil deze vervangen.

Omdat ik niet echt zin heb om de fiets om te bouwen naar een schijfrem en ik nog steeds geen antwoord heb gekregen op mijn orginele vraag stel ik hem nog maar een keer:

Weet iemand of een shimano BR-C3000-F en / of een shimano BR-C6000-F compatible zijn met een "antieke" shimano BR-IM41-F
Ik spreek uit eigen ervaring dat je een rollerbrake op de "juiste" manier met het "juiste" vet moet vol burken.
Verkeerde vet werkt niet, niet diep genoeg werkt ook niet dan komt het vet niet tussen de trommel en de remschoenen. Als je het "juiste" vet hebt liggen zou ik het nog eens proberen. Vervangen kan altijd nog...

De aansluiting op de naaf is hetzelfde dus "any" rollerbrake past. Er zit wel verschil tussen voor (F) en achter (R).

Ik zou gaan voor de BR-C6000-F. Je hebt ook nog de BR-C6000F-DX begrijp even niet waar DX voorstaat maar op papier lijkt deze minder te remmen.

https://bike.shimano.com/...6000-int8/BR-C6000-F.html
https://bike.shimano.com/...0-int8/BR-C6000-F-DX.html

Speedster wijzigde deze reactie 10-11-2019 11:36 (10%)

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:16
Ik heb het juiste vet er op de juiste manier ingespoten :) maar behalve dat het nare geluid nu weg is is de remkracht eerder af- dan toegenomen.

Waar ik een beetje me zit is dat de huidige rem een uitsparing heeft voor de vork. Dit zie ik bij de nieuwe modellen niet terug. Maar ik ga het gewoon proberen. De wet kopen op afstand bied hier uitkomst :X

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:53
Iemand hier ervaring met fietsen van Analog Motion? De AM1 was eerder dit jaar (of vorig jaar, weet niet precies) kennelijk een erg succesvolle kickstarter.

Het bedrijf heeft nu een AMX aangekondigd, dat lijkt me een aantrekkelijk model. Geen high-end materialen noch lange actieradius, maar wel een zeer betaabare 14kg lichte fiets met afneembare accu die voor woon-werk voor de meeste de gebruikers ver genoeg zal komen.

Voor 1000 euro heb je het meest uitgebreide model in huis. Als pre-order via indiegogo, dus geen garantie dat ie ook echt tot leven komt...

https://www.indiegogo.com...e-the-e-bike-for-cities#/

Any thoughts?

Valorian wijzigde deze reactie 10-11-2019 12:59 (6%)

• hansie18
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:45

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
Valorian schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:58:
Iemand hier ervaring met fietsen van Analog Motion? De AM1 was eerder dit jaar (of vorig jaar, weet niet precies) kennelijk een erg succesvolle kickstarter.

Het bedrijf heeft nu een AMX aangekondigd, dat lijkt me een aantrekkelijk model. Geen high-end materialen noch lange actieradius, maar wel een zeer betaabare 14kg lichte fiets met afneembare accu die voor woon-werk voor de meeste de gebruikers ver genoeg zal komen.

Voor 1000 euro heb je het meest uitgebreide model in huis. Als pre-order via indiegogo, dus geen garantie dat ie ook echt tot leven komt...

https://www.indiegogo.com...e-the-e-bike-for-cities#/

Any thoughts?
Geen ervaring mee maar het lijkt een perfecte e-bike voor niet al te lange afstanden.
Retro design, lichtgewicht, belt drive, spatborden + verlichting op de accu (gek dat je van die laatste 2 al blij van mag worden tegenwoordig). Verder goede brakes en comfortabele banden ipv dunne wielrenbandjes die niet genoeg vering geven (WATT, misschien ook Cowboy).

De bediening is mij niet duidelijk, hopelijk zit die niet onder het display in het midden. Verder top ding.

Maar hoe zit het met duurzaamheid. Hoe lang gaat die fiets mee, garantie etc ?
Toen Van Moof net begon vielen die fietsen constant uit elkaar. Kon je wel makkelijk langsgaan.. bij AM is dat wat lastiger.

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:17
Deze week voor het eerst gereden met de stuur-moffen. Ik heb iets 'vlottere' weten te vinden op Ali, hoewel het er natuurlijk bijzonder uit blijft zien voor Nederlandse fiets begrippen.
Het werkt, qua warmte redelijk, wind-vrij is top.

https://tweakers.net/ext/f/R7Mzl0TDB7vCsunbvT4mFt0n/thumb.png

Eerste probleem, ik kan niet meer bij de bel...

Dzine wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:04 (6%)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:48
Dzine schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:01:
Deze week voor het eerst gereden met de stuur-moffen. Ik heb iets 'vlottere' weten te vinden op Ali, hoewel het er natuurlijk bijzonder uit blijft zien voor Nederlandse fiets begrippen.

[Afbeelding]

Haha, je hebt inderdaad iets vlottere dan ik.... Bij mij ziet het er echt niet uit.... :P

Ik heb de bel er onder gedaan, dus in de stuurmof.

• maxnl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:02
Valorian schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:58:
Geen lange actieradius lijkt me een understatement. :)

De capaciteit van de accu die ze standaard meeleveren durven ze er niet eens bij te zetten?
Specificatie vermeld alleen de duurdere "extended range" optie...

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:53
maxnl schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:11:
[...]

Geen lange actieradius lijkt me een understatement. :)

De capaciteit van de accu die ze standaard meeleveren durven ze er niet eens bij te zetten?
Specificatie vermeld alleen de duurdere "extended range" optie...
Ik twijfel ook over wat er nu standaard bij zit, alle specs die ik kan terugvinden suggereren dat er maar één type batterij geleverd wordt en dat dat al de extended betreft (dus zonder meerprijs). Een add-on extended a 195 euro zou dan gewoon een extra batterij zijn van hetzelfde type. Of lees ik het verkeerd?

PS: De range van 44km is inderdaad beperkt, maar denk dat 95% van de gebruikers die hem voor woon-werk inzetten minder dan 30km fietst, en dan kan ie (mede door lichte gewicht) gewoon dagelijks mee kantoor / huis in en uit aan de lader. Ik zoek zelf naar een zo licht mogelijke fiets mét afneembare accu (want geen binnenruimte om hem te stallen), en kom dan toch uit bij deze, of bijv de cowboy. Qua bereik zou dit voor mij genoeg zijn (woon-werk afstand 25km.

• maxnl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:02
Valorian schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:21:
Ik twijfel ook over wat er nu standaard bij zit, alle specs die ik kan terugvinden suggereren dat er maar één type batterij geleverd wordt en dat dat al de extended betreft (dus zonder meerprijs). Een add-on extended a 195 euro zou dan gewoon een extra batterij zijn van hetzelfde type. Of lees ik het verkeerd?
Er staat bij de "extended battery" add-on "Same dimensions as the 32km (20-mile) battery"
Wat impliceert dat de standaard uitvoering nog minder capaciteit heeft.

De 250 Wh van de "extended" versie houd al niet over.
PS: De range van 44km is inderdaad beperkt, maar denk dat 95% van de gebruikers die hem voor woon-werk inzetten minder dan 30km fietst
Maar goed, die fabrieksopgaves zijn met "medium" ondersteuning.
Denk dat 95% wel wat sneller wil... :)

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:40
Valorian schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:21:
[...]

PS: De range van 44km is inderdaad beperkt, maar denk dat 95% van de gebruikers die hem voor woon-werk inzetten minder dan 30km fietst, en dan kan ie (mede door lichte gewicht) gewoon dagelijks mee kantoor / huis in en uit aan de lader.
Hoe is die 44km vastgesteld? De opgegeven range is meestal vrij optimistisch (gemeten in een lage ondersteuningsstand, vlak terrein, geen wind) - in de praktijk rij je toch wat vaker in een hogere ondersteuningsstand, bij een flinke bries tegen stijgt je energieverbruik flink en als het 's winters koud is heeft dat ook consequenties voor je range. Als je vervolgens dagelijks moet laden (of zelfs twee maal daags, afhankelijk van je afstand) gaat dat ook nog eens ten koste van de levensduur van de accu, en loopt de range dus nog wat terug. Kortom, ik zou nog even een mooi compromis zoeken tussen licht en range...

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Dzine schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:01:

Ha, die heb ik ook! Heb ze nog niet getest, maar ik heb het belprobleem niet, want bij cobi.bike zit de bel op de Intuvia stuurbediening.

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True