Vandaag een proefrit gemaakt met de QonQer. Even een review.
Afspraak maken via de site gaat eenvoudig. Daarna wel nog even een mail gekregen dat de afgesproken tijd niet uitkwam en ze later willen afspreken. Prima. Echter kwam er wel één dag van te voren een automatisch mail met de orginele tijd waardoor er wat verwarring was.
Op de afgesproken tijd belde de medewerker van QonQuer dat hij er was, fiets uit het busje en rijden maar.
Via een (te) klein schermpje kan je ondersteuning regelen, lamp inschakelen en door de info heen scrollen. Voor mij is dit scherm te klein, ik moest tijdens het fietsen teveel concentreren om de info te zien en als je al voorover leunt let je dan niet meer op het verkeer voor je.
De fiets start de ondersteuning snel na het wegrijden maar niet direct. Had het idee dat hier 1 sec vertraging in zit. Hierna gaat het vlot richting de 30 km/u. Sneller is ook mogelijk maar kost iets meer inspanning.
Het schakelen van de verschillingen had ik liever via de duim gezien i.p.v. met je vingers want dan moet je steeds omschakelen van handrem naar versnelling en terug.
Na ongeveer 400 meter gefiets te hebben liep de ketting er af. Hierna de medewerker gebeld en die is gekomen en heeft de ketting er weer opgelegd. Had hij nog niet eerder meegemaakt. Dat geloof ik graag maar voor mij wel een reden om te kiezen voor een riem want dit wel ik graag voorkomen bij mijn nieuwe fiets. En dus een minpunt.
Het wachten gaf me wel even de tijd om wat foto’s te schieten en de fiets nader te bekijken. Hij ziet er mooi uit, echter de lasnaden vind ik lelijk. Veel te dik.
De verlichting heb ik niet goed kunnen testen overdag, de lamp voorop zal denk ik voldoende zijn. Achterop is wellicht te beperkt.
De tocht vervolgd en de proefrit afgesloten. Wel nog even nagepraat over de fiets. Opladen gaat via het oplaadpunt achter onderstaand dopje. Batterij kan er ook uit. De medewerker wist niet of de eerste onderhoudsbeurt bij QonQuer in A’dam is of op locatie.
Pluspunten:
• Prijs
• Snelheid
• Batterij hoeft niet verwijderd te worden voor te laden
• Optie keuzes
Minputen
• Schakelen
• Lasnaden
• Ketting
Nog wat foto's:
De fiets
Hier kan je ook de lasnaden zien, voor de naam en bij de trappers:
Achter dit 'klepje' zit het oplaadpunt:
De ketting lag er al vlot af. De bagagedrager is een Racktime, waarschijnlijk de Standit Lite 28 inch.
Voor mij een te klein schermple. Dan heb ik liever een telefoon op houder op het stuur. Iemand heeft ook 99,9 KM/u gefiets
Hier zie je de versnelling en de handrem, dit vind ik niet ideaal
Conclusie, wellicht te veel minputen. Ik ga nog even de Cowboy testen en wellicht wachten op de Lekker Bikes E-Amsterdam 2nd generation.
[
Voor 6% gewijzigd door
RedCellNL op 15-11-2019 22:10
]