Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 222 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mda85
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
Bijna alle posts gelezen van deel3 om te advies op te doen voor een ebike. Maar door de keus tegenwoordig wordt het niet makkelijker gemaakt ;)

Waar ik de fiets voor wil gaan gebruiken is voornamelijk woon-werk verkeer 20 km(enkel) maar ook af en toe met mijn zoontje op pad. Dus er moet een kinderzitje achterop kunnen.

Woon-werk verkeer is het grootste gedeelte een lange weg met een aparte ebike strook. Liefst zie ik dus de mogelijk met trapondersteuning tot de 30/32km max.

De volgende fietsen vind ik interessant:
Cowboy
Ampler stout
Qonqer

Wat zouden jullie adviseren? Of eventueel ander merk die interssant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb thuis een bosch accu waarvan het 1 3 5 lampje brand bij proberen hem op te laden. Nu heb ik opgezocht wat het kan zijn. En de handleiding geeft aan temperatuur te hoog of te laag. Maar hij ligt binnen. De laatste keer werkte hij gewoon op de fiets. En kon ik hem ook opladen. (2 weken geleden) nu deze foutmelding en foutcode 200 op de fiets. Hij geeft ook geen ondersteuning meer.

Wat is er mis met de accu denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door B2B2 op 09-11-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

mda85 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:57:
Bijna alle posts gelezen van deel3 om te advies op te doen voor een ebike. Maar door de keus tegenwoordig wordt het niet makkelijker gemaakt ;)

Waar ik de fiets voor wil gaan gebruiken is voornamelijk woon-werk verkeer 20 km(enkel) maar ook af en toe met mijn zoontje op pad. Dus er moet een kinderzitje achterop kunnen.

Woon-werk verkeer is het grootste gedeelte een lange weg met een aparte ebike strook. Liefst zie ik dus de mogelijk met trapondersteuning tot de 30/32km max.

De volgende fietsen vind ik interessant:
Cowboy
Ampler stout
Qonqer

Wat zouden jullie adviseren? Of eventueel ander merk die interssant is.
Gewoon gaan proefrijden, dan merk je het direct. Een grotere batterij betekent minder laden, minder laden betekent dat de levensduur langer is.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 19:17
P2000
B2B2 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:19:
Ik heb thuis een bosch accu waarvan het 1 3 5 lampje brand bij proberen hem op te laden. Nu heb ik opgezocht wat het kan zijn. En de handleiding geeft aan temperatuur te hoog of te laag. Maar hij ligt binnen. De laatste keer werkte hij gewoon op de fiets. En kon ik hem ook opladen. (2 weken geleden) nu deze foutmelding en foutcode 200 op de fiets. Hij geeft ook geen ondersteuning meer.

Je kunt proberen de accu te resetten door de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden. Soms wilt dit nog wel eens lukken. Ik weet niet hoe oud je accu is, maar als hij nog geen 2 jaar oud is, dan gelijk bij de fietsenmaker melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
B2B2 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:19:

Misschien dat je hem nog kunt resetten door de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden. Als je accu nog geen 2 jaar oud is dan gelijk dit ook aan de fietsenmaker melden.
Hoe vol of hoe leeg was de accu eigenlijk toen je probeerde op te gaan laden. Je kunt dit nog zien aan je display op je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 14:58
404error schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:42:
Er komt een nieuw model van WATT aan. Volgens mij willen ze een alternatief voor Cowboy / Qonqer / van Moof worden.

https://www.wattfietsen.nl/nl/brooklyn.html
OMG
WATT maakt zichzelf echt compleet belachelijk.

De WATT MALE is bijzonder omdat het een retro city design is. Ze hebben zich op stedelingen gericht.
Maar het had meerdere flaws waardoor je beter verder kon kijken.
In plaats van dit aan te pakken, releasen ze gewoon een Ampler/Cowboy lookalike die alles mist wat je nodig hebt voor een commute.

Eindelijk een Belt (een verbetering) en normale bediening van de ondersteuning (fix). Maar voor dit geld koop je net zo goed een Cowboy.

Ik ga toch maar doorsparen voor een Moof S2. Alle gimmicks daarvan maken het een te dure fiets maar het is tenminste een complete fiets.

Ook gek dat ik WATT eerder dit jaar al 2x heb gemaild en ingeschreven voor de nieuwsbrief. Gemeld dat ik graag 2000 betaal voor een WATT Male met comfortabeler banden (breder), daarbij passende spatborden, andere bediening en een Belt.
Kreeg te horen te wachten tot einde jaar.. maar ze hebben mij nog niks gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
zonnefreak schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:24:
P2000
[...]

Je kunt proberen de accu te resetten door de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden. Soms wilt dit nog wel eens lukken. Ik weet niet hoe oud je accu is, maar als hij nog geen 2 jaar oud is, dan gelijk bij de fietsenmaker melden.
Geprobeerd. Maar blijft het niet doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

B2B2 schreef op zondag 10 november 2019 @ 06:09:
[...]

Geprobeerd. Maar blijft het niet doen :'(
code 200 betekent ( interne elektronicafout in de accu) maw niet meer te redden.
https://www.romecotrading...via-dealer-manual-ned.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2B2
grass460 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:03:
[...]

code 200 betekent ( interne elektronicafout in de accu) maw niet meer te redden.
https://www.romecotrading...via-dealer-manual-ned.pdf
Dat had ik ook gevonden. Maar hoe kan dat dan. Hij is niet gevallen. Heeft gewoon netjes op de tafel gelegen. En hij deed het prima de laatste keer. Vind het vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

B2B2 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:33:
[...]

Dat had ik ook gevonden. Maar hoe kan dat dan. Hij is niet gevallen. Heeft gewoon netjes op de tafel gelegen. En hij deed het prima de laatste keer. Vind het vreemd 8)7
Waarschijnlijk een component op het bms wat faalt, en daarmee de accu in een soort veilige modus zet en dus niet meer bruikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
jbhc schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:13:
[...]

Echt >:)
Goede zaak.

Nu weer tijd voor een on topic vraag;

Mijn fiets heeft (volgens mij) een eerste generatie roller brakes waarvan de rem van het voorwiel zijn beste tijd echt wel heeft gehad. Ik heb al geprobeerd deze te smeren maar het wordt niet veel beter.
Weet iemand of nieuwere generaties compatible zijn met de oudere generaties.
Als ik het verhaal uit de link mag geloven zou dit een vervanger zijn:
https://www.fietsparts.nl...-f-voor-het-voorwiel.html

Maar zou een br-c-6000-f ook passen en als dat past is dat dan ook de meerprijs waard?
Heb je https://www.fietsonderdel...or-rollerbrake-100gr.html dit vet gebruikt?

En let op je moet de rem iets in knijpen of juist iets lossen om diep genoeg te komen zodat het vet tussen de trommel en de remblokjes in komt.

Zo diep moet i erin :) YouTube: GREASE Roller1.avi

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:41
@Speedster Jazeker, ik heb hem helemaal vol geburkt :)

De fiets is een erfstuk.
Na het krijgen een paar jaar geleden is hij door mij maar een paar keer per jaar gebruikt.
Ik kwam er bij het ombouwen naar een e-bike pas achter dat je dit soort remmen moet smeren maar ook kwam ik er toen achter dat er een dopje in dat smeergat hoort te zitten. De rem maakte toen al verschrikkelijke geluiden en ik vermoed dat dat dopje er al heel lang niet meer ingezeten heeft.

Ondertussen zijn de geluiden verdwenen maar de achterrem remt beter dan de voorrem. Ik ga er dan ook vanuit dat de rem versleten is en wil deze vervangen.

Omdat ik niet echt zin heb om de fiets om te bouwen naar een schijfrem en ik nog steeds geen antwoord heb gekregen op mijn orginele vraag stel ik hem nog maar een keer:

Weet iemand of een shimano BR-C3000-F en / of een shimano BR-C6000-F compatible zijn met een "antieke" shimano BR-IM41-F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
jbhc schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:05:
@Speedster Jazeker, ik heb hem helemaal vol geburkt :)

De fiets is een erfstuk.
Na het krijgen een paar jaar geleden is hij door mij maar een paar keer per jaar gebruikt.
Ik kwam er bij het ombouwen naar een e-bike pas achter dat je dit soort remmen moet smeren maar ook kwam ik er toen achter dat er een dopje in dat smeergat hoort te zitten. De rem maakte toen al verschrikkelijke geluiden en ik vermoed dat dat dopje er al heel lang niet meer ingezeten heeft.

Ondertussen zijn de geluiden verdwenen maar de achterrem remt beter dan de voorrem. Ik ga er dan ook vanuit dat de rem versleten is en wil deze vervangen.

Omdat ik niet echt zin heb om de fiets om te bouwen naar een schijfrem en ik nog steeds geen antwoord heb gekregen op mijn orginele vraag stel ik hem nog maar een keer:

Weet iemand of een shimano BR-C3000-F en / of een shimano BR-C6000-F compatible zijn met een "antieke" shimano BR-IM41-F
Ik spreek uit eigen ervaring dat je een rollerbrake op de "juiste" manier met het "juiste" vet moet vol burken.
Verkeerde vet werkt niet, niet diep genoeg werkt ook niet dan komt het vet niet tussen de trommel en de remschoenen. Als je het "juiste" vet hebt liggen zou ik het nog eens proberen. Vervangen kan altijd nog...

De aansluiting op de naaf is hetzelfde dus "any" rollerbrake past. Er zit wel verschil tussen voor (F) en achter (R).

Ik zou gaan voor de BR-C6000-F. Je hebt ook nog de BR-C6000F-DX begrijp even niet waar DX voorstaat maar op papier lijkt deze minder te remmen.

https://bike.shimano.com/...6000-int8/BR-C6000-F.html
https://bike.shimano.com/...0-int8/BR-C6000-F-DX.html

[ Voor 10% gewijzigd door Speedster op 10-11-2019 11:36 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Laatst online: 07:41
Ik heb het juiste vet er op de juiste manier ingespoten :) maar behalve dat het nare geluid nu weg is is de remkracht eerder af- dan toegenomen.

Waar ik een beetje me zit is dat de huidige rem een uitsparing heeft voor de vork. Dit zie ik bij de nieuwe modellen niet terug. Maar ik ga het gewoon proberen. De wet kopen op afstand bied hier uitkomst :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00
Iemand hier ervaring met fietsen van Analog Motion? De AM1 was eerder dit jaar (of vorig jaar, weet niet precies) kennelijk een erg succesvolle kickstarter.

Het bedrijf heeft nu een AMX aangekondigd, dat lijkt me een aantrekkelijk model. Geen high-end materialen noch lange actieradius, maar wel een zeer betaabare 14kg lichte fiets met afneembare accu die voor woon-werk voor de meeste de gebruikers ver genoeg zal komen.

Voor 1000 euro heb je het meest uitgebreide model in huis. Als pre-order via indiegogo, dus geen garantie dat ie ook echt tot leven komt...

https://www.indiegogo.com...e-the-e-bike-for-cities#/

Any thoughts?

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 10-11-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 03:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Valorian schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:58:
Iemand hier ervaring met fietsen van Analog Motion? De AM1 was eerder dit jaar (of vorig jaar, weet niet precies) kennelijk een erg succesvolle kickstarter.

Het bedrijf heeft nu een AMX aangekondigd, dat lijkt me een aantrekkelijk model. Geen high-end materialen noch lange actieradius, maar wel een zeer betaabare 14kg lichte fiets met afneembare accu die voor woon-werk voor de meeste de gebruikers ver genoeg zal komen.

Voor 1000 euro heb je het meest uitgebreide model in huis. Als pre-order via indiegogo, dus geen garantie dat ie ook echt tot leven komt...

https://www.indiegogo.com...e-the-e-bike-for-cities#/

Any thoughts?
Geen ervaring mee maar het lijkt een perfecte e-bike voor niet al te lange afstanden.
Retro design, lichtgewicht, belt drive, spatborden + verlichting op de accu (gek dat je van die laatste 2 al blij van mag worden tegenwoordig). Verder goede brakes en comfortabele banden ipv dunne wielrenbandjes die niet genoeg vering geven (WATT, misschien ook Cowboy).

De bediening is mij niet duidelijk, hopelijk zit die niet onder het display in het midden. Verder top ding.

Maar hoe zit het met duurzaamheid. Hoe lang gaat die fiets mee, garantie etc ?
Toen Van Moof net begon vielen die fietsen constant uit elkaar. Kon je wel makkelijk langsgaan.. bij AM is dat wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 21:05
Deze week voor het eerst gereden met de stuur-moffen. Ik heb iets 'vlottere' weten te vinden op Ali, hoewel het er natuurlijk bijzonder uit blijft zien voor Nederlandse fiets begrippen.
Het werkt, qua warmte redelijk, wind-vrij is top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R7Mzl0TDB7vCsunbvT4mFt0n/thumb.png

Eerste probleem, ik kan niet meer bij de bel...

[ Voor 6% gewijzigd door Dzine op 11-11-2019 11:04 ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Dzine schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:01:
Deze week voor het eerst gereden met de stuur-moffen. Ik heb iets 'vlottere' weten te vinden op Ali, hoewel het er natuurlijk bijzonder uit blijft zien voor Nederlandse fiets begrippen.

[Afbeelding]

Haha, je hebt inderdaad iets vlottere dan ik.... Bij mij ziet het er echt niet uit.... :P

Ik heb de bel er onder gedaan, dus in de stuurmof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Valorian schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:58:
Geen lange actieradius lijkt me een understatement. :)

De capaciteit van de accu die ze standaard meeleveren durven ze er niet eens bij te zetten?
Specificatie vermeld alleen de duurdere "extended range" optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
maxnl schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:11:
[...]

Geen lange actieradius lijkt me een understatement. :)

De capaciteit van de accu die ze standaard meeleveren durven ze er niet eens bij te zetten?
Specificatie vermeld alleen de duurdere "extended range" optie...
Ik twijfel ook over wat er nu standaard bij zit, alle specs die ik kan terugvinden suggereren dat er maar één type batterij geleverd wordt en dat dat al de extended betreft (dus zonder meerprijs). Een add-on extended a 195 euro zou dan gewoon een extra batterij zijn van hetzelfde type. Of lees ik het verkeerd?

PS: De range van 44km is inderdaad beperkt, maar denk dat 95% van de gebruikers die hem voor woon-werk inzetten minder dan 30km fietst, en dan kan ie (mede door lichte gewicht) gewoon dagelijks mee kantoor / huis in en uit aan de lader. Ik zoek zelf naar een zo licht mogelijke fiets mét afneembare accu (want geen binnenruimte om hem te stallen), en kom dan toch uit bij deze, of bijv de cowboy. Qua bereik zou dit voor mij genoeg zijn (woon-werk afstand 25km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Valorian schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:21:
Ik twijfel ook over wat er nu standaard bij zit, alle specs die ik kan terugvinden suggereren dat er maar één type batterij geleverd wordt en dat dat al de extended betreft (dus zonder meerprijs). Een add-on extended a 195 euro zou dan gewoon een extra batterij zijn van hetzelfde type. Of lees ik het verkeerd?
Er staat bij de "extended battery" add-on "Same dimensions as the 32km (20-mile) battery"
Wat impliceert dat de standaard uitvoering nog minder capaciteit heeft.

De 250 Wh van de "extended" versie houd al niet over.
PS: De range van 44km is inderdaad beperkt, maar denk dat 95% van de gebruikers die hem voor woon-werk inzetten minder dan 30km fietst
Maar goed, die fabrieksopgaves zijn met "medium" ondersteuning.
Denk dat 95% wel wat sneller wil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

B64

[...]

PS: De range van 44km is inderdaad beperkt, maar denk dat 95% van de gebruikers die hem voor woon-werk inzetten minder dan 30km fietst, en dan kan ie (mede door lichte gewicht) gewoon dagelijks mee kantoor / huis in en uit aan de lader.
Hoe is die 44km vastgesteld? De opgegeven range is meestal vrij optimistisch (gemeten in een lage ondersteuningsstand, vlak terrein, geen wind) - in de praktijk rij je toch wat vaker in een hogere ondersteuningsstand, bij een flinke bries tegen stijgt je energieverbruik flink en als het 's winters koud is heeft dat ook consequenties voor je range. Als je vervolgens dagelijks moet laden (of zelfs twee maal daags, afhankelijk van je afstand) gaat dat ook nog eens ten koste van de levensduur van de accu, en loopt de range dus nog wat terug. Kortom, ik zou nog even een mooi compromis zoeken tussen licht en range...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
Dzine schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:01:

Ha, die heb ik ook! Heb ze nog niet getest, maar ik heb het belprobleem niet, want bij cobi.bike zit de bel op de Intuvia stuurbediening.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47

o_f_course

Och...

Ik heb hier een elektrische fiets staan waar iets elektronisch kapot is in de motor, zegt een monteur.
Moter vervangen kost 800 euro.
Fiets is 8 jaar oud, maar heeft weinig km gemaakt, echt letterlijk jaren binnen gestaan.
kalkhoff fiets met een nog panasonic middenmotor.

De monteur zegt: 800 euro is het niet waard, ze kunnen het niet repareren zeggen ze.
"beter een nieuwe kopen".

Hoezo weggooi maatschappij... ding ziet er als nieuw uit.
Ik weet niet wat ik moet doen.

We gaan voor een second opinion nu.

Iemand ervaring met reparatie van dit soort motoren?
Andere ideeen?

facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 22:03
o_f_course schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:19:
Ik heb hier een elektrische fiets staan waar iets elektronisch kapot is in de motor.....

De monteur zegt: 800 euro is het niet waard, ze kunnen het niet repareren zeggen ze.

Ik weet niet wat ik moet doen...........
"Iets elektronisch" dat is de controller of het display. Maar het zou ook de accu kunnen zijn, of het regelcircuit daarvan. Oxide, bedrading enz.
Over het algemeen kan een reguliere fietsenmaker hier weinig meer mee dan alles vervangen en daar hangt een prijskaartje aan.
Ook omdat losse onderdelen waarschijnlijk niet zomaar (meer) leverbaar zijn of eenvoudig te vervangen.
Je zou kunnen proberen eea rechtstreeks via Kalkhoff proberen op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 12-11-2019 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
o_f_course schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:19:
Ik heb hier een elektrische fiets staan waar iets elektronisch kapot is in de motor, zegt een monteur.
Moter vervangen kost 800 euro.
Fiets is 8 jaar oud, maar heeft weinig km gemaakt, echt letterlijk jaren binnen gestaan.

Ik weet niet wat ik moet doen.

We gaan voor een second opinion nu.

Iemand ervaring met reparatie van dit soort motoren?
Andere ideeen?
Ik weet niet wat voor accu cellen erin zitten. Als je fiets echt jaren heeft stil gestaan, dan zal de accu dit waarschijnlijk ook niet overleefd hebben. Als het Nicd cellen zijn dan ben ik er bang voor eerlijk gezegd.
Het voordeel is misschien wel dat er geen complexe BMS in de accu zal zitten. Deze is dan vrij goedkoop te vervangen. Ik weet niet of je een regelbare netvoeding hebt of iets dergelijks wat dezelfde spanning af geeft, maar zou in eerste instantie dit uitproberen en kijken of je fiets dan misschien wel tot leven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
Flagg schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:45:
[...]Heb idd ook (hydraulische) schijfremmen en de eerste keer stevig remmen was wel ff een momentje. Moest ff schrapzetten anders was ik zo over het stuur gedoken. :+
Mijn fiets duikt helemaal in de voorvering(100mm:-)) als ik een noodstop moet maken. Ik schiet niet over de fiets heen, kan ook bijna niet = zwaartepunt ligt lekker laag(+totaal gewicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
[...]

PS: De range van 44km is inderdaad beperkt, maar denk dat 95% van de gebruikers die hem voor woon-werk inzetten minder dan 30km fietst, en dan kan ie (mede door lichte gewicht) gewoon dagelijks mee kantoor / huis in en uit aan de lader. Ik zoek zelf naar een zo licht mogelijke fiets mét afneembare accu (want geen binnenruimte om hem te stallen), en kom dan toch uit bij deze, of bijv de cowboy. Qua bereik zou dit voor mij genoeg zijn (woon-werk afstand 25km.
Oei ik had over het bereik heen gelezen. Dat is echt veel te weinig.
Met wind, bruggen, temperatuursverschillen en het feit dat je de accu dagelijks wil opladen blijft er van die 44km in de praktijk (op de maximale ondersteuning ook nog eens) minder dan de helft over, zeker in de winter.
En na een jaar is dat nog eens een stuk minder.

Dit maakt de AMX in ene een heel stuk minder interessant, al fiets ik maar 9,5km enkele reis 5x per week. Dat is toch 18km per dag en dan vind ik de opgave van 44km bij medium veels te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:59:
[...]

Oei ik had over het bereik heen gelezen. Dat is echt veel te weinig.
Met wind, bruggen, temperatuursverschillen en het feit dat je de accu dagelijks wil opladen blijft er van die 44km in de praktijk (op de maximale ondersteuning ook nog eens) minder dan de helft over, zeker in de winter.
En na een jaar is dat nog eens een stuk minder.

Dit maakt de AMX in ene een heel stuk minder interessant, al fiets ik maar 9,5km enkele reis 5x per week. Dat is toch 18km per dag en dan vind ik de opgave van 44km bij medium veels te krap.
tsja.. als er echt de helft af gaat en na een jaar ook nog een wat extra wordt het wel echt een soort stadsfiets met motor inderdaad... Wat zou een mooi alternatief zijn in de combi licht + verwijderbare accu? Van Moof of Ampler is voor mij geen optie want heb geen binnenstalling, dus een verwijderbare (en binnen oplaadbare) accu is een must... Cowboy lijkt best een aardig alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Valorian schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:52:
[...]

tsja.. als er echt de helft af gaat en na een jaar ook nog een wat extra wordt het wel echt een soort stadsfiets met motor inderdaad... Wat zou een mooi alternatief zijn in de combi licht + verwijderbare accu? Van Moof of Ampler is voor mij geen optie want heb geen binnenstalling, dus een verwijderbare (en binnen oplaadbare) accu is een must... Cowboy lijkt best een aardig alternatief.
Is een elektrische vouwfiets dan niets voor je? Ik gebruik de Lacros S600 xl voor het woon-werkverkeer, bevalt uitstekend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47

o_f_course

Och...

elinx schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:58:
[...]
"Iets elektronisch" dat is de controller of het display. Maar het zou ook de accu kunnen zijn, of het regelcircuit daarvan. Oxide, bedrading enz.
Over het algemeen kan een reguliere fietsenmaker hier weinig meer mee dan alles vervangen en daar hangt een prijskaartje aan.
Ook omdat losse onderdelen waarschijnlijk niet zomaar (meer) leverbaar zijn of eenvoudig te vervangen.
Je zou kunnen proberen eea rechtstreeks via Kalkhoff proberen op te lossen.
Second opinion lijkt een verstandige actie te zijn geweest. Deze zaak is groter en lijkt voor een andere diagnose te gaan. Wordt vervolgt.

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Luukjr schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:09:
[...]

Is een elektrische vouwfiets dan niets voor je? Ik gebruik de Lacros S600 xl voor het woon-werkverkeer, bevalt uitstekend. ;)
Even opgezocht. Mooie fiets hoor, maar met “licht” denk ik aan max zo’n 14-17kg. Vandaar de cowboy/ampler/etc. Die vouwfiets weegt 25kg ;) .. Verder heb ik geen behoefte aan het kunnen vouwen, hij hoeft geen trein in ofzo.

Ik zoek dus een volwaardige sportieve fiets die nét de 25km rit wat laagdrempeliger maakt dankzij ondersteuning, en dan een die gewoon buiten voor de deur staat maar dus wel een makkelijk los te klikken accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Ben aan het kijken voor een nieuwe elektrische fiets voor woon-werk verkeer. 9 km enkele reis.
Heb de standaard merken zoals Gazelle, Batavus en Sparta gereden de afgelopen jaren en voornamelijk problemen gehad met de onderdelen die los trillen zoals spatbord/kettingkast en kettingen die 'overslaan'. Maar ook het totaal niet meer functioneren van de fiets na regen (was bij Batavus). Ben dus op zoek naar een minimalistische fiets met riem voor max. 2300,-

Mijn oog viel op de Cowboy en de QonQer.
Deze week ga ik de QonQer testen en later de Cowboy.

Kwam nog een vandaag geplaatste review tegen van de Cowboy:
https://www.want.nl/cowbo...iets-smartphonebediening/
Denk dat hij wel goed beschrijft wat de voor en nadelen zijn van de Cowboy.
Banden gaan snel lek bij off-road, geen spatborden/bel, licht is niet ideaal. Er moet aan zo'n fiets dus wel nog wat worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Valorian schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:32:
[...]

Even opgezocht. Mooie fiets hoor, maar met “licht” denk ik aan max zo’n 14-17kg. Vandaar de cowboy/ampler/etc. Die vouwfiets weegt 25kg ;) .. Verder heb ik geen behoefte aan het kunnen vouwen, hij hoeft geen trein in ofzo.

Ik zoek dus een volwaardige sportieve fiets die nét de 25km rit wat laagdrempeliger maakt dankzij ondersteuning, en dan een die gewoon buiten voor de deur staat maar dus wel een makkelijk los te klikken accu heeft.
Het is best moeilijk. Zeker als je het retro sportieve uiterlijk van de AMX/WATT/MoofS2/Cowboy wil. Dan zijn dat ook gelijk je enige opties met elk hun compromissen.
Als het je niet om dat ontwerp gaat heb je wel een hoop andere fietsen maar die halen het weer niet qua gewicht denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
RedCellNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:48:
Ben aan het kijken voor een nieuwe elektrische fiets voor woon-werk verkeer. 9 km enkele reis.
Heb de standaard merken zoals Gazelle, Batavus en Sparta gereden de afgelopen jaren en voornamelijk problemen gehad met de onderdelen die los trillen zoals spatbord/kettingkast en kettingen die 'overslaan'. Maar ook het totaal niet meer functioneren van de fiets na regen (was bij Batavus). Ben dus op zoek naar een minimalistische fiets met riem voor max. 2300,-

Banden gaan snel lek bij off-road, geen spatborden/bel, licht is niet ideaal. Er moet aan zo'n fiets dus wel nog wat worden aangepast.
Ja dat begrijp ik ook uit andere reviews.. Andere banden + spatborden + baggagedrager etc en dan wordt het misschien nog wat.

Ben wel benieuwd naar je ervaringen met Qonqer straks! Heeft die ook een riem?

PS: zelf erg gecharmeerd van Stevens Bikes, die maken erg fraaie fietsen met riem, high end onderdelen etc. Helaas Wel wat zwaarder en niet goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
RedCellNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:48:

Doordat ik nu toch een grotere behoefte heb aan een e-bike sinds een paar weken wilde ik bijna deze week de Cowboy bestellen.
Dankzij deze review besef ik dat ik de fiets niet kan opladen in de kelder (woon hoog). Dan moet je telkens de accu loskoppelen. Dat je de accu kan verwisselen en makkelijk kan verwijderen, prima. Dat dat vereist is om op te laden.. no thanks. Jammer zeg.

Erger:
Vanochtend, na de heftige regen wordt ik ingehaald door een Cowboy. Heel netjes zonder mij af te snijden. Hij had echter het Cowboy spatbord (hoog boven de band).
Verschrikkelijk asociaal ding. het is alsof de brandweer je van de straat spuit! Een enorme horizontale waterstraal zo in mijn gezicht! Dat ding moet verboden worden. Zonder dat spatbord was het meeste water op zijn rug beland ipv mijn gezicht. Terwijl hij niet eens dicht bij me kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:36:
quote]RedCellNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:48:

[/quote]

Doordat ik nu toch een grotere behoefte heb aan een e-bike sinds een paar weken wilde ik bijna deze week de Cowboy bestellen.
Dankzij deze review besef ik dat ik de fiets niet kan opladen in de kelder (woon hoog). Dan moet je telkens de accu loskoppelen. Dat je de accu kan verwisselen en makkelijk kan verwijderen, prima. Dat dat vereist is om op te laden.. no thanks. Jammer zeg.

Erger:
Vanochtend, na de heftige regen wordt ik ingehaald door een Cowboy. Heel netjes zonder mij af te snijden. Hij had echter het Cowboy spatbord (hoog boven de band).
Verschrikkelijk asociaal ding. het is alsof de brandweer je van de straat spuit! Een enorme horizontale waterstraal zo in mijn gezicht! Dat ding moet verboden worden. Zonder dat spatbord was het meeste water op zijn rug beland ipv mijn gezicht. Terwijl hij niet eens dicht bij me kwam.
Heb je dan geen elektriciteit in de kelder? De accu moet idd los, maar kan je toch alsnog gewoon in de kelder opladen?

PS: weet je zeker dat dat aso-spatbord een cowbow-variant was en geen after market? Ik dacht dat de officiele cowboy-spatborden nog helemaal niet te koop waren. Maar misschien kijk ik eroverheen.

Ik vind het overigens wel armoe dat veel van die fietsen niet op zijn minst de optie hebben om een baggagedrager bij te bestellen. Begrijp dat dat afdoet aan het stoere imago, maar voor forenzen is dat toch wel een must? Als je met een rugzak op gaat fietsen werk je jezelf alsnog in het zweet, zelfs metnondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 18:44
Valorian schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:32:
[...]

Even opgezocht. Mooie fiets hoor, maar met “licht” denk ik aan max zo’n 14-17kg. [knip]

Ik zoek dus een volwaardige sportieve fiets die nét de 25km rit wat laagdrempeliger maakt dankzij ondersteuning,
Zou een Coboc wat kunnen zijn? Die hebben meerdere fietsen van dit gewicht, en ze zien er mooi uit:
https://www.coboc.biz/e-bikes/#seven
https://velodome.cc/produ...ering=1&filter_merk=coboc
https://juizz.nl/c/e-bikes/coboc/
Verder weet ik niets van deze fietsen, ik zag er een in de etalage van Juizz staan en die viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
nogeeninlog schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:42:
[...]

Zou een Coboc wat kunnen zijn? Die hebben meerdere fietsen van dit gewicht, en ze zien er mooi uit:
https://www.coboc.biz/e-bikes/#seven
https://velodome.cc/produ...ering=1&filter_merk=coboc
https://juizz.nl/c/e-bikes/coboc/
Verder weet ik niets van deze fietsen, ik zag er een in de etalage van Juizz staan en die viel me op.
Ik ga er even induiken. Al vrees ik dat ze afvallen (zo op een eerste blik lijken ze alleen fietsen te maken met geintegreerde niet verwijderbare accu. Dat laatste is voor mij noodzakelijk ivm geen stallingsruimte, dus binnen accu moeten kunnen laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Bovendien ruim 3000 euro voor een kale fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1270718

quote]RedCellNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:48:

[/quote]

Erger:
Om hier even op in te haken, ik heb zelf 2 dagen geleden een proefrit gemaakt op de genoemde QonQer ik vond het een belachelijk snelle fiets,maar ik ben ook een leek op dit gebied. De locatie zit in Amsterdam.Er word gegarandeerd dat 60km haalbaar is op ondersteuning 5.Dit mag en ga ik morgen uittesten.Ik moet zeggen met mijn 0 ervaring met dit soort fietsen dat 5 echt belachelijk ondersteunt,als je bijvoorbeeld de ketting loshaalt(ja zo een idioot ben ik)en op ondersteuning 5 en je dus heel lichtjes een geringe fietsbeweging haalt zit je in seconden op max snelheid.Ik wou de swap en ebike to go nog testen.Maar mijn gevoel zegt dat dit de max is kwa ebike, een laatste stap zou een speedpedelec zijn,die hoef ik niet.Meer mensen ervaringen met de QonQer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Erger:
Het spatbord van Cowboy zou inderdaad rond deze tijd op de markt komen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VNSzJQ7/unnamed.jpg

Deze kost 89 euro en vind hem persoonlijk niet heel mooi. Ik zou zelf de SKS Edge plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://images.internetstores.de/products//711058/05/a1ba0e/SKS_Edge_AL_Schutzblechset_28__black%5B1920x1920%5D.jpg?forceSize=false&forceAspectRatio=true&useTrim=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Valorian schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:18:
[...]

Ik vind het overigens wel armoe dat veel van die fietsen niet op zijn minst de optie hebben om een baggagedrager bij te bestellen. Begrijp dat dat afdoet aan het stoere imago, maar voor forenzen is dat toch wel een must? Als je met een rugzak op gaat fietsen werk je jezelf alsnog in het zweet, zelfs metnondersteuning...
Ik fiets al jaren elektrisch met een rugzak, wel in een rechtop stand (geen MTB 'lig' stand) zonder te zweten. Daarom kies ik ook elektrisch, zonder onderdersteuning kom ik nat aan ;)

Al is dit natuurlijk per persoon verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Benefit schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:00:
Bovendien ruim 3000 euro voor een kale fiets...
Dit vind ik ook te veel, zeker voor een batterij van 352 Wh.

En hoezo is dit een bagagedrager?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bvFYgN3/2019-11-13-16-04-32.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Anoniem: 1270718 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:56:
[...]
Ik wou de swap en ebike to go nog testen.
Als ik een fiets in 4 jaar op rijdt dan zitten de kosten rond de 3750 voor deze dienstverleners.
Dit spendeer ik denk ik niet aan aanschaf, onderhoud, verzekering etc. als ik een QuonQer koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De QonQer bieden ook abbo aan, en ook nog goedkoper dan ebike to go of swap,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
RedCellNL schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:06:
[...]

Dit vind ik ook te veel, zeker voor een batterij van 352 Wh.

En hoezo is dit een bagagedrager?

[Afbeelding]
Haha, zeker alleen compatible met een eigen curieuze (en wellicht dure) tassenlijn die daar dan op moet passen 🤔?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
RedCellNL schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:11:
[...]

Als ik een fiets in 4 jaar op rijdt dan zitten de kosten rond de 3750 voor deze dienstverleners.
Dit spendeer ik denk ik niet aan aanschaf, onderhoud, verzekering etc. als ik een QuonQer koop.
Een ebike rij je toch niet “op” in 4 jaar? Bij goed onderhoud (wat je al meerekent in je kostenplaatje) zal hooguit de accu een keer vervangen moeten worden, maar dat is een 4 jaar kude fiets toch hopelijk nog wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Niet dat de eBike geen restwaarde meer heeft maar bij mij is in de praktijk gebleken dat als ik de fiets iedere werkdag gebruik voor 4 jaar ik wel toe ben aan een nieuwe en er veel zaken vervangen moet worden. Daarom reken ik met 4 jaar. Maar als dit langer is dan is dus ebike to go of swap nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Anoniem: 1270718 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:32:
De QonQer bieden ook abbo aan, en ook nog goedkoper dan ebike to go of swap,
Inderdaad, dat is best een aardige prijs.
Echter ga ik gebruik maken van het fietsenplan van het werk waar dit niet mogelijk mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Op deze site staat dat de Cowboy ook met een bel geleverd wordt.
https://help.cowboy.com/e...dd-accessories-to-my-bike
Echter zie ik die nergens zitten. Zijn hier foto's van beschikbaar?

Denk dit: Afbeeldingslocatie: https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2019/10/Cowboy-2.jpg

Ze hebben trouwens vandaag de site geupdate met de spatborden. Hierbij staat: Available as of December 2019
Al hebben sommige ze er al opzitten Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y5PyzH9/EIsr4-Lq-Ws-AIh1-Ac.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door RedCellNL op 14-11-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bgttje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:17:
[...]

Mijn fiets duikt helemaal in de voorvering(100mm:-)) als ik een noodstop moet maken. Ik schiet niet over de fiets heen, kan ook bijna niet = zwaartepunt ligt lekker laag(+totaal gewicht)
Als tie helemaal in de vering duikt met alleen remmen moet je er ff wat lucht bij in doen, ondanks dat het maar 100mm is moet ie met remmen toch niet het einde van de veerweg halen. Of anders je in/uitgaande demping wat sneller zetten.

Mooiste is om ook tubeless te gaan, alle kleine bobbeltjes, steentje en richeltjes verdwijnen als sneeuw voor de zo'n als je op 2.5 bar kan rijden. En je grip bij remmen is dan helemaal bizar, je voelt de band in de ondergrond grijpen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Flagg schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:18:
[...]Als tie helemaal in de vering duikt met alleen remmen moet je er ff wat lucht bij in doen, ondanks dat het maar 100mm is moet ie met remmen toch niet het einde van de veerweg halen. Of anders je in/uitgaande demping wat sneller zetten
Dat ie 100mm in de vering duikt moet je niet te letterlijk nemen. Hij gaat een stukje in de vering:-)
Banden staan op 5bar, zachte banden hebben teveel wrijving als ze dun zijn(passen geen brede banden onder) .

[ Voor 10% gewijzigd door bgttje op 13-11-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bgttje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:29:
[...]

Dat ie 100mm in de vering duikt moet je niet te letterlijk nemen. Hij gaat een stukje in de vering:-)
Banden staan op 5bar, zachte banden hebben teveel wrijving als ze dun zijn(passen geen brede banden onder) .
Oh okay geen mountainbike dus. Nee met dunne bandjes kan je niet tubeless gaan denk ik. :)

Maar waarom dan 100mm veerweg voorvork vraag ik mij af? Nogal onzinnig voor comfort (lees: nutteloos) en met dunne bandjes door terrein waar je 100mm veerweg voor nodig hebt lijkt me ook onhandig.

Volgens mij mis ik iets. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik kreeg zojuist een aanbieding van RAD onder ogen, niet verkeerd met 250W Bafang motor en 'n 48V-14A accu geleverd. Met mogelijkheid je dochter achterop mee te nemen!
https://radpowerbikes.eu/...ner-electric-utility-bike

Afbeeldingslocatie: https://www.rac-info.nl/fotos/rad.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 14-11-2019 06:35 ]

• bgttje
Flagg schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:27:
[...]Oh okay geen mountainbike dus. Nee met dunne bandjes kan je niet tubeless gaan denk ik. :)Maar waarom dan 100mm veerweg voorvork vraag ik mij af? Nogal onzinnig voor comfort (lees: nutteloos) en met dunne bandjes door terrein waar je 100mm veerweg voor nodig hebt lijkt me ook onhandig.Volgens mij mis ik iets. :P
Die 100mm komt goed van pas als je snel rijdt en door een diepe kuil gaat. Breekt ie minder spaken. Hoe minder vering hoe harder de klappen bij die kuilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:48
Valorian schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:10:
[...]

Een ebike rij je toch niet “op” in 4 jaar? Bij goed onderhoud (wat je al meerekent in je kostenplaatje) zal hooguit de accu een keer vervangen moeten worden, maar dat is een 4 jaar kude fiets toch hopelijk nog wel waard?
Kan wel, de meeste fietsen gaan krap aan 30.000/40.000 mee. Weersomstandigheden, onderhoud en vooral roest slopen alles.
En al die oude fietsen die je tegen komt, als je het narekent is daar nog niet zoveel op gefietst.

Goedemiddag, in mijn eerdere post was de QonQer getest, heerlijke bike voor mijn beleving moeiteloos 35 km per uur, als je zou willen zelf zonder enige inspanning.

Nu kon ik het toch niet laten, en zojuist een Stromer te leen voor een weekje. Zojuist van Amsterdam naar Almere gefietst, ik vind het persoonlijk erg tegenvallen, ivm QonQer. Ik had wel heel de weg forse tegen wind, ik kon met heel veel eigenkracht net de 40 halen, daar waar het voor mij met de Q veel soepeler en moeiteloos ging tot 32 35 km. En dan moet je met de stromer nog op de 50km autoweg ook, levensgevaarlijk als je het mij vraagt met 40km per uur. Hoe doen andere stromer gebruikers dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 1270718 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:02:
Goedemiddag, in mijn eerdere post was de QonQer getest, heerlijke bike voor mijn beleving moeiteloos 35 km per uur, als je zou willen zelf zonder enige inspanning.
Zoals ik dit lees wil je geen elektrische fiets maar een elektrische scooter.
Nu kon ik het toch niet laten, en zojuist een Stromer te leen voor een weekje. Zojuist van Amsterdam naar Almere gefietst, ik vind het persoonlijk erg tegenvallen, ivm QonQer. Ik had wel heel de weg forse tegen wind, ik kon met heel veel eigenkracht net de 40 halen, daar waar het voor mij met de Q veel soepeler en moeiteloos ging tot 32 35 km. En dan moet je met de stromer nog op de 50km autoweg ook, levensgevaarlijk als je het mij vraagt met 40km per uur. Hoe doen andere stromer gebruikers dit?
Het is ook best gevaarlijk om met 40km/u op een normaal fietspad te fietsen :+
Met een Stromer zou je eigenlijk wel de 40 makkelijk moeten kunnen trappen, ik denk dat je veel pech had met de tegenwind. Tegenwind werkt je kwadratisch tegen.

Hoe heb je de snelheid gemeten? Het kan zijn dat van de Stromer en de QonQer anders afgericht zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Kodess op 14-11-2019 12:09 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Via gps van mijn telefoon, gevoelsmatig was de Q veel prettiger en veel minder inspannend rijden dan de stromer, bij de stromer leek ik zelfs tegendruk of zo te voelen, alsof hij inhield, 40 42 kan zeker maar wel met aardig fors meetrappen.... Voor mijn beleving

Het is trouwens de ST1 ik weet niet of dat Verder veel verschil maakt

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1270718 op 14-11-2019 12:16 ]

• B64

B64

Anoniem: 1270718 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:14:
Via gps van mijn telefoon, gevoelsmatig was de Q veel prettiger en veel minder inspannend rijden dan de stromer, bij de stromer leek ik zelfs tegendruk of zo te voelen, alsof hij inhield, 40 42 kan zeker maar wel met aardig fors meetrappen.... Voor mijn beleving

Onder wat voor omstandigheden heb je de Qonqer getest? Ook met een flinke bries tegen? Je bent nu dus eigenlijk een fiets aan het afserveren op basis van één rit onder ongunstige omstandigheden.

En ga dan ook eens 30-32 rijden met de ST1, om ook echt appels met appels te vergelijken.

Ik vertel alleen mijn bevindingen,... En ik heb ook hele stukken 30 32 gereden juist daarom, en nogmaals voor mij is dat vele malen relaxter rijden bied mij veel meer ondersteuning

• Jazco2nd
Valorian schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:18:
[...]

Heb je dan geen elektriciteit in de kelder? De accu moet idd los, maar kan je toch alsnog gewoon in de kelder opladen?

PS: weet je zeker dat dat aso-spatbord een cowbow-variant was en geen after market? Ik dacht dat de officiele cowboy-spatborden nog helemaal niet te koop waren. Maar misschien kijk ik eroverheen.

Het was dus niet het officiele spatbord, maar wel 1 die ik vaker online heb gezien.

Als ik een Cowboy zou kopen, zou ik de banden vervangen voor bredere/meer comfortabele banden (zoals de AMX), SKS Edge of vergelijkbare spatborden, een voordrager (wordt lastig vrees ik), een standaard.
Dat zijn geen "extra's" maar gewoon essentials en daar heb je nog montagekosten voor.. en dan heb ik nog 2 bezwaren:

1) Wat betreft de niet-oplaadbare Cowboyfiets: ik wil juist laden in de kelder door gewoon een kabel in de fiets te prikken, niet telkens 's ochtends eerst de accu weer in de fiets koppelen. En als ik 's avonds thuiskom weer loskoppelen. De accu loskoppelen zou ik alleen doen als deze aan vervanging toe is of bij een uitzondering (als ik mijn fiets lang ergens laat staat ofzo). Ik wil gewoon fietsen, niet eerst een extra handeling moeten doen.
2) Rare verlichting (net als Ampler, Watt Brooklyn). Achterlicht onder je zadel is onzichtbaar bij een beetje lange jas. Voorlicht wordt slecht zichtbaar met een voordrager waar mn laptoptas op gaat (achterop een bagagedrager vind ik riskant en niet prettig, rugzak geeft zweet, doe ik alleen op als ik bij uitzondering meer spullen mee moet nemen).

Het zijn kleine bezwaren hoor maar wel punten waarvan ik bang ben dat het mij gewoon gaat irriteren. Als je dan een fiets from scratch ontwerpt, houdt dan rekening met een stukje realiteit vind ik.

Een eBike waar je regelmatig lekkere afstanden mee gaat fietsen moet gewoon een Belt hebben ipv ketting.. mijn mening dan. Op mijn niet-ebike fiets heb ik al regelmatig kettingen binnen 2 maanden slap gereden of zelfs stuk gereden. En in dit weer (ondanks de kettingkast) komt er zoveel bladersmurrie overheen.. dat telkens schoonmaken vind ik veel teveel gedoe.

Wat verlichting betreft is Qonqer de enige die het goed heeft begrepen met een perfect geplaatst achterlicht gevoed door de fietsaccu. Eerste fiets waarbij ik dit zie! Terwijl het toch puur stukje common sense is.

Qonqer model met een belt en liefst 5-8 kilo lichter. Dan heb ik er zelfs 2500 voor over :)

[ Voor 47% gewijzigd door Jazco2nd op 14-11-2019 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

Jazco2nd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:35:

Wat verlichting betreft is Qonqer de enige die het goed heeft begrepen met een perfect geplaatst achterlicht gevoed door de fietsaccu. Eerste fiets waarbij ik dit zie! Terwijl het toch puur stukje common sense is.
Dan vraag ik me wel af naar welke fietsen je kijkt. Mijn 20 jaar oude Batavus heeft het achterlicht op precies dezelfde plek, niet gevoed door de fietsaccu want dat heeft die fiets niet.

Maar ook bij gewone ebikes is het vrij normaal om het achterlicht achterop de bagagedrager te monteren met voeding uit de fietsaccu. Daar zijn eigenlijk maar twee uitzonderingen op:
- hippe/urban/coole bikes waar vorm boven functie gaat en het achterlicht (als 't er al op zit) wordt weggestopt op een plek waar het de strakke lijnen van de fiets niet verstoort
- fietsen waarbij vanwege kostenbesparing de accuvoeding achterwege is gelaten en er een batterijlampje wordt gemonteerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 1270718 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:14:

Op mij begin je steeds meer de indruk te wekken dat je hier een beetje reclame komt maken voor een fiets die eigenlijk illegaal is in NL. Alles wat je tot nu toe hebt bijgedragen aan deze site is een verhaal hoe geweldig die fietsen van één bepaald merk, wel niet zijn.
Laat ik je dit zeggen: een fiets die harder loopt dan de 25 km/u is gewoon een bromfiets. Als jij daar zonder kentekenplaten, helm en verzekering mee gaat rijden op de openbare weg in Nederland, ben je illegaal bezig, VanMoof heeft al bakzeil moeten halen met de fietsen die ze in Nederland verkopen en voor dat merk waarvoor jij reclame maakt, zal dat niet veel anders worden.

Als je de fietsen beroepsmatig (als koerier) gaat gebruiken, zul je wel even de kleine lettertjes moeten lezen van die contracten, want de meeste verzekeraars en leasebedrijven sluiten koeriersdiensten al enige tijd uit.

• B64

B64

racinfo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:34:
Ik kreeg zojuist een aanbieding van RAD onder ogen, niet verkeerd met 250W Bafang motor en 'n 48V-14A accu geleverd. Met mogelijkheid je dochter achterop mee te nemen!
https://radpowerbikes.eu/...ner-electric-utility-bike

[Afbeelding]
Of de dochter van je schoonvader... :+

Ziet eruit als een te kleine fiets; zadel te laag, afstand tot stuur te kort. Leuk voor korte afstanden en lage snelheden, maar meer ook niet.

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Zadel is met 3 standen te verhogen of te verlagen maar ik ben met je eens dat het een stadsfiets lijkt, hoewel met zo'n zware accu (672 Watt) hij ook uitstekend voor buiten de stad zou zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazco2nd
Peatsmoke schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:22:
[...]

Op mij begin je steeds meer de indruk te wekken dat je hier een beetje reclame komt maken voor een fiets die eigenlijk illegaal is in NL. Alles wat je tot nu toe hebt bijgedragen aan deze site is een verhaal hoe geweldig die fietsen van één bepaald merk, wel niet zijn.
Laat ik je dit zeggen: een fiets die harder loopt dan de 25 km/u is gewoon een bromfiets. Als jij daar zonder kentekenplaten, helm en verzekering mee gaat rijden op de openbare weg in Nederland, ben je illegaal bezig, VanMoof heeft al bakzeil moeten halen met de fietsen die ze in Nederland verkopen en voor dat merk waarvoor jij reclame maakt, zal dat niet veel anders worden.

Als je de fietsen beroepsmatig (als koerier) gaat gebruiken, zul je wel even de kleine lettertjes moeten lezen van die contracten, want de meeste verzekeraars en leasebedrijven sluiten koeriersdiensten al enige tijd uit.
Mijn fiets loopt ook harder dan 25km/h, elke dag 50min dwars door de stad. Zonder accu en grotendeels over paden die ik 15+ jaar met veel snellere voertuigen (scooters, scootmobielen, snorfietsen, auto's, busjes, trams, vrachtwagens, wielrenners) heb gedeeld. Nu kan je met een e-bike makkelijker 30km/h volhouden en roepen we hard de wet erbij..

Enige wat de accu veranderd is dat ik net zo snel maar zonder zweet aankom. Ik vind de discussie hier over wat de wet voorschrijft uit de hand gelopen.
Snelheidsbeperkingen vanuit de wet zijn zelden onderbouwd door onderzoeken naar veiligheid en zijn de afgelopen 120 jaar vast vaak veranderd. Kijk maar naar de maximum snelheid voor auto's. Op 95% van de A en N wegen heeft dat niks met veiligheid te maken. Alles met belasting en emotie.

Of je nou een e-bike hebt of niet. Voor mij is de snelheid gewoon hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 14-11-2019 20:18 ]

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:46
Qwic fiets zoek ik en zou mee kunnen doen met het fietsenplan van het werk.
Max 1000 euro besteding.
Maar wat houd dat nu in ? Ik betaal dus aan de fietsenmaker bijv. Voor de QWIC Urban RD9 zou gaan dan is
2100 euro het volledige bedrag.
1000 euro wordt dan belasting vrij gegeven aan de fietsenmaker via het werk of niet en betaal ik zelf eigenlijk 1000 euro netto

Zoek eigenlijk een fiets zoals de qwic die niet tegen werkt boven de 25km/uur en dat merkte ik bij de qwic wel erg makkelijk 35km/uur vol kon houden.

Huidige fiets is een sparta ion en die rijd verrot boven de 24

• RedCellNL
Heeft iemand al eens gereden op een Lekker Bikes E-Amsterdam 2nd generation ?

https://www.lekkerbikes.c...rdam-satin-black-2nd-gen/

Kan best concureren met de Cowboy en QonQuer. Omdat deze een riem heeft (optie) + opladen van de accu zonder te verwijderen.

• Jazco2nd
RedCellNL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:55:

Kan best concureren met de Cowboy en QonQuer. Omdat deze een riem heeft (optie) + opladen van de accu zonder te verwijderen.
Wel benieuwd hoe je die hebt gevonden?? Ik zoek me een ons naar zoiets en kom het niet tegen.

+ Design
+ Belt
+ Propere spatborden!? Bizar
+ Standaard!
+ Verlichting op de accu!
+ Comfortabele banden(?)
+ Normaal formaat accu
+ Opladen zonder accu te hoeven ontkoppelen
+ Bediening mogelijk zonder app
+ Bediening bij handvat ipv op display (Watt)
+ Prijs, net wat duurder dan de nieuwe Watt/Cowboy/Qonqer maar is ook meer compleet.

- gewicht, 25 kilo! Oei. Of is dat de spec van de eerste versie?

Middenmotor! Dat zie je ook niet gauw op dit soort modellen.. ben erg benieuwd naar de rijervaring.

• B64

B64

ibothead schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:25:
Qwic fiets zoek ik en zou mee kunnen doen met het fietsenplan van het werk.
Max 1000 euro besteding.
Maar wat houd dat nu in ? Ik betaal dus aan de fietsenmaker bijv. Voor de QWIC Urban RD9 zou gaan dan is
2100 euro het volledige bedrag.
1000 euro wordt dan belasting vrij gegeven aan de fietsenmaker via het werk of niet en betaal ik zelf eigenlijk 1000 euro netto

Zoek eigenlijk een fiets zoals de qwic die niet tegen werkt boven de 25km/uur en dat merkte ik bij de qwic wel erg makkelijk 35km/uur vol kon houden.

Huidige fiets is een sparta ion en die rijd verrot boven de 24
Ehm tja, boven de 25 stopt de ondersteuning en dat voelt alsof er iemand met z'n volle gewicht aan de bagagedrager gaat hangen. Je zou kunnen zoeken naar een fiets die de motor kan loskoppelen boven de 25 km/u (bijv Bosch als je de ondersteuning uitschakelt), dan is het effect wat minder.
Of je zoekt een fiets die ook boven de 25 km/u ondersteunt, feitelijk is dat dan een speed pedelec waar andere regels voor gelden.

Met betrekking tot de financiering zou ik dan toch even bij je werk navragen hoe ze het bedacht hebben. Die kunnen je vragen beter beantwoorden dan wij. Maar voor 1000 Euro heb je geen e-bike, dus of dit een interessante regeling is vraag ik me af. Als je baas de ene helft betaalt en jij de andere helft, wie is dan eigenaar van de fiets gedurende de looptijd van de regeling? En als je nu een reiskostenvergoeding krijgt, wat gebeurt daar dan mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
Gisteren een zeer vervelende ervaring gehad met mijn RD10. Nadat hij in 9 maanden tijd al 3 x terug was geweest wegens een defect heb ik gisteren het vertrouwen in de fiets volledig verloren.

De fiets ondersteuning viel voor de 2e keer en 4 weken tijd weg en de snelheid kakte behoorlijk in. Toen ik echter stopte met trappen ging de fiets er als een speer vandoor. Ik reed, zonder iets te doen bijna 30 km/h!! Bij het oversteken met beide handen vol op de rem begon de fiets raar te tikken/schokken. Toen ik kracht gaf op het pedaal stopte dit gelukkig weer.

Echter thuis aangekomen liet ik mijn rem los om af te stappen en terwijl ik op 1 been stond om de ander over mijn zadel heen te slepen ging de fiets er wederom vandoor en belande we samen in de klimop achter het huis. Deze fiets heeft dus duidelijk geen Fail-Safe..

Als ik bij de oversteek was afgestapt om te kijken waar de tik in het achterwiel vandaan kwam, was de fiets met mij, of alleen zo de weg op schoten.

Van de fietsenmaker wil ik eigenlijk mijn geld terug of een ander *nieuwer* model met bijbetaling. Want een fiets met dezelfde controller als de RD10 hoef ik niet meer. Is dit reëel, of stel ik me aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 12:05
BasvanS schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:49:
Gisteren een zeer vervelende ervaring gehad met mijn RD10. Nadat hij in 9 maanden tijd al 3 x terug was geweest wegens een defect heb ik gisteren het vertrouwen in de fiets volledig verloren.

De fiets ondersteuning viel voor de 2e keer en 4 weken tijd weg en de snelheid kakte behoorlijk in. Toen ik echter stopte met trappen ging de fiets er als een speer vandoor. Ik reed, zonder iets te doen bijna 30 km/h!! Bij het oversteken met beide handen vol op de rem begon de fiets raar te tikken/schokken. Toen ik kracht gaf op het pedaal stopte dit gelukkig weer.

Echter thuis aangekomen liet ik mijn rem los om af te stappen en terwijl ik op 1 been stond om de ander over mijn zadel heen te slepen ging de fiets er wederom vandoor en belande we samen in de klimop achter het huis. Deze fiets heeft dus duidelijk geen Fail-Safe..

Als ik bij de oversteek was afgestapt om te kijken waar de tik in het achterwiel vandaan kwam, was de fiets met mij, of alleen zo de weg op schoten.

Van de fietsenmaker wil ik eigenlijk mijn geld terug of een ander *nieuwer* model met bijbetaling. Want een fiets met dezelfde controller als de RD10 hoef ik niet meer. Is dit reëel, of stel ik me aan?
Dit is gewoon reeel van je, het kan niet zo zijn dat een fiets onder je weg probeert te schieten. Het is een fiets met trapondersteuning dus als je niet trapt zou hij ook niks moeten doen. Waarschijnlijk denkt de krachtsensor dat je kracht op de pedalen zet terwijl dat helemaal niet zo is.

Hoe oud is de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Vlassie1980 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:15:
[...]

Dit is gewoon reeel van je, het kan niet zo zijn dat een fiets onder je weg probeert te schieten. Het is een fiets met trapondersteuning dus als je niet trapt zou hij ook niks moeten doen. Waarschijnlijk denkt de krachtsensor dat je kracht op de pedalen zet terwijl dat helemaal niet zo is.

Hoe oud is de fiets?
10 maanden oud. Het lijkt me ook dat de fiets denkt dat ik trap en als ik trap juist denkt dat ik dat niet doe. Dat neemt niet weg dat dit 'by design' nooit zou moeten kunnen. Tevens word de motor niet meer onderbroken door de remmen. Ook een erg kwalijke zaak.

[ Voor 21% gewijzigd door BasvanS op 15-11-2019 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vervelend vooral voor jou, mijn enige insteek is om bijvoorbeeld mensen die een stromer of ander merk speed pedelec overwegen aan te schaffen er andere opties zijn. En inderdaad dat geneuzel over de wet en snelheden, welke brommer rijd 45 50?tussen de auto's.... Inderdaad bar weinig. De gemiddelde brommers rijden 60 65 om een voorzichtige schatting te maken, dat is redelijk te doen en kun je een beetje met het verkeer mee. In Amsterdam is het nog allemaal wel te doen op de speed pedelec, alle soorten voertuigen rijden daar overal.

Maar ik kan je eerlijk zeggen, in Almere bijvoorbeeld op de 50 km wegen, levensgevaarlijk, mensen schelden je uit,je word letterlijk zowat van je pedelec gereden. Logisch wtf doet een fiets met 40km per uur op een 50 km weg waar alle autos 60 70 rijden. Dat heeft niks te maken met reclame te maken, dat ik een goede ervaring heb met een bepaald merk, en een slechte met een ander soort fiets dat is gewoon mijn bevinding, niets meer en niets minder, ik heb deze speed pedelec ruim een week te leen, maar mij krijg je de autoweg(50km/per uur) in Almere niet op.Dan maar gedoseerd op het fietspad,waar je met 60 70 km per uur ingehaald word door een snorfiets, welke wet? Slaat nergens op!

Peatsmoke schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:22:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
BasvanS schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:42:
[...]

10 maanden oud. Het lijkt me ook dat de fiets denkt dat ik trap en als ik trap juist denkt dat ik dat niet doe. Dat neemt niet weg dat dit 'by design' nooit zou moeten kunnen. Tevens word de motor niet meer onderbroken door de remmen. Ook een erg kwalijke zaak.
Even inspringende op dit verhaal, ik heb het persoonlijk ook meegemaakt met overigens een compleet ander merk en ook een andere fiets dus.
Gebeurde bij mij onder het fietsen dat hij versnelde terwijl ik niet aan het trappen was, en moest inderdaad ook de remmen gebruiken om de fiets tot stilstand te krijgen/houden anders zou hij er met of zonder mij vandoor gaan.

Bleek in dat geval aan de krachtsensor defect was en blijkbaar kan de fiets dan een scooter worden die niet meer wilt stoppen.

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benefit
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Het wordt tijd voor een dodemansknop op de fiets.
Die verhalen over op hol slaande fietsen kunnen zo in een boek van Stephen King.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 14:13

BertV

Handgemaakt

Weer een lekke band door een pinnetje uit een stalen borstel.

Niet alleen in Eindhoven, maar als voorbeeld;

https://www.telegraaf.nl/...stels-blijkt-bandensloper

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Jazco2nd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:35:
2) Rare verlichting (net als Ampler, Watt Brooklyn). Achterlicht onder je zadel is onzichtbaar bij een beetje lange jas. Voorlicht wordt slecht zichtbaar met een voordrager waar mn laptoptas op gaat (achterop een bagagedrager vind ik riskant en niet prettig, rugzak geeft zweet, doe ik alleen op als ik bij uitzondering meer spullen mee moet nemen).
Ja, viel me ook op dat ze op de website vermelden dat ze ook nog extra losse led verlichting met de Cowboy meeleveren.
Kennenlijk hebben ze zelf ook wel door dat de ingebouwde verlichting er misschien wel leuk uit ziet, maar weinig functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
RedCellNL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:55:

Was hem ook al in mijn zoektocht tegen gekomen.
Maar heb begrepen dat deze pas eind van de maand leverbaar is. Dus zullen nog wel geen ervaringen van zijn.

Interessante aan de fiets is dat het een van de weinigen in het betaalbare segment is die met de betere CDX riemaandrijving geleverd wordt.
Irritante is wel dat er weer de hoofdprijs voor accessoires gerekend wordt (58 EUR voor een setje spatborden?!)

[ Voor 11% gewijzigd door maxnl op 15-11-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
  • Nu online
Benefit schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:48:
Die verhalen over op hol slaande fietsen kunnen zo in een boek van Stephen King.
Je kijkt inderdaad behoorlijk gek op dat als je de schuur deur wilt openen en je beweegt de fiets/trapper iets deze er dan vandoor gaat.
En overigens ook gewoon gevaarlijk, heb het zelf 1x gehad en voor dat je de rem hebt ingedrukt ben je toch wel een stuk verder. 8)7

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mafia schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:21:
[...]

Je kijkt inderdaad behoorlijk gek op dat als je de schuur deur wilt openen en je beweegt de fiets/trapper iets deze er dan vandoor gaat.
En overigens ook gewoon gevaarlijk, heb het zelf 1x gehad en voor dat je de rem hebt ingedrukt ben je toch wel een stuk verder. 8)7
Fail-Safe.. Hoe moeilijk kan het zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

BasvanS schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:42:
[...]

Klinkt als een trapkrachtsensor die verkeerde signalen afgeeft. Daar kan de controller ook niet veel van maken want volgens mij heeft de RD10 geen andere sensor.

En of die controller een signaal krijgt als je remt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
B64 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:18:
[...]

Klinkt als een trapkrachtsensor die verkeerde signalen afgeeft. Daar kan de controller ook niet veel van maken want volgens mij heeft de RD10 geen andere sensor.

Lekker dan. Defecte sensor = vol gas en remmen werken niet goed meer.. mooi ontwerp van Qwic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
  • Nu online
B64 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:18:
[...]

Volgens mij heeft de Qwic RD10 een rem sensor? Ik weet het van mijn huidige Qwic RD11 in ieder geval wel dat als je remt deze de ondersteuning stopt.

Edit
Als ik kijk in de handleiding van de fiets (RD10) zie ik hier wel staan dat er een rem onderbreker in de handrem zou moeten zitten) maar ze hebben het hier dan erover dat je deze kunt gebruiken wanneer je met de fiets loopt en de walk assist gebruikt.
Pagina 6.

https://qwic.nl/app/uploa...ies_NL-EN-DE_web_2018.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door Mafia op 15-11-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Mafia schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:25:
[...]

Volgens mij heeft de Qwic RD10 een rem sensor? Ik weet het van mijn huidige Qwic RD11 in ieder geval wel dat als je remt deze de ondersteuning stopt.
RD10 doet dat niet; ik heb er zelf eentje en heb dat in ieder geval nooit gemerkt. Ik zal vanmiddag op weg naar huis even testen. Er loopt wel een snoertje van de remhendel naar de controller, die volgens mij wordt gebruikt om bij de RD10 Speed het remlicht te activeren.

De RD11 heeft een andere motor, dus ik neem aan dat de controller ook anders geprogrammeerd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedCellNL
Vandaag een proefrit gemaakt met de QonQer. Even een review.

Afspraak maken via de site gaat eenvoudig. Daarna wel nog even een mail gekregen dat de afgesproken tijd niet uitkwam en ze later willen afspreken. Prima. Echter kwam er wel één dag van te voren een automatisch mail met de orginele tijd waardoor er wat verwarring was.

Op de afgesproken tijd belde de medewerker van QonQuer dat hij er was, fiets uit het busje en rijden maar.
Via een (te) klein schermpje kan je ondersteuning regelen, lamp inschakelen en door de info heen scrollen. Voor mij is dit scherm te klein, ik moest tijdens het fietsen teveel concentreren om de info te zien en als je al voorover leunt let je dan niet meer op het verkeer voor je.

De fiets start de ondersteuning snel na het wegrijden maar niet direct. Had het idee dat hier 1 sec vertraging in zit. Hierna gaat het vlot richting de 30 km/u. Sneller is ook mogelijk maar kost iets meer inspanning.

Het schakelen van de verschillingen had ik liever via de duim gezien i.p.v. met je vingers want dan moet je steeds omschakelen van handrem naar versnelling en terug.

Na ongeveer 400 meter gefiets te hebben liep de ketting er af. Hierna de medewerker gebeld en die is gekomen en heeft de ketting er weer opgelegd. Had hij nog niet eerder meegemaakt. Dat geloof ik graag maar voor mij wel een reden om te kiezen voor een riem want dit wel ik graag voorkomen bij mijn nieuwe fiets. En dus een minpunt.

Het wachten gaf me wel even de tijd om wat foto’s te schieten en de fiets nader te bekijken. Hij ziet er mooi uit, echter de lasnaden vind ik lelijk. Veel te dik.
De verlichting heb ik niet goed kunnen testen overdag, de lamp voorop zal denk ik voldoende zijn. Achterop is wellicht te beperkt.

De tocht vervolgd en de proefrit afgesloten. Wel nog even nagepraat over de fiets. Opladen gaat via het oplaadpunt achter onderstaand dopje. Batterij kan er ook uit. De medewerker wist niet of de eerste onderhoudsbeurt bij QonQuer in A’dam is of op locatie.

Pluspunten:
• Prijs
• Snelheid
• Batterij hoeft niet verwijderd te worden voor te laden
• Optie keuzes

Minputen
• Schakelen
• Lasnaden
• Ketting

Nog wat foto's:

De fiets
Hier kan je ook de lasnaden zien, voor de naam en bij de trappers:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6JbJg5b/20191115-113711821-i-OS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yXQzv2J/20191115-113837517-i-OS.jpg

Achter dit 'klepje' zit het oplaadpunt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hLHGrXH/20191115-113717440-i-OS.jpg

De ketting lag er al vlot af. De bagagedrager is een Racktime, waarschijnlijk de Standit Lite 28 inch. Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rppZcLz/20191115-113842869-i-OS.jpg

Voor mij een te klein schermple. Dan heb ik liever een telefoon op houder op het stuur. Iemand heeft ook 99,9 KM/u gefiets :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LJBhTDX/20191115-114033495-i-OS.jpg

Hier zie je de versnelling en de handrem, dit vind ik niet ideaal
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DCnyySc/20191115-114044077-i-OS.jpg

Conclusie, wellicht te veel minputen. Ik ga nog even de Cowboy testen en wellicht wachten op de Lekker Bikes E-Amsterdam 2nd generation.

[ Voor 6% gewijzigd door RedCellNL op 15-11-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Benefit schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:48:
De uit knop wellicht??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Mooie korte review!
RedCellNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:55:
Via een (te) klein schermpje kan je ondersteuning regelen, lamp inschakelen en door de info heen scrollen. Voor mij is dit scherm te klein, ik moest tijdens het fietsen teveel concentreren om de info te zien en als je al voorover leunt let je dan niet meer op het verkeer voor je.
Dat is gedeeltelijk een kwestie van wennen, als je vaker op de fiets zit valt je oog sneller op het gedeelte van de info die je zoekt. Maar ik ben met je eens dat het allemaal wel een slagje groter had gekund. Ook de kabelgeleiding naar het schermpje is nogal grof gedaan, dat kan netter.
De fiets start de ondersteuning snel na het wegrijden maar niet direct. Had het idee dat hier 1 sec vertraging in zit.
Dat is volgens mij een beetje inherent aan voor- en achterwielmotoren.
Het schakelen van de verschillingen had ik liever via de duim gezien i.p.v. met je vingers want dan moet je steeds omschakelen van handrem naar versnelling en terug.
Ik snap je punt niet helemaal? Opschakelen met je wijsvinger, terugschalen met je duim - dit is een heel trefzeker systeem dat prima werkt. Opschakelen en remmen doe je zelden tegelijk of kort achter elkaar, werkt dus prima.
Het wachten gaf me wel even de tijd om wat foto’s te schieten en de fiets nader te bekijken. Hij ziet er mooi uit, echter de lasnaden vind ik lelijk. Veel te dik.
It's not a bug, it's a feature :+
Wel valt me op dat de afdekklep van de accubehuizing een andere tint heeft als de rest van het frame, alsof die uit een ander verfbad komt. Ziet er wat slordig uit.
Conclusie, wellicht te veel minputen. Ik ga nog even de Cowboy testen en wellicht wachten op de Lekker Bikes E-Amsterdam 2nd generation.
Happy hunting 8) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vandaag een proefrit gemaakt met de QonQer. Even een review.
...
Ik begrijp je punten wel. Versnelling met een draaiwiel aan je handvat bedienen gaat zo soepel en makkelijk.. nu moet je ineens aan een hendel zitten.
En bediening op een display vind ik echt not done. Ook de WATT fiets heeft dat. Je kan het goedkoop willen houden maar dit is toch niet handig. Bediening hoort gewoon aan het handvat te zitten zodat je het stuur niet los hoeft te laten.
De lasnaden zijn zeker een tegenvaller ja. Dat vind ik voor deze prijs nog acceptabel.

Maar dat er fietsen worden verkocht voor meer dan €3000 met dezelfde oerlelijke lasnaden snap ik nog minder van. Oa het merk dat via Juize wordt verkocht.

Ik ga proberen morgen de Lekkerbike te testen en navraag doen over het gewicht want er staat "lightweight aluminium frame". 25 kilo is helemaal niet lichtgewicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 06:58
Jazco2nd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:04:
[...]

...
En bediening op een display vind ik echt not done. Ook de WATT fiets heeft dat. Je kan het goedkoop willen houden maar dit is toch niet handig. Bediening hoort gewoon aan het handvat te zitten zodat je het stuur niet los hoeft te laten.
...
Ik heb zelf een QonQer en hier wil ik wel op reageren dat ik zeker niet mn stuur los hoef te laten. Met je duim kan je gewoon (ik dan) bij de knopjes.

De achterlamp vind ik juist wel goed maar de koplamp valt in bijvoorbeeld een stuk bos tegen...had voor mij een iets sterkere op gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

[...]

Ik begrijp je punten wel. Versnelling met een draaiwiel aan je handvat bedienen gaat zo soepel en makkelijk.. nu moet je ineens aan een hendel zitten.
Net wat je gewend bent. Zo'n draaimanchet werkt op zich ook, maar met halfbevroren handen in de winter of bezwete handen (glad!) in de zomer valt terugschakelen niet altijd mee. Deze hendeltje dien het eigenlijk altijd, en snel wisselen tussen schakelen en remmen gaat ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
[...]

Ik ga proberen morgen de Lekkerbike te testen en navraag doen over het gewicht want er staat "lightweight aluminium frame". 25 kilo is helemaal niet lichtgewicht.
Erg benieuwd naar je ervaring met deze fiets.
Zag een 06 nummer op de website, volgende week eens bellen of ze ook proefritten op locatie inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BasvanS schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:24:
[...]

Lekker dan. Defecte sensor = vol gas en remmen werken niet goed meer.. mooi ontwerp van Qwic..
Dan is het grappige nog dat de allergoedkoopste Chinese electrische fietsen allemaal op de remmen knopje zitten welke de motor onderbreekt.

Maar blijkbaar is dat te duur om op een 2000+€ kostende europese fiets te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Flagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:23:
[...]

Dan is het grappige nog dat de allergoedkoopste Chinese electrische fietsen allemaal op de remmen knopje zitten welke de motor onderbreekt.

Maar blijkbaar is dat te duur om op een 2000+€ kostende europese fiets te bouwen.
Die zitten er bij mij ook.. maar dan moeten ze wel werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BasvanS schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:24:
[...]

Die zitten er bij mij ook.. maar dan moeten ze wel werken :(
:o

Das bijna opzet te noemen dan. Die schakelaars moeten simpelweg de stroomkring onderbreken, oftewel motor is dood. Als ze dat al niet kunnen moeten ze direct ophouden fietsen te maken.

Qwic is weer zo'n veredeld crowdfunding "wij weten het beter" bedrijfje ofzo? Mensen met een "goed idee" en niet gehinderd door enige kennis bedoel ik dan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 12:41
.............................

Na ongeveer 400 meter gefiets te hebben liep de ketting er af. Hierna de medewerker gebeld en die is gekomen en heeft de ketting er weer opgelegd. Had hij nog niet eerder meegemaakt. Dat geloof ik graag maar voor mij wel een reden om te kiezen voor een riem want dit wel ik graag voorkomen bij mijn nieuwe fiets. En dus een minpunt.
Ik heb een riem op mijn fiets, die is er drie keer afgelopen. Ook riemen rekken iets uit en dan moet het frame naar achteren getrokken/gespannen worden. Maar het is een raar gevoel als je ineens door trapt, zeker omdat ook ik dacht dat een riem er niet af zou lopen, en een riem is moeilijker terug te plaatsten (door jezelf i.i.g.) dan een ketting. (Het is een Gates riem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DeSluis schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:42:
[...]

Ik heb een riem op mijn fiets, die is er drie keer afgelopen. Ook riemen rekken iets uit en dan moet het frame naar achteren getrokken/gespannen worden. Maar het is een raar gevoel als je ineens door trapt, zeker omdat ook ik dacht dat een riem er niet af zou lopen, en een riem is moeilijker terug te plaatsten (door jezelf i.i.g.) dan een ketting. (Het is een Gates riem)
Welke fiets is dat?
En over welke tijdspanne is het 3x eraf gelopen?
Mijn ketting (geen e-bike en Nexus 3 versnellingsnaaf met groot verzet waardoor de 3 versnellingen 1,5/2,5/3,5 zijn) moet om de 4-5 maanden opnieuw gespannen worden, als ik hem nog niet heb stuk getrapt..

Daarom wil ik bij een e-bike van €2000+ zeker geen ketting en sowieso geen derailleur.. maar hoop dat de belt een echte verbeting is.

@maxnl Ik ben wel benieuwd waarom de Gates CDX belt (van de Lekkerbike) beter zou zijn dan de gewone Gates?

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 17-11-2019 09:58 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 222 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam