Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 223 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

laptopleon schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:24:
Niet achterlijk duur maar ook geen overdreven accu. Hij ziet er uit als een opgefokte vouwfiets. Dan zou ik eerder naar de RadRhino kijken, maar ook die heeft geen achtervering.
Er zijn er niet zoveel met achtervering, je zal de chinese markt op moeten om er een te vinden. En dan ook nog eens met een 1000W battery; kijk hier eens naar:
https://dutch.alibaba.com...malList.25.71253af4Qrjjz1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:26
laptopleon schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:24:
Niet achterlijk duur maar ook geen overdreven accu. Hij ziet er uit als een opgefokte vouwfiets. Dan zou ik eerder naar de RadRhino kijken, maar ook die heeft geen achtervering.
Een middenmotor met torsiesensor, 1000Wh accu, achtervering en een prijs binnen je budget €1000-2500 gaat krap worden. €1000,- is waarschijnlijk al krap voor zelfbouw, maar als je een fatbike zoekt die naar je wens is en voorziet van een TSDZ2 en een flinke accu moet je in de buurt komen.
Vanuit China zijn de ebikes meestal voorzien van een Bafang M600 of G330/ G510 met torsiesensor en die is prijziger, maar waarschijnlijk wel betrouwbaarder dan de TSDZ2. De prijs ervan ligt echter wel een stuk hoger.
Zodat je al vlug naar de €2500 a €3000 toe gaat. Tweedehands is misschien ook een optie

Ter info:
In het andere topic (nr.2) heeft @Maarten L ooit een fatbike samengesteld met een TDSZ2 (helaas zijn de plaatjes ervan nu weg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:02:
Toen ik aan het kijken was voor een speed pedelec en bij een fietsenmaker ging kijken naar een RD11 Speed, raadden ze me zelfs aan om een gewone RD11 te nemen, want die gaat net zo snel, maar heb je geen helm en verzekering nodig |:(

Wat mij betreft moet de politie ook niet perse de bereiders aanpakken, maar de winkels die dit aanbieden. Zij zijn degene die economische delicten plegen. Als niemand het aanbiedt, kan ook niemand het kopen. Hetzelfde geldt voor die opgevoerde snorscooters.
Daar schaar ik me helemaal achter. De fabrikant faciliteert de mogelijkheid tot een onwettige instelling om de maximale snelheid hoger te 'kunnen' leggen dan de constructiesnelheid. [=delict]

Het is eenmaal een onweerlegbaar feit dat de consument niet 'per ongeluk' of 'met 'moedwil' de instelling van de maximale snelheid zelf kan verhogen. [=reden zijn legio]

In het hele geval is Qwic fout. Het mag 'niet' mogelijk zijn om met originele software de maximale snelheid hoger in te stellen dan 25 km/h [=10% met 27,5 km/h] door de consument of zelfs door de winkel hemzelf.

Dat je wordt aangehouden is tot daar en toe en je viel gewoon goed op met 39-40 km/h. Zou je die snelheid voeren op een stil landweggetje dan is er nog niet zoveel aan de hand en ik ben ook geen politieagent die jou daar op gaat wijzen. Het gaat erom dat je zo snel gaat op een stuk waar het mogelijk niet veilig is en je daardoor dus meteen opvalt.

Lees even de voorwaarden van je polis door want dit is een hele lastige situatie (snap ik goed hoor). Ga ok even ten rade naar Qwic hoe hun er bij nader inzien over denken. Je moet gewoon verzekerd zijn met een speed pedelec en bij een reguliere pedelec is dit niet nodig. Dus even (online) de polisvoorwaarden checken samen met de polis van je AVP verzekering welke verplicht is (voorheen de algemene WA).

Dus voor er van alles geroepen wordt wat verwarrend is zou ik dat even uitpluizen. Sowieso Qwic er op aanspreken want dit vind ik niet kunnen en hij moet van die instellingen afblijven.

Maar ik snap het wel hoor ;) Soms uit de ban springen kan heerlijk zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:23

B64

jimh307 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:42:
[...]

Lees even de voorwaarden van je polis door want dit is een hele lastige situatie (snap ik goed hoor). Ga ok even ten rade naar Qwic hoe hun er bij nader inzien over denken. Je moet gewoon verzekerd zijn met een speed pedelec en bij een reguliere pedelec is dit niet nodig. Dus even (online) de polisvoorwaarden checken samen met de polis van je AVP verzekering welke verplicht is (voorheen de algemene WA).

Dus voor er van alles geroepen wordt wat verwarrend is zou ik dat even uitpluizen. Sowieso Qwic er op aanspreken want dit vind ik niet kunnen en hij moet van die instellingen afblijven.

Gooi je nou niet zelf een paar dingen door elkaar?

Een AVP-verzekering is zeker niet hetzelfde als een WA - Een AVP is wat ook wel de persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering wordt genoemd, en is niet verplicht in Nederland. Een WA-verzekering is de wettelijk verplichte aansprakelijkheidsverzekering die je o.a. voor alle gekentekende voertuigen moet afsluiten.

Zo ingewikkeld is het dus helemaal niet: voor een e-bike kun je geen WA-verzekering afsluiten, en AVP-verzekeringen zijn doorgaans zo dichtgetimmerd dat schade veroorzaakt met een opgevoerde e-bike niet wordt vergoed.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 18:33

eisbaer

Zie signature

jimh307 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:42:
[...]
In het hele geval is Qwic fout. Het mag 'niet' mogelijk zijn om met originele software de maximale snelheid hoger in te stellen dan 25 km/h [=10% met 27,5 km/h] door de consument of zelfs door de winkel hemzelf.

Er is er maar één fout en dat is degene die ondersteund 40 km/u rijdt op een niet-speed pedelec. Allerlei smoesjes dat het aan de fietsenmaker ligt of aan qwic zijn natuurlijk klinkklare onzin. Je weet dondersgoed waar je mee bezig bent Ik veroordeel dat niet want een beetje meer snelheid is best lekker maar je kunt het risico niet op een ander afschuiven.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 10:13
Ik heb gister maar eens de laptop aan mijn bbs01 gehangen en de instellingen van Kepler erin gezet. Dat is echt een aanzienlijke boost in performance. Ben er zeer blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:19
De website van Qonqer is geupdate, ze hebben het serieus aangepakt.
Qonqer is een product van Qicq, hebben al jarenlang ervaring met speed-pedelecs van o.a. Stromer en R&M.
Nu hebben ze een wat meer urban model voor een scherpe prijs neergezet.

https://www.qonqer.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:23
Vlassie1980 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:48:
De website van Qonqer is geupdate, ze hebben het serieus aangepakt.
Qonqer is een product van Qicq, hebben al jarenlang ervaring met speed-pedelecs van o.a. Stromer en R&M.
Nu hebben ze een wat meer urban model voor een scherpe prijs neergezet.

https://www.qonqer.nl/
Ik zie dat ze ook een US model of modus hebben die 32km/u kan. Zou een slimme zet zijn als ze zeggen dat ze de fiets wereldwijd verkopen en dus 2 modi hebben (25 vs 32km/u topsnelheid). Best aantrekklijk dan, mits je zelf de modus kan omzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Opperpanter2 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:13:
[...]

Ik zie dat ze ook een US model of modus hebben die 32km/u kan. Zou een slimme zet zijn als ze zeggen dat ze de fiets wereldwijd verkopen en dus 2 modi hebben (25 vs 32km/u topsnelheid). Best aantrekklijk dan, mits je zelf de modus kan omzetten :)
Zit een Bafang motor op, is volgens mij peanuts om dat in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik las dat de nieuwe Bafang middenmotoren die ingebouwd zitten in frames niet meer zomaar aan te passen zijn met programmeerkabels. Niet van toepassing op deze fiets, maar wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vinden we harder dan 25 km/u nu wel ok of niet? Op de ene post wordt heel fel gereageerd, en andere mogelijk vrolijk door.

edit: en ik wil mn avatar terug, eens kijken of dat gaat lukken

[ Voor 24% gewijzigd door gysman11 op 30-10-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
gysman11 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:19:
Vinden we harder dan 25 km/u nu wel ok of niet? Op de ene post wordt heel fel gereageerd, en andere mogelijk vrolijk door.

Laat ik zeggen dat ik de US limiet ook wel ok vindt (20 mph) en dat harder niet hoeft tenzij je een SP hebt met alle eisen als verzekering, helm, kenteken etc...

Daar wil ik het graag bij laten ;)

Wat is er aan de hand met al die avatars trouwens? Ik heb schijnbaar iets gemist.

[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-10-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelleke
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Helemaal eens met Vlassie1980 :-)

Qonqer ziet er inderdaad goed uit heeft iemand inmmiddels ervaring met deze fiets ?
32 kmh spreekt mij wel aan ( is ook de max voor mij zonder helm )

Zie echter alleen dat je de eerste servicebeurt die overigens gratis is wel even langs moet brengen in Adam is voor mij wel minder aangezien ik in het mooie brabant woon .

120 euro per servicebeurt op locatie dat dan weer wel , Cowboy vind ik ook leuk echter is deze alleen voor de stad of zijn er mensen die hier ritten mee maken van 10 a 20 km aan een stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 11:01

E-Rick

I love it :7

Vlassie1980 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

Wat is er aan de hand met al die avatars trouwens? Ik heb schijnbaar iets gemist.
kijk eens in je profiel

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Volgens mij gaat het er niet om wat "wij" op een forum ervan vinden, maar wat de wetgever ervan vindt.

Voor mij wegen de risico's van het illegaal opvoeren en alle consequenties die dit kan hebben, niet op tegen de voordelen, als die er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Gisteravond voor mijn vrouw een Riese & Muller Nevo GT Vario aangeschaft, wordt morgen geleverd door de plaatselijke fietsenboer :)

Aardig wat proefritjes gedaan op Koga, R&M, Flyer, Kalkhoff en Trek maar deze kwam als beste uit de bus. Ze gaat er 2-3 dagen per week, 30km per dag woon-werk op fietsen en misschien dat ik hem ook nog eens mee pak (31km enkele reis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 21:34
Op m'n normale fiets reed ik ook al consistent rond de 30, ik kom nu alleen minder bezweet aan op kantoor.

Ik begrijp goed dat het niet wenselijk is als elke e-bike zo hard gaat, maar vind het prima dat sommige mensen die keuze voor zichzelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:27

Christiano007

Ich bin der champion

Ik begrijp het geneuzel niet, als ik op een normale fiets zou zitten zou ik ook harder gaan als 25. Ik zit nu altijd tegen de grens aan te boksen dus houdt ik die snelheid maar, anders zou ik harder gaan.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:13

Mij maakt het niet uit hoor, maar je moet niet koning onschuld spelen.

En dat is waar een beetje fel op wordt gereageerd, de opmerkingen over opvoeren staan er al sinds het begin van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
roelleke schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:36:
120 euro per servicebeurt op locatie dat dan weer wel , Cowboy vind ik ook leuk echter is deze alleen voor de stad of zijn er mensen die hier ritten mee maken van 10 a 20 km aan een stuk ?
Ik heb er nu 350 km op zitten, waarvan een aantal ritjes naar werk (17 km enkele reis). Is prima te doen, laat me weten als je hier vragen over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelleke
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
JDFS schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Ik heb er nu 350 km op zitten, waarvan een aantal ritjes naar werk (17 km enkele reis). Is prima te doen, laat me weten als je hier vragen over hebt.
Hoi JDFS , heb je verder geen klachten lichamelijk ivm zit positie ? heb vroeger wel altijd op een racefiets gefietst bevalt prima . Maar omdat Cowboy zwaar adverteert dat het een stadsfiets is twijfel ik tussen de QonQer en deze . Vind namelijk de Cowboy mooier uit zien en omdat ik een geek ben vind ik de technology leuker :-) , maar ik verwacht sowieso qua comfort dat de QonQer beter is.

[ Voor 14% gewijzigd door roelleke op 31-10-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:03
Ik heb nu ongeveer 100km gereden met m'n Cannondale, heel fijn! Alleen zou ik wel graag 25 tot 28km/h willen rijden ipv 22km/h ( Bosch geeft aan dat ik 25 rij, terwijl de GPS 22 of 23 aangeeft, vind ik toch wel een kleine teleurstelling). Ik zit er dus aan te denken om de Speedclip voor op de sensor aan te schaffen, zodat ik toch die 25 kan halen of misschien een paar km/h meer.

Wat denken jullie daar nou van?

Kunnen ze zien dat je met de fiets hebt gesjoemeld (als de Speedclip er niet op zit)? Heeft dat dan consequenties voor de garantie?

Werkt het echt? Ik vind die E-bike tuning sites er een beetje shady uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik ben zelf wat aan het uitzoeken om een MTB om te bouwen naar elektrisch, maar de prijs en levensduur dan de accu’s valt toch wel erg tegen. Nu blijkt dat er in scootmobielen gebruik wordt gemaakt van AGM accu’s (lood). Deze kosten ongeveer 30 euro voor 10 ah / 12v. Veel goedkoper dus dan Lithium en ook nog eens veel minder gevaarlijk (geen zelfontbranding).

Ik weet dat ze zwaarder zijn, maar maakt ze dat echt ongeschikt voor bijvoorbeeld een Electrische fatbike?

Qua levensduur zou lithium theoretisch beter moeten zijn, maar dat hangt blijkbaar erg af van het gevraagde vermogen, bij hoog vermogen gaat de lithium accu harder achteruit.

Bij ons in de straat zie ik iemand dagelijks op zijn scootmobiel rijden, voor een e mtb moet dat dan ook economisch haalbaar zijn toch ? Elk jaar 75 euro voor een nieuwe accu klinkt aantrekkelijker dan in 1x 500 euro.

Edit: snel wat specificaties bekeken en het lijkt erop dan agm accu’s ongeveer 50% zwaarder zijn bij gelijk voltage/vermogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 31-10-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 16:09
DonRoger schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:23:
Ik heb nu ongeveer 100km gereden met m'n Cannondale, heel fijn! Alleen zou ik wel graag 25 tot 28km/h willen rijden ipv 22km/h ( Bosch geeft aan dat ik 25 rij, terwijl de GPS 22 of 23 aangeeft, vind ik toch wel een kleine teleurstelling). Ik zit er dus aan te denken om de Speedclip voor op de sensor aan te schaffen, zodat ik toch die 25 kan halen of misschien een paar km/h meer.

Kunnen ze zien dat je met de fiets hebt gesjoemeld (als de Speedclip er niet op zit)? Heeft dat dan consequenties voor de garantie?

Ja dat kunnen ze zien, ook al zit de speedclip er niet meer op.
Ja dat heeft impact op je garantie: die heb je niet meer.

Ja het werkt echt. Ik ken genoeg mensen die hun ebikes hebben gechipped. Ik heb alleen mijn magneet omgedraaid :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Kodess schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Ja dat kunnen ze zien, ook al zit de speedclip er niet meer op.
Ja dat heeft impact op je garantie: die heb je niet meer.

Ja het werkt echt. Ik ken genoeg mensen die hun ebikes hebben gechipped. Ik heb alleen mijn magneet omgedraaid :+
Jammer dat ze het kunnen zien, ik had stiekem gehoopt dat ik onopgemerkt met zo'n Speedclip kon rijden maar dat feest gaat dus niet door :P Ik durf het niet te wagen met zo'n relatief dure fiets, al had ik het wel erg graag gewild, hahaha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opperpanter2
Erapaz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:00:
Ik ben zelf wat aan het uitzoeken om een MTB om te bouwen naar elektrisch, maar de prijs en levensduur dan de accu’s valt toch wel erg tegen. Nu blijkt dat er in scootmobielen gebruik wordt gemaakt van AGM accu’s (lood). Deze kosten ongeveer 30 euro voor 10 ah / 12v. Veel goedkoper dus dan Lithium en ook nog eens veel minder gevaarlijk (geen zelfontbranding).

Ik weet dat ze zwaarder zijn, maar maakt ze dat echt ongeschikt voor bijvoorbeeld een Electrische fatbike?

Qua levensduur zou lithium theoretisch beter moeten zijn, maar dat hangt blijkbaar erg af van het gevraagde vermogen, bij hoog vermogen gaat de lithium accu harder achteruit.

Bij ons in de straat zie ik iemand dagelijks op zijn scootmobiel rijden, voor een e mtb moet dat dan ook economisch haalbaar zijn toch ? Elk jaar 75 euro voor een nieuwe accu klinkt aantrekkelijker dan in 1x 500 euro.

Edit: snel wat specificaties bekeken en het lijkt erop dan agm accu’s ongeveer 50% zwaarder zijn bij gelijk voltage/vermogen.
Lood is echt achterhaald, als je googlet vind je diverse artikelen hierover, bijvoorbeeld deze van 4,5 jaar geleden https://www.victronenergy...eries-lithium-ion-vs-agm/ of https://www.ebikekit.com/...-bike-batteries-explained

Een lood accu is ongeveer dubbel zo zwaarr en ook niet geschikt om diep te ontladen, dus je moet hem ook 2x zo groot maken als een lithium accu. Dus dan fiets je met 16kg op je fiets in plaats van 4kg.
Voor een scootmobiel is gewicht minder belangrijk en wordt er ook minder vermogen gevraagd.
Zo zijn er vast nog meer redenen, maar ik heb nog nooit iemand gehoord die blij werd van het switchen van lithium naar lood. Andersom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DonRoger schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:35:
[...]

Jammer dat ze het kunnen zien, ik had stiekem gehoopt dat ik onopgemerkt met zo'n Speedclip kon rijden maar dat feest gaat dus niet door :P Ik durf het niet te wagen met zo'n relatief dure fiets, al had ik het wel erg graag gewild, hahaha.
Bosch onderneemt zelf inmiddels ook actie tegen tunen, met toekomstige software updates kan het systeem ontdekken dat je fiets is getuned en gaat hij in een lock mode die alleen de dealer eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Vlassie1980 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:20:
[...]

Bosch onderneemt zelf inmiddels ook actie tegen tunen, met toekomstige software updates kan het systeem ontdekken dat je fiets is getuned en gaat hij in een lock mode die alleen de dealer eruit kan halen.
Bedankt, dan kan ik er inderdaad beter niet aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
Ik ben zelf wat aan het uitzoeken om een MTB om te bouwen naar elektrisch, maar de prijs en levensduur dan de accu’s valt toch wel erg tegen. Nu blijkt dat er in scootmobielen gebruik wordt gemaakt van AGM accu’s (lood). Deze kosten ongeveer 30 euro voor 10 ah / 12v. Veel goedkoper dus dan Lithium en ook nog eens veel minder gevaarlijk (geen zelfontbranding).Ik weet dat ze zwaarder zijn, maar maakt ze dat echt ongeschikt voor bijvoorbeeld een Electrische fatbike?Qua levensduur zou lithium theoretisch beter moeten zijn, maar dat hangt blijkbaar erg af van het gevraagde vermogen, bij hoog vermogen gaat de lithium accu harder achteruit.Bij ons in de straat zie ik iemand dagelijks op zijn scootmobiel rijden, voor een e mtb moet dat dan ook economisch haalbaar zijn toch ? Elk jaar 75 euro voor een nieuwe accu klinkt aantrekkelijker dan in 1x 500 euro.Edit: snel wat specificaties bekeken en het lijkt erop dan agm accu’s ongeveer 50% zwaarder zijn bij gelijk
Lifepo4 is ook n optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ja, maar dat is niet voordeliger en dus vooral zwaarder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 04:19
DonRoger schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:23:

Heb een Chamonix T10 HMB met speedclip. Gebruik hem om relaxed te fietsen, maar ook om lekker hard te fietsen, rechte stukken buiten de bebouwde kom. Ik zit dan merendeels tussen de 33 en de 35 km/u.

Batterij gaat sneller leeg vergeleken met zonder speedclip en de display op het stuur, qua resterend "bereik", is niet meer goed te vertrouwen. Ik houd nu 12 km (gemiddeld) aan per blokje batterij (5 blokjes). Dus tegen de 60 km haal ik wel met de speedclip, op Tour stand. Lijkt nu met kouder worden/ouder worden batterij wel wat minder te worden.

Zonder speedclip fietste ik steeds tegen de begrenzing op, dat was echt niet fijn. Het is zo fijn en de kick zo lekker als je bijna begint te vliegen en zwoegende racefietsers inhaalt, dat ik (bijna) denk om hem nog verder op te voeren. Geen garantie neem ik dus op de koop toe.

Wat zou de Bosch motor ervan vinden als ik het voorste tandwiel 1 tandje groter maak of het kleinste achter kleiner? Of gaat de motor dan echt naar de filistijnen? Of kan het sowieso niet?

*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nu blijkt dat er in scootmobielen gebruik wordt gemaakt van AGM accu’s (lood). Deze kosten ongeveer 30 euro voor 10 ah / 12v. Veel goedkoper dus dan Lithium en ook nog eens veel minder gevaarlijk (geen zelfontbranding).

Ik heb ervaring met SLA (AGM) accu's, mijn 2e elec. fiets, omgebouwd met 'n voorwielmotor en uitgerust met 3x 12V - 12A AGM accu's, bijeen in 'n tas op de bagagedrager ligt nog vers in mijn geheugen.
https://www.rat-holland.n...-36V/12Ah-budget-startset

Afbeeldingslocatie: https://www.rac-info.nl/fotos/agm.jpg

Wat vooral tegen viel was de actieradius; op dit setje was het met 25-35 km actieradius en een speed van rond de 25 km/h wel vlug bekeken, vooral in de koude winter maanden.

Het setje woog meer dan 15 kg en mijn (Batavus) fiets zwabberde door het gewicht achterop, niet normaal zeg. Vooral wanneer je met de fiets aan de hand liep was dat merkbaar.

Ben dan ook na circa 4 maanden overgestapt op een Ping LifePo4 accu van 3.4 kg wat een ware oplossing bleek; dubbele actieradius (bij 36V-10A) en een 1/4 van het gewicht van de AGM accu's. LiFePo4 is weliswaar ietsje duurder dan Lithium maar gaat wel 2 a 3x langer mee.
https://www.pingbattery.c...ium-phosphate-iron/Detail

E.e.a. ligt overigens al ver achter mij en fiets (nu 'n MTB met Bafang BBS01 middenmotor) de laatste 2 jaar met een Lithium accu 36V-13A van de Fietsunie.nl.

[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 01-11-2019 08:17 . Reden: foto bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
hansie18 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 04:49:
........
Wat zou de Bosch motor ervan vinden als ik het voorste tandwiel 1 tandje groter maak of het kleinste achter kleiner? Of gaat de motor dan echt naar de filistijnen? Of kan het sowieso niet?.......
Daar gaat Bosch helemaal niks van vinden want snelheid van de fiets wijzigt daarmee niet, alleen je trapsnelheid wordt lager.

Wel is er hier eens een mechanische hack langs geweest die de spaakmagneet wat minder liet pulsen met een snaaroverbrenging (kan het even niet snel vinden) in dezelfde verhouding als km/mile (ca 1.6) en daardoor de juiste waarde van de snelheid op de meter kon blijven aflezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 478829

@Erapaz AGM accu's zijn zwaarder maar vergeet ook niet dat je ze maar half kunt ontladen of ze zijn stuk. Dus je vergelijking met lithium polymeer accu's met zelfde capaciteit gaat niet op. Je moet in AGM al naar de dubbele capaciteit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Laatst online: 08:40
roelleke schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:36:
Helemaal eens met Vlassie1980 :-)

Qonqer ziet er inderdaad goed uit heeft iemand inmmiddels ervaring met deze fiets ?
32 kmh spreekt mij wel aan ( is ook de max voor mij zonder helm )

Zie echter alleen dat je de eerste servicebeurt die overigens gratis is wel even langs moet brengen in Adam is voor mij wel minder aangezien ik in het mooie brabant woon .

Ja, ik heb inmiddels de nodige ervaring en die zijn positief. De fiets heeft een goed bereik (ik heb de grotere accu) en voelt solide aan. Inmiddels hebben ze wel een paar puntjes aangepast (was laatst in de winkel voor een servicebeurt, ik heb er eentje uit de eerste batch). Er zit nu een rubbertje bij het voorspatbord waardoor deze niet meer trilt, de kabel naar het achterlicht is "mooier" verwerkt via de achterspatbord en er zit een nieuwere trapsensor op (heb ik er nu ook op doordat ik met de oude een probleem had).

Een verbeterpuntje dat ik zelf vind, maar dat is persoonlijk. Van mij zou er een betere koplamp op mogen...deze is als je echt door het bos gaat (wat ik een klein stukje doe) niet goed genoeg...de lamp op m'n oude fiets was een stuk beter. Moet zeggen dat het voor de stad etc wel gewoon goed genoeg is hoor. Ik moet nog eens kijken of ik die zelf kan vervangen of dat zij het moeten doen. Een ander puntje zijn de banden, die voelen voor mij nog steeds niet lekker aan. Maar die ga ik ook nog wel een keer zelf vervangen.

Ik heb de snelheid ietsje hoger staan (30 km/u) en dat gaat hij met volle accu zeker wel. Als je accu ietsje leger is haal ik nog ongeveer 28 km/u. Hij kan vast nog sneller, maar dit voelt voor mij goed....en dit fiets ik alleen op de stukken buiten de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:06

Auto,s kunnen ook 190 km/h...
Als het verkeer/omgeving het toelaat is dat prima.
Ik als bestuurder hou rekening met de rest zoals in het winkelcentrum meefietsen met de andere fietsers, is dat 15 of 20 dan houd ik me daar ook aan.

Mijn fiets kan ook wel 55 km/h maar rij dit nooit, hooguit een verlaten landweg even een sprintje trekken, ook is de accu dan in recordtijd leeg dus dat wil je wel laten.
De fiets is er wel op gebouwd, een ATB, (e-bike)banden, schijfremmen.

De electrische fietsen is hetzelfde discussie als vroeger bij de (onbegrenste)bromfietsen, die kunnen ook 70-80.

De personen wat fel reageren zijn vaak de mensen die geen electrische fiets hebben, en die het wel prima vinden hebben er 1.

Ben vaak genoeg een agent tegengekomen ook bij controle, dit heeft nooit problemen opgeleverd omdat ik het niet "uitlok"

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 01-11-2019 08:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 13:45

BertV

Handgemaakt

Ik zie nu 5% minder actieradius met deze temperaturen.

Ik heb ook een tijdje met een speedclip gereden. (speed pedelec)
Ideaal, je wordt weer begrensd door de rijwind en het beschikbare vermogen, en niet voelbaar door een extra braaf regeltje software.

In de praktijk haalde ik met mijn Bosch Speed-pedelec 350watt fiets vaker de 45 GPS km's per uur ipv de standaard 40.
Vaak minder snel, berg op, wind tegen en soms "een handje vol km's per uur" meer, berg af, wind mee.

Ben er mee gestopt, leasefiets en ik wil geen ellende.

Maar &%^$ iedere snorfiets, bromfiets en potige wielrenner is sneller, waar hebben we het over?

[ Voor 24% gewijzigd door BertV op 01-11-2019 09:17 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
BertV schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:11:
Maar &%^$ iedere snorfiets, bromfiets en potige wielrenner is sneller, waar hebben we het over?
Dit dus. Ik vind een snelle fiets ook prettig maar rij bijna nooit harder dan 28-32km/u. Maar soms wil ik ff 45 rijden en dat kan met een BBS0*. Zou niet anders meer willen. En handgas is ook heerlijk soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Ik zou wel een elektrische fiets willen (bouwen) die juist erg hard gaat, en dat mag van mij ook 50+ zijn. In de bebouwde omgeving totaal onwenselijk, maar er zijn, ook in de randstad, plekken waar je een compleet fietspad voor jezelf hebt. En dan echt kilometerslang rechtdoor langs een kanaal.
Een scooter leent zich er wat beter voor qua platform om wat harder te rijden, maar uiteindelijk qua veiligheid en potentiele ongelukken met andere weggebruikers is het hetzelfde. Je moet in beide gevallen even goed uit kijken en bij een ongeluk lig je toch van de scooter of fiets af.

Momenteel met mijn elektrische scooter kan ik ook niet altijd 'volgas'. Je zult ten alle tijden je snelheid moeten aanpassen aan de situatie.
Maar dat betekent voor mij ook, een kilometerslang fietspad voor jezelf, geen auto's of uberhaupt kruispunten, dan kan je echt hard.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1270718

Goede morgen,

Zijn er wellicht mensen die ervaring hebben met de Swapfiets Power 7?.Ik overweeg deze aan te schaffen om dat je de fiets maandelijks betaald en per maand opzegbaar is. Maar ik weet niet of deze bike genoeg ondersteuning bied voor mij, ik rij momenteel op een sparta ion. Ik heb knie en enkel problemen, en weet niet in hoeverre deze swapfiets mij genoeg of meer ondersteuning gaat bieden dan mijn huidige fiets. Graag jullie meningen en advies daarin,

Ontzettend bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 07:42
Z___Z schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:02:
Toen ik aan het kijken was voor een speed pedelec en bij een fietsenmaker ging kijken naar een RD11 Speed, raadden ze me zelfs aan om een gewone RD11 te nemen, want die gaat net zo snel, maar heb je geen helm en verzekering nodig |:(

Wat mij betreft moet de politie ook niet perse de bereiders aanpakken, maar de winkels die dit aanbieden. Zij zijn degene die economische delicten plegen. Als niemand het aanbiedt, kan ook niemand het kopen. Hetzelfde geldt voor die opgevoerde snorscooters.
Dus als ik het goed voor heb kan de gewone RD11 nog altijd zomaar op 45km/u worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@racinfo Volgens mij heb je net als ik een Giant Team World Cup mountain bike met die leuke kleurtjes (en origineel nog rode banden ook). Heb je die ook elektrisch gemaakt? Zo ja, wat is dan de ervaring en wat heb je gebruikt?
Ik zat er namelijk over na te denken, maar ik denk toch dat ik liever een fiets zou willen met schijfremmen als basis vanwege de gemiddeld hogere snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 01-11-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

!null schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:20:
@racinfo Volgens mij heb je net als ik een Giant Team World Cup mountain bike met die leuke kleurtjes (en origineel nog rode banden ook). Heb je die ook elektrisch gemaakt? Zo ja, wat is dan de ervaring en wat heb je gebruikt?
Ik zat er namelijk over na te denken, maar ik denk toch dat ik liever een fiets zou willen met schijfremmen als basis vanwege de gemiddeld hogere snelheid.
Momenteel heb ik 'n (gele) Syntesi mtb met dubbele hydraulische schijfremmen, geen Giant dus (zie ook foto's op mijn account).

3 jaar geleden omgebouwd met 'n Bafang MM, bij Fietsunie motor en nadien ook accu aangeschaft omdat ik huiverig was met chinese leveranciers (onterecht zo bleek naderhand).

Wel aanpassingen gemaakt met stop schakelaars op remhandels nadien (zie ook foto's op mijn account) maar voor de rest was ombouw het bekende fluitje van 'n cent.

Inmiddels meer dan 7k mee gereden zonder enig probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 01-11-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij adviseren, zie een paar post hier boven.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Anoniem: 1270718 Ik zou het Swapfiets vragen, of daar langs gaan voor een proefrit. Dan weet je pas echt of hij goed is voor jouw lichaam.

@racinfo Ok bedankt. Ik had het dus verkeerd, ik dacht je hebt exact dezelfde fiets, vandaar dat ik het vroeg.

Schijfremmen lijken mij noodzakelijk bij elektrificeren. Maar ik weet niet of hydraulisch bekrachtigd nou zoveel beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik heb met de mtb altijd die remmen gehad, bij eerdere fietsen had ik velgremmen en dat is een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 12:49
The Legend schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:07:
Even een update over mijn ervaring met de Kiox. De bedieningsunit (IP54 volgens Bosch) op het stuur kan niet zo goed tegen water :F
Dat is en blijft een terugkerend probleem met blijkbaar alle merken.

Het ergste waren de ION displays, die kon je weggooien na een forse bui, maar ik heb ook water in een van mijn Yamaha displays gekregen.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de Bosch displays het beste zijn (Die Yamaha display is ook erg fragiel bij vallen), maar erg teleurstellend om nu jouw reactie te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Ja een buddyseat waarbij je ook de plexiglas spaakbeschermers en voetensteuntjes krijgt en daarnaast de spatborden en een abus vouwslot.

Eerste ritjes zitten er op en dat gaat helemaal prima met en zonder kind achterop. De trekkracht van de motor is top en het gewicht van de fiets valt enorm mee.
En ben je nog tevreden met deze fiets?
Ik ben er erg in geïnteresseerd, ik heb ze een mail gestuurd of ik ook van het fietsenplan van mijn werk bij hun kan kopen.
Je zei dat je hem opgehaald hebt, waren de accessoires toen al gemonteerd?
Heb er namelijk wel een ritje naar Utrecht voor over als ik hem dan kant en klaar heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:59
koesie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:59:
[...]

En ben je nog tevreden met deze fiets?
Ik ben er erg in geïnteresseerd, ik heb ze een mail gestuurd of ik ook van het fietsenplan van mijn werk bij hun kan kopen.
Je zei dat je hem opgehaald hebt, waren de accessoires toen al gemonteerd?
Heb er namelijk wel een ritje naar Utrecht voor over als ik hem dan kant en klaar heb :)
Ja ik ben er nog steeds erg tevreden over, een zeer degelijke en multi functionele fiets zonder fratsen. Ideaal als je in de ochtend een kind wegbrengt naar school en vervolgens door fietst naar je werk om vervolgens aan het eind van de middag bij de BSO je kind weer ophaalt. Hiervoor is de het buddy zitje met plexiglas bescherming icm voet beugels een zeer fijne accessoire.
Wat betreft de aankoop zijn we eerst naar de showroom gegaan en hebben we alle modellen bereden waaronder ook de Radrunner. Vervolgens de accessoires uitgekozen en de koop rond gemaakt en een week later de fiets volledig afgemonteerd met accessoires opgehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 01-11-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:23:
[...]

Ja ik ben er nog steeds erg tevreden over, een zeer degelijke en multi functionele fiets zonder fratsen. Ideaal als je in de ochtend een kind wegbrengt naar school en vervolgens door fietst naar je werk om vervolgens aan het eind van de middag bij de BSO je kind weer ophaalt. Hiervoor is de het buddy zitje met plexiglas bescherming icm voet beugels een zeer fijne accessoire.
Wat betreft de aankoop zijn we eerst naar de showroom gegaan en hebben we alle modellen bereden waaronder ook de Radrunner. Vervolgens de accessoires uitgekozen en de koop rond gemaakt en een week later de fiets volledig afgemonteerd met accessoires opgehaald.
Bedankt voor je reactie!
Had geen geduld en heb ze nog even gebeld, en ze werken niet mee met een fietsenplan.
Dus deze gaat het helaas niet worden, jammer vind hem wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
koesie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:33:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Had geen geduld en heb ze nog even gebeld, en ze werken niet mee met een fietsenplan.
Dus deze gaat het helaas niet worden, jammer vind hem wel cool.
Dat is jammer, mijn vrouw heeft hem overigens wel gekocht met een fietsenplan. Maar zij hoefde alleen een factuur met de specifieke bedrijfsnaam en adresgegevens en uitsplitsing van kosten aan te leveren bij HR. Rad power heeft voor ons toen een aparte factuur opgesteld zodat deze kon worden ingediend. Wellicht dat dit ook nog een optie voor je kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:36:
[...]

Dat is jammer, mijn vrouw heeft hem overigens wel gekocht met een fietsenplan. Maar zij hoefde alleen een factuur met de specifieke bedrijfsnaam en adresgegevens en uitsplitsing van kosten aan te leveren bij HR. Rad power heeft voor ons toen een aparte factuur opgesteld zodat deze kon worden ingediend. Wellicht dat dit ook nog een optie voor je kan zijn.
Ik kreeg een Engels sprekende dame aan de telefoon.
Ze snapte er sowieso niet van, en terwijl ik aan de telefoon was zat ze met een Nederlandse collega te overleggen. En ik kon net opikken: Fietsenplan? nee dat doen we niet. en dat was einde gesprek.
Wie weet rijd ik eens langs als ik bij ons DC in Utrecht ben.
Wie weet is er face to face meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
koesie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:40:
[...]

Ik kreeg een Engels sprekende dame aan de telefoon.
Ze snapte er sowieso niet van, en terwijl ik aan de telefoon was zat ze met een Nederlandse collega te overleggen. En ik kon net opikken: Fietsenplan? nee dat doen we niet. en dat was einde gesprek.
Wie weet rijd ik eens langs als ik bij ons DC in Utrecht ben.
Wie weet is er face to face meer mogelijk.
Ja klopt, ze zijn met z’n tweeën in de winkel voor de verkoop. Ondanks dat de vrouw alleen maar Engels spreekt was ze in de winkel super aardig en behulpzaam. Je kunt merken dat de gehele sales kant niet slim is aangevlogen en een complete blinde vlek hebben tav allerlei fiscale regelingen waar juist een extra omzet is te behalen. Het is goed te merken dat dit merk weinig ervaring heeft op Nederlandse bodem. Gelukkig is de fiets niet extreem duur dus wellicht dat dit nog enigszins de pijn verzacht als je er toch in geïnteresseerd bent.

Ps. je loopt wel een risico als je eenmaal de fiets hebt proef gereden je deze wilt hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:52:
[...]

Ja klopt, ze zijn met z’n tweeën in de winkel voor de verkoop. Ondanks dat de vrouw alleen maar Engels spreekt was ze in de winkel super aardig en behulpzaam. Je kunt merken dat de gehele sales kant niet slim is aangevlogen en een complete blinde vlek hebben tav allerlei fiscale regelingen waar juist een extra omzet is te behalen. Het is goed te merken dat dit merk weinig ervaring heeft op Nederlandse bodem. Gelukkig is de fiets niet extreem duur dus wellicht dat dit nog enigszins de pijn verzacht als je er toch in geïnteresseerd bent.

Ps. je loopt wel een risico als je eenmaal de fiets hebt proef gereden je deze wilt hebben :D
Oh ze was verder helemaal vriendelijk, maar ze had geen kaas gegeten van wat een fietsenplan was ;)

Ik hoorde nog vaag iets dat de bedrijven die een fietsenplan verzorgen geld vragen voor hun diensten (toen ik ze belde)
Zover ik weet is dit normaal en vragen ze iets van 15% over de eerste 749,00.
Maar de meeste verkopers verhalen dit gewoon op de koper.
En dat vindt ik ook helemaal ok, ik heb dan nog steeds voordeel.

Maar goed ik wacht nog op een mail reactie, en kijken of ik dan wel iets voor elkaar kan krijgen.

Ja ik ben bang dat ik het ook te leuk ga vinden, werd al helemaal enthousiast van de youtube filmpjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 22:02

The Legend

*Plop*

roffeltjes schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:00:
[...]

Dat is en blijft een terugkerend probleem met blijkbaar alle merken.

Het ergste waren de ION displays, die kon je weggooien na een forse bui, maar ik heb ook water in een van mijn Yamaha displays gekregen.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de Bosch displays het beste zijn (Die Yamaha display is ook erg fragiel bij vallen), maar erg teleurstellend om nu jouw reactie te lezen.
Voor de duidelijkheid: het gaat niet om het display, maar de bedieningsunit links op het stuur (op het plaatje rechts).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
B64 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Gooi je nou niet zelf een paar dingen door elkaar?

Een AVP-verzekering is zeker niet hetzelfde als een WA - Een AVP is wat ook wel de persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering wordt genoemd, en is niet verplicht in Nederland. Een WA-verzekering is de wettelijk verplichte aansprakelijkheidsverzekering die je o.a. voor alle gekentekende voertuigen moet afsluiten.

Zo ingewikkeld is het dus helemaal niet: voor een e-bike kun je geen WA-verzekering afsluiten, en AVP-verzekeringen zijn doorgaans zo dichtgetimmerd dat schade veroorzaakt met een opgevoerde e-bike niet wordt vergoed.
Weet je dit zeker? Ik meende toch te kennen dat AVP staat voor (algemene verzekering particulieren) en dat de WA zich daaronder schaarde. En dan nog vind ik dat ik geen slecht punt aandraag.
eisbaer schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:38:
[...]
Er is er maar één fout en dat is degene die ondersteund 40 km/u rijdt op een niet-speed pedelec. Allerlei smoesjes dat het aan de fietsenmaker ligt of aan qwic zijn natuurlijk klinkklare onzin. Je weet dondersgoed waar je mee bezig bent Ik veroordeel dat niet want een beetje meer snelheid is best lekker maar je kunt het risico niet op een ander afschuiven.
Zeker geen klinkklare onzin want Qwic is degene die de software verzorgt en dit faciliteert. De wet voor auto's steekt anders in elkaar en de naast de maximum snelheid is het niet de bedoeling om er stiekem een speedpedelec van te maken door simpel iets in het menu te veranderen. Dit ligt wel degelijk bij Qwic, maar ik heb het geluk dat ik iemand persoonlijk ken die een rechter is en ik zal het hem eens voorleggen hoe dit nou precies in elkaar steekt, maar voor zover; we agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 22:12
Dat is een lastig punt wanneer een fabrikant een fiets op de markt brengt die volgens de RDW de weg niet op zou mogen. Immers, ze testen natuurlijk alleen voertuigen waarvoor de fabrikant een goedkeuring wil.

Buiten dat weet in ieder geval iedere Tweaker die regelmatig dit topic leest wel dat het nou eenmaal niet toegestaan is om een niet-speed-pedelec te rijden welke ondersteuning blijft geven boven 25km per uur. Moet je jezelf dan niet afvragen wat je probeert te bereiken met het uitzoeken van de theoretische wie-is-er-nou-fout vraag? Uiteindelijk is toch de fietser de klos, want die kruipt er zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
De bestuurder is verantwoordelijk voor zijn voertuig.

Je krijgt ook bekeuringen als je autobanden te weinig profiel hebben. En ook als je 60 in een woonwijk rijd.

Maar een fiets is geen voertuig? Ja dat is hij wel op het moment dat er een motor onderzit die verder ondersteunt dan 25kph +10%.

[ Voor 28% gewijzigd door Torched op 01-11-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
Torched schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:04:
De bestuurder is verantwoordelijk voor zijn voertuig.

Je krijgt ook bekeuringen als je autobanden te weinig profiel hebben. En ook als je 60 in een woonwijk rijd.

Maar een fiets is geen voertuig? Ja dat is hij wel op het moment dat er een motor onderzit die verder ondersteunt dan 25kph +10%.
Maar wat nou als Michelin Slicks gaat verkopen voor op de openbare weg..? Is Michelin dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
BasvanS schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:08:
[...]

Maar wat nou als Michelin Slicks gaat verkopen voor op de openbare weg..? Is Michelin dan fout?
Een autoband voor op de openbare weg moet minimaal 1.6 mm hebben.
Iedere burger wordt geacht de wet te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
Torched schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:20:
[...]

Een band voor op de openbare weg moet minimaal 1.6 mm hebben.
Dat betwist ik ook niet, maar mag Michelin hem dan als fiets voor op de weg verkopen? Of mag ik bijvoorbeeld na er achter gekomen te zijn hem terug berengen en mijn geld terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
elinx schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:34:
[...]
Daar gaat Bosch helemaal niks van vinden want snelheid van de fiets wijzigt daarmee niet, alleen je trapsnelheid wordt lager.
.....
Tandwielen vervangen:

Als ik de trapsnelheid hetzelfde hou, zou de snelheid toch omhoog moeten gaan. Maar, ik heb het idee dat het motortje dan misschien te hard moet werken.....??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
hansie18 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 04:17:

Tandwielen vervangen:

Als ik de trapsnelheid hetzelfde hou, zou de snelheid toch omhoog moeten gaan......
ja, tot de snelheidgrens is bereikt die Bosch heeft ingesteld. Die snelheid wordt meestal gemeten met een spaaksensor die de wielomwentelingen bijhoudt.
De enige manier is het motortje laten denken dat je nog niet zo hard gaat dmv een kastje (de speedclip) die minder pulsen naar de Bosch unit stuurt dan er werkelijk zijn.
Is sprake een gps sensor, die de snelheid (ook) meet, valt er weinig te beïnvloeden.

Tandwielen wijzigen icm de speedclip houdt in dat je bij dezelfde pedaal omwentelingen zwaarder moet trappen. De motor kan op een gegeven moment niet veel meer toevoegen, als het maximum bereikt is. (ca. 500W)
Motoren kunnen niet continu dat maximum vermogen aanhouden vanwege de warmteontwikkeling die daarmee gepaard gaat. Eventueel met verbeterde of actieve koeling wel wat langer.

Oververhitting versneld de degradatie van de magneten in de motor, waardoor er langzaam minder bewegingsenergie geleverd kan worden en je vaker het maximum vermogen bereikt, echter tgv een andere verhouding bewegings vs warmte energie, is het gevolg oververhitting enz, tot de motor er uiteindelijk mee ophoudt, omdat alle energie nu in warmte wordt omgezet en niet meer in bewegingsenergie, en de wikkelingen verbranden.

Echter snelheid en geleverd vermogen staan los van elkaar. Je kan je voorstellen dat bergop en veel wind tegen de snelheid relatief laag blijft terwijl er meer vermogen geleverd moet worden. Dus ook met een motor zonder speedclip en slechte thermische beveiliging is dit mogelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door elinx op 02-11-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
@elinx Bedankt voor de uitleg. Het is icm speedclip. Fiets vaak in hoogste versnelling, zeker met wind mee, en het display geeft dan dat tekentje aan van dat ik omhoog moet schakelen, maar dat gaat dus niet (zit dan bv. op 33 of 35 km/u), ook niet omdat ik dan al behoorlijke trapsnelheid heb (ziet al bijna niet meer uit). Vandaar mijn vraag over de tandwielen. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat ik daar toch maar vanaf zie. Logisch redenerend dacht ik al dat ik dan het motortje echt teveel belast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
hansie18 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:11:
... Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat ik daar toch maar vanaf zie. Logisch redenerend dacht ik al dat ik dan het motortje echt teveel belast.
Het vervelende is dat je onder normale omstandigheden niet altijd weet wanneer je de motor "teveel" belast. Als het maximum niveau bereikt wordt gaat de snelheid niet meer omhoog hoeveel je het ook probeert. Lang blijven proberen betekent maximaal vermogen aanhouden en dan pas is er sprake van teveel belasten.

Het kan nl best zijn dat je met wind mee nog lang niet op maximaal vermogen zit en dat je dus best een zwaardere versnelling kan toepassen om de trapsnelheid te verlagen en de snelheid te verhogen, (mits er geen begrenzing is)
Als er een goedwerkende thermische beveiliging inzit, zal afhankelijk van de motortemperatuur de geleverde kracht beperkt worden om de motor te sparen.
Zoals gezegd kan de motor bergop in de volle zon ook zwaar belast worden op lage snelheid, dus enige vorm van thermische beveiliging is wel nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 02-11-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

404error

Page Not Found

Er komt een nieuw model van WATT aan. Volgens mij willen ze een alternatief voor Cowboy / Qonqer / van Moof worden.

https://www.wattfietsen.nl/nl/brooklyn.html

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
404error schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:42:
Er komt een nieuw model van WATT aan. Volgens mij willen ze een alternatief voor Cowboy / Qonqer / van Moof worden.

Een mooi weer fiets, jammer dat ze niet wat extra ontwerp uren in degelijke spatborden hebben gestopt. Zo’n anti-spetter staart achterop vastgeplakt aan het zadel verpest in mijn ogen het verder strakke design.

De frame maten zijn trouwens ook best opmerkelijk met name voor de lengtes waarvoor de fiets geschikt zijn. Met mijn 1,72cm pas ik met gemak op een VanMoof, terwijl ik hier een kleiner frame moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Torched schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:20:
[...]

Een band voor op de openbare weg moet minimaal 1.6 mm hebben.
En dat geldt ook voor fietsbanden?

Jij kent iig wetten die de rest van NL niet hoeft te kennen blijkbaar. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 02-11-2019 21:34 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 00:00
hansie18 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 04:49:
[...]

Heb een Chamonix T10 HMB met speedclip. Gebruik hem om relaxed te fietsen, maar ook om lekker hard te fietsen, rechte stukken buiten de bebouwde kom. Ik zit dan merendeels tussen de 33 en de 35 km/u.

Batterij gaat sneller leeg vergeleken met zonder speedclip en de display op het stuur, qua resterend "bereik", is niet meer goed te vertrouwen. Ik houd nu 12 km (gemiddeld) aan per blokje batterij (5 blokjes). Dus tegen de 60 km haal ik wel met de speedclip, op Tour stand. Lijkt nu met kouder worden/ouder worden batterij wel wat minder te worden.

Zonder speedclip fietste ik steeds tegen de begrenzing op, dat was echt niet fijn. Het is zo fijn en de kick zo lekker als je bijna begint te vliegen en zwoegende racefietsers inhaalt, dat ik (bijna) denk om hem nog verder op te voeren. Geen garantie neem ik dus op de koop toe.

Wat zou de Bosch motor ervan vinden als ik het voorste tandwiel 1 tandje groter maak of het kleinste achter kleiner? Of gaat de motor dan echt naar de filistijnen? Of kan het sowieso niet?

*
Hoeveel support geeft je motor op die snelheden? Als het rechter support balkje al helemaal vol staat zou ik er niet veel meer van verwachten.

Maximaal cadence waarbij de Bosch ALP nog ondersteuning geeft is overigens 100rpm. Maar optimale cadence zit ongeveer tussen de 60-80rpm.

Als je nu dus een cadence hebt van tegen de 100rpm aan waarbij je motor geen volle ondersteuning levert zou een andere tandwielverhouding zeker wel verschil kunnen uitmaken.

Maar ik zou hier niet constant gebruik van maken, hoe meer je de motor belast, hoe korter de levensduur.
Je zou er wel voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld meer op tour en sport te fietsen en zelf een sportievere houding aan te nemen waarbij je zelf meer kracht kunt bijleveren.

Een groter tandwiel voor is overigens sowieso geen slecht idee, dat kun je achter op een groter tandwiel gaan fietsen en slijt je cassette en ketting minder hard.

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 02-11-2019 22:28 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Het kruipt dicht naar de cowboy toe. Voordeel van de cowboy is volgens de Bright review de goede ondersteuning vanaf stilstand. Dat verwacht ik bij de Watt niet. Dan lijkt de cowboy mij de betere keuze. Maar als ik zo naar buiten kijk dan hoef ik geen van beide te hebben. Wat heb je nou in Nederland aan een fiets zonder spatborden?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Flagg schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:32:
[...]

En dat geldt ook voor fietsbanden?

Jij kent iig wetten die de rest van NL niet hoeft te kennen blijkbaar. :P
Leek me logisch dat het nog over autobanden ging, maargoed.

Blijft dat ondanks je fietsen kan kopen die harder gaan dan de wettelijk toegestane snelheid je je aan die wettelijk toegestane snelheid hebt te houden.

Dat een fabrikant daar wat onduidelijk over is is minder netjes, maar dat maakt jouw schuld niet minder.

Je moet het maar zo zien, als je wil kan je wat risico nemen en eventueel bekeurd worden. En als je dat niet wil weet je binnen welke regels je moet blijven. En als je daar niet mee om kunt gaan bel je overal maar een taxi voor. Dan loop jij het risico iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 23:36
Afbeeldingslocatie: https://beeldbuijs.nl/0/fatbike.png
Heeft iemand ervaring met dit model (Shengmilo) fatbike?
26' wielen / 1000 W motor / 48V 13A accu / € 1.500 incl verzenden

Voorvork ziet er niet zo degelijk uit maar verder lijkt het me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-06 20:09
eisbaer schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:01:
[...]
Het kruipt dicht naar de cowboy toe. Voordeel van de cowboy is volgens de Bright review de goede ondersteuning vanaf stilstand. Dat verwacht ik bij de Watt niet. Dan lijkt de cowboy mij de betere keuze. Maar als ik zo naar buiten kijk dan hoef ik geen van beide te hebben. Wat heb je nou in Nederland aan een fiets zonder spatborden?
Ik vind de (makkelijkere) verwijderbare accu een nog groter voordeel, dat zie ik zo ook niet terug. Toch minder sjouwen met het opladen.

Spatbord heb je wel zo op de fiets gemonteerd, daar zal ik het niet voor laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

laptopleon schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:00:
[Afbeelding]
Heeft iemand ervaring met dit model (Shengmilo) fatbike?
26' wielen / 1000 W motor / 48V 13A accu / € 1.500 incl verzenden

Voorvork ziet er niet zo degelijk uit maar verder lijkt het me wel wat.
De fiets zou je toch zeker goed willen bekijken en een stevige rit op maken....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
Christiano007 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:04:
Ik begrijp het geneuzel niet, als ik op een normale fiets zou zitten zou ik ook harder gaan als 25. Ik zit nu altijd tegen de grens aan te boksen dus houdt ik die snelheid maar, anders zou ik harder gaan.
Het punt is natuurlijk wel dat je je af moet vragen waar je de grens legt. Mijn fiets staat nu op max 35 en ik zit nu dus op lange techte stukken als ik wat wind mee heb of als het wind stil is ook continu tegen die grens aan te trappen. Aan de ene kant zou ik hem nog wel wat harder willen zetten maar aan de andere kant is 35 echt hard zat.

25 daarintegen is gewoon tergend traag. Ik moet 30km enkele reis en met een max van 25 gaat dat gewoon zeker 1,5uur duren.

Ja, als je harder wil moet je eigenlijk een Pedelec maar dan wegen de kosten echt niet meer op tegen de baten. De e-bike is op deze manier een goed alternatief voor de auto een pedelec is dat niet.

Ik heb nu 500KM op mijn omgebouwde Batavus gereden (voorzien van BBS01) en ik ben er ondertussen wel min of meer verslaafd aan geraakt. Ik ga alleen op de fiets als het droog is dus zit regelmatig te balen als er weer eens regen voorspeld is. :)

Vorige week haalde ik een wielrenner in welke aanhaakte en 15km in mijn wiel bleef rijden dit vond ik wel erg leuk 8) Hij moest afhaken toen we een brug opreden en ik gewoon met 30km/u door kon rijden :*)

Ook de irritatie bij snorfietsers vind ik erg leuk om te ervaren. Een snorfiest kan ik vrij eenvoudig bijhouden _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door jbhc op 04-11-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Laatst online: 21-09-2021
jbhc schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:40:
[...]

Ja, als je harder wil moet je eigenlijk een Pedelec maar dan wegen de kosten echt niet meer op tegen de baten. De e-bike is op deze manier een goed alternatief voor de auto een pedelec is dat niet.
Dat ligt er maar net aan wat je voor auto hebt. Aanschaf ontloopt elkaar bij mijn auto en speedpedelec niet veel. Maar wel in verbruik: €4 benzine vs 18ct stroom per woon-werk rit. Onderhoud, verzekering, etc: alles in het voordeel van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
underrated schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:15:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat je voor auto hebt. Aanschaf ontloopt elkaar bij mijn auto en speedpedelec niet veel. Maar wel in verbruik: €4 benzine vs 18ct stroom per woon-werk rit. Onderhoud, verzekering, etc: alles in het voordeel van de fiets.
Het is vrij eenvoudig. De auto heb ik zowiezo nodig. Nu was ik ongeveer E700 kwijt voor het ombouwen van de fiets. Na ongeveer 110 keer fietsen heb ik deze terugverdiend aan uitgespaarde benzine.

Een pedelec is niet alleen behoorlijk duurder in aanschaf (Je mag natuurlij niet je eigen fiets van een 500W motor voorzien, stel je voor.) maar moet je ook nog eens verzekeren.
Behalve dat ga ik echt niet met wat voor fiets dan ook tussen de auto's rijden. Dat is met een brommer al gevaarlijk laat staan met een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede morgen,

Aangezien ik voor mijn werk koerier ben(maaltijdbezorger) ben ik op zoek naar een degelijke (snelle) Ebike,ik fiets zo een 50 a 70 km per dag, in een uiteraard stevig tempo. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een maand abbo nemen of lease. Kunnen jullie mij op weg helpen, zit er veel verschil in snelheid, en ondersteuning? Ik ga puur voor degelijkheid en snelheid. Ik had gekeken bij ebike to go of de Swapfiets Power 7. Maar ik krijg geen duidelijkheid of deze fietsen aan mijn stevige eissen voldoen.Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:56

fxs81

Julianadorp

@Anoniem: 1270718 kijk hier eens, wellicht is dat iets voor je.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt..... Hoe goed is de ebike van QonQer? Incl hydraulische schijfremmen. Is de fiets degelijk in ondersteuning tot 32km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Miki schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:22:
[...]

Een mooi weer fiets, jammer dat ze niet wat extra ontwerp uren in degelijke spatborden hebben gestopt. Zo’n anti-spetter staart achterop vastgeplakt aan het zadel verpest in mijn ogen het verder strakke design.

De frame maten zijn trouwens ook best opmerkelijk met name voor de lengtes waarvoor de fiets geschikt zijn. Met mijn 1,72cm pas ik met gemak op een VanMoof, terwijl ik hier een kleiner frame moet.
Daar zijn fabrikanten van elektrische fietsen altijd heel goed in, een fancy fiets ontwerpen zonder essentiële zaken als een bagagedrager of spatborden. Dan ziet het er gelijk een stuk minder stoer uit natuurlijk maar die heb je af en toe hier gewoon nodig natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Vlassie1980 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:25:
[...]

Daar zijn fabrikanten van elektrische fietsen altijd heel goed in, een fancy fiets ontwerpen zonder essentiële zaken als een bagagedrager of spatborden. Dan ziet het er gelijk een stuk minder stoer uit natuurlijk maar die heb je af en toe hier gewoon nodig natuurlijk :)
Spatborden, zeker nodig bij het natte seizoen momenteel, ik heb dan ook na 3.5 jaar zonder daarmee te rijden ook spatborden op de MTB geplaatst, noodgedwongen na de zoveelste keer een modderstreep over mijn rug.

Afbeeldingslocatie: https://www.rac-info.nl/fotos/sks1.jpg

En het bevalt prima!!
En wat betreft minder stoer, och dat valt wel mee met 'n juiste type keuze!

[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 05-11-2019 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
eisbaer schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:38:
[...]
+8 nog wel voor zulke kritiek en voor mijn klinkklare onzin nog wel. _/-\o_ wauw

Ik vind het allemaal prima hoor :) Ga maar lekker 40 km/h voeren en je remweg is ook 3x langer, maar dat mag de pret in geen geval drukken. Dat ik het er niet mee eens ben zal jullie een rotzorg wezen. En kinderen op straat; allemaal leren dat mensen op hun fiets 25 km/h langzaam vinden dus meteen een snoekduikcursus voor bij basisscholen. Toch?

Overkomt mij niet?

Er zijn veel mensen die niet dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en de verantwoording niet kunnen dragen. Zijn er genoeg. Nogal egoïstisch om dit op jezelf te betrekken. Kun je dan niet breder denken?

Dus kom op zeg, heel jammer dat dit zo moet. Als je het er niet mee eens bent mag je dit ook op een andere manier kenbaar maken. Niet dat het mij interesseert als je 40 km/h voert. Kets je op je smoel dan raap ik je niet op.

Kan me hier wel wat boos over maken. Misselijkmakend dit.

Dus accepteren jullie nog hulp of kun je ook zonder? Voor mij niet erg want ik heb het druk zat en waarom zou ik hulp geven om mijn winst min of meer te stagneren?

Zeg het maar. Jullie zijn aan zet.

[ Voor 13% gewijzigd door jimh307 op 08-11-2019 17:08 . Reden: gepast voor niet leden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

jimh307 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:19:
[...]
+8 nog wel voor zulke kritiek en voor mijn klinkklare onzin nog wel. _/-\o_ wauw.
Waar het om gaat is dat de informatie die gedeeld wordt, correct is voor zover mogelijk. Wie nou toevallig de persoon was die iets schreef waar op gereageerd werd is irrelevant. We zitten er allemaal wel eens naast. Kwestie van accepteren en morgen is er weer een nieuwe dag. Wat mij betreft nu weer in topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
jimh307 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:19:
[...]

+8 nog wel voor zulke kritiek en voor mijn klinkklare onzin nog wel. _/-\o_ wauw

Ik vind het allemaal prima hoor :) Ga maar lekker 40 km/h voeren en je remweg is ook 3x langer, maar dat mag de pret in geen geval drukken. Dat ik het er niet mee eens ben zal jullie een rotzorg wezen. En kinderen op straat; allemaal leren dat mensen op hun fiets 25 km/h langzaam vinden dus meteen een snoekduikcursus voor bij basisscholen. Toch?

Overkomt mij niet?

Er zijn veel mensen die niet dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en de verantwoording niet kunnen dragen. Zijn er genoeg. Nogal egoïstisch om dit op jezelf te betrekken. Kun je dan niet breder denken?

Ik sta echt te twijfelen of ik mijn account niet op zal zeggen. Net voor de nieuwe ontwikkelingen op accutechniek waar ik ook druk mee bezig ben. Waarom zou ik nog willen helpen als jullie me zo de grond inrammen en er op geilen met legio plusjes? Mijn winst neemt maar toe en ik kom er steeds warmer bij te zitten. Ik ga de prijzen gewoon verder opdrijven want met zulke snelheden zal de vraag groter worden en dit is een win-win situatie voor mij. Nu zal ik het eens op mezelf betrekken. Ik heb die macht namelijk.

Dus kom op zeg, heel jammer dat dit zo moet. Als je het er niet mee eens bent mag je dit ook op een andere manier kenbaar maken. Niet dat het mij interesseert als je 40 km/h voert. Kets je op je smoel dan raap ik je niet op.

Kan me hier wel wat boos over maken. Misselijkmakend dit.

Dus accepteren jullie nog hulp of kun je ook zonder? Voor mij niet erg want ik heb het druk zat en waarom zou ik hulp geven om mijn winst min of meer te stagneren?

Zeg het maar. Jullie zijn aan zet.
Wooh, Jim, check even wat hij schrijft. Hij zegt volgens mij hetzelfde als jij. En die klinklare onzin gaat toch niet over jou?
Allebei zijn jullie het eens dat 40kmu op een ebike niet handig is.

En even voor de duidelijkheid: er is geen ‘jullie’. Tenminste, of ik moet een groepsapp gemist hebben :). Je reageert uit pijn, kijk even waar dat over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

eisbaer schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:47:
[...]

Waar het om gaat is dat de informatie die gedeeld wordt, correct is voor zover mogelijk. Wie nou toevallig de persoon was die iets schreef waar op gereageerd werd is irrelevant. We zitten er allemaal wel eens naast. Kwestie van accepteren en morgen is er weer een nieuwe dag. Wat mij betreft nu weer in topic.
Dit soort berichten zie ik liever niet op het forum !!!!
Stuur dit dan als PB, dan blijft het forum schoon en helder.

[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 06-11-2019 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Nah, het is goed zo, maar ten eerste mogen er geen illegale dingen gepost worden op tweakers en ten tweede heb ik de wet niet verzonnen. We gaan weer ontopic, maar ik wil hier niets horen als het fout gaat. De verantwoording ligt bij de persoon hemzelf.

Zelf fiets ik altijd rond de 20 km/h; hard zat voor mij en ik fiets ter ontspanning en voor de beweging naast de sportschool. Ik heb geen haast en als ik een route moet rijden plan ik die zorgvuldig in het voren. Ook met de auto ben ik rustig want het is alweer 8 jaar geleden dat ik mijn laatste prent te pakken had. Als je het rustig aan doet kom je ten eerste relax aan op de bestemming en het scheelt duidelijk brandstof. Hier ook weer een win-win situatie. Oom agent tevreden en ik minder kwijt aan brandstof :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Bright heeft nu ook een review gemaakt over de Rad runner. Ik kan me goed vinden in de review al zou ik alleen de modificatie van het verzet doen als je weinig gebruik maakt van de buddy seat functie. Wat betreft de Bafang motor, op de hoogste stand is de motor inderdaad wat zenuwachtig met aan en uitschakelen maar als je de trapondersteuning verminderd naar stand 2 of 3 is dit gedrag veel minder aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
jimh307 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:56:
Nah, het is goed zo, maar ten eerste mogen er geen illegale dingen gepost worden op tweakers en ten tweede heb ik de wet niet verzonnen. We gaan weer ontopic, maar ik wil hier niets horen als het fout gaat. De verantwoording ligt bij de persoon hemzelf.

Zelf fiets ik altijd rond de 20 km/h; hard zat voor mij en ik fiets ter ontspanning en voor de beweging naast de sportschool. Ik heb geen haast en als ik een route moet rijden plan ik die zorgvuldig in het voren. Ook met de auto ben ik rustig want het is alweer 8 jaar geleden dat ik mijn laatste prent te pakken had. Als je het rustig aan doet kom je ten eerste relax aan op de bestemming en het scheelt duidelijk brandstof. Hier ook weer een win-win situatie. Oom agent tevreden en ik minder kwijt aan brandstof :)
Zolang je niet gedetailleerd op het forum post hoe je een electrisch fiets sneller kunt laten gaan lijkt mij dat er niet echt een probleem is.

Dat jij het prettig vindt om alles langzaam te doen wil niet zeggen dat de rest van de mensen dezelfde mening deelt. Er zijn ook mensen die het prettig vinden om alles wat sneller te doen en die hebben de wet ook niet verzonnen.
Vaak worden wetten afspraken genoemd maar dat zijn het niet, het zijn opgedrongen regels dus is het niet zo gek dat niet iedereen bereid is zich daar aan te houden.

Overigens heeft je autorijstijl niet zoveel met boetes te maken. Mijn laatste boete is ook alweer een paar jaar geleden en ik rijd over het algemeen toch wel wat sneller dan dat ik zou mogen.
Snelheidsbeperkingen op een kaarsrechte, zo goed als lege weg zijn in mijn ogen nogal onzinnig.

Ik zie op andere sub-fora ook wel eens zaken voorbij komen waarvan ik vind dat ze niet kunnen en vaak geef ik dan het advies om het niet of anders te doen en reageer gewoon niet meer op dat onderwerp als het me niet bevalt.

Het dreigen je account te verwijderen is natuurlijk iets waar je weinig mee opschiet. Je kunt na verwijdering niet meer proberen om mensen de goede richting op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Torched schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:04:

Een fiets is altijd een voertuig, misschien bedoel je motorvoertuig. Dat is wat anders.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
jbhc schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:59:
[...]

Zolang je niet gedetailleerd op het forum post hoe je een electrisch fiets sneller kunt laten gaan lijkt mij dat er niet echt een probleem is.

Dat jij het prettig vindt om alles langzaam te doen wil niet zeggen dat de rest van de mensen dezelfde mening deelt. Er zijn ook mensen die het prettig vinden om alles wat sneller te doen en die hebben de wet ook niet verzonnen.
Vaak worden wetten afspraken genoemd maar dat zijn het niet, het zijn opgedrongen regels dus is het niet zo gek dat niet iedereen bereid is zich daar aan te houden.

Overigens heeft je autorijstijl niet zoveel met boetes te maken. Mijn laatste boete is ook alweer een paar jaar geleden en ik rijd over het algemeen toch wel wat sneller dan dat ik zou mogen.
Snelheidsbeperkingen op een kaarsrechte, zo goed als lege weg zijn in mijn ogen nogal onzinnig.

Ik zie op andere sub-fora ook wel eens zaken voorbij komen waarvan ik vind dat ze niet kunnen en vaak geef ik dan het advies om het niet of anders te doen en reageer gewoon niet meer op dat onderwerp als het me niet bevalt.

Het dreigen je account te verwijderen is natuurlijk iets waar je weinig mee opschiet. Je kunt na verwijdering niet meer proberen om mensen de goede richting op te sturen.
Daar kan ik me wel in schikken, maar waar ik over val is het feit dat 'veel' elektrische fietsen die 25 km/h mogen niet berekend zijn voor dubbele krachten. De remmen zijn er niet vaak op berekend en het is gewoon gevaarlijk. Nu zal dat bij de meeste mensen die hun fiets opvoeren goed aflopen, maar als ik 1 gewonde minder kan voorkomen zeg ik dat.

Misschien ben ik dan 'té' algemeen van aard, maar waar ik over viel is dat er op dat commentaar tegen mij 8 likes waren. Dan krijg ik het gevoel van "waar doe ik het dan nog voor?". Ik help graag mensen en mijn tijd is vrij schaars en ik kan me ook richten op mijn gewin. Alleen is dat niet mijn aard en ik heb vele uren aan tikwerk besteed is deze topics om mensen geld te laten besparen op gebied van accu's. Ik ben een mens en geen profeet. Wat men doet met die informatie is aan hun. Ik voel me alleen een beetje gepasseerd als het commentaar zo massaal op mijn bord terecht komt. Snap je dat?
Ik ben ook maar een mens die moet werken voor z'n brood en ik ben geen multinational.

Als iedereen zo tegen jou deed zou je ook misschien twijfelen om je account te verwijderen. Dat ga ik niet doen en ik wil hier best blijven want ik vind het doorgaans een fijn forum, maar soms wat meer nuance kan beslist geen kwaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbhc
Ik ben het niet helemaal eens met het probleem wat je hebt met de snelheid van de fietsen. Ik kan zonder trapondersteuning ook vrij gemakkelijk harder dan 25km/u en heuvel af zelfs zonder noemenswaardige moeite. Uiteindelijk is het ook een beetje of de bestuurder ermee om kan gaan.
Ik denk zelfs dat de gemiddelde nederlandse fiets met achteruit-trap-rem vele malen langer nodig heeft dan de gemiddelde al dan niet opgevoerde e-bike.

Voor wat betreft het werken; Ik gok dat het grootste deel van de gebruikers moeten werken om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Niet dat het er verder wat toe doet maar ook ik maak regelmatig werkweken van 50+ uur.

Als mensen het niet met me eens zijn dan is dat hun goed recht en als ze dat laten merken door een post van iemand anders te "liken" dan is dat niet anders. Soms heb je nou eenmaal een mening die anders is dan anderen. Dat is wat iedereen uniek maakt en dat is maar goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

jbhc schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:22:
Ik denk zelfs dat de gemiddelde nederlandse fiets met achteruit-trap-rem vele malen langer nodig heeft dan de gemiddelde al dan niet opgevoerde e-bike.
In Belgie zijn die fietsen dan ook verboden, een fiets moet minimaal twee remmen hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Marzman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:02:
[...]

In Belgie zijn die fietsen dan ook verboden, een fiets moet minimaal twee remmen hebben.
Echt >:)
Goede zaak.

Nu weer tijd voor een on topic vraag;

Mijn fiets heeft (volgens mij) een eerste generatie roller brakes waarvan de rem van het voorwiel zijn beste tijd echt wel heeft gehad. Ik heb al geprobeerd deze te smeren maar het wordt niet veel beter.
Weet iemand of nieuwere generaties compatible zijn met de oudere generaties.
Als ik het verhaal uit de link mag geloven zou dit een vervanger zijn:
https://www.fietsparts.nl...-f-voor-het-voorwiel.html

Maar zou een br-c-6000-f ook passen en als dat past is dat dan ook de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:52
Hebben de Tweakers iets van een accu hoes voor tegen de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:23

B64

President schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:30:
Hebben de Tweakers iets van een accu hoes voor tegen de regen?
Nee, die accu kan wel tegen een buitje. En de connector van de accu in het frame is bij mijn fiets (Qwic RD10) zodanig ontworpen dat ik er aardig vertrouwen in heb dat regenwater er niet zomaar bij kan - maar dat kan bij andere fietsen anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Wat in elk geval flinke verbetering is, zijn de remmen. Die vond ik zwaar teleurstellend op de Watt die ik heb getest (Vijzelstraat, Amsterdam). Daar is het prijskaartje dan ook naar.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
roelleke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Hoi JDFS , heb je verder geen klachten lichamelijk ivm zit positie ? heb vroeger wel altijd op een racefiets gefietst bevalt prima . Maar omdat Cowboy zwaar adverteert dat het een stadsfiets is twijfel ik tussen de QonQer en deze . Vind namelijk de Cowboy mooier uit zien en omdat ik een geek ben vind ik de technology leuker :-) , maar ik verwacht sowieso qua comfort dat de QonQer beter is.
Ietwat late reactie.

Ik vind de zit zelf ideaal, heb er wel een leren Brooks B17 op zitten, en met 400 km op de teller is die nog lang niet ingereden. Lekker sportief en met andere grips goed te doen (heb zelf de Ergon GE1 Evo gehaald).

Ik vind de Cowboy zowat de mooiste e-bike op de markt en de App werkt voortreffelijk. Binnenkort komt er een update uit, waardoor je de batterij eruit en erin klikt om zo de fiets 'aan te zetten'. Nu moet dat nog met de App.

Voorlicht schijnt overigens niet heel hard (wel genoeg voor in de stad), heb daarom op AliExpress een apart lampje erbij gekocht die ik tot nu toe zelden gebruik (want ik fiets voornamelijk in de stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
jbhc schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:13:
[...]Mijn fiets heeft (volgens mij) een eerste generatie roller brakes waarvan de rem van het voorwiel zijn beste tijd echt wel heeft gehad. Ik heb al geprobeerd deze te smeren maar het wordt niet veel beter.
Je kan m ook ombouwen naar een fiets met schijfremmen bijv. zoals ik gedaan heb. Dit remt heel erg goed.
https://www.dropbox.com/s...%20Mambo%20Mod2a.jpg?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bgttje schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:26:
[...]

Je kan m ook ombouwen naar een fiets met schijfremmen bijv. zoals ik gedaan heb. Dit remt heel erg goed.
https://www.dropbox.com/s...%20Mambo%20Mod2a.jpg?dl=0
Heb idd ook (hydraulische) schijfremmen en de eerste keer stevig remmen was wel ff een momentje. Moest ff schrapzetten anders was ik zo over het stuur gedoken. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1 ... 14 ... 223 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam