Hallo, ik ben nieuw in dit forum. Heb al van alles gelezen maar heb ook nog vragen en hoop hier antwoorden te vinden.
Ik rij regelmatig met mijn bejaarde vader een rondje. Ik neem dan de elektrische fiets van mijn moeder omdat hij altijd zo hard mogelijk wil en op mijn niet-elektrische mountainbike hou ik hem dan niet bij
Ik heb al tijden een sluimerende wens een keer zelf een elektrische fiets te kopen, maar ik vond ze altijd erg duur, voor een (meestal) supersaaie fiets met minimaal hulpmotortje.
Tot ik in de buurt deze fiets zag met 4' dikke banden

Na wat google'n en de eigenaar gesproken te hebben, kwam ik er achter dat deze online te koop zijn voor ± € 1000 – 2500 inclusief transport, btw en invoerrechten, afhankelijk van de uitvoering qua kwaliteit vering, vermogen accu, motor, etc.
Ik wil het dan wel 'gelijk goed doen' en er eentje met
- Voor- én achtervering van enige kwaliteit
- 4' banden
- Flinke accu, laten we zeggen 1000 Wh zou mooi zijn
- Spatborden graag, ik woon in Nederland
- Torque sensor PAS oftewel: motor reageert op trapkracht
- Motor-achtige / botte bijl-look zou mooi zijn, zoals hierboven, dus: rechte lijnen, dikke frame-pijpen, spaakwielen zou da bomb zijn
Ik geef meteen toe dat ik geen fatbike / mountainbike nodig heb want ik rij gewoon over de weg. Hooguit rij ik over minder goed verharde wegen en waar nogal eens van dat losse, scherpe grind ligt van een asfalt-slijtlaag. Maar ik wil graag zo'n fiets omdat het er goed uit ziet
Komt misschien ook doordat ik altijd motor gereden heb, uit een nest motorrijders kom, ik weet het niet.
Ik had bijna deze e-fatbike besteld via AliExpress, toen ik er achter kwam dat dit model werkt op basis van
cadence pedal assist. Komt doordat de meeste Aziaten / Amerikanen hun eBike meer gebruiken als een elektrische brommer. Het nadeel hiervan is dat de motor dan asap naar de ingestelde kracht.
Mede doordat ik in de buurt nergens iets vergelijkbaars kan vinden, in de winkels en zeker niet voor een beetje redelijke prijs (€ 1500 - € 2500 incl btw) vraag ik me af of er iemand in grofweg de driehoek Rotterdam / Breda / Goes woont die zoiets heeft en me de kans wil geven er eens een stukje op te rijden? Tips? Advies?