Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20-11 13:55

BertV

R-L48

underrated schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:37:
[...]

Thanks! Lees ik goed dat je met 1000Wh 72km haalt? Op welke snelheid ga je dan?

Mijn doel is boven de 35km/h gemiddeld/ binnen een uur thuis.
Ja, met een "maar";

Ik rij halve kracht naar huis; stand TOUR en volle kracht weer naar mijn werk; stand TURBO.

Bij aankomst, zonder wind, zit er dan nog 25% in de accu.

Wellicht dat je met de hakken over de sloot in TURBO die 72km haalt, zonder veel wind.
Voor de levensduur van de accu is dat niet goed, maar veel belangrijker, ik ga dan nog meer last krijgen van "range anxiety".

De gemiddelde snelheid is in TURBO, met goed mee trappen inderdaad 35km/u.
Let wel, 100% buitenwegen. In de stad haal je dat hoge gemiddelde nooit.

BertV wijzigde deze reactie 17-10-2019 08:49 (4%)

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-11 12:19
Goedemorgen Tweakers, hedenochtend mijn bafang programming kabeltje ontvangen en net meteen even de ebike eraan gehangen (Vogue Royal stadsfiets) en de boel uitgelezen met Penoff's tooltje. Onderstaande plaatjes zijn de screenshots van de settings zoals deze dus in mijn controller staan. Wat mij toch wel een beetje verbaasde was dat de wieldiameter in de controller op 26" staat terwijl er 28" wielen inzitten. Op het display stond bij aanschaf 27" ipv 28" en ik heb toen een nieuw display ontvangen met een setting van 28" omdat mijn FM ook zelf niets aan kan passen en dat allemaal via de fabrikant loopt. (ik heb geen password tabblad op mijn display en kan dus zelf niets veranderen via het display) Voor de volledigheid, het gaat om een M300 motor (G360.250) van bafang met de DP-C10 uart display. Nu het kabeltje binnen is kan ik dus zelf wel e.e.a. aanpassen maar hierbij is uiteraard voorzichtigheid geboden. Ik heb de wieldiameter op 28" gezet, "Current limit" van de controller op 18A en de topspeed op 28 km/h gezet ipv op "By display's command". Op mijn woon-werk verkeer route heb ik van de 7,5 km ong. 6km buiten de bebouwde kom en ik zit meestal dan rond de 26 km/h wat ik fiets waarbij de motor nog maar nauwelijks ondersteund (nog maar 20 - 40 watt volgens het display) ,met wind mee geen enkel punt maar met wind tegen (en dat heb ik nogal eens hier in Den Helder) is het net te kort voor het mooie, in de hoogste versnelling heb ik een bepaald ritme wat ik lekker vind fietsen en dat haal ik dan net niet. Ik hoef dus niet het maximale uit de motor te halen maar wil gewoon net die paar km extra zonder dat de boel stuk gaat. In het dorp zelf kom ik eigenlijk nooit boven de 20km/h uit omdat ik dat niet prettig vind als er veel mensen op de weg zijn.
Willen jullie eens kijken naar de settings zoals de fabriek ze dus heeft ingeschoten en daar jullie expertise op loslaten met bovenstaand verhaal in het achterhoofd. Alvast hartelijk dank.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm | JoyStove Large | Diverse gietijzeren speeltjese

• racinfo
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-11 14:42
Bubba76 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:17:
[...]

Zo'n 52T tandwiel voor Bafang is dat ook gewoon in NL te bestellen? of moet ik daar voor uitwijken naar Alie?
https://www.fietsunie.nl/Bafang-tandwiel-44t-46t-of-52t

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:47
Ik wordt de laatste tijd een beetje treurig van het filerijden en er is een aantrekkelijke fietsregeling in het leven geroepen op mijn werk. Ik heb dit opgevat als een hint om eens te kijken of fietsen naar mijn werk een optie is. De route op de fiets is 25,5km enkele reis, vooral door polders en open gebied. De afstand schrikt me wel een beetje af.

Voor ik direct een fiets aanschaf, zou ik dit wel eens een weekje willen proberen. Heeft iemand aanraders in omgeving Rotterdam waar je een dag of week een fiets kan lenen/huren? En tips die ik zeker mee moet nemen in mijn overweging? Met de auto rijd ik er gemiddeld langer dan 30min. over, dus tijdswinst zal ik niet hebben. Echter veel tijdsveries ook niet verwacht ik.

there's no tweak without the tweaker

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:32
Strider schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:23:
[...]
Je zou nog naar een Qwic RD11 kunnen kijken, die zijn uitgevoerd met dezelfde motor als een Stromer.
roffeltjes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:13:
[...]

Betreft de Qwic; meen je dat? Dat vind ik echt verbazingwekkend (en positief voor Qwic!).
Yep - zie onder andere deze forumpost; heb eind vorig jaar ook andere berichten hierover gelezen maar kan het zo snel niet terugvinden. In de officiële specs van Qwic vind je overigens niets terug over de herkomst van de motor.

• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:05
Als ik die draad doorlees: Het is niet dezelfde motor (36V ip 48V), al is het wel hetzelfde merk en waarschijnlijk een kwalitatief goede keuze. Ik geloof dat de actieradius een dingetje is, maar blijft veel fiets voor dat geld.

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:21
roffeltjes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:55:
Als ik die draad doorlees: Het is niet dezelfde motor (36V ip 48V), al is het wel hetzelfde merk en waarschijnlijk een kwalitatief goede keuze. Ik geloof dat de actieradius een dingetje is, maar blijft veel fiets voor dat geld.
Ja, ik lees ook dat het een TDCM motor is, maar dan op 36 volt. Ook minder vermogen als de Stromers, dus niet zo gemakkelijk om continu 45kmu te rijden. Ik las op het stromerforum dat de RD11 400 watt continu en 900 watt piekvermogen heeft. De ST3 heeft 800 watt continu.

• mrpink83
underrated schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:43:
Hi! Ik ben mij aan het oriënteren op een elektrische fiets en op zoek naar ervaringen.

Situatie: ~35km enkele rit. Doel is om een aantal keer per week te gaan fietsen, en niet/ weinig bezweet aan te komen op werk, wegens gebrek aan douche op kantoor. Met de auto doe ik er tussen de 45 en 60+ minuten over, afhankelijk van file.

Van de ene kant hoor ik dat je voor 35km zeker een speed-pedelec nodig hebt. Maar nadeel: helm + je mag in de stad niet op het fietspad. En wat ik meekreeg, als je 45 wil halen moet je nog steeds flink trappen. Van de andere kant hoor ik dat een gewone elektrische fiets ook nog wel naar 35km/h te krijgen is. Dan zou ik er grofweg vijf kwartier over doen (schat ik?).

Zijn er mensen die een vergelijkbare afstand fietsen? Doe je dat op een 'gewone' elektrische fiets of een speed-pedelec, wat was je overweging en hoe bevalt dat?
Ik rij 33 km en doe dat in ongeveer een 1 uur. Laatst had ik geen wind en reed ik het in minder 50 minuten. Gemiddelde snelheid was 41 kmu. Dat was ook het snelste wat ik gereden heb. Dat is zonder stoplichten en veel dijk :).

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:28

Racing_Reporter

Mediaproducent

In de categorie zichtbaarheid, winter, donkerte, is dit misschien wel een idee (: Ga er zelf even hard over nadenken of ik dit niet wil hebben! Ook al heb ik laatst handschoentjes gekocht. Het is jammer dat met de kou er straks geen dikke handschoen overheen kan om de kou buiten te houden. Maar ja, linkje! https://handyleds.com/

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:14
Racing_Reporter schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:03:
In de categorie zichtbaarheid, winter, donkerte, is dit misschien wel een idee (: Ga er zelf even hard over nadenken of ik dit niet wil hebben! Ook al heb ik laatst handschoentjes gekocht. Het is jammer dat met de kou er straks geen dikke handschoen overheen kan om de kou buiten te houden. Maar ja, linkje! https://handyleds.com/
Kan je dat pijltje een kwartslag draaien? Ik steek altijd mn arm helemaal uit ipv met je elleboog onder een hoek van 45 graden..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• E-Rick
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-11 17:10

E-Rick

I love it :7

Het lijkt mij dat dit niet mag:
u mag de lampjes alleen vastmaken op het bovenlichaam. U mag dus geen lampjes op uw hoofd, armen of benen vastmaken.

Choose life - Shapeways shop

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:28

Racing_Reporter

Mediaproducent

Dacuuu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:06:
[...]

Kan je dat pijltje een kwartslag draaien? Ik steek altijd mn arm helemaal uit ipv met je elleboog onder een hoek van 45 graden..

[Afbeelding]
Grappig, ik doe precies hetzelfde. Goed punt! Had ik nog niet vermeld.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Vandaag voor de 2e keer aangehouden op mijn (speed) Pedelec en daarbij mijn eerste waarschuwing in ontvangst mogen nemen.

Heb een QWIC RD10 op standje 4 rijd die netjes 28, maar op standje 6 kan die net als zijn grote broertje met toeter en spiegel 45. Volgens de beste man fietste ik te hard. Had sterk de indruk dat hij me op de bon wilde slingeren voor het fietsen op een opgevoerde fiets, maar toch bleef het bij een hele lijst met dreigementen:

1. Als ik met een ongeluk krijg ben ik niet verzekerd
2. De fiets zal afgekeurd niet door de rollerbank test komen
3. Boete voor fietsen zonder Spiegel, en Claxon.

Toen ik aan de agent eerlijk antwoorden dat ik met 2 knopjes de snelheid direct op 25 kon zetten en ook 45 km/h per kan fietsen als ik mezelf helemaal de pleuris trap wist de beste man te vertellen dat het niet uitmaakte op welke instelling staat, hij kan harder dan 25, dus wat ik ook instelde, ik zou een boete krijgen.

Dat betekend simpelweg dat mijn fiets nooit door een keuring zou kunnen komen als Pedelec. Maar zo is deze fiets mij wel verkocht... Wie ow Wie heeft er al ervaring met boetes/controles van de politie op een (speed) Pedelec?

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:26
BasvanS schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:28:
Vandaag voor de 2e keer aangehouden op mijn (speed) Pedelec en daarbij mijn eerste waarschuwing in ontvangst mogen nemen.

Heb een QWIC RD10 op standje 4 rijd die netjes 28, maar op standje 6 kan die net als zijn grote broertje met toeter en spiegel 45. Volgens de beste man fietste ik te hard. Had sterk de indruk dat hij me op de bon wilde slingeren voor het fietsen op een opgevoerde fiets, maar toch bleef het bij een hele lijst met dreigementen:

Toen ik aan de agent eerlijk antwoorden dat ik met 2 knopjes de snelheid direct op 25 kon zetten en ook 45 km/h per kan fietsen als ik mezelf helemaal de pleuris trap wist de beste man te vertellen dat het niet uitmaakte op welke instelling staat, hij kan harder dan 25, dus wat ik ook instelde, ik zou een boete krijgen.

Dat betekend simpelweg dat mijn fiets nooit door een keuring zou kunnen komen als Pedelec. Maar zo is deze fiets mij wel verkocht... Wie ow Wie heeft er al ervaring met boetes/controles van de politie op een (speed) Pedelec?
Geen ervaring mee, kom nooit een agent tegen, maar meneer de agent heeft wel gelijk.
Pedelecs mogen niet harder dan 25. punt. Ook niet met een instelling.
Vandaar dat alle Bosch en Yamahas en die motoren groep ook niet eens daar een software instelling voor hebben.

• B64
Kodess schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:09:
[...]

Geen ervaring mee, kom nooit een agent tegen, maar meneer de agent heeft wel gelijk.
Vandaar dat alle Bosch en Yamahas en die motoren groep ook niet eens daar een software instelling voor hebben.
Maar die agent heeft geen gelijk als hij zegt dat de fiets niet door de keuring komt. Welke keuring, voor ebikes bestaan toch geen keuringen?

Overigens wel krom dat de fietsenmaker die fiets wel mag verkopen, maar de koper er vervolgens niet op mag rijden...

• eisbaer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

eisbaer

WATT fiets

Kodess schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:09:
[...]
De wet zegt, "de trapondersteuning moet stoppen bij 25 km per uur". Je mag prima 30 km/u fietsen op eigen kracht.

eisbaer wijzigde deze reactie 18-10-2019 07:39 (8%)

Mijn e-bike: https://bit.ly/2V4ISOS

• eisbaer

eisbaer

WATT fiets

Wie ow Wie heeft er al ervaring met boetes/controles van de politie op een (speed) Pedelec?
Geen ervaring mee, maar een pedelec mag niet (kunnen) ondersteunen boven de 25 km/u. Ik vind het wel apart dat je aangehouden wordt vanwege te snel fietsen. Die agent gaat er dan automatisch vanuit dat de ondersteuning verantwoordelijk is voor de gereden snelheid.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:14

Wat heb je nu precies, een normale 25 kmh ebike met een chip zodat je harder kan?

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• BasvanS
eisbaer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:46:
[...]
Geen ervaring mee, maar een pedelec mag niet (kunnen) ondersteunen boven de 25 km/u. Ik vind het wel apart dat je aangehouden wordt vanwege te snel fietsen. Die agent gaat er dan automatisch vanuit dat de ondersteuning verantwoordelijk is voor de gereden snelheid.
Dat dus, al is het bijna onmogelijk om op een fiets met achterwiel motor en de massa van een RD10 45 fietsen, daar heeft zelfs van der Poel een uitdaging aan!
eisbaer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:34:
[...]
De wet zegt, "de trapondersteuning moet stoppen bij 25 km per uur". Je mag prima 30 km/u fietsen op eigen kracht.
Hier maak ik mij ook een beetje zorgen om, ik heb dus een fiets gekocht waar ik, als ik de agent mag geloven, in de huidige staat niet mee de weg op mag. En dat terwijl hij 100% origineel is. Dat vind ik wel een kwalijke zaak als het waar is!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

eisbaer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:46:
[...]
Ik weet niet hoe hard hij daar mocht. Ook als fietser heb je je aan zones te houden zoals een 30km zone.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• BasvanS
Cyberpope schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:07:
[...]

Ik weet niet hoe hard hij daar mocht. Ook als fietser heb je je aan zones te houden zoals een 30km zone.
Je mocht daar 60. Heb aan de hand van deze staande houding ook QWIC maar om een reactie gevraagd. Volgens de agent had deze fiets nooit zo verkocht mogen worden.

• eisbaer

eisbaer

WATT fiets

Cyberpope schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:07:
[...]

Hij schreef dat hij op 28 km/u stond ingesteld.

• Opperpanter2
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 17:44
BasvanS schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:10:
[...]

Je mocht daar 60. Heb aan de hand van deze staande houding ook QWIC maar om een reactie gevraagd. Volgens de agent had deze fiets nooit zo verkocht mogen worden.
Dat klopt. Klinkt misschien wat brutaal, maar je had zelf ook wat onderzoek kunnen doen. Eerst hit bij google op regels elektrische fiets: https://www.rijksoverheid...-elektrische-fiets-e-bike

Echter iets zoals "te snel fietsen op het fietspad" bestaat niet, dus daar kun je geen boete voor krijgen.

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:23
BasvanS schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:55:
[...]

Dat dus, al is het bijna onmogelijk om op een fiets met achterwiel motor en de massa van een RD10 45 fietsen, daar heeft zelfs van der Poel een uitdaging aan!

[...]

Hier maak ik mij ook een beetje zorgen om, ik heb dus een fiets gekocht waar ik, als ik de agent mag geloven, in de huidige staat niet mee de weg op mag. En dat terwijl hij 100% origineel is. Dat vind ik wel een kwalijke zaak als het waar is!
Standaard uit de fabriek geeft de Qwic RD10 (non speed) ondersteuning t/m 25km/h en niet meer.

Door het invoeren van een toetsencombinatie tover je de support t/m 45km/h erbij. Dit is een actie die je bewust moet uitvoeren. Wat je dus kennelijk dus hebt gedaan.
In tegenstelling tot meteen bij Qwic aan te kloppen kun je beter eerst naar jezelf kijken. Je fiets is op dit moment niet meer in de 100% orginele software configuratie.

Strider wijzigde deze reactie 18-10-2019 09:43 (3%)

BlaBlaBla

• BasvanS
Strider schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Standaard uit de fabriek geeft de Qwic RD10 (non speed) ondersteuning t/m 25km/h en niet meer.

Door het invoeren van een toetsencombinatie tover je de support t/m 45km/h erbij. Dit is een actie die je bewust moet uitvoeren. Wat je dus kennelijk dus hebt gedaan.
In tegenstelling tot meteen bij Qwic aan te kloppen kun je beter eerst naar jezelf kijken. Je fiets is op dit moment niet meer in de 100% orginele software configuratie.
Klopt, die actie moet ik bewust uitvoeren, dat is voor de wet identiek aan de handeling om mijn ondersteuning van 4 naar 6 te zetten. Immers, met ondersteuningstand 4 kan ik maximaal tot +- 28 ondersteuning krijgen.

De agent gaf aan dat beide zouden leiden tot een boete. Er word immers geen verschil gemaakt in de complexiteit van het instellen, alleen in de mogelijkheid daarvan.
eisbaer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:29:
[...]
Hij schreef dat hij op 28 km/u stond ingesteld.
Hij staat op 45, dit heb ik overigens niet zelf gedaan, maar de fietsenmaker wist dat ik de fiets kocht omdat de mogelijkheid erin zat en leverde hem dus zo af.

Het probleem zit hem in het volgende: Ze kunnen mij alleen straffen voor het gebruik van een fiets die ondersteuning KAN leveren, ze kunnen nooit vaststellen dat de fiets die ondersteuning op het moment van aanhouden ook leverde. Ik kan immers gewoon zelf heel hard trappen bij een lage ondersteuning en toch heel hard fietsen.

Dit lijkt in mijn voordeel, maar dat is het dus niet. Door deze ontsnapping methode beboeten ze niet op je snelheid en de mate van ondersteuning bij het aanhouden, maar kijken ze alleen naar de mogelijkheden van je fiets. Net als bij een Brommer.

Kan hij 45? Ja, zo heb ik hem namelijk gekocht. Of ik daar nu 3 of 6 knoppen voor in moet drukken is niet relevant. Het kan en het mag niet.

BasvanS wijzigde deze reactie 18-10-2019 10:22 (35%)

• BasvanS
oops: Dubbel

BasvanS wijzigde deze reactie 18-10-2019 10:17 (98%)

• eisbaer

eisbaer

WATT fiets

BasvanS schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:13:
[...]Hij staat op 45, dit heb ik overigens niet zelf gedaan, maar de fietsenmaker wist dat ik de fiets kocht omdat de mogelijkheid erin zat en leverde hem dus zo af.
Tja, dan wordt het een ander verhaal. Ik kreeg de indruk dat je op stand 4 rond reed. Hoe hard reed je dan toen je aangehouden werd?

• BasvanS
eisbaer schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:55:
[...]
Tja, dan wordt het een ander verhaal. Ik kreeg de indruk dat je op stand 4 rond reed. Hoe hard reed je dan toen je aangehouden werd?
39-40

Maar goed, dat is dus niet zo zeer het punt. De enige manier waarop mijn fiets de weg op mag is dus met een kenteken plaat, claxon en spiegel. En dan op de rijbaan binnen de bebouwde kom. Daar had ik nu net weinig zin in!

• ValHallASW
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:11:
Maar goed, dat is dus niet zo zeer het punt. De enige manier waarop mijn fiets de weg op mag is dus met een kenteken plaat, claxon en spiegel. En dan op de rijbaan binnen de bebouwde kom. Daar had ik nu net weinig zin in!
Of door 'm weer naar de 25 km/h fabrieksinstelling terug te zetten.

Er zit m.i. weinig verschil tussen een opgevoerde snorfiets en een opgevoerde e-bike. In beide gevallen is er met een simpele technische ingreep een beperking weggehaald waardoor het voertuig niet meer aan de eisen voldoet, en ik beide gevallen is met een simpele technische ingreep dat weer ongedaan te maken.

• BasvanS
ValHallASW schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

En dat is volgens oom agent niet goed genoeg..

• Strider
BasvanS schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Klopt, die actie moet ik bewust uitvoeren, dat is voor de wet identiek aan de handeling om mijn ondersteuning van 4 naar 6 te zetten. Immers, met ondersteuningstand 4 kan ik maximaal tot +- 28 ondersteuning krijgen.

De agent gaf aan dat beide zouden leiden tot een boete. Er word immers geen verschil gemaakt in de complexiteit van het instellen, alleen in de mogelijkheid daarvan.

[...]

Hij staat op 45, dit heb ik overigens niet zelf gedaan, maar de fietsenmaker wist dat ik de fiets kocht omdat de mogelijkheid erin zat en leverde hem dus zo af.

Het probleem zit hem in het volgende: Ze kunnen mij alleen straffen voor het gebruik van een fiets die ondersteuning KAN leveren, ze kunnen nooit vaststellen dat de fiets die ondersteuning op het moment van aanhouden ook leverde. Ik kan immers gewoon zelf heel hard trappen bij een lage ondersteuning en toch heel hard fietsen.

Dit lijkt in mijn voordeel, maar dat is het dus niet. Door deze ontsnapping methode beboeten ze niet op je snelheid en de mate van ondersteuning bij het aanhouden, maar kijken ze alleen naar de mogelijkheden van je fiets. Net als bij een Brommer.

Kan hij 45? Ja, zo heb ik hem namelijk gekocht. Of ik daar nu 3 of 6 knoppen voor in moet drukken is niet relevant. Het kan en het mag niet.
Ik weet niet of we elkaar verkeerd hebben begrepen. Maar om stand 5 en 6 te activeren moet je een toetsencombinatie invoeren. Standaard zijn deze niet beschikbaar.

BlaBlaBla

• BasvanS
Strider schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Ik weet niet of we elkaar verkeerd hebben begrepen. Maar om stand 5 en 6 te activeren moet je een toetsencombinatie invoeren. Standaard zijn deze niet beschikbaar.
Klopt, het zijn 3 toetsen om stand 5-6 te ontgrendelen en nog 2 om van 4 naar 5-6 te gaan.

Daarbij merkte ik op dat het voor de wet toch niet uitmaakt hoe lastig het is en hoeveel knoppen men moet indrukken. Het kan en het mag niet - Of - Het kan en het mag.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
ValHallASW schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Er zit m.i. weinig verschil tussen een opgevoerde snorfiets en een opgevoerde e-bike. In beide gevallen is er met een simpele technische ingreep een beperking weggehaald waardoor het voertuig niet meer aan de eisen voldoet, en ik beide gevallen is met een simpele technische ingreep dat weer ongedaan te maken.
Er is wel een belangrijk verschil. Een snorfiets moet je verplicht verzekeren. Daarmee wordt de schade die je aan medeweggebruikers toedoet in ieder geval gedekt. Dat de verzekeraar dit weer op de snorfietser verhaalt is niet van belang voor de tegenpartij.

• TecTo
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14-11 20:31
BasvanS schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
Klopt, het zijn 3 toetsen om stand 5-6 te ontgrendelen en nog 2 om van 4 naar 5-6 te gaan.

Daarbij merkte ik op dat het voor de wet toch niet uitmaakt hoe lastig het is en hoeveel knoppen men moet indrukken. Het kan en het mag niet - Of - Het kan en het mag.
Wat een kromme beredenering.

Kan mijn Bosch motor chippen omdat het kan. Het kan dus maar het mag niet ... Hoe simpel kan het zijn.

Als je zo nodig harder wil ga dan voor een e-bike met kenteken.

Maar je wilt kennelijk van diverse walletjes eten. Met een simpele toetsencombinatie een hogere snelheid dan toegestaan, zonder kenteken, verzekering enz..

En als het mis gaat je beroepen op de fietsenmaker en zelf je handen in onschuld wassen?

Hifi HT | Fotografie | Koffie

• Kodess
TecTo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:33:
[...]

Kan mijn Bosch motor chippen omdat het kan. Het kan dus maar het mag niet ... Hoe simpel kan het zijn.

Maar je wilt kennelijk van diverse walletjes eten. Met een simpele toetsencombinatie een hogere snelheid dan toegestaan, zonder kenteken, verzekering enz..

En als het mis gaat je beroepen op de fietsenmaker en zelf je handen in onschuld wassen?
Nou dat is wel wat kort door de bocht. Deze fietsenmakers en handelaren verkopen deze fietsen echt met dit als functionaliteit.

Bij Qwic zullen ze gewoon zeggen: oh ja, met onze fietsen kan je ook lekker hard, moet je even deze toetscombinatie doen.
Bij fietsenwinkel.nl met hun Brinckers idem: Oh ze kunnen harder dan ze mogen.

Dat is hetzelfde als de fiets verkopen met chip er al in. Dat mag volgens mij niet.
En hij blijft dan ook onder garantie bij die bedrijven.
Bij bosch, yamaha, giant etc proberen ze gebruikers juist af te schrikken van de wet breken. Ze zijn niet te koop met die snelheid ingebouwd en als je je op garantie verhaalt en ze zien dat je gechipt hebt (wat ze controleren dmv logging) dan weigeren ze de garantie te verlenen.

• TecTo
Kodess schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Nou dat is wel wat kort door de bocht. Deze fietsenmakers en handelaren verkopen deze fietsen echt met dit als functionaliteit.

Bij Qwic zullen ze gewoon zeggen: oh ja, met onze fietsen kan je ook lekker hard, moet je even deze toetscombinatie doen.
Bij fietsenwinkel.nl met hun Brinckers idem: Oh ze kunnen harder dan ze mogen.

Dat is hetzelfde als de fiets verkopen met chip er al in. Dat mag volgens mij niet.
En hij blijft dan ook onder garantie bij die bedrijven.
Bij bosch, yamaha, giant etc proberen ze gebruikers juist af te schrikken van de wet breken. Ze zijn niet te koop met die snelheid ingebouwd en als je je op garantie verhaalt en ze zien dat je gechipt hebt (wat ze controleren dmv logging) dan weigeren ze de garantie te verlenen.
Daar hou ik wel van. Kort door de bocht en vooral verantwoordelijk zijn voor mede weggebruikers en aan je verplichtingen voldoen. Niks mis mee in mijn optiek.

Ben ook blij met Bosch omdat ze in de nieuwe motoren het knoeien zoveel als mogelijk willen beperken. Goede zaak ook dat ze geen enkele garantie verlenen als er gerommeld is.

E-bike merken die een grijs gebied hebben zou ik niet kopen.

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken om zich wel of niet aan de wet te houden. Wees dan ook een kerel als het mis gaat en draag de consequenties.

Voor mij is het allemaal niet zo moeilijk wil ik harder dan een 25km e-bike dan pak ik mijn racefiets ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Er zit volgens mij toch wel een verschil tussen hardwarematig een wijzing aanbrengen (chip toevoegen), waarbij je meestal ook gereedschap nodig hebt, als een instelling veranderen. (die theoretisch ook per ongeluk zou kunnen gebeuren als je daarvoor geen extra middelen als koppeling met laptop of zo nodig hebt).

Wellicht dat dit in de toekomst niet meer zo zal zijn (gezien de ontwikkelingen zal dit probleem vaker opduiken), maar voor nu lijkt me dit toch wel een verschil.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• TecTo
Cyberpope schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Er zit volgens mij toch wel een verschil tussen hardwarematig een wijzing aanbrengen (chip toevoegen), waarbij je meestal ook gereedschap nodig hebt, als een instelling veranderen. (die theoretisch ook per ongeluk zou kunnen gebeuren als je daarvoor geen extra middelen als koppeling met laptop of zo nodig hebt).

Wellicht dat dit in de toekomst niet meer zo zal zijn (gezien de ontwikkelingen zal dit probleem vaker opduiken), maar voor nu lijkt me dit toch wel een verschil.
Helemaal eens dat er een verschil in zit. Echter maakt het voor de wet niet uit of rommelt met een schroevendraaier of middels een knoppen combinatie.

Leuke is dat de eerste smoes al is geboren. Oeps is per ongeluk gegaan, onbewust knopjes die ingedrukt zijn. Vond het al zo vreemd dat mijn e-bike ineens 40 km op te teller aangaf :? ;w

• Kodess
TecTo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

Helemaal eens dat er een verschil in zit. Echter maakt het voor de wet niet uit of rommelt met een schroevendraaier of middels een knoppen combinatie.

Leuke is dat de eerste smoes al is geboren. Oeps is per ongeluk gegaan, onbewust knopjes die ingedrukt zijn. Vond het al zo vreemd dat mijn e-bike ineens 40 km op te teller aangaf :? ;w
Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Waar het hier voor mijn gevoel fout gaat is dat de consument niet weet dat de regels er zijn en dat die fietsen dus een illegale stand hebben.
Mensen gaan er van uit dat als je bij een bedrijf wat in NL iets verkoopt het ook legaal is.

• guido66
  • Laatst online: 22:03
Consumenten weten donders goed wat de regels zijn, maar willen er met een smoes onder uit komen. Vroeger voerden fietsenmakers ook graag je brommer op, en toen wist iedereen ook dat het illegaal was.

Dat deed ik vroeger zelf ook, maar heb ook nooit zielig gedaan tegen de politie als ik aangehouden werd. Maar in deze eeuw is eigen verantwoording nemen uit de mode geraakt, helaas.

Het zou mooi zijn als een Qwic (of bv Cowboy) koper de fabrikant aansprakelijk ging stellen, zodat een rechter er zich over kan buigen.

guido66 wijzigde deze reactie 18-10-2019 16:35 (21%)

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

• B64
[...]

TecTo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken om zich wel of niet aan de wet te houden. Wees dan ook een kerel als het mis gaat en draag de consequenties.

Voor mij is het allemaal niet zo moeilijk wil ik harder dan een 25km e-bike dan pak ik mijn racefiets ;)
Blijkbaar ga je er voor het gemak maar even vanuit dat iemand met een opgevoerde e-bike zijn handen in onschuld gaat wassen als dat fout uitpakt? Want nergens zie ik dat iemand ook maar beweren. Je mag best kritiek hebben op mensen die iets doen wat jij niet doet of zou doen, ga mensen niet onjuist beschuldigen. Ik denk namelijk dat de meesten die rommelen met de begrenzer van een e-bike verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn.

Net als @BasvanS heb ik een RD10 waar de begrenzer vanaf gehaald is, en dat is in mijn geval een heel bewuste keuze. Ik wil namelijk pertinent NIET een speed pedelec, waarmee ik verplicht de rijbaan op moet. In mijn opinie is dat namelijk onveiliger dan iets harder rijden op het fietspad als de situatie het toelaat - het bewijs wordt dagelijks geleverd door het aantal speed pedelecs dat ik zie rijden op de onverplichte fietspaden waar ik op rij (waar die dus helemaal niet mogen komen).

En je opmerking over die racefiets... tsja, als ik recreatief op de fiets zit blijft de e-bike in de schuur. Veel mensen hier (waaronder ikzelf) gebruiken de e-bike hoofdzakelijk voor dagelijks woon-werk-verkeer, vaak over flinke afstanden en ongeacht het weer. Dan is een racefiets niet echt een optie - zeker niet als er geen douchegelegenheid op het werk is.
Kodess schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens hoor.
Waar het hier voor mijn gevoel fout gaat is dat de consument niet weet dat de regels er zijn en dat die fietsen dus een illegale stand hebben.
Mensen gaan er van uit dat als je bij een bedrijf wat in NL iets verkoopt het ook legaal is.
Dat is dan een vrij naïeve instelling - ook opvoersetjes zijn in NL verkrijgbaar, en zijn perfect legaal zolang je je ermee niet op de openbare weg begeeft.

In het geval van de RD10 (en andere Qwic modellen) ligt dat wat genuanceerder; die worden af-fabriek geleverd met de begrenzer op 25 km/u, en in het instellingenmenu kun je die eraf halen - volgens de handleiding van de RD10 zou je de begrenzer indien gewenst lager kunnen instellen, wat dus simpelweg niet waar is: er zijn twee instellingen, 25 en --
Het feit dat die instellingsmogelijkheid er is, ook al heb je het menu nooit geopend en heb je de begrenzer altijd op 25 gehad, zorgt er dus voor dat de fiets eigenlijk de weg niet op mag, en dat is natuurlijk een kwalijke zaak.

De marketingpraat op de site van Qwic is helemaal grappig:
De combinatie van de wrijvingsloze achtermotor en de sportieve derailleurversnellingen zorgen voor ongekende prestaties. Zo kent de krachtige achtermotor onbegrensd een snelheid van liefst 40 km/h.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Toen ik aan het kijken was voor een speed pedelec en bij een fietsenmaker ging kijken naar een RD11 Speed, raadden ze me zelfs aan om een gewone RD11 te nemen, want die gaat net zo snel, maar heb je geen helm en verzekering nodig |:(

Wat mij betreft moet de politie ook niet perse de bereiders aanpakken, maar de winkels die dit aanbieden. Zij zijn degene die economische delicten plegen. Als niemand het aanbiedt, kan ook niemand het kopen. Hetzelfde geldt voor die opgevoerde snorscooters.

• Strider
Z___Z schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:02:
Toen ik aan het kijken was voor een speed pedelec en bij een fietsenmaker ging kijken naar een RD11 Speed, raadden ze me zelfs aan om een gewone RD11 te nemen, want die gaat net zo snel, maar heb je geen helm en verzekering nodig |:(

Wat mij betreft moet de politie ook niet perse de bereiders aanpakken, maar de winkels die dit aanbieden. Zij zijn degene die economische delicten plegen. Als niemand het aanbiedt, kan ook niemand het kopen. Hetzelfde geldt voor die opgevoerde snorscooters.
Ook al bied een winkel het niet aan, consumenten komen er toch wel achter ;)

BlaBlaBla

• TecTo
B64 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:02:

Blijkbaar ga je er voor het gemak maar even vanuit dat iemand met een opgevoerde e-bike zijn handen in onschuld gaat wassen als dat fout uitpakt? Want nergens zie ik dat iemand ook maar beweren. Je mag best kritiek hebben op mensen die iets doen wat jij niet doet of zou doen, ga mensen niet onjuist beschuldigen. Ik denk namelijk dat de meesten die rommelen met de begrenzer van een e-bike verdomd goed weten waar ze mee bezig zijn.
Trek je de algemene opmerking en mijn ervaring met onverzekerde niet persoonlijk aan.

Blij de vernemen dat jij niet je handen in onschuld wast.

Hoe je het wend of keert. Je wil NIET op de daarvoor bestemde wegen enz., dus rij onverzekerd rond.

Of je moet via WA claimen dat je op een 25km fiets rijdt of aan de wettelijke norm voldoet maar ga gemakshalve er vanuit dat zulks niet gebeurd.

Heb zelf meer respect voor speed pedelec gebruikers die wel met kenteken rondrijden en wel aan hun verplichtingen voldoen.

Beslist geen moeite dat ze op fietspaden rijden. Worden ze dan aangehouden (wat in de praktijk meevalt) en een boete krijgen is dat all in the game.

Zo kan je ook veilig rijden zonder gesjoemel.

• E-Rick
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-11 17:10

E-Rick

I love it :7

B64 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:02:

Net als @BasvanS heb ik een RD10 waar de begrenzer vanaf gehaald is, en dat is in mijn geval een heel bewuste keuze. Ik wil namelijk pertinent NIET een speed pedelec, waarmee ik verplicht de rijbaan op moet. In mijn opinie is dat namelijk onveiliger dan iets harder rijden op het fietspad als de situatie het toelaat - het bewijs wordt dagelijks geleverd door het aantal speed pedelecs dat ik zie rijden op de onverplichte fietspaden waar ik op rij (waar die dus helemaal niet mogen komen).
Ik heb bewust gekozen voor een speed pedelec omdat ik hard wil rijden (waar dat verantwoord is). Ik pak op sommige plekken het fietspad als ik denk dat het daar op de weg onveiliger is. Ik pas dan mijn snelheid aan aan andere fietsers. Ik ben me ervan bewust dat ik dan een overtreding bega, en mocht ik een boete krijgen dan zal ik die zonder morren betalen.

Met een opgevoerde pedelec over het fietspad bega je in theorie meer overtredingen, want dan wordt de fiets voor de wet gezien als speed pedelec. Je rijdt dan onverzekerd, zonder kenteken, zonder typegoedkeuring, en waarschijnljk zonder spiegel en helm.

Choose life - Shapeways shop

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:37

Ze kunnen je al aanhouden dat je fiets een motor van boven 250w heeft, de instellingen boeien dan helemaal niet, no way dat je 45 kan met een 250w motor.
Boven 250w is speedpedelec met brommer kenteken, je zal je als een brommer moeten gedragen.

Maar mijn fiets gaat ook boven de toegestaande snelheid maar nooit issues gehad gewoon je gedragen en inhouden naar de verkeersomstandigheden.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 18-10-2019 18:28 (4%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• underrated
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:14
Zo, ik heb vanochtend een stukje gereden op een Klever X speed. Wat een beest van een fiets. Echt geweldig! :D

Binnenkort een uitgebreidere proefrit, de fietsenmaker bood aan om 'm een paar dagen te lenen om woon-werkverkeer goed te testen. Ben met benieuwd naar de daadwerkelijke range en hoe mijn zitvlees het houd. Maar ik vrees dat ik al verkocht ben...

• mrpink83
mr_evil08 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:28:
[...]

Ze kunnen je al aanhouden dat je fiets een motor van boven 250w heeft, de instellingen boeien dan helemaal niet, no way dat je 45 kan met een 250w motor.
Boven 250w is speedpedelec met brommer kenteken, je zal je als een brommer moeten gedragen.

Maar mijn fiets gaat ook boven de toegestaande snelheid maar nooit issues gehad gewoon je gedragen en inhouden naar de verkeersomstandigheden.
Bijna alle ebikes leveren meer dan 250watt. Er is echter een verschil tussen continu en piek vermogen. Waar die grens ligt? Geen idee en dat is volgens mij een grijs gebied.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:37
mrpink83 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:53:
[...]

Bijna alle ebikes leveren meer dan 250watt. Er is echter een verschil tussen continu en piek vermogen. Waar die grens ligt? Geen idee en dat is volgens mij een grijs gebied.
Staat op de motor dat is bepalend volgens de wet, maar boven het continue vermogen de hele tijd werken hou je toch niet zo lang vol?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• B64
TecTo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Trek je de algemene opmerking en mijn ervaring met onverzekerde niet persoonlijk aan.

Blij de vernemen dat jij niet je handen in onschuld wast.

Hoe je het wend of keert. Je wil NIET op de daarvoor bestemde wegen enz., dus rij onverzekerd rond.

Of je moet via WA claimen dat je op een 25km fiets rijdt of aan de wettelijke norm voldoet maar ga gemakshalve er vanuit dat zulks niet gebeurd.

Heb zelf meer respect voor speed pedelec gebruikers die wel met kenteken rondrijden en wel aan hun verplichtingen voldoen.

Beslist geen moeite dat ze op fietspaden rijden. Worden ze dan aangehouden (wat in de praktijk meevalt) en een boete krijgen is dat all in the game.

Zo kan je ook veilig rijden zonder gesjoemel.
Vooral dat laatste zinnetje doet ''t 'm... Een speed pedelec die daar rijdt waar hij niet mag rijden sjoemelt net zo hard als iemand met een opgevoerde e-bike. En het is nog maar de vraag of zijn WA-verzekering de schade dekt als er dan wat gebeurt...

• Hark_k
  • Registratie: september 2002
Als je met de auto iets te hard rijdt keert een verzekering nog steeds uit. Ik vind de huidige regelgeving m.b.t. e-bikes dan ook erg bekrompen. Idem voor elektrische steps (20 km/uur?) op het fietspad trouwens. Nu ik enige tijd woon-werk verkeer op de fiets doe, kan ik uit eigen ervaring vertellen dat de grotere problemen zijn:
- Slingerende, appende automobilisten en fietsers. De automobilisten besturen een voertuig van meer dan een ton en 2 meter breed, om het even in perspectief te zetten.
- Fietsers die zonder te kijken uit een uitrit de weg op gaan
- Fietsers en scooters op verkeerde weghelften
- Automobilisten die afslaan zonder hun spiegels te checken, als je er met 25 achter fietst

De eerste snorscooter die fabrieksaf ook zo strikt max. 25 gaat moet ik nog tegenkomen.

Waar mogelijk (buiten bebouwde kom, breed, (brom)fietspad) is iets harder echt geen probleem. Doe in ieder geval je licht aan, haal ruim in, doe een helm op etc. Maar speedpedelecs die verplicht op de rijbaan moeten zijn pas levensgevaarlijk.

@BasvanS, waar ben je staande gehouden? In de stad of er buiten? Had je een helm op?

Hark_k wijzigde deze reactie 18-10-2019 21:29 (14%)

• BasvanS
@Hark_k Ben aangehouden buiten de bebouwde kom, weg die 10 km langs een provinciale weg loopt. autos mogen er 60 en op de paralel gelegen hoofdweg 80.

Helm had ik die dag niet op. Dom. Politie reed op de hoofdweg en moest stoppen voor een auto die afsloeg en die mij achterlangs kruiste, bij het optrekken zag ik dat hij me zag. Ze reden 100 meter op gelijke snelheid naast me, toen wist ik al genoeg..

• hansbkp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:11
mr_evil08 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:28:
[...]

44,9km/u met een bosch activelineplus ... (vanaf de schellingwouderbrug ;-)

• Strider
hansbkp schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:40:
[...]

44,9km/u met een bosch activelineplus ... (vanaf de schellingwouderbrug ;-)
Zoveel vermogen heeft die motor toch niet? Flink bijgetrapt dan ;-)

BlaBlaBla

• TPar
  • Registratie: juli 2009
Ik heb dit alternatief:
https://useeme.bike/en

Maar of het nou zo handig is...

• B64
TPar schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 07:49:
[...]

Ik heb dit alternatief:
https://useeme.bike/en

Maar of het nou zo handig is...
Grappig ding.

Maar is dat bandje lang genoeg om over de mouw van een winterjas en/of dikke handschoen te binden? Anders heb je er in de donkerste maanden nog steeds niks aan...

B64 wijzigde deze reactie 19-10-2019 08:29 (3%)

• DonRoger
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 01-11 07:57
Ik rij nu een weekje op m'n Cannondale mavaro neo city 2, heel fijn ding! Maar ik heb wel een dingetje: De snelheidsmeter op de Bosch Purion geeft bv aan dat ik 25kmh rijd, terwijl de snelheidsmeter op m'n telefoon 22 aangeeft. Hebben jullie dat ook?

• TecTo
DonRoger schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:05:
Ik rij nu een weekje op m'n Cannondale mavaro neo city 2, heel fijn ding! Maar ik heb wel een dingetje: De snelheidsmeter op de Bosch Purion geeft bv aan dat ik 25kmh rijd, terwijl de snelheidsmeter op m'n telefoon 22 aangeeft. Hebben jullie dat ook?
Naast de Kinox op mijn e-bike de Garmin Edge 830 en die geeft ook een lagere snelheid aan. De Bosch fietscomputer werkt via sensors en de Garmin meet speed over ground via gps. Daar zit het verschil.

Het verschil bij mij is +- 1.5 km per uur. Heb ook een Garmin cadans en speed sensor gemonteerd maar verschil blijft. De Garmin heeft de voorkeur om via gps de snelheid meten.

Staat de wielomtrek goed ingesteld in de Purion?

Zelf meet ik de wielomtrek altijd altijd na met een stukje tape op de band. Markeren op de grond, uitrollen, markeren en nameten.

• guido66
Alle Bosch displays geven wat teveel aan, helaas niets aan te doen. De enige Bosch optie om dit te omzeilen is een cobi display, deze kan je instellen op snelheidsmeting via gps.

• DonRoger
TecTo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:23:
[...]

Naast de Kinox op mijn e-bike de Garmin Edge 830 en die geeft ook een lagere snelheid aan. De Bosch fietscomputer werkt via sensors en de Garmin meet speed over ground via gps. Daar zit het verschil.

Het verschil bij mij is +- 1.5 km per uur. Heb ook een Garmin cadans en speed sensor gemonteerd maar verschil blijft. De Garmin heeft de voorkeur om via gps de snelheid meten.

Staat de wielomtrek goed ingesteld in de Purion?

Zelf meet ik de wielomtrek altijd altijd na met een stukje tape op de band. Markeren op de grond, uitrollen, markeren en nameten.
Dat kan ik inderdaad proberen!
guido66 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:39:
Alle Bosch displays geven wat teveel aan, helaas niets aan te doen. De enige Bosch optie om dit te omzeilen is een cobi display, deze kan je instellen op snelheidsmeting via gps.
De Cobi display moet op een Nyon of Intuvia mount, dus kan ik deze niet gebruiken (Purion). Je hebt wel een niet-ebike versie maar ik weet niet of dat dan nogsteeds goed werkt op de ebike.

• guido66
Nee, dan heb je uiteraard geen integratie met het Bosch systeem

• Horla
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Gisterenavond een mail gekregen ivm de spatborden van de cowboy. Het is wel heel minimalistisch voor 89 euro

• racinfo
De plaatsing van de accu laat weinig verdere mogelijkheden toe; een spatbord bevestigd op de zadelpen is niet mogelijk.

Mogelijk dat je zelf iets fabriceer op het frame.

• DonRoger
guido66 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:12:
Nee, dan heb je uiteraard geen integratie met het Bosch systeem
Nou heb ik die Cobi even bekeken (de niet-ebike versie), op zich lijkt met mij wel een leuk ding. Maar wat heeft het voor meerwaarde tegenover een goedkope telefoonhouder van 10 of 15 euro met mobiel er op? Hij is ook nog eens best duur.

• guido66
Zonder e-bike besturing niet zo veel, inderdaad. Alleen de mogelijkheid tot geïntegreerde verlichting blijft dan redelijk uniek.

Op een Intuvia of Nyon mount is het wat anders: de Bosch verlichting en trapondersteuning is te bedienen, en verder muziek, navigatie, bellen en fitness functies via de standaard Bosch knoppen op je stuur. Ik gebruik ‘m in combinatie met een oortje met hartslagmeting. Alle ritten worden ook nog eens naar Komoot geüpload.

• DonRoger
guido66 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:52:
Zonder e-bike besturing niet zo veel, inderdaad. Alleen de mogelijkheid tot geïntegreerde verlichting blijft dan redelijk uniek.

Op een Intuvia of Nyon mount is het wat anders: de Bosch verlichting en trapondersteuning is te bedienen, en verder muziek, navigatie, bellen en fitness functies via de standaard Bosch knoppen op je stuur. Ik gebruik ‘m in combinatie met een oortje met hartslagmeting. Alle ritten worden ook nog eens naar Komoot geüpload.
Jammer dat er een Purion op mijn fiets zit en geen Intuvia of Nyon, ik had stiekem aan toch graag zo'n Cobi willen hebben. Maarja je kan ook niet alles hebben :P ;(

• maxnl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-11 00:26
racinfo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:42:
De plaatsing van de accu laat weinig verdere mogelijkheden toe; een spatbord bevestigd op de zadelpen is niet mogelijk.
Hadden beter iets dat meer op het het spatbord van SKS lijkt kunnen doen...

Verder op Facebook een opmerking van iemand die het vorige model heeft van een jaar eerder, dat het spatbord daar niet op past, en ze ook al geen firmware updates meer ontvangen.
Dan wordt het voorlopig geen Cowboy voor mij, want dat belooft weinig goeds voor ondersteuning in de toekomst.
Welke garantie is er dat als over 3 jaar de accu zijn beste tijd heeft gehad, er nog makkelijk een nieuw exemplaar verkrijgbaar is?

maxnl wijzigde deze reactie 19-10-2019 18:04 (31%)

• racinfo
maxnl schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:54:
[...]

Hadden beter iets dat meer op het het spatbord van SKS lijkt kunnen doen...
Dit lijkt een (sks) oplossing hoewel ik het nut ervan betwijfel, hebben we het nog niet over de uitvoering ervan. Het zal het opspattende water niet echt tegenhouden.

Ikzelf heb een sks die meeloopt met de kromming van het wiel wat prima alle opspattend water weert.

• maxnl
racinfo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:23:
Dit lijkt een (sks) oplossing hoewel ik het nut ervan betwijfel, hebben we het nog niet over de uitvoering ervan. Het zal het opspattende water niet echt tegenhouden.
Bedoelde de SKS edge...

maxnl wijzigde deze reactie 19-10-2019 19:32 (7%)

• racinfo
Met zo'n gesloten spatbord is de e-mtb niet echt geschikt voor het ruige off-road gebruik, hoe krijg je dit nog schoon bij crossen door ruig terrein; we hebben het uiteindelijk toch over een MTB wat de Cowboy overduidelijk is of (mee) bedoeld wordt.

• maxnl
racinfo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:36:
Met zo'n gesloten spatbord is de e-mtb niet echt geschikt voor het ruige off-road gebruik
Zijn die bandjes daar uberhaupt wel voor geschikt?

maxnl wijzigde deze reactie 19-10-2019 19:53 (30%)

• racinfo
Die bij standaard levering beslist niet.

YouTube: Eurobike 2019 - Das smarte E-Bike von Cowboy

of (off-road)

YouTube: COWBOY Elektrofahrrad - Leise, kraftvoll und sportlich mit Stil unte...

racinfo wijzigde deze reactie 19-10-2019 20:09 (102%)

• maxnl
Ah, dus toch gladde bandjes.

Was een beetje in de war omdat er ook video's rondslingeren waar wel enig profiel op te bespeuren valt:

Maar da's kennenlijk het eerdere model .

• racinfo
Och het is maar wat je zelf voor ogen hebt, op nette fietspaden kun je volstaan met weinig of geen profiel, voor snelheid en voor off-road gebruik is een stevig profiel toch wel een vereiste.

De Cowboy is (blijkbaar) voor vele toepassingen geschikt. Lees/kijk ook mijn 2e link.
YouTube: COWBOY Elektrofahrrad - Leise, kraftvoll und sportlich mit Stil unte...

In de Off-Road mode kan de Cowboy 30 km/h, dus kom je op de route een bos of ruw terrein tegen dan schakel je met de smartphone eenvoudig om!
https://www.techpulse.be/...9-ebike-heerlijk-fietsen/

racinfo wijzigde deze reactie 23-10-2019 13:55 (18%)

• virtualJac
underrated schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:29:
Zo, ik heb vanochtend een stukje gereden op een Klever X speed. Wat een beest van een fiets. Echt geweldig! :D

Binnenkort een uitgebreidere proefrit, de fietsenmaker bood aan om 'm een paar dagen te lenen om woon-werkverkeer goed te testen. Ben met benieuwd naar de daadwerkelijke range en hoe mijn zitvlees het houd. Maar ik vrees dat ik al verkocht ben...
Toevallig vandaag ook gedaan en ook vastgelegd om hem komende week te lenen voor woon-werk.

Wat mij toch nog beetje tegenhoud is de prijs. Ik vind het wel een behoorlijke uitgave. Ga me toch nog eens verdiepen in modellen rond de €2-3k.

• maxnl
racinfo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:12:
De Cowboy is (blijkbaar) voor vele toepassingen geschikt. Lees/kijk ook mijn 2e link.
In het filmpje heeft ie Continental banden:

Terwijl de Cowboy website "Panaracer Gravelking 27.5*1.65 (584*42)" vermeld. :?

Blijf zelf overigens wel op de paden.
Maar die zijn wel eens in de duinen (heuveltjes op en af) en in het bos.
Helemaal gladde banden is daar ook niet fijn.

• guido66
Met zo'n gesloten spatbord is de e-mtb niet echt geschikt voor het ruige off-road gebruik, hoe krijg je dit nog schoon bij crossen door ruig terrein; we hebben het uiteindelijk toch over een MTB wat de Cowboy overduidelijk is of (mee) bedoeld wordt.
Ik kan hier geen MTB in zien, dit is voor mij een stadsfiets. Stijl was duidelijk belangrijker dan functie.

• Chrasher
  • Laatst online: 20-11 05:59

Chrasher

Tevree met z'n PS4

maxnl schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:52:
[...]

In het filmpje heeft ie Continental banden:
Hij had al een lekke band (panne) op de 3e dag en heeft de voorband al laten vervangen (vanaf 2:30H in de video)

PSN-id: Chrasher

• TPar
  • Registratie: juli 2009
B64 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Grappig ding.

Maar is dat bandje lang genoeg om over de mouw van een winterjas en/of dikke handschoen te binden? Anders heb je er in de donkerste maanden nog steeds niks aan...
De mijne niet omdat ik die in relatief kleine maat heb gekocht maar de grote maat moet wel lukken denk ik.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik heb de Cowboy, het is gewoon een stadsfiets met sportieve zit. Zou er niet echt mee willen mountainbiken...

Ik heb de SKS Edge en die zit/staat als gegoten!

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:10
Even een update over mijn ervaring met de Kiox. De bedieningsunit (IP54 volgens Bosch) op het stuur kan niet zo goed tegen water :F Vrijdagochtend met de fiets op de fietsendrager in de regen naar Ameland gereden, daar een nachtje buiten gestaan (weer regen) en de volgende dag begonnen de kuren (uitvallen van de ondersteuning bij bedienen van de knoppen). Knoppen met perslucht bij de plaatselijke fietsenmaker laten leegspuiten, maar inmiddels doet ‘ie helemaal niks meer. Gelukkig fietst de Tecaro ook zonder ondersteuning prima, maar met tegenwind op een waddeneiland was het toch fijn geweest. Lokale fietsenwinkel kon gelukkig een unit bestellen die er morgen zou moeten zijn. Thuis maar garantie claimen |:(

Ik ben toch malle pietje niet!

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20-11 13:55

BertV

R-L48

@The Legend
man,man, lijkt me een productiefout... 't ding heeft bij mij genoeg regen gezien.
P54 is stofdicht en kan tegen een plensbui. IP55 is spuitwaterdicht
Door een diepe plas met de auto? Al mag allemaal niet zo kritisch zijn voor een keertje.

BertV wijzigde deze reactie 21-10-2019 16:09 (48%)

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:10
Nee, het regende wel echt hard en het waaide ook, maar wat je zegt: daar moet het toch tegen kunnen.. Het onderdeel was helaas nog niet binnen, hopelijk morgen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Kodess
Gisteren is op weg naar huis mijn ketting geknapt en door de kettingkast gereten.

Ik heb de Unive Elektrische fiets verzekering. Volgens mij kan ik het dan niet verhalen aangezien het geen diefstal of schade is. Er zit wel pechhulp bij maar dat is volgens mij alleen vervoer en het 'inschakelen' van een fietsenmaker.

Weet iemand daar meer over?

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-11 12:19
@Kodess ik zou ze gewoon even bellen, vertellen wat er gebeurt is en zeggen dat je wil claimen, dan hoor je vanzelf of het onder de verzekering valt of niet.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm | JoyStove Large | Diverse gietijzeren speeltjese

• racinfo
JDFS schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Ik heb de Cowboy, het is gewoon een stadsfiets met sportieve zit. Zou er niet echt mee willen mountainbiken...

Ik heb de SKS Edge en die zit/staat als gegoten!
Dan hadden ze de instelbare eMTB stand in het bedienings paneel ook wel weg mogen laten (zie filmpje).

• Horla
Wat ik mij herinner van mijn testrit is dat dat "rijden op privé eigendom" is. Zelfs op MTB-paden mag je uiteraard je motor niet unlocken zodat hij sneller dan 25km/u kan want dat is nog steeds openbaar domein.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:05
Horla schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:38:
......Zelfs op MTB-paden mag je uiteraard je motor niet unlocken zodat hij sneller dan 25km/u kan want dat is nog steeds openbaar domein.
Momenteel is het zo dat ebikes specifiek ontworpen voor Off Road gebruikt buiten de wettelijke regeling vallen, waardoor ze niet aan limieten gebonden zijn, mbt motorvermogen en snelheid.
Ook niet bij gebruik op openbare terreinen en wegen. (bron)
Binnen de EU regeling is beschreven in welke categorie een ebike valt (250W/25km/h of 45km/h), maar voor off road ebikes niet, waardoor een grijs gebied ontstaat waar ieder zijn eigen interpretatie aan kan geven.
Het lijkt vanzelfsprekend dat een ebike op de openbare weg of terrein aan dezelfde limieten moet voldoen als omschreven in de wet, maar feitelijk is dit discutabel.

Maar zoals gewoonlijk is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen en daar kom je helaas pas achter als je er onaangenaam mee geconfronteerd wordt in geval van schade of boete.

elinx wijzigde deze reactie 23-10-2019 10:20 (8%)

• Horla
ok, dat is nieuws voor mij maar de Cowboy is duidelijk niet specifiek ontworpen voor off road gebruik ;)

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:05
Horla schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:10:
..... de Cowboy is duidelijk niet specifiek ontworpen voor off road gebruik....
Ik refereerde aan het gebruik MTB paden vs unlocken en 25km/h en niet zozeer aan de Cowboy.
Er zullen maar weinig (of geen) specifieke off-road ebikes regulier verkocht worden.
Dat is mi een aparte categorie met eigen verkoopkanalen.

• racinfo
We hadden het over de banden van 'n Cowboy, in uiterlijk lijkt de Cowboy op een MTB maar hij is meer bedoeld voor in de stad met de 25 km/h stand.

In de Off-Road mode kan de Cowboy 30 km/h, dus kom je op de route een bos of ruw terrein tegen dan schakel je met de smartphone eenvoudig om!
https://www.techpulse.be/...9-ebike-heerlijk-fietsen/

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:36

Christiano007

Ich bin der champion

Een vraag betreffende een fietskar voor achter de elektrische fiets.

Ik heb een Gazelle Orange C7+ HMB H7 , en wil daar de fietskar Thule Coaster XT op monteren met de snelkoppeling die erbij zit.

(niet mijn foto)

Alleen lukt dat niet omdat de standaard bij de schroef in de weg zit.

Nu wil ik hem wel aan de andere kant van het wiel monteren, maar de snelkoppeling is gemaakt voor aan de linkerkant van het wiel. Anders valt de fietskar er los af. Nu kan ik hem wel ondersteboven monteren, maar dan ben ik bang dat ik wel met enige regelmaat die schroef moet vastmaken.

Is het uberhaubt wel mogelijk om op deze fiets deze fietskar te monteren?

Christiano007 wijzigde deze reactie 23-10-2019 17:15 (7%)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• guido66
Een handige metaalbewerker kan de Thule koppeling toch wel verbouwen tot iets wat wel past?

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:46
Christiano007 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:54:

Ik heb een Gazelle Orange C7+ HMB H7 , en wil daar de fietskar Thule Coaster XT op monteren met de snelkoppeling die erbij zit.

(niet mijn foto)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu wil ik hem wel aan de andere kant van het wiel monteren, maar de snelkoppeling is gemaakt voor aan de linkerkant van het wiel. Anders valt de fietskar er los af. Nu kan ik hem wel ondersteboven monteren, maar dan ben ik bang dat ik wel met enige regelmaat die schroef moet vastmaken.

Hoe past het niet dan? Moet de standaard eraf? Of kan je met een paar ringetjes de adapter iets afstand geven zodat het wel past.

Er zijn andere standaarden te koop die op de chainstay passen.

Anders een strip metaal pakken, 2 gaten boren en dan de adapter achter de as monteren. Deze strip zo kort mogelijk houden want die werkt als een hefboom.

Torched wijzigde deze reactie 24-10-2019 10:47 (6%)

• DeOS
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Christiano007 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:54:

(niet mijn foto)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe ver je standaard uitsteekt, maar misschien ben je geholpen met zoiets: https://hollandbikeshop.c...eling-op-naafversnelling/

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• virtualJac
Vandaag voor het eerst woon-werk (27km enkele reis) op de Klever X-speed gedaan. Ondanks paar keer zoeken op telefoon en afslag missen toch nog in 50 minuutjes gedaan en helemaal onbezweet op het werk. Was zelfs een beetje fris onderweg aan gezicht en handen.

Valt me op dat de range wel stuk korter is dan gedacht. Had nog <30% over toen ik aankwam. Dat moet ik de koude wintermaanden nog wel wat minder zijn dan. Dat vind ik wel echt een nadeel, aangezien ik ook wel rondes wil doen die aanzienlijk langer zijn dan 26km.

Postief: + het gemak waarmee je fietst, + de snelheid waarmee ik op het werk ben, +koersvastheid en stabiliteit bij hoge snelheden
Negatief: - Range bij volledige ondersteuning - Prijs

• breakers
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-11 17:02
Hallo, ik ben nieuw in dit forum. Heb al van alles gelezen maar heb ook nog vragen en hoop hier antwoorden te vinden.

Ik rij regelmatig met mijn bejaarde vader een rondje. Ik neem dan de elektrische fiets van mijn moeder omdat hij altijd zo hard mogelijk wil en op mijn niet-elektrische mountainbike hou ik hem dan niet bij ;w

Ik heb al tijden een sluimerende wens een keer zelf een elektrische fiets te kopen, maar ik vond ze altijd erg duur, voor een (meestal) supersaaie fiets met minimaal hulpmotortje.

Tot ik in de buurt deze fiets zag met 4' dikke banden :) Na wat google'n en de eigenaar gesproken te hebben, kwam ik er achter dat deze online te koop zijn voor ± € 1000 – 2500 inclusief transport, btw en invoerrechten, afhankelijk van de uitvoering qua kwaliteit vering, vermogen accu, motor, etc.

Ik wil het dan wel 'gelijk goed doen' en er eentje met
  • Voor- én achtervering van enige kwaliteit
  • 4' banden
  • Flinke accu, laten we zeggen 1000 Wh zou mooi zijn
  • Spatborden graag, ik woon in Nederland
  • Torque sensor PAS oftewel: motor reageert op trapkracht
  • Motor-achtige / botte bijl-look zou mooi zijn, zoals hierboven, dus: rechte lijnen, dikke frame-pijpen, spaakwielen zou da bomb zijn
Ik geef meteen toe dat ik geen fatbike / mountainbike nodig heb want ik rij gewoon over de weg. Hooguit rij ik over minder goed verharde wegen en waar nogal eens van dat losse, scherpe grind ligt van een asfalt-slijtlaag. Maar ik wil graag zo'n fiets omdat het er goed uit ziet :P Komt misschien ook doordat ik altijd motor gereden heb, uit een nest motorrijders kom, ik weet het niet.

Ik had bijna deze e-fatbike besteld via AliExpress, toen ik er achter kwam dat dit model werkt op basis van cadence pedal assist. Komt doordat de meeste Aziaten / Amerikanen hun eBike meer gebruiken als een elektrische brommer. Het nadeel hiervan is dat de motor dan asap naar de ingestelde kracht.

Mede doordat ik in de buurt nergens iets vergelijkbaars kan vinden, in de winkels en zeker niet voor een beetje redelijke prijs (€ 1500 - € 2500 incl btw) vraag ik me af of er iemand in grofweg de driehoek Rotterdam / Breda / Goes woont die zoiets heeft en me de kans wil geven er eens een stukje op te rijden? Tips? Advies?

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:33

Bonswah85

Koffie!

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Koga Pace B10, eventueel wat ervaring delen via DM

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Miki
  • Laatst online: 00:15
breakers schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:43:
Hallo, ik ben nieuw in dit forum. Heb al van alles gelezen maar heb ook nog vragen en hoop hier antwoorden te vinden.

Ik rij regelmatig met mijn bejaarde vader een rondje. Ik neem dan de elektrische fiets van mijn moeder omdat hij altijd zo hard mogelijk wil en op mijn niet-elektrische mountainbike hou ik hem dan niet bij ;w

Ik heb al tijden een sluimerende wens een keer zelf een elektrische fiets te kopen, maar ik vond ze altijd erg duur, voor een (meestal) supersaaie fiets met minimaal hulpmotortje.

[Afbeelding]

Tot ik in de buurt deze fiets zag met 4' dikke banden :) Na wat google'n en de eigenaar gesproken te hebben, kwam ik er achter dat deze online te koop zijn voor ± € 1000 – 2500 inclusief transport, btw en invoerrechten, afhankelijk van de uitvoering qua kwaliteit vering, vermogen accu, motor, etc.

Ik wil het dan wel 'gelijk goed doen' en er eentje met
  • Voor- én achtervering van enige kwaliteit
  • 4' banden
  • Flinke accu, laten we zeggen 1000 Wh zou mooi zijn
  • Spatborden graag, ik woon in Nederland
  • Torque sensor PAS oftewel: motor reageert op trapkracht
  • Motor-achtige / botte bijl-look zou mooi zijn, zoals hierboven, dus: rechte lijnen, dikke frame-pijpen, spaakwielen zou da bomb zijn
Ik geef meteen toe dat ik geen fatbike / mountainbike nodig heb want ik rij gewoon over de weg. Hooguit rij ik over minder goed verharde wegen en waar nogal eens van dat losse, scherpe grind ligt van een asfalt-slijtlaag. Maar ik wil graag zo'n fiets omdat het er goed uit ziet :P Komt misschien ook doordat ik altijd motor gereden heb, uit een nest motorrijders kom, ik weet het niet.

[Afbeelding]

Ik had bijna deze e-fatbike besteld via AliExpress, toen ik er achter kwam dat dit model werkt op basis van cadence pedal assist. Komt doordat de meeste Aziaten / Amerikanen hun eBike meer gebruiken als een elektrische brommer. Het nadeel hiervan is dat de motor dan asap naar de ingestelde kracht.

Mede doordat ik in de buurt nergens iets vergelijkbaars kan vinden, in de winkels en zeker niet voor een beetje redelijke prijs (€ 1500 - € 2500 incl btw) vraag ik me af of er iemand in grofweg de driehoek Rotterdam / Breda / Goes woont die zoiets heeft en me de kans wil geven er eens een stukje op te rijden? Tips? Advies?
Miki in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"

Winkel zit in Utrecht waar je nog meer modellen kunt proefrijden :)

PVOutput

• breakers
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-11 17:02
Niet achterlijk duur maar ook geen overdreven accu. Hij ziet er uit als een opgefokte vouwfiets. Dan zou ik eerder naar de RadRhino kijken, maar ook die heeft geen achtervering.
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True