Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
https://nl.cowboy.com/products/e-bike-cowboy-3
Die is totaal ongeschikt om 40km per dag te doen.Kapot schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:59:
Als je tot April geduld hebt kost een Cowboy 3 je 1190 euro!!
https://nl.cowboy.com/products/e-bike-cowboy-3
Cowboy, Van Moof zijn gadgets, geen duurzame fietsen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mijn vrouw en ik en 2 vrienden hebben een Engwe Engine Pro die ons erg goed bevalt. 4" bandjes!
En ik wil ook even delen hier dat de service fantastisch is. Er was iets aan de hand met de motor van die van mijn vrouw en ze hebben direct een nieuwe opgestuurd.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Gewoon benieuwd, hoe gaat dat over 2 jaar? Hoe snel en hoe duur krijg je hem dan? De motorcontroller staat op hun website als artikel met een maand levertijd uit China, en staat zelfs aangegeven als uitverkocht voor elk model. Met talloze fouten in hun eigen specificaties en steeds meer handhaving op wat ze leveren is nu een motor snel leveren niet perse representatief voor over een paar jaar.birdibird schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:47:
Ik zag dat iemand hier een Engwe C20 had gekocht en er tevreden mee is.
Mijn vrouw en ik en 2 vrienden hebben een Engwe Engine Pro die ons erg goed bevalt. 4" bandjes!
En ik wil ook even delen hier dat de service fantastisch is. Er was iets aan de hand met de motor van die van mijn vrouw en ze hebben direct een nieuwe opgestuurd.
[ Voor 99% gewijzigd door Foxhill op 22-11-2022 20:16 ]
Dat is een illegale fiets die veel te hard gaat, zie ook de topic waarschuwing.birdibird schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:47:
Ik zag dat iemand hier een Engwe C20 had gekocht en er tevreden mee is.
Schoolfietsenrekken zou ik wel een dingetje vinden, misschien is tweedehands een optie?Moby schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:32:
Ik ben op zoek naar een fiets voor mijn dochter. Ze gaat binnenkort naar de middelbare school, en zal zo ongeveer 40KM per dag gaan rijden. Ze is (wordt) vrij lang. De fiets moet vooral functioneel zijn.
Budget is rond de 2000, mag gerust iets meer zijn
Zelf had ik deze al gevonden: https://www.fietsenwinkel...7-2022-dames#item-reviews
Hij is begrenst tot 25 km/u, en wordt bij ons in Spanje gebruikt en niet in NL (vandaar de dikke bandjes die fijn zijn op de onverharde wegen in de bergen).roffeltjes schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:33:
[...]
Dat is een illegale fiets die veel te hard gaat, zie ook de topic waarschuwing.
Dit specifieke model is idd niet geschikt voor NL, maar ze hebben ook legale 250W modellen (C20 (pro) en Engine X)
Ik wilde alleen delen dat ik positief verrast was over Engwe's goede en snelle service (het kwam uit China in 9 werkdagen en iemand anders had ook een volledig nieuwe rem gekregen).
Zover ik weet bestaan ze al een tijd, maar inderdaad is over 2 jaar sowieso koffiedik kijken (voor de meeste merken denk ik).
[ Voor 10% gewijzigd door birdibird op 23-11-2022 10:56 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Na mijn problemen met de Canyon Precede ON 7 heb ik mijn zinnen gezet op een R&M Charger 4 GT Vario. Ik zag dat ze bij Juizz nu een heel aantrekkelijke black friday korting op deze fiets hebben. Ik ken de zaak echter niet en de dichtstbijzijnde vestiging is toch wel ver weg.
Gezien de aantrekkelijke prijs wil ik toch wel een gokje wagen en de fiets gewoon thuis laten leveren.
Nu kan de kleine spruit zelf goed fietsen en ben ik dichter bij werk gaan wonen, waar men een fietsplan hanteert. Hierop heb ik rond gekeken naar een relatief goedkope nieuwe E-bike. Met een relaxte zithouding. Geen sportieve houding. Die tijd is geweest.
De oude Kalkhoff met Nexus 8 naaf en Gates belt-drive (van circa 7 jaar oud en nog geen 5000km op de teller) mag met pensioen. De nieuwe wordt een Stella. Geen belt meer, maar gewoon tandwielen met ketting. Voorheen deed ik 25km per dag, door weer en wind. Dat is nu niet meer. Bewust gekozen voor de kleinste 300Wh accu, dagelijkse planning is 10 a 15km. Of toch de auto bij echt slecht weer. In mijn situatie voegt een Gates weinig tot niets toe. Die duizenden km's per jaar ga ik nooit maken. Drijft de prijs alleen maar fors omhoog. Wel specifiek gekozen voor hydraulische remschijven. Magura velgremmen vond ik de blokjes wel erg snel van slijten; die houden het nog geen 1000km vol..

Gekozen voor het uni-sex model. Ziet er het fraaiste uit en stapt net wat makkelijk op als het echte herenmodel. Type Morena Premium. Voor minder als €1600,- toch aardig wat fiets voor je hard verdiende centen. Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn om €3000,- of meer uit te geven aan een E-bike? Sommige onderdelen zijn gewoon duur. Maar hier zit ook een degelijke Bosch Performance Line middenmotor op en A-merk versnellingen (10x)/remmen. Ik wilde absoluut geen voor- of acherwiel motor. Middenmotor is de meest natuurlijke ondersteuning.
Ik zag het model al eerder voorbij komen in dit topic. Levering staat gepland voor volgende week vrijdag 2 december. Zin in! Ben graag buiten.
/f/image/qCTAvkWserfro33x3niAioCr.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Noord27 op 23-11-2022 17:13 ]
Is Juizz een paar jaar geleden niet failliet gegaan.Glamer1987 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:05:
Heeft er iemand ervaringen met de fietsenwinkel Juizz? Zowel qua service als qua geleverde kwaliteit?
Na mijn problemen met de Canyon Precede ON 7 heb ik mijn zinnen gezet op een R&M Charger 4 GT Vario. Ik zag dat ze bij Juizz nu een heel aantrekkelijke black friday korting op deze fiets hebben. Ik ken de zaak echter niet en de dichtstbijzijnde vestiging is toch wel ver weg.
Gezien de aantrekkelijke prijs wil ik toch wel een gokje wagen en de fiets gewoon thuis laten leveren.
Een doorstart onder dezelfde naam. Toevallig recent de winkel in Zwolle eens bekeken. Het lijkt me een formule als Stella en Fietsenwinkel.nl
Trek daar je eigen conclusie uit. De ene heeft alleen maar goede ervaringen terwijl een ander er ver uit de buurt blijft.
Jouw fiets heeft tot heel recent dan ook in de boeken gestaan voor 2999,- . Nu voor de opruimprijs van 1700,- is het uiteraard een koopjeNoord27 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:55:
Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn om €3000,- of meer uit te geven aan een E-bike?
Maar dat je buiten dat soorţopruimingen al snel 2500,- uitgeeft voor een e-bike met MM? Ja, absoluut, dat zie je zelfs bij Stella.
En laat ik er ook bij zeggen dat mijn dure fiets in gebruik verbazingwekkend goedkoop is, het ding weigert te rammelen, dus ik heb al een jaar geen FM kosten en dat is voor mij echt een unicum.
[ Voor 16% gewijzigd door roffeltjes op 23-11-2022 20:55 ]
Heb laatst een fiets in de werkplaats gekregen van Juizz. De andere van het setje hebben ze bij mij gekocht en die ene daar. Beide bij mij gebracht voor de eerste beurt. Ik begreep dat Juizz geen eerste beurt gratis geeft, ik merkte wat verschil in rijklaar maken, en verwacht geen tegemoetkomingen zoals gratis zadel wisselen of ruimere garantie. Een voorbeeldje: best wat fietsen komen na het inlopen nog eens terug met piepende remblokken. Bij een prijsvechter mag je zo’n reparatie betalen, elders is dat service. Die punten kosten je bij Juizz dus na de tijd iets. Als de prijs er dan ook naar is kun je daar natuurlijk prima voor kiezen.Athome schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:21:
[...]
Is Juizz een paar jaar geleden niet failliet gegaan.
Een doorstart onder dezelfde naam. Toevallig recent de winkel in Zwolle eens bekeken. Het lijkt me een formule als Stella en Fietsenwinkel.nl
Trek daar je eigen conclusie uit. De ene heeft alleen maar goede ervaringen terwijl een ander er ver uit de buurt blijft.
Ze werken wel met A-merken in tegenstelling tot bovengenoemde Stella, en bieden zelfs 5 jaar garantie (weliswaar met best wat voorwaarden).
Edit: ik zie dat ze nu ook de eerste beurt gratis geven.
€1599,- staat er op de factuur. Met een aankomend eerste beurtje. 5 jaar volledige garantie is een optie.roffeltjes schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:54:
[...]
Jouw fiets heeft tot heel recent dan ook in de boeken gestaan voor 2999,- . Nu voor de opruimprijs van 1700,- is het uiteraard een koopje![]()
Maar dat je buiten dat soorţopruimingen al snel 2500,- uitgeeft voor een e-bike met MM? Ja, absoluut, dat zie je zelfs bij Stella.
En laat ik er ook bij zeggen dat mijn dure fiets in gebruik verbazingwekkend goedkoop is, het ding weigert te rammelen, dus ik heb al een jaar geen FM kosten en dat is voor mij echt een unicum.
Zal het gaan ervaren een A-merk als Kalkhoff, ten opzichte van Stella, wat ik zelf niet als A-merk zie.
[ Voor 3% gewijzigd door Noord27 op 24-11-2022 07:42 ]
Mits je een goede FM hebt zie ik niet direct beren op de wegNoord27 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:50:
[...]
Zal het gaan ervaren een A-merk als Kalkhoff of een Stella, wat ik zelf niet als A-merk zie.
Duurde even maar uit onderzoek blijkt dat ik de 10020-01-14 - black nodig heb.
De maat tussen de bagagedrager-buizen is 100 mm en de dikte is 14 mm.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IMYgb6SS0dreGPO9Nnxt55PL.jpg?f=user_large)
Die is alleen nergens te koop. Heeft iemand nog goede google-fu?
De situatie is als volgt: we bezitten een camper en daarmee gaan we er regelmatig mee op uit samen met onze kindjes. De kindjes zitten in een Thule fietskar getrokken door een sportieve fiets maar zonder ondersteuining. Dat gaat / ging opzich prima, maar we houden de afstand beperkt en heuvelachtige landschappen zijn echt dodelijk zwaar. De kindjes worden ook steeds zwaarder ;-). Veel meer dan 15 - 20km fietsen was enkel te doen als het een vlak terrein was, anders ging je aardig kapot (en heel langzaam).
Afgelopen zomer kwamen om die reden in de Dolomieten en in Slovenie niet heel ver.
Enfin, ik wil dus een vrij krachtige e-bike zodat we meer afstand kunnen afleggen (zonder gevloek als je een helling op moet). De e-bike zal ik naast het recreatief gebruik ook in de stad gaan gebruiken.
Mijn idee is:
- Herenmodel minstens 60cm (ik ben 190)
- Een 80NM middenmotor zodat er genoeg power is om circa 35kg te trekken.
- 625 watt accu zodat je qua range ook nog ergens komt
- Een belt riem, want ik zal hem ook in de stad gebruiken (en achterop een camper tijdens vervoer wordt die ketting snel zanderig en vies).
- Budget zit op max. €3500 - 3750,-
Ik heb dus vandaag de Stella Morena Premium MDB FI besteld voor €3300,-. De onderdelen die daarop zitten kwam ik enkel tegen op e-bikes tegen van €4500 - €5500. Dat kost de Stella overigens normaliter ook. Ik vond hem erg goed fietsen ook.
Omdat het een aanbieding was was dit toch een aardige impuls aankoop. Ik ben dus zoekende naar bevestiging of dit nou de slimme zet was, haha. Mocht dus iemand tips hebben voor een andere e-bike (ik heb bv. ook de Amsterdam Lekker GT overwogen) dan ben ik daar stiekem erg benieuwd naar.
[ Voor 7% gewijzigd door Stevie_ op 24-11-2022 19:22 ]
Vond de stevige meerprijs van automatische versnelling en belt drive de meerprijs niet waard. Hij is vrijwel 2x zo duur als als de MBDO.. Belt drive heb ik jaren gehad.
Verschil tussen de 2 motoren (beide Performance Line Bosch maar 80Nm vs 65Nm) kon ik in de praktijk niet ontdekken. De automaat snoept kracht weg had ik het vermoeden.
[ Voor 12% gewijzigd door Noord27 op 24-11-2022 19:41 ]
En tsja, ik wilde gewoon echt graag de krachtigste motor want heuveltje op mét een fietskar, dat vergt wel wat. De mountainbikes die wij de bergen omhoog zagen fietsen in Italie waren ook vaak ook voorzien van een dergelijke motor. Ik hoop stiekem dat dat lukt, lekker omhoog komen met deze Stella, alleen lastig uit te testen in Nederland...
Meerprijs voor grotere accu is in mijn optiek een beetje uit zijn verband. €400,- voor 200Wh meer. En dan moet je de originele accu inleveren.
[ Voor 9% gewijzigd door Noord27 op 24-11-2022 19:50 ]
Grootste verschil zo te zien is de Nexus-5 er op ipv de Enviolo. Die zat wel op de opvolger maar ik wou juist liever een Nexus naaf omdat die Enviolo zwaarder zou lopen (en ik wil als ik energie over heb nog wel eens boven de ondersteuning door trappen).
De Bosch Performance CX trekt mij hier in zuid Limburg in ieder geval moeiteloos elke helling op (nou ok, ik ben hellingen tegengekomen waar ik in de 1 op stand turbo nog mijn best moest doen, maar daar stond ook een 'gevaarlijke helling' bordje bij

Gamertag: FinrazielNL
.
Probeer even een Bosch Performance Line motor met 65Nm. Van 50Nm naar 65Nm doet veel, daarna naar 80Nm doet niet veel meer. Dat terwijl er bij de 80Nm wel wat meer geluid en minder souplesse bij komt kijken.Stevie_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:20:
Poeh, ik lees mij al dagen suf over e-bikes. Inmiddels heel wat wijzer en ik ben er ook wel achter wat ik ongeveer wil. Nu heb ik vandaag een Stella e-bike besteld, maar ik ben toch benieuwd wat jullie er van vinden :-).
De situatie is als volgt: we bezitten een camper en daarmee gaan we er regelmatig mee op uit samen met onze kindjes. De kindjes zitten in een Thule fietskar getrokken door een sportieve fiets maar zonder ondersteuining. Dat gaat / ging opzich prima, maar we houden de afstand beperkt en heuvelachtige landschappen zijn echt dodelijk zwaar. De kindjes worden ook steeds zwaarder ;-). Veel meer dan 15 - 20km fietsen was enkel te doen als het een vlak terrein was, anders ging je aardig kapot (en heel langzaam).
Afgelopen zomer kwamen om die reden in de Dolomieten en in Slovenie niet heel ver.
Enfin, ik wil dus een vrij krachtige e-bike zodat we meer afstand kunnen afleggen (zonder gevloek als je een helling op moet). De e-bike zal ik naast het recreatief gebruik ook in de stad gaan gebruiken.
Mijn idee is:
- Herenmodel minstens 60cm (ik ben 190)
- Een 80NM middenmotor zodat er genoeg power is om circa 35kg te trekken.
- 625 watt accu zodat je qua range ook nog ergens komt
- Een belt riem, want ik zal hem ook in de stad gebruiken (en achterop een camper tijdens vervoer wordt die ketting snel zanderig en vies).
- Budget zit op max. €3500 - 3750,-
Ik heb dus vandaag de Stella Morena Premium MDB FI besteld voor €3300,-. De onderdelen die daarop zitten kwam ik enkel tegen op e-bikes tegen van €4500 - €5500. Dat kost de Stella overigens normaliter ook. Ik vond hem erg goed fietsen ook.
Omdat het een aanbieding was was dit toch een aardige impuls aankoop. Ik ben dus zoekende naar bevestiging of dit nou de slimme zet was, haha. Mocht dus iemand tips hebben voor een andere e-bike (ik heb bv. ook de Amsterdam Lekker GT overwogen) dan ben ik daar stiekem erg benieuwd naar.
Als 65Nm genoeg is, dan is de Victoria eTrekking 7.8 enorm goed voor het geld.
Ik had naar je moeten luisteren......roffeltjes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Hellllllll no. Dat is alumnium, daar mag hij niet in gaan boren en dan een moer doorheen draaien!
Sowieso gaan nu bij mij alle seinen op felrood, deze man heeft geen enkel idee wat hij verkoopt. Er zit 100% zeker een metalen plaat onder dat spatbord en het feit dat hij dat niet weet is in de categorie clueless. Dat hij dan gaat adviseren om maar te gaan boren terwijl dit een constructie fout is en dus garantie bevestigd het niveau.
Je wil absoluut een nieuw frame van Cortina, kunnen ze dat niet leveren dan zoeken ze maar een gelijkwaardige oplossing.
Reparatie heeft het na 2 weken al begeven, niet afgebroken deze keer maar simpelweg omdat de bout losgetrild is. Nu kan ik hem wel weer terugbrengen en hints geven als loctite maar eigenlijk ben ik er nu wel klaar mee. Ze hebben een kans gehad, die hebben ze verneukt, nu mogen ze kosten maken voor een echte oplossing.
Helaas is de winkel vrij star hierin. "we gaan hem eerst 3x repareren en dan opsturen naar hoofdkantoor en kijken wat we evt kunnen doen". Voor een defecte moter oid snap ik dat maar niet iets wat met veiligheid te maken heeft. Owja de winkel wist ook nog te vermelden "er bestaan geen horizontale krachten op bagagedrager en die bevstiging is beter dan directe bevesitging want dan scheurt het frame omdat niets de krachten opvangt". "dat kunt u ook zien meneer want dit is de enige fiets die tot 35kg is goedgekeurd"

Ik heb cortina maar aangeschreven of ze iets kunnen betekenen maar ben er bang voor.
Misshien tot die tijd maar kinderzitje met buisbevestiging regelen dat het iig veilig is
CISSP! Drop your encryption keys!
[ Voor 98% gewijzigd door laurens0619 op 26-11-2022 11:26 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik vind het ook erg straf.Lulukai schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:50:
Canyon geeft vandaag terug (mooie!) kortingen op de Precede:ON. Dat is al voor de tweede keer op korte tijd, terwijl veel van die maten wel (permanent) zijn uitverkocht. Ik weet niet wat ik ervan moet denken eigenlijk. Want ik snap dat je een model dat slecht loopt wat in korting wilt uitverkopen, maar waarom korting op iets dat vaak uitverkocht is?
https://www.canyon.com/nl...ar_2930_pv_rahmenfarbe=GD
€3000 euro voor een Envilio naaf, 625Wh batterij, riem, Boschmotor, en allemaal kwaliteitsonderdelen. Héél straffe deal.
Na dat beunhazen van je FM zou ik niet verbaasd zijn als Cortina oordeelt dat je garantie weg is.laurens0619 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:46:
[...]
Ik heb cortina maar aangeschreven of ze iets kunnen betekenen maar ben er bang voor.
En dat verhaal over de bevestiging is flauwekul. Je gaat in beide gevallen naar de achtervork, waarbij je in het ene geval aan 1 moer zit en in het andere geval aan 2. Ik wil best geloven dat het qua krachten niet veel uitmaakt, maar qua kwetsbaarheid, bandruimte en repareerbaarheid is de klassieke methode met twee stangen naar de achtervork superieur.
Mooie fiets! Alleen dit zithouding. Dat is niet fijn voor de polsen en nek.. Waardoor een model bij mij meteen af valt als optie.Kakola schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:37:
[...]
Ik vind het ook erg straf.
https://www.canyon.com/nl...ar_2930_pv_rahmenfarbe=GD
€3000 euro voor een Envilio naaf, 625Wh batterij, riem, Boschmotor, en allemaal kwaliteitsonderdelen. Héél straffe deal.
[ Voor 8% gewijzigd door Noord27 op 26-11-2022 20:11 ]
Toevallig krijg ik ook aanstaande vrijdag mijn Morena Premium MDBO SI in het groen, ik heb bewust niet voor de oranje gekozen omdat daar een mindere Shimano groep op zit kwa remmen, ook heb ik het heren model ipv het dames model!Noord27 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:55:
Laatste jaren is het er niet van gekomen om de fiets te pakken. Door op jonge leeftijd alleenstaand (weduwnaar) te worden met (toen net 4 jaar oud) een kind op de basisschool is het brengen en halen noodgedwongen met de auto gedaan.
Nu kan de kleine spruit zelf goed fietsen en ben ik dichter bij werk gaan wonen, waar men een fietsplan hanteert. Hierop heb ik rond gekeken naar een relatief goedkope nieuwe E-bike. Met een relaxte zithouding. Geen sportieve houding. Die tijd is geweest.
De oude Kalkhoff met Nexus 8 naaf en Gates belt-drive (van circa 7 jaar oud en nog geen 5000km op de teller) mag met pensioen. De nieuwe wordt een Stella. Geen belt meer, maar gewoon tandwielen met ketting. Voorheen deed ik 25km per dag, door weer en wind. Dat is nu niet meer. Bewust gekozen voor de kleinste 300Wh accu, dagelijkse planning is 10 a 15km. Of toch de auto bij echt slecht weer. In mijn situatie voegt een Gates weinig tot niets toe. Die duizenden km's per jaar ga ik nooit maken. Drijft de prijs alleen maar fors omhoog. Wel specifiek gekozen voor hydraulische remschijven. Magura velgremmen vond ik de blokjes wel erg snel van slijten; die houden het nog geen 1000km vol..![]()
Gekozen voor het uni-sex model. Ziet er het fraaiste uit en stapt net wat makkelijk op als het echte herenmodel. Type Morena Premium. Voor minder als €1600,- toch aardig wat fiets voor je hard verdiende centen. Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn om €3000,- of meer uit te geven aan een E-bike? Sommige onderdelen zijn gewoon duur. Maar hier zit ook een degelijke Bosch Performance Line middenmotor op en A-merk versnellingen (10x)/remmen. Ik wilde absoluut geen voor- of acherwiel motor. Middenmotor is de meest natuurlijke ondersteuning.
Ik zag het model al eerder voorbij komen in dit topic. Levering staat gepland voor volgende week vrijdag 2 december. Zin in! Ben graag buiten.![]()
[Afbeelding]

Is een Multicycle met Brose motor een do of een don't?Foxhill schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:14:
[...]
De wisselende ervaringen op internet over Multicycle kan komen doordat ze een aantal keer echt de mist in zijn gegaan met slechte aandrijvingen. Dat is voorbij. Ze werken nu met Shimano motoren en dat is goed spul. Voor de adviesprijs is die Multicycle niet echt scherp geprijsd, voor €3000,- wel lekker voordelig en een goede keuze.
...
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Remmen was mijn uitgangspunt dat ze hydraulisch moesten zijn, dat doseert een stuk fijner als remschijven met kabel bediening.
[ Voor 35% gewijzigd door Noord27 op 27-11-2022 12:03 ]
Een fiets laten repareren, dat heeft ongeveer 4 maanden geduurd, dat was nog voor Corona en de onderdelen tekorten. Collega's accu is gejat, hij gaat voor een nieuwe, levertijd twee maanden krijgt hij te horen. Zijn vrouw gaat er de volgende dag langs, krijgt er zo een mee. Het is een bakfietsmoeder winkel.Glamer1987 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:05:
Heeft er iemand ervaringen met de fietsenwinkel Juizz? Zowel qua service als qua geleverde kwaliteit?
Ook hier de Precede:ON7 besteld voor mijn partner, mooie fiets voor een prima prijs.Lulukai schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:50:
Canyon geeft vandaag terug (mooie!) kortingen op de Precede:ON. Dat is al voor de tweede keer op korte tijd, terwijl veel van die maten wel (permanent) zijn uitverkocht. Ik weet niet wat ik ervan moet denken eigenlijk. Want ik snap dat je een model dat slecht loopt wat in korting wilt uitverkopen, maar waarom korting op iets dat vaak uitverkocht is?
Het is de de Pegasus Siena in de maat 65 geworden. De fiets is voorzien van een bosch active plus motor, een ketting, kettingkast, nexus 7 en schijfremmen, een 500 accu heb ik nog thuis liggen.
Deze fiets voldoet aan bijna al mijn eisen. (had graag een performance line motor gehad en een nexus 8 ) maar in maat 65 is er vaak een stuk minder keus. Ik heb ook geen zin om het dubbele uit te geven.
[ Voor 57% gewijzigd door Sjacka op 27-11-2022 18:18 ]
Heb je een foto van het dames model?Noord27 schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:58:
@Kapot Er zijn 3 modellen. Heren-, dames- en unisex. Ik voelde in het damesmodel meer flex. Tussen unisex en heren niet. Unisex gekozen. Oogde net wat fraaier.
Remmen was mijn uitgangspunt dat ze hydraulisch moesten zijn, dat doseert een stuk fijner als remschijven met kabel bediening.
Ik dacht dat er unisex en heren was en verder niet?
Dikke vette don’t. Bijna een zekerheid dat je daar gedoe mee krijgt.Tacoos schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:43:
[...]
Is een Multicycle met Brose motor een do of een don't?
Nu hoor ik verschillende verhalen over de acculevensduur in combinatie met koud weer. Sommigen laten de fiets het hele jaar in een koude schuur staan. Anderen nemen onder de 5c de accu af en mee naar binnen. Qua levensduur zou het fijn zijn als die toch 3+ jaar mee gaat. Bosch Power Tube 750 icm Bosch smart system (BES3)
Aankomende week wordt het voor langere tijd kouder weer rond het vriespunt.
- Nemen jullie de accu thuis mee naar binnen? (geen verwarmde schuur)
- Bij werk in de fietsenstalling ook mee naar binnen? (weegt nogal wat en is stukje lopen)
Zelf laad ik de accu altijd bij kamertemperatuur op en laat ik de accu dus eerst acclimatiseren. In alle andere gevallen blijft de accu gewoon op de fiets. Ik fiets meestal in stand Tour dat is niet echt belastend voor de accu.
Hoe groter de accu, hoe lager de belasting. Dus met een powertube 750 zit je wel goed.
Je kan de accu overdag wel meenemen naar binnen. Daarmee zorg je dat de accu op temperatuur blijft. Daarmee beperk je de slijtage iets. Vergeet niet dat de accu door gebruik ook vanzelf warmer wordt. Je beperkt de slijtage dus vooral tijdens de opwarmperiode.
Mij eerste e-bike had een accu van 400 Wh (Bosch) en die deed na het 3 jaar nog goed. Wel wat range ingeleverd maar nog steeds ver van range anxiety verwijderd.
In de winter is de range wel korter maar dat is normaal voor een accu.
Maak je dus geen zorgen, geniet vooral van je fiets. Gebruik 'm dus vooral waar je deze voor gekocht hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door Athome op 27-11-2022 22:36 ]
Nou helaas dus, ondanks dat het op de site staat dat de groene Morena uitgerust is met de Shimano T6000 deore hydraulische schijfremmen zitten deze er niet op, de fiets word afgeleverd met Shimano MT200 wat een mindere groep is. (Of je dit merkt waag ik te betwijfelen)Kapot schreef op zondag 27 november 2022 @ 02:36:
[...]
Toevallig krijg ik ook aanstaande vrijdag mijn Morena Premium MDBO SI in het groen, ik heb bewust niet voor de oranje gekozen omdat daar een mindere Shimano groep op zit kwa remmen, ook heb ik het heren model ipv het dames model!![]()
[Afbeelding]
Nu in dubio of ik zal switchen naar de oranje en 100 euro in mijn zak steek....
Is dit verteld vooraf of geconstateerd tijdens afleveren?Kapot schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:17:
[...]
Nou helaas dus, ondanks dat het op de site staat dat de groene Morena uitgerust is met de Shimano T6000 deore hydraulische schijfremmen zitten deze er niet op, de fiets word afgeleverd met Shimano MT200 wat een mindere groep is. (Of je dit merkt waag ik te betwijfelen)
Een leaseauto wordt doorgaans door de werkgever betaald. Een lease fiets wordt meestal als extraatje mogelijk gemaakt maar van het bruto loon ingehouden. Een beetje zoals de eventuele eigen bijdrage bij een auto. Het kan dus prima samen.BasV. schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:22:
Zijn hier mensen die zowel een leaseauto als leasefiets hebben via werkgever? Bij voorbaat bij een werkgever die hier niet perse mee bekend is. Ik zit na te denken om hier tijdens de komende beloningsronde naar te vragen en vroeg me af hoe ik me hier het beste op kan voorbereiden.
Bij een lease fiets zit nog wat verschil in kosten of de werkgever reiskostenvergoeding bijlegt, of betalen met vrije uren en dagen mogelijk maakt. Reiskostenvergoeding is bij een leaseauto al niet van toepassing. Kijk dan eens kritisch of een lease fiets (zonder korting / inruil) dan wel voordeliger is dan gewoon aanschaffen (met korting / inruil).
Misschien heb je hier nog iets aan.
Fwiw, ik heb nul problemen met meerdere setjes (weg en bos). Mijn FM is ook niet bekend met structurele issuesAthome schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:54:
Ik heb er op 4 fietsen al 4 lek gereden. Op iedere fiets was dit binnen 1,5 jaar. De fractioneel duurdere MT400 beviel mij een heel stuk beter.
Mt400 is voor zover ik weet ook niet wezenlijk anders.
En laat ik erbij zeggen dat jouw lekkage inderdaad wel bij Shimano voorkomt (ook bij de duurdere), lekken op de pistons, dus ik geloof je direct
Staat zelfs in mijn koopcontract......Noord27 schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:22:
[...]
Is dit verteld vooraf of geconstateerd tijdens afleveren?

Dan is het toch mogelijk om te reclameren en eventueel vervanging of enige tegemoetkoming af te spreken, omdat je wat anders had verwacht. Of was dit al bij de koop geregeld?
Begin gewoon met die MT200 te rijden. Die staan op duizenden fietsen en de kans is niet zo groot dat je problemen krijgt. En als je die problemen krijgt, dan vervang je gewoon die remmen, dat kost nu ook geen fortuin.Kapot schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:17:
[...]
Nou helaas dus, ondanks dat het op de site staat dat de groene Morena uitgerust is met de Shimano T6000 deore hydraulische schijfremmen zitten deze er niet op, de fiets word afgeleverd met Shimano MT200 wat een mindere groep is. (Of je dit merkt waag ik te betwijfelen)
Als je remkracht mist, dan kan je altijd grotere schijven plaatsen met een adapter, ook dat is geen moelijke aanpassing.
Wel in België, maar de firma biedt iets gelijkaardig aan in ons NL filiaal.BasV. schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:22:
Zijn hier mensen die zowel een leaseauto als leasefiets hebben via werkgever? Bij voorbaat bij een werkgever die hier niet perse mee bekend is. Ik zit na te denken om hier tijdens de komende beloningsronde naar te vragen en vroeg me af hoe ik me hier het beste op kan voorbereiden.
Fiets (inc. bepalde accessoires) wordt op 3 jaar geleast/gekocht, en na inlevering bruttoloon (of eindejaarspremie) *1.25 en een laatste betaling van 5% is de fiets jouw eigendom. Op het einde van de rit betaal je een 30-40% van de nettoprijs door loonverlies, afhankelijk van belastingsschaal.
Daarbij nog steeds een fietsvergoeding van 0.24c€ per kilometer.
Remkracht is meer dan genoeg, en misbruik deze flink. Behalve flinke slijtage van de remblokken (uiteraard zelf schuldig aan, snelheid) nergens last van. Heb ingekort en gemonteerd, na meer dan 2500 km mishandeling nog geen druppel kwijt, remt nog steeds super.
400 serie is echt niet nodig om probleemloos te kunnen remmen, snap wel dat ze wat anders monteren soms, beschikbaarheid was (weet niet hoe het nu nog is) bij Shimano erg belabberd.
Ik vermoed dat die fiets op stand Sport of Turbo stond, en dat je maar heel kort gereden hebt.Sjacka schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:24:
Afgelopen weekend heb ik wat proefgereden op verschillende electrische fietsen en het viel me op dat ik met de bosch active line/plus nog een soort van verbinding voelde tussen mijn inspanningen en de aandrijving. Bij fietsen met een perfomance line CX kreeg ik echt het gevoel dat ik met mijn pedalen een motor bediende die vervolgens de fiets aan dreef. Het natuurlijke fietsgevoel was hier weg. Hebben meer mensen dergelijke ervaringen?
Op stand ECO of Tour heb je wel dat gevoel hoor.
Met een hoge ondersteuningsstand kan ik me daarbij wel iets voorstellen, als je met weinig kracht op de pedalen al een flinke "duw" krijgt. Dat gevoel komt omdat de pedalen eerst een deel van een omwenteling moeten maken voordat ook de pedaalkracht een rol gaat spelen. Die vertraging merk je.Sjacka schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:24:
... het gevoel dat ik met mijn pedalen een motor bediende die vervolgens de fiets aan dreef....
Met een lage ondersteuningsstand heb ik dit gevoel niet zo ervaren.
Doe ik ook, echter als op de site nog steeds T6000 staat en dat dat een duurdere groep is voel ik me lichtelijk bekocht!Tommie12 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:53:
[...]
Begin gewoon met die MT200 te rijden. Die staan op duizenden fietsen en de kans is niet zo groot dat je problemen krijgt. En als je die problemen krijgt, dan vervang je gewoon die remmen, dat kost nu ook geen fortuin.
Als je remkracht mist, dan kan je altijd grotere schijven plaatsen met een adapter, ook dat is geen moelijke aanpassing.
Als zowel op de site als je koopcontract de T6000 staat vermeld en dit zit er niet op, dan zal daar een reden voor zijn, maar het is dan wel zaak om het te melden als je je bekocht voelt.Kapot schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
... op de site nog steeds T6000 staat en dat dat een duurdere groep is voel ik me lichtelijk bekocht!
:strip_exif()/f/image/5sng2Cc99GHLVp3aytztpSQu.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
De Active Line (Plus) is inderdaad een fijne gemoedelijke motor. Vergelijk je de CX hiermee dan snap ik inderdaad dat je vind dat je wat meer een passagier van de motor bent.Sjacka schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:24:
Afgelopen weekend heb ik wat proefgereden op verschillende electrische fietsen en het viel me op dat ik met de bosch active line/plus nog een soort van verbinding voelde tussen mijn inspanningen en de aandrijving. Bij fietsen met een perfomance line CX kreeg ik echt het gevoel dat ik met mijn pedalen een motor bediende die vervolgens de fiets aan dreef. Het natuurlijke fietsgevoel was hier weg. Hebben meer mensen dergelijke ervaringen?
Ook met de CX in stand Tour moet je nog steeds echt zelf fietsen. De motor is gewoon agressiever. De doelgroep van de CX is dan ook anders.
Als ik kijk dat de nieuwe powertubes van 750Wh al niet compatibel zijn met de vorige versies ben ik bang dat die upgrade niet zomaar gaat lukken en je al blij mag zijn als je tzt een vervangende accu kan krijgen.Gelukkig zijn er nog revisiebedrijven etc.Kakola schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:07:
Als ik nu een fiets koop met een Bosch Powerpack van 625Wh, is het dan realistisch om binnen 10 jaar te verwachten dat ik die fiets nog altijd kan gebruiken en er dan bv in diezelfde ruimte een compatibele batterij van bv 1kWh past?
Dat is nu heel lastig te zeggen. Op dit moment kost meer capacitieit gewoon meer ruimte. Dus met huidige stand van zaken (en betaalbaar) zal je misschien kunnen opwaarderen naar 750 Wh maar daar blijft het dan ook bij.
Nee, sowieso gaan de batterijen niet zo veel krimpen dat er 1 kWh past in die behuizing.Kakola schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:07:
Als ik nu een fiets koop met een Bosch Powerpack van 625Wh, is het dan realistisch om binnen 10 jaar te verwachten dat ik die fiets nog altijd kan gebruiken en er dan bv in diezelfde ruimte een compatibele batterij van bv 1kWh past?
Binnen 10 jaar koop jij toch een nieuwe fiets…
Waarom heb je 1 kWh nodig?
Dus fiets terug in de doos en gebeld door DHL voor het maken van een ophaalafspraak. De fiets is donderdag opgehaald en ik kreeg vandaag bericht dat de retour was ontvangen en het aankoopbedrag (minus de verzendkosten) terug zou worden geboekt. Al met al dus wel heel tevreden over de service van Canyon.
Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een R&M Charger 4 GT Vario. Wat een geweldige fiets is dat zeg! Je voelt aan alles dat er voor elk onderdeel top materiaal gebruikt is.... alles voelt premium aan. Tot nu toe zeer tevreden.
Heb jij al een aflevertijd voor morgen?Noord27 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:55:
Laatste jaren is het er niet van gekomen om de fiets te pakken. Door op jonge leeftijd alleenstaand (weduwnaar) te worden met (toen net 4 jaar oud) een kind op de basisschool is het brengen en halen noodgedwongen met de auto gedaan.
De oude Kalkhoff met Nexus 8 naaf en Gates belt-drive (van circa 7 jaar oud en nog geen 5000km op de teller) mag met pensioen. De nieuwe wordt een Stella. Geen belt meer, maar gewoon tandwielen met ketting. Voorheen deed ik 25km per dag, door weer en wind. Dat is nu niet meer. Bewust gekozen voor de kleinste 300Wh accu, dagelijkse planning is 10 a 15km. Of toch de auto bij echt slecht weer. In mijn situatie voegt een Gates weinig tot niets toe. Die duizenden km's per jaar ga ik nooit maken. Drijft de prijs alleen maar fors omhoog. Wel specifiek gekozen voor hydraulische remschijven. Magura velgremmen vond ik de blokjes wel erg snel van slijten; die houden het nog geen 1000km vol..![]()
Ik zag het model al eerder voorbij komen in dit topic. Levering staat gepland voor volgende week vrijdag 2 december. Zin in! Ben graag buiten.![]()
[Afbeelding]
Dat lijkt erg op cold flow. Dat krijg je als je de verbinding beweegt/niet stil houdt tijdens het stollen van de tin.PD2JK schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:25:
Mijn Bosch Compact Charger (2A) begon te weigeren. Gelukkig is deze oplader makkelijk open te maken. Slechts één torx schroef hebben ze volgekwakt met lijm. Vervolgens kwam na een korte inspectie deze gebroken soldering aan het licht. Easy fix dus.
[Afbeelding]
Bij reparatie kun je het beste de oude tin zoveel mogelijk verwijderen (tinzuiger of wick) en met nieuwe tin vastzetten.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Heb zelf een Bosch active line plus en de ondersteuning voelt natuurlijk aan. Voorheen had ik een Brose MM (90nm) en daarbij ervoer ik exact hetzelfde als wat jij schrijftSjacka schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:24:
Zet ik de ondersteuning op standje turbo dan gaat de fiets er met mij vandoor, maar op de tour stand heb ik nog het idee dat ik zelf ook nog wat moet doen en ervaar ik meer druk op de pedalen (vind ik zelf prettiger). Als ik echt wind tegen heb (meer dan 4 bft) gaat hij naar sport of turbo en dan heb je dit ook echt nodig. Dan is dit gevoel ook echt weg omdat je alle power nodig hebt.
Op vlak grondgebied heb je ook niet meer nodig dan de 50nm die de active line geeft. Bij de Brose was lekker doseren er niet bij. Of het was volle bak of niets wat onrustig gedrag opleverde.
Ik fiets regelmatig op de dijk en als je daar wind tegen hebt, heb je die ook écht tegen. Soms kaggel ik in de toerstand de dijk op, maar dan kom je tekort en heb je zeker stand sport nodig en bij tegenwind de dijk op stand turbo.
""Het gevoel van de motor bedienen die de fiets aandrijft is een kwestie van teveel power (koppel) op een plek waar je die niet nodig hebt op dat moment.""
Probeer altijd een compromis te vinden wat je zelf fijn vind en zolang je niet de bergen ingaat is een wat lager koppel geen enkel probleem.
Met de Brose had ik een NuVinci naaf en met de Bosch een Nexus 8 naaf en in het 5e verzet kom ik per Wh veel verder dan met de Brose.
735 Wh accu vs 483 Wh accu waarbij ik verder kom met 483 Wh zegt alleen al hoe onzuinig Brose is en hoe onzuinig de NuVinci naaf was vergeleken met de Nexus 8.
Oude fiets met 735 Wh accu https://elektrischefietse...c/2019/premium-mn330-tour
Huidig model https://www.gazelle.nl/ultimate-c8plus-hmb-belt
En? Al een stuk gefietst?Noord27 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:30:
@Kapot
Jazeker. Die kreeg ik 3 dagen van tevoren. Geloof tussen 12 en 14 dat hij afgeleverd wordt.
Nee dat valt niet mee met bijna 41 graden koorts..
Accu was ook zo goed als leeg met afleveren.
Heb hem alleen pas op foto te zien gekregen van vrouwlief.
[ Voor 22% gewijzigd door Noord27 op 02-12-2022 18:35 ]
41 graden koortsNoord27 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:30:
[...]

Beterschap!!!Noord27 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:30:
[...]
Hier zijn wat foto's https://imgur.com/a/lYrUM34
[ Voor 7% gewijzigd door !nFerNo op 02-12-2022 22:38 ]
Met die active line (40 NM) ga je het bij een flinke wind tegen in de polder niet echt heel leuk vinden dat fietsen, bij de CX maakt die wind -bijna- niets uit. Het is wel zo dat ik persoonlijk liever in de stad met die active line fiets dan met de CX omdat de Active line, zonder veel tegenwind, soepeler trapt, ook over de 25 km heen.Sjacka schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:24:
In de polder/buiten de stad dan weer liever de CX.
Een ouderwetse ijzerhandel of misschien de bouwmarkt.!nFerNo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:09:
.....TSDZ2 ... een schroef voor een stuk gestript.....Weet iemand waar ik een setje reserve schroeven kan vinden?
Alle maten van de gebruikte schroeven kan je vinden in de (cn/uk) Tsdz2 reparatiehandleiding.
Met M4x12 schroeven zit de motor bevestigd, (zie blz 12)
Vervangen voor torx ipv kruiskop lijkt me verstandig.
De schroeven in de afdekkap (blz. 8 ) zijn M4x14 (iets langer dus). Zou ik ook meteen voor torx vervangen.
NB
Verbaast mij wel dat je al binnen een half jaar het blauwe tandwiel hebt vervangen.
Dan heb je mi de motor aanzienlijk (over)belast
[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 03-12-2022 00:24 ]
Daarbij gezegd is mijn Active Line Plus helemaal stil en maakt de cx van mijn vader constant een zoemend geluid..DeSluis schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:29:
[...]
Met die active line (40 NM) ga je het bij een flinke wind tegen in de polder niet echt heel leuk vinden dat fietsen, bij de CX maakt die wind -bijna- niets uit. Het is wel zo dat ik persoonlijk liever in de stad met die active line fiets dan met de CX omdat de Active line, zonder veel tegenwind, soepeler trapt, ook over de 25 km heen.
41 graden, da's zeker niet best, dan moet je uitkijken. Wat heb je?Noord27 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:30:
[...]
In ieder geval beterschap!
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik heb de active plus (50NM)gekocht. Ik hoop dat dit een goede keus blijkt te zijn voor mijn gebruik. Stil, redelijk krachtig en soepel. Misschien dat de motor bij windkracht 7 tegen wat moeite heeft om de 25 te halen maar in dat zeldzame geval ben ik met 22 ook wel tevreden. We zullen zien.DeSluis schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:29:
[...]
Met die active line (40 NM) ga je het bij een flinke wind tegen in de polder niet echt heel leuk vinden dat fietsen, bij de CX maakt die wind -bijna- niets uit. Het is wel zo dat ik persoonlijk liever in de stad met die active line fiets dan met de CX omdat de Active line, zonder veel tegenwind, soepeler trapt, ook over de 25 km heen.
De aanschaf van een ebike blijft altijd moeilijk. Eigenlijk zou je met elke motor/versnellingstype een week moeten rijden om een goede keuze te maken. Maar helaas zien de meeste FM dit niet zitten. Mijn lengte van 198 maakt dit nog lastiger, fietsen voor mijn lengte zijn zelden op voorraad. Mijn vorige fiets, de sparta R5TE was eigenlijk een hele fijne en sterke fiets maar het was onmogelijk om boven de 26 km te komen, zoveel weerstand had deze fiets. Zoiets gaat je pas irriteren na enkele honderden kilometers en dan kun je hem niet meer terugbrengen
Heel erg fijne fiets. Denk dat het m gaat worden voor mijn woon-werk 15km heen en 15km terug. Wel met de 500Wh upgrade. Goede deal.
Up
Maar dan komt nu mijn vraag:
Mijn voorlamp is van de fiets gebroken (Batavus e-Dinsdag 2018).
Ik wil nu zelf een andere lamp erop zetten, zoals de Axendo 40 XE. Maar hoe sluit je dat aan als je gewoon 2 draden hebt?
Volgens de handleiding moet het met wat connectors (CC02?), zitten die er dan bij?
Handleiding: https://spanninga.com/wp-content/uploads/2021/10/AXENDO-40-XE-instruction-manual.pdf
Iemand met ervaring met het plaatsen van zo'n lamp? @roffeltjes
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
@OgWok Gewoon griep. 40,6 met paracetamol. Denk dat door Corona en afstand houden de algehele weerstand er op achteruit is gegaan. En daarom nu een gewone griep zo hard binnen komt.
@jimh307 Is nu aan het zakken de koorts, maar energie nog van niets. Dit heeft tijd nodig.
@Kapot Aflevering stelde niets voor hoor. Moest alleen binnen 3 maanden (of 500km) een eerste beurtje laten uitvoeren. Fiets oogt kwalitatief prima. Kabels ook netjes weg gewerkt.
Zit nu mijn mailbox door te spitten na een paar dagen niet gekeken te hebben en mij viel een mail van Stella op. Ik moet binnen 14 kalenderdagen reageren op een offerte voor een fietsverzekering, anders gaat deze in/wordt afgeschreven. Heb wel akkoord gegeven op het laten opstellen van een offerte hiervoor, maar dit is wel een erg dwingende werkwijze.
[ Voor 16% gewijzigd door Noord27 op 03-12-2022 14:12 ]
Bij Spanninga krijg je die stekkertjes erbij. Gewoon draadjes aansluiten. Kan ook gerust met solderen of aan elkaar draaien onder een krimpkousje als dat nodig is. Alleen even opletten dat je dezelfde aantal volt koopt als je oude lamp. Dat staat vaak als V DC op de lamp aangegeven.Kodess schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:01:
Ik ben afgelopen maand met mijn fiets uitgegleden. Niet zonder kleerscheuren ervan afgekomen helaas.
Maar dan komt nu mijn vraag:
Mijn voorlamp is van de fiets gebroken (Batavus e-Dinsdag 2018).
Ik wil nu zelf een andere lamp erop zetten, zoals de Axendo 40 XE. Maar hoe sluit je dat aan als je gewoon 2 draden hebt?
Volgens de handleiding moet het met wat connectors (CC02?), zitten die er dan bij?
Handleiding: https://spanninga.com/wp-content/uploads/2021/10/AXENDO-40-XE-instruction-manual.pdf
Iemand met ervaring met het plaatsen van zo'n lamp? @roffeltjes
In het begin wat minder intensief gebruik van gemaakt (als dat ik zou willen) wegens nieuwe baan en toch wat minder energie over te hebben. Dus ook vooral alleen gebruikt voor kleine afstanden naar werk en wat boodschappen (elke keer <5km).
Van het weekend de vrouw een Gazelle Paris C7 HMB (300wh) gekocht. Ze wilde toch liever een iets lagere prijsklasse En fietst sowieso alleen op eco stand dus vond de 300wh ook wel voldoende. En had na wat proefritjes een goed gevoel bij deze.
Nu van het weekend eindelijk een paar grotere ritten gemaakt. Want ja het is toch wel gezelliger fietsen met zijn tweeën dan alleen. (en ook het kopje koffie drinken bij de strandtent leuker met zijn tweeën).
Nu toch ook wel wat kleine zorgen gekregen. Had al het gevoel dat mijn Multicycle niet de 'beloofde' radius haalde. En al helemaal niet de verwachte radius (wat het scherm afgeeft). Maar na dit weekend toch wel beetje geschrokken. Bij de middelste ondersteuning (Normal) maar 55km kunnen fietsen na hem helemaal vol te hebben geladen.
En de Gazelle van de vrouw had nog energie over.
Ben dan ook vanmiddag nog even bij de fietsenmaker geweest waar we de fietsen hebben aangeschaft. Die was weinig geïnteresseerd en gaf alleen aan: "Jaaaaa, die shimanos geven ook wel een hogere radius aan dan dat ze echt kunnen'. En "met 400wh zou het verschil inderdaad niet zo veel zijn met de Gazelle". Na wat kletsen gaf hij aan dat ik het beste de accu helemaal leeg moest fietsen, dan helemaal vol opladen en alleen daarna alleen in de hoogste ondersteuning fietsen. En dan de gemaakte km's door moest geven. Dan zou hij hiermee kunnen zien of alles wel naar behoren werkt. Heb geprobeerd om nog aan te geven dat ik een 500wh heb en maar 55km met de middelste stand kon. Maar dit leek niets uit te maken helaas.
Inmiddels de fiets echt helemaal leeg gereden en hangt nu aan de lader helemaal opgeladen tijdens het wk kijken en dit te typen en dan hopen dat we er wijzer uit worden. Want van de geadverteerde 100km door de verkoper (en 123 km van het scherm) naar 55 is toch wel een erg groot verschil.
(Accu is pas 3x opgeladen sinds aankoop. Range; High: 88km, Normal: 123km en Eco: 176km volgens scherm na vol te hebben geladen).
Blijft verder wel echt een heel fijn fietsje, niks te klagen over comfort of ondersteuning (alleen de max km).
Misschien dat er wat medetweakers met ook een Multicycle Voyage EMi en/of een Shimano STEPS E6100 middenmoter met 500wh zijn die hun radius eens willen delen. (Heb natuurlijk ook gezocht in het topic en kom dan toch ruim 100km van laurens0619 met volle ondersteuning tegen maar vind zo 1-2-3 niet veel andere die de gereden km's opgeven).
Gezien de reactie van de fietsenmaker is het eerste wat bij mij opkomt.vanhorck schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:31:
..... Multicycle Voyage EMI (500wh) .,,,,,. Bij de middelste ondersteuning (Normal) maar 55km kunnen fietsen.... "met 400wh .....
Is de meegeleverde accu wel 500Wh? Het zou erop moeten staan.
100km zou nl redelijk zijn bij lage ondersteuning (eco) Eea is wel afhankelijk van de buitentemperatuur.
Range volgens het scherm is niet geheel betrouwbaar en niet meer dan een geschatte indicatie.
Je eigen gewicht en weer spelen een zeer grote rol hierin mee.
Mijn vader rijdt op een Unibike Energy met E6100 en 625Wh en haalt daarmee al een paar keer 200-en-een-beetje échte kilometers op Eco.vanhorck schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:31:
Kleine anderhalve maand trotse eigenaar van een Multicycle Voyage EMI (500wh). Had bij de lokale fietsenmaker verschillende fietsen geprobeerd (kleine ronde fietsen). En met het verkooppraatje uiteindelijk voor dit model gegaan.
In het begin wat minder intensief gebruik van gemaakt (als dat ik zou willen) wegens nieuwe baan en toch wat minder energie over te hebben. Dus ook vooral alleen gebruikt voor kleine afstanden naar werk en wat boodschappen (elke keer <5km).
Van het weekend de vrouw een Gazelle Paris C7 HMB (300wh) gekocht. Ze wilde toch liever een iets lagere prijsklasse En fietst sowieso alleen op eco stand dus vond de 300wh ook wel voldoende. En had na wat proefritjes een goed gevoel bij deze.
Nu van het weekend eindelijk een paar grotere ritten gemaakt. Want ja het is toch wel gezelliger fietsen met zijn tweeën dan alleen. (en ook het kopje koffie drinken bij de strandtent leuker met zijn tweeën).
Nu toch ook wel wat kleine zorgen gekregen. Had al het gevoel dat mijn Multicycle niet de 'beloofde' radius haalde. En al helemaal niet de verwachte radius (wat het scherm afgeeft). Maar na dit weekend toch wel beetje geschrokken. Bij de middelste ondersteuning (Normal) maar 55km kunnen fietsen na hem helemaal vol te hebben geladen.
En de Gazelle van de vrouw had nog energie over.
Ben dan ook vanmiddag nog even bij de fietsenmaker geweest waar we de fietsen hebben aangeschaft. Die was weinig geïnteresseerd en gaf alleen aan: "Jaaaaa, die shimanos geven ook wel een hogere radius aan dan dat ze echt kunnen'. En "met 400wh zou het verschil inderdaad niet zo veel zijn met de Gazelle". Na wat kletsen gaf hij aan dat ik het beste de accu helemaal leeg moest fietsen, dan helemaal vol opladen en alleen daarna alleen in de hoogste ondersteuning fietsen. En dan de gemaakte km's door moest geven. Dan zou hij hiermee kunnen zien of alles wel naar behoren werkt. Heb geprobeerd om nog aan te geven dat ik een 500wh heb en maar 55km met de middelste stand kon. Maar dit leek niets uit te maken helaas.
Inmiddels de fiets echt helemaal leeg gereden en hangt nu aan de lader helemaal opgeladen tijdens het wk kijken en dit te typen en dan hopen dat we er wijzer uit worden. Want van de geadverteerde 100km door de verkoper (en 123 km van het scherm) naar 55 is toch wel een erg groot verschil.
(Accu is pas 3x opgeladen sinds aankoop. Range; High: 88km, Normal: 123km en Eco: 176km volgens scherm na vol te hebben geladen).
Blijft verder wel echt een heel fijn fietsje, niks te klagen over comfort of ondersteuning (alleen de max km).
Misschien dat er wat medetweakers met ook een Multicycle Voyage EMi en/of een Shimano STEPS E6100 middenmoter met 500wh zijn die hun radius eens willen delen. (Heb natuurlijk ook gezocht in het topic en kom dan toch ruim 100km van laurens0619 met volle ondersteuning tegen maar vind zo 1-2-3 niet veel andere die de gereden km's opgeven).
Dat is onder ideale omstandigheden:
- Grotere accu
- Smalle 37mm banden
- Misschien iets lichtere fiets
- Mijn vader is niet zo groot
- Hij had daarbij steeds weinig wind en ideale temperaturen
- De Unibike Energy heeft een automaat, dus elke keer in een licht verzet wegfietsen
- Mijn vader maakt er een spot van lekker zuinig te fietsen
Ik ben nog geen Bosch of Shimano accu tegen gekomen die minder Wh had dan opgegeven. Dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ze kunnen nadat je de accu een paar keer leeg gefietst hebt je accu ook exact opmeten. Dan weet je het zeker, en kun je (waarschijnlijk) verder kijken naar invloeden buiten de accu om.
off-topic.Noord27 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:08:een gewone griep zo hard binnen komt.
Een echte griep is geen grap... Niet voor niets dat mijn werkgever elk jaar no questions asked griepprikken uitdeelt. In 2018 was ik zo ook een paar weken ziek en net zo lang herstellende (en sindsdien haal ik dus ook die prik).
Vooral rustig aan met de hartslag, echt even wachten met sporten tot je helemaal bent herstelt.
Ja wilde niet te veel ingaan op hoe het ging bij de fietsenmaker. Was helaas ook niet 1 van de 2 verkopers van de fietsen zelf maar een voor ons nieuw iemand.elinx schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:11:
[...]
Gezien de reactie van de fietsenmaker is het eerste wat bij mij opkomt.
Is de meegeleverde accu wel 500Wh? Het zou erop moeten staan.
100km zou nl redelijk zijn bij lage ondersteuning (eco) Eea is wel afhankelijk van de buitentemperatuur.
Range volgens het scherm is niet geheel betrouwbaar en niet meer dan een geschatte indicatie.
Tot nu toe de fiets opgeladen met de accu nog in het frame. Wilde net dus proberen om de accu eruit te halen om te checken, maar dit gaat met geen mogelijkheid. Boekje er nog bij gepakt en vrouwlief het ook laten proberen zonder input van mij. Hier dus zeker maandag even mee naar de fm. Misschien dat hier het e.e.a niet goed aansluit wat voor vermindering van capaciteit zorgt (hoop doet leven

En toch nog kleine reactie op het geschatte bereik. Natuurlijk snap ik dat het niet perfect is. Maar bij de laatste 5km naar hguis vandaag gaf hij aan nog 34km te kunnen. Eenmaal thuis, dus na die 5km, was het nog 1km. Onderweg werkt het het dan wel weer netjes bij. Elke km is er 5 op het geschatte scherm zeg maar.
Noem je me nou dik?Roos79 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:40:
En die range is bij het perfecte gewicht en het perfecte geen wind en kou fiets weer @vanhorck
Je eigen gewicht en weer spelen een zeer grote rol hierin mee.
Ik wist dat gewicht en kou een factor zijn. Maar ben wel erg verbaast dat dit ~50% van de opgegeven km's is. En dan ook wel jammer dat de verkoper dit niet heeft benadrukt, ondanks mijn meerdere vragen rondom het topic bereik. Sterker ik zou toch zeker 100km met een volle accu kunnen fietsen.
Vanwege de kou de fiets ook zoveel mogelijk binnen gezet, en het laden altijd binnen gedaan omdat het al koud is buiten/schuur.
Hopelijk met meer fietsen dat gewicht wat omlaag krijgen
Morgen een grote ronde fietsen weer zodat ik een deuk in de nieuwe acculading krijg zodat ik snel met de resultaten naar de fm kan.
Ik laat de andere quotes toch even staan maar de tool waar je naar linkt geeft toch wel een andere inzicht dan dat ik eerst dacht. Wel bijzonder hoeveel invloed verschillende zaken kunnen hebben op het totale bereik.Foxhill schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:13:
[...]
Mijn vader rijdt op een Unibike Energy met E6100 en 625Wh en haalt daarmee al een paar keer 200-en-een-beetje échte kilometers op Eco.
Dat is onder ideale omstandigheden:Het klinkt alsof jij met lage temperatuur, dicht aan de kust (wind?) met een nieuwe accu misschien wel het uiterste minimale aantal kilometers hebt gevonden. Het is niet zo dat Shimano minder zuinig is, in mijn ervaring juist zelfs zuiniger dan Bosch. Wel kan de actieradius erg veel verschillen afhankelijk van gebruik. Probeer dat maar eens in deze tool van Bosch.
- Grotere accu
- Smalle 37mm banden
- Misschien iets lichtere fiets
- Mijn vader is niet zo groot
- Hij had daarbij steeds weinig wind en ideale temperaturen
- De Unibike Energy heeft een automaat, dus elke keer in een licht verzet wegfietsen
- Mijn vader maakt er een spot van lekker zuinig te fietsen
Ik ben nog geen Bosch of Shimano accu tegen gekomen die minder Wh had dan opgegeven. Dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ze kunnen nadat je de accu een paar keer leeg gefietst hebt je accu ook exact opmeten. Dan weet je het zeker, en kun je (waarschijnlijk) verder kijken naar invloeden buiten de accu om.
En inderdaad de omstandigheden van onze grote test dit weekend was dan ook verre van ideaal. Koud en toch redelijk wat wind hier in het mooie Zeeuwse landschap. 1m90 met 90-100kg. Dikkere banden. En niet gebruik gemaakt van de automatische versnelling, wat misschien toch ook de kleine beetjes verschillen t.o.v elke keer op versnelling 7 of 8 wat moeizamer wegfietsen vanuit stilstand.
Alsnog vind ik 55km met een volle accu weinig, maar dat ik inderdaad de 123km niet haal is dan ook wel logisch. Vrouw had ook nog een goed idee om eens een acculading te wisselen van fiets en kijken hoeveel km's zij met de Multicycle kan maken. Vond ik ook nog wel een goed idee mocht er bij de fietsenmaker niets van komen.
In ieders geval allen bedankt voor het meedenken en reactie. Zijn toch dure aankopen met bepaalde verwachtingen.
Hoe doen jullie dat, hoe voorkom je dat iemand die een proefrit wil maken er met de fiets vandoor gaat?
Bij een auto rij je gewoon mee, maar achterop de fiets meerijden gaat niet echt…
[ Voor 17% gewijzigd door Hippe Lip op 04-12-2022 07:19 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Zelf nooit gedaan, maar ik zou kijken of de tester bv zijn identiteitsbewijs achter kan laten. Of als de deal cash is het geld gewoon al bij jou achter laten (al hou ik zelf niet van cash dus zou dat lastiger zijn). Eventueel filmpje maken waarop je het onderpand wisselt en de afspraak bevestigt.Hippe Lip schreef op zondag 4 december 2022 @ 07:01:
Recent heb ik een nieuwe ebike gekocht. Mijn vorige wil ik nu via Marktplaats verkopen.
Hoe doen jullie dat, hoe voorkom je dat iemand die een proefrit wil maken er met de fiets vandoor gaat?
Bij een auto rij je gewoon mee, maar achterop de fiets meerijden gaat niet echt…
Gamertag: FinrazielNL
ga een paar keer de accu tot bijna leeg rijden en laad het daarna tot 100% op. Het kan zijn dat de weergave dan weer meer realistisch is. Een bms kan moeten leren wat het bereik is en daarvoor is en paar keer de limieten opzoeken nodig.vanhorck schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:23:
[...]
Morgen een grote ronde fietsen weer zodat ik een deuk in de nieuwe acculading krijg zodat ik snel met de resultaten naar de fm kan.
Ik rijd een Swapfiets power 1. Dus 1 versnelling. Dat ding is zo utilitair voor mij en niet mijn eigendom, dat ik zelfs even moest nadenken wat er nu precies op zit van motor/batterij. Ik heb het even opgezocht, en het is idd een E6100 van Shimano.vanhorck schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:31:
Batterij 418 Wh, en zelf geven ze aan als bereik: 40-80km.
Het hangt bij fietsen echt enorm af van lengte (weerstand), weer (wind = weerstand), je gewicht en temperatuur. En hoeveel bijstand van de motor je vraagt. Ik merk duidelijk dat ik in de winter veel minder ver kom met m’n batterij.
Ik heb een traject van ongeveer 25km per dag. In de zomer haal ik gemakkelijk 2 dagen met nog een beetje over (maar niet genoeg om nog 1 traject van +-12km te doen). Dus laat ons zeggen 60(?) km. In de winter moet ik elke dag opladen. Uit voorzorg, omdat ik net aan 2 dagen (50km) kan halen zonder veel overschot. Onlangs moest ik even omrijden voor een boodschap, had ‘s nachts niet opgeladen en was net niet voldoende.
Geen slechte cijfers denk ik dan. Ik ben ook vrij groot dus ik vang wel redelijk wat wind. Ik rijd altijd op maximum bijstand, het is forensen en wil me dus gewoon niet vermoeien. Op een elektrische fiets wil ik altijd maximum bijstand, en vind die ‘eco’ modus maar niets. Waarom koop/gebruik je dan een elektrische fiets? Eco modus voelt als net genoeg om de extra weerstand van de motor op nullast en het extra gewicht van de fiets te compenseren. Daarom vind ik al die claims van 120+ km voor elektrische fietsen met 500 Wh op eco stand flauwe en bedenkelijke marketing. Beetje de megapixel nonsens bij compact camera’s 10 jaar geleden. Doet het goed op het bordje bij de fiets en de reclame, maar enkel dus in ideale omstandigheden (zomer, warm, plat, 20km/u, eco stand)
Zoals bij alles elektrisch (auto’s, motoren, fietsen…), geadverteerde range maal x 70% doen, en dan heb je iets realistisch. De rest is consumenten ‘bedrog’ (gechargeerd, vooral bij auto’s is het niet zo dramatisch gesteld. Onrealistisch, zeker, maar wel genormeerd dus te vergelijken tussen verschillende wagens)
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam