Bubbleblower1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:46:
[...]
Omdat het de actieradius met minstens 15% vergroot of nog meer als ik met minder ondersteuning rijd of onderweg pauzeer en die extra kilometers heb ik echt nodig, ik zoek al jaren naar een fiets met een fatsoenlijke actieradius.
Ik durf met redelijke grote zekerheid te stellen dat juist tijdens het fietsen dit nauwelijk winst opleverd (
zo niet verlies) omdat je veel wind gaat pakken (die platen zijn windhappers) juist dat is waar al die watts aan opgaan:
Overwinnen van luchtweerstand. Ja, ook als je onder de vijftien kmpu gaat
Als je verder wil en je hebt al twee accu's dan ontkom je er eigenlijk niet aan om dieper te gaan zitten en om strakke wieler kleding aan te gaan doen. Je kan ook denken aan een triathlon stuur voor de lange rechte stukken, maar ook dan wil je gewoon fixe drop hebben.
Om maar aan te geven; ik kwam met mooi weer met een Razer 125km en 395wh op eco (zelfs een klein stukje medium) inclusief de helft met een lege platbodem wagen erachter. Wel in strak wielerpakje en compleet plat op het stuur gelegen (toen kon ik dat nog^^).
Met 1200wh zou 250km ook met een onzuinige Bosch mgelijk moeten zijn. Dat is tien uur fietsen

Sterker nog, als je 20kmpu zou fietsen zou de 300km ook nog wel eens dichtbij moeten kunnen komen.
En je moet met een soorgelijk bereik echt wel in een heel vreemd gebied zijn (the middle of nowhere in centraal Frankrijk?) wil je dan niet ergens een cafe kunnen vinden waar je met een snellader in een uurtje er veel meer bijpompt dan die zonnecellen. En dan heb je nog dingen als bewolking, vocht etc. Leuk hobby project , maar niet logisch voor een gewone fiets.
Waar dit WEL kan bijdragen is een velomobiel waarbij de cellen zijn geintegreerd in de schil, waardoor je luchtweerstand miniem wordt en je toch een flink oppervlak weet te coveren.
[
Voor 9% gewijzigd door
roffeltjes op 13-11-2022 13:29
]