Bedankt voor je uitgebreide reactie!espresso schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:04:
[...]
Gefeliciteerd, goeie keuze! Heb zelf ook een Touring Hybrid, geweldige fiets, veel waar voor je geld.
Heeft ie zoveel korting gegeven dat er geen slot meer bij kan?
Als jouw fiets met een XPlus accuslot wordt geleverd dan is de mooiste oplossing een ABUS SHIELD 5755L XPlus (https://www.abus.com/nl/V...sloten/SHIELD-5755L-XPlus). Die bestel je dan gelijksluitend met de XPlus codekaart die bij je fiets komt. Nadeel is de levertijd, hij moet uit de fabriek in Duitsland komen. Als je een tijdelijk slot hebt dan zou ik dat sterk aanraden, want één sleutel voor je fiets vind ik persoonlijk erg handig.
Let wel op dat je de R-versie van het slot bestelt, niet de NR (non retaining), de NR is namelijk zonder ART-keurmerk.
Ander slot dat zeker past is een AXA Block XXL (daar kwam mijn fiets mee), door beide sloten kun je een ketting halen, maar ik persoonlijk zou geen AXA slot willen met al die verhalen. XPlus is bovendien zo'n beetje de beste cilinder die je kunt hebben op een ringslot.
Ik kon hem nu voor 2079 kopen en de baas betaald dan nog 20 procent van die 2079. Gaat allemaal online dus iets onderhandelen kon helaas niet, maar ik mag niet klagen lijkt mij.