Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 123 ... 229 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jay-v schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:52:
Ook ik ben opzoek naar een e-bike voor woon-werkverkeer. Momenteel fiets ik zo'n 100KM per week. Binnenkort waarschijnlijk zelfs iets meer.

Liefst:
  • middenmotor
  • riem
  • verwijderbare accu
  • torque sensor
  • hydraulische schijfremmen
  • 61cm frame
  • bagage drager voor (voor mijn rugzak en evt boodschappen)
Momenteel fiets ik al een paar jaar op een normale Cortina transport fiets (u4 mannen model) en dat bevalt me uitstekend. Stevig, eenvoudig in onderhoud, geen nutteloze features.

Het uiterlijk van de e-blau spreekt me wel aan. Zoals eerder hier vermeld kan ik alleen weinig over de Dapu motor vinden.

Daarnaast lijkt het model slecht leverbaar (6+ maanden) en kan ik nergens een proefrit maken. Vind het dus nogal een gok.

Iemand meer ervaring?
Je wil je fiets echt dagelijks gebruiken, dan wil je iets wat betrouwbaar is, en waarvoor je snel service kan regelen.

Ga dus rustig naar een lokale FM en zeg hem wat je zoekt, en probeer een paar fietsen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

bakkie1985 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:02:
[...]

Jouw wensen klinken als: probeer eens een Gazelle C8 HMB belt 2022 (400 of 500w). Deze is ook redelijk leverbaar volgens mij. Echter blijft fietsen en houding iets persoonlijks. Ik zou eens naar 12go of Mantel gaan, daar kun je echt vanalles proberen en erachter komen wat jou past.
Thanks, ik ga inderdaad maar eens langs Mantel. Die Gazelle heeft geen front-carrier en heeft volgens mij ook geen mogelijkheid daar voor. Dat is voor mij een absolute must.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:41
Wellicht kunnen jullie mij of nja meer mijn vrouw helpen :-)
Momenteel heeft mijn vrouw een Trek TM1 uit 2017 of 2018. Deze bevalt eigenlijk niet (meer) en zeker niet wanneer we samen gaan fietsen. Ze moet altijd net wat harder d’r best doen dan ik…
Aankomend jaar wil mijn vrouw een nieuwe e-bike aanschaffen. Dit moet een goede moederfiets worden. Het voordeel van een moederfiets is de lagere instap, het stuurslot en een dubbele standaard.

Naast dat het een moederfiets moet zijn, moet het ook gewoon een goede e-bike zijn: Bosch Active Plus middenmoter (of vergelijkbaar), kwalitatief goede remmen (Zeker met zo’n kleintje erbij).
Ikzelf heb een Sparta M8B uit 2019 en die bevalt super goed… zij moet zomeren wel lekker mee kunnen komen :-)

De enige die ik zelf kan vinden is de Gazelle Bloom C7 HMS, maar die heeft een Shimano Steps motor wat mij niet zoveel zegt. Met een bosch motor lijkt niet te bestaan…

Mensen hier met goede of minder goede ervaringen en hoe verhouden de motoren van Shimano en Bafang zich tegenwoordig met die van Bosch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crimby schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:20:

Mensen hier met goede of minder goede ervaringen en hoe verhouden de motoren van Shimano en Bafang zich tegenwoordig met die van Bosch?
Shimano en Bosch zijn beide goed A-merken, en je kan ze beiden als betrouwbaar en robuust aanzien.
Het rijgedrag kan wat verschillend zijn, maar het zijn beiden middenmotoren met krachtsensor, dus verwacht geen hemelsbrede verschillen.

Gewoon eens testrijden en kijken of het je bevalt.

Bafang ken ik niet genoeg om iets over te zeggen.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:41
Tommie12 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:54:
[...]

Shimano en Bosch zijn beide goed A-merken, en je kan ze beiden als betrouwbaar en robuust aanzien.
Het rijgedrag kan wat verschillend zijn, maar het zijn beiden middenmotoren met krachtsensor, dus verwacht geen hemelsbrede verschillen.

Gewoon eens testrijden en kijken of het je bevalt.

Bafang ken ik niet genoeg om iets over te zeggen.
Thanks! Geeft al wat meer mogelijkheden :-)

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36
Jay-v schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:52:
Ook ik ben opzoek naar een e-bike voor woon-werkverkeer. Momenteel fiets ik zo'n 100KM per week. Binnenkort waarschijnlijk zelfs iets meer.

Liefst:
  • middenmotor
  • riem
  • verwijderbare accu
  • torque sensor
  • hydraulische schijfremmen
  • 61cm frame
  • bagage drager voor (voor mijn rugzak en evt boodschappen)
Vergeet dan niet een proefritje te maken op de LekkerBikes Amsterdam GT. Ik had zo'n beetje dezelfde verlanglijst en ben erg tevreden over de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:04
@roffeltjes Wellicht heb jij nog tips:

Normaal gesproken koop ik altijd bij de fietsenmaker, maar de fiets die ik nu zoek is daar niet te koop. Nu heb ik via via een aanbod gekregen op een jong gebruikte 2e hands met zeer weinig KM. Hoe zou jij zorgen dat je die in onderhoud krijgt bij je huidige fietsenmaker. We hebben het over een aankoop verschil van ruim 2k-2.5k. Dus het is niet bepaald gerommel in de marges.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-09 06:57
BasvanS schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:38:

Normaal gesproken koop ik altijd bij de fietsenmaker, maar de fiets die ik nu zoek is daar niet te koop. Nu heb ik via via een aanbod gekregen op een jong gebruikte 2e hands met zeer weinig KM. Hoe zou jij zorgen dat je die in onderhoud krijgt bij je huidige fietsenmaker. We hebben het over een aankoop verschil van ruim 2k-2.5k. Dus het is niet bepaald gerommel in de marges.
Gewoon even langs gaan en vragen. Zonder hier te discussiëren over wat en waarom: de meeste fietsenmakers onderhouden alle gangbare merken die elders gekocht zijn. Zeker als ze niet hebben wat je zoekt en je het ze zelfs vraagt. Iedereen die bij ons weggaat omdat ik even niet de juiste gebruikte fiets heb zeg ik ook: kom gerust terug voor onderhoud als je elders wat vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:21
Foxhill schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:26:
[...]

Gewoon even langs gaan en vragen. Zonder hier te discussiëren over wat en waarom: de meeste fietsenmakers onderhouden alle gangbare merken die elders gekocht zijn. Zeker als ze niet hebben wat je zoekt en je het ze zelfs vraagt. Iedereen die bij ons weggaat omdat ik even niet de juiste gebruikte fiets heb zeg ik ook: kom gerust terug voor onderhoud als je elders wat vind.
Dit! Gewoon even overleggen, dat vind je zelf toch ook prettig?

Niet om "toestemming te vragen", maar communiceren, wie weet heeft hij nog een tip (let op zus en zo). Ik ben zelf ook altijd bereid een stapje harder te lopen als iemand viendelijk informeert ipv iets bij mij over de schutting kiepert.

Werkt trouwens ook bij de kaasboer, slager, etc. Niet storen als het druk is, maar als het rustig is even een (kort!) vriendelijk gesprek aanknopen maakt het voor iedereen leuker. De kans dat je dan de volgende keer geattendeerd wordt op dat speciale kaasje is dan aanzienlijk groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BasvanS schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:38:

Mijn FM doet dit wel als je het vraagt, en die fiets van een beetje degelijk merk is. Lidl fiets moet je niet mee aan komen.

Over welke fiets gaat het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Tommie12 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:55:
[...]

Mijn FM doet dit wel als je het vraagt, en die fiets van een beetje degelijk merk is. Lidl fiets moet je niet mee aan komen.

Over welke fiets gaat het?
Een R&M Multicharger, 2 jaartjes oud, nog geen 2k KM. Met riem en Enviolo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BasvanS schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:02:
[...]

Dan denk ik dat je een superprijs hebt onderhandeld.
Prima fiets, en goede componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28
Goedemorgen,

Voor mijn vrouw hebben we de Batavus Dinsdag E-GO Exclusive Classic gisteren opgehaald. Die van mij (de gewone Exclusive, niet de Exclusive Classic) wordt pas maart volgend jaar geleverd.
Het is een mooie degelijke fiets. Alleen vroeg ik me af of het normaal is dat de verlichting niet is uit te zetten via het Bosch Intuvia display, ook niet door de lichtknop een aantal seconden ingedrukt te houden. De verlichting schakelt alleen uit als op de aan/uit knop van het display gedrukt wordt.

Ook wij kregen trouwens het advies de accu drie keer volledig leeg te rijden en weer volledig op te laden.

[ Voor 16% gewijzigd door witterholt op 16-09-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
BasvanS schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:02:
[...]

Dat is geen merk waar normaal gesproken een fietsenmaker zijn hoofd voor omdraait.
R&M is goed in elkaar gezet en maakt net als andere A-merken gewoon gebruik van standaard onderdelen. Onderhoud is dus heel goed te doen.

Als je fietsenmaker moeilijk gaat doen over onderhoud omdat de fiets daar niet gekocht is, moet je gauw een andere fietsenmaker zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Athome schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:40:
[...]

Dat is geen merk waar normaal gesproken een fietsenmaker zijn hoofd voor omdraait.
R&M is goed in elkaar gezet en maakt net als andere A-merken gewoon gebruik van standaard onderdelen. Onderhoud is dus heel goed te doen.

Als je fietsenmaker moeilijk gaat doen over onderhoud omdat de fiets daar niet gekocht is, moet je gauw een andere fietsenmaker zoeken.
Bedankt voor de feedback, ik verwacht ook niet dat hij moeilijk doet, maar het is voor mij iets 'nieuws' - Een tweede hands fiets kopen :+. Wil met de juiste verwachtingen het gesprek aangaan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 21-08 13:10

Belgar

Archmaster ranzige code..

Spreek gewoon af met de FM dat je meteen een grote beurt laat doen zodra je de fiets hebt. alles laten testen riem afstellen etc. kost je misschien 50 euro extra op je besparing van 2k en dan heb je meteen een goede baseline.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50
verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door maartend op 16-09-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Belgar schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:33:
Spreek gewoon af met de FM dat je meteen een grote beurt laat doen zodra je de fiets hebt. alles laten testen riem afstellen etc. kost je misschien 50 euro extra op je besparing van 2k en dan heb je meteen een goede baseline.
Goed plan, wellicht gewoon een onderhouds plan aanschaffen die je normaal "gratis" bij een nieuwe fiets krijgt.. kun je de eerste 2/3/4 skippen, maar beurtje 4/5/6 gewoon afnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
witterholt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:35:
Goedemorgen,

Voor mijn vrouw hebben we de Batavus Dinsdag E-GO Exclusive Classic gisteren opgehaald. Die van mij (de gewone Exclusive, niet de Exclusive Classic) wordt pas maart volgend jaar geleverd.
Het is een mooie degelijke fiets. Alleen vroeg ik me af of het normaal is dat de verlichting niet is uit te zetten via het Bosch Intuvia display, ook niet door de lichtknop een aantal seconden ingedrukt te houden. De verlichting schakelt alleen uit als op de aan/uit knop van het display gedrukt wordt.

Ook wij kregen trouwens het advies de accu drie keer volledig leeg te rijden en weer volledig op te laden.
Als de verlichting vanuit de motor gevoed wordt kan je fietsenmaker de functie van de lichttoets wijzigen.

Omdat je zegt dat het licht uit gaat met de fiets zit het inderdaad op de motor, en niet op batterij of naafdynamo aangesloten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
BasvanS schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:39:
[...]

Goed plan, wellicht gewoon een onderhouds plan aanschaffen die je normaal "gratis" bij een nieuwe fiets krijgt.. kun je de eerste 2/3/4 skippen, maar beurtje 4/5/6 gewoon afnemen..
Geen fan van...
De basisdingen op zo'n fiets kan je gewoon zelf, en gaat niet verder dan "controleren".

Wat ik om de zo veel tijd overloop is:
- banden oppompen
- spaken even overlopen om te zien of er niks los zit
- wielen, balhoofd, trapas en pedalen op speling nakijken
- dikte remblokjes - werking remmen
- staat riem en eventueel wat siliconenspray er op
- poetsen

Dit kan iedereen controleren, en als er iets mis is, dan ga je naar de FM als je het zelf niet wil of kan herstellen.

Ik ga echt geen 50 of 100€ per jaar betalen voor meestal maar 10-15' werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Foxhill schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:53:
[...]

Als de verlichting vanuit de motor gevoed wordt kan je fietsenmaker de functie van de lichttoets wijzigen.

Omdat je zegt dat het licht uit gaat met de fiets zit het inderdaad op de motor, en niet op batterij of naafdynamo aangesloten.
Dus als ik het goed begrijp zit er nu een andere of geen functie onder de lichttoets en kan de fietsenmaker dit (terug?) wijzigen naar de standaard lichtfunctie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
witterholt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:45:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zit er nu een andere of geen functie onder de lichttoets en kan de fietsenmaker dit (terug?) wijzigen naar de standaard lichtfunctie?
Dat klopt. Bijna zeker, je fietsenmaker kan het checken. De lichttoets doet dan nu niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
witterholt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:35:
AFAIK is één keer genoeg, drie keer lijkt me onzin, maar laten we @jimh307 er maar weer eens bijroepen :+

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:29
Knip, offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 17-09-2022 16:41 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Daar is ie dan :)

Dat 3 maal leegrijden verhaal is gestaafd zodat de range indicator 'iets' nauwkeuriger wordt, maar het blijft het beste om soms de accu wel helemaal leeg te fietsen. Dit is dan meer om het gedrag te leren kennen van de accu wanneer deze bijna leeg is. Geen enkele indicator is 100% nauwkeurig en dit 3 maal achtereen totaal ontladen is uit onwetendheid.
Als je de accu op tijd oplaad en als je de accu eens per kwartaal wel helemaal leeg fietst dan is er niets aan de hand. Dat eens per kwartaal leegrijden dient 2 functies:
>Je weet wanneer de accu ermee stopt en dit leert je hoe ver je kunt komen'
>Je komt er dan achter of alle cellen goed matchen en niet dat de accu te vroeg een cut-off geeft

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jimh307 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:50:
>Je komt er dan achter of alle cellen goed matchen en niet dat de accu te vroeg een cut-off geeft
En wat kun je dan met die kennis? Behalve de cut off als het nieuwe nulpunt beschouwen.
(Gelukkig loopt mijn accu voorlopig volledig voorspelbaar naar 0)

• Athome
Goede vraag.

• BasvanS
Iemand nog tips voor de proefrit van 2e hands ebike? Waar let ik op?

Gaat dus om een belt drive, Enviolo, Riese & Muller, Bosch kiox, dubbele accu.

• jimh307
  • Niet online
jodeltje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:51:
[...]

En wat kun je dan met die kennis? Behalve de cut off als het nieuwe nulpunt beschouwen.
(Gelukkig loopt mijn accu voorlopig volledig voorspelbaar naar 0)
Door de accu eens per kwartaal leeg te fietsen kun je vroeg al ontdekken dat een accu slechter wordt. Mensen die hun accu nooit leegfietsen laden de fiets al op als er nog 1/3 inzit. Door hem bewust eens per kwartaal leeg te fietsen kun je veranderend gedrag vroegtijdig opsporen.

• jodeltje
  • Niet online
jimh307 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:05:
[...]

Door de accu eens per kwartaal leeg te fietsen kun je vroeg al ontdekken dat een accu slechter wordt. Mensen die hun accu nooit leegfietsen laden de fiets al op als er nog 1/3 inzit. Door hem bewust eens per kwartaal leeg te fietsen kun je veranderend gedrag vroegtijdig opsporen.
Sorry dat ik zo doorzeur, maar je weet dan dus dat je accu minder wordt, moet je daar vervolgens dan ook rekening mee houden? Door bijvoorbeeld juist níet meer leeg te rijden, of iets anders? Of is het gewoon handig om te weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
BasvanS schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:54:

- Uiteraard moet alles gewoon werken. Dat is belangrijkste.
- De staat van de fiets moet netjes zijn. Zie je op plekken waar je niet verwacht al de nodige beschadigingen, kan de fiets een verleden hebben.
- Controleer speling op het balhoofd. Zou bij een jonge fiets niet mogen. Zegt ook iets over onderhoud (gemist)
- Controleer spanning van de riem en ga tijdens de proefrit eens stevig versnellen bij lage ondersteuning. Tijdens deze test mag de riem niet of weinig bijgeluiden geven. Een riem zit t.o.v een ketting vrij strak gespannen.
- Om de accu te controleren op juiste actieradius is een proefrit te kort voor. Controleer ook of beide accu's zichtbaar zijn op het kiox display. Verder verwacht ik weinig problemen met de accu's. Maak afspraken over de accu's bij de aankoop.
- Bij Enviolo zou ik controleren of de kabel niet te zwaar loopt tijdens schakelen. Er zit verschil in kracht wanneer je tijdens schakelen nog trapt of de trappers stil houdt. Tevens controleren of de cadans konstant blijft en niet langzaam wegzakt. Dit laatste betekent dat er in versteller of intern in de naaf iets niet goed gaat.
-Schijfremmen kunnen piepen tijdens remmen maar moet tegelijkertijd wel goed remmen. Controleer of de schijven niet vettig zijn. Dit kan duiden op lekkage. Bij nat weer kunnen schijfremmen snel gaan piepen. Dat zegt dan weer helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
BasvanS schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:54:

De lijst van @Athome + even met losse handen fietsen. Als de fiets spoort en er geen geluidjes zijn kan je niet zoveel gebeuren.

Schade is jammer omdat je het bij een fiets niet zo makkelijk laat bijwerken zoals bij een auto, maar het kan ook niet zo veel kwaad.

Als je bij een consument koopt mogen er best bijvoorbeeld een versleten band of versleten remblokjes opzitten. Als de prijs we maar naar is.

Als je bij een winkel koopt moet alles gewoon in top staat zijn. Is er iets niet in nieuwstaat, laat ze dat dan voor je vervangen. En overleg hoe lang de garantie is. Een paar maand extra garantie vragen kost de winkel nauwelijks iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashKing
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-08-2023
Van de week twee nieuwe Huyser Maleo fietsen opgehaald.
Vandaag eindelijk droog en een tour gemaakt onderweg met mijn vrouw van fiets gewisseld.
Toen ik achter haar fietste zag ik dat mijn fiets niet spoort. :9
Thuis gekomen een rechte lat tegen het achterwiel gedrukt op ongeveer 15 cm hoogte het voorwiel staat dan 5 cm van de lat vandaan. Bij de fiets van mijn vrouw is dit 1 cm.
Bij onze oude fietsen van 30+ jaar oud is er nog geen papiertje tussen te krijgen en zo hoort het volgens mij.

Mijn vragen;
Is dit een Huyser issue of komt dit ook bij andere vergelijkbare fietsenmerken voor?
Wat is er aan te doen 5 cm is denk ik met geen enkele aanpassing te corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Tja, dan is m'n eerste check of het achterwiel wel recht in het frame zit....
Is dat wel zo , dan weet ik nog wel een heel simpel en effectief testje of het frame niet krom is...

[ Voor 39% gewijzigd door Keezx op 18-09-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:28
CashKing schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:19:
Van de week twee nieuwe Huyser Maleo fietsen opgehaald.
....
Thuis gekomen een rechte lat tegen het achterwiel gedrukt op ongeveer 15 cm hoogte het voorwiel staat dan 5 cm van de lat vandaan. Bij de fiets van mijn vrouw is dit 1 cm.....

Wat is er aan te doen 5 cm is denk ik met geen enkele aanpassing te corrigeren?
De voorvork of het frame is scheef of het achterwiel zit scheef in het frame.
Omdat het om nieuwe fietsen gaat zou ik het aan de verkoper voorleggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
jodeltje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:24:
[...]

Sorry dat ik zo doorzeur, maar je weet dan dus dat je accu minder wordt, moet je daar vervolgens dan ook rekening mee houden? Door bijvoorbeeld juist níet meer leeg te rijden, of iets anders? Of is het gewoon handig om te weten?
Ik noem het geen zeuren, maar nieuwsgierigheid :)

Mijn situatie als voorbeeld:

Zodra het 2e streepje neigt weg te gaan laad ik hem op. Dan zegt de indicator dat ik nog 10-20 km kán afleggen. Als ik hem telkens oplaad terwijl ik nog 10-20 km kan afleggen kom ik nooit te weten of ik dan ook daadwerkelijk 10-20 km nog kan halen. Het zou kunnen dat ik net een cut-off voor ben door hem te laden, echter kom je het dan nooit te weten en daar zit het 'm.

Mocht ik eens een inschattingsfout maken dan moet ik er wel op kunnen vertrouwen om hem nog iets leger te fietsen en daar kom ik alleen maar achter door hem daadwerkelijk leeg te trappen dicht bij huis. Dan weet ik dat ik bij de 10-20 km rest nog wat over heb.

Dus dan kan ik een betere schatting maken mocht de man aan de nood zijn, maar ik ga niet altijd zo laag zitten in de lading. Vaak laad ik hem al eerder op als ik naar mijn ouders is Oss fiets. Toch is de tocht van in totaal 33 km lekkerder te rijden met een verse volle accu. Ik hou er niet van om te moeten gokken van, "red ik dit nog wel of net niet".

Nu ik weet waar de cut-off bij mijn accu zit kan ik beter een marge inplannen en ik houd altijd 10 kilometer range aan als reserve en ik weet wáár die reserve hem zit. Dit geeft gemoedsrust en dit geeft me een indicatie mocht de accu fout gaan. Dan heb je meestal nog even want een vervanging kost veel tijd (schaarste), dus ik weet liever zo vroeg als mogelijk wanneer mijn accu slecht gaat worden. Ik heb dan meer tijdspanne om op een nieuwe accu te wachten dan dat ik er op het laatste moment achter kom dat de accu slecht wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
jimh307 schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:42:
[...]

Ik noem het geen zeuren, maar nieuwsgierigheid :)

Mijn situatie als voorbeeld:

Zodra het 2e streepje neigt weg te gaan laad ik hem op. Dan zegt de indicator dat ik nog 10-20 km kán afleggen. Als ik hem telkens oplaad terwijl ik nog 10-20 km kan afleggen kom ik nooit te weten of ik dan ook daadwerkelijk 10-20 km nog kan halen. Het zou kunnen dat ik net een cut-off voor ben door hem te laden, echter kom je het dan nooit te weten en daar zit het 'm.

Mocht ik eens een inschattingsfout maken dan moet ik er wel op kunnen vertrouwen om hem nog iets leger te fietsen en daar kom ik alleen maar achter door hem daadwerkelijk leeg te trappen dicht bij huis. Dan weet ik dat ik bij de 10-20 km rest nog wat over heb.

Dus dan kan ik een betere schatting maken mocht de man aan de nood zijn, maar ik ga niet altijd zo laag zitten in de lading. Vaak laad ik hem al eerder op als ik naar mijn ouders is Oss fiets. Toch is de tocht van in totaal 33 km lekkerder te rijden met een verse volle accu. Ik hou er niet van om te moeten gokken van, "red ik dit nog wel of net niet".

Nu ik weet waar de cut-off bij mijn accu zit kan ik beter een marge inplannen en ik houd altijd 10 kilometer range aan als reserve en ik weet wáár die reserve hem zit. Dit geeft gemoedsrust en dit geeft me een indicatie mocht de accu fout gaan. Dan heb je meestal nog even want een vervanging kost veel tijd (schaarste), dus ik weet liever zo vroeg als mogelijk wanneer mijn accu slecht gaat worden. Ik heb dan meer tijdspanne om op een nieuwe accu te wachten dan dat ik er op het laatste moment achter kom dat de accu slecht wordt. ;)
Glashelder, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Laatst online: 01-09 14:27
Tijdje mee aan het lezen en kan nog niet helemaal de informatie vinden. Enkele berichten voorbij zien komen over lange mensen maar nog geen geslaagde kopen.

Ik ben precies 2.00 meter lang en ga mij ook aan een nieuwe ebike wagen. Enkele vragen roept dat bij mij op:
- Waar moet ik precies op letten bij de Ebikes tegenwoordig?
- Zijn er andere tweakers hier die lang zijn en verschillende ervaring hebben?

Ik ben op zoek naar een goede fiets, redelijk strak design maar comfort is eigenlijk het belangrijkste. Zo vind ik VanMoof mooi maar het is qua ergo verschrikkelijk.
Heb een aantal merken die wel wat mooie fietsen hebben zoals QWIC, Ampler maar benieuwd of er nog andere merken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Bij merken als Ampler, Van Moof, Cowboy, etc. Geldt vooral: Weet wat je koopt, dat scheelt een teleurstelling.
Fietsen waar iemand van 2.00 meter gewoon lekker op kan fietsen zijn een stuk schaarser dan die voor gemiddelde Nederlander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
assn schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:52:
Ik ben precies 2.00 meter lang en ga mij ook aan een nieuwe ebike wagen
....
Heb een aantal merken die wel wat mooie fietsen hebben zoals QWIC, Ampler maar benieuwd of er nog andere merken zijn.
imove.nl heeft ook een xl versie, je kunt het uitproberen in Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Athome schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:06:
Bij merken als Ampler, Van Moof, Cowboy, etc. Geldt vooral: Weet wat je koopt, dat scheelt een teleurstelling.
Fietsen waar iemand van 2.00 meter gewoon lekker op kan fietsen zijn een stuk schaarser dan die voor gemiddelde Nederlander.
Ja dit is precies de reden dat ik het hier ook even deel en benieuwd ben naar ervaringen. Er is weinig informatie en ook alles online waardoor je niet elke fiets zomaar kan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 17:42
assn schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:44:
[...]

Ja dit is precies de reden dat ik het hier ook even deel en benieuwd ben naar ervaringen. Er is weinig informatie en ook alles online waardoor je niet elke fiets zomaar kan testen.
Gazelle heeft ook grotere maten,tot 65 cm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Foxhill schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:50:
[...]

De lijst van @Athome + even met losse handen fietsen. Als de fiets spoort en er geen geluidjes zijn kan je niet zoveel gebeuren.

Schade is jammer omdat je het bij een fiets niet zo makkelijk laat bijwerken zoals bij een auto, maar het kan ook niet zo veel kwaad.

Als je bij een consument koopt mogen er best bijvoorbeeld een versleten band of versleten remblokjes opzitten. Als de prijs we maar naar is.

Als je bij een winkel koopt moet alles gewoon in top staat zijn. Is er iets niet in nieuwstaat, laat ze dat dan voor je vervangen. En overleg hoe lang de garantie is. Een paar maand extra garantie vragen kost de winkel nauwelijks iets.
De Riese & Muller Multicharger Vario GT zojuist proef gereden en meegenomen, met dank aan @Athome en jou een goede proefrit kunnen maken, dank daarvoor!. Fiets is echt in zeer goede staat, geen kraakje, piepje niks. Heeft begin september nog onderhoud gehad, speciaal voor de verkoop dus nog na laten lopen.

Beide accu's worden keurig herkend, koppelen met de smartphone ging probleemloos. 6 KM op 'Turbo' kostte me 4% van de accu (dat lijkt niet slecht). In totaal dus 2 x 500 = 1000 wh accu. Optrekken op klein verzet met volle kracht ging probleemloos, riem mooi strak en schade vrij. Wat kleine plekjes op het frame van de extra ketting die erbij zit. Maar dat mag de pret niet drukken. Je merkt aan het niks dat het een wat grotere fiets is, echt een genot om op te fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxhill
BasvanS schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:19:
[...]

De Riese & Muller Multicharger Vario GT zojuist proef gereden en meegenomen, met dank aan @Athome en jou een goede proefrit kunnen maken, dank daarvoor!. Fiets is echt in zeer goede staat, geen kraakje, piepje niks. Heeft begin september nog onderhoud gehad, speciaal voor de verkoop dus nog na laten lopen.

Beide accu's worden keurig herkend, koppelen met de smartphone ging probleemloos. 6 KM op 'Turbo' kostte me 4% van de accu (dat lijkt niet slecht). In totaal dus 2 x 500 = 1000 wh accu. Optrekken op klein verzet met volle kracht ging probleemloos, riem mooi strak en schade vrij. Wat kleine plekjes op het frame van de extra ketting die erbij zit. Maar dat mag de pret niet drukken. Je merkt aan het niks dat het een wat grotere fiets is, echt een genot om op te fietsen.
Gefeliciteerd. Geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
roffeltjes schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:40:
[...]

AFAIK is één keer genoeg, drie keer lijkt me onzin, maar laten we @jimh307 er maar weer eens bijroepen :+
Mij was gecommuniceerd dat ik de accu de eerste 3 keer, 24uur moest laden. Communicatie vanuit Minerva. Dit is voor de ebike van mijn vrouw.
Ik krijg vanmiddag (als het mee zit) een ebike geleverd. Transportfiets. Ik ben benieuwd wat zij hebben staan in het boekje over het laden/leeg laten lopen van de accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Ik heb een paar weken geleden de accu van de fiets van m'n vrouw laten reviseren ( 12,4 A LI-ion) en in de begeleidende tekst is ook sprake van 3x leeg rijden en volledig opladen en daarna bijladen naar behoefte.
Daar zou zo langzamerhand toch wat consensus over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keezx schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:28:
Ik heb een paar weken geleden de accu van de fiets van m'n vrouw laten reviseren ( 12,4 A LI-ion) en in de begeleidende tekst is ook sprake van 3x leeg rijden en volledig opladen en daarna bijladen naar behoefte.
Daar zou zo langzamerhand toch wat consensus over moeten zijn.
Concensus is dat lithium batterijen geen geheugen meer hebben, en dat leegrijden is enkel goed voor de BMW (als dat intelligent genoeg is).

Het enige wat je moet vermijden is lange tijd bij 100% of bij 0%.
Vermits ik mijn fiets niet elke dag gebruik doe ik gewoon dit:

Als ik een rit ga doen, dan steek ik de lader een paar uur voor vertrek in, en dan vertrek ik meestal met een indicator waarvan het 5de blokje nog knippert als ik los koppel om te vertrekken.

Meestal heb ik nog 2-3 blokjes over bij terugkeer, en dan laad ik niet.
Als ik een echt lange rit heb gemaakt, en ik kom thuis op de laatste kilometers, dan steek ik de lader een uurtje of 2 aan, en bijladen is voor de volgende rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes

Ik ben op zoek naar een goede fiets, redelijk strak design maar comfort is eigenlijk het belangrijkste. Zo vind ik VanMoof mooi maar het is qua ergo verschrikkelijk.
Allereerst: Staar je niet blind op genoemde getallen zoals "65" of XL, de geometrie verschilt echt per leverancier. Je kan daarom veel beter naar de geometrie tabellen kijken, maar die ontbreken vaak (Nederlandse merken), kloppen niet altijd (Nederlandse merken) en interpreteren is toch wel lastig. Liefste wil je proefrijden...

Ten tweede, bij fietsen wordt de maat meer bepaald door de lengte dan door de hoogte. Stuur en zadel kan je hoger/lager zetten, maar een fiets kan je niet langer maken zonder de rijeigenschappen belangrijk te raken. Een stuurpen korter/langer van 1cm merk je meteen.

Qua merken;

Duitse merken hebben vaak lange fietsen in hun assortiment, VDV valt erg groot, Kalkhoff en Victoria zijn volgens mij ook goed aan de maat.

Ik zelf vind Nederlandse fietsen vaak aan de korte kant. Ik ben 1.70 dus geen vergelijkingsmateriaal, maar omdat fietsen niet goed mee-schalen (vastliggende wielmaat is een van de redenen) vermoed ik dat die trend bij grotere maten minstens zo erg is. Dat betekent niet dat er geen geode Nederalndse fietsen zijn in jouw maat, maar het wordt meestal meer rechtop dan de Duitse merken. Ik hou ook niet zo van rechtop, dus neem mijn mening niet zomaar aan.

[ Voor 18% gewijzigd door roffeltjes op 19-09-2022 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-08 10:05
Tijdje mee aan het lezen en kan nog niet helemaal de informatie vinden. Enkele berichten voorbij zien komen over lange mensen maar nog geen geslaagde kopen.

Ik ben precies 2.00 meter lang en ga mij ook aan een nieuwe ebike wagen. Enkele vragen roept dat bij mij op:
- Waar moet ik precies op letten bij de Ebikes tegenwoordig?
- Zijn er andere tweakers hier die lang zijn en verschillende ervaring hebben?

Ik zou ook goed kijken naar de specifieke framemaat. Bij de Ampler Curt is Large een 58 frame, terwijl bijvoorbeeld bij de Tenways CGO600 Large maar 54 is. En daarnaast heeft de vorm van het frame weer invloed op hoe die grootte in de praktijk uitpakt (afstand zadel -> trappers, zadel -> stuur etc).

Beste om gewoon te testen (heb zelf een Ampler Curt, op hun website kun je een Ambassador vinden, je moet wel geluk hebben dat ze in je buurt wonen want het zijn er niet zo veel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ok. transportfiets is binnen. korte opsomming hoe het tot nu toe bevalt.

- Voelt stevig aan. (idd, het is n transportfiets)
- afwerking ziet er mooi uit, maar goed, ik heb voor het eerst een " nieuw fiets' voor mezelf gekocht. Ik deed het altijd met tweedehandsjes, dus ieder nieuwe fiets ziet er gelikt uit voor mij :-p
- Fiets is duidelijker zwaarder dan die van mn vrouw (minerva e-formula).
- De ondersteuning is wel beter afgesteld. Je voelt dat het geleidelijker gaat tussen de 5 standen.
- LCD scherm laat veel info zien. Volgens mij is het een Bafang en kan ik het eea aanpassen in de menu. (ga ik uitzoeken).
- De levertijd was 5-10 werkdagen volgens de website, maar uiteindelijk duurde het bijna 4 weken (19 werkdagen).
- Je hoort de motor wel bij het optrekken, maar eenmaal op gang, dan heb je er wat mij betreft niet veel last van. Ik ervaar het niet als storend.
- prijs: Ik heb 1079,- betaald voor de fiets. Inclusief levering en 100% in elkaar gezet. Ik heb alleen de zadel af moeten stellen.
- Accu: ik ga de komende 2 weken uitzoeken hoe lang deze meegaat.
- Overig: Axa slot met ingang voor insteekslot aanwezig. Snelbinders aanwezig. Voor en achterverlichting zijn aangesloten op de accu. Aan en uitzetten gaat dmv +knopje lang indrukken. Stuurlock aanwezig. Voordrager aanwezig.
Ik wil nog een zitkussen en rugsteun voor achterop kopen en monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6mNh7PrUZce9kqORL6Kixa7gj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYbGCEpv688tdMDVQnQ4UAFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Foxhill schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:02:
[...]

Gefeliciteerd. Geniet ervan.
Gaat lukken, dit is hoe een E-bike hoort te zijn! Je merkt niks van de extra lengte! behalve dan dat de kids het prachtig vinden samen achterop ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urMGXhqExSQv4F8_EZYRpMAsGr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tvyJYiNXIkXF4jYBJ5w5sy5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashKing
  • Laatst online: 16-08-2023
elinx schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:37:
[...]
De voorvork of het frame is scheef of het achterwiel zit scheef in het frame.
Omdat het om nieuwe fietsen gaat zou ik het aan de verkoper voorleggen.
Ga ik zeker doen!
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Canyon geeft (erg zeldzaam) korting op een aantal modellen, o.a. op hun elektrische model Precede:ON
https://www.canyon.com/nl...ModalTriggerGridContainer
Iemand ervaring mee :-)?

Ik link alvast deze 2 posts op GoT die ik zelf vond:
OmeRobbie in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"
Foxhill in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"

[ Voor 25% gewijzigd door Lulukai op 19-09-2022 16:01 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lulukai schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:03:
Canyon geeft (erg zeldzaam) korting op een aantal modellen, o.a. op hun elektrische model Precede:ON
Topdeal!
Bosch performanc met riem en Enviolo voor net iets meer dan 3000€…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
roffeltjes schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:24:
[...]

Allereerst: Staar je niet blind op genoemde getallen zoals "65" of XL, de geometrie verschilt echt per leverancier. Je kan daarom veel beter naar de geometrie tabellen kijken, maar die ontbreken vaak (Nederlandse merken), kloppen niet altijd (Nederlandse merken) en interpreteren is toch wel lastig. Liefste wil je proefrijden...

Ten tweede, bij fietsen wordt de maat meer bepaald door de lengte dan door de hoogte. Stuur en zadel kan je hoger/lager zetten, maar een fiets kan je niet langer maken zonder de rijeigenschappen belangrijk te raken. Een stuurpen korter/langer van 1cm merk je meteen.
Dank voor deze gegevens, dit was ik namelijk eerst inderdaad wel aan het doen en aan het zoeken naar de 'XXL' versies e.d. Maar ik ga naar een aantal winkels om fietsen te proberen, dan kom ik er ook vanzelf achter als ik op deze facetten let wat ik nodig heb. Mocht het dan uitkomen dat ik alsnog een merk wil dat bijna alleen maar online verkrijgbaar is, kan ik dat nog verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Foxhill schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:32:
[...]
Als je deze sportieve stijl mooi vind, kijk dan ook eens naar Cannondale Quick Neo, Cube Kathmandu, Flyer Upstreet5 of Flyer Goroc1. Alle 4 hebben hebben een perfecte afwerking, kun je proberen voor je koopt en zijn ze aan te passen voor een goede houding.
Ik apprecieer jouw input, maar als ik even snel kijk hebben allevier deze modellen een ketting en geen riem. Draagt voor mij bij de strakke looks (en minder onderhoud)
Tommie12 schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:21:
[...]

Topdeal!
Bosch performanc met riem en Enviolo voor net iets meer dan 3000€…..
Let wel: de Enviolo is manueel bij deze aluminium modellen, bij de carbon is het automatisch.

[ Voor 21% gewijzigd door Lulukai op 19-09-2022 16:05 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lulukai schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:04:
[...]
Ik apprecieer jouw input, maar als ik even snel kijk hebben allevier deze modellen een ketting en geen riem. Draagt voor mij bij de strakke looks (en minder onderhoud)

[...]

Let wel: de Enviolo is manueel bij deze aluminium modellen, bij de carbon is het automatisch.
Dan nog hoor. een Gazelle C380 HMB gaat naar de 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
city17 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:44:
[...]

Ik zou ook goed kijken naar de specifieke framemaat. Bij de Ampler Curt is Large een 58 frame, terwijl bijvoorbeeld bij de Tenways CGO600 Large maar 54 is. En daarnaast heeft de vorm van het frame weer invloed op hoe die grootte in de praktijk uitpakt (afstand zadel -> trappers, zadel -> stuur etc).
Het getal van de framemaat zegt op zichzelf helemaal niets.
Het getal van de framemaat geeft de lengte van de zadelbuis weer. Meer is het niet.
De stadsfiets heeft langere zadelbuis dan een even grote MTB. Dus een grotere aangegeven framemaat maar het is geen grotere fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Lulukai schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:04:
[...]

[...]
Die gaf ik aan omdat je een fiets met derailleur liet zien. De Flyer Upstreet is er ook met riem. Die is ook nog eens prima leverbaar. Die Panasonic motor is ook geweldig. Cube heeft een model met riem naast de Kathmandu. Weet zo niet hoe die heet.

Begrijp ik het goed dat je voor Canyon gekozen hebt? Al aangeschaft of nog niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Foxhill op 19-09-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Nog niets aangeschaft en ik denk nog met een open vizier

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 16:52

Kraz

Saving the world

Foxhill schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:25:
[...]

Die gaf ik aan omdat je een fiets met derailleur liet zien. De Flyer Upstreet is er ook met riem. Die is ook nog eens prima leverbaar. Die Panasonic motor is ook geweldig. Cube heeft een model met riem naast de Kathmandu. Weet zo niet hoe die heet.

Begrijp ik het goed dat je voor Canyon gekozen hebt? Al aangeschaft of nog niet?
Lulukai schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 05:04:
Nog niets aangeschaft en ik denk nog met een open vizier
Ik heb zelf de Flyer GoTour6 mét riem, Nexus 5 en Bosch Performance Line.
Het is een fantastische fiets, al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ok, inmiddels meer gevonden wat betreft de Display. Voor de geinteresseerden, hier is een manuel met veel info.
Er is ook een USB ingang zie ik. Heeft iemand hier al iets mee gedaan? kan je hiermee je telefoon laden?
EDIT: inderdaad, je kan er je telefoon mee opladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUFR2L3UD1ymE2YhP0BSqH0sNQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HyfsyjNGkg5ZOf2k5WdEbKG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Le97osSizFpGSM-cbRk45BL_lUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmH0EAKhbFgWbh425d92Fiuw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 22-08 10:14
Lulukai schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:03:

Ik link alvast deze 2 posts op GoT die ik zelf vond:
OmeRobbie in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"
Foxhill in "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"
Ik heb begin juli, mede naar aanleiding van de posts van OmeRobbie, de Precede:ON 7 gekocht. Geen moment spijt van gehad. Zeer tevreden over. Degelijk, ziet er heel gaaf uit en loopt top.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:16
(jarig!)
RoelJewel schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:44:
[...]

Ik heb begin juli, mede naar aanleiding van de posts van OmeRobbie, de Precede:ON 7 gekocht. Geen moment spijt van gehad. Zeer tevreden over. Degelijk, ziet er heel gaaf uit en loopt top.
Supermooie fiets inderdaad!
Ik had de Precede:ON 7 ook op mijn lijstje staan. Het tickte alle vakjes die ik om mijn lijstje had: minimaal Performance line motor, riemaandrijving, goede onderdelen, goede versnelling die Performance line motor aan kan en relatief betaalbaar voor de goede componenten.

Alleen het onderhoud (geen dealers, fietsenmaker in de buurt doet geen internetfietsen - wat ik begrijp) maakte dat ik toch verder keek.

Het uiteindelijk gekozen voor een wat ouder model, dat de fietsenmaker nog nieuw had staan en nu met korting weg mocht.
Ik ben sinds een week eigenaar van een Dutch ID Falcon: Performance Line CX, Enviolo versnelling, CDX riem, Kiox, goede onderdelen, stoer uiterlijk en ook in de goede framemaat voor mij.
Ten opzichte van de Precede:ON 7 alleen een kleinere accu (500 Wh ipv 625 Wh), maar wel gekocht bij een goede fietsenmaker wat ik een hele dikke plus vind.
https://dutch-id.nl/falcon/

Dikke overkill voor mijn woon-werk verkeer van 10 km enkele reis, maar heel erg leuk om op te fietsen. 8)

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nocalimero schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:02:
[...]

Supermooie fiets inderdaad!
Ik had de Precede:ON 7 ook op mijn lijstje staan. Het tickte alle vakjes die ik om mijn lijstje had: minimaal Performance line motor, riemaandrijving, goede onderdelen, goede versnelling die Performance line motor aan kan en relatief betaalbaar voor de goede componenten.

Alleen het onderhoud (geen dealers, fietsenmaker in de buurt doet geen internetfietsen - wat ik begrijp) maakte dat ik toch verder keek.

Het uiteindelijk gekozen voor een wat ouder model, dat de fietsenmaker nog nieuw had staan en nu met korting weg mocht.
Ik ben sinds een week eigenaar van een Dutch ID Falcon: Performance Line CX, Enviolo versnelling, CDX riem, Kiox, goede onderdelen, stoer uiterlijk en ook in de goede framemaat voor mij.
Ten opzichte van de Precede:ON 7 alleen een kleinere accu (500 Wh ipv 625 Wh), maar wel gekocht bij een goede fietsenmaker wat ik een hele dikke plus vind.
https://dutch-id.nl/falcon/

Dikke overkill voor mijn woon-werk verkeer van 10 km enkele reis, maar heel erg leuk om op te fietsen. 8)
Goede keuze hoor.
Nu is Canyon wel een internetwinkel die wel zijn servicepunten op orde heeft. Als die natuurlijk ver weg zitten, dan ben je veel beter af met een goede fietsenmaker vlakbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
Foxhill schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:33:
[...]

Dat klopt. Bijna zeker, je fietsenmaker kan het checken. De lichttoets doet dan nu niets.
Vandaag heeft de fietsenmaker de functie van de lichttoets hersteld en gelijk een firmware update geïnstalleerd die net uit was gekomen. Hij zei dat vanuit de fabrikant dit zo was gedaan voor de veiligheid vergelijkbaar met dagrijverlichting voor auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
witterholt schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:41:
[...]

Vandaag heeft de fietsenmaker de functie van de lichttoets hersteld en gelijk een firmware update geïnstalleerd die net uit was gekomen. Hij zei dat vanuit de fabrikant dit zo was gedaan voor de veiligheid vergelijkbaar met dagrijverlichting voor auto's.
Dat zou kunnen, op de gewone fietsen van mijn kinderen (Batavus Fonk 7) staat het licht ook altijd aan. De eerste fiets waarbij ik geen licht uit kan zetten.

Blijkbaar iets van Batavus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
roffeltjes schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:23:
[...]

Dat zou kunnen, op de gewone fietsen van mijn kinderen (Batavus Fonk 7) staat het licht ook altijd aan. De eerste fiets waarbij ik geen licht uit kan zetten.

Blijkbaar iets van Batavus?
Klopt, het betreft een Batavus E-GO Dinsdag Exclusive Classic 2022. Als ik mijn eigen Dinsdag Exclusive in maart ophaal zal ik gelijk wel even verzoeken om ook de lichttoets functie te herstellen en een eventuele firmware update te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door witterholt op 20-09-2022 21:27 ]

• assn
Tommie12 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:17:
[...]

Goede keuze hoor.
Nu is Canyon wel een internetwinkel die wel zijn servicepunten op orde heeft. Als die natuurlijk ver weg zitten, dan ben je veel beter af met een goede fietsenmaker vlakbij.
Moet zeggen dat ik nu ook aan het kijken ben naar de Canyon Precede ON AL, wellicht de 5 maar kan de fiets alleen testen in een paar grote plekken in Europa die behoorlijk ver van de randstad liggen en ik zie ook niks over hun servicepunten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:26

B64

assn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:57:
[...]

Moet zeggen dat ik nu ook aan het kijken ben naar de Canyon Precede ON AL, wellicht de 5 maar kan de fiets alleen testen in een paar grote plekken in Europa die behoorlijk ver van de randstad liggen en ik zie ook niks over hun servicepunten.
Rechtsboven op hun website zit een hele grote knop met de naam SERVICE, daaronder vind je links naar Canyon servicepartners en lokale fietsenmakers (aangesloten bij Bikerepair) waar je terecht kunt.

• joopter123
  • Laatst online: 01-10-2022
Slecht voor conditie… E-bikers rijden gemiddeld 5,5 kilometer tegen 3,6 op een gewone fiets. Volgens het artikel zou je 25% meer afstand moeten maken om dezelfde inspanning te halen. (5,5-3,6)/3,6 = 53% meer. Dus goed voor je conditie (volgens het artikel).

Duur in aanschaf… Nee, een auto is een stuk goedkoper :rofl: Uiteraard is een E-bike veel duurder dan een gewone maar je krijgt daar ook veel meer fietsplezier voor terug. En juist dat gemak en plezier zorgt dat je niet alleen veel langere afstanden fiets (zie punt 1) maar ook veel vaker de fiets pakt. Mede daardoor kunnen senioren veel langer actief blijven en zelfstandig deelnemen aan de maatschappij. Zelfs als de kracht wat minder is of als de knieën pijn doen.

Kortere levensduur… eigenlijk is dat gelijk aan punt 2. Bovendien gaat de gewone fiets nog veel langer mee dan 10 jaar maar in de praktijk koop je al na 5 jaar een nieuwe. Zo’n tweedehands E-bike verkoopt overigens zeer goed. Juist door de hoge aanschafprijs zijn deze fietsen onbereikbaar voor veel mensen maar tweedehands is dan weer wel haalbaar. Denk aan mensen met een smalle beurs maar ook aan studenten die wat verder van de opleiding wonen, of scholieren die elke dag 2x 15-25 km moeten fietsen. De levensduur houdt dus niet op na 5 jaar.

Afhankelijk van stroom… met een gemiddelde ritafstand van 5,5 km hoef je niet bang te zijn dat de accu onderweg leeg raakt. Zelfs met een 5 jaar oude accu rij je gemakkelijk 5-10x die afstand.

Diefstalgevoelig… dat geldt zoals gezegd voor elke duurdere fiets. Maar absoluut geen reden om geen E-bike te kopen. Met een goede fietsverzekering is het diefstalrisico in ieder geval financieel afgedekt.

Maar nu ik toch bezig ben… 5 redenen om een E-bike te kopen:

Grote actieradius… met de E-bike rij je veel langere afstanden dan met een gewone fiets. Afstanden van 80-100 km zijn moeiteloos af te leggen. In de stad heb je geen E-bike nodig, maar op het platteland moet je al snel enkele tientallen kilometers afleggen om ergens te komen.

Inspanning… met een E-bike heb je minder last van tegenwind en heuvel op. Met name tegenwind is in NL een belangrijke factor waarom mensen afzien van de fiets en liever de auto kiezen. En dat geldt zeker voor senioren die te maken krijgen met lichamelijke klachten en afnemende kracht waardoor een gewone fiets niet langer bruikbaar is. De E-bike is dan ook als eerste omarmt door senioren maar inmiddels zien we ook scholieren die grote afstanden naar school afleggen met de E-bike.

Restwaarde… Een E-bike is weliswaar zeer prijzig in aanschaf (4-5x duurder dan een gewone fiets) maar heeft ook een veel hogere restwaarde en hoger kilometrage waardoor de prijs per kilometer gunstig uitvalt.

Ideale vervanging voor auto… op een dag ben je het helemaal zat om elke morgen en avond aan te schuiven bij het feestje dat file heet. Met een gemiddelde woon-werkrit van 23 km is de E-bike een goedkoop en gezond alternatief voor de auto. Elke dag voldoende lichaamsbeweging, 's morgens lekker fit op je werk en 's avonds rij je je hoofd helemaal leeg zodat je je werk niet mee naar huis neemt. Ook hoef je 's avonds niet meer naar de sportschool zodat je tijd overhoudt voor andere leuke activiteiten.

Overal stroom voor E-bikes… thuis en op het werk is het doorgaans geen probleem om de accu op te laden, veel werkgevers zorgen voor een overdekte en afgesloten stalling met stroomvoorziening. Maar ook onderweg bieden horeca-gelegenheden oplaadpunten zodat de accu in de stalling opgeladen kan worden. Even lunchen en je hebt weer 20 kilometer actieradius extra…

Voor speed pedelecs geldt grofweg hetzelfde maar dan met een hogere snelheid en grotere actieradius.

*knip*

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 21-09-2022 15:47 . Reden: Geen promotie. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:28
joopter123 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:08:
....Volgens het artikel zou je 25% meer afstand moeten maken om dezelfde inspanning te halen. (5,5-3,6)/3,6 = 53% meer. Dus goed voor je conditie (volgens het artikel)......
Het zou fijn zijn te weten om welk artikel het gaat, waar je aan refereert.

Verder merk ik op dat als economische zaken met elkaar vergeleken worden, dat dit nagenoeg altijd gebeurd in vergelijking met autogebruik. Tja, wie een auto kan betalen zal meestal ook geen moeite hebben om een 3k plus ebike erbij te kopen.
Vergeten hierbij wordt dat echt niet iedereen in deze luxe positie verkeerd. Zeker in deze tijden niet.
Ik blijf van mening dat de ebike meer een statusverhogend middel is voor veel mensen om aan te tonen dat ze nu ook meer gaan fietsen. Het gros zal zijn dure ebike niet als primair vervoermiddel zien en de auto ernaast blijven gebruiken.

Of een ebike overpriced is zijn ook al meerdere discussies geweest, wederom meestal in vergelijking met het gebruik van een auto. Zelden wordt dit gedaan in vergelijking met een gewone fiets of openbaar vervoer.

• joopter123
  • Laatst online: 01-10-2022
Een smartphone is statusverhogend maar dat valt weg met alle prijscategorieen voor een smartphone.
Hetzelfde geldt voor een E-bike. Daarnaast is een smartphone beter dan een oude gsm, vanwege alle functies die je kunt gebruiken in je dagelijkse bezigheden.

• Keezx
Voor mij is een Ebike statusverlagend.
Ik stond vanmiddag op een pont over het Noordzeekanaal en heb een leeftijdsgenoot (zeg maar rond de 70) gecomplimenteerd.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Never mind...

[ Voor 94% gewijzigd door Finraziel op 21-09-2022 19:26 ]

Gamertag: FinrazielNL

• assn
B64 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:24:
[...]

Rechtsboven op hun website zit een hele grote knop met de naam SERVICE, daaronder vind je links naar Canyon servicepartners en lokale fietsenmakers (aangesloten bij Bikerepair) waar je terecht kunt.
Nu is alleen het testen van een Canyon fiets een uitdaging, zij adviseren alleen in die grote centra. Heeft iemand anders een tip om regio Amsterdam/Utrecht de fietsen te testen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 21-08 13:10

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik vind de hele "status" discussie vervelend. En, deels, ook de auto vergelijkingen. Het is een mobiliteitsoptie en daar hoort wat mij betreft geen waarde aan te hangen.

Er zijn in Nederland bijna 2 miljoen mensen met reuma, nog eens 700k met andere spierziektes, mensen met ouderdomsklachten, gewrichtsslijtage, diverse vormen van overgewicht en een heel scala longziektes en immuunziektes.

Een heel groot deel van deze mensen in alle leeftijden kan voordeel hebben van het bestaan van de elektrische fiets. Niet iedereen kan en wil alles maar doen in een auto of een scootmobiel. Ja, er kan een heel "sportief" deel zijn aan fietsen, maar diezelfde inspanning sluit ook bijna een kwart van de Nederlanders in meer of mindere mate uit van (klassieke) fietsen.

Elke vorm van bewegen is beter dan geen en elke kilometer niet gemaakt in een auto is ook beter voor iedereen.

...Als het maar werkt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:19

TTLCrazy

Listen to Frankie

Wat kan mij nou de status schelen als ik op een ebike fiets ? het is maar net wat je ervan aantrekt. Als jij lekker fietst en je hebt er profijt van, lekker boeien wat mensen denken/zeggen. Ik ben al heel lang geleden gestopt met nadenken wat andere mensen over mij denken, komt ook met de jaren me dunkt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• C00P
Ik heb zelf mijn ebike gebouwd, foto's volgen binnenkort.

Verlichting is heel balengrijk voor me, dus heb ik deze headlight gekocht :

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

En deze dc dc convertor (batterij is 58volt) :

DC‑DC 10A 180W Instelbare Boost-buck-converter Aluminium Koellichamen Step-up-down Voedingsmodule 10,5‑70V Tot 5‑58V https://amzn.eu/d/7NxowiL

Maar het licht dat eruit komt is echt veel te weinig.

Kan iemand me wat op weg helpen?
Misschien toch beter gaan voor een herlaadbare afneembare fiets verlichting?
Het liefst maak ik gebruik van de fiets batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
C00P schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:42:En deze dc dc convertor (batterij is 58volt) :

DC‑DC 10A 180W Instelbare Boost-buck-converter Aluminium Koellichamen Step-up-down Voedingsmodule 10,5‑70V Tot 5‑58V https://amzn.eu/d/7NxowiL

zover ik zie is de Amazon drive bedoelt om direct een led aan te sturen, maar in de fietslamp zit al elektronica daarvoor. Eigenlijk is dit dus niet de juiste driver, maar het zou wel moeten werken.
Wat mogelijk werkt (maar doe het voorzichtig), is om :
- de uitgangsspaning zonder belasting op de gewenste spanning te zetten, bv 30Volt.
- daarna de lamp aan te stuiten, en controleren of de spanning dan nog 30Volt is, als het inzakt de stroom in te stellen zodat het weer 30Volt is. Ik ga er vanuit dat 1 potmeter voor de spaning is, en de andere voor de stroom, mischien zit er een handleiding bij waar beide potmeters voor dienen?
Uitgangsspanning/stroomregelmethode:
1. Stel de spanningsaanpassingspotentiometer in (met de klok mee om de spanning te verlagen, tegen de klok in om de spanning te verhogen).
2. Stel de stroomaanpassingspotentiometer ongeveer 20 slagen rechtsom in om de uitgangsstroom op het minimum in te stellen, sluit de LED aan en stel deze in op de stroom die u nodig hebt. Voor het opladen van de batterij, nadat de batterij volledig is ontladen, sluit u de batterij aan op de uitgang en stelt u deze in op de stroom die u nodig hebt.

• C00P
canonball schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:22:
[...]

zover ik zie is de Amazon drive bedoelt om direct een led aan te sturen, maar in de fietslamp zit al elektronica daarvoor. Eigenlijk is dit dus niet de juiste driver, maar het zou wel moeten werken.
Wat mogelijk werkt (maar doe het voorzichtig), is om :
- de uitgangsspaning zonder belasting op de gewenste spanning te zetten, bv 30Volt.
- daarna de lamp aan te stuiten, en controleren of de spanning dan nog 30Volt is, als het inzakt de stroom in te stellen zodat het weer 30Volt is. Ik ga er vanuit dat 1 potmeter voor de spaning is, en de andere voor de stroom, mischien zit er een handleiding bij waar beide potmeters voor dienen?

[...]
Klopt, heb met potentiometers liggen regelen, ofwel is hij uit, ofwel brand hij een beetje.

Als ik andere speed pedelec fietsen zie hebben ze altijd enorm veel licht, dat wil ik hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 20:59
C00P schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:42:

Goeie fietsverlichting is duur. Je moet ook verlichting hebben die andere tegenmoet komende fietsers absoluut niet verblind.
Ik gebruik zelf deze. Deze geeft echt een goed lichtbeeld die ook breed genoeg is. 150 lux opbrengst

https://www.rosebikes.nl/...GFXSTwtVIPHQaAtGdEALw_wcB

Een wat goedkopere oplaadbare versie is deze 60 lux lamp

https://www.fietsonderdel...48VGEjFavaxQaAn0kEALw_wcB

En nog een tip plaats je verlichting op het stuur. Anders heb je me slecht weer dat er allemaal zand en troep tegen je dure verlichting aankomt als je dit net boven je spatbord zou monteren.

Succes met uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
C00P schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:42:
Ik heb zelf mijn ebike gebouwd, foto's volgen binnenkort.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

En deze dc dc convertor (batterij is 58volt) :

Kan iemand me wat op weg helpen?
Misschien toch beter gaan voor een herlaadbare afneembare fiets verlichting?
Het liefst maak ik gebruik van de fiets batterij.
30 lux is ook niet heel veel nee.

Ik had hetzelfde issue met de standaard lamp (Axa blueline 50) op mijn Gazelle Ultimate C380 , dat vond ik ook maar een waxinelampje.

ik heb deze net als hierboven verwisseld met de B&M IQ-X E https://www.bumm.de/en/pr...produkt/164r60ts7-01.html?

die geeft bak meer licht en hiermee heb ik toch het originele karakter van de fiets behouden omdat ik de originele houder heb kunnen gebruiken en de lamp qua grootte en vorm amper afwijkt.

hou trouwens wel even je nominale output van je lampaansluiting op je motor in de gaten.

edit. ik zie dat Gazelle een nieuwe Ultimate C380 online heeft staan, deze heeft een
Herrmans MR8 koplamp met een opbrengst van 180Lux, en best vriendelijk geprijst: https://www.derijwielhoek...ack-mr8-6-12v-e-bike.html

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 22-09-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:49
@C00P Wat voor motor heb je ingebouwd?

Ik weet van bafang dat die een lager voltage naar de lamp stuurt vanuit de controller.

Vaak krijgen de displays ook maar 5 volt, dus zou het even goed nakijken wat de fabrikant bij jouw motor aangeeft.

Als die inderdaad een lager voltage doorgeeft, kijk dan ook eens naar de spanninga axendo 80, zeer goede lamp voor een leuke prijs.

Ben benieuwd naar je fiets.

• BasvanS
Voor mijn Reise Muller zoek ik een mount om de Supernova op het bagagerekje te kunnen zetten.

Hij moet dus aan een buisje van 10mm doorsnede bevestigd worden dat 90 graden (haaks) op de rijrichting staat. Zijn er merken die daar een Mount voor hebben, en wat is de juiste zoekterm?

• canonball
BasvanS schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:36:
Voor mijn Reise Muller zoek ik een mount om de Supernova op het bagagerekje te kunnen zetten.

Hij moet dus aan een buisje van 10mm doorsnede bevestigd worden dat 90 graden (haaks) op de rijrichting staat. Zijn er merken die daar een Mount voor hebben, en wat is de juiste zoekterm?
Voor degene die ook aan hardloop schoenen denkt, waarschijnlijk wordt een lamp van merken bedoelt ;)
https://www.bikester.nl/supernova/
@BasvanS welk model heb je?

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
Hangt denk ik van je supernova lampje af. Al op hun site gekeken bij te toebehoren?

https://supernova-lights....ilter_by=&sort_by=default

• BasvanS
StarC schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:06:
Hangt denk ik van je supernova lampje af. Al op hun site gekeken bij te toebehoren?

https://supernova-lights....ilter_by=&sort_by=default
Een foto zegt meer dan 1000 worden, ik heb inmiddels een temp. fix.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwnRS_nBB3fsiRKT6UZJyxeoZdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dxbxr2CXO5H5Q8VXSFMgRlX4.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt een E3 Pure, maar hij is nog iets kleiner.

Het is een Mini 2 Pro.

Heb overigens ook wat kabel management gedaan, kan/mag dit zo, of gaan er zo kabels stuk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7j-nMyZn43W2hpOOWOxlOJ7BVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bW41ng0kFkTQhZtLvVKvkcfb.jpg?f=fotoalbum_large

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
Geen idee of het kwaad kan, zwart zou wel mooier zijn. Ik heb er zelf wat spiraalband omheen zitten.

Voor wat betreft de bevestiging van het licht. Ik denk dat het misschien een R+M custom onderdeel is. In deze video kan je het best goed zien.

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 10:21
BasvanS schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:36:

Voor onze Multicharger heb ik een montageset van R&M met nummer VBK0375. Dat is incl. beugeltjes en verlenging van de kabel en speciaal om die lamp te verplaatsen naar de bagagedrager.

• BasvanS
StarC schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:18:
Geen idee of het kwaad kan, zwart zou wel mooier zijn. Ik heb er zelf wat spiraalband omheen zitten.

Voor wat betreft de bevestiging van het licht. Ik denk dat het misschien een R+M custom onderdeel is. In deze video kan je het best goed zien.
De tiewraps worden nog zwart, had ik even niet voorradig. Zal het filmpje eens aan de fietsenmaker laten zien. Het onderdeel dat @Niek.NET laat zien is voor de grote drager voor, ik heb de kleine.

Heb zelf ook het 2020 model, oranje, en geen montagepunt daar.

[ Voor 5% gewijzigd door BasvanS op 22-09-2022 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:24
Inmiddels 3 weken verder en ik heb de 500km alweer aangetikt met de QWIC Premium i MN7+ zonder woon/werk verkeer want ik ga geen 70km op dagbasis heen en weer fietsen vanuit mijn werk :P
Ondersteuningsniveau gebruik ik enkel op niveau 1 en is voor mij meer dan voldoende voor tegenwind op de dijken.

De fiets zelf ook meer dan prima, nog geen raar euvel gehad of rammeltjes. Ondersteuning van de middenmoter is vloeiend en past zich perfect aan adhv de snelheid en eigen kracht.

En twee weken geleden nog een MIK adapter aangeschaft om een mand op de bagedrager te kunnen plaatsen, ideaal voor kleine boodschappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 23-09-2022 17:13 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
@Hari-Bo Fijn dat de Qwic je zo goed bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
RoelJewel schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:44:
[...]

Altijd leuk om te lezen dat mijn ervaring gelezen wordt en zelfs helpt om de knoop door te hakken! _/-\o_ :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
B64 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:24:
[...]

ik woon ook in de Randstad Noord Holland en was paar weken geleden bij Bike Quality in Haarlemmerliede na een chat met de Canyon medewerker over een probleem waar ik liever niet zelf wilde experimenteren met de tandriem. Superservice, superaardige vent en was in notime opgelost!!!!

Wat ik ook handig vind is dat de 27,5 wielmaat zorgt dat ik mijn fiets makkelijk in mijn SUV kan rollen en dus zo weg kan brengen.
Maar het probleem van lokale service geldt voor elke eiken. Ik kan me voorstellen dat sowieso een ebike best lastig is mee naar de fietsenmaker te gaan. Maar begrijp dat de ANWB verzekering dus bij jou thuis komt voor de "pleister" en jij dus altijd fietsend naar de fietsenmaker kunt fietsen. Gelukkig nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.a.v
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 15:55
Heeft er iemand ervaring met de Le Velo Nancy?

https://www.fietsenwinkel.nl/le-velo-nancy-2022-heren

Gisteren een proefrit op het dames model gemaakt en ik moet zeggen dat ie erg fijn fietst. Voor mij is het een fiets die alle vakjes aanvinkt: Zithouding is rechtop, accu in frame en uitneembaar, riem aandrijving, mooi kleurendisplay, verende voorvork en zadelpen, mooi design etc. Alleen de motor is redelijk onbekend, maar volgens de verkoper wel gewoon goede kwaliteit.

Ik heb ook een ritje gemaakt op de Cortina E-silento pro: https://www.fietsenwinkel...nto-pro-n7-500-2022-heren.
Het design van deze fiets vind ik erg mooi, alleen het display is erg minimalistisch/klein en de bagagedrager is zo'n rare low carrier; dit hoort natuurlijk wel bij het design, maar ik heb toch liever een traditionele bagagedrager. Ook zit de aan-uit knop op de stang, wat ik een beetje een vreemde plek vindt. Verder heeft de E-silento geen verende zadelpen, wat op zich niet zo erg is, maar wel weer een minpuntje t.o.v. de Le Velo Nancy.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze fietsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter.a.v op 25-09-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:29
Ik ben later dit jaar in de markt voor een ebike (via mijn werkgever) in België. Niet echt woon-werk gebruik maar plannen voor recreatief gebruik, fiets mag er goed uitzien, beetje technologie mag altijd, belt drive, budget wel beschikbaar, enz...

Eerder dit jaar heeft Bosch een aantal nieuwe zaken aangekondigd. En zo ben ik eigenlijk op zoek of er geen producenten de op hun 2023 modellen al het nieuwe Intuvia 100 smart systeem zullen aanbieden. Ik heb op zich niet de fiets dringend nodig in de winter, dus levering volgend jaar is geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO52zMugiaWyZA4pBvBF0kC9rDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lbO75U7g5qWGxanlQ7IYYuho.png?f=user_large

Iemand een idee soms, of weet of er merken modellen zullen hebben? Zoektocht brengt me nog niet veel verder.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
@Wouter.a.v mooie fietsen, ik ken de motor ook niet.
Alleen als je een goed budget hebt voor een fiets zou ik fietsenwinkel.nl zeker vermijden. Wij zijn een tijdje servicepunt geweest, kregen heel veel werk van hun omdat ze ruim een half jaar geen fietsenmaker in dienst hadden, en de service is echt belabberd.

Onderdelen niks van op voorraad en hele lange levertijden. Fietsen worden slecht afgemonteerd en coulance doen ze in niets.

Zeker met jouw budget zou ik bij een fietsenmaker kijken wat die heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
@peterf tijdens mijn Bosch training heb ik deze gezien inderdaad, mooi display.

Het zal wachten worden op de fabrikanten dat ze hun 2023 collectie presenteren, ook zal het van Bosch afhangen of ze kunnen leveren op tijd.

Alle bekende merken zullen wel een model gaan krijgen met dit display, alleen afwachten op de collectie en of het in 2023 al geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
madmaxf1 schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:11:
@peterf tijdens mijn Bosch training heb ik deze gezien inderdaad, mooi display.

Het zal wachten worden op de fabrikanten dat ze hun 2023 collectie presenteren, ook zal het van Bosch afhangen of ze kunnen leveren op tijd.

Alle bekende merken zullen wel een model gaan krijgen met dit display, alleen afwachten op de collectie en of het in 2023 al geleverd wordt.
Wat zijn nu precies de wijzigingen ten opzichte van het huidige model? Dat ie nu "connected" is met je smart phone en een ander scherm en/of afmetingen? De vraag daaraan gekoppeld is als je wilt upgraden je alleen het bestaande Intuvia scherm hoeft te vervangen of het hele aandrijfsysteem?
Pagina: 1 ... 123 ... 229 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam