de lidl heeft ook soms electische fietsen waarom alleen maar van deze erg dure exemplaren?Kwandoerie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:06:
De afgelopen tijd ben ook ik aan het rondkijken geweest voor wat de mogelijkheden zijn voor een elektrische fiets om als woon-werkverkeer te gaan gebruiken (2x 25km).
Ik heb voor mezelf een overzicht in Excel gemaakt, wat ik eigenlijk net zo goed hier kan delen om anderen ook op weg te helpen
[Afbeelding]
Zelf zit bij mij de twijfel tussen de LekkerBikes Amsterdam+ of de iMove President 22. Nadeel van laatst genoemde is dat die alleen in Ede zit, voor mij erg uit de richting om een proefrit te gaan maken. Ook de Mokumono vond ik interessant, maar op z'n vroegst pas leverbaar als we al weer einde zomer gaan (september), standaard een kleinere accu heeft en het model staat me niet helemaal aan.
De Cowboy 4 vond ik het overwegen waard, maar als ik dat prijstechnisch tegenover de Amsterdam+ zet, is dat toch wel weer een flink verschil.
Zodoende neig ik nu toch naar de Amsterdam+, met een 500wh accu. Goede levertijd, en de prijs is ook nog gunstig. Daar komende week maar eens een proefrit mee gaan proberen te maken.
Alleen kan ik nergens vinden wanneer dit model op de markt is gekomen en er wellicht binnenkort een opvolger komt? Mogelijk dat iemand dat weet?
Hopelijk is het overzicht compleet (en correct) en heeft iemand er iets aan. Mochten anderen suggesties voor mij hebben, of als ik iets over het hoofd heb gezien, hoor ik het graag!
EDIT:
Lijstje aangevuld met 2 extra
[Afbeelding]
.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025