Verschil is wel dat er in beginsel helemaal niets verboden of strafbaars aan is om de begrenzing eraf te halen waardoor hij blijft ondersteunen boven de 25km/u, je mag er alleen niet de openbare weg mee op.Foxhill schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:51:
[...]
Buiten dit forum mag er wel over gesproken worden. Dat een forum zijn verantwoordelijkheid neemt door spreken over verboden zaken niet toe te staan lijkt mij heel normaal. Is misschien zelfs wel verplicht. Zou toch gek zijn als ze op Tweakers een forum met tips over wiet kweken toestaan, om maar even een voorbeeld te noemen.
Op je eigen terrein kun je er volledig legaal op fietsen.
Daarom zijn van die 'ontgrendelaars' en zelfs ebike motoren die vrolijk ondersteunen tot ver boven de 50km/u vrij te verkrijgen.
Uiteraard kan Tweakers (of een forumbeheerder) ervoor kiezen dat er hier niet in de diepte over gesproken mag worden, ander verhaal.
Voor de rest moet eenieder het ook maar zelf weten, eigen verantwoordelijkheid.
Ik kan alleen zeggen dat 40km/u ontzettend snel is en je écht een probleem hebt als je met die snelheid onderuit gaat, met of zonder helm.
Dat je garantie zou vervallen en op een fiets zit waarmee je volgens de wet niet de openbare weg op mag is denk ik nog je minste zorg.
In vino veritas, in aqua sanitas