Ik had mijn Gazelle Ultimate HMB C8+ Belt begin augustus 2021 besteld. Deze zou december 2021 uitgeleverd worden. Toevallig sprak ik vandaag mijn fietsenmaker. De betreffende fiets is nog steeds niet binnen. Gazelle krijgt geen accu's aangeleverd.Rko schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:11:
Hallo E-Bikers,
Ik heb in september 2021 een Gazelle Ultimate HMB C8+ Belt Connect 2022 (H61) besteld.
De verwachte levertijd was toen eind december. Dit werd daarna begin februari en wacht nog steeds.
Vanuit de FM willen ze niet echt updates geven over levertijd. Alleen maar 'we laten het wel weten wanneer de fiets er is'.
Is er hier misschien iemand die wat inzicht heeft in Gazelle levertijden en mij kan vertellen wat de wachttijd ongeveer zal zijn?
Mijn fietsenmaker gaf in november al aan dat de fiets pas in januari zou worden geleverd en een week later werd het februari. Hij is aangesloten bij Bike Totaal, zijn collega's konden ook niet leveren.
Toevallig kwam ik erachter dat je op de site van Gazelle de winkelvoorraden kunt bekijken. Een niet BikeTotaal FM 10 km verderop zou de fiets op voorraad hebben. Toen ik mijn FM daarop attendeerde heeft hij de fiets daar opgehaald. Helaas geen korting maar begin december had ik wel de fiets.
Configureer je fiets. Onderaan de pagina zie je de online leveringsstatus (veelal augustus 2022). Je kunt echter ook geluk hebben, een FM heeft er 'toevallig' nog eentje staan. Klik onderaan op de pagina op 'Bekijk winkelvoorraad'. In het volgende scherm zet je een vinkje achter 'Toon alleen winkels met voorraad'.
Ik weet niet hoe gebonden je bent aan de FM. In mijn geval had ik al betaald en gelukkig was hij bereid de fiets van zijn collega verderop te leveren (het enige dat ik kon bedingen was dat ik een insteekslot kreeg, maar geen fietstas .... zijn winstmarge was natuurlijk ook minder).
Ik heb overigens het idee dat de gewone belt (de niet connect-versie) beter leverbaar is ...
Ik ben benieuwd. Succes.
Oh ja, ik ben nog steeds heel blij met deze fiets. En let op, BikeTotaal geeft gratis 5 jaar garantie. Als je er niet om vraagt krijg je maar 2 jaar. Je moet natuurlijk wel netjes de beurten (in het begin tegen een gereduceerd tarief) door de FM uit laten voeren.