[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.842 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:30

Qu3st

Baseman77 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Ik vind Berghuis een uitstekende speler en ik begrijp de interesse van PSV.
Maar ik verwacht dat hij te duur gaat zijn, gezien zijn leeftijd zou PSV maximaal een 10 miljoen moeten betalen en ik denk niet dat Feyenoord daarmee akkoord gaat.

[...]
Als Feyenoord zijnde snap ik de hoge vraagprijs wel, is 1 van de dragende spelers, en hij zou dan naar de concurrent gaan.
Ik zelf ben nog steeds van mening, dat als er een prijs van 20 miljoen gevraagd wordt, PSV beter kan zoeken naar een jong talent van ongeveer zelfde prijs, maar die uiteindelijk met een goede prijs doorverkocht kan worden.
Al haal je met Berghuis wel wat meer zekerheid binnen.
Nee, PSV heeft een potje. Al is niet duidelijk hoeveel er in dat potje zit.
Daarbij is Luuk nu verkocht, is de transfer van Angelino een zekerheid (helaas) en gaat Lozano ook vertrekken (bevestiging vanuit Napoli over de verregaande interesse: https://www.voetbalprimeu...sfer-naar-napoli-90-.html).
De transferpot van PSV is nu weer wat gespekt inderdaad Mooi gerucht weer over Napoli, dat is net als bij De Ligt ook al maanden bezig. Ook die vage media uitingen van Napoli dat Lozano de 2e keus zou zijn opeens.
[...]

PSV heeft met Lammers en Malen de vervangers voor Luuk al binnen, een nieuwe spits is niet nodig. Of het moet een type stormram zijn voor plan B.
Bruma kan trouwens zowel links als rechts prima uit de voeten.

Zolang Bergwijn nog PSV'er is, is een nieuwe aanvaller niet nodig.
PSV heeft momenteel vooral nieuwe verdedigers nodig.
Dat PSV niet verder zou gaan om Alvarez binnen te halen verbaasd me wel, het is achterin zeker harder nodig dan voorin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:23

Typhone

Who Dares Wins

strafschop schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:31:
[...]

De stelling was dat PSV de laatste jaren Europees niks presteerde.

Dat werd gecounterd met het overwinteren in de CL van PSV in 2015/16 en dat Ajax in het verleden net zo slecht deed als PSV nu.

Mijn 7 seizoenen is nog vrij ruim voor "de laatste jaren", korter maakt het er niet beter op.

Je gaat geen mooie tijdsperiode vinden waarin het andersom was.

Ajax wist niet te overwinteren in

2007/08
2015/16
2017/18

PSV niet in:

2008/09
2012/13
2013/14
2016/17
2017/18
2018/19
Er is maar één goede bron om dat weer te geven:

Ajax:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
09/10: 9.0 pts
10/11: 13.0 pts
11/12: 12.0 pts
12/13: 9.0 pts
13/14: 10.0 pts
14/15: 14.0 pts
15/16: 6.0 pts
16/17: 22.0 pts
17/18: 1.50 pts
18/19: 27.0 pts

Totaal op basis van 10 jaren: 145.5pts

PSV:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
09/10: 12.0 pts
10/11: 18.0 pts
11/12: 16.0 pts
12/13: 5.0 pts
13/14: 5.0 pts
14/15: 6.0 pts
15/16: 18.0 pts
16/17: 6.0 pts
17/18: 1.0 pts
18/19: 6.0 pts

Totaal op basis van 10 jaren: 98.0 pts

Feyenoord:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
09/10: 0 pts
10/11: 1.5 pts
11/12: 0 pts
12/13: 1.5 pts
13/14: 1.5 pts
14/15: 9.0 pts
15/16: 0 pts
16/17: 5.0 pts
17/18: 6.0 pts
18/19: 2.0 pts

Totaal op basis van 10 jaren: 33.5 pts

Bij alle drie de clubs komen er nog title points bij die ik niet heb overgenomen in het overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Sagat schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:35:
Het enige probleem wat ik heb met bovenstaande, is dat je mist dat Luuk een bewezen speler was.
Klopt, het is afwachten wat Lammers en Malen gaat brengen.
Maar een echte vervanger halen voor Luuk betekent dat Lammers, Romero en (in mindere mate) Malen afgeschreven worden en dat zou ik doodzonde vinden. PSV heeft veel aanvallend talent, daar moet men dan ook gebruik van maken.
Qu3st schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:40:
Als Feyenoord zijnde snap ik de hoge vraagprijs wel, is 1 van de dragende spelers, en hij zou dan naar de concurrent gaan.
Mee eens.
Ik geef Feyenoord groot gelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat PSV dermate veel voor Berghuis wil betalen. Dat zou ik ook onverstandig vinden, PSV is namelijk geen Ajax qua financiën en heeft andere prioriteiten in het team.
Mooi gerucht weer over Napoli, dat is net als bij De Ligt ook al maanden bezig. Ook die vage media uitingen van Napoli dat Lozano de 2e keus zou zijn opeens.
Lang leve de transfertijd, altijd leuk die verschillende verhalen en de vele roddels en geruchten :D
Nu gaat ook weer rond dat Valencia serieuze interesse heeft in Lozano.
Dat PSV niet verder zou gaan om Alvarez binnen te halen verbaasd me wel, het is achterin zeker harder nodig dan voorin!
Het is de vraag in hoeverre dat verhaal klopt.
PSV is al vele maanden met een eventuele transfer van Álvarez bezig, alsof men de prijs niet weet en alsof hij ineens veel duurder zou zijn geworden. Dus het transferbedrag zou het probleem niet mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
strafschop schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:31:
[...]

De stelling was dat PSV de laatste jaren Europees niks presteerde.

Dat werd gecounterd met het overwinteren in de CL van PSV in 2015/16 en dat Ajax in het verleden net zo slecht deed als PSV nu.

Mijn 7 seizoenen is nog vrij ruim voor "de laatste jaren", korter maakt het er niet beter op.

Je gaat geen mooie tijdsperiode vinden waarin het andersom was.

Ajax wist niet te overwinteren in

2007/08
2015/16
2017/18

PSV niet in:

2008/09
2012/13
2013/14
2016/17
2017/18
2018/19
Wat heeft overwinteren ermee te maken, stel we pakken bv 2003/2004 en 2004/2005 of zelfs de periode tot 2008, dan zie je al snel dat de cijfers daar in het voordeel van PSV uitpakken. Zo valt er altijd wel een periode uit te pikken om de gewenste cijfertjes te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Snowdog schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:03:
[...]

Wat heeft overwinteren ermee te maken, stel we pakken bv 2003/2004 en 2004/2005 of zelfs de periode tot 2008, dan zie je al snel dat de cijfers daar in het voordeel van PSV uitpakken. Zo valt er altijd wel een periode uit te pikken om de gewenste cijfertjes te krijgen.
Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:03:
[...]

In de periode 2003/04 - 2008/09 kwam Ajax tot

2003/04 groepsfase CL
2004/05 laatste 32 EL
2005/06 laatste 16 CL
2006/07 laatste 32 EL
2007/08 1e ronde EL
2008/09 laatste 16 EL

De stelling was dat PSV de laatste jaren Europees niks presteerde. Niet of de één het beter doet dan de ander.

PSV heeft van zijn laatste 16 Europese wedstrijden er 2 gewonnen, de twee voorronden CL tegen Bate Borisov.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

:O :O :O :O

Baseman77 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Maar een echte vervanger halen voor Luuk betekent dat Lammers, Romero en (in mindere mate) Malen afgeschreven worden en dat zou ik doodzonde vinden. PSV heeft veel aanvallend talent, daar moet men dan ook gebruik van maken.

[...]

Mee eens.
Ik geef Feyenoord groot gelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat PSV dermate veel voor Berghuis wil betalen. Dat zou ik ook onverstandig vinden, PSV is namelijk geen Ajax qua financiën en heeft andere prioriteiten in het team.
Er is inderdaad veel aanvallend talent, maar een ervaren speler erbij, voor bijvoorbeeld de Europese wedstrijden is wel een must vind ik.
[...]

Lang leve de transfertijd, altijd leuk die verschillende verhalen en de vele roddels en geruchten :D
Nu gaat ook weer rond dat Valencia serieuze interesse heeft in Lozano.

[...]

PSV is al vele maanden met een eventuele transfer van Álvarez bezig, alsof men de prijs niet weet en alsof hij ineens veel duurder zou zijn geworden. Dus het transferbedrag zou het probleem niet mogen zijn.
Ja het blijven allemaal geruchten, en in voetbal is niks zeker, het is pas echt zeker als de speler met TD en shirtje wordt gepresenteerd voor de pers. Maar maakt het wel allemaal interessant vind ik. Maar het verbaasd me wel zo'n gerucht, dat 15 miljoen voor Álvarez te veel is, maar Berghuis op het lijstje staat. Ik denk ook uiteindelijk dat vanwege die hoge vraagprijs het niet door zal gaan. Wat jij ook al eerder aangaf.
Die centen kunnen beter besteed worden ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Qu3st op 02-07-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Martinusz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:24:

Transfernieuws

Cerny naar Utrecht voor 3 seizoenen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bij FC Utrecht :) Ik vind Cerny altijd wel een leuke speler, maar voor de Eredivisie liet hij het net niet zien. Als hij zich wel goed manifesteert, dan hoop ik op een terugkoopclausule.

Te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 02-07-2019 11:19 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
strafschop schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:14:
[...]

In de periode 2003/04 - 2008/09 kwam Ajax tot

2003/04 groepsfase CL
2004/05 laatste 32 EL
2005/06 laatste 16 CL
2006/07 laatste 32 EL
2007/08 1e ronde EL
2008/09 laatste 16 EL

De stelling was dat PSV de laatste jaren Europees niks presteerde. Niet of de één het beter doet dan de ander.

PSV heeft van zijn laatste 16 Europese wedstrijden er 2 gewonnen, de twee voorronden CL tegen Bate Borisov.
De stelling was dat jouw cijfertjes misleidend waren en dat je dat soort cijfers eenvoudig voor een andere periode kan vinden waarin het omgedraaid is.

Verder had PSV twee keer een vrij zware groep in de CL en dan kan dat gebeuren. Een jaar in de voorronde eruit, dat mag natuurlijk niet, maar zoals gezegd gebeurt dat bij andere teams ook wel vaker. Nu Ajax het toevallig een paar van de laatste jaren goed doet is dat echter ineens niet meer relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:19:
[...]

De stelling was dat jouw cijfertjes misleidend waren en dat je dat soort cijfers eenvoudig voor een andere periode kan vinden waarin het omgedraaid is.

Verder had PSV twee keer een vrij zware groep in de CL en dan kan dat gebeuren. Een jaar in de voorronde eruit, dat mag natuurlijk niet, maar zoals gezegd gebeurt dat bij andere teams ook wel vaker. Nu Ajax het toevallig een paar van de laatste jaren goed doet is dat echter ineens niet meer relevant.
Gewoon een vaste periode nemen als terugblik horizon en daar de punten aan relateren. Volgens mij bewijst het afgelopen jaar dat niet één team goed kan presteren maar ze het allemaal moeten doen. Veel belangrijker dan wie op welk moment even wat presteerde. Die Europese campagne van Bosz tot de finale vond ik een HEEL stuk minder dan de CL avonturen van afgelopen jaar. Elke uitwedstrijd speelde Ajax een soort suicide voetbal wat ternauwernood goed ging. Niks om mee te koop te lopen. Afgelopen jaar was dat wel wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 02-07-2019 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:19:
[...]

In de seizoenen dat PSV top presteerde in Europa, wist Ajax meestal gewoon te overwinteren.

PSV is aan een reeks bezig die in de eigen historie geen gelijke kent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

strafschop schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:36:
[...]

In de seizoenen dat PSV top presteerde in Europa, wist Ajax meestal gewoon te overwinteren.

PSV is aan een reeks bezig die in de eigen historie geen gelijke kent.
Ik zou me eerder zorgen maken waarom de derde club van Nederland Europees niet zoveel meer doet. En de Europese bijtertjes zoals FC Utrecht en Heerenveen. Die zijn compleet weggevaagd. Was vroeger altijd nog wel punten sprokkelen tegen laagvliegers uit het oostblok maar tegenwoordig is dat ver weg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Heren, is het misschien een idee om een apart topic aan te maken over of PSV nu wel of niet goed presteerde in Europa en of Ajax zoveel beter was?

Het begint een beetje een erg vaak repeterend onderwerp te worden met steeds weer dezelfde lijstjes.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gezien de verhuur van Romero gok ik dat PSV al sterk z'n twijfels heeft of hij nog gaat slagen. Terug naar Argentinië verhuren zie ik tenminste als een laatste poging om hem lekker in z'n vel te krijgen in de hoop dat hij met zo min mogelijk verlies verkocht kan worden.
Waarom zou je hem anders niet in NL verhuren zodat hij kan wennen aan onze manier van spelen en leven?

Voor wat betreft Lammers en Malen, ik vind het best een risico om voor zo'n belangrijke positie 2 spelers te hebben die zich daar nog niet echt bewezen hebben (Lammers) of wat niet z'n beste positie lijkt te zijn (Malen).
Stel je verkoopt Lozano en Bergwijn nog, wat best waarschijnlijk is, dan heb je niemand van het huidige elftal die de boel voorin op sleeptouw kan nemen. Dan moet je dus nog wel een (dure) gevestigde kracht gaan halen die die rol op zich gaat nemen. Tricky wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb wel vertrouwen in Sam Lammers, 35 wedstrijden en 19 doelpunten in een compleet seizoen. Dat is niet slecht voor iemand die net om de hoek komt kijken. Natuurlijk hoop je er er een ervaren spits bij te betrekken, maar ik zou zeker Lammers in de basis zetten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:43:
Ik heb wel vertrouwen in Sam Lammers, 35 wedstrijden en 19 doelpunten in een compleet seizoen. Dat is niet slecht voor iemand die net om de hoek komt kijken. Natuurlijk hoop je er er een ervaren spits bij te betrekken, maar ik zou zeker Lammers in de basis zetten.
19 doelpunten, waarvan 3 tegen amateurs in de beker en 5 strafschoppen.

Zonder de strafschoppen heeft hij in 9 Eredivisie wedstrijden gescoord.

Hij is ook al 22 jaar, op die leeftijd had Luuk de Jong al 59 doelpunten gemaakt voor Fc Twente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

strafschop schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Hij is ook al 22 jaar, op die leeftijd had Luuk de Jong al 59 doelpunten gemaakt voor Fc Twente.
Dus strafschoppen gaan we niet meer mee tellen? Heeft dit nog invloed op het topscorer lijstje van afgelopen jaar???

5 rake strafschoppen is niet mis als hij er 5 mocht nemen. Hoeveel heeft hij er gemist?

[ Voor 8% gewijzigd door ST10©DE op 02-07-2019 13:04 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Outerspace schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:43:
Zeker als je nagaat dat het wel bij f*ing Heerenveen was, de ploeg die misschien nog wel het beroerdst presteerde, voor het beschikbare 'materiaal' afgelopen seizoen...
ST10©DE schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:03:
[...]

Dus strafschoppen gaan we niet meer mee tellen? Heeft dit nog invloed op het topscorer lijstje van afgelopen jaar???

5 rake strafschoppen is niet mis als hij er 5 mocht nemen. Hoeveel heeft hij er gemist?
There's lies, there's damn lies, and then there's statistics. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Waren die 59 doelpunten in een compleet seizoen? Want dan krijgt Coen Dillen het warm denk ik.
Volgens mij zijn die statistieken voor een afgezwakte middenmotor waarbij het rommelt helemaal niet onaardig of beter gezegd: gewoon goed te noemen. Bij PSV zal de druk een stuk groter worden om te presteren maar dat maakt van Sam Lammers opeens niet een halfbakken spits denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Hoe oud was van Nistelrooij toen die een beetje op gang kwam? Volgens komt hij uit 1976 en begon pas in 97/98 bij Heerenveen met 16 doelpunten (beker en competitie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ST10©DE schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Hoe oud was van Nistelrooij toen die een beetje op gang kwam? Volgens komt hij uit 1976 en begon pas in 97/98 bij Heerenveen met 16 doelpunten (beker en competitie).
Dat doet me denken aan een artikel op vi.nl over Harry Kane:
"Het verhaal van Kane is bekend. Hij is de laatbloeier pur sang die het lichtende voorbeeld is voor de talloze spitsen die dreigen te falen."

Harry Kane, die met z'n 22e topscorer in de EPL werd, een laatbloeier... Ik denk dat wij hier in Nederland een beetje doorgeslagen zijn met talenten beoordelen op hun leeftijd. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:31
ST10©DE schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:03:
[...]
Hoeveel heeft hij er gemist?
IN ieder geval 1 tegen Ajax :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
Volgens mij heb ik het nog niet voorbij zien komen, maar Philip Cocu gaat waarschijnlijk bij Derby Country aan de slag.
Ik denk alleen niet dat het wat gaat worden. De Nederlandse trainers van de laatste jaren willen zo graag hun visie op het spel op het elftal overbrengen, wat weer veel tijd en aanpassingsvermogen kost van de club/spelers. Dit gebeurde bij Frank de boer, Philip zijn tijd bij Fenerbahçe was ook geen succes.
Het zou wel weer leuk zijn als er een relatief jonge trainer wat succes(jes) boekt in Engeland.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik denk dat die visie overbrengen niet zo verkeerd is. Maar in het buitenland zijn de topsport wetten wat harder van toepassing dan bij ons. Drie wedstrijden niet of heel slecht presteren en je staat op de tocht als trainer. Er zijn Italiaanse clubs die al 9 trainers in korte tijd versleten hebben. Hopelijk voor Cocu gaat het goed :). We hebben later uiteraard ook nog een bondscoach nodig en liever iemand met genoeg ervaring dan een broekie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:42:
Ik denk dat die visie overbrengen niet zo verkeerd is. Maar in het buitenland zijn de topsport wetten wat harder van toepassing dan bij ons. Drie wedstrijden niet of heel slecht presteren en je staat op de tocht als trainer.
Verkeerd is het sowieso niet. Wel moet je realiseren dat je niet als nieuwe trainer opeens een compleet andere speelstijl moet gaan willen nastreven. Rustig aan aanpassingen maken die passen bij de spelers en dan naar jouw gewenste speelstijl toewerken.

Mis je spelers met specifieke kwaliteiten om dat te doen wacht je tot er een inkomende transfer is geweest van een speler die het wel kan.

Iedere trainer heeft een visie nodig en dat is meer dan voortborduren op de speelstijl van de trainer die vertrokken is. Wel is cruciaal dat er een flinke dosis realisme bij zit en daar lijkt het soms wel eens te missen. Je gaat de korte termijn belangen moeten combineren met de lange termijn. Doe je dat niet dan gaat het rommelen binnen een club (zeker in sommige landen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:37
Langzaam aan begin ik toch weer te geloven in een redelijk goed seizoen voor Feyenoord. Stam is misschien niet de trainer met de meeste ervaring, maar ik denk wel dat hij een strijdbaar team met winnaars het veld in kan sturen. Hopelijk krijgt Kökcü de kans om zich te bewijzen in de eerste paar wedstrijden. En blijft Berghuis gewoon. Geld kunnen we ook niet mee omgaan dus we hebben vrijwel niets aan 20 miljoen :P

Ben benieuwd welke keeper het vertrouwen krijgt om het seizoen te starten. Uiteindelijk gaat Feyenoord gewoon de strijd aan binnen de top 3. En hopelijk plaatsen we ons voor de poulefase Europa League.

Tijd om mijn bril weer af te zettten geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:29:
Langzaam aan begin ik toch weer te geloven in een redelijk goed seizoen voor Feyenoord. Stam is misschien niet de trainer met de meeste ervaring, maar ik denk wel dat hij een strijdbaar team met winnaars het veld in kan sturen. Hopelijk krijgt Kökcü de kans om zich te bewijzen in de eerste paar wedstrijden. En blijft Berghuis gewoon. Geld kunnen we ook niet mee omgaan dus we hebben vrijwel niets aan 20 miljoen :P

Ben benieuwd welke keeper het vertrouwen krijgt om het seizoen te starten. Uiteindelijk gaat Feyenoord gewoon de strijd aan binnen de top 3. En hopelijk plaatsen we ons voor de poulefase Europa League.

Ga jij eens snel je medicijnen innemen :P

Wel eens dat we aan die 20 miljoen niets hebben, ook al waren de investeringen in het trainingscomplex en Varkenoord hard nodig, er is toch niemand die het verantwoord kan uitgeven aan goede spelers. Of ze moeten er een TD voor halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Leon Zwiers schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Ga jij eens snel je medicijnen innemen :P

Wel eens dat we aan die 20 miljoen niets hebben, ook al waren de investeringen in het trainingscomplex en Varkenoord hard nodig, er is toch niemand die het verantwoord kan uitgeven aan goede spelers. Of ze moeten er een TD voor halen ;)
Je weet het niet. Ik ben blij dat Jorgensen nog minimaal 1 seizoen kan laten zien dat hij een top spits is. Afgelopen jaar teveel blessures en natuurlijk RvP speel je ook niet zomaar uit de basis. Ik denk dat hij dit seizoen zeker 20 goals gaat maken. Mits Berghuis ook blijft, want je hebt wel aanvoer nodig om goals te maken. Wieweet of Sam Larsson eindelijk zijn draai gaat vinden en zo kunnen we blijven hopen op mooie dingen! St. Juste moeten ze zeker niet verkopen, mijn glazenbol zegt dat hij enorm gaat verrassen.

Nieuwe ronde nieuwe kansen. We gaan er lekker positief tegen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Valt of staat bij een fatsoenlijke verdediging. Het middenveld is redelijk met wat talenten die door kunnen breken. De aanval is goed maar afhankelijk van opbouw (geen counter kwaliteiten)

CV's zijn aan vervanging toe en we spelen al twee jaar zonder RB. Daar zit het grote probleem. Desnoods gaat Stam zelf mee spelen, als dat lek maar gedicht wordt. Anders moet er een snelle diepgaande aanvaller bij om ook op de counter te kunnen spelen (Snap niet waarom die niet standaard bij de selectie zit om het spel om te kunnen gooien als het niet loopt. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:43:
[...]

Je weet het niet. Ik ben blij dat Jorgensen nog minimaal 1 seizoen kan laten zien dat hij een top spits is. Afgelopen jaar teveel blessures en natuurlijk RvP speel je ook niet zomaar uit de basis. Ik denk dat hij dit seizoen zeker 20 goals gaat maken. Mits Berghuis ook blijft, want je hebt wel aanvoer nodig om goals te maken. Wieweet of Sam Larsson eindelijk zijn draai gaat vinden en zo kunnen we blijven hopen op mooie dingen! St. Juste moeten ze zeker niet verkopen, mijn glazenbol zegt dat hij enorm gaat verrassen.

Nieuwe ronde nieuwe kansen. We gaan er lekker positief tegen aan.
De aanval was het probleem niet echt, dat geloof ik wel. Als Berghuis blijft gaan ze wel genoeg scoren.
Het statische, trage middenveld en de waardeloze verdediging was vooral het probleem. Als ze weer met v Beek en Botteghin op de proppen komen zie ik t somber in.

Edit: Wat @Ankona boven me typt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Daar hebben jullie ook zeker gelijk in. Vond St Juste als RB niet zo verkeerd. In het centrum is het wel redelijk op. Van Beek en Vermeer is niet zo'n goede combinatie.. _O- en Botteghin en V/D Heijden is wel toe aan vernieuwing. Gezien geen club ze wil hebben, vraag ik me af of die positie nog meer concurrentie zal krijgen. Malacia/Verdonk op LB is ook geen wereldklasse. Nieuwkoop was geweldig in het kampioensjaar als back-up van Karsdorp. Wat er daarna is gebeurd weet ik niet. Maar hij heeft weinig goeds laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:35:
Volgens mij heb ik het nog niet voorbij zien komen, maar Philip Cocu gaat waarschijnlijk bij Derby Country aan de slag.
Ik denk alleen niet dat het wat gaat worden. De Nederlandse trainers van de laatste jaren willen zo graag hun visie op het spel op het elftal overbrengen, wat weer veel tijd en aanpassingsvermogen kost van de club/spelers. Dit gebeurde bij Frank de boer, Philip zijn tijd bij Fenerbahçe was ook geen succes.
Het zou wel weer leuk zijn als er een relatief jonge trainer wat succes(jes) boekt in Engeland.
Derby is itt Fenerbahce en Crystal Palace wel een club met degelijk beleid, die zoeken niet zomaar een naam maar een trainer die bij ze past qua spelopvatting (verzorgd spel). Ik zie Cocu daar wel slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:03:
Daar hebben jullie ook zeker gelijk in. Vond St Juste als RB niet zo verkeerd. In het centrum is het wel redelijk op. Van Beek en Vermeer is niet zo'n goede combinatie.. _O- en Botteghin en V/D Heijden is wel toe aan vernieuwing. Gezien geen club ze wil hebben, vraag ik me af of die positie nog meer concurrentie zal krijgen. Malacia/Verdonk op LB is ook geen wereldklasse. Nieuwkoop was geweldig in het kampioensjaar als back-up van Karsdorp. Wat er daarna is gebeurd weet ik niet. Maar hij heeft weinig goeds laten zien.
St Juste.... wordt dit jaar zijn do or die jaar. Vorig seizoen te veel slappe wedstrijden ( en blessures) en oerdomme overtredingen.

Mentaliteitsprobleem? Als ie dit seizoen weer van die domme dingen doet mag ie van mij weg.

En Haps idem, alleen maar geblesseerd, terwijl het een prima LB is. Malacia vond ik maar matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
dit, en
dit zorgt ervoor dat ik alle geruchten met een pallet zout neem. Ik geloof het pas als ik officiële bekendmakingen van de clubs zie.

Zo zit ik ook pas rustig als er op 1 september een mooie selectie staat en alle Europese voorrondes overleefd zijn. :P
Het kan natuurlijk zijn dat men weer eens clubs tegen elkaar uit probeert te spelen. Op die manier zijn vraagprijzen wel vaker ineens gestegen.
We zullen het wel zien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:36
Gonadan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:20:

[...]

Het kan natuurlijk zijn dat men weer eens clubs tegen elkaar uit probeert te spelen. Op die manier zijn vraagprijzen wel vaker ineens gestegen.
We zullen het wel zien.
Er werd gezegd dat Ajax hem al langer aan het scouten was en dat PSV er later pas mee begon. Maar dat maakt niet veel uit, dat zag je wel Lainez en het team die de beste voorwaarden heeft en het meeste wil bieden gaat er mee vandoor dat kan zelfs na 1 wedstrijd scouten zijn.

Verder lijkt PSV weer een Spaanse LB met buy back clause te hebben gevonden in een speler van Valencia, zou €5+1m koopsom zijn en €10m BBC. Lijkt met alles bijna een kopie van Angelino al weet ik niet of de speler ook zo goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tony Lato dichtbij transfer naar PSV
Meer informatie hier

Ze komen allemaal uit de hoge hoed getoverd!

@Pompi Dief! >:) :>

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 02-07-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Laatst online: 22-08 17:44
Pompi schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:24:
[...]

Verder lijkt PSV weer een Spaanse LB met buy back clause te hebben gevonden in een speler van Valencia, zou €5+1m koopsom zijn en €10m BBC. Lijkt met alles bijna een kopie van Angelino al weet ik niet of de speler ook zo goed is.
Ik lees nu op meerdere websites dat er een akkoord zou zijn, ik lees alleen nergens iets over een terugkoopclausule. Heb je een bron?

Edit: lees nu op voetbalzone, voetbalprimeur etc. dat er een terugkoopclausule in zit van 10m. AD en VI durven dit niet te beweren echter.

[ Voor 12% gewijzigd door PSV-EHV op 02-07-2019 16:38 ]

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:36
PSV-EHV schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Ik lees nu op meerdere websites dat er een akkoord zou zijn, ik lees alleen nergens iets over een terugkoopclausule. Heb je een bron?

Edit: lees nu op voetbalzone, voetbalprimeur etc. dat er een terugkoopclausule in zit van 10m. AD en VI durven dit niet te beweren echter.
Toni Lato jugará en el PSV Eindhoven. El Valencia y el club holandés ya han llegado a un acuerdo para el traspaso del lateral izquierdo a cambio de cinco millones de euros más otro en variables. El conjunto de Mestalla se guarda una opción de recompra cifrada en diez millones.
https://plazadeportiva.va...atofichaporelPSVEindhoven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
PSV-EHV schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Ik snap de clausule niet. Ten tijde van zijn contract betaal je die speler een paar miljoen (salaris). Plus zijn transferbedrag 5+1 miljoen = +/- 10 miljoen. Als ie presteert, net zoals Angelino, dan win je er niks mee. Valencia koopt hem weer terug en je wint er maximaal 1 miljoen ofzo. Ik snap dat PSV geen bergen geld heeft, maar hiermee kun je dus ook geen kapitaal opbouwen.
toolkist schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:05:
[...]

Derby is itt Fenerbahce en Crystal Palace wel een club met degelijk beleid, die zoeken niet zomaar een naam maar een trainer die bij ze past qua spelopvatting (verzorgd spel). Ik zie Cocu daar wel slagen.
Qua beleid ken ik Derby niet. Maar Engeland, en al helemaal op lager niveau, is het puur resultaten halen. Of dat nu met afbraak voetbal of super verzorgd tiki taki voetbal is, maken de beleidsbepalers niks uit. Frank de boer wilde bij Crystal ook van alles omzetten. Bosz is op deze manier op Leverkusen bezig, wat op zich niet onaardig gaat. Maar ik ben nogal voorzichtig met de verwachtingen. Ik hoop voor Cocu dat ie resultaat voetbal gaat spelen. Beetje zoals bij PSV :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Curva schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Ik snap de clausule niet. Ten tijde van zijn contract betaal je die speler een paar miljoen (salaris). Plus zijn transferbedrag 5+1 miljoen = +/- 10 miljoen. Als ie presteert, net zoals Angelino, dan win je er niks mee. Valencia koopt hem weer terug en je wint er maximaal 1 miljoen ofzo. Ik snap dat PSV geen bergen geld heeft, maar hiermee kun je dus ook geen kapitaal opbouwen.
Ik vind het ook een rare actie. Het enige wat ik kan bedenken is dat PSV nogal haast heeft met het compleet maken van de selectie voor de CL voorrondes eind deze maand, en dat Lato niet haalbaar was zonder clausule. Betis en Nice waren ook geinteresseerd en die kunnen waarschijnlijk iets makkelijk geld ophoesten, dus dan moet PSV ook creatief zijn om ervoor te zorgen dat Valencia hun bod accepteert. Je kan dit bijna als een soort huurconstructie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

transfernieuws

Vlap naar Anderlecht voor rond de 8 miljoen.
Schouten (Excelsior) richting Bologna voor 2,5-3 miljoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Vlap ;)
Maar best nette bedragen voor Heerenveen en Excelsior. Eigenlijk is 8 miljoen best veel voor iemand die pas 1 seizoen redelijk goed presteert bij een middenmoter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:52:
Qua beleid ken ik Derby niet. Maar Engeland, en al helemaal op lager niveau, is het puur resultaten halen. Of dat nu met afbraak voetbal of super verzorgd tiki taki voetbal is, maken de beleidsbepalers niks uit. Frank de boer wilde bij Crystal ook van alles omzetten. Bosz is op deze manier op Leverkusen bezig, wat op zich niet onaardig gaat. Maar ik ben nogal voorzichtig met de verwachtingen. Ik hoop voor Cocu dat ie resultaat voetbal gaat spelen. Beetje zoals bij PSV :+ ;)
Mijn punt is dus dat Cocu niet alles om hoeft te zetten zoals de Boer deed bij Crystal Palace en Inter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

PSV-EHV schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:58:
Ik vind het ook een rare actie. Het enige wat ik kan bedenken is dat PSV nogal haast heeft met het compleet maken van de selectie voor de CL voorrondes eind deze maand, en dat Lato niet haalbaar was zonder clausule.
Dat vind ik dan op zich weer geen rare gedachte. De afgelopen jaren zijn er genoeg clubs de bietenbrug op gegaan omdat zij te laat waren met hun selectie of dachten dat het wel goed zou komen.
Ajax lijkt nu grote stappen vooruit te maken, als zij nu wel CL halen en PSV niet dan maakt dat aanhaken nóg moeilijker.
Betis en Nice waren ook geinteresseerd en die kunnen waarschijnlijk iets makkelijk geld ophoesten, dus dan moet PSV ook creatief zijn om ervoor te zorgen dat Valencia hun bod accepteert. Je kan dit bijna als een soort huurconstructie zien.
Wel een goede huurconstructie. Als het succesvol is heb je een fijne speler en kost het je niets. Natuurlijk is een speler zonder constructie nog prettiger, maar die moet je dan wel kunnen krijgen en als die dan wat duurder uit valt moet je hem nóg beter verkopen om alsnog winst te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSV-EHV
Gonadan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:24:
[...]

Dat vind ik dan op zich weer geen rare gedachte. De afgelopen jaren zijn er genoeg clubs de bietenbrug op gegaan omdat zij te laat waren met hun selectie of dachten dat het wel goed zou komen.
Ajax lijkt nu grote stappen vooruit te maken, als zij nu wel CL halen en PSV niet dan maakt dat aanhaken nóg moeilijker.

[...]

Wel een goede huurconstructie. Als het succesvol is heb je een fijne speler en kost het je niets. Natuurlijk is een speler zonder constructie nog prettiger, maar die moet je dan wel kunnen krijgen en als die dan wat duurder uit valt moet je hem nóg beter verkopen om alsnog winst te maken.
Als haast het hoofdargument is geweest, prima opgelost door PSV. Probleem is echter wel dat in de huidige transfermarkt men in 1 seizoen een bizarre winst kan maken op spelers. Vorig jaar werd Dumfries gekocht van Heereveen voor (ik meen) 5-7 miljoen, en deze zomer kan hij al voor 25 miljoen weg. De maximale winstmarge op Lato is aanzienlijk lager, terwijl het bedrag wat PSV inlegt (ongeveer) gelijk is tov Dumfries.

Bovendien zie ik puur financieel gezien meer kosten dan baten in deze transfer. PSV legt 5 miljoen in, dat kan 6 miljoen worden door bonussen. Vervolgens kan Valencia hem terugkopen voor 10 miljoen. Dus PSV moet tot 6 miljoen betalen voor een speler die maximaal 4 miljoen oplevert. Stel hij mislukt, dan ben je 6 miljoen kwijt en als hij het geweldig doet, dan win je maximaal 4 miljoen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Met aanhaken van PSV bij Ajax wordt toch puur het financiële bedoeld, nietwaar? Want ik wil eerst nog maar zien dat Ajax met twee vingers in de neus kampioen wordt. Niet zelden de laatste jaren wordt er akelig veel weggegeven tegen de kleintjes. Oók vorig jaar. PSV wordt zo vaak weggezet als zijnde 'de nummer 2 selectie' maar is toch regelmatig kampioen geworden de afgelopen jaren.

Ik zou zeggen dat er een relatief gunstig scenario voor Feyenoord ligt dit jaar. PSV belangrijke man kwijt voorin (20 goals per jaar minimaal weg) en Ajax idem dito met Frenkie de Jong. Hoe dat opgepakt gaat worden en of het team in een 'flow' gezet kan worden door zowel Ajax als PSV is en blijft nog maar de vraag. De eerste wedstrijd voor Ajax gaat meteen Vitesse uit zijn. De vorm niet te pakken hebben en je kunt zomaar tegen een verlies aanlopen omdat het natuurlijk weer rond belangrijke (!, understatement) CL wedstrijden zit. Ik acht Feyenoord in elk geval minder kansloos dan door velen gedacht maar ik kan de kwaliteiten van Stam als trainer helemaal niet inschatten. Mochten Ajax en PSV weinig problemen ondervinden van het vertrokken personeel dan vrees ik wel voor de kansen van Feyenoord.

Ik kan me echter het laatste jaar niet heugen dat het na het vertrek van bepalende spelers opeens meteen als een mes door de boter liep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Hebben we het over voetbalclubs of speculerende handelshuizen?

Ja, goede spelers kosten geld en hebben waarde. Maar het businessmodel van de meeste clubs moet toch zijn dat ze met voetbal hun geld verdienen, niet met het doorverkopen van poppetjes.
De gekte rond die transferprijzen is ook m.i. niet meer te verantwoorden. De absolute toppers bij de hele grote clubs zijn geld waard. niet op het veld, maar die verdienen hun transfers van 200 miljoen of meer zo terug via de merchandising. Met een speler van 30 miljoen bij een europese suptopper wordt dat al een stuk lastiger. Die mag zijn waarde op het veld gaan bewijzen en dan moet hij dus in zijn eentje zorgen voor het winnen van enkele CL potjes.

Dus dat PSV gematigd investeerd om komend jaar een sterk elftal neer te zetten begrijp ik wel. Die gaan hun geld op het veld verdienen en als het tegenzit schrijven ze op de speler een overzichtelijk bedrag af. (zit het mee dan hebben ze gratis een topper)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

Sagat

Is pappa x2!

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:29:

Zoals paar posts boven mijn aangegeven worden gaan er zowel bij psv en ajax belangrijke spelers weg maar......'we' hebben helaas wel een uitdaging. Als jorgensen in vorm raakt/blijft en fit blijft, en met berghuis, dan is de voorhoede nog wel redelijk tot goed voor ed niveau.
middenveld.....kokcu, ik moet het nog zien als hij echt basisspeler word, vilhena overschatte zichzelf denk ik, maar deed natuurlijk ook goede dingen. En met de huidige financiele issues snap ik ook dat toornstra blijft, denk dat we die ook goed kunnen gebruiken.

Maar defensief, Malacia is wisselvallig en de rests is inderdaad oud en/of altijd geblesseerd, en dan nog van beek.....vroeger had ik het idee dat die jongen nog best een aardige verdediger kon worden.....maar wellicht door gebrek aan vertrouwen (wat niet snel verbeterd in een stroef tot slecht draaiend elftal) nee......dat gaat niet meer goedkomen.
Maar er is dus geen geld voor iets anders, dus eigen jeugd of iets uit de kelder ed, of kk divisie.....en anders hopen dat jan-aire en botje fit blijven, is niet ook niet geweldig maar dan staat er iets wat iig enigsinds iets kan zowel verdedigend als opbouwend.....

Keepers, dat is dan het enige waar ik me niet heel druk om maak, tenzij vermeer er vandoor gaat, dan is ook dat wat onzeker........denk dat blijlow zonder druk ook niet veel zal groeien, en ook bij hem zal vertrouwen lastig zijn.

TLDR: denk dat het ondanks mogelijk opbouw issues bij de top2, het bij ons ook net zo goed een issue is en er teveel gesleuteld moet worden aan het elftal (met amper budget voor goede versterkingen) om realistisch gezien op hoger dan 3de te hopen, afhankelijk van az/vitesse/utr en wellicht nog andere teams die lekker draaien is zelfs dat misschien nog een probleem, al hoewel ik op dit moment eigenlijk alleen AZ als echt serieuze concurrent zie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Malacia is wat opportunistisch (je kunt ook zeggen een moderne opkomende back). Over het algemeen goed maar soms let hij niet goed op. Dan mis je een degelijk slot op de deur van de CV's. Verdonk is wat meer een klassieke degelijke back. En Haps... die zou het allemaal moeten kunnen maar is nooit inzetbaar wegens pijntjes.

Wat betreft de keepers, het is in de mode om Vermeer de hemel in te prijzen en Bijlow de grond in te boren. Zo slecht vind ik Bijlow niet. En Vermeer doet mooie dingen maar blundert ook regelmatig. Wat mij betreft mogen ze Vermeer verkopen (schijnt duur te zijn aan salaris) geen idee waarom ze anders Marsman erbij gehaald hebben.

Ik zou graag eens zien wat Geertruida kan brengen. Die klopt al een paar jaar op de deur maar krijgt nooit een kans terwijl de mannen die wel ingezet worden onvoldoende presteren. St Juste in het centrum (zijn eignelijke plek) zou ik ook wel eens wat vaker willen zien. De oudjes (Botje en Jan-Arie) in het centrum doen het nog altijd prima, maar missen snelheid. Met betrouwbare snelle backs hoeft dat geen issue te zijn maar op rechts hebben we niemand (ja, st Juste valt er soms redelijk in ) en op links is Malacia soms wat onbetrouwbaar.

Dus een goede RB halen en Van Beek naar de amateurs sturen. Dan heb je 4 cv's, twee bewezen oudjes en twee nieuwe. Verder de optie inbouwen om 5-3-2 te spelen (dan hebben de backs meer vrijheid om aan te vallen zonder de cv's in de problemen te brengen)

Berghuis verkopen zou ik niet zo'n probleem vinden. Als het maar serieus geld oplevert en een rechtsback gekocht kan worden. Verder zou ik er graag een snelle spit bij zien die kan spelen met ruimte voor zich ipv alleen maar in de voet aangespeeld te worden.

Maar alles bij elkaar. De basis is zo slecht niet en de concurrentie ziet veel bepalende spelers vertrekken. Kan nog best wel eens leuk worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Ik zou PSV ook absoluut niet afschrijven voor de titel, ook al is de financiële kloof met Ajax nog zo groot. Het sportieve gat achter PSV en Ajax is dermate groot dat PSV in Nederland genoeg punten kan pakken om gewoon bij te blijven of zelfs bovenaan te staan. Het was niet voor niets dat PSV afgelopen seizoen voor de winterstop geen wedstrijd verloor.. Ik denk dat het een ander verhaal zou worden wanneer de subtop in Nederland sterker zou zijn, dat zou normaal gesproken in het voordeel van Ajax moeten zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Het verhaal Lato is nog even afwachten.
Hij zou vanmorgen op een vliegtuig stappen naar Nederland, maar dat is voorlopig niet gebeurd. Omdat er nog geen overeenstemming is tussen PSV en Valencia, de speler zelf wil graag.

Van Rik Elfrink:
Spaanse collega's melden nu dat Toni Lato nog altijd wacht op toestemming om naar PSV af te reizen en niet zoals gepland in het vliegtuig is gestapt. Clubs waren gisteren nog niet akkoord, en daarom dus terechte voorzichtigheid in het Eindhovense kamp.
Die eventuele clausule (altijd afwachten op het hoe en wat) heeft 2 oorzaken:

1. Lato is een topper in wording en Valencia wil hem daarom niet zomaar kwijt. De huidige linksback (Gaya) is al een topper die over 1 à 2 seizoenen voor veel geld verkocht gaat worden, door Lato terug te kunnen halen is Valencia voor een relatief laag bedrag verzekerd van de opvolger.

2. PSV heeft inderdaad haast en kan op deze wijze op tijd een hele goede linksback halen. Zonder clausule zal Valencia Lato niet willen verkopen en moet PSV doorschakelen naar een andere (hoogstwaarschijnlijk minder goede) back. Op de achtergrond is PSV bezig met een backup die binnen 1 à 2 seizoenen goed genoeg voor de basis zou moeten zijn (Gloster).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Gynnad schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:32:
Ik zou PSV ook absoluut niet afschrijven voor de titel, ook al is de financiële kloof met Ajax nog zo groot. Het sportieve gat achter PSV en Ajax is dermate groot dat PSV in Nederland genoeg punten kan pakken om gewoon bij te blijven of zelfs bovenaan te staan. Het was niet voor niets dat PSV afgelopen seizoen voor de winterstop geen wedstrijd verloor.. Ik denk dat het een ander verhaal zou worden wanneer de subtop in Nederland sterker zou zijn, dat zou normaal gesproken in het voordeel van Ajax moeten zijn.
Dat sportieve gat in NL? Maak voor de grap eens een klassement over afgelopen seizoen waarbij je alleen de uitslagen van het linkerrijtje onderling gebruikt. Dus een competitie tussen die 9 clubs. Ik heb het niet gedaan maar het zou mij niets verbazen als Feyenoord dan kampioen zou zijn.

Heb je niets aan. Laat vooral zien hoe schandalig slecht wij het deden tegen de lager geplaatste teams. Maar laat ook zien dat sportief het gat tussen Ajax/PSV en de rest veel minder groot is dan veel mensen denken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:39:
Met aanhaken van PSV bij Ajax wordt toch puur het financiële bedoeld, nietwaar? Want ik wil eerst nog maar zien dat Ajax met twee vingers in de neus kampioen wordt. Niet zelden de laatste jaren wordt er akelig veel weggegeven tegen de kleintjes. Oók vorig jaar. PSV wordt zo vaak weggezet als zijnde 'de nummer 2 selectie' maar is toch regelmatig kampioen geworden de afgelopen jaren.
Financieel, maar uiteindelijk ook sportief. Want geld maakt inderdaad nog geen sportief succes, maar het helpt wel erg als de verschillen groot zijn. Het financiële verschil tussen Ajax en PSV was altijd wel te overzien, maar lijkt nu groeiende.
Natuurlijk kan het zomaar zijn dat ze nu niet kwalificeren, een paar aankopen totaal niet renderen en dat het één groot debacle wordt waardoor veel verdampt. Maar stel dat het wel goed blijft gaan en het verschil daadwerkelijk flink oploopt. Uiteindelijk gaat zich dat dan toch een keer sportief uiten. Wellicht niet direct in de Eredivisie vanwege de grote verschillen tussen de top en de rest, maar wel Europees en onderling. Voor de competitie zou het in die zin wenselijk zijn dat ze wel blijven aanhaken. Zowel financieel als sportief.
Ankona schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:51:
Heb je niets aan. Laat vooral zien hoe schandalig slecht wij het deden tegen de lager geplaatste teams. Maar laat ook zien dat sportief het gat tussen Ajax/PSV en de rest veel minder groot is dan veel mensen denken.
Heb je inderdaad niets aan, het gat is zo groot als het is, daar hoort presteren tegen de kleintjes ook gewoon bij.
Op het piekjaar na is het verschil simpelweg aanzienlijk. Gelukkig wel wat minder dan de jaren daarvoor, maar er is wel degelijk een gat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:58
Ankona schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:56:
Hebben we het over voetbalclubs of speculerende handelshuizen?

Ja, goede spelers kosten geld en hebben waarde. Maar het businessmodel van de meeste clubs moet toch zijn dat ze met voetbal hun geld verdienen, niet met het doorverkopen van poppetjes.
Dit hopen we allemaal, maar als je ziet wat je in NL kan verdienen met goed voetbal en je zet daar tegenover wat je met transfers kunt verdienen.....
Hoe vaak moet Ajax kampioen worden om dezelfde winst te maken als 1 transfer van de Ligt?

Op zich best logisch dat de grote clubs in NL ook een graantje mee willen pikken.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gonadan schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:39:

[...]

Heb je inderdaad niets aan, het gat is zo groot als het is, daar hoort presteren tegen de kleintjes ook gewoon bij.
Op het piekjaar na is het verschil simpelweg aanzienlijk. Gelukkig wel wat minder dan de jaren daarvoor, maar er is wel degelijk een gat.
Dat is precies hte punt. Afgelopen seizoen is door de kleintjes beslist, niet door de onderlinge krachtsverhouding van de top 5.
Waar Ajax in de eerste seizoenshelft met een enkele uitglijder op een normaal kansloze achterstand kwam liet PSV het na de winterstop volledig lopen tegen de kleintjes. Net als Feyenoord dat het hele seizoen deed.

Om van de kleintjes te kunnen winnen heb je geen mega budgetten nodig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:46:
Het verhaal Lato is nog even afwachten.
Hij zou vanmorgen op een vliegtuig stappen naar Nederland, maar dat is voorlopig niet gebeurd. Omdat er nog geen overeenstemming is tussen PSV en Valencia, de speler zelf wil graag.
Niet met de auto? Er stonden vanochtend twee hele dikke Mercedes S-klassen bij het Philips stadion aan de kant richting waar die bekende frietzaak zit/ligt. Allebei met Spaans kenteken. Rond 08:20-08:25 uur kwam ik er langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ankona schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:52:
Dat is precies hte punt. Afgelopen seizoen is door de kleintjes beslist, niet door de onderlinge krachtsverhouding van de top 5.
Waar Ajax in de eerste seizoenshelft met een enkele uitglijder op een normaal kansloze achterstand kwam liet PSV het na de winterstop volledig lopen tegen de kleintjes. Net als Feyenoord dat het hele seizoen deed.

Om van de kleintjes te kunnen winnen heb je geen mega budgetten nodig.
Om een heel seizoen lang van de kleintjes te blijven winnen blijkbaar wel. Een competitie draait niet om individuele wedstrijden, die draait om het resultaat over het volledig aantal speelronden.

Budget is niet alles, maar je zag wel dat toen PSV moeite kreeg omdat de kleintjes beter wisten hoe ze het aan moesten pakken bij Ajax juist de individuele klasse doorslag begon te geven. Bij Feyenoord heeft Van Persie zo een aantal keer de punten gered, maar dat was er maar één en als het bij hem ook niet liep wordt het dan snel lastig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bij Ajax stond alles vanaf februari heel erg op scherp. Of het de overwining op Real was, de afstraffing in Rotterdam geen idee. Maar vanaf dat moment was bijna elke wedstrijd een zekerheidje. Daardoor zijn ze kampioen geworden. Individuele klasse heb je niet nodig om een De Graafschap of Excelsior aan de kant te zetten.
Een goede coach, sfeer en mentaliteit wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Dat sportieve gat in NL? Maak voor de grap eens een klassement over afgelopen seizoen waarbij je alleen de uitslagen van het linkerrijtje onderling gebruikt. Dus een competitie tussen die 9 clubs. Ik heb het niet gedaan maar het zou mij niets verbazen als Feyenoord dan kampioen zou zijn.
Niet echt, Ajax (34) en PSV (33) zitten relatief dicht bij elkaar, Feyenoord (27) zit ook daar op gepaste afstand:

Ajax
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GmdGNEO.png

PSV
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KRMWjWv.png

Feyenoord
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ptuZv6h.png

Het verschil van punten voor Feyenoord zit echt bij de kleinere teams. Ajax speelde 1x gelijk tegen de onderste 9 en PSV 2x. Feyenoord laat het gewoonweg liggen tegen die teams, zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/afM3lF7.png

Als je ambieert om kampioen te worden kan dit gewoon niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Napo op 03-07-2019 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ankona schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:18:
Individuele klasse heb je niet nodig om een De Graafschap of Excelsior aan de kant te zetten.
Meestal niet, soms wel. Niet alle wedstrijden lopen zoals je wilt, ook al gooi je er mentaal alles tegenaan. Op zo'n moment gaat individuele klasse je simpelweg redden.
Je kunt heel hard vol blijven houden dat het niet nodig is, maar kijk maar eens in Europa, daar werkt het net zo. Onmeunige zaadpotten die toch beslist worden door spelers als Messi, Ronaldo, of iets mindere goden. Bayern heeft in de competitie ook altijd veel punten gehaald omdat Robbery ineens een bevlieging had.
Individuele klasse is gewoon een enorm voordeel in je team, simpeler wordt het niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Napo schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Niet echt, Ajax (34) en PSV (33) zitten relatief dicht bij elkaar, Feyenoord (27) zit ook daar op gepaste afstand:

Ajax
[Afbeelding]

PSV
[Afbeelding]

Feyenoord
[Afbeelding]

Het verschil van punten voor Feyenoord zit echt bij de kleinere teams. Ajax speelde 1x gelijk tegen de onderste 9 en PSV 2x. Feyenoord laat het gewoonweg liggen tegen die teams, zie ook:

[Afbeelding]

Als je ambieert om kampioen te worden kan dit gewoon niet.
Waarschijnlijk lees ik de tabellen niet goed, maar ik kom bij Ajax op 13 verliespunten en bij PSV op 12 verliespunten? Dan zou PSV (33 volgens jou) toch meer punten moeten hebben dan Ajax (34 volgens jou)?

Laat maar, gelijkspel verkeerde kant opgerekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
ST10©DE schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:27:
[...]

Waarschijnlijk lees ik de tabellen niet goed, maar ik kom bij Ajax op 13 verliespunten en bij PSV op 12 verliespunten? Dan zou PSV (33 volgens jou) toch meer punten moeten hebben dan Ajax (34 volgens jou)?

Laat maar, gelijkspel verkeerde kant opgerekend.....
Je telt volgens mij de gelijkspellen als 1 verliespunt, maar dat moeten er 2 zijn.

Laat maar, je had het zelf al door :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spookelo op 03-07-2019 16:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Gekkenhuis! Inmiddels hebben bijna 30 Tweakers zich aangemeld voor de Eredivisie voetbalpoule. In samenwerking met Tweakers hebben we voor meer dan 75 euro aan prijzen voor komend seizoen. Uiteraard is de inschrijving nog open. Doe gezellig mee net als velen uit dit topic.

Topic --> Tweakers F.C. Eredivisie Voetbalpoule 2019/2020

Direct inschrijven kan hier: https://www.voetbalpoules.nl/poule/106806/aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Het is officieel, Joao Felix voor 126 miljoen van Benfica naar Atletico: https://www.ad.nl/buitenl...4/?referrer=https://t.co/ 8)7

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gws24 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:02:
Het is officieel, Joao Felix voor 126 miljoen van Benfica naar Atletico: https://www.ad.nl/buitenl...4/?referrer=https://t.co/ 8)7
Waanzin, contract van 7 jaar ook 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:25:
[...]

Waanzin, contract van 7 jaar ook 8)7
Iedereen moet langer doorwerken tegenwoordig

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
gws24 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:02:
Idiote bedragen natuurlijk, maar dat zet me wel aan het denken over de markt.

De ligt... Die was young golden boy (oid) + aanvoerder van een CL halve finalist? Overmars moet minimaal 100 gaan eisen als dit soort bedragen nu betaald worden voor tieners.

Meer en meer wordt duidelijk dat de Jong gewoon een koopje was voor barca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PSV dan toch beet?
PSV heeft zijn gewenste linksback bijna binnen. Toni Lato (21) komt over van Valencia. Hij stapte vanavond alsnog op het vliegtuig en zal zich snel bij zijn nieuwe ploeggenoten in het Zwitserse Verbier voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bron? Ik had 't nog niet gezien...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KingKoning schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:39:
[...]

Idiote bedragen natuurlijk, maar dat zet me wel aan het denken over de markt.

De ligt... Die was young golden boy (oid) + aanvoerder van een CL halve finalist? Overmars moet minimaal 100 gaan eisen als dit soort bedragen nu betaald worden voor tieners.

Meer en meer wordt duidelijk dat de Jong gewoon een koopje was voor barca.
Als klap op de vuurpijl heeft Juventus volgens Sky Sports Italia een openingsbod gedaan van €55 miljoen. Hup Marc!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Typhone schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Als klap op de vuurpijl heeft Juventus volgens Sky Sports Italia een openingsbod gedaan van €55 miljoen. Hup Marc!
Dat is dusdanig weinig dat Ajax hem maandag gewoon op de training verwacht. Vind 75 miljoen eigenlijk al behoorlijk weinig in deze tijd, afgelopen seizoen sterkhouder van Ajax, Golden Boy winnaar (en weer genomineerd) en een enorme potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gynnad schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Dat is dusdanig weinig dat Ajax hem maandag gewoon op de training verwacht. Vind 75 miljoen eigenlijk al behoorlijk weinig in deze tijd, afgelopen seizoen sterkhouder van Ajax, Golden Boy winnaar (en weer genomineerd) en een enorme potentie.
Gaat een De Ligt dat geld ooit waard zijn? Een Neymar of een Ronaldo kun je als top ploeg makkelijk giga veel voor betalen. Die verkopen wereldwijd (vooral in Azie) honderdduizenden shirtjes met hun naam en zo verdienen ze die transfer meteen weer terug. Dat gaat met een de Ligt echt nog niet gebeuren. Die moet op het veld zijn waarde bewijzen en eventueel op de transfermarkt zijn waarde houden. Dan is 50 miljoen best veel. (75 helemaal)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Gaat een De Ligt dat geld ooit waard zijn? Een Neymar of een Ronaldo kun je als top ploeg makkelijk giga veel voor betalen. Die verkopen wereldwijd (vooral in Azie) honderdduizenden shirtjes met hun naam en zo verdienen ze die transfer meteen weer terug. Dat gaat met een de Ligt echt nog niet gebeuren. Die moet op het veld zijn waarde bewijzen en eventueel op de transfermarkt zijn waarde houden. Dan is 50 miljoen best veel. (75 helemaal)
Als er zonder blikken of blozen 126m wordt betaald voor Joao Felix, dan is 75m voor de Ligt een koopje ;)
De Ligt qua transferprijs vergelijken met Neymar heeft weinig zin, die ging voor 3x zoveel van Barca naar PSG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
[...]

Aanvallers zijn idd populairder, maar die worden momenteel ook voor 100+ miljoen verkocht, dan is 55 miljoen voor een van de beste verdedigers (in potentie?) ter wereld echt een koopje. Laat hem nog maar lekker een jaar bij Ajax blijven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:53:
[...]

Aanvallers zijn idd populairder, maar die worden momenteel ook voor 100+ miljoen verkocht, dan is 55 miljoen voor een van de beste verdedigers (in potentie?) ter wereld echt een koopje. Laat hem nog maar lekker een jaar bij Ajax blijven dan.
En dan volgende zomer naar Barca, dan zal Pique toch wel zo'n beetje stoppen ;)
Staat ie wel een jaar redelijk stil in z'n ontwikkeling, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Voor verdedigers wordt altijd (veel) minder betaald dan voor aanvallers.

De duurste verdediger ooit is Van Dijk: 84,5 miljoen. Daarmee staat hij 12e op de lijst van duurste transfers.
De duurste speler ooit is Neymar trouwens: 222 miljoen.
Van de top 11 is maar 1 speler geen aanvaller: Pogba.

Wikipedia: Lijst van duurste voetbaltransfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ramzzz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Bron? Ik had 't nog niet gezien...
Televaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Er komen maar weinig PSV-fans naar de Johan Cruijff schaal. Wel vrij logisch, zoals in het artikel staat, omdat er een combiregel is, en het valt middenin de vakantieperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:02:
Voor verdedigers wordt altijd (veel) minder betaald dan voor aanvallers.

De duurste verdediger ooit is Van Dijk: 84,5 miljoen. Daarmee staat hij 12e op de lijst van duurste transfers.
De duurste speler ooit is Neymar trouwens: 222 miljoen.
Van de top 11 is maar 1 speler geen aanvaller: Pogba.

Wikipedia: Lijst van duurste voetbaltransfers
Dat wil niet zeggen dat De Ligt dan maar 40% van Joao Felix hoeft te kosten?

Enneh, Coutinho is ook een (aanvallende) middenvelder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Qu3st schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:53:
Er komen maar weinig PSV-fans naar de Johan Cruijff schaal. Wel vrij logisch, zoals in het artikel staat, omdat er een combiregel is, en het valt middenin de vakantieperiode.
Vakantie sowieso, plus dat vorige keer de combi allemaal niet zo lekker verliep ;) en dat lag niet aan de PSV supporters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ajax vraagt 87 miljoen voor De Ligt volgens Tuttosport. Een koopje!

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-07-2019 17:09 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Arjen Robben stopt met voetballen - https://nos.nl/l/2292044

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Gelijk heeft hij. Jammer voor Groningen maar iemand die al jaren meer geblesseerd is dan fit en het allemaal niet meer nodig heeft moet gewoon als grote speler stoppen en niet doormodderen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Altijd weer dat Casillas-teenverhaal prominent erbij, triest... :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

[...]

Dat is niet waar. Clubs strijken maar klein deel op van dat geld, ik meen ongeveer 10%. De shirt producent pakt het merendeel, zo kunnen ze ook topclubs tientallen miljoenen per jaar geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Ondertussen feest in Mexico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Vos schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:38:
[...]

Dat is niet waar. Clubs strijken maar klein deel op van dat geld, ik meen ongeveer 10%. De shirt producent pakt het merendeel, zo kunnen ze ook topclubs tientallen miljoenen per jaar geven.
En met 10% zit je al aan een percentage dat maar een paar clubs vangen. De meesten zitten daar een stuk onder.

De logica erachter is ook vrij slecht. Nike/Adidas betalen een absurd bedrag per jaar aan de club en in ruil mogen ze ook al het geld van de shirt verkoop houden?
Denk dat met een dergelijke deal Nike/Adidas al kapot gegaan waren.

Die mythe is geloof ik ontstaan toen Ronaldo naar Real ging. Bij een programma zat toen een marketing expert van een klein bedrijf en die ging daar vertellen dat Real dat geld makkelijk terug verdient met de shirt verkoop en andere marketing deals etc.

De journalist die er zat stelde geen kritische vragen en sindsdien word het verhaal altijd weer herhaald door mensen.
Terwijl je bij sommige clubs in de jaar cijfers goed kunt zien hoeveel ze binnen halen aan merchandising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Deals met Adidas/Nike lopen bovendien meerdere jaren dus de transfer van één speler zou je ook niet meteen een goede onderhandelingspositie geven bij een nieuwe deal.

Je zet je club wel op de kaart, indirect werkt dat wel door. Een Ronaldo of Neymar is zowel op als buiten het veld spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
dutchgio schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:41:
Deals met Adidas/Nike lopen bovendien meerdere jaren dus de transfer van één speler zou je ook niet meteen een goede onderhandelingspositie geven bij een nieuwe deal.

Je zet je club wel op de kaart, indirect werkt dat wel door. Een Ronaldo of Neymar is zowel op als buiten het veld spektakel.
Niet alsof Real een onbekend dorps clubje was :D.
Maar begrijp wat je bedoeld, veel media aandacht.

En Narsingh is binnen bij Feyenoord.
https://www.vi.nl/nieuws/...singh-transfervrij-binnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Op basis van zijn tijd bij zowel PSV en Heerenveen een meer dan prima aanwinst. Afhankelijk van hoe Feyenoord zal gaan spelen komt hij beter/slechter uit de verf.

Het grootste nadeel aan Narsingh bij PSV is zijn gebrek aan verfijnde techniek. Een ontzettend snelle speler met prima voorzetten maar in de kleine ruimte was hij ontzettend beperkt. Hopelijk is dat verbeterd of past het bij het spel van Feyenoord.

Overall, dit zijn wel prima spelers om zonder transfersom binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:19
Napo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:25:
[...]

Overall, dit zijn wel prima spelers om zonder transfersom binnen te halen.
Zijn statistieken in Engeland zijn een stuk minder dan die van Clasie toen die vorig jaar werd gehaald. Afgelopen seizoen 43 minuten speeltijd in de Championship. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sempy op 04-07-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:46:
[...]

Zijn statistieken in Engeland zijn een stuk minder dan die van Clasie toen die vorig jaar werd gehaald. Afgelopen seizoen 43 minuten speeltijd in de Championship. :P
Werd ie dan verhuurd door Swansea?

Oooh damn, je was me net voor met je edit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:46:
[...]

Uit het oog, uit het hart ;).

Daarom ook puur op zijn prestaties in de eredivisie. De championship heb ik nul zicht op en dat ambieer ik ook niet. Mocht hij nog de kwaliteiten hebben zoals hij bij PSV weg ging zou ik hem als bankzitter ook wel bij PSV willen hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Mijn schoonvader is Swansea fan (daar geboren en getogen) maar die was niet echt te spreken over Narsingh. Afgelopen seizoen was hij ook veel geblesseerd volgens mij. Nou ja het niveau van Swansea was niet om over naar huis te praten, voor hem is dit wel weer een stap omhoog! En als hij zijn PSV niveau gaat halen dan is het een goede move van Feyenoord.
Ik dacht dat Jaap Stam niet wilde dat hij kwam, of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Qu3st Stam wilde Fer niet.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qu3st schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:06:
Mijn schoonvader is Swansea fan (daar geboren en getogen) maar die was niet echt te spreken over Narsingh. Afgelopen seizoen was hij ook veel geblesseerd volgens mij. Nou ja het niveau van Swansea was niet om over naar huis te praten, voor hem is dit wel weer een stap omhoog! En als hij zijn PSV niveau gaat halen dan is het een goede move van Feyenoord.
Ik dacht dat Jaap Stam niet wilde dat hij kwam, of heb ik dit verkeerd?
Berghuis speelt met 10 op de training onder Stam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Narsingh. Ik ben benieuwd. Puur gehaald vanwege z'n prestaties uit z'n PSV tijd. Afgelopen seizoen amper gespeld. Tja het is de vijver waarin we vissen. Twijfel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:14:
Narsingh. Ik ben benieuwd. Puur gehaald vanwege z'n prestaties uit z'n PSV tijd. Afgelopen seizoen amper gespeld. Tja het is de vijver waarin we vissen. Twijfel gevallen.
Zou Stam Berghuis dan centraal (als aanvallende middenvelder) neer gaan zetten? Het lijkt mij sterk dat ie daar heel geschikt voor is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Russel88 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:14:
Afgelopen seizoen amper gespeld.
Nou hebben veel voetballers niet vooraan gestaan toen de IQ puntjes werden verdeeld, maar hij zal toch wel de clubnaam en zijn eigen naam kunnen spellen?

Ik moet nog maar zien wat ie brengt. Als Berghuis blijft, gaat ie dan serieus naar het middenveld?
Krijgen we dan Berghuis----Toornstra
Kokcu

ofzo? Is wel weer heel erg het tegenovergestelde van het oude Feyenoord betonmiddenveld van de afgelopen seizoenen.
Pagina: 1 ... 9 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.