[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik wil gewoon een potje voetbal kijken en Feyenoord voorziet daarin prima in de eerste helft. Tweede helft kakt een beetje in.

[ Voor 15% gewijzigd door polopolo150 op 29-06-2019 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
Hoe kan een club als Feyenoord akkoord gaan met dit soort shirts? Zelfde geldt vaak genoeg ook voor Ajax. Maar ik snap dat niet. "Als jullie niet klagen om de shirts en alles aantrekken, krijgen jullie een miljoen extra" of iets in die trend zal er wel in de contracten staan met Adidas of andere shirtleveranciers.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Net een stel koeien in de wei _O-

Wat lelijk :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Curva schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:54:
Hoe kan een club als Feyenoord akkoord gaan met dit soort shirts? Zelfde geldt vaak genoeg ook voor Ajax. Maar ik snap dat niet. "Als jullie niet klagen om de shirts en alles aantrekken, krijgen jullie een miljoen extra" of iets in die trend zal er wel in de contracten staan met Adidas of andere shirtleveranciers.
Denk dat Adidas met wat geld zal strooien zodat men bij Feyenoord niet zo mooooooeeeeeeeee-ilijk doet 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Leon Zwiers schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:37:
Wat voor percentage moet PSV nog afstaan aan de vorige club van Lozano? Dat was best veel dacht ik?
Dat is onbekend.
Volgens onbekende bron zou dat 40% moeten zijn, maar dat wordt door PSV, Brands en Pachuca tegengesproken. De laatste opmerking hierover is van de voorzitter van Pachuca en hij gaf aan dat het afhankelijk is van het uiteindelijke transferbedrag:
"We hebben nog steeds een bonus tegoed voor Lozano. Het percentage hangt af van het bedrag waar PSV hem voor verkoopt", zo wordt hij geciteerd door het Mexicaanse radiostation Los Campamentos.
https://www.voetbalprimeu...-tegoed-voor-lozano-.html

Afwachten dus wat het uiteindelijk gaat worden.
Typhone schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:51:
Vind je dat echt? Ik denk dat Robben sporadisch van belang kan zijn maar ik vrees wel dat die zo vaak geblesseerd gaat zijn dat hij als ideaal scenario niet zo ‘ideaal’ gaat zijn.
Robben had afgelopen seizoen maar last van 1 blessure, dat was echter een zeer langdurige en hij heeft er nog steeds last van. De 2 seizoenen daarvoor was hij vooral fit en miste hij maar weinig wedstrijden. Het gaat nogal op en neer met hem. Al is de Eredivisie natuurlijk een ander niveau dan de Bundesliga en kan hij bij PSV zijn rust pakken tegen de kleinere teams. Een fitte Robben is nog steeds van absoluut topniveau.

Waar het mij ook om gaat echter is de mentaliteit van Robben, hij is een echte winnaar en ook een leider.
Dat maakt hem belangrijk in de kleedkamer en dat telt na het vertrek van Luuk en Schwaab. Dat samen met zijn grote voetballende kwaliteiten maakt hem een ideale versterking in mijn ogen.
Aan de andere kant gaan er dalijk zoveel bij PSV weg dat het een ideaal scenario is om ander spel te gaan creëeren. Ik voorspel dat wanneer Bergwijn en/of Lozano weggaan en De Jong ook vertrekt PSV het lastiger gaat krijgen puur met de tactiek en het voetbal wat ze willen spelen.
Je spreekt jezelf hier tegen.
Juist door het vertrek van Luuk kan PSV een ander spel gaan spelen, met Lammers of Malen als vervanger komt er meer dynamiek, snelheid en voetballend vermogen voorin. Luuk zijn ongelooflijk kopkracht en doorzettingsvermogen gaan absoluut gemist worden, maar dat kan gecompenseerd worden. Dat vergt zoals gezegd echter een ander spel en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.

Het grootste probleem afgelopen seizoen was het middenveld en de traag opbouwende CV's, waarbij de laatste linie door een gebrek aan pure snelheid ook moeite had met doorschuiven (overigens ook een belangrijk pijnpunt bij Magallan, maar dat terzijde). Daarom hoop ik ook op de komst van Álvarez (of een vergelijkbaar type, zelfs liefst 2 van deze eigenlijk); hard en sterk in de duels, lengte, snel genoeg en voldoende voetballend vermogen. Dat heeft PSV hard nodig en het ontziet het middenveld.

Afgelopen seizoen had na de winterstop iedereen door waar PSV kwetsbaar was: zet Rosario vast en dwing beide backs naar achteren/scherm de passlijnen naar beide backs af. Dat zorgde voor een trage en moeilijke opbouw bij PSV, aangezien Hendrix en Sadilek geen opbouwers zijn en de CV's werden gedwongen tot lange ballen. Een inschuivende CV kon dit oplossen, maar dat zorgde voor grote risico's bij balverlies. Hetzelfde gold voor het inbrengen van Guti, meer voetballend vermogen maar kwetsbaarder bij balverlies.

Een box-to-box middenvelder is geen overbodige luxe, maar PSV moet echt de juiste CV('s) halen.
Dat is nu het allerbelangrijkste. De interesse in Álvarez, Montes en Lyanco stemt mij in ieder geval positief, dat zijn spelers die perfect in dat plaatje passen. Ze zijn ook niet goedkoop, maar kwaliteit kost geld.
Typhone schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:19:
En er zit nog wat op de bank:
Magallan (wacht maar ff af)
Ik was volgens jullie te voorbarig, maar hij begint het seizoen in ieder geval veelbelovend:
https://veronicainside.nl...iet-blij-met-de-argentijn

En ja, je mag me hiermee keihard om de oren slaan als ik toch ongelijk krijg O-) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:13:
Ik was volgens jullie te voorbarig, maar hij begint het seizoen in ieder geval veelbelovend:
https://veronicainside.nl...iet-blij-met-de-argentijn

En ja, je mag me hiermee keihard om de oren slaan als ik toch ongelijk krijg O-) ;)
Hij speelde gisteren zeker niet fantastisch, maar daar hadden er meer last van.
Wat tweets bij elkaar sprokkelen als "nieuws"bericht is nogal kansloos van Veronica, dat lukte ook nog wel over de Ligt vorig jaar. Of Ziyech, Neres, Donny, etc.
Die berichten en tweets zullen de komende maanden wel blijven komen ook als hij normaal presteert, want hij zal steeds vergeleken worden met De Ligt. Dat je die niet vervangt met een even goede speler voor 6m, tja.. Misschien moet Overmars maar gewoon 80m neerleggen voor Varane :+
Ik heb nu in ieder geval nog geen oordeel (positief danwel negatief) over die jongen. Die zal zich de komende 2 maanden wel gaan vormen en ik hoop dat ik die tweets van nu dan geen gelijk hoef te geven ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

@Baseman77
Ik zag Magallan gisteren weer spelen... nondeju waar heeft Ajax die in hemelsnaam vandaan. Staat te schutteren in oefenwedstrijden en lijkt echt totaal niet te kunnen verdedigen. Meteen maar dan ook meteen afschrijven zeg ik.

Die Dest daarentegen (naam eerder niet bekend bij mij) stond wel een aardig partijtje te voetballen. Nu weet ik niet of dat komt omdat het ‘frank en vrij’ een oefenpotje is maar als ie dat doortrekt naar het echte werk dan is dat geen verkeerd mannetje om erbij te hebben. Noa Lang ook sterk gisteren.

@toolkist
Gisteren gekeken toevallig? Kijk op AjaxTV die samenvatting eens terug. Werkelijk om te huilen die ingrepen (of beter gezegd: gebrek aan) van Magallan. Niet die ene waar het doelpunt uit viel maar gewoon 3-4 open kansen door gepruts van hem. Wonder dat het 1-1 werd en niet 1-5.
Vergelijken met de Ligt is onzin wat Veronica doet maar een gewone verdediger moet in elk geval defensief kunnen ingrijpen dan vergeef ik ze wel voetballende onkunde. Maar beide gaan totaal niet in de weinige minuten die ik van hem zie so far.

[ Voor 72% gewijzigd door Typhone op 30-06-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:35:
@Baseman77
Ik zag Magallan gisteren weer spelen... nondeju waar heeft Ajax die in hemelsnaam vandaan. Staat te schutteren in oefenwedstrijden en lijkt echt totaal niet te kunnen verdedigen. Meteen maar dan ook meteen afschrijven zeg ik.

Die Dest daarentegen (naam eerder niet bekend bij mij) stond wel een aardig partijtje te voetballen. Nu weet ik niet of dat komt omdat het ‘frank en vrij’ een oefenpotje is maar als ie dat doortrekt naar het echte werk dan is dat geen verkeerd mannetje om erbij te hebben. Noa Lang ook sterk gisteren.

@toolkist
Gisteren gekeken toevallig? Kijk op AjaxTV die samenvatting eens terug. Werkelijk om te huilen die ingrepen (of beter gezegd: gebrek aan) van Magallan. Niet die ene waar het doelpunt uit viel maar gewoon 3-4 open kansen door gepruts van hem. Wonder dat het 1-1 werd en niet 1-5.
Vergelijken met de Ligt is onzin wat Veronica doet maar een gewone verdediger moet in elk geval defensief kunnen ingrijpen dan vergeef ik ze wel voetballende onkunde. Maar beide gaan totaal niet in de weinige minuten die ik van hem zie so far.
Ik heb de 1e helft gezien en kan me niet herinneren dat ie in die 45 minuten zoveel open kansen heeft weggegeven. Dan zou hij namelijk zo'n beetje verantwoordelijk zijn geweest voor alle kansen, terwijl het merendeel van het gevaar over links kwam.
Dat ie niet sterk speelde klopt, maar dat deed echt niemand in de 1e helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Wat vinden jullie van de Afrika Cup tot nu toe? Ik zie ook niet zo 123 een team ertussen uit springen..

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
GS88 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:39:
Wat vinden jullie van de Afrika Cup tot nu toe? Ik zie ook niet zo 123 een team ertussen uit springen..
Hup Madagascar!

Weinig gezien van de Afrika cup, maar ook weinig gemist obv hetgeen ik wel gezien heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ajax lijkt vol door te schakelen voor de komst van Alvarez. Ik moet nog even wennen aan alle Mexicanen en Zuid Amerikanen haha. Martinez, Alvarez het kan verkeren. Ken hem verder nog niet maar ik heb zo’n vermoeden dat De Ligt deze week weg is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik denk dat ie "gewoon" bij PSV tekent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
GS88 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:39:
Is dat bezig dan? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:54:
Ik denk dat ie "gewoon" bij PSV tekent.
PSV vindt 15 miljoen teveel, Ajax niet en zal ook meer loon kunnen/willen bieden.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Han schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:57:
[...]

Net een stel koeien in de wei _O-

Wat lelijk :o
Misschien nieuwe sponsor, Campina of Melkunie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:03:
[...]

PSV vindt 15 miljoen teveel, Ajax niet en zal ook meer loon kunnen/willen bieden.
Dat zeggen die berichten ja, maar hoe vaak kloppen die? Dan zou de Ligt bv al een maand geleden bij Barca getekend hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Dat zeggen die berichten ja, maar hoe vaak kloppen die? Dan zou de Ligt bv al een maand geleden bij Barca getekend hebben.
Kezman is de duurste aankoop ooit van PSV, weet niet of jij hem kent maar dat is een flink aantal jaren terug.
Dat record staat al 19 jaar en het bericht lijkt me dan ook niet totaal uit de lucht gegrepen.
Iemand hier claimde onlangs dat PSV meer geld heeft dan de meeste mensen denken, ik weet niet waarop dat gebaseerd is maar als dat niet een veelvoud is van 15 miljoen dan is dat ook te verwaarlozen.
Meer geld dan de rest van Eredivisie zegt ook niet zoveel meer.
Dat waren altijd drie clubs, dat zijn er nu twee en de enige clubs die dichtbij kwamen zijn allemaal teruggevallen na de nodige discutabele boekhoudkundige 'flaters' (Twente, AZ en Vitesse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:33:
[...]

Kezman is de duurste aankoop ooit van PSV, weet niet of jij hem kent maar dat is een flink aantal jaren terug.
Dat record staat al 19 jaar en het bericht lijkt me dan ook niet totaal uit de lucht gegrepen.
Iemand hier claimde onlangs dat PSV meer geld heeft dan de meeste mensen denken, ik weet niet waarop dat gebaseerd is maar als dat niet een veelvoud is van 15 miljoen dan is dat ook te verwaarlozen.
Meer geld dan de rest van Eredivisie zegt ook niet zoveel meer.
Dat waren altijd drie clubs, dat zijn er nu twee en de enige clubs die dichtbij kwamen zijn allemaal teruggevallen na de nodige discutabele boekhoudkundige 'flaters' (Twente, AZ en Vitesse).
En je punt is? Want dat komt nou niet bepaald over :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:02:
[...]En je punt is? Want dat komt nou niet bepaald over :9
Ze hebben niet genoeg geld hiervoor (er zijn meer aankopen nodig) en al hadden ze het dan zouden ze dat hoogstwaarschijnlijk toch niet uitgeven aan één enkele transfer.

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 30-06-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
De klok begint wel te tikken voor defensieve versterkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Zie officieel twitter account van Juve eens ;)

@OPSLAGHOND
Volgens mij schrijven Omroep Brabant, BD en het ED hele andere zaken betreffende een berg geld die PSV zou hebben. Deels daarvan ligt dat in de constructie van Romero wat een flinke aankoop was met nihil rendement. Volgens de insiders zelf moet er eerst verkocht worden alvorens er gehaald kan worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Typhone op 30-06-2019 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Typhone schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:13:
[...]

@OPSLAGHOND
Volgens mij schrijven Omroep Brabant, BD en het ED hele andere zaken betreffende een berg geld die PSV zou hebben. Deels daarvan ligt dat in de constructie van Romero wat een flinke aankoop was met nihil rendement. Volgens de insiders zelf moet er eerst verkocht worden alvorens er gehaald kan worden.
Denk het ook, anders hadden ze wel al lang een centrum verdediger gehaald.
Want dat Schwaab weg ging was toch al een tijdje bekend.

Dat ze dan Bruma halen is denk ik gewoon omdat Lozano al 99% zeker weg is.

Maar zoals gezegd, de klok tikt door. PSV moet echt op tijd de defensie versterken want de voorrondes CL komen toch weer dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:13:
[...]

Wat zegt dat twitterbericht over de waarheid van een gerucht over een hele andere speler?
Wat betreft de juistheid van de geruchten over de Ligt had ik het over die van de afgelopen maanden...
Deadsy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:39:
[...]

Denk het ook, anders hadden ze wel al lang een centrum verdediger gehaald.
Want dat Schwaab weg ging was toch al een tijdje bekend.

Dat ze dan Bruma halen is denk ik gewoon omdat Lozano al 99% zeker weg is.

Maar zoals gezegd, de klok tikt door. PSV moet echt op tijd de defensie versterken want de voorrondes CL komen toch weer dichterbij.
En daarom denk ik dat het wel om PSV gaat. Ze krijgen 12m voor Angelino en 12 voor de Jong, dus hoezo niet genoeg geld? Zeker als er volgens je eigen redenering dan nog een bult geld over is van Lozano.

[ Voor 48% gewijzigd door toolkist op 30-06-2019 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Morgen zullen we het zien. Dan is de transfermarkt officieel open. Is de Ligt al terug van vakantie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:31

Qu3st

toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Wat zegt dat twitterbericht over de waarheid van een gerucht over een hele andere speler?
Wat betreft de juistheid van de geruchten over de Ligt had ik het over die van de afgelopen maanden...

[...]

En daarom denk ik dat het wel om PSV gaat. Ze krijgen 12m voor Angelino en 12 voor de Jong, dus hoezo niet genoeg geld? Zeker als er volgens je eigen redenering dan nog een bult geld over is van Lozano.
Hier dan het 'bewijs' dat PSV de vraagprijs van 15 miljoen te veel vind: volgens VI.nl

Als ze een vervanger halen voor De Ligt is dat wel een soort van doodsteek van Magallan, zoals ik al eerder aangaf.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 30-06-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:15:
[...]

Hier dan het 'bewijs' dat PSV de vraagprijs van 15 miljoen te veel vind: volgens VI.nl

Als ze een vervanger halen voor De Ligt is dat wel een soort van doodsteek van Magallan, zoals ik al eerder aangaf.
Daar begon het gerucht, dus we zijn nu weer in een cirkeltje terug... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:32:
[...]

Daar begon het gerucht, dus we zijn nu weer in een cirkeltje terug... :D
Mooi! Maar een VI.nl geloof ik eerder dan een Valentijn Driessen die weer iets loopt te roepen, en dat artikel was hier nog niet te vinden, het ging alleen over 'berichten' ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Qu3st op 30-06-2019 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat betreft de doodsteek voor Magellan... Voor hetzelfde geld zet Ten Hag hem naast Magellan en schuift Blind door naar 6. Blind op 6 zou ik zelf wel zien zitten, maar een volledig nieuwe centrale verdediging denk ik dan weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wordt wel een beetje een vreemdelingenlegioen bij Ajax zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:01:
Daarom proberen ze ook NL spelers te halen en niet alleen maar onbekende buitenlanders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
polopolo150 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:53:
Had eigenlijk niet verwacht dat dit een gelijkspel zou worden tussen Ajax - Aalborg.

Weet iemand hoe het werkt met een Feyenoord seizoenskaart? Ik dacht dat ik mijn eigen stoel moest "kopen" zodra het in de verkoop komt; Maar ik zie bij Feyenoord - Southampton al dat mijn plek bezet is. Is het dan gewoon een kwestie van naar de ingang van De Kuip lopen en mijn seizoenskaart te laten zien?

* polopolo150 heeft voor het eerst een seizoenskaart gehaald.
Welkom als seizoenkaarthouder vann Feyenoord! :D

De wedstrijd tegen Southampton zit bij je seizoenkaart inbegrepen en hoef je dus niet los te kopen. Je kan dus gewoon met je seizoenkaart naar binnen die wedstrijd.

De wedstrijden tegen Panathinaikos en Angers SCO dienen wel los gekocht te worden. Deze zitten niet bij je SCC inbegrepen.

Wat vaak standaard is is dat de openingswedstrijd van het seizoen in je seizoenkaart zit (tegen Southampton dit jaar), de eerste bekerwedstrijd in de Kuip tot een bepaalde ronde, de 17 eredivisieduels en eventueel een play offs wedstrijd dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:38:
Wat betreft de doodsteek voor Magellan... Voor hetzelfde geld zet Ten Hag hem naast Magellan en schuift Blind door naar 6. Blind op 6 zou ik zelf wel zien zitten, maar een volledig nieuwe centrale verdediging denk ik dan weer niet ;)
Dat is zeker een optie, maar het wordt wel druk zo in defensie en het middenveld (niet slecht voor de trainer zo'n weelde). Van de Beek, Schöne (hoeft van mij niet meer perse), Marin, Ekkelenkamp, Eiting, Ziyech zijn allemaal opties voor het middenveld. Dus leuk om Blind door te schuiven, maar niet echt heel hard nodig.

Ziyech zal vermoedelijk niet naar Sevilla vetrekken, hij vindt het geen stap omhoog, eerder omlaag.
Exocet schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:01:
Binnenkort schrijven we Ajax zelf in voor Copa America :+

[ Voor 11% gewijzigd door Qu3st op 01-07-2019 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:58:
[...]

Dat is zeker een optie, maar het wordt wel druk zo in defensie en het middenveld (niet slecht voor de trainer zo'n weelde). Van de Beek, Schöne (hoeft van mij niet meer perse), Marin, Ekkelenkamp, Eiting, Ziyech zijn allemaal opties voor het middenveld. Dus leuk om Blind door te schuiven, maar niet echt heel hard nodig.

Ziyech zal vermoedelijk niet naar Sevilla vetrekken, hij vindt het geen stap omhoog, eerder omlaag.

[...]

een en ander is neem ik aan vooruitlopend op vertrek van Ziyech en van de Beek. Ik ben juist blij dat ze eindelijk een beetje vooruit denken. We hebben jaren gehad dat er pas gereageerd werd als het te laat was (de transfer van Ziyech was destijds ook een soort paniek-aankoop).
Liever begin van de zomer een te volle selectie dan andersom. Als Ziyech en/of van de Beek dan alsnog blijft is dat alleen maar luxe.

[ Voor 18% gewijzigd door KingKoning op 01-07-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:58:
[...]

[...]

Eiting mag je van mij wegstrepen uit dat lijstje, die heeft al genoeg kansen gehad en nooit laten zien dat ie het niveau aankan. Hij versnelt het spel niet maar vertraagt het. Zelfde geldt overigens voor De Wit. Wat Ten Hag daar toch in ziet snap ik echt niet.
Ziyech staat standaard in de aanval en kan daar niet gemist worden, dus zou ik niet meetellen op het middenveld.
Blind als spelverdeler op 6 en Marin en Donny als dynamische middenvelders zou mij echt een heel erg goed middenveld lijken. In NL heb je dan met afstand het beste middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Eiting mag je van mij wegstrepen uit dat lijstje, die heeft al genoeg kansen gehad en nooit laten zien dat ie het niveau aankan. Hij versnelt het spel niet maar vertraagt het. Zelfde geldt overigens voor De Wit. Wat Ten Hag daar toch in ziet snap ik echt niet.
Ziyech staat standaard in de aanval en kan daar niet gemist worden, dus zou ik niet meetellen op het middenveld.
Blind als spelverdeler op 6 en Marin en Donny als dynamische middenvelders zou mij echt een heel erg goed middenveld lijken. In NL heb je dan met afstand het beste middenveld.
Eiting is toch lange tijd geblesseerd geweest? Hij is nog jong en kan veel bijleren, dus afschrijven komt nog wel te vroeg. De Wit had ik ook niet genoemd, omdat hij 'het' niet heeft vind ik.

Dat we een fantastisch middenvled hebben klopt wel, maar áls Neres, Tadic en Ziyech blijven, gaan we dan continue met de Tadic-variant spelen? We hebben ook gewoon een echte spits nodig, dus Ziyech kan echt wel goed gebruikt worden op het middenveld, en dan in een vrijere rol, al zal hij wel zijn verdedigende taken op zich moeten nemen. Dat heeft hij afgelopen seizoen aardig gedaan moet ik zeggen.

Al ben ik wel fan van Blind op het middenveld moet ik zeggen, maar of het gaat gebeuren zie ik nog niet zo ;)
KingKoning schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:50:
[...]

een en ander is neem ik aan vooruitlopend op vertrek van Ziyech en van de Beek. Ik ben juist blij dat ze eindelijk een beetje vooruit denken. We hebben jaren gehad dat er pas gereageerd werd als het te laat was (de transfer van Ziyech was destijds ook een soort paniek-aankoop).
Liever begin van de zomer een te volle selectie dan andersom. Als Ziyech en/of van de Beek dan alsnog blijft is dat alleen maar luxe.
Het voor zijn van vertrekkende spelers is wel goed ja, daar ben ik ook heel blij mee. En een grotere bank dan afgelopen seizoen is ook wel fijn, want qua middenveld had je soms weinig bijzonders in te brengen.

PSV heeft geïnformeerd naar Berghuis, ik blijf het een bijzondere keus van PSV vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Qu3st op 01-07-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
@Qu3st
Ik niet. Berghuis heeft. Meer goals en. Assist dan Bergwijn de afgelopen 3 seizoenen.

Ik hoop wel dat Feyenoord voet bij stuk houdt en een. Hoge prijs eist. Je concurrentie versterken mag best wat opleveren

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 01-07-2019 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Een goede Berghuis is zeker van meerwaarde voor/bij PSV. Een gemiddelde of matige Berghuis absoluut niet.
Waar er genoeg PSV'ers zijn geweest die ook in gemiddelde vorm een absolute meerwaarde waren. Beetje zoals Ziyech bij Ajax. Hele hoge pieken maar soms compleet onzichtbaar, grossierend in slechte passes maar op 1 moment toch weer beslissend.

[ Voor 53% gewijzigd door Typhone op 01-07-2019 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Probleem met Berghuis is dat hij aan zijn top zit.
En Europees niet echt ooit iets heeft laten zien.
De enige reden dat ze hem willen is denk ik omdat ze naast Bruma nog iemand met ervaring in de aanval willen om Lammers te ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

@Leon Zwiers ja leuk die statistieken, maar hij is zal Malen en Ihaterren in de weg staan, terwijl hij niet echt de grootste speler is. Als PSV zou ik toch een betere vervanger zoeken mocht Bergwijn en/of Lozano vertrekken.

En groot gelijk om de hoofdprijs te vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:05:
Probleem met Berghuis is dat hij aan zijn top zit.
En Europees niet echt ooit iets heeft laten zien.
De enige reden dat ze hem willen is denk ik omdat ze naast Bruma nog iemand met ervaring in de aanval willen om Lammers te ondersteunen
Wat is het probleem als iemand aan z'n top zit en gewoon goede statistieken heeft?
Dat ie evt in Europa weinig heeft laten zien kan ook liggen aan het team om hem heen, of welke tegenstanders je loot (CL)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Wat is het probleem als iemand aan z'n top zit en gewoon goede statistieken heeft?
Dat ie evt in Europa weinig heeft laten zien kan ook liggen aan het team om hem heen, of welke tegenstanders je loot (CL)
Ook een Luuk de Jong zat op zijn top en heeft zeer zeker meerwaarde geleverd aan het team waarin hij kwam te staan. Waar meer de vraag zit is het bedrag wat een Berghuis dan waard is en wat voor limitaties hij heeft. De grootste beperking van Berghuis blijft zijn mentaliteit, zit hij een keer totaal niet in de wedstrijd zie je hem domme overtredingen maken met gele en/of rode kaarten tot gevolg.

Berghuis is een prima speler maar niet voor 15m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:23
Dat heb ik ook bij Bergwijn, leuke speler maar meer dan 20M??? Dat ga je toch niet aan je directe concurrent geven?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:21:
Dat heb ik ook bij Bergwijn, leuke speler maar meer dan 20M??? Dat ga je toch niet aan je directe concurrent geven?
Met de combinatie van leeftijd en contractduur snap ik dat weer wel. Bij Begrhuis (27) weet je dat er geen grote stappen in ontwikkeling meer gezet gaan worden. Wat prima is maar wel de prijs wat drukt. Bij Bergwijn (21) heb je nog wat ruimte voor ontwikkeling en zou vertegenwoordigd hij waarschijnlijk nog een transferwaarde na X jaar.

Als directe concurent zou ik het inderdaad ook niet doen, zowel Feyenoord -> PSV niet als Ajax -> PSV niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Ja goed voor de Eredivisie.
Je zou als PSV toch wel iets willen laten zien in de CL of niet?

Je neemt al een gok met Bruma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:19:
Eiting is toch lange tijd geblesseerd geweest? Hij is nog jong en kan veel bijleren, dus afschrijven komt nog wel te vroeg. De Wit had ik ook niet genoemd, omdat hij 'het' niet heeft vind ik.
Dus het ene talent mag je nog niet afschrijven, maar het andere wel? ;)
Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:12:
maar hij is zal Malen en Ihaterren in de weg staan
Malen staat bijna altijd in de spits of linksbuiten, hij kan eventueel wel als rechtsbuiten spelen.
Ihattaren is vooral een aanvallende middenvelder en pas net 17, die heeft nog alle tijd.
Deadsy schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:56:
Je neemt al een gok met Bruma.
Berghuis is juist geen gok, daaraan weet je precies wat je hebt.
Een (groot) talent uit het buitenland halen is een grotere gok, al zou die weer een hoger niveau kunnen gaan halen dan Berghuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Onlangs kwam er in het nieuws dat Ajax 2 jeugdspelers van Feyenoord over neemt. In het Parool staat een stuk over de tot stand koming en de samenwerking met Sparta. Bron

De 2 jeugdspelers van Feyenoord wilde zelf weg en hadden zelf contact gezocht met Ajax, waarna Ajax direct met Feyenoord heeft geschakeld:
Ouders of zaakwaarnemers nemen het initiatief. In het geval van de jeugdspelers van Feyenoord is dat zo gegaan. “We voeren geen gesprekken met deze ouders en spelers totdat zeker is dat zij daar echt weg willen. We zoeken dan direct contact met de club. Die is niet blij, maar het is transparant. Ik heb gebeld met Stanley Brard, hoofd opleidingen van Feyenoord. Hij wilde met de spelers en de ouders eerst nog om tafel. Prima, maar ik zei: weet wel dat wij geïnteresseerd zijn als jullie er niet uitkomen.”
Verder houdt de samenwerking met Sparta in dat er door Ajax maximaal 3 spelers per seizoen worden overgenomen die jonger zijn dan 15. Als deze talenten doorbreken, ontvangt Sparta de vastgestelde opleidingsvergoeding. In dit geval denk ik wel dat het voor beide lonend is. Ajax haalt de beste talenten op, scouting wordt zelf gedaan door Ajax, en Sparta is niet direct een compleet elftal kwijt en ontvangt op termijn, als de speler doorbreekt, geld. Feyenoord had afgelopen seizoen 10 spelers benaderd, 5 zijn er overgestapt en maar voor 1 een vergoeding gekregen. Op deze manier is een samenwerking gunstiger voor de kleine club, in dit geval Sparta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Baseman77 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:17:
[...]

[...]

Malen staat bijna altijd in de spits of linksbuiten, hij kan eventueel wel als rechtsbuiten spelen.
Ihattaren is vooral een aanvallende middenvelder en pas net 17, die heeft nog alle tijd.

[...]

Berghuis is juist geen gok, daaraan weet je precies wat je hebt.
Een (groot) talent uit het buitenland halen is een grotere gok, al zou die weer een hoger niveau kunnen gaan halen dan Berghuis.
Doelde eigenlijk met gok dat ze een gok nemen op het presteren in de CL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Baseman77 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Heb je De Wit al eens zien spelen? :9
Bij een speler die een half seizoen geblesseerd was vind ik het niet eerlijk om echt over te oordelen ;)
[...]

Ah oke, maar vind jij Berghuis echt een speler waar PSV voor zou moeten gaan? Ik vind hem 'het' net niet voor een club als PSV, helemaal als je in Europa wilt scoren. En moet er niet eerst een speler weg gaan wil PSV de knaken uitgeven? Daarnaast is er voor de linkerkant ook al die Bruma gehaald, zou ik toch eerder voor een echte spits gaan om het gemis van Luuk de Jong op te gaan vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Ik zie momenteel de volgende voor- en nadelen voor het aantrekken van Berghuis:
Voor
- Bewezen Eredivisie speler
- Doelpunten en assists
- Zowel op 10 als op de vleugel inzetbaar
- Belangrijkste speler van concurrent wegkapen

Tegen
- Concurrent krijgt flinke zak geld waarmee het kan versterken
- Gaat (waarschijnlijk) niet beter worden dan hij nu is
- Welk bedrag er ook mee gemoeid is, gegarandeerd verlies
- Eigen jeugd in de weg zitten (Ihattaren)
- Momenteel al beschikking over een speler met exact dezelfde soort kwaliteiten (Pereiro)
- (in mijn ogen) Geen speler die de kar kan trekken in moeilijke wedstrijden (lees CL/EL/toppers)

Voor mij reden genoeg als PSV zijnde om hier direct mee te kappen. Voor zulke bedragen kan je beter proberen spelers a la Propper terug te halen, dat vind ik wel een speler met toegevoegde waarde.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Berghuis eerlijk gezegd niet naar PSV gaan. Omdat PSV simpelweg niet genegen is te voldoen aan de €20,- miljoen vraagprijs van Feyenoord en Feyenoord niet in de positie zit dat het noodgedwongen moet verkopen én Berghuis heeft aangegeven niet uitgekeken te zijn bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51
Curva schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:17:
Verder houdt de samenwerking met Sparta in dat er door Ajax maximaal 3 spelers per seizoen worden overgenomen die jonger zijn dan 15. Als deze talenten doorbreken, ontvangt Sparta de vastgestelde opleidingsvergoeding. In dit geval denk ik wel dat het voor beide lonend is. Ajax haalt de beste talenten op, scouting wordt zelf gedaan door Ajax, en Sparta is niet direct een compleet elftal kwijt en ontvangt op termijn, als de speler doorbreekt, geld. Feyenoord had afgelopen seizoen 10 spelers benaderd, 5 zijn er overgestapt en maar voor 1 een vergoeding gekregen. Op deze manier is een samenwerking gunstiger voor de kleine club, in dit geval Sparta.
Sparta doet het volgens mij vooral om de grote broer uit Rdam te zieken. <knip>

Wat Berghuis maar ook Bergwijn betreft: het is denk ik een hele slechte zaak voor het Nederlandse voetbal als de betere spelers van de nrs. 2 en 3 naar de club gaan de er slechts één plekke boven staat. Het zijn geen gezonde verhoudingen.

Los van dat dit totaal nergens op slaat, nergens, maar dan ook nergens voor nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 01-07-2019 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
D-e-n schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:14:
[...]

Sparta doet het volgens mij vooral om de grote broer uit Rdam te zieken. <knip>

Wat Berghuis maar ook Bergwijn betreft: het is denk ik een hele slechte zaak voor het Nederlandse voetbal als de betere spelers van de nrs. 2 en 3 naar de club gaan de er slechts één plekke boven staat. Het zijn geen gezonde verhoudingen.
Leg dat eens uit?
Van Feyenoord naar PSV is wel degelijk een (groot (=relatief)) verschil. Feyenoord speelt de laatste jaren amper in de Europese groepsfases, PSV wel. Incidenten naar boven/onder daar gelaten. Idem voor PSV naar Ajax. Hierbij heeft Ajax de afgelopen jaren 2x in een halve finale van een Europees toernooi gestaan. Qua kampioenschappen is van PSV naar Ajax wel een "achteruitgang". Maar ik zie niet in waarom het een slechte verhouding is. Daarbij blijft het geld ook nog eens binnen de Eredivisie waardoor het verkopende team zich kan versterken (en eventueel weer winst maken op de nieuwe verkoop).

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 01-07-2019 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

[...]
<boeiend wat hun motivatie is, het zal vooral niet zijn om Feyenoord te pesten.>

Ach zo erg is het allemaal hier nog niet, kijk maar naar deze constructie in Italië:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-YwRPqXoAY9N_P.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 10:51
Curva schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:34:
[...]

Leg dat eens uit?
Van Feyenoord naar PSV is wel degelijk een (groot (=relatief)) verschil. Feyenoord speelt de laatste jaren amper in de Europese groepsfases, PSV wel. Incidenten naar boven/onder daar gelaten. Idem voor PSV naar Ajax. Hierbij heeft Ajax de afgelopen jaren 2x in een halve finale van een Europees toernooi gestaan. Qua kampioenschappen is van PSV naar Ajax wel een "achteruitgang". Maar ik zie niet in waarom het een slechte verhouding is.
Het is slecht omdat je, zeker tussen Ajax en PSV, een vaste volgorde creëert, een soort van vaste krachtsverhouding. Dat is slecht voor de sport. Vergelijk het met Mercedes, Ferrari, Red Bull: daar is geen reet aan.
Daarbij blijft het geld ook nog eens binnen de Eredivisie waardoor het verkopende team zich kan versterken (en eventueel weer winst maken op de nieuwe verkoop).
Dat is dan de bekende verdediging ja. Not impressed. Feit is: als een club het binnen Nederland zoekt is die speler voor dat bedrag kennelijk niet elders te halen. Dus uiteindelijk wordt de kopende club sterker en de verkopende zwakker.

@Qu3st
Dat het elders mogelijk nog slechter is is geen argument. Hetzelfde met jonge spelers: dat Man City op hele grote schaal jonge spelers verzamelt is nog geen reden om mijn mond te houden als het in Nederland op kleinere schaal ook begint te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:59:
Zie Berghuis eerlijk gezegd niet naar PSV gaan. Omdat PSV simpelweg niet genegen is te voldoen aan de €20,- miljoen vraagprijs van Feyenoord en Feyenoord niet in de positie zit dat het noodgedwongen moet verkopen én Berghuis heeft aangegeven niet uitgekeken te zijn bij Feyenoord.
Feyenoord moet misschien niet gedwongen verkopen, maar 15-20m kunnen ze volgens mij echt niet afwimpelen.
Ze zijn nu aan het kijken naar types als Narsingh en Seuntjens? Die zijn beiden toch echt Feyenoord onwaardig qua niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 07:35
toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Feyenoord moet misschien niet gedwongen verkopen, maar 15-20m kunnen ze volgens mij echt niet afwimpelen.
Ze zijn nu aan het kijken naar types als Narsingh en Seuntjens? Die zijn beiden toch echt Feyenoord onwaardig qua niveau?
Ik denk niet dat PSV 15 a 20 voor Berghuis gaat kopen. Doen ze dat wel, dan heb ik er geen moeite mee dat hij vertrekt.
Helaas zal Feyenoord dat geld niet verstandig spenderen. Dus wat we ook doen, we zijn screwed.
Leuk om Van Geel weg te doen, maar een bekwame vervanger aanstellen is het minste wat je moet doen.
Nu hebben we iemand zonder connecties en een makelaar die ons clubje gaat adviseren. Pfff ik heb me al voorbereid om een lading no no's te verwelkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@toolkist
Ik denk dat Juventus Rabiot bedoelde en niet De Ligt :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
D-e-n schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:13:
[...]

Het is slecht omdat je, zeker tussen Ajax en PSV, een vaste volgorde creëert, een soort van vaste krachtsverhouding. Dat is slecht voor de sport. Vergelijk het met Mercedes, Ferrari, Red Bull: daar is geen reet aan.
Mercedes wint de 2 klassementen de laatste jaren ja. Maar noch Ajax of PSV heeft de laatste jaren achter elkaar de dubbel gewonnen. PSV is meerdere keren kampioen geworden, maar presteerde niks Europees. Ajax werd maar 1x kampioen, prustste 1 jaar door niet van Rosenborg te winnen maar stond 1x in de finale en 1x in de halve finale van een Europees toernooi. Dus ik vind het zeker geen vaste volgorde. Idem ten tijde van het kampioenschap van Twente, of wanneer Feyenoord kampioen werd. Meer wisseling van de volgorde, als je überhaupt al van een echte volgorde kan spreken. Bij de F1 gaat het maar om 2 klassementen..
Dat is dan de bekende verdediging ja. Not impressed. Feit is: als een club het binnen Nederland zoekt is die speler voor dat bedrag kennelijk niet elders te halen. Dus uiteindelijk wordt de kopende club sterker en de verkopende zwakker.
Dat kan, dat hoeft niet te reden te zijn. Een speler als Berghuis heeft geen taalproblemen of cultuurproblemen als ie naar PSV gaat, dus die zal zich vele malen sneller aanpassen dan een Zuid-Amerikaan. Dus je kunt misschien voor hetzelfde geldt wel een goede Zuid-Amerikaanse speler kopen, maar de variabelen voor het slagen is groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 11:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:22:
Bij een speler die een half seizoen geblesseerd was vind ik het niet eerlijk om echt over te oordelen ;)
Maar een speler die in totaal nog geen twee wedstrijden gespeeld heeft mogen we wel afschrijven? Ik proef enige willekeur, maar niet alleen bij jou hoor. ;)

Eiting heeft toch wel wat kansen gehad en relatief weinig laten zien. Daardoor val je met de huidige concurrentie meteen van de shortlist voor de basis af. Een blessure is lullig, maar er staan heel veel talenten te popelen en die hebben soms wel het geluk positief op te vallen (Ekkelenkamp). Dat betekent niet dat hij meteen afgeschreven is, maar hij moet wel erg z'n best gaan doen om de inhaalslag weer te maken.
Hoezo dat? Wij hebben één van onze beste verdedigers zonder problemen naar PSV laten gaan, niets mis mee toch? O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 01-07-2019 20:12 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:07:
[...]

Maar een speler die in totaal nog geen twee wedstrijden gespeeld heeft mogen we wel afschrijven? Ik proef enige willekeur, maar niet alleen bij jou hoor. ;)

Eiting heeft toch wel wat kansen gehad en relatief weinig laten zien. Daardoor val je met de huidige concurrentie meteen van de shortlist voor de basis af. Een blessure is lullig, maar er staan heel veel talenten te popelen en die hebben soms wel het geluk positief op te vallen (Ekkelenkamp). Dat betekent niet dat hij meteen afgeschreven is, maar hij moet wel erg z'n best gaan doen om de inhaalslag weer te maken.

[...]

Hoezo dat? Wij hebben één van onze beste verdedigers zonder problemen naar PSV laten gaan, niets mis mee toch? O-)
Ik baseer mijn mening niet alleen op die 2 wedstrijden (al hielpen die niet echt mee, toen hij alleen maar heel veel hard in de weg liep :9) maar ook bij Jong Ajax ben ik niet echt heel erg fan van hem.

Eiting heeft bij mij altijd wel een betere indruk gemaakt in wedstrijden, bij zowel Ajax als Jong Ajax. En ik vind dat hij meer talent heeft t.o.v. een De Wit. En ja dan lijkt het inderdaad op willekeur, maar is dat niet vaak bij meningen over spelers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Curva schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:02:
[...]

Mercedes wint de 2 klassementen de laatste jaren ja. Maar noch Ajax of PSV heeft de laatste jaren achter elkaar de dubbel gewonnen. PSV is meerdere keren kampioen geworden, maar presteerde niks Europees. Ajax werd maar 1x kampioen, prustste 1 jaar door niet van Rosenborg te winnen maar stond 1x in de finale en 1x in de halve finale van een Europees toernooi.
PSV presteerde niks Europees? 1e CL overwintering in lange lange tijd voor een NL club was toch echt PSV. En die hadden Atletico nog bijna uitgeschakeld ook, de latere finalist. Die speelden gewoon prima potten in de CL. Vorig seizoen pech met de groep, maar zeker geen kansloze campagne. PSV stortte ook pas ineen na de winterstop.

Ajax presteerde net zo slecht in Europa als PSV deed, het is nu 2 x goed gelukt door een wonder generatie en het geluk dat de ploeg onverwachts bij elkaar bleef met 2 zeer goede gerichte aankopen. Gaat komend seizoen niet lukken iig, de kern van dat elftal is al weg. En vergeet ook niet dat tussen die 2 goede jaren door een kansloos jaar zat waarin ze er in de voorronde EL al uit vlogen.

Over Berghuis, als Feyenoord m kan slijten voor 20mil moet je dat altijd doen, dat kan je er nooit meer voor krijgen, en de centen zijn hard nodig om de rest van het elftal aan te pakken. Daarbij denk ik niet dat PSV het wil betalen, en dan krijgen ze lekker maar de klere. Feyenoord hoeft niet te verkopen en al zeker niet aan een concurrent voor een spotprijs.

En de Jong is weg, bevestigd nu, dus de centen hebben ze.
Gonadan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:07:
[...]
Trollen actie van Overmars. Had ie goed gezien :P

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 01-07-2019 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:27:
[...]

PSV presteerde niks Europees? 1e CL overwintering in lange lange tijd voor een NL club was toch echt PSV. En die hadden Atletico nog bijna uitgeschakeld ook, de latere finalist. Die speelden gewoon prima potten in de CL. Vorig seizoen pech met de groep, maar zeker geen kansloze campagne. PSV stortte ook pas ineen na de winterstop.

Ajax presteerde net zo slecht in Europa als PSV deed, het is nu 2 x goed gelukt door een wonder generatie en het geluk dat de ploeg onverwachts bij elkaar bleef met 2 zeer goede gerichte aankopen. Gaat komend seizoen niet lukken iig, de kern van dat elftal is al weg. En vergeet ook niet dat tussen die 2 goede jaren door een kansloos jaar zat waarin ze er in de voorronde EL al uit vlogen.

Over Berghuis, als Feyenoord m kan slijten voor 20mil moet je dat altijd doen, dat kan je er nooit meer voor krijgen, en de centen zijn hard nodig om de rest van het elftal aan te pakken. Daarbij denk ik niet dat PSV het wil betalen, en dan krijgen ze lekker maar de klere. Feyenoord hoeft niet te verkopen en al zeker niet aan een concurrent voor een spotprijs.

En de Jong is weg, bevestigd nu
Ik vraag me af hoeveel mensen bij PSV serieus op hem zitten te wachten.

Hij manifesteert zich (imho) heel vaak negatief, pakt best wel wat zinloze kaarten, en heeft de helft van de wedstrijden een off day.

Nèh, voor mij hoeft het niet, zeer zeker niet voor zoveel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:26:
[...]

Ik baseer mijn mening niet alleen op die 2 wedstrijden (al hielpen die niet echt mee, toen hij alleen maar heel veel hard in de weg liep :9) maar ook bij Jong Ajax ben ik niet echt heel erg fan van hem.
Hij doelde op Magellan volgens mij :p

Mooie transfer voor Luuk de Jong overigens, ben benieuwd hoe hij zich staande houdt in de La Liga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Volgens mij zijn geen van beiden aangezocht door Feyenoord, noch Seuntjes noch Narsingh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:26:
De 'twee wedstrijden opmerking' sloeg op Magallán. Die was in principe in vijf minuten al afgeschreven.
Eiting heeft bij mij altijd wel een betere indruk gemaakt in wedstrijden, bij zowel Ajax als Jong Ajax. En ik vind dat hij meer talent heeft t.o.v. een De Wit. En ja dan lijkt het inderdaad op willekeur, maar is dat niet vaak bij meningen over spelers?
Eiting was redelijk, maar sprong er niet echt uit. De Wit is meer een werker, om dan je stempel te kunnen drukken moet je op het niveau van Van de Beek komen. Dan heeft hij inderdaad nog een lange weg te gaan.
Gaat komend seizoen niet lukken iig, de kern van dat elftal is al weg.
Overwinteren gaat niet lukken? Vind je het goed als ik eerst de loting (en überhaupt voorronders :') ) afwacht?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:31:
[...]

Hij doelde op Magellan volgens mij :p

Mooie transfer voor Luuk de Jong overigens, ben benieuwd hoe hij zich staande houdt in de La Liga.
Gonadan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:33:
[...]

De 'twee wedstrijden opmerking' sloeg op Magallán. Die was in principe in vijf minuten al afgeschreven.
Dan moet @Gonadan beter opletten, ik heb hem alleen maar verdedigd! Ik heb alleen wel gezegd, dat als Ajax voor een vervanger gaat zoeken voor De Ligt, het lijkt dat ze hem wel hebben afgeschreven. Maar dan schrijf ik hem nog niet af ;)

zie hier! ;)
[...]

Eiting was redelijk, maar sprong er niet echt uit. De Wit is meer een werker, om dan je stempel te kunnen drukken moet je op het niveau van Van de Beek komen. Dan heeft hij inderdaad nog een lange weg te gaan.
Sprong er niet echt uit, maar ook zakte ook niet echt door de grond vond ik. En voor hem en vele anderen die tegen het eerste aanhikken/aanhikten geldt, pech dat Ten Hag een goed lopend elftal in elkaar heeft gedraaid. Dan mis je de speelminuten om je echt te bewijzen.
De Wit heeft inderdaad een hele hele lange weg te gaan om het niveau van Van de Beek aan te tikken.

[ Voor 48% gewijzigd door Qu3st op 01-07-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:33:
[...]
Overwinteren gaat niet lukken? Vind je het goed als ik eerst de loting (en überhaupt voorronders :') ) afwacht?
Nog een (halve) finale doel ik op. Overwinteren zou best kunnen als de loting en voorrondes goed uitvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Volgens mij zijn geen van beiden aangezocht door Feyenoord, noch Seuntjes noch Narsingh.
Seuntjens had ik blijkbaar verkeerd, Narsingh niet ;)
Feyenoord-trainer Jaap Stam ging na afloop van de oefenwedstrijd tegen SDC Putten in op de transfergeruchten met betrekking tot Mats Seuntjens en Luciano Narsingh. De AZ-spits is niet in beeld bij de Rotterdammers, terwijl Narsingh volgens Stam wél een 'interessante' optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Hoop ook echt niet dat die Narsingh komt. Irriteerde me al aan m toen ie bij PSV speelde.
Hersenloos naar voren draven en 100% kansen missen.....

Is er al een prijs bekend voor de Jong?

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 01-07-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:35:
Hoop ook echt niet dat die Narsingh komt. Irriteerde me al aan m toen ie bij PSV speelde.
Hersenloos naar voren draven en 100% kansen missen.....

Is er al een prijs bekend voor de Jong?
15 miljoen euro, inclusief bonussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:33:
Sprong er niet echt uit, maar ook zakte ook niet echt door de grond vond ik. En voor hem en vele anderen die tegen het eerste aanhikken/aanhikten geldt, pech dat Ten Hag een goed lopend elftal in elkaar heeft gedraaid. Dan mis je de speelminuten om je echt te bewijzen.
Nee zeker niet, maar dat is nu de uitdaging. Door de moordende concurrentie moet je eruit springen, simpelweg niet door de grond zakken is niet genoeg om bij het eerste elftal aan te kloppen.
Op zich lullig voor sommige talenten, maar dat is wel het niveau wat je mag verwachten bij een topclub. Je moet echt op en top presteren, anders haal je het gewoon niet.

Het is mij om het even of specifiek Eiting het haalt of niet, maar ik vind wel dat áls hij het haalt het moet zijn omdat hij er echt uit springt. We kunnen het allemaal heel zielig vinden voor talenten die het niet redden door stevige concurrentie, maar die vinden wel een andere route naar een voetbalcarrière. Genoegen nemen met 'redelijk' gaat je alleen maar een groter gat met Europa opleveren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Seuntjens had ik blijkbaar verkeerd, Narsingh niet ;)

[...]
Dacht dat Narsingh al had aangegeven zijn heil elders in het buitenland te zoeken toch?

Toevoeging:

Moest even zoeken maar het is dus Besiktas waar Narsingh naar toe gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2019 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:39:
[...]

15 miljoen euro, inclusief bonussen
Valt me nog mee in deze tijden. Maar goed. Prima prijs voor een spits die in het buitenland al 2x is mislukt. 3 x is scheepsrecht? Benieuwd of ie het trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Leon Zwiers schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Valt me nog mee in deze tijden. Maar goed. Prima prijs voor een spits die in het buitenland al 2x is mislukt. 3 x is scheepsrecht? Benieuwd of ie het trekt.
Vindt het niet heel hoog. Topscoorder van de Eredivisie... 2x buitenland drukt de prijs maar ik had psv toch wel in staat gezien er 20 uit te slepen.

Berghuis vindt ik eigenlijk zelfs 10miljoen te hoog voor... :| Er valt toch wel ergens iemand te vinden te zijn met meer potentie voor minder. Het is toch totaal geen bijzondere voetballer, of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
DoeEensGek schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:13:
[...]

Vindt het niet heel hoog. Topscoorder van de Eredivisie... 2x buitenland drukt de prijs maar ik had psv toch wel in staat gezien er 20 uit te slepen.

Berghuis vindt ik eigenlijk zelfs 10miljoen te hoog voor... :| Er valt toch wel ergens iemand te vinden te zijn met meer potentie voor minder. Het is toch totaal geen bijzondere voetballer, of zie ik iets over het hoofd.
Berghuis is in mijn ogen ook maar een vrij beperkte speler (zeg dat niet in de buurt van Rotterdam, daar is het ongeveer een heilige!)
Hij heeft een goed schot en kan zich mooi vrij draaien. Maar het is wel vrij voorspelbaar. Loopt het niet dan gaat de knop om. Voorheen ging hij dan hele domme dingen doen en kaarten pakken, de laatste maanden toont hij gezonde werklust en gaat hij zich nuttig maken voor de rest van het team.

Dus in het gunstige geval is het een nuttige werker met een lekker schot. Goed bruikbaar maar niet echt bijzonder.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

Jij ziet dan toch duidelijk iets over het hoofd. In zo'n 120 wedstrijden bij Feyenoord toch bij zo'n 80 doelpunten betrokken. In een voornamelijk niet goed draaiend Feyenoord. Daarnaast creert hij ontzettend veel. Gemiddeld 3.5 keypasses per wedstrijd (Ziyech bjiv staat op 3.7).

In een beter elftal zou hij veel beter renderen. Dan is 10 miljoen een schijntje. Groot gelijk dat Feyenoord vast houd aan 20 miljoen. Voor minder echt niet laten gaan.

Qua gele kaarten:

Afgelopen seizoen 5 in de Eredivisie. Bergwijn en Lozano beide 4. Neres 3, Tadic 4. Dat valt allemaal dus wel mee. Het zijn vaak wel domme onnodige kaarten, maar een kaartenpakker? Nah. Feyenoord heeft zelfs de minste gele kaarten van de Eredivisie afgelopen seizoen, en dat voor een 'schopploeg' aldus sommige. :P

[ Voor 15% gewijzigd door JST94 op 01-07-2019 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 23:32
[...]

Zijn leeftijd (wordt in augustus 29 jaar) drukt de prijs ook ivm geen restwaarde, als je die 15 miljoen in 4 jaar moet afschrijven en daarnaast ook salaris moet betalen, kost De Jong ze zo'n 6-7 miljoen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

JST94 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:28:
[...]

Jij ziet dan toch duidelijk iets over het hoofd. In zo'n 120 wedstrijden bij Feyenoord toch bij zo'n 80 doelpunten betrokken. In een voornamelijk niet goed draaiend Feyenoord. Daarnaast creert hij ontzettend veel. Gemiddeld 3.5 keypasses per wedstrijd (Ziyech bjiv staat op 3.7).

In een beter elftal zou hij veel beter renderen. Dan is 10 miljoen een schijntje. Groot gelijk dat Feyenoord vast houd aan 20 miljoen. Voor minder echt niet laten gaan.

Qua gele kaarten:

Afgelopen seizoen 5 in de Eredivisie. Bergwijn en Lozano beide 4. Neres 3, Tadic 4. Dat valt allemaal dus wel mee. Het zijn vaak wel domme onnodige kaarten, maar een kaartenpakker? Nah. Feyenoord heeft zelfs de minste gele kaarten van de Eredivisie afgelopen seizoen, en dat voor een 'schopploeg' aldus sommige. :P
Of dan worden de kansen/goals meer verspreid onder meerdere spelers ;)

Hij heeft zeker goede statistieken, benieuwd of hij naar PSV gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 01-07-2019 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21
[...]

Volgens mij had de Jong ook wel een afspraak met PSV dat de transfersom redelijk laag zou blijven. Vind het zelf ook vrij laag (zeker in deze markt), maar goed, hij heeft zijn waarde bewezen en als hij vanwege een lagere transfersom langer is gebleven dan is het dat zeker waard geweest.

Hoop wel dat PSV nu dat hij weg is wat minder de lange bal gaat hanteren en zich wat meer gaat concentreren op de passing. Daar was afgelopen seizoen nogal wat op aan te merken imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
[...]

PSV speelde prima potten Europees en Ajax heeft met geluk en een wonder generatie de Europese prestaties voor elkaar gebokst |:(
Je bagitalliseert de prestatie van Ajax enorm.

Ps. Mag ik jouw glazen bol even lenen ivm je voorspelling van de Europese campagne van Ajax, dan koop ik morgen even het winnende lot :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
Curva schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:04:
[...]

PSV speelde prima potten Europees en Ajax heeft met geluk en een wonder generatie de Europese prestaties voor elkaar gebokst |:(
Je bagitalliseert de prestatie van Ajax enorm.

Ps. Mag ik jouw glazen bol even lenen ivm je voorspelling van de Europese campagne van Ajax, dan koop ik morgen even het winnende lot :+
Ben het met je eens dat de prestatie van Ajax in het afgelopen seizoen daarmee wel gebagatelliseerd wordt, maar er zit ook wel een kern van waarheid in imo. PSV speelde echt niet zo slecht in de groepsfase, maar had gewoon enigszins pech en het trof sterke tegenstanders. In een andere groep was er zonder meer meer mogelijk geweest.

Ajax was afgelopen seizoen uiterst goed en ze hadden pech de finale niet te halen, maar als we het afzetten tegen PSV... Die moesten iig nog tegen een Tottenham met Kane. Nu is dat sowieso niet zo belangrijk, Ajax was gewoon extreem goed vorig seizoen, beter dan PSV zonder twijfel en PSV had nooit het spel op de mat kunnen leggen dat Ajax deed in de CL, maar ik vind het een beetje flauw om PSV totaal af te schrijven.

Ik vind persoonlijk wel dat Ajax in de EL (tijdje terug alweer) enigszins geluk heeft gehad, want met Bosz kon het altijd alle kanten op. Kwamen tig van kansen tegen Ajax en tig van kansen voor Ajax. Je moest gewoon geluk hebben dat ze aan de goede kant vielen. Die wedstrijden die Ajax heeft gespeeld in de EL dat seizoen waren ook vrij... apart... Super vermakelijk om te zien, maar het kon echt alle kanten op (imo). Verder overigens niks tegen Bosz, ik vind het een geweldige trainer.

Anyway, ik weet niet of ik uberhaubt nog een punt kan maken in deze post, maar eh... Ja, Ajax was goed vorig jaar. Maar nee, Ajax is niet onze enige club die punten binnensleept of consistent de Europese leagues als hoger doel stelt dan de nationale competitie. Ik vind het dan ook een beetje flauw om andere clubs te 'beschuldigen' dat ze de competitie de voorkeur zouden geven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

PSV presteerde niks Europees? 1e CL overwintering in lange lange tijd voor een NL club was toch echt PSV..
De CL overwintering van PSV in 2015/16, met twee late doelpunten thuis tegen CSKA, was met het geluk dat Ajax in de jaren daarvoor ontbrak (Lyon, Milan).

De feiten spreken verder voor zich.

In de vorige 7 seizoenen was PSV 5x voor de winterstop klaar in Europa. (Ajax 2x)

Laatste thuisoverwinning in de groepsfase is die wedstrijd tegen CSKA van december 2015.
De laatste uitoverwinning in een groepsfase is van november 2014 tegen Panathinaikos in de EL.

De laatste overwinning van PSV in de knock-out fase is van februari 2012 tegen Trabzonspor.
Snowdog schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:30:
[...]
Anyway, ik weet niet of ik uberhaubt nog een punt kan maken in deze post, maar eh... Ja, Ajax was goed vorig jaar. Maar nee, Ajax is niet onze enige club die punten binnensleept
De realiteit is dat sinds de tweeluik van PSV met Atlético Madrid in maart 2016

Ajax 19 Europese wedstrijden heeft gewonnen.
PSV 2
Feyenoord 3

[ Voor 22% gewijzigd door strafschop op 02-07-2019 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
strafschop schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 03:21:
[...]

De CL overwintering van PSV in 2015/16, met twee late doelpunten thuis tegen CSKA, was met het geluk dat Ajax in de jaren daarvoor ontbrak (Lyon, Milan).

De feiten spreken verder voor zich.

In de vorige 7 seizoenen was PSV 5x voor de winterstop klaar in Europa. (Ajax 2x)

Laatste thuisoverwinning in de groepsfase is die wedstrijd tegen CSKA van december 2015.
De laatste uitoverwinning in een groepsfase is van november 2014 tegen Panathinaikos in de EL.

De laatste overwinning van PSV in de knock-out fase is van februari 2012 tegen Trabzonspor.

[...]

PSV 2
Feyenoord 3
Niets afdoende aan de zeer knappe prestatie van Ajax vorig seizoen, met goed spel en een mooie campagne de halve finale halen was hard nodig voor het NL voetbal en was gewoon top.

Maar er kwam zeker wel wat geluk ik de loting bij kijken, is gewoon nodig voor een NL club. Plus Overmars had goed ingekocht waar het elftal intact bleef, vrij uniek voor NL.

Maar in de EL campagne is Ajax elke uitpot zo ongeveer door het oog van de naald gekropen in de knock out.

Ja, Ajax heeft de laatste jaren meer gewonnen, maar daar hadden ze het elftal ook naar. Ajax had een veel betere ploeg dan PSV, veel meer geld en een tikkie meer geluk met de lotingen en de toestand waarin het tegen bepaalde clubs speelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:00:
[...]

Niets afdoende aan de zeer knappe prestatie van Ajax vorig seizoen, met goed spel en een mooie campagne de halve finale halen was hard nodig voor het NL voetbal en was gewoon top.

Maar er kwam zeker wel wat geluk ik de loting bij kijken, is gewoon nodig voor een NL club. Plus Overmars had goed ingekocht waar het elftal intact bleef, vrij uniek voor NL.

Maar in de EL campagne is Ajax elke uitpot zo ongeveer door het oog van de naald gekropen in de knock out.

Ja, Ajax heeft de laatste jaren meer gewonnen, maar daar hadden ze het elftal ook naar. Ajax had een veel betere ploeg dan PSV, veel meer geld en een tikkie meer geluk met de lotingen en de toestand waarin het tegen bepaalde clubs speelde.
Je doelt vooral op de EL campagne waar de finale werd gehaald, toch apart dat de focus dan wordt gelegd op de verloren uitwedstrijden, waar al die tegenstanders thuis helemaal van de mat werden gespeeld en waar Ajax dus gewoon terecht doorgaat op basis van beter resultaat ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:29:
[...]

Je doelt vooral op de EL campagne waar de finale werd gehaald, toch apart dat de focus dan wordt gelegd op de verloren uitwedstrijden, waar al die tegenstanders thuis helemaal van de mat werden gespeeld en waar Ajax dus gewoon terecht doorgaat op basis van beter resultaat ;)
Ik zeg ook niet dat het onterecht was. Beter resultaat dan tegenstander --> terecht door. Maar waar ze thuis zeer goed speelden werden ze uit eigenlijk van de mat gespeeld. Dat je jezelf dan boven PSV gaat verheffen is best een heel stuk te nuanceren. Alleen afgelopen seizoen na de winterstop was Ajax duidelijk veel en veel beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mooi hè, een Feyenoord-fan die PSV's prestaties in Europa hier verdedigt. O+

We komen er wel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
strafschop schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 03:21:

PSV 2
Feyenoord 3
De realiteit is dat ik zo ook wel een mooie tijdsperiode kan selecteren waarin het andersom is. Alsof Ajax er niet jaren oprij uit is gevlogen tegen de FC Kopenhagens van deze wereld? Nu hebben ze toevallig net in een paar jaar tijd een keertje de finale/halve finale en tig voorrondes moeten spelen en dan kom je al gauw met zo'n cijfers aan die het hele zootje uit verband trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

Sagat

Is pappa x2!

my two cents over de ajax euro discussie, beide kanten hebben gelijk. Jaja het is een lekker polder opmerking maar.

komop, real madrid en Juve verslagen met een van de beste voetballers ever in het team? Dat is gewoon een wereld prestatie voor een jong en relatief goedkoop teampje voor europese begrippen. en het was gewoon goed en leuk voetbal om naar te kijken.

Verder hebben de tegenstanders ook een punt, er is ook sprake van geluk geweest, als die bal van Mazraoui bij real uitgegeven word ga je wellicht niet eens door tegen real. En de initiële loting was ook minder zwaar dan die van psv. en dan nog, een ajax in deze vorm was wellicht ook daar in doorgegaan maar juist door de voorrondes cl en de groepfase heeft het team volgens mij ook vertrouwen getankt wat zich vooral in de 2e seizoens helft laat uitbetalen.

En dan over berghuis, ik vind hem zeker geen heilige, maar ik denk dat het technish de beste basisspeler van feyenoord is? Ik ga er helemaal in mee dat als hij in een beter team komt, dat hij dan ook meer rendeert, en ja hij is relatief oud, dus vanuit handels perspectief is het geen goede aankoop, maar het is wel iemand die direct gaat meedraaien in je team. Dus ik zou het zeker niet vervelend vinden want

En no offense naar de ajax/cieden, maar als ik moet kiezen wie er van de huidige top 2 kampioen moet worden dan maar liever psv, mogen jullie het in europa weer goed doen :P O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online

Transfernieuws

Cerny naar Utrecht voor 3 seizoenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 02-07-2019 09:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:57:
Mooi hè, een Feyenoord-fan die PSV's prestaties in Europa hier verdedigt. O+
Samenspannen tegen Ajax is volgens mij nooit zo'n probleem geweest voor voetbalsupporters. Ik ga mij pas verbazen als een PSV'er Ajax verdedigt of andersom. :P ;)
We komen er wel.
Vast wel. :P

Ik ben wel oprecht benieuwd hoe vaak deze zelfde discussie nog gestart gaat worden, mijn vermoeden is elke keer als één van de twee wat gepresteerd lijkt te hebben en mensen de behoefte krijgen om de ander naar beneden te praten. :?
Dat PSV 'niets' gepresteerd heeft is natuurlijk gewoon zeer overdreven, zij hebben er echt niet met de pet naar gegooid. Het punt is wel dat je inderdaad wat geluk moet hebben en 'bijna' is gewoon 'niets'. Bijna iemand uitgeschakeld is gewoon niet uitgeschakeld. Ajax heeft bijna de CL-finale gehaald, ofwel niet gehaald want niet goed genoeg.
De maatstaf voor prestatie in Europa wordt in de punten voor het coëfficiënt gemeten, dat is hoe de UEFA ernaar kijkt. Discussie over geluk, loting, bijna en andere factoren is puur onderbuik en gewoon leuke topicvulling. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dag heren (want dames ben ik volgens mij nog niet tegengekomen).

Ons grote voorspeltopic is weer live. Jullie hebben nog exact 1 maand om je in te schrijven want dan gaat de bal in de competitie weer rollen!

Tweakers F.C. Eredivisie Voetbalpoule 2019/2020

Aanmeldlink staat in het topic!

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Ik heb nergens gezegd dat PSV niets gepresteerd heeft. Het ging mij vooral om de opmerking van @Leon Zwiers dat Ajax net zo gepresteerd heeft de afgelopen jaren als PSV en het bagitalliseren van de prestatie van Ajax. Daar was ik het mee oneens. Je hoort mij nergens zeggen dat PSV niets gepresteerd heeft, want zoals @Snowdog al aangeeft, gebeurde het Ajax ook dat ze er tegen Kopenhagen uit vlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Curva schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:59:
Ik heb nergens gezegd dat PSV niets gepresteerd heeft. Het ging mij vooral om de opmerking van @Leon Zwiers dat Ajax net zo gepresteerd heeft de afgelopen jaren als PSV en het bagitalliseren van de prestatie van Ajax. Daar was ik het mee oneens. Je hoort mij nergens zeggen dat PSV niets gepresteerd heeft, want zoals @Snowdog al aangeeft, gebeurde het Ajax ook dat ze er tegen Kopenhagen uit vlogen.
En ik reageerde weer op de opmerking dat PSV niets presteert in europa. Dus dan is de cirkel weer rond :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Mooi kunnen we dat hoofdstuk ook weer afsluiten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Qu3st schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:22:
Ah oke, maar vind jij Berghuis echt een speler waar PSV voor zou moeten gaan? Ik vind hem 'het' net niet voor een club als PSV, helemaal als je in Europa wilt scoren.
Ik vind Berghuis een uitstekende speler en ik begrijp de interesse van PSV.
Maar ik verwacht dat hij te duur gaat zijn, gezien zijn leeftijd zou PSV maximaal een 10 miljoen moeten betalen en ik denk niet dat Feyenoord daarmee akkoord gaat.
En moet er niet eerst een speler weg gaan wil PSV de knaken uitgeven?
Nee, PSV heeft een potje. Al is niet duidelijk hoeveel er in dat potje zit.
Daarbij is Luuk nu verkocht, is de transfer van Angelino een zekerheid (helaas) en gaat Lozano ook vertrekken (bevestiging vanuit Napoli over de verregaande interesse: https://www.voetbalprimeu...sfer-naar-napoli-90-.html).
Daarnaast is er voor de linkerkant ook al die Bruma gehaald, zou ik toch eerder voor een echte spits gaan om het gemis van Luuk de Jong op te gaan vangen.
PSV heeft met Lammers en Malen de vervangers voor Luuk al binnen, een nieuwe spits is niet nodig. Of het moet een type stormram zijn voor plan B.
Bruma kan trouwens zowel links als rechts prima uit de voeten.

Zolang Bergwijn nog PSV'er is, is een nieuwe aanvaller niet nodig.
PSV heeft momenteel vooral nieuwe verdedigers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:02:
[...]

En ik reageerde weer op de opmerking dat PSV niets presteert in europa. Dus dan is de cirkel weer rond :*)
Nog een rondje! Nog een rondje!

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Maar ik verwacht dat hij te duur gaat zijn, gezien zijn leeftijd zou PSV maximaal een 10 miljoen moeten betalen en ik denk niet dat Feyenoord daarmee akkoord gaat.

[...]

Daarbij is Luuk nu verkocht, is de transfer van Angelino een zekerheid (helaas) en gaat Lozano ook vertrekken (bevestiging vanuit Napoli over de verregaande interesse: https://www.voetbalprimeu...sfer-naar-napoli-90-.html).

[...]

PSV heeft met Lammers en Malen de vervangers voor Luuk al binnen, een nieuwe spits is niet nodig. Of het moet een type stormram zijn voor plan B.

Als Luuk de Jong 15m waard is, dan vind ik dat ook een reeele prijs voor Berghuis. Plus een kleine opslag aangezien PSV concurrent is, net als dat dat bij Bergwijn, mocht Ajax serieus worden, logisch zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:01:
[...]

De realiteit is dat ik zo ook wel een mooie tijdsperiode kan selecteren waarin het andersom is. Alsof Ajax er niet jaren oprij uit is gevlogen tegen de FC Kopenhagens van deze wereld? Nu hebben ze toevallig net in een paar jaar tijd een keertje de finale/halve finale en tig voorrondes moeten spelen en dan kom je al gauw met zo'n cijfers aan die het hele zootje uit verband trekken.
De stelling was dat PSV de laatste jaren Europees niks presteerde.

Dat werd gecounterd met het overwinteren in de CL van PSV in 2015/16 en dat Ajax in het verleden net zo slecht deed als PSV nu.

Mijn 7 seizoenen is nog vrij ruim voor "de laatste jaren", korter maakt het er niet beter op.

Je gaat geen mooie tijdsperiode vinden waarin het andersom was.

Ajax wist niet te overwinteren in

2007/08
2015/16
2017/18

PSV niet in:

2008/09
2012/13
2013/14
2016/17
2017/18
2018/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

Sagat

Is pappa x2!

Baseman77 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:08:
[...]

[...]

[...]

Het enige probleem wat ik heb met bovenstaande, is dat je mist dat Luuk een bewezen speler was. Van Malen heb ik het pas bij vlagen gezien, en voor Lammers moet je afwachten of hij hetzelfde kan als bij Heerenveen. Wordt hij de volgende van nistelrooy of meer een ehm tsja van wolfswinkel ofzo? Kan naar mijn mening beide kanten op, al hoewel het imho nog niet er op lijkt dat hij zo goed word..

Wel eens dat ze verdedigers nodig hebben, maar zoals je zelf al aangeeft, het kan handig zijn om toch ook nog een kop sterke spits erbij te hebben (of een verdediger naar voren sturen laatste kwartiertje i guess).

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 8 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.