Dat is onbekend.
Volgens onbekende bron zou dat 40% moeten zijn, maar dat wordt door PSV, Brands en Pachuca tegengesproken. De laatste opmerking hierover is van de voorzitter van Pachuca en hij gaf aan dat het afhankelijk is van het uiteindelijke transferbedrag:
"We hebben nog steeds een bonus tegoed voor Lozano. Het percentage hangt af van het bedrag waar PSV hem voor verkoopt", zo wordt hij geciteerd door het Mexicaanse radiostation Los Campamentos.
https://www.voetbalprimeu...-tegoed-voor-lozano-.html
Afwachten dus wat het uiteindelijk gaat worden.
Robben had afgelopen seizoen maar last van 1 blessure, dat was echter een zeer langdurige en hij heeft er nog steeds last van. De 2 seizoenen daarvoor was hij vooral fit en miste hij maar weinig wedstrijden. Het gaat nogal op en neer met hem. Al is de Eredivisie natuurlijk een ander niveau dan de Bundesliga en kan hij bij PSV zijn rust pakken tegen de kleinere teams. Een fitte Robben is nog steeds van absoluut topniveau.
Waar het mij ook om gaat echter is de mentaliteit van Robben, hij is een echte winnaar en ook een leider.
Dat maakt hem belangrijk in de kleedkamer en dat telt na het vertrek van Luuk en Schwaab. Dat samen met zijn grote voetballende kwaliteiten maakt hem een ideale versterking in mijn ogen.
Aan de andere kant gaan er dalijk zoveel bij PSV weg dat het een ideaal scenario is om ander spel te gaan creëeren. Ik voorspel dat wanneer Bergwijn en/of Lozano weggaan en De Jong ook vertrekt PSV het lastiger gaat krijgen puur met de tactiek en het voetbal wat ze willen spelen.
Je spreekt jezelf hier tegen.
Juist door het vertrek van Luuk kan PSV een ander spel gaan spelen, met Lammers of Malen als vervanger komt er meer dynamiek, snelheid en voetballend vermogen voorin. Luuk zijn ongelooflijk kopkracht en doorzettingsvermogen gaan absoluut gemist worden, maar dat kan gecompenseerd worden. Dat vergt zoals gezegd echter een ander spel en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.
Het grootste probleem afgelopen seizoen was het middenveld en de traag opbouwende CV's, waarbij de laatste linie door een gebrek aan pure snelheid ook moeite had met doorschuiven (overigens ook een belangrijk pijnpunt bij Magallan, maar dat terzijde). Daarom hoop ik ook op de komst van Álvarez (of een vergelijkbaar type, zelfs liefst 2 van deze eigenlijk); hard en sterk in de duels, lengte, snel genoeg en voldoende voetballend vermogen. Dat heeft PSV hard nodig en het ontziet het middenveld.
Afgelopen seizoen had na de winterstop iedereen door waar PSV kwetsbaar was: zet Rosario vast en dwing beide backs naar achteren/scherm de passlijnen naar beide backs af. Dat zorgde voor een trage en moeilijke opbouw bij PSV, aangezien Hendrix en Sadilek geen opbouwers zijn en de CV's werden gedwongen tot lange ballen. Een inschuivende CV kon dit oplossen, maar dat zorgde voor grote risico's bij balverlies. Hetzelfde gold voor het inbrengen van Guti, meer voetballend vermogen maar kwetsbaarder bij balverlies.
Een box-to-box middenvelder is geen overbodige luxe, maar PSV moet echt de juiste CV('s) halen.
Dat is nu het allerbelangrijkste. De interesse in Álvarez, Montes en Lyanco stemt mij in ieder geval positief, dat zijn spelers die perfect in dat plaatje passen. Ze zijn ook niet goedkoop, maar kwaliteit kost geld.
Ik was volgens jullie te voorbarig, maar hij begint het seizoen in ieder geval veelbelovend:
https://veronicainside.nl...iet-blij-met-de-argentijn
En ja, je mag me hiermee keihard om de oren slaan als ik toch ongelijk krijg