Float like a butterfly, sting like a bee.
Vorig jaar af en toe positief opgevallen ja, meer niet.418O2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:22:
[...]
Vorig jaar een cruciale rol gespeeld in het Europese succes en nu alweer zo doen?
En ik geloof niet dat je me toen vaak positief hebt gehoord over Mazraoui
Deze moet beterHarribo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:25:
Tadic had een haarscherpe analyse : het moet beter
Misschien moet Ajax nog maar eens kijken of ze ergens 1 of 2 middenvelders vandaan kunnen toveren.
PSN: Finally_Chris
Edit:
Lol bij Brugge, buitenspel en totaal geen pingel en de Var laat het gewoon gaan
[ Voor 51% gewijzigd door Martinusz op 20-08-2019 23:30 ]
Dat beeld waarin ze die lijnen voor buitenspel neerzetten is alleen al te laat, daar is de bal al vertrokken.Martinusz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:27:
Heeft de snor weer een klap op zijn oog gehad?
Edit:
Lol bij Brugge, buitenspel en totaal geen pingel en de Var laat het gewoon gaan
[ Voor 46% gewijzigd door toolkist op 20-08-2019 23:31 ]
Snap sowieso niet dat je met die twee jongens tegelijk op het middenveld gaat spelen. Allebei figuren die risicoloze balletjes geven. 1 daarvan is meer dan genoeg.toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:30:
"t is overigens wel leuk om Marin steeds af te kafferen hier, maar Blind heeft deze wedstrijd toch echt vaker balverlies geleden dan Marin, 18 om 11, en ook Blind z'n pass nauwkeurigheid was lager met 87,8 om 84,3
Marin speelde nog best veel goede ballen inderdaad... maar ook best veel echt hele slechte ballen. Ik vond het prima dat hij gewisseld werd, maar zijn plek had niet door Mazraoui ingenomen moeten worden. Die heeft op het middenveld tot nu toe altijd wel een paar keer cruciaal balverlies geleden door zijn eentonige tempo en zo ook deze wedstrijd. Ik heb niet precies op mijn netvlies wie er op de bank zaten, maar wat mij betreft was Marzaoui er ook uit gegaan, maar op zijn minst op rechts gebleven.toolkist schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:30:
"t is overigens wel leuk om Marin steeds af te kafferen hier, maar Blind heeft deze wedstrijd toch echt vaker balverlies geleden dan Marin, 18 om 11, en ook Blind z'n pass nauwkeurigheid was lager met 87,8 om 84,3
Het is gelukkig lang geleden dat ik zo gefrustreerd naar een wedstrijd heb gekeken, maar man wat werd ik gefrustreerd van zoveel onnauwkeurigheid maar daarnaast ook domme acties.
Normaal gesproken heeft Ajax vaak de tweede bal of in ieder geval druk op de bal bij een afvallende bal, maar nu stonden spelers verkeerd, stapten verkeerd in, weet ik veel wat ze allemaal nog meer verkeerd deden, maar het leek nergens op en gaf APOEL alle kansen om te counteren. Tekenend ook dat de beste kansen voor hen waren. Maar goed dat Onana wel wakker was.
Ten Hag had nu gewoon Donny terug naar het middenveld moeten halen en Tadic of Ziyech op 10 moeten zetten. Of desnoods De Wit erin. Ik heb zelf zoiets van 'geef Gravenberch in de competitie maar speeltijd'. Als je zag hoe makkelijk en snel hij passte tijdens de oefencampagne. Ok, oefenwedstrijden, maar de potentie spatte er wel vanaf.
Ja mee eens. Ik wil niet zeggen dat het 100% winnen is volgende week, maar ik denk dat kans alsnog groot is en maak me weinig zorgen.Vos schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:51:
[...]
Nee klopt. Ik zie deze potten niet als het normale niveau van Ajax. Sommigen hier wel denk ik. Of hopen dat
50/50 denk ik. De pot tegen PAOK in de Arena was ook tenenkrommend. Dit Ajax is tot nu toe nog geen schim van de ploeg die er vorig jaar stond.Chefbierrr schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:43:
[...]
Ja mee eens. Ik wil niet zeggen dat het 100% winnen is volgende week, maar ik denk dat kans alsnog groot is en maak me weinig zorgen.
Ajax heeft nog geen enkele pot overtuigend gespeeld dit seizoen. Dat zal echt nog wel komen, verwacht ook gewoon dat ze kampioen worden, maar voor europees voetbal komt het blijkbaar te snel nu. Nog geen routine en automatismes met zoveel nieuwe spelers.
Zoals verwacht is Mazraoui dan direct een van de eerste die door het ijs zakt, daar kan Ajax best nog wel een versterking voor halen. Die Marin zal nog wel moeten aanpassen, maar tot nu toe is het bij hem ook niet best.
Neres viel ook flink tegen, had die vorig jaar een soort bizarre piek? Of is ie nu uit vorm? Ik weet het niet
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 21-08-2019 00:16 ]
Overigens speelde ie 2 seizoenen ook al goed dus nee, vorig jaar was geen incident.
[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 21-08-2019 00:24 ]
Je kunt uren discussiëren over de opstelling maar als dit soort basis dingen al niet lukken dan houdt het gewoon op.
Toch drie lichtpuntjes. Je verliest niet, Veltman veroorzaakt geen strafschop en Mazraoui mag volgende week niet mee doen. Het liep zelfs beter toen hij eruit was.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mooie reddingen van Onana maar ook weer erg vreemde acties die gelukkig niet afgestraft werden.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik denk eigenlijk dat een versterking niet nodig is. Dest rechtsback en Veltman als backup,eventueel zou Martinez daar ook kunnen spelen. Voor het middenveld zijn er opties zat.Leon Zwiers schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 00:14:
Zoals verwacht is Mazraoui dan direct een van de eerste die door het ijs zakt, daar kan Ajax best nog wel een versterking voor halen. Die Marin zal nog wel moeten aanpassen, maar tot nu toe is het bij hem ook niet best.
Neres viel ook flink tegen, had die vorig jaar een soort bizarre piek? Of is ie nu uit vorm? Ik weet het niet
Maar wat ik heb ik me weer groen en geel geërgerd aan die Mazraoui. Hij is echt ongelooflijk slecht bezig op het moment. Ik hoop dat ie er een hoop wedstrijden naast komt te staan.
PSN: Curvaa_
Laatste 15 min heb ik ze niet meer gegund. Na lange klantendag in België en “heerlijke” 3 uur file rijdend terug vond ik het welletjes. Nous mag naar hous van mij.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 00:38:
Wat een ongelooflijke zaadpot. Niet vaak heb ik zo zitten schelden voor de tv, hoe moeilijk is het om een bal gewoon eens niet blind naar de tegenstander te spelen?
Je kunt uren discussiëren over de opstelling maar als dit soort basis dingen al niet lukken dan houdt het gewoon op.
Toch drie lichtpuntjes. Je verliest niet, Veltman veroorzaakt geen strafschop en Mazraoui mag volgende week niet mee doen. Het liep zelfs beter toen hij eruit was.
Martinez, Tagliafico, Marin, Veltman, Dest, Blind.. Allen niet groter dan 1.80. Lijkt me dat je daarmee in fysiek opzicht ook in de Champions League veel te kort komt. Daarnaast staat het in de omschakeling nog steeds voor geen ene centimeter.
Ten Hag moet kappen met dat gelul over 'wennen' en 'het proces', want wanneer je spelers nog geen 3 ballen naar elkaar over kunnen spelen en zomaar ballen over de zijlijn schieten mag je jezelf als eindverantwoordelijke ook achter de oren krabben.
Wellicht dat Overmars toch een belletje aan Jan Vertonghen moet wagen. En waar blijft Alvarez? Hij werd echt gebracht als DE aankoop van het seizoen.
Hoe dan ook is 0-0 echt een flut uitslag, want gezien de huidige vorm en staat van het elftal kan je in Amsterdam zo tegen een tegendoelpunt aanlopen.
Feyenoord 6-2 Ajax vergeten? Ook een totale offday, en dat met De Ligt en De Jong...Sempy schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:18:
Lichtpuntje is dat je de slechtste pot in jaren niet eens verliest. Volgende week op niveau die gasten oprollen.
Ten Hag moet heel rap Blind terughalen naar de verdediging, naast Schuurs of Alvarez. Martinez middenveld. Veltman gratis wegdoen.
[ Voor 17% gewijzigd door VDS91 op 21-08-2019 08:13 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo slap. Wat een mentaliteit.
Ik vond dat Apoel een matig team maar wel met een verdedigende discipline en veel inzet.
Ik moet het serieus nog zien of Ajax het redt. Een doelpunt van Ajax zat erin maar van Apoel ook met zo'n lekke verdediging. En dan mag je er 2 maken...echt 50/50..
Als het een beetje tegen zit, lig je eruit. Ajax mag zich dat wel realiseren en niet hautain doen dat ze dat wel even kunnen klaren
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 21-08-2019 09:10 ]
Ik ben ook een voorstander van het terughalen van Blind naar de defensie, met Schuurs ernaast. Schuurs is er nog niet helemaal klaar voor, maar dat is de rest ook niet, en een centraal duo Blind/Martinez zie ik niet zitten vanwege het gebrek aan lengte (plus dat het allebei LCB's zijn). Blind staat dan in ieder geval op zijn vertrouwde plek, en hij kan Schuurs coachen, net als hij in het begin met De Ligt heeft gedaan.
Martinez/Alvarez op het middenveld dan, en Marin nog maar even in de kraamkamer. Alvarez schijnt toch vooral een controlerende middenvelder te zijn (zegt ie zelf). Martinez kan voor meer dynamiek zorgen op het middenveld, meer dan Blind en Marin die alles in één tempo doen. Blijft ook rustig onder druk aan de bal. En dan hopen dat Alvarez er wat van kan, tegen VVV zag het er aan de bal aardig uit.
Spelbeeld zal volgende week niet anders zijn, APOEL zal zich weer massaal ingraven. Meer geduld opbrengen, en meer concentratie. In principe moet je het kunnen winnen, dan heb je de groepsfase gehaald en komt er weer wat rust in de tent (zag je vorig jaar ook). Voor overwinteren heb je dan wel een heel gelukkige loting nodig.
Gijp ben jij dat?Yogibeer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:57:
Wat een wanprestatie gisteren op Cyprus. Er is echt werk aan de winkel bij Ajax en dan met name op het middenveld en in fysiek opzicht.
Martinez, Tagliafico, Marin, Veltman, Dest, Blind.. Allen niet groter dan 1.80. Lijkt me dat je daarmee in fysiek opzicht ook in de Champions League veel te kort komt. Daarnaast staat het in de omschakeling nog steeds voor geen ene centimeter.
Wel gewoon complete onzin. Ze zijn 1! speler kwijt geraakt die lengte had. Kan me niet voorstellen dat het daarom opeens in fysiek opzicht te kort schiet. Want vorig jaar ging het wel gewoon
Dat was alleen niet zomaar een speler natuurlijk. Ik denk juist dat dat weldegelijk verschil maakt, die loste nogal wat fouten van anderen op.Terranova schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:41:
[...]
Gijp ben jij dat?
Wel gewoon complete onzin. Ze zijn 1! speler kwijt geraakt die lengte had. Kan me niet voorstellen dat het daarom opeens in fysiek opzicht te kort schiet. Want vorig jaar ging het wel gewoon
Dat is toch wel een gemis, zowel achterin als voorin met corners. Je bent nu genoodzaakt tot korte corners omdat als Huntelaar er niet in staat een hoge bal vrijwel kansloos is.
Dest vond ik niet echt een goede wissel. Mazraoui kon fysiek zijn tegenstander al niet eens aan, laat staan Dest, die in mijn ogen nóg aanvallender speelt en fysiek minstens net zoveel te kort komt.
Overigens ben ik het er mee eens dat Blind gewoon een linie terug moet. Op het middenveld vind ik hem geen toegevoegde waarde hebben, maar hij was achterin wel nodig. Veltman hoeven we het niet over te hebben en Martinez was op bepaalde momenten wel goed (uitstappen, opbouwen, kopduels), maar kon fysiek zijn man ook niet aan. Ik ga op dit moment toch voor de volgende opstelling:
Neres, Tadic. Ziyech
v.d. Beek, Martinez, Alvarez
Tagliafico, Blind, Schuurs, Veltman
[ Voor 36% gewijzigd door LoeWn op 21-08-2019 09:55 ]
Ben het helemaal met je eens. Voor nu de best denkbare opstelling.LoeWn schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:52:Ik ga op dit moment toch voor de volgende opstelling:
Neres, Tadic. Ziyech
Toch hoop ik stiekem dat ze die Dani Olmo gaan aantrekken. De middelen zijn er voor. Dit elftal mist overduidelijk nog een technisch begaafde middenvelder met een sterke dribbel.
Laten we hopen dat ze nog met een verassing gaan komen maar ben bang dat dit Ajax komend seizoen nog gaat nekken dat het middenveld niet sterk genoeg zal zijn (lees niet creatief genoeg). Van jongens als Gravenberch, Ekkelenkamp en Lang kun je nog niet van op aan dit seizoen.
Kijkt naar eigen nicknameKoppensneller schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:02:
Denk dat het voor Ajax makkelijker wordt om zo'n Olmo aan te trekken op het moment dat het duidelijk is dat er dit seizoen CL gespeeld gaat worden. Goede kans dat spelers dat nog even afwachten.
kijkt naar je post
(ik ga er overigens van uit dat we zonder hem de CL ook redden)
Dani Olmo is wel een meer aanvallende middenvelder. Dan moet je een ander systeem gaan spelen, en dat kost weer tijd. Aan de andere kant, het is inmiddels wel duidelijk hoe belangrijk De Jong en tot op zekere hoogte Schöne waren om dit 4-2-3-1 systeem te laten functioneren. Die waren voornamelijk extreem balvast en altijd aanspeelbaar. Ook daar zat wel eens een foute inspeelpass tussen, maar dat was toch meer uitzondering dan regel (gisteren in de tweede helft leek het meer de regel). Marin is regelmatig niet aanspeelbaar, zijn spel zonder bal is gewoon niet goed. Blind is daarin beter, maar mist range. En beide leveren veel te vaak de bal in.Sleehond schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:59:
[...]
Ben het helemaal met je eens. Voor nu de best denkbare opstelling.
Toch hoop ik stiekem dat ze die Dani Olmo gaan aantrekken. De middelen zijn er voor. Dit elftal mist overduidelijk nog een technisch begaafde middenvelder met een sterke dribbel.
Laten we hopen dat ze nog met een verassing gaan komen maar ben bang dat dit Ajax komend seizoen nog gaat nekken dat het middenveld niet sterk genoeg zal zijn. Van jongens als Gravenberch, Ekkelenkamp en Lang kun je nog niet van op aan dit seizoen.
Als je het zo neer zet gaat er überhaupt geen bal meer over de middenlijn komen. Daar zit 0,0 opbouw in.LoeWn schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:52:
Neres, Tadic. Ziyech
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onzin vind ik. Blind, Schuurs, Martinez zij opbouwend meer dan prima. Hebben een uitstekende inspeelt pass en zijn technisch prima onderlegd. Tagliafico en Alvarez kunnen dat ook best prima. Veltman is inderdaad opbouwend niet de allerbeste.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:35:
[...]
Als je het zo neer zet gaat er überhaupt geen bal meer over de middenlijn komen. Daar zit 0,0 opbouw in.
Vanuit de achterhoede was er weinig opbouw, Veltman speelde alles breed en slechts een handvol ballen vooruit, Martinez was niet succesvol in z’n passing. De linie ervoor was gewoon in een ander stadion gaan spelen want ze waren er niet. Blind was 3de centrale verdediger en Marin stond nergens vrij. Als dan Donny onzichtbaar is en Neres echt z’n slechtste pot ooit speelt valt er gewoon weinig te halen. Ziyech probeerde maar kon de bal nergens kwijt, Tadic stond op papier op het veld maar deed met Marin een wedstrijd ‘wie is de meest onzichtbare Ajax speler’.
Ik zou Veltman als eerste RB zetten en niet centraal, je mist gewoon opbouw aan die kant. Schuurs erin is dan nog steeds beter. Marin mag even rust pakken en probeer het eens met Eiting. Nous is geschorst maar goed ook, vertraagd ook alleen maar. Voorin stond het in de basis wel goed maar hadden ze hun dag niet, sneller combineren en meer bewegen. Ziyech had op rechts 2 man op zich staan maar links maar 1, die liepen niet mee, maak daar gebruik van...
Ik heb nog vertrouwen met 1 of 2 omzettingen en gewoon scherper spel. Vroege goal en je loopt er overheen als de ruimtes er komen.
Blind zet je achterin, dus die zal weinig opbouwen. Schuurs idem, en die moet nog laten zien dat echt te beheersen. Van Martinez hebben we al gezien dat hij beter is in afbreken dan opbouwen, Álvarez kan ons eventueel nog verrassen.Sleehond schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:56:
Onzin vind ik. Blind, Schuurs, Martinez zij opbouwend meer dan prima. Hebben een uitstekende inspeelt pass en zijn technisch prima onderlegd. Tagliafico en Alvarez kunnen dat ook best prima. Veltman is inderdaad opbouwend niet de allerbeste.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu heb ik voor het eerst in jaren een wedstrijd uitgezet omdat ik de rode kaart van Mazraoui al zag in de 40e minuut. Ik vind de kritiek op Dest ook nog niet helemaal terecht want die is minder ervaren dan zijn voorganger en die maakt fors-grotere fouten. Maar goed ik doe geen uitspraken meer over wie in mijn ogen waar het beste kan spelen. Cuz I don't know...
Blind kan wel een goede lange bal geven, Schuurs aan de bal viel de potjes dat hij mee deed niet tegen, daar is hij best goed in, durft bal diep te spelen. Martinez heeft vaak een goede crosspass op Ziyech, alleen gisteren niet (net zoals veel mis ging gisteren). Wel ga je Martinez nog genoeg potjes missen dit seizoen, want die vreet gele kaarten als ontbijtGonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:59:
[...]
Blind zet je achterin, dus die zal weinig opbouwen. Schuurs idem, en die moet nog laten zien dat echt te beheersen. Van Martinez hebben we al gezien dat hij beter is in afbreken dan opbouwen, Álvarez kan ons eventueel nog verrassen.
Probleem ligt op het middenveld nog steeds, want ik hou nog steeds een vraagteken over wie daar het beste zou kunnen spelen, daar dan maar Martinez plaatsen? Marin? Promes? Ziyech? Ekkelenkamp? de Wit? aankoop?:
.........?? .........................Donny
...................Alvarez.......................
Nico - Blind - Schuurs - Veltman/Dest
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 21-08-2019 11:09 ]
Met Martinez en Alvarez op het middenveld wordt dat wel heel erg verdedigend en is je opbouw nihil. Lijkt me dus zeer onverstandig.LoeWn schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:52:
Ik had eigenlijk verwacht dat Ten Hag Alvarez er nog wel in zou brengen voor Marin, Mazraoui of Veltman. Alle drie leken wel lekker te gaan voor de rode kaart. Waren ook alle drie vrij zwak op hun positie.
Dest vond ik niet echt een goede wissel. Mazraoui kon fysiek zijn tegenstander al niet eens aan, laat staan Dest, die in mijn ogen nóg aanvallender speelt en fysiek minstens net zoveel te kort komt.
Overigens ben ik het er mee eens dat Blind gewoon een linie terug moet. Op het middenveld vind ik hem geen toegevoegde waarde hebben, maar hij was achterin wel nodig. Veltman hoeven we het niet over te hebben en Martinez was op bepaalde momenten wel goed (uitstappen, opbouwen, kopduels), maar kon fysiek zijn man ook niet aan. Ik ga op dit moment toch voor de volgende opstelling:
Neres, Tadic. Ziyech
Mwa ben blij dat er weer iemand is die een strakke crosspass kan geven zoals ze er regelmatig waren toen Toby en Jan nog de CVs waren, heeft echt lang geduurd terwijl dat wel snel het spel kan verleggen. Martinez heeft het nu een aantal keer gedaan, maar mag het wat mij betreft wel vaker proberen.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:59:
[...]
Van Martinez hebben we al gezien dat hij beter is in afbreken dan opbouwen.
Verwijderd
Noa Lang moet gewoon een kans krijgen volgens de Ajax filosofie.Sleehond schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:59:
[...]
Ben het helemaal met je eens. Voor nu de best denkbare opstelling.
Laten we hopen dat ze nog met een verassing gaan komen maar ben bang dat dit Ajax komend seizoen nog gaat nekken dat het middenveld niet sterk genoeg zal zijn (lees niet creatief genoeg). Van jongens als Gravenberch, Ekkelenkamp en Lang kun je nog niet van op aan dit seizoen.
In de voorbereiding een van de beste mensen samen met Schuurs. helaas krijgen beiden voorlopig nog geen echte kans. Lang is iemand die je in de drukte kunt aanspelen
Totaal niet mee eens. Lang heeft vaak zat wat invalbeurten mogen maken, net als Dani de Wit. Maar beide overtuigen ze niet. Het zijn loopjongens, net als Donny en Marin.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:20:
[...]
Noa Lang moet gewoon een kans krijgen volgens de Ajax filosofie.
In de voorbereiding een van de beste mensen samen met Schuurs. helaas krijgen beiden voorlopig nog geen echte kans. Lang is iemand die je in de drukte kunt aanspelen
Op het middenveld stromen we over van spelers die in gaten lopen, types als Donny. Maar als die met zijn 2e of 3en op een middenveld worden gezet, komt er niets van terecht.
Er moet een creatieve middenvelder bij. Vorig jaar gaven Schone en vooral Frenkie de steekpasses en bij hen begon de opbouw. In mijn optiek moet Ziyech (of eventueel Tadic) een linie zakken. Dan komt er meer voetbal op het middenveld. Blind ook een linie zakken zodat hij het vanuit achterin goed kan zetten.
Verwijderd
Noa LangLol, Noa Lang is echt geen draver zoals Ekkelenkamp en de Wit.Curva schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:00:
[...]
Totaal niet mee eens. Lang heeft vaak zat wat invalbeurten mogen maken, net als Dani de Wit. Maar beide overtuigen ze niet. Het zijn loopjongens, net als Donny en Marin.
Op het middenveld stromen we over van spelers die in gaten lopen, types als Donny. Maar als die met zijn 2e of 3en op een middenveld worden gezet, komt er niets van terecht.
Er moet een creatieve middenvelder bij. Vorig jaar gaven Schone en vooral Frenkie de steekpasses en bij hen begon de opbouw. In mijn optiek moet Ziyech (of eventueel Tadic) een linie zakken. Dan komt er meer voetbal op het middenveld. Blind ook een linie zakken zodat hij het vanuit achterin goed kan zetten.
Dit was in de voorbereiding de meest creatieve speler. Je kunt niet zeggen dat hij vorig jaar echt veel kans heeft gehad. Sowieso niet in de basis.
Verwijderd
Noa Lang op de positie van rechtsbuiten kan ook betekenen dat Ziyech een linie teruggaat he.toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:35:
Lang is geen linkermiddenvelder die ook defensief denkt waar nodig.
TH:
Panna
Donny met een zware overtreding...
Je moet wat proberen...(geen geel)
Interview van de Beek.
[Streamable: https://streamable.com/6qabc]
Erik:
[Streamable: https://streamable.com/wv6f6]
Veronica:
Interview Tadic.
Interview Veldman.
Samenvatting.
Programma rest Veronica deze week.

En de "buitenspel" van Club brugg, Let op beeld staat te laat stil!
Ai, ai , ai! Zelfs met alle checks van de VAR gaat het mis. Penalty Club Brugge had niet mogen gelden vanwege buitenspel van de Belgen. pic.twitter.com/9mEWBwhPZM
— Ziggo Sport Voetbal (@ZS_Voetbal) 20 augustus 2019
Zo, iemand nog koffie.
Heeft Ziggo z'n bericht nog aangepast? Volgens mij was later toch duidelijk dat het geen buitenspel was?DoeEensGek schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:20:
En de "buitenspel" van Club brugg, Let op beeld staat te laat stil!
[Twitter]
Zo, iemand nog koffie.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bericht is origineel, zie ook geen 2e bericht hierover.SinergyX schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:17:
[...]
Heeft Ziggo z'n bericht nog aangepast? Volgens mij was later toch duidelijk dat het geen buitenspel was?
Ondertussen lijkt het wel roeptoeterwoensdag over Ajax.
Maar ook geen penaltySinergyX schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:17:
[...]
Heeft Ziggo z'n bericht nog aangepast? Volgens mij was later toch duidelijk dat het geen buitenspel was?
Waarom zou je je beste speler van z'n favoriete plek weghalen? Lijkt me absoluut niet handig.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:08:
[...]
Noa Lang op de positie van rechtsbuiten kan ook betekenen dat Ziyech een linie teruggaat he.
Omdat meningen niet tellen en resultaten wel.toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:34:
[...]
Waarom zou je je beste speler van z'n favoriete plek weghalen? Lijkt me absoluut niet handig.
Nou dat wordt weer een tegen doelpunt bij de eerste de beste tegenaanval.
Ik hoop zo dat Feyenoord deze ronde kan overleven. Tijd en een nieuwe verdediging centrum zorgt ervoor dat Feyenoord de weg naar boven kan hervinden.
Die ene speler was zo'n uniek talent. Denk dat het heel veel gecompenseerd heeft.Terranova schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:41:
[...]
Gijp ben jij dat?
Je hebt De Jong en De Ligt ingeruild voor Marin en Martinez.
Dat is net alsof je van restaurant Taiko naar de Febo gaat.
Op TV dacht ik bij dit voorval er echt niets aan de hand was en puur aanstellen maar nu ik hem zie stapt hij idd boven op zijn voet en ook bewust lijkt het.DoeEensGek schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:20:
Donny met een zware overtreding...
[Streamable]
Die IE schijnt wel wat snelheid te hebben. Maar kan me niet voorstellen dat zo'n gozer er veel van kan.Russel88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:49:
Lees net dat Hapoel snelle voorhoede spelers hebben.
Nou dat wordt weer een tegen doelpunt bij de eerste de beste tegenaanval.
Ik hoop zo dat Feyenoord deze ronde kan overleven. Tijd en een nieuwe verdediging centrum zorgt ervoor dat Feyenoord de weg naar boven kan hervinden.
We zullen zien. Ik hoop uiteraard - en zeker Europees gezien - van wel.
Psv en Feyenoord daarom niet zo.
Helaas alleen via dat kijk.nl te zien. Ben benieuwd of dat gaat werken.
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 21-08-2019 14:19 ]
Ja zo hard op zijn teen, dat zijn scheenbeen er van zeer doetrikoos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:13:
[...]
Op TV dacht ik bij dit voorval er echt niets aan de hand was en puur aanstellen maar nu ik hem zie stapt hij idd boven op zijn voet en ook bewust lijkt het.
Die reacties kijk ik niet meer van op. Dat doen alle spelers tegenwoordig bij alle clubs.Martinusz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:23:
[...]
Ja zo hard op zijn teen, dat zijn scheenbeen er van zeer doet
En wat wordt het resultaat van een speler naar het middenveld halen waarvan je weet dat ie z'n eigen man laat lopen, laat staan dat ie achter die van de speler voor hem aan gaat?Typhone schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:43:
[...]
Omdat meningen niet tellen en resultaten wel.
Misschien zijn die dingen niet zo erg als blijkt dat hij 4 man om hem heen beter laat renderen dan ze nu doen. Waardoor Ajax in balans komttoolkist schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:45:
[...]
En wat wordt het resultaat van een speler naar het middenveld halen waarvan je weet dat ie z'n eigen man laat lopen, laat staan dat ie achter die van de speler voor hem aan gaat?
Verwijderd
De Ligt-> Schuurs zal uiteindelijk niet zo'n groot verschil maken.Yogibeer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:12:
[...]
Die ene speler was zo'n uniek talent. Denk dat het heel veel gecompenseerd heeft.
Je hebt De Jong en De Ligt ingeruild voor Marin en Martinez.
Dat is net alsof je van restaurant Taiko naar de Febo gaat.
De jong is inderdaad onvervangbaar (wat mij betreft de beste middenvelder ter wereld).
Echter zou het in de breedte nu wel wat sterker zijn.
Als Schuurs zo goed was geweest had hij nu toch wel gewoon gespeeld? Leeftijd & ervaring maken daarin imo geen ene moer uit.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
De Ligt-> Schuurs zal uiteindelijk niet zo'n groot verschil maken.
De jong is inderdaad onvervangbaar (wat mij betreft de beste middenvelder ter wereld).
Echter zou het in de breedte nu wel wat sterker zijn.
Verwijderd
Ik denk dat ten Hag niet durft te gokken in de Cl en daarom terugvalt op Veltman.Yogibeer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:08:
[...]
Als Schuurs zo goed was geweest had hij nu toch wel gewoon gespeeld? Leeftijd & ervaring maken daarin imo geen ene moer uit.
Ik geloof dat Schuurs echt wel het vertrouwen gaat krijgen de komende wedstrijden (als Alvarez niet zijn plek inpikt).
Dat iemand op de bank zit houdt niet in dat iemand slecht is. Ik heb ook bijna een jaar gevloekt dat Frenkie de Jong niet in de basis stond. Die bleek ook niet zo slecht te zijn.
Die gok is niet zomaar een gok maar ook bepalend of Donny nog een jaar blijft en de hele huishouding qua salaris. Die CL inkomsten DIT jaar zijn hyperbelangrijk voor Ajax denk ik. Drie wedstrijden na de CL kwalificatie (wat ik hoop en denk) gaat het beginnen met draaien. Dan is de moet-druk van de ketel af.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:12:
[...]
Ik denk dat ten Hag niet durft te gokken in de Cl en daarom terugvalt op Veltman.
Ik geloof dat Schuurs echt wel het vertrouwen gaat krijgen de komende wedstrijden (als Alvarez niet zijn plek inpikt).
Dat iemand op de bank zit houdt niet in dat iemand slecht is. Ik heb ook bijna een jaar gevloekt dat Frenkie de Jong niet in de basis stond. Die bleek ook niet zo slecht te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 21-08-2019 16:31 ]
Jij hebt duidelijk de eerste wedstrijd tegen PAOK niet gezien. Schuurs heeft veel potentie maar is er gewoon nog niet helemaal, daarnaast zag je in die wedstrijd dat de druk ook best wat met hem deed.Yogibeer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:08:
Als Schuurs zo goed was geweest had hij nu toch wel gewoon gespeeld? Leeftijd & ervaring maken daarin imo geen ene moer uit.
Daarom lekker in de Eredivisie laten groeien en werken aan zijn spel en zelfvertrouwen. Even wat 'zekerheid' in bouwen met Veltman (nooit gedacht dat ik dit zou schrijven) in de CL en dan bouwen voor de toekomst.
Nu een gok nemen met Schuurs kan ervoor zorgen dat je überhaupt geen CL speelt en in theorie had je zelfs EL kunnen missen. Nu zal dat niet direct aan hem op te hangen zijn maar als het door duidelijke fouten van hem komt beschadig je hem misschien wel.
Je zag wat De Ligt over zich heen kreeg na een paar fouten in Oranje. Nu was die mentaal uitzonderlijk sterk dus die kon ermee om gaan, van Schuurs heb ik daar nog geen beeld van.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vond overigens de keren dat Schuurs met Blind naast hem speelde hem eigenlijk gewoon heel goed spelen. Dus los van het feit dat Blind gewoon niet op het middenveld thuishoort, is er nog een extra argument om hem naar achteren te halenGonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:28:
[...]
Jij hebt duidelijk de eerste wedstrijd tegen PAOK niet gezien. Schuurs heeft veel potentie maar is er gewoon nog niet helemaal, daarnaast zag je in die wedstrijd dat de druk ook best wat met hem deed.
Daarom lekker in de Eredivisie laten groeien en werken aan zijn spel en zelfvertrouwen. Even wat 'zekerheid' in bouwen met Veltman (nooit gedacht dat ik dit zou schrijven) in de CL en dan bouwen voor de toekomst.
Nu een gok nemen met Schuurs kan ervoor zorgen dat je überhaupt geen CL speelt en in theorie had je zelfs EL kunnen missen. Nu zal dat niet direct aan hem op te hangen zijn maar als het door duidelijke fouten van hem komt beschadig je hem misschien wel.
Je zag wat De Ligt over zich heen kreeg na een paar fouten in Oranje. Nu was die mentaal uitzonderlijk sterk dus die kon ermee om gaan, van Schuurs heb ik daar nog geen beeld van.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In de voorbereiding.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:16:
@P.O. Box welke wedstrijden heb jij in gedachten?
Alvarez centraal achterin zetten naast Blind. Nico moet beter gaan spelen anders Martinez linksback. Veltman rechtsback Dest backup.
Op het middenveld op links Marin, op rechts Donny. Geef centraal Gravenberch een kans, slechter dan nu kan toch niet.
Voorin afhankelijk van de tegenstander wisselen tussen Tadic of KJH centraal, Neres/Promes/Tadic links en Tadic/Ziyech/Neres rechts.
Ik heb die wedstrijd uiteraard wel gezien, maar echte grote talenten breken door en gaan niet meer weg. Zo was dat bij Sneijder en van der Vaart en zo was het bij De Jong en De Ligt. Een klein dipje daargelaten, zag iedereen hoe goed ze waren en werden ze in no time belangrijk.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:28:
[...]
Jij hebt duidelijk de eerste wedstrijd tegen PAOK niet gezien. Schuurs heeft veel potentie maar is er gewoon nog niet helemaal, daarnaast zag je in die wedstrijd dat de druk ook best wat met hem deed.
Dat zie ik bij Schuurs niet gebeuren. Ondanks dat hij nog best basisspeler kan worden, moeten we zeker niet verwachten dat hij de erfenis van De Ligt kan opvangen.
De Jong en De Ligt speelden eerst bij Jong Ajax en mochten het uiteindelijk in de beker tegen Willem II voorzichtig proberen. De Jong is zelfs eerst nog verhuurd geweest en kwam terug omdat hij daar te weinig bracht een weinig speelde.Yogibeer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:57:
Ik heb die wedstrijd uiteraard wel gezien, maar echte grote talenten breken door en gaan niet meer weg. Zo was dat bij Sneijder en van der Vaart en zo was het bij De Jong en De Ligt. Een klein dipje daargelaten, zag iedereen hoe goed ze waren en werden ze in no time belangrijk.
Dat zie ik bij Schuurs niet gebeuren. Ondanks dat hij nog best basisspeler kan worden, moeten we zeker niet verwachten dat hij de erfenis van De Ligt kan opvangen.
Sneijder debuteerde in tegen Willem II, maar dan in de competitie. Van der Vaart tegen Den Bosch.
Geen van allen werd direct gebruikt voor belangrijke wedstrijden en was direct onbetwist een topper. Weet je zeker dat je niet een wat te rooskleurig beeld hebt over gehouden?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is het in deze fase niet juist belangrijk om veel te spelen? In de competitie kun je nog een gokje nemen, a.s. woensdag gaat dat niet en moeten ze er staan.
Kan je de rest ook onder scharen. Blijkbaar waren de Jong en de Ligt dusdanig belangrijk dat de anderen daar veel beter van gingen spelen.Yogibeer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:57:
[...]
Ik heb die wedstrijd uiteraard wel gezien, maar echte grote talenten breken door en gaan niet meer weg. Zo was dat bij Sneijder en van der Vaart en zo was het bij De Jong en De Ligt. Een klein dipje daargelaten, zag iedereen hoe goed ze waren en werden ze in no time belangrijk.
Geen enkele speler haalt zijn niveau van vorig jaar atm. Van sommigen verwacht (Mazraoui) en van sommigen onverwacht (Ziyech, Neres, Tadic)
Kan met tactiek te maken hebben nu die belangrijke pilaren er niet meer zijn. De aankopen maken tot nu toe een matige indruk, maar dat kan natuurlijk nog groeien als men gewend is.
Ik denk dat Marin, Magallan en Mazraoui veel te licht zijn voor Ajax, Veltman moet je ook niet meer opstellen.
Geld zat in Amsterdam, dus hoe moelijk is het om 4 gerichte versterkingen te halen? Blijkbaar is de komende jeugdlichting nog niet goed genoeg, anders stonden die er wel meer in. Jammer genoeg doen ze dat versterken matig/laat. Het kan ze de groepsfase CL kosten. Al verwacht ik in de Arena wel een iets beter Ajax dan gisteren.
Over welke de Jong heb jij het nou? Niet over Frenkie iig, die is nooit verhuurd geweest.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:06:
[...]
De Jong en De Ligt speelden eerst bij Jong Ajax en mochten het uiteindelijk in de beker tegen Willem II voorzichtig proberen. De Jong is zelfs eerst nog verhuurd geweest en kwam terug omdat hij daar te weinig bracht een weinig speelde.
Sneijder debuteerde in tegen Willem II, maar dan in de competitie. Van der Vaart tegen Den Bosch.
Geen van allen werd direct gebruikt voor belangrijke wedstrijden en was direct onbetwist een topper. Weet je zeker dat je niet een wat te rooskleurig beeld hebt over gehouden?
De Ligt was 17 toen hij in de Europa League finale ging spelen. Daarna is hij - op een enkele wedstrijd na - niet uit de basis weggeweest.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:06:
[...]
De Jong en De Ligt speelden eerst bij Jong Ajax en mochten het uiteindelijk in de beker tegen Willem II voorzichtig proberen. De Jong is zelfs eerst nog verhuurd geweest en kwam terug omdat hij daar te weinig bracht een weinig speelde.
Je begrijpt best wat ik bedoelen het verschil tussen een uniek talent en een speler die best van waarde kan zijn, maar net iets daaronder acteert.
Is ook geen schande btw, maar laten we niet doen alsof Schuurs een nieuwe De Ligt is.
De Jong werd in 2015 gehaald en mocht toen het seizoen in Tilburg afmaken. Vanaf 2016 tot en met 2019 was hij onafgebroken Ajacied inderdaad.toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:16:
[...]
Over welke de Jong heb jij het nou? Niet over Frenkie iig, die is nooit verhuurd geweest.
Dat doet ook niemand toch? Ik nuanceer alleen de stelling dat al die talenten er wel ineens stonden.Yogibeer schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:16:
De Ligt was 17 toen hij in de Europa League finale ging spelen. Daarna is hij - op een enkele wedstrijd na - niet uit de basis weggeweest.
Je begrijpt best wat ik bedoelen het verschil tussen een uniek talent en een speler die best van waarde kan zijn, maar net iets daaronder acteert.
Is ook geen schande btw, maar laten we niet doen alsof Schuurs een nieuwe De Ligt is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In de voorbereidingGonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:16:
@P.O. Box welke wedstrijden heb jij in gedachten?
(zie @Deadsy
Heb ik dan weer alleen samenvattingen van gezien. Maar ik zou hem graag zien in wedstrijden waar het er echt om gaat, dat komt vast in de Eredivisie wel binnenkort.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit gevoel kan ik niet omschrijven, maar dit filmpje komt aardig in de buurt ;
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik kan heel die jongen geeneens herinneren, dacht dat het Nordin was maar die heeft natuurlijk niet bij Feyenoord gespeeld. Dit soort spelers met zo'n mentaliteit (verwachting) passen gewoonweg beter bij subtoppers of clubs in het rechter rijtje. (hopelijk) Belangrijk zijn en een grote waarde voor het team vertegenwoordigen maar ook geen grote concurrentie hebben. Daarin lijkt Hellas Verona een prima keuze te zijn.Leon Zwiers schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:58:
Amrabat alweer weg bij Brugge nadat ie, net zoals bij Feyenoord een bijrol had. Meneertje heeft ook amper ballen zeg, tegenslag? Hup ik peer m in plaats van schouders eronder.
Jaja, Sneijder heeft een week na zijn debuut tegen Willem II 90 minuten gespeeld tegen Feyenoord.Gonadan schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:06:
[...]
Van der Vaart zijn 6e competitiewedstrijd was een basisplek uit in Eindhoven en wedstrijd 12 was uit in Rotterdam.
Zowel Sneijder als vd Vaart hebben maar heel weinig wedstrijden gemist na hun debuut op de blessure momentjes na.
Brugge maakt er nog wel winst op...Leon Zwiers schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:58:
Amrabat alweer weg bij Brugge nadat ie, net zoals bij Feyenoord een bijrol had. Meneertje heeft ook amper ballen zeg, tegenslag? Hup ik peer m in plaats van schouders eronder.
Maar we moeten Schuurs ook niet willen vergelijken met De Ligt of Sneijder. Schuurs is talentvol en zou zich bijvoorbeeld prima kunnen ontwikkelen tot international, al heeft elke talentvolle centrumverdediger nu natuurlijk pech dat er hele goede Nederlandse centrumverdedigers zijn op dit moment.
Maar een supertalent als De Ligt is echt van een andere orde. Zeker voor een verdediger heeft hij gewoon een hele snelle ontwikkeling gemaakt. Die vergelijking is niet eerlijk, net zo goed als we niet elke spits met van Basten moet vergelijken.
We vind ik dat spelers tegenwoordig te lang in de KK divisie blijven hangen. De meeste bepalende internationals uit de geschiedenis maakten vanuit de jeugd van een topclub toch altijd vrij snel de stap naar de eerste selectie en maakten daar veel minuten. De Jong is echt een uitzondering dat hij met een voor zijn leeftijd gering aantal eredivisie-minuten toch al de stap naar Barcelona weet te maken.
Nu zie ik op Veronica Olympiakos in de playoffs voor de CL spelen, Ajax speelt in de playoffs tegen Apoel en in de voorronde speelden we al tegen Paok.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar goed, dan strepen we die door en schrijven daar Panatinaikos voor in de plek
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De contractverlengingen zijn wel netjes gedaan, al had ik Neres wel verkocht door zijn wisselvalligheid. Als het even niet loopt, dan heb je niks aan hem.
Met het verkoop van Frenkie, De Ligt, Schone en Dolberg is Ajax zijn hele as kwijt. Hiervoor heeft Overmars flink met hagel geschoten door meerdere kleine aankopen te doen. Resultaat is dat het niveau steenhard naar beneden gaat. De selectie is echt bedroevend als je kijkt naar het middenveld qua sterkte en in de breedte. Ajax heeft maar één (!!!) kwalitatiefwaardige middenvelder en dat is Donny. Afgelopen wedstrijd (APOEL, red.) speelde Ajax op gegeven moment zelfs met 6 verdedigers (Dest, Veltman (hoe dan?), Martinez, Tagliafico, Mazraoui en Blind). Puur omdat er geen kwalitatief goede middenvelders in selectie zitten. Marin komt te kort en Blind behoort in het centrum van de verdediging. Tevens zitten Ekkelenkamp en De Wit op de bank als middenvelders. Hoe durft Overmars en Ten Hag in godsnaam te zeggen dat de selectie rond is. Vind het nogal onproffesioneel.
Zo, even mij hart en gedachten gedeeld.
Er staan altijd weer nieuwe spelers op. Het is even zoeken, maar het komt vast goed. Het gros van de selectie is gebleven, dus er is nog altijd een goede basis. Met Blind, Ziyech, Onana, Tadic en Van de Beek in de ploeg heb je 5 van de beste spelers van de Eredivisie tot je beschikking.hotymoty schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:24:
Persoonlijk vind ik dat Overmars en co weer een luie/zwakke transferperiode te pakken hebben. Marin, Promes, Pierie en Scherpen zijn geen vervangers/versterkingen, Magalan en Labyad even buiten gehouden. Martinez is wel een goede aankoop en met Alvarez moeten we nog even afwachten. Al vond ik hem tegen VVV erg traag en onwennig aan de bal, past eigenlijk helemaal niet bij Ajax. Maar ik laat mij verrassen.
De contractverlengingen zijn wel netjes gedaan, al had ik Neres wel verkocht door zijn wisselvalligheid. Als het even niet loopt, dan heb je niks aan hem.
Met het verkoop van Frenkie, De Ligt, Schone en Dolberg is Ajax zijn hele as kwijt. Hiervoor heeft Overmars flink met hagel geschoten door meerdere kleine aankopen te doen. Resultaat is dat het niveau steenhard naar beneden gaat. De selectie is echt bedroevend als je kijkt naar het middenveld qua sterkte en in de breedte. Ajax heeft maar één (!!!) kwalitatiefwaardige middenvelder en dat is Donny. Afgelopen wedstrijd (APOEL, red.) speelde Ajax op gegeven moment zelfs met 6 verdedigers (Dest, Veltman (hoe dan?), Martinez, Tagliafico, Mazraoui en Blind). Puur omdat er geen kwalitatief goede middenvelders in selectie zitten. Marin komt te kort en Blind behoort in het centrum van de verdediging. Tevens zitten Ekkelenkamp en De Wit op de bank als middenvelders. Hoe durft Overmars en Ten Hag in godsnaam te zeggen dat de selectie rond is. Vind het nogal onproffesioneel.
Het is voor Ten Hag nu ook weer zoeken naar de juiste formatie, balans en een aantal nieuwe namen. Beetje pech nu ook weer met de blessure van Eiting. Wellicht was er met hem ipv Marin op het midden al een wat betere bezetting geweest.
Sluit ook niet uit dat er toch een doorbraak komt van Gravenberch. Of Unuvar. Of weten wij veel. Of misschien blijkt die Alvarez wel een schot in de roos.
Europees gezien krijgen we vast niet opnieuw zo'n seizoen. Maar dat wisten we allemaal al wel toch?
Mazraoui is technisch gezien een middenvelder, maar daar zijn zijn kwaliteiten niet echt goed voor. Afgelopen seizoen kon het nog best met De Ligt achterin, dat hij op de RB liep. Maar nu is het echt niet meer het niveau dat je wilt hebben in je selectie. Dest gaat hopelijk snel zijn kans krijgen in de basis, hij is wel een talent die het niveau aan kan, denk ik.hotymoty schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:24:
Persoonlijk vind ik dat Overmars en co weer een luie/zwakke transferperiode te pakken hebben. Marin, Promes, Pierie en Scherpen zijn geen vervangers/versterkingen, Magalan en Labyad even buiten gehouden. Martinez is wel een goede aankoop en met Alvarez moeten we nog even afwachten. Al vond ik hem tegen VVV erg traag en onwennig aan de bal, past eigenlijk helemaal niet bij Ajax. Maar ik laat mij verrassen.
Ziyech of Tadic moet Ten Hag naar het middenveld halen, zodat je met Tadic/Ziyech, Van de Beek/Marin (wat beide lopers zijn, dus niet beide opstellen) en dan of Alvarez of Blind op het middenveld gaat spelen. Alvarez ben ik het ook met je eens, dat moeten we eerst nog zien. Blind heb ik het liefst ook in de verdediging, voor de stabiele factor.
En dan in de spits moet er ook een back-up gaan komen, met alleen Huntelaar als echte spits ga je niet het hele seizoen doen. Al zou ik Traore of Brobbey best wat tijd gunnen in een Eredivisie wedstrijd.
Ik vind wel dat Marc Overmars goede deals heeft gedaan, zoals het verlengen van Neres, Tadic en Ziyech. En de kans dat Van de Beek blijft wordt met de dag ook groter, en dan kan hij ook wel een verbeterd contract verwachten.
Laten we niet gelijk Promes helemaal afschrijven en weg zetten als een miskoop. Hij heeft voor mijn gevoel halve kansjes gehad (deze ook wel verprutst). Hij moet het wel kunnen als je topscoorder wordt in de Russische competitie, dan kun je echt wel wat.
^DIT!Yogibeer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:36:
[...]
Europees gezien krijgen we vast niet opnieuw zo'n seizoen. Maar dat wisten we allemaal al wel toch?
De groepsfase moet je echt wel halen, maar als je daar een Real of PSG oid tegenkomt, die weten dan wel wat ze te wachten staat.
En ze zijn nog niet uitgewinkeld, Jahanbakhsh zit nog in de pijplijn. Bron
En vanavond 1 ploeg die wint en 1 gelijkspel geeft ons al een voorsprong op Oostenrijk! #coëfficiëntenpolonaise
Morgen kunnen we Oostenrijk al voorbij. Eén zege en één gelijkspel volstaat. #coëfficiëntenpolonaise https://t.co/6WlDEv32Qc
— Michel Abbink (@sportzeloot) 21 augustus 2019
[ Voor 11% gewijzigd door Qu3st op 22-08-2019 08:25 ]
Begrijp dat ze in de afwezigheid van Lammers naar iets anders zoeken, maar prioriteit lijkt me meer in de linies daarachter te liggen.
FTFYYogibeer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:30:
Je zou denken dat ze bij PSV Ajax beter een fatsoenlijke verdediger kunnen kopen of een creatieve middenvelder ipv nog twee aanvallers.
Begrijp dat ze in de afwezigheid van Lammers een spits die kan afmaken naar iets anders zoeken, maar prioriteit lijkt me meer in de linies daarachter te liggen.
Lijkt wel of alle NLse topclubs dezelfde problemen hebben...
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=357693
Nu nog een spits!! Liefst die Gaich al is dat een dure jongen.
[ Voor 14% gewijzigd door CR1691 op 22-08-2019 08:37 ]
Naam deed mij even denken aan Sensi. Dat meissie die wel eens bij VI zat.CR1691 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:37:
Senesi lijkt eindelijk naar Feyenoord te komen. Clubs lijken er nu uit te zijn. Hopen dat die jongen zo goed is als iedereen in Argentinië zegt.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=357693
Nu nog een spits!! Liefst die Gaich al is dat een dure jongen.
Wat een ballen
Tot het eind van het jaar waar voor ons twee punten meer vervallen dan voor Oostenrijk. Waarom vergeet iedereen die steeds?Qu3st schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:15:
En vanavond 1 ploeg die wint en 1 gelijkspel geeft ons al een voorsprong op Oostenrijk! #coëfficiëntenpolonaise
[Twitter]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hehe, eindelijk iemand die het ook ziet.Qu3st schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:15:
Ziyech of Tadic moet Ten Hag naar het middenveld halen, zodat je met Tadic/Ziyech, Van de Beek/Marin (wat beide lopers zijn, dus niet beide opstellen) en dan of Alvarez of Blind op het middenveld gaat spelen. Alvarez ben ik het ook met je eens, dat moeten we eerst nog zien. Blind heb ik het liefst ook in de verdediging, voor de stabiele factor.
Eens. Het enige wat er mist, is een creatieve middenvelder. Ondanks dat Tadic en Ziyech dat zijn, krijgen ze continu een andere rol en vervullen ze die ook erg goed.En dan in de spits moet er ook een back-up gaan komen, met alleen Huntelaar als echte spits ga je niet het hele seizoen doen. Al zou ik Traore of Brobbey best wat tijd gunnen in een Eredivisie wedstrijd.
Ik vind wel dat Marc Overmars goede deals heeft gedaan, zoals het verlengen van Neres, Tadic en Ziyech. En de kans dat Van de Beek blijft wordt met de dag ook groter, en dan kan hij ook wel een verbeterd contract verwachten.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.