[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.917 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Blijft Siem de Jong dit seizoen nog bij Ajax of gaat hij weer pleite? Contract loopt volgend jaar af dus zal verkocht moeten worden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Sjongejongejonge, het is weer de Hans Kraay Show. Laat verdomme Ziyech eens antwoorden en onderbreek hem niet steeds na 1 woord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:17

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:26:
Blijft Siem de Jong dit seizoen nog bij Ajax of gaat hij weer pleite? Contract loopt volgend jaar af dus zal verkocht moeten worden.
Stuur die weg naar Kobe Vissel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:52
Ik denk dat die weg gaat, die is wel uitgespeeld bij Ajax

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:06

Quad

Doof

Typhone schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:30:
[...]

Stuur die weg naar Kobe Vissel.
Kan hij Vermaelen, Villa, Podolski en Iniesta achterna richting Vissel Kobe bedoel je?

spoiler:
ik heb het moeten zoeken op Google. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 27-07-2019 20:33 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Van mij mag ie haha. Voegt niks toe aan Ajax.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:33:
Van mij mag ie haha. Voegt niks toe aan Ajax.
Van mij mag ie blijven net zo lang hij wil.

Nr 30. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:22
Leuke wedstrijd gezien, niet verwacht eigenlijk.
PSV niet onaardig, maar scorend vermogen ontbreekt?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
Martinusz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:39:
Vind dat moeilijk om te zeggen als Malen die harde voorzet van Lozano erin glijdt en die andere dikke kans scoort, dan lijkt alles meteen weer anders. Bij Ajax ging het gewoon direct raak met Dolberg (die daarna ook wat kansen miste) en scoort een verdediger uit een ietwat controversiele situatie met een afstandsschot.

Doet verder niks af aan de prestatie van Ajax ofzo, maar op basis van een wedstrijd kun je er denk ik niet te veel van zeggen. Vond persoonlijk vooral de passing bij PSV weer erg matig. Zo vaak dat een bal achter de man of precies op de man (ipv in de loop) wordt gespeeld. Dat stoort me al lange tijd en het lijkt erop dat dat er nog altijd niet uit is. Daarnaast vond ik (in de voorhoede) vooral Gakpo persoonlijk ook erg ongelukkig met zijn keuzes en Bruma met zijn aannames en passing. Hopen dat dat nog een beetje gewenning is, maar het liep voorin imo wat lekkerder met Malen en Lozano erin.

Ajax drong wat minder aan dus daar is me alles wat minder opgevallen. Vond Promes een beetje tegenvallen (itt velen hier vind ik hem wel een goede speler), maar dat zal vast ook nog wel goedkomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Snowdog schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Vind dat moeilijk om te zeggen als Malen die harde voorzet van Lozano erin glijdt en die andere dikke kans scoort, dan lijkt alles meteen weer anders. Bij Ajax ging het gewoon direct raak met Dolberg (die daarna ook wat kansen miste) en scoort een verdediger uit een ietwat controversiele situatie met een afstandsschot.

Doet verder niks af aan de prestatie van Ajax ofzo, maar op basis van een wedstrijd kun je er denk ik niet te veel van zeggen. Vond persoonlijk vooral de passing bij PSV weer erg matig. Zo vaak dat een bal achter de man of precies op de man (ipv in de loop) wordt gespeeld. Dat stoort me al lange tijd en het lijkt erop dat dat er nog altijd niet uit is. Daarnaast vond ik (in de voorhoede) vooral Gakpo persoonlijk ook erg ongelukkig met zijn keuzes en Bruma met zijn aannames en passing. Hopen dat dat nog een beetje gewenning is, maar het liep voorin imo wat lekkerder met Malen en Lozano erin.

Ajax drong wat minder aan dus daar is me alles wat minder opgevallen. Vond Promes een beetje tegenvallen (itt velen hier vind ik hem wel een goede speler), maar dat zal vast ook nog wel goedkomen :P
Dat was dus het probleem, ze schieten ze er niet in :p ik denk wel dat als Lozano nog weggaat er toch wel scorend vermogen ontbreekt, kan nog weleens vervelend worden tegen de “kleintjes” die ingegraven staan.

Lammers die komt er overigens denk ik wel, vind dat een goede speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
Martinusz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:08:
[...]

Dat was dus het probleem, ze schieten ze er niet in :p ik denk wel dat als Lozano nog weggaat er toch wel scorend vermogen ontbreekt, kan nog weleens vervelend worden tegen de “kleintjes” die ingegraven staan.

Lammers die komt er overigens denk ik wel, vind dat een goede speler.
Nouja, ik denk dat het wel mee zal vallen. Luuk wist een jaartje of 2 geleden ook een hele tijd niet te scoren en toen kwam het ook wel goed. Als een Bergwijn/Lozano/Malen/Bruma even een beetje in vorm raakt, dan zal dat wel goedkomen verwacht ik. Verwacht persoonlijk ook niet dat Lozano zal vertrekken, omdat ik niet denk dat er een club bereid is het gewenste bedrag te betalen.

Lammers vind overigens ook wel een goeie, maar het is wel een beetje lastig, want ik zou hem eigenlijk liever niet in de voorhoede zien op dit moment en ik zou persoonlijk liever een snelle voorhoede zonder klassieke spits hebben en ik hoop eigenlijk ook dat v Bommel daar iig tijdelijk even aan vasthoudt om te zien of dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Tomba schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:45:
Nb van mij mag Viergever blijven banken :)
Feyenoord heeft nog wat nodig achterin, kunnen ze weer eens tweede worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
Vincent Dave schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:14:
[...]

Feyenoord heeft nog wat nodig achterin, kunnen ze weer eens tweede worden.
Je weet hopelijk zelf ook dat je dit seizoen heel hard teleur gesteld gaat worden als je denkt dat Feyenoord 2de wordt :D
Laat ze dit seizoen maar eens in het linkerrijtje eindigen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Krukar schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:07:
[...]

Je weet hopelijk zelf ook dat je dit seizoen heel hard teleur gesteld gaat worden als je denkt dat Feyenoord 2de wordt :D
Laat ze dit seizoen maar eens in het linkerrijtje eindigen.....
Ik vind dat heel negatief, Feyenoord wordt keurig derde :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:13:
Lammers vind overigens ook wel een goeie, maar het is wel een beetje lastig, want ik zou hem eigenlijk liever niet in de voorhoede zien op dit moment en ik zou persoonlijk liever een snelle voorhoede zonder klassieke spits hebben en ik hoop eigenlijk ook dat v Bommel daar iig tijdelijk even aan vasthoudt om te zien of dat werkt.
Je wens, ondanks dat je het zo vast niet bedoelde, is vervuld :(. Hij is te geblesseerd om mee te doen tegen Basel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:39:
Mwah, PSV was wel erg veel op de helft van Ajax actief, en was - naast slordig en ongeconcentreerd in de eerste minuut achterin - vooral slordig in de afronding.

De 1-0 was netjes uitgespeeld, en erg beroerd verdedigd, maar de 2-0 is onvergeeflijk falen van de scheids + VAR.

Aangespeeld worden rand zestien en alleen iets met de bal kunnen na een elleboog/armzwaai in het gezicht van je tegenstander (en mogen doorspelen, met een man op het gras liggend in de zestien) en zelfs nog mogen scoren en die ook nog goedgekeurd zien worden achteraf ... 8)7

Als je daar niet voor fluit als scheids, en zelfs na $tig herhalingen nog steeds geen overtreding ziet, heb je met je fluitje op dat veld of achter een scherm niets te zoeken.

Dat belooft wat, als dit de rest van het seizoen zo gaat. Klasse, scheids ... }:O

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nu niet de slechte verliezer uithangen Ramzzz. Die speler stelde zich sowieso aan en los daarvan was Ajax gewoon beter.

Het belooft inderdaad wat, want van Bommel ging ook weer als vanouds los. De toortsen en hooivorken liggen in Eindhoven eerder klaar dan het net met trainingsballen. ;)

Gaan we nu ook al elkaars namen verbasteren?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 27-07-2019 23:26 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ramzzz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:11:
[...]

Mwah, PSV was wel erg veel op de helft van Ajax actief, en was - naast slordig en ongeconcentreerd in de eerste minuut achterin - vooral slordig in de afronding.

De 1-0 was netjes uitgespeeld, en erg beroerd verdedigd, maar de 2-0 is onvergeeflijk falen van de scheids + VAR.

Aangespeeld worden rand zestien en alleen iets met de bal kunnen na een elleboog/armzwaai in het gezicht van je tegenstander (en mogen doorspelen, met een man op het gras liggend in de zestien) en zelfs nog mogen scoren en die ook nog goedgekeurd zien worden achteraf ... 8)7

Als je daar niet voor fluit als scheids, en zelfs na $tig herhalingen nog steeds geen overtreding ziet, heb je met je fluitje op dat veld of achter een scherm niets te zoeken.

Dat belooft wat, als dit de rest van het seizoen zo gaat. Klasse, scheids ... }:O
Higler is al jaren een aanfluiting (badum tsjing)...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:24:
Nu niet de slechte verliezer uithangen Ramzzz. Die speler stelde zich sowieso aan en los daarvan was Ajax gewoon beter.
Het was gewoon een overduidelijke overtreding... 8)7
Het belooft inderdaad wat, want van Bommel ging ook weer als vanouds los. De toortsen en hooivorken liggen in Eindhoven eerder klaar dan het net met trainingsballen. ;)

Gaan we nu ook al elkaars namen verbasteren?
Moet-ie soms blij zijn met dergelijke arbitrage? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:33:
[...]

[...]

Ja, want anders had z'n team met 10 of wellicht 9 (Gakpo) gestaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Ja, want anders had z'n team met 10 of wellicht 9 (Gakpo) gestaan ;)
:D want dat was het nu niet?

Gakpo komt hoog met zijn voet en de tegenstander duikt voor hem onverwacht/ongezien met zijn hoofd naar voren, hoe voorkom je dat :? Dat was hoegenaamd niet bewust of zo.

Hendrix was inderdaad erg onnozel, maar dat hij überhaupt in de basis stond... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:39:
[...]

:D want dat was het nu niet?

Gakpo komt hoog met zijn voet en de tegenstander duikt voor hem onverwacht/ongezien met zijn hoofd naar voren, hoe voorkom je dat :? Dat was hoegenaamd niet bewust of zo.

Hendrix was inderdaad erg onnozel, maar dat hij überhaupt in de basis stond... :/
Voet omhoog en tegenstander hoofd omlaag kan gebeuren, gestrekt been niet. En hij strekte z'n been op het laatst wel degelijk.
Bewust/onbewust maakt verder niks uit. Er zijn genoeg situaties die onbewust zijn en toch bestraft worden (hands als je arm niet langs je lichaam is, tackel op de enkel als de tegenstander net sneller is, etc).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Ramzzz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:11:
[...]

Zo ongelooflijk als jij het vind dat hij goedgekeurd is, zo ongelooflijk vind ik het dat hij mogelijk afgekeurd zou worden. Flink portie theater vond ik.

Dan was het falen van de scheids met Hendrix tig keer erger. Wat jij alleen onnozel noemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 27-07-2019 23:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vos schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:53:
[...]

Zo ongelooflijk als jij het vind dat hij goedgekeurd is, zo ongelooflijk vind ik het dat hij mogelijk afgekeurd zou worden. Flink portie theater vond ik.

Dan was het falen van de scheids met Hendrix tig keer erger. Wat jij alleen onnozel noemt.
We zijn het in elk geval eens over de ‘kwaliteit’ van de arbitrage. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:00:
[...]

We zijn het in elk geval eens over de ‘kwaliteit’ van de arbitrage. ;)
Dat is zeer zeker waar. Ik had de hoop dat hij het grote regeltjes boek nog een keer gelezen had in de zomervakantie en een cursus consequent handelen had gevolgd. Helaas :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]Moet-ie soms blij zijn met dergelijke arbitrage? :?
Nee, alleen lachen, grappen en grollen als het wél meezit natuurlijk.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Van Bommel weer lekker bezig met de interviews en zijn gedrag. Gaat weer een leuk seizoen worden. Stel dat Ajax niemand meer laat gaan zeg. Wat een aanval heb je dan he. Denk echter dat Neres of Ziyech toch zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wackmack schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:40:
Van Bommel weer lekker bezig met de interviews en zijn gedrag. Gaat weer een leuk seizoen worden. Stel dat Ajax niemand meer laat gaan zeg. Wat een aanval heb je dan he. Denk echter dat Neres of Ziyech toch zal gaan.
Siert de topsporter in hem maar als coach is het niet het meest wenselijke gedrag. Lijkt ergens wat frustratie in te zitten maar waar hem dat precies zit weet ik niet. Wellicht iets met de transfers te maken die wel/niet plaats hebben gevonden waaronder Pereiro.

Overigens: “vanwege nieuwe wetgeving mag van Bommel niet zeggen wat Lammers mankeert”, welke wetgeving is dat dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 28-07-2019 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

Typhone schreef op zondag 28 juli 2019 @ 07:45:
[...]

Siert de topsporter in hem maar als coach is het niet het meest wenselijke gedrag. Lijkt ergens wat frustratie in te zitten maar waar hem dat precies zit weet ik niet. Wellicht iets met de transfers te maken die wel/niet plaats hebben gevonden waaronder Pereiro.

Overigens: “vanwege nieuwe wetgeving mag van Bommel niet zeggen wat Lammers mankeert”, welke wetgeving is dat dan?
AVG toch? Privacy van de speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:03:
[...]

AVG toch? Privacy van de speler.
Die is al van 2 voetbalseizoenen terug inmiddels :/. Van Bommel is nog zuur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:22:
[...]

Die is al van 2 voetbalseizoenen terug inmiddels :/. Van Bommel is nog zuur dus.
Waar is hij zuur over? De wetgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:31:
[...]

De nederlaag? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:31:
[...]

Z’n spel, de scheids, niet lopende centrum van PSV, verprutste kansen van PSV, gemis van Lammers tegen Basel etc etc.

Missen van de JC-schaal zal geen enkele coach ooit wakker van liggen hoe hard ze ook doen voorkomen van wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 28-07-2019 08:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 13:00
Toch mooi dat de eerste klap is uitgedeeld aan PSV. Ik vond Ajax best aardig spelen, dat had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Het leek aardig op het spel van vorig jaar.

Wat ik wel zorgwekkend vind, waren de wisselingen achterin. Natuurlijk zijn er net nieuw aangekochte spelers en toernooigangers, maar ik heb het idee dat ten Hag nog geen vaste samenstelling heeft. Hopelijk wordt deze snel gevonden :)

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Vond het duo Martinez en Schuurs trouwens niet onaardig, al verwacht ik wel dat dat geen vast duo gaat worden.
Ik denk Blind LCV en Alvarez op het middenveld, dus Blind Schuurs achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Martinusz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:52:
Vond het duo Martinez en Schuurs trouwens niet onaardig, al verwacht ik wel dat dat geen vast duo gaat worden.
Ik denk Blind LCV en Alvarez op het middenveld, dus Blind Schuurs achterin.
Is Alvarez een middenvelder dan? Ik dacht rb/rcv?
Ik denk dat Schone gewoon op de 6 begint.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je sprak over een speler liggend in de zestien waar de scheidsrechter rekening mee zou moeten houden. Daar was natuurlijk niet veel aan de hand en het vierendertig keer rollen van de speler had dan ook alleen maar als doel om een vrije trap mee te krijgen.
Overtreding of niet kan je nog over discussiëren blijkbaar, maar ik ben blij dat dergelijk gedrag niet beloond is.
Nee, maar de focus mag wel eens op waar ze zelf invloed op hebben. Het is niet de arbitrage waardoor ze niet goed genoeg voetbalden.
Het feit dat het nu al meteen zo start geeft de indruk dat hij bij Wenger in de leer is geweest, dat belooft nog wat dan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Curva schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:57:
[...]

Is Alvarez een middenvelder dan? Ik dacht rb/rcv?
Ik denk dat Schone gewoon op de 6 begint.
Alvarez kan ook op 6, maar ik weet niet of zijn voetballende kwaliteiten op 6 beter zijn dan die van Blind/Schone.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vergeet ook Schuurs niet, uitgelachen en weggehoond door velen als een opvulaankoop maar geeft momenteel wel acte de présence op het moment dat het kan en moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:39:
[...]

Z’n spel, de scheids, niet lopende centrum van PSV, verprutste kansen van PSV, gemis van Lammers tegen Basel etc etc.

Missen van de JC-schaal zal geen enkele coach ooit wakker van liggen hoe hard ze ook doen voorkomen van wel.
Wellicht mis ik dan de link met de AVG die gemaakt lijkt te worden.

Voor de zekerheid zojuist even naar zowel het interview van de NOS en van Fox Sports aan het terugkijken maar zoveel rare dingen worden niet gezegd. Teleurgesteld over de snelle tegengoal is meer dan logisch, de manier waarop men het spel blijkbaar in ging vond hij niet goed wat een prima mening is. Vooral op basis van eigen spel antwoorden geven is imho de manier.

Puur kijkende naar hetgeen hij zegt zie ik weinig hekelpunten in deze specifieke interviews. Het antwoord op de suggestieve vraag van Hans Kraaij is niet de meest geweldige en daar zou hij wel bekend mee moeten zijn en slimmer er mee om gaan.

Interview waar ik naar heb gekeken:
Gonadan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Je sprak over een speler liggend in de zestien waar de scheidsrechter rekening mee zou moeten houden. Daar was natuurlijk niet veel aan de hand en het vierendertig keer rollen van de speler had dan ook alleen maar als doel om een vrije trap mee te krijgen.
Overtreding of niet kan je nog over discussiëren blijkbaar, maar ik ben blij dat dergelijk gedrag niet beloond
34x rollen? Hij wordt geraakt, valt op zijn rechter zij en rolt naar links en komt op zijn buik te liggen. Een rol van 270 graden met minimale bewegingen tot dat er verzorging is.... Moet een speler dan direct stil liggen als hij de grond raakt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het moge onderhand toch wel duidelijk zijn dat de meesten niet direct in de basis komen. Ook een Álvarez kan best eerst een tijdje als back-up dienen.
Daarnaast zijn het veel jonge spelers dus afwachten wat de vorm doet, in die zin voorzie ik ook nog wel wat rouleren. Het hoeft niet per se één vaste opstelling te zijn.

@Napo heerlijk zwart/wit weer. Kijk gewoon eens objectief terug. Hij blijft tot tijdens de viering van het doelpunt rollen en spartelen. Dan kan jij je focussen op mijn formulering maar daar wordt het ergerlijke gedrag niet minder van.

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 28-07-2019 09:25 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:23:
@Napo heerlijk zwart/wit weer. Kijk gewoon eens objectief terug. Hij blijft tot tijdens de viering van het doelpunt rollen en spartelen. Dan kan jij je focussen op mijn formulering maar daar wordt het ergerlijke gedrag niet minder van.

Als we dit als onwenselijke rollen en spartelen gaan bestempelen vraag ik me oprecht af wat een speler dan nog moet doen indien hij ergens last van heeft. Vrij weinig beweging, vooral bezig met zichzelf. Wat moet hij dan? Opstaan nadat er gescoort is?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinusz
Dus als jij je kop een keer stoot lig jij ook op de grond :p komop hij krijgt een tikje op zijn kin, maar ligt daar alsof hij zijn kaak heeft gebroken.
Het hoort er tegenwoordig bij blijkbaar, vroegah stond men gewoon op ook al had je wat last.

Voordat er gepiept gaat worden, ja Ajax spelers vertonen ook dit ergerlijke gedrag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:23:
Het moge onderhand toch wel duidelijk zijn dat de meesten niet direct in de basis komen. Ook een Álvarez kan best eerst een tijdje als back-up dienen.
Daarnaast zijn het veel jonge spelers dus afwachten wat de vorm doet, in die zin voorzie ik ook nog wel wat rouleren. Het hoeft niet per se één vaste opstelling te zijn.

Die kerel liep in de eerste helft ook al te klooien met Luckassen dus die zat 0,0 in de wedstrijd. Zelfs het hartstochtelijk toezingen door 25 opgeschoten knapen in het stadion veranderde er niks aan. Vervolgens het duel verliezen met nul kans op recovery en bij de minimaalste aanraking van een hand (was geen eens opvallend geweest als het op het middenveld was gebeurd) gaan rollen als een tonijn op het droge. Maarja het doel was bijna bereikt want er kwam een VAR ingreep. En als 4 man het niets vinden die ervoor geleerd hebben dan is het ook niets. Basta.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 28-07-2019 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Martinusz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:41:
Dus als jij je kop een keer stoot lig jij ook op de grond :p komop hij krijgt een tikje op zijn kin, maar ligt daar alsof hij zijn kaak heeft gebroken.
Het hoort er tegenwoordig bij blijkbaar, vroegah stond men gewoon op ook al had je wat last.

Voordat er gepiept gaat worden, ja Ajax spelers vertonen ook dit ergerlijke gedrag.
Precies dat. De gemiddelde mens en zeker een topsporter kan wel wat meer hebben dan dat kleine tikje. Vervelend gedrag is het.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:41:
Als ik aan het rennen - waarbij in dit geval er wel al wat snelheid uit is - ben en ik loop tegen iets aan is die kans er zeker ja, zeker als ik niet zou verwachten dat ik mijn hoofd ergens tegen zou stoten. Juist het onverwachte kan een andere reactie veroorzaken.

Helpt het erbij dat scheidsrechters te vaak voornamelijk op de reactie fluiten van de ontvanger van de vermeende overtreding? Nee zeker niet.

Typhone schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:42:
[...]

Die kerel liep in de eerste helft ook al te klooien met Luckassen dus die zat 0,0 in de wedstrijd. Zelfs het hartstochtelijk toezingen door 25 opgeschoten knapen in het stadion veranderde er niks aan. Vervolgens het duel verliezen met nul kans op recovery en bij de minimaalste aanraking van een hand (was geen eens opvallend geweest als het op het middenveld was gebeurd) gaan rollen als een tonijn op het droge.
Veel randzaken die weinig te maken hebben met het contactmoment, het eerste stuk geeft zelfs weinig aan over de context van de specifieke spelsituatie. Het rollen als een tonijn op het droge zijn dit soort speler:

Met het op de grond liggen omdat je ergens last van hebt heb ik weinig moeite met uitzondering van:
  • Direct opstaan nadat er voor een overtreding gefloten is
  • Direct hard het veld inrennen nadat je strompelend het veld af bent gegaan
en zo zijn er nog wel wat zaken toe te voegen
Maarja het doel was bijna bereikt want er kwam een VAR ingreep. En als 4 man het niets vinden die ervoor geleerd hebben dan is het ook niets. Basta.
Was het doel om de VAR ingreep te forceren of had hij gewoonweg last van het contact dat er is geweest? Idealiter heb je dat de speler zo snel mogelijk opstaat om zijn taken te vervullen. Hoe hij het contact ervaren heeft is buiten zijn reactie door op de grond te liggen niet vast te stellen. Dat het niet afdoende is voor een afkeuring van het doelpunt kan ik me wel in vinden hoewel ik geen voorstander ben van zwaaiende armen al is dat ook niet raar bij een stukje uit balans raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Joh, het is 2-0 geworden, de scheidsrechter telde hem en daarmee klaar. Kunnen we tot de volgende twijfelachtige beslissing boeken over vol schrijven maar het blijft 2-0. Dit hou je altijd, met of zonder VAR, voor je club of tegen je club. Als het laatste fluitje geklonken heeft is het klaar imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Overtreding of niet kan je nog over discussiëren blijkbaar, maar ik ben blij dat dergelijk gedrag niet beloond is.

[...]

Nee, maar de focus mag wel eens op waar ze zelf invloed op hebben. Het is niet de arbitrage waardoor ze niet goed genoeg voetbalden.
Het feit dat het nu al meteen zo start geeft de indruk dat hij bij Wenger in de leer is geweest, dat belooft nog wat dan.
offtopic:
Ik denk dat een neutrale kijker zich ook zeker heeft afgevraagd waarom de scheids niet ingreep. Ik ben alleen nog geen enkele neutrale kijker tegengekomen, zeker niet hier.

Tadic maakt een overduidelijke overtreding op een verdediger om aan de bal te blijven ⇒ fluiten.

Dat de speler die hij in het gezicht raakt blijft liggen in de 16 waar het spel zich vervolgens nog afspeelt, incl. geslaagde doelpoging, vind ik alleen nog maar meer reden om de arbitrage hier de zwarte piet toe te spelen.

Hij kan ook zijn tong tussen zijn tanden hebben gehad, zijn kaken klappen op elkaar na de tik op zijn kin - en de scheids is geen arts. Die hoeft alleen de armzwaai/elleboog te beoordelen, die was namelijk niet te missen.

Het was gewoon een overtreding, en of hij blijft liggen of niet is eigenlijk niet eens een issue.

Voordeel uit een overtreding ⇒ Doelpunt niet geldig. Zo gemakkelijk kan het zijn.

Of we moeten ijshockey-achtige praktijken willen op een voetbalveld. Dit was zelfs bij rugby (!) afgefloten!

Als dit tijdens Ajax - Real of Nederland- België was gebeurd, had ik dit ook gevonden.

Als de uitslag 1-0 was geweest, had je mij hier niet over gehoord. Verloren, klaar. Maar hier is de arbitrage niet OK, en sterk van invloed.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 28-07-2019 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
Ramzzz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:21:
[...]

offtopic:
Ik denk dat een neutrale kijker zich ook zeker heeft afgevraagd waarom de scheids niet ingreep. Ik ben alleen nog geen enkele neutrale kijker tegengekomen, zeker niet hier.

Tadic maakt een overduidelijke overtreding op een verdediger om aan de bal te blijven ⇒ fluiten.

Dat de speler die hij in het gezicht raakt blijft liggen in de 16 waar het spel zich vervolgens nog afspeelt, incl. geslaagde doelpoging, vind ik alleen nog maar meer reden om de arbitrage hier de zwarte piet toe te spelen.

Hij kan ook zijn tong tussen zijn tanden hebben gehad, zijn kaken klappen op elkaar na de tik op zijn kin - en de scheids is geen arts. Die hoeft alleen de armzwaai/elleboog te beoordelen, die was namelijk niet te missen.

Het was gewoon een overtreding, en of hij blijft liggen of niet is eigenlijk niet eens een issue.

Voordeel uit een overtreding ⇒ Doelpunt niet geldig. Zo gemakkelijk kan het zijn.

Of we moeten ijshockey-achtige praktijken willen op een voetbalveld. Dit was zelfs bij rugby (!) afgefloten!

Als dit tijdens Ajax - Real of Nederland- België was gebeurd, had ik dit ook gevonden.

Als de uitslag 1-0 was geweest, had je mij hier niet over gehoord. Verloren, klaar. Maar hier is de arbitrage niet OK, en sterk van invloed.
Ik ben neutraal en meld mij!.

Die goal had van mij afgekeurd mogen worden, was overtreding van Tadic. Niet alsof het uit had gemaakt, PSV speelde kansloos, die waren overduidelijk met hun kop er niet helemaal bij.

Ajax gretig voor eigen publiek, en die hebben gewoon een betere selectie. Die combinatie geeft het beeld van gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Ik ben neutraal en meld mij!.

Die goal had van mij afgekeurd mogen worden, was overtreding van Tadic. Niet alsof het uit had gemaakt, PSV speelde kansloos, die waren overduidelijk met hun kop er niet helemaal bij.

Ajax gretig voor eigen publiek, en die hebben gewoon een betere selectie. Die combinatie geeft het beeld van gisteren.
Neutraal?? Je bent voor Ajax! :o

@Napo dat hij in eerste instantie op de grond komt kan ik mee leven, dat is snelheid en onverwacht moment, maar om dan zo te blijven liggen is puur bewerken van de scheidsrechter. Hij benadeeld gewoon zijn eigen team op deze manier, op zo’n positie blijven liggen terwijl er niet gefloten is is gewoon een beetje dom.

Bij Utrecht van de week ging de scheids er zelfs in mee en floot het spel stil omdat er een Bosniër met kramp op de middellijn bleef liggen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 28-07-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

offtopic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6WHVLRggIvPkg39MoL76xa4f/full.jpg
Duidelijke arm (ik zou zelfs zeggen elleboog) in het gezicht. De VAR grijpt niet voor niets in... Higler is gewoon een faalhaas (zie bv ook het uitblijven van tweede geel voor Hendrix en het geel voor Gakpo...)

Aanvulling, misschien moet ik Higler maar dankbaar zijn, gaat t tenminste niet steeds over Berghuis :p

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 28-07-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:57
Wackmack schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:40:
Denk echter dat Neres of Ziyech toch zal gaan.
Voor Koeman ook beter. Je wilt voor Oranje dat Promes speelt en zich verder ontwikkelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
[...]

offtopic:

Ik laat even in het midden of het een overtreding of niet was, want ben benieuwd naar jouw oogpunt. Want jij vind dit een overtreding dus zijn in jouw ogen alle momenten dat een speler zich breed maakt en een andere speler daar tegen aanloopt/geraakt wordt dan meteen een overtreding? Volgens mij staan de spelregels het gewoon toe dat een speler zich breed maakt dan wel speler beetje van zich af houd door zijn armen uit te steken. Bij een slaande beweging begrijp ik dat het een duidelijke overtreding is maar hier zag ik niet perse een slaande/zwiepende beweging.

Voor PSV en het Nederlandse voetbal erg vervelend dat Lammers langer dan een paar dagen geblesseerd is want in de eerste wedstrijd tegen Basel begon het beter te lopen toen Lammers in de "Luuk de Jong"-rol ging spelen aangezien de snelle jongens eerst lastig langs de stevige verdedigers kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:37:
@Napo dat hij in eerste instantie op de grond komt kan ik mee leven, dat is snelheid en onverwacht moment, maar om dan zo te blijven liggen is puur bewerken van de scheidsrechter.
Ik ga er niet vanuit dat hij puur de scheids probeert te bewerken maar dat hij geschrokken is van het contact en er last van heeft. Of dat feitelijk klopt kunnen zowel jij als ik niet vaststellen. Je kan in dezen dus inderdaad twee perspectieven innemen:
  • Speler probeert spel te beinvloeden door gedrag
  • Speler heeft ergens last van en is daar mee bezig
Ik gebruik liever - ongeacht de club - het tweede perspectief.
Hij benadeeld gewoon zijn eigen team op deze manier, op zo’n positie blijven liggen terwijl er niet gefloten is is gewoon een beetje dom.
ALS hij compleet geen last heeft en ALS hij enkel de scheids probeert te beïnvloeden dan geef ik je zeker gelijk. Mocht hij wel last hebben dan niet, dan is het zeker te begrijpen dat je als speler eerst met jezelf bezig gaat vanwege het contactmoment dat plaats heeft gevonden.

Daarbij niets zeggende over de impact, kracht, zwaarte of wat dan ook van het contactmoment..

Kleine aanvulling:
Martinusz schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:37:
Bij Utrecht van de week ging de scheids er zelfs in mee en floot het spel stil omdat er een Bosniër met kramp op de middellijn bleef liggen 8)7
Voor kramp hoef je zeker niet af te fluiten als scheidsrechter, voor mij zit er een significant verschil tussen geraakt worden aan je hoofd en andere lichaamsdelen. Je moet hier als scheids de speler pogen te beschermen, zeker als er contact is geweest die je gezien zou moeten hebben. Dat je dat wellicht niet direct doet snap ik ook nog wel maar ergens is er wel een moment dat je als scheidsrechter moet nadenken of er niet iets met de speler aan de hand is en de potentieel benodigde verzorging toestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Napo op 28-07-2019 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:32

gws24

Thinking is hard!

Wat mij opvalt is de imo de late reactie van de verdediger en daar bedoel ik mee het moment tussen geraakt worden en zijn handen naar zijn gezicht brengen. Lijkt haast wel alsof hij besluit maar te gaan liggen omdat hij de situatie niet kan redden en die beslissing duurt net even te lang zodat het mij in ieder geval opvalt. Verder gebeurt dit overal op het veld tientallen keren per wedstrijd in duels waarbij iemand zich breed maakt en niemand stort dan zo dramatisch ter aarde na een licht tikje. Maar goed, dit is allemaal maar een mening en erg gekleurd aangezien ik voor Ajax ben :) .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Napo: 9 van de 10 keer is het allemaal aanstellerij. Dat kan je zien.

Jouw geval behoort in het hokje aanstellerij. Dat zie je aan de manier hoe hij ligt en de eerste reactie van iedereen. Dan gaat een wedstrijd gewoon door, want geen fluitsignaal.

Er zijn genoeg voorbeelden, waar een ogenschijnlijk lichte overtreding, dat toch niet blijkt te zijn. Dan zie je al snel spelers in een soort paniekmodus zien lopen gebaren en schreeuwen. Dan is het vaak wel serieuze shit. Dat was gister niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Wat een geleuter zeg. Als het echt een slaande beweging was geweest had ie wel tot bloedens aan toe op het veld gelegen en wat sneller gereageerd. Als breed maken al niet meer mag.... Misschien vinden @Ramzzz en @Napo het wel een goed idee om de armen van spelers vast te tapen aan het lichaam. Dan weet je zeker dat er geen arm een gezicht raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Da's ook wel weer een beetje flauw, maar deze beweging zit wel gewoon in het grijze gebied waar we het nooit unaniem over eens gaan worden.
Ik ben niet zo van dat doodfluiten en houd wel van een keekje links of rechts, anderen denken daar eenmaal anders over.
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:34:
[...]

[Video: Highlights Ajax - PSV | Johan Cruijff Schaal]

Als we dit als onwenselijke rollen en spartelen gaan bestempelen vraag ik me oprecht af wat een speler dan nog moet doen indien hij ergens last van heeft. Vrij weinig beweging, vooral bezig met zichzelf. Wat moet hij dan? Opstaan nadat er gescoort is?
Opstaan nadat hij door heeft dat z'n theater niet werkt en de scheidsrechter door laat spelen.
Dat zal een nieuw nadeel van de VAR zijn. Vroeger vinden spelers vaak direct weer meer verdedigen als ze zagen dat de scheidsrechter er niet in trapte. Nu moeten ze ook nog wachten of de VAR er misschien niet in trapt. Dus zullen ze nog langer blijven liggen en doen alsof ze stuk zijn. Voetballers... :N

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Curva schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:42:
Wat een geleuter zeg. Als het echt een slaande beweging was geweest had ie wel tot bloedens aan toe op het veld gelegen en wat sneller gereageerd. Als breed maken al niet meer mag.... Misschien vinden @Ramzzz en @Napo het wel een goed idee om de armen van spelers vast te tapen aan het lichaam. Dan weet je zeker dat er geen arm een gezicht raakt.
Beetje kortzichtig hoor. Wat als Hendrix dit deed bij Blind? Was het dan ook niets? Waarschijnlijk was er dan ook dezelfde discussie alleen dan omgekeerd.

Gewoon grijs gebied. Als ie m had afgekeurd was het prima te verantwoorden geweest. De VAR greep niet voor niets in. Dat een Higler een soort gozubuyuk 2 gaat spelen kan de VAR ook niets aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:39:
Napo: 9 van de 10 keer is het allemaal aanstellerij. Dat kan je zien.

Jouw geval behoort in het hokje aanstellerij. Dat zie je aan de manier hoe hij ligt en de eerste reactie van iedereen. Dan gaat een wedstrijd gewoon door, want geen fluitsignaal.
Een conclusie die ik op basis van de beelden die ik gezien heb niet kan maken. Ik kan een aantal zaken concluderen en dat zijn:
  • Speler wordt geraakt in het gezicht
  • Speler gaat neer met handen in het gezicht
  • Speler blijft een periode liggen met handen in het gezicht
  • Verzorging komt in het veld om de speler te ondersteunen
Op basis van de beelden kan ik niet vaststellen dat het aanstellerij is. Het feit dat andere spelers doorgaan zegt eveneens vrij weinig enkel dat ze door blijven gaan met de taken die ze moeten uitvoeren, doen ze dat niet dan komt daar eveneens kritiek op, niet meer dan logisch. Dat er gevallen zijn waarbij de meeste spelers direct stoppen klopt maar dat is niet de hoofdmoot.
Er zijn genoeg voorbeelden, waar een ogenschijnlijk lichte overtreding, dat toch niet blijkt te zijn. Dan zie je al snel spelers in een soort paniekmodus zien lopen gebaren en schreeuwen. Dan is het vaak wel serieuze shit. Dat was gister niet.
Er zijn ook genoeg situaties waar een ogenschijnlijk licht contactmoment verregaande gevolgen heeft. Maakt het geen overtreding maar wel een situatie waarbij direct verzorging gewenst is. Zwaarte van de overtreding zegt niets over de effecten die het kan hebben en hoe de scheidsrechter veiligheid op positie één zou moeten zetten.

Curva schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:42:
Wil je alsjeblieft geen suggesties doen over hetgeen ik wel en niet zou willen, je kan dat prima als eigen standpunt brengen.

Daarnaast, een overtreding moet je niet beoordelen op het resultaat. Een actie waarbij er contact is kan een bloeding tot gevolg hebben. Dat maakt de acties niet direct een overtreding en zo gaat dat ook de andere kant op. De acties zelf is wel of geen overtreding, het gevolg zou daar geen invloed op moeten hebben.

Vooropgesteld ben ik geen voorstander van het zwaaien met de armen, zeker als dat op schouderhoogte of hoger is. Armen heb je weleens nodig om je balans terug te vinden en daardoor komen ook dit soort situaties voor. Neem je daarbij een risico als speler? Zeker, dan kan je ook vragen of je dat moet voorkomen en dat denk ik niet omdat je basisgedachten - hopelijk - is om je balans terug te vinden en niet om je tegenstander te raken.

Wel zie ik het liever niet dat de armen op schouderhoogte breed worden gemaakt en als je dat wel doet je het bewuste risico neemt dat je afgefloten wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:51
Ajacied hier, gister aanwezig in het stadion.

Volgens mij keurt een scheidsrechter na de VAR check 8 van de 10 keer het doelpunt van Blind af. Puur op basis van de overtreding van Tadic, blijven liggen in de zestien not so much (is vaak ook gewoon een poging om in geslagen positie te redden wat er te redden valt). Higler had echter in de eerste helft al zo opzichtig lopen falen met het sparen van Hendrix dat hij volgens mij die beelden gebruikte om te beoordelen of hij er mee weg kon komen om de goal goed te keuren. Anders had hij ten overstaan van een vol stadion dat al bepaald niet op zijn hand was uit mogen leggen waarom hij die goal afkeurt. Marchanderen dus, met dank aan het gepruts in de eerste helft.

Verder wel aardige wedstrijd gezien, goede sfeer op zuid. Op basis hiervan vind ik Ajax nog niet favoriet voor de titel, PSV had er ook makkelijk twee kunnen maken, maar als de selectie wat meer op elkaar ingespeeld raakt komt dat vast goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:52:
Daarnaast, een overtreding moet je niet beoordelen op het resultaat.
Mag ik bij deze 3 pagina's vol met analyse over de overtreding van Gakpo aanvragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Gonadan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:47:
Da's ook wel weer een beetje flauw, maar deze beweging zit wel gewoon in het grijze gebied waar we het nooit unaniem over eens gaan worden.
Ik ben niet zo van dat doodfluiten en houd wel van een keekje links of rechts, anderen denken daar eenmaal anders over.
Eens hoor. Ik vond het dan wat minder grijs, maar dat is mijn mening.
Flauw? Eerder sarcastisch :+
Maar heel deze discussie gaat nergens meer over. Misschien dat we er beter over kunnen ophouden. De epistels over balans, armen, blessure analyses vliegen elkaar om de oren. Maar eens zullen we het niet worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:55:
[...]

Mag ik bij deze 3 pagina's vol met analyse over de overtreding van Gakpo aanvragen?
Je mag prima beginnen met je perspectief te delen over deze overtreding, daarbij hoef je niet specifiek mij om een analyse te vragen. Wellicht - op basis hetgeen uit jouw analyse komt - kom ik met een weerwoord over hetgeen ik van de situaties vind.

Je weet prima dat je niet naar de specifieke mening van een gebruiker hoeft te vragen aangezien eenieder in deze discussies mee kan en mag draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Om maar een andere discussie te starten. Weet iemand waarom Ajax - Fortuna niet in het weekend van 24/25 augustus wordt gespeeld maar een maand later op woensdag? Ik zie niks staan dat weekend in de agenda van de JC Arena. Wat mij opvalt is dat er ook geen wedstrijd op vrijdag is dat weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Curva schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:00:
Om maar een andere discussie te starten. Weet iemand waarom Ajax - Fortuna niet in het weekend van 24/25 augustus wordt gespeeld maar een maand later op woensdag? Ik zie niks staan dat weekend in de agenda van de JC Arena. Wat mij opvalt is dat er ook geen wedstrijd op vrijdag is dat weekend.
Blijkbaar op aanvraag van Ajax:
De clubs die Europees spelen hebben de mogelijkheid gekregen om hun wedstrijd in de vierde speelronde door te schuiven naar eind september. Ajax heeft besloten van de optie gebruik te maken, omdat het in de week voor en na de vierde speelronde play-offs speelt voor een plek in de Champions League, óf - bij uitschakeling in de derde voorronde van de Champions League - voor de Europa League.
https://www.1limburg.nl/s...ortuna-sittard-verplaatst

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Napo: Bij observatie drie gaat het mis.

Als ik volwaardig in mijn smoelwerk word geraakt, dan blijf ik niet doodstil liggen met de handen over het gezicht. Dan ga ik mijn tanden uitspugen en gillen dat al mijn tanden uit mijn bek zijn. Dan is de wedstrijd ook gelijk voor even over, en dat merkt iedereen op het veld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Je mag prima beginnen met je perspectief te delen over deze overtreding, daarbij hoef je niet specifiek mij om een analyse te vragen. Wellicht - op basis hetgeen uit jouw analyse komt - kom ik met een weerwoord over hetgeen ik van de situaties vind.

Je weet prima dat je niet naar de specifieke mening van een gebruiker hoeft te vragen aangezien eenieder in deze discussies mee kan en mag draaien.
Dat heb ik al ruimschoots gedaan ;)
Hoog, gestrekt been waarbij je weet dat je in duel bent met een speler dus donkerrood.

Wat betreft je 2e punt, dat weet ik inderdaad maar het valt me op hoe er 26 posts besteed worden om te argumenteren dat Higler fout zat bij de goal van Blind en (nagenoeg?) geen over Hendrix, laat staan Gakpo.

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 28-07-2019 12:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Eigenlijk kan je het hele gebeuren op het opzichtig falen van Higler gooien

Het sparen van Gakpo en Hendrix (waarom stond die er eigenlijk in), het goedkeuren van de 2e goal en noem maar op.

Er moet nodig wat nieuw bloed in het arbiter korps komen. Er zitten teveel zwakke schakels in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Had ik dus ook zelf kunnen vinden :+ bedankt!

Wat mij dan toch verbaasd is dat PSV hier geen gebruik van maakt. Anderzijds wel logisch want het weekend voor die midweekse inhaalwedstrijd is PSV - Ajax.

of denken ze al Europees klaar te zijn eind augustus :X

[ Voor 7% gewijzigd door Curva op 28-07-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Curva schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:06:
[...]

offtopic:
Eerste hit op google bij zoeken naar ajax fortuna verplaatst :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
[...]

[ot]Ik denk dat een neutrale kijker zich ook zeker heeft afgevraagd waarom de scheids niet ingreep. Ik ben alleen nog geen enkele neutrale kijker tegengekomen, zeker niet hier.
Geen idee waarom je een hele post offtopic maakt 8)7 . Maar de meeste "neutrale" kijkers vinden het een situatie waarin hij kan fluiten, maar het niet hoeft te doen. Het is alleen de grote anti Ajax kliek die hard roept dat het een duidelijke overtreding was. Het is bij Ajax alleen lastig om neutrale kijkers te vinden. Ze zijn vaak of anti Ajax of pro Ajax. Dit is ook bij commentators en Analisten helaas zo. (In het buitenland ook gewoon zo bij de grote clubs.)
Dit bedoel ik dus, het woordje overduidelijke. Als je versterk woorden moet gebruiken bij een situatie waarover gediscussieerd wordt kan je jezelf altijd afvragen of je niet een gekleurde bril ophebt.
Want als je overschiet is die "overduidelijke overtreding" opeens geen reden meer om de arbitrage de schuld te geven?
Hij kan ook aan de andere kant lopen... Hij kan van alles. We moeten gewoon blijven bij de situatie zoals die is. En niet gekke dingen erbij halen.

We snappen toch allemaal wel dat voordeel uit een overtreding afkeur van doelpunt is. Alleen het stukje overtreding zijn we het niet eens.
Hmmm oke, en bij softbal? Is het dan ook een overtreding, korfbal? Lacrose? Waterpolo mag het daar wel?
Sorry maar zoals hierboven...Waarom dit soort vergelijkingen? Zijn er dan uitzonderingen wanneer je dit geen overtreding vindt? Mag dit wel bij vrouwenvoetbal?
Als de uitslag 1-0 was geweest had hij het doelpunt afgekeurd. Logisch dat je dan niets te klagen had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:02:

Als ik volwaardig in mijn smoelwerk word geraakt, dan blijf ik niet doodstil liggen met de handen over het gezicht. Dan ga ik mijn tanden uitspugen en gillen dat al mijn tanden uit mijn bek zijn. Dan is de wedstrijd ook gelijk voor even over, en dat merkt iedereen op het veld.
En dat is het verschil in handelen van persoon X en persoon Y. Beide manieren van reageren op een situaties waar je fysieke ongemakken hebt kunnen zich prima voordoen. Dat persoon X vocaal is de persoon Y niet doet niets af aan de mogelijke ernst van de situatie.

Het feit dat er geen "tanden uit zijn bek zijn" doet weinig af aan de situatie of de last die er bij de speler kan zijn. Je realiseert je natuurlijk wel dat je hiermee de deur voor nog meer theater openzet?

toolkist schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:03:
[...]

Dat heb ik al ruimschoots gedaan ;)
Hoog, gestrekt been waarbij je weet dat je in duel bent met een speler dus donkerrood.
Ruimschoots is een groot begrip, je stipt in deze post en deze post iets aan wat nog niet in de buurt van een analyse komt.

Ik heb een poging gedaan om het in de samenvattingen te vinden maar het lukt me niet, wellicht als ik de beelden zie kan ik een analyse doen, of niet maar dat is en blijft mijn keuze.

DoeEensGek schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Sorry maar zoals hierboven...Waarom dit soort vergelijkingen? Zijn er dan uitzonderingen wanneer je dit geen overtreding vindt? Mag dit wel bij vrouwenvoetbal?
Waarschijnlijk omdat de clubkaart hier nogal vaak gespeeld wordt om een mening af te serveren. Gevolg daarin is dat je al langere tijd overduidelijk moet aangeven dat het om de situatie gaat en niet over de speler noch de club.

[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 28-07-2019 12:42 . Reden: twee url naar post stond niet goed ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

offtopic:
Ik zie nu al de klaag posts aankomen :X

Kunnen we het onderhand weer over Berghuis hebben? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:18:
[...]

En dat is het verschil in handelen van persoon X en persoon Y. Beide manieren van reageren op een situaties waar je fysieke ongemakken hebt kunnen zich prima voordoen. Dat persoon X vocaal is de persoon Y niet doet niets af aan de mogelijke ernst van de situatie.

Het feit dat er geen "tanden uit zijn bek zijn" doet weinig af aan de situatie of de last die er bij de speler kan zijn. Je realiseert je natuurlijk wel dat je hiermee de deur voor nog meer theater openzet?

[...]

Ruimschoots is een groot begrip, je stipt in deze post en deze post iets aan wat nog niet in de buurt van een analyse komt.

Ik heb een poging gedaan om het in de samenvattingen te vinden maar het lukt me niet, wellicht als ik de beelden zie kan ik een analyse doen, of niet maar dat is en blijft mijn keuze.

[...]

Waarschijnlijk omdat de clubkaart hier nogal vaak gespeeld wordt om een mening af te serveren. Gevolg daarin is dat je al langere tijd overduidelijk moet aangeven dat het om de situatie gaat en niet over de speler noch de club.
Je gaat ook echt geen uitgebreide analyse van me zien hier, dat doe ik de rest niet aan. Valt verder ook weinig aan te analyseren overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
Qu3st schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:18:
[...]

offtopic:
Ik zie nu al de klaag posts aankomen :X

Kunnen we het onderhand weer over Berghuis hebben? :+
Heeft hij al getekend bij PSV? :9
Het zou me niks verbazen als die ergens laat in de transfer window toch nog naar een buitenlandse club gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jean-Bob schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:52:
Ajacied hier, gister aanwezig in het stadion.

Volgens mij keurt een scheidsrechter na de VAR check 8 van de 10 keer het doelpunt van Blind af. Puur op basis van de overtreding van Tadic, blijven liggen in de zestien not so much (is vaak ook gewoon een poging om in geslagen positie te redden wat er te redden valt). Higler had echter in de eerste helft al zo opzichtig lopen falen met het sparen van Hendrix dat hij volgens mij die beelden gebruikte om te beoordelen of hij er mee weg kon komen om de goal goed te keuren. Anders had hij ten overstaan van een vol stadion dat al bepaald niet op zijn hand was uit mogen leggen waarom hij die goal afkeurt. Marchanderen dus, met dank aan het gepruts in de eerste helft.

[...]
Complimenten! Das exact zoals ik m als PSV supporter ook zag.
DoeEensGek schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Heeft hij al getekend bij PSV? :9
Het zou me niks verbazen als die ergens laat in de transfer window toch nog nar een buitenlandse club gaat.
We can only hope :p

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 28-07-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Je gaat ook echt geen uitgebreide analyse van me zien hier, dat doe ik de rest niet aan. Valt verder ook weinig aan te analyseren overigens.
Dus je vraagt mij om een analyse te doen over de situatie maar neemt niet de moeite om een duidelijk standpunt te formuleren maar neemt wel een standpunt in dat overige situaties ook besproken moeten worden?

wellicht niets anders dan een whataboutisme maar dat terzijde

Zover ik zie gebeuren worden situaties besproken omdat ze discutabel zijn en dat is ook het hele doel van een topic, perspectieven delen. Als je een perspectief niet wil onderbouwen om die discussie naar die situatie te verplaatsen dan is het wellicht beter om die vraag niet te stellen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 28-07-2019 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Dus je vraagt mij om een analyse te doen over de situatie maar neemt niet de moeite om een duidelijk standpunt te formuleren maar neemt wel een standpunt in dat overige situaties ook besproken moeten worden?

wellicht niets anders dan een whataboutisme maar dat terzijde

Zover ik zie gebeuren worden situaties besproken omdat ze discutabel zijn en dat is ook het hele doel van een topic, perspectieven delen. Als je een perspectief niet wil onderbouwen om die discussie naar die situatie te verplaatsen dan is het wellicht beter om die vraag niet te stellen ;)
Mijn standpunt is toch overduidelijk? Rood.
Onderbouwing: te hoog gestrekt been

Veel meer tekst is daar toch niet voor nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Napo: Ik open de deur naar het theater niet, dat doe jij.

Als ik jouw lijn volg, dan is elke streling straks een kaart of overtreding. Als ik mijn lijn volg, dan krijg je gewoon een echt gevecht als dat nodig is.

Is dat erg? Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:50:
Napo: Ik open de deur naar het theater niet, dat doe jij.

Als ik jouw lijn volg, dan is elke streling straks een kaart of overtreding. Als ik mijn lijn volg, dan krijg je gewoon een echt gevecht als dat nodig is.

Is dat erg? Nee.
Mijn inziens ben je het stadium van wenselijke duels gepasseerd indien men tanden in een duel verliest. Kan altijd gebeuren natuurlijk maar moet zo veel mogelijk voorkomen worden. De lijn is niet zo zwart wit, er is een grijs gebied waar er geen directe fysieke gevolgen zichtbaar zijn zoals spierscheuringen, breuken of bloedingen zijn maar er wel een pijnlijke situatie is.

Theater is ten alle tijden onwenselijk maar men moet wel prima kunnen reageren als ze iets voelen en als dat op de grond blijven liggen is, dan moet dat kunnen. Zeker als je niet zoals de eerder aangehaalde situatie van Basaciqolu reageert. Wel denk ik dat we van het positieve uit zouden moeten mogen gaan en dat een speler niet acteert. Blijkt het overduidelijk dat hij acteert dan mag dat zeker afgekeurd worden. Ik kan dat echter niet op basis van de beelden concluderen.

De interpretatie die je doet dat ik elke streling een overtreding vind is trouwens incorrect, dat is niet zo en dat gaat ook niet zo worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Mijn inziens ben je het stadium van wenselijke duels gepasseerd indien men tanden in een duel verliest. Kan altijd gebeuren natuurlijk maar moet zo veel mogelijk voorkomen worden. De lijn is niet zo zwart wit, er is een grijs gebied waar er geen directe fysieke gevolgen zichtbaar zijn zoals spierscheuringen, breuken of bloedingen zijn maar er wel een pijnlijke situatie is.

Theater is ten alle tijden onwenselijk maar men moet wel prima kunnen reageren als ze iets voelen en als dat op de grond blijven liggen is, dan moet dat kunnen. Zeker als je niet zoals de eerder aangehaalde situatie van Basaciqolu reageert. Wel denk ik dat we van het positieve uit zouden moeten mogen gaan en dat een speler niet acteert. Blijkt het overduidelijk dat hij acteert dan mag dat zeker afgekeurd worden. Ik kan dat echter niet op basis van de beelden concluderen.

De interpretatie die je doet dat ik elke streling een overtreding vind is trouwens incorrect, dat is niet zo en dat gaat ook niet zo worden.
Ok, maar die Basaciqolu heb ik dan ergens gemist.

Zullen we er dan nu over ophouden? Er komen nog heel veel wedstrijden aan, met heel veel scheidsrechters die niet deugen en spelers die gaan simuleren.

Welkom in het nieuwe seizoen. Het seizoen, waar iedereen weer in extase raakt van een bepaalde club. Het seizoen, waar de Engelse clubs hun machtspositie gaan verliezen. Dat laatste is een vurige wens. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
mavaros schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Ok, maar die Basaciqolu heb ik dan ergens gemist.

Zullen we er dan nu over ophouden? Er komen nog heel veel wedstrijden aan, met heel veel scheidsrechters die niet deugen en spelers die gaan simuleren.

Welkom in het nieuwe seizoen. Het seizoen, waar iedereen weer in extase raakt van een bepaalde club. Het seizoen, waar de Engelse clubs hun machtspositie gaan verliezen. Dat laatste is een vurige wens. *O*
Ik add nog de hoop dat ze de Spaanse clubs meenemen in de ondergang.

Denk dat PSV zich wel heel erg af mag vragen waarom Zoet nog onder de lat zou moeten. Ook gisteren weer niet sterk. Is geen puntenpakker meer. Ze hebben Unnerstahl al, waarom die niet gewoon inzetten.

Daarnaast ook Hendrix en Rosario zeer zeer zwak.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 28-07-2019 13:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
mavaros schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:02:

Je trekt het enigszins door in het extreme maar maakt hier wel belangrijk punt: hij wordt geraakt op (de onderkant van) zijn onderkaak (of zoals jij zegt: zijn smoelwerk). Waarom je dan je handen voor je gezicht zou slaan is mij een absoluut raadsel. Iedereen hier is vroeger wel eens gevallen of ergens tegenaan gelopen en weet dat je handen in geval van opgelopen pijn altijd naar de plek gaan waar het pijn doet. Voor mij reden om de reactie van de verdediger als aanstellerij te beschouwen.
Ik geloof heus wel dat zo'n tik even pijn doet maar kom op zeg, dat lange blijven liggen en een beetje heen en weer wiegen is enigszins overdreven.

Neemt niet weg dat Tadic wel naar achteren zwaait met zijn arm en daardoor de verdediger (on)bewust in het gezicht raakt. Als de scheids de goal had afgekeurd had ik er ook vrede mee gehad.

Dat gezegd hebbende, ik zou de huidige voetballers wel eens met een volgcam los willen laten in een drukke winkelstraat; denk dat het merendeel om de haverklap op straat ligt :+
Wat dat betreft zijn de vrouwen een stuk mannelijker dan deze voetbalwijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Leon Zwiers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Ik add nog de hoop dat ze de Spaanse clubs meenemen in de ondergang.

Denk dat PSV zich wel heel erg af mag vragen waarom Zoet nog onder de lat zou moeten. Ook gisteren weer niet sterk. Is geen puntenpakker meer. Ze hebben Unnerstahl al, waarom die niet gewoon inzetten.

Daarnaast ook Hendrix en Rosario zeer zeer zwak.
Ik heb geen idee, want ik ben geen PSV kenner. Ze wonen alleen maar om de hoek.

Wat ik gezien heb is niet hopeloos. We zitten in het begin van het seizoen. Het spel van PSV gisteren is denk ik goed genoeg om Basel te kunnen slachten. Daara moet PSV maar verder kijken.

Ajax speelde maar half. En ja, het was warm, maar Ajax kan zoveel sneller. Dat was dus nog niet nodig. PSV heeft soms wel vol moeten gaan. Over Ajax maak ik me geen zorgen.

De rest van de Nederlandse clubs is schandalig slecht.

Overigens vind ik Van Bommel wel een prima trainer voor PSV is. Komt er eindelijk eens peper in de reet van het elftal. Dat ga je over een tijdje zien in het spel. Wat ik dan weer rottig vind voor mijn cluppie, maar da's niet erg.

Spelers moeten warm draaien. Dat gaat ook wel goedkomen. PSV heeft best een goed team. Nu kijken hoever het in Europa komt. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
dvdkiwi schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:31:
[...]

Je trekt het enigszins door in het extreme maar maakt hier wel belangrijk punt: hij wordt geraakt op (de onderkant van) zijn onderkaak (of zoals jij zegt: zijn smoelwerk). Waarom je dan je handen voor je gezicht zou slaan is mij een absoluut raadsel. Iedereen hier is vroeger wel eens gevallen of ergens tegenaan gelopen en weet dat je handen in geval van opgelopen pijn altijd naar de plek gaan waar het pijn doet. Voor mij reden om de reactie van de verdediger als aanstellerij te beschouwen.
Ik geloof heus wel dat zo'n tik even pijn doet maar kom op zeg, dat lange blijven liggen en een beetje heen en weer wiegen is enigszins overdreven.

Neemt niet weg dat Tadic wel naar achteren zwaait met zijn arm en daardoor de verdediger (on)bewust in het gezicht raakt. Als de scheids de goal had afgekeurd had ik er ook vrede mee gehad.

Dat gezegd hebbende, ik zou de huidige voetballers wel eens met een volgcam los willen laten in een drukke winkelstraat; denk dat het merendeel om de haverklap op straat ligt :+
Wat dat betreft zijn de vrouwen een stuk mannelijker dan deze voetbalwijven.
Dat acteerwerk is denk ik simpelweg nodig om duidelijk te maken aan de scheidsrechter dat er idd iets is gebeurt. Vreemd genoeg als je niet gaat liggen, maar doorgaat dan word er vrijwel nooit gefloten of de voordeel regel toegepast terwijl er weing voordeel meer is.

Misschien dat dit met de VAR dit beter gaat worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:48

Zenix

BOE!

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=356063
Minder Ajax, PSV en Feyenoord op Fox Sports 1.

Erg jammer. Ik had juist T-Mobile genomen verleden jaar, zodat ik altijd Ajax kon zien :(
Ik ga sowieso geen abonnement afnemen van een partij die eerst de providers dwingt om Fox Sports 1 te nemen om het vervolgens uit te kleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 28-07-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
FOX Sports 1 is sinds enige tijd ook onderdeel uit gaan maken van het basispakket van KPN. Het gerucht gaat dat KPN had aangedrongen op een andere invulling, waardoor fans nu waarschijnlijk sneller kiezen voor een extra pakket.
Nu worden mensen die dachten een mooie deal te scoren met KPN toch gedwongen om het complete pakket aan te schaffen. Beetje hufterig imo, maak dat dan bekend vóórdat mensen overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Lekker verdedigd meneer Sven van Beek :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:56:
[...]Mijn inziens ben je het stadium van wenselijke duels gepasseerd indien men tanden in een duel verliest. Kan altijd gebeuren natuurlijk maar moet zo veel mogelijk voorkomen worden. De lijn is niet zo zwart wit, er is een grijs gebied waar er geen directe fysieke gevolgen zichtbaar zijn zoals spierscheuringen, breuken of bloedingen zijn maar er wel een pijnlijke situatie is.
Je kunt dan ook alleen zeggen dat het 100% theater is als er totaal geen contact is geweest.
De goede acteurs zullen dus vanzelfsprekend gaan voor dat enorme grijze gebied.
Je kunt daar dan ook helemaal niets mee.
Ga naar je huisarts en claim (extreme) hoofdpijn/buikpijn, dat kan zelfs een deskundige onmogelijk als theater afdoen;
- Ga zitten, liggen of laat je vallen.
- Kreun een beetje of schreeuw het uit (en alles daartussen).
- Maak eventueel een verwarde indruk, knijp je ogen dicht of (als je het kunt) laat tranen zien.
- Klaar!
Theater is ten alle tijden onwenselijk maar men moet wel prima kunnen reageren als ze iets voelen en als dat op de grond blijven liggen is, dan moet dat kunnen.
Dat moet ook zeker kunnen en dat doet men dus ook (te) vaak.
Het is gewoon erg makkelijk om maar te gaan zitten/liggen, want opstaan en/of doorgaan lijkt tegenwoordig veel moeilijker.
Wel denk ik dat we van het positieve uit zouden moeten mogen gaan en dat een speler niet acteert. Blijkt het overduidelijk dat hij acteert dan mag dat zeker afgekeurd worden. Ik kan dat echter niet op basis van de beelden concluderen.
Maak het al enorme grijze gebied nog groter ... :F
En dat overduidelijke maakt het meteen vrijwel onmogelijk, want (nogmaals) je kunt enkel zeggen: wel of geen contact.
Tenzij spelers volgeplakt worden met sensoren en er een tweede VAR komt voor het beoordelen van (re)acties.
Is er geen contact mag het in mijn ogen voortaan meteen rood zijn en 2 wedstrijden.
Bij herhaling 3 wedstrijden en bij een derde keer (of vaker) 5 wedstrijden.

Veel spelers bouwen ook een reputatie op en dat is iets wat gerust mag worden meegewogen in mijn ogen.
Zie je een speler van het type Houthakker (b.v. Jaap Stam) naar de grond gaan dan weet je dat de kans klein is dat het nep is. Zo'n speler staat 9 van de 10 keer zo snel mogelijk op en gaat gewoon door.
Zie je een speler van het type Dramaqueen (b.v. Neymar) naar de grond gaan dan vraagt iedereen (behalve de fans van zijn club/land) zich af of het nu (weer) nep of sterk overdreven is. Zo'n speler zit/ligt 9 van de 10 keer op de grond en blijft liggen in dat makkelijke grijze gebied.
Belachelijk inderdaad! O-)
Dat verwacht toch ook serieus niemand van jou die hier een beetje leest? ;)
Ik verwacht geen grijs gebied van je, maar een duidelijk zwart/wit gebied (nadeel/voordeel PSV). :)
Tomba schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:40:
[...][Afbeelding]
Duidelijke arm (ik zou zelfs zeggen elleboog) in het gezicht.
Elleboog? _/-\o_
Wat een niveau! O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ym2fRreHJTGNXvgEwGq1Upv/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-07-2019 19:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Curva schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Wat mij dan toch verbaasd is dat PSV hier geen gebruik van maakt. Anderzijds wel logisch want het weekend voor die midweekse inhaalwedstrijd is PSV - Ajax.
De wedstrijden van Utrecht, Feyenoord en AZ gaan ook naar 25 september als zij op donderdag 22 augustus nog EL play-offs mogen spelen.

PSV, dat dan thuis tegen Groningen speelt, heeft als enige afgezien van de mogelijkheid.

En daarmee kunnen alle verwijten richting de KNVB over de datum van JC schaal de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
Han schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:40:
Lekker verdedigd meneer Sven van Beek :o
Ik zie het net. Je zo onder druk laten zetten bij de eigen 16.
Niemand zakt in om aanspeelbaar te zijn zodat het centrum de bal kwijt kan.
En beide centrum verdedigers hebben niet het verstand om de bal gewoon weg te werken

Die gaan echt een leuk seizoen krijgen.
Ze geven de mazzel dat AZ en Utrecht nog niet overtuigen.

Hebben ze in de jeugd van Feyenoord echt niets rond lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
Deadsy schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:41:
[...]

Ik zie het net. Je zo onder druk laten zetten bij de eigen 16.
Niemand zakt in om aanspeelbaar te zijn zodat het centrum de bal kwijt kan.
En beide centrum verdedigers hebben niet het verstand om de bal gewoon weg te werken

Die gaan echt een leuk seizoen krijgen.
Ze geven de mazzel dat AZ en Utrecht nog niet overtuigen.

Hebben ze in de jeugd van Feyenoord echt niets rond lopen?
Ik zag laatst hun o19 tegen Ajax o19 en daar liep weinig rond. Zelfs burger en kokcu leken niet zo best

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Het seizoen is net 1 dag oud en de ziekenboeg bij Feyenoord:
Nicolai Jorgensen, Justin Bijlow, Calvin Verdonk Jens Toornstra, Sam Larsson, Sven van Beek, Yassin Ayoub en Bart Nieuwkoop.

En die Raymond Verheyen hoor je niet meer........

Nou is de blessure van v Beek een zegen. Maar alweer 8 man in de ziekenboeg zonder dat het seizoen begonnen is? WTF doen ze op dat veld bij Feyenoord

[ Voor 24% gewijzigd door LZ86 op 28-07-2019 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:50:
Nou is de blessure van v Beek een zegen. Maar alweer 8 man in de ziekenboeg zonder dat het seizoen begonnen is? WTF doen ze op dat veld bij Feyenoord
Kunstgras trainingsvelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:50:
WTF doen ze op dat veld bij Feyenoord
Jaren achter elkaar de mooiste grasmat in de Kuip... zou het dan toch stiekem kunstgras zijn? :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Han schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:16:
[...]

Jaren achter elkaar de mooiste grasmat in de Kuip... zou het dan toch stiekem kunstgras zijn? :P
Je zou het bijna gaan denken inderdaad ;)
Wel fijn dat v Beek er waarschijnlijk even uit ligt. Wat die vandaag ook weer deed is toch te belachelijk voor woorden. En dat doet ie waar Jaap Stam, voormalig wereldverdediger naar staat te kijken. Hoop dat Stam m in de kleedkamer een goede tackel laat zien met zijn benen als leidend voorwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Heeft Feyenoord niet ook een beetje hoog ingezet met het oefenprogramma? Je moet natuurlijk niet alleen tegen laagvliegers spelen, maar nu zaten er toch wat grotere namen tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
OPSLAGHOND schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:31:
[...]

Je kunt dan ook alleen zeggen dat het 100% theater is als er totaal geen contact is geweest.
De goede acteurs zullen dus vanzelfsprekend gaan voor dat enorme grijze gebied.
Je kunt daar dan ook helemaal niets mee.
Ga naar je huisarts en claim (extreme) hoofdpijn/buikpijn, dat kan zelfs een deskundige onmogelijk als theater afdoen;
- Ga zitten, liggen of laat je vallen.
- Kreun een beetje of schreeuw het uit (en alles daartussen).
- Maak eventueel een verwarde indruk, knijp je ogen dicht of (als je het kunt) laat tranen zien.
- Klaar!

[...]

Dat moet ook zeker kunnen en dat doet men dus ook (te) vaak.
Het is gewoon erg makkelijk om maar te gaan zitten/liggen, want opstaan en/of doorgaan lijkt tegenwoordig veel moeilijker.

[...]

Maak het al enorme grijze gebied nog groter ... :F
En dat overduidelijke maakt het meteen vrijwel onmogelijk, want (nogmaals) je kunt enkel zeggen: wel of geen contact.
Tenzij spelers volgeplakt worden met sensoren en er een tweede VAR komt voor het beoordelen van (re)acties.
Is er geen contact mag het in mijn ogen voortaan meteen rood zijn en 2 wedstrijden.
Bij herhaling 3 wedstrijden en bij een derde keer (of vaker) 5 wedstrijden.

Veel spelers bouwen ook een reputatie op en dat is iets wat gerust mag worden meegewogen in mijn ogen.
Zie je een speler van het type Houthakker (b.v. Jaap Stam) naar de grond gaan dan weet je dat de kans klein is dat het nep is. Zo'n speler staat 9 van de 10 keer zo snel mogelijk op en gaat gewoon door.
Zie je een speler van het type Dramaqueen (b.v. Neymar) naar de grond gaan dan vraagt iedereen (behalve de fans van zijn club/land) zich af of het nu (weer) nep of sterk overdreven is. Zo'n speler zit/ligt 9 van de 10 keer op de grond en blijft liggen in dat makkelijke grijze gebied.

[...]

Belachelijk inderdaad! O-)
Dat verwacht toch ook serieus niemand van jou die hier een beetje leest? ;)
Ik verwacht geen grijs gebied van je, maar een duidelijk zwart/wit gebied (nadeel/voordeel PSV). :)

[...]

Elleboog? _/-\o_
Wat een niveau! O-)
[Afbeelding]
Wat die foto betreft.

Mijn elleboog zit toch echt hoger, dan dat rode streepje. Bij mij is het mijn onderarm en dan heb je nog veel speling, voordat je iemand neerhoekt. Als ik wapper met mijn arm, omdat ik een actie maak, dan heb ik geen tijd om iemand met mijn elleboog expres een beuk te verkopen.

Nu ben ik geen profvoetballer, maar de foto laat toch duidelijk zien dat er tegen de arm aan wordt gelopen. :+ :7 :+
Pagina: 1 ... 27 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.