Je kan 10 mensen waarschuwen totdat eindelijk eens iemand tijd rekt die al geel heeft en die dan rood geven. Dat is ook een strategie.
Scheidsrechters die een 2e gele kaart niet willen geven terwijl het bij een 1e gele kaart wel zou gebeuren, dat is juist hypocriet en niet volgens de regels.Zingo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:35:
[...]
Och daar hebben we de Ajax supporter die nog harder erop springt dan Kuipers vandaag op die gele kaart. Groningen was inderdaad aan het tijdrekken, maar als je 70 minuten geen kaart geeft en dan exact aan die speler in die situatie maak je als scheids gewoon echt de verkeerde keuze.
Prima dat het nu gebeurd en eigenlijk een goede keuze van de scheidsrechter, ook al denk ik dat het per ongeluk gebeurde
Nee, ik ben voor die andere club ....P.O. Box schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:35:
[...]
ben je er zoeen die voor die ploeg uit de Kuip is of liever een seizoenkaart heeft voor het uitvak van Ajax
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Prima resultaat tegen een stugge tegenstander. Snel vergeten en door naar de CL
XXXVI
Wat een gejengel. Tijdrekken is tijdrekken. Gewoon weer de zoveelste IQ-loze die dom een rode kaart pakt. Wegwezen. Ik ga ook niet vragen waarom Padt vorige week 4 schoten op goal kreeg en 3 goals om z’n oren en vandaag alles pakt toch?
Hardstikke mooi dat spelbederf goed afgestraft is vanavond. Perfect.
...
AMEN! Ja dat Padt geel had moeten hebben staat buiten kijf, die had er met al dat tijdrekken wel 32 mogen krijgen.Terranova schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:37:
[...]
Scheidsrechters die een 2e gele kaart niet willen geven terwijl het bij een 1e gele kaart wel zou gebeuren, dat is juist hypocriet en niet volgens de regels.
Prima dat het nu gebeurd en eigenlijk een goede keuze van de scheidsrechter, ook al denk ik dat het per ongeluk gebeurde
Mooi zo, op naar Valencia
[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 28-09-2019 21:42 ]
...
De eerste keer dat ik hoop dat Cillessen een slechte wedstrijd speelt.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Daar wen je snel aan, althans dat leert de ervaring met VermeerOPSLAGHOND schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:44:
Tegen Barça kreeg ie er 5, 6 om de oren? En aangezien wij beter zijn dan Barça (want: halve finale CL) verwacht ik na de wedstrijd net zo'n beteuterde Cillessen als toen ie gewisseld werd voor Krul op het wk.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:44:
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 28-09-2019 21:53 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
*dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 28-09-2019 21:51 ]
Dan krijgen wij hier het verwijt altijd in de meerderheid te zijn en dan doe jij in 3 weken 3 posts in dit topic waaronder deze waar iedereen op springt en is het weer zij zijn Ajax en de KNVB. Dat is wat hier een tijd terug bedoeld werd in die discussies en trammalant. En je bent er toch echt zelf debet aan. Denk nu eens na voordat je zo hard gaat trappen ondanks dat je een hekel aan Ajax hebt. Dat kan met meer nuance en discussie en dan krijg je nog normale reacties terug ook. Een grafhekel aan Ajax hebben kan ik niet begrijpen maar mag je gewoon hebben. Ik hou ook niet van Chai thee en rooibos maar er zijn mensen die het wel lekker vinden.Zingo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:35:
[...]
Och daar hebben we de Ajax supporter die nog harder erop springt dan Kuipers vandaag op die gele kaart. Groningen was inderdaad aan het tijdrekken, maar als je 70 minuten geen kaart geeft en dan exact aan die speler in die situatie maak je als scheids gewoon echt de verkeerde keuze.
Padt had er allang een moeten krijgen, geef hem daar dan aan als je zo nodig een statement moet maken. Maarja, we weten allemaal goed goed Groningen is, ben blij met de punten.
My €0.05 hè en persoonlijke mening!
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 28-09-2019 21:55 ]
Ze zijn ook blind in de studio blijkbaar, 10+ seconden met bal in de hand aan de lijn ja. Maar het duurde 20 seconden voordat hij überhaupt bij de lijn komt om de bal te gooien.
Lekker in slakken tempo lopend naar de lijn, nog eventjes voor de lijn wachten met de bal in de hand en daarna aan de lijn nog verder rekken
Lekker in slakken tempo lopend naar de lijn, nog eventjes voor de lijn wachten met de bal in de hand en daarna aan de lijn nog verder rekken
Gelukkig hebben we dan Varela nog.Terranova schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:25:
[...]
Tijdrekken is geel waard inderdaad. Bovendien zeker als je als team al gewaarschuwd ben.
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan tijdrekken, dat mag van mij part altijd geel zijn. Ook als het van Ajax is(dan erger ik mij nog veel erger aan tijdrekken, moet niet iets zijn wat Ajax doet)
Zeker, kan Dest mooi invallen als ze al moe zijn.ephymerous schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:45:
Mazraoui, dat brengt weinig goeds.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, dan heb je rood nodig na 75min. om thuis tot scoren te komen tegen FCG...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wat een gedram in die studio zeg... Die scheids waarschuwt 2 of 3 keer, Groningen blijft tijdrekken, speler krijgt geel. Gewoon 100% volgens de regels en prima dat het een keertje afgestraft wordt, dat gemier met dat tijdrekken is gewoon mateloos irritant.
Dat die "analisten" vervolgens als discussiepunt opvoeren dat hij geen geel had moeten geven omdat die speler al geel had bewijst alleen maar dat ze er toch bijzonder weinig kaas van hebben gegeten. Een scheidsrechter moet in beginsele bij een beoordeling van een overtreding _nooit_ in beoordeling nemen of een speler al een kaart heeft of niet, dat is gewoon scheidsrechters 101 en die gasten in de studio zouden toch beter moeten weten.
Zeker die gast die het "belachelijk" noemt dat hij geel geeft omdat hij al geel heeft is gewoon een flapdrol. Het enige belachelijke daar is dat hij daar als dik betaalde analist zit te mekkeren en schijnbaar niet eens op de hoogte is van het voetbalreglement...
Dat die "analisten" vervolgens als discussiepunt opvoeren dat hij geen geel had moeten geven omdat die speler al geel had bewijst alleen maar dat ze er toch bijzonder weinig kaas van hebben gegeten. Een scheidsrechter moet in beginsele bij een beoordeling van een overtreding _nooit_ in beoordeling nemen of een speler al een kaart heeft of niet, dat is gewoon scheidsrechters 101 en die gasten in de studio zouden toch beter moeten weten.
Zeker die gast die het "belachelijk" noemt dat hij geel geeft omdat hij al geel heeft is gewoon een flapdrol. Het enige belachelijke daar is dat hij daar als dik betaalde analist zit te mekkeren en schijnbaar niet eens op de hoogte is van het voetbalreglement...
Verwijderd
Wellicht wordt het gewoon eens tijd om zuivere speeltijd in te voeren. Dan speelt tijdrekken ook geen rol meer. Voor de scheidsrechters is dat ook gemakkelijker. Sommigen geven pas geel in de laatste vijf minuten voor tijdrekken en anderen reageren er helemaal niet op.
Terechte kaart imho, Groningen heeft er een handje van om tijd te rekken. Geloof overigens niet dat de rode kaart de doorslaggevende factor was voor de 1-0. Dat was gewoon een goede individuele actie van Martinez.
Die Bruggink heeft wel een scherp oog.
Mischien moet de interviewer Pat eens confronteren met die beelden.
Mischien moet de interviewer Pat eens confronteren met die beelden.
Dit zou voor iedereen de beste oplossing zijn inderdaad!Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:06:
Wellicht wordt het gewoon eens tijd om zuivere speeltijd in te voeren. Dan speelt tijdrekken ook geen rol meer. Voor de scheidsrechters is dat ook gemakkelijker. Sommigen geven pas geel in de laatste vijf minuten voor tijdrekken en anderen reageren er helemaal niet op.
Hoe dom kan je zijn om met geel op zak, na talloze waarschuwingen, toch te gaan tijdrekken. Dan snap je het volgens mij niet als voetballer. Je hebt als Groningen 2 spelers met geel, dus 9 spelers zonder een kaart. Dan laat je die toch tijdrekken en niet juist diegene met geel op zak? Ik vind het wel karma. Net als toen Onana ging tijdrekken en Ajax daardoor in de extra blessuretijd de deksel op de neus kreeg. Eigen schuld dikke bult. Tijdrekken is gewoon bloedirritant en moet vaker en consequenter bestraft worden met geel, ook bij keepers, en ook gewoon een tweede gele kaart. Iedereen weet dat dat nooit gebeurt en daarom wordt het ten volste uitgebuit.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat is commercieel niet interessant. Dan kan de UEFA of Fox niet meer meerdere wedstrijden op één avond prakken.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:06:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met een limiet van 2 uur eraan, net zoals een F1 raceGonadan schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:28:
[...]
Dat is commercieel niet interessant. Dan kan de UEFA of Fox niet meer meerdere wedstrijden op één avond prakken.
Verwijderd
Dat ligt aan de tijd die je instelt voor de zuivere speeltijdGonadan schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:28:
[...]
Dat is commercieel niet interessant. Dan kan de UEFA of Fox niet meer meerdere wedstrijden op één avond prakken.
💬 | Scheidsrechter Björn Kuipers geeft tekst en uitleg: "Hij krijgt misschien wel vier, vijf waarschuwingen."#ajagro pic.twitter.com/9d5xk9oFE1
— ESPN NL (@ESPNnl) 28 september 2019
Uitleg Kuipers, Warmerdam heeft dus al van de 4e man gehoord dat ie moet opschieten anders gaat ie eraf. Ja dan is het toch echt eigen schuld dikke bult?
Dus Warmerdam beweert dat de grensrechter hem zelfs nog riep dat hij te ver naar voren stond, terwijl Kuijpers beweert dat de grensrechter tot 5x toe (dus dat moet al bij het naar de bal lopen zijn) had geroepen naar Warmerdam dat hij het risico op zijn tweede geel liep als hij niet op zou schieten.
Ben benieuwd of er bewijs van 1 van beiden is
Heel eerlijk, zo goed vind ik Donny eigenlijk niet. Ja hij is vaak erg belangrijk geweest maar was ook onderdeel van een heel erg sterke as. Nu twee derde van die as weg is merk je dat je gewoon een gat hebt als hij zijn ding doet.Sagat schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:53:
Ben het eens dat Donny wsl niet zo goed wordt als De Jong of De ligt, maar wat had hij een goed seizoen, vooral 2e helft. Ik snap de interesse van real. Of hij daar rendeert weet je maar nooit.
Ook benieuwd of hij dit seizoen weer zo belangrijk word. Als hij het nog steeds kan doen....ja dan schuurt hij qua klasse toch echt wel tegen de kwaliteit van eerder genoemden imho. Maar goed blijft appels en peren.
Real heb ik dan ook eigenlijk altijd als boven zijn niveau beschouwd en ik hoop dan ook dat hij een mooie club vindt waar het iets zekerder is dat hij het verschil kan maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou alles wat een Groningen speler zegt als onwaar aannemen totdat het tegendeel bewezen is.P.O. Box schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:34:
Dus Warmerdam beweert dat de grensrechter hem zelfs nog riep dat hij te ver naar voren stond, terwijl Kuijpers beweert dat de grensrechter tot 5x toe (dus dat moet al bij het naar de bal lopen zijn) had geroepen naar Warmerdam dat hij het risico op zijn tweede geel liep als hij niet op zou schieten.
🦅 | Dankzij het haviksoog van @Brug17 gespot: de schoenentruc van Sergio Padt.#ajagro https://t.co/CPOZNsVn2a pic.twitter.com/y5q79yojWF
— ESPN NL (@ESPNnl) 28 september 2019
Wat een ongelofelijke manier van spelbederf. Ik neem aan dat Padt een schorsing hiervoor gaat krijgen.
En dan zie je beelden waarop te zien is dat Padt bewust zijn schoen uittrekt om tijd te rekken... Ongelofelijk!
[edit]Hierboven dus!
[edit]Hierboven dus!
[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-09-2019 22:44 ]
Ja als je die op een kwartier zet moet het lukken.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:31:
Dat ligt aan de tijd die je instelt voor de zuivere speeltijd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat eerste inderdaad, ik geloof de scheids eerder dan een speler.PolarBear schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:42:
[...]
Ik zou alles wat een Groningen speler zegt als onwaar aannemen totdat het tegendeel bewezen is.
[Twitter]
Wat een ongelofelijke manier van spelbederf. Ik neem aan dat Padt een schorsing hiervoor gaat krijgen.
En voor Sergio moet zich KAPOT schamen! BELACHELIJK! En toch fijn dat je de deksel dan op de neus krijgt, karma.
Ik mag hopen dat hij geschorst wordt. Reinste vorm van spelbederf.PolarBear schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:42:
[...]
Ik zou alles wat een Groningen speler zegt als onwaar aannemen totdat het tegendeel bewezen is.
[Twitter]
XXXVI
Die actie van Padt is te belachelijk voor woorden, dat is wel een van de zuiverste vormen van spelbederf van de afgelopen jaren (los van overtredingen ed). Ik heb eerlijk gezegd een beetje moeite met scheidsrechters geloven, ik hoor al jarenlang alle verhalen na momenten waar ze fout zitten waar ze hun fouten ook niet toegeven, ik ga ze niet nu ineens geloven.
Groningen was vanaf minuut 10 ofzo aan het aan tijdrekken. Ik vind het oprecht vreemd dat dan pas zo laat een gele kaart getrokken was. Ik vraag me ook af, hoe gaat dit later in de wedstrijd als bv een tegenstander tijd gaat rekken, mag dat dan wel? Ik zie het in Eindhoven vaak genoeg dat PSV bij 2-0 en nog 10 minuten ineens alle tijd van de wereld heeft (bah).
Ik blijf van mening dat de kaart van Warmerdam zonder bewijzen dat de 4e man hem gemaand heeft op te schieten geen fijne keuze vinden. Geel is terecht, maar gewoon voor de verkeerde speler.
Groningen was vanaf minuut 10 ofzo aan het aan tijdrekken. Ik vind het oprecht vreemd dat dan pas zo laat een gele kaart getrokken was. Ik vraag me ook af, hoe gaat dit later in de wedstrijd als bv een tegenstander tijd gaat rekken, mag dat dan wel? Ik zie het in Eindhoven vaak genoeg dat PSV bij 2-0 en nog 10 minuten ineens alle tijd van de wereld heeft (bah).
Ik blijf van mening dat de kaart van Warmerdam zonder bewijzen dat de 4e man hem gemaand heeft op te schieten geen fijne keuze vinden. Geel is terecht, maar gewoon voor de verkeerde speler.
Hopelijk leert Onana wel van deze incidenten. Ik irriteer me soms rot aan zijn tijdrekken.
Verder was het alweer een matige 1e helft. Huntelaar bracht voorin wat meer power en was een goed aanspeelpunt.
Donny is helaas nog niet terug op z'n oude niveau. De steekbal van ziyech op Donny, waarna Donny de voorzet op Huntelaar gaf en die scoorde, was wel een mooi voorbeeld hoe het moet. Hier lieten ze weer is zien het allemaal nog te kunnen. Dit is waar de kracht ligt van Donny, achter (of tussen) de verdedigers opduiken.
Verder was het alweer een matige 1e helft. Huntelaar bracht voorin wat meer power en was een goed aanspeelpunt.
Donny is helaas nog niet terug op z'n oude niveau. De steekbal van ziyech op Donny, waarna Donny de voorzet op Huntelaar gaf en die scoorde, was wel een mooi voorbeeld hoe het moet. Hier lieten ze weer is zien het allemaal nog te kunnen. Dit is waar de kracht ligt van Donny, achter (of tussen) de verdedigers opduiken.
PSN: Curvaa_
Oortjes van scheidsrechtersteam wordt opgenomen. Kan dus terug geluisterd worden door Dick van Egmond en zijn clubje mannen.P.O. Box schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:34:
Tja, en de tackle van Berghuis slechts met geel bestraft....Zingo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:58:
Die actie van Padt is te belachelijk voor woorden, dat is wel een van de zuiverste vormen van spelbederf van de afgelopen jaren (los van overtredingen ed). Ik heb eerlijk gezegd een beetje moeite met scheidsrechters geloven, ik hoor al jarenlang alle verhalen na momenten waar ze fout zitten waar ze hun fouten ook niet toegeven, ik ga ze niet nu ineens geloven.
...
Ik zou zeggen, zet ze online als KNVB, ben je meteen van al het commentaar af, ik zal de eerste zijn die als het verhaal klopt de scheids gelijk geeft.DoeEensGek schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:01:
[...]
Oortjes van scheidsrechtersteam wordt opgenomen. Kan dus terug gekluisterd worden door Dick van Egmond en zijn clubje mannen.
Dat is niet wat ik bedoel, maar evengoed leuk filmpje. Ik doel op het feit dat Ajax ook de betalingen gewoon over vijf jaar spreidt, dus er komt niet Inverness het bedrag vanuit de kranten op de tekening.Bossie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:52:
Niet alleen bij Ajax, maar heeft voornamelijk met Financial Fair Play te maken als ik me niet vergis.
Zal het artikel/filmpje hierover eens terugzoeken.
YouTube: What is Financial Fair Play & Player Amortisation?
Tip: plaats zo'n link in een nieuwe post als er zoveel tijd en posts tussen zit. Het is geen Ninja edit meer en ik kwam hem nu toevallig nog tegen omdat ik te ver terug klikte. De versie van voor de edit had ik al gelezen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Zeer onsportief van Padt. Een schorsing zal inderdaad niet onterecht zijn!PolarBear schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:42:
[...]
[Twitter]
Je maakt er wel een issue van zeg.. tijdrekken = tijdrekken. Het gebeurt bij elke wedstrijd vanaf elk moment, soms al vanaf minuut 10 en soms later. En niet elke scheids geeft een kaart, maar het gebeurd vaak zat dat er kaarten worden gegeven. En ik heb Kuipers daarvoor ook al naar Padt zien lopen om hem te waarschuwen.Zingo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:58:
Ik vind het gewoon erg dom. Als je al een kaart op zal hebt, ga je dit niet doen. De kans op een kaart is aanwezig. En of ie nou gewaarschuwd is of niet, tijdrekken hoort bestraft te worden.
Tsja, ik maak er ook een issue bij mijn eigen team als ze het te vaak doen (hoi Zoet). Ik ben het helemaal met je eens dat tijdrekken tijdrekken is, maar ik ben geen fan van de wijze waarop hij door het scheidsrechterskorps wordt toegepast. Bij een wedstrijd kan je 10 waarschuwingen krijgen als speler zonder gevolg en bij de andere ga je na één al op de bon. Groningen was gewoon dom met de manier waarop het gebeurde, denk aan Padt, maar de willekeur waarmee het wordt toegepast is iets waar ik erg slecht tegen kan. Net zo goed als de uitleg van de scheids + VAR na de actie van Berghuis bijvoorbeeld of het feit dat iets soms wel hands is en soms niet (aanvaller altijd, verdediger enkel als het te overduidelijk met opzet is). Meet gewoon met een maat, ik weet dat het mensenwerk is en dus niet altijd kan. Maar een soort van werkend gemiddelde met een niet te grote afwijking moet toch wel lukken?Curva schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:10:
[...]
Je maakt er wel een issue van zeg.. tijdrekken = tijdrekken. Het gebeurt bij elke wedstrijd vanaf elk moment, soms al vanaf minuut 10 en soms later. En niet elke scheids geeft een kaart, maar het gebeurd vaak zat dat er kaarten worden gegeven. En ik heb Kuipers daarvoor ook al naar Padt zien lopen om hem te waarschuwen.
Ik vind het gewoon erg dom. Als je al een kaart op zal hebt, ga je dit niet doen. De kans op een kaart is aanwezig. En of ie nou gewaarschuwd is of niet, tijdrekken hoort bestraft te worden.
Het voorbeeld van Berghuis vind ik in deze situatie niet kloppen. Dat was iets heel anders: een fout proberen goed te praten.Zingo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:16:
[...]
Tsja, ik maak er ook een issue bij mijn eigen team als ze het te vaak doen (hoi Zoet). Ik ben het helemaal met je eens dat tijdrekken tijdrekken is, maar ik ben geen fan van de wijze waarop hij door het scheidsrechterskorps wordt toegepast. Bij een wedstrijd kan je 10 waarschuwingen krijgen als speler zonder gevolg en bij de andere ga je na één al op de bon. Groningen was gewoon dom met de manier waarop het gebeurde, denk aan Padt, maar de willekeur waarmee het wordt toegepast is iets waar ik erg slecht tegen kan. Net zo goed als de uitleg van de scheids + VAR na de actie van Berghuis bijvoorbeeld of het feit dat iets soms wel hands is en soms niet (aanvaller altijd, verdediger enkel als het te overduidelijk met opzet is). Meet gewoon met een maat, ik weet dat het mensenwerk is en dus niet altijd kan. Maar een soort van werkend gemiddelde met een niet te grote afwijking moet toch wel lukken?
Ik ben het met je eens dat het rechtlijnig moet zijn, maar de ene scheids geeft soms in minuut 1 al geel voor een overtreding en de andere scheids gaat nog 5 keer van die rare stop gebaren maken, zo van het is de laatste keer. Dat verschil zal er altijd blijven.
Onana heeft ook wel eens de deksel op z'n neus gekregen. Was al vanaf minuut 1 aan het rekken tegen de spurs thuis.
Maar ik hoop dat dit Groningen een voorbeeld is voor de tijdrekkers in de eredivisie. Iedereen bestempeld het als irritant. En dan wordt het niet is afgestraft, is het weer niet goed.
Ik snap sowieso niet waarom dit niet gebeurt. Tijd stop na fluitsignaal en start weer na fluitsignaal, of wanneer keeper bal uittrapt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:06:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Prima voorbeeld, maar die kreeg na $tig keer persoonlijk tijdrekken geen (tweede) geel.Curva schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:31:
[...]
Het voorbeeld van Berghuis vind ik in deze situatie niet kloppen. Dat was iets heel anders: een fout proberen goed te praten.
Ik ben het met je eens dat het rechtlijnig moet zijn, maar de ene scheids geeft soms in minuut 1 al geel voor een overtreding en de andere scheids gaat nog 5 keer van die rare stop gebaren maken, zo van het is de laatste keer. Dat verschil zal er altijd blijven.
Onana heeft ook wel eens de deksel op z'n neus gekregen. Was al vanaf minuut 1 aan het rekken tegen de spurs thuis.
Denk je dat Kuipers dat in de Arena zou durven, zelfs na deze uitspraken?.
Tja, totdat dezelfde Onana een keer...Maar ik hoop dat dit Groningen een voorbeeld is voor de tijdrekkers in de eredivisie. Iedereen bestempeld het als irritant. En dan wordt het niet is afgestraft, is het weer niet goed.
Juist. Dan is Kuipers alsnog de gebeten hond.
Dit sloeg echt nergens op. Fluit, geef de aanvoerder geel - ‘het hele team stond tijd te rekken’ - en trek tijd bij. Klaar.
VAR van de week, FOR - SPA.
Fortuna-verdediger schiet de dal in de eigen 16 tegen de arm van een teamgenoot, die daar overduidelijk voordeel van heeft, want de bal belandt wederom bij een teamgenoot, en kan worden weggetrapt.
100% penalty.
Zelfs de VAR snapt er weer helemaal niets van.
[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 29-09-2019 00:19 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:16:
[...]
Prima voorbeeld, maar die kreeg na $tig keer persoonlijk tijdrekken geen (tweede) geel.
Denk je dat Kuipers dat in de Arena zou durven, zelfs na deze uitspraken?.
[...]
Tja, totdat dezelfde Onana een keer...
Dit sloeg echt nergens op. Fluit, geef de aanvoerder geel - ‘het hele team stond tijd te rekken’ - en trek tijd bij. Klaar.
Volgens mij zal @Curva de laatste zijn die daarover zou gaan janken. Onana moet echt ophouden met dat walgelijke tijdrekken! Hij heeft volgens mij al een gele kaart hiervoor gekregen dit seizoen (weet het niet 100% zeker). En hoe vaak komt het voor dat een keeper dan zijn 2e krijgt? Maar als het zou gebeuren bij Onana zou ik er ook niet blij om zijn, maar eerder boos zijn op hem dan op een scheidsrechter.Curva schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:59:
Hopelijk leert Onana wel van deze incidenten. Ik irriteer me soms rot aan zijn tijdrekken.
Maar is dit niet een gevalletje whataboutisme?
Warmerdam kreeg dus al vanaf meerdere kanten te horen dat ie moest opschieten, en toch koos hij ervoor om nog meer tijd te rekken, en dan is Kuipers het zat, dus rood. Van mij had ie ook de aanvoerder geel mogen geven hoor, had hetzelfde effect gehad, namelijk rood. Nee een scheidsrechter moet niet niet een kaart gaan geven omdat die speler al een kaart heeft, @Krukar verwoordde dat heel goed.
Eerder een What the VAR? momentje. Zat niet in de FOX samenvatting.Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:16:
[...]
Fortuna-verdediger schiet de dal in de eigen 16 tegen de arm van een teamgenoot, die daar overduidelijk voordeel van heeft, want de bal belandt wederom bij een teamgenoot, en kan worden weggetrapt.
100% penalty.
[ Voor 14% gewijzigd door Qu3st op 29-09-2019 00:52 ]
Heb de beelden niet gezien, maar als die speler z'n armen op een normale plek heeft maakt voordeel of niet helemaal geen zak uit en is het gewoon geen penalty.Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:16:
100% penalty.
Ik denk dat ie dacht dat ie naast zou gaan, er was ook een verdediger goed boos op hemNiku schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:29:
Padt deed trouwens ook bijzonder weinig bij de 1-0. Echt een matige keeper.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hoe was Ajax nou echt gisteren? Ik heb naar de radio geluisterd en daar zei de verslaggever dat Ajax heel goed speelde, maar gewoon geen doelpunten maakte. Verder schijnen er wel mooie combinaties geweest te zijn in de kleine ruimte.
Dit was wel de opstelling waar ten Hag naar toe aan het werken was, met de 5 kanonnen voorin.
En hoe is het met Neres? Ik lees steeds dat hij slecht speelt, terwijl hij vorig jaar zo goed was. Hij is wel wat onzichtbaar ja, maar ik heb het idee dat het ook gewoon erg vol is voorin met ook Promes er nog bij en de opkomende backs. Er staan gewoon 7 aanvallers.
Dit was wel de opstelling waar ten Hag naar toe aan het werken was, met de 5 kanonnen voorin.
En hoe is het met Neres? Ik lees steeds dat hij slecht speelt, terwijl hij vorig jaar zo goed was. Hij is wel wat onzichtbaar ja, maar ik heb het idee dat het ook gewoon erg vol is voorin met ook Promes er nog bij en de opkomende backs. Er staan gewoon 7 aanvallers.
Zie uitleg VI afgelopen maandagavond met Nijhuis.toolkist schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:00:
[...]
Heb de beelden niet gezien, maar als die speler z'n armen op een normale plek heeft maakt voordeel of niet helemaal geen zak uit en is het gewoon geen penalty.
Kort samengevat?Typhone schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:32:
[...]
Zie uitleg VI afgelopen maandagavond met Nijhuis.
Haha die interviews ook achteraf met Buis en Warmerdam, “ja ik vind niet dat je daar een tweede gele kaart voor gaat geven”.Qu3st schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:28:
[...]
[...]
Volgens mij zal @Curva de laatste zijn die daarover zou gaan janken. Onana moet echt ophouden met dat walgelijke tijdrekken! Hij heeft volgens mij al een gele kaart hiervoor gekregen dit seizoen (weet het niet 100% zeker). En hoe vaak komt het voor dat een keeper dan zijn 2e krijgt? Maar als het zou gebeuren bij Onana zou ik er ook niet blij om zijn, maar eerder boos zijn op hem dan op een scheidsrechter.
Maar is dit niet een gevalletje whataboutisme?
Warmerdam kreeg dus al vanaf meerdere kanten te horen dat ie moest opschieten, en toch koos hij ervoor om nog meer tijd te rekken, en dan is Kuipers het zat, dus rood. Van mij had ie ook de aanvoerder geel mogen geven hoor, had hetzelfde effect gehad, namelijk rood. Nee een scheidsrechter moet niet niet een kaart gaan geven omdat die speler al een kaart heeft, @Krukar verwoordde dat heel goed.
[...]
Eerder een What the VAR? momentje. Zat niet in de FOX samenvatting.
Je kunt ook gewoon even spiegel voorhouden hoe oliedom je bent.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vandaag vinden de mannen van Fox het ook geen rode want hij had al een gele kaart. Is dan niemand op tv van mening dat het niet uitmaakt of je al een kaart hebt of niet en dat je gewoon niet zo dom moet zijn?
XXXVI
Ja dat is niet kort samen te vatten. Er is nogal een verschil of een aanvaller of een verdediger de bal tegen de arm gespeeld krijgt. Helemaal als het van een eigen ploeggenoot komt. Maar er een penalty uit krijgen is extreem lastig. Schiet Veltman de bal uit de 16 tegen de hand van Martinez waardoor de bal dus in de 16 blijft en Martinez schiet hem weg is het geen penalty. Schiet hij hem tegen de rug van Martinez en komt die bal terug tegen zijn eigen hand en schiet hij hem daarna weer weg dan was het wel zo. Don’t ask me why! En ja zo lastig werd het ook uitgelegd. Had te maken met nieuwe situaties etc.
Huh? Berghuis maakte een idiote overtreding en de scheidsrechter kwam met een rare goedmaak uitleg die nergens op sloeg. Dus zoveel heeft dat niet te maken met de rode kaart voor Groningen.Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:16:
[...]
Prima voorbeeld, maar die kreeg na $tig keer persoonlijk tijdrekken geen (tweede) geel.
Een schitterende aannameDenk je dat Kuipers dat in de Arena zou durven, zelfs na deze uitspraken?.
[...]
Tja, totdat dezelfde Onana een keer...
Curva schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:59:
Waarom zou een aanvoerder geel moeten krijgen voor acties van andere individuen? Dat is helemaal geen regel binnen het voetbal.Dit sloeg echt nergens op. Fluit, geef de aanvoerder geel - ‘het hele team stond tijd te rekken’ - en trek tijd bij. Klaar.
Vraag is ook altijd of treuzelen voor een inworp ook wel bewust tijdrekken is. Vaak is het ook een kwestie van niemand zien vrijlopen.
Ik weet één ding zeker: een speler van een thuisspelende topclub krijgt die tweede kaart niet voor zoiets.
Ik weet één ding zeker: een speler van een thuisspelende topclub krijgt die tweede kaart niet voor zoiets.
Ik zou zeggen heb je de beelden gezien?D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:22:
Vraag is ook altijd of treuzelen voor een inworp ook wel bewust tijdrekken is. Vaak is het ook een kwestie van niemand zien vrijlopen.
En die van Padt?
En waarom zou een thuisspelende club die niet kunnen krijgen
Ik had het niet over Padt. Ik had het over geel bij een ingooi. Ik heb het persoonlijk nog never nooit gezien.Martinusz schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:25:
[...]
En waarom zou een thuisspelende club die niet kunnen krijgen![]()
En het zal toch minder snel gebeuren dat een scheids dat in een volle Arena, Philips stadion of Kuip durft. Laten we niet naïef zijn.
Verwijderd
Als je al een gele kaart hebt gekregen, weet je dat je moet uitkijken. Scheidsrechters zouden helemaal niet moeten nadenken of iemand al geel heeft. Een geelwaardige overtreding of spelbederf dient gewoon met geel te worden bestraft. Als dat resulteert in rood, ligt dat aan de speler zelf. Die neemt immers zelf een risico terwijl die al op scherp staat.ephymerous schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:16:
Vandaag vinden de mannen van Fox het ook geen rode want hij had al een gele kaart. Is dan niemand op tv van mening dat het niet uitmaakt of je al een kaart hebt of niet en dat je gewoon niet zo dom moet zijn?
Ik ben het dus ook oneens met de mannen van Fox
Omdat die topclubs meestal niet in die situatie komen waarin ze 75 minuten lang aan het tijdrekken zijn. En ja bij Ajax hebben we 1 speler die last heeft van chronisch tijdrekken, en van mij mag die echt wel aangepakt worden! Zo zeker weet ik het niet, maar ik denk dat Kuipers daar ook wel de ballen voor heeft om het te doen.D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:22:
@Qu3st
Een keeper die tijdrekt en daarvoor geel krijgt komt toch wat vaker voor dan geel bij een inworp. En dan nog betwijfel ik sterk of veel scheidsrechters hem dan in die situatie ook de tweede kaart geven. Vaak gebruikt een scheidsrechter dan andere middelen.
Volgens mij had hij de ingooi ook gewoon aan Ajax kunnen geven? Ik meen dat ik dat nog wel eens heb gezien.
Ik snap best dat Ajax-fans zich stoorden aan het tijdrekken en voldoening haalden uit de kaart maar ben dan wel zo eerlijk om toe te geven dat het een zeldzame kaart was in die situatie en het daardoor niet raar is dat niet Ajax-fans de straf te zwaar vinden.
Een keeper die tijdrekt en daarvoor geel krijgt komt toch wat vaker voor dan geel bij een inworp. En dan nog betwijfel ik sterk of veel scheidsrechters hem dan in die situatie ook de tweede kaart geven. Vaak gebruikt een scheidsrechter dan andere middelen.
Volgens mij had hij de ingooi ook gewoon aan Ajax kunnen geven? Ik meen dat ik dat nog wel eens heb gezien.
Ik snap best dat Ajax-fans zich stoorden aan het tijdrekken en voldoening haalden uit de kaart maar ben dan wel zo eerlijk om toe te geven dat het een zeldzame kaart was in die situatie en het daardoor niet raar is dat niet Ajax-fans de straf te zwaar vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 29-09-2019 10:44 ]
@D-e-n hij krijgt dan ook geen geel voor de inworp, maar voor tijdrekken
andere middelen zijn daar niet voor, een verkeerde ingooi kan maar de tegenstander, een nog niet genomen ingooi niet 
En dat je het nog nooit gezien hebt komt wellicht omdat de gemiddelde speler met geel op zak niet zo oliedom Opzichtig lang gaat tijdrekken
Frappant dat de tijdrekker nog verdedigt wordt ook hier
spelbederf ten top en grootste ergernis van publiek.
En dat je het nog nooit gezien hebt komt wellicht omdat de gemiddelde speler met geel op zak niet zo oliedom Opzichtig lang gaat tijdrekken
Frappant dat de tijdrekker nog verdedigt wordt ook hier
[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 29-09-2019 10:53 ]
Ik heb niet de hele wedstrijd zitten kijken, maar het stond wel op. Voor zover ik weet heb ik geen Groningers bij de cornervlag zien kloten, of bij het minste of geringste op de grond liggen. Bij het bewuste moment zelf had de speler volgens mij nog geen 10 seconden de bal in zn hand, ik vond dat echt niet excessief ofzo. Moet je eens kijken als die Portugezen in Rotterdam spelen van de week, als het spelbeeld daar om vraagt zal er waarschijnlijk 10x erger tijdgerekt worden en als er al geel voor wordt gegeven dan zeker geen tweede.
Dit is er weer echt een in de categorie: "volgens het boekje kan je hem geven, maar geen scheidsrechter die dat normaalgezien doet, zeker niet in het nadeel van de topclub." Een mazzeltje.
Wat mij betreft is de verontwaardiging dat een tegenstander alles uit de kast haalt voor een puntje ook onterecht. Groningen gaat niet naar de Arena om het publiek te vermaken.
Dit is er weer echt een in de categorie: "volgens het boekje kan je hem geven, maar geen scheidsrechter die dat normaalgezien doet, zeker niet in het nadeel van de topclub." Een mazzeltje.
Wat mij betreft is de verontwaardiging dat een tegenstander alles uit de kast haalt voor een puntje ook onterecht. Groningen gaat niet naar de Arena om het publiek te vermaken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat komt zeker vaker voor inderdaad en of het een 2e gele kaart oplevert is ook zeker een grote vraagteken. Topclubs worden helaas wel vaak een handje boven het hoofd gehouden, maar als dit bij bijvoorbeeld Onana zijn gebeurd, dan moeten we toch eerder boos zijn op hem dan op de scheids? Spelbederf wordt aangepakt, maar half Nederland vergeet dat even, want het is Ajax.D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:42:
@Qu3st
Kuipers had de ingooi aan Ajax kunnen geven maar dat had het probleem niet verholpen, Groningen was dan zonder echte straf weg gekomen met het tijdrekken.
Oh zeldzaam was het zeker, ik heb het nog nooit gezien! En Kuipers had ook echt wel eerder iets mogen gaan doen aan dat eeuwig tijdrekken, maar het gejank nu op Kuipers is wel excessief. Niemand die die Warmerdam een domme oetlul noemt, en het lijkt er op dat men bijna zijn gedrag en die van zijn medespelers goed wil praten.
Dat kwam ook omdat Groningen alleen maar kon tijdrekken bij spelhervattingen, in de 2e helft kwamen ze niet eens meer in de buurt van Onana. Bij de ingooi werd wel langer dan 10 seconde gedaan over het nemen ervan hoor. Iemand hier had het nog terug gekeken hoe lang het precies duurde. Geen zin om het te zoeken voor je.ph4ge schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:52:
Ik heb niet de hele wedstrijd zitten kijken, maar het stond wel op. Voor zover ik weet heb ik geen Groningers bij de cornervlag zien kloten, of bij het minste of geringste op de grond liggen. Bij het bewuste moment zelf had de speler volgens mij nog geen 10 seconden de bal in zn hand, ik vond dat echt niet excessief ofzo. Moet je eens kijken als die Portugezen in Rotterdam spelen van de week, als het spelbeeld daar om vraagt zal er waarschijnlijk 10x erger tijdgerekt worden en als er al geel voor wordt gegeven dan zeker geen tweede.
En die Portugezen moeten ook gewoon aangepakt worden, dat die scheids het niet doet is niet de schuld van Kuipers he?!
[ Voor 31% gewijzigd door Qu3st op 29-09-2019 11:10 ]
Maar dit kon je wel concluderen:ph4ge schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:52:
Ik heb niet de hele wedstrijd zitten kijken, maar het stond wel op.
Ik vond ze vrij irritant. Bij elke aanraking gingen ze neer en bleven ze lang liggen. Niet voor niets waren er 3 minuten blessuretijd eind van de eerste helft en 5 na 90 minuten.Voor zover ik weet heb ik geen Groningers bij de cornervlag zien kloten, of bij het minste of geringste op de grond liggen.
Het tijdrekken wordt niet verdedigd. Het feit dat men de straf te zwaar vond wordt verdedigd. Een rode kaart is nogal een ingreep in een wedstrijd. Tijd bij wijze van spreken dubbel bijtellen is eerlijker wat dat betreft.Martinusz schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:51:
Frappant dat de tijdrekker nog verdedigt wordt ook hierspelbederf ten top en grootste ergernis van publiek.
Als supporter is dat irritant. Maar dat zegt verder weinig natuurlijk. Het gaat bij beslissingen niet om wat (in dit geval) de Ajax-supporter voelt.
Daar is dat bijtellen dan ook terecht voor.Bij elke aanraking gingen ze neer en bleven ze lang liggen. Niet voor niets waren er 3 minuten blessuretijd eind van de eerste helft en 5 na 90 minuten.
[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 29-09-2019 11:20 ]
Wat erg jammer is. Geef Onana maar een keer rood voor zijn zinloze tijdrekken in plaats van een simpele voetballende oplossing kiezen. Gebeurt je 1x en dan nooit meer anders ben je geen prof.D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:22:
Daar erger ik me vaak kapot aan. Schiet hij daarna de bal heel ver weg, verliezen ze kopduel en de tegenstander kan weer aanvallen. Zie ik niet gebeuren wanneer ze gewoon even een goede rondo op de mat leggen. In het beste geval heb je zo een counter mee en is het 'echt' op slot.
[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 29-09-2019 11:24 ]
Ik snap de ergernis over tijdrekken, ik heb er ook (en altijd, ongeacht wie het doet) een bloedhekel aan.ph4ge schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:52:
Maar als scheidsrechter trek je dan toch gewoon flink wat extra tijd bij? Simpel zat.
Deze tweede gele kaart hiervoor is iets dat nog nooit vertoond is, maar wat mij betreft, als dit wereldwijd beleid wordt, prima.
Maar nu was het een allereerste keer, en leek het wel heel erg op een presentje, niet voor niks kantelde de wedstrijd daarna. Gewoon een soort proefballonnetje van Kuipers.
Zo heb je als scheidsrechter gewoon veel te veel invloed op de uitslag.
Dus nogmaals (@Curva) ook ik heb echt een bloedhekel aan tijdrekken, het gaat mij nu om de plaats, tegen wie het gebeurt, door wie het gebeurt, het moment, de manier waarop, en het gevolg.
Dat kun je niet anders dan extreem saillant vinden, hoe terecht ook, de uitslag is hier duidelijk beïnvloed.
Wanneer dit elke week gebeurt, heeft niemand het er meer over, net als domme (tweede) gele kaarten voor shirtje uittrekken, etc.
Wij voelen toch allemaal wel aan dat dat nooit zal gebeuren?Typhone schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:23:
[...]
Wat erg jammer is. Geef Onana maar een keer rood voor zijn zinloze tijdrekken in plaats van een simpele voetballende oplossing kiezen. Gebeurt je 1x en dan nooit meer anders ben je geen prof.
Daar erger ik me vaak kapot aan. Schiet hij daarna de bal heel ver weg, verliezen ze kopduel en de tegenstander kan weer aanvallen. Zie ik niet gebeuren wanneer ze gewoon even een goede rondo op de mat leggen. In het beste geval heb je zo een counter mee en is het 'echt' op slot.
[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 29-09-2019 11:26 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het was dus niet de allereerste keer. Het is al een keer bij PSV-RKC gebeurd. Het moet geen reden zijn voor een scheids om geen gele kaart te geven omdat de speler al geel heeft.Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:23:
[...]
Deze tweede gele kaart hiervoor is iets dat nog nooit vertoond is, maar wat mij betreft, als dit wereldwijd beleid wordt, prima.
Maar nu was het een allereerste keer, en leek het wel heel erg op een presentje, niet voor niks kantelde de wedstrijd daarna. Gewoon een soort proefballonnetje van Kuipers.
En heeft dit zoveel invloed gehad? Het keerde de wedstrijd totaal niet, Ajax ging door met waar ze mee bezig waren, op zoek naar een doelpunt. Ik denk dat Padt nog steeds aan de grond genageld stond bij het schot van Martinez als Warmerdam er nog in had gestaan.
Ik denk dat hij in de CL wel eens risico heeft gelopen. Daar deed hij het met geel op zak en kreeg toen nog forse waarschuwingen. Uiteindelijk betaalden wij de maximale prijs door niet naar de finale te gaan in ultimo extremis. Of het gebeuren zal weet ik echter niet.Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:23:
[...]
[...]
Wij voelen toch allemaal wel aan dat dat nooit zal gebeuren?
De wedstrijd tegen Groningen kantelde inderdaad niet. Dat was en bleef éénrichtingsverkeer met als verschil dat de goal snel na de rode kaart viel maar niet uit een overtal situatie of gebrekkige communicatie in de defensie.
[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 29-09-2019 11:34 ]
Je vindt het nog steeds niet gewoon oliedom van een speler met geel op zak om zo opzichtig tijd te rekken, ondanks dat zowel scheidsrechter als de grensrechter hem daar tijdens zijn actie nogmaals voor waarschuwen?D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:15:
[...]
Het tijdrekken wordt niet verdedigd. Het feit dat men de straf te zwaar vond wordt verdedigd. Een rode kaart is nogal een ingreep in een wedstrijd. Tijd bij wijze van spreken dubbel bijtellen is eerlijker wat dat betreft.
Nee dat ligt echt aan de scheidsrechter die hem daar voor bestraft met terecht een gele kaart.
Edit: zuivere speeltijd is idd de oplossing, echter is dit er niet, dus zul je de huidige maatregelen moeten gebruiken. Dat is extra tijd en indien meerdere malen een gele kaart.
Edit2: zuivere speeltijd lost echter niet op dat je met tijdrekken een team uit de flow kan halen, dus gewoon zuivere speeltijd + geel dan maar
[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 29-09-2019 11:39 ]
Ik ben er eigenlijk niet voor als dit beleid wordt. Want het wekt willekeur in de hand. Want wanneer is het tijdrekken? Bij vijf seconden treuzelen? Bij tien seconden treuzelen? En dan heb je nog de spelsituatie. Vijf seconden treuzelen zonder een tegenstander in de buurt is anders dan vijf seconden treuzelen in een mêlee van spelers.Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:23:
[...]
maar wat mij betreft, als dit wereldwijd beleid wordt, prima.
Tijd bijtellen is nog steeds de meest eerlijke straf in mijn ogen. Of geef anders de bal maar aan de tegenstander. En eigenlijk zou er gewoon zuivere speeltijd moeten komen in het voetbal, zoals bij elke andere zichzelf serieus nemende sport. Ben je van alle gezeur af.
Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de rode kaart voor de doorgebroken speler: ook een straf die in totaal geen verhouding staat tot de overtreding. Je ontneemt een speler een kans, geef hem dan die kans terug in de vorm van bijvoorbeeld een strafschop. Ik ken ook hier geen enkele sport waarbij een team een hele pot met een man minder moet spelen vanwege een overtreding of het ontnemen van een kans.
Edit:
@Martinusz
Je blijft maar redeneren als fan die genoegdoening wil voor het feit dat de tegenstander treuzelt. Dat mag maar met een serieuze discussie over regels heeft dat geen moer te maken natuurlijk. Overigens heb ik niemand horen zeggen dat Groningen onterecht heeft verloren dus ik snap de weerstand ook niet zo.
[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 29-09-2019 11:38 ]
Net zo triest, inderdaad.Qu3st schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:30:
[...]
Het was dus niet de allereerste keer. Het is al een keer bij PSV-RKC gebeurd. Het moet geen reden zijn voor een scheids om geen gele kaart te geven omdat de speler al geel heeft.
Misschien dat het 'scorebordjournalistiek' is, omdat er direct daarna een doelpunt viel, maar zo heb je in elk geval de schijn tegen als scheidsrechter...En heeft dit zoveel invloed gehad? Het keerde de wedstrijd totaal niet, Ajax ging door met waar ze mee bezig waren, op zoek naar een doelpunt. Ik denk dat Padt nog steeds aan de grond genageld stond bij het schot van Martinez als Warmerdam er nog in had gestaan.
Wat @D-e-n zegt, en ik ook al betoogde: straf de ploeg die tijdrekt door tijd bij te trekken, of geef een vrije trap of anderszins de bal aan de tegenstander.
Maar wat is het een flutstraf als de scheids10 minuten bij telt en waarin de tegenstander dan nog 5 minuten gaat tijdrekken?Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:40:
[...]
Net zo triest, inderdaad.
[...]
Misschien dat het 'scorebordjournalistiek' is, omdat er direct daarna een doelpunt viel, maar zo heb je in elk geval de schijn tegen als scheidsrechter...
Wat @D-e-n zegt, en ik ook al betoogde: straf de ploeg die tijdrekt door tijd bij te trekken, of geef een vrije trap of anderszins de bal aan de tegenstander.
Regel nummer 1 voor het geven van een gele kaart is het vertonen van onsportief gedrag. Dat deed Warmerdam. Dat het zijn 2e is, is zijn eigen schuld had ie maar niet doelbewust tijd moeten rekken.
Daar zijn we hete volledig over eens, nogmaals.Qu3st schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:50:
[...]
Maar wat is het een flutstraf als de scheids10 minuten bij telt en waarin de tegenstander dan nog 5 minuten gaat tijdrekken?
Regel nummer 1 voor het geven van een gele kaart is het vertonen van onsportief gedrag. Dat deed Warmerdam. Dat het zijn 2e is, is zijn eigen schuld had ie maar niet doelbewust tijd moeten rekken.
Oliedom.
https://streamable.com/4zj1zQu3st schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:31:
Die beelden wil ik wel zien, dat zou geniaal zijn!
Het waren niet 2 Groningen spelers, en ik versta Kuipers niet, maar dit is volgens mij de laatste waarschuwing geweest van Kuipers:
65:16 gaat de bal uit
65:35 wordt hij eindelijk genomen (19 seconden)
65:39 maakt Mazraoui een overtreding
65:55 maakt Kuipers het gebaar: dit was de laatste keer
66:11 vrije trap eindelijk genomen
bijna een minuut niet gevoetbald overigens, maar dat terzijde.
Hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon oliedom om zo opzichtig tijd te rekken als je al geel hebt en je medespelers al meerdere keren gewaarschuwd zijn. Om je dan te verschuilen achter het "ik krijg hier toch geen tweede geel voor dus ik treuzel lekker verder" komt niet heel slim over.
Het is net zo dom als je shirt uittrekken nadat je al geel hebt. Dan is rood ook zwaar bestraft maar er is voor de scheids geen enkele reden om die tweede geel níet te geven.
Dat de tweede gele en dus kaart niet in verhouding staat met de overtreding ben ik het niet mee eens. Ik heb het niet bijgehouden maar weet zeker dat Groningen in de tweede helft langer dan 5 minuten tijd heeft gerekt, als er dan slechts 5 minuten blessuretijd bij komt is dat te weinig en 'wint' Groningen doordat Ajax door het tijdrekken effectief minder tijd krijgt om te proberen een goal te maken .
En hoe vaak valt er niet een goal in de laatste minuut van de blessuretijd of zelfs nog ná blessuretijd omdat er wat extra tijd bovenop geteld wordt vanwége tijdrekken? Iets waar PSV'ers en ook Ajacieden (Spurs iemand?) over mee kunnen praten.
Tijdrekken mag van mij vaker met geel bestraft worden zoals gisteren. En als we dan toch bezig zijn voeren we gelijk de 6 seconden regel voor de keeper weer in.
Het is net zo dom als je shirt uittrekken nadat je al geel hebt. Dan is rood ook zwaar bestraft maar er is voor de scheids geen enkele reden om die tweede geel níet te geven.
Dat de tweede gele en dus kaart niet in verhouding staat met de overtreding ben ik het niet mee eens. Ik heb het niet bijgehouden maar weet zeker dat Groningen in de tweede helft langer dan 5 minuten tijd heeft gerekt, als er dan slechts 5 minuten blessuretijd bij komt is dat te weinig en 'wint' Groningen doordat Ajax door het tijdrekken effectief minder tijd krijgt om te proberen een goal te maken .
En hoe vaak valt er niet een goal in de laatste minuut van de blessuretijd of zelfs nog ná blessuretijd omdat er wat extra tijd bovenop geteld wordt vanwége tijdrekken? Iets waar PSV'ers en ook Ajacieden (Spurs iemand?) over mee kunnen praten.
Tijdrekken mag van mij vaker met geel bestraft worden zoals gisteren. En als we dan toch bezig zijn voeren we gelijk de 6 seconden regel voor de keeper weer in.
Ik hoop ook oprecht dat tegen spelbederf strenger opgetreden gaat worden. Ik erger me als Ajax fan echt groen en geel aan Onana's gedrag en hij heeft wat mij betreft ook aandeel (een zeer negatieve zin) in de gemiste CL finale van vorig jaar. Daar wordt je sportief afgestraft, maar helaas is dat vaak niet het geval en loont het dit soort fratsen uit te halen. Zo lang spelers zich niet gaan realiseren dat je zelfs hiervoor je 2e gele kaart kan pakken veranderd er niet veel.
Gewoon 35 minuten vaste speeltijd, geen tijdrek meuk meer, geen gare blessuretijd dat soms veel te veel is als je naar de wedstrijd kijkt of andersom.Chefbierrr schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:25:
Ik hoop ook oprecht dat tegen spelbederf strenger opgetreden gaat worden. Ik erger me als Ajax fan echt groen en geel aan Onana's gedrag en hij heeft wat mij betreft ook aandeel (een zeer negatieve zin) in de gemiste CL finale van vorig jaar. Daar wordt je sportief afgestraft, maar helaas is dat vaak niet het geval en loont het dit soort fratsen uit te halen. Zo lang spelers zich niet gaan realiseren dat je zelfs hiervoor je 2e gele kaart kan pakken veranderd er niet veel.
Volgens stellen meerdere oud voetballers dit (effectieve speeltijd.) ook voor bij de FIFA (waaronder van Basten volgens mij?), maar die zijn niet zo happig op progressie.krissie100 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:33:
[...]
Gewoon 35 minuten vaste speeltijd, geen tijdrek meuk meer, geen gare blessuretijd dat soms veel te veel is als je naar de wedstrijd kijkt of andersom.
FIFA denkt alleen maar aan geld.Vandaar dat ze ook steeds nieuwe toernooien verzinnen, kan hun de belasting van de spelers schelen joh. In dit geval: 45 minuten verkoopt beter, want dan weet een tv-station precies hoeveel reclame het kan verkopen en wat daarvan de uitzendtijden zijn. Bij absolute speeltijd kan een helft soms best uitlopen tot een uur. Een heel uur waarin geen reclame kan worden uitgezonden. The horrorChefbierrr schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:37:
[...]
Volgens stellen meerdere oud voetballers dit (effectieve speeltijd.) ook voor bij de FIFA (waaronder van Basten volgens mij?), maar die zijn niet zo happig op progressie.
Ik hoor geen enkel geluid? Maar zijn bewegingen zijn wel duidelijk.P.O. Box schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:17:
[...]
[Streamable: Video_2019-09-29_121414]
https://streamable.com/4zj1z
Het waren niet 2 Groningen spelers, en ik versta Kuipers niet, maar dit is volgens mij de laatste waarschuwing geweest van Kuipers:
Ook met een minder zware straf blijft de willekeur aanwezig, daar ontkom je niet aan. Ik ben er wel voorstander van om inderdaad gewoon een vrije bal of inworp tegen te geven. En dat dan zeer laagdrempelig zodat elke schijn van tijdrekken meteen afgestraft wordt.D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:35:
Ik ben er eigenlijk niet voor als dit beleid wordt. Want het wekt willekeur in de hand. Want wanneer is het tijdrekken? Bij vijf seconden treuzelen? Bij tien seconden treuzelen? En dan heb je nog de spelsituatie. Vijf seconden treuzelen zonder een tegenstander in de buurt is anders dan vijf seconden treuzelen in een mêlee van spelers.
Tijd bijtellen is nog steeds de meest eerlijke straf in mijn ogen. Of geef anders de bal maar aan de tegenstander.
Er zijn een hoop manieren in voetbal die je kunt inzetten om een beter tegenstander dwars te zitten en ik kan waarderen, tijdrekken is daar geen van.
Helaas niet, want met het Frank de Boer voetbal kan je ook net doen alsof je aanvalt en 90 minuten rijd rekken.En eigenlijk zou er gewoon zuivere speeltijd moeten komen in het voetbal, zoals bij elke andere zichzelf serieus nemende sport. Ben je van alle gezeur af.
Veel sporten met zuivere speeltijd hebben toch zaken om de teams aan te sporen mee te blijven doen. Denk aan de schotklok bij basketbal of tijdspel bij handbal.
Als eerste stap zou ik het bij voetbal zeker toejuichen, ik zie een hoop voordelen.
Los van Groningen, want ik heb de wedstrijd niet gezien:ph4ge schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:52:
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Dat je niet als een blinde gaat aanvallen en je jezelf zo naar de slachtbank laat leiden kan ik volledig in komen. Je komt echter wel om een voetbalwedstrijd te spelen en ik verwacht dan ook dat je aan het spelletje mee doet. Met 11 man in een strafschopgebied en alleen maar tijdrekken valt niet onder mijn definitie van mee doen aan het spelletje.
Als de verschillen dermate groot zijn dat een club alleen nog maar op 0-0 wil spelen dan moeten we de competitie maar herzien, die kan dan wel wat kleiner.
Het geeft zeker voldoening als een tijdrekker straf krijgt, maar ik heb niet de illusie dat dit nodig was om de wedstrijd te winnen.D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:42:
@Qu3st
De straf was geel, dat vind ik niet te zwaar. Ik snap ook wel dat omdat het een tweede gele kaart was en kort erna de 1-0 het wel erg zwaar aan voelt. Maar geef dan ook toe dat het deels door de samenloop van omstandigheden komt en van perceptie afhankelijk.
Tja feitelijk heb je gelijk, maar in de praktijk komt het toch wel heel vaak voor dat iemand met geel iets meer ruimte krijgt dan iemand die hem nog niet heeft. Strikt genomen niet eerlijk maar soms ook wel weer te begrijpen.ephymerous schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:16:
Net zoals de optelsom officieel niet bestaat maar als iemand drie keer nét aan de goede keer van het randje zit krijgt hij vaak evengoed een keer geel ook al was de actie op zichzelf weer nét geen geel waard. Volgens het boekje mag dat ook niet, maar in de praktijk voelt dat vaak wel zo eerlijk.
Waar ik met name simpel van word is dat zo'n knakker op allerlei mogelijke manieren gewaarschuwd is behalve met geel. Ze maken in feite gewoon gebruik van het principe dat een scheids meestal geen tweede geel geeft voor tijdrekken. Grote kans dat Kuipers het juist daarom gedaan heeft. Omdat hij het gevoel kreeg dat Warmerdam zich onaantastbaar waande op dat vlak. Scheidsrechters moet je ook niet uitdagen hè? Meestal hebben ze thuis niets te vertellen dus op het veld ben je de sjaak.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 29-09-2019 12:54 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan Daar komt dan nog bij dat de ene gele kaart de andere niet is.
De ene is eigenlijk eerder 'groen' (à la hockey) wegens spelbederf, andere voor een (zware) fysieke overtreding die bijv. een doelpoging ontneemt, weer andere 'diep-oranje' (à la Berghuis).
Dan is de tweede gele in dit geval echt heel zwaar bestraft, en komt een andere erg goed weg, zelfs met VAR.
Dat blijft gewoon enorm schuren, en je houdt er steeds vaker een soort kater van ongenoegen aan over.
Maar ja, het voetbal (lees: FIFA) wil niet progressief zijn, en wil niet leren...
De ene is eigenlijk eerder 'groen' (à la hockey) wegens spelbederf, andere voor een (zware) fysieke overtreding die bijv. een doelpoging ontneemt, weer andere 'diep-oranje' (à la Berghuis).
Dan is de tweede gele in dit geval echt heel zwaar bestraft, en komt een andere erg goed weg, zelfs met VAR.
Dat blijft gewoon enorm schuren, en je houdt er steeds vaker een soort kater van ongenoegen aan over.
Maar ja, het voetbal (lees: FIFA) wil niet progressief zijn, en wil niet leren...
Diep oranje? Je bedoeld donkerrood?Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:58:
weer andere 'diep-oranje' (à la Berghuis).
Oranje betekent direct schorsing neem ik aan, nieuwe kleur. 
Daarom ook tijdstraffen of extra kaarten introduceren of iets dergelijks. Veel sporten ondersteunen meer straffen dan alleen geel en rood en dat werkt eigenlijk wel zo prettig. Een officiële waarschuwing voor waar de grens ligt en ga je dan door dan krijg je gewoon serieuze straffen.Ramzzz schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:58:
@Gonadan Daar komt dan nog bij dat de ene gele kaart de andere niet is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wow, als je dit zo ziet + het feit dat Padt zelf z'n schoen uittrapte dan geloof ik de lezing van Kuipers wel dat Warmerdam 5x gewaarschuwd werd door de grensrechter en niet de uitleg van Groningers. Dit was gewoon een tactische beslissing om te gaan tijdrekken. Mooi dat het afgestraft isP.O. Box schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:17:
[...]
https://streamable.com/4zj1z
Gaat PEC tegen PSV vanmiddag de punten thuis houden? De afgelopen twee seizoenen won PSV geheel onterecht in de laatste minuten. Hup PEC (ik verwacht dat PSV zakelijk wint)
XXXVI
Een krappe 1-2 voor PSV.
*gebaseerd op gevoel, verder niks
*gebaseerd op gevoel, verder niks
Het begon ermee dat het echte gras op was. Toen was het fatsoenlijke kunstgras op. En toen werd het dit. Wat een veldQu3st schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:41:
De groene verf was op bij de Praxis in Zwolle denk ik
Het was geen rode kaart, hij krijgt geel... Of dat z'n 1e, z'n 2e of z'n 85e is maakt geen zak uit en mag ook zeker geen deel uit maken van de beoordeling of iets geel is of niet. Dat dat vaak wel gebeurt (net als 1e minuut geel geven maar zelden gebeurt) is net zo irritant als Nijhuis die z'n eigen regels verzint over wat wel of geen overtreding is.D-e-n schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:15:
[...]
Het tijdrekken wordt niet verdedigd. Het feit dat men de straf te zwaar vond wordt verdedigd. Een rode kaart is nogal een ingreep in een wedstrijd. Tijd bij wijze van spreken dubbel bijtellen is eerlijker wat dat betreft.
Als Kuipers na de wedstrijd vertelt dat ie vanaf de 17e minuut al waarschuwde dan is het enige waar vraagtekens bij gezet kan worden waarom ie niet al veel eerder een keer geel gaf.
En zeker in het geval van Kuipers (en bv Nijhuis) zou ik echt niet bang zijn dat ze een kaart niet "durven" te geven aan een topclub
Zou wat jou betreft misschien niet moeten uitmaken, maar dat doet het meestal wel. Scheidsrechters geven zo vaak een waarschuwing voor overtredingen als het om een potentieel 2e gele kaart gaat, terwijl spelers die nog niet geboekt zijn gewoon geel krijgen. Of dat goed is of niet? Ik denk persoonlijk dat het in veel gevallen wel ok is, zolang het consequent is.toolkist schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:21:
[...]
Het was geen rode kaart, hij krijgt geel... Of dat z'n 1e, z'n 2e of z'n 85e is maakt geen zak uit en mag ook zeker geen deel uit maken van de beoordeling of iets geel is of niet. Dat dat vaak wel gebeurt (net als 1e minuut geel geven maar zelden gebeurt) is net zo irritant als Nijhuis die z'n eigen regels verzint over wat wel of geen overtreding is.
Als Kuipers na de wedstrijd vertelt dat ie vanaf de 17e minuut al waarschuwde dan is het enige waar vraagtekens bij gezet kan worden waarom ie niet al veel eerder een keer geel gaf.
En zeker in het geval van Kuipers (en bv Nijhuis) zou ik echt niet bang zijn dat ze een kaart niet "durven" te geven aan een topclub
Wat betreft kaarten geven aan topclubs of niet, feit is dat topclubs gewoon veel meer beslissingen mee krijgen dan 'de kleintjes'. Ik denk persoonlijk niet dat Kuipers daarin een uitzondering is, maar ik heb geen idee. Zou wat te veel tijd kosten om al zijn wedstrijden met topclubs terug te gaan kijken.
Het is een feit in de eerste zin, jij denkt (persoonlijk) dat Kuipers niet daarin een uitzondering is maar hebt ook geen idee in de tweede zin, en in de derde zin kost het teveel tijd om alles terug te gaan kijken ...Snowdog schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:30:
[...]Wat betreft kaarten geven aan topclubs of niet, feit is dat topclubs gewoon veel meer beslissingen mee krijgen dan 'de kleintjes'. Ik denk persoonlijk niet dat Kuipers daarin een uitzondering is, maar ik heb geen idee. Zou wat te veel tijd kosten om al zijn wedstrijden met topclubs terug te gaan kijken.
Wat is het nou?
Het eerste is een algemeen feit, heeft verder niks met Kuipers te maken. Duidelijk is dat scheidsrechters over het algemeen de topclubs bevoordelen. Of Kuipers dat ook doet weet ik niet, maar ik heb geen zin om al zijn wedstrijden terug te kijken. Zo moeilijk is het toch niet?OPSLAGHOND schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:34:
[...]
Het is een feit in de eerste zin, jij denkt (persoonlijk) dat Kuipers niet daarin een uitzondering is maar hebt ook geen idee in de tweede zin, en in de derde zin kost het teveel tijd om alles terug te gaan kijken ...
Wat is het nou?
Ik hoop echt dat ze kunstgras z.s.m. verbieden in het profvoetbal.. Als je geen echt grasveld kan betalen dan ga je maar bij de amateurs spelen..Niku schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:04:
[...]
Het begon ermee dat het echte gras op was. Toen was het fatsoenlijke kunstgras op. En toen werd het dit. Wat een veld
En dat is dus het probleem, de keren dat men daar wel rekening mee houdt. Er staat volgens mij bijvoorbeeld nergens in de regels dat een harde overtreding in de 1e minuut geen geel hoeft te zijn.Snowdog schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:30:
[...]
Zou wat jou betreft misschien niet moeten uitmaken, maar dat doet het meestal wel.
Consequent handelen binnen de wedstrijd, over wedstrijden heen en ongeacht welke clubs zou zo enorm veel gezeik en onbegrip wegnemen.
Volgens mij kan Zwolle trouwens nog 20 uur doorspelen en gaan ze niet scoren...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.