LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Zonet 12.0.5 QFKEUXM aangeboden gekregendaffie82 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:34:
Ik zit nog steeds op 12.0.4, QFKEUXM , security patch januari 2021 trouwens...
Een nieuwere versie is er niet. Ook niet via Downmi app.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Ben wel benieuwd naar andere gebruikers hoe de staat van hun accu is.
Wat mij betreft kan de mijne nog wel even mee. Ik laad hem dagelijks op tot zo'n 80 a 90% en kom daar doorgaans de dag prima mee door.
Hier 70% na 1,5 jaarBugs3 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:00:
Ik gebruik de app AccuBattery en die geeft aan dat mijn accu nog 91% capaciteit heeft. Mijn Mi 9T heb ik nu bijna 2 jaar.
Wat mij betreft kan de mijne nog wel even mee. Ik laad hem dagelijks op tot zo'n 80 a 90% en kom daar doorgaans de dag prima mee door.
Opladen tot max 90% levert echt wat op en zo ook bij jou.Bugs3 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:00:
Ik gebruik de app AccuBattery en die geeft aan dat mijn accu nog 91% capaciteit heeft. Mijn Mi 9T heb ik nu bijna 2 jaar.
Feit is dat de accu minder heet wordt en minder uitzet vergeleken bij laden tot 100% en dat komt de levensduur ten goede.
Heb ik niet zelf verzonnen maar daar is genoeg wetenschappelijke literatuur over te raadplegen op het web.
Ik doe het al jaren en ervaar ook nauwelijks teruggang in beschikbare gebruiksduur.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Oei dat is een serieus verschil. Hoe is dat in gebruik? Moet je meerdere keren per dag opladen?
Ja dat blijkt.snah001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:00:
[...]
Opladen tot max 90% levert echt wat op en zo ook bij jou.
Feit is dat de accu minder heet wordt en minder uitzet vergeleken bij laden tot 100% en dat komt de levensduur ten goede.
Heb ik niet zelf verzonnen maar daar is genoeg wetenschappelijke literatuur over te raadplegen op het web.
Ik doe het al jaren en ervaar ook nauwelijks teruggang in beschikbare gebruiksduur.
Sinds kort gebruik ik Android Auto en sluit ik m'n telefoon in de auto aan met een kabel. Gevolg is dat de telefoon gaat laden tot 100% en daar ben ik niet blij mee.
Zelf laad ik ook zo goed als altijd met oude, trage laders, of hij hangt aan de PC. Dan wordt de boel zelfs helemaal niet heet.
Gemiddeld zit de batterij hier tussen de 30 en 70%.
Maar soms, als ik bijvoorbeeld binnenkort weg moet of zo, hangt 'ie aan de meegeleverde hoge-Watt-lader.
Dan is het vast 100% want vergeten en gaat zo snel, en inderdaad, dan is de boel gewoon veel warmer.
@Bugs3
Tot 100% is op zich niet eens zo'n gigantisch probleem als het langzaam gaat, zoals in de auto bijvoorbeeld.
Wel wil je dit waarschijnlijk niet altijd doen.
Echter, de software geeft misschien wel 0% en 100% aan, maar dat is het echt niet.
Dat is allang netjes geprgrammeerd.
En, bovendien, de laatste x% gaat sowieso veel langzamer, zelfs met een 3KW lader.
En dan, als laatste, tegen de tijd dat de batterij echt hopeloos is, heeft menigeen allang een nieuwe phone gekocht. Dat zit bij de fabrikanten vast ook in de statistieken.
Ik vind het leuk om te zien hoe lang de batterij het uithoudt en ik was er zelfs geobsedeerd door jaren geleden. Inmiddels maak ik me er minder druk om. Maar 2 dagen kom ik graag wel door en dat lukt vooralsnog prima met de bijna 2 jaar oude K20 Pro.
Edit:
Vriendin heeft trouwens een Redmi Note 9 Pro, en die komt met een nog hoger wattage lader.
Als ik de K20 Pro daar aan hang, dan laadt deze met "TURBO CHARGE!" in plaats van de normale "Quick Charge". Was verrast om dat te zien.
[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 30-04-2021 14:04 ]
Eat the bugs, live in a pod
Daar ben ik mij bewust van, maar hoe doe ik dit? Ik heb thuis enkel quickchargers (3 stuks) en in de auto ook. Want AccuBattery kan alleen een alarm geven, en snachts wil ik niet gewekt worden. Ik laad de telefoon ook bijna nooit snachts op, maar tijdens meetings oid kan ik niet altijd een alarm af laten gaan, laat staan dat ik het vergeet.snah001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:00:
[...]
De accuduur was voorheen 2-3 dagen, nu met 70% is het 1-2 dagen. De telefoon is nu echter vervangen door een PocoF3 maar staat wel aan. Met alleen WiFi gebruik staat de telefoon na 2 dagen standby op 60%
Dat is toch gewoon de 27 of 30 Watt lader die je altijd los moest kopen voor de 9T/K20 modellenHMC schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:01:
Edit:
Vriendin heeft trouwens een Redmi Note 9 Pro, en die komt met een nog hoger wattage lader.
Als ik de K20 Pro daar aan hang, dan laadt deze met "TURBO CHARGE!" in plaats van de normale "Quick Charge". Was verrast om dat te zien.
Jij hebt dan waarschijnlijk gewoon een 18 Watt Quick Charge 3.0 lader
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
There's an app for that!Lightning89 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:30:
Hoe doe je dat dan? Hoe zorg je er voor dat je telefoon stopt bij 80/90%?
Als je je toestel hebt geroot kan er geloof ik nog wat meer.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Die heb ik (pro) zelfs, maar geeft enkel een alarm? Dan moet ik em dus rootenPaT schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:52:
[...]
There's an app for that!
Als je je toestel hebt geroot kan er geloof ik nog wat meer.
O.a. de app ACCA kan dat i.s.m. een Magisk module specifiek daarvoor.
Werkt prima hier en bij mij stopt hij bij 90% en kan pas weer starten met opladen bij 85%, laatste om continue aan/uit van laadproces te verhinderen.
Vergeet niet dat als je unlocked, jouw toestel geheel naar fabrieksinstellingen gereset wordt dus wel ff een backup maken van je zaken.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik doe het ook niet hoor en mijn batterij doet het nog steeds relatief goed voor een toestel dat sinds Januari 2017 in gebruik is!daffie82 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:31:
Met mijn vorige telefoon deed ik altijd maar tot 80% laden. Maar daar ben ik nu van afgestapt en ik vind het prima. Dat de batterij rapper verslijt? Dat zal best, maar dat is mij geen 20% (of 10%) minder opladen waard.
Maar als anderen denken dat het veel voor ze zal uitmaken : Waarom ook niet!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Laten we het er op houden dat het eigenlijk niet je leven moet domineren, die "wellbeing" van je batterij.
Maar het is wel zo handig als je 'em van de lader aftrekt als je je het kan herinneren.
Zo niet, lekker belangijk.
Er zijn "regeltjes", de meeste van ons kennen ze, maar laat maar gaan, dat gaat wel goed.
:strip_exif()/f/image/CcBzsWyTm3rOOAzKT4KSGSZs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door init op 03-05-2021 12:15 ]
Same. Ik heb de telefoon nu zeker 1,5 jaar en gebruik hem tussen 15 en 80% en de batterij is nog subliem. Kan er makkelijk de dag mee doorkomen (09:00 's ochtends 80% en rond de 30% als ik om 18:00 thuis kom met circa 2,5-3 uur schermtijd)snah001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:00:
[...]
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Het was me nog niet opgevallen maar inderdaad, een paar dagen geleden de update naar 12.0.5 gedaan en mijn System apps updater gaf ook jou 'Couldn't get info' foutmelding.init schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:14:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update hun system apps ook niet meer kunnen updaten? Refreshen of rebooten verhelpt het in ieder geval niet.[Afbeelding]
Nu direct echter nog een keer geprobeerd en nu heeft hij wel alles wel gewoon bijgwerkt
Momenteel is mijn enige manier om system apps te updaten via de notificatie die je ervan krijgt. Via het settings menu kan ik eindeloos blijven refreshen. Auto update zou hiervoor ook een fix zijn, maar ik heb graag wat weet van wat de updates inhouden alvorens ik ze installeer.joppybt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Het was me nog niet opgevallen maar inderdaad, een paar dagen geleden de update naar 12.0.5 gedaan en mijn System apps updater gaf ook jou 'Couldn't get info' foutmelding.
Nu direct echter nog een keer geprobeerd en nu heeft hij wel alles wel gewoon bijgwerkt
Bij mij staan er nog 5 apps om te updaten. 1x refreshen kreeg ik de melding ook, maar weer 2x refreshen staan de updates er weer.init schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:14:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update hun system apps ook niet meer kunnen updaten? Refreshen of rebooten verhelpt het in ieder geval niet.[Afbeelding]
Zit ook op 12.0.5joppybt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Het was me nog niet opgevallen maar inderdaad, een paar dagen geleden de update naar 12.0.5 gedaan en mijn System apps updater gaf ook jou 'Couldn't get info' foutmelding.
hier geen problemen met de System apps updater. Net nog een update gehad van "Beveiliging".
ik merk wel dat hij opeens "Muziek" heeft geinstalleerd, terwijl ik dit disabled had via adb tools.
( Mi9T pro) al is uit gebracht op de EU versie. Ik heb de global ROM en zit nog op 12.0.4. Wordt deze ROM nog wel verder ondersteunt. Is het misschien verstandiger om te switchen na de EU versie. Zit je wel met het unlock probleem!
Ik heb ook de Global ROM, zie handtekening, en heb een tijdje terug 12.0.5 kunnen downloaden. Ondersteund wordt het wel, maar rolt gefaseerd uit.John J. schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:27:
Ik lees hier dat de update van 12.0.5
( Mi9T pro) al is uit gebracht op de EU versie. Ik heb de global ROM en zit nog op 12.0.4. Wordt deze ROM nog wel verder ondersteunt. Is het misschien verstandiger om te switchen na de EU versie. Zit je wel met het unlock probleem!
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Hier de download link naar de OTA voor de 9T Pro en die file moet je in de root van de SD card zetten en daarna, via die 3-puntjes rechts boven in het update scherm, kun je de OTA naar V12.0.5.0 starten;
https://bigota.d.miui.com...KMIXM-ef8833aa7a-10.0.zip
[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 12-05-2021 09:28 ]
Nogmaals bedankt.
Ik neem aan dat het een hardware probleem is, maar ben van plan toch even een factory reset te proberen, just in case. Het alternatief zou een screen replacement zijn, maar ja, dat doe ik liever niet zelf gezien de lijm etc, en kosten voor laten doen zijn ook niet mis.
Iemand dit eerder gezien? Zie: YouTube: TouchCIT Mi 9t Pro
Tips?
Met schoonblazen krijg je niet alle pulp eruit. Ik gebruik daarvoor plastic tandenstokers van de action. Klein eindje afknippen zodat het plastic de juiste stijfheid heeft en je blijft graven met resultaat..Stefangrp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:38:
Sinds kort weigert mijn telefoon nog te snelladen. Diverse kabels en blokjes geprobeerd (die het voorheen wel deden), hard in de connector geblazen. Heeft allemaal niet geholpen.
Tips?
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
Houten tandenstoker mag ook, iets scherper maken met mesje zodat deze er goed diep in gaat. Zo lang het maar geen stroom geleid. Paperclip dus niet niet gebruiken ;-)LucienS schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Met schoonblazen krijg je niet alle pulp eruit. Ik gebruik daarvoor plastic tandenstokers van de action. Klein eindje afknippen zodat het plastic de juiste stijfheid heeft en je blijft graven met resultaat..
Wd40 electronic contact cleaner heb ik gebruikt voor alle viezigheid schoon te maken. Ik had een slechte connectie van de proximity sensor. Maar na plaasting opnieuw niet goed. Pas na schoon maken van de contacten met wd40 contact cleaner en dan met perslucht (kan je ook in action kopen) is het geluktStefangrp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:38:
Sinds kort weigert mijn telefoon nog te snelladen. Diverse kabels en blokjes geprobeerd (die het voorheen wel deden), hard in de connector geblazen. Heeft allemaal niet geholpen.
Tips?
Dus die wd40 lost vuil op van electronische componenten en is veilig want het is niet stroom geleidend en droogt snel op. Het komt ook op plaatsen waar je niet aan kan met een stokje.
[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 20-05-2021 12:16 ]
Iemand goede ervaringen met zelf maken of een shop?
Had een reparatie shop gebeld en die konden alleen aan het scherm met zwarte rand komen(heb de blauwe versie mi9t)...scherm wordt schijnbaar niet veel meer gemaakt. Kosten €160
Voor nu zie ik het alleen als ik de telefoon schuin hou en alles reageert nog prima.
Ik heb begin dit jaar zelf mijn scherm vervangen (+behuizing) en dit werkt nog steeds goed. Uitstekend amoled scherm en werkende vingerafdruk sensor.Meivogeltje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:01:
Damn.....voor het eerst is bij mij nu het scherm van een telefoon gebarsten. Viel denk ik net op een zwakke plek. Was al vaker gevallen en deze keer was het niet eens van hoog of hard.
Iemand goede ervaringen met zelf maken of een shop?
Had een reparatie shop gebeld en die konden alleen aan het scherm met zwarte rand komen(heb de blauwe versie mi9t)...scherm wordt schijnbaar niet veel meer gemaakt. Kosten €160
Voor nu zie ik het alleen als ik de telefoon schuin hou en alles reageert nog prima.
Lees mijn ervaring +tutorials hier
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Ik raad ook de aliexpress verkoper aan die ik daar vermeld.
Top! Was de prijs toen hetzelfde? Is nu toch ook €115Cowboy_Henk schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Ik heb begin dit jaar zelf mijn scherm vervangen (+behuizing) en dit werkt nog steeds goed. Uitstekend amoled scherm en werkende vingerafdruk sensor.
Lees mijn ervaring +tutorials hier
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Ik raad ook de aliexpress verkoper aan die ik daar vermeld.
Ja de prijs is hetzelfde gebleven, ik had scherm +and rode frameMeivogeltje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:51:
[...]
Top! Was de prijs toen hetzelfde? Is nu toch ook €115
Sinds een tijd werkt Google Lens niet meer. Ik heb me suf gegoogled en ik kom er niet uit. Ik heb de Google Camera ook gedownload, maar ook hier werkt Google Lens niet op. Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe het wel werkend te krijgen?
9TPro/Miui 12.0.5 Stabiel/Android 10 QkQ1enzovoorts
Google lens is bij mij een knop in de camera app zelf, bovenin 2e van rechts.ragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:44:
Beste allemaal,
Sinds een tijd werkt Google Lens niet meer. Ik heb me suf gegoogled en ik kom er niet uit. Ik heb de Google Camera ook gedownload, maar ook hier werkt Google Lens niet op. Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe het wel werkend te krijgen?
9TPro/Miui 12.0.5 Stabiel/Android 10 QkQ1enzovoorts
Dank voor je antwoord. Bij mij zit de knop er ook, alleen gebeurt er niets als ik erop druk.hansgrave schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Google lens is bij mij een knop in de camera app zelf, bovenin 2e van rechts.
Mijn Google Lens kapte er een tijdje geleden ook mee. (Redmi K20 Pro).ragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Dank voor je antwoord. Bij mij zit de knop er ook, alleen gebeurt er niets als ik erop druk.
Bleek dat de Google app (die je daar helaas, maar begrijpelijk, ook voor moet hebben) ook een update nodig had.
Na beide een update te hebben gegeven, deed de zooi het nog niet.
Ik heb ze er toen beide afgegooid en opnieuw erop gezet.
Dat bleek te helpen.
Werkt nu al weer een tijdje goed, zelfs als Google app en/of Lens een update er doorheen drukt.
Dus ik zou aanraden de Google Lens app te refreshen, dus gegevens en cache wissen en zien of er een update is op play store.
[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 22-05-2021 15:24 ]
Ik neem normaal gewoon foto's en ga dan in de Lens app naar m'n Gallery.
De Lens-app heb ik ook (verwijderd, geüpdate, toestemmingen gegeven/ingetrokken enz), maar die opent niet. Hij crasht direct (soort van flits te zien). Ook in de gallery werkt de lens-functie niet.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:23:
Bij mij zit Google lens ook in de camera app maar het is ook een aparte app, Google lens app. Als ik op de link in de camera app druk opent deze gewoon de Google Lens app.
Dus ik zou aanraden de Google Lens app te refreshen, dus gegevens en cache wissen en zien of er een update is op play store.
De Google-app zelf kan ik niet verwijderen en/of updaten. Het blijft vooralsnog een raadsel...
Misschien dan ook eens de camera app gegevens verwijderen refreshen want uiteraard is lens daar van afhankelijkragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:45:
[...]
De Lens-app heb ik ook (verwijderd, geüpdate, toestemmingen gegeven/ingetrokken enz), maar die opent niet. Hij crasht direct (soort van flits te zien). Ook in de gallery werkt de lens-functie niet.
De Google-app zelf kan ik niet verwijderen en/of updaten. Het blijft vooralsnog een raadsel...
Is dat omdat die er vanaf het begin opstond?ragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:45:
[...]
Is dat een verschil tussen (Europese) Mi 9T Pro en Chinese K20 Pro?
Dat is wel jammer dan.
Kan je voor de Google app niet gewoon alles wissen? (Cache/updates, etc.)
Dan die updaten, en dan Lens er weer op.
Lens zal sowieso verwijderd moeten worden, heb ik het idee.
Dat was de truc! Heb Google toch weten te verwijderen, Lens ook verwijderd, en de camera gestart. Lens-symbooltje aangeklikt en Lens opende in de camera-app zelf. Dank je wel!HMC schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:48:
[...]
Kan je voor de Google app niet gewoon alles wissen? (Cache/updates, etc.)
Dan die updaten, en dan Lens er weer op.
Telefoon lijkt wel te reageren als je die aansluit op een computer voor bestandsoverdracht...tenminste...er komt een geluid dat er een usb apparaat aangesloten wordt en het lampje gaat branden.
Opladen doet ie ook lijkt het...lampje gaat dan gelijk branden van opladen.
iemand nog tips?
Heb je het scherm besteld van die shop dat ik heb aangeraden? Heeft de verkoper niet op voorhand een filmpje gestuurd dat die het scherm testte? Bij mij wel alleszins.Meivogeltje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:28:
hmm..heb het scherm proberen te vervangen van de mi 9t....krijg geen beeld. Ook niet op mn oude scherm.
Telefoon lijkt wel te reageren als je die aansluit op een computer voor bestandsoverdracht...tenminste...er komt een geluid dat er een usb apparaat aangesloten wordt en het lampje gaat branden.
Opladen doet ie ook lijkt het...lampje gaat dan gelijk branden van opladen.
iemand nog tips?
Check alle connecties nog eens. En maak de connecties schoon met Wd40 Electric contact cleaner en lucht spuitbus. Ik heb ook mijn 9t pro paar keer terug moeten heropenen omdat mijn proximity sensor niet werkte of de camera toen ik bij mij het scherm verving.
Voor de rest weet ik het niet.
Je kan ook raad vragen op xda ofzo.
Ook op het oude scherm heb ik geen beeld meer...althans...Zie nu alleen nog bij aanzetten een vol scherm alsof je analoge tv geen zender heeft.Cowboy_Henk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:23:
[...]
Heb je het scherm besteld van die shop dat ik heb aangeraden? Heeft de verkoper niet op voorhand een filmpje gestuurd dat die het scherm testte? Bij mij wel alleszins.
Check alle connecties nog eens. En maak de connecties schoon met Wd40 Electric contact cleaner en lucht spuitbus. Ik heb ook mijn 9t pro paar keer terug moeten heropenen omdat mijn proximity sensor niet werkte of de camera toen ik bij mij het scherm verving.
Voor de rest weet ik het niet.
Je kan ook raad vragen op xda ofzo.
Verwacht iets met de flex cable van de display
Zal beginnen met schoonmaken.
/f/image/0khwqEqxBB0XYsztKZUFXXb1.png?f=fotoalbum_large)
Helaas...niet geholpen
Edit 2: naar repairshop geweest...nieuwe scherm leek niet te pakken en het 1ste scherm kreeg hij ook niet aan de praat. Ene kapot, toen weer (ook)andere kapot.... Geen elektro map aanwezig...onderdelen moeilijk moeilijk. Dus einde verhaal.
Was al m'n data dus kwijt....opeens hoor ik thuis later die dag het alarm van m'n telefoon afgaan, dus toch maar weer wat dingen geprobeerd. Na een uurtje allerlei recovery apps te proberen die niet werken gaf m'n scherm een soort van beeld..kon ik USB toegang geven en data veilig stellen. Tijdens dit proces begon m'n scherm het steeds beter te doen en nu 1,5 dag later zit ik nog steeds op m'n telefoon alsof er niets aan de hand is geweest. Ondertussen al wel een andere telefoon besteld, maar ook dit bericht typ ik op de mi 9t...very weird dus. Hoe dan ook heeft iemand genade met mij gehad en heb ik iig nu een werkende telefoon..met een kleine barst in de hoek .
[ Voor 44% gewijzigd door Meivogeltje op 06-06-2021 21:39 . Reden: Verslag ]
Ik zat laatst weer in de auto, en het deel van het scherm wat geen touch registreert is wel hetzelfde deel waar ik hem in de houder zet. Maar het lijkt me sterk dat een paar rubbere klemmen die nauwelijks klemmen dit veroorzaken.Titus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:39:
De laatste tijd merkte ik wat gedoe met een deel van mijn touch screen, op bepaalde knoppen drukken lukte niet in apps, en scrollen was niet altijd lekker. Ik heb even via de CIT een video gemaakt van de touch test, en je ziet heel duidelijk dat hij bij de bars net onder het midden 'verspringt' van positie, alsof hij een rij pixels geen touch meer detecteert.
Ik neem aan dat het een hardware probleem is, maar ben van plan toch even een factory reset te proberen, just in case. Het alternatief zou een screen replacement zijn, maar ja, dat doe ik liever niet zelf gezien de lijm etc, en kosten voor laten doen zijn ook niet mis.
Iemand dit eerder gezien? Zie: YouTube: TouchCIT Mi 9t Pro
Inmiddels kan ik in sommige apps cruciale knoppen niet meer aantikken

Geen idee what to do or try. Scherm calibratie? Even warm fohnen en aan drukken?
Kan je de 9T mooi gebruiken om Jolla Sailfish te testen :Meivogeltje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:53:
Tijdens dit proces begon m'n scherm het steeds beter te doen en nu 1,5 dag later zit ik nog steeds op m'n telefoon alsof er niets aan de hand is geweest.
Ondertussen al wel een andere telefoon besteld, maar ook dit bericht typ ik op de mi 9t...very weird dus. Hoe dan ook heeft iemand genade met mij gehad en heb ik iig nu een werkende telefoon..met een kleine barst in de hoek.
- https://wiki.merproject.o...ptations/libhybris#Xiaomi
- https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci
Ik ben echt benieuwd of alles echt zo goed werkt!
Dit na vele maanden op 12.0.6 gezeten te hebben.
Echt een gi-gan-tische lijst aan dingen, met bijvoorbeeld "20 times more rendering power".
Dus dat belooft veel goeds.
Aardig grote download. Duurt lang. Installeren zal ook wel een tijdje duren.
Toch blij dat er hard gewerkt is daar.
De Pro versie stond op vele sites bijvoorbeeld niet speciaal vermeld alszijnde een phone die een update zou krijgen.
Later meer.
Edit: En toen liep "Updating MIUI" vast op 4.99%.
Oh, terwijl ik dit tiep verspringt het ineens naar 80.99%
Het tellertje loopt dus niet vloeiend, zoals in eerdere versies.
Wees niet getreurd!
[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 09-06-2021 18:40 ]
Heb jij al eens SailfishOS getest? Ik heb nog niemand horen bevestigen dat de fingerprint scanner ook werkt. Ben wel benieuwd.nero355 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:56:
[...]
Kan je de 9T mooi gebruiken om Jolla Sailfish te testen :
- https://wiki.merproject.o...ptations/libhybris#Xiaomi
- https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci
Ik ben echt benieuwd of alles echt zo goed werkt!
Hebben die ports ook Android support, of is dat alleen voor officiële versies?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik ben dus nog steeds een leuk toestel aan het uitzoeken voor een redelijke prijs en kwam er laatst achter dat een tweedehands 9T misschien weleens een leuke optie zou zijn, want het is het meest recente toestel dat ook nog eens volledig lijkt te werken volgens de Wiki daar!Sando schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:35:
Heb jij al eens SailfishOS getest?
Helaas zijn de prijzen die men ervoor vraagt best wel belachelijk in het hedendaagse V&A

Het lijkt erop dat die ook nooit zal werken, maar dat vind ik helemaal niet erg als tegenstander van dat ding!Ik heb nog niemand horen bevestigen dat de fingerprint scanner ook werkt. Ben wel benieuwd.
Het lijkt erop dat zoiets geen optie is voor Community Builds van Jolla Sailfish OS : https://forum.xda-develop...2983/page-2#post-82209319Hebben die ports ook Android support, of is dat alleen voor officiële versies?
Maar ook dat vind ik helemaal niet erg : Ik wil volledig van Android af!
Ai, dat vind ik wel een dingetje. Ik zoek een soort balans tussen gemak en privacy. Zo'n fingerprint reader is naar mijn mening best ideaal. Als die vingerafdrukken nu naar een externe server gingen, dan was ik er ook fel tegen. Maar ook hier blijven ze gewoon op de TEE.nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:03:
Het lijkt erop dat die ook nooit zal werken, maar dat vind ik helemaal niet erg als tegenstander van dat ding!
Bedankt voor de link. Ik vermoedde al zoiets. Als SailfishOS bevalt wil ik best wat betalen voor de Android ondersteuning. Want nogmaals, ik zoek een tussenweg, en daar horen enkele Android apps wel bij.Het lijkt erop dat zoiets geen optie is voor Community Builds van Jolla Sailfish OS : https://forum.xda-develop...2983/page-2#post-82209319
Maar ook dat vind ik helemaal niet erg : Ik wil volledig van Android af!
Toevallig schreef ik er onlangs een blog over. Misschien staat er wat interessants tussen: Tweakblog: Google en het laaghangende privacy-fruit
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dat is net zoiets als TPM chips en het hele TCPA/Palladium gebeuren : WEG ERMEE!!!Sando schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:08:
Ai, dat vind ik wel een dingetje. Ik zoek een soort balans tussen gemak en privacy. Zo'n fingerprint reader is naar mijn mening best ideaal. Als die vingerafdrukken nu naar een externe server gingen, dan was ik er ook fel tegen.
Maar ook hier blijven ze gewoon op de TEE.
Dan moet je een officiëel ondersteund toestel kopen of gewoon iets van LineageOS of zo op je telefoon zettenBedankt voor de link. Ik vermoedde al zoiets. Als SailfishOS bevalt wil ik best wat betalen voor de Android ondersteuning. Want nogmaals, ik zoek een tussenweg, en daar horen enkele Android apps wel bij.
Zal er eens een keer effe goed voor gaan zitten!Toevallig schreef ik er onlangs een blog over. Misschien staat er wat interessants tussen: Tweakblog: Google en het laaghangende privacy-fruit
Even gecheckt en komt hier nu ook binnenLucienS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:31:
Krijg zojuist OTA voor mijn 9T Pro global V12.5.1.0RFKMIXM binnen, Android 11.

Edit: probleemloze upgrade.
[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 24-06-2021 21:17 ]
Hier helaas niet helemaal, internet over wifi valt na 20 minuten weg. Houdt wel verbinding maar geeft geen internet meer en stelt voor over te schakelen op 4G..knakworst schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:59:
[...]
Even gecheckt en komt hier nu ook binnen
Edit: probleemloze upgrade.
Edit: Netwerk vergeten en opnieuw verbinden lost dit issue op.
[ Voor 8% gewijzigd door LucienS op 24-06-2021 22:24 ]
Maar die lijkt ouder te zijn dan die van jullie...
Die kreeg ik een week of 3 geleden binnen, misschien moet die er eerst overheen..Binnetie schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:17:
Ik krijg een update binnen: V12.0.6.0QFKMIXM
Maar die lijkt ouder te zijn dan die van jullie...
Loopt hier al tijdje op Android 11 (12.5.4) en ben er wel tevreden over.
De batterij gaat wel sneller leeg, lijkt het, maar dat zal wel door die brute "20x keer zoveel grafische prestaties" komen.
Edit: Hadden jullie ook dat dat tellertje tijdens het updaten niet meer constant oploopt, maar met pauzes in grote stappen?
[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 25-06-2021 05:54 ]
Is echter alleen een download link voor de full Rom Zip dus heb die gezet in het custom rom draadje.
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 25-06-2021 10:25 ]
Dat heb ik aan, maar zit ook nog op 12.0.5.0dirk38 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:47:
Als je in het update scherm rechts boven 3 puntjes instellingen bijwerken krijg updates vroeg aanzet krijg je de update wel.
Zet deze in de root van je SD partitie en klik dan in het update scherm op de 3 puntjes en kies dan de file.
Als het goed is moet dat zo ook werken.
Misschien met ADB tools een programma te veel verwijderd?
Heb je de EEA Global versie dan is ie nog niet uit, net gechecked.
QFKEUXM behoort tot de EEA Global, toch ?snah001 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:37:
Zoals gezegd dit is de ota naar de NIET EEA Global versie.
Heb je de EEA Global versie dan is ie nog niet uit, net gechecked.
Na wat zoeken blijkt dit al een langer lopend issue te zijn, wat nog steeds niet is opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door bartbh op 04-07-2021 09:16 ]
Nova launcher versie 7 komt eraan dus misschien gaat die vanalles oplossenbartbh schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:12:
Ik heb gisteravond ook de update naar 12.5 voor mijn 9T pro gekregen. Nu blijkt dat de gebaren / gestures niet meer werken in combinatie met Nova. Extreem irritant omdat dit onderhand ingesloten gebruik bij mij is. Ik zit nu dus voor nood weer terug aan de navigatieknoppen onderin het scherm.
Na wat zoeken blijkt dit al een langer lopend issue te zijn, wat nog steeds niet is opgelost.
Ik gebruik ernaast FNG en daarmee werkt i.i.g. de go-back functie van rechts naar links swipen of andersom.
Nog meer met deze ervaring, of nog beter een manier om ze weer te laten werken?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ik kreeg hem ook maar er is geen icoon zichtbaar.init schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:14:
Meer bloatware? Deze app staat (zover ik kan zien) nog niet op mijn Mi 9T Pro, Al wordt wel aangegeven dat deze update vanaf de 'huidige aanwezige' versie 1.0.1.
[Afbeelding]
Blijkbaar een app alleen voor India die stiekem wel in de ROM staat.
Als separate app downloaden en installeren.SAiN ONeZ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:10:
Ik had die live 3D mars wallpaper draaien op mijn Mi9T pro, en vond dat echt erg vet gemaakt, na het updaten gisteren naar de laatste update kreeg ik ineens niet meer mars te zien maar een of andere besneeuwde berg, met ongeveer hetzelfde 3D effect, best leuk, maar tweakersbloed kruipt vaak waar het beter niet kruipen kan, en ik dus weer terug naar die Mars Live wallpaper, daar kwam netjes een melding dat hij niet compatible was de versie, dus meteen een antwoord waarom er een andere opstond, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de wallpapers zo jolig aan het inzoomen na ontgrendelen, ook niet na verschillende keren switchen en ook reboot en afsluiten en herstarten laat het nu weer een statisch wallpaper zijn, en het valt me indd ook op dat de batterij wat sneller draint..
Nog meer met deze ervaring, of nog beter een manier om ze weer te laten werken?
Effe goed zoeken op het web en je hebt die zo gevonden.
Via apps in settings en daar kiezen linksbovenin voor uninstall, daarna is hij weer uit de lijst te verwijderen.knakworst schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:16:
[...]
Ik kreeg hem ook maar er is geen icoon zichtbaar.
Blijkbaar een app alleen voor India die stiekem wel in de ROM staat.
Ik kreeg hem idd ook en voordat ik hem annuleren kon stond hij al geinstalleerd..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
https://forum.xda-develop...y-android-device.4095037/snah001 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:58:
[...]
Als separate app downloaden en installeren.
Effe goed zoeken op het web en je hebt die zo gevonden.
Hij is wat ouder, maar dit is de juiste? had eventueel wel wat recentere vragen in dat topic verwacht, of ben ik gewoon traag in updaten?
Apart dat die vervangende eerst wel werkte, maar na wat switchen niet meer, ga ik nu niet een of andere launcher er hiermee op zetten, of komt hij in de Xiaomi Themes App daarna naar voren?
Er zijn ook "originele" apk's te vinden die uit Miui gehaald zijn en het dus wel goed doen op ieder Miui toestel.
Vandaar mijn vraag, maar je maakt het er niet duidelijk op, zou je me mss een link kunnen sturen, van zo een pack, zodat ik niet de hele dag aan het kloten ben met allerlei vreemde APK/ gegoochel met mijn toestel?snah001 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:24:
Deze "ports" werken gek genoeg soms niet goed op een Miui device.
Er zijn ook "originele" apk's te vinden die uit Miui gehaald zijn en het dus wel goed doen op ieder Miui toestel.
Je hebt tenslotte een pro titel bij je naam?
Nevermind, binnen de wallpaper settings heb je super wallpapers, en daar krijg je ze vanzelf aangeboden om te downloaden en zijn ze meteen werkend en weer een stuk mooier, maar toch bedankt, géén fratsen, C1000!
[ Voor 16% gewijzigd door SAiN ONeZ op 05-07-2021 16:56 ]
Bij mij kan ik ze niet downloaden maar zie ze wel staan.
Zelfde heb ik op mijn andere toestel de F2 Pro.
[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 05-07-2021 19:56 ]
Downmi app uit de playstore ook al geprobeerd?snah001 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:55:
Goed dat het bij jou werkt.
In de 5 verschillende super wallpapers staat een klein icoontje, daar moest ik eerst op klikken waarop hij ging downloaden terwijl hij een voorbeeldscherm toont, daarna kon je ze apart aplyen na download.snah001 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:55:
Goed dat het bij jou werkt.
Alleen heb ik nu die afbeelding ook continue aanstaan op mijn lockscreen, terwijl ik gister avond hem wel op zwart gezet kreeg middels de powerbutton, nu zie ik hem telkens in het klein en vergroot ik hem met de powerbutten.. wazige boel
[ Voor 21% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-07-2021 09:18 ]
Kwam deze net nog tegen.

Waarom zou je de boel groter maken?
https://bigota.d.miui.com...KEUXM_dd92b7128a_11.0.zip
Goeie aanvulling, was ik inderdaad vergeten erbij te zetten. Heb mijn post inmiddels bijgewerkt.bartelsrobert schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:09:
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de update voor Raphael (Mi9t Pro)
Ik zie nog meer dingen die ik voor alsnog niet gefixt krijg:Ari Gold schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:51:
Krijg hem hier net ook binnen, weet alleen niet of ik meteen ga updaten.
Kwam deze net nog tegen.
[Afbeelding]
Waarom zou je de boel groter maken?
* Fingerprint scanner animation
* Black wallpaper
* Margins
En developer opties zijn gereset, dus animation speeds waren weer tergend langzaam.
ping 127.212.23.124
Ik kan in DND modus niet instellen om ook media-geluid te laten muten. Bijzonder irritant als je naast je partner in bed ligt en je een autoplay video tegenkomt tijdens het scrollen. Het gekke is dat ik dit in de vorige versie wél kon instellen. Of het was automatisch zo. Nu is alleen bij "Stille" modus, media geluid ook uitgeschakeld. Maar ik gebruikte Stille modus als een soort "vergader" modus: ik kreeg nog notificaties/gesprek door via vibratie en als ik een filmpje afspeel, ook met het gekozen volume. DND ("Do Not Disturb") was dan puur voor 100% stilte: slapen dus. Compleet onlogisch dat als je DND aanzet, je media volume nog hypothetische op max volume kan staan...
Bij mijn schermverduistering-app (Night Owl), krijg ik soms plots willekeurig een lockscreen te zien als ik bovenaan wil swipen. En moet ik eerst unlocken. Geen idee hoe dat komt. Iets met gestures of de layer over de UI?
Als ik mijn 9T Pro met de USB laadkabel verbind, komt het lockscreen erop om de "ik begin te laden" animatie te tonen. Nutteloos, want ik wil bijvoorbeeld mijn navigatie starten. Misschien is dit ergens uit te schakelen. Het is alleszins nieuw.
Ben ik de enige die dit merkt?
Misschien is het tijd om de smartphone eens te resetten. En misschien een betere ROM erop te gooien? Momenteel 12.5.1.0(RFKMIXM)
Als ik op updates zoek, krijg ik niks binnen.
Met de downmi app kan ik versie 12.5.1.0 (RFKEUXM) downloaden.
Is dat de goede versie voor mijn 9t Pro?
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms