Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:24
Titus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Ik zie nog meer dingen die ik voor alsnog niet gefixt krijg:

* Fingerprint scanner animation
* Black wallpaper
* Margins

En developer opties zijn gereset, dus animation speeds waren weer tergend langzaam.
But wait, there's more!

2 emails komen binnen, vroegah zou ik dan naar beneden hebben geswiped op de notificatie, en op de quick action delete hebben gedrukt. Nu kan dat niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:45:
Zit nu op V12.0.5 (QFKEUXM) met mijn 9t Pro.
Als ik op updates zoek, krijg ik niks binnen.
Met de downmi app kan ik versie 12.5.1.0 (RFKEUXM) downloaden.
Is dat de goede versie voor mijn 9t Pro?
Dat is juist.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Nova launcher versie 7 komt eraan dus misschien gaat die vanalles oplossen
Bij de beta van Nova 7 werkt het in ieder geval helaas nog niet. Ik zit nu dus voor nood op de stock launcher.
snah001 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:17:
Dat is helaas een eigenschap van Miui dat als je full gestures gebruiken wil met een alternatieve (maakt niet uit welke) launcher die niet meer werken.
Ik gebruik ernaast FNG en daarmee werkt i.i.g. de go-back functie van rechts naar links swipen of andersom.
Eigenschap van Miui 12.5 bedoel je dan denk ik? Want de gestures werkten hiervoor namelijk wel gewoon in combinatie met Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:41

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ari Gold schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:28:
Volgens mij hebben ze de update ingetrokken want ik krijg hem ook niet meer via de updater te zien.
krijg hem nu wel aangeboden. Downloading as we speak.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Net 12.5 op de 9Tpro gezet. Hier werken gebaren nog icm nova ( niet beta ) . Had eerst ingesteld op gebaren, realiseerde me toen dat het niet werkt met nova. Toen de standaard launcher ingesteld. Maar als ik uit de settings ga heb ik nova nog als launcher en gebaren werken dus ook...

Aantal gebaren die niet werken. Terug wel, de belangrijkste wat mij betreft.
bartbh schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Bij de beta van Nova 7 werkt het in ieder geval helaas nog niet. Ik zit nu dus voor nood op de stock launcher.

[...]
Eigenschap van Miui 12.5 bedoel je dan denk ik? Want de gestures werkten hiervoor namelijk wel gewoon in combinatie met Nova.

[ Voor 5% gewijzigd door Koko71 op 12-07-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Zijn er meer mensen waarbij (na de 12.5 update) de software nogal laggy/schokkerig aanvoelt? Ik had onder Android 10 echt wel eens lag, maar lang niet zo erg als dat ik nu heb. Dit begint al bij het unlocken van het toestel (laden van homescreen is laggy). Ook het openen van apps e.d. komt schokkerig over.

Edit: Ik heb na de update mijn toestel al terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat scheelde wel wat, maar het is nog steeds niet optimaal.

[ Voor 18% gewijzigd door init op 12-07-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Nou, vandaag MIUI 12.5.0.1 binnengekregen ... en de eerste indruk is niet geweldig 😁.
- Geresette achtergrond
- Gesture-besturing werkt niet meer
- Geresette unlockanimatie

En nog wat andere kleine dingetjes.

Moet wel zeggen dat ie vrij vlot werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jvann op 12-07-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

init schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:46:
Zijn er meer mensen waarbij (na de 12.5 update) de software nogal laggy/schokkerig aanvoelt? Ik had onder Android 10 echt wel eens lag, maar lang niet zo erg als dat ik nu heb. Dit begint al bij het unlocken van het toestel (laden van homescreen is laggy). Ook het openen van apps e.d. komt schokkerig over.

Edit: Ik heb na de update mijn toestel al terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat scheelde wel wat, maar het is nog steeds niet optimaal.
Schokkerig aanvoelt? Kan ik niet bevestigen. Ik vind het zelfs wat vlotter. Ook gestures werkt hier nog gewoon.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

init schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:46:

Vergeet niet dat alles opnieuw geoptimaliseerd moet worden en dat dat wel even kan duren. Kijk het een weekje aan zou ik zeggen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
daffie82 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:46:
[...]

Schokkerig aanvoelt? Kan ik niet bevestigen. Ik vind het zelfs wat vlotter. Ook gestures werkt hier nog gewoon.
+1

Ik heb ook het gevoel dat het allemaal wat snappy-er/lichter is. Geen problemen tot nu toe! Bevalt me wel de aanpassingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:21
Hoe zit het met de margins in het notificatiescherm? Zijn die nog steeds groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Ari Gold schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:37:
Hoe zit het met de margins in het notificatiescherm? Zijn die nog steeds groter?
Op het vergrendelscherm niet zijn ze klein. Wanneer de telefoon unlocked is en je de notificaties naar beneden trekt zijn ze wel groter als voorheen... Echter vind ik het niet heel storend. Zitten volgens mij ook wat nieuwe features bij de notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:41
Jvann schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:13:
Nou, vandaag MIUI 12.5.0.1 binnengekregen ... en de eerste indruk is niet geweldig 😁.
- Geresette achtergrond
- Gesture-besturing werkt niet meer
- Geresette unlockanimatie

En nog wat andere kleine dingetjes.

Moet wel zeggen dat ie vrij vlot werkt.
Hier ook geen goede resultaten. Na de update naar 12.5 kan ik niet meer bellen en geen 4G meer. SIM wordt wel herkend (staat wel bij SIM-kaarten), maar werkt verder niet. Wordt ook niet om pin-code gevraagd bij opstarten. Ook geen APN settings e.d. APN gereset helpt niet. Ook reset all-network settings helpt niet. Dezelfde SIM werkt in een ander toestel wel prima. Een andere goed werkende SIM werkt in de 9T Pro ook niet. Wisselen van SIM-slot helpt ook niet. Gisteravond lang naar oplossingen gezocht. Iemand nog enig idee. Een factory default wil ik eigenlijk nog even proberen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iconen op mijn statusbalk zijn moeilijk leesbaar bij bepaalde achtergrond foto's.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Dat de iconen op de statusbalk een zwarte achtergrond krijgen of zo? Kan het nergens vinden.
thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
daffie82 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:18:
Iconen op mijn statusbalk zijn moeilijk leesbaar bij bepaalde achtergrond foto's.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Dat de iconen op de statusbalk een zwarte achtergrond krijgen of zo? Kan het nergens vinden.
thanks!
Dark mode, of eigenlijk het contrast van zowel de statusbalk als de navigatieknoppen zijn inderdaad sinds de update 'van slag'. Regelmatig donkere knoppen op een donkere achtergrond terwijl dat voor de update vaker (ook niet altijd) goed ging.

Naast bovenstaande alleen problemen ervaren met het verliezen van een actieve dataverbinding via WiFi thuis. Daarop de 'Fast Roaming' (802.11r, TP link Deco) functie uitgeschakeld en sindsdien weer zo stabiel als het was voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Shivan_20 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Dark mode, of eigenlijk het contrast van zowel de statusbalk als de navigatieknoppen zijn inderdaad sinds de update 'van slag'. Regelmatig donkere knoppen op een donkere achtergrond terwijl dat voor de update vaker (ook niet altijd) goed ging.

Naast bovenstaande alleen problemen ervaren met het verliezen van een actieve dataverbinding via WiFi thuis. Daarop de 'Fast Roaming' (802.11r, TP link Deco) functie uitgeschakeld en sindsdien weer zo stabiel als het was voor de update.
geen oplossing dus, en hopen op een fix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Shivan_20 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:44:
Naast bovenstaande alleen problemen ervaren met het verliezen van een actieve dataverbinding via WiFi thuis.
Daarop de 'Fast Roaming' (802.11r, TP link Deco) functie uitgeschakeld en sindsdien weer zo stabiel als het was voor de update.
Fast Roaming is wel vaker een probleem bij meerdere "WiFi merken" i.c.m. meerdere telefoonmerken dus de exacte schuldige aanwijzen bij dat soort problemen is altijd best wel lastig! :-(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fast roaming (802.11r) op de Unifi AC Lite('s) gaf hier ook problemen met de stabiliteit van wifi. Inderdaad na uitschakelen ervan geen problemen meer gehad.
Koko71 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:42:
Net 12.5 op de 9Tpro gezet. Hier werken gebaren nog icm nova ( niet beta ) . Had eerst ingesteld op gebaren, realiseerde me toen dat het niet werkt met nova. Toen de standaard launcher ingesteld. Maar als ik uit de settings ga heb ik nova nog als launcher en gebaren werken dus ook...

Aantal gebaren die niet werken. Terug wel, de belangrijkste wat mij betreft.

[...]
Even voor de zekerheid, je hebt dus wél Nova en wél (deels) werkende gestures?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
bartbh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:41:
Fast roaming (802.11r) op de Unifi AC Lite('s) gaf hier ook problemen met de stabiliteit van wifi. Inderdaad na uitschakelen ervan geen problemen meer gehad.

[...]

Even voor de zekerheid, je hebt dus wél Nova en wél (deels) werkende gestures?
Inmiddels werkt het helemaal niet meer na een herstart. Hopen op een oplossing in nova 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
Ik heb momenteel een probleem met het wijzigen van de themes/wallpaper op mijn Mi 9T Pro (MIUI Global 12.5.1.0 RFKMIXM), wanneer ik vanuit de settings op Wallpaper of Themes duw wordt ik teruggestuurd naar m'n homescreen, hetzelfde gebeurt als ik de wallpaper probeer te wijzigen via de launcher instellingen.
Na wat Googlen heb ik gevonden dat dit gebeurt wanneer je de wallpaper app hebt verwijderd (debloat) maar ik heb com.miui.miwallpaper niet verwijderd, momenteel is versie ALPHA-2.6.248-06211746-ogl geïnstalleerd. De Themes app heb ik niet maar dat is kennelijk standaard zo wanneer je regio op 'n EU land staat ingesteld.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Alle wallpaper gerelateerde apps gereset
De laatste versie van com.miui.miwallpaper van apkmirror gehaald
De MIUI Themes app van apkmirror gehaald

Nog steeds opent er geen wallpaper app wanneer ik op Wallpaper of Themes duw in de Settings.
De wallpaper zelf kan ik nog wel wijzigen via third party apps maar helaas de lock screen wallpaper niet, daarom zou ik de MIUI wallpaper app graag werkend krijgen.

Heeft iemand enig idee wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhjbrinks88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 20:49
Hier ook verschillende problemen:

- WiFi instabiel
- geen achtergrond thema in te stellen
- verschillende vage bugs

Lijkt erop dat deze update te vroeg is uitgerold. Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
jhjbrinks88 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:37:

- WiFi instabiel

Indien je een mesh setup hebt even fast roaming uitschakelen, did the trick for me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Shivan_20 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:54:
Indien je een mesh setup een Accesspoint of WiFi Router met de optie 802.11r/k/v ook wel Fast Roaming genoemd hebt even fast roaming uitschakelen, did the trick for me...
"There... I fixed it!" ;)

Mesh en Fast Roaming hebben niks met elkaar te maken!
Het is nog altijd die Client die bepaalt wanneer die roamt en het is aan jou om een omgeving op te zetten waarin dat goed gaat! B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
jhjbrinks88 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:37:

- WiFi instabiel
- geen achtergrond thema in te stellen
- verschillende vage bugs

Ah, met verschillende APs in een mesh heb ik veel problemen, maar niet aan gedacht dat het aan de update kon liggen, ging er vanuit dat het aan de mesh lag :O

Wat de achtergrond betreft, jullie met de problemen ook dingen verwijderd met ADB tools?

[ Voor 8% gewijzigd door Titus op 15-07-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Titus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Ah, met verschillende APs in een mesh heb ik veel problemen, maar niet aan gedacht dat het aan de update kon liggen, ging er vanuit dat het aan de mesh lag :O

Wat de achtergrond betreft, jullie met de problemen ook dingen verwijderd met ADB tools?
Hier ook dingen verwijderd met adb tools. Zelfs opnieuw na de update. Geen probleem met de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 03:55
Na update geraakte ik niet meer naar home screen. Blijkt dus dat gestures met third party launchers niet meer werken 🤬 Ik ben gewend aan Poco launcher.
Na wat gepruts, via alternatieve app (fluid navigation gestures) werkt het weer min of meer:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fb.fluid

Hopelijk lossen ze dit nog op maar is precies bekend probleem dat al maanden aan de gang is bij andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
mijn 3 finger swipe down for screenshot krijg ik ook niet meer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:54
MIUI Global12.5.1
Screenshot - zie instellingen. Drie vingers aanvinken.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
jdan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:07:
MIUI Global12.5.1
Screenshot - zie instellingen. Drie vingers aanvinken.
Dat snap ik, maar hij registreert het niet meer of maakt simpelweg geen screenshot meer. Ik heb mijn multi touch gecheckt en dat werkt prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Titus op 20-07-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Titus schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Dat snap ik, maar hij registreert het niet meer of maakt simpelweg geen screenshot meer. Ik heb mijn multi touch gecheckt en dat werkt prima.
Bizar. Werkt hier gewoon perfect.

Edit: veel van de problemen hier gemeld (na de update) hebben volgens mij met launchers zoals Nova e.d. te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 20-07-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een MI 9T Pro en zit op het KPN netwerk.
Met VoLTE aan had ik geen nummerherkenning meer, dat was een bekend gebrek en daarom had ik het maar uitgezet.
Sinds de upgrade naar 12.5.1 heb ik VoLTE weer eens geprobeerd voor mijn SIM kaart en vooralsnog werkt nummerherkenning wel.

Hebben ze dan toch eindelijk het probleem opgelost? Het schijnt dat Xiaomi een configuratiebestand voor het KPN netwerk moest opnemen.

Ik heb verder nog niet kunnen proberen/ constateren of VoLTE mij echt een voordeel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
daffie82 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Edit: veel van de problemen hier gemeld (na de update) hebben volgens mij met launchers zoals Nova e.d. te maken.
Daarom ben ik ook zo verbaasd. Ik draai stock. Alleen wat apps verwijderd met adb tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

daffie82 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Hier ook geen enkel probleem, zelfs met de Nova launcher.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:54
Hier ook geen enkel probleem, zelfs met de Nova launcher.
Inderdaad geen enkel probleem met launchers als je de knoppen gebruikt als systeemnavigatie. Nova Launcher, Microsoft Launcher, Evie Launcher ... kunnen niet met gebaren gebruikt worden op MIUI 12.5.1.

Pixel 7a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52
Sinds de update naar 12.0.9 op mijn 9T gaat de batterij opmerkelijk minder lang mee. Had sowieso al het gevoel dat na twee jaar het beste van de batterij af is. Dit was zo'n goede deal twee jaar geleden, terwijl ik het gevoel heb dat er op dit moment niet een gelijkaardig goede deal beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Flying schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:38:
Sinds de update naar 12.0.9 op mijn 9T gaat de batterij opmerkelijk minder lang mee. Had sowieso al het gevoel dat na twee jaar het beste van de batterij af is. Dit was zo'n goede deal twee jaar geleden, terwijl ik het gevoel heb dat er op dit moment niet een gelijkaardig goede deal beschikbaar is.
12.0.9? Heb jij handmatig een update uitgevoerd? Ik zit op 12.0.5. Ook ik merk dat de batterij wel wat kracht begint te verliezen na 2 jaar trouwe dienst. Switchen van toestel wil ik nog helemaal niet. De 9T bevalt goed.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
PaT schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:29:
[...]

12.0.9? Heb jij handmatig een update uitgevoerd? Ik zit op 12.0.5. Ook ik merk dat de batterij wel wat kracht begint te verliezen na 2 jaar trouwe dienst. Switchen van toestel wil ik nog helemaal niet. De 9T bevalt goed.
Ik ben op reis geweest naar Frankrijk en heb daar de update OTA aangeboden gekregen.

Bij mij werkt de telefoon ook nog goed, maar het jeukt wel om te switchen. Alleen zie ik geen deals zoals destijds met de 9T. Misschien een nieuwe batterij, maar ik weet niet of deze eenvoudig te vervangen is.

[ Voor 20% gewijzigd door Flying op 21-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:27
Na de update naar 12.5.1 heb ik eigelijk alleen nog maar last van een batterij die echt veel sneller leeg raakt.

Als iemand een mogelijk oorzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:01
Erik11 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:02:
Na de update naar 12.5.1 heb ik eigelijk alleen nog maar last van een batterij die echt veel sneller leeg raakt.

Als iemand een mogelijk oorzaak?
Ik kan hier alleen aan toevoegen dat bij mij de batterij zelf een fractie langer lijkt mee te gaan met 12.5.1.
Dat is wel met minimaal gebruik (enkele appjes lezen, verder voornamelijk standby en 's nachts zelfs scheduled uit). Na anderhalf jaar kost me zo'n minimale dag zo'n 20% batterij.

Dit is natuurlijk verre van typisch gebruik maar geeft wel aan dat de kern(el) van de telefoon blijkbaar net zo zuinig is gebleven. Als bij jou het batterijverbruik sterk is gestegen is dat waarschijnlijk een applicatie die minder goed samenwerkt met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

joppybt schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Ik kan hier alleen aan toevoegen dat bij mij de batterij zelf een fractie langer lijkt mee te gaan met 12.5.1.
Dat is wel met minimaal gebruik (enkele appjes lezen, verder voornamelijk standby en 's nachts zelfs scheduled uit). Na anderhalf jaar kost me zo'n minimale dag zo'n 20% batterij.

Dit is natuurlijk verre van typisch gebruik maar geeft wel aan dat de kern(el) van de telefoon blijkbaar net zo zuinig is gebleven. Als bij jou het batterijverbruik sterk is gestegen is dat waarschijnlijk een applicatie die minder goed samenwerkt met de nieuwe firmware.
Scheduled uitzetten hoe doe je dat?

Edit: al gevonden. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Hmm, bij nog meer mensen waarbij het oproepscherm van een Whatsapp videogesprek anders is?

Voorheen zag je een rode ophangknop links, een opneemknop in het midden die je omhoog moest swipen om op te nemen en nog iets rechts

Nu is het een grijze blok onder met links negeren en rechts een groene opneem knop. Daaronder heb je dan weer de personen die gebeld worden met een groen bolletje erachter.

Ook in het gesprek zelf heb je onderin een grijze balk met de controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Nou, de update naar MIUI 12.5.1 een paar dagen geleden geïnstalleerd, word er niet echt vrolijk van.
  • Automatische helderheid lijkt de helderheid constant lager te zetten dan voorheen, waardoor alles net iets te donker is om goed te kunnen lezen;
  • Screenshots hebben een donkere laag over het beeld. Een witte afbeelding is niet meer wit;
  • Mediaplayers (Spotify, Podcast Addict) tonen geen icoontjes meer in de notificatiebalk, totdat je de dropdown opent, dan zien je de banner. Als er een banner aanwezig is, wil ik daar een icoontje van zien;
  • Mediaplayers hebben nu een lelijke blauwe knop om de output te switchen, dat verpest de look van sommige banners;
  • Als je de laatste notificatie wegveegt, sluit de dropdown zichzelf. Ik ben gewend om bv. Spotify weg te swipen en vervolgens via het actiepaneel bluetooth uit te zetten. Dat vergt nu meerdere handelingen;
  • Meerdere notificaties, waaronder Whatsapp, zien er anders uit / hebben geen eigen look meer. Ik ben visueel ingesteld, dus als een notificatie ineens een andere kleur heeft vind ik hem minder snel / herken ik hem niet.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Sinds ik de Mi 9T Pro heb irriteer ik me al aan het feit dat Gmail notifications niet werken. Heb van alles geprobeerd maar het werkt bij mij alleen voor ongeveer een kwartier nadat ik de phone aan en uit heb gezet.

Heeft iemand dit goed werkend gekregen?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 11:52
@sunturion Bij mij werkt het goed maar in het begin een keer ingesteld maar dat weet ik niet zeker. Miui is wel vrij agressief in het sluiten van applicaties dus soms moet je bij apps aangeven dat hij nooit gesloten mag worden.

Maar misschien dit ook even doorlezen voor een oplossing
https://xiaomi.eu/communi...ations-not-working.56384/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik moet voor sommige apps ook nog steeds "autostart" aanhebben, zoals voor Telegram. Zelfs als alle "Battery optimizations" uitstaan. Misschien dat dat helpt, @sunturion?
Maar dan heb je wel dat je batterij sneller leeg gaat. De app zal altijd draaien en polsen, etc.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:16
sunturion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:41:
Sinds ik de Mi 9T Pro heb irriteer ik me al aan het feit dat Gmail notifications niet werken. Heb van alles geprobeerd maar het werkt bij mij alleen voor ongeveer een kwartier nadat ik de phone aan en uit heb gezet.

Heeft iemand dit goed werkend gekregen?
Autostart aanzetten bij de app instellingen? Dit loste bij mij het niet werken van yt music als wekker iig op. Bij Gmail weet ik het niet, maar valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Alle tips die worden genoemd heb ik al geprobeerd:
- autostart aan
- Battery optimization uit
- Gmail notifications op alle

Ik kan nog 1 ding proberen en dat is met Xiaomi Adb daarvoor de Gmail app verwijderen en opnieuw installeren en anders ben ik bang dat dit nooit geresolved gaat worden ;( .

Verder zie ik sinds het openen van dit topic dat mensen last hebben van Battery drains. Ik heb daar nooit last van gehad maar deze week toevallig 2x. Heel vervelend als je onderweg bent en geen charger bij je hebt. 7(8)7

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Bas170 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:59:
Nou, de update naar MIUI 12.5.1 een paar dagen geleden geïnstalleerd, word er niet echt vrolijk van.
  • Automatische helderheid lijkt de helderheid constant lager te zetten dan voorheen, waardoor alles net iets te donker is om goed te kunnen lezen;
  • Screenshots hebben een donkere laag over het beeld. Een witte afbeelding is niet meer wit;
  • Mediaplayers (Spotify, Podcast Addict) tonen geen icoontjes meer in de notificatiebalk, totdat je de dropdown opent, dan zien je de banner. Als er een banner aanwezig is, wil ik daar een icoontje van zien;
  • Mediaplayers hebben nu een lelijke blauwe knop om de output te switchen, dat verpest de look van sommige banners;
  • Als je de laatste notificatie wegveegt, sluit de dropdown zichzelf. Ik ben gewend om bv. Spotify weg te swipen en vervolgens via het actiepaneel bluetooth uit te zetten. Dat vergt nu meerdere handelingen;
  • Meerdere notificaties, waaronder Whatsapp, zien er anders uit / hebben geen eigen look meer. Ik ben visueel ingesteld, dus als een notificatie ineens een andere kleur heeft vind ik hem minder snel / herken ik hem niet.
Dat probleem ervaar ik nu ook, super irritant want nu zie ik geen YouTube / Spotify meer in m'n topdown menu staan, enig idee hoe dat te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Fusionmania schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Dat probleem ervaar ik nu ook, super irritant want nu zie ik geen YouTube / Spotify meer in m'n topdown menu staan, enig idee hoe dat te verhelpen?
Helaas niet, ik heb eerlijk gezegd ook nog geen tijd gehad om er goed naar te kunnen kijken.
In de instellingen zelf zijn er iig geen mogelijkheden voor.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:29
Verder zie ik sinds het openen van dit topic dat mensen last hebben van Battery drains. Ik heb daar nooit last van gehad maar deze week toevallig 2x. Heel vervelend als je onderweg bent en geen charger bij je hebt. 7(8)7
Die drains had ik de eerste paar maanden. Onverklaarbaar waren ze. En net zo onverklaarbaar had ik er na een maand of 4 totaal geen last meer van.

Heb hem nu 2 jaar. Accu is nog 91%. Na 2 jaar begint het altijd bij mij te kriebelen om weer een nieuwe te kopen maar ik ga mezelf dwingen om een jaar langer door te gaan. Niet makkelijk sinds ik afgelopen week een OP Nord 2 voor mijn vriendin kocht. Ook een lekker toestel.
En voor m'n werk gebruik ik een Samsung Galaxy S10. Vind het maar een saai apparaat.....

[ Voor 6% gewijzigd door Bugs3 op 30-07-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
sunturion schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:28:
Alle tips die worden genoemd heb ik al geprobeerd:
- autostart aan
- Battery optimization uit
- Gmail notifications op alle

Ik kan nog 1 ding proberen en dat is met Xiaomi Adb daarvoor de Gmail app verwijderen en opnieuw installeren en anders ben ik bang dat dit nooit geresolved gaat worden ;( .

Ik had hier ook opeens last van. Net als dat vibration het niet meer deed.
Blijkt dat ondanks dat het uit lijkt te staan, er toch nog (ultra) battery saving dingen aan staan. Blijkbaar rondom de update iets gebeurt.
Even beide aan zetten en dan beide uit fixed it.

Zie https://www.google.com/ur...Vaw2xz-WOVEpZR1fwRSihVYaF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Iemand al de batterij vervangen ? Zo ja waar nieuwe batterij gekocht?

Mijn toestel is nu twee jaar oud dus 30% kwijt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
blinded schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:47:
...nu twee jaar oud dus 30% kwijt..
Dat klinkt alsof dat een zekerheid is na 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
Bugs3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Dat klinkt alsof dat een zekerheid is na 2 jaar.
Bij veel gebruik is 15% per jaar normaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
Ik gebruik mijn MI9T nu 2 jaar intensief. Accu zit nog op 91%. Dus 15% per jaar klinkt niet zo vanzelfsprekend voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 14:33
Toevallig 2 maanden terug de batterij vervangen. Is eigenlijk zo gedaan en niet moeilijk. Het enige is dat de achterkant makkelijk kan breken als je deze niet goed verwarmt. Daarom bestelde ik ook een nieuwe achterkant glas bij de batterij.

Batterij kwam gewoon van AliExpress trouwens.
https://a.aliexpress.com/_vLtruM

[ Voor 42% gewijzigd door Dennis H op 14-08-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Dennis H schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:59:
Toevallig 2 maanden terug de batterij vervangen. Is eigenlijk zo gedaan en niet moeilijk. Het enige is dat de achterkant makkelijk kan breken als je deze niet goed verwarmt. Daarom bestelde ik ook een nieuwe achterkant glas bij de batterij.

Batterij kwam gewoon van AliExpress trouwens.
https://a.aliexpress.com/_vLtruM
Iets gebruik voor de lijm buiten hitte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 14:33
blinded schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Iets gebruik voor de lijm buiten hitte?
Nee, gewoon een haar föhn en wat geduld. Bij die batterij zaten o.a. van de plectrums en een zuignap, de zuignap op de achterkant en dan de plectrum voorzichtig er onder zetten en dan rustig rond de telefoon werken en tussendoor steeds verhitten. Let er op dat rondom de camera ook lijm zit.

Batterij zelf zit vast met een pulltap, deze kreeg ik gemakkelijk los zonder alcohol of iets dergelijks.

De nieuwe glazen achterkant had al lijm strips, dus kwestie van de boel goed schoonmaken met alcohol en een wattenstaafje en dan druk je de achterkant er zo op. Paar elasticjes eromheen en een nachtje laten liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis H op 14-08-2021 12:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Dit gaan jullie raar vinden maar ik heb mijn Xiaomi perfect opengekregen in een Tefal pan, en daarin nog wat bakpapier. Op laagste stand even laten liggen. Het glas warmt gelijkmatig overal op. Ik heb ook een BBQ thermometer dus dat heb ik gebruikt om de temp van de pan te meten. Zou zo'n 80 graden moeten zijn Dan met een opening tool (plectrum of zo een plastiek kaartje) rondom het glas gaan en voorzichtig trekken met goede zuignap

Ik had dit idee omdat ze bij een smartphone hersteller ook een heating plate gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy_Henk op 14-08-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk

[ Voor 65% gewijzigd door Cowboy_Henk op 14-08-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Helaas ik heb ik me Mi 9T uit me handen laten vallen.
En nu zit er barst in het scherm. Scherm is nog best aan de prijs zag ik. Gisteren maar een Poco X3 pro gehaald. En dan zien we wel begin 2023 hoe het met 5g staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:05:
Dit gaan jullie raar vinden maar ik heb mijn Xiaomi perfect opengekregen in een Tefal pan, en daarin nog wat bakpapier. Op laagste stand even laten liggen. Het glas warmt gelijkmatig overal op. Ik heb ook een BBQ thermometer dus dat heb ik gebruikt om de temp van de pan te meten. Zou zo'n 80 graden moeten zijn Dan met een opening tool (plectrum of zo een plastiek kaartje) rondom het glas gaan en voorzichtig trekken met goede zuignap

Ik had dit idee omdat ze bij een smartphone hersteller ook een heating plate gebruiken
Nice slim! Die ga ik onthouden
Darkz0rs schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:51:
En nu zit er barst in het scherm. Scherm is nog best aan de prijs zag ik. Gisteren maar een Poco X3 pro gehaald. En dan zien we wel begin 2023 hoe het met 5g staat.
Scherm is inderdaad duur, tel daar het werk bij op, is bijna beter om iets nieuws te kopen inderdaad.

Mijn scherm reageert niet 100% meer, echt super irritant, maar toch een beetje aan het twijfelen of ik hem ga proberen te repareren of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Titus schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Nice slim! Die ga ik onthouden
Je kan zelfs een strijkijzer gebruiken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 23:42
Titus schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:43:

[...]

Scherm is inderdaad duur, tel daar het werk bij op, is bijna beter om iets nieuws te kopen inderdaad.

Mijn scherm reageert niet 100% meer, echt super irritant, maar toch een beetje aan het twijfelen of ik hem ga proberen te repareren of niet.
Eh wat wordt als duur gezien? Week geleden mijn Mi9T Pro scherm voor de 2e keer vervangen. Eerste keer was anderhalf jaar geleden, toen kostte een scherm 100 euro. Afgelopen week voor 50 euro gekocht, scherm werkt prima.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik heb begin dit jaar succesvol mijn scherm vervangen.
Lees mijn relaas van toen maar eens door
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Er staat een link bij van een uitstekende aliexpress verkoper waar ik mijn scherm heb gekocht (10 point amoled scherm met werkende vinger afdruk scanner)
En ook een tutorial is video die ik heb gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Kodess schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

[...]

Eh wat wordt als duur gezien? Week geleden mijn Mi9T Pro scherm voor de 2e keer vervangen. Eerste keer was anderhalf jaar geleden, toen kostte een scherm 100 euro. Afgelopen week voor 50 euro gekocht, scherm werkt prima.
Waar heb je die gehaald dan? Ik kwam alleen maar 100e plus tegen uit China, dus dat is dan + btw en inklaringskosten richting 140-150 ofzo?
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:04:
Ik heb begin dit jaar succesvol mijn scherm vervangen.
Lees mijn relaas van toen maar eens door
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Er staat een link bij van een uitstekende aliexpress verkoper waar ik mijn scherm heb gekocht (10 point amoled scherm met werkende vinger afdruk scanner)
En ook een tutorial is video die ik heb gevolgd.
Ik had gekeken, maar "Sorry, dit artikel is niet langer beschikbaar!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Titus schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:15:
[...]

Ik had gekeken, maar "Sorry, dit artikel is niet langer beschikbaar!"
Hmm sorry wist ik niet.
Mja dan zou ik op Aliexpress c"Xiaomi 9t amoled" als zoektermen gebruiken. En dan filterelement op meestal verkocht en beste user score hé. Lees ook zekerheid de reviews.
En ik zou ook met frame nemen, makkelijker te herstellen. Zo heb ik het ook gedaan. Gewoon de componenten overzetten. In de nieuwere frame zitten ook plakstrips normaalste gezien zodat alles mooi plakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Cowboy_Henk op 14-08-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

En nu zit er barst in het scherm. Scherm is nog best aan de prijs zag ik.
Hoe bruikbaar is het toestel verder en zou je deze aan mij willen doneren zodat ik Jolla Sailfish erop kan testen ?? :)
Dennis H schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:21:
Bij die batterij zaten o.a. van de plectrums en een zuignap, de zuignap op de achterkant en dan de plectrum voorzichtig er onder zetten en dan rustig rond de telefoon werken en tussendoor steeds verhitten.
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:05:

Ooit zoiets als dit setje gekocht voor zulke dingen : https://www.banggood.com/...idely-Used-p-1863462.html

Zit alles bij wat je nodig hebt! :)

Strakke actie trouwens met die Tefal pan! :o :D
TEFAL

Je denkt ook aan alles!
_O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
nero355 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Hoe bruikbaar is het toestel verder en zou je deze aan mij willen doneren zodat ik Jolla Sailfish erop kan testen ?? :)
Mijn dochter heeft hem zich al toe geëigend 🤣.

P.s. scherm voor mi 9t kost ongeveer 80 EUR via Ali. Geen idee of het origineel is. In NL kost het scherm 160€ 😣... Ik kocht de X3 pro voor 190€ ... Koek koek....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 21:01
Ik vraag me af wat het updatebeleid van Xiaomi is met dit toestel.
Het draait allemaal nog wel lekker vlot.
Heb hem nu 2 jaar dat zijn +/- 8 updates geweest, het zou zuur zijn als het nu klaar was.
Samsung heeft het updatebeleid tegenwoordig beter voor elkaar 4 jaar lang maandelijks en 3 nieuwe android versies. Ik vraag me af of mijn volgende weer een Xiaomi wordt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De 9T-Pro heeft enkele dagen geleden een niet-ota update van de NIET-EEA versie (alleen een recovery Rom) gehad als Mi-pilot met versie 12.5.2.0.
Weet niet of daar ook een EEA versie van komt.
Xiaomi heeft tijdje geleden aangegeven dat ze tenminste 3 Android versies als update voor ieder toestel aan zullen bieden en iedere 3 maanden een security update.
Voor de 9T en de 9T-Pro betekend dat waarschijnlijk dan nog 1 Android update zelf en nog 1 jaar security updates (update naar Android 10 en 11 hebben ze al gehad).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 01:09
Ik zit nog altijd op Android 10 met mijn 9T. Hij kan ook geen updates vinden. Zitten er al mensen op 11 met hun 9T?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De 9T global (niet EEA) heeft wel al Android 11 ontvangen op 6 aug j.l.
Vermoedelijk volgt de EEA versie binnenkort (meestal 2 tot 3 weken later).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Vandaag op mijn 9T de 12.1.4 update met Android 11 ontvangen. Beveiligingsupdate is 2021-06, ook al zijn we inmiddels bijna drie maanden verder. Ik blijf erbij: dit is mijn beste toestel ooit, maar wat een belabberd updatebeleid.

• blinded
Mijn 9t (niet Pro) global gekocht op amazon.de heeft toch nog geen update naar android 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Flying schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:06:
Vandaag op mijn 9T de 12.1.4 update met Android 11 ontvangen. Beveiligingsupdate is 2021-06, ook al zijn we inmiddels bijna drie maanden verder. Ik blijf erbij: dit is mijn beste toestel ooit, maar wat een belabberd updatebeleid.
Nou, ik denk dat je niet veel beter gaat vinden. Ik ben. Vele merken verder en tot op heden geeft Xiaomi echt wel de langste updates. Niet de snelste. Of je moet op de Xiaomi EU rom over. Dan is hij wekelijks.

• Flying
Darkz0rs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Nou, ik denk dat je niet veel beter gaat vinden. Ik ben. Vele merken verder en tot op heden geeft Xiaomi echt wel de langste updates. Niet de snelste. Of je moet op de Xiaomi EU rom over. Dan is hij wekelijks.
Waarschijnlijk wissel ik naar de Nord 2. De Poco F3 is ook nog in overweging. Qua updates was mijn Nokia 7 Plus vele malen beter, maar het toestel zelf was wat minder. Nokia heeft overigens niets waardig in het gamma als opvolger voor mijn 9T.

• Darkz0rs
Flying schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Waarschijnlijk wissel ik naar de Nord 2. De Poco F3 is ook nog in overweging. Qua updates was mijn Nokia 7 Plus vele malen beter, maar het toestel zelf was wat minder. Nokia heeft overigens niets waardig in het gamma als opvolger voor mijn 9T.
Ik gebruik nu een X3 pro 8gb/256gb voor 190€ vin ik ut mooi huh 😆. Kijken we begin 2023 wel naar een 5g toestel als dat al nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasb14
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-09 13:48
Darkz0rs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Jaa, klopt. Plus Xiaomi EU heeft ook nog eens extra functies.
Echt een aanrader. (Ik gebruik hem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
thomasb14 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

Jaa, klopt. Plus Xiaomi EU heeft ook nog eens extra functies.
Echt een aanrader. (Ik gebruik hem.)
Ik raad deze ook aan. Alleen werkt bij mij al sinds de eerste keer installeren (en dit is al bijna een half jaar), ik heb nu de laatste weekly dat 'OK google' niet werkt. Is dat ook bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasb14
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Ik raad deze ook aan. Alleen werkt bij mij al sinds de eerste keer installeren (en dit is al bijna een half jaar), ik heb nu de laatste weekly dat 'OK google' niet werkt. Is dat ook bij jullie?
Werkt ook niet bij mij. :(
(Maar moet eerlijk toegeven. Ik gebruikte het toch nooit. Maar had het net even voor je getest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Wat zijn de nadelen van die ROM? Staat weekly niet gelijk aan beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasb14
Flying schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:01:
Wat zijn de nadelen van die ROM? Staat weekly niet gelijk aan beta?
Ja, klopt. Maar ze hebben ook een stabiele versie er van. Maar die heb ik nooit gebruikt.
Soms werkt één functie niet. Maar heb dat pas 1x mee gemaakt en meteen de volgende week was het opgelost.
Nadelen heb ik nog niet echt gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blinded
Zou de eu wel willen proberen maar geen zin om all mijn apps opnieuw in te stellen xo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Titus in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Ik kan me niet voorstellen dat een andere rom dit oplost, of denkt iemand daar anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasb14
Titus schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:13:
Titus in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Ik kan me niet voorstellen dat een andere rom dit oplost, of denkt iemand daar anders over?
Je kunt het altijd proberen. Soms kan het een bug zijn. Maar eerlijk gezegd denk het niet. Maar het kan nooit kwaad om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:25
Ik heb zojuist mijn global edition 9t pro 128GB (EEA?) security update gehad, en na installatie hangt hij na het opnieuw opstarten op een zwart scherm met "Een ogenblik geduld...' een batterij die 0% aangeeft en geen reactie op de home/terug/laatste app knopjes, buiten dat 'Een ogenblik geduld' helemaal van t scherm gaat en weer terugkomt na 5 seconden. Ik geef m nog even de tijd (zodat ik zelf nog even kan googlen naar oorzaken/oplossingen), maar anders gooi ik m hard uit. Post dit even snel als waarschuwing, zal even melden hoe het afloopt.

Wel jammer, weer een brakke MIUI/Xiaomi update. Normaal wacht ik altijd even na eerdere vervelende ervaringen met een MI A2 update, maar hier onnadenkend meteen op 'nu heropstarten' gedrukt...

EDIT: Na googlen niets kunnen vinden, en telefoon hard uitgezet en weer opgestart. Geen verdere problemen. Pech of een slordige Xiaomi update, wie zal t zeggen...

[ Voor 9% gewijzigd door bermuda1980 op 24-08-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Op mijn Redmi K20 Pro ook de security patch (July) update gekregen.
Geen problemen, behalve nog steeds kleine (eerder genoemde) bugs.

Nog niet genoemd?
* Als ik voor m'n carrier-saldo *123# (Jakarta) intoets krijg ik een zwarte MIUI melding "Carrier Info" OVER het scherm van de carrier heen, die ik daardoor niet kan lezen. 8)7
* Als ik de app Iriun gebruik om mijn phone als webcam te gebruiken, dan staat het scherm ook aan.
Echter luistert schermhelderheidsinstelling nu niet meer en gaat naar max. Daardoor vreet het gebruik van die app nu batterij, terwijl het voorheen langzaam opladen was over USB.
Ga je naar het settings-scherm van Iriun wordt het weer donker op het scherm. Ga je de settings weer uit, licht de boel weer op naar maximaal. :? 8)7

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
Stefangrp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:38:
Sinds kort weigert mijn telefoon nog te snelladen. Diverse kabels en blokjes geprobeerd (die het voorheen wel deden), hard in de connector geblazen. Heeft allemaal niet geholpen.

Tips?
Toch even een kleine update. Het snelladen werkte dus niet meer. Ook met tandenstokers niet op weten te lossen en uiteindelijk maar min of meer de situatie geaccepteerd. "het ligt vast aan de electronica / connector / andersoortige slijtage in de telefoon".

Plug ik net voor de grap mijn 65w USB-c laptop lader in de telefoon, gaat 'ie vrolijk snelladen :?

Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies defect is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dezelfde usb-c kabel of met een andere?
Kan zijn dat het Xiaomi powersupply de probleem veroorzaker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
met de usb-c kabel-set van een laptop. Kabel van stopcontact naar adapter, en adapter naar usb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Stefangrp schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:47:
[...]

Toch even een kleine update. Het snelladen werkte dus niet meer. Ook met tandenstokers niet op weten te lossen en uiteindelijk maar min of meer de situatie geaccepteerd. "het ligt vast aan de electronica / connector / andersoortige slijtage in de telefoon".

Plug ik net voor de grap mijn 65w USB-c laptop lader in de telefoon, gaat 'ie vrolijk snelladen :?

Ik denk dat de lader stuk is. Had ik ook voor met de Xiaomi 27w lader (turbo Quick charge) die ik van Aliexpress had gekocht. Ik weet niet of het een echte originele was maar na een half jaar deed die het niet meer. Had eens 1malig hard geknetterd binnenin en dan enkel traag laden.
Mijn zoon heeft een Xiaomi gsm gekregen (redmi note 10 pro) en daar zit een 33w charger bij. Die gebruik ik nu wel voor mijn 9t pro ook en turbo quick charge werkt trug

Trouwens om electronica proper te maken gebruik je best zoiets als wd 40 electric contact cleaner. Lost vuil en vet op van elektronische contacten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbsRYnMw8RjZ4IDP0R4tYMQb3LE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fDAmMzeTNKtrCElMF4XYXym6.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Cowboy_Henk op 31-08-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Stefangrp schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:47:

Als je pech hebt zit nu die 65 Watt lader te compenseren voor een of ander slecht contactje en zit je dus de boel te frituren! :X

Maar ik hoop dat ik ernaast zit en de USB Protocol onderhandelingen netjes hun werk hebben gedaan...

Als iemand tips heeft over het downgraden van een 9T van Android 10 naar Android 9 wil je dan alsjeblieft in het desbetreffende topic voor Custom ROMS effe meelezen ?? O-) O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Nova Launcher 7 is uit. Tip; maak een nieuwe backup van je instellingen voordat je update.

Fijne update... transparant staat op donker bij mij maar het blijft wit in de app drawer. Zooper widgets werken niet fijn meer..

[ Voor 42% gewijzigd door Ari Gold op 03-09-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• see
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 23:04

see

Inmiddels de 12.1.4 update ontvangen.
Nu een week verder en ik krijg AndroidAuto sinds de update niet meer aan de praat.
De auto ziet m'n telefoon niet meer..... Batterij-optimalisatie uitgezet voor androidauto, geen effect.

Iemand ook dit (zeer frustrerend) probleem ?

Een downgrade of overstappen op een miui-eu rom is een overweging.....pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Android auto functionaliteit zit nog wel in de AA-app maar die verdwijnt binnenkort met de introductie van Android 12..
Die zit in de Google Services ingebakken tegenwoordig (vanaf Android 10) en dan heb je de losse app niet meer nodig.
Dus als je de losse app nog gebruikt de-installeer die eerst eens en probeer het dan nog een keer.
Instellen van AA doe je onder instellingen/verbinding en delen/android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ari Gold schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:51:
Nova Launcher 7 is uit. Tip; maak een nieuwe backup van je instellingen voordat je update.

Fijne update... transparant staat op donker bij mij maar het blijft wit in de app drawer. Zooper widgets werken niet fijn meer..
Bij mij nog niet in de Play store? Misschien nog niet voor België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Laatst online: 17-09 10:01
Bij mij nog niet in de Play store? Misschien nog niet voor België?
Hier ook niet, maar op de officiële site kan je de laatste stable ook downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt je ook voor het beta programma aanmelden, ben je altijd de 1ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ari Gold schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:51:

Werken design notification badges goed bij jou? Gmail had bij nova 6 nog een nummer op icoontjes staan maar nu niet meer bij Nova 7.

Ik heb Tesla Unread uninstalled omdat ik gelezen heb dat dit niet meer nodig is maar het werkt nog niet.
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms