Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 20:11
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:29:
[...]

Werken design notification badges goed bij jou? Gmail had bij nova 6 nog een nummer op icoontjes staan maar nu niet meer bij Nova 7.

Ik heb Tesla Unread uninstalled omdat ik gelezen heb dat dit niet meer nodig is maar het werkt nog niet.
Die gebruik ik niet.

Werken de dynamische en/of de stip wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ari Gold schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:28:
[...]

Die gebruik ik niet.

Werken de dynamische en/of de stip wel?
Neen

Ik ben terug gerold naar nova 6. Die numerieke badges werken alleen goed met TeslaUnread maar die is niet meer compatibel met nova 7.
Numerieke badges in nova 7 werken alleen op de hele lame manier door het aantallen notificaties te tonen. Dus stel je hebt een nieuwe e-mail dan krijg je bovenaan één notificatie dus nova 7 toont 1 in Gmail icon. Maar het zou het aantal ongelezen emails moeten tonen maar die functie is er dus niet meer. Enkel TeslaUnread kon dat

[ Voor 54% gewijzigd door Cowboy_Henk op 07-09-2021 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 14:51
De Android 11 based EU update is uit voor de Mi 9T: V12.1.1.0.RFJEUXM

Net een verse build van vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die was de 16de al uit maar had alleen geen tijd om de link te posten hier... 8)

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Volvados schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:40:
De Android 11 based EU update is uit voor de Mi 9T: V12.1.1.0.RFJEUXM

Net een verse build van vandaag :)
Had hem gisteren al binnen
Ik raad niet aan hem te installeren (zeker niet als je een 3th party launcher gebruikt)
Heb problemen met wifi en gestures werken niet meer met 3th party launchers...

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:18
Niet werkende gestures op 3rd party launchers lijkt toch echt wel een bewuste keuze te zijn geweest van Xiaomi. Het speelt nu al bijna een jaar op de nieuwere smartphones van Xiaomi en er lijkt geen oplossing voor te komen.

Ik gebruik al jaren Nova Launcher. Voordat ik de update heb uitgevoerd, heb ik voor een dag de stock launcher uitgeprobeerd, maar hier kan ik echt niet aan wennen helaas. Voor mij (voorlopig) geen nieuwe update uitvoeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Welke gestures werken niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
Allemaal? Werken ze bij jou wel dan op een 3rd party launcher met de laatste update?

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis H op 20-09-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Dennis H schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:39:
[...]

Allemaal? Werken ze bij jou wel dan op een 3rd party launcher met de laatste update?
Ik gebruik zelf geen gestures dus vandaar dat ik ook even vraag welke. Dan kan ik ook even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dennis H schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:23:
Niet werkende gestures op 3rd party launchers lijkt toch echt wel een bewuste keuze te zijn geweest van Xiaomi. Het speelt nu al bijna een jaar op de nieuwere smartphones van Xiaomi en er lijkt geen oplossing voor te komen.

Ik gebruik al jaren Nova Launcher. Voordat ik de update heb uitgevoerd, heb ik voor een dag de stock launcher uitgeprobeerd, maar hier kan ik echt niet aan wennen helaas. Voor mij (voorlopig) geen nieuwe update uitvoeren dus.
Wat hier ook al vaker is langs gekomen: FNG is een goede oplossing. Ik gebruik dit nu alweer redelijk tijd.

Enige nadeel is dat je na een reboot de buttons opnieuw uit moet schakelen en dat het niet werkt als de camera opent vanuit lockscreen.

Andere oplossingen vereisen root en xposed modules, volgens mij customiuizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:45
Ik ga de nieuwe Android versie op de Mi 9T helaas niet meer meemaken. Ik was al langzaam op zoek naar een nieuw toestel, omdat de batterijduur gewoon slecht werd op de telefoon en hij een stuk trager was toen ik hem kocht toentertijd. Opslag zit pas op de helft vol. Toen kwam de Mi 11i op mijn pad met een prijs waarvoor ik hem niet kon laten liggen (https://nl.pepper.com/aan...one-at-media-markt-206028) dus die komt morgen binnen.

Ik heb erg genoten van de Mi 9T en het was echt een goede telefoon voor het geld wat je ervoor betaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
Ik ben ook langzamerhand aan het oriënteren voor iets nieuws. Echter ben ik wel fan van de huidige selfie camera. Maar dit vind je helaas nergens meer.

De Mi mix 4 heeft een camera onder het display maar kost waarschijnlijk rond de €800.- Dat is mij tegenwoordig echt teveel van het goede.
bartbh schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:34:
[...]
Wat hier ook al vaker is langs gekomen: FNG is een goede oplossing. Ik gebruik dit nu alweer redelijk tijd.

Enige nadeel is dat je na een reboot de buttons opnieuw uit moet schakelen en dat het niet werkt als de camera opent vanuit lockscreen.

Andere oplossingen vereisen root en xposed modules, volgens mij customiuizer.
Tja, dat is een oplossing, maar ook weer niet eigenlijk. Ik kies er voor om deze update (voorlopig) niet uit te voeren. Verder zijn er niet echt verbeteringen in de nieuwe update, de huidige versie werkt nu prima, dus laat ik het er maar bij.

[ Voor 54% gewijzigd door Dennis H op 21-09-2021 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

vinom schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:03:
Ik was al langzaam op zoek naar een nieuw toestel, omdat de batterijduur gewoon slecht werd op de telefoon en hij een stuk trager was toen ik hem kocht toentertijd.
Die twee zijn aan elkaar gerelateerd dus een nieuwe accu erin en gaan met die banaan! :Y) 8) :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Ari Gold schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:26:
[...]

Ik gebruik zelf geen gestures dus vandaar dat ik ook even vraag welke. Dan kan ik ook even testen.
@Dennis H ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Titus schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:09:
[...]

Ik had hier ook opeens last van. Net als dat vibration het niet meer deed.
Blijkt dat ondanks dat het uit lijkt te staan, er toch nog (ultra) battery saving dingen aan staan. Blijkbaar rondom de update iets gebeurt.
Even beide aan zetten en dan beide uit fixed it.

Zie https://www.google.com/ur...Vaw2xz-WOVEpZR1fwRSihVYaF
Heb uiteindelijk de oplossing gevonden. In de Gmail settings is er een "sync gmail" checkbox. Ik heb deze aangezet en nu krijg ik weer meldingen binnen. Wel raar dat ik eerst wel notificaties binnen kreeg zonder dat deze optie aan stond. In ieder geval problem solved

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Dennis H
Alle gestures komen te vervallen zodra je deze activeert in combinatie met een 3rd party launcher.

- Terug swipen (vanaf de rechter/linker zijde van je scherm)
- Naar home (onder naar boven swipen)
- Recente apps (onder naar boven swipen en vast houden)
- Naar vorige app (rechter/linker zijde swipen en vast houden)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis H op 22-09-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
Ik heb vanochtend maar eens een update geinstalleerd. Ik heb de 9T Pro destijds in Amerika gekocht omdat mijn telefoon daar in het water viel. Als ik kijk heb ik nu: 12.5.2.
Probleem is nu dat ik nu niet Whatsapp kan starten. Ik heb een gewone Whatsapp en een Whatsapp via 'dubbele apps'. Maar daarnaast heb ik ook een werkprofiel via Intune.
Ik gebruik de Nova Launcher.

Voorheen drukte ik op de icoon van Whatsapp en kon ik kiezen uit de gewone Whatsapp of de Whatsapp met zo'n oranje punt linksonder in het Whatsapp icoontje.

Nu krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rpznRTKf/Screenshot-2021-09-22-12-08-50-412-android.jpg

Behoorlijk irritant want nu heb ik maar 2x een Whatsapp icoon op mijn homescreen neer gezet in de gewone launcher. Met de Nova Launcer kan ik niks. Nu was ik daar net zo aangewend omdat Evie als launcher ook al kuren begon te vertonen. Die zijn volgens mij gestopt met ontwikkelen.
Erg jammer, vind dit wel een achteruitgang want het werkt niet meer lekker met Nova Launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Dennis H schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:14:
[...]

Alle gestures komen te vervallen zodra je deze activeert in combinatie met een 3rd party launcher.

- Terug swipen (vanaf de rechter/linker zijde van je scherm)
- Naar home (onder naar boven swipen)
- Recente apps (onder naar boven swipen en vast houden)
- Naar vorige app (rechter/linker zijde swipen en vast houden)
Dat zijn ook echt gestures van MIUI zelf.

Enige die werkt is van onder naar boven swipen om recente apps te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Binnetie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:20:
Ik heb vanochtend maar eens een update geinstalleerd. Ik heb de 9T Pro destijds in Amerika gekocht omdat mijn telefoon daar in het water viel. Als ik kijk heb ik nu: 12.5.2.
Probleem is nu dat ik nu niet Whatsapp kan starten. Ik heb een gewone Whatsapp en een Whatsapp via 'dubbele apps'. Maar daarnaast heb ik ook een werkprofiel via Intune.
Ik gebruik de Nova Launcher.

Voorheen drukte ik op de icoon van Whatsapp en kon ik kiezen uit de gewone Whatsapp of de Whatsapp met zo'n oranje punt linksonder in het Whatsapp icoontje.

Nu krijg ik dit:
[Afbeelding]

Behoorlijk irritant want nu heb ik maar 2x een Whatsapp icoon op mijn homescreen neer gezet in de gewone launcher. Met de Nova Launcer kan ik niks. Nu was ik daar net zo aangewend omdat Evie als launcher ook al kuren begon te vertonen. Die zijn volgens mij gestopt met ontwikkelen.
Erg jammer, vind dit wel een achteruitgang want het werkt niet meer lekker met Nova Launcher.
Ik had een soortgelijk probleem met het delen van foto's via Whatsapp waarbij ik dan elke keer de optie kreeg om te kiezen tussen persoonlijk en zakelijk profiel. Beide profielen waren leeg waardoor de zaak vast liep.
Het aanzetten van "miui optimization" in developer option heeft dit voor mij opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Blastpe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:09:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem met het delen van foto's via Whatsapp waarbij ik dan elke keer de optie kreeg om te kiezen tussen persoonlijk en zakelijk profiel. Beide profielen waren leeg waardoor de zaak vast liep.
Het aanzetten van "miui optimization" in developer option heeft dit voor mij opgelost.
Super, ga ik naar kijken. Hoe kom je er zo bij dat dat dan de oplossing is? Knap!
Ik heb dat ooit eens uitgezet, weet alleen niet meer waarom.

Edit:
Het werkt! Super bedankt! Het ziet er alleen qua lay-out een beetje gek uit maar ik kan nu weer switchen!

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 25-09-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Binnetie schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:19:
[...]

Super, ga ik naar kijken. Hoe kom je er zo bij dat dat dan de oplossing is? Knap!
Ik heb dat ooit eens uitgezet, weet alleen niet meer waarom.

Edit:
Het werkt! Super bedankt! Het ziet er alleen qua lay-out een beetje gek uit maar ik kan nu weer switchen!
Ik heb die oplossing ook maar gevonden ergens op Reddit 😀. Ik had zelf ook die "miui optimization" ooit uitgezet tijdens het debloaten van mijn telefoon. Anders kwam ik in een bootloop terecht. Dat is nu niet meer het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Miui optimization wordt vaak "uitgezet" omdat ze dan Youtube Vanced kunnen gebruiken.
Wellicht heb je dat daarom al eens eerder uitgezet?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
snah001 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:39:
Miui optimization wordt vaak "uitgezet" omdat ze dan Youtube Vanced kunnen gebruiken.
Wellicht heb je dat daarom al eens eerder uitgezet?
Klopt! En volgens mij was het ook om Google Auto aan de gang te krijgen. Maar kon ook wel eens zijn dat dat niet werkte omdat ik 'dubbele apps' gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een ander probleem waar ik niet uitkom. Ik wil graag Hey/Ok Google commando's geven zonder dat ik eerst op de telefoon de home toets met indrukken.
Maar ik krijg dit maar niet werkend. Het lukt alleen wanner ik eerst m'n scherm vergrendel, dan de home button indruk en dan het commando geef.

Dit heb ik gedaan: https://support.google.com/assistant/answer/7394306
Maar sommige instellingen kom ik niet tegen op mijn telefoon.

Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Binnetie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:17:
Ik heb een ander probleem waar ik niet uitkom. Ik wil graag Hey/Ok Google commando's geven zonder dat ik eerst op de telefoon de home toets met indrukken.
Maar ik krijg dit maar niet werkend. Het lukt alleen wanner ik eerst m'n scherm vergrendel, dan de home button indruk en dan het commando geef.

Dit heb ik gedaan: https://support.google.com/assistant/answer/7394306
Maar sommige instellingen kom ik niet tegen op mijn telefoon.

Iemand met hetzelfde probleem?
Heb je Nova Launcher? Daar moet je nog iets aanzetten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:53:
[...]

Heb je Nova Launcher? Daar moet je nog iets aanzetten dan
Nee die had ik wel. Maar door problemen met de laatste update ben nu weer naar de standaard launcher gegaan.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:00

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nero355 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:00:
[...]

Die twee zijn aan elkaar gerelateerd dus een nieuwe accu erin en gaan met die banaan! :Y) 8) :*)
Door een accu die minder wordt, gaat de telefoon ook trager gaan? Eerlijk gezegd, nooit gehoord.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 15:01
Mijn 9T begint ook accuproblemen te krijgen na zo'n twee jaar gebruik. Ik heb rondgezocht op Google maar niet echt kunnen vinden of het te doen is om de accu zelf te vervangen. Heeft iemand hier ervaring met het zelf vervangen van de accu? Of is het verstandiger om dat te laten doen door een bedrijfje?

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis H
Airdack schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:47:
Mijn 9T begint ook accuproblemen te krijgen na zo'n twee jaar gebruik. Ik heb rondgezocht op Google maar niet echt kunnen vinden of het te doen is om de accu zelf te vervangen. Heeft iemand hier ervaring met het zelf vervangen van de accu? Of is het verstandiger om dat te laten doen door een bedrijfje?
Is prima zelf te doen. Ik heb het een maand of 2 geleden zelf gedaan en vond het niet heel ingewikkeld. Filmpjes op YouTube bekeken voor instructies, wordt allemaal goed uitgelegd.

YouTube: Xiaomi MI 9T Pro Battery Replacement

Hij gebruikt alcohol voor de batterij, maar dat was niet nodig bij mij.

Wat je nodig hebt;
- Nieuwe batterij (ik had hem van AliExpress incl tools en nieuwe plakstrips)
- Eventueel nieuwe achterkant, deze zijn niet zo duur dus zal ik gewoon mee bestellen. (voor als de oude breekt, dan hoef je geen maand te wachten op een nieuwe)
- (verf) föhn.

Ik was zo'n €15.- kwijt voor een nieuwe batterij incl achterkant.

Achterkant verwarmen en met een plectrum rustig langs de zijde van de telefoon. In de tussentijd steeds weer verwarmen. Zo warm dat je de telefoon nog net kan aanraken zonder je te verbranden.

De batterij zit met pull taps vast. Spreekt voor zich en komt gemakkelijk los.

Batterij welke ik heb gekocht;
€ 10,73 7%OFF | 100% Original Replacement Battery BP41 BP40 For Xiaomi Redmi K20 Pro Mi 9T Pro Mi9T Redmi K20Pro Premium Genuine Battery 4000mAh
https://a.aliexpress.com/_mPREjuA

Achterkant;
€ 3,65 32%OFF | Back Glass Replacement For Xiaomi Mi 9T Pro Battery Cover Redmi K20 Pro Rear Housing Door Case For Xiaomi Mi 9T Battery Cover
https://a.aliexpress.com/_mPOpleE

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis H op 29-09-2021 11:06 ]

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:58
Dennis H schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:00:
[...]

Is prima zelf te doen. Ik heb het een maand of 2 geleden zelf gedaan en vond het niet heel ingewikkeld. Filmpjes op YouTube bekeken voor instructies, wordt allemaal goed uitgelegd.

YouTube: Xiaomi MI 9T Pro Battery Replacement

Hij gebruikt alcohol voor de batterij, maar dat was niet nodig bij mij.

Wat je nodig hebt;
- Nieuwe batterij (ik had hem van AliExpress incl tools en nieuwe plakstrips)
- Eventueel nieuwe achterkant, deze zijn niet zo duur dus zal ik gewoon mee bestellen. (voor als de oude breekt, dan hoef je geen maand te wachten op een nieuwe)
- (verf) föhn.

Ik was zo'n €15.- kwijt voor een nieuwe batterij incl achterkant.

Achterkant verwarmen en met een plectrum rustig langs de zijde van de telefoon. In de tussentijd steeds weer verwarmen. Zo warm dat je de telefoon nog net kan aanraken zonder je te verbranden.

De batterij zit met pull taps vast. Spreekt voor zich en komt gemakkelijk los.

Batterij welke ik heb gekocht;
€ 10,73 7%OFF | 100% Original Replacement Battery BP41 BP40 For Xiaomi Redmi K20 Pro Mi 9T Pro Mi9T Redmi K20Pro Premium Genuine Battery 4000mAh
https://a.aliexpress.com/_mPREjuA

Achterkant;
€ 3,65 32%OFF | Back Glass Replacement For Xiaomi Mi 9T Pro Battery Cover Redmi K20 Pro Rear Housing Door Case For Xiaomi Mi 9T Battery Cover
https://a.aliexpress.com/_mPOpleE
Nice write up. Hoe zit het weer dicht doen in elkaar? Heb je daar bepaalde lijm/strips voor gehaald?

Het is jammer dat een scherm rond de 100e kost. Scrap dat, ze zijn nu ongeveer 60.
Want als je de achterkant eenmaal open hebt, dan is de batterij vervangen eenvoudig, en het scherm waarschijnlijk ook, er vanuitgaand dat je die met frame haalt voor het gemak.

Zo zou je voor 75e en knutselen een nieuw scherm+batterij+achterkant kunnen krijgen. Misschien toch interessant :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
Titus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:24:
[...]

Nice write up. Hoe zit het weer dicht doen in elkaar? Heb je daar bepaalde lijm/strips voor gehaald?

Het is jammer dat een scherm rond de 100e kost. Scrap dat, ze zijn nu ongeveer 60.
Want als je de achterkant eenmaal open hebt, dan is de batterij vervangen eenvoudig, en het scherm waarschijnlijk ook, er vanuitgaand dat je die met frame haalt voor het gemak.

Zo zou je voor 75e en knutselen een nieuw scherm+batterij+achterkant kunnen krijgen. Misschien toch interessant :?
Op de nieuwe batterij cover welke ik had besteld zat al een nieuwe lijm strip, dus die kon ik er zo op drukken. Wat elastiekjes eromheen gebonden en 2 uurtjes met rust gelaten.
Oude lijmresten goed verwijderen met alcohol en een wattenstaafje.

Anders deze lijm gebruiken, dat heb ik ook wel eens gedaan op een ander toestel.
https://www.bol.com/nl/nl...eerpunt/9200000094039431/

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis H op 29-09-2021 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 16-09 23:01
Titus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:24:
[...]

let wel op dat de schermen B-tier zijn. Ik heb een week na het ontvangen het scherm moeten vervangen, 2 jaar terug. 3 maanden geleden begon die kuren te tonen en heb ik weer een nieuw scherm besteld.

Bij deze lijkt mijn fingerprint sensor niet meer goed genoeg te kunnen herkennen en gaat de kleur modus bij lage brightness naar een soort minder kleuren modus.

Prima te gebruiken, maar er zitten dus soms wat nadelen aan die je niet kan zien voordat je het scherm koopt.

De eerste keer was bij mij dus een prima scherm (behalve dat de connector dus na 2 jaar kapot ging) en nu bij mijn tweede iets meer pech (maar ook maar 50 euro betaald).

Ik heb altijd het scherm los van het frame besteld, goedkoper en makkelijker te installeren.

Ik heb telkens voor het dichtlijmen eenzelfde lijm als Dennis gebruikt. B500.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Titus
Kodess schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:46:
[...]

let wel op dat de schermen B-tier zijn. Ik heb een week na het ontvangen het scherm moeten vervangen, 2 jaar terug. 3 maanden geleden begon die kuren te tonen en heb ik weer een nieuw scherm besteld.

Bij deze lijkt mijn fingerprint sensor niet meer goed genoeg te kunnen herkennen en gaat de kleur modus bij lage brightness naar een soort minder kleuren modus.

Prima te gebruiken, maar er zitten dus soms wat nadelen aan die je niet kan zien voordat je het scherm koopt.

De eerste keer was bij mij dus een prima scherm (behalve dat de connector dus na 2 jaar kapot ging) en nu bij mijn tweede iets meer pech (maar ook maar 50 euro betaald).

Ik heb altijd het scherm los van het frame besteld, goedkoper en makkelijker te installeren.

Ik heb telkens voor het dichtlijmen eenzelfde lijm als Dennis gebruikt. B500.
Check, dat is wel jammer. Voor dat je het weet blijf je er geld tegenaan smijten. Mijn scherm doet alles, behalve een kleine horizontale lijn die geen touch meer registreert (wel display). I'm wondering of het al zou kunnen helpen hem 'even' uit elkaar te halen en te kijken of er niet iets deels los zit oid. Het zal echter waarschijnlijk een beschadiging zijn in het originele scherm.

Misschien deze maar als backup toestel gebruiken en iets anders halen.

• Kodess
Titus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:50:
[...]

Check, dat is wel jammer. Voor dat je het weet blijf je er geld tegenaan smijten. Mijn scherm doet alles, behalve een kleine horizontale lijn die geen touch meer registreert (wel display). I'm wondering of het al zou kunnen helpen hem 'even' uit elkaar te halen en te kijken of er niet iets deels los zit oid. Het zal echter waarschijnlijk een beschadiging zijn in het originele scherm.

Misschien deze maar als backup toestel gebruiken en iets anders halen.
Tja, als je uit gaat van een mobiel van 300 euro 3 jaar gebruiken en een nieuw scherm koopt en daardoor het een half jaar langer volhoud is het nog steeds voordeliger ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Titus
Kodess schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:13:
[...]

Tja, als je uit gaat van een mobiel van 300 euro 3 jaar gebruiken en een nieuw scherm koopt en daardoor het een half jaar langer volhoud is het nog steeds voordeliger ;)
Het is meer dat hij het nu prima doet, muv een minor inconvinience. En ik het gevoel heb dat ik het eventueel verder kan verneuken, en zelfs als het me lukt, het vanzelf weer stuk gaat. Ook lees ik dat de finger print het niet altijd doet in een MIUI update.

• nero355

nero355

daffie82 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:50:
Door een accu die minder wordt, gaat de telefoon ook trager gaan? Eerlijk gezegd, nooit gehoord.
En toch heb ik dat al met meerdere toestellen zien gebeuren, voornamelijk die van Samsung maar hier en daar ook andere merken! :)
Dennis H schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:43:
Anders deze lijm gebruiken, dat heb ik ook wel eens gedaan op een ander toestel.
https://www.bol.com/nl/nl...eerpunt/9200000094039431/
Zonder Referrer werkt de link ook prima! ;) O-)

/EDIT :
Dennis H schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:56:
Dat is niet bewust gegaan. Had de link even snel via Google gepakt (die advententies boven de zoekresultaten)
Begrijp ik, maar ik dacht meld het even ;)

[ Voor 15% gewijzigd door nero355 op 29-09-2021 20:59 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis H
nero355 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:28:
[...]

En toch heb ik dat al met meerdere toestellen zien gebeuren, voornamelijk die van Samsung maar hier en daar ook andere merken! :)

[...]

Zonder Referrer werkt de link ook prima! ;) O-)
Dat is niet bewust gegaan. Had de link even snel via Google gepakt (die advententies boven de zoekresultaten)

Link is aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@nero355 dat wist ik niet. Nou ja, Samsung ook... Dat komt er hier sowieso niet in. Overpriced en mijn geld niet waard.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren de batterij van mijn 9T vervangen, omdat de oude toch wat kort meeging. Voor een prikkie een nieuwe batterij + achtercover bij vriend Ali gehaald.
Was vrij eenvoudig te doen na het verwarmen.
Na opstarten weer aan, deed het prima.

Tot vanmiddag, ineens doet het scherm het nog maar gedeeltelijk (alleen bovenste helft) en ook gebeurt er van alles zonder dat ik iets aanraak. Spul weer opengedraaid, oude batterij er weer ff in, geen verbetering.

Zou het touchscreen ineens na een dag ermee zijn gestopt? Ik had de laatste maanden al een lichte streep op het scherm zo'n 2 cm van de onderkant (met pola zonnebril goed in kleur te zien). Misschien dat het door de krachten die ik erop heb gezet nu kapot is gegaan?

Met een usb muisje eraan werkt alles nog wel. Misschien toch eens een nieuw scherm proberen? Ik zie bij Ali dat een scherm met en zonder frame te halen is? Met finger- en zonder fingerprintsensor? Wat zou het beste zijn?

Of moet ik toch maar voor een opvolger gaan? De 9T beviel me eigenlijk nog prima. Balen dat 'ie kapot is :(

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
koelkast schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:08:
Gisteren de batterij van mijn 9T vervangen, omdat de oude toch wat kort meeging. Voor een prikkie een nieuwe batterij + achtercover bij vriend Ali gehaald.

Tot vanmiddag, ineens doet het scherm het nog maar gedeeltelijk (alleen bovenste helft) en ook gebeurt er van alles zonder dat ik iets aanraak. Spul weer opengedraaid, oude batterij er weer ff in, geen verbetering.

Zou het touchscreen ineens na een dag ermee zijn gestopt? Ik had de laatste maanden al een lichte streep op het scherm zo'n 2 cm van de onderkant (met pola zonnebril goed in kleur te zien). Misschien dat het door de krachten die ik erop heb gezet nu kapot is gegaan?

Met een usb muisje eraan werkt alles nog wel. Misschien toch eens een nieuw scherm proberen? Ik zie bij Ali dat een scherm met en zonder frame te halen is? Met finger- en zonder fingerprintsensor? Wat zou het beste zijn?

Of moet ik toch maar voor een opvolger gaan? De 9T beviel me eigenlijk nog prima. Balen dat 'ie kapot is :(

Iemand tips?
Ik zou zeggen probeer eerst eens de hoofd flex kabel van het scherm eens uit te doen en terug te bevestigen. Misschien een beetje los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:11:
[...]

Ik zou zeggen probeer eerst eens de hoofd flex kabel van het scherm eens uit te doen en terug te bevestigen. Misschien een beetje los?
Helaas, die flatcable lijkt oké. Los gehaald en opnieuw erin gedrukt (klik).
Maar het scherm geeft gewoon alles weer, maar het touchgedeelte werkt niet goed (meer). Gistermiddag geen enkel probleem, en nu ineens werkt het slecht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess

Iemand tips?
Zodra een scherm enigzins kuren begint te vertonen betekent het dat het binnenkort afgelopen is.
Het scherm gaat namelijk niet zo snel zomaar kapot. Als je al een streep had dan kreeg het scherm al wat krachten te verduren waar hij niet bestand tegen was. Grote kans dat hij nu na het openmaken dan geheel overleden is. Het zou me niks verbazen als de flat cable intern beschadigd is.

Ik heb toen een nieuw scherm bij Ali gekocht voor 50e. Jammer dat deze keer de vingerafdrukscanner het niet meer doet :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Kodess schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Ik heb toen een nieuw scherm bij Ali gekocht voor 50e. Jammer dat deze keer de vingerafdrukscanner het niet meer doet :+
Ja hier moet je geluk mee hebben. Ik had eerst mijn scherm laten vervangen in garantie door reparatie winkel. Scherm en vingerafdruk sensor werkten wel maar na update naar Miui 12.0 werkte de sensor niet meer.
Ik had reparatie winkel aangeklaagd en ze hebben toegegeven dat ze een niet origineel oem scherm hebben gebruikt maar ze verweten me toch dat het mijn schuld was omdat er wat water schade te zien was (yeah right), ik heb hun een heel slechte review gegeven.

Dan heb ik na veel opzoekwerk een heel goed oled scherm gekocht op Aliexpress en zelf geïnstalleerd. Alles werkt perfect ook de vingerafdruksensor.

Ik kan je daarom alvast aanraden koop niet de goedkoopste scherm op aliexpress, zoek op amoled 10 point screen en lees de gebruikers reviews.

Ik ben alleszins niet meer bang om herstellingen te doen. Ik heb ondertussen de main cameras vervangen en usb poort en back glass.
In totaal toch al 200 euro aan herstellingen. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Dank voor jullie info, @Kodess en @Cowboy_Henk !
Ik heb de 9t een beetje bijgebogen (!) en nu doet het touchscreen het weer goed.
Ondertussen bestel ik maar een nieuw scherm, want de 9t bevalt me nog prima, een Poco F3 heeft eigenlijk alleen een wat snellere soc en een scherm.

Voor 50-60 euro is zo'n scherm dat best een goede deal, lijkt me!

Hebben jullie er verder nog hulpmiddelen bij? Want de schroevendraaiers en plastic hulpmiddelen die vaak bijgeleverd worden, breken bij mij af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
koelkast schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:36:
Dank voor jullie info, @Kodess en @Cowboy_Henk !
Ik heb de 9t een beetje bijgebogen (!) en nu doet het touchscreen het weer goed.
Ondertussen bestel ik maar een nieuw scherm, want de 9t bevalt me nog prima, een Poco F3 heeft eigenlijk alleen een wat snellere soc en een scherm.

Voor 50-60 euro is zo'n scherm dat best een goede deal, lijkt me!

Hebben jullie er verder nog hulpmiddelen bij? Want de schroevendraaiers en plastic hulpmiddelen die vaak bijgeleverd worden, breken bij mij af ;)
Hopelijk heb je een amoled 10 point scherm gekocht en de reviews gelezen?

Ik heb zo een dun metalen pry tool om het glas er af te krijgen

Zoals dit
https://a.aliexpress.com/_mNrGnJ4

Verder heb je ook hitte nodig om het glas er af te krijgen zoals een heat gun. Maar ik heb simpel weg mijn 9t pro in een bakpan gelegd op laagste stand. In principe heb je 80 graden nodig. In repair shops gebruiken ze ook heatpads ipv heat guns om gelijkmatig het glas op te warmen.

Je kan ook b7000 transparante lijm kopen om na de reparatie je glas terug vast te lijmen. Maar ik heb dat niet gedaan omdat ik snel eventuele reparatieset wil kunnen uitvoeren, ik doe de backglas er gewoon op (is wel nog een beetje plakkerig) en ik steek mijn 9t pro gewoon in een cover.
Maar als je geen hoesje of cover wilt gebruiken moet je de backglas wel vast lijmen.

Ik heb trouwens zelf een scherm + frame gekocht voor mijn scherm te vervangen. Vond ik veel gemakkelijker. Ineens een onbekrast nieuw frame en je moet gewoon de onderdelen binnen in overzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zou zeggen maak ons eens blij met een linkje als die batterij minimaal een maand lang goed werkt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:34:
[...]

Ik zou zeggen maak ons eens blij met een linkje als die batterij minimaal een maand lang goed werkt! :)
Dat is deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.1a8f4c4dABmTQu
Lijkt oké in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:05:
[...]

Hopelijk heb je een amoled 10 point scherm gekocht en de reviews gelezen?

Ik heb zo een dun metalen pry tool om het glas er af te krijgen

Zoals dit
https://a.aliexpress.com/_mNrGnJ4

Verder heb je ook hitte nodig om het glas er af te krijgen zoals een heat gun. Maar ik heb simpel weg mijn 9t pro in een bakpan gelegd op laagste stand. In principe heb je 80 graden nodig. In repair shops gebruiken ze ook heatpads ipv heat guns om gelijkmatig het glas op te warmen.

Je kan ook b7000 transparante lijm kopen om na de reparatie je glas terug vast te lijmen. Maar ik heb dat niet gedaan omdat ik snel eventuele reparatieset wil kunnen uitvoeren, ik doe de backglas er gewoon op (is wel nog een beetje plakkerig) en ik steek mijn 9t pro gewoon in een cover.
Maar als je geen hoesje of cover wilt gebruiken moet je de backglas wel vast lijmen.

Ik heb trouwens zelf een scherm + frame gekocht voor mijn scherm te vervangen. Vond ik veel gemakkelijker. Ineens een onbekrast nieuw frame en je moet gewoon de onderdelen binnen in overzetten
Nee, ik heb nog geen scherm gekocht. Maar jouw tip helpt me om de goede te zoeken, al is die relatief duur (65 euro). Ik heb ook een tansparante cover, en had al een achterkant bijbesteld voor batterijvervanging (blij, want oude ging stuk). Dus lijm is niet nodig.

Jij zegt dus gewoon scherm + frame erbij + vingerafdrukscanner erin gebouwd erbij nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
koelkast schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:54:
[...]

Nee, ik heb nog geen scherm gekocht. Maar jouw tip helpt me om de goede te zoeken, al is die relatief duur (65 euro). Ik heb ook een tansparante cover, en had al een achterkant bijbesteld voor batterijvervanging (blij, want oude ging stuk). Dus lijm is niet nodig.

Jij zegt dus gewoon scherm + frame erbij + vingerafdrukscanner erin gebouwd erbij nemen?
Dat is inderdaad alles wat je nodig hebt.
Ik heb zelf altijd scherm zonder frame gekocht en dan lijm erbij gekocht om het scherm op mijn oude frame te lijmen. De lijm is toch niet zo sterk als wat ze er in de fabriek opgooien, dus nog een keer open maken is nog steeds heel simpel.
In het scherm zit een 'gat' voor de vingerafdruk camera die gewoon op je moederbord nog vast zit als het goed is.
Je zal je vingerafdruk wel opnieuw moeten instellen omdat de herkenning natuurlijk niet meer klopt met een nieuw scherm ervoor.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Vingerafdruksensor moet je er niet bijnemen, originele is nog altijd de beste. Enkel vervangen als die echt stuk is. Enkel amoled scherm heeft een gat voor vingerafdruksensor.

En als je mijn ervaringen en tips van mijn reparatie eens wil nalezen, vind je hier
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Cowboy_Henk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:20:
[...]

Vingerafdruksensor moet je er niet bijnemen, originele is nog altijd de beste. Enkel vervangen als die echt stuk is. Enkel amoled scherm heeft een gat voor vingerafdruksensor.

En als je mijn ervaringen en tips van mijn reparatie eens wil nalezen, vind je hier
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Maar amoled + frame = including some parts right? Waaronder de vingerafdrukscanner? Of zit de vingerafdrukscanner in de onderdelen/moederbord die je er uit haalt?

Ik lurk nog steeds even mee ivm mijn touch screen waar een korte strook het niet doet qua touch (maar wel qua screen).

Zit toch aan openen te denken en te kijken of er een kabel los zit misschien ofzo, maar kan me dat niet voorstellen. Dus misschien toch maar een scherm bestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Titus op 18-10-2021 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Titus schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Maar amoled + frame = including some parts right? Waaronder de vingerafdrukscanner? Of zit de vingerafdrukscanner in de onderdelen/moederbord die je er uit haalt?

Ik lurk nog steeds even mee ivm mijn touch screen waar een korte strook het niet doet qua touch (maar wel qua screen).

Zit toch aan openen te denken en te kijken of er een kabel los zit misschien ofzo, maar kan me dat niet voorstellen. Dus misschien toch maar een scherm bestellen.
Nee in de frame zit geen parts.

Als ik nu zelf zoek op Aliexpress ziet deze er wel heel goed uit

€ 35,99 28%OFF | 6.39 "Super Amoled Mi9T Lcd Voor Xiaomi Mi 9T Pro Lcd Touch Screen Digitizer Vergadering Voor Redmi k20 Pro RedmiK20 Screen
https://a.aliexpress.com/_mN2ceBo

Amoled (pas op dat je geen tft kiest) en werkende fingerprint sensor zeggen ze.
Bij vraag en antwoord staat er ook dat het werkt met miui 12.

En deze heeft een score van 4.4 op 1760 bestellingen.
Zonder frame is 50 euro, met frame is 60 euro. Wel veel goedkoper dan ik had betaald (120 euro)
Ik zou zelf met frame kiezen want dat is gemakkelijker vind ik.

Hier is een zeer goede tutorial YouTube: Comment changer le bloc écran du Xiaomi Mi 9T - 9T Pro : Tutoriel B...

In het Frans maar alles is zeer duidelijk gefilmd stam voor stap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Kodess schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Zodra een scherm enigzins kuren begint te vertonen betekent het dat het binnenkort afgelopen is.
Het scherm gaat namelijk niet zo snel zomaar kapot. Als je al een streep had dan kreeg het scherm al wat krachten te verduren waar hij niet bestand tegen was. Grote kans dat hij nu na het openmaken dan geheel overleden is. Het zou me niks verbazen als de flat cable intern beschadigd is.

Inmiddels doet het scherm het weer goed. Eerst de oude batterij er weer in gehad, toen toch verwisseld voor de nieuwe. Stekkers goed gecheckt. Lijkt nu weer helemaal oke. Misschien toch wat teveel kracht gezet bij verwijderen achterkant met zuignap ;)

Ben er blij mee want de 9t is nog steeds een erg fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een 9T Pro ontvangen van een vriend die hem nét te lang heeft mee gewassen in de wasmachine.
Heeft nu 1 week in afgesloten zak droge rijst gelegen en nu dus bij mij om de kijken of ik op z´n minst de data er af kan halen.
Begin met de accu te vervangen.
Iemand nog verder goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Ja, als je niet kunt booten en er geen USB debugging aan staat bespaar je de moeite de telefoon een reset te geven via recovery menu (als dat al werkt) of ROM opnieuw te installeren. Dan kun je wel stoppen met data terughalen weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@PostalDude
Als de Bootloader Unlocked is dan zijn er wel opties, maar dat weet @snah001 ook wel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik krijg hier op de 9T nu update 12.1.1.0.RFJEUXM aangeboden.

Hebben anderen deze al geïnstalleerd en is dat goed gegaan?
De trackrecord van Xiaomi met in 1 keer goede updates is namelijk de laatste tijd wat slechter voor mijn gevoel.

En ik gebruik de MS Launcher. Als ik de berichten hierboven lees werkte dat in ieder geval niet lekker met de xiaomi.eu rom.

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 21-10-2021 07:39 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Ja, al een poosje. Ik ondervind geen problemen, maar gebruik geen MS Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18
Heeft iemand van jullie ook last (gehad) van de call notification die laat binnenkomt wanneer het scherm aan gaat ?

Wanneer ik word gebeld gaat de ringtone over maar duurt het zeker een seconde of 5 voordat ik een pop-up krijg met de beller. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing maar er is tot nu toe nog niets wat heeft geholpen. Het probleem is begonnen na de laatste update, ik bezit een mi9t pro met 12.5.2.0 stable release.

Ik heb miui optimazation uit gezet, vele batterij settings aangepast, diverse simkaarten geprobeerd maar helaas. Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:50
Onlangs probeerde ik een foto te maken van een televisiescherm maar kon hierop niet goed scherpstellen en kreeg zwarte balken over de tv welke van boven naar beneden gingen. Een vriend van me had met zijn telefoon geen problemen.

Gisteren probeerde ik weer een foto te maken van een scherm (andere dan eerder) en hierbij het zelfde probleem.

Probeer ik dit thuis heb ik geen problemen. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb de xiaomi camera app geprobeerd en de google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens een foto te maken met een langere sluitertijd van bijvoorbeeld 0,5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Robbie T
Naast de juiste sluitertijd kan je ook last krijgen van bepaalde coatings die in het paneel zitten en andere speciale dingen die van TV tot TV verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 20:54
gebruikt iemand contactloos betalen met ING, heb hier een Mi 9T pro global met MIUI versie 12.5
en contactloos betalen heeft een paar keer gewerkt, maar krijg nu iedere keer zie telefoon voor nadere instructies, maar zie geen instructies? ING app openen en bevestigen met vingerafdruk werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
dirk38 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:57:
gebruikt iemand contactloos betalen met ING, heb hier een Mi 9T pro global met MIUI versie 12.5
en contactloos betalen heeft een paar keer gewerkt, maar krijg nu iedere keer zie telefoon voor nadere instructies, maar zie geen instructies? ING app openen en bevestigen met vingerafdruk werkt ook niet.
Het is wel met kbc maar zou hetzelfde moeten zijn. Kbc gaat contactloos betalen met smartphone stoppen spijtig genoeg maar heeft altijd goed gewerkt. Nu gebruik ik Google Pay.

Wat ik altijd deed is altijd vooraf de kbc app opendoen en dan pas de gsm tegen betaalterminal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
dirk38 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:57:
Werkt hier zonder problemen. Even ING app instellingen wijzigen? En even in menu de juiste instellingen goed zetten (zoek even in het topic op nfc betalen/ing/abn etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 20:54
Heb de ING app, plus gegevens verwijderd van me Tel. en vervolgens opnieuw geïnstalleerd.
nu staat bij instellingen. verbinding en delen. positie beveiligd element..SIM portemonnee aangevinkt.
Dit stond daarvoor op HCE Wallet. ik heb het nog niet getest maar kan dat de oorzaak zijn dat het niet werkte?
lees terug op dit forum dat het HCE Wallet zou moeten zijn..of is dit onlangs veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee is niet veranderd dus je moet HCE Wallet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens mij sinds de update naar Android 11 heb ik het volgende op mijn vergrendelscherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0w3YTOorB6bhbjd1NFl3d2jJDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2Im4xjgBq8QtHQ5YlE33lfx.jpg?f=fotoalbum_large

Voorheen was dat gewoon 1 notificatie met '3 nieuwe berichten' ofzo. Heeft iemand enig idee waar en hoe ik dit weer aangepast krijg? Of is dit typisch Miui 12?
Voor de duidelijkheid, ik heb maar 1 sim in het toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 04-11-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
PaT schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:29:
Volgens mij sinds de update naar Android 11 heb ik het volgende op mijn vergrendelscherm:
[Afbeelding]

Voorheen was dat gewoon 1 notificatie met '3 nieuwe berichten' ofzo. Heeft iemand enig idee waar en hoe ik dit weer aangepast krijg? Of is dit typisch Miui 12?
Voor de duidelijkheid, ik heb maar 1 sim in het toestel.
Is de schuld van Android 11. Hier besproken

https://www.google.com/ur...Vaw1oxiN6OArWKimS7MoJ7zoH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dan vind ik het toch wel raar dat andere toestellen met Android 11 dat niet hebben, waaronder de Mi 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
Ik heb er ook geen last van. Draai wel LineageOS 18.1 op mijn mi 9t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
RedNas74 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:59:
[...]

Ik heb er ook geen last van. Draai wel LineageOS 18.1 op mijn mi 9t.
Mja ik ook niet, ik draai xiaomi.eu 12.6 rom. Maar miui vanaf 12.5 zouden die notificatie problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik was laatst weer eens in NL en heb toen mijn ABNAMRO geupgrade, en ook maar de app geinstalleerd. Was ik voorheen niet echt van, en vond ik niet nodig.
Wat ik meteen merkte en nog steeds merk, is dat de vingerafdrukscanner veel, maar dan ook echt VEEL sneller en beter beter werkt in de ABN-app, dan om de phone (K20 pro) zelf te unlocken.
Ik vond dat de laatste maanden maar traag gaan, en heb zelfs de vingers opnieuw gescand, maar het lukt soms tot vaak gewoon niet -direct-.
In de ABN-app dus echt binnen de milliseconde.
Toch vreemd. Aan de scanner zelf ligt het dus niet.

Ook vind ik de manier hoe het scherm oplicht en uitgaat bij, bijvoorbeeld, een double tap om de tijd te zien, niet mooi meer.
Daar zitten nu schokken in. IN hoe het licht van het scherm opkomten weer weggaat, bedoel ik dan.
Dat is een MIUI-ding, uiteraard, maar het is echt minder mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 12-11-2021 20:30 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Nu je dat zegt. In-app unlocks gaat bijna altijd wel zonder problemen. Alleen de lockscreen bij mij heb ik soms echt dat hij het niet herkend en dat ik dan m'n code moet invoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
MIUI 12.5.6.0 (RFKCNXM) voor m'n K20 Pro net binnengekregen.

Usual suspects:
Optimized system performance.
Improved system security and stability.

Ze zijn dus nog wel met de phone bezig.
Vooral "nieuwe" security update valt op (1 okt). Toch mooi.
Verder milde fixes voor kleine, irritante dingetjes zoals hoe het scherm uitgaat na een double tap om de tijd te zien. Dat was ooit vloeiend en dat gaat nu (nog steeds) met een "schokje", maar beter dan in vorige versie. (Nee, geen onzin. :P )
Kan andere dingetjes me even niet herinneren.

Wat ik wel beter vind, is dat als je de eerste keer op volume up/down drukt, deze ook direct volume in die richting aanpast. Voorheen was dat slechts om volumeregelaar weer te geven en dan moest je weer drukken om ook daadwerkelijk het volume aan te passen. Wow. Wat een verbetering, sinds MIUI 12, geloof ik.
Is er in ieder geval niet weer uitgesloopt. :+

Als laatste, en dit geldt waarschijnlijk slechts voor de Chinese versies van de phones, als je Mi Video weer eens gebruikt, om een video te kijken, dan komt GetApps keihard terug met 20k duidingen per dag over hoe je alle Chinese apps kunt updaten om ruimte te besparen.
Helaas heb ik nog steeds niet uitgevonden hoe die app eraf kan. :(

Nog steeds een prima phone!
Zou er zo weer een kopen, als deze het ooit begeeft.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik heb sinds vanavond ineens dat m'n 9t pro meerdere keren per uur begon te rebooten. Enige wat ik kan bedenken is de update van Nova Launcher (7.0.54) die ik heb geïnstalleerd. Heb nu tijdelijk een andere Launcher ingesteld en tot nu toe geen reboots meer. Herkennen anderen ook dit probleem? Ik zit op MIUI 12.5.1.0 (RFKEUXM).

[ Voor 7% gewijzigd door Tigerblood op 19-11-2021 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
Tigerblood schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:08:
Ik heb sinds vanavond ineens dat m'n 9t pro meerdere keren per uur begon te rebooten. Enige wat ik kan bedenken is de update van Nova Launcher (7.0.54) die ik heb geïnstalleerd. Heb nu tijdelijk een andere Launcher ingesteld en tot nu toe geen reboots meer. Herkennen anderen ook dit probleem? Ik zit op MIUI 12.5.1.0 (RFKEUXM).
Dezelfde versie hier, geen reboots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ari Gold schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:41:
[...]

Dezelfde versie hier, geen reboots.
Thanks. Heb Nova verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu is probleem verholpen!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb sinds kort op mijn 9T een icoontje van de Afbeelding caroussel op mijn vergrendelscherm staan. Ik gebruik die feature niet, maar hoe krijg ik dat icoontje van mijn vergrendelscherm weg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
PaT schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:38:
Ik heb sinds kort op mijn 9T een icoontje van de Afbeelding caroussel op mijn vergrendelscherm staan. Ik gebruik die feature niet, maar hoe krijg ik dat icoontje van mijn vergrendelscherm weg?
Onder apps de 'Wallpaper Carousal' app verwijderen werkte voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sibrand schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:41:
[...]

Onder apps de 'Wallpaper Carousal' app verwijderen werkte voor mij.
Dank. Best bijzonder dat als je alle machtigingen enz van die app intrekt, hij toch op je vergrendelscherm bleef komen. Nu ook verwijderd en inderdaad weer een schoon scherm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:18
ratje_nl schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:34:
Heeft iemand van jullie ook last (gehad) van de call notification die laat binnenkomt wanneer het scherm aan gaat ?

Wanneer ik word gebeld gaat de ringtone over maar duurt het zeker een seconde of 5 voordat ik een pop-up krijg met de beller. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing maar er is tot nu toe nog niets wat heeft geholpen. Het probleem is begonnen na de laatste update, ik bezit een mi9t pro met 12.5.2.0 stable release.

Ik heb miui optimazation uit gezet, vele batterij settings aangepast, diverse simkaarten geprobeerd maar helaas. Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag.
Ik heb het inmiddels gevonden, voor diegene met dezelfde problemen :

com.android.phone.overlay.common

Deze uit de optimalisatie halen en het probleem is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

nero355 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:37:
Een enigszins afwijkende vraag van de algemene vragen :

Is er iemand hier die Jolla Sailfish op zijn/haar 9T draait :?

Dat zou namelijk heel goed moeten werken : https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci :*)
nero355 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:56:
Kan je de 9T mooi gebruiken om Jolla Sailfish te testen :
- https://wiki.merproject.o...ptations/libhybris#Xiaomi
- https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci

:*)

Ik ben echt benieuwd of alles echt zo goed werkt! :)
Sando schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:35:
Heb jij al eens SailfishOS getest?
Nou...

Bij deze : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms"

Het is dus eindelijk gelukt! :D 8) :Y) oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:50
Even een vraag, maar denk dat er geen oplossing is. Misschien dat er hier nog iemand een helder idee heeft.

De Xiaomi van mijn vriendin is van de week overleden, het display te minste. Nu wil ze graag de foto's er vanaf halen, maar ze heeft niet ingesteld dat de foto's automatisch gebackuped worden naar Google. De GSM is aan, ik zie hem op het netwerk, maar wanneer ik heb koppel aan mijn laptop, zie ik hem niet in de File Explorer. Op zich niet vreemd, normaal moet je dan aangeven wat je wilt doen met de USB connectie, en standaard is dat niet File transfer.

Heeft er iemand nog een idee om de foto's er af te krijgen. Behalve het display laten repareren? Ze wil een andere telefoon nemen, en ik vermoed dat reparatie duur kan uitvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titus
ardvark99 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:02:
Even een vraag, maar denk dat er geen oplossing is. Misschien dat er hier nog iemand een helder idee heeft.

De Xiaomi van mijn vriendin is van de week overleden, het display te minste. Nu wil ze graag de foto's er vanaf halen, maar ze heeft niet ingesteld dat de foto's automatisch gebackuped worden naar Google. De GSM is aan, ik zie hem op het netwerk, maar wanneer ik heb koppel aan mijn laptop, zie ik hem niet in de File Explorer. Op zich niet vreemd, normaal moet je dan aangeven wat je wilt doen met de USB connectie, en standaard is dat niet File transfer.

Heeft er iemand nog een idee om de foto's er af te krijgen. Behalve het display laten repareren? Ze wil een andere telefoon nemen, en ik vermoed dat reparatie duur kan uitvallen.
Is het puur display dat niet werkt, of ook touch niet? Anders zou je op de juiste plekken kunnen drukken om hem alsnog in file transfer mode te zetten.

Anders even ADB doen, dan kan je gewoon bij je filesystem dacht ik. Zie https://krispitech.com/adb-pull-download-file/ En even ADB op pc installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
ardvark99 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:02:

het goedkoopste scherm op aliexpress bestsellen? Laatste keer dat ik keek was dat 50 euro. Je hoeft hem alleen tijdelijk aan te kunnen sluiten zodat je de fotos kan backuppen. Telefoon uit elkaar halen hoef je niet bang te zijn hem kapot te maken als je hem hierna niet meer wilt gebruiken.
Dus dan is het een kwestie van ribbon kabel van het display wisselen naar je nieuwe scherm en klaar.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Hallo,

Ik gebruik voor mijn werk de outlook app op mijn telefoon. Nu is sinds gisteren vereist dat de Android security update van 2021/7/1 geïnstalleerd is, anders kan ik de app niet openen. Dit geeft problemen want ik zie op mijn telefoon de 2021/6/1 variant.

Er is geen update beschikbaar. Hoe kom ik aan een recentere Android security update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xiaomi vragen óf naar een custom rom zoals LineageOs overstappen.
Waarschijnlijk hebben ze met de juli update een lek gedicht of een belangrijke bug verholpen maar ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat de correcte werking van een app afhankelijk gemaakt werd van de datum van de laatste security update.
Blijft desalniettemin vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

BraX schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:12:
Ik gebruik voor mijn werk de outlook app op mijn telefoon.
Vaak heb je dan ook een WebMail optie dus :
- Pak je browser erbij.
- Maak een Bookmark voor de URL ervan.
- Zet deze als shortcut op je Home Screen.

KLAAR!!! :*)

* nero355 vermijdt elke app die door de browser vervangen kan worden! :Y) 8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
Nova Launcher Prime is nu 60 cent in de play store.

Get it while it's hot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn 9T Pro heeft met de 12.5.1 (RFKEUXM) nog steeds Android security patch van juni 2021.
Meer dan een half jaar oud dus. Dit vind ik wel vrij waardeloos van Xiaomi...

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 04-01-2022 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo te zien staat er (voor nu) ook geen update naar Miui 13 gepland.
Even afwachten of er nog Miui 12.5 updates met security patches wordt uitgebracht,
Ander is het uitwijken naar LineageOs (https://forum.xda-develop...l-lineageos-18-1.4176901/) maar daar is nog geen officiële erkende versie van.
Moet je wel je toestel unlocken en weten hoe te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:55

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

daffie82 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:17:
Mijn 9T Pro heeft met de 12.5.1 (RFKEUXM) nog steeds Android security patch van juni 2021.
Ik ben dat erg met je eens. Zou verwachten dat er nog minimaal een update naar december ofzo komt.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 22:34
daffie82 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:17:
Mijn 9T heeft 12.1.1.0 RFJEUXM met beveiligingsupdate van 1-8-2021.

Heb inmiddels een 11T Pro dus de 9T fungeert nu als reserve toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bugs3 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Mijn 9T heeft 12.1.1.0 RFJEUXM met beveiligingsupdate van 1-8-2021.

Heb inmiddels een 11T Pro dus de 9T fungeert nu als reserve toestel.
Mijn toestel is in september 2019 gekocht. Hij draait nog als een tierelier, dus zou niet weten waarom ik moet upgraden.
Het is gewoon waardeloos dat Xiaomi maar 2 jaar security patches uitbrengt voor dit toestel.
Voor de rest erg tevreden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:55

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

daffie82 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:45:
[...]

Mijn toestel is in september 2019 gekocht. Hij draait nog als een tierelier, dus zou niet weten waarom ik moet upgraden.
Het is gewoon waardeloos dat Xiaomi maar 2 jaar security patches uitbrengt voor dit toestel.
Voor de rest erg tevreden trouwens.
Heel tevreden - ik heb er ook nog geen krasje op zitten.

Maar het achterblijven van updates en het feit dat de Roms eigenlijk achterblijven omdat Xiaomi de sources niet vrijgeeft (zie de thread gelinkt 2 posts hierboven) drijft mij weg van dit toestel en zeker ook van Xiaomi.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deleted

[ Voor 95% gewijzigd door snah001 op 06-01-2022 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xiaomi heeft 2 1/2 jaar geleden de source codes van zowel de 9T als de 9T pro al vrijgegeven:

https://www.gsmarena.com/...ource_code-news-37732.php

Dat er geen dev is die een LineageOs versie compliant wil maken naar de eisen van LOS en de updates wil onderhouden is een ander ding.

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 06-01-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
snah001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:00:
Xiaomi heeft 2 1/2 jaar geleden de source codes van zowel de 9T als de 9T pro al vrijgegeven:

https://www.gsmarena.com/...ource_code-news-37732.php

Dat er geen dev is die een LineageOs versie compliant wil maken naar de eisen van LOS en de updates wil onderhouden is een ander ding.
De onofficiële fork van LineagOS draait overigens als een zonnetje op mijn mi 9t.
Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms