Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:04

superwashandje

grofheid alom

Zijn er meer mensen die sinds de laatste update om een of andere reden vaak een filter over de kleuren in de browser (chrome) hebben? Ik weet niet waar het vandaan komt maar de kleuren in Chrome zijn heel flets

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik gebruik dan wel Brave in plaats van Chrome, maar herken het probleem niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• BaukeW
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:17
Ik draai op MIUI 12.0.4 met Chrome en ook hier geen afwijkingen in de kleuren

Bauke Welle

• Metalfreak
  • Laatst online: 11:53

Metalfreak

Hoije woh!

superwashandje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:18:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update om een of andere reden vaak een filter over de kleuren in de browser (chrome) hebben? Ik weet niet waar het vandaan komt maar de kleuren in Chrome zijn heel flets
Yes, hier ook, maar dat was al eerder dan de laatste update. Het lijkt wel rond bepaalde tijden te zijn, maar is volgens mij niet het standaard blauwlichtfilter.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: spreken jullie dat echt zo uit alsof je een spraakgebrek hebt?

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:04

superwashandje

grofheid alom

Vreemd ik heb het echt sinds de laatste update, alleen in Chrome en de reading mode staat uit. Het vreemde is dat als ik een site herlaad dit filter tijdens het laden niet aan staat en ik de kleuren wel normaal zie...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• PostalDude
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-06 09:03
superwashandje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:18:
Is mij inderdaad ook opgevallen. Nu je het zegt is dat inderdaad sinds de laatste update
Andere op Chrome gebaseerde browsers zoals Brave hebben deze kwaal niet.
Is echt een issue met Chrome zelf.

Mi 9T Pro - V12.0.3.0. - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V12.2.5.0 - QJKEUXM

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-06 20:22
Ik gebruik zowel Chrome als Firefox. Ervaar geen problemen met stabiel 12.0.4.0(QFJEUXM)

• Riziko
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15-06 22:54
Iemand last van een battery drain na de laatste update?

Ik zie de percentage letterlijk achteruit gaan met de paar minuten! Zonder gekke dingen te doen en geen taken open... 🤨

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-06 23:36
Robbie T schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:15:
Ik heb inmiddels ook de laatste update draaien en zie geen notificaties meer op mijn AOD, heel vervelend.
Ik gebruik voor mijn AOD dat ding met de tijd maar zie dus geen icoontjes meer. Iemand een idee hoe dat te fixen?
Inmiddels opgelost.
Instellingen -> Apps -> Apps beheren

Vervolgens de app zoeken waar geen melding van zijn. Dan naar Meldingen -> Vergrendelscherm meldingen aanzetten. Onder melding categorieën op de juiste categorie klikken en daar aangeven wat je op het vergrendelscherm wil zien.

• gsiebert
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-06 03:03
Ook ik gebruik zowel Chrome als Firefox en ervaar geen problemen met 12.0.4.0(QFJEUXM).

• Nano
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-06 18:07
Ik las ergens dat MIUI 12.5 binnenkort naar de MI 9T Pro komt. Weet iemand waar je je kan inschrijven voor de closed beta? Via Xiaomi's support chat kom ik niet verder dan https://c.mi.com/

• mfransen
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:13
Nanostylez schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:24:
Ik las ergens dat MIUI 12.5 binnenkort naar de MI 9T Pro komt. Weet iemand waar je je kan inschrijven voor de closed beta? Via Xiaomi's support chat kom ik niet verder dan https://c.mi.com/
Volgens mij doen ze geen beta-programma's meer met de global rom... alleen nog de chinese roms...
https://www.xda-developer...eta-all-smartphones-july/

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:18
https://www.xda-developer...map-mi-redmi-smartphones/

Ik lees hier voorlopig helemaal niets over jullie Mi 9T (Pro) of mijn Redmi K20 (Pro).

Edit: @Nanostylez Op die pagina die jij linkt kan je je toch gewoon opgeven als je klikt op het plaatje van de "Pilot testers wanted"?
Edit2: Daar staat trouwens ook alleen Mi 9T tussen, Non-Pro.
Edit: Oops, verkeerde ge-tag't. :P :F

[Voor 44% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 10:46]

Betaalde Kremlin-troll

• Nano
mfransen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Volgens mij doen ze geen beta-programma's meer met de global rom... alleen nog de chinese roms...
https://www.xda-developer...eta-all-smartphones-july/
Ah, je hebt inderdaad gelijk. Ik kwam o.a. downloads tegen van MIUI 12.5 voor de MI 9T Pro, maar dit betrof enkel de Chinese versie. Helaas.
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:38:
https://www.xda-developer...map-mi-redmi-smartphones/

Ik lees hier voorlopig helemaal niets over jullie Mi 9T (Pro) of mijn Redmi K20 (Pro).

Edit: @Nanostylez Op die pagina die jij linkt kan je je toch gewoon opgeven als je klikt op het plaatje van de "Pilot testers wanted"?
Edit2: Daar staat trouwens ook alleen Mi 9T tussen, Non-Pro.
Edit: Oops, verkeerde ge-tag't. :P :F
Ik zie nu pas dat er "Pilot testers wanted" staat. Dit staat in een slideshow (slide 4). Tegen de tijd dat die slide erop kwam was ik al lang naar beneden gescrolled :+

[Voor 43% gewijzigd door Nano op 16-02-2021 10:49]

• HMC
Hier kan je wel Android 11 Recovery "freshly baked updates" vinden, trouwens.
https://piunikaweb.com/20...update-for-these-devices/
Gepost op 30 december j.l., en dan juist alleen weer voor de Pro-versies van onze phones. :?
Over de exacte MIUI wordt dan weer niet gesproken.

Edit:
Mijn Redmi K20 Pro heeft trouwens vorige week een bout week meegemaakt.
Tijdens het tuinieren had ik de phone in de schaduw gelegd, maar blijkbaar toch te heet. :?
Een ronde/circulaire barst in het glas. Beetje vreemd, ziet er meer als een vlek van gedroogde vloeistof uit.
Dat dacht ik dus ook dat het was.
En maar vegen, maar ging niet weg.

En toen de volgende dag kletterde die op de grond.
Uiteraard (waarschijnlijk) op de hoek, want de linker onderhoek van het scherm, plus rond die regionen is flink gebarsten. :'(
Doet het verder nog prima, maar de phone is toch flink minder mooi geworden, zo. :P

Zou zomaar weer dezelfde phone kunnen kopen.
Hier (Jakarta) is hij nog gewoon online te koop. Flink goedkoper ook, en zelfs de Global version is te koop.
Maar de comments vragen zich af of het wel legaal is? :?
Daar kan ik me dan weer weinig bij voorstellen.

[Voor 57% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 10:57]

Betaalde Kremlin-troll

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:51:
Hier kan je wel Android 11 Recovery "freshly baked updates" vinden, trouwens.
https://piunikaweb.com/20...update-for-these-devices/
Gepost op 30 december j.l., en dan juist alleen weer voor de Pro-versies van onze phones. :?
Over de exacte MIUI wordt dan weer niet gesproken.
Als ik de naam van die zip-file google dan lijkt het de chinese rom te zijn :)

• HMC
Is er een Chinese Mi 9T Pro dan? :?
Zelf heb ik de Redmi K20 Pro, inderdaad uit China.
Je kan zomaar gelijk hebben, maar dan is het slordig van die site om die enkele ROM als "voor beide phones" aan te duiden.

Edit: @mfransen Hmm, als ik die file name (Raphael blabla) Google, dan zie ik toch echt alleen maar k20 Pro/Mi 9T Pro.

[Voor 22% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 11:01]

Betaalde Kremlin-troll

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:00:
Is er een Chinese Mi 9T Pro dan? :?
Zelf heb ik de Redmi K20 Pro, inderdaad uit China.
Je kan zomaar gelijk hebben, maar dan is het slordig van die site om die enkele ROM als "voor beide phones" aan te duiden.
Volgens mij (maar ik kan het mis hebben) is er weinig verschil tussen de K20 Pro en de Mi 9T Pro anders dan het naampje. Hun interne xiaomi codenaam (RAPHAEL) is ook hetzelfde...

• HMC
LOL. _O-
Nu ja, dan bedoel je misschien dat je er geen NL taal in zal hebben?
Dat zou zomaar kunnen kloppen.

Betaalde Kremlin-troll

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:02:
LOL. _O-
Nu ja, dan bedoel je misschien dat je er geen NL taal in zal hebben?
Dat zou zomaar kunnen kloppen.
Bijvoorbeeld ja.. en de chinese variant bevat dacht ik advertenties, die bij de EU variant dan weer standaard uitgezet zijn... en zo zijn er nog een aantal verschillen... je kunt dacht ik ook niet zomaar een chinese rom op een global toestel flashen (en andersom)

• HMC
Advertenties alleen in de Xiaomi apps en die zijn in het Chinees, dus die snappen/gebruiken we toch niet.
Engels zit er wel gewoon in.

En als ze blijven volhouden dat het voor zowel Mi 9T Pro als K20 Pro is, dan lijkrt mij dat zomaar het geval.
Edit: Ik bedoel, Mi 9T IS toch gewoon global version van K20 Pro?

Echter, daar komt nog bij dat ik tegenwoordig helemaal niet meer zo zit te springen om de nieuwste ROMs en Android versies erop te hebben.
Leuk om bij te houden of het nog wordt bijgehouden, en ik zal zeker klagen als onze phones buiten de boot vallen, maar ik lig er verder niet meer zo wakker van. :+

[Voor 5% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 11:08]

Betaalde Kremlin-troll

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:06:
Advertenties alleen in de Xiaomi apps en die zijn in het Chinees, dus die snappen/gebruiken we toch niet.
Engels zit er wel gewoon in.

En als ze blijven volhouden dat het voor zowel Mi 9T Pro als K20 Pro is, dan lijkrt mij dat zomaar het geval.
Edit: Ik bedoel, Mi 9T IS toch gewoon global version van K20 Pro?

Echter, daar komt nog bij dat ik tegenwoordig helemaal niet meer zo zit te springen om de nieuwste ROMs en Android versies erop te hebben.
Leuk om bij te houden of het nog wordt bijgehouden, en ik zal zeker klagen als onze phones buiten de boot vallen, maar ik lig er verder niet meer zo wakker van. :+
https://www.gsmarena.com/...ese_phones-news-33533.php

Hardware is identiek... alleen in de bootloader staat een vlaggetje dat aangeeft welke versie je hebt... en blokkeert dus het flashen van de andere versie. Als je de bootloader vervangt/unlocked kun je dus de andere versie flashen... maar dat is dus weer een extra risico....

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:09

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een enigszins afwijkende vraag van de algemene vragen :

Is er iemand hier die Jolla Sailfish op zijn/haar 9T draait :?

Dat zou namelijk heel goed moeten werken : https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci :*)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nazimv
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-06 23:25
Weet iemand of wij android 11 mogen verwachten op de Mi 9T?

• Roxy90
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12:32
nazimv schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:14:
Weet iemand of wij android 11 mogen verwachten op de Mi 9T?
Daar lijkt het wel op: https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-11-xiaomi/

• Metalfreak
  • Laatst online: 11:53

Metalfreak

Hoije woh!

Mooi, dat de Mi 9T zowel in het lijstje van korte termijn als lange termijn staat ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: spreken jullie dat echt zo uit alsof je een spraakgebrek hebt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:55
Metalfreak schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:03:
[...]

Mooi, dat de Mi 9T zowel in het lijstje van korte termijn als lange termijn staat ;)
I draai al enige tijd de miui 12.5 van Xiaomi EU. Loopt top. Op basis van Android 11

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-06 09:30
Darkz0rs schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:55:
[...]

I draai al enige tijd de miui 12.5 van Xiaomi EU. Loopt top. Op basis van Android 11
Bij mij ook de weekly rom miui 12.5 van Xiaomi.eu

Alles loopt goed op mijn 9t pro enkel het super irritant probleem dat de proximity/licht sensor (is 1 sensor) regelmatig uitvalt bij een kleine val of shock. Ik snap er niks van want de sensor is niet los gekomen. Ik heb zelf al eens de sensor vervangen door een nieuwe en de connector ervan op de motherboard gepoetst met w40 electronic cleaner. Het werkt dan telkens terug na herplaatsing (dus even eruit, dan er terug in met dezelfde nieuwe sensor) maar elke keer opnieuw na een schok werkt het niet meer.

Gelukkig laat ik de achterglas los en kan ik telkens even binnen kijken.

Misschien moet ik eens met hot glue proberen de sensor te fixeren.

[Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-04-2021 10:08]

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• jochemtwaalf
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 12:17
Ik draai de 12.0.3 miui-rom van xiaomi.eu. Verouderd, want pas sinds kort heb ik door dat updaten niet werkt. Ik klik bij instellingen op ‘mijn apparaat’ en dan op de Miui versie. Vervolgens, na een paar klikken en waarschuwingen, kan ik updaten naar 12.0.6.0. Als ik dan op OK klik, schakelt de telefoon zichzelf uit en start opnieuw op. Met de nieuwe update, dacht ik altijd. Maar helaas: de oude versie blijft er op staan en er is geen waarschuwing dat de update is mislukt.

Iemand een idee waarom het updaten misgaat en hoe ik dit kan oplossen?

• Cowboy_Henk
jochemtwaalf schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:00:
Ik draai de 12.0.3 miui-rom van xiaomi.eu. Verouderd, want pas sinds kort heb ik door dat updaten niet werkt. Ik klik bij instellingen op ‘mijn apparaat’ en dan op de Miui versie. Vervolgens, na een paar klikken en waarschuwingen, kan ik updaten naar 12.0.6.0. Als ik dan op OK klik, schakelt de telefoon zichzelf uit en start opnieuw op. Met de nieuwe update, dacht ik altijd. Maar helaas: de oude versie blijft er op staan en er is geen waarschuwing dat de update is mislukt.

Iemand een idee waarom het updaten misgaat en hoe ik dit kan oplossen?
Gebruik je de laatste versie van twrp?

• jochemtwaalf
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 12:17
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:27:
[...]

Gebruik je de laatste versie van twrp?
Ah, dank! Daar ligt het natuurlijk aan. Hen de unlock/etc.-apps, zoals twrp eraf gehaald, omdat ik dacht ze niet meer nodig te hebben... 8)7

• Dennis H
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-06 21:14
Ik zag hem verschijnen via de updater. Verdere datails bekent over nieuwe functies? In de beschrijving staat enkel 'security patches tot maart'.

Ik wacht nog heel even af. De versie waar ik nu op zit (12.0.4) werkt namelijk prima.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dennis H schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:51:
Ik zag hem verschijnen via de updater. Verdere datails bekent over nieuwe functies? In de beschrijving staat enkel 'security patches tot maart'.

Ik wacht nog heel even af. De versie waar ik nu op zit (12.0.4) werkt namelijk prima.
Hm, ik heb de laatste tijd 'pop-ups'.

Bijvoorbeeld, bij het opstarten start ook de garmin app. Daar krijg ik dan een popup op het scherm van, en die gaat niet weg.

Als ik de cache wis, krijg ik daar een melding van. Dat is fijn, maar die popup blijft dan op het scherm staan.
Dit is een instelling (die ik niet kan vinden) of een bug. :/

Ah, instelling in "Aanvullende Instellingen/Toegankelijkheid/Fysiek/Tijd voor actie" - goeie plek ook..

[Voor 7% gewijzigd door pjottum op 21-04-2021 12:17]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:54
Nieuwe OTA update 12.0.5.0 met de laatste securitypatches, EU.
pinojo123 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:31:
Al op 21/04 gepost........

• Nano
snah001 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:38:
[...]

Al op 21/04 gepost........
Ik vermoed dat dit de 9T Pro (QFKEUXM) betreft. Deze heeft inderdaad pas vandaag een update gehad, in tegenstelling tot de 9T non-pro. Daarnaast is dit de security update van april 2021, waarbij de 9t non-pro die van maart 2021 lijkt te krijgen (https://www.reddit.com/r/...e_available_now_on_mi_9t/). Al is dit wel de global rom i.p.v. de EU rom.

[Voor 32% gewijzigd door Nano op 26-04-2021 12:25. Reden: Grammatica]

• pinojo123
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:54
Nano schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:20:
[...]

Ik vermoed dat dit de 9T Pro (QFKEUXM) betreft. Deze heeft inderdaad pas vandaag een update gehad, in tegenstelling tot de 9T non-pro. Daarnaast is dit de security update van april 2021, waarbij de 9t non-pro die van maart 2021 lijkt te krijgen (https://www.reddit.com/r/...e_available_now_on_mi_9t/). Al is dit wel de global rom i.p.v. de EU rom.
Klopt was voor de Mi 9T pro, excuses.
Patch tot 1 april

• Fusionmania
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-06 09:24
pinojo123 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:31:
Hier gisteren melding van gehad dat ik hem kon downloaden, is die update vandaag ineens weg. Is me nu al voor de tweede keer voorgekomen 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HMC
Fusionmania schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:09:
[...]

Hier gisteren melding van gehad dat ik hem kon downloaden, is die update vandaag ineens weg. Is me nu al voor de tweede keer voorgekomen 8)7
Dat gebeurt inderdaad met Redmi en Xiaomi updates wel eens. Niet erg. Waarschijnlijk maar beter dat je 'em dan update als 'ie weer terug is over een paar daagjes.

Zelf op Redmi K20 Pro al maanden geen update gehad, maar zie hier dat jullie nu "net" naar 12.0.5 gaan. Zit hier al die tijd al op 12.0.6, alleen dus wel met een security patch veel ouder dan die van jullie.

Ik zie ook bij de "big update" die eraan zit te komen vaak alleen non-pro modellen staan.
Vraag me af of er nog iets komt voor de K20 Pro, want er is al een K30 en een K40. _O-

Het loopt verder allemaal nog prima, maar updates zijn leuk. :D

Heb wel dat sinds ik Mi Movies "aanzette" om een filmpje te kijken, wat ik nog noet eerder gedaan had, dat alle andere MIUI-zooi ook weer wakker is geworden.
GetApps (Chinese appstore) zeurt weer volop en is dus weer volop actief, maar ook die batterij-in-de-gaten-houd-app :? :P komt nu ineens met veel te veel meldingen.

Moet de phone weer eens een beurt geven denk ik.

Betaalde Kremlin-troll

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-06 13:06

daffie82

Mi 9T Pro V12.0.5 (QFKEUXM)

Ik zit nog steeds op 12.0.4, QFKEUXM , security patch januari 2021 trouwens...
Een nieuwere versie is er niet. Ook niet via Downmi app.

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V12.0.5 (QFKEUXM)

• daffie82

daffie82

daffie82 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:34:
Ik zit nog steeds op 12.0.4, QFKEUXM , security patch januari 2021 trouwens...
Een nieuwere versie is er niet. Ook niet via Downmi app.
Zonet 12.0.5 QFKEUXM aangeboden gekregen :)

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V12.0.5 (QFKEUXM)

• Bugs3
Ik gebruik de app AccuBattery en die geeft aan dat mijn accu nog 91% capaciteit heeft. Mijn Mi 9T heb ik nu bijna 2 jaar.
Ben wel benieuwd naar andere gebruikers hoe de staat van hun accu is.
Wat mij betreft kan de mijne nog wel even mee. Ik laad hem dagelijks op tot zo'n 80 a 90% en kom daar doorgaans de dag prima mee door.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-06 12:10
Bugs3 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:00:
Ik gebruik de app AccuBattery en die geeft aan dat mijn accu nog 91% capaciteit heeft. Mijn Mi 9T heb ik nu bijna 2 jaar.
Wat mij betreft kan de mijne nog wel even mee. Ik laad hem dagelijks op tot zo'n 80 a 90% en kom daar doorgaans de dag prima mee door.
Hier 70% na 1,5 jaar
Bugs3 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:00:
Opladen tot max 90% levert echt wat op en zo ook bij jou.
Feit is dat de accu minder heet wordt en minder uitzet vergeleken bij laden tot 100% en dat komt de levensduur ten goede.
Heb ik niet zelf verzonnen maar daar is genoeg wetenschappelijke literatuur over te raadplegen op het web.
Ik doe het al jaren en ervaar ook nauwelijks teruggang in beschikbare gebruiksduur.

• Bugs3
Oei dat is een serieus verschil. Hoe is dat in gebruik? Moet je meerdere keren per dag opladen?
snah001 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:00:
[...]

Feit is dat de accu minder heet wordt en minder uitzet vergeleken bij laden tot 100% en dat komt de levensduur ten goede.
Heb ik niet zelf verzonnen maar daar is genoeg wetenschappelijke literatuur over te raadplegen op het web.
Ik doe het al jaren en ervaar ook nauwelijks teruggang in beschikbare gebruiksduur.
Ja dat blijkt.

Sinds kort gebruik ik Android Auto en sluit ik m'n telefoon in de auto aan met een kabel. Gevolg is dat de telefoon gaat laden tot 100% en daar ben ik niet blij mee.

• HMC
Inderdaad, @snah001. Er zijn een paar simpele maar belangrijke "regels".
Zelf laad ik ook zo goed als altijd met oude, trage laders, of hij hangt aan de PC. Dan wordt de boel zelfs helemaal niet heet.

Gemiddeld zit de batterij hier tussen de 30 en 70%.
Maar soms, als ik bijvoorbeeld binnenkort weg moet of zo, hangt 'ie aan de meegeleverde hoge-Watt-lader.
Dan is het vast 100% want vergeten en gaat zo snel, en inderdaad, dan is de boel gewoon veel warmer.

@Bugs3
Tot 100% is op zich niet eens zo'n gigantisch probleem als het langzaam gaat, zoals in de auto bijvoorbeeld.
Wel wil je dit waarschijnlijk niet altijd doen.

Echter, de software geeft misschien wel 0% en 100% aan, maar dat is het echt niet.
Dat is allang netjes geprgrammeerd.
En, bovendien, de laatste x% gaat sowieso veel langzamer, zelfs met een 3KW lader. :P

En dan, als laatste, tegen de tijd dat de batterij echt hopeloos is, heeft menigeen allang een nieuwe phone gekocht. Dat zit bij de fabrikanten vast ook in de statistieken.

Ik vind het leuk om te zien hoe lang de batterij het uithoudt en ik was er zelfs geobsedeerd door jaren geleden. Inmiddels maak ik me er minder druk om. Maar 2 dagen kom ik graag wel door en dat lukt vooralsnog prima met de bijna 2 jaar oude K20 Pro.

Edit:
Vriendin heeft trouwens een Redmi Note 9 Pro, en die komt met een nog hoger wattage lader.
Als ik de K20 Pro daar aan hang, dan laadt deze met "TURBO CHARGE!" in plaats van de normale "Quick Charge". Was verrast om dat te zien. :D

[Voor 8% gewijzigd door HMC op 30-04-2021 14:04]

Betaalde Kremlin-troll

• Lightning89
[...]

Daar ben ik mij bewust van, maar hoe doe ik dit? Ik heb thuis enkel quickchargers (3 stuks) en in de auto ook. Want AccuBattery kan alleen een alarm geven, en snachts wil ik niet gewekt worden. Ik laad de telefoon ook bijna nooit snachts op, maar tijdens meetings oid kan ik niet altijd een alarm af laten gaan, laat staan dat ik het vergeet.

De accuduur was voorheen 2-3 dagen, nu met 70% is het 1-2 dagen. De telefoon is nu echter vervangen door een PocoF3 maar staat wel aan. Met alleen WiFi gebruik staat de telefoon na 2 dagen standby op 60%

• nero355

nero355

HMC schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:01:
Edit:
Vriendin heeft trouwens een Redmi Note 9 Pro, en die komt met een nog hoger wattage lader.
Als ik de K20 Pro daar aan hang, dan laadt deze met "TURBO CHARGE!" in plaats van de normale "Quick Charge". Was verrast om dat te zien. :D
Dat is toch gewoon de 27 of 30 Watt lader die je altijd los moest kopen voor de 9T/K20 modellen :?

Jij hebt dan waarschijnlijk gewoon een 18 Watt Quick Charge 3.0 lader :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
Dat klopt @nero355. Ik had het echter nog niet eerder gezien. :D
Vanwege inderdaad niet de sterkere lader gekocht te hebben.
30W inderdaad, bij de Redmi Note 9 Pro

[Voor 13% gewijzigd door HMC op 30-04-2021 18:58]

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Met mijn vorige telefoon deed ik altijd maar tot 80% laden. Maar daar ben ik nu van afgestapt en ik vind het prima. Dat de batterij rapper verslijt? Dat zal best, maar dat is mij geen 20% (of 10%) minder opladen waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lightning89
Hoe doe je dat dan? Hoe zorg je er voor dat je telefoon stopt bij 80/90%?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Lightning89 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:30:
Hoe doe je dat dan? Hoe zorg je er voor dat je telefoon stopt bij 80/90%?
There's an app for that!

Als je je toestel hebt geroot kan er geloof ik nog wat meer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lightning89
PaT schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:52:
[...]

There's an app for that!

Als je je toestel hebt geroot kan er geloof ik nog wat meer.
Die heb ik (pro) zelfs, maar geeft enkel een alarm? Dan moet ik em dus rooten

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je moet inderdaad je toestel unlocken en rooten om een app die het opladen begrenst tot een door jou gespecificeerd percentage.
O.a. de app ACCA kan dat i.s.m. een Magisk module specifiek daarvoor.
Werkt prima hier en bij mij stopt hij bij 90% en kan pas weer starten met opladen bij 85%, laatste om continue aan/uit van laadproces te verhinderen.
Vergeet niet dat als je unlocked, jouw toestel geheel naar fabrieksinstellingen gereset wordt dus wel ff een backup maken van je zaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

daffie82 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:31:
Met mijn vorige telefoon deed ik altijd maar tot 80% laden. Maar daar ben ik nu van afgestapt en ik vind het prima. Dat de batterij rapper verslijt? Dat zal best, maar dat is mij geen 20% (of 10%) minder opladen waard.
Ik doe het ook niet hoor en mijn batterij doet het nog steeds relatief goed voor een toestel dat sinds Januari 2017 in gebruik is! :)

Maar als anderen denken dat het veel voor ze zal uitmaken : Waarom ook niet! d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HMC
We gaan wel een beetje off. Is er een topic voor dit soort dingen?
Laten we het er op houden dat het eigenlijk niet je leven moet domineren, die "wellbeing" van je batterij. :P
Maar het is wel zo handig als je 'em van de lader aftrekt als je je het kan herinneren.
Zo niet, lekker belangijk. :D
Er zijn "regeltjes", de meeste van ons kennen ze, maar laat maar gaan, dat gaat wel goed.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nano
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update hun system apps ook niet meer kunnen updaten? Refreshen of rebooten verhelpt het in ieder geval niet.

[Voor 5% gewijzigd door Nano op 03-05-2021 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 16:17

ComputerHoed

Electronica <3

[...]

Same. Ik heb de telefoon nu zeker 1,5 jaar en gebruik hem tussen 15 en 80% en de batterij is nog subliem. Kan er makkelijk de dag mee doorkomen (09:00 's ochtends 80% en rond de 30% als ik om 18:00 thuis kom met circa 2,5-3 uur schermtijd)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:57
Nano schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:14:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update hun system apps ook niet meer kunnen updaten? Refreshen of rebooten verhelpt het in ieder geval niet.[Afbeelding]
Het was me nog niet opgevallen maar inderdaad, een paar dagen geleden de update naar 12.0.5 gedaan en mijn System apps updater gaf ook jou 'Couldn't get info' foutmelding.

Nu direct echter nog een keer geprobeerd en nu heeft hij wel alles wel gewoon bijgwerkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nano
joppybt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Het was me nog niet opgevallen maar inderdaad, een paar dagen geleden de update naar 12.0.5 gedaan en mijn System apps updater gaf ook jou 'Couldn't get info' foutmelding.

Nu direct echter nog een keer geprobeerd en nu heeft hij wel alles wel gewoon bijgwerkt
Momenteel is mijn enige manier om system apps te updaten via de notificatie die je ervan krijgt. Via het settings menu kan ik eindeloos blijven refreshen. Auto update zou hiervoor ook een fix zijn, maar ik heb graag wat weet van wat de updates inhouden alvorens ik ze installeer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Nano schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:14:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update hun system apps ook niet meer kunnen updaten? Refreshen of rebooten verhelpt het in ieder geval niet.[Afbeelding]
Bij mij staan er nog 5 apps om te updaten. 1x refreshen kreeg ik de melding ook, maar weer 2x refreshen staan de updates er weer.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daffie82

daffie82

joppybt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Zit ook op 12.0.5

hier geen problemen met de System apps updater. Net nog een update gehad van "Beveiliging".

ik merk wel dat hij opeens "Muziek" heeft geinstalleerd, terwijl ik dit disabled had via adb tools.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-06 21:20
Ik lees hier dat de update van 12.0.5
( Mi9T pro) al is uit gebracht op de EU versie. Ik heb de global ROM en zit nog op 12.0.4. Wordt deze ROM nog wel verder ondersteunt. Is het misschien verstandiger om te switchen na de EU versie. Zit je wel met het unlock probleem!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17-06 18:53
John J. schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:27:
Ik lees hier dat de update van 12.0.5
( Mi9T pro) al is uit gebracht op de EU versie. Ik heb de global ROM en zit nog op 12.0.4. Wordt deze ROM nog wel verder ondersteunt. Is het misschien verstandiger om te switchen na de EU versie. Zit je wel met het unlock probleem!
Ik heb ook de Global ROM, zie handtekening, en heb een tijdje terug 12.0.5 kunnen downloaden. Ondersteund wordt het wel, maar rolt gefaseerd uit.

Mi 9T Pro - MIUI Global 12.0.5 - QFKMIXM

De Global Rom (niet EEA) is al sinds begin maart uit.
Hier de download link naar de OTA voor de 9T Pro en die file moet je in de root van de SD card zetten en daarna, via die 3-puntjes rechts boven in het update scherm, kun je de OTA naar V12.0.5.0 starten;

https://bigota.d.miui.com...KMIXM-ef8833aa7a-10.0.zip

[Voor 5% gewijzigd door snah001 op 12-05-2021 09:28]

• John J.
Bedankt, zo gedaan maar als ik de 3 puntje klik kan ik alleen iets van Whatsapp of Google Drive selecteren. Ik kom met geen mogelijkheid in de root waar ik de OTA verplaatst heb.

• John J.
Update gelukt, had bestandsbeheer uit geschakeld. Opnieuw geïnstalleerd en ik kon de update installeren.
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:34
De laatste tijd merkte ik wat gedoe met een deel van mijn touch screen, op bepaalde knoppen drukken lukte niet in apps, en scrollen was niet altijd lekker. Ik heb even via de CIT een video gemaakt van de touch test, en je ziet heel duidelijk dat hij bij de bars net onder het midden 'verspringt' van positie, alsof hij een rij pixels geen touch meer detecteert.

Ik neem aan dat het een hardware probleem is, maar ben van plan toch even een factory reset te proberen, just in case. Het alternatief zou een screen replacement zijn, maar ja, dat doe ik liever niet zelf gezien de lijm etc, en kosten voor laten doen zijn ook niet mis.

Iemand dit eerder gezien? Zie: YouTube: TouchCIT Mi 9t Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:17
Sinds kort weigert mijn telefoon nog te snelladen. Diverse kabels en blokjes geprobeerd (die het voorheen wel deden), hard in de connector geblazen. Heeft allemaal niet geholpen.

Tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:58
Stefangrp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:38:
Sinds kort weigert mijn telefoon nog te snelladen. Diverse kabels en blokjes geprobeerd (die het voorheen wel deden), hard in de connector geblazen. Heeft allemaal niet geholpen.

Tips?
Met schoonblazen krijg je niet alle pulp eruit. Ik gebruik daarvoor plastic tandenstokers van de action. Klein eindje afknippen zodat het plastic de juiste stijfheid heeft en je blijft graven met resultaat..

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-06 08:27
LucienS schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Met schoonblazen krijg je niet alle pulp eruit. Ik gebruik daarvoor plastic tandenstokers van de action. Klein eindje afknippen zodat het plastic de juiste stijfheid heeft en je blijft graven met resultaat..
Houten tandenstoker mag ook, iets scherper maken met mesje zodat deze er goed diep in gaat. Zo lang het maar geen stroom geleid. Paperclip dus niet niet gebruiken ;-)

• Cowboy_Henk
Stefangrp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:38:

Tips?
Wd40 electronic contact cleaner heb ik gebruikt voor alle viezigheid schoon te maken. Ik had een slechte connectie van de proximity sensor. Maar na plaasting opnieuw niet goed. Pas na schoon maken van de contacten met wd40 contact cleaner en dan met perslucht (kan je ook in action kopen) is het gelukt

Dus die wd40 lost vuil op van electronische componenten en is veilig want het is niet stroom geleidend en droogt snel op. Het komt ook op plaatsen waar je niet aan kan met een stokje.

[Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 20-05-2021 12:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-06 16:45
Damn.....voor het eerst is bij mij nu het scherm van een telefoon gebarsten. Viel denk ik net op een zwakke plek. Was al vaker gevallen en deze keer was het niet eens van hoog of hard.

Iemand goede ervaringen met zelf maken of een shop?

Had een reparatie shop gebeld en die konden alleen aan het scherm met zwarte rand komen(heb de blauwe versie mi9t)...scherm wordt schijnbaar niet veel meer gemaakt. Kosten €160

Voor nu zie ik het alleen als ik de telefoon schuin hou en alles reageert nog prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Meivogeltje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:01:
Damn.....voor het eerst is bij mij nu het scherm van een telefoon gebarsten. Viel denk ik net op een zwakke plek. Was al vaker gevallen en deze keer was het niet eens van hoog of hard.

Iemand goede ervaringen met zelf maken of een shop?

Had een reparatie shop gebeld en die konden alleen aan het scherm met zwarte rand komen(heb de blauwe versie mi9t)...scherm wordt schijnbaar niet veel meer gemaakt. Kosten €160

Voor nu zie ik het alleen als ik de telefoon schuin hou en alles reageert nog prima.
Ik heb begin dit jaar zelf mijn scherm vervangen (+behuizing) en dit werkt nog steeds goed. Uitstekend amoled scherm en werkende vingerafdruk sensor.
Lees mijn ervaring +tutorials hier
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Ik raad ook de aliexpress verkoper aan die ik daar vermeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meivogeltje
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:21:
[...]

Ik heb begin dit jaar zelf mijn scherm vervangen (+behuizing) en dit werkt nog steeds goed. Uitstekend amoled scherm en werkende vingerafdruk sensor.
Lees mijn ervaring +tutorials hier
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Ik raad ook de aliexpress verkoper aan die ik daar vermeld.
Top! Was de prijs toen hetzelfde? Is nu toch ook €115

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Meivogeltje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:51:
[...]

Top! Was de prijs toen hetzelfde? Is nu toch ook €115
Ja de prijs is hetzelfde gebleven, ik had scherm +and rode frame

• ragruijters
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 17-06 09:41
Beste allemaal,

Sinds een tijd werkt Google Lens niet meer. Ik heb me suf gegoogled en ik kom er niet uit. Ik heb de Google Camera ook gedownload, maar ook hier werkt Google Lens niet op. Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe het wel werkend te krijgen?
9TPro/Miui 12.0.5 Stabiel/Android 10 QkQ1enzovoorts

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
ragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:44:
Beste allemaal,

Sinds een tijd werkt Google Lens niet meer. Ik heb me suf gegoogled en ik kom er niet uit. Ik heb de Google Camera ook gedownload, maar ook hier werkt Google Lens niet op. Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe het wel werkend te krijgen?
9TPro/Miui 12.0.5 Stabiel/Android 10 QkQ1enzovoorts
Google lens is bij mij een knop in de camera app zelf, bovenin 2e van rechts.

• ragruijters
hansgrave schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Google lens is bij mij een knop in de camera app zelf, bovenin 2e van rechts.
Dank voor je antwoord. Bij mij zit de knop er ook, alleen gebeurt er niets als ik erop druk.

• HMC
ragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Dank voor je antwoord. Bij mij zit de knop er ook, alleen gebeurt er niets als ik erop druk.
Mijn Google Lens kapte er een tijdje geleden ook mee. (Redmi K20 Pro).
Bleek dat de Google app (die je daar helaas, maar begrijpelijk, ook voor moet hebben) ook een update nodig had.

Na beide een update te hebben gegeven, deed de zooi het nog niet.
Ik heb ze er toen beide afgegooid en opnieuw erop gezet.
Dat bleek te helpen.

Werkt nu al weer een tijdje goed, zelfs als Google app en/of Lens een update er doorheen drukt.

Betaalde Kremlin-troll

• Cowboy_Henk
Bij mij zit Google lens ook in de camera app maar het is ook een aparte app, Google lens app. Als ik op de link in de camera app druk opent deze gewoon de Google Lens app.

Dus ik zou aanraden de Google Lens app te refreshen, dus gegevens en cache wissen en zien of er een update is op play store.

[Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 22-05-2021 15:24]

• HMC
Ik moet wel zeggen dat ik een hele zooi permissions voor zowel Google app als Lens uit heb staan, om welbegrijpelijke redenen. :P
Ik neem normaal gewoon foto's en ga dan in de Lens app naar m'n Gallery.

Betaalde Kremlin-troll

• ragruijters
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:23:
Bij mij zit Google lens ook in de camera app maar het is ook een aparte app, Google lens app. Als ik op de link in de camera app druk opent deze gewoon de Google Lens app.

Dus ik zou aanraden de Google Lens app te refreshen, dus gegevens en cache wissen en zien of er een update is op play store.
De Lens-app heb ik ook (verwijderd, geüpdate, toestemmingen gegeven/ingetrokken enz), maar die opent niet. Hij crasht direct (soort van flits te zien). Ook in de gallery werkt de lens-functie niet.
De Google-app zelf kan ik niet verwijderen en/of updaten. Het blijft vooralsnog een raadsel...

• Cowboy_Henk
ragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:45:
[...]

De Lens-app heb ik ook (verwijderd, geüpdate, toestemmingen gegeven/ingetrokken enz), maar die opent niet. Hij crasht direct (soort van flits te zien). Ook in de gallery werkt de lens-functie niet.
De Google-app zelf kan ik niet verwijderen en/of updaten. Het blijft vooralsnog een raadsel...
Misschien dan ook eens de camera app gegevens verwijderen refreshen want uiteraard is lens daar van afhankelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
ragruijters schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:45:
[...]

Is dat omdat die er vanaf het begin opstond?
Is dat een verschil tussen (Europese) Mi 9T Pro en Chinese K20 Pro?

Dat is wel jammer dan.

Kan je voor de Google app niet gewoon alles wissen? (Cache/updates, etc.)
Dan die updaten, en dan Lens er weer op.

Lens zal sowieso verwijderd moeten worden, heb ik het idee.

Betaalde Kremlin-troll

• ragruijters
HMC schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Kan je voor de Google app niet gewoon alles wissen? (Cache/updates, etc.)
Dan die updaten, en dan Lens er weer op.
Dat was de truc! Heb Google toch weten te verwijderen, Lens ook verwijderd, en de camera gestart. Lens-symbooltje aangeklikt en Lens opende in de camera-app zelf. Dank je wel!

• HMC
Yeehaw! *O*

:7

Betaalde Kremlin-troll

• Meivogeltje
hmm..heb het scherm proberen te vervangen van de mi 9t....krijg geen beeld. Ook niet op mn oude scherm.
Telefoon lijkt wel te reageren als je die aansluit op een computer voor bestandsoverdracht...tenminste...er komt een geluid dat er een usb apparaat aangesloten wordt en het lampje gaat branden.
Opladen doet ie ook lijkt het...lampje gaat dan gelijk branden van opladen.

iemand nog tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Meivogeltje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:28:
hmm..heb het scherm proberen te vervangen van de mi 9t....krijg geen beeld. Ook niet op mn oude scherm.
Telefoon lijkt wel te reageren als je die aansluit op een computer voor bestandsoverdracht...tenminste...er komt een geluid dat er een usb apparaat aangesloten wordt en het lampje gaat branden.
Opladen doet ie ook lijkt het...lampje gaat dan gelijk branden van opladen.

iemand nog tips?
Heb je het scherm besteld van die shop dat ik heb aangeraden? Heeft de verkoper niet op voorhand een filmpje gestuurd dat die het scherm testte? Bij mij wel alleszins.

Check alle connecties nog eens. En maak de connecties schoon met Wd40 Electric contact cleaner en lucht spuitbus. Ik heb ook mijn 9t pro paar keer terug moeten heropenen omdat mijn proximity sensor niet werkte of de camera toen ik bij mij het scherm verving.
Voor de rest weet ik het niet.
Je kan ook raad vragen op xda ofzo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meivogeltje
Cowboy_Henk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:23:
[...]

Heb je het scherm besteld van die shop dat ik heb aangeraden? Heeft de verkoper niet op voorhand een filmpje gestuurd dat die het scherm testte? Bij mij wel alleszins.

Check alle connecties nog eens. En maak de connecties schoon met Wd40 Electric contact cleaner en lucht spuitbus. Ik heb ook mijn 9t pro paar keer terug moeten heropenen omdat mijn proximity sensor niet werkte of de camera toen ik bij mij het scherm verving.
Voor de rest weet ik het niet.
Je kan ook raad vragen op xda ofzo.
Ook op het oude scherm heb ik geen beeld meer...althans...Zie nu alleen nog bij aanzetten een vol scherm alsof je analoge tv geen zender heeft.
Verwacht iets met de flex cable van de display
Zal beginnen met schoonmaken.

Helaas...niet geholpen

Edit 2: naar repairshop geweest...nieuwe scherm leek niet te pakken en het 1ste scherm kreeg hij ook niet aan de praat. Ene kapot, toen weer (ook)andere kapot.... Geen elektro map aanwezig...onderdelen moeilijk moeilijk. Dus einde verhaal.

Was al m'n data dus kwijt....opeens hoor ik thuis later die dag het alarm van m'n telefoon afgaan, dus toch maar weer wat dingen geprobeerd. Na een uurtje allerlei recovery apps te proberen die niet werken gaf m'n scherm een soort van beeld..kon ik USB toegang geven en data veilig stellen. Tijdens dit proces begon m'n scherm het steeds beter te doen en nu 1,5 dag later zit ik nog steeds op m'n telefoon alsof er niets aan de hand is geweest. Ondertussen al wel een andere telefoon besteld, maar ook dit bericht typ ik op de mi 9t...very weird dus. Hoe dan ook heeft iemand genade met mij gehad en heb ik iig nu een werkende telefoon..met een kleine barst in de hoek .

[Voor 44% gewijzigd door Meivogeltje op 06-06-2021 21:39. Reden: Verslag]

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:34
Titus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:39:
De laatste tijd merkte ik wat gedoe met een deel van mijn touch screen, op bepaalde knoppen drukken lukte niet in apps, en scrollen was niet altijd lekker. Ik heb even via de CIT een video gemaakt van de touch test, en je ziet heel duidelijk dat hij bij de bars net onder het midden 'verspringt' van positie, alsof hij een rij pixels geen touch meer detecteert.

Ik neem aan dat het een hardware probleem is, maar ben van plan toch even een factory reset te proberen, just in case. Het alternatief zou een screen replacement zijn, maar ja, dat doe ik liever niet zelf gezien de lijm etc, en kosten voor laten doen zijn ook niet mis.

Iemand dit eerder gezien? Zie: YouTube: TouchCIT Mi 9t Pro
Ik zat laatst weer in de auto, en het deel van het scherm wat geen touch registreert is wel hetzelfde deel waar ik hem in de houder zet. Maar het lijkt me sterk dat een paar rubbere klemmen die nauwelijks klemmen dit veroorzaken.

Inmiddels kan ik in sommige apps cruciale knoppen niet meer aantikken |:(

Geen idee what to do or try. Scherm calibratie? Even warm fohnen en aan drukken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Meivogeltje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:53:
Tijdens dit proces begon m'n scherm het steeds beter te doen en nu 1,5 dag later zit ik nog steeds op m'n telefoon alsof er niets aan de hand is geweest.

Ondertussen al wel een andere telefoon besteld, maar ook dit bericht typ ik op de mi 9t...very weird dus. Hoe dan ook heeft iemand genade met mij gehad en heb ik iig nu een werkende telefoon..met een kleine barst in de hoek.
Kan je de 9T mooi gebruiken om Jolla Sailfish te testen :
- https://wiki.merproject.o...ptations/libhybris#Xiaomi
- https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci

:*)

Ik ben echt benieuwd of alles echt zo goed werkt! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HMC
Krijg nu MIUI 12.5.4.0 (Stable 2.6G) binnen op mijn Redmi K20 Pro.
Dit na vele maanden op 12.0.6 gezeten te hebben.

Echt een gi-gan-tische lijst aan dingen, met bijvoorbeeld "20 times more rendering power".
Dus dat belooft veel goeds. :+

Aardig grote download. Duurt lang. Installeren zal ook wel een tijdje duren.

Toch blij dat er hard gewerkt is daar.
De Pro versie stond op vele sites bijvoorbeeld niet speciaal vermeld alszijnde een phone die een update zou krijgen.

Later meer. :D

Edit: En toen liep "Updating MIUI" vast op 4.99%. :(
Oh, terwijl ik dit tiep verspringt het ineens naar 80.99%
Het tellertje loopt dus niet vloeiend, zoals in eerdere versies.
Wees niet getreurd!

[Voor 16% gewijzigd door HMC op 09-06-2021 18:40]

Betaalde Kremlin-troll

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Kan je de 9T mooi gebruiken om Jolla Sailfish te testen :
- https://wiki.merproject.o...ptations/libhybris#Xiaomi
- https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci

:*)

Ik ben echt benieuwd of alles echt zo goed werkt! :)
Heb jij al eens SailfishOS getest? Ik heb nog niemand horen bevestigen dat de fingerprint scanner ook werkt. Ben wel benieuwd.

Hebben die ports ook Android support, of is dat alleen voor officiële versies?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• nero355

nero355

Redsandro schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:35:
Heb jij al eens SailfishOS getest?
Ik ben dus nog steeds een leuk toestel aan het uitzoeken voor een redelijke prijs en kwam er laatst achter dat een tweedehands 9T misschien weleens een leuke optie zou zijn, want het is het meest recente toestel dat ook nog eens volledig lijkt te werken volgens de Wiki daar! :)

Helaas zijn de prijzen die men ervoor vraagt best wel belachelijk in het hedendaagse V&A :F
Ik heb nog niemand horen bevestigen dat de fingerprint scanner ook werkt. Ben wel benieuwd.
Het lijkt erop dat die ook nooit zal werken, maar dat vind ik helemaal niet erg als tegenstander van dat ding! :Y)
Hebben die ports ook Android support, of is dat alleen voor officiële versies?
Het lijkt erop dat zoiets geen optie is voor Community Builds van Jolla Sailfish OS : https://forum.xda-develop...2983/page-2#post-82209319

Maar ook dat vind ik helemaal niet erg : Ik wil volledig van Android af! :)

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:03:
Het lijkt erop dat die ook nooit zal werken, maar dat vind ik helemaal niet erg als tegenstander van dat ding! :Y)
Ai, dat vind ik wel een dingetje. Ik zoek een soort balans tussen gemak en privacy. Zo'n fingerprint reader is naar mijn mening best ideaal. Als die vingerafdrukken nu naar een externe server gingen, dan was ik er ook fel tegen. Maar ook hier blijven ze gewoon op de TEE.
Het lijkt erop dat zoiets geen optie is voor Community Builds van Jolla Sailfish OS : https://forum.xda-develop...2983/page-2#post-82209319

Maar ook dat vind ik helemaal niet erg : Ik wil volledig van Android af! :)
Bedankt voor de link. Ik vermoedde al zoiets. Als SailfishOS bevalt wil ik best wat betalen voor de Android ondersteuning. Want nogmaals, ik zoek een tussenweg, en daar horen enkele Android apps wel bij.

Toevallig schreef ik er onlangs een blog over. Misschien staat er wat interessants tussen: Tweakblog: Google en het laaghangende privacy-fruit

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• nero355

nero355

Redsandro schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:08:
Ai, dat vind ik wel een dingetje. Ik zoek een soort balans tussen gemak en privacy. Zo'n fingerprint reader is naar mijn mening best ideaal. Als die vingerafdrukken nu naar een externe server gingen, dan was ik er ook fel tegen.
Maar ook hier blijven ze gewoon op de TEE.
Dat is net zoiets als TPM chips en het hele TCPA/Palladium gebeuren : WEG ERMEE!!! }) :P
Bedankt voor de link. Ik vermoedde al zoiets. Als SailfishOS bevalt wil ik best wat betalen voor de Android ondersteuning. Want nogmaals, ik zoek een tussenweg, en daar horen enkele Android apps wel bij.
Dan moet je een officiëel ondersteund toestel kopen of gewoon iets van LineageOS of zo op je telefoon zetten :)
Toevallig schreef ik er onlangs een blog over. Misschien staat er wat interessants tussen: Tweakblog: Google en het laaghangende privacy-fruit
Zal er eens een keer effe goed voor gaan zitten! ;)

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True