@Cowboy_Henk Top, zal Battery Guru eens een paar keer laten lopen - gaat niet lang duren aangezien de batterij ongeveer een halve dag meegaat
. Ook bedankt voor de batterij-tip!
Helaas een beetje last van ‘doorbranden’ van het scherm: bij een witte achtergrond zie je vaag de iconen van apps.
Is dat op te lossen met een nieuw scherm?
Is dat op te lossen met een nieuw scherm?
Hebben meer mensen ervaringen met het vervangen van de batterij?
Die van mij begint ook echt slecht te worden, voor de rest is de telefoon nog steeds prima afgezien een paar burn-in vlekken.
Die van mij begint ook echt slecht te worden, voor de rest is de telefoon nog steeds prima afgezien een paar burn-in vlekken.
Van de burn in heb ik totaal geen last. Maar de batterij... Dat is wat anders
[ Voor 3% gewijzigd door Krize18 op 10-09-2022 23:52 ]
Een paar posts naar boven legt @Cowboy_Henk nog uit dat hij zijn halve toestel gereviseerd heeft.Gustavo678 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:48:
Hebben meer mensen ervaringen met het vervangen van de batterij?
Het kan blijkbaar wel...
Hier net de nieuwe batterij en lensje van de camera binnen. Als ik bijzonderheden tegen kom bij het vervangen van de batterij en de lens zal ik het hier laten weten
Let erop dat als je het plastic moederbord kapje over de lens terug zet je deze vanaf de bovenkant erin schuift. Dit deed ik in eerste instantie fout waardoor de achterkant niet goed bleef zitten.wolterious schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:
Hier net de nieuwe batterij en lensje van de camera binnen. Als ik bijzonderheden tegen kom bij het vervangen van de batterij en de lens zal ik het hier laten weten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lrTxLla2dkrA706MwSkqMVdZ.jpg?f=user_large)
Ik heb hetzelfde met mijn 9T sinds ik bij ben weg ben. Schijnbaar ging voorheen bellen over 3g en dan kon ik nog internetten op 4g.Jeroenzer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:40:
Kan iemand mij een antwoord gevne op volgende ?
Ik heb een Xiaomi MI 9T pro, ben tevreden met het toestel, specs zijn voor mij prima.
Maar ik kwam er laatst achter dat asl ik bel (ik bel nooit eigenlijk) en ik wil iets opzoeken op internet dat ik dat gewoon niet kan omdat ik aan het bellen ben, ik verbaasde mij erover.
Ik heb begrepen dat het komt omdat mijn toestel dan iets niet ondersteund in europa ?
Heb het nooit werkend gekregen onder het kpn netwerk (hebben geen 3g) ondanks het aan zetten van volte en vowifi (standaard verborgen instellingen, moet je even de belcodes voor googlen).
Ik zag deze week dat mijn Mi 9T nog op beveiliging updates van maart 2021 zit, echt beschamend hoe kort die maar updates gekregen heeft na de release in Nederland halverwege 2019, Xiaomi komt er bij mij niet meer in.
Ben het twijfelen tussen een nieuwe telefoon of een goede ROM zoeken. Toen ik laatst even vlug zocht kwam ik alleen roms tegen die ook alweer gestopt waren. Nu heeft de telefoon wel zijn problemen maar ik vind een scherm zonder notch zo fijn, die vind je niet meer.
Ben het twijfelen tussen een nieuwe telefoon of een goede ROM zoeken. Toen ik laatst even vlug zocht kwam ik alleen roms tegen die ook alweer gestopt waren. Nu heeft de telefoon wel zijn problemen maar ik vind een scherm zonder notch zo fijn, die vind je niet meer.
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu, jaren verzekerd van updates en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.Meessen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:55:
Ik zag deze week dat mijn Mi 9T nog op beveiliging updates van maart 2021 zit, echt beschamend hoe kort die maar updates gekregen heeft na de release in Nederland halverwege 2019, Xiaomi komt er bij mij niet meer in.
Ja Samsung is ook wat ik overweeg. Denk een A52s maar hoop dat er een goede deal langs komt voor de S21 FE, want die valt buiten het budget met zijn normale prijs. Laatst was die maar 250 euro bij een abbonement maar ik zit helaas nog lang vast aan KPN.knakworst schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:04:
[...]
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu, jaren verzekerd van updates en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.
Dat is ook maar sinds kort in feite na een hoop klachten aan hun adres...knakworst schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:04:
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu
- jaren verzekerd van updates

Alsof Zuid-Korea zoveel beter is en daarnaast zou je eens de EULA die je moet accepteren goed moeten lezen...en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.
Zie : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
En dan vooral : deldens in "Persoonlijke Privacy Topic"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Maar het is er nu wel. Meerdere Chinese en andere aziatisch merken (Asus, Sony) lopen minimaal 2-3 jaar achter qua support. Daarnaast is het unlocken voor het gebruik van custom roms bij merken als Xiaomi ook slecht geregeld. Je moet verplicht mobiel internet gebruiken met een SIM die gelinkt is aan je eveneens verplichte Mi account en dan ook nog wachten op toestemming.nero355 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:23:
[...]
Dat is ook maar sinds kort in feite na een hoop klachten aan hun adres...![]()
[...]
Alsof Zuid-Korea zoveel beter is en daarnaast zou je eens de EULA die je moet accepteren goed moeten lezen...![]()
Zie : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
En dan vooral : deldens in "Persoonlijke Privacy Topic"
Sony telefoons zijn er om Jolla Sailfish te draaien!RepareerDroid schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:27:
Andere aziatisch merken (Asus, Sony) lopen minimaal 2-3 jaar achter qua support.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Iemand nog tips voor een goede mi 9t rom die nog updates krijgt (veel lijken al gestopt)?
Deze Cherish OS is net nieuw met android 13, iemand al geprobeerd?
https://forum.xda-develop...vinci-25-09-2022.4498621/
Ik heb nog nooit eerder een custom rom geïnstalleerd. Wat bedoelen ze daar met de 'official' tag?
Ik heb nog nooit eerder een custom rom geïnstalleerd. Wat bedoelen ze daar met de 'official' tag?
De batterij en lens zojuist vervangen. Opzich het is vrij simpel, maar neem vooral je tijd. Ik heb de backplate verwarmd met een föhn, maar dat bleek niet voldoende. Je wil graag heel gericht verwarmen om het echt goed warm te krijgen. Met een verfbrander oid. Mijn backplate is nu geknapt en ingetapedwolterious schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:
Dus mijn volgende vraag; is er een verschil tussen d backplate van de redmi k20 en de mi9t? Ik kan dat op ali nergens herleiden
Niets eigenlijk, ze hebben exact dezelfde afmetingen. Dus maakt niet uit.wolterious schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
De batterij en lens zojuist vervangen. Opzich het is vrij simpel, maar neem vooral je tijd. Ik heb de backplate verwarmd met een föhn, maar dat bleek niet voldoende. Je wil graag heel gericht verwarmen om het echt goed warm te krijgen. Met een verfbrander oid. Mijn backplate is nu geknapt en ingetaped
Dus mijn volgende vraag; is er een verschil tussen d backplate van de redmi k20 en de mi9t? Ik kan dat op ali nergens herleiden
Ik heb ook eens mijn backplate kapot gemaakt en een nieuwe op Ali gekocht maar wijze raad dat ik je geef: plak het niet vast als het je niet stoort. Mijn backplate is al meer dan een jaar quasi los (klein beetje plakband) en mijn mi 9t pro zit in een hoesje.
Het is veel gemakkelijker om reparaties te doen als de backplate losser zit. Waarom moeten backplates tegenwoordig altijd zo vast zitten tegenwoordig? 10 jaar geleden kon je gewoon de achterkant van je gsm losklikken en de batterij vervangen enzo. Ik wil terug naar die tijd. Mijn vorige smartphone, OnePlus 2 kon je ook de backplate los trekken. Er is maar 1 fabrikant nu dit dit doet denk ik en dat is Fairphone.
Er zijn nog genoeg roms in development. Alleen niet meer op xda. De meeste zijn nu te vinden op Telegram helaas. Check https://t.me/redmik20updates op Telegram.Meessen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:33:
Iemand nog tips voor een goede mi 9t rom die nog updates krijgt (veel lijken al gestopt)?
Omdat ze daardoor beter tegen de regen kunnen!Cowboy_Henk schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:18:
Het is veel gemakkelijker om reparaties te doen als de backplate losser zit.
Waarom moeten backplates tegenwoordig altijd zo vast zitten tegenwoordig?
10 jaar geleden kon je gewoon de achterkant van je gsm losklikken en de batterij vervangen enzo.
Met als extra GRATIS voordeel, maar dan natuurlijk alleen voor de fabrikanten :
- Dat jij zelf minder graag een reparatie uitvoert!
- Meteen naar de winkel rent voor een nieuwe telefoon als je accu brak is geworden!

Ik ook!Ik wil terug naar die tijd.
Helaas maakt die veel te dure lelijke telefoons, hoewel de rest niet heel anders is tegenwoordig met al die notches en gaten in het scherm!Mijn vorige smartphone, OnePlus 2 kon je ook de backplate los trekken. Er is maar 1 fabrikant nu dit dit doet denk ik en dat is Fairphone.

@Jeroenzer @Meessen met de procedure die hier staat is het mij gelukt om 4g bellen fatsoenlijk te laten werken: https://forum.xda-develop...vowifi-wlan-call.3871263/
Niet vergeten om PDC als administrator uit te voeren, anders werkt het niet (duurde heel lang voor ik dat had uitgevogeld, had al bijna een ander toestel gekocht).
Niet vergeten om PDC als administrator uit te voeren, anders werkt het niet (duurde heel lang voor ik dat had uitgevogeld, had al bijna een ander toestel gekocht).
Kalm aan! En rap een beetje!
Deze batterij heb ik er nu ook in zitten. Batterijduur is weer helemaal top. Maar ik merk dat opladen veel langer duurt. Ook ervaring mee?Cowboy_Henk schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:11:
[...]
Yep zelf gestoken. Helemaal niet moelijk.
Batterij besteld op Aliexpress van het merk Nohon dat zeer goede reviews krijgt.
https://a.aliexpress.com/_mt0Imoy
Je kan de sterkte van je batterij meten door app Battery Guru. Op achtergrond laten draaien en een paar keer opladen onder 15% tot 100 %
Hmm niet echt, mijn gsm geeft turbo charging aan als ik de snellader gebruikwolterious schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:32:
[...]
Deze batterij heb ik er nu ook in zitten. Batterijduur is weer helemaal top. Maar ik merk dat opladen veel langer duurt. Ook ervaring mee?
Camera focussed niet meer goed 
Iemand ervaring met een goeie replacement module ? en vervangende batterij ?
wil geen aftermarket meuk kopen op aliexpress and er dan achterkomen dat de batterij al na een maandje op is.
wil geen aftermarket meuk kopen op aliexpress and er dan achterkomen dat de batterij al na een maandje op is.
- [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & DiscussiePalindrome schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
Vervangende batterij ?
- [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Hoe komt het dat de camera niet meer focussed? Bij mij was er eens waterdamp in gekomen.Palindrome schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
Camera focussed niet meer goed
Ik heb vorig jaar bij deze Ali verkoper nieuwe camera module gekocht (back main) en fee werkt nog perfect
https://a.aliexpress.com/_m0EPNzq
Een nieuwe batterij heb ik ook gekocht van het merk Nohon ook op Ali. Werkt ook perfect.
https://a.aliexpress.com/_mLNjlY8
Je hebt er ook zogezegde 'originele' op Ali, maar tja is het echt origineel? En zo ja is het een tweedehandse batterij? Van Nohon ben ik zeker dat ze compatibel en nieuw zijn.
https://a.aliexpress.com/_mr5HcXQ
Hoi, heb je deze ook getest met Antutu benchmark en de batterij test gedaan?Cowboy_Henk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
Een nieuwe batterij heb ik ook gekocht van het merk Nohon ook op Ali. Werkt ook perfect.
https://a.aliexpress.com/_mLNjlY8
Geeft dan aan wat de ware capaciteit is na een laadcyclus. Die van mij is echt aan vervanging toe en wil best de batterij vervangen maar vertrouw die chinese zooi niet. Mijn batterij verliest binnen no time bijna meteen een derde van zn capaciteit (van 100% naar 70%) om dan vervolgens weer "normaal" te doen.
Klopt ook wel met wat Antutu aangeeft
Mijn batterij heeft nog maar 74% van zijn originele capaciteit over = 2962 mAh van de 4000
:strip_exif()/f/image/HxSFBHO4SVBi2f91RTQhWkRq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door IssY_I op 28-10-2022 22:00 ]
Ok ik zal het eens doen. Geeft het na 1 keer laden de juiste capaciteit of na een paar keren ladenIssY_I schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Hoi, heb je deze ook getest met Antutu benchmark en de batterij test gedaan?
Geeft dan aan wat de ware capaciteit is na een laadcyclus. Die van mij is echt aan vervanging toe en wil best de batterij vervangen maar vertrouw die chinese zooi niet. Mijn batterij verliest binnen no time bijna meteen een derde van zn capaciteit (van 100% naar 70%) om dan vervolgens weer "normaal" te doen.
Klopt ook wel met wat Antutu aangeeft
Mijn batterij heeft nog maar 74% van zijn originele capaciteit over = 2962 mAh van de 4000
[Afbeelding]
Nee na een kwartier/half uurtje krijg je al een redelijk nauwkeurig resultaat maar hoe langer je deze oplaad (dus van 30% naar 80%) zou ideaal zijn.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Ok ik zal het eens doen. Geeft het na 1 keer laden de juiste capaciteit of na een paar keren laden
Bedankt alvast

Mijn laatste nieuwe telefoon had een batterij van 3100 mAh dus zo'n ramp is dat toch niet ?!IssY_I schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:58:
Ik heb nog een complete 9T Pro hier liggen die een korte wasbeurt heeft gehad maar dus wel veel bruikbare reservedelen bevat.
Edl mode gaat ie wel in maar je kunt helaas niks meer flashen.
Heb er nog een nieuwe accu bij.
Stuur maar een PM wie hem gratis wil hebben, natuurlijk wel na vergoeding van de verzendkosten.
Stuur maar een PM wie hem gratis wil hebben, natuurlijk wel na vergoeding van de verzendkosten.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Eehhmm nee zo werkt dat niet😑. Een nieuwe 3100mAh batterij is niet hetzelfde als een versleten 2950 batterij. Eenmaal versleten zal het alleen maar bergafwaarts gaan. Een goede/nieuwe batterij zal zijn lading beter vasthouden, langer meegaan en is betrouwbaarder.nero355 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:18:
[...]
Mijn laatste nieuwe telefoon had een batterij van 3100 mAh dus zo'n ramp is dat toch niet ?!
Ik heb je een mailtje verstuurd.👍snah001 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:46:
Ik heb nog een complete 9T Pro hier liggen die een korte wasbeurt heeft gehad maar dus wel veel bruikbare reservedelen bevat.
Is de behuizing nog goed en het glas aan de achterkant? Geen idee of je dit kunt hergebruiken maar zou echt wel mooi zijn in combinatie met een nieuwe batterij.
Bericht ontvangen.IssY_I schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:34:
[...]
Ik heb je een mailtje verstuurd.👍
Is de behuizing nog goed en het glas aan de achterkant? Geen idee of je dit kunt hergebruiken maar zou echt wel mooi zijn in combinatie met een nieuwe batterij.
Ga het vandaag in orde maken.
Toestel is verder heel zonder schade alleen niet meer kwa software werkend te krijgen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hartstikke bedanktsnah001 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:43:
[...]
Bericht ontvangen.
Ga het vandaag in orde maken.
Toestel is verder heel zonder schade alleen niet meer kwa software werkend te krijgen.
Als ik de behuizing en achterkant kan overzetten zou al een wereld van verschil maken. Gebruik nu een hoesje waardoor je deze shitzooi niet kan zien😄 telefoon werkt voor de rest prima op de batterij na dan. Wordt een mooi klusje om de boel uitelkaar te halen en mooi experiment om te zien wat mijn skills zijn.
:strip_exif()/f/image/tJzHL9EkyvIewlTyIJaNGSB1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P4MiBc8VN2kWazRfyFXqSjmq.jpg?f=fotoalbum_large)
Open heb je dat ding in 5 minuten.
Bij de accu zit ook een klein gereedschap setje daarvoor.
Stuur je ook nog ff je email adres (nodig voor verzending)?
[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 29-10-2022 12:01 ]
En kan je echt niet meer flashen in edl mode?snah001 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:46:
Is me toch al succesvol gelukt met mi flash software.
Nee, doet niks meer.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:35:
[...]
En kan je echt niet meer flashen in edl mode?
Is me toch al succesvol gelukt met mi flash software.
Alleen in EDL mode krijg je een response maar verder niks en met een geautoriseerd Mi service account laat ie zich in EDL mode ook niet flashen.
Wow wat een service kreeg net een mailtje van PostNL dat pakketje al onderweg issnah001 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:00:
Ik heb een andere ervaring nu diezelfde batterij maar liefst bijna 6 jaar oud is!IssY_I schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:29:
Een nieuwe 3100mAh batterij is niet hetzelfde als een versleten 2950 batterij.
Eenmaal versleten zal het alleen maar bergafwaarts gaan.
Een goede/nieuwe batterij zal zijn lading beter vasthouden, langer meegaan en is betrouwbaarder.
Ik heb het 2 keer gedaan met Antutu en ik kom 79 procent uit...IssY_I schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
Nee na een kwartier/half uurtje krijg je al een redelijk nauwkeurig resultaat maar hoe langer je deze oplaad (dus van 30% naar 80%) zou ideaal zijn.
Bedankt alvast

Maar met battery guru app heb ik al het aan past maanden gedaan en die meer 82 %
Niet super dus maar ja hoe oud is de batterij? Het is niet omdat lk de batterij nieuw op Aliexpress heb gekocht dat die pas nieuw is hé. Misschien is die 2 jaar geleden geproduceerd. Een batterij degradeert sowieso ook al is die nog nooit gebruikt
Jaaa neee precies wat ik dacht.. eigenlijk gewoon namaak spul dus, normaal gesproken blijft een ongebruikte batterij minstens 5 jaar goed mits goed opgeslagen bij juiste temperatuur etc..Cowboy_Henk schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:33:
[...]
Ik heb het 2 keer gedaan met Antutu en ik kom 79 procent uit...
Maar met battery guru app heb ik al het aan past maanden gedaan en die meer 82 %
Niet super dus maar ja hoe oud is de batterij? Het is niet omdat lk de batterij nieuw op Aliexpress heb gekocht dat die pas nieuw is hé. Misschien is die 2 jaar geleden geproduceerd. Een batterij degradeert sowieso ook al is die nog nooit gebruikt
Lithium batterijen gaan zelf 10 jr mee ongebruikt voordat ze beginnen te degraderen.
Omdat mijn Mi9T zo snel leeg ging en constant moest opladen om een beetje de dag door te komen heb ik een Galaxy S21+ gekocht (2e hans). Vanwege de SmartTag functies die ik graag wou hebben. Deze is anderhalf jaar oud en heb ook meteen de batterij test gedaan en gaf aan dat deze nog 97% van de capaciteit over heeft
(van de 4800mAh nog effectief 4530mAh)..
En dit merk je goed!!
Anderhalf jaar oud .. 97%
Pakketje is ontvangen. Telefoon ziet er echt nog bijna als nieuw uit! Zooo zonde man dat ie gebricked is.. maar niet getreurd zal deze een mooi 2e leven geven, kan sommige hardware echt goed gebruiken zoals de camera sensor (behuizing van mij is helemaal bekrast) achterklep ziet er nog mooi uit en de behuizing eventueel overzetten, extra scherm voor toekomstige doeleinden mocht die van mij stuk gaan ben je echt zeer dankbaar. En bedankt dat je alvast voor mij het klepje los hebt gemaakt je bent echt een toppersnah001 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:00:
Mijn Canon dSLR accu's zijn het helaas niet helemaal met je eens!IssY_I schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:25:
Jaaa neee precies wat ik dacht.. eigenlijk gewoon namaak spul dus, normaal gesproken blijft een ongebruikte batterij minstens 5 jaar goed mits goed opgeslagen bij juiste temperatuur etc..
Lithium batterijen gaan zelf 10 jr mee ongebruikt voordat ze beginnen te degraderen.
Mijn ervaring met Samsung telefoons zegt dat je flink geluk hebt gehad, want ik heb heel wat bolle Samsung accu's gezien!Omdat mijn Mi9T zo snel leeg ging en constant moest opladen om een beetje de dag door te komen heb ik een Galaxy S21+ gekocht (2e hans). Vanwege de SmartTag functies die ik graag wou hebben. Deze is anderhalf jaar oud en heb ook meteen de batterij test gedaan en gaf aan dat deze nog 97% van de capaciteit over heeft
(van de 4800mAh nog effectief 4530mAh)..
En dit merk je goed!!
Anderhalf jaar oud .. 97%

Ik heb idd heeeuul veel geluk denk ik dan.. maar geluk zit laatste tijd aan mn zijdenero355 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:16:
[...]
Mijn Canon dSLR accu's zijn het helaas niet helemaal met je eens!
[...]
Mijn ervaring met Samsung telefoons zegt dat je flink geluk hebt gehad, want ik heb heel wat bolle Samsung accu's gezien!![]()

Mijn laatst Samsung was trouwens een Galaxy SII.. ik heb wel iets meegekregen over ontploffende batterijen maar dat is enkele jaren terug
Maar ook iPhones hebben bolle batterijen. (zo vaak gezien) het is geen Samsung only probleem. Moet wel zeggen dat ik het wel gemist heb. Merk meteen de kwaliteit en veeel handige features die ik in geen enkele ander telefoon ben tegengekomen.
Dat is dan ook mijn punt!IssY_I schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:45:
Maar ook iPhones hebben bolle batterijen. (zo vaak gezien) het is geen Samsung only probleem.
Mooi dat je zoveel delen er nog van kunt gebruiken want frontcamera en mechanisme zouden het ook in principe moeten doen.IssY_I schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:45:
[...]
Ik heb idd heeeuul veel geluk denk ik dan.. maar geluk zit laatste tijd aan mn zijdenet als nu bijvoorbeeld, zit te typen op mn "gloednieuwe" phone, helemaal gratis toegezonden met extra nieuwe batterij van @snah001
Mijn laatst Samsung was trouwens een Galaxy SII.. ik heb wel iets meegekregen over ontploffende batterijen maar dat is enkele jaren terug![]()
Maar ook iPhones hebben bolle batterijen. (zo vaak gezien) het is geen Samsung only probleem. Moet wel zeggen dat ik het wel gemist heb. Merk meteen de kwaliteit en veeel handige features die ik in geen enkele ander telefoon ben tegengekomen.
Hier lag hij toch alleen maar te liggen en zo eenvoudig kun je er toch nog iemand mee blij maken.
Jazeker ik gebruik voor 90% jou toestel de gehele frame + scherm, dus ook de mechanische camera, het enige wat ik heb gedaan is de moederbord en cameras geswapt, alleen kwam ik er net achter dat ik niemand kon horen als ik bel maar wel over de speaker dus waarschijnlijk was jou oor-speakertje naar de knoppen? (zag ook vloeistof achtig iets toen ik je oor-speaker inspecteerde) dus die heb ik ook moeten swappen. Alles werkt nu totzover uitstekend.snah001 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:56:
[...]
Mooi dat je zoveel delen er nog van kunt gebruiken want frontcamera en mechanisme zouden het ook in principe moeten doen.
Hier lag hij toch alleen maar te liggen en zo eenvoudig kun je er toch nog iemand mee blij maken.
Oja ook maar meteen verse koelpasta want die was helemaal uitgedroogd.. kan nu ook zn hitte wat makkelijker kwijt
Sta er van te kijken dat het scherm het nog doet.IssY_I schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:50:
[...]
Jazeker ik gebruik voor 90% jou toestel de gehele frame + scherm, dus ook de mechanische camera, het enige wat ik heb gedaan is de moederbord en cameras geswapt, alleen kwam ik er net achter dat ik niemand kon horen als ik bel maar wel over de speaker dus waarschijnlijk was jou oor-speakertje naar de knoppen? (zag ook vloeistof achtig iets toen ik je oor-speaker inspecteerde) dus die heb ik ook moeten swappen. Alles werkt nu totzover uitstekend.![]()
Oja ook maar meteen verse koelpasta want die was helemaal uitgedroogd.. kan nu ook zn hitte wat makkelijker kwijt
Hij heeft maar een minuutje in de wasmachine gezeten dus waarschijnlijk is toen het moederboard kaduk gegaan en toen was ie 1 1/2 jaar oud.
Wow in de wasmachine hahahahasnah001 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:56:
[...]
Sta er van te kijken dat het scherm het nog doet.
Hij heeft maar een minuutje in de wasmachine gezeten dus waarschijnlijk is toen het moederboard kaduk gegaan en toen was ie 1 1/2 jaar oud.
Nee inwendig was het gelukkig kurkdroog op het oorspeakertje na dan alleen daar zag ik iets van klein mini vochtig iets (zwarte drab)
Nou, ik ben "aan de nieuwe telefoon".
Drie en een half jaar met m'n Redmi K20 Pro gedaan en hij doet het eigenlijk nog prima, maar er kriebelde iets en als mega-goed excuus was het "Meh, de batterij begint wat minder te worden."
En natuurlijk "Tsja, die barst linksonderin het scherm van die val, 2 jaar geleden, of zo. Neee, dat mag nu echt wel eens vervangen worden!"
En...jaja..."Geen updates meer!!!111!!!!"
Allemaal niet onoverkomelijk, maar dat "het kriebelt"-gevoel is helemaal onoverkomelijk.
Als ik eenmaal m'n zinnen heb gezet op die prachtige nieuwe phone, waar ik (vind ik zelf) goed onderzoek naar gedaan heb, en ik zie 'em weer ergens langskomen of aangehaald worden (of ik zoek 'em zelf weeeeeer op
), dan krijg ik dat niet meer uit m'n hoofd.
Wat kriebelde er? De Xiaomi 12S Pro. Die met de 8+ (Plus) Gen 1 dus. Alleen in China uitgekomen, dus importeren, hier in Bali.
Fantastisch ding, zeker weten. Het scherm vooral, adembenemend. En de foto's die dit ding schiet. Zeker ook met Gcam app. Niet normaal hoe mooi. Het verschil is op een LG C1 4K 48" groot. Heel groot.
De snelheid van de nieuwere SoC. Tsja, wow, maar daar had ik al niets over te klagen eigenlijk, maar zelfs bij een beetje Telegram'en wordt het ding wel al wat warmer.
En, (met invoerbelasting en zo) bijna 1000 Euro voor betaald.
En dan de batterij:
De Redmi K20 Pro gaat nu, op dit moment, na 3.5 jaar, gewoon langer mee dan de gloednieuwe Xiaomi 12S Pro.
Wat een blamage.
Ik zal niet zeggen dat ik spijt van m'n nieuwe aanwinst heb
maar voor mij zal die K20 Pro de allerbeste phone ooit blijven.
Prachtig ding, om te zien, maar zeker ook om te gebruiken. Front camera heeft zich, tegen alle propaganda in, volop bewezen. Doet het nog prima. Zouden ze gewoon weer moeten doen, met een midrange modelletje of zo, als ze nog steeds bang zijn dat men het maar fragiel vindt.
De vorm en grootte van de Redmi phone zijn ook gewoon perfect. De nieuwe phone is langgerekter. Allemaal net niet zo "perfect" als bij de Redmi.
En het was ook zeker de laatste keer dat ik voor een echte "Flagship" ga. Prachtig ding, maar het is z'n centen (eigenlijk) gewoon niet waard. (Toch spijt, HMC?
)
Drie en een half jaar met m'n Redmi K20 Pro gedaan en hij doet het eigenlijk nog prima, maar er kriebelde iets en als mega-goed excuus was het "Meh, de batterij begint wat minder te worden."
En natuurlijk "Tsja, die barst linksonderin het scherm van die val, 2 jaar geleden, of zo. Neee, dat mag nu echt wel eens vervangen worden!"
En...jaja..."Geen updates meer!!!111!!!!"
Allemaal niet onoverkomelijk, maar dat "het kriebelt"-gevoel is helemaal onoverkomelijk.
Als ik eenmaal m'n zinnen heb gezet op die prachtige nieuwe phone, waar ik (vind ik zelf) goed onderzoek naar gedaan heb, en ik zie 'em weer ergens langskomen of aangehaald worden (of ik zoek 'em zelf weeeeeer op
Wat kriebelde er? De Xiaomi 12S Pro. Die met de 8+ (Plus) Gen 1 dus. Alleen in China uitgekomen, dus importeren, hier in Bali.
Fantastisch ding, zeker weten. Het scherm vooral, adembenemend. En de foto's die dit ding schiet. Zeker ook met Gcam app. Niet normaal hoe mooi. Het verschil is op een LG C1 4K 48" groot. Heel groot.
De snelheid van de nieuwere SoC. Tsja, wow, maar daar had ik al niets over te klagen eigenlijk, maar zelfs bij een beetje Telegram'en wordt het ding wel al wat warmer.
En, (met invoerbelasting en zo) bijna 1000 Euro voor betaald.
En dan de batterij:
De Redmi K20 Pro gaat nu, op dit moment, na 3.5 jaar, gewoon langer mee dan de gloednieuwe Xiaomi 12S Pro.

Ik zal niet zeggen dat ik spijt van m'n nieuwe aanwinst heb

Prachtig ding, om te zien, maar zeker ook om te gebruiken. Front camera heeft zich, tegen alle propaganda in, volop bewezen. Doet het nog prima. Zouden ze gewoon weer moeten doen, met een midrange modelletje of zo, als ze nog steeds bang zijn dat men het maar fragiel vindt.
De vorm en grootte van de Redmi phone zijn ook gewoon perfect. De nieuwe phone is langgerekter. Allemaal net niet zo "perfect" als bij de Redmi.
En het was ook zeker de laatste keer dat ik voor een echte "Flagship" ga. Prachtig ding, maar het is z'n centen (eigenlijk) gewoon niet waard. (Toch spijt, HMC?
Eat the bugs, live in a pod
Als ik een nieuwe phone zal nemen, ik weet nog niet wanneer want budget is niet groot nu door verbouwingen, dan zal het een Google Pixel zijn.
Camera is ongeëvenaard door tja omdat het gewoon native gcam is. En geen bloatware.
Ik wacht eigenlijk op de Pixel 7a
Camera is ongeëvenaard door tja omdat het gewoon native gcam is. En geen bloatware.
Ik wacht eigenlijk op de Pixel 7a
HMC schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:28:
De Xiaomi 12S Pro. Die met de 8+ (Plus) Gen 1 dus. Alleen in China uitgekomen, dus importeren, hier in Bali.
Fantastisch ding, zeker weten. Het scherm vooral, adembenemend.

Ik zie een gat in het scherm : https://www.gsmarena.com/xiaomi_12s_pro-11651.php

Dat komt omdat men ondertussen alweer veel te lang bezig is met Desktop/Laptop grade ARM SoC's in een telefoon/tablet te proppen zonder de mogelijkheid om al die kracht ook daadwerkelijk goed te benutten via een Dockingstation achtige optie!De snelheid van de nieuwere SoC. Tsja, wow, maar daar had ik al niets over te klagen eigenlijk, maar zelfs bij een beetje Telegram'en wordt het ding wel al wat warmer.
En dan de batterij:
De Redmi K20 Pro gaat nu, op dit moment, na 3.5 jaar, gewoon langer mee dan de gloednieuwe Xiaomi 12S Pro.Wat een blamage.

Zoek maar eens Ubuntu Phone/Touch Convergence op : Dat is de toekomst die ik graag nog een keer zie uitkomen!
Of het nou de Pro of de non-Pro is : Het ontwerp zal bij mij voor altijd legendarisch blijven samen met de Mi Mix reeks!Voor mij zal die K20 Pro de allerbeste phone ooit blijven.
- 100% scherm voorkant.
- Geen "Edge" toestanden zoals bij de OnePlus 7 Pro en 7T Pro of al die Samsung troep!
Wat wil je nog meer ?!
Helemaal mee eens!Prachtig ding, om te zien, maar zeker ook om te gebruiken. Front camera heeft zich, tegen alle propaganda in, volop bewezen. Doet het nog prima.
Zouden ze gewoon weer moeten doen, met een midrange modelletje of zo, als ze nog steeds bang zijn dat men het maar fragiel vindt.
Het enige is : Ik wil eigenlijk geen Android meer!
Dus als ze effe gaan samenwerken met Jolla zodat ik SailFish kan draaien dan zou ik dat helemaal geweldig vinden!
Ik doe dat echt nooit!En het was ook zeker de laatste keer dat ik voor een echte "Flagship" ga.
Telefoons zijn IMHO speelgoed dus ik ben dan altijd op zoek naar leuke koopjes en aanbiedingen en soms eindigt dat in een aankoop van een telefoon waar niemand ooit van heeft gehoord, maar wel goed om te flashen is naar iets dat voor mij fijner werkt!
nero355 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:17:
[...]
Ik zie een gat in het scherm : https://www.gsmarena.com/xiaomi_12s_pro-11651.php

Ja, helaas.
Maar toch, men heeft gelijk...je went eraan.
Ook eerste keer dat ik Flagship kocht...en dus laatste keer.
Vond de Pro-versie van de K20 eigenlijk al een "Flagship" toentertijd, de non-Pro net wat minder snelle SoC, maar inderdaad verder precies dezelfde perfecte telefoon.
Weet je, ik zat serieus te denken om de K20 Pro weer opnieuw te kopen.
Je kan 'em nog gewoon krijgen hier. Alleen niets goedkoper geworden...althans alhier, in de online shops.
Maar dat is dan ook weer net iets (zeker als je al aan een ander, nieuwer model phone denkt) waar je ook spijt van zou kunnen krijgen. Dat nieuwere model blijft dan nog steeds door m'n hoofd spoken. (Met "je" bedoel ik dan "ik", als je begrijpt wat ik bedoel.)
Ah well, weer wat meegemaakt/geleerd.
Eat the bugs, live in a pod
Hoi
Na meer dan 3 jaar is mijn mi9t pro zijn accu echt slecht aan het worden.
Ik dacht de accu te gaan vervangen en kwam na zoeken op deze uit:
https://m.nl.aliexpress.c...b6dfe55&afSmartRedirect=y
Iemand ervaringen hier mee of betere opties waar ik naar zou kunnen kijken?
Liefhebber van Tweakers
Ja ik heb deze. Verwacht geen volledige capaciteit. Ik heb getest met Battery Guru en capaciteit is 80% van normaal.pino85 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:54:
Hoi
80%? Erg laag.
Vind het wel wat vreemd 😅.
Bij andere phones als ik de accu verving was het gewoon weer 95/100%.
Vind het wel wat vreemd 😅.
Bij andere phones als ik de accu verving was het gewoon weer 95/100%.
[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 08-05-2023 14:35 ]
Liefhebber van Tweakers
mi 9t pro (BP40 batterij) van mijn vrouw heeft ook battery percentage drops.
Is er nog een youtube video die jullie aanraden voor het vervangen van de accu?
froeharr ging vervangen van batterijen makkelijk, maar met al dat gelijm wordt het steeds moeilijker lijkt het wel.
EDIT: ik heb deze gevonden
Is er nog een youtube video die jullie aanraden voor het vervangen van de accu?
froeharr ging vervangen van batterijen makkelijk, maar met al dat gelijm wordt het steeds moeilijker lijkt het wel.
EDIT: ik heb deze gevonden
[ Voor 18% gewijzigd door SolarOrbiter op 09-05-2023 09:08 ]
Ben ondertussen over van mijn 9T Pro naar een Redmi note 12 Pro+ (399 euro via een promo)
CPU is niet echt een upgrade maar toch tevreden. Scherm is een stuk beter, ook veel meer interne opslag (256 GB ipv 64 GB) en meer RAM geheugen. Camera is ook een stuk beter.
9T Pro had ondertussen security updates van bijna 2 jaar terug. Ik weet dat dat op te lossen is met een custom OS, maar daar had ik geen zin in.
CPU is niet echt een upgrade maar toch tevreden. Scherm is een stuk beter, ook veel meer interne opslag (256 GB ipv 64 GB) en meer RAM geheugen. Camera is ook een stuk beter.
9T Pro had ondertussen security updates van bijna 2 jaar terug. Ik weet dat dat op te lossen is met een custom OS, maar daar had ik geen zin in.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Niet iedereen heeft zin om met een custom rom aan de gang te gaan.
Soms gaat het vrij gemakkelijk en soms ook niet en wel vaker geeft een custom rom toch problemen tegenover stock.
Tegenwoordig zijn stock roms zo goed dat een custom rom niks toevoegt behalve dat de goede sec. updates blijven uitbrengen.
Zo heb ik met mijn Nvidia Shield tablet 8 jaar kunnen doen.
Soms gaat het vrij gemakkelijk en soms ook niet en wel vaker geeft een custom rom toch problemen tegenover stock.
Tegenwoordig zijn stock roms zo goed dat een custom rom niks toevoegt behalve dat de goede sec. updates blijven uitbrengen.
Zo heb ik met mijn Nvidia Shield tablet 8 jaar kunnen doen.
Ik vind bijvoorbeeld een LineageOS toch wel een stuk "schoner" dan een Xiaomi of Samsung of welke Stock ROM dan ook en als je daar waarde aan hecht dan is het toch wel iets om te overwegen!snah001 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:15:
NICE!!!Zo heb ik met mijn Nvidia Shield tablet 8 jaar kunnen doen.
Hmm, echt? Ik heb exact dezelfde batterij besteld na het lezen van de goeie reviews..Cowboy_Henk schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:20:
[...]
Ja ik heb deze. Verwacht geen volledige capaciteit. Ik heb getest met Battery Guru en capaciteit is 80% van normaal.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
mja echt. Je mag gerust zelf testen. Ik gebruikte Battery Guru App, of je kan accubattery gebruikenComputerHoed schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:55:
[...]
Hmm, echt? Ik heb exact dezelfde batterij besteld na het lezen van de goeie reviews..
Ik kreeg op mijn Redmi note 12 Pro+ deze versie gepusht bij eerste gebruik in mei 2023 : 14.0.10.0 (SMOEUXM)daffie82 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:21:
Ben ondertussen over van mijn 9T Pro naar een Redmi note 12 Pro+ (399 euro via een promo)
Nu kreeg ik deze morgen een update naar deze versie : 14.0.3.0 (TMOEUXM)
Is dat niet vreemd? Dat lijkt een oudere versie (3 vs 10), en ook de code erachter is gewijzigd. Is dat normaal?
de upgrade is inmiddels uitgevoerd met beveiligingsupdates naar juni 2023. All seems fine. Maar wou dit toch even checken bij de experten hier
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 20-07-2023 09:47 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Zie je eigenlijk nooit maar de benaming is van SMOEUXM naar TMOEUXM gegaan dus heeft men bij Xiaomi een of andere re-shuffeling bij de rom ontwikkeling doorgevoerd.
Waarom? Geen idee, ook de Chinese rom versies hebben hetzelfde ondergaan "S" voor "T" vervangen.
Waarom? Geen idee, ook de Chinese rom versies hebben hetzelfde ondergaan "S" voor "T" vervangen.
[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 20-07-2023 11:08 ]
En de 3 ipv 10. Is dat niet vreemd? Lijkt wel een oudere versie?snah001 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:06:
Zie je eigenlijk nooit maar de benaming is van SMOEUXM naar TMOEUXM gegaan dus heeft men bij Xiaomi een of andere re-shuffeling bij de rom ontwikkeling doorgevoerd.
Door de wijziging naar een andere benaming is dat niet vreemd, Is geen oudere versie.
Mijn bluetooth connecties waren heel slecht na de update. Nu net een reset gedaan van Wifi/Netwerk en Bluetooth en het lijkt nu opgelost.
Nog nooit eerder moeten doen.
Voor degenen die net als ik hun 9T nog niet hebben willen opgeven, er is inmiddels weer een officiële LineageOS 20 beschikbaar op basis van Android 13.
Nu een aantal uurtjes in gebruik, en een behoorlijke verbetering ten opzichte van de laatste MIUI rom voor dit toestel. Heb nog geen dingen gevonden die niet/slechter werken
Enige wat behoorlijk wennen is, zijn de Android 13 quick settings, verder gaat alles heerlijk soepel
Nu een aantal uurtjes in gebruik, en een behoorlijke verbetering ten opzichte van de laatste MIUI rom voor dit toestel. Heb nog geen dingen gevonden die niet/slechter werken
werken bankieren-apps en NFC ?BdK9001 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:31:
Voor degenen die net als ik hun 9T nog niet hebben willen opgeven, er is inmiddels weer een officiële LineageOS 20 beschikbaar op basis van Android 13.
Nu een aantal uurtjes in gebruik, en een behoorlijke verbetering ten opzichte van de laatste MIUI rom voor dit toestel. Heb nog geen dingen gevonden die niet/slechter werkenEnige wat behoorlijk wennen is, zijn de Android 13 quick settings, verder gaat alles heerlijk soepel
De ASN app werkt bij mij, en heb de DigiD-app kunnen activeren via NFC
Update naar LOS 20 ook zojuist gedaan. Geen issues ondervonden tot dusver. Bank apps nog niet geprobeerd. Kan het device toch weer even mee :-)
En zonet opnieuw last van. Dus bijna exact 2 maanden later heb ik weer hetzelfde probleem.daffie82 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:42:
Mijn bluetooth connecties waren heel slecht na de update. Nu net een reset gedaan van Wifi/Netwerk en Bluetooth en het lijkt nu opgelost.
opnieuw een reset gedaan van Wifi/Netwerk + Bluetooth en nu is het weer opgelost.
bizar toch?
Ik kijk uit naar volgend jaar. Ik heb afgesproken met mijn vrouw dat ik dan een nieuwe smartphone mag kopen. Dan heb ik toch 4,5 jaar met de 9t Pro gedaan. Normaal doe ik 3 jaar ermee.
Verschillende keren opgelapt:
(alles op aliexpress)
Nieuwe acherkant glas
Nieuw oled scherm
Nieuwe batterij
Nieuwe achter camera
Nieuwe fingerprint sensor
Nieuwe proximity sensor (deze heb ik nu nog eens besteld, want deze werkt alweer niet. Ook al heb ik die proper gemaakt langs binnen)
Volgend jaar een Pixel a-series phone denk ik. Clean, geen bloatware en met goede camera
Verschillende keren opgelapt:
(alles op aliexpress)
Nieuwe acherkant glas
Nieuw oled scherm
Nieuwe batterij
Nieuwe achter camera
Nieuwe fingerprint sensor
Nieuwe proximity sensor (deze heb ik nu nog eens besteld, want deze werkt alweer niet. Ook al heb ik die proper gemaakt langs binnen)
Volgend jaar een Pixel a-series phone denk ik. Clean, geen bloatware en met goede camera
[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 22-09-2023 16:28 ]
Wacht tot de 14 en 14 Pro uit komt.
Xiaomi geeft de nu uitkomende nieuwe toptoestellen 4 jaar Android updates en 5 jaar security updates mee.
Xiaomi geeft de nu uitkomende nieuwe toptoestellen 4 jaar Android updates en 5 jaar security updates mee.
De Xiaomi 13T komt volgende week al met 5 jaar security updates.snah001 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:43:
Wacht tot de 14 en 14 Pro uit komt.
Iets wat je mij nooit zal horen zeggen, tenzij we ergens in de toekomst weer normale telefoons krijgen zoals de :Cowboy_Henk schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:27:
Ik kijk uit naar volgend jaar. Ik ga dan een nieuwe smartphone kopen.
- Xiaomi 9T/9T Pro
- OnePlus 7 Pro/7T Pro
- Xiaomi Pocophone F2 Pro
Dat kan beter!Dan heb ik toch 4,5 jaar met de 9t Pro gedaan. Normaal doe ik 3 jaar ermee.
* ZUK Z2 Pro uit Januari 2017 zegt Hallo!

Google telefoons zijn alleen goed voor allerlei deGoogled ROM's draaien wat mij betreft!Volgend jaar een Pixel a-series phone denk ik. Clean, geen bloatware en met goede camera.
Je bedoelt smartphones met pop up camera? Ja tis mooi zo'n doorlopend scherm maar ik heb toch veel last ervaren van de pop up camera.nero355 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:07:
[...]
Iets wat je mij nooit zal horen zeggen, tenzij we ergens in de toekomst weer normale telefoons krijgen zoals de :
- Xiaomi 9T/9T Pro
- OnePlus 7 Pro/7T Pro
- Xiaomi Pocophone F2 Pro
Ik heb die nu al 3 keer intern moeten smeren omdat de camera vast bleef lopen telkens.
Meer telefoons die geen gat/pukkel of notch/deuk in hun scherm hebben!Cowboy_Henk schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:27:
Je bedoelt smartphones met pop up camera?
En als het effe kan ook niet een "Edge" oftewel aan de zijkanten gekromd scherm hebben...
Waarom ik toch veel liever die pop-up camera heb :Ja tis mooi zo'n doorlopend scherm maar ik heb toch veel last ervaren van de pop up camera.
Ik heb die nu al 3 keer intern moeten smeren omdat de camera vast bleef lopen telkens.
- Ik kan zien wanneer die eventueel stiekem wordt geactiveerd !!
- Het onding is dan mooi uit de weg, want 99% van de tijd gebruik ik die toch niet!
Je kan natuurlijk ook blijven hopen dat VHS ooit weer mainstream wordt of zo...
Just accept it and move on.
Just accept it and move on.
Mijn mi 9t pro is helaas aan zijn einde aan het komen, bij drukpunten op het touchscreen en vingerafdruk scanner artifacts over het hele scherm en meldingen dat het os vastloopt.
In die 4 jaar tijd is er nooit iets opgelapt of vervangen dus wat dat betreft was het een geweldige telefoon. De telefoon is enorm intensief gebruikt dag in dag uit.
Voorlopig heb ik een Motorola G200 voor 144 euro nieuw op de kop kunnen tikken. Geweldige specs voor het geld en bevalt prima.
Rond black friday hopelijk weer een mooie aanbieding, wellicht een F5.. ook veel waar voor het geld.
In die 4 jaar tijd is er nooit iets opgelapt of vervangen dus wat dat betreft was het een geweldige telefoon. De telefoon is enorm intensief gebruikt dag in dag uit.
Voorlopig heb ik een Motorola G200 voor 144 euro nieuw op de kop kunnen tikken. Geweldige specs voor het geld en bevalt prima.
Rond black friday hopelijk weer een mooie aanbieding, wellicht een F5.. ook veel waar voor het geld.
[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 27-09-2023 23:59 ]
Liefhebber van Tweakers
Sorry, liever niet...daffie82 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:33:
Je kan natuurlijk ook blijven hopen dat VHS ooit weer mainstream wordt of zo...
Ik wil wel graag CRT's dan wel FED/SED monitoren op mijn bureau!
Stel je voor dat iemand een voorkeur/wens heeft die van de massa afwijkt... DE HORROR !!!Just accept it and move on.

Hmm... Motorola Moto G200pino85 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:57:
Voorlopig heb ik een Motorola G200 voor 144 euro nieuw op de kop kunnen tikken.
Geweldige specs voor het geld en bevalt prima.
Lijkt wel een soort hedendaagse ZUK Z2 Pro voor de huidige prijs en al helemaal voor de prijs die jij ervoor hebt betaald
NICE!!!
Heeft daar niks mee te maken. Doe ik zelf namelijk ook constant.nero355 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:01:
Stel je voor dat iemand een voorkeur/wens heeft die van de massa afwijkt... DE HORROR !!!![]()
Maar een pop up selfie camera gaat er niet meer komen. Klaar. Kan je hier wel 10 keer neerschrijven hoe erg dat is, maar dat gaat er niks aan veranderen.
Valt me gewoon op dat je wel erg veel op dezelfde nagel ligt te kloppen hier.
Wat mij betreft doen ze met de selfie camera hetzelfde als met de 3.5mm poort; verwijderen en zeggen dat je maar een verloopje of een draadloze variant moet kopen.
Je hebt tegenwoordig zeer kleine camera's die je zo op je mobiel kunt klikken wanneer nodig.
Je hebt tegenwoordig zeer kleine camera's die je zo op je mobiel kunt klikken wanneer nodig.
Mij valt het weer op dat er teveel mensen te gauw opgeven tegenwoordig en vergeten hoe geweldig dan wel beter sommige dingen vroeger waren of je het nou wilt toegeven of niet!daffie82 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:22:
Heeft daar niks mee te maken. Doe ik zelf namelijk ook constant.
Maar een pop up selfie camera gaat er niet meer komen. Klaar. Kan je hier wel 10 keer neerschrijven hoe erg dat is, maar dat gaat er niks aan veranderen.
Valt me gewoon op dat je wel erg veel op dezelfde nagel ligt te kloppen hier.
Daarnaast mag zoiets :
Van mij ook hoor!RepareerDroid schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:25:
Wat mij betreft doen ze met de selfie camera hetzelfde als met de 3.5mm poort; verwijderen en zeggen dat je maar een verloopje of een draadloze variant moet kopen.
Mijn battery usage is in LineageOS 20-20231011 'kapot'. In eerste instantie bleef die op 16% 'hangen' (ook als die aan de lader zat, echter telefoon gaf niet aan dat die werd opgeladen).
Telefoon helemaal laten leeg lopen, aangezet, weer uit laten vallen. Vervolgens stekker erin gedaan. Telefoon blijft aangeven dat die voor 1% vol zit en niet laadt. Overigens heb ik wel het idee dat die laadt anders gaat de telefoon ook niet meer aan natuurlijk.
Iemand een idee/tip wat te doen?
Telefoon helemaal laten leeg lopen, aangezet, weer uit laten vallen. Vervolgens stekker erin gedaan. Telefoon blijft aangeven dat die voor 1% vol zit en niet laadt. Overigens heb ik wel het idee dat die laadt anders gaat de telefoon ook niet meer aan natuurlijk.
Iemand een idee/tip wat te doen?
edit:
Na nog een paar reboots te hebben gegeven loopt het percentage nu wel op
.
Na nog een paar reboots te hebben gegeven loopt het percentage nu wel op
[ Voor 9% gewijzigd door Oesie op 18-10-2023 11:58 ]
Dit moet ik zowet elke 6 weken weer doen omdat bluetooth op een gegeven moment niet meer werkt. Na 20 tal seconden kapt die er telkens mee.daffie82 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:42:
Reset WiFi netwerk en bluetooth en het gaat weer zonder problemen voor een 6-tal weken.
Wat kan dit in godsnaam veroorzaken? Geweldig irritant!
Ik zou denken een foutje in een nieuwere boot.img of vendor.img maar weet het niet zeker...daffie82 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:34:
Dit moet ik zowet elke 6 weken weer doen omdat bluetooth op een gegeven moment niet meer werkt. Na 20 tal seconden kapt die er telkens mee.
Reset WiFi netwerk en bluetooth en het gaat weer zonder problemen voor een 6-tal weken.
Ook eigenlijk iets dat ik eerder verwacht bij een Custom ROM of totaal ander OS dat je erop flashed!
Ik zou denken dat er een antenne kabel een beetje los staat?daffie82 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:34:
[...]
Dit moet ik zowet elke 6 weken weer doen omdat bluetooth op een gegeven moment niet meer werkt. Na 20 tal seconden kapt die er telkens mee.
En die kabel is dan magisch gerepareerd nadat ik de Bluetooth instellingen wis?Cowboy_Henk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:10:
[...]
Ik zou denken dat er een antenne kabel een beetje los staat?
Hehe sorry ik had te snel gelezen.daffie82 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:00:
[...]
En die kabel is dan magisch gerepareerd nadat ik de Bluetooth instellingen wis?
Heb je al een factory reset geprobeerd? Misschien is er iets mis met de vendor image.
Nja, het is niet ZO irritant dat ik een factory reset ga doen, die mij nul garanties biedt.Cowboy_Henk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:05:
[...]
Hehe sorry ik had te snel gelezen.
Heb je al een factory reset geprobeerd? Misschien is er iets mis met de vendor image.
Ik wacht wel tot de volgende update.
Update? Van custom rom of officiële? Van de officiële komt geen update meer hoordaffie82 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:02:
[...]
Nja, het is niet ZO irritant dat ik een factory reset ga doen, die mij nul garanties biedt.
Ik wacht wel tot de volgende update.
Ik denk het welCowboy_Henk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:30:
[...]
Update? Van custom rom of officiële? Van de officiële komt geen update meer hoor
Heb een Redmi Note 12 Pro+ v14.0.3.0 (TMOEUXM) ondertussen.
Had ik er misschien ook duidelijk bij moeten zeggen. Staat echter in mijn handtekening dus ik dacht dat dat wel obvious was.
[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 02-11-2023 19:54 ]
Wellicht in het 12 serie topic posten?
Ow... Inderdaad! Hoort hier toch niet?
Heeft iemand Android Auto aan de praat gekregen op een Mi9T? Online erg veel meldingen van mensen die problemen ervaren maar ik kon nog geen eenvoudige fix vinden.
Bij mij werkt Android auto enkel met kabel. Draadloos nooit aan de praat gekregen.Cooni schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:54:
Heeft iemand Android Auto aan de praat gekregen op een Mi9T? Online erg veel meldingen van mensen die problemen ervaren maar ik kon nog geen eenvoudige fix vinden.
Met MIUI werkte het op zich wel, maar door de strenge energiebesparing hing maps met enige regelmaat, waardoor ik op de autoradio even naar iets anders dan Android Auto moest wisselen en weer terug, waarna alles weer een tijdje soepel ging.Cooni schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:54:
Inmiddels (vooral vanwege security updates) al bijna een jaar over op LineageOS, en sindsdien geen problemen meer met Android Auto
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms