Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +11Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:03

Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)

Redmi is a sub-brand owned by the Chinese electronics company Xiaomi. It was introduced as a budget smartphone line manufactured by Xiaomi, that was first announced in July 2013. It became a sub-brand, separated from Xiaomi, on 10 January 2019. Redmi phones use the Xiaomi MIUI user interface on top of Android

Xiaomi Redmi K20 Pro was launched by Xiaomi in the first week of June 2019. The Xiaomi Redmi is the first phone of the company to release 48 megapixels dual camera.

The smartphone has a different Sony IMX 586 sensor for the dual camera. The design of the smartphone is slim along with a combining high performance and mobility.

The minimalist design is in continuity by Xiaomi Redmi K20 Pro, as they have adopted a new process to manufacture. The body is made out of Plastic which is great for stability and fashion as well.

The display type is IPS and the size is 6.39 inches full HD screen which gives a resolution of 1080 x 2340 pixels. The pixel density is 409 PPI (pixels per inch) and the display is protected by Corning Gorilla Glass 5 and a 2.5D curved glass screen.

The smartphone is equipped with Qualcomm Snapdragon 855 chipset and 1x 2.84 GHz Kryo 485, 3x 2.42 GHz Kryo 485, 4x 1.8 GHz Kryo 485 processor.

The internal storage comes with a 6 GB RAM that supports MIUI V10 (Android 8.1 Oreo) operating system for the smooth functioning of the smartphone. The internal storage is 64 GB and 128 GB.

The smartphone comes in different colors, Black, and Blue which gives the user a new sleek and fancy look. The device also handles dual Nano SIM card.

Specificaties Xiaomi Redmi K20 (Pro)

Dimensions:156.7 x 74.3 x 8.8 mm
Weight:191 g
SIM:Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)
Display type:Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
Display Size:6.39 inches, 100.2 cm2 (~86.1% screen-to-body ratio)
Display Resolution:1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)
Display Protection:Corning Gorilla Glass 5
Chipset: Pro: Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm)
Chipset: Non-Pro: Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 (8 nm)
CPU: Pro: Octa-core (1x2.84 GHz Kryo 485 & 3x2.42 GHz Kryo 485 & 4x1.8 GHz Kryo 485)
CPU: Non Pro: Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver)
GPU: Pro Adreno 640
GPU: Non-Pro Adreno 618
SD card:No
Internal Memory256 GB, 8 GB RAM or 128 GB, 6/8 GB RAM or 64 GB, 6 GB RAM
Camera Wide:48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2", 0.8µm, Laser/PDAF
Camera Telephoto:8 MP, f/2.4, 53mm (telephoto), 1/4", 1.12µm, Laser/PDAF, 2x optical zoom
Camera Ultrawide:13 MP, f/2.4, 12mm (ultrawide), 1/3", 1.12µm
Camera Features:Dual-LED flash, HDR, panorama
Video:Pro: 2160p@30/60fps, 1080p@30/120/240fps, 1080p@960fps
Video:Non-Pro: 2160p@30fps, 1080p@30/120/240fps, 1080p@960fps
Selfie Camera:Motorized pop-up 20 MP, f/2.2, 0.8µm
Selfie Video:1080p@30fps
3.5mm jack:Yes
Sound Features:24-bit/192kHz audio, Active noise cancellation with dedicated mic
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
Bluetooth:5.0, A2DP, LE, aptX HD
GPS:Yes, with dual-band A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC:Yes
RadioYes
USB2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
SensorsFingerprint (under display), accelerometer, gyro, proximity, compass
BatteryNon-removable Li-Po 4000 mAh battery
ChargingPro: Fast battery charging 27W (Quick Charge 4+)
ChargingNon-Pro: Fast battery charging 18W
ColorsCarbon black, Flame red, Glacier blue
Price Pro +/- 400 EUR
PriceNon-Pro +/- 300 EUR

Photo's

Videos

Video Test:

Unboxing & Review:

Xiaomi Mi 9T Pro Water Test:

Redmi K20 Pro Teardown:

Relevante topics

[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (PRO) Accessoires
[Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's]

Debloaten zonder Root?

Dat kan met XiaomiADBFastbootTools
Check voor het gemak ook deze video: adb fastboot Xiaomi debloat tutorial

Hoe schakel ik NFC in?

NFC inschakelen:
Settings > More > NFC aan > Secure element position > HCE Wallet

Manage apps > "Jouw Banking App" > Autostart = On
Manage apps > "Jouw Banking App" > App permissions > Alles aan
Manage apps > "Jouw Banking App" > Other permissions > Alles aan
Manage apps > "Jouw Banking App" > Battery saver = No restrictions

Additional settings > Privacy, Battery optimization > "Jouw Banking App" > Don't optimize.

Hoe zorg ik ervoor dat notificaties op mijn smartwatch worden getoond?

Open de app info van jouw smartwatch app en zorg ervoor dat de volgende settings goed staan:

- Autostart: enabled
- App permission: alles enabled
- Other permissions: alles enabled
- Battery saver: NO RESTRICTIONs

- Developer options: Bluetooth AVRCP version 1.6
- Additional settings > privacy> special app permission > notification settings > "jouw smartwatch app (Enabled)

Chatten over de Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)

Voor het ongestoord discussieren over de Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro) kun je terecht in de discord: https://discord.gg/cuavtf9

Versiebeheer

- 04.06.2019 - Topic aangemaakt. Tot mijn verbazing was er nog geen topic aangemaakt voor de Redmi K20 Pro. Gezien ik in October mijn huidige phone wil gaan vervangen en dit een van de kanshebbers is leek het me handig om dit topic alvast aan te maken.
- 17.06.2019 - Topic Change (Xiaomi 9T aan Titel toegevoegd) en toevoeging link naar Prijzen en Levertijden topic. Met dank aan l3art
- 21.06.2019 - Link naar de discord toegevoegd
- 29.07.2019 - Link naar de MI 9 Rooten & Custom ROM's toegevoegd
- 04.11.2019 - instructies voor notificaties smartwatch toegevoegd

sunturion wijzigde deze reactie 04-11-2019 20:18 (20%)

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sunturion
Het is zeker een interessant toestel. Ik heb de geruchten ook gelezen dat hij mogelijk in Europa als de Mi 9T gereleased zal worden . Verder zijn er al langer geruchten dat het mogelijk ook een Poco F2 label gaat krijgen. Tijd zal het zeggen.

Ik hoop eigenlijk dat de Poco F2 een goedkopere versie wordt van de K20 Pro met plastic ipv glass body en een sdcard slot. Dan kan de prijs nog wat omlaag

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sunturion
Mr Brightside schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Let wel op, er komt alleen een K20 variant met Snapdragon 730. Er komt geen Mi 9T pro.

Dus als je de Snapdragon 730 geen probleem vindt....
Dat klopt niet. De Pro variant komt er wel degelijk. Zie ook dit artikel op GizmoChina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sunturion
Ruiten_Wisser schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:03:
Mijn hype was met de review van TechTablets.com een beetje weggeëbd... -O-

Edit: Chinese variant

[YouTube: Redmi K20 Pro Unboxing & Review - Value Flagship King!]

Maar gelukkig kwam hij met een update :)
[YouTube: Redmi K20 Pro - Battery life update, FAQ, Notifications & Face Unlocking]
Goede review. Even een samenvatting van de minpunten

- Geen ondersteuning voor band 20
- WiFi 5G connectie issues
- Soms UI stotter
- Geen Widevine L1 support
- Geen EIS voor front camera
- EIS jitter bij back camera
- Microphone audio is slecht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sunturion
Discord link is toegevoegd aan de topicstart. Overigens lukt het mij niet op de discord te komen, ondanks dat de Discord status "All Systems Operational" is

• sunturion
Deze werkt wel! Ik pas direct de topic start aan

• sunturion
jelleeelco schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:03:

Als ik wat meer ervaring heb post ik het. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust...
Zit de ingebouwde call recorder functie nog in MIUI en hoe functioneert deze?

• sunturion
HMC schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:47:
[...]

Call recorder zit gewoon in MIUI 10.
Kun je ook wat zeggen over hoe die functioneerd? Vraag is met name ook gericht op de Tweakers die hun Mi9T/K20 al ontvangen hebben. Kunnen jullie wat vertellen over de opname functionaliteit (werking/gebruiksvriendelijkheid) en de kwaliteit van de opnamens?

• sunturion
HMC schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:42:
[...]

@sunturion Geen idee over de kwaliteit. Zelf heb ik nog nooit gesprekken opgenomen.
Zou je dit voor mij kunnen testen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sunturion
Hahahaha. Thanks voor de confirmatie. Jij begrijpt hem! ;)

Nog een kleine vraag over de werking. Kan je dit aanzetten als het gesprek al aan de gang is of moet je van te voren hebben ingesteld dat hij gesprekken moet opnemen?

sunturion wijzigde deze reactie 05-07-2019 18:22 (59%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sunturion
Ik wist het dus niet zeker maar had wel een vermoeden. Ik las het en der dat het zou moeten kunnen, maar ik kon nergens dit vermoeden bevestigd krijgen. Vandaar de vragen.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sunturion
Ik heb de link toegevoegd

• sunturion
l3art schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:28:
[modbreak] Nogmaals, maar dan nu een officieel verzoek, wie opent er een root topic? Anders gaat er teveel door elkaar lopen. [/]

Had het graag zelf gedaan maar vanwege vakantie nu niet in de gelegenheid.
Ik zag je verzoek gister avond dus ik dacht ik creëer het vandaag wel maar je was me voor. In ieder geval bedankt!

• sunturion
l3art schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:15:
Een van m'n favo reviewers op youtube met z'n sidekick 'Witte sokken' heeft de k20 pro gereviewd.
Zijn conclusie, bespaar jezelf geld en ga voor de k20.

Dit zal dus ook opgaan voor de 9T vs 9T Pro.
[YouTube: Redmi K20 Pro "Real Review" - Save Your Money]
Ik ken praktisch alle tech reviewers op Youtube maar van hem had ik nog nooit gehoord. Super komische manier van reviewen. Wat ik ook wel positief vind is dat zijn oordeel afwijkt van de andere Tech reviewers die allemaal toch de voorkeur geven aan de Pro.

Uiteindelijk moet iedereen voor zich zelf bepalen of de 9T/K20 Pro de meerprijs van 100 euro waard is ten opzichte van de 9T/K20. Zeker voor mensen die om de 2 jaar wisselen van phone kan ik me voorstellen dat de meerwaarde van de Pro beperkt is.

• sunturion
Meivogeltje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:42:
Vraagje:

In m'n whatsapp kon ik altijd tekst selecteren en dan aangeven of dit vet, cursief of doorstreept moest worden enz.

Nu viel mij op dat deze functies niet aanwezig zijn. Is dit op een of andere manier op te lossen?
Leek mij een feature van whatsapp zelf...is dit door miu?
Heb nu alleen opties voor knippen,plakken, alles selecteren en delen.
Had je op je oude telefoon toevallig Gboard geïnstalleerd? Volgens mij is dat namelijk een Gboard functie

• sunturion
Hahahaha. Volgens mij is het dus een fucntie van de keyboard app die je geinstalleerd hebt. Of het nou Gboard is of swiftkey. Ik denk dus dat @Meivogeltje vergeten is dat die functie wordt geborgd door gebruik van een keyboard app

• sunturion
l3art schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:35:
@sunturion Is het misschien een idee om dit tooltje aan de TS toe te voegen: https://saki-eu.github.io/XiaomiADBFastbootTools/

Aangezien menigeen toch wil debloaten zonder te rooten.
Heb ik toegevoegd inclusief de stappen voor gebruik van NFC.

• sunturion
DxOMark heeft eindelijk een review van de K20 Pro. Conclusie: Goede prestaties voor de prijs maar zit niet binnen de top 10 van smartphones

• sunturion
Dank voor de toelichting, ik laat je opmerking deze keer dan ook staan als hint voor de lezers, maar crossposten vinden we niet wenselijk.

@l3art : dit is overigens een crosspost. Heb de vraag ook gesteld in het levertijden topic maar ik denk in hindsight dat er in dit topic meer mensen rondzweven die de telefoon al hebben besteld

l3art wijzigde deze reactie 18-10-2019 09:39 (65%)

• sunturion
Misschien dubbelop maar wat L3rt zegt klopt. In de bootloader zitten instructies voor integriteitschecks. Die integriteitscheck hebben o.a. als doel er voor te zorgen dat er geen ongeautoriseerde software op je phone staat. Dit is de reden waarom je een phone moet unlocken om een nieuw rom te flashen.

Op het moment dat je bijvb op Global zit, de phone unlocked, Xiaomi.EU rom flashed en de phone weer locked gaat de integriteitscheck weer in werking en wordt er dus vastgesteld dat er ongeautoriseerde software op je phone staat en zal de phone niet opstarten.

Als jij dus je phone voor werkdoeleinde gebruikt moet je de bootloader al helemaal niet unlocken want applicaties zoals MobileIron zullen niet werken als de bootloader unlocked is.

Als je de phone weer wilt locken kan dat alleen als de custom rom, de custom recovery en de root is verwijderd en je dus weer op de originele meegeleverde rom zit (stock). Als dit niet het geval is bricked je telefoon en is het maar de vraag of je dit kunt herstellen.

• sunturion
emui is het os van Huawei dus ik denk dat je android 10 bedoelt. Deze melding verdwijnt in ieder geval vanzelf. Gewoon even wachten

• sunturion
wowly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:07:
vreemd, ik krijg die xiaomi adb tool niet geopend op mijn w10 64 biot pc
9t pro, QFKEUXM met MIUI global 11.0.3 erop

Ik heb mezelf developer gemaakt, usb debugging aangezet. PTP gekozen. Maar krijg niets als ik op de xiaomiadbfastboottools druk: heel even een flits op het scherm maar verolgens niets. Via de android abd tool krijg ik wel een command achtig screen, maar ik wil graag via die xiaomi tools werken want betere UI
Je moet even een terminal (cmd) openen en navigeren naar de map waar adb staat en vervolgens deze commando uitvoeren: java -jar XiaomiADBFastbootTools.jar.

• sunturion
Is er een reden waarom je specifiek die launcher wilt en niet bijvoorbeeld de Poco Launcher? Met de Poco Launcher heb ik gewoon een app drawer en de app staat ook gewoon in de playstore

• sunturion
Ik merk op dat 4G verkeer wordt onderbroken als mijn Mi 9T Pro verbinding probeert te maken met een WiFI netwerk. Heel vervelend als je bijvoorbeeld op een NS station staat want bijna elke trein heeft free Wifi. Hebben jullie dit probleem ook? Iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al gespeeld met alle WiFi settings maar niets blijkt te helpen. De enige oplossing is WiFi uitschakelen, maar dat is niet echt een oplossing

• sunturion
jdan schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:53:
Automatisch verbinden uitschakelen van dat (free wifi-)netwerk. Eenmaal je op de trein zit, kies je zelf het (juiste) netwerk.
Ik dacht al dat het misschien was dus ik heb dat vanochtend al gedisabled. Moet vanmiddag even controleren of dat inderdaad het probleem oplost. Maar bedankt voor de extra confirmatie.

• sunturion
Ari Gold schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 01:08:
Iemand gelukt om smsjes over te zetten van een niet Xiaomi telefoon.

Heb altijd SMS Backup & Restore gebruikt. Nu zet hij de telefoongesprekken en smsjes wel terug alleen Berichten blijft leeg.
De makkelijkste manier is door de Google messages app op je oude phone te installeren. Vervolgens via settings--> Google --> Backup een backup te maken. Als je vervolgens op je Xiaomi ook de messages app installeert zal hij de backup bij Google ophalen en als je sms'jes restoren

• sunturion
Ari Gold schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:52:
[...]

Blijven ze dan in je Google Messages staan of worden ze verplaatst naar je Berichten app?
Een ding klopte niet helemaal in mijn vorige post. De methode die je kan gebruiken hangt ook af van of je de phone al operationeel hebt of dat je in de setup zit als je de phone voor de eerste keer aanzet. De eerder genoemde methode met Google messages werkt alleen als je al een backup hebt met de messages app en tijdens de initiële setup een Restore woot doen.

Als je je phone al in gebruik hebt moet je een andere methode gebruiken. Voor het overzetten moet je dan eerst een backup via een andere applicatie maken. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van super backup and restore.

Kort samenvattend:
1. Installeer Super Backup & Restore op oude phone
2. Maak backup van data en store die lokaal
3. Installeer de Google messages app
4. Installeer Super Backup & Restore op nieuwe telefoon
4. Restore je sms data
5. Open de Google messages app en dan zijn al je sms'jes zichtbaar

Als je ondertussen al sms'jes in de Google messages app hebt gekregen moet je eerst via de in mijn eerdere post de backup terugzetten en vervolgens bovenstaande stappen uitvoeren.

Ik hoop dat het nog te volgen is O-)

sunturion wijzigde deze reactie 13-11-2019 20:17 (66%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True