Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +11Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-11 22:11

Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)

Redmi is a sub-brand owned by the Chinese electronics company Xiaomi. It was introduced as a budget smartphone line manufactured by Xiaomi, that was first announced in July 2013. It became a sub-brand, separated from Xiaomi, on 10 January 2019. Redmi phones use the Xiaomi MIUI user interface on top of Android

Xiaomi Redmi K20 Pro was launched by Xiaomi in the first week of June 2019. The Xiaomi Redmi is the first phone of the company to release 48 megapixels dual camera.

The smartphone has a different Sony IMX 586 sensor for the dual camera. The design of the smartphone is slim along with a combining high performance and mobility.

The minimalist design is in continuity by Xiaomi Redmi K20 Pro, as they have adopted a new process to manufacture. The body is made out of Plastic which is great for stability and fashion as well.

The display type is IPS and the size is 6.39 inches full HD screen which gives a resolution of 1080 x 2340 pixels. The pixel density is 409 PPI (pixels per inch) and the display is protected by Corning Gorilla Glass 5 and a 2.5D curved glass screen.

The smartphone is equipped with Qualcomm Snapdragon 855 chipset and 1x 2.84 GHz Kryo 485, 3x 2.42 GHz Kryo 485, 4x 1.8 GHz Kryo 485 processor.

The internal storage comes with a 6 GB RAM that supports MIUI V10 (Android 8.1 Oreo) operating system for the smooth functioning of the smartphone. The internal storage is 64 GB and 128 GB.

The smartphone comes in different colors, Black, and Blue which gives the user a new sleek and fancy look. The device also handles dual Nano SIM card.

Specificaties Xiaomi Redmi K20 (Pro)

Dimensions:156.7 x 74.3 x 8.8 mm
Weight:191 g
SIM:Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)
Display type:Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
Display Size:6.39 inches, 100.2 cm2 (~86.1% screen-to-body ratio)
Display Resolution:1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)
Display Protection:Corning Gorilla Glass 5
Chipset: Pro: Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm)
Chipset: Non-Pro: Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 (8 nm)
CPU: Pro: Octa-core (1x2.84 GHz Kryo 485 & 3x2.42 GHz Kryo 485 & 4x1.8 GHz Kryo 485)
CPU: Non Pro: Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver)
GPU: Pro Adreno 640
GPU: Non-Pro Adreno 618
SD card:No
Internal Memory256 GB, 8 GB RAM or 128 GB, 6/8 GB RAM or 64 GB, 6 GB RAM
Camera Wide:48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2", 0.8µm, Laser/PDAF
Camera Telephoto:8 MP, f/2.4, 53mm (telephoto), 1/4", 1.12µm, Laser/PDAF, 2x optical zoom
Camera Ultrawide:13 MP, f/2.4, 12mm (ultrawide), 1/3", 1.12µm
Camera Features:Dual-LED flash, HDR, panorama
Video:Pro: 2160p@30/60fps, 1080p@30/120/240fps, 1080p@960fps
Video:Non-Pro: 2160p@30fps, 1080p@30/120/240fps, 1080p@960fps
Selfie Camera:Motorized pop-up 20 MP, f/2.2, 0.8µm
Selfie Video:1080p@30fps
3.5mm jack:Yes
Sound Features:24-bit/192kHz audio, Active noise cancellation with dedicated mic
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
Bluetooth:5.0, A2DP, LE, aptX HD
GPS:Yes, with dual-band A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC:Yes
RadioYes
USB2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
SensorsFingerprint (under display), accelerometer, gyro, proximity, compass
BatteryNon-removable Li-Po 4000 mAh battery
ChargingPro: Fast battery charging 27W (Quick Charge 4+)
ChargingNon-Pro: Fast battery charging 18W
ColorsCarbon black, Flame red, Glacier blue
Price Pro +/- 400 EUR
PriceNon-Pro +/- 300 EUR

Photo's

Videos

Video Test:

Unboxing & Review:

Xiaomi Mi 9T Pro Water Test:

Redmi K20 Pro Teardown:

Relevante topics

[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (PRO) Accessoires
[Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's]

Debloaten zonder Root?

Dat kan met XiaomiADBFastbootTools
Check voor het gemak ook deze video: adb fastboot Xiaomi debloat tutorial

Hoe schakel ik NFC in?

NFC inschakelen:
Settings > More > NFC aan > Secure element position > HCE Wallet

Manage apps > "Jouw Banking App" > Autostart = On
Manage apps > "Jouw Banking App" > App permissions > Alles aan
Manage apps > "Jouw Banking App" > Other permissions > Alles aan
Manage apps > "Jouw Banking App" > Battery saver = No restrictions

Additional settings > Privacy, Battery optimization > "Jouw Banking App" > Don't optimize.

Hoe zorg ik ervoor dat notificaties op mijn smartwatch worden getoond?

Open de app info van jouw smartwatch app en zorg ervoor dat de volgende settings goed staan:

- Autostart: enabled
- App permission: alles enabled
- Other permissions: alles enabled
- Battery saver: NO RESTRICTIONs

- Developer options: Bluetooth AVRCP version 1.6
- Additional settings > privacy> special app permission > notification settings > "jouw smartwatch app (Enabled)

Chatten over de Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)

Voor het ongestoord discussieren over de Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro) kun je terecht in de discord: https://discord.gg/cuavtf9

Versiebeheer

- 04.06.2019 - Topic aangemaakt. Tot mijn verbazing was er nog geen topic aangemaakt voor de Redmi K20 Pro. Gezien ik in October mijn huidige phone wil gaan vervangen en dit een van de kanshebbers is leek het me handig om dit topic alvast aan te maken.
- 17.06.2019 - Topic Change (Xiaomi 9T aan Titel toegevoegd) en toevoeging link naar Prijzen en Levertijden topic. Met dank aan l3art
- 21.06.2019 - Link naar de discord toegevoegd
- 29.07.2019 - Link naar de MI 9 Rooten & Custom ROM's toegevoegd
- 04.11.2019 - instructies voor notificaties smartwatch toegevoegd

sunturion wijzigde deze reactie 04-11-2019 20:18 (20%)

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

Ik zit bij T-Mobile, en die lijkt hij wel allemaal te ondersteunen. Of heeft T-Mobile wel plannen om B20 te gaan gebruiken?

Spollie wijzigde deze reactie 07-06-2019 08:45 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-11 02:52
http://i67.tinypic.com/2ypnnmq.png
Wel aan de dure kant, niet? 😅😅😅
Als er iemand toestelspecifieke vragen heeft, shoot me!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +11Henk 'm!
Mr Brightside schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:44:
Heb je ervaring met Snapdragon soc 845/855?
Jazeker :)
En hoe snel vind je de Xiaomi Mi 9T SD 730 in jouw ogen als je ze met deze chipsets vergelijkt?
Lastig te zeggen, aangezien de Mi 9T nog niet volledig geïnstalleerd is en dus niet gebruikt wordt zoals mijn huidige toestel. Vooralsnog voelt alles meer dan prima aan, maar dan heb ik het over simpele apps zoals YouTube, Netflix, Google Maps, Chrome. Tevens speel ik nooit meer zware 3D-games en bestaat mijn gebruik meer als 'smartphone = multimediamonster'. Daar is een Snapdragon 425 nog prima voor zeg maar ;)

Overall voelt het toestel (weer) erg premium aan, maar dat kennen we inmiddels wel van Xiaomi. Deze zwarte 'carbon'-variant ziet er erg strak uit, lijkt een beetje op de McLaren Edition van OnePlus qua looks, afgezien van die oranje zweem natuurlijk. De rode accenten (rondje om de bovenste camera / powerbutton) zien er tof uit. Scherm zijn we ook mee verwend en is een prima combinatie van techniek, resolutie en het is natuurlijk een volledig display, maar ook dat zien we steeds vaker. De frontcamera biedt een leuke (nog niet gespotte, door mij dan) feature. Deze toont namelijk een rood lampje aan de zijkanten / bovenkant als die in en uit het toestel gaat. MIUI en dergelijke laat ik me voor nu niet uit, is niet mijn favoriete skin, maar het wordt beter. De vingerafdrukscanner vind ik trouwens niet je van het. Ik merk wel duidelijk dat het een optische scanner is van de eerste/eerdere generaties. Ten opzichte van bijvoorbeeld een OnePlus 7 Pro, werkt het gewoon niet zo fijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2Henk 'm!

DC Dimming, aangegeven als Anti Flicker mode.
"Image quality might be affected."

Ik gebruik m'n phone niet zoveel 's avonds/met weinig licht, dus ik laat het voorlopig maar uitstaan, maar ik zie het verschil totaal niet toen ik het net allemaal even testte. Zelfs niet met leesbril op. :P B)

HMC wijzigde deze reactie 01-07-2019 17:48 (38%)

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kroam
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:52
Hier ook binnen, maar camera doet het al niet meer via de voorgeinstalleerde app.

kroam wijzigde deze reactie 04-07-2019 15:18 (31%)

Acties:
  • +4Henk 'm!
@vinom

Toelichting: (NB: Eerste dag staat er niet bij. Want te vaak phone uit en aan, reboot, want spelen en testen.)
Voor jullie misschien niet heel indrukwekkend. Screen on time net geen 3 uur.
Ik gebruik mijn phone dan ook niet heel veel. Van 7 tot 8 's ochtends; Plee en koffie krantjes.
Tijdens werk kan ik phone niet gebruiken (tot 16.00) Thuis nog even alles checken, maar daarna alles vanaf PC.
Dan heb ik nog veel gespeeld, want nieuwe phone. :D

Ik speel geen games, GPS en zo staan nooit aan, etc.
Ik ben echt een lichte gebruiker. :P
Maar blij ben ik wel. *O*

Edit: Oh, en de phone staat altijd op Airplane 's nachts, vanwege tijdsverschil met NL. Teveel berichtjes 's nachts, dus uit.

HMC wijzigde deze reactie 05-07-2019 14:32 (8%)

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
HMC schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:30:
@vinom
[Afbeelding]

Toelichting: (NB: Eerste dag staat er niet bij. Want te vaak phone uit en aan, reboot, want spelen en testen.)
Voor jullie misschien niet heel indrukwekkend. Screen on time net geen 3 uur.
Ik gebruik mijn phone dan ook niet heel veel. Van 7 tot 8 's ochtends; Plee en koffie krantjes.
Tijdens werk kan ik phone niet gebruiken (tot 16.00) Thuis nog even alles checken, maar daarna alles vanaf PC.
Dan heb ik nog veel gespeeld, want nieuwe phone. :D

Ik speel geen games, GPS en zo staan nooit aan, etc.
Ik ben echt een lichte gebruiker. :P
Maar blij ben ik wel. *O*

Edit: Oh, en de phone staat altijd op Airplane 's nachts, vanwege tijdsverschil met NL. Teveel berichtjes 's nachts, dus uit.
Is de telefoon bij mij toch heel wat vaker wakker...
https://i.postimg.cc/gn35TJq1/Screenshot-2019-07-05-15-18-19-960-com-miui-securitycenter.png

Zal de nieuwigheid wel zijn.
Ondertussen een SOT van 6 uur 25.

Verkocht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Nu online
Hmmm is dit de bekende xiaomi bug dat Android Systeem het toestel wakker houdt?

Toestel wordt best vaak gewekt zonder dat het scherm aan staat.

https://i.postimg.cc/JDPkzMHg/Screenshot-2019-07-05-20-13-51-180-com-miui-securitycenter.png

Verkocht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
Fifaflaws schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:32:
Als ik het toestel oppik gaat het vingerscan icoon al oplichten. Is er een manier om dit uit te zetten?

Ook vind ik de bovenste regel van Gboard een beetje onzinnig (met stickers, Google-logo, emojis etc) kan dat ook ergens uitgezet worden? Anders ga ik naar Swiftkey

Notificaties krijg ik ook niet helemaal naar mijn smaak maar weet niet wat ik mis haha dus die vraag komt later
Onder vingerafdrukken beheren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Nu online
https://i.postimg.cc/BXBzXdLk/Screenshot-2019-07-07-10-41-03-397-com-miui-securitycenter.png

Wakelocks wordt nu wel heel extreem. Maar eens een factory reset doen hopelijk lost dat wat op.

Standaard staat WhatsApp en Android System bovenaan.

l3art wijzigde deze reactie 07-07-2019 11:04 (10%)

Verkocht

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tweede update voor m'n K20 Pro nu binnen aan het halen.
10.3.14.

Twee camera tweaks:
Optimization: UI for beauty and filters
Optimization:Same set of filters works for photos, portraits and short videos.

Voor liefhebbers:
Poco Launcher 2 is nu uit. Hij is uit Beta (edit: en werkt in Android Q) en staat in de Play Store.
https://en.xiaomitoday.it...ponibile-al-download.html

Edit:
@I3aRt Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar zowel bij jou als bij mij is de telefoon bezig als netwerk signaal "rood" is. Zal 'ie dan harder aan het werk zijn?
Mijn batterijgrafiek gaat ook beduidend stijler naar beneden in die periodes.

HMC wijzigde deze reactie 07-07-2019 11:51 (65%)

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +2Henk 'm!

• l3art
  • Nu online
HMC schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:21:
[...]

:o Interessant.
Kan je daar een screen van posten?
https://i.postimg.cc/LqzV3kXJ/Screenshot-2019-07-07-13-42-09-321-com-android-systemui.png

Alstublieft

Verkocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-11 10:19
Het viel mij gister op dat als de notificatie LED oplicht dat je dit ook rondom de pop-up camera ziet. Tenminste bij mijn telefoon. Hebben andere mensen hier ook last van?

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:56

:-(

Sinds afgelopen donderdag in gebruik, gekocht via belsimpel en nu al een dode pixel. Opnieuw opstarten of verschillende helderheden helpen niet. Straks maar eens langs de fysieke winkel om te ruilen met een nieuwe...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninasky11
Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg deze irritante meldingen maar niet weg...

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10-11 21:20
Yep. Onder Notifications and Status Bar, ga naar App Notifications. Daar de app Gmail selecteren en gewoon alles aanvinken.

Zo heb dat net met die Mi Home app uitgevonden; nu krijg ik ook notificaties als scherm uit is, dan gaat tel aan en laat notificatie zien.

https://tweakers.net/ext/f/EeKGomDcQpZN0HSz1PJWoYaj/thumb.png

jelleeelco wijzigde deze reactie 09-07-2019 22:00 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:40:
[...]
...laat je niet gek maken dat je alleen goed af zou zijn met een high end processor. Het overgrote deel van de mensen kan prima af met de 730 processor. De 855 heeft misschien een voordeel voor als je veel zware games speelt en veel multi-task taken doet oid. Maar buiten dat is de 730 meer dan prima.

Speel je geen zware games hoe je echt niet de 855 te hebben. Althans dat is mijn overtuiging.

[...]
He-le-maal mee eens... :Y
Echter... :P

Ik ben nu echt gewend aan de snelheid.
Ook hier geen games en weinig behoefte aan multitasking, maar weer even spelen met de Redmi Note 5 (SD636) is duidelijk merkbaar.

730 is een goeie, en vanwege vrij slechte ogen zie ik vaak niet veel verschil, zo ook bij bijvoorbeeld PC monitors. (Snelheid en kwaliteit. )
Maar persoonlijk zou ik niet meer terugwillen.

Wil er stiekem (als verrassing) ook een voor de vriendin halen. Zat dus te twijfelen tussen Pro en Non-Pro. Prijs scheelt niet eens zoveel. En je kan de reactie wel verwachten als "de verrassing" niet het "high end"-spul is dat ik zelf eerder heb gekocht. _O-

BTW:
Ook hier weigert trouwens de fingerprint scanner soms eventjes dienst (zonder protector). Alsof de phone in een iets te diepe slaap zit. Vraag me dus af of dat komt door mijn te agressieve settings, door de laatste MIUI update, of door de phone zelf.
Vandaag speelde het voor het eerste parte. Maar nu hier thuis weer niet. :?

Edit:
Heb trouwens een fotootje toegevoegd aan m'n blabla-review.
Nederlandsch-Indische Kunstkring gebouw, Menteng, Jakarta.
Volledig duister, night mode aan, flitser uit. (klik voor groot)

Echt niet slecht, vind ik. Groepsfoto's binnen in het restaurant waren van de iPhone van een maat echt beter.
Ik ben dan ook geen expert met mensen fotograferen. Nooit gedaan. HMC schiet alleen gebouwen en natuur. :P

offtopic:
2200 views...slechte scores. :(
Slechts omdat er geen dertigduizend foto's van de phone, de doos, de lader, met een plantje zijn toegevoegd? :?

HMC wijzigde deze reactie 10-07-2019 14:15 (19%)

Betaalde Kremlin-troll

Tano schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Ik bedoel dat degene die mij belt de telefoon niet hoort overgaan (tuut.......tuut.......tuut....).

Qua activeren:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*

Zodra je deze code intikt zie je dat bijvoorbeeld VoLTE detectie wordt uitgeschakeld. Dat betekent dat je het vervolgens handmatig kan inschakelen in de sim card settings (settings -> sim cards & mobile networks -> en dan de betreffende simkaart kiezen).
Heeft dit er iets me te maken?
Heb je dit niet goed doorlopen?

Betaalde Kremlin-troll

En hoppa, weer nieuwe update. :D

Derde in de twee weken dat ik 'em heb. :D

HMC wijzigde deze reactie 11-07-2019 16:57 (10%)

Betaalde Kremlin-troll

Ik kan in ieder geval wel stellen dat ik op mijn K20 Pro alle apps die ik er met ADB had afgegooid weer terugkrijg (in vol ornaat) na een OTA update.
Vooral de Mi apps, uiteraard.
Het "leuke" is wel dat ze dan nu vervolgens wel gewoon in de "app management" als "uninstall" voorradig zijn. Dat was voor de ADB-sessies niet het geval.

Sorry I3art, met de dingen over calendar/widget/Nova kan ik je niet helpen. Gebruik dat allemaal niet. Dat soort zooi gaat er hier juist altijd af. Noem me maar oubollig, en ik vind MIUI standaard launcher heerlijk. :+

Edit: Camera van de K20 Pro is prima d:)b
https://tweakers.net/ext/f/vIBsYyyEB9BRJRB8wz5nWHCd/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/T0WixJo2JQHF1GJQaO3gsjSs/thumb.jpg

HMC wijzigde deze reactie 16-07-2019 17:46 (27%)

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Redmi K20 Pro is vandaag (of gisteren :P )uitgekomen in India.
Voor iemand die er nog aan twijfelde, de achterkant is ook Gorilla Glass 5. :)

Zie de doos.

Edit:
Als je zin hebt in Ooooh-Aaah-Oeh-wat mooi!-blabla-presentatie van de K20 Pro in India
YouTube: Xiaomi Product Launch | Redmi K20 Series| #BelieveTheHype
Skip naar rond 25 minuten. Dacht dat ik dat gedaan had. :X
Veel tot alles weten we al natuurlijk.

HMC wijzigde deze reactie 17-07-2019 14:28 (35%)

Betaalde Kremlin-troll

• l3art
  • Nu online
Er is een update:

https://i.postimg.cc/BX90MFgS/Screenshot-2019-07-18-15-33-28-358-com-android-updater.png

Verkocht

• Vitruvian
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-11 10:19
Ik heb ook een update echter is die van mij 573 MB. Zover ik kan zien precies dezelfde. Apart.

http://i64.tinypic.com/2062al0.jpg

Vitruvian wijzigde deze reactie 19-07-2019 06:35 (11%)

Wow, I don't believe!

• sjeenus
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 20-08 23:49
thelightning schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:07:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en de Mi 9T Pro lijkt al mijn boxes te checken maar helaas nog niet leverbaar in Nederland. Wel via Ali Express (https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.2ebf2e0e11p30I) maar daar geven ze aan dat er geen NFC op zit. Voor mij een keiharde must.

Klopt het dat er op de Chinese versie geen NFC zit?
Dan heb ik weer wat nieuws vanuit een twitter account die vaak dingen naar buiten brengt.

https://twitter.com/stufflistings/status/1154250698529202177?s=19

sjeenus wijzigde deze reactie 25-07-2019 17:06 (14%)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Gisteravond in het pikke donker eens de nachtmodus en pro modus uitgeprobeerd:https://tweakers.net/ext/f/kEkwvZJwHfcsLloUhYfy5jed/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/blt9z67XEB3BcSGWC80jdZlV/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/c6liZXpy31BcOV9IlGENrjQt/thumb.jpg

• ninasky11
Als ik bellen via 4G aanzet zie ik alleen dat onbekend nummer mij belt, zet ik deze weer uit werkt nummerherkenning weer. Is dit een bug van Xiaomi of zijn er extra instellingen die ik aan moet zetten?

Xiaomi 9T met KPN heb ik

ninasky11 wijzigde deze reactie 27-07-2019 17:33 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:12
@Xoverride

Dit bedoel ik:

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 15:56
Wellicht dat dit al is geplaatst maar toch:

Iedereen kent de bekende Android Easter eggs wel.
https://tweakers.net/ext/f/GUDBbsXON7ObMLT8g4lxFyQ6/thumb.png

Maar als je daar dus nog op doorklikt kom je bij een app genaamd paint.apk
https://tweakers.net/ext/f/AGZcwMA5OulSA6vuSoi3iNQF/thumb.png

Deze kan ik nergens anders vinden en lees er niks over op internet. Leuk om je (gelimiteerde) creativiteit op los te laten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-10 21:14
Vraagje, ik lees hier vaak over dat er geen notificatie iconen te zien zijn bij xiaomi phones
Maar nu zag ik net de review van Flossy over de mi 9t en ik zie toch duidelijk alle notificatie iconen in de status bar....

Of klagen jullie totaal over iets anders?

http://i63.tinypic.com/2prcv3l.png

• ninasky11
http://i68.tinypic.com/35iol7l.jpg

Heb deze fix geprobeerd maar mocht niet baten.. Iemand anders nog advies?
Enter the following USSD code *#*#4636#*#* in the dialer.
Set the LTE / WCDMA mode to both SIMs

In this way, only the European frequencies will be used, eliminating the battery drain

• vinom
  • Nu online
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:27:
[...]

Doet het dan helemaal niks als je die optie aanvinkt/aanzet? normaal staat er een korte beschrijving bij wat het precies doet of ook niet?
Er staat bij hoe je het kan activeren, maar wat het doet?
https://tweakers.net/ext/f/TWuVOTJ4bcCmIdYQvYXUp2pv/thumb.png

• ninasky11
paul123456 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:25:
Volgens mij slurpt de telefoon in "slaapstand" nogal wat accu.... Vannacht 20% ongeveer...geen idee waaraan...
Toevallig ook *Telefoon stand-by?

http://i68.tinypic.com/35iol7l.jpg

ninasky11 wijzigde deze reactie 30-07-2019 13:23 (8%)

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:10
Fonsz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Bij mij opent de app dus niet, ik krijg direct een foutmelding dat Google Play Services niet werkt als ik de app open. Deze melding krijg ik alleen bij Android Auto. Ben dan ook benieuwd welke versie van Android Auto jij gebruikt, wellicht lost dat mijn probleem op. :+
Ik twijfelde of ik na de reactie boven jou nog moest reageren in dit topic, de stemming werd er niet beter op :+. But anyway, blij dat er dus blijkbaar toch problemen zijn met de App Android Auto :P

Dit is de release die ik draai:

androidauto

Misschien even controleren welke permissies er zijn gegeven en of er wellicht nog eentje ontbreekt die toegang tot de play services onmogelijk maakt?

Discogs

• JJerome
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:03
l3art schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Whatsapp - app eigenschappen - meldingen - berichten - meldingslicht
Ook apart instellen voor groepsberichten.

Werkt hier met de laatste update zonder problemen.
Staan beide al aan, helaas zonder succes.

Edit: Nu na een reboot, net na Whatsapp geopend te hebben, werkt het wel. Ben benieuwd of het blijft werken.

JJerome wijzigde deze reactie 03-08-2019 14:11 (8%)

• l3art
  • Nu online
JJerome schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Staan beide al aan, helaas zonder succes.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ziet er bij mij sowieso al anders uit, heb meer opties:

Verkocht

• IssY_I
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-10 12:43
hsb85 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:12:
[...]

Ja heb ik ook last van op mijn nieuwe s10e, maar ik denk dat het komt door web view implementation. Zie developer options en dan webview implementations. Chrome is aangevinkt en de oude standaard android web viewer staat als disabled. Terwijl ik die juist wel wil gebruiken.. Lukt me ook niet de te enablen.

Blijkbaar komt dit van google af.. https://gadgets.ndtv.com/...-android-70-nougat-863667

Net deze link gevonden https://forums.androidcen...tem-webview-disabled.html, blijkbaar moet je chrome disablen dan kan je de ander enablen. Net gedaan en hoop dat dit werkt nu
Dat dus!, chrome (op de Mi 9T) is met geen enkele mogelijk uit te schakelen, hoogstens een paar toestemmingen intrekken enzo. Dus je bent verplicht om via chrome die web view implementatie te gebruiken. Nu met dat tooltje heb ik chrome verwijderd en krijg ik dit te zien

l3art schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 06:08:
[...]
Edit:
Bedenk me nu net dat we hiermee wel erg off-topic gaan. Dus terug naar de 9T zou ik zeggen.
Vandaag wederom een hele mooie stanby tijd van 2% overnacht. Was bang met al die geklooi met toestemmingen en verwijderingen dat er wellicht conflicten gingen optreden en mijn batterij leeggetrokken zou worden ofzo maar nee hoor. Ben super blij.. ook geen enkele vastloper, bug of iets vreemds tegengekomen. Batterij is echt Super!

IssY_I wijzigde deze reactie 04-08-2019 10:52 (18%)

• JJerome
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:03
Hoe ziet bij jullie de power usage eruit? Bij mij is de Cell standby een groot gedeelte van de power usage.
Ik heb nog niet echt kunnen bepalen hoeveel impact dit heeft op de battery life, ik zit er dit weekend nog teveel mee te spelen om "normaal" verbruik te kunnen bepalen.

• IssY_I
@JJerome
Ook vergelijkbaar met die van mij.

IssY_I wijzigde deze reactie 04-08-2019 19:37 (72%)

• IssY_I
JJerome schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:20:
[...]

Bij jou is het percentage wel een stuk lager dan bij mij. Momenteel zit ik op bijna 10% standby en 12% screen. Nog even afwachten wat de impact is, maar tot dusver vond ik de batterijduur niet indrukwekkend.

Mijn standby tijd is Sky-High maar ik ben nog steeds tevreden hoor :)
Ik heb spijt dat ik een hele stuk van mijn post gisteren heb weggedaan. (hoop dat je dat nog hebt kunnen lezen) Ging over je telefoon wegleggen en dat het systeem dit ook ziet als "Verbruik"

Je moet gewoon die tabelletjes negeren maar je toestel sávonds wegleggen en het percentage even onthouden. 8-10 uur later als je wakker bent even kijken wat dan het percentage is.

Tenslotte zie ik bij jou alles in het engels? Heb je de K20-Pro? = ander ROM = ander chipset = eigenlijk ander toestel, de enige overeenkomsten is de behuizing. Ik ben echt tevreden met mijn verbruik op de Mi 9T
Dus als voor jou gevoel je batterij snel leeg gaat kan ik je hierbij niet verder helpen :-(

• IssY_I
Tano schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:23:
[...]
Probeer dit eens te bellen *#*#869434#*#* ?
Hoe en waar zie je dat je belt met VoLTE? in welke instelling?
[/quote]

Dat heb ik al gedaan. De VoWifi switch is ook gewoon beschikbaar, maar als ik hem aanzet doet dat niks.

VoLTE zie ik aan het icoontje dat in de statusbalk staat. Bovendien blijft de telefoon op 4G hangen wanneer ik in gesprek ben. Nummerherkenning en het horen overgaan van de telefoon als ik word gebeld werkt ook prima (dat waren twee problemen waarover ik eerder heb gepost met KPN)

Wellicht ten overvloede, maar ik heb een K20 pro
Geen idee of wij op de Mi 9T kunnen bellen via VoWifi of VoLTE
als ik dit service nummer intoets *#*#4636#*#* en dan toestelnummer 1 info krijg ik dit te zien
VoLTE is grijs gevlakt en krijg ik niet aangezet.. Hoe staat het bij jou hierin?

• IssY_I
pieterbas99 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:07:
[...]

Volgens mij heb ik hetzelfde als jij qua instellingen.

https://imgur.com/a/C9gqsoh

Tikken en betalen staat op betalen app.
Ja en bij de app zelf? Bankpas juist toegevoegd etc?

Ik heb trouwens een extra optie die aangevinkt staat. Kan daaraan liggen

IssY_I wijzigde deze reactie 06-08-2019 17:48 (26%)

• Fonsz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-11 21:04
Nieuwe versie Miui10.3.12.0 op mijn 9T:

https://tweakers.net/ext/f/ELsuCItZg67GoK5GSf8HKgiu/thumb.png

• IssY_I
@pieterbas99

Heb je uberhaupt de bovenste gekozen wat in het rood staat? met de 3 puntjes links
Dus niet de onderste maar de bovenste "Systeeminstellingen aanpassen"
Het lijkt mij sterk dat jou Bankieren App hier niet tussen staat. Bij mij staan zowat alle apps erin

Dus "Systeeminstellingen aanpassen" doe je 2x (typen/zoeken & meteen erop klikken)

*je zoekt het (typt het in zoekbalk instellingen)

*je wacht een seconde of 3 (want systeem is bezig met zoeken wat je hebt getypt)

*dan krijg je daarna een lijst met gevonden zoekresultaat en dan is het meteen de bovenste (te herkennen aan de 3 puntjes . . .

IssY_I wijzigde deze reactie 07-08-2019 17:42 (30%)

• IssY_I
Iedereen spreekt van een nieuwe update versie 10.3.12
Maar bij mij is het 10.3.11

Hoe en waarom?

inhoud/fixes is wel hetzelfde maar de MB is kleiner bij mijn update

Bij sommigen staat ook achter de versie nummer "PFJEUXM" bij mijn staat er "PFJMIXM"

andere rom?

Edit; na wat gegoogle idd andere Rom, ik heb blijkbaar Global en niet de EEA versie.

IssY_I wijzigde deze reactie 07-08-2019 22:02 (33%)

• Sanchaz12
  • Laatst online: 23-10 11:47
Misschien een onrealistisch scenario wat batterijduur betreft, maar bij deze mijn eerste ervaring.

Afgelopen zaterdag opgeladen tot 100% en van de lader af gehaald rond 14.00u.
Telefoon is continu verbonden met WiFi met redelijke signaalsterkte, zonder SIM-kaart erin.
De afgelopen week heeft deze op het bureau gelegen, en een enkele keer kort iets opgezocht of een instelling aangepast. Echt minimaal gebruik dus. Net ook nog even de laatste MIUI update naar 10.3.12 binnengehaald en geïnstalleerd.

Resultaat na 6 dagen en 8 uur, nog 43% over. Prima resultaat naar mijn mening.
Het is geeft dan ook vooral een inzicht in hoe zuinig de Snapdragon 730 kan zijn onder bepaalde omstandigheden. In dit geval enkel WiFi en waarschijnlijk 2G verbinding (gezien de screenshot onder 'Mobiel netwerksignaal, dat zal geen 3 of 4G zijn).

De reden van het zo weinig gebruiken? Dat vanwege het wachten tot morgen tot de wachttijd voor het unlocken van de bootloader verstreken is. Volgens de instructies daarvan wordt bij het unlocken alles van de telefoon gewist, niet de moeite waard om daarvoor alles helemaal al in te gaan stellen. Leek me leuk om in die tijd een testje te doen.

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 09-08-2019 22:43 (14%)

Ik zie "battery drops" zoals vroegah op mijn Jiayu phones. :(

Nog steeds niet echt erg. Ik red de vijf dagen wel.
Maar toen elektriciteit hier vorige week zondag uit was de hele dag (vreemd dat dat niet in het nieuws is geweest daar in NL) gebruikte ik de phone ook als flashlight en aangezien providers ook gedeeltelijk down waren lukte zelfs internetten met phone om updates over wat er aan de hand was te krijgen, ook amper.
Dat slurpt aardig energie, als de phone constant moet zoeken naar signaal.

HMC wijzigde deze reactie 10-08-2019 11:20 (50%)

Betaalde Kremlin-troll

• IssY_I
Nu de batterij een beetje ingewerkt is heb ik even gisteren goed kunnen bijhouden wat het verbruik is.
Na ruim 31 uur dienst heb ik 10 uur SOT en 20% over oOo
Ben dus ZééééééR tevreden.

• IssY_I
Sanchaz12 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Ja hier ook, d.m.v. de app 'Battery Charge Limit' zorg ik er voor dat de telefoon vanzelf stopt met opladen bij in mijn geval 75%. Je hebt er wel root toegang voor nodig, dat is dan ook eigenlijk de enige reden dat ik mijn telefoons root. Mijn Galaxy S8 heeft na 2 jaar (mogelijk) door gebruik van deze app nog 90% capaciteit over.

Als je geen root wil/hebt is 'AccuBattery' ook aan te raden, deze geeft een melding bij het ingestelde oplaad-percentage en heeft ook een functie welke bijhoudt wat de gezondheid van de batterij is in % en mAh.
Hier wordt het verschil uitgelegd tussen Li-ion en Li-Po batterijen.
artikel is wel 2 jaar oud dus beide technologiën zullen ongetwijfeld verder ontwikkeld zijn.

http://blog.ravpower.com/...ithium-polymer-batteries/

In onze Mi 9T zit een Li-Po
Samsung & Apple bijvoorbeeld gebruiken altijd Li-ion batterijen. Huawei gebruikt bv Li-Po batterijen en ik heb verschillende toestellen gehad met verschillende soorten batterijen en mijn voorkeur gaat altijd uit naar een toestel met een Li-Po batterij.

Als ik phones vergelijk op GSM-arena kijk ik ook altijd naar wat voor soort batterij er in zitten.
Ik heb gewoon gemerkt in de loop der jaren dat een Li-Po batterij gewoon velen malen stabieler is en langer dezelfde capaciteit behoudt dan een Li-ion batterij. Je merkt gewoon en hoort gewoon van anderen dan hun (samsung/Apple) toestellen gewoon bagger aan het worden zijn na minder dan een jaar gebruik

IssY_I wijzigde deze reactie 16-08-2019 19:15 (3%)

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:14
Eind vorige week had ik weer even een momentje van verbazing over wat de camera kan als je de Gcam gebruikt.

Zonder night mode:

Met night mode:

Foto's komen van Google Photos, dus mogelijk lichte compressie

Toch indrukwekkend, zo'n foto schieten rond 22:30 :P

PaT wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:37 (34%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-11 00:00
Jvann schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:42:
Voor degene die een rode Mi 9T hebben, hoe ziet deze rode kleur eruit? Bij de ene foto of video vind ik de kleur roze en bij de andere vind ik het rood. Of kan het aan de lichtsomstandigheden liggen?
Hij is rood hoor. Als je wilt kan ik er zelf even een filmpje van maken in goed licht.

Bij bepaalde licht invallen zul je heus ietwat rozig zien, maar dat is de combi van rood en geel (licht).
Mensen die het toestel in zijn totaliteit roze vinden zijn toch echt wel kleurenblind als je het mij vraagt...
(Sorry als ik hier iemand mee beledig). :+

Als je niet overtuigd raakt van plaatjes/filmpjes van reviews/andere mensen kan ik je alleen nog maar aanraden om naar een winkel te gaan en het toestel fysiek te bekijken.

Milo44 wijzigde deze reactie 22-08-2019 12:11 (18%)

Xiaomi Mi 9T met de Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14. In afwachting van LineageOS/HavocOS.

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:21
Prolution schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:01:
Ik ben wel benieuwd of de Mi 9T Pro ook LTE CA (Carrier Aggregation) goed ondersteund op de Nederlandse 4G netwerken, bijvoorbeeld op KPN. Zou namelijk graag wel 4G+ met 3CA of zelfs 4CA willen gebruiken.

Dat het toestel de 4G banden van NL moet ondersteunen begrijp ik, maar het gaat mij dus om of hij ook de verschillende banden kan combineren voor hogere snelheden via LTE CA (4G+)

Zou iemand dat kunnen checken? 3CA kan bijvoorbeeld op de banden 20+3+1 (800, 1800 & 2100 MHz) werken, en 4CA met band 7 (2600 MHz) daar nog boven op? Dit kan je checken in de NetMonster of Network Signal Guru apps.
Snap er niet heel van maar heb screenshot voor je gemaakt. Bij mij in display geeft die aan 4G+
UPDATE: Soms zie ik idd band 7 erbij maar ipv. Zie tot nu toe maximaal 3 frequenties die die tegelijk benut

hopiconjo wijzigde deze reactie 26-08-2019 17:34 (5%)

• IssY_I
svenerator schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Zie je niets bij: Telefoon -> instellingen -> automatisch opname ?
Als je iemand opbelt komt vanzelf de "Opnemen" knop tevoorschijn, dus je kan zelf wanneer nodig een gesprek opnemen. Als je automatisch opnemen aanvinkt neemt ie elke gesprek standaard op! en raakt het toestel geheid een keer vol als je dit aan laat staan

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:14
4de dag met de 9T Pro en het batterij verbruik is verbazend laag.
Weet nog niet of ik hem unlock of niet (zou de 1ste smartphone in 13 jaar zijn waar ik dat dan niet zou doen).
Op de laatste officiële Global Rom stock locked met Wifi, 4G+, locatie etc. allemaal aan (geen games) met social accounts aktief en veel browsen en lezen via apps:

snah001 wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:44 (16%)

Mi 9T Pro - V11.0.3.0. - QFKEUXM

• mastercard
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 23:49
hopiconjo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

Snap er niet heel van maar heb screenshot voor je gemaakt. Bij mij in display geeft die aan 4G+
UPDATE: Soms zie ik idd band 7 erbij maar ipv. Zie tot nu toe maximaal 3 frequenties die die tegelijk benut
Had vanochtend 5 banden bij T-Mobile :o
Geen idee of het in de praktijk nuttig is maar zo voelt het nog een beetje als verantwoording dat ik voor de pro ben gegaan :p

Onder havoc os trouwens. Viel me ook nog op dat Vodafone continu 1 band pakt. Misschien verschil tussen de sim sloten?

edit - volgens 4gmasten.nl kan 5CA op t-mobile op die locatie niet (geen idee of hun database klopt) en ik meen me ook te herinneren dat T-Mobile juist als enige geen 800 Mhz doet.. dus die app zal wel de vodafone band erbij rekenen? Dan 4CA op t-mobile dus..

mastercard wijzigde deze reactie 02-09-2019 17:35 (29%)

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 22:01
@sipaan

https://tweakers.net/ext/f/GF3wgNZXeLYa9jUCR43R1D7l/thumb.png

Welke rom draai je? Ik heb die functie niet.

Thanks
Eigenlijk/eindelijk hartstikke leuk om een (Redmi) phone te hebben met USB-C, maar als je een mooie foto van een plant/bloem hebt gemaakt, of zo, die je naar je compie wilt kopiëren, of je moet echt een keertje batterij opladen als je op kantoor bent, dan vind je er toch maar weinig. :P
Edit: Ik bedoel als je die kabel zelf niet constant meedraagt, waar ik niet gewend aan ben.

Wat dat betreft is in mijn opinie Micro USB nog steeds veel handiger, want iedereen heeft die. :D
Leuke contradictie. :+

Ah well. K20 Pro rules! *O*

Edit2: BTW nog steeds geen Android 10 op mijn Chinese K20 Pro, hier in Jakarta. :(

Edit3:
Maar een show-off casus. :P

Had al een 88KB versie up, maar deze is toch mooier. Klik voor groot.

HMC wijzigde deze reactie 06-09-2019 20:48 (39%)

Betaalde Kremlin-troll

• l3art
  • Nu online
itnetwork schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:40:
Sinds zaterdag is mijn 9t pro dan eindelijk binnen (pakketje was zoek 😭). Tot zover erg blij met het toestel (al blijft miui wennen na altijd lineage the hebben gedraaid l.

Heeft iemand de ultieme handleiding om Flitsmeister te laten starten bij bluetooth verbinding? Ik heb volgend mij allemaal ingesteld maar t werkt nog steeds niet.

1. Auto start staat aan.
2. Bij app settings staat batterijBesparing op geen beperking
3. Bij privacy, speciale toegang, batterij optimalisatie staat hij op niet geoptimaliseerd.

Verder heb ik de app alle toestemming gegeven en staat ook de continue notificatie vanuit de Flitsmeister app al aan. Geen succes..
Starten op achtergrond ook aanzetten.
https://i.postimg.cc/K4w8cfg1/Screenshot-2019-09-09-20-43-14-618-com-miui-securitycenter.jpg

l3art wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:44 (8%)

Verkocht

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lightning89 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:17:
Moet nu eerst nog de battery drain vinden, de batterij duur is om te janken.
Hier ook.. sinds 2 dagen een 9T.

Vanochtend om 7:30 uur was de batterij 100%. Drukke dag gehad waarbij ik mijn telefoon nauwelijks heb gebruikt. Een kwartiertje whatsapp, zelfde tijdsduur ook instagram en reddit gebruikt. Daarnaast 1 youtube-video van 4 minuten gekeken. Rond 21:30 had ik nog 35% over 8)7

88% van de energie is verbruikt door software en 12% door de hardware aldus de statistieken. De grootste boosdoener? 'Android':

Googlen op 'high battery drain android process' levert alleen algemene verhaaltjes op over hoe je binnen Android kan checken welke app je batterij op eet. Letterlijk sites waar over het proces "Android' dat al je energie verbruikt krijg ik er niet uit :/

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Je hoeft niet te unlocken en ook niet de volume knoppen te gebruiken.
Op de aan/uit knop klikken, van boven naar beneden op het scherm swipen en op de mute knop klikken is een stuk sneller.

edit: volgens mij is dit trouwens net zo snel als wat je zelf al probeert enkel gebruik ik niet de volume toetsen.
Of het nog sneller makkelijker kan, betwijfel ik. Behalve als je inderdaad met tasker aan de gang gaat.

edit2: ik heb het met macdroid (vergelijkbaar met tasker) werkend gekregen met de shake functie.

klikbaar

ReVision. wijzigde deze reactie 17-09-2019 13:56 (62%)

Discogs

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:07
De Pro versie met SOT van bijna 9 uur. Nog 5% over, bijna de hele tijd op Wifi. 2 dagen met deze acculadig gedaan. Geweldig :)

https://tweakers.net/ext/f/Z92CoNeTQ7Zn6gjI4nihdDmB/thumb.png

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black || Homey ||

• snah001
s0larus schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:09:
[...]
Dus de melding "volte carrier check disabled" is correct? In de sim instellingen stond "use VoLTE" aan. Als ie uit staat krijg ik het symbool niet naast het signaal icoon. De enige verandering nu is volte inschakelen voor de tweede sim. Nu werkt sms versturen wel alleen langzamer dan voorheen. Raar :)
Die moet i.d.d. disabled zijn en bij de provider instellingen zie je dan dit:

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:12
Ik heb sinds 2 dagen de 9t pro. Ik kom van een oneplus 2 van 2015. Mooi verschil zeg, slanker, groter maar niet onhandig in gebruik en vooral veel vlotter in gebruik. Niks lagt meer.

Ik heb er al een paar apps afgegooid die ik niet moet hebben met de Xiaomi adb fastboot tools. Sommige durf ik er niet af te doen zoals Xiaomi analytics en Xiaomi framework service. Heb schrik dat het brickt dan.

Ik ben nu nog aan het wachten op bootloader unlock, 360 uur zegt de unlock tool 😢

Ook op mijn bestelde (van aliexpress) covers wacht ik. De bijgeleverde cover is verschrikkelijk, veel te glad en geen boven lip zodat het glas niet beschermd is.

Zo ziet mijn start scherm eruit, benut amoled helemaal :9
https://tweakers.net/ext/f/cs9kyFKRhRawBVIIaTGcgg2v/thumb.png

Mi 9T Pro V11.0.3.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

• Fridge320
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:22
hopiconjo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:50:
Reeds eerder eens behandeld in topic maar voor europese markt worden de Global en EEA geleverd. Modellen zijn random en soms bij zelfde winkel leveren ze beide uit (zonder het te weten)

Mi9T Pro Global PFKMIXM
Mi9T Pro EEA PFKEUXM
Mi 9T Global PFJMIXM
Mi 9T EEA PFJEUXM
Dan lijkt deze combinatie vreemd?

• l3art
  • Nu online
0xygen500 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:37:
Hebben mensen ook apps voor notificatie leds?
Psssst.... ;)
https://tweakers.net/ext/f/A1ymckdFsqhU6quLdgA6IjQI/thumb.png
Riziko schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:59:
Wat zijn jullie ervaringen met de bleutooth connectie? Ik krijg geen namen van de toestellen te zien maar een aparte code reeks. Is dus gokken welk apparaat ik koppel. Mijn garmin device ziet ie zelfs helemaal niet...

Iemand een oplossing/suggestie?
Ik zie wel namen, al begint het met het bluetooth adres en daarna springt hij over naar de bluetooth naam

l3art wijzigde deze reactie 11-10-2019 18:49 (41%)

Verkocht

• snah001
sipaan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:58:
Wanneer kunnen we MIUI 11 update verwachten voor ons hier in Nederland?

Rollout begint half oktober, maar ook hier?

https://www.androidpolice...i-11-beta-global-rollout/
Vandaag heeft Xiaomi in India MIUI 11 gelanceerd.
Echter op het erbij gepubliceerde lijstje van de update roadmap staat geen Europese versie (9T (Pro)):

• snah001
IkWilbert schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Xiaomi will begin the second phase on November 4 and take it all the way to day 12 of the month. The devices involved in this stage are as follows:

Xiaomi Mi 9, Redmi K20 Pro/Mi 9T Pro, Mi 9 Lite, Mi MIX 2, Mi MIX, Mi 6, Mi Note 3, Mi Note 2, Mi Max 2, Mi Play, Redmi 6 Pro, Redmi 6, Redmi 6A, Redmi Note 5 Pro, Redmi Note 5, Redmi S2/Y2, Redmi Note 5A Prime/Redmi Y1, Redmi Note 5A /Redmi Y1 Lite, Redmi 5 Plus, Redmi 5
Redmi 5A, Redmi Note 4x, and Redmi 4X.
MIUI 11 update – third batch
Hier het hele tijdschema:

• Cowboy_Henk
Ruiten_Wisser schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 02:01:
Ik ben het Prijzen en Levertijden topic doorgelopen.
Als ik het goed heb, hebben jullie een Mi 9T (Pro) ontvangen van Banggood;
@Blinker @Bugs3 @Celica_T20 @Cowboy_Henk @Digi-t @dirk38 @Fantasio7 @Jipsy @Joshua...@koelkast @MaNDaRK @mog__wai @MrOsman @Scooper @Spacewide @srdevil @Titus @vandeven66 @Xoverride

Hebben jullie deze ontvangen met een Multilanguage of EU variant van de Global ROM?
zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60298276

Ik ben van plan de Mi 9T Pro te bestellen bij Banggood, maar wil het liefst een EU versie van hun ontvangen.
Deze ROM zou voldoen aan aan de EU wetgeving ter bescherming van privé data.
Scheelt unlocken en rooten of ontkom ik hier niet aan?
Hoor het graag :)
Ik heb de global eu versie. Besteld van banggood
https://tweakers.net/ext/f/VoBXVihpVoJnAYeLqVHqaGm6/thumb.png

• snah001
daffie82 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Die 7u haal ik echt niet met 50% verbruik. Zit gemiddeld op dikke 4u SOT.
Ik game niet, beetje social media zoals FB, YT en WA, 4 Gmail accounts, diverse Google apps verwijderd, div Xiaomi apps bevroren of verwijderd, veel Tapatalk en Flipboard, veel nieuws apps en Blokada actief met een zelf toegevoegde hostfile die "phone home" naar Xiaomi hosts blokkeert.
Toestel is nog steeds locked en ga die pas unlocken als ie de update naar Android 10 ontvangen heeft zodat ik Titanium Pro weer kan gebruiken.

Hier nog eens een pic van mijn gebruik (incl. 22 min bellen, 11uur BT on en WiFi en data altijd aan) die ik kort geleden al eens in het algemene topic gepost heb:

snah001 wijzigde deze reactie 20-10-2019 11:01 (7%)

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:10
Ik heb het vinkje aan staan om updates vroegtijdig te ontvangen. Heb een Global versie van Belsimpel en krijg net deze melding:

Discogs

• GuustVB
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:19
DrNizeGuy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:48:
[...]

Op de notificatie naar links swipen, instelling icoontje, notificatie uitzetten?
Het is geen echte notificatie
zie foto

https://i.ibb.co/fr9f08j/azerty.png

Mi 9T MIUI 11.0.2.0 PFJEUXM

• CAvE
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:56
@jjb676 Nee, na het aanpassen niet herstarten omdat dan de default waarde weer gezet wordt.

En net even getest, een reboot zet de oorspronkelijke waarde weer terug en had het idee dat ik m'n batterij achteruit zag hollen.

CAvE wijzigde deze reactie 25-10-2019 21:00 (78%)

• snah001
ozyurek schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:22:
[...]
is ook mijn ervaring dat het aan de trage kant is, alleen nog niet in verdiept.
Heb Vodafone en haal volgende down/uploads:

snah001 wijzigde deze reactie 29-10-2019 14:41 (43%)

• l3art
  • Nu online

Verkocht

• DM89
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:02
l3art schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:23:
[...]

Prima, dan zal het dus liggen aan dat je op de pc niet geaccepteerd hebt toen die melding kwam.
Deze melding heb ik geaccepteerd:

Maar het programma voor debloaden blijft op looking for devices staat :(

• GuustVB
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:19
Heb deze nacht ook eens gekeken wat de battery drain veroorzaakte en het is duidelijk het systeem.
Iemand die weet hoe dit op te lossen valt?

Mi 9T MIUI 11.0.2.0 PFJEUXM

• Flying
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:07
snah001 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:41:
[...]

Welke romversie staat er dan nu op?

Ik ga niet lopen klooien met andere roms, unlocken en wat nog allemaal. Het moet gewoon in orde zijn.

• Joshua...
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11-11 14:18

Negeer je nou gewoon mijn post of wil je hier nog iets specifieks mee bespreken?

PaT wijzigde deze reactie 05-11-2019 09:58 (59%)

• Cowboy_Henk
Ik heb gisteren ook de update naar Miui 11 geïnstalleerd op mijn 9t pro Raphael, eea global.
Ik heb het via twrp geflashed en dan magisk proberen flashen meteen maar dat ging niet.
Nu moet ik terug twrp en magisk flashen.

Maar Gmail doet raar in dark mode. Meeste
afbeeldingen staan gewoon in negatief?

Light mode

https://tweakers.net/ext/f/2vIaUp4zrjHySdegmynl2v8O/thumb.jpg

Dark mode
https://tweakers.net/ext/f/NuPsrbxNmLUewjgorvacuWyS/thumb.jpg

Cowboy_Henk wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:43 (6%)

• noodgang
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13:56
Basjuuh schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:51:
Iemand die toevallig de Timeline functie gebruikt in Google Maps en deze sinds het installeren en omzetten van gegevens niet meer kan gebruiken op zijn MI 9t pro? Voorheen gebruikte ik 2 telefoons zonder problemen...

Schijnt een bekend probleem te zijn, oplossingen daarentegen...
Gebruik het zeer intensief voor werk. Geen 1 plaats wordt opgeslagen.
Hier werd ook niks opgeslagen. Apparaat stond uit bij locatiegeschiedenis in het Google-account (in maps -> mijn tijdlijn -> instellingen en privacy -> Locatiegeschiedenis is ingeschakeld). Nu ik de Mi 9T Pro heb aangevinkt houdt ie het wel bij.

• golden1988
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Sinds de update naar miui11 krijg ik bij het openen van facebook onderstaande melding in mijn meldingen lijst. deze kan ik wegslepen, echter bij een volgende keer opent de melding net zo hard weer. zijn er meer mensen die er last van hebben? als ik op de melding klik, opent hij de playstore en staat daar dat alles up to date is.

facebook

Mi 9T Pro - MIUI11.0.3 - PFKEUXM

• snah001
Riziko schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:34:
Een feature wat ik mis van mij G6...
Het herkennen van je thuis en/of werkplek via gps en dat je gsm dan automatisch je wifi aanzet!

Iemand een oplossing? Al in de play store gezocht op wifi en gps maar niets gevonden helaas!
Je zou Tasker kunnen proberen maar IFTTT is sterk in opkomst en er zijn tig applets voor en daar zit die wat jij zoekt ook tussen en werkt precies zoals jij zegt.

Screenshot:

snah001 wijzigde deze reactie 07-11-2019 09:31 (8%)

• gijs1105
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 08-11 14:41
Hoi,

Wie kan mij helpen? Ik heb sinds een week een MI 9T Pro en hij bevalt erg goed moet ik zeggen. Sinds vandaag werkt mijn vindersscanner niet meer na een herstart zijn de instellingen van de vingerscanner ook verdwenen.. :(

gijs1105 wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:04 (24%)

Gijs

• Jordymt
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 18:10
Ik zit hier met een klein probleempje. Ik heb hier een 'kapotte' Mi 9T overgenomen om in eerste instantie te gebruiken voor mijn 'kapotte' Mi 9T. Het doel is echter om de overgenomen telefoon ook eerst werkend te krijgen en op het moment zit hij vast in een boot loop door onbekende reden.

Nu ben ik wat rond aan het zoeken en schijnt flashen een mogelijke oplossing te zijn. Erg leuk en aardig, maar dit lijkt niet te lukken, aangezien dit naar voren komt:

Oke, fair, dan zal ik hem even unlocken. Vervolgens krijg ik de melding dat de telefoon geblokkeerd is. Letterlijke vertaling volgens Google: "Deze mobiele telefoon is vergrendeld door telefoon 622 **** 111."

Vorige eigenaar zegt hier niets van te weten en kan me niet verder helpen.

Kan ik hier nog iets mee? Alle dubieuze tooltjes heb ik ongeveer wel gebruikt.

Edit: Ik heb de telefoon overigens open liggen en kan hier dus ook eventueel dingen in doen. Wat ik al geprobeerd heb is via hier in de EDL mode te komen en dat lijkt ook te werken, maar vervolgens schiet ik er weinig mee op.

Jordymt wijzigde deze reactie 10-11-2019 19:03 (10%)

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18:23
MIUI11 is nog steeds niet beschikbaar voor mijn mi 9T Pro. Iemand anders ook nog geen update?

Punkbuster wijzigde deze reactie 12-11-2019 17:10 (36%)

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True