Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 15:13
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/dmxis2.png

De template van dit topic is gebaseerd op het Oneplus One topic. Aanpassingen en toevoegingen zijn altijd welkom.

Het unlocken van de Bootloader, installeren van Custom Roms, Custom Recovery, Custom Kernels etc. is allemaal op eigen risico. Ik ben niet verantwoordelijk voor een mogelijke brick van jouw Xiaomi Mi 9. Unlocken is digitaal veiligheid technisch gezien natuurlijk ook niet goed. Je geeft hiermee de mogelijkheid om developers van roms en dergelijke toegang te geven tot alle gegevens op je telefoon wanneer zij gebruik maken van een backdoor. Weet je dus niet precies wat je doet? Vraag het dan even na. Weet je niet zeker of je dit wel wil? Doe het dan vooral niet. Unlocken, rooten en flashen van kernels is en blijft een risico. (alhoewel je natuurlijk over het algemeen de devs prima kan vertrouwen)

Rooten en custom ROM's:
Rootacces op een Androidtelefoon zoals de Xiaomi Mi 9 wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren, waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt (bijvoorbeeld door middel van root Ad-blockers of veranderingen in standaard Android navigatie knoppen). Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root' van je telefoon) waar je zonder roottoegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met roottoegang bijvoorbeeld advertenties
in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk aanpassen en nog veel en meer!

Een ROM is simpelgezegd de software die op de telefoon draait en op de Xiaomi Mi 9 draait al een zogenaamde custom ROM, namelijk Miui 10. Miui is een aangepaste firmware welke ten opzichte van de stock Android, op diverse punten is aangepast. Bij de lancering van de Xiaomi Mi 9 werd al duidelijk dat het team open stond voor developers.

Een custom ROM kan bijvoorbeeld aangepast zijn waardoor deze jou beter bevalt dan een andere ROM. Hierbij moet je weer denken aan uiterlijke elementen, opties, instellingenmenu's, opties enzovoort enzovoort. De ene ROM heeft honderden opties en daarin kun je alles zelf instellen, waar het bij andere ROM's weer allemaal wat simplistischer is, maar welke ROM jou bevalt.

Unlocken

Om root op je toestel te verkrijgen dien je eerst de bootloader van je Xiaomi Mi 9 te unlocken.
Het unlocken van je bootloader zorgt ervoor dat je de mogelijkheid krijgt tot al je systeembestanden, de recovery en boot gedeelte van je telefoon, hierdoor kan je simpel nieuwe ROM's op je toestel flashen.

Het unlocken van je bootloader kost 72 uur, maar is niet heel complex.
Let op dat je bij het unlocken alle data zal moeten verwijderen van je telefoon, dus maak een backup!

1. Maak een Backup van je bestanden.
2. Ga naar Instellingen > Mijn apparaat > Alle specificaties.
3. Klik meerdere malen op het MIUI versie nummer, net zo lang tot je ontwikkelaars opties hebt.
4. Ga naar Instellingen > Extra instellingen > Opties voor ontwikkelaars.
5. Selecteer USB foutopsporing én OEM deblokkering.
6. Maak een backup!
7. Volg de instellingen op http://en.miui.com/unlock/
8. Het kan mogelijk 72 uur duren voordat je de mogelijkheid hebt om de bootloader te unlocken.

Het lijkt er tot nu toe op dat AMD Ryzen systemen nog problemen hebben met het unlocken. Proberen kan geen kwaad, maar zorg er wel voor dat je in ieder geval een ander systeem in de buurt hebt staan mocht het mislukken.

TWRP / Custom Recovery

Voor deze opzet heb ik TWRP gepakt als Custom Recovery, maar op XDA zijn meerdere andere projecten te vinden.
Maak ook hier altijd een backup van te voren! Omdat de standaard MIUI Rom een encryptie doet, is de kans groot dat je de data op je interne opslag zal moeten verwijderen!
Zorg er voor, voordat je de TWRP op je Pocophone zet, dat er geen Pin, Wachtwoord of Vingerafdruk actief is. Dit kan anders voor problemen zorgen binnen TWRP waardoor je sowieso alles zal moeten leeghalen!

Via Fastboot

1. Download Minimal ADB en pak deze uit op een locatie op je pc.
2. Download TWRP voor de Xiaomi Mi 9 (https://androidfilehost.com/?w=files&flid=283470 is een TWRP versie met werkende decryptie). Zet deze in je ADB folder.
3. Koppel de Pocophone aan je PC.
4. Ga naar de ADB folder, shift+rechter muis knop > Open Powershell Windows here / Open Command Window here.
5. type
code:
1
adb devices
en zorg er voor dat er een devices herkent wordt. Zo niet, ga dan terug naar een van de vorige stappen waarbij de USB Debugging / foutopsporting aan staat.
6. type
code:
1
adb reboot bootloader

7. type
code:
1
fastboot flash recovery recovery-20181012.img

*Vul hier de naam van de recovery welke je gebruikt in. In mijn geval was recovery-20181012.img de naam van de TWRP welke ik heb gedownload.
8. type
code:
1
fastboot reboot

Om in TWRP te komen, zal je op moeten starten door de Power en de Volume+ knop ingedrukt te houden. Het kan zijn dat je na de laatste stap dit ook al moet doen, anders kan de telefoon terug gaan naar Fastboot / het geïnstalleerde OS.

Via een bat file

1. Download deze file: http://www.mediafire.com/...iaomi_beryllium..zip/file
2. Zet de file op C: op je PC.
3. Download de TWRP welke je wil hebben (want de standaard TWRP in de file bevat geen werkende decryptie!).
4. Vervang de recovery.img met de Recovery welke jij wil gebruiken. Je kan ook de bat file aanpassen voor een andere naamvoering.
4. Ga naar fastboot mode op je Pocophone (Tijdens het opstarten Volume - & Power knop tegelijk indrukken)
5. Open de folder en draai twrp-installer.bat als Administrator.

Om in TWRP te komen, zal je op moeten starten door de Power en de Volume+ knop ingedrukt te houden. Het kan zijn dat je na de laatste stap dit ook al moet doen, anders kan de telefoon terug gaan naar Fastboot / het geïnstalleerde OS.

Root
1. Download Magisk (laatste versie, zip bestand) en zet deze op je telefoon's opslag.
2. Ga naar TWRP (opstarten met Volme + & Power knop).
3. Klik op Install en selecteer je Magisk zip bestand.
4. Swipe to confirm en installeer.
5. Wipe Dalvik & Cache en reboot.

ROMS
Er zijn diverse Roms te vinden voor de Xiaomi Mi 9. Enkele Miui updates zijn zonder Root en bootloader Unlock te installeren, maar de andere Roms hebben dit wel nodig.
Een groot gedeelte van de Roms is te vinden op:
https://forum.xda-developers.com

Waaronder LineageOS 16 en Pixel Experience welke op het moment van schrijven de meest gebruikte ROM's zijn.

Ook zijn er Xiaomi.EU en Mi Globe Roms, welke wél de MIUI interface gebruiken, maar sommige van de standaard software / bloatware die zich op de Global ROM bevinden niet bevatten.
https://xiaomi.eu/community/forums/miui-rom-releases.103/
https://mi-globe.com/

Installatie van de ROMS gaat veelal via TWRP (de eerste keer, updates kunnen van binnen het Android systeem OTA worden gedaan). Voor sommmige ROMs zal je Google Apps / Gapps nodig hebben. Lees dus altijd bij een ROM wat er wél en niet bij zit. Kijk ook altijd even bij de Changelog en Bugs.

Kernel
Ook zijn er diverse kernels te vinden voor de Xiaomi Mi 9. Veelal via
https://forum.xda-developers.com.
De uitleg van wat een kernel is, is mooi weergegeven in YouTube: What is a kernel - Gary explains.
Een kernel flashen kan dus flinke gevolgen hebben voor je telefoon, dus wees hier altijd voorzichtig mee!

Q/A
Ik krijg een melding na het flashen van een Rom dat ik mijn pin / wachtwoord moet invoeren, maar mijn vorige wachtwoord werkt niet?
Boot naar TWRP, klik op Advanced, File Manager, data, System.
Verwijder deze bestanden:
1.gatekeeper password key
2.gatekeeper pattern key
3.locksettings.db
4.locksettings.db-shm
5.locksettings.db-wal

Wanneer je nu boot zal de locksetting verwijderd moeten zijn.

Android Auto werkt niet goed!
Dit is een bekend probleem onder de MIUI10 (Android 8 ) en alle andere Android 8 ROMs. Het lijkt opgelost te zijn in diverse Android 9 custom ROMs, maar ook hier werkt het niet altijd even vlekkeloos.

Ik heb een Custom ROM geinstalleerd, maar de IR lens werkt niet meer
Veel custom ROMs hebben dit, lees ook even de bugs voordat je een ROM installeert.

Ik krijg geen notificatie icoontjes!
Welkom bij MIUI. Nee, bekend probleem, onder de Pocophone zijn notificaties niet standaard out of the box aanwezig geweest. Na veel klachten is het team er dan ook mee bezig gegaan, maar pas vanaf beta MIUI 10 8.10.18 zit deze functie ingebakken (en niet zoals je gewend bent van Cyanogenmod, Lineage, Android of AOSP, maar de icoontjes worden maar een seconde weergegeven). Dit verschilt natuurlijk ook weer per ROM.

Hoe kom ik in TWRP?
Allereest TWRP installeren natuurlijk, er zijn hiervoor een aantal mogelijkheden, zie eerder in dit topic. Als TWRP op je telefoon staat, kom je er in door tijdens het opstarten van je telefoon, Power + Volume+ knop in te blijven drukken.

Wat kan ik met TWRP?
TWRP is een recovery. Je kunt er mee:
Installeren van Roms, Apps, Kernels, Gapps en mods. Backup maken van je systeem en apps en het terugzetten er van. Mounten van je telefoon opslag (en root) naar je pc. Wipen en formatteren van je telefoon, verder zit er ook nog een file manager aan boord. Zorg er wel voor dat je, je van te voren een beetje inleest, want TWRP kan ook veel schade aanrichten.

Ik had een backup gemaakt met TWRP, maar deze krijg ik niet teruggezet?
Dit kan kloppen. De meest recente versie van TWRP ondersteund niet het terugzetten van MIUI OS. De versie er voor wel, maar die had weer geen ingebouwde decrypt. Hiervoor kon je wel een bestand flashen, maar als je dit niet had gedaan, en je telefoon starte opnieuw op, ging het systeem zich weer volledig encrypten.

Feedback is altijd welkom. Heb ik iets gemist in de standaard opzet? Laat aub even weten via PB

Relevante topics

- https://gathering.tweaker...update_message/57769492/0
- [Xiaomi Mi 9] Ervaringen & Discussie
- https://c.mi.com/thread-1857937-1-0.html - ideale website voor wanneer het mis gaat.
- https://forum.xda-develop...twrp-xiaomi-mi-9-t3905825 (Stabiele TWRP, recommanded.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Unlocken bootloader heeft een wachttijd van 360 uur.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:11
wackidth schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:44:
Waar zie je dat? Krijg je dat te zien als je het aanvraagt?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
janvanduschoten schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:50:
[...]

Waar zie je dat? Krijg je dat te zien als je het aanvraagt?
Ja wanneer je jouw toestel aan Miunlock hebt gehangen.

Bij nader inzien ga ik m niet "unlocken" want je garantie vervalt daarmee bij Belsimpel.

Nog nooit meegemaakt bij een toestel maar het zij zo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-04 09:51
Verloopt het flashen bij Xiaomi anders als bijvoorbeeld bij Oneplus? Is het risico groter op een brick als je een verkeerd bestand flashed?

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@DGP84 een telefoon als Oneplus of Xiaomi brick je niet. Omdat ze via EDL altijd nog kunnen opwekken. Maar heb he speciale software voor.

Maar in geval van garantie weet ik niet, ik doe het vrijwel meteen altijd de bootloader unlocken want dan kan ik PixelExperience rom of root voor bepaalde appls installeren.

@janvanduschoten als je al een Xiaomi account heb, kan je direct bootloader unlocken. Je hoeft dan niet 72-360 uur te wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 01-03-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:45
theduke1989 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:58:
@DGP84 een telefoon als Oneplus of Xiaomi brick je niet. Omdat ze via EDL altijd nog kunnen opwekken. Maar heb he speciale software voor.

Maar in geval van garantie weet ik niet, ik doe het vrijwel meteen altijd de bootloader unlocken want dan kan ik PixelExperience rom of root voor bepaalde appls installeren.

@janvanduschoten als je al een Xiaomi account heb, kan je direct unlocken. Je hoeft dan niet 72-360 uur te wachten.
Dat lijkt me ook, en als je hem echt weet te bricken kunnen ze ook niet nagaan of ie geunlockt is of niet right?
Ik heb nog een account van mijn Mi5 :P Dus dat zou geen probleem moeten zijn als ik een mi9 SE haal.

In de TS staat dat LOS16 er zou zijn, maar dat is in ieder geval niet de officiele versie right? Zie ook nieuws: LineageOS 16 op basis van Android 9.0 Pie komt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
theduke1989 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:58:

Op internet heb ik iets gelezen over een arb check? Is dat iets om rekening mee te houden?

Of kan ik na verlopen van garantie (misschien eerder) met een gerust hart flashen?

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Titus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:03:
[...]

In de TS staat dat LOS16 er zou zijn, maar dat is in ieder geval niet de officiele versie right? Zie ook nieuws: LineageOS 16 op basis van Android 9.0 Pie komt uit
Dat is mijn fout, de topic over gekopieerd van de Pocophone. Zal het binnenkort aanpassen. Het unlocken gaat op dezelfde methode .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik flash ook meestal een custom Rom. Iig root.

Maar het bericht van belsimpel en het vervallen garantie maakt me doen twijfelen.

Bij HTC was dat nooit een probleem.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zie nog helaas geen werkende TWRP voor Mi 9 moet nog komen denk ik. Pas uitgekomen.

Wat wel goed is dat de kernel van de Mi 9 meteen is vrijgegeven na de release:

https://www.google.com/am...ource-code-available/amp/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@theduke1989
De beschrijving mag nog wel een beetje aangepast worden, voordat mensen verkeerde bestanden gaan flashen op hun Mi 9. Het is nu letterlijk een kopie van de instructies van de Poco F1, inclusief link naar de TWRP voor de Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandijk96
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 15:39
Iemand enig idee wanneer we de eerste custom roms kunnen gaan verwachten voor de Mi 9? Heb best zin om MIUI weer eens te proberen, maar denk dat ik graag toch snel al naar een PixelExperience achtige rom wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00
Ik heb een aantal recovery's geprobeerd, maar ik staak het proces even en voorzie de Mi9 van de Global Weekly/ Dev build. Dus nog even geen Xiaomi.eu build voor mij. Het unlocken van de Mi9 is voor mij overigens geen probleem. Wellicht heb ik extra rechten sinds ik mijn account in 2012/2013 aanmaakte.

De volgende TWRP's heb ik geprobeerd:
twrp-3.2.3-1-cepheus-mauronofrio.img
test-twrp-3.2.3-0-cepheus-mauronofrio.img
TWRP_cepheus (was in de avond van 15-03 niet meer te downloaden via Xiaomi.eu)
TWRP-3.2.3-MI9-wzsx150-fastboot\recovery-mi9-3.2.3 (deze werkt, maar is Chinees en evt. gedeeltelijk op Engels te zetten. Ik weet niet of deze te vertrouwen is.)

@theduke1989 ik zou dit topic even op je mobiel bekijken. De plaatjes zijn te groot gemaakt waardoor alles buiten beeld valt. Oh nee toch niet, volgens mij is dat al gefixed.

p.s. mocht iemand terug willen naar de originele Recovery, die kun je downloaden bij en.miui.com via de Fastboot dowload links: http://en.miui.com/a-234.html

[ Voor 19% gewijzigd door Kiswum op 15-03-2019 22:01 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zo vandaag maar eens de Bootloader unlocken. En dan verder kijken.

De Xiaomi.eu ROM lijkt interessant te zijn voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik krijg ook geen enkele TWRP aan de gang. Dus voor nu alleen global 9.3.1 via Fastboot.

En na een update zit ik op 9.3.7

[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 16-03-2019 01:29 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Kun je deze beta flashen zonder unlock?
Ik zit nu op originele global rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
ccave1975 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:24:
Kun je deze beta flashen zonder unlock?
Ik zit nu op originele global rom.
Voor zover ik heb gemerkt, kun je geen rom vanuit het update menu inladen vanuit de stable build. Vanaf de Dev build kun je wel rom's inladen vanuit het update menu.

Ik kon de Dev rom er pas opzetten, nadat de telefoon was unlocked. Een andere Recovery (TWRP) is daarbij niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Het is gelukt..... Heeft wel wat voeten in aarde en ging niet direct....

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2mmigdj.png

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Welke recovery heb je nu gebruikt? Ik had geen zin in een Chinese TWRP, dus heb ik het gelaten voor wat het was en heb ik de originele Miui recovery weer gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wackidth
Kiswum schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:18:
Welke recovery heb je nu gebruikt? Ik had geen zin in een Chinese TWRP, dus heb ik het gelaten voor wat het was en heb ik de originele Miui recovery weer gebruikt.
Ik werk niet bij de overheid of AIVD dus gewoon de chinese TWRP.

Daarnaast het update script in de ROM aangepast. Maar voor ie dat pakte.. Daar ging een paar keer overheen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 12:29
Ik wacht voorlopig wel even...
Heb veel ervaring met fastboot, twrp en custom roms op mijn vorige redmi note 3 maar ik vind het nu nog een te hoog trial&error gehalte hebben.

Thumbs up voor degenen die al wel aan het testen zijn en daarmee bijdragen aan verdere ontwikkeling *O* (y)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wackidth schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:44:
Heb ik ook, ik had al een account, maar deze was ongeveer een jaar oud. Nu 360 uur wachten.... :Z

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik probeer nu te unlocken.

Maar telkens bij 99% krijg ik de foutmelding dat mijn device niet geaccorieerd is met de telefoon nummer.
Heb in developer options dit dus wel gedaan, en ben ingelogd met mijn echte xiaomi account maar kan het niet unlocken.#

Iemand ervaring, wordt een beetje moe hiervan. Ze hebben de unlockprocess echt niet leuker op gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 17-03-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Magisk werkt ook. Alleen wel de canary build.

Verder is de vingerprint scanner stuk sneller geworden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
theduke1989 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:51:
Ik probeer nu te unlocken.

Maar telkens bij 99% krijg ik de foutmelding dat mijn device niet geaccorieerd is met de telefoon nummer.
Heb in developer options dit dus wel gedaan, en ben ingelogd met mijn echte xiaomi account maar kan het niet unlocken.#

Iemand ervaring, wordt een beetje moe hiervan. Ze hebben de unlockprocess echt niet leuker op gemaakt.
Ik had de volgende zaken ingeschakeld:
Ingelogd account
Developer options
Oem Unlock
USB debugging

Belangrijk: Mi ontgrendelstatus testen/uitvoeren

Ik had de simkaart van een andere provider (dus telefoonnummer) erin zitten. Op mijn andere mobiel kreeg ik geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Kiswum had ik ook gedaan. App is niet meer zoals het hoort. Maar goed mijn eerste 360H melding is gekomen. Erg jammer dit.

Maar misschien komt het omdat ik 3 Xiaomies van klanten heb geunlocked 2 weken geleden? Dat er restricties op zit op het aantal devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik dacht dat 1 per maand de restrictie is, meer dan dat heb ik nooit geprobeerd. Het is dus bijzonder dat je er al 3 kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 14:26

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik mag ook 360 uur wachten nu, hopelijk is er tegen die tijd ook een goede TWRP versie :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
https://forum.xda-develop...p-recovery-3-2-3-t3912118

Iemand dat al geprobeerd? Ik kan nog namelijk niet BT unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb een Chinese variant geprobeerd en die werkt, maar die heb ik snel overschreven voor een Engelstalige default recovery.

Ik wacht wel op een volledig Engelse TWRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Bye bye S10+

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ins4jm.png

[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 21-03-2019 19:32 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 07:26
Mr.Nobody schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:03:
[...]

Heb ik ook, ik had al een account, maar deze was ongeveer een jaar oud. Nu 360 uur wachten.... :Z
Balen ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Helaas nog weinig developers met dit toestel.
De "kernel' is al vrijgegeven, maar de ontwikkeling stagneert een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 21:54
In hoeverre is de Xiaomi.eu rom anders dan de normale global? Heb zelf nu nog een mi5 ingebruik met lineageOS en de trebuchet launcher bevalt mij goed. De standaard launcher welke nu op de mi9 staat totaal niet. De vraag is natuurlijk hoelang het zal duren voordat er een official release komt. Maar in de tussentijd zou een soort gelijke launcher wel fijn zijn.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGP84
The-Source schreef op zondag 31 maart 2019 @ 00:59:
In hoeverre is de Xiaomi.eu rom anders dan de normale global? Heb zelf nu nog een mi5 ingebruik met lineageOS en de trebuchet launcher bevalt mij goed. De standaard launcher welke nu op de mi9 staat totaal niet. De vraag is natuurlijk hoelang het zal duren voordat er een official release komt. Maar in de tussentijd zou een soort gelijke launcher wel fijn zijn.
Probeer nova launcher eens zou ik zeggen. Gebruik ik al jaren.
Maar er zullen in de playstore nog genoeg andere launchers zijn die je kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Draai de stable eu rom nu.. Wat een verademing tov de global die erop zat. Ik merk het ook heel sterk aan de batterij :) ik ben een tevreden persoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gebruik de pocophone launcher anders op je huidige Android.

Bij de Mi 9 merk ik weinig grote verschillen met de Global dev en de Xiaomi.eu dev rom op de Mi 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
banananas schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:31:
Draai de stable eu rom nu.. Wat een verademing tov de global die erop zat. Ik merk het ook heel sterk aan de batterij :) ik ben een tevreden persoon!
Kan die er zo op, of moet je daarvoor root hebben? Reminds me dat ik nog even root moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
janvanduschoten schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:31:
[...]

Kan die er zo op, of moet je daarvoor root hebben? Reminds me dat ik nog even root moet regelen.
de unlock is noodzakelijk, maar root is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
DGP84 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Probeer nova launcher eens zou ik zeggen. Gebruik ik al jaren.
Maar er zullen in de playstore nog genoeg andere launchers zijn die je kunt proberen.
Het is in ieder geval een hele verbetering tov standaard launcher. Maar het blijft een rot werk alles weer instellen. En wetende dat ik wanneer ik hem ga unlocken weer aan de slag mag. Had nog wel een mi account maar mag toch weer 360 uur wachten ;(

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
The-Source schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Het is in ieder geval een hele verbetering tov standaard launcher. Maar het blijft een rot werk alles weer instellen. En wetende dat ik wanneer ik hem ga unlocken weer aan de slag mag. Had nog wel een mi account maar mag toch weer 360 uur wachten ;(
Gebruik anders de backup functie in Nova, zet de backup ergens in de cloud (dus niet alleen op je toestel), dan is het eenvoudig overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:12
Als ik een unlock wil aanvragen dan is de site in het chinees? Moet je daar je 06 nummer invullen?

Wil graag de eu rom gaan draaien. Heeft iemand ook een tip aangaande een goedwerkende TWRP?

[ Voor 32% gewijzigd door Erik1805 op 01-04-2019 17:04 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
Erik1805 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:01:
Als ik een unlock wil aanvragen dan is de site in het chinees? Moet je daar je 06 nummer invullen?

Wil graag de eu rom gaan draaien. Heeft iemand ook een tip aangaande een goedwerkende TWRP?
Je kan de mi unlock tool downloaden, komt geen engels aan te pas :)

Vraag eerst de unlock maar aan voordat je al over twrp begint haha

Edit: https://en.miui.com/unlock/download_en.html

[ Voor 6% gewijzigd door banananas op 01-04-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 11:44
banananas schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:06:
[...]

Je kan de mi unlock tool downloaden, komt geen engels aan te pas :)

Vraag eerst de unlock maar aan voordat je al over twrp begint haha

Edit: https://en.miui.com/unlock/download_en.html
Kan ik na het unlocken ( en natuurlijk de wachttijd) de telefoon nog wel gewoon gebruiken? Om vervolgens na de wachttijd te gaan kijken naar een een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
r0nny116 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:55:
[...]

Kan ik na het unlocken ( en natuurlijk de wachttijd) de telefoon nog wel gewoon gebruiken? Om vervolgens na de wachttijd te gaan kijken naar een een andere rom?
Ja natuurlijk .. Het enige is dat je data gewist wordt.

Je bent daarna gewoon unlocked en je kan in principe je telefoon zo laten als je wilt zonder iets te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
werkt CMD voor fastboot commands niet meer in Windows 10?

normaal plaats ik de twrp.img file in een lege map en dan typ ik in de path cmd en opent de correct map. En kan meteen de fastboot flash recovery twrp.img command uitvoeren. Maar nu krijg ik telkens: 'fastboot' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

gefixt, was vergeten dat ik een nieuwe installatie had gemaakt. En dus niet de ADB drivers had geinstalleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 02-04-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
PS: welke TWRP gebruiken jullie.

https://forum.xda-develop...iaomi-mi-9-t3905825/page2 deze boot wel, maar de mappen structuur is niet meer correct. Kan niks installeren of verplaatsen. Moet dan reset uitvoeren..

https://forum.xda-develop...p-recovery-3-2-3-t3912118 deze probeerde ik ook maar deze boot helemaal niet in TWRP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
theduke1989 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:51:
PS: welke TWRP gebruiken jullie.

https://forum.xda-develop...iaomi-mi-9-t3905825/page2 deze boot wel, maar de mappen structuur is niet meer correct. Kan niks installeren of verplaatsen. Moet dan reset uitvoeren..

https://forum.xda-develop...p-recovery-3-2-3-t3912118 deze probeerde ik ook maar deze boot helemaal niet in TWRP...
De bovenste. De onderste wordt niet aangeraden nog en is een work in process, terwijl die beta iig stabiel genoeg is voor wat je wilt. Back up werkt nog niet.

Na de unlock en twrp flash moet je een full wipe doen. Doe je dat niet dan zie je geen mappen idd. Zorg dus dat je de rom en magisk via je pc overzet na de full wipe. Decryptie/encryptie is de reden dat je dit moet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door banananas op 02-04-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ergens gaat het telkens fout.

Ik doe nu de jouwe, maar krijg het maar niet geinstalleerd. En als ik full wipe doe, en dan herstart is de ROM weg. En dan moet ik opnieuw de mi 9 starten om de rom erop te zetten maar als ik dan in TWRP wil kom ik weer in de recovery rom

Ik gebruik de bekende command wat op xiaomi.eu staat. Maar deze werkt ene keer wel, en ene keer niet. Maar vaak niet.

normaal was het 10 min werk.

Gebruik:
fastboot devices
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot reboot

[ Voor 34% gewijzigd door theduke1989 op 02-04-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
theduke1989 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:53:
ergens gaat het telkens fout.

Ik doe nu de jouwe, maar krijg het maar niet geinstalleerd. En als ik full wipe doe, en dan herstart is de ROM weg. En dan moet ik opnieuw de mi 9 starten om de rom erop te zetten maar als ik dan in TWRP wil kom ik weer in de recovery rom

Ik gebruik de bekende command wat op xiaomi.eu staat. Maar deze werkt ene keer wel, en ene keer niet. Maar vaak niet.

normaal was het 10 min werk.

Gebruik:
fastboot devices
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot reboot
Niet restarten.. Je restart pas na het flashen van de rom en magisk canary.

En waarom fastboot reboot?

Na flashen van twrp in fastboot, houdt vol up en power in.. Wanneer je het miui logo ziet laat je power los en hou je vol up ingedrukt.

Eenmaal in twrp doe je een full wipe, dan mount en zet je de rom op je telefoon met magisk, dan flashen, wipe cache voor de zekerheid en dan pas restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-04 21:01
Iemand die me kan helpen was van plan de eu rom te flashen , maar zit nu vast in fastboot telefoon is wel verbonden maar als ik bijv recovery flash in fastboot gaat hij gelijk weer naar fastboot iemand een idee hoe ik het weer goed krijg.

Edit toestel werkt weer met dank aan Xiaomi flash tool

[ Voor 10% gewijzigd door reinierkramer op 03-04-2019 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Er staat een hele duidelijke stap voor stap handleiding op XDA.

Twrp flashen.. Magisk

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 12:29
Cruciale stap is dat je na TWRP flashen moet rebooten naar die TWRP en niet telefoon herstarten, dan wordt Xiaomi's eigen recovery herschreven. Dus dit doen:
banananas schreef op woensdag 3 april 2019 @ 00:12:
[...]
Na flashen van twrp in fastboot, houdt vol up en power in.. Wanneer je het miui logo ziet laat je power los en hou je vol up ingedrukt.

Eenmaal in twrp doe je een full wipe, dan mount en zet je de rom op je telefoon met magisk, dan flashen, wipe cache voor de zekerheid en dan pas restart

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iets is me niet duidelijk.

Wanneer je format data doet, gaat je data weg. Ik kan dan niet iets aansluiten als een OTG kabel om de rom erop te installeren. Dus wanneer je FORMAT data doet, wat is dan de stap. Want Magisk heb ik wel manager etc, maar dan alsnog moet ik weer in de telefoon komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@theduke1989
Ga naar 'Mount' en selecteer USB-OTG, vervolgens ga je naar 'Install' en dan 'Select storage'.

Of je reboot naar bootloader na het formatteren van data en boot TWRP opnieuw, je opslag zou dan gewoon zichtbaar moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door David13 op 03-04-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
theduke1989 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:47:
Iets is me niet duidelijk.

Wanneer je format data doet, gaat je data weg. Ik kan dan niet iets aansluiten als een OTG kabel om de rom erop te installeren. Dus wanneer je FORMAT data doet, wat is dan de stap. Want Magisk heb ik wel manager etc, maar dan alsnog moet ik weer in de telefoon komen??
Nooit mount gebruikt? Ik zei het nog in mijn post lol ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@banananas dat werkt niet bij mij.

Als je klikt gebeurt er niks. Via OTG of wat dan ook niet.

Maar is gelukt, ik heb gewoon direct na ''full wipe'' meteen de TWRP inderdaad geprobeerd, maar 2x ging het naar Mi-recovery 3.0 en de 3de keer ging het goed en kwam ik direct in TWRP uit en kon het installeren. Files waren op de telefoon.

Het rare is dat ik geen wizard kreeg na de instalaltie om te doorlopen wat je vaak hebt bij nieuwe telefoons om alles in te stellen. Dus maar een ''factory reset' uitgevoerd en het is weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Gisteren waren mijn 360 uur ook voorbij, dus gelijk unlock gedaan en EU rom geflasht met Magisk. Ik merk wel dat er een aantal zaken nog niet goed vertaald zijn.

Wel blij dat ik weer root heb!

Nu wachten op een goede custom rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@banananas @ricjuh jullie hebben Magisk als extra gebruikt voor ROOT. of via Magisk echt de xiaomi.eu rom geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

theduke1989 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:30:
jullie hebben Magisk als extra gebruikt voor ROOT. of via Magisk echt de xiaomi.eu rom geinstalleerd?
Magisk heb ik apart geflashed na de rom.
Dus ROM flashen > Cache wissen > Magisk Flashen > Cache wissen > Reboot.

Ging bij mij in 1x goed zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Unlock aangevraagd, mag nu 15 dagen / 360 uur wachten... Wat een debiele regeling, maar het is blijkbaar niet anders.
Kan niet wachten op root, ik merk dat ik me toch weer aan kleine dingetjes ga irriteren die met root op te lossen zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 21:15
Ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om zelf te flashen. Ik kom echter bij het unlock proces al in de problemen. Ik volg de URL van de startpost en klik op 'unlock'. Vervolgens wordt er een chinese site opgestart waarbij ik maar mijn MI-account ingeef (het ziet er in ieder geval uit als een inlog scherm). Daarna kom ik op een vervolgpagina met een blauw uitroepteken en waar ik één waarde in kan vullen. Wat moet ik hier invullen? Mijn telefoonnummer?
Waarschijnlijk zie ik iets heel simpels over het hoofd. Heeft iemand een tip?

[ Voor 15% gewijzigd door canth op 04-04-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
canth schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:05:
Ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om zelf te flashen. Ik kom echter bij het unlock proces al in de problemen. Ik volg de URL van de startpost en klik op 'unlock'. Vervolgens wordt er een chinese site opgestart waarbij ik maar mijn MI-account ingeef. Daarna kom ik op een vervolgpagina met een blauw uitroepteken en waar ik één waarde in kan vullen. Wat moet ik hier invullen? Het lijkt haast of ik mezelf lid maak van het chinese Xiaomi forum in plaats dat ik iets unlock. Op mijn telefoon gebeurd ook niets.
Heb je wat schreenshots van deze schermen?

Als ik de url uit de startpost pak, dan kom ik op een blauw scherm met [Unlock Now] en daarna op een volgende pagina waar je de groene knop [Download Mi Unlock] staat. Die gedownloade .zip moet je uit[pakken en de unlock tool opstarten. Daar log je in met je Mi account en start het unlock proces.

Toevallig vandaag gedaan, dus ik zit nog redelijk vers in de materie :p

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
theduke1989 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:30:
@banananas @ricjuh jullie hebben Magisk als extra gebruikt voor ROOT. of via Magisk echt de xiaomi.eu rom geinstalleerd?
Je haalt dingen door elkaar denk ik. Flashen via twrp zoals jij doet, en dan eerst de rom en dan magisk.

Bij het flashen van magisk installeer je ook de benodigde framework voor root. Magisk is dus nodig voor root. (vroeger had je supersu van chainfire volgens mij, nu is dat magisk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
janvanduschoten schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:13:
[...]

Heb je wat schreenshots van deze schermen?

Als ik de url uit de startpost pak, dan kom ik op een blauw scherm met [Unlock Now] en daarna op een volgende pagina waar je de groene knop [Download Mi Unlock] staat. Die gedownloade .zip moet je uit[pakken en de unlock tool opstarten. Daar log je in met je Mi account en start het unlock proces.

Toevallig vandaag gedaan, dus ik zit nog redelijk vers in de materie :p
Zou het kunnen zijn dat dit pas werkt als je 360 uur hebt gewacht? Mijn account is nog maar 2 dagen oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
canth schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:20:
[...]

Zou het kunnen zijn dat dit pas werkt als je 360 uur hebt gewacht? Mijn account is nog maar 2 dagen oud...
Klopt. Wachttijd is 360 uur

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eigenlijk weer root, was best even lastig. Alle andere dingen in miui kan ik mee leven, of zijn best goed, of kan ik nu verwijderen :)

Eindelijk weer root :-)

Even voor het gevoel een benchmark gedaan, wat moet ik zeggen:

Benchmark score mi 9

Niks mis mee ;)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Igl5T5o0w3nUjECFfmj2cTC/full.png

Weekly OTA. Op zich prima update beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Wat doet het batterijverbruik bij de Xiaomi.eu ROM's? Ik heb met de huidige een SOT van circa +7 uur gemiddeld, blijft dat zo / wordt dat nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Ik heb ook 7 uur ofzo misschien iets meer

Edit: weet iemand wat het menu is als je meermaals op je kernel versie klikt? Ik snap dat je er dingen kunt testen? Maar ik heb het nooit eerder gezien haha

[ Voor 66% gewijzigd door banananas op 05-04-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
canth schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:05:
Ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om zelf te flashen. Ik kom echter bij het unlock proces al in de problemen. Ik volg de URL van de startpost en klik op 'unlock'. Vervolgens wordt er een chinese site opgestart waarbij ik maar mijn MI-account ingeef (het ziet er in ieder geval uit als een inlog scherm). Daarna kom ik op een vervolgpagina met een blauw uitroepteken en waar ik één waarde in kan vullen. Wat moet ik hier invullen? Mijn telefoonnummer?
Nou, uiteindelijk gelukt om de unlock tool te downloaden. Je kan het bestand alleen downloaden als je een account op dat chinese forum hebt. Hier wordt wel je MI account voor gebruikt, maar daarna moet je jezelf nog aanmelden op het forum. Dat is uiteindelijk gelukt en daarna krijg je wel de mogelijkheid om de unlocktool te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik krijg de onderstaande melding. Hoe kan ik mijn telefoonnummer aan mijn account koppelen dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DFD8PnZUNRrklT9qcgJbz7hB/thumb.png

Update:

Ben weer wat verder maar krijg nu onderstaande, wat ik wel heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y59pxC0gN32949xfzL6PjVHX/thumb.png

Dit zegt ie mi unlockstatus in de dev options

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DQb0AEYNVpsuOR49KBdJ3uFK/thumb.png

[ Voor 49% gewijzigd door Erik1805 op 06-04-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Erik1805 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:42:
Ik krijg de onderstaande melding. Hoe kan ik mijn telefoonnummer aan mijn account koppelen dan?

[Afbeelding]

Update:

Ben weer wat verder maar krijg nu onderstaande, wat ik wel heb gedaan:

[Afbeelding]

Dit zegt ie mi unlockstatus in de dev options

[Afbeelding]
En als het goed is krijg je nu te zien dat je 360 uur moet wachten (als je nogmaals het programma laat lopen op je pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
janvanduschoten schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:21:
[...]

En als het goed is krijg je nu te zien dat je 360 uur moet wachten (als je nogmaals het programma laat lopen op je pc)
Bij zegt dat het niet succesvol is verlopen. Omdat mijn account niet gekoppeld zou zijn in de dev options maar dat is wel het geval

Dit krijg ik te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6OEKLAPaf9Kzabw98vTSiXPW/thumb.png

[ Voor 19% gewijzigd door Erik1805 op 06-04-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Erik1805 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:23:
[...]

Bij zegt dat het niet succesvol is verlopen. Omdat mijn account niet gekoppeld zou zijn in de dev options maar dat is wel het geval

Dit krijg ik te zien:

[Afbeelding]
In ieder geval moet wifi uit en je moet 4g aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
banananas schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:27:
[...]

In ieder geval moet wifi uit en je moet 4g aan hebben.
Ja dat had ik ook. Zal het nog eens proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 06-04-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Erik1805 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:36:
[...]

Ja dat had ik ook. Zal het nog eens proberen
Geeft die dan dezelfde melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
banananas schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:38:
[...]

Geeft die dan dezelfde melding?
Ja als ik dan de telefoon in fastboot zet en het unlock programma draai krijg ik weer die foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
Erik1805 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:42:
[...]

Ja als ik dan de telefoon in fastboot zet en het unlock programma draai krijg ik weer die foutmelding
Heb je ooit al eens eerder een miui account gehad? (kan zijn dat het oude apparaat zoals bij mij nog actief stond)

Staat je account op je telefoon gelinkt met je online profiel? (hiervoor moet je inloggen op een chinese site, dan zie je de devices, als die er niet tussen staat dan kun je hem daar toevoegen)

Heb je niet heel toevallig 2 miui acxount codes? (ik heb er dus 2,als ik inlog met mijn email dan doet ie het niet, maar log ik in via mijn mobiele nummer dan doet hij het wel. Je mobiele nummer ia belangrijk want die moet gelinkt zijn met je account. Probeer het eens via inloggen met je mobiele nummer en dan je normale wachtwoord. Bij mij was dat de truc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
banananas schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:07:
[...]

Heb je ooit al eens eerder een miui account gehad? (kan zijn dat het oude apparaat zoals bij mij nog actief stond)

Staat je account op je telefoon gelinkt met je online profiel? (hiervoor moet je inloggen op een chinese site, dan zie je de devices, als die er niet tussen staat dan kun je hem daar toevoegen)

Heb je niet heel toevallig 2 miui acxount codes? (ik heb er dus 2,als ik inlog met mijn email dan doet ie het niet, maar log ik in via mijn mobiele nummer dan doet hij het wel. Je mobiele nummer ia belangrijk want die moet gelinkt zijn met je account. Probeer het eens via inloggen met je mobiele nummer en dan je normale wachtwoord. Bij mij was dat de truc)
Nog nooit een miui account gehad. Dit is de eerste . Dus inloggen op mijn account via de website of de unlock app?

Update:

Blijft deze melding krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KQrgU8vjyExApeBmzUvQ149X/thumb.png

Als ik in dev options mijn account wil koppelen krijg ik nu deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qCbj9ikXScKWUC9Yxd2cBqxB/thumb.png

En als ik het opnieuw probeer zegt ie kan niet veriveren. Probeer het later opnieuw

Net weer geprobeerd, toen gaf ie aan dat het gelukt was. Maar de unlock app blijft aangeven van niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Erik1805 op 06-04-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Waarschijnlijk moet je nu 360 uur wachten. Via i.mi.com, kun je de status van het account controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Kiswum schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:15:
Waarschijnlijk moet je nu 360 uur wachten. Via i.mi.com, kun je de status van het account controleren.
Waar kan ik dat zien op die site? In de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Erik1805 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:17:
[...]

Waar kan ik dat zien op die site? In de settings?
Je kunt zo goed als al je gegevens bekijken en eventueel updaten. Zo zou je je telefoon nummer, e-mail adres, gekoppelde telefoons, locatie van je telefoons en misschien ook wel je unlock status, maar alleen die optie weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Kiswum schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:22:
[...]

Je kunt zo goed als al je gegevens bekijken en eventueel updaten. Zo zou je je telefoon nummer, e-mail adres, gekoppelde telefoons, locatie van je telefoons en misschien ook wel je unlock status, maar alleen die optie weet ik niet zeker.
Ja al die gegevens kan ik vinden. Alleen niet de unlock status.

Krijg je vanzelf bericht na de 360 uur?

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 06-04-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Erik1805 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:29:
[...]

Ja al die gegevens kan ik vinden. Alleen niet de unlock status.

Krijg je vanzelf bericht na de 360 uur?
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee. Ik hoef namelijk niet te wachten en kon de Mi 9 binnen enkele minuten unlocken. Vermoedelijk komt dit door de status van mijn account 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Kiswum schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:15:
Nee, dit is niet de melding van het wachten. Als alles goed is dan zie je letterlijk het aantal uur dat je nog moet wachten. Er gaat iets fout.

Als je hier op unlock now klikt en inlogt, welk account nummer zie je dan? (http://en.miui.com/unlock/)

Welk account nummer zie je als je op je telefoon in de settings gaat naar je miui profiel?

[ Voor 21% gewijzigd door banananas op 07-04-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
banananas schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:39:
[...]

Nee, dit is niet de melding van het wachten. Als alles goed is dan zie je letterlijk het aantal uur dat je nog moet wachten. Er gaat iets fout.

Als je hier op unlock now klikt en inlogt, welk account nummer zie je dan? (http://en.miui.com/unlock/)

Welk account nummer zie je als je op je telefoon in de settings gaat naar je miui profiel?
Zie dus verschillende account id's. raar.

Even weer op telefoon en unlock tool uitgelogd en weer ingelogd. Nu zijn de account ids gelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 07-04-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Erik1805 schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:43:
[...]

Zie dus verschillende account id's. raar.

Even weer op telefoon en unlock tool uitgelogd en weer ingelogd. Nu zijn de account ids gelijk
Dat was bij mij ook het probleem.. Zorg dan ook dat je de unlock aanvraagt voor het juuste nummer :) ik snap ook niet hoe ik aan 2 account nummers kwam :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Je kan alles aanpassen op en.miui.com daar inloggen en daar alles toevoegen qua informatie wat er gezocht wordt.

Snap het niet hoe ze met die 360H werken. Maar het nu 5 klanten met dezelfde account ge-unlocked in 1 week. Echt raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Wat ik vooral irritant vind in de huidige rom is dat bij scherm uit gps ook volledig uit gaat terwijl er echt een app actief gps gebruikt aan staat. Getest met waze en activiteit tracking via Google fit

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Nu gaat het goed. krijg wel de juiste melding. Wachten maar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/txxmpb3F6Kz6xX3EUzGvCzQC/thumb.png

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 08-04-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Dit is best wel ***.. Updaten gaat niet zonder een full wipe..

Er is een update voor de eu rom, maar om magisk werkend te krijgen moet je weer de encryptie verwijderen met een format data. Op deze manier wordt het wel een klusje elke keer zeg. Doe je rat niet, dan reboot die elke keer naar recovery terug.

Ik heb nu de lezy flashear gedownload. Even kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6n9wvNoFpbprJ4EN9OXPzSdT/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fPdTOmjd3tc2TCNEJPzXTlBs/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CdBGoyw9np5rUelcIc64GtSm/full.png

Een grote update zeg. Heb geen magisk dus geen problemen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
banananas schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 00:49:
Dit is best wel ***.. Updaten gaat niet zonder een full wipe..

Er is een update voor de eu rom, maar om magisk werkend te krijgen moet je weer de encryptie verwijderen met een format data. Op deze manier wordt het wel een klusje elke keer zeg. Doe je rat niet, dan reboot die elke keer naar recovery terug.

Ik heb nu de lezy flashear gedownload. Even kijken of dat werkt.
Dat gaat wel.... Wipe cache, dalvik cache en system. Rom flashen en Magisk.

Klaar.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 18:07
Ik mag ook 15 dagen wachten tot ik mag unlocken. Kan ik met eu rom en root wel gewoon de Mi apps verwijderen? Zoals de Mi browser?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
wackidth schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:08:
[...]

Dat gaat wel.... Wipe cache, dalvik cache en system. Rom flashen en Magisk.

Klaar.
Ja op die manier heb ik het onder andere gedaan.. Maar dan zat ik steeds met een reboot op het moment dat ik mijn pin en daarna de lockscreen unlockte.

Geen probleem verder, ben weer naar de vorige, en probeer het gewoon weer bij een nieuwe build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Voor degene die de xiaomi.eu rom hebben geinstalleerd, is dat de weekly of de stable die jullie geinstalleerd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
Weekly

Toelichting: de weekly word dus vaker geupdate, is gewoon een prima stabiele build (als in batterijleven en het systeem), maar voor mij de belangrijkste reden, ze lopen vaak een stuk voor op de stable met tweaks zoals donker modus (de stable heeft deze volgende mij nog steeds niet, en de weekly al 3 a 4 weken).. Ook bijvoorbeeld het uitzetten van de fingerprint icoon wanneer je telefoon in slaap stand is. Buiten dat waren er nog een aantal redenen natuurlijk, maar goed, dit vind ik het interessantste. :D

[ Voor 106% gewijzigd door banananas op 15-04-2019 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
banananas schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:33:
Weekly

Toelichting: de weekly word dus vaker geupdate, is gewoon een prima stabiele build (als in batterijleven en het systeem), maar voor mij de belangrijkste reden, ze lopen vaak een stuk voor op de stable met tweaks zoals donker modus (de stable heeft deze volgende mij nog steeds niet, en de weekly al 3 a 4 weken).. Ook bijvoorbeeld het uitzetten van de fingerprint icoon wanneer je telefoon in slaap stand is. Buiten dat waren er nog een aantal redenen natuurlijk, maar goed, dit vind ik het interessantste. :D
Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Volgende week kan ik unlocken :)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste