Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een tijdje de eu rom gedraaid maar kon er toch niet aan wennen. Ik kwam van een nokia met een vrij kale android en de miui raakte niet gewend.

Ik draai nu Evolution X rom.

https://forum.xda-develop...-evolution-x-3-3-t4002669

Deze rom draait heel goed. fingerprint werkt nu redelijk tot goed. Heeft sinds de laatste update de Immensity kernel er in zitten. Voor mij geen rom meer met MiUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 11:19
Is dit voor alle Mi9's? ik heb een Mi9tPro...
Sorry, 't is de eerste keer dat ik het echt overweeg...

Ik zoek eigenlijk zo dicht mogelijk bij Stock Android te komen. Ik werk nu met een launcher, maar dat is ook maar half werk hé.
Welke ROM raden jullie dan aan?

Werkt de app van Patconiq/bancontact dan nog? en android auto?
Momenteel veel problemen met Whatsapp/Facebook Messenger en Waze op deze phone.
Met mijn Moto X4 had i nooit last..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Volgens mij is het nu eindelijk gelukt om de EU-rom erop te zetten. Dit ging uiteindelijk heel eenvoudig met één tool ADB Fastboot Tools waardoor ik niet allemaal rare dingen hoef te doen. Klopt het dat bij de versie naam nog steeds Global staat in about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54
Gisterenavond de nieuwe MIUI 12 van xiaomi.eu erop geflashed, ging prima. Het "control center" is wel een beetje iPhone achtig (notificatiebalk aan de rechterkant naar beneden trekken) , verder is het prima. Loopt soepel, net zo zuinig als MIUI 11.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iK-UeHzBsIpevspQvUdeQ1lFX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1V8abjwrNK9spXuJRaB33c3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsuPbdMUyOmnOIODmIJShXZIXkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQ0JAKEKJL2sUxuM1RiM33Ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcdtbLsH5dJ7Moes3UMGOQXLTuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X14uAZ3UAUGQJMsl8LxIIbLk.jpg?f=fotoalbum_large

https://forum.xda-develop...nk-mi-9-v20-4-27-t4089431

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Vraagje, na wat pijn en moeite.. diverse bootloops is het mij eindelijk gelukt om TWRP, Magisk en Pixelexperience werkend te krijen op mijn Mi9. Kennelijk is het belangrijk op de juiste firmware versie te zitten.

Anyhow, het werkt. Maar nu dacht ik, maak even een backup via TWRP.. Maar wordt er ineens een wachtwoord gevraagd voor de encryptie? Iemand enig idee welk wachtwoord? Of hoe dit uit te zetten?

Wat ik wel tegen kom is dat er een format gedaan zou moeten worden, mja mijn telefoon is net helemaal opgezet, dus heb geen zin opnieuw te moeten kloten.

TWRP v 3.3.1-0

Nevermind, blijkbaar gewoon de pincode.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door analogworm op 11-05-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
Vraagje van iemand die overweegt de Poco F2 te nemen: waarom zijn er zoveel mensen hier die een Xiaomi EU rom erop zetten? Is dat niet exact hetzelfde? Kan je dat niet eerder debloaten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik heb een Mi9se. Vroeger vaak mijn telefoon unlocked, zodat ik er leuke dingen mee kon doen. Inmiddels paar jaar ouder heb ik daar echt minder behoefte aan merk ik, ding moet het gewoon doen.
Ben alleen zo stom geweest om mijn nieuwe mi9se toch te unlocken (kwestie van gewoonte denk ik). Draai gewoon nog de originele ROM van xiaomi. Maar de updates kan ik nu dus niet meer installeren...

Ik ben echt aan het zoeken, maar merk dat ik echt uit de materie ben. Het lukt me maar niet om de telefoon weer terug te ‘locken’ of terug te ‘rooten’ of hoe dat maar heet.. helpt ook niet mee dat Engels echt niet sterk ontwikkeld is bij mij..

Wie kan mij (desnoods via privé berichten) eens helpen, in het Nederlands, wat ik nou moet doen, wat ik moet downloaden etc? Wil graag terug naar origineel, zodat ik gewoon de bestaande updates kan installeren etc..
ik draai nu als TWRP 3.3.1-6-Mi9SE by redispade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Goofyduck384 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:50:
Ik heb een Mi9se. Vroeger vaak mijn telefoon unlocked, zodat ik er leuke dingen mee kon doen. Inmiddels paar jaar ouder heb ik daar echt minder behoefte aan merk ik, ding moet het gewoon doen.
Ben alleen zo stom geweest om mijn nieuwe mi9se toch te unlocken (kwestie van gewoonte denk ik). Draai gewoon nog de originele ROM van xiaomi. Maar de updates kan ik nu dus niet meer installeren...

Ik ben echt aan het zoeken, maar merk dat ik echt uit de materie ben. Het lukt me maar niet om de telefoon weer terug te ‘locken’ of terug te ‘rooten’ of hoe dat maar heet.. helpt ook niet mee dat Engels echt niet sterk ontwikkeld is bij mij..

Wie kan mij (desnoods via privé berichten) eens helpen, in het Nederlands, wat ik nou moet doen, wat ik moet downloaden etc? Wil graag terug naar origineel, zodat ik gewoon de bestaande updates kan installeren etc..
ik draai nu als TWRP 3.3.1-6-Mi9SE by redispade.
Niemand? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-08 07:40
Je wilt je bootloader weer vergrendelen als ik het zo lees? Ik zou zeggen waarom gebruik je Xiaomi.EU rom niet? Is gebaseerd op de officiële Chinese Miui rom maar met alle talen, geen meuk apps geïnstalleerd, telemetry spul staat uit, meer features, en je hebt de optie om wekelijkse updates te ontvangen of de maandelijkse stable.

Relocken van de bootloader wordt volgens mij namelijk niet aanbevolen. Sowieso niet met een custom rom, met een officiële rom durf ik niet te zeggen. Je zou kunnen zoeken op Youtube naar "Relock bootloader Xiaomi" maar doe dit op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Hopelijk kan mij iemand hier helpen. Ik heb geprobeerd om een Xiaomi.eu rom te flashen, helaas is dat mislukt :( Enige wat de telefoon nu nog doet is booten naar Fastboot.

Wat ik reeds gedaan heb:

- Geprobeerd om TWRP opnieuw erop te flashen. Echter als ik nu adb devices doe, geeft die alleen aan: List of devices attached. Verder is het leeg.
- Uiteraard meermaals gereboot
- Xiaomi Flash tool geprobeerd, vind geen correct image
- Via Xiaomi ADB/Fastboot tools geprobeerd te flashen. Helaas krijg ik dan de volgende melding: \2\cepheus_eea_global_images_V12.0.1.0.QFAEUXM_20200613.0000.00_10.0_eea_ca2b57a279\cepheus_eea_global_images_V12.0.1.0.QFAEUXM_20200613.0000.00_10.0_eea\images\system.img'
"Flash system error"
- Uiteraard heb ik eerst Google gebruikt en de hierboven gemelde opties zijn zo'n beetje de enige die ik kon vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuytel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-08 20:03
Deze al geprobeerd heeft mij al vaak geholpen
https://www.xiaomitool.com/V2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb problemen met de corona check app. Ik blijf hangen in het "login met DIGID". Bij mijn vrouw gaat hij dan via een browser (zo te zien) keurig door naar het digid gedeelte, bij mij geeft hij aan dat het ophalen is afgebroken.
Ik heb de laatste xiaomi.eu rom geflashed, app opnieuw geïnstalleerd, Magisk eraf gehaald, maar het helpt niet.

Iemand nog een goed idee?

Ik heb via m'n browser al wel de qr code binnen, maar zou het ook via de app willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
janvanduschoten schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:49:
Ik heb problemen met de corona check app. Ik blijf hangen in het "login met DIGID". Bij mijn vrouw gaat hij dan via een browser (zo te zien) keurig door naar het digid gedeelte, bij mij geeft hij aan dat het ophalen is afgebroken.
Ik heb de laatste xiaomi.eu rom geflashed, app opnieuw geïnstalleerd, Magisk eraf gehaald, maar het helpt niet.

Iemand nog een goed idee?

Ik heb via m'n browser al wel de qr code binnen, maar zou het ook via de app willen zien.
Ik zag meldingen van samsung gebruikers dat wanneer de website via default browser wordt geopend het niet goed ging en met chrome wel. Wellicht dat je daar ook last van hebt?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
The-Source schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Ik zag meldingen van samsung gebruikers dat wanneer de website via default browser wordt geopend het niet goed ging en met chrome wel. Wellicht dat je daar ook last van hebt?
Ik ben het vergeten te melden hier. Ik las nieuws: CoronaCheck-Androidapp vereist voorlopig Chrome of Firefox voor vacci..., dat was het probleem. Ik heb Chrome Beta, Kiwi browser en Vivaldi en alle 3 starten ze niet door naar de Digid pagina. Nu Chrome erop gezet en het gaat goed, probleem opgelost.

• janvanduschoten
Vandaag Magisk van de MI9 gehaald en na het herstarten blijft hij op het Fastboot scherm staan.

Power knop ingehouden (+/-15 sec), > Fastboot scherm
Power= volume up en/of down > Fastboot scherm
Toestel is niet uit te zetten, hij blijft terugkomen op het Fastboot scherm.

Aan de laptop gehangen om een nieuwe recovery te flashen via All in one tool. Ik hoor het geluid van een nieuw device, maar wordt niet zichtbaar. Niet in de All in one tool, ook niet in de verkenner.

Iemand nog een goed idee hoe ik er weer een recovery op kan krijgen?

Edit: Ik heb er een MIUI ROM op gekregen dankzij de onderstaande video :)
Straks weer rooten, etc. Ik vermoed dat het een ADB driver dingetje was.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 29-09-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
nvm verkeerde topic

[ Voor 86% gewijzigd door Robbie T op 19-07-2022 12:59 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste