Als je TWRP hebt werkt de normale OTA niet
Vandaar.Tadango schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:24:
Als je TWRP hebt werkt de normale OTA niet
Hoe hark ik de update dan binnen? Want op dit moment heb ik nog geen custom ROM nodig, de standaard MIUI bevalt mij nog prima.
Geen ideeGoofyduck384 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:25:
[...]
Vandaar.
Hoe hark ik de update dan binnen? Want op dit moment heb ik nog geen custom ROM nodig, de standaard MIUI bevalt mij nog prima.
Heb je deze draaiend? Wil na de vakantie weer overstappen namelijk naar PE ROM.Erik1805 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:15:
Its Update Time! New PixelExperience build is available!
Changelog:
- August security patch merged
- r_46 merged
- Kernel upstreamed to .90
- Safetynet has been fixed
- Phone randomly not waking up has been fixed
- Kernel is enforcing
- Switched to brightness model from Sargo
- Switched to NQ NFC
- Lots of improvements to device and source
PS: Because of the whole rebase, I recommend to clean flash this update
Nee heb de Mi9 inmiddels niet meer. Vind de accu toch een beperkingtheduke1989 schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:41:
[...]
Heb je deze draaiend? Wil na de vakantie weer overstappen namelijk naar PE ROM.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik draai deze rom nu 1,5 maand. Werkt prima! Zolang je de juiste flash procedure volgt met de juiste vendor kan er weinig mis gaan!theduke1989 schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:41:
[...]
Heb je deze draaiend? Wil na de vakantie weer overstappen namelijk naar PE ROM.
Gewoon eerst backup maken via Google Backup van je telefoon, is standaard instelling in je telefoon. Whatsapp even backuppen. Andere dingen wellicht, dat kan ik niet inschatten.SyM schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:24:
Voor mij is de eerste update voor een custom rom ( gebruik pixel) Begrijp dat ik hem ook handmatig kan downloaden en met abd kan overzetten en installeren. ? Hoor het graag gr
Nieuwe update downloaden, GApps downloaden, eventueel Magisk downloaden voor root.
Reboot naar TWRP. Wipe. Reboot TWRP. Move downloads naar sdcard. Flash. Backup terugzetten. En weer door.
Update hier downloaden: https://c.mi.com/thread-2369607-1-0.html. Kun je vanaf je telefoon doen dan staat hij meteen in downloads.Goofyduck384 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:19:
Ik krijg de melding dat in mijn standaard ROM kan updaten naar MIUI V10.3.3.0. Alleen als ik die via instellingen download en dan druk op herstarten, start hij op in TWRP en vraagt of ik het systeem als alleen lezen wil houden.
Wat moet ik nu doen om die update te installeren? Hij lijkt daar ook vast te lopen, reageert dan ineens nergens meer op.
Telefoon is unlocken, en geroot. Gaat om de Mi9se
Reboot naar TWRP. Flash in TWRP. Reboot en klaar.
Thnx! Moet ik dan de 2.1G of de 3.1G hebben? Hoe kom ik daar achter?KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:43:
Update hier downloaden: https://c.mi.com/thread-2369607-1-0.html. Kun je vanaf je telefoon doen dan staat hij meteen in downloads.
2.1G. Je doet namelijk een update, geen fastboot flash.Goofyduck384 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:46:
[...]
Thnx! Moet ik dan de 2.1G of de 3.1G hebben? Hoe kom ik daar achter?
Er is ook weer een nieuwe versie van ROS uit. versie 9.9.7, gebaseerd op MIUI 9.8.1 Beta
Meest in het oog springende: het batterijgebruik ziet er nu meer uit zoals ik het vroeger op mijn Galaxy S7 had. Verder nog weinig nieuwe zaken gevonden.
Overigens: gisteren was ik ziek, heb best veel op mijn telefoon gebrowsed (nog met de oude versie van ROS). Na 7 uur schermgebruik had ik nog meer dan 50% batterij over. De 7 uur was hoofdzakelijk E-reader(KOBO; +/- 4.5 uur) en YouTube (2.5 uur). Dan is het OLED scherm echt zuinig!
Meest in het oog springende: het batterijgebruik ziet er nu meer uit zoals ik het vroeger op mijn Galaxy S7 had. Verder nog weinig nieuwe zaken gevonden.
Overigens: gisteren was ik ziek, heb best veel op mijn telefoon gebrowsed (nog met de oude versie van ROS). Na 7 uur schermgebruik had ik nog meer dan 50% batterij over. De 7 uur was hoofdzakelijk E-reader(KOBO; +/- 4.5 uur) en YouTube (2.5 uur). Dan is het OLED scherm echt zuinig!
Welke heb je nu ? Nog wel xiaomi of iets andersErik1805 schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:20:
[...]
Nee heb de Mi9 inmiddels niet meer. Vind de accu toch een beperking
Mate 20 pro. Wat een accutheduke1989 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:41:
[...]
Welke heb je nu ? Nog wel xiaomi of iets anders
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Nieuwe versie van LOS
Changelog:
* kernel rebased on latest CAF tag
* fixed usb
* fixed volte, rcs, and wifi calling, there are toggles to forcefully enable them in mobile settings
* fixed hotspot
* fixed ok google detection
https://drive.google.com/...hqyXsW9X/view?usp=sharing
Draait als een zonnetje, batterij is vele malen beter dan de andere custom roms. Dit komt ook omdat de vendor specific is gebuild.
Nu bijvoorbeeld al een screen on time van 1:32 uur en op moment nog 84% batterij.
Changelog:
* kernel rebased on latest CAF tag
* fixed usb
* fixed volte, rcs, and wifi calling, there are toggles to forcefully enable them in mobile settings
* fixed hotspot
* fixed ok google detection
https://drive.google.com/...hqyXsW9X/view?usp=sharing
Draait als een zonnetje, batterij is vele malen beter dan de andere custom roms. Dit komt ook omdat de vendor specific is gebuild.
Nu bijvoorbeeld al een screen on time van 1:32 uur en op moment nog 84% batterij.
[ Voor 8% gewijzigd door Pukson op 05-09-2019 10:43 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Ga ook maar overstappen na de vakantie.
Dan maar LOS of / PE proberen. Daarnaast he. Ik ook vaak issues met Gcam rendering HDR+ en dan slaat die de foto's gewoon niet op.
Dan maar LOS of / PE proberen. Daarnaast he. Ik ook vaak issues met Gcam rendering HDR+ en dan slaat die de foto's gewoon niet op.
Hier heb ik ook last van, vanaf Havoc. Wellicht ga ik toch LOS binnenkort proberen. Heb jij toevallig ook dat video's afspelen een lage framerate heeft? Filmpjes/videos die ik zelf opneem hebben dat bijvoorbeeld ook.theduke1989 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:01:
Daarnaast he. Ik ook vaak issues met Gcam rendering HDR+ en dan slaat die de foto's gewoon niet op.
@robertalpha dat heb ik niet getest. Ik maak vooral veel foto's. Maar tegenwoordig minder met Gcam omdat ik ze zo kan kwijt raken.
Dus ga nu overstappen naar PE rom.
Vraag aan de mensen die de PE rom nu hebben draaien. Welke stappen moet ik ondergaan?
Wipe system / vendor en dan vendor installeren. Waar kan ik de beste info halen? Want op download.pe.com rom zie ik niet de stappen plan ..
Vraag aan de mensen die de PE rom nu hebben draaien. Welke stappen moet ik ondergaan?
Wipe system / vendor en dan vendor installeren. Waar kan ik de beste info halen? Want op download.pe.com rom zie ik niet de stappen plan ..
Volg deze volgorde:theduke1989 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:21:
@robertalpha dat heb ik niet getest. Ik maak vooral veel foto's. Maar tegenwoordig minder met Gcam omdat ik ze zo kan kwijt raken.
- If you're coming from Android Q a fastboot flash with miflash of the stock global ROM is recommended.
- Format data=> yes
- Reboot to recovery
- Flash the latest 9.8.1 vendor image or full rom.
- Go in twrp and do a format data
- Reboot back in recovery, flash PE
- Wipe cache/dalvic and reboot.
Ik ben maar terug gegaan naar Xiaomi.eu ROM.
Biedt qua stabiliteit toch wel verreuit de beste ervaring.
- Stabiel.
- Geen vage camera issues "gebruik de standaard camera app" niet Gcam.
- security patches op tijd.
- Zit op Android 10 al, natuurlijk met launcher voorlopig.
Mocht PE veel beter worden overweeg ik weer over te stappen.
Enige minpuntje is de batterij duur is nog steeds niet optimaal, maar beter dan eerst.
Biedt qua stabiliteit toch wel verreuit de beste ervaring.
- Stabiel.
- Geen vage camera issues "gebruik de standaard camera app" niet Gcam.
- security patches op tijd.
- Zit op Android 10 al, natuurlijk met launcher voorlopig.
Mocht PE veel beter worden overweeg ik weer over te stappen.
Enige minpuntje is de batterij duur is nog steeds niet optimaal, maar beter dan eerst.
[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 20-09-2019 20:57 ]
ik hoop dat de eu rom snel komt met de 11 versie.
ik heb nu een paar kleine dingen:
- bellen via galaxy watch geeft een storing/robot stem
- bij whatsapp foto's maken slaat hij heel even vast.
hopelijk is dat dan gelijk opgelost.
ik heb nu een paar kleine dingen:
- bellen via galaxy watch geeft een storing/robot stem
- bij whatsapp foto's maken slaat hij heel even vast.
hopelijk is dat dan gelijk opgelost.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
@remcoXP Ik heb het gevoel dat dit door Android 10 komt.
Mocht je op de 9.6.6 draaien ( Android 10 ) ik heb veel apps die het niet doen omdat het om Android 10 gaat. En de apps er ''niet goed voor geoptimaliseerd zijn''
Mocht je op de 9.6.6 draaien ( Android 10 ) ik heb veel apps die het niet doen omdat het om Android 10 gaat. En de apps er ''niet goed voor geoptimaliseerd zijn''
Net gedownload en geïnstalleerd:

Attention
Empowering the productive MIUI 11
Comprehensive design optimized for fullscreen display devices
Removing visual clutter, improving touch controls, and refining the use of color allowed us to create the system where nothing stands between you and the content.
Ambient display
Ambient display now comes with gorgeous dynamic themes. Essential information is displayed on your screen 24/7.
Personalize your device with a unique signature.
Keep your screen alive with our amazing special effects.
Sounds of nature
Wake up to the gentle sounds of nature with our new alarm ringtones.
Notification sounds won't make you tired. Now, they keep changing dynamically, just like nature does.
Mi Share
Transfer files from phone to phone at breakneck speeds.
Mi Share works both on phones and computers.
Casting
MIUI allows you to cast videos, games, documents, and apps to more than 300 TV models directly from your phone.
MIUI's casting functionality allows you to hide personal items to keep all sensitive things private.
Printing
Print photos and files directly from your phone without installing any additional apps
Ultra battery saver
Use this feature to challenge your device to a whole day on just 5% of the battery.
More features
Tasks. Manage and edit your tasks in the Notes app. Receive timely notifications and mark things done.
Screen time. View stats and manage your time more efficiently.
Emergency SOS. Rapidly press the Power button 5 times to send an SOS message to your emergency contacts.
Quick replies. Reply to messages from any app.
Themes. Lots of free resources to make your device truly unique.
Autofill passwords. Store passwords on your device and use them whenever you need them.
Calendar. All your events in one place.
Security. Safeguard and optimize your device.
Game Turbo. Turn your device into an ultimate gaming console.

Attention
Removing visual clutter, improving touch controls, and refining the use of color allowed us to create the system where nothing stands between you and the content.
Ambient display
Ambient display now comes with gorgeous dynamic themes. Essential information is displayed on your screen 24/7.
Sounds of nature
Notification sounds won't make you tired. Now, they keep changing dynamically, just like nature does.
Mi Share
Casting
MIUI allows you to cast videos, games, documents, and apps to more than 300 TV models directly from your phone.
MIUI's casting functionality allows you to hide personal items to keep all sensitive things private.
Printing
Print photos and files directly from your phone without installing any additional apps
Ultra battery saver
Use this feature to challenge your device to a whole day on just 5% of the battery.
More features
Tasks. Manage and edit your tasks in the Notes app. Receive timely notifications and mark things done.
Emergency SOS. Rapidly press the Power button 5 times to send an SOS message to your emergency contacts.
Autofill passwords. Store passwords on your device and use them whenever you need them.
[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 27-09-2019 08:31 ]
Heb je een clean install gedaan of dirty over MIUI 10? Nog bijzonderheden waar je rekening mee moet houden?theduke1989 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:29:
Net gedownload en geïnstalleerd:
[Afbeelding]
Attention
Ambient display
Sounds of nature
Mi Share
Casting
Printing
Ultra battery saver
More features
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
@janvanduschoten heb in de ochtend toen ik wakker werd de update gezien en direct gedownload + geïnstalleerd via de updater app (Dirty flash)
Alles ging vlekkeloos, kreeg een wizard aan het begin. Doorlopen en klaar voor gebruik. Je merkt het echt pas wanneer je geen Nova Launcher gebruikt de vernieuwingen in de GUI.

Alles ging vlekkeloos, kreeg een wizard aan het begin. Doorlopen en klaar voor gebruik. Je merkt het echt pas wanneer je geen Nova Launcher gebruikt de vernieuwingen in de GUI.

Ik ben hem nu zelf aan het testen op de Mi 6 (ouder toestel), maar ik kan op deze manier in ieder geval de vertaalfouten doorgeven aan het Xiaomi.eu team.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Scherm rotation werkt niet op de nieuwe. Wanneer ik kantel gebeurt er niks. En in settings staat het aan.
bij mij werkt deze versie als een trein, alleen bellen via de samsung galaxy watch geeft een robot geluid en werkt niet. de speaker van de watch is goed dus zal aan de rom liggen.
Beste Xiaomi.eu gebruikers. Mocht je de laatste versie MIUI11 gebruiken en hebt last dat de sensoren het niet meer doen bij Xiaomi Mi9?
Download dit: https://drive.google.com/...VaGdmMyKExzuoRdLB06e/view
Boot in TWRP / INSTALL / IMAGE / SELECT IMG / PERSIST. en dan reboot.
Zag met Aida64 dat er geen een sensor aanwezig was. Nu volle lijst.
Download dit: https://drive.google.com/...VaGdmMyKExzuoRdLB06e/view
Boot in TWRP / INSTALL / IMAGE / SELECT IMG / PERSIST. en dan reboot.
Zag met Aida64 dat er geen een sensor aanwezig was. Nu volle lijst.
Ben aan het twijfelen om af te stappen van heel het Xiaomi.EU gebeuren.
Sinds Android 10 werken mijn bankapps niet met NFC. (Google Pay werkt ook niet)
Wanneer Miui 11 officieel uitkomt ga ik denk ik terug over naar de "official global rom".
Is hier ook een stappenplan voor?
Of is het gewoon de Mi 9 EEA rom downloaden en installeren via "MIUI ROM Flashing Tool"?
Gaat TWRP dan weer weg en ben ik dan terug volledig stock?
Of gaat er toch een mogelijkheid zijn om Google Pay werkend te krijgen?
Het is een groot gemis.
Wanneer Miui 11 officieel uitkomt ga ik denk ik terug over naar de "official global rom".
Of is het gewoon de Mi 9 EEA rom downloaden en installeren via "MIUI ROM Flashing Tool"?
Het is een groot gemis.
Ik probeer de nieuwste officiële rom erop te zetten. Heb deze gedownload, de Recovery. Wordt dan in mijn interne opslag opgeslagen (/storage/emulated/0/Download).KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:43:
Update hier downloaden: https://c.mi.com/thread-2369607-1-0.html. Kun je vanaf je telefoon doen dan staat hij meteen in downloads.
Maar als ik reboot in TWRP en op install druk krijg ik die directory (en dus deze zip) niet te zien. Moet ik hem toch nog ergens heen verplaatsen?
Gewoon stock flashen inderdaad, dan krijg je automatisch stock recovery terug. Je zou bootloader nog kunnen relocken, als je dat wil.frye schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:57:
Ben aan het twijfelen om af te stappen van heel het Xiaomi.EU gebeuren.
Het is een groot gemis.
Google Pay werkend krijgen kan simpel via Magisk Hide en dat soort dingen. https://forum.xda-develop...ustom-rom-magisk-t3823778
Misschien zit het probleem in dat knopje 'install image' of 'install zip'?Goofyduck384 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:26:
[...]
Ik probeer de nieuwste officiële rom erop te zetten. Heb deze gedownload, de Recovery. Wordt dan in mijn interne opslag opgeslagen (/storage/emulated/0/Download).
Maar als ik reboot in TWRP en op install druk krijg ik die directory (en dus deze zip) niet te zien. Moet ik hem toch nog ergens heen verplaatsen?
Ik zie de map Downloads altijd gewoon staan in TWRP. Als je naar je recovery gaat, decrypt je dan je data?
Werkt niet bij mij.KaiseRRuby schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:33:
Google Pay werkend krijgen kan simpel via Magisk Hide en dat soort dingen. https://forum.xda-develop...ustom-rom-magisk-t3823778
Maar bij de KBC app zelf werkt dit ook niet.
Denk dat KBC/google pay iets blokkeerd op de Xiaomi.eu roms.
Even update: via Xiaomi flash terug naar de officiële EUrom. Bankapps en Google Pay werken terug hoe het zou moeten..frye schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:50:
[...]
Werkt niet bij mij.
Maar bij de KBC app zelf werkt dit ook niet.
Denk dat KBC/google pay iets blokkeerd op de Xiaomi.eu roms.
Het flashen was wel een gedoe. Via amd processor bleef hij telkens vastlopen bij flashen. Dacht even dat hij bricked was. Gelukkig nog laptop met Intel processor. Daar werkte het direct mee. Toch vreemd dat het niet altijd lukt met amd processor.
Nu wachten op miui 11
Welke rom raden jullie aan momenteel? Ik heb last van disconnects na het bellen en problemen met notificaties die niet tonen op lockscreen.
Ik heb zelf de laatste versie van de xiaomi.eu rom draaien, geen problemen, alles werkt en ook lekker zuinig. Ik heb MIUI 11, maar de laatste MIUI 10 werkte ook prima.moepkid101 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:06:
Welke rom raden jullie aan momenteel? Ik heb last van disconnects na het bellen en problemen met notificaties die niet tonen op lockscreen.
oke, thanks! Nog speciale stappen bij het upgraden van GLOBAL miui 10 naar xiaomi.eu 11? Ik neem daan dat een system wipe dan alsnog moet?janvanduschoten schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:36:
[...]
Ik heb zelf de laatste versie van de xiaomi.eu rom draaien, geen problemen, alles werkt en ook lekker zuinig. Ik heb MIUI 11, maar de laatste MIUI 10 werkte ook prima.
Overigens, waarom wordt afgeraden om persist niet te wipen?
Ikk heb eerst van alles voor de zekerheid een back-up gemaakt en van het toestel gehaald. Daarna de standaard wipe, ROM flashen en klaar. Verder niets gewiped, foto's en backups stonden nog gewoon op m'n toestel.moepkid101 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:40:
[...]
oke, thanks! Nog speciale stappen bij het upgraden van GLOBAL miui 10 naar xiaomi.eu 11? Ik neem daan dat een system wipe dan alsnog moet?
Overigens, waarom wordt afgeraden om persist niet te wipen?
Persist, durf ik niet te zeggen.
Hier had het inderdaad mee te maken, decrypted van de data.KaiseRRuby schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:33:
Ik zie de map Downloads altijd gewoon staan in TWRP. Als je naar je recovery gaat, decrypt je dan je data?
Maar ik heb nu de nieuwste MIUI van deze link gedownload: https://c.mi.com/thread-2484681-1-0.html
Maar als ik deze wil installeren, geeft hij daarna de foutmelding dat de verificatie van de zip mislukt is. Enig idee hoe dit kan? Zie ik weer iets over het hoofd?
Zorg dat je de laatste TWRP hebt en download de file nog eens. Dan zou het gewoon moeten werken.Goofyduck384 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:12:
[...]
Hier had het inderdaad mee te maken, decrypted van de data.
Maar ik heb nu de nieuwste MIUI van deze link gedownload: https://c.mi.com/thread-2484681-1-0.html
Maar als ik deze wil installeren, geeft hij daarna de foutmelding dat de verificatie van de zip mislukt is. Enig idee hoe dit kan? Zie ik weer iets over het hoofd?
Weet er iemand of er al een custom rom is die Android 10 draait ? Draai nog steeds de pixel experince maar die draait op 9.0. Heb het idee dat deze pixel experince niet meer in ontwikkeling is. Weet iemand dit ?
De Xiaomi.eu ROM is al een tijdjes Android 10, werkt goed en lekker zuinig. Ik haal circa 6 á 7 uur SOT, standby drain is bij mij gemiddeld lager dan 0,5% per uur. Heb je wel weer de MIUI schil ipv Pixel.SyM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:49:
Weet er iemand of er al een custom rom is die Android 10 draait ? Draai nog steeds de pixel experince maar die draait op 9.0. Heb het idee dat deze pixel experince niet meer in ontwikkeling is. Weet iemand dit ?
Ik draai momenteel PE rom.
Wil toch graag terug gaan naar volledige stock rom. Waar kan ik de originele Global MIUI rom vinden?
Wil toch graag terug gaan naar volledige stock rom. Waar kan ik de originele Global MIUI rom vinden?
Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!
PE is niet meer echt in ontwikkeling, het zelf het idee dat Markakash (ontwikkelaar van PE) nu vooral Paranoid Android Quartz ontwikkeld.SyM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:49:
Er is een dev versie van PA beschikbaar, geen idee welke bugs er in zitten.
https://androidfilehost.com/?fid=1899786940962613522
Verder: enige Android 10 roms die er zijn, zijn momenteel inderdaad MIUI Roms.
- Hellas MIUI 11 (is volgens mij een betaalde ROM)
- MIUIPro (is betaald)
- Revolution OS
- MIUIMix 2.0
Ik verwacht dat de ontwikkelaars weer beginnen zodra er een global stable is uitgerold van Android 10 en MIUI 11.
Goofyduck384 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:12:
Hier had het inderdaad mee te maken, decrypted van de data.
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Mijn TWRP versie is: 3.3.1-6-Mi9se. Volgens mij is die recent toch?KaiseRRuby schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:28:
Zorg dat je de laatste TWRP hebt en download de file nog eens. Dan zou het gewoon moeten werken.
Ik krijg in twrp de volgende melding als ik de bovenstaande MIUI via ‘installeren’ erop wil krijgen:

Enig idee hoe dit kan?
Ik krijg het toch maar niet om linage 16 Rom geïnstalleerd te krijgen op de Mi9.
Toestel is unlocked. Ik kan TWRP 3.3.1-46 via fastboot installeren.
Bij het doen van fastboot reboot en dan direct naar TWRP booten gaat ook goed.
Vanaf dat moment heb ik een aantal opties. (daar gaat het vast ook wel mis maar 4x opnieuw stock te installeren omdat ik in een bootloop kom toch maar weer eens een post doen
)
Deze optie zijn allemaal voordat er iets geflashed wordt..
optie 1 via wipe menu standaard factory reset >> dan rom installatie = boot loop.
optie 2 wipe: advanced: data wipe >> rom install >> bootloop
optie 3 wipe: advanced: data wipe >> reboot >> bootloop (die is nog wel logisch)
bij optie 1 en 2 kan ik nog wel terug naar TWRP maar de map structuur is totaal niet wat het zou moeten zijn in de sdcard map (hier kan ik ook niet meer schrijven via de laptop)
Ik ga zo nu eerst via TWRP een EU Rom (MIUI 11.1) proberen te installeren maar ik hoor graag wat ik nu fout doe.
edit:
Heb nu wel voordat ik de EU rom installeerde een keer yes bij het wipen van de data partitie moeten typen, dit was de eerste keer en kon daarna via de laptop ook weer bestanden plaatsen. Wellicht dat het daarbij mis ging maar nu eerst maar eens weer een werkende telefoon hebben
Toestel is unlocked. Ik kan TWRP 3.3.1-46 via fastboot installeren.
Bij het doen van fastboot reboot en dan direct naar TWRP booten gaat ook goed.
Vanaf dat moment heb ik een aantal opties. (daar gaat het vast ook wel mis maar 4x opnieuw stock te installeren omdat ik in een bootloop kom toch maar weer eens een post doen
Deze optie zijn allemaal voordat er iets geflashed wordt..
optie 1 via wipe menu standaard factory reset >> dan rom installatie = boot loop.
optie 2 wipe: advanced: data wipe >> rom install >> bootloop
optie 3 wipe: advanced: data wipe >> reboot >> bootloop (die is nog wel logisch)
bij optie 1 en 2 kan ik nog wel terug naar TWRP maar de map structuur is totaal niet wat het zou moeten zijn in de sdcard map (hier kan ik ook niet meer schrijven via de laptop)
Ik ga zo nu eerst via TWRP een EU Rom (MIUI 11.1) proberen te installeren maar ik hoor graag wat ik nu fout doe.
edit:
Heb nu wel voordat ik de EU rom installeerde een keer yes bij het wipen van de data partitie moeten typen, dit was de eerste keer en kon daarna via de laptop ook weer bestanden plaatsen. Wellicht dat het daarbij mis ging maar nu eerst maar eens weer een werkende telefoon hebben
[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 25-10-2019 21:44 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
@The-Source probeer anders eerst DATA wissen, reboot in recovery weer.
Dan advance wipe: DATA / System / Vendor en dan de Xiaomi.eu rom te installeren.
Niet de telefoon rebooten nadat je de system / vendor hebt gewist. Sluit je telefoon aan op de pc en zet de Xiaomi.eu rom over.
Download deze: https://sourceforge.net/p...10.24_v11-10.zip/download
Dan advance wipe: DATA / System / Vendor en dan de Xiaomi.eu rom te installeren.
Niet de telefoon rebooten nadat je de system / vendor hebt gewist. Sluit je telefoon aan op de pc en zet de Xiaomi.eu rom over.
Download deze: https://sourceforge.net/p...10.24_v11-10.zip/download
[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 25-10-2019 23:04 ]
@Goofyduck384 Even samenvatten: vanaf welke rom kom je en waar ga je heen? Of is het gewoon een update?
Ik kom van de oorspronkelijke rom. Maar omdat ik hem wel geunlocked heb, krijg ik de updates niet meer binnen.KaiseRRuby schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:55:
@Goofyduck384 Even samenvatten: vanaf welke rom kom je en waar ga je heen? Of is het gewoon een update?
nu kreeg ik de tip om die via die website binnen te halen en zelf erop te zetten. Alleen lukt me dat dus niet.
Als je een unlock hebt zou je nog wel gewoon de OTA moeten binnenkrijgen.Goofyduck384 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:20:
[...]
Ik kom van de oorspronkelijke rom. Maar omdat ik hem wel geunlocked heb, krijg ik de updates niet meer binnen.
nu kreeg ik de tip om die via die website binnen te halen en zelf erop te zetten. Alleen lukt me dat dus niet.
https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/grus/
Het lijkt hier dat er een MIUI 11 versie is met Android 9, klopt dat? Wil je die installeren?
Als ik netjes via instellingen de update download, wil hij na het volledig downloaden herstarten. Prima, maar dan start hij op in twrp, ipv de download te installeren.KaiseRRuby schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:16:
Als je een unlock hebt zou je nog wel gewoon de OTA moeten binnenkrijgen.
https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/grus/
Het lijkt hier dat er een MIUI 11 versie is met Android 9, klopt dat? Wil je die installeren?
@Goofyduck384 maar dat is normaal dat het via TWRP gaat.
Maar als ik dan die net gedownloade updates (via instellingen) wil installeren, waar vind ik die dan? Want die kan ik in bestandsbeheer niet terug vinden..theduke1989 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:29:
@Goofyduck384 maar dat is normaal dat het via TWRP gaat.
Je kan op twee manieren installeren.Goofyduck384 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:18:
[...]
Maar als ik dan die net gedownloade updates (via instellingen) wil installeren, waar vind ik die dan? Want die kan ik in bestandsbeheer niet terug vinden..
1. Via de updater app zelf ( blauwe app ) deze download de update en vervolgens voer je de installatie uit. ( Hier hoef je niks te doen dan alleen de updater app te volgen..
2. Of je download de update van Xiaomi.eu. vervolgens boot je in TWRP en installeert dan de update.
Voor de liefhebbers, eerste custom AOSP rom gebaseerd op Android 10 is uit.
De .EU rom van Android 10 is ook al uit en lineage OS17 is ook beschikbaar (niet bug vrij maar wel beschikbaar)KaiseRRuby schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:44:
Voor de liefhebbers, eerste custom AOSP rom gebaseerd op Android 10 is uit.
LOS beschikbaar? Sinds vanavond toch pas?The-Source schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:26:
[...]
De .EU rom van Android 10 is ook al uit en lineage OS17 is ook beschikbaar (niet bug vrij maar wel beschikbaar)
Ik kon hem vrijdagavond al downloaden maar gezien het geklooi met de LO16 ROM heb ik hem nog even links laten liggen.
jammer dat er nog niet echt veel te installeren valt voor de Mi 9 Lite / Mi CC9
waarom duurt dat unlocken zolang? ik heb die mui11 maar ik wil terug naar 10, want die 11 heeft andriod 10 en daar doet bv de abn wallet er niet mee... iemand tips of is het gewoon een week wachten ?
Alleen wachten is een optie. Wellicht kan je sneller over naar een andere bankven0x schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:02:
waarom duurt dat unlocken zolang? ik heb die mui11 maar ik wil terug naar 10, want die 11 heeft andriod 10 en daar doet bv de abn wallet er niet mee... iemand tips of is het gewoon een week wachten ?
Op z'n minst in de play store en review achter laten bij de app. Mijn ervaring is dat bij bank apps er wel naar de reviews gelezen wordt. In ieder geval wel bij de Rabobank app. Maar ja die werkt ook prima onder Android 10ven0x schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:02:
ik heb sinds een maand bij de laatste versies van de eu rom dat wanneer ik gebeld wordt de camera of google assistant wordt geopend. beide heb ik op de knop geprogrammeerd.
De laatste PE Q roms van Akash zijn super goed! Enkel hier en daar een ding wat niet werkt.
Zoals NFC. Maar wel een van de weinige Q rom die DT2W werkend heeft.
De build is unofficial omdat Akash niet de verplichtingen wilt zoals zowel PE als PE+ bijhouden.
PE Q wordt zowat elke week momenteel geupdate.
De battery life op PE Q is in ieder geval zeer goed! 18uur verder en nog steeds 38%.
In de telegram group van Akash zelf kun je je bugs reporten met logs om dit gefixt te krijgen.
Zoals NFC. Maar wel een van de weinige Q rom die DT2W werkend heeft.
De build is unofficial omdat Akash niet de verplichtingen wilt zoals zowel PE als PE+ bijhouden.
PE Q wordt zowat elke week momenteel geupdate.
De battery life op PE Q is in ieder geval zeer goed! 18uur verder en nog steeds 38%.
In de telegram group van Akash zelf kun je je bugs reporten met logs om dit gefixt te krijgen.
Het erge is nog ik werk zelf bij de rabobankTadango schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:35:
[...]
Alleen wachten is een optie. Wellicht kan je sneller over naar een andere bankRabo werkt prima
Ik wacht nog steeds op officieel support voor Lineage OS. Het duurt nu al wel een tijdje. Is hier een reden voor?
Welke ROMs zijn nog meer betrouwbaar (als in, wordt onderhouden en gaat onderhouden blijven) en heeft OTA? (Ik heb behoefte aan weinig onderhoudt verder)
Verder heb ik het probleem dat welke rom ik ook wil testen, ze raken allemaal in een bootloop of komen in download mode. Ik doe het op de volgende manier:
Bootloader unlocken
Recovery flashen naar TWRP
ROM installeren
Nooit geen problemen gehad met andere telefoons. Een ROM sideloaden krijg ik een foutmelding (ook al staat hij tussen ADB devices en USB debugging aan)
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik alleen de stock ROMs kan flashen. De EU versie en Globale versie eveneens ROMs van verschillende XDA developers weekend niet. Ik kan alleen .IMG flashen met de daarvoor betreffende tool van Xiaomi. (Flashtool volgens mij.)
Frustrerend is het wel. Ik zal vandaag dit topic even helemaal doorlezen om te zien of er bruikbare info voor mij in staat. Nu aan het werk.
Welke ROMs zijn nog meer betrouwbaar (als in, wordt onderhouden en gaat onderhouden blijven) en heeft OTA? (Ik heb behoefte aan weinig onderhoudt verder)
Verder heb ik het probleem dat welke rom ik ook wil testen, ze raken allemaal in een bootloop of komen in download mode. Ik doe het op de volgende manier:
Bootloader unlocken
Recovery flashen naar TWRP
ROM installeren
Nooit geen problemen gehad met andere telefoons. Een ROM sideloaden krijg ik een foutmelding (ook al staat hij tussen ADB devices en USB debugging aan)
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik alleen de stock ROMs kan flashen. De EU versie en Globale versie eveneens ROMs van verschillende XDA developers weekend niet. Ik kan alleen .IMG flashen met de daarvoor betreffende tool van Xiaomi. (Flashtool volgens mij.)
Frustrerend is het wel. Ik zal vandaag dit topic even helemaal doorlezen om te zien of er bruikbare info voor mij in staat. Nu aan het werk.
Roms met OTA zijn er nog vrij weinig, behalve Hellas (MIUI) of MIUIPro. Ik heb eerlijk gezegd vrijwel alle roms wel eens geflasht die er momenteel zijn, inclusief GSI's.
Ik ben blijven hangen op de Masik 8.1 rom. Dat is een MIUI based custom rom. Reden waarom ik daar ben:
- Goede batterijduur
- Goede camera
- Ingebouwde adblocker
- Alles werkt
Op andere Android 10 roms moet je rekening houden met:
- Geen face unlock
- Slechter werkende FP
- Ander AOD
- Problemen met Android Auto
- Problemen met bluetooth bellen
- Problemen met bellen via een draadje
- FC's, bugs
Je kunt op een Android Pie rom bllijven zitten, bijvoorbeeld die van Akash (PE+), dan zit je ook met de 75Hz mod voor je scherm. Werkt super smooth en zitten vrij weinig bugs in die niet oplosbaar zijn.
Als je een rom wil flashen moet je de volgende standaard aanhouden:
- Als je PE 10 wilt flashen volg je onderstaande instructies:
Download laatste build hier: https://mega.nz/#!gcpVRaD...Suo3WtmtgGzpbjLMpLZA0Pq0U
Download FW + Vendor hier:
https://drive.google.com/...TKsreh5YnbZYt9pvoCwn/view
- Boot naar fastboot
- Flash laatste recovery: fastboot flash recovery recovery.img (tenzij je recovery anders heet, je kunt ook gewoon je bestand in je terminal slepen en dan loslaten, dan op enter duwen)
- Format data, druk op yes om te bevestigen
- Reboot recovery
- Wipe data, cache, system, ART
- Reboot recovery
- Sleep PE bestand naar internal storage
- Flash PE
- boot
https://androidfilehost.com/?fid=1899786940962614426
Ik ben blijven hangen op de Masik 8.1 rom. Dat is een MIUI based custom rom. Reden waarom ik daar ben:
- Goede batterijduur
- Goede camera
- Ingebouwde adblocker
- Alles werkt
Op andere Android 10 roms moet je rekening houden met:
- Geen face unlock
- Slechter werkende FP
- Ander AOD
- Problemen met Android Auto
- Problemen met bluetooth bellen
- Problemen met bellen via een draadje
- FC's, bugs
Je kunt op een Android Pie rom bllijven zitten, bijvoorbeeld die van Akash (PE+), dan zit je ook met de 75Hz mod voor je scherm. Werkt super smooth en zitten vrij weinig bugs in die niet oplosbaar zijn.
Als je een rom wil flashen moet je de volgende standaard aanhouden:
- Als je PE 10 wilt flashen volg je onderstaande instructies:
Download laatste build hier: https://mega.nz/#!gcpVRaD...Suo3WtmtgGzpbjLMpLZA0Pq0U
Download FW + Vendor hier:
https://drive.google.com/...TKsreh5YnbZYt9pvoCwn/view
- Boot naar fastboot
- Flash laatste recovery: fastboot flash recovery recovery.img (tenzij je recovery anders heet, je kunt ook gewoon je bestand in je terminal slepen en dan loslaten, dan op enter duwen)
- Format data, druk op yes om te bevestigen
- Reboot recovery
- Wipe data, cache, system, ART
- Reboot recovery
- Sleep PE bestand naar internal storage
- Flash PE
- boot
https://androidfilehost.com/?fid=1899786940962614426
Bedankt voor je bericht. Helaas is mijn scherm overleden na een val. Ik kreeg paarse vlekjes, en na een paar dagen zijn die zo groot datik 90% scherm niet meer zie.
Ja, dan heeft een andere rom flashen weinig zin. Koop je een andere telefoon?skunkopaat schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:11:
Bedankt voor je bericht. Helaas is mijn scherm overleden na een val. Ik kreeg paarse vlekjes, en na een paar dagen zijn die zo groot datik 90% scherm niet meer zie.
Ik denk dat ik even spaar en voor de oneplus 7T pro gaKaiseRRuby schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:06:
[...]
Ja, dan heeft een andere rom flashen weinig zin. Koop je een andere telefoon?
Het is alweer even geleden dat ik mij moest ergeren aan Xiaomi en zijn klantonvriendelijke poes-pas.
De mi 9T Pro gekocht voor mijn vriendin... maar ik wil hem unlocken en er de Europese MIUI of anders lineageOS op zetten. Dus daar gaan we weer... Mi account op de telefoon gezet... ohja moet per se met een SIM.... daarna een nieuw stukje onbegrijpelijke irritatie.... kan je alleen in de developer mode je Mi account unlock aanvraag doen als je (niet via WIFI) via Data van je sim dit aanvraagt..
WTF waarom is dat nou weer , dat was voorheen ook niet... ze heeft geen data abbo... nu voor deze unlock maar een maandje aangezet...
Nou eindelijk gekoppeld. BAM 168 uur wachten voordat je unlock kan worden uitgevoerd.
FUUUUUUUUUUuuuuuuuuuu wat ben ik blij dat ik naar Oneplus ben
De mi 9T Pro gekocht voor mijn vriendin... maar ik wil hem unlocken en er de Europese MIUI of anders lineageOS op zetten. Dus daar gaan we weer... Mi account op de telefoon gezet... ohja moet per se met een SIM.... daarna een nieuw stukje onbegrijpelijke irritatie.... kan je alleen in de developer mode je Mi account unlock aanvraag doen als je (niet via WIFI) via Data van je sim dit aanvraagt..
WTF waarom is dat nou weer , dat was voorheen ook niet... ze heeft geen data abbo... nu voor deze unlock maar een maandje aangezet...
Nou eindelijk gekoppeld. BAM 168 uur wachten voordat je unlock kan worden uitgevoerd.
FUUUUUUUUUUuuuuuuuuuu wat ben ik blij dat ik naar Oneplus ben
*update. Na 1 week wachten mocht ik afgelopen dinsdag eindelijk de bootloader unlocken. Met dank aan de startpagina van dit topic was het verdere proces vlot verlopen en heb ik de laatste rom van xiaomi.eu erop gezet.
Omdat root niet nodig is heb ik alleen TWRP erop gezet. De telefoon geeft nu echter wel overal aan dat het een REDMI K20 (pro) is... maar dat moet aan de rom van Xiaomi.eu liggen want het is een bij belsimpel gekochte Mi 9T pro model.
Omdat root niet nodig is heb ik alleen TWRP erop gezet. De telefoon geeft nu echter wel overal aan dat het een REDMI K20 (pro) is... maar dat moet aan de rom van Xiaomi.eu liggen want het is een bij belsimpel gekochte Mi 9T pro model.
Hoezo heb jij voor xiaomi.eu gekozen ?caspar M schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:08:
*update. Na 1 week wachten mocht ik afgelopen dinsdag eindelijk de bootloader unlocken. Met dank aan de startpagina van dit topic was het verdere proces vlot verlopen en heb ik de laatste rom van xiaomi.eu erop gezet.
Ik kan over 5 dagen ook flashen maar kom zoveel roms tegen. Beastrom, havoc, pixelexperience, Lineage OS, enz enz.
Ik lees hier en daar dat een rom gebaseerd op miui het beste is zodat je geen problemen krijgt met bijv. je camera. Maar ik weet dan niet zo goed welke roms er dan overblijven en zou daarom ook geneigd zijn naar xiaomi.eu.
Ik heb bij mijn vorige Mi telefoons eigenlijk altijd de EU roms gebruikt. Ze werkten uiteindelijk altijd het beste, met alle tools & typische Xiaomi dingen maar zonder alle reclame krap enzo.
Voorheen wel veel andere roms gebruikt, maar uiteindelijk altijd weer gedoe, battery drains, vastlopende system apps geen goede GPS fix. allemaal van die kleine irritaties. Ik had nu ook die lineageOS kunnen flashen, daar hoor ik weer goede verhalen van. Maar mijn vriendin is inmiddels aan de standaard MIUI layout en dingen gewend, dus dat is uiteindelijk de reden...
Ik ben overgestapt naar Oneplus want ik ben nog de oude Xiaomi (mi en de mi2) gewoon waar de focus lag op klantvriendelijkheid, tegenwoordig is het meer pestgedrag de hoeveelheid drempels die ze opwerpen... het is duidelijk dat de klantdata belangrijker is dan de klantervaring...
Daar kan ik nog lang over uitweiden, hoe ik dat met iedere generatie Xiaomi heb zien verslechteren... maar dan krijgen sommige loyale fans het moeilijk hier en wordt ik een "boomer" genoemd.. inhoudelijk discussie is voor dit subtopic ook niet relevant verder.
Voorheen wel veel andere roms gebruikt, maar uiteindelijk altijd weer gedoe, battery drains, vastlopende system apps geen goede GPS fix. allemaal van die kleine irritaties. Ik had nu ook die lineageOS kunnen flashen, daar hoor ik weer goede verhalen van. Maar mijn vriendin is inmiddels aan de standaard MIUI layout en dingen gewend, dus dat is uiteindelijk de reden...
Ik ben overgestapt naar Oneplus want ik ben nog de oude Xiaomi (mi en de mi2) gewoon waar de focus lag op klantvriendelijkheid, tegenwoordig is het meer pestgedrag de hoeveelheid drempels die ze opwerpen... het is duidelijk dat de klantdata belangrijker is dan de klantervaring...
Daar kan ik nog lang over uitweiden, hoe ik dat met iedere generatie Xiaomi heb zien verslechteren... maar dan krijgen sommige loyale fans het moeilijk hier en wordt ik een "boomer" genoemd.. inhoudelijk discussie is voor dit subtopic ook niet relevant verder.
Vanmiddag komt mijn Mi 9T Pro binnen, een upgrade vanaf mijn huidige Mi 6. Ik heb op de Mi 6 momenteel de Xiaomi.eu roms draaien en dit bevalt eigenlijk prima. In de tussentijd is er ook het nodige gewijzigd binnen de officiele Global roms van Xiaomi. Is een switch nog nodig? (Ben niet echt op de hoogte hoe het nu met reclame e.d zit).
Jeetje wat een hoop frustratie. Ik hoop dat het verder goed gaat met je?.. Het feit dat je met sommige mensen niet kan discussiëren, gaat misschien iets verder dan de term 'loyale fans'. Ik ben van mening dat het meer te maken heeft met de persoon zelf, dan zijn/haar voorliefde voor iets. Daarom vind ik het storend dat iedere fanboy hetzelfde is voor je; bekrompen en kinderachtig. Maar goed, ieder zijn demonen i guess.caspar M schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:42:
Xiaomi (mi en de mi2) gewoon waar de focus lag op klantvriendelijkheid, tegenwoordig is het meer pestgedrag de hoeveelheid drempels die ze opwerpen... het is duidelijk dat de klantdata belangrijker is dan de klantervaring...

@Robbie T is niet nodig.. Maar ik vind de eu rom het fijnste werken. De los roms schijnen ook prima te zijn, maar het flash process is iets uitgebreider en nieuwer voor me. Hou het nog even bij de eu rom nu, geen klachten.
[ Voor 9% gewijzigd door banananas op 21-02-2020 10:52 ]
Net de nieuwste beta van de ROS rom geïnstalleerd (20.2.26). Xiaomi laat eindelijk notificaties in de boven balk zien. Verder nog niet veel nieuwe zaken gezien, behalve een dark mode battery settings...
[ Voor 14% gewijzigd door canth op 29-02-2020 09:19 ]
Ik heb ook gisteren de Xiaomi.eu ROM geinstalleerd. Moet je wel zeggen is nu wel erg stabiel.
De batterij gaat een stuk langer mee, en de patch van february eindelijk. Liep de heletijd op Patch van november 2019.
Ben erg tevreden nu.
De batterij gaat een stuk langer mee, en de patch van february eindelijk. Liep de heletijd op Patch van november 2019.
Ben erg tevreden nu.
Binnen enkele weken zal PixelExperience als Official weer uitkomen op de MI9. De maintainer van de PE en PA rom is naar mijn ervaring wel de beste in de scene van de MI9 custom roms. Misschien een poging waard.
Als ik unlock rechten" probeer te krijgen op de website, krijg ik in het chinees te zien dat het inloggen gelukt is dan word ik geredirect naar de chinese homepage
Ga naar:
http://en.miui.com/unlock/
Klik op "Unlock"
Dan komt er te staan:
登录成功,完善论坛信息
如果您的浏览器没有自动跳转,请点击此链接
(Login succesvol, klik hier om door te gaan als je niet geredirect wordt)
En dan kom ik op:
https://www.xiaomi.cn/
(Handleiding van: https://www.teamandroid.c...mi-mi8-unlock-bootloader/)
Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb al geprobeerd om mijn DNS-servers van het familie vriendelijke (AdGuard-)filter af te halen, dat hielp niet.
Ga naar:
http://en.miui.com/unlock/
Klik op "Unlock"
Dan komt er te staan:
登录成功,完善论坛信息
如果您的浏览器没有自动跳转,请点击此链接
(Login succesvol, klik hier om door te gaan als je niet geredirect wordt)
En dan kom ik op:
https://www.xiaomi.cn/
(Handleiding van: https://www.teamandroid.c...mi-mi8-unlock-bootloader/)
Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb al geprobeerd om mijn DNS-servers van het familie vriendelijke (AdGuard-)filter af te halen, dat hielp niet.
Heb geprobeerd om de EU-rom te installeren, maar blijf hangen op het TWRP stuk. Elke keer werken de links niet meer als er tool 8375723 geinstalleerd moet worden en ben er wel een beetje klaar mee.
Wat ik graag wil is het terugdraaien van de unlock. Dus hoe kan ik eenvoudig het toestel weer locken?
Wat ik graag wil is het terugdraaien van de unlock. Dus hoe kan ik eenvoudig het toestel weer locken?
Nog even over het flashen, waar loop je precies vast? Ik neem aan dat je toestel unlocked is inmiddels? Als je een juiste TWRP hebt geinstalleerd, dan is het flashen geen probleem meer. De EU ROM flash ik trouwens wel vanaf een USB met OTG adapter, werkt altijd goed.Thoit schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:45:
Heb geprobeerd om de EU-rom te installeren, maar blijf hangen op het TWRP stuk. Elke keer werken de links niet meer als er tool 8375723 geinstalleerd moet worden en ben er wel een beetje klaar mee.
Ik volg deze handleiding: https://miui.blog/mi-9/wo...flash-xiaomi-eu-rom-mi-9/janvanduschoten schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Nog even over het flashen, waar loop je precies vast? Ik neem aan dat je toestel unlocked is inmiddels? Als je een juiste TWRP hebt geinstalleerd, dan is het flashen geen probleem meer. De EU ROM flash ik trouwens wel vanaf een USB met OTG adapter, werkt altijd goed.
In stap 4 wordt verwezen naar deze pagina: https://miui.blog/mi-9/effortless-way-flash-twrp-root-mi-9/ waarbij ik vastloop op stap 8. Dat bestandje kan ik namelijk nergens vinden. De downloadlink werkt niet meer. Ik wil het gewoon flashen door de telefoon aan de computer aan te sluiten
Je kunt beter https://forum.xda-develop...rp-xiaomi-eu-rom-t3912952 gebruiken.Thoit schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Ik volg deze handleiding: https://miui.blog/mi-9/wo...flash-xiaomi-eu-rom-mi-9/
In stap 4 wordt verwezen naar deze pagina: https://miui.blog/mi-9/effortless-way-flash-twrp-root-mi-9/ waarbij ik vastloop op stap 8. Dat bestandje kan ik namelijk nergens vinden. De downloadlink werkt niet meer. Ik wil het gewoon flashen door de telefoon aan de computer aan te sluiten
De laatste EU rom haal ik meestal hier> https://forum.xda-develop...iui-11-xiaomi-eu-t3986467 (en daarna kun je hem OTA downloaden en flashen)
Heb je hem al unlocked? ( Once the waiting time elapses (usually 360 hours) use the MiFlash tool to unlock the bootloader. Warning: this wipes your phone entirely, so be sure to backup anything of importance.)
Ja de telefoon is unlocked. De link van XDA developers had ik ook gevonden, maar vind ik erg onduidelijkjanvanduschoten schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Je kunt beter https://forum.xda-develop...rp-xiaomi-eu-rom-t3912952 gebruiken.
De laatste EU rom haal ik meestal hier> https://forum.xda-develop...iui-11-xiaomi-eu-t3986467 (en daarna kun je hem OTA downloaden en flashen)
Heb je hem al unlocked? ( Once the waiting time elapses (usually 360 hours) use the MiFlash tool to unlock the bootloader. Warning: this wipes your phone entirely, so be sure to backup anything of importance.)
Edit: Inmiddels weer een stap verder. TWRP zit er nu op. Heb de telefoon gewipet. Daarna kon ik alleen rebooten en kwam ik in het standaard installatie menu. Zojuist doorlopen en er staat nog steeds de Global ROM op. Ik hang vast bij het volgende punt

Now that you have pushed both the rom & magisk and wiped everything you needed to. Install the ROM immediately after install magisk.zip (in that order) both located in /tmp/.
[ Voor 31% gewijzigd door Thoit op 23-03-2020 16:17 ]
Ik heb een tijdje de eu rom gedraaid maar kon er toch niet aan wennen. Ik kwam van een nokia met een vrij kale android en de miui raakte niet gewend.
Ik draai nu Evolution X rom.
https://forum.xda-develop...-evolution-x-3-3-t4002669
Deze rom draait heel goed. fingerprint werkt nu redelijk tot goed. Heeft sinds de laatste update de Immensity kernel er in zitten. Voor mij geen rom meer met MiUI
Ik draai nu Evolution X rom.
https://forum.xda-develop...-evolution-x-3-3-t4002669
Deze rom draait heel goed. fingerprint werkt nu redelijk tot goed. Heeft sinds de laatste update de Immensity kernel er in zitten. Voor mij geen rom meer met MiUI
Is dit voor alle Mi9's? ik heb een Mi9tPro...
Sorry, 't is de eerste keer dat ik het echt overweeg...
Ik zoek eigenlijk zo dicht mogelijk bij Stock Android te komen. Ik werk nu met een launcher, maar dat is ook maar half werk hé.
Welke ROM raden jullie dan aan?
Werkt de app van Patconiq/bancontact dan nog? en android auto?
Momenteel veel problemen met Whatsapp/Facebook Messenger en Waze op deze phone.
Met mijn Moto X4 had i nooit last..
Sorry, 't is de eerste keer dat ik het echt overweeg...
Ik zoek eigenlijk zo dicht mogelijk bij Stock Android te komen. Ik werk nu met een launcher, maar dat is ook maar half werk hé.
Welke ROM raden jullie dan aan?
Werkt de app van Patconiq/bancontact dan nog? en android auto?
Momenteel veel problemen met Whatsapp/Facebook Messenger en Waze op deze phone.
Met mijn Moto X4 had i nooit last..
Volgens mij is het nu eindelijk gelukt om de EU-rom erop te zetten. Dit ging uiteindelijk heel eenvoudig met één tool ADB Fastboot Tools waardoor ik niet allemaal rare dingen hoef te doen. Klopt het dat bij de versie naam nog steeds Global staat in about?
Gisterenavond de nieuwe MIUI 12 van xiaomi.eu erop geflashed, ging prima. Het "control center" is wel een beetje iPhone achtig (notificatiebalk aan de rechterkant naar beneden trekken) , verder is het prima. Loopt soepel, net zo zuinig als MIUI 11.
:strip_exif()/f/image/j1V8abjwrNK9spXuJRaB33c3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QQ0JAKEKJL2sUxuM1RiM33Ul.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X14uAZ3UAUGQJMsl8LxIIbLk.jpg?f=fotoalbum_large)
https://forum.xda-develop...nk-mi-9-v20-4-27-t4089431
:strip_exif()/f/image/j1V8abjwrNK9spXuJRaB33c3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QQ0JAKEKJL2sUxuM1RiM33Ul.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X14uAZ3UAUGQJMsl8LxIIbLk.jpg?f=fotoalbum_large)
https://forum.xda-develop...nk-mi-9-v20-4-27-t4089431
Vraagje, na wat pijn en moeite.. diverse bootloops is het mij eindelijk gelukt om TWRP, Magisk en Pixelexperience werkend te krijen op mijn Mi9. Kennelijk is het belangrijk op de juiste firmware versie te zitten.
Anyhow, het werkt. Maar nu dacht ik, maak even een backup via TWRP.. Maar wordt er ineens een wachtwoord gevraagd voor de encryptie? Iemand enig idee welk wachtwoord? Of hoe dit uit te zetten?
Wat ik wel tegen kom is dat er een format gedaan zou moeten worden, mja mijn telefoon is net helemaal opgezet, dus heb geen zin opnieuw te moeten kloten.
TWRP v 3.3.1-0
Nevermind, blijkbaar gewoon de pincode..
Anyhow, het werkt. Maar nu dacht ik, maak even een backup via TWRP.. Maar wordt er ineens een wachtwoord gevraagd voor de encryptie? Iemand enig idee welk wachtwoord? Of hoe dit uit te zetten?
Wat ik wel tegen kom is dat er een format gedaan zou moeten worden, mja mijn telefoon is net helemaal opgezet, dus heb geen zin opnieuw te moeten kloten.
TWRP v 3.3.1-0
Nevermind, blijkbaar gewoon de pincode..

[ Voor 3% gewijzigd door analogworm op 11-05-2020 14:17 ]
Vraagje van iemand die overweegt de Poco F2 te nemen: waarom zijn er zoveel mensen hier die een Xiaomi EU rom erop zetten? Is dat niet exact hetzelfde? Kan je dat niet eerder debloaten oid?
Ik heb een Mi9se. Vroeger vaak mijn telefoon unlocked, zodat ik er leuke dingen mee kon doen. Inmiddels paar jaar ouder heb ik daar echt minder behoefte aan merk ik, ding moet het gewoon doen.
Ben alleen zo stom geweest om mijn nieuwe mi9se toch te unlocken (kwestie van gewoonte denk ik). Draai gewoon nog de originele ROM van xiaomi. Maar de updates kan ik nu dus niet meer installeren...
Ik ben echt aan het zoeken, maar merk dat ik echt uit de materie ben. Het lukt me maar niet om de telefoon weer terug te ‘locken’ of terug te ‘rooten’ of hoe dat maar heet.. helpt ook niet mee dat Engels echt niet sterk ontwikkeld is bij mij..
Wie kan mij (desnoods via privé berichten) eens helpen, in het Nederlands, wat ik nou moet doen, wat ik moet downloaden etc? Wil graag terug naar origineel, zodat ik gewoon de bestaande updates kan installeren etc..
ik draai nu als TWRP 3.3.1-6-Mi9SE by redispade.
Ben alleen zo stom geweest om mijn nieuwe mi9se toch te unlocken (kwestie van gewoonte denk ik). Draai gewoon nog de originele ROM van xiaomi. Maar de updates kan ik nu dus niet meer installeren...
Ik ben echt aan het zoeken, maar merk dat ik echt uit de materie ben. Het lukt me maar niet om de telefoon weer terug te ‘locken’ of terug te ‘rooten’ of hoe dat maar heet.. helpt ook niet mee dat Engels echt niet sterk ontwikkeld is bij mij..
Wie kan mij (desnoods via privé berichten) eens helpen, in het Nederlands, wat ik nou moet doen, wat ik moet downloaden etc? Wil graag terug naar origineel, zodat ik gewoon de bestaande updates kan installeren etc..
Niemand?Goofyduck384 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:50:
Ik heb een Mi9se. Vroeger vaak mijn telefoon unlocked, zodat ik er leuke dingen mee kon doen. Inmiddels paar jaar ouder heb ik daar echt minder behoefte aan merk ik, ding moet het gewoon doen.
Je wilt je bootloader weer vergrendelen als ik het zo lees? Ik zou zeggen waarom gebruik je Xiaomi.EU rom niet? Is gebaseerd op de officiële Chinese Miui rom maar met alle talen, geen meuk apps geïnstalleerd, telemetry spul staat uit, meer features, en je hebt de optie om wekelijkse updates te ontvangen of de maandelijkse stable.
Relocken van de bootloader wordt volgens mij namelijk niet aanbevolen. Sowieso niet met een custom rom, met een officiële rom durf ik niet te zeggen. Je zou kunnen zoeken op Youtube naar "Relock bootloader Xiaomi" maar doe dit op eigen risico.
Hopelijk kan mij iemand hier helpen. Ik heb geprobeerd om een Xiaomi.eu rom te flashen, helaas is dat mislukt
Enige wat de telefoon nu nog doet is booten naar Fastboot.
Wat ik reeds gedaan heb:
- Geprobeerd om TWRP opnieuw erop te flashen. Echter als ik nu adb devices doe, geeft die alleen aan: List of devices attached. Verder is het leeg.
- Uiteraard meermaals gereboot
- Xiaomi Flash tool geprobeerd, vind geen correct image
- Via Xiaomi ADB/Fastboot tools geprobeerd te flashen. Helaas krijg ik dan de volgende melding: \2\cepheus_eea_global_images_V12.0.1.0.QFAEUXM_20200613.0000.00_10.0_eea_ca2b57a279\cepheus_eea_global_images_V12.0.1.0.QFAEUXM_20200613.0000.00_10.0_eea\images\system.img'
"Flash system error"
- Uiteraard heb ik eerst Google gebruikt en de hierboven gemelde opties zijn zo'n beetje de enige die ik kon vinden
Wat ik reeds gedaan heb:
- Geprobeerd om TWRP opnieuw erop te flashen. Echter als ik nu adb devices doe, geeft die alleen aan: List of devices attached. Verder is het leeg.
- Uiteraard meermaals gereboot
- Xiaomi Flash tool geprobeerd, vind geen correct image
- Via Xiaomi ADB/Fastboot tools geprobeerd te flashen. Helaas krijg ik dan de volgende melding: \2\cepheus_eea_global_images_V12.0.1.0.QFAEUXM_20200613.0000.00_10.0_eea_ca2b57a279\cepheus_eea_global_images_V12.0.1.0.QFAEUXM_20200613.0000.00_10.0_eea\images\system.img'
"Flash system error"
- Uiteraard heb ik eerst Google gebruikt en de hierboven gemelde opties zijn zo'n beetje de enige die ik kon vinden
Deze al geprobeerd heeft mij al vaak geholpen
https://www.xiaomitool.com/V2/
https://www.xiaomitool.com/V2/
Ik heb problemen met de corona check app. Ik blijf hangen in het "login met DIGID". Bij mijn vrouw gaat hij dan via een browser (zo te zien) keurig door naar het digid gedeelte, bij mij geeft hij aan dat het ophalen is afgebroken.
Ik heb de laatste xiaomi.eu rom geflashed, app opnieuw geïnstalleerd, Magisk eraf gehaald, maar het helpt niet.
Iemand nog een goed idee?
Ik heb via m'n browser al wel de qr code binnen, maar zou het ook via de app willen zien.
Ik heb de laatste xiaomi.eu rom geflashed, app opnieuw geïnstalleerd, Magisk eraf gehaald, maar het helpt niet.
Ik heb via m'n browser al wel de qr code binnen, maar zou het ook via de app willen zien.
Ik zag meldingen van samsung gebruikers dat wanneer de website via default browser wordt geopend het niet goed ging en met chrome wel. Wellicht dat je daar ook last van hebt?janvanduschoten schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:49:
Ik heb problemen met de corona check app. Ik blijf hangen in het "login met DIGID". Bij mijn vrouw gaat hij dan via een browser (zo te zien) keurig door naar het digid gedeelte, bij mij geeft hij aan dat het ophalen is afgebroken.
Ik ben het vergeten te melden hier. Ik las nieuws: CoronaCheck-Androidapp vereist voorlopig Chrome of Firefox voor vacci..., dat was het probleem. Ik heb Chrome Beta, Kiwi browser en Vivaldi en alle 3 starten ze niet door naar de Digid pagina. Nu Chrome erop gezet en het gaat goed, probleem opgelost.The-Source schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:49:
[...]
Ik zag meldingen van samsung gebruikers dat wanneer de website via default browser wordt geopend het niet goed ging en met chrome wel. Wellicht dat je daar ook last van hebt?
Vandaag Magisk van de MI9 gehaald en na het herstarten blijft hij op het Fastboot scherm staan.
Power knop ingehouden (+/-15 sec), > Fastboot scherm
Power= volume up en/of down > Fastboot scherm
Toestel is niet uit te zetten, hij blijft terugkomen op het Fastboot scherm.
Aan de laptop gehangen om een nieuwe recovery te flashen via All in one tool. Ik hoor het geluid van een nieuw device, maar wordt niet zichtbaar. Niet in de All in one tool, ook niet in de verkenner.
Iemand nog een goed idee hoe ik er weer een recovery op kan krijgen?
Edit: Ik heb er een MIUI ROM op gekregen dankzij de onderstaande video
Straks weer rooten, etc. Ik vermoed dat het een ADB driver dingetje was.
Power knop ingehouden (+/-15 sec), > Fastboot scherm
Power= volume up en/of down > Fastboot scherm
Toestel is niet uit te zetten, hij blijft terugkomen op het Fastboot scherm.
Aan de laptop gehangen om een nieuwe recovery te flashen via All in one tool. Ik hoor het geluid van een nieuw device, maar wordt niet zichtbaar. Niet in de All in one tool, ook niet in de verkenner.
Iemand nog een goed idee hoe ik er weer een recovery op kan krijgen?
Edit: Ik heb er een MIUI ROM op gekregen dankzij de onderstaande video
Straks weer rooten, etc. Ik vermoed dat het een ADB driver dingetje was.
[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 29-09-2021 18:27 ]
nvm verkeerde topic
[ Voor 86% gewijzigd door Robbie T op 19-07-2022 12:59 ]