Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 20:03
Het lijkt erop dat er toch nog een update komt.

https://mi24x7.com/2022/0...3-supported-devices-list/

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het gaat over Miui13 en die kan uitgerold worden zonder Android 12.
Overigens wordt in hetzelfde artikel gerept over Android 13 dus in hoeverre deze info betrouwbaar is, is nog maar de vraag.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 14:47
Een paar weken geleden is helaas het glaasje van de camera's aan de onderkant (bij de groothoeklens) gebarsten en laat ik de groothoeklens nou net superveel gebruiken.... |:(

Ik baal hier verschrikkelijk van, want verder is de telefoon nog perfect en heb ik helemaal geen andere nodig, maar toch merk ik dat ik op zoek ben naar een vervangende.
Echter van alle telefoons zijn ze het imo nét niet, of te duur (ik wil niet veel meer als 3-400 euro aan uitgeven).
Op V&A staan een aantal mooie 2e hands Mi 9T's dus daar zit ik nu aan te denken, mits het glaasje vd camera's niet gemakkelijk te vervangen is.

Is er iemand bekend met het vervangen van het glaasje wat over de camera's zit toevallig? Zoja, dan is alle info welkom en zie ik jullie reacties graag tegemoet!

Mocht het van toepassing zijn: Het betreft een rode EU Xiaomi Mi 9T, 128gb versie.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-05 23:19
Milo44 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:52:
Een paar weken geleden is helaas het glaasje van de camera's aan de onderkant (bij de groothoeklens) gebarsten en laat ik de groothoeklens nou net superveel gebruiken.... |:(

Ik baal hier verschrikkelijk van, want verder is de telefoon nog perfect en heb ik helemaal geen andere nodig, maar toch merk ik dat ik op zoek ben naar een vervangende.
Echter van alle telefoons zijn ze het imo nét niet, of te duur (ik wil niet veel meer als 3-400 euro aan uitgeven).
Op V&A staan een aantal mooie 2e hands Mi 9T's dus daar zit ik nu aan te denken, mits het glaasje vd camera's niet gemakkelijk te vervangen is.

Is er iemand bekend met het vervangen van het glaasje wat over de camera's zit toevallig? Zoja, dan is alle info welkom en zie ik jullie reacties graag tegemoet!

Mocht het van toepassing zijn: Het betreft een rode EU Xiaomi Mi 9T, 128gb versie.
Toen ik de batterij heb vervangen, heb ik meteen het glaasje van de camera vervangen. Dit is niet heel ingewikkeld. Degene welke Rev hierboven heeft gepost en inderdaad degene welke je nodig hebt (frame + glas)

Als ik me niet vergis hoef je enkel de achterkant los te maken en dan een plastic cover los te schroeven. Dan ligt het camera glas los en kun je de nieuwe monteren. Als je dan toch bezig bent kun je direct de batterij vervangen.

Heb je voor +/- €20.- weer een goed werkend toestel.

Ik had ook meteen een semi transparante cover gemonteerd. Kun je een beetje zien hoe het er uit ziet achter de back cover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiVgoL6P6MPTStKRseEZGMmGlfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64duGVYI8294WmiQJDxZxgco.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis H op 20-06-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 9T Pro liggen die als nieuw uitziet met als bijzonderheid dat ie een wasbeurt in de wasmachine heeft gehad.
Achterkant is dus zeer goed als vervanging te gebruiken (blauw) en ook heb nog een spiksplinternieuwe accu liggen die ik er niet meer heb in gezet.
Wellicht is nog meer te her-gebruiken.
Mocht dit iets voor jou zijn dan ff een PBtje sturen zodat we er wel uit kunnen komen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 13:08
Milo44 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:52:

Het moeilijkste is enkel de achterglas eraf krijgen. Die is vast geplakt en die haal je eraf met hitte.
Ofwel doe je dit met een heat gun of zelfs een haardroger. En ook een zuignap en spudger (zo een ding om onder het glas te wringen)

Hier is een video als voorbeeld
YouTube: Xiaomi MI 9T Pro Battery Replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Bedankt voor alle informatie! In het verleden heb ik heel wat schermpjes van telefoons e.d. vervangen, dus zodra ik thuis ben (ben nu op vakantie), ga ik eens aan de slag.
En als we dan bezig zijn dan ga ik idd ook gelijk mijn batterij eens vervangen, het is niet per se nodig, maar als ie dan toch open ligt...

Moet ik alleen nog ff van die alcohol, dubbelzijdig tape en lijm zien te fixen!
@snah001 Ik heb wel interesse, ik stuur je later ff een berichtje, moet nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:48
snah001 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:33:
(..) een spiksplinternieuwe accu liggen die ik er niet meer heb in gezet.
Mag ik vragen waar je deze destijds hebt gekocht?
Ga binnenkort wat onderdelen vervangen; USB oplaad poort, back cover en dan ook de batterij.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 20:24
Zijn er mensen welke de batterij al vervangen hebben? De batterij van mij zit nog op zo'n 75% van zijn totale capaciteit (als ie is volgeladen). Zo ja, welke batterij hebben jullie genomen? En ook gelijk een nieuwe achterkant besteld of degene die er op zat hergebruikt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik kan dit merk van batterij aanraden (wordt ook aangeraden op xda)

Het merk Nohon (type BP 40 voor mi 9t pro, type BP41 voor non pro)

https://a.aliexpress.com/_mMDrcTk

Ik heb deze getest en ik ga deze later installeren als mijn originele batterij te zwak wordt (nu op 80% capaciteit, getest met Aida64 l

De Nohon batterij laadt op met Miui Turbo charging.
En heeft bij mij 95% capaciteit nieuw uit de doos
Mooi verzorgde verpakking ook, alle tools zitten erbij ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiDVbpJiGVBOWURuSo9BuMCdCwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVdfuFKaICVn00uZqiE4Q05L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2qJh_DarAvPPRTUSK1d2BeGshE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCuqcPjLJft2SPvAAEsoZDZX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:27:
Ik kan dit merk van batterij aanraden (wordt ook aangeraden op xda)

Het merk Nohon (type BP 40 voor mi 9t pro, type BP41 voor non pro)

https://a.aliexpress.com/_mMDrcTk

Ik heb deze getest en ik ga deze later installeren als mijn originele batterij te zwak wordt (nu op 80% capaciteit, getest met Aida64 l

De Nohon batterij laadt op met Miui Turbo charging.
En heeft bij mij 95% capaciteit nieuw uit de doos
Mooi verzorgde verpakking ook, alle tools zitten erbij ook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is de vervanging ook te doen als je hier weinig ervaring mee hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
kraanwagen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:49:
[...]

Ja hoor...
Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
kraanwagen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:49:
[...]

Hieronder wat mogelijkheden voor het loshalen van de achterkant, waaronder een Tefal pannetje :D

Dennis H in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 66% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 22-06-2022 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Is het btw mogelijk om het achterkantje van een Mi 9T PRO op een NON PRO over te zetten? Lijkt mij wel toch, ze zijn voor zover ik weet volledig identiek. :/
Want als ik het achterkantje dan ga vervangen wil ik graag een Pearl White achterkant bestellen van de Mi 9T Pro. :9~

Afbeeldingslocatie: https://xiaomiplanet.sk/wp-content/uploads/2019/10/redmi-k20-pro-mi-9t-pro-pearl-white-1.jpg

EDIT: @Cowboy_Henk Top! Dank je wel voor de bevestiging.
Iemand nog een website oid waar ik een "legitiem" achterkantje kan bestellen of zijn die je op AliExpress e.d. kan vinden gewoon goed?

[ Voor 19% gewijzigd door Milo44 op 22-06-2022 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Milo44 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:17:
Is het btw mogelijk om het achterkantje van een Mi 9T PRO op een NON PRO over te zetten? Lijkt mij wel toch, ze zijn voor zover ik weet volledig identiek. :/
Want als ik het achterkantje dan ga vervangen wil ik graag een Pearl White achterkant bestellen van de Mi 9T Pro. :9~

[Afbeelding]
Ja dat kan ze zijn qua afmetingen hetzelfde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Milo44 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:17:

[Afbeelding]

EDIT: @Cowboy_Henk Top! Dank je wel voor de bevestiging.
Iemand nog een website oid waar ik een "legitiem" achterkantje kan bestellen of zijn die je op AliExpress e.d. kan vinden gewoon goed?
Gewoon goed hoor. Ik heb mijn achterkant ook al eens vervangen door eentje van aliexpress en je ziet geen verschil. Zie wel dat je het juiste logo neemt, eentje van Europa is altijd van 'Mi' en niet van Redmi voor de mi 9t (Pro) maar als je dat niet zo belangrijk vindt maakt het niets uit.

Je moet gewoon leren filteren op Aliexpress. Je filtert in je zoek resultaten op aantal sterren (minstens 4) en dan pak je ook nog eens de meeste bestelde item.

Ik kom dan bij deze uit
https://a.aliexpress.com/_mKkfeWq
Deze duurt wel lang voor het aan komt.

En deze zou zo'n 15 dagen duren voor het aan komt.
€ 13,40 20%OFF | 100% Original Back glass Cover For Xiaomi Mi 9T MI9T pro Back Door Replacement Battery Case, Rear Housing Cover Black
https://a.aliexpress.com/_mPSgF4W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cowboy_Henk schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:43:
Ik kom dan bij deze uit
https://nl.aliexpress.com/item/4000005167430.html
Deze duurt wel lang voor het aan komt.

En deze zou zo'n 15 dagen duren voor het aan komt.
€ 13,40 20%OFF | 100% Original Back glass Cover For Xiaomi Mi 9T MI9T pro Back Door Replacement Battery Case, Rear Housing Cover Black
https://nl.aliexpress.com/item/4000051904556.html
Doe eens zonder ranzige tracking dingen posten en zo... :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
nero355 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:17:
[...]

Doe eens zonder ranzige tracking dingen posten en zo... :P
Hoe bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
zonder al die parameters aan het eind vd URL:
bijv. https://m.nl.aliexpress.com/item/4000005167430.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=20577448596&aff_fcid=837b00ca52aa4bf29857117a9fa030cc-1655969827630-04213-_mKkfeWq&tt=MG&aff_fsk=_mKkfeWq&aff_platform=default&aff_trace_key=837b00ca52aa4bf29857117a9fa030cc-1655969827630-04213-_mKkfeWq&shareId=20577448596&businessType=ProductDetail&platform=AE&afSmartRedirect=y&html=static

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik gebruik al ruime tijd de GCAM van Urnyx (volgens mij de 7.3 versie), maar deze doet de laatste tijd een beetje raar.
Soms maak ik foto's, maar slaat hij de foto's niet op. Als ik de app start/naar Video ga, crash de app wel eens.
Beetje vreemd, want ik heb helemaal geen update van het OS oid gedaan en deze versie update ook niet automatisch.

Zijn er nog aanraders qua camera applicaties? Ik ben wel fan vd Gcam mods, maar hoeft niet.
Wat wél een vereiste is, is dat alle camera (Wide angle, normal (12/48mpx) en de zoom) lenzen gebruikt kunnen worden.

Graag zie ik jullie ervaringen/tips tegemoet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 09:15
Ik weet dat er al veel over geschreven en geklaagd is. Maar dan nog maar eens.
Sinds mijn overstap van iPhone naar Android altijd Xiaomi gehad. Toen nog besteld via internet want ze hadden amper winkels in Europa. Vandaar ook altijd moeten unlocken en flashen met Xiaomi.eu roms. Sinds ze de unlock tijd van 72 uur naar een dikke week hebben gezet is dat ook geen pretje meer als je een gloednieuwe telefoon hebt liggen.

Dat ging ook niet altijd even soepel dus dacht met de komst van de global en EU ROM daar vanaf te zijn.
Nu heb ik de halve (schoon)familie aan de Xiaomi gekregen en het valt mij op dat familieleden met een Redmi telefoon vaker en eerder updates krijgen dan ik met een flagship 9T Pro.
Ondertussen zitten we nog steeds met beveiligingsupdate van 1-8-2021. Nog een paar weken en we hebben al een jaar geen update gehad.

Nu staan er overal topics en nieuwsitems zoals hier; nieuws: Xiaomi updatet lijst van smartphones die elk kwartaal beveiligingsupd...
Waarin ze beloven om per kwartaal een update uit te brengen. Zou je dit niet ergens aan het licht (moeten!) brengen? Zoals consumentenbond of is daar een ander orgaan voor?

Voor mij helaas de laatste Xiaomi telefoon. Ben er over het algemeen super tevreden mee maar gebrek aan updates, helemaal voor een flagship vind ik echt te bizar voor worden.

[ Voor 4% gewijzigd door PostalDude op 06-07-2022 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 09:22
PostalDude schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:12:
Sinds mijn overstap van iPhone naar Android altijd Xiaomi gehad. Toen nog besteld via internet want ze hadden amper winkels in Europa. Vandaar ook altijd moeten unlocken en flashen met Xiaomi.eu roms. Sinds ze de unlock tijd van 72 uur naar een dikke week hebben gezet is dat ook geen pretje meer als je een gloednieuwe telefoon hebt liggen.

Dat ging ook niet altijd even soepel dus dacht met de komst van de global en EU ROM daar vanaf te zijn.
Nu heb ik de halve (schoon)familie aan de Xiaomi gekregen en het valt mij op dat familieleden met een Redmi telefoon vaker en eerder updates krijgen dan ik met een flagship 9T Pro.
Ondertussen zitten we nog steeds met beveiligingsupdate van 1-8-2021. Nog een paar weken en we hebben al een jaar geen update gehad.

Nu staan er overal topics en nieuwsitems zoals hier; nieuws: Xiaomi updatet lijst van smartphones die elk kwartaal beveiligingsupd...
Waarin ze beloven om per kwartaal een update uit te brengen. Zou je dit niet ergens aan het licht (moeten!) brengen? Zoals consumentenbond of is daar een ander orgaan voor?

Voor mij helaas de laatste Xiaomi telefoon. Ben er over het algemeen super tevreden mee maar gebrek aan updates, helemaal voor een flagship vind ik echt te bizar voor worden.
Ik vind het ook waardeloos. Ik ben erg tevreden over de hardware van de telefoon, maar dat update beleid kan echt niet. Enerzijds krijg je waar je voor betaald, maar als ze kwartaal updates beloven moeten ze zich daar wel aan houden natuurlijk :)

edit: Dit is volgens mij het meest actuele overzicht https://www.mi.com/global...rt/security-update-1.html Hier staat ie nog gewoon tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door evanraalte op 06-07-2022 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PostalDude
Ik heb ergens gelezen dat er in Q3 een update voor MI9T Pro naar MIUI13 komt. Daar zal dan hopelijk een update bij zitten.
Zie alleen de gewone 9T op die site staan en daar staat EOL security 12-2023. Dus dan zullen ze vast nog 1 update uitbrengen jaar later en dan klaar.

Ze kunnen zich natuurlijk wel indekken met het verhaal dat updates onderhevig zijn aan verandering maar kwartaal beloven en jaar+ leveren is natuurlijk niet conform je eigen policy. Heb al eens geklaagd bij Xiaomi via Facebook en dan krijg je sorry we zijn bezig met een update (vast die naar MIUI13). Nog even geduld..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zonet nog even op het telegram kanaal van Xiaomi gekeken maar er staat ook nog geen update voor de Chinese 9T Pro of K20 Pro met Miui 13 op, die komen vaak als eerste als Chinese test rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 10:54
Heb een barst/scheur in de achterkant van mijn 9t pro.. nu had ik op aliexpress een nieuwe besteld voor een paar euro,, maar hier zit ook alweer een barst in,.weet iemand waar ik het beste een nieuw achterkantje kan bestellen die wat langer meegaat? heb er ook nog een hoesje omheen zitten maar evengoed een barst in de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb provider Youfone.
Als ik *43# in toets en bel, krijg ik te zien dat wisselgesprek is ingeschakeld.
Maar helaas, het werkt niet, iemand een idee wat het probleem kan wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Ik heb een nieuw scherm voor een mi 9t gekocht en aangesloten, echter nu wil ik hem weer in elkaar zetten (was eerst alleen de bedoeling om data backup en een wipe te doen). Ik vind wel van die sticker kits voor de achterkant maar niet veel over hoe je het scherm weer het beste kunt vast zetten. Speciale lijm? Tape? En als ik dat voor het scherm moet doen heeft het dan zin om zo'n set voor de achterkant te kopen, aangezien ik aan neem dat het gewoon op de zelfde manier er weer op kan als de voorkant dan.

Ik heb de lijm er nog niet van af gehaald zo dat ik in elk geval het patroon nog weet voor ik het er afhaal en schoon maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PostalDude schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:12:

Nou is de 9T Pro niet echt hun flagship geweest, dat was destijds de gewone 9, maar verder ben ik het volledig met je eens. Juist door het ontbreken van de updates zit ik nu serieus te kijken naar de toestellen van Samsung. Ik kijk hoe lang mijn 9T het vol houdt, maar als daar niet in Q3 een update voor is ga ik wel een bank beroven en kijken naar een S22+ ofzo. Of als ik heel veel geduld heb wachten op de S23 vanwege het gerucht dat die altijd een SD soc gaan krijgen.

De hardware van de 9T is echt prima, jammer van het updatebeleid.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:09:
Nou is de 9T Pro niet echt hun flagship geweest, dat was destijds de gewone 9, maar verder ben ik het volledig met je eens. Juist door het ontbreken van de updates zit ik nu serieus te kijken naar de toestellen van Samsung. Ik kijk hoe lang mijn 9T het vol houdt, maar als daar niet in Q3 een update voor is ga ik wel een bank beroven en kijken naar een S22+ ofzo. Of als ik heel veel geduld heb wachten op de S23 vanwege het gerucht dat die altijd een SD soc gaan krijgen.

De hardware van de 9T is echt prima, jammer van het updatebeleid.
Doe dat nou niet joh! ;(

Om je te motiveren het niet te doen zie deze reacties :
- nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
- nero355 in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie"

Kies lekker voor een ander merk of ga helemaal een andere kant op : Het mini Jolla Topic

"Dare to be different!" ;) d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 15:37

ComputerHoed

Electronica <3

Je kunt toch ook voor een custom ROM zoals Evo gaan toch?
Werkt echt stukken beter en is bovendien ook nog esns privacy-vriendelijker

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zijn er mensen die al een custom rom hebben draaien en welke heb je draaien?
Geen problemen met apps zoals die van banken of corona id?

Ik zie vooral Evolution-X voorbij komen en Lineage Os, iemand een voorkeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Robbie T schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:44:
Die twee moet je sowieso niet gebruiken of überhaupt op je telefoon willen in geval van de laatste, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over... :| :/

Daarnaast denk ik dat je het beter bij MIUI kan houden als je aan die twee gehecht bent! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Ik zit ook wel eens te denken om een custom rom te installeren. Heb nu regelmatig dat mijn geheugen vol is terwijl dit niet zo is. Lijkt wel een bug ofzo want soms ineens is er weer 30GB over. Plus dat ik hoop dat ik met een andere rom iets langer met m'n accu kan doen. Deze heeft nu een capaciteit van 79% maar met die weer en het scherm op maximale helderheid zie ik de procenten accu bijna net zo snel wegtikken als de minuten van de klok :).
En daarbij is een beetje ouderwets hobby'en ook leuk. Ik deed m'n eerste custom rom op een HTC Diamond Touch met stylus haha en een Qtek S200 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
nero355 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 00:02:
[...]

Die twee moet je sowieso niet gebruiken of überhaupt op je telefoon willen in geval van de laatste, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over... :| :/

Daarnaast denk ik dat je het beter bij MIUI kan houden als je aan die twee gehecht bent! ;)
Dat van die laatste ben ik met je eens ;-). Maar goed dan is voor iedereen duidelijk wat voor apps er bedoeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58
nieuws: Android-launcher Nova is overgenomen door techbedrijf Branch

:/

Even kijken of dat een R.I.P Nova wordt..

Reacties op Reddit zien er niet goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:45

Zelf heb ik een Mi 9t (dus niet de pro) en draai op het moment PixelOS (https://pixelos.vercel.app/). Alles werkt, inclusief Widevine L1 en Gpay. Hiervoor draaide ik een onofficiële LineageOS en ook daar geen problemen.

Inmiddels ook in het bezit van een Realme GT2 Pro, dus de mi 9t is mijn reserve toestel geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door RedNas74 op 19-07-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ari Gold schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:27:
nieuws: Android-launcher Nova is overgenomen door techbedrijf Branch

:/

Even kijken of dat een R.I.P Nova wordt..

Reacties op Reddit zien er niet goed uit.
In het ergste geval ben ik € 0,50 kwijt als het slecht uitpakt, want ooit tijdens zo'n actie ergens in November/December gekocht, waarschijnlijk Black Friday of zo :)

Dit soort dingen gebeuren altijd met software waarvan je denkt "Als er maar niet zoiets ermee gebeurt!" heb ik het idee... :| :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44

Ik draai al geruime tijd LineageOS. Eerste 17.1 en nu 18.1 naar volle tevredenheid! Deze kan ik aanraden iig.

EDIT: Even wat anders: Na lange tijd heb ik dan eindelijk mijn onderdelen (batterij, achterkantje en nieuw camera lensje) binnen voor mijn Mi 9T.
Nu was ik er heilig van overtuigd dat ik een setje had liggen om een telefoon uit elkaar te halen e.d. maar ik kan het nérgens meer vinden, dus ik ga maar een nieuwe bestellen.
Kan iemand een setje aanraden, want er zijn er zoveel te koop... Ik wil gewoon spullen hebben waarmee ik een Mi 9T uit elkaar kan halen.

[ Voor 34% gewijzigd door Milo44 op 28-07-2022 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Milo44 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Ik draai al geruime tijd LineageOS. Eerste 17.1 en nu 18.1 naar volle tevredenheid! Deze kan ik aanraden iig.

EDIT: Even wat anders: Na lange tijd heb ik dan eindelijk mijn onderdelen (batterij, achterkantje en nieuw camera lensje) binnen voor mijn Mi 9T.
Nu was ik er heilig van overtuigd dat ik een setje had liggen om een telefoon uit elkaar te halen e.d. maar ik kan het nérgens meer vinden, dus ik ga maar een nieuwe bestellen.
Kan iemand een setje aanraden, want er zijn er zoveel te koop... Ik wil gewoon spullen hebben waarmee ik een Mi 9T uit elkaar kan halen.
Die toolkits van ifixit lijken me wel goed. Duur wel.
Ik heb zelf vanalles bijeen gekocht van aliexpress.
Deze lijkt me ook wel goed

https://a.aliexpress.com/_mNZkPL8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Ik heb m'n 9T Pro nu 3 jaar waarvan ik de laatste 2 jaar Evo X gebruik. Eigenlijk geen tot weinig problemen mee gehad en bank apps werken prima (cojona doe ik niet aan).

Evo X heeft veel instellingen, waaronder het tot max 80% opladen van je batterij, overclocken van je scherm, en ga zo maar door.
Camera -en batterij ervaring is net zo goed als op MIUI.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

nero355 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:33:
[...]

In het ergste geval ben ik € 0,50 kwijt als het slecht uitpakt, want ooit tijdens zo'n actie ergens in November/December gekocht, waarschijnlijk Black Friday of zo :)

Dit soort dingen gebeuren altijd met software waarvan je denkt "Als er maar niet zoiets ermee gebeurt!" heb ik het idee... :| :/
Even de .apk exporteren en bewaren als backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Cowboy_Henk schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Die toolkits van ifixit lijken me wel goed. Duur wel.
Ik heb zelf vanalles bijeen gekocht van aliexpress.
Deze lijkt me ook wel goed

https://a.aliexpress.com/_mNZkPL8
Thnx, zo'n zelfde soort setje had ik ook gevonden op Bol. Denk dat ik die bestel, want wil het zsm repareren en niet weer weken op wachten.
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-04 00:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
De beste schroevendraaiers zijn die waar een over turning bescherming in zit, dus die geeft een klik bij een bepaalde weerstand en dan moet je stoppen met draaien. Maar ik weet het merk niet.

Wat je ook hebt is een elektrische precisie schroevendraaier. Die van Xiaomi zelf lijkt me zeer nice!

Voor 29 euro
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

[ Voor 53% gewijzigd door Cowboy_Henk op 01-08-2022 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Inmiddels de boel vervangen, ging verrassend makkelijker dan ik had gedacht 8)
Helaas ondervonden dat de groothoeklens wazig blijft, dus ik vrees dat deze toch beschadigd is geraakt toen het beschermingskapje gebarsten is.

Weet iemand of je deze ook los kan vervangen? Lijkt me wel toch? Heeft iemand dit al eens gedaan?
Ik heb net ff zitten zoeken, maar kan het (onderdeel) niet vinden helaas...

EDIT: Na wat zoekwerk inmiddels gevonden!

[ Voor 20% gewijzigd door Milo44 op 01-08-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Milo44 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:11:
Inmiddels de boel vervangen, ging verrassend makkelijker dan ik had gedacht 8)
Helaas ondervonden dat de groothoeklens wazig blijft, dus ik vrees dat deze toch beschadigd is geraakt toen het beschermingskapje gebarsten is.

Weet iemand of je deze ook los kan vervangen? Lijkt me wel toch? Heeft iemand dit al eens gedaan?
Ik heb net ff zitten zoeken, maar kan het (onderdeel) niet vinden helaas...

EDIT: Na wat zoekwerk inmiddels gevonden!
Is het niet gewoon vuil? Even proper maken met watten staafje en alcohol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Cowboy_Henk schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:59:
[...]

Is het niet gewoon vuil? Even proper maken met watten staafje en alcohol?
Gedaan, maar dat werkte helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Deze lijkt me ook wel een handige en mooie reparatie set!

https://a.aliexpress.com/_mKdqHvW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Ik heb het nooit eerder opgemerkt maar ik was net toevallig aan het bellen met KPN voor een bestelling. Daarbij stuurde de klantenservice een SMS naar mij ter verificatie maar mijn 9T Pro maar die kon ik niet ontvangen omdat mijn 4G verbinding wegviel tijdens het bellen? Uiteindelijk maar de SMS ontvangen op mijn vrouw's telefoon.

Is iemand hier bekend mee en enig idee of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht VoWifi aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
Weet iemand een goede opvolger voor de Mi 9T Pro?
(Qua specs en prijs/kwaliteit verhouding, een pop-up camera is denk ik verleden tijd)

Ik heb mijn Mi9T Pro nu bijna 3 jaar en heb 'm geroot en draai ArrowOS als custom rom.
Maar ik sta voor een keuze;
Vervangen van de glazen achterkant, batterij en USB-aansluiting en de smartphone nog 3+ jaar gebruiken.

OF

Een beter model/opvolger kopen van Xiaomi of ander merk, Samsung(?).

Over het algemeen ben ik nog tevreden met mijn 9T Pro, maar als ik erop terugkijk vind ik het jammer dat de smartphone out of the box niet de ervaring heeft gebracht die ik hoopte.
Vandaar dat ik hem snel heb geroot en een custom rom erop heb gezet om de issues met MIUI te omzeilen; te strenge batterijbesparing, het te laat of niet binnenkrijgen van notificaties en bij elke update wel wat problemen.

Vind het jammer dat ik te snel naar de root en custom rom methode heb gegrepen , zeker bij een toendertijd net nieuw toestel en flagship killer hoort dat niet zo te zijn. Maar het gebruiken van de smartphone in zijn standaard vorm heeft meer kopzorgen bezorgd dan plezier/gemak. Het rooten en bijbehorende acties die erbij komen kijken gaat ook niet altijd vlekkeloos; backups die niet goed zijn gegaan, Magisk die wat wijzigingen heeft doorgemaakt en heb Gcam en ANXCamera naast elkaar draaien, omdat niet alle camera's en modes allemaal werken in een van deze apps.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 06-08-2022 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tja, ik ben van een 9T Pro 1 jaar later naar een F2 Pro gegaan en 2 jaar later (2 mnd geleden) naar een 12 Pro.
Heb lang in de dev community gezeten van HTC en kan dus goed meepraten over stock en custom rom's en weet goed hoever we tegenwoordig gekomen zijn met Android.
Ben bij alle 3 de toestellen bij de stock (EEA) rom gebleven echter wel unlocked en rooted.omdat ik voor mijzelf na testen vond dat een custom rom nauwelijks tot geen voordelen opleverde dan een originele rom weliswaar laatste wel ontdaan van de niet door mij gewenste apps en gebruik van Blokada em Magisk en geen problemen met de camera daar deze stock is en gewoon goed presteert.
Heb zelf nooit problemen ondervonden met notificaties etc., ook niet na updates.
Daarnaast is de kwaliteit van stock roms bij Xiaomi goed vooruit gegaan maar gebruik al jaren alleen Nova Prime als launcher en dan is het wisselen van toestel een makkie.
Gebruik voor backups nu Swift Backup (paid) ipv Titanium daar laatste al 3 jaar niet meer ondersteund wordt.
De 12 serie komt met 3 jaar updates en 4 jaar Android beveiligingsupdates.
Mocht je minder prijzig willen dan is de 11T Pro een heel goede keuze want die zijn in prijs nu gehalveerd.
Verder is een toestel een persoonlijke keuze omdat jouw gebruiksprofiel bijna altijd afwijkt van andere gebruikers en dus is vergelijken vaak moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Als ik nu zou kiezen en in dezelfde oorspronkelijke prijs als de 9t pro zou kijken (399 euro) dan zou ik voor de OnePlus Nord 2 5G gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Laatst online: 09-05 13:39
Kan iemand mij een antwoord gevne op volgende ?

Ik heb een Xiaomi MI 9T pro, ben tevreden met het toestel, specs zijn voor mij prima.
Maar ik kwam er laatst achter dat asl ik bel (ik bel nooit eigenlijk) en ik wil iets opzoeken op internet dat ik dat gewoon niet kan omdat ik aan het bellen ben, ik verbaasde mij erover.

Ik heb begrepen dat het komt omdat mijn toestel dan iets niet ondersteund in europa ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Jeroenzer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:40:

Ik heb een Xiaomi MI 9T pro, ben tevreden met het toestel, specs zijn voor mij prima.
Maar ik kwam er laatst achter dat asl ik bel (ik bel nooit eigenlijk) en ik wil iets opzoeken op internet dat ik dat gewoon niet kan omdat ik aan het bellen ben, ik verbaasde mij erover.

Ik heb begrepen dat het komt omdat mijn toestel dan iets niet ondersteund in europa ?
Dat is normaal, als je belt gebruikt je provider het 4g signaal en kan je enkel dat doen. voLTE noemt dat, als je bovenaan rechts kijkt op je scherm zie je dat normaal gezien aan staan door het volte logo.

Je kan wel op internet gaan tijdens bellen als je op wifi kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PostalDude
Dacht toch echt meermaals gelezen te hebben dat Xiaomi in Q3 2022 nog met een update zou komen voor de 9t Pro maar las toevallig op Reddit een post dat het niet gaat gebeuren;
https://www.gizmochina.co...-redmi-k20-pro-mi-9t-pro/

Bijzonder.. dus toch maar op zoek naar een andere telefoon. Twijfel wel na deze ervaring of ik nog wel Xiaomi moet nemen met dit soort software ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PostalDude schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:11:
Dacht toch echt meermaals gelezen te hebben dat Xiaomi in Q3 2022 nog met een update zou komen voor de 9t Pro maar las toevallig op Reddit een post dat het niet gaat gebeuren;
https://www.gizmochina.co...-redmi-k20-pro-mi-9t-pro/

Bijzonder.. dus toch maar op zoek naar een andere telefoon. Twijfel wel na deze ervaring of ik nog wel Xiaomi moet nemen met dit soort software ondersteuning.
Schandalig inderdaad. Op zich heel tevreden van mijn telefoon maar net zoals jij twijfel ik of ik ooit nog wel xiaomi neem.
Heb een blokada pro voor een jaar dus zit wel redelijk safe, maar toch balen dat er zelfs geen security updates meer komen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De laatste update voor de 9T Pro Global EEA is van 6 juli 2021.
Je kunt natuurlijk voor de xiaomi.eu rom gaan (mits je maar unlocked bent).
De huidige top modellen hebben tegenwoordig minimaal 3 jaar major Android updates en 4 jaar Security updates.
Het verandert gelukkig wel maar die policy wordt maar mondjesmaat uitgerold naar andere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
snah001 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:13:
De laatste update voor de 9T Pro Global EEA is van 6 juli 2021.
Je kunt natuurlijk voor de xiaomi.eu rom gaan (mits je maar unlocked bent).
De huidige top modellen hebben tegenwoordig minimaal 3 jaar major Android updates en 4 jaar Security updates.
Het verandert gelukkig wel maar die policy wordt maar mondjesmaat uitgerold naar andere modellen.
Laatste xiaomi.eu rom (die draai ik) is van 24 nov 2021. Ondersteuning was dan afgelopen. Xiaomi.eu rom is namelijk gebaseerd en aangepast van de Chinese officiële rom

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:25:
[...]

Laatste xiaomi.eu rom (die draai ik) is van 24 nov 2021. Ondersteuning was dan afgelopen. Xiaomi.eu rom is namelijk gebaseerd en aangepast van de Chinese officiële rom
Tja dan blijft alleen nog over een van de custom roms op XDA die wel nog bijgehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Aan de andere kant :

Ik gebruik een Android telefoon die al 3 jaar lang geen upgrades of updates heeft gekregen en alles werkt gewoon nog steeds! :)

Daarbij moet ik wel vertellen dat ik dingen zoals bankieren gewoon lekker vanaf mijn laptop doe en liever niet op mijn telefoon(s) installeer of zelfs via de browser gebruik! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
Ook ik ben wel benieuwd welke telefoon jullie nu hebben. Heb zelf nog steeds de 9t, maar deze is wel aardig aan vervanging toe inmiddels. Met name het ontbreken van de notch vd frontcamera vind ik heel fijn. Maar er is volgens mij nooit een andere telefoon op de markt gekomen met eenzelfde frontcamera systeem. Ik overweeg nu de poco f4, al is daar hiet op got maar weinig over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
wolterious schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:38:
Ook ik ben wel benieuwd welke telefoon jullie nu hebben. Heb zelf nog steeds de 9t, maar deze is wel aardig aan vervanging toe inmiddels. Met name het ontbreken van de notch vd frontcamera vind ik heel fijn. Maar er is volgens mij nooit een andere telefoon op de markt gekomen met eenzelfde frontcamera systeem. Ik overweeg nu de poco f4, al is daar hiet op got maar weinig over te vinden.
Ik heb een Mi Note 10. Doet alles wat hij moet doen vlot. Heerlijke camera's, vooral met Gcam leveren de lenzen mooie resultaten.
Helaas las ik in juli dat deze inmiddels EOL is (heb m nu net 2 jaar) en dat ik dus geen beveiligingsupdates meer hoeft te verwachten. Ik had bij aanschaf verwacht dat de support langer zou duren, zoals bij eerdere modellen die ik gehad heb.
Dat zuigt apeballen, en vraag me dan ook af of ik nog een keer een Xiaomi zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Ja, die support vind ik ook wel een dingetje inderdaad. Maar verder is de 9t voor mij nog steeds snel genoeg. Dus ik hoef niet perse een high end opvolger. 500 euro is voor mij wel de max en daarbinnen zijn snelheid en verdere specs voor mij ook ruim voldoende. pixel 6 vind ik opzich ook een mooi apparaat. De camera van de poco f4 schijnt nogal dramatisch te zijn. Maar de note11 is nu ook uit, dat zal de opvolger van jouw telefoon zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door wolterious op 06-09-2022 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedNas74
Zelf heb ik pixelos nu op mijn mi 9t staan. Krijgt elke maand beveiligingsupdates en draait android 12. Ze zijn overigens met android 13 bezig. Draait prima zonder al die miui meuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jammer genoeg is er voor de 9T Pro ook geen officiële LineageOS dus weinig alternatieven over anders dan de eerder genoemde paar custom rom's op XDA.
Dan heb je wel een vrij recente security update btw.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 06-09-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wolterious schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:38:
Met name het ontbreken van de notch vd frontcamera vind ik heel fijn.
Maar er is volgens mij nooit een andere telefoon op de markt gekomen met eenzelfde frontcamera systeem.
Mijn volgende telefoon wordt waarschijnlijk zoiets : https://sailfishos.org/

Sony Xperia model dus, want SailfishOS Support i.c.m. een officiële licentie! :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik blijf nog wel een jaartje ofzo doorzingen met de 9t pro. Ik heb er ook teveel aan hersteld (scherm, camera, sensor) en deze week een nieuwe batterij geplaatst, om het nu al op te geven.
Hij werkt perfect 👌 Dat ik niet de laatste OS heb boeit me niet.
Als ik een nieuwe gsm wil is het voor een high refresh rate scherm en een betere camera. Qua snelheid kan de 9t pro alles doen wat ik nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Jij maakt je dan geen zorgen over het ontbreken van nieuwe veiligheidspatches? Een nieuwe batterij vind ik een erg goed idee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 05:00
Ik heb sinds een maandje SyberiaOS er op staan , aangezien de update naar MIUI 13 op zich liet wachten... Ging er blijkbaar ook nooit komen lees ik een paar posts hierboven.

Door het de andere ROM draait de 9T Pro weer als een zonnetje, was precies een nieuwe smartphone. Kan wel zijn dat ik weet naar een andere custom ROM moet overschakelen, de dev heeft momenteel geen server meer. Normaal zou er van SyberiaOS ook een nieuwe versie, gebaseerd op A13, uitkomen.

Afwachten dus!

@Cowboy_Henk heb je die batterij zelf gestoken? Die van mij heeft ook z'n beste tijd gehad ondertussen ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Krize18 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:00:
Ik heb sinds een maandje SyberiaOS er op staan , aangezien de update naar MIUI 13 op zich liet wachten... Ging er blijkbaar ook nooit komen lees ik een paar posts hierboven.

Door het de andere ROM draait de 9T Pro weer als een zonnetje, was precies een nieuwe smartphone. Kan wel zijn dat ik weet naar een andere custom ROM moet overschakelen, de dev heeft momenteel geen server meer. Normaal zou er van SyberiaOS ook een nieuwe versie, gebaseerd op A13, uitkomen.

Afwachten dus!

@Cowboy_Henk heb je die batterij zelf gestoken? Die van mij heeft ook z'n beste tijd gehad ondertussen ;w
Yep zelf gestoken. Helemaal niet moelijk.
Batterij besteld op Aliexpress van het merk Nohon dat zeer goede reviews krijgt.

https://a.aliexpress.com/_mt0Imoy

Je kan de sterkte van je batterij meten door app Battery Guru. Op achtergrond laten draaien en een paar keer opladen onder 15% tot 100 %

• Krize18
@Cowboy_Henk Top, zal Battery Guru eens een paar keer laten lopen - gaat niet lang duren aangezien de batterij ongeveer een halve dag meegaat ;). Ook bedankt voor de batterij-tip!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Helaas een beetje last van ‘doorbranden’ van het scherm: bij een witte achtergrond zie je vaag de iconen van apps.

Is dat op te lossen met een nieuw scherm?

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:56
Hebben meer mensen ervaringen met het vervangen van de batterij?

Die van mij begint ook echt slecht te worden, voor de rest is de telefoon nog steeds prima afgezien een paar burn-in vlekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krize18
Van de burn in heb ik totaal geen last. Maar de batterij... Dat is wat anders :+

[ Voor 3% gewijzigd door Krize18 op 10-09-2022 23:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
Gustavo678 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:48:
Hebben meer mensen ervaringen met het vervangen van de batterij?

Die van mij begint ook echt slecht te worden, voor de rest is de telefoon nog steeds prima afgezien een paar burn-in vlekken.
Een paar posts naar boven legt @Cowboy_Henk nog uit dat hij zijn halve toestel gereviseerd heeft.
Het kan blijkbaar wel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wolterious
Hier net de nieuwe batterij en lensje van de camera binnen. Als ik bijzonderheden tegen kom bij het vervangen van de batterij en de lens zal ik het hier laten weten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-05 23:19
wolterious schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:
Hier net de nieuwe batterij en lensje van de camera binnen. Als ik bijzonderheden tegen kom bij het vervangen van de batterij en de lens zal ik het hier laten weten
Let erop dat als je het plastic moederbord kapje over de lens terug zet je deze vanaf de bovenkant erin schuift. Dit deed ik in eerste instantie fout waardoor de achterkant niet goed bleef zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5jeBCe4XJVmJEDi7mGw9YIWWsc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lrTxLla2dkrA706MwSkqMVdZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Jeroenzer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:40:

Ik heb hetzelfde met mijn 9T sinds ik bij ben weg ben. Schijnbaar ging voorheen bellen over 3g en dan kon ik nog internetten op 4g.

Heb het nooit werkend gekregen onder het kpn netwerk (hebben geen 3g) ondanks het aan zetten van volte en vowifi (standaard verborgen instellingen, moet je even de belcodes voor googlen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meessen
Ik zag deze week dat mijn Mi 9T nog op beveiliging updates van maart 2021 zit, echt beschamend hoe kort die maar updates gekregen heeft na de release in Nederland halverwege 2019, Xiaomi komt er bij mij niet meer in.

Ben het twijfelen tussen een nieuwe telefoon of een goede ROM zoeken. Toen ik laatst even vlug zocht kwam ik alleen roms tegen die ook alweer gestopt waren. Nu heeft de telefoon wel zijn problemen maar ik vind een scherm zonder notch zo fijn, die vind je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

Meessen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:55:
Ik zag deze week dat mijn Mi 9T nog op beveiliging updates van maart 2021 zit, echt beschamend hoe kort die maar updates gekregen heeft na de release in Nederland halverwege 2019, Xiaomi komt er bij mij niet meer in.

Ben het twijfelen tussen een nieuwe telefoon of een goede ROM zoeken. Toen ik laatst even vlug zocht kwam ik alleen roms tegen die ook alweer gestopt waren. Nu heeft de telefoon wel zijn problemen maar ik vind een scherm zonder notch zo fijn, die vind je niet meer.
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu, jaren verzekerd van updates en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
knakworst schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:04:
[...]

Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu, jaren verzekerd van updates en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.
Ja Samsung is ook wat ik overweeg. Denk een A52s maar hoop dat er een goede deal langs komt voor de S21 FE, want die valt buiten het budget met zijn normale prijs. Laatst was die maar 250 euro bij een abbonement maar ik zit helaas nog lang vast aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

knakworst schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:04:
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu

- jaren verzekerd van updates
Dat is ook maar sinds kort in feite na een hoop klachten aan hun adres... :X :/
en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.
Alsof Zuid-Korea zoveel beter is en daarnaast zou je eens de EULA die je moet accepteren goed moeten lezen... ;) :+

Zie : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
En dan vooral : deldens in "Persoonlijke Privacy Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:23:
[...]

Dat is ook maar sinds kort in feite na een hoop klachten aan hun adres... :X :/

[...]

Alsof Zuid-Korea zoveel beter is en daarnaast zou je eens de EULA die je moet accepteren goed moeten lezen... ;) :+

Zie : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
En dan vooral : deldens in "Persoonlijke Privacy Topic"
Maar het is er nu wel. Meerdere Chinese en andere aziatisch merken (Asus, Sony) lopen minimaal 2-3 jaar achter qua support. Daarnaast is het unlocken voor het gebruik van custom roms bij merken als Xiaomi ook slecht geregeld. Je moet verplicht mobiel internet gebruiken met een SIM die gelinkt is aan je eveneens verplichte Mi account en dan ook nog wachten op toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RepareerDroid schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:27:
Andere aziatisch merken (Asus, Sony) lopen minimaal 2-3 jaar achter qua support.
Sony telefoons zijn er om Jolla Sailfish te draaien! ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meessen
Iemand nog tips voor een goede mi 9t rom die nog updates krijgt (veel lijken al gestopt)?

Deze Cherish OS is net nieuw met android 13, iemand al geprobeerd?
https://forum.xda-develop...vinci-25-09-2022.4498621/

Ik heb nog nooit eerder een custom rom geïnstalleerd. Wat bedoelen ze daar met de 'official' tag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolterious
wolterious schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:
De batterij en lens zojuist vervangen. Opzich het is vrij simpel, maar neem vooral je tijd. Ik heb de backplate verwarmd met een föhn, maar dat bleek niet voldoende. Je wil graag heel gericht verwarmen om het echt goed warm te krijgen. Met een verfbrander oid. Mijn backplate is nu geknapt en ingetaped :)

Dus mijn volgende vraag; is er een verschil tussen d backplate van de redmi k20 en de mi9t? Ik kan dat op ali nergens herleiden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
wolterious schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

De batterij en lens zojuist vervangen. Opzich het is vrij simpel, maar neem vooral je tijd. Ik heb de backplate verwarmd met een föhn, maar dat bleek niet voldoende. Je wil graag heel gericht verwarmen om het echt goed warm te krijgen. Met een verfbrander oid. Mijn backplate is nu geknapt en ingetaped :)

Dus mijn volgende vraag; is er een verschil tussen d backplate van de redmi k20 en de mi9t? Ik kan dat op ali nergens herleiden
Niets eigenlijk, ze hebben exact dezelfde afmetingen. Dus maakt niet uit.

Ik heb ook eens mijn backplate kapot gemaakt en een nieuwe op Ali gekocht maar wijze raad dat ik je geef: plak het niet vast als het je niet stoort. Mijn backplate is al meer dan een jaar quasi los (klein beetje plakband) en mijn mi 9t pro zit in een hoesje.
Het is veel gemakkelijker om reparaties te doen als de backplate losser zit. Waarom moeten backplates tegenwoordig altijd zo vast zitten tegenwoordig? 10 jaar geleden kon je gewoon de achterkant van je gsm losklikken en de batterij vervangen enzo. Ik wil terug naar die tijd. Mijn vorige smartphone, OnePlus 2 kon je ook de backplate los trekken. Er is maar 1 fabrikant nu dit dit doet denk ik en dat is Fairphone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
Meessen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:33:
Iemand nog tips voor een goede mi 9t rom die nog updates krijgt (veel lijken al gestopt)?

Deze Cherish OS is net nieuw met android 13, iemand al geprobeerd?
https://forum.xda-develop...vinci-25-09-2022.4498621/

Ik heb nog nooit eerder een custom rom geïnstalleerd. Wat bedoelen ze daar met de 'official' tag?
Er zijn nog genoeg roms in development. Alleen niet meer op xda. De meeste zijn nu te vinden op Telegram helaas. Check https://t.me/redmik20updates op Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cowboy_Henk schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:18:
Het is veel gemakkelijker om reparaties te doen als de backplate losser zit.

Waarom moeten backplates tegenwoordig altijd zo vast zitten tegenwoordig?

10 jaar geleden kon je gewoon de achterkant van je gsm losklikken en de batterij vervangen enzo.
Omdat ze daardoor beter tegen de regen kunnen! :)

Met als extra GRATIS voordeel, maar dan natuurlijk alleen voor de fabrikanten :
- Dat jij zelf minder graag een reparatie uitvoert!
- Meteen naar de winkel rent voor een nieuwe telefoon als je accu brak is geworden!

:+ :F
Ik wil terug naar die tijd.
Ik ook! d:)b
Mijn vorige smartphone, OnePlus 2 kon je ook de backplate los trekken. Er is maar 1 fabrikant nu dit dit doet denk ik en dat is Fairphone.
Helaas maakt die veel te dure lelijke telefoons, hoewel de rest niet heel anders is tegenwoordig met al die notches en gaten in het scherm! :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:30

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@Jeroenzer @Meessen met de procedure die hier staat is het mij gelukt om 4g bellen fatsoenlijk te laten werken: https://forum.xda-develop...vowifi-wlan-call.3871263/

Niet vergeten om PDC als administrator uit te voeren, anders werkt het niet (duurde heel lang voor ik dat had uitgevogeld, had al bijna een ander toestel gekocht).

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolterious
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:11:
[...]

Yep zelf gestoken. Helemaal niet moelijk.
Batterij besteld op Aliexpress van het merk Nohon dat zeer goede reviews krijgt.

https://a.aliexpress.com/_mt0Imoy

Je kan de sterkte van je batterij meten door app Battery Guru. Op achtergrond laten draaien en een paar keer opladen onder 15% tot 100 %
Deze batterij heb ik er nu ook in zitten. Batterijduur is weer helemaal top. Maar ik merk dat opladen veel langer duurt. Ook ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
wolterious schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:32:
[...]

Deze batterij heb ik er nu ook in zitten. Batterijduur is weer helemaal top. Maar ik merk dat opladen veel langer duurt. Ook ervaring mee?
Hmm niet echt, mijn gsm geeft turbo charging aan als ik de snellader gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:16
Camera focussed niet meer goed :(

Iemand ervaring met een goeie replacement module ? en vervangende batterij ?

wil geen aftermarket meuk kopen op aliexpress and er dan achterkomen dat de batterij al na een maandje op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Palindrome schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
Vervangende batterij ?

wil geen aftermarket meuk kopen op aliexpress and er dan achterkomen dat de batterij al na een maandje op is.
- [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
- [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Palindrome schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
Camera focussed niet meer goed :(

Iemand ervaring met een goeie replacement module ? en vervangende batterij ?

Hoe komt het dat de camera niet meer focussed? Bij mij was er eens waterdamp in gekomen.

Ik heb vorig jaar bij deze Ali verkoper nieuwe camera module gekocht (back main) en fee werkt nog perfect

https://a.aliexpress.com/_m0EPNzq

Een nieuwe batterij heb ik ook gekocht van het merk Nohon ook op Ali. Werkt ook perfect.

https://a.aliexpress.com/_mLNjlY8

Je hebt er ook zogezegde 'originele' op Ali, maar tja is het echt origineel? En zo ja is het een tweedehandse batterij? Van Nohon ben ik zeker dat ze compatibel en nieuw zijn.

https://a.aliexpress.com/_mr5HcXQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 01:22
Cowboy_Henk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Een nieuwe batterij heb ik ook gekocht van het merk Nohon ook op Ali. Werkt ook perfect.

https://a.aliexpress.com/_mLNjlY8
Hoi, heb je deze ook getest met Antutu benchmark en de batterij test gedaan?
Geeft dan aan wat de ware capaciteit is na een laadcyclus. Die van mij is echt aan vervanging toe en wil best de batterij vervangen maar vertrouw die chinese zooi niet. Mijn batterij verliest binnen no time bijna meteen een derde van zn capaciteit (van 100% naar 70%) om dan vervolgens weer "normaal" te doen.

Klopt ook wel met wat Antutu aangeeft
Mijn batterij heeft nog maar 74% van zijn originele capaciteit over = 2962 mAh van de 4000 :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEpErs0PO_OOJxy2_lhMVa9nl5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxSFBHO4SVBi2f91RTQhWkRq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door IssY_I op 28-10-2022 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
IssY_I schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

Hoi, heb je deze ook getest met Antutu benchmark en de batterij test gedaan?
Geeft dan aan wat de ware capaciteit is na een laadcyclus. Die van mij is echt aan vervanging toe en wil best de batterij vervangen maar vertrouw die chinese zooi niet. Mijn batterij verliest binnen no time bijna meteen een derde van zn capaciteit (van 100% naar 70%) om dan vervolgens weer "normaal" te doen.

Klopt ook wel met wat Antutu aangeeft
Mijn batterij heeft nog maar 74% van zijn originele capaciteit over = 2962 mAh van de 4000 :'(

[Afbeelding]
Ok ik zal het eens doen. Geeft het na 1 keer laden de juiste capaciteit of na een paar keren laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 01:22
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:02:
[...]

Ok ik zal het eens doen. Geeft het na 1 keer laden de juiste capaciteit of na een paar keren laden
Nee na een kwartier/half uurtje krijg je al een redelijk nauwkeurig resultaat maar hoe langer je deze oplaad (dus van 30% naar 80%) zou ideaal zijn.

Bedankt alvast :w
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms