Het lijkt erop dat er toch nog een update komt.
https://mi24x7.com/2022/0...3-supported-devices-list/
https://mi24x7.com/2022/0...3-supported-devices-list/
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Toen ik de batterij heb vervangen, heb ik meteen het glaasje van de camera vervangen. Dit is niet heel ingewikkeld. Degene welke Rev hierboven heeft gepost en inderdaad degene welke je nodig hebt (frame + glas)Milo44 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:52:
Een paar weken geleden is helaas het glaasje van de camera's aan de onderkant (bij de groothoeklens) gebarsten en laat ik de groothoeklens nou net superveel gebruiken....![]()
Ik baal hier verschrikkelijk van, want verder is de telefoon nog perfect en heb ik helemaal geen andere nodig, maar toch merk ik dat ik op zoek ben naar een vervangende.
Echter van alle telefoons zijn ze het imo nét niet, of te duur (ik wil niet veel meer als 3-400 euro aan uitgeven).
Op V&A staan een aantal mooie 2e hands Mi 9T's dus daar zit ik nu aan te denken, mits het glaasje vd camera's niet gemakkelijk te vervangen is.
Is er iemand bekend met het vervangen van het glaasje wat over de camera's zit toevallig? Zoja, dan is alle info welkom en zie ik jullie reacties graag tegemoet!
Mocht het van toepassing zijn: Het betreft een rode EU Xiaomi Mi 9T, 128gb versie.
[ Voor 19% gewijzigd door Dennis H op 20-06-2022 13:48 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Het moeilijkste is enkel de achterglas eraf krijgen. Die is vast geplakt en die haal je eraf met hitte.Milo44 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:52:
Een paar weken geleden is helaas het glaasje van de camera's aan de onderkant (bij de groothoeklens) gebarsten en laat ik de groothoeklens nou net superveel gebruiken....![]()
Ik baal hier verschrikkelijk van, want verder is de telefoon nog perfect en heb ik helemaal geen andere nodig, maar toch merk ik dat ik op zoek ben naar een vervangende.
Echter van alle telefoons zijn ze het imo nét niet, of te duur (ik wil niet veel meer als 3-400 euro aan uitgeven).
Op V&A staan een aantal mooie 2e hands Mi 9T's dus daar zit ik nu aan te denken, mits het glaasje vd camera's niet gemakkelijk te vervangen is.
Is er iemand bekend met het vervangen van het glaasje wat over de camera's zit toevallig? Zoja, dan is alle info welkom en zie ik jullie reacties graag tegemoet!
Mocht het van toepassing zijn: Het betreft een rode EU Xiaomi Mi 9T, 128gb versie.
Mag ik vragen waar je deze destijds hebt gekocht?snah001 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:33:
(..) een spiksplinternieuwe accu liggen die ik er niet meer heb in gezet.
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Is de vervanging ook te doen als je hier weinig ervaring mee hebt?Cowboy_Henk schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:27:
Ik kan dit merk van batterij aanraden (wordt ook aangeraden op xda)
Het merk Nohon (type BP 40 voor mi 9t pro, type BP41 voor non pro)
https://a.aliexpress.com/_mMDrcTk
Ik heb deze getest en ik ga deze later installeren als mijn originele batterij te zwak wordt (nu op 80% capaciteit, getest met Aida64 l
De Nohon batterij laadt op met Miui Turbo charging.
En heeft bij mij 95% capaciteit nieuw uit de doos
Mooi verzorgde verpakking ook, alle tools zitten erbij ook.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja hoor...kraanwagen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:49:
[...]
Is de vervanging ook te doen als je hier weinig ervaring mee hebt?
Hieronder wat mogelijkheden voor het loshalen van de achterkant, waaronder een Tefal pannetjekraanwagen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:49:
[...]
Is de vervanging ook te doen als je hier weinig ervaring mee hebt?
[ Voor 66% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 22-06-2022 09:16 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Milo44 op 22-06-2022 22:20 ]
Ja dat kan ze zijn qua afmetingen hetzelfdeMilo44 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:17:
Is het btw mogelijk om het achterkantje van een Mi 9T PRO op een NON PRO over te zetten? Lijkt mij wel toch, ze zijn voor zover ik weet volledig identiek.![]()
Want als ik het achterkantje dan ga vervangen wil ik graag een Pearl White achterkant bestellen van de Mi 9T Pro.![]()
[Afbeelding]
Gewoon goed hoor. Ik heb mijn achterkant ook al eens vervangen door eentje van aliexpress en je ziet geen verschil. Zie wel dat je het juiste logo neemt, eentje van Europa is altijd van 'Mi' en niet van Redmi voor de mi 9t (Pro) maar als je dat niet zo belangrijk vindt maakt het niets uit.Milo44 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:17:
Is het btw mogelijk om het achterkantje van een Mi 9T PRO op een NON PRO over te zetten? Lijkt mij wel toch, ze zijn voor zover ik weet volledig identiek.![]()
Want als ik het achterkantje dan ga vervangen wil ik graag een Pearl White achterkant bestellen van de Mi 9T Pro.![]()
[Afbeelding]
EDIT: @Cowboy_Henk Top! Dank je wel voor de bevestiging.
Iemand nog een website oid waar ik een "legitiem" achterkantje kan bestellen of zijn die je op AliExpress e.d. kan vinden gewoon goed?
Doe eens zonder ranzige tracking dingen posten en zo...Cowboy_Henk schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:43:
Ik kom dan bij deze uit
https://nl.aliexpress.com/item/4000005167430.html
Deze duurt wel lang voor het aan komt.
En deze zou zo'n 15 dagen duren voor het aan komt.
€ 13,40 20%OFF | 100% Original Back glass Cover For Xiaomi Mi 9T MI9T pro Back Door Replacement Battery Case, Rear Housing Cover Black
https://nl.aliexpress.com/item/4000051904556.html
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hoe bedoel je?nero355 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:17:
[...]
Doe eens zonder ranzige tracking dingen posten en zo...
zonder al die parameters aan het eind vd URL:
[ Voor 4% gewijzigd door PostalDude op 06-07-2022 13:16 ]
Ik vind het ook waardeloos. Ik ben erg tevreden over de hardware van de telefoon, maar dat update beleid kan echt niet. Enerzijds krijg je waar je voor betaald, maar als ze kwartaal updates beloven moeten ze zich daar wel aan houden natuurlijkPostalDude schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:12:
Ik weet dat er al veel over geschreven en geklaagd is. Maar dan nog maar eens.
Sinds mijn overstap van iPhone naar Android altijd Xiaomi gehad. Toen nog besteld via internet want ze hadden amper winkels in Europa. Vandaar ook altijd moeten unlocken en flashen met Xiaomi.eu roms. Sinds ze de unlock tijd van 72 uur naar een dikke week hebben gezet is dat ook geen pretje meer als je een gloednieuwe telefoon hebt liggen.
Dat ging ook niet altijd even soepel dus dacht met de komst van de global en EU ROM daar vanaf te zijn.
Nu heb ik de halve (schoon)familie aan de Xiaomi gekregen en het valt mij op dat familieleden met een Redmi telefoon vaker en eerder updates krijgen dan ik met een flagship 9T Pro.
Ondertussen zitten we nog steeds met beveiligingsupdate van 1-8-2021. Nog een paar weken en we hebben al een jaar geen update gehad.
Nu staan er overal topics en nieuwsitems zoals hier; nieuws: Xiaomi updatet lijst van smartphones die elk kwartaal beveiligingsupd...
Waarin ze beloven om per kwartaal een update uit te brengen. Zou je dit niet ergens aan het licht (moeten!) brengen? Zoals consumentenbond of is daar een ander orgaan voor?
Voor mij helaas de laatste Xiaomi telefoon. Ben er over het algemeen super tevreden mee maar gebrek aan updates, helemaal voor een flagship vind ik echt te bizar voor worden.
[ Voor 3% gewijzigd door evanraalte op 06-07-2022 14:11 ]
Nou is de 9T Pro niet echt hun flagship geweest, dat was destijds de gewone 9, maar verder ben ik het volledig met je eens. Juist door het ontbreken van de updates zit ik nu serieus te kijken naar de toestellen van Samsung. Ik kijk hoe lang mijn 9T het vol houdt, maar als daar niet in Q3 een update voor is ga ik wel een bank beroven en kijken naar een S22+ ofzo. Of als ik heel veel geduld heb wachten op de S23 vanwege het gerucht dat die altijd een SD soc gaan krijgen.PostalDude schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:12:
Ik weet dat er al veel over geschreven en geklaagd is. Maar dan nog maar eens.
Sinds mijn overstap van iPhone naar Android altijd Xiaomi gehad. Toen nog besteld via internet want ze hadden amper winkels in Europa. Vandaar ook altijd moeten unlocken en flashen met Xiaomi.eu roms. Sinds ze de unlock tijd van 72 uur naar een dikke week hebben gezet is dat ook geen pretje meer als je een gloednieuwe telefoon hebt liggen.
Dat ging ook niet altijd even soepel dus dacht met de komst van de global en EU ROM daar vanaf te zijn.
Nu heb ik de halve (schoon)familie aan de Xiaomi gekregen en het valt mij op dat familieleden met een Redmi telefoon vaker en eerder updates krijgen dan ik met een flagship 9T Pro.
Ondertussen zitten we nog steeds met beveiligingsupdate van 1-8-2021. Nog een paar weken en we hebben al een jaar geen update gehad.
Nu staan er overal topics en nieuwsitems zoals hier; nieuws: Xiaomi updatet lijst van smartphones die elk kwartaal beveiligingsupd...
Waarin ze beloven om per kwartaal een update uit te brengen. Zou je dit niet ergens aan het licht (moeten!) brengen? Zoals consumentenbond of is daar een ander orgaan voor?
Voor mij helaas de laatste Xiaomi telefoon. Ben er over het algemeen super tevreden mee maar gebrek aan updates, helemaal voor een flagship vind ik echt te bizar voor worden.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Doe dat nou niet joh!PaT schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:09:
Nou is de 9T Pro niet echt hun flagship geweest, dat was destijds de gewone 9, maar verder ben ik het volledig met je eens. Juist door het ontbreken van de updates zit ik nu serieus te kijken naar de toestellen van Samsung. Ik kijk hoe lang mijn 9T het vol houdt, maar als daar niet in Q3 een update voor is ga ik wel een bank beroven en kijken naar een S22+ ofzo. Of als ik heel veel geduld heb wachten op de S23 vanwege het gerucht dat die altijd een SD soc gaan krijgen.
De hardware van de 9T is echt prima, jammer van het updatebeleid.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Die twee moet je sowieso niet gebruiken of überhaupt op je telefoon willen in geval van de laatste, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over...Robbie T schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:44:
Geen problemen met apps zoals die van banken of corona id?
Dat van die laatste ben ik met je eens ;-). Maar goed dan is voor iedereen duidelijk wat voor apps er bedoeld worden.nero355 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 00:02:
[...]
Die twee moet je sowieso niet gebruiken of überhaupt op je telefoon willen in geval van de laatste, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over...![]()
Daarnaast denk ik dat je het beter bij MIUI kan houden als je aan die twee gehecht bent!
Zelf heb ik een Mi 9t (dus niet de pro) en draai op het moment PixelOS (https://pixelos.vercel.app/). Alles werkt, inclusief Widevine L1 en Gpay. Hiervoor draaide ik een onofficiële LineageOS en ook daar geen problemen.Robbie T schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:44:
Zijn er mensen die al een custom rom hebben draaien en welke heb je draaien?
Ik zie vooral Evolution-X voorbij komen en Lineage Os, iemand een voorkeur?
[ Voor 8% gewijzigd door RedNas74 op 19-07-2022 22:00 ]
In het ergste geval ben ik € 0,50 kwijt als het slecht uitpakt, want ooit tijdens zo'n actie ergens in November/December gekocht, waarschijnlijk Black Friday of zoAri Gold schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:27:
nieuws: Android-launcher Nova is overgenomen door techbedrijf Branch
![]()
Even kijken of dat een R.I.P Nova wordt..
Reacties op Reddit zien er niet goed uit.
Ik draai al geruime tijd LineageOS. Eerste 17.1 en nu 18.1 naar volle tevredenheid! Deze kan ik aanraden iig.Robbie T schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:44:
[ Voor 34% gewijzigd door Milo44 op 28-07-2022 11:53 ]
Die toolkits van ifixit lijken me wel goed. Duur wel.Milo44 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:49:
[...]
Ik draai al geruime tijd LineageOS. Eerste 17.1 en nu 18.1 naar volle tevredenheid! Deze kan ik aanraden iig.
EDIT: Even wat anders: Na lange tijd heb ik dan eindelijk mijn onderdelen (batterij, achterkantje en nieuw camera lensje) binnen voor mijn Mi 9T.
Nu was ik er heilig van overtuigd dat ik een setje had liggen om een telefoon uit elkaar te halen e.d. maar ik kan het nérgens meer vinden, dus ik ga maar een nieuwe bestellen.
Kan iemand een setje aanraden, want er zijn er zoveel te koop... Ik wil gewoon spullen hebben waarmee ik een Mi 9T uit elkaar kan halen.
Ik heb m'n 9T Pro nu 3 jaar waarvan ik de laatste 2 jaar Evo X gebruik. Eigenlijk geen tot weinig problemen mee gehad en bank apps werken prima (cojona doe ik niet aan).Robbie T schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:44:
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Even de .apk exporteren en bewaren als backupnero355 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:33:
[...]
In het ergste geval ben ik € 0,50 kwijt als het slecht uitpakt, want ooit tijdens zo'n actie ergens in November/December gekocht, waarschijnlijk Black Friday of zo
Dit soort dingen gebeuren altijd met software waarvan je denkt "Als er maar niet zoiets ermee gebeurt!" heb ik het idee...![]()
Thnx, zo'n zelfde soort setje had ik ook gevonden op Bol. Denk dat ik die bestel, want wil het zsm repareren en niet weer weken op wachten.Cowboy_Henk schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:37:
[...]
Die toolkits van ifixit lijken me wel goed. Duur wel.
Ik heb zelf vanalles bijeen gekocht van aliexpress.
Deze lijkt me ook wel goed
https://a.aliexpress.com/_mNZkPL8
[ Voor 53% gewijzigd door Cowboy_Henk op 01-08-2022 08:19 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Milo44 op 01-08-2022 13:32 ]
Is het niet gewoon vuil? Even proper maken met watten staafje en alcohol?Milo44 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:11:
Inmiddels de boel vervangen, ging verrassend makkelijker dan ik had gedacht![]()
Helaas ondervonden dat de groothoeklens wazig blijft, dus ik vrees dat deze toch beschadigd is geraakt toen het beschermingskapje gebarsten is.
Weet iemand of je deze ook los kan vervangen? Lijkt me wel toch? Heeft iemand dit al eens gedaan?
Ik heb net ff zitten zoeken, maar kan het (onderdeel) niet vinden helaas...
EDIT: Na wat zoekwerk inmiddels gevonden!
Gedaan, maar dat werkte helaas niet.Cowboy_Henk schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:59:
[...]
Is het niet gewoon vuil? Even proper maken met watten staafje en alcohol?
[ Voor 22% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 06-08-2022 13:46 ]
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Dat is normaal, als je belt gebruikt je provider het 4g signaal en kan je enkel dat doen. voLTE noemt dat, als je bovenaan rechts kijkt op je scherm zie je dat normaal gezien aan staan door het volte logo.Jeroenzer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:40:
Kan iemand mij een antwoord gevne op volgende ?
Ik heb een Xiaomi MI 9T pro, ben tevreden met het toestel, specs zijn voor mij prima.
Maar ik kwam er laatst achter dat asl ik bel (ik bel nooit eigenlijk) en ik wil iets opzoeken op internet dat ik dat gewoon niet kan omdat ik aan het bellen ben, ik verbaasde mij erover.
Ik heb begrepen dat het komt omdat mijn toestel dan iets niet ondersteund in europa ?
Schandalig inderdaad. Op zich heel tevreden van mijn telefoon maar net zoals jij twijfel ik of ik ooit nog wel xiaomi neem.PostalDude schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:11:
Dacht toch echt meermaals gelezen te hebben dat Xiaomi in Q3 2022 nog met een update zou komen voor de 9t Pro maar las toevallig op Reddit een post dat het niet gaat gebeuren;
https://www.gizmochina.co...-redmi-k20-pro-mi-9t-pro/
Bijzonder.. dus toch maar op zoek naar een andere telefoon. Twijfel wel na deze ervaring of ik nog wel Xiaomi moet nemen met dit soort software ondersteuning.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
Laatste xiaomi.eu rom (die draai ik) is van 24 nov 2021. Ondersteuning was dan afgelopen. Xiaomi.eu rom is namelijk gebaseerd en aangepast van de Chinese officiële romsnah001 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:13:
De laatste update voor de 9T Pro Global EEA is van 6 juli 2021.
Je kunt natuurlijk voor de xiaomi.eu rom gaan (mits je maar unlocked bent).
De huidige top modellen hebben tegenwoordig minimaal 3 jaar major Android updates en 4 jaar Security updates.
Het verandert gelukkig wel maar die policy wordt maar mondjesmaat uitgerold naar andere modellen.
Tja dan blijft alleen nog over een van de custom roms op XDA die wel nog bijgehouden worden.Cowboy_Henk schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:25:
[...]
Laatste xiaomi.eu rom (die draai ik) is van 24 nov 2021. Ondersteuning was dan afgelopen. Xiaomi.eu rom is namelijk gebaseerd en aangepast van de Chinese officiële rom
Ik heb een Mi Note 10. Doet alles wat hij moet doen vlot. Heerlijke camera's, vooral met Gcam leveren de lenzen mooie resultaten.wolterious schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:38:
Ook ik ben wel benieuwd welke telefoon jullie nu hebben. Heb zelf nog steeds de 9t, maar deze is wel aardig aan vervanging toe inmiddels. Met name het ontbreken van de notch vd frontcamera vind ik heel fijn. Maar er is volgens mij nooit een andere telefoon op de markt gekomen met eenzelfde frontcamera systeem. Ik overweeg nu de poco f4, al is daar hiet op got maar weinig over te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door wolterious op 06-09-2022 09:55 ]
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 06-09-2022 12:34 ]
Mijn volgende telefoon wordt waarschijnlijk zoiets : https://sailfishos.org/wolterious schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:38:
Met name het ontbreken van de notch vd frontcamera vind ik heel fijn.
Maar er is volgens mij nooit een andere telefoon op de markt gekomen met eenzelfde frontcamera systeem.
Yep zelf gestoken. Helemaal niet moelijk.Krize18 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:00:
Ik heb sinds een maandje SyberiaOS er op staan , aangezien de update naar MIUI 13 op zich liet wachten... Ging er blijkbaar ook nooit komen lees ik een paar posts hierboven.
Door het de andere ROM draait de 9T Pro weer als een zonnetje, was precies een nieuwe smartphone. Kan wel zijn dat ik weet naar een andere custom ROM moet overschakelen, de dev heeft momenteel geen server meer. Normaal zou er van SyberiaOS ook een nieuwe versie, gebaseerd op A13, uitkomen.
Afwachten dus!
@Cowboy_Henk heb je die batterij zelf gestoken? Die van mij heeft ook z'n beste tijd gehad ondertussen
[ Voor 3% gewijzigd door Krize18 op 10-09-2022 23:52 ]
Een paar posts naar boven legt @Cowboy_Henk nog uit dat hij zijn halve toestel gereviseerd heeft.Gustavo678 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:48:
Hebben meer mensen ervaringen met het vervangen van de batterij?
Die van mij begint ook echt slecht te worden, voor de rest is de telefoon nog steeds prima afgezien een paar burn-in vlekken.
Let erop dat als je het plastic moederbord kapje over de lens terug zet je deze vanaf de bovenkant erin schuift. Dit deed ik in eerste instantie fout waardoor de achterkant niet goed bleef zitten.wolterious schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:
Hier net de nieuwe batterij en lensje van de camera binnen. Als ik bijzonderheden tegen kom bij het vervangen van de batterij en de lens zal ik het hier laten weten
Ik heb hetzelfde met mijn 9T sinds ik bij ben weg ben. Schijnbaar ging voorheen bellen over 3g en dan kon ik nog internetten op 4g.Jeroenzer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:40:
Kan iemand mij een antwoord gevne op volgende ?
Ik heb een Xiaomi MI 9T pro, ben tevreden met het toestel, specs zijn voor mij prima.
Maar ik kwam er laatst achter dat asl ik bel (ik bel nooit eigenlijk) en ik wil iets opzoeken op internet dat ik dat gewoon niet kan omdat ik aan het bellen ben, ik verbaasde mij erover.
Ik heb begrepen dat het komt omdat mijn toestel dan iets niet ondersteund in europa ?
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu, jaren verzekerd van updates en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.Meessen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:55:
Ik zag deze week dat mijn Mi 9T nog op beveiliging updates van maart 2021 zit, echt beschamend hoe kort die maar updates gekregen heeft na de release in Nederland halverwege 2019, Xiaomi komt er bij mij niet meer in.
Ben het twijfelen tussen een nieuwe telefoon of een goede ROM zoeken. Toen ik laatst even vlug zocht kwam ik alleen roms tegen die ook alweer gestopt waren. Nu heeft de telefoon wel zijn problemen maar ik vind een scherm zonder notch zo fijn, die vind je niet meer.
Ja Samsung is ook wat ik overweeg. Denk een A52s maar hoop dat er een goede deal langs komt voor de S21 FE, want die valt buiten het budget met zijn normale prijs. Laatst was die maar 250 euro bij een abbonement maar ik zit helaas nog lang vast aan KPN.knakworst schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:04:
[...]
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu, jaren verzekerd van updates en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.
Dat is ook maar sinds kort in feite na een hoop klachten aan hun adres...knakworst schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:04:
Precies dezelfde reden waarom ik van Xiaomi naar Samsung ben overgestapt. S21FE heb ik nu
- jaren verzekerd van updates
Alsof Zuid-Korea zoveel beter is en daarnaast zou je eens de EULA die je moet accepteren goed moeten lezen...en geen potentiële Chinese afsluiterpraktijken.
Maar het is er nu wel. Meerdere Chinese en andere aziatisch merken (Asus, Sony) lopen minimaal 2-3 jaar achter qua support. Daarnaast is het unlocken voor het gebruik van custom roms bij merken als Xiaomi ook slecht geregeld. Je moet verplicht mobiel internet gebruiken met een SIM die gelinkt is aan je eveneens verplichte Mi account en dan ook nog wachten op toestemming.nero355 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:23:
[...]
Dat is ook maar sinds kort in feite na een hoop klachten aan hun adres...![]()
[...]
Alsof Zuid-Korea zoveel beter is en daarnaast zou je eens de EULA die je moet accepteren goed moeten lezen...![]()
Zie : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
En dan vooral : deldens in "Persoonlijke Privacy Topic"
Sony telefoons zijn er om Jolla Sailfish te draaien!RepareerDroid schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:27:
Andere aziatisch merken (Asus, Sony) lopen minimaal 2-3 jaar achter qua support.
De batterij en lens zojuist vervangen. Opzich het is vrij simpel, maar neem vooral je tijd. Ik heb de backplate verwarmd met een föhn, maar dat bleek niet voldoende. Je wil graag heel gericht verwarmen om het echt goed warm te krijgen. Met een verfbrander oid. Mijn backplate is nu geknapt en ingetapedwolterious schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:
Hier net de nieuwe batterij en lensje van de camera binnen. Als ik bijzonderheden tegen kom bij het vervangen van de batterij en de lens zal ik het hier laten weten
Niets eigenlijk, ze hebben exact dezelfde afmetingen. Dus maakt niet uit.wolterious schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
De batterij en lens zojuist vervangen. Opzich het is vrij simpel, maar neem vooral je tijd. Ik heb de backplate verwarmd met een föhn, maar dat bleek niet voldoende. Je wil graag heel gericht verwarmen om het echt goed warm te krijgen. Met een verfbrander oid. Mijn backplate is nu geknapt en ingetaped
Dus mijn volgende vraag; is er een verschil tussen d backplate van de redmi k20 en de mi9t? Ik kan dat op ali nergens herleiden
Er zijn nog genoeg roms in development. Alleen niet meer op xda. De meeste zijn nu te vinden op Telegram helaas. Check https://t.me/redmik20updates op Telegram.Meessen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:33:
Iemand nog tips voor een goede mi 9t rom die nog updates krijgt (veel lijken al gestopt)?
Deze Cherish OS is net nieuw met android 13, iemand al geprobeerd?
https://forum.xda-develop...vinci-25-09-2022.4498621/
Ik heb nog nooit eerder een custom rom geïnstalleerd. Wat bedoelen ze daar met de 'official' tag?
Omdat ze daardoor beter tegen de regen kunnen!Cowboy_Henk schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:18:
Het is veel gemakkelijker om reparaties te doen als de backplate losser zit.
Waarom moeten backplates tegenwoordig altijd zo vast zitten tegenwoordig?
10 jaar geleden kon je gewoon de achterkant van je gsm losklikken en de batterij vervangen enzo.
Ik ook!Ik wil terug naar die tijd.
Helaas maakt die veel te dure lelijke telefoons, hoewel de rest niet heel anders is tegenwoordig met al die notches en gaten in het scherm!Mijn vorige smartphone, OnePlus 2 kon je ook de backplate los trekken. Er is maar 1 fabrikant nu dit dit doet denk ik en dat is Fairphone.
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
Deze batterij heb ik er nu ook in zitten. Batterijduur is weer helemaal top. Maar ik merk dat opladen veel langer duurt. Ook ervaring mee?Cowboy_Henk schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:11:
[...]
Yep zelf gestoken. Helemaal niet moelijk.
Batterij besteld op Aliexpress van het merk Nohon dat zeer goede reviews krijgt.
https://a.aliexpress.com/_mt0Imoy
Je kan de sterkte van je batterij meten door app Battery Guru. Op achtergrond laten draaien en een paar keer opladen onder 15% tot 100 %
Hmm niet echt, mijn gsm geeft turbo charging aan als ik de snellader gebruikwolterious schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:32:
[...]
Deze batterij heb ik er nu ook in zitten. Batterijduur is weer helemaal top. Maar ik merk dat opladen veel langer duurt. Ook ervaring mee?
- [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & DiscussiePalindrome schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
Vervangende batterij ?
wil geen aftermarket meuk kopen op aliexpress and er dan achterkomen dat de batterij al na een maandje op is.
Hoe komt het dat de camera niet meer focussed? Bij mij was er eens waterdamp in gekomen.Palindrome schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
Camera focussed niet meer goed
Iemand ervaring met een goeie replacement module ? en vervangende batterij ?
wil geen aftermarket meuk kopen op aliexpress and er dan achterkomen dat de batterij al na een maandje op is.
Hoi, heb je deze ook getest met Antutu benchmark en de batterij test gedaan?Cowboy_Henk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
Een nieuwe batterij heb ik ook gekocht van het merk Nohon ook op Ali. Werkt ook perfect.
https://a.aliexpress.com/_mLNjlY8
[ Voor 19% gewijzigd door IssY_I op 28-10-2022 22:00 ]
Ok ik zal het eens doen. Geeft het na 1 keer laden de juiste capaciteit of na een paar keren ladenIssY_I schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Hoi, heb je deze ook getest met Antutu benchmark en de batterij test gedaan?
Geeft dan aan wat de ware capaciteit is na een laadcyclus. Die van mij is echt aan vervanging toe en wil best de batterij vervangen maar vertrouw die chinese zooi niet. Mijn batterij verliest binnen no time bijna meteen een derde van zn capaciteit (van 100% naar 70%) om dan vervolgens weer "normaal" te doen.
Klopt ook wel met wat Antutu aangeeft
Mijn batterij heeft nog maar 74% van zijn originele capaciteit over = 2962 mAh van de 4000
[Afbeelding]
Nee na een kwartier/half uurtje krijg je al een redelijk nauwkeurig resultaat maar hoe langer je deze oplaad (dus van 30% naar 80%) zou ideaal zijn.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Ok ik zal het eens doen. Geeft het na 1 keer laden de juiste capaciteit of na een paar keren laden
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq