|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De onofficiële is LineagOS 18.1 of 19. Dus Android 11 of 12. De officiële zit nog op versie 17.1 die op Android 10 gebaseerd is. Ik draai de onofficiële 18.1 met ingebakken Google apps. Binnenkort lineage 19 eens proberen.nero355 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:21:
[...]
Je bedoelt een Mi 9T Pro neem ik aan
De Mi 9T heeft gewoon een officiële LineageOS versie : https://download.lineageos.org/davinci
[ Voor 3% gewijzigd door RedNas74 op 06-01-2022 19:25 ]
MIUI versie 12.5.2 stabiel
Begin het wel lastig te vinden dat die notificaties niet altijd doorkomen (whatsapp, deurbel)
Hoe haal je die "uit de optimalisatie"?ratje_nl schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:08:
[...]
Ik heb het inmiddels gevonden, voor diegene met dezelfde problemen :
com.android.phone.overlay.common
Deze uit de optimalisatie halen en het probleem is opgelost.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
[ Voor 94% gewijzigd door knakworst op 09-01-2022 20:18 ]
Dat zocht ik ook net. Ik heb namelijk dat telkens mijn scherm oplicht als ik iets aan het casten van naar de Chromecast. Soms wel en soms niet. Maar telkens een scherm wat aan en uit springt is niet handig.
En jij weet 100% zeker dat je WiFi accesspoints goed zijn afgesteld ?!Maffie500 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:50:
Ik heb al een tijdje de 9T pro en merk dat hij vaak niet overschakelt naar een andere AP en zelfs regelmatig op 2.4 GHz band blijft hangen. Ook de notificaties komen regelmatig niet door. enig idee hoe ik dit kan oplossen?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb hetzelfde probleem, op werk. Dus geen idee hoe die ingesteld zijn, maar ik ben de enige die problemen heeft. Lopen ook anderen rond met een Xiaomi.nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 01:01:
[...]
En jij weet 100% zeker dat je WiFi accesspoints goed zijn afgesteld ?!
Hij verbindt wel met de andere aps lijkt het want hij heeft full WiFi signaal, maar geen internet. Zet ik mijn WiFi uit. Meteen een shitload aan nieuwe.notificaties. Dus zet eigenlijk altijd mijn WiFi uit op werk
Ik heb dit probleem enkel met deze smartphone.nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 01:01:
[...]
En jij weet 100% zeker dat je WiFi accesspoints goed zijn afgesteld ?!
De andere toestellen thuis hebben dit niet.
Het lijkt of hij soms gewoon geen wifi verbinding heeft. Want als je deze uitzet en terug aanzet werkt het weer wel.
Dit ook ja. Heb al geprobeerd om alles te rebloaten(xiaomi adb tools), maar dat lijkt niet te werken.Maffie500 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Ik heb dit probleem enkel met deze smartphone.
Het lijkt of hij soms gewoon geen wifi verbinding heeft. Want als je deze uitzet en terug aanzet werkt het weer wel.
Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit probleem.Titus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:42:
[...]
Dit ook ja. Heb al geprobeerd om alles te rebloaten(xiaomi adb tools), maar dat lijkt niet te werken.
Daarnet nog gehad, ik ga zitten en heb een uitroepteken bij wifi staan. Zet mijn wifi af en terug aan en hij heeft weer perfecte verbinding. Ik heb pas heel mijn netwerk een upgrade gegeven (unify AP) en had het probleem met mijn vorige setup ook.
Het toestel wil gewoon niet switchen naar de AP ook al heeft hij geen verbinding.
Zit er aan te denken om het toestel, maar te vervangen door een ander merk.
Titus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:14:
Ik heb hetzelfde probleem, op werk. Dus geen idee hoe die ingesteld zijn, maar ik ben de enige die problemen heeft. Lopen ook anderen rond met een Xiaomi.
Hij verbindt wel met de andere aps lijkt het want hij heeft full WiFi signaal, maar geen internet. Zet ik mijn WiFi uit. Meteen een shitload aan nieuwe.notificaties. Dus zet eigenlijk altijd mijn WiFi uit op werk
Maffie500 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:27:
Ik heb dit probleem enkel met deze smartphone.
Titus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:42:
Dit ook ja. Heb al geprobeerd om alles te rebloaten(xiaomi adb tools), maar dat lijkt niet te werken.
Jullie moeten eens met de DTIM Settings van je WiFi netwerk spelen!Maffie500 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:38:
Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit probleem.
Daarnet nog gehad, ik ga zitten en heb een uitroepteken bij wifi staan. Zet mijn wifi af en terug aan en hij heeft weer perfecte verbinding. Ik heb pas heel mijn netwerk een upgrade gegeven (unify AP) en had het probleem met mijn vorige setup ook.
Het toestel wil gewoon niet switchen naar de AP ook al heeft hij geen verbinding.
Zit er aan te denken om het toestel, maar te vervangen door een ander merk.
Dergelijke problemen komen ook bijvoorbeeld bij Apple en Samsung telefoons voor en zijn vaak naar de DTIM Settings te herleiden :
Vaak staat deze op 1 i.p.v. op 3 namelijk!
Voor @Maffie500 en zijn UniFi spulletjes kan ik het volgende aanraden :
- Alle automatische troep uit, zoals al die Experience zooi en WiFi "AI" en dergelijken!
- 2.4 GHz op Low
- 5 GHz op High
En vanaf daar verder finetunen!
Voor alle anderen :
- Low komt overeen met 4dBi
- High komt overeen met 20 dBi
Have fun!
Het probleem is dat het een company network is, waar ik geen invloed op heb. En aangezien ik de enige ben wordt er dus ook niets mee gedaan.nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:42:
[...]
[...]
[...]
[...]
Jullie moeten eens met de DTIM Settings van je WiFi netwerk spelen!
Dergelijke problemen komen ook bijvoorbeeld bij Apple en Samsung telefoons voor en zijn vaak naar de DTIM Settings te herleiden :
- Alle automatische troep uit, zoals al die Experience zooi en WiFi "AI" en dergelijken!
- 2.4 GHz op Low
- 5 GHz op High
Voor alle anderen :
Have fun!
Het feit dat het zo specifiek aan de Mi 9T Pro met MIUI versie XXX lijkt te liggen (er zijn collega's met redmi devices die hier geen last van hebben), maakt het eigenaardig
Maar zal het met deze info nog een keer proberen te melden
[ Voor 3% gewijzigd door Titus op 10-01-2022 15:38 ]
2.4 staat al op low en 5ghz staat op high. Voor de rest geen extra zaken opstaan.nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:42:
[...]
[...]
[...]
[...]
Jullie moeten eens met de DTIM Settings van je WiFi netwerk spelen!
- 2.4 GHz op Low
- 5 GHz op High
Voor alle anderen :
Have fun!
Toch bedankt voor deze tips! Altijd fijn dat jullie willen helpen!
Wij zijn met onze leverancier aan het kijken naar de problemen (vorige week nieuwe AP's opgehangen). De genoemde instellingen van @nero355 ga ik zeker meenemen.
Wel blijven de toestellen nog security-updates ontvangen welke meestal gepaard zal gaan met een update van Miui.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heel fijn dat nieuws. Ondertussen loop ik nog altijd rond met security update van juni 2021.snah001 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:
Xiaomi heeft bekend gemaakt dat de 9T en de 9T Pro geen update krijgen naar Android 12.
Wel blijven de toestellen nog security-updates ontvangen welke meestal gepaard zal gaan met een update van Miui.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Wellicht kan je het nieuwsbericht quoten, want ik zit nu met een perfect functionerend toestel wat al 7 maanden geen update meer gehad heeft.snah001 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:
Xiaomi heeft bekend gemaakt dat de 9T en de 9T Pro geen update krijgen naar Android 12.
ping 127.212.23.124
Bij instellingen in de zoekbalk "optimalisatie" invullen. Hier kun je kiezen voor alle apps en daar staat hij tussen.
Alleen miui of android zet hem steeds weer aan....... Zeer irritant helaas.
https://www.getdroidtips....20-pro-android-12-update/
Wel een beetje oud, maar volgt wel de logica.
Vast nog wel 1 of 2 simpele updates, misschien zelfs wel nieuwe MIUI, maar ik verwacht geen nieuwe Android meer.
En...really...maakt het zoveel uit, die Android updates?
Eat the bugs, live in a pod
Neuh, maar de security .. ach, ik doe nog een rondje log4j starten.HMC schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:05:
@pjottum
https://www.getdroidtips....20-pro-android-12-update/
Wel een beetje oud, maar volgt wel de logica.
Vast nog wel 1 of 2 simpele updates, misschien zelfs wel nieuwe MIUI, maar ik verwacht geen nieuwe Android meer.
Maar ik had deze zelf gevonden en vond daar dan niet een press release van Xiaomi zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door pjottum op 12-01-2022 22:38 ]
ping 127.212.23.124
Ben je dan automatisch blij?
't Is ook maar een message die in iedere MIUI update zit:
-BUGFIXES
-SECURITY UPDATE.
Als je wilt, graag.HMC schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:39:
Zal ik je phone even hacken en een "security updated (13/1/22)" toevoegen?
Ben je dan automatisch blij?
't Is ook maar een message die in iedere MIUI update zit:
-BUGFIXES
-SECURITY UPDATE.
Maar de message is niet alleen dit, het is ook een rollup van de patches natuurlijk.
ping 127.212.23.124
Nee, want Xiaomi telefoons zijn er om Custom ROM's of zelfs totaal andere OS'en erop te flashen!HMC schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:05:
https://www.computerbild....Smartphones-31361501.htmlpjottum schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:47:
[...]
Wellicht kan je het nieuwsbericht quoten, want ik zit nu met een perfect functionerend toestel wat al 7 maanden geen update meer gehad heeft.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik zou het zonde vinden om een nieuwe telefoon te moeten kopen omdat er geen security updates meer krijgt.
Wat is de opvolger van deze telefoon in deze prijsklasse? Zie dat de 11 500+ euro is, maar voor de 9T betaalde ik iets van in de 200?
Alles wat bij Xiaomi eigenlijk binnen de € 200-300 valt maar zou dan wel kiezen voor een Oled scherm.
Ook proberen een zo recent mogelijk uitgebracht toestel te kiezen vanwege de tijdsduur dat je nog updates krijgt.
[ Voor 21% gewijzigd door snah001 op 18-01-2022 11:01 ]
Dan ga ik denk voor de Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, thanks!snah001 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:56:
Dat zou dan de 11i Lite (Belsimpel € 283) of de Xiaomi Redmi Note 10S 128GB (Belsimpel € 228) kunnen zijn.
Alles wat bij Xiaomi eigenlijk binnen de € 200-300 valt maar zou dan wel kiezen voor een Oled scherm.
Ook proberen een zo recent mogelijk uitgebracht toestel te kiezen vanwege de tijdsduur dat je nog updates krijgt.
Poco F3, of de Poco X3 Pro?Sleeon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:40:
Vanochtend de MI 9T laten vallen en is het scherm stuk helaas.
Wat is de opvolger van deze telefoon in deze prijsklasse? Zie dat de 11 500+ euro is, maar voor de 9T betaalde ik iets van in de 200?
Lees in de reviews dat deze een matige camera heeft en meer geschikt is voor gamen.
Ik game nooit op een telefoon, dus denk niet iets voor mij. Toch bedankt voor je reactie!
De Poco F3 is zeker wel de opvolger. In China is dit de Redmi K40 (Pro).Sleeon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Lees in de reviews dat deze een matige camera heeft en meer geschikt is voor gamen.
Ik game nooit op een telefoon, dus denk niet iets voor mij. Toch bedankt voor je reactie!
Dan vervang je die toch zelfSleeon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:40:
Vanochtend de MI 9T laten vallen en is het scherm stuk helaas.
Kost € 50 geloof ik
Verder sta ik open voor donaties van Mi 9T (Pro) modellen die gerepareerd moeten worden!

IMHO is deze serie tot een einde gekomen na de F2 Pro sinds die gaten in schermen de wereld overnamen...Lightning89 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:49:
De Poco F3 is zeker wel de opvolger. In China is dit de Redmi K40 (Pro).

Echt een walgelijke design keuze!

[ Voor 41% gewijzigd door PaT op 22-01-2022 07:36 ]
Ik mok daar ook al een tijdje over. Ik ga uit van niet. Jammer, mijn toestel is nog in prima staat (22 maanden thuiswerken…) dus dat wordt zoeken naar een rom die door meer dan 1,5 developer ondersteund wordt…John J. schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:54:
Is er al iets bekend of er nog een beveilings update komt? De mijne Mi9T pro staat nog op Juli.
ping 127.212.23.124
De noodzaak voor custom roms is eigenlijk ook verdwenen zoals ik al eens eerder hier of elders uitgelegd heb.
Veel wat wij bij Viper als extra toevoegden qua functionaliteit zit tegenwoordig al standaard bij de meeste fabrikanten in hun huidige rom versies.
Een custom rom voegt daar dus weinig aan toe en zelfs ik ben al jaren geleden gestopt met het flashen van custom roms.
Met gewoon de stock rom unlocken en rooten kom je tegenwoordig al erg ver om zaken te tweaken (mits de fabrikant dat toelaat).
Maar hoe ver kom je daarmee als je de ROM van Google wilt ontdoen en alle Xiaomi crapsnah001 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:04:
Veel wat wij bij Viper als extra toevoegden qua functionaliteit zit tegenwoordig al standaard bij de meeste fabrikanten in hun huidige rom versies.
Een custom rom voegt daar dus weinig aan toe en zelfs ik ben al jaren geleden gestopt met het flashen van custom roms.
Met gewoon de stock rom unlocken en rooten kom je tegenwoordig al erg ver om zaken te tweaken (mits de fabrikant dat toelaat).
IMHO zit je dan best wel aan een Custom ROM vast voor zover ik dit topic en dat van de F2 Pro goed heb gevolgd de afgelopen jaren!
Het echte probleem zit hem in het feit dat al die Custom ROM bouwers van tegenwoordig niet serieus genoeg zijn t.o.v. de onderhoud van hun Custom ROMs en het al gauw leuk genoeg vinden en ermee stoppen...

Ik vind het bijvoorbeeld erg jammer dat degene die Jolla Sailfish naar de 9T heeft geport niks meer ermee doet, want het OS is echt prachtig en draait echt goed verder!
Voordeel is dat je gewoon kunt meeliften met de updates van Xiaomi.
Gaat v.w.b. de updates het licht uit na 3 jaar dan kun je alsnog overwegen om een custom rom te gebruiken maar dan zou ik altijd kiezen voor een LineageOs variant want de huidige devs van de nu verkrijgbare custom roms zijn dan waarschijnlijk alweer met de noorderzon vertrokken.
En als LineageOs ook wegvalt dan is het gewoon gevalletje pech en dat heeft niks met Xiaomi te maken want komt bij alle merken waar een officiële LineageOs variant voor is ook voor als de dev daarvoor ermee stopt.
Klinkt goed!snah001 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:33:
Geroot kun je meeste Google stuff er van af gooien, idem geldt voor Xiaomi stuff.
Voordeel is dat je gewoon kunt meeliften met de updates van Xiaomi.
Ik heb daar heel eerlijk gezegd ook niet meer zoveel vertrouwen in als ik naar mijn ervaring met de "developer" van de huidige versie kijk die zogenaamd officiëel is en op hun website is te downloaden!Dan zou ik altijd kiezen voor een LineageOs variant want de huidige devs van de nu verkrijgbare custom roms zijn dan waarschijnlijk alweer met de noorderzon vertrokken.

Uiteraard, maar ik merk dus dat ze er tegenwoordig al heel gauw mee stoppen en eigenlijk niet betrouwbaar genoeg zijn om echt op ze te kunnen rekenen...En als LineageOs ook wegvalt dan is het gewoon gevalletje pech en dat heeft niks met Xiaomi te maken want komt bij alle merken waar een officiële LineageOs variant voor is ook voor als de dev daarvoor ermee stopt.
Ik zit daarom ook heel erg richting een Sony telefoon + Jolla Sailfish te denken als ik weer eens wat nieuws ga kopen, ondanks dat Sony voor mij best wel een naar merk is over het algemeen in vele opzichten!

Ik trap ook niet meer in Xiaomi, mooie hardware maar een updatebeleid om te huilen.daffie82 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:54:
Inderdaad te triest voor woorden. Mijn volgende toestel zal waarschijnlijk geen xiaomi meer worden.
Vrouw en kinderen zijn al over op Samsung 4+ jaar lang updates, elke maand.
Ik denk dat ik 7 keer een update heb gehad met dit toestel, 2,5 jaar geleden was het een flagship.
(mi 9t pro)
Ironisch genoeg het merk waar men al jarenlang over klaagt wat betreft de updates en Android upgrades!pinojo123 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:47:
Vrouw en kinderen zijn al over op Samsung 4+ jaar lang updates, elke maand.

De Samsung S8 uit 2017 heeft een tijdje geleden nog een update gehad.nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:12:
[...]
Ironisch genoeg het merk waar men al jarenlang over klaagt wat betreft de updates en Android upgrades!![]()
Wat voor update PRECIESpinojo123 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:44:
De Samsung S8 uit 2017 heeft een tijdje geleden nog een update gehad.
Pak eens zoiets erbij : https://tweakers.net/nieu...d=samsung+updates+androidpinojo123 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:12:
Beveiligingspatch november.
https://androidworld.nl/n...gt-nieuwe-software-update
Daar staat dit tussen : nieuws: Samsung stopt na vier jaar met regelmatige updates voor Galaxy S8
Dus eigenlijk is er pas relatief heel recent echt iets aan hun slechte support gedaan!
Verder zou ik zeggen kijk effe naar mijn reactie in een ander topic : nero355 in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie"
Geen enkel merk is heilig!
Voor een toestel dat je 2 jaren in je bezit hebt, is dat gewoon waardeloos.
Dat heb ik nog met geen enkele vorige telefoon gehad.
Inderdaad! Helaas zijn de custom roms dun gezaaid, blijkbaar is het niet zo gemakkelijk daar een Rom voor te maken en te onderhouden. Echt, een reden om geen Xiaomi meer te kopen, maar ook een reden om de duur van de softwaresupport mee te nemen in een volgende aanschaf, helaas geen filter in de pw. Vergelijk het met je nieuwe Asus laptop, dat die na 2 jaar geen windows updates meer krijgt…daffie82 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:41:
Feit is : in de Mi 9T Pro zitten we met een security patch van juni 2021 rond te lopen. En dat lijkt zo te gaan blijven.
Voor een toestel dat je 2 jaren in je bezit hebt, is dat gewoon waardeloos.
Dat heb ik nog met geen enkele vorige telefoon gehad.
ping 127.212.23.124
Het update beleid van meerdere goedkopere merken was 2 jaar. Ergens moet op bezuinigd worden per saldo. Maar dat is/was niet iets dat alleen Xiaomi had. Overigens was dit al bekend toen de Mi9T op de markt kwam.
Xiaomi heeft sinds 7 januari voor geen enkel toestel een update uitgebracht terwijl het vóór die tijd figuurlijk dagelijks regende aan updates voor verschillende toestellen.
Voor alle toestellen die in aanmerking komen voor Android 12 lopen nu gesloten beta-tests en de verwachting is dat de update naar Android 12 in 1 keer losgelaten wordt voor die toestellen.
De 9T komt daar niet voor in aanmerking meer en ik heb nog geen aankondiging gezien of een beta-test van een Miui 12.5 versie voor de 9T.
Dat heb ik gedaan. Maar ik merk een enorme battery drain nu.
Terwijl internet juist aangeeft dat je het uit moet zetten om battery drain te voorkomen: https://www.google.com/ur...Vaw111wXUYDeLv9f10TrufvRM
Ik kan het weer aanzetten maar weet niet hoe YouTube Vanced dan reageert.
tja ik moest hem aanzetten omdat ik anders pdfs / andere bijlages / downloads niet kon openenBinnetie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:28:
Gisteren had ik een update voor YouTube Vanced. Ik kreeg een melding dat ik Miui optimization uit moest zetten.
Terwijl internet juist aangeeft dat je het uit moet zetten om battery drain te voorkomen: https://www.google.com/ur...Vaw111wXUYDeLv9f10TrufvRM
ik kreeg ook de melding van vanced maar heb hem gewoon aan laten staan.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Hier precies hetzelfde. Kon bepaalde dingen niet openen. Voor nu naar weer ingeschakeld. Ik zal bij een volgende update de melding gewoon negeren.Kodess schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:37:
[...]
tja ik moest hem aanzetten omdat ik anders pdfs / andere bijlages / downloads niet kon openen
ik kreeg ook de melding van vanced maar heb hem gewoon aan laten staan.
Je moet battery optimization enkel voor YouTube vanced en micro g uitzetten, niet voor het hele systeem!Binnetie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:28:
Gisteren had ik een update voor YouTube Vanced. Ik kreeg een melding dat ik Miui optimization uit moest zetten.
Het heet Miui optimization dat kan ik niet per app uitzetten. Dat was de melding van Vanced ook. Niet battery optimization.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Je moet battery optimization enkel voor YouTube vanced en micro g uitzetten, niet voor het hele systeem!
Tuurlijk kan je dat uitzetten per app. MIUI batterijbesparing = batterijbesparing (aanbevolen).Binnetie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Het heet Miui optimization dat kan ik niet per app uitzetten. Dat was de melding van Vanced ook. Niet battery optimization.
Zet dit op 'geen beperkingen' voor microG. Dan smartphone heropstarten en microg melding zou moeten verdwijnen
:strip_exif()/f/image/u1V3k57Qz0Uc0Zdab17RPSut.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q6O2lri71OhYC7LQleowuRZL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Cowboy_Henk op 18-02-2022 16:36 ]
nogmaals, dat is iets anders. het gaat om MIUI OptimizationCowboy_Henk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:34:
[...]
Tuurlijk kan je dat uitzetten per app. MIUI batterijbesparing = batterijbesparing (aanbevolen).
Zet dit op 'geen beperkingen' voor microG. Dan smartphone heropstarten en microg melding zou moeten verdwijnen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/62mkC8FyGaSGarEoUN3bsIzm.jpg?f=fotoalbum_large)
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Laat da maar aan? Ik heb dit net getest bij mijn zoon zijn Xiaomi redmi note 10 pro. Ik heb wel een mi 9t pro maar draai een custom rom.Kodess schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:43:
[...]
nogmaals, dat is iets anders. het gaat om MIUI Optimization
[Afbeelding]
Mijn zoon draait laatste micro G en youtube vanced, allebei net geüpdate via vanced manager. Maar het vraagt niet om de globale miui optimisation uit te zetten. MicroG vraagt wel om battery optimization voor MicroG zelf uit te zetten.
Dat is apart. Ik krijg die opties daar niet te zien. Voor andere apps kan ik het wel aanpassen, maar voor Vanced MicroG zie ik hem niet.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:34:
[...]
Tuurlijk kan je dat uitzetten per app. MIUI batterijbesparing = batterijbesparing (aanbevolen).
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 18-02-2022 17:53 ]
Wat zie je als je dan op batterij klikt?Binnetie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:49:
[...]
Dat is apart. Ik krijg die opties daar niet te zien. Voor andere apps kan ik het wel aanpassen, maar voor Vanced MicroG zie ik hem niet.
[Afbeelding]
Dan zie ik de melding: geen dataCowboy_Henk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:58:
[...]
Wat zie je als je dan op batterij klikt?
Doe eerst eens je miui optimisation terug aan in developer settings. Dan terug rebooten. Ik denk dat je dan terug die UI stijl hebt zoals ik het gepost heb in die screenshot. Dan kan je batterij optimalisatie afzetten voor micro g
[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 18-02-2022 18:35 ]
Voor de K20 Pro, die ik nog steeds naar volle tevredenheid gebruik, is er gewoon MIUI 12.5.snah001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:06:
De laatste is V12.1.1.0.RFJEUXM.
[...]
De 9T komt daar niet voor in aanmerking meer en ik heb nog geen aankondiging gezien of een beta-test van een Miui 12.5 versie voor de 9T.
Draai zelf op 12.5.6. Al maanden.
Volgens mij is er voor de 9T Pro ook gewoon 12.5.
Zijn ze misschien al gestopt met de non-Pro's?
Ik verwacht eigenlijk nog wel een MIUI-update.
Het rare is dat ze in de afgelopen jaren juist vaak de non-Pro wel in de lijst zetten van "phone krijgt update" maar de Pro's niet.
Tot 2x toe geprobeerd. Ik zie de optie niet. Heel apart.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:34:
[...]
Doe eerst eens je miui optimisation terug aan in developer settings. Dan terug rebooten. Ik denk dat je dan terug die UI stijl hebt zoals ik het gepost heb in die screenshot. Dan kan je batterij optimalisatie afzetten voor micro g
Nu wil ik graag alle opgeslagen Wifi wachtwoorden overzetten. Maar dat lukt nog niet zo. Ik maakte nooit Google Backups van mijn MI 9T en bij het installeren van nieuwe S20fe zijn ze niet overgekomen met SmartSwitch.
Mijn vraag is: Hoe kan ik de opgeslagen Wifi wachtwoorden van de Mi 9t kopiëren?
Je kunt via de settings onder Wifi de 'opslagen netwerken beheren'. Dan zie je alle Wifi SSIDs staan maar kun je ze helaas alleen maar verwijderen....;-<
Na een dagje googelen, heb ik een aantal dingen geprobeerd. Maar nog geen succes.
Ondertussen wel een Google backup gemaakt en deze met verschillende programma's proberen uit te lezen. Maar helaas vinden die geen Google backup in mijn account.
Maar dat zou ook aan weleens eraan kunnen liggen, dat ik geen betaalde versie van die tooltjes gebruik. Iemand daar wel ervaring mee?
Ik heb geprobeerd via verschillende file-browsers het bestand '/data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf' te kopiëren maar dat lukt niet omdat het toestel niet ge-root is. Ook met 'adb pull' geprobeerd dat bestand te kopiëren, zelfde reden dat het niet lukt: geen root rechten.
Ik heb geprobeerd TWRP te flashen zodat je even het betreffende filesysteem kan mounten en het bestand met de Wifi-wachtwoorden kan kopiëren. Helaas kan dat niet als de bootloader niet ge-unlocked is.
Om de boot-loader te unlocken, moet je eerst een MI-account aanmaken en er weer een SIM-kaart in doen (die ondertussen in mijn nieuwe toestel zit). Daarna kun je je toestel root-en.
En als de bootloader unlocked is en/of je toestel ge-root, weigeren een aantal Apps dienst omdat de beveiliging v/h toestel niet meer gegarandeerd is. Bank-apps, authenticator-apps en zelfs de Teams-app. En die apps wil mijn zoon wel kunnen gebruiken als hij mijn toestel overneemt, want het is nog steeds een fijn toestel.
Nu weet ik niet of je bootleader weer kunt locken zodat dat soort apps het weer doen. Iemand die dat weet?
Al met al veel werk voor iets eenvoudigs.
Nogmaals mijn vraag: Is er een andere manier om de opgeslagen Wifi wachtwoorden te achterhalen?
Ben benieuwd mede-tweakers!
Ik begrijp het probleem niet goed. Je hebt dus een Google backup gemaakt. Check, dat doe ik altijd.hahu45 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:57:
Mijn Mi 9T is nu 2 jaar oud en ik mocht van de baas een nieuw toestel uitkiezen.
Nu wil ik graag alle opgeslagen Wifi wachtwoorden overzetten. Maar dat lukt nog niet zo. Ik maakte nooit Google Backups van mijn MI 9T en bij het installeren van nieuwe S20fe zijn ze niet overgekomen met SmartSwitch.
Mijn vraag is: Hoe kan ik de opgeslagen Wifi wachtwoorden van de Mi 9t kopiëren?
Je kunt via de settings onder Wifi de 'opslagen netwerken beheren'. Dan zie je alle Wifi SSIDs staan maar kun je ze helaas alleen maar verwijderen....;-<
Na een dagje googelen, heb ik een aantal dingen geprobeerd. Maar nog geen succes.
Ondertussen wel een Google backup gemaakt en deze met verschillende programma's proberen uit te lezen. Maar helaas vinden die geen Google backup in mijn account.
Maar dat zou ook aan weleens eraan kunnen liggen, dat ik geen betaalde versie van die tooltjes gebruik. Iemand daar wel ervaring mee?
Ik heb geprobeerd via verschillende file-browsers het bestand '/data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf' te kopiëren maar dat lukt niet omdat het toestel niet ge-root is. Ook met 'adb pull' geprobeerd dat bestand te kopiëren, zelfde reden dat het niet lukt: geen root rechten.
Ik heb geprobeerd TWRP te flashen zodat je even het betreffende filesysteem kan mounten en het bestand met de Wifi-wachtwoorden kan kopiëren. Helaas kan dat niet als de bootloader niet ge-unlocked is.
Om de boot-loader te unlocken, moet je eerst een MI-account aanmaken en er weer een SIM-kaart in doen (die ondertussen in mijn nieuwe toestel zit). Daarna kun je je toestel root-en.
En als de bootloader unlocked is en/of je toestel ge-root, weigeren een aantal Apps dienst omdat de beveiliging v/h toestel niet meer gegarandeerd is. Bank-apps, authenticator-apps en zelfs de Teams-app. En die apps wil mijn zoon wel kunnen gebruiken als hij mijn toestel overneemt, want het is nog steeds een fijn toestel.
Nu weet ik niet of je bootleader weer kunt locken zodat dat soort apps het weer doen. Iemand die dat weet?
Al met al veel werk voor iets eenvoudigs.
Nogmaals mijn vraag: Is er een andere manier om de opgeslagen Wifi wachtwoorden te achterhalen?
Ben benieuwd mede-tweakers!
Open je nieuwe toestel vraagt android bij eerste opstart of die de backup moet herstellen. Alle paswoorden worden toch hersteld?
Dat station was ik dus gepasseerd. Ik had geen google backup van mijn MI 9T toen ik mijn nieuwe toestel in gebruik nam.... Mijn nieuwe toestel Samsung SE20 FE kopieert met SmartSwitch veel zaken van je "oude" telefoon maar niet de Wifi-wachtwoorden.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:02:
[...]
Ik begrijp het probleem niet goed. Je hebt dus een Google backup gemaakt. Check, dat doe ik altijd.
Open je nieuwe toestel vraagt android bij eerste opstart of die de backup moet herstellen. Alle paswoorden worden toch hersteld?
Ok andere manier...Binnetie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:11:
[...]
Tot 2x toe geprobeerd. Ik zie de optie niet. Heel apart.
Instellingen - batterij en prestatie - rechter boven hoek tandwiel klikken voor instellingen - ga naar 'batterijbesparing app' - in zoekbalk 'vanced MicroG' typen. Hier zou je dan batterijbesparing moeten afzetten (geen beperkingen)
Maar uiteindelijk is de backup wel gemaakt heb ik gelezen? ("Ondertussen wel een Google backup gemaakt")hahu45 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:06:
[...]
Dat station was ik dus gepasseerd. Ik had geen google backup van mijn MI 9T toen ik mijn nieuwe toestel in gebruik nam.... Mijn nieuwe toestel Samsung SE20 FE kopieert met SmartSwitch veel zaken van je "oude" telefoon maar niet de Wifi-wachtwoorden.
Tja dan moet je je Samsung terug naar fabrieksinstellingen brengen en opnieuw beginnen en dan vanaf beginschermen de backup laten herstellen.
Maar je hebt dus geen optie om binnenin een opgeslagen netwerk deze te delen via QR-code?hahu45 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:57:
https://itigic.com/see-wi...s-saved-on-xiaomi-phones/
/f/image/zrlODRMAlvsMPlvPJH5rlvEF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 18-02-2022 23:49 ]
Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM
Ik heb de instructies gevolgd maar ook hier zie ik Vanced MicroG niet. Wel bijvoorbeeld Vanced Manager en YouTube Vanced. Heb ook rechtsboven ingesteld dat hij systeem apps moet tonen. Maar helaas. In elk geval hartelijk dank voor je hulp.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:07:
[...]
Ok andere manier...
Instellingen - batterij en prestatie - rechter boven hoek tandwiel klikken voor instellingen - ga naar 'batterijbesparing app' - in zoekbalk 'vanced MicroG' typen. Hier zou je dan batterijbesparing moeten afzetten (geen beperkingen)
Ben nog andere instellingen onder 'Batterij en prestatie door geweest maar helaas nog niet gevonden.
Dat is nou echt zo'n voorbeeld van waarom ik een hekel heb aan telefoons in het algemeen : Allemaal kreupele meuk met te weinig opties om ze goed te beheren of controle over te hebben!hahu45 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:57:
Je kunt via de settings onder Wifi de 'opslagen netwerken beheren'. Dan zie je alle Wifi SSIDs staan maar kun je ze helaas alleen maar verwijderen....

Volgens mij is de enige betaalde tool voor backups dat Titanium Backup Pro gebeuren en als je die goed wilt benutten dan moet je ook de bootloader unlocken en daarna rooten...Maar dat zou ook aan weleens eraan kunnen liggen, dat ik geen betaalde versie van die tooltjes gebruik. Iemand daar wel ervaring mee?
En als je een shell start via ADB en daarna alleen de file probeert te bekijken metIk heb geprobeerd via verschillende file-browsers het bestand '/data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf' te kopiëren maar dat lukt niet omdat het toestel niet ge-root is. Ook met 'adb pull' geprobeerd dat bestand te kopiëren, zelfde reden dat het niet lukt: geen root rechten.
cat /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf
Flashen kan inderdaad niet, maar je zou wel kunnen proberen om TWRP alleen een keer te booten op de telefoon!Ik heb geprobeerd TWRP te flashen zodat je even het betreffende filesysteem kan mounten en het bestand met de Wifi-wachtwoorden kan kopiëren. Helaas kan dat niet als de bootloader niet ge-unlocked is.
Ik heb dat echter nooit getest dus misschien werkt dat ook niet, maar het is het proberen waard :
fastboot boot twrp.img
Klopt!Om de boot-loader te unlocken, moet je eerst een MI-account aanmaken en er weer een SIM-kaart in doen (die ondertussen in mijn nieuwe toestel zit). Daarna kun je je toestel root-en.
Echt vreselijk irritant!

Klopt ook, maar gelukkig zie ik dat soort data liever niet op mijn telefoon rondhangen en kijk ik geen Netflix en dergelijken dus is het geen enkel probleem!En als de bootloader unlocked is en/of je toestel ge-root, weigeren een aantal Apps dienst omdat de beveiliging v/h toestel niet meer gegarandeerd is. Bank-apps, authenticator-apps en zelfs de Teams-app. En die apps wil mijn zoon wel kunnen gebruiken als hij mijn toestel overneemt, want het is nog steeds een fijn toestel.
Locken na het unlocken van je bootloader kan je toestel bricken dus dat kan je beter niet doen!Nu weet ik niet of je bootleader weer kunt locken zodat dat soort apps het weer doen. Iemand die dat weet?
Wat ik wel ergens tegen ben gekomen : Een Custom ROM die de Widevine Status van een toestel had hersteld!
Yep heb ik kunnen doen met de Xiaomi.eu custom rom. Ik had L3 omdat ik eens persist moest flashen (niet van mijn eigen toestel) omdat de sensors niet goed meer werktennero355 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:25:
Wat ik wel ergens tegen ben gekomen : Een Custom ROM die de Widevine Status van een toestel had hersteld!![]()
Maar certificaat heb ik kunnen herstellen door die custom rom.
Fijn om het eea bevestigd te krijgen, ook al ben ik er nog niet.
Helaas werkt 'cat /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf' niet. --> Permission denied.
Ga dus proberen de recovery in de boot te flashen, eenmalig....
Ik had ondertussen ook geprobeerd om de google-backup op een oude telefoon terug te lezen.
Helaas: niet naar een lagere android versie of een company controlled device (hetgeen je vaak hebt als je office365 spul gebruikt en/of microsoft authenticator; Bij verlies v/d telefoon wil je bedrijf hem onbruikbaar kunnen maken; begrijpelijk maar nu vervelend).
Als ik een oplossing vindt, plaats ik hem hier natuurlijk.
Ik heb de tijd om te experimeteren met de Mi9T. Heb mijn nieuwe toestel al vol in gebruik.
Thxs for now.
Gr. Husky
De geijkte manier is om een Google backup van je telefoon te maken en deze te restoren tijdens het ingebruik nemen van je nieuwe phone. Maar die werkt NIET bij mij. De backup komt op je google-drive te staan. En kun je daar ook vinden (open Google-Drive in browser, klik onderin het linker menu op 'Storage' en dan rechtsboven op 'Backups').
Ik heb Droidkit op mijn laptop geinstalleerd om de Wifi wachtwoorden uit de backup te halen. Maar wat blijkt: de Wifi wachtwoorden zitten er niet in. 0 opgeslagen Wifi wachtwoorden. Nou heb ik tijdens het googelen meerdere keren reacties gelezen dat de Wifi wachtwoorden niet terug werden gezet ... dat lijkt dan logisch als ze niet eens in de backup zitten. (Met Droidkit kan ik wel SMSjes en gesprekshistorie eruit halen --> Droidkit lijkt te werken).
Mijn conclusie voor ons Xiaomi gebruikers: Niet vertrouwen op je google-backup om je Wifi wachtwoorden over te zetten.
Hoe dan wel?
Tijdens mijn zoektocht kwam ik dit YT-filmpje tegen.
1- Download app 'QuickShortCutMaker'
2- Klap menu 'Instellingen' / 'Settings' (com.android.settings) uit
3- Klik 'Instellingen - Opgeslagen netwerk' of 'Settings - Saved Networks' aan
4- Klik op 'Try'
5- Kies een Wifi netwerk uit die je wilt overzetten
6- Druk op 'Delen'
7- Scan met je nieuwe phone de QR code of neem het wachtwoord over (wachtwoord wordt niet altijd getoond)
8- Doe stap 5 t/m 7 voor alle Wifi netwerken die je wilt overzetten.
That's it. Ik hoop dat mede-tweakers het niet nodig hebben. Maar dan staat het in ieder geval hier.
Gr. Husky
Raar ik heb een Google backup terug gezet van Xiaomi.eu custom rom (android 11)naar evolution x custom rom (android 12) en alle wifi wachtwoorden waren over gezet.hahu45 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:51:
Nou, het is gelukt om de opgeslagen Wifi wachtwoorden te achterhalen, zonder root en bootloader unlock.
De geijkte manier is om een Google backup van je telefoon te maken en deze te restoren tijdens het ingebruik nemen van je nieuwe phone. Maar die werkt NIET bij mij. De backup komt op je google-drive te staan. En kun je daar ook vinden (open Google-Drive in browser, klik onderin het linker menu op 'Storage' en dan rechtsboven op 'Backups').
Ik heb Droidkit op mijn laptop geinstalleerd om de Wifi wachtwoorden uit de backup te halen. Maar wat blijkt: de Wifi wachtwoorden zitten er niet in. 0 opgeslagen Wifi wachtwoorden. Nou heb ik tijdens het googelen meerdere keren reacties gelezen dat de Wifi wachtwoorden niet terug werden gezet ... dat lijkt dan logisch als ze niet eens in de backup zitten. (Met Droidkit kan ik wel SMSjes en gesprekshistorie eruit halen --> Droidkit lijkt te werken).
Mijn conclusie voor ons Xiaomi gebruikers: Niet vertrouwen op je google-backup om je Wifi wachtwoorden over te zetten.
Hoe dan wel?
Tijdens mijn zoektocht kwam ik dit YT-filmpje tegen.
1- Download app 'QuickShortCutMaker'
2- Klap menu 'Instellingen' / 'Settings' (com.android.settings) uit
3- Klik 'Instellingen - Opgeslagen netwerk' of 'Settings - Saved Networks' aan
4- Klik op 'Try'
5- Kies een Wifi netwerk uit die je wilt overzetten
6- Druk op 'Delen'
7- Scan met je nieuwe phone de QR code of neem het wachtwoord over (wachtwoord wordt niet altijd getoond)
8- Doe stap 5 t/m 7 voor alle Wifi netwerken die je wilt overzetten.
That's it. Ik hoop dat mede-tweakers het niet nodig hebben. Maar dan staat het in ieder geval hier.
Gr. Husky
Dat ik daar niet aan heb gedacht!hahu45 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:51:
Download app 'QuickShortCutMaker'
Dat is namelijk een hele bekende app voornamelijk vanwege dit :
Op die manier kan je vaak bij instellingen komen die sommige Stock ROM's niet weergeven, maar wel aanwezig zijn binnen Android zelf!This may be useful. But please use it at your own risk!
You can make shortcuts to hidden setting screens which are usually not accessible.
Even if you encountered any problems using this app or shortcuts created by this app, I don't have any responsibility about that. Please be sure to use this app at your own risk.
Zie : https://play.google.com/s...524.android.quickshortcut
Mij is het ook nooit gelukt om dit werkend te krijgen met MIUI optimization aan. Elke keer als ik dat probeerde uit te zetten voor alleen die app, stond het erna weer meteen vanzelf aan. Uiteindelijk dus YouTube Vanced maar van de telefoon gegooid.Binnetie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:38:
[...]
Ik heb de instructies gevolgd maar ook hier zie ik Vanced MicroG niet. Wel bijvoorbeeld Vanced Manager en YouTube Vanced. Heb ook rechtsboven ingesteld dat hij systeem apps moet tonen. Maar helaas. In elk geval hartelijk dank voor je hulp.
Ben nog andere instellingen onder 'Batterij en prestatie door geweest maar helaas nog niet gevonden.
Mocht het je ooit nog lukken, houd ik me aanbevolen.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik merk overigens weinig van YouTube Vanced of iets niet werkt. Dus ik heb het zo gelaten. M'n accu gaat weer als normaal mee.Metalfreak schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:45:
[...]
Mij is het ook nooit gelukt om dit werkend te krijgen met MIUI optimization aan. Elke keer als ik dat probeerde uit te zetten voor alleen die app, stond het erna weer meteen vanzelf aan. Uiteindelijk dus YouTube Vanced maar van de telefoon gegooid.
Mocht het je ooit nog lukken, houd ik me aanbevolen.
Ik heb het net nog eens geprobeerd, maar het lukt me al niet om MicroG te installeren zonder MIUI optimalisatie uit te schakelen en ik kan me herinneren dat je echt voor elke app alle machtigingen opnieuw kon gaan instellen, daar heb ik dus echt geen zin meer in.Binnetie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Ik merk overigens weinig van YouTube Vanced of iets niet werkt. Dus ik heb het zo gelaten. M'n accu gaat weer als normaal mee.
Dan maar Puretuber gebruiken.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Wat ik me wel afvraag, in LinOS kon ik longpressen op een icon, dan de shortcuts uit het menu slepen naar mijn homepage als schortcut icon (bijv directe app icon naar "My apps" in Google play store). Dat lijkt op MiUI niet te kunnen
Daar hadden we het net over : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"Titus schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:48:
Wat ik me wel afvraag, in LinOS kon ik longpressen op een icon, dan de shortcuts uit het menu slepen naar mijn homepage als schortcut icon (bijv directe app icon naar "My apps" in Google play store). Dat lijkt op MiUI niet te kunnen
Ja precies, vandaar, het zat standaard in LinOS, maar dus niet in MIUI.nero355 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:25:
[...]
Daar hadden we het net over : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Als je vanaf John J. in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie" begint te lezen kom je daar achter. Dat had je waarschijnlijk met de zoekfunctie ook zelf terug kunnen vinden.ezra... schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:12:
Even een kleine vraag, ik zit te twijfelen om straks over te stappen op de MI 12 ultra. Ik heb nu een oppo find X3 pro. Was een beetje teleurgesteld dat een S20FE eerder android 12 had. Dus wat wel belangrijk voor mij is hoe snel zijn ze met updates.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Als je software updates belangrijk vind moet je geen Xiaomi kopen. Als je mazzel hebt krijg je elke 3 maanden een update. De Mi 9t heeft al 6 maanden geen update meer gehad. En krijgt er ook geen meer denk ik. Ik draai nu LineagOS erop en die is wel nog up to date. Maar is een gedoe met bootloader unlocken etc. Toestel heb ik net 2 jaar. Geen Xiaomi meer voor mij.ezra... schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:12:
Even een kleine vraag, ik zit te twijfelen om straks over te stappen op de MI 12 ultra. Ik heb nu een oppo find X3 pro. Was een beetje teleurgesteld dat een S20FE eerder android 12 had. Dus wat wel belangrijk voor mij is hoe snel zijn ze met updates.
[ Voor 7% gewijzigd door RedNas74 op 01-03-2022 07:05 ]
Dat is geen gedoe als je netjes de guide volgt en je aan de regels houdtRedNas74 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 07:04:
Maar is een gedoe met bootloader unlocken etc.
Wat wel jammer is : Al die stomme regeltjes eromheen, maar gelukkig is dat ook maar een kwestie van één keer doen en daarna niet meer naar omkijken!
Technisch kan de 9T veel meer, maar blijkbaar blokkeert iets de maximale snelheid. Maar wat?
@Roxy90Ja, herkenbaar. Merk het vaak in de Facebook app. Die meldt het als de verbinding wegvalt.
[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 19-03-2022 18:01 ]
Ik heb zelf 50 maar hier trekt hij wel de max.PaT schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:59:
@Roxy90Ja, herkenbaar. Merk het vaak in de Facebook app. Die meldt het als de verbinding wegvalt.
Bij mij was de verbinding ook echt weg voor een paar seconden. Het 4G teken kwam dan in beeld.
Ik heb het probleem blijkbaar op kunnen lossen door MPro Mesh uit te schakelen.
Wat is MPro Mesh? Is dat een setting op het toestel?Roxy90 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:10:
[...]
Ik heb zelf 50 maar hier trekt hij wel de max.
Bij mij was de verbinding ook echt weg voor een paar seconden. Het 4G teken kwam dan in beeld.
Ik heb het probleem blijkbaar op kunnen lossen door MPro Mesh uit te schakelen.
Vergeten te zeggen. Nee, het is een instelling op de Zyxel T-50L van T-Mobile.PaT schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:19:
[...]
Wat is MPro Mesh? Is dat een setting op het toestel?
Netwerkinstelling -> Draadloos.
Hoe staat je kanaalbreedte ingesteldPaT schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:59:
Zijn er hier mensen waarbij de wifisnelheden van de Xiaomi Mi 9T eigenlijk maar zozo zijn? Ik heb hier thuis 500/500 internet en haal via speedtest met de 9T maar iets van 250 a 300 mbit, zowel up als down. Zelfde accespoint, nagenoeg dezelfde tijd en zelfde server levert op een iPhone SE 2020 snelheden van ca 460 mbit/s up/down op, wat natuurlijk gewoon keurig is.
Technisch kan de 9T veel meer, maar blijkbaar blokkeert iets de maximale snelheid. Maar wat?
Verder moet je effe kijken hoeveel antennes elk apparaat heeft, want 1x1 kan natuurlijk nooit 2x2 snelheden halen ook al staan ze beiden op VHT80 ingesteld!
Beide toestellen zijn 2x2, dus dat zou het verschil niet moeten maken.nero355 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:12:
[...]
Hoe staat je kanaalbreedte ingesteld
Verder moet je effe kijken hoeveel antennes elk apparaat heeft, want 1x1 kan natuurlijk nooit 2x2 snelheden halen ook al staan ze beiden op VHT80 ingesteld!
De 5 Ghz band staat op 80 en de 2,4 Ghz band op 20. Op beide banden haal ik dezelfde snelheden.
Dat is wel heel gek, want dat zou betekenen dat er iets op het toestel zelf de boel limiteertPaT schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:23:
Beide toestellen zijn 2x2, dus dat zou het verschil niet moeten maken.
De 5 Ghz band staat op 80 en de 2,4 Ghz band op 20.
Op beide banden haal ik dezelfde snelheden.
Staat misschien je Bluetooth aan ?
Dat wil nog weleens de WiFi snelheid omlaag halen bij sommige telefoons/tablets
Maar de gedachte om dan weer alles opnieuw in te moeten stellen houdt mij nog een beetje tegen.
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms