Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 19:22
Deze ochtend manueel een check for system updates uitgevoerd en ik kreeg versie 12.0.3.0 (QFKEUXM) aangeboden.

De changes zijn niet heel uitgebreid, enkel een Android beveiligingspatch update naar oktober 2020 en wat algemene verbeteringen. Toch blij met de recente beveiligingspatch aangezien we nog op die van juli 2020 zaten.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:37
Carreon schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:30:
Deze ochtend manueel een check for system updates uitgevoerd en ik kreeg versie 12.0.3.0 (QFKEUXM) aangeboden.

De changes zijn niet heel uitgebreid, enkel een Android beveiligingspatch update naar oktober 2020 en wat algemene verbeteringen. Toch blij met de recente beveiligingspatch aangezien we nog op die van juli 2020 zaten.
Gelijk handmatig gecheckt en er is indd een update voor de Mi9T (non-pro). Ik ga die nu direct downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
Lightning89 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Gelijk handmatig gecheckt en er is indd een update voor de Mi9T (non-pro). Ik ga die nu direct downloaden.
Oh ja, vergeten te vermelden dat ik zelf een Mi 9T Pro heb.
Wat mij vooral opvalt is dat de batterijduur serieus verbeterd is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 16:22
Carreon schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Oh ja, vergeten te vermelden dat ik zelf een Mi 9T Pro heb.
Wat mij vooral opvalt is dat de batterijduur serieus verbeterd is d:)b
Wordt de EEA rom nogsteeds geleverd met Google Dialer en dus zonder call recording? Dat was toen de voornaamste reden waarom ik op een andere ROM ben overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-ION- schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Wordt de EEA rom nogsteeds geleverd met Google Dialer en dus zonder call recording? Dat was toen de voornaamste reden waarom ik op een andere ROM ben overgegaan.
Niks verandert wat dat betreft maar als je unlocked bent kun je met een module van de root app Magisk Callrecorder van Skavalex installeren en dan heb je gewoon een uitstekende callrecorder.
Is niet voor niks maar eenmaal gekocht neem je die gewoon telkens naar een volgend toestel mee.
Zit er bij mij al bij 5 toestellen opeenvolgend op.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MIUI V12.0.3.0.QFKEUXM Mi 9T Pro EEA is uit.
Changelog:
Optimization: Increased system stability
Optimization: Reduced system lag

Link: https://bigota.d.miui.com...KEUXM_3196ecbabe_10.0.zip

[ Voor 19% gewijzigd door snah001 op 28-10-2020 12:32 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 01:19
Waarom is er eigenlijk officieel LineageOS voor de Mi 9T maar niet voor de Pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet er een dev zijn die dit ontwikkelt en die dan aan de voorwaarden van de Lineage groep voldoet en dan ook de goedkeuring krijgt om als officiële Lineage build gevoerd te mogen worden inclusief het regelmatig updaten van de build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58
snah001 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:28:
MIUI V12.0.3.0.QFKEUXM Mi 9T Pro EEA is uit.
Changelog:
Optimization: Increased system stability
Optimization: Reduced system lag

Link: https://bigota.d.miui.com...KEUXM_3196ecbabe_10.0.zip
@snah001 Kreeg je deze update OTA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 09:20
Ja, even handmatig checken voor updates.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Ha Medegebruikers!

Ik heb sinds kort een probleem.
Na het uitvallen van mijn aux ingang, was ik genoodzaakt om mijn Device een factory reset te geven.

Na een backup in drive te hebben gemaakt, factory reset gedraaid, opnieuw geboot.

De juiste backup geselecteerd,
41 apps, alles wat ik daarvoor ook op de telefoon had staan. ongeveer 2,1 gig aan data wat overgepompt moet worden. prima.

Wanneer ik deze backup draai, loopt het device vrolijk de setup door en is hij na een minuut of 5 klaar.

Boem, stock.

Alles is weg.

Geen enkele app of instelling lijkt te synchroniseren?! Ik ben alles gewoon kwijt.
Het gekke is dat hij in de preview van de backup alles wel laat zien, alleen lijkt het device de backup gewoon niet goed te zetten of iets dergelijks.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-10 08:44
@tellavist volgens mij gaat je toestel daarna alle apps downloaden en je instellingen etc syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Toevallig iemand die na de laatste update de vingerafdruk alweer aan heeft gezet in de Rabobank app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tellavist schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:10:
Ha Medegebruikers!

Ik heb sinds kort een probleem.
Na het uitvallen van mijn aux ingang, was ik genoodzaakt om mijn Device een factory reset te geven.

Na een backup in drive te hebben gemaakt, factory reset gedraaid, opnieuw geboot.

De juiste backup geselecteerd,
41 apps, alles wat ik daarvoor ook op de telefoon had staan. ongeveer 2,1 gig aan data wat overgepompt moet worden. prima.

Wanneer ik deze backup draai, loopt het device vrolijk de setup door en is hij na een minuut of 5 klaar.

Boem, stock.

Alles is weg.

Geen enkele app of instelling lijkt te synchroniseren?! Ik ben alles gewoon kwijt.
Het gekke is dat hij in de preview van de backup alles wel laat zien, alleen lijkt het device de backup gewoon niet goed te zetten of iets dergelijks.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Dit soort backups (neem aan in MS Drive) maakt geen updates van de app en ook niet de app data.
Je persoonlijke bestanden wellicht wel (foto's e.d.).
Echter als je dan je toestel een factory reset geeft dan haalt ie wel (soms maar deels) de apps binnen die via Google automatisch zijn gebackupped maar zeker niet de data van die apps.
Mochten je foto's en persoonlijke bestanden nog op drive staan dan kun je die gewoon terug kopiëren naar het toestel.
Wil je écht apps backuppen met alle gebruiikersdata (meest belangrijk voor gamers die hun gamedata willen terughebben) dan zul je het toestel moeten unlocken en rooten en de apps met bijvoorbeeld Titanium Backup backuppen en deze backupfolder in zijn geheel kopiëren naar je pc/laptop.
Na de factory reset moet je dan weer eerst zorgen dat je rooted bent, Titanium Backup opnieuw installeren en de backup map op het toestel aanmaken.
Daarna de data van de backup op je PC/Laptop weer terugkopiëren in die map en daarna kun je app voor app (onbetaalde versie) of met via een batch opdracht (betaalde versie) die apps inclusief app data weer terug zetten.
Werkt niet altijd voor alle apps zoals bijvoorbeeld bij TomTomGo waarvan de kaarten ook met Titanium niet worden gebackupped of je banking apps die na terugzetten niet werken (veiligheids issue en terecht) dus die moet je opnieuw herinstalleren en banking apps authoriseren.
Jammer genoeg na zóveel jaar heeft Google nog steeds geen manier gevonden of aangeboden waarmee je naadloos al je apps en appdata kunt backuppen en ook weer na een factory reset of op een nieuw toestel kunt terugzetten zodat alles weer als vanouds werkt zonder dat je iets kwijt bent.
Echt een super groot manco!!
Dus onder de streep wil je dat dan zul je moeten unlocken en rooten en apps zoals Titanium Backup gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 08:38

c0burn

Feed your head

Robbie T schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:55:
Toevallig iemand die na de laatste update de vingerafdruk alweer aan heeft gezet in de Rabobank app?
Zojuist geprobeerd, werkt (eindelijk) weer met Rabobank app 7.6.0 en global rom 12.0.3.0(QFKEUXM)

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-10 21:13
Ik zal ook eventjes testen of de rabobank het doet.
Heb nu wel ondervonden dat het kopiëren van codes in authy niet meer doet, de app loopt dan vast. Hetzelfde geldt voor een scanapp van een lokale sportschool, wanneer ik een qr code scan loopt de app vast.

Denk er steeds meer aan om een custom rom te installeren, maar dat is eigenlijk ook gedoe waar ik niet meer op zit te wachten.

Edit: Ik heb het idee dat bij elke actie waarbij er een melding onderin het scherm wordt weergeven, apps vastlopen. Een bericht kopiëren in WhatsApp lukt bijvoorbeeld wel maar de app loopt dan meteen vast.

Edit2: bovenstaande problemen opgelost na reboot.

[ Voor 25% gewijzigd door Gustavo678 op 03-11-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hallo allemaal,

Even inbreken hier als notoire Iphone gebruiker (sorry). Ik wil voor onze dochter een Smartphone aanschaffen en ik kom uit op deze: Xiaomi Redmi 9 64GB Grey

Tiktok, Roblox, Snapchat, Whatsapp, Internetten is wat ze erop doet, ze wordt 11 jaar. Met name de accu van deze Xiaomi spreekt mij aan. Doe ik hier een goede koop aan om dit model voor mijn dochter te kopen? Ik had ook gevonden dat Xiaomi redelijk snel de Android Updates krijgt? Dit vind ik ook wel belangrijk.

Alvast bedankt voor jullie tips/hulp!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
pdavie2311 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:35:
Hallo allemaal,

Even inbreken hier als notoire Iphone gebruiker (sorry). Ik wil voor onze dochter een Smartphone aanschaffen en ik kom uit op deze: Xiaomi Redmi 9 64GB Grey

Tiktok, Roblox, Snapchat, Whatsapp, Internetten is wat ze erop doet, ze wordt 11 jaar. Met name de accu van deze Xiaomi spreekt mij aan. Doe ik hier een goede koop aan om dit model voor mijn dochter te kopen? Ik had ook gevonden dat Xiaomi redelijk snel de Android Updates krijgt? Dit vind ik ook wel belangrijk.

Alvast bedankt voor jullie tips/hulp!
Probeer het even in het goede topic: [Xiaomi Redmi Note 9 / 9S / Pro] Ervaringen en Discussie
Dit gaat over de Mi9T en niet de Redmi 9 :). Alhoewel bovenstaand topic alleen over de Redmi 9 Pro en Note gaan. Wellicht een nieuw topic starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
init schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:55:
Heeft er iemand enig idee hoe ik de afgedwongen dark mode in games (en apps die gezien worden als games zoals de Xbox app) kan wijzigen? Het zorgt er namelijk voor dat sommige knoppen totaal niet zichtbaar zijn.

Onder "Dark mode > individual apps" zijn deze apps niet te vinden. Het uitschakelen van Game Turbo levert ook niks op.
Heb exact hetzelfde probleem, toevallig 1 app die ik vaak gebruik komt gewoon niet voor in de lijst van individuele apps terwijl de app niet juist weergeven in darkmode. Ook geen optie in instellingen zelf van de app.. zeer irritant!! Totale reset heeft ook niet geholpen. Als iemand hier een oplossing voor heeft heel graag a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:16
hadden t zelfde probleem met wordfeud app, hebben de makers gemaild dat dit probleem speelde met de 9t Pro incl foto,, en niet veel later hebben ze de app voorzien van een update waarmee t probleem is opgelost.
Sites en apps zoals bv zalando zijn idd niet meer goed te lezen met dit toestel. Dien je om te schakelen van donker naar licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:54
Draai LineageOS 17.1 en gister tijdens een switch van front naar rear camera crashte de camera app. Nu staat mijn pop-up camera nog steeds uit. Herstart heeft niet geholpen. De camera doet het wel, als ik de app start heb ik gewoon beeld op beide camera's maar switchen lijkt de motor niet meer te triggeren.

Zag dat er een motor control app was maar die vereist root en dat wil ik liever niet. Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan root je hem toch even om die app te proberen.
Kun je later eenvoudig weer unrooten.
Overigens is het een niet officiële Lineage rom dus daar kan van alles mee fout gaan.
Data opslaan en een clean flash is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 12:43
na het installeren van mui12 op mijn vrouw haar 9T (en op mijn MI8 ook na update van de themes app op MIUI11) zijn mijn eigen live wallpapers uitgerokken.
Dus ik heb normaal gewoon een filmpje van mijn kinderen opgenomen met de telefoon zelf in vertical mode en dat als live wallpaper gebruikt. Werkte perfect maar sinds the themes app is geupdate (naar de MIUI12 versie) zijn ze allemaal uitgerokken. Iemand anders hier tegengelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Klein ding waar ik tegenaan loop.
In android (en miui) zit bedtijdstand ingebouwd. (Kleuren uit scherm en mobiel op stil). Erg handig, maar sinds de update paar maanden terug wat minder handig.
Ik heb hem namelijk van 22 tot 7 aan staan, 9 uur geeft hij aan. Maar als ik dan scherm eerder kijk staat er "wordt uitgeschakeld om 00:00" , dat is niet zo handig. (En ja hoor, de kleuren zijn er weer).

Iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen?

Screentje hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnUICyaBBiUjQv1pjN4ljtfGZp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRxowXCSWVjEuhGxs9Qo23cp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 04-12-2020 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21
99ruud99 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:41:
In android (en miui) zit bedtijdstand ingebouwd. (Kleuren uit scherm en mobiel op stil). Erg handig, maar sinds de update paar maanden terug wat minder handig.
Ik heb hem namelijk van 22 tot 7 aan staan, 9 uur geeft hij aan. Maar als ik dan scherm eerder kijk staat er "wordt uitgeschakeld om 00:00" , dat is niet zo handig. (En ja hoor, de kleuren zijn er weer).

[Afbeelding]
Zelfde probleem hier... hoe ik m ook instel... om 0:00 gaat ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-10 22:31
99ruud99 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:41:

[Afbeelding]
mfransen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:44:
[...]

Zelfde probleem hier... hoe ik m ook instel... om 0:00 gaat ie uit.
Ik heb het proberen te reproduceren, maar krijg niet hetzelfde resultaat; Na 0:00 blijft bij mij de bedtijdstand + grijstinten actief.

Digitaal welzijn v 1.0.340467155
Verdere specificaties staan in mijn handtekening.

Probeer het eens met een andere tijdnotatie, misschien dat de bedtijdstand in jullie geval moeite heeft met de tijd te herkennen op en na 0:00 en dan waarschijnlijk reset.

[ Voor 1% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 06-12-2020 00:25 . Reden: toevoeging versie # Digitaal welzijn ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zotobom
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-03 16:52
Deze vraag zal wel doodgesteld zijn ondertussen, maar kan het toch niet zo 1 2 3 vinden.

De accu van mijn 9T Pro is toch een beetje treurig aan het woorden na ongeveer een jaartje. Naar makkelijk een dag of zelfs twee te doen met de accu gaat hij toch tegen de 0% aan aan het einde van een werkdag (welliswaar i.c.m met een smartwatch, maar toch).

Kan ik dit gewoon naar een telefoon-shopje brengen om de accu te laten vervangen? Of is Xiaomi zo exotisch dat menig shop hier niks mee kan doen? Kan ik anders zelf een accu bestellen en deze met telefoon bij een winkel droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:32
zotobom schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:05:
Deze vraag zal wel doodgesteld zijn ondertussen, maar kan het toch niet zo 1 2 3 vinden.

De accu van mijn 9T Pro is toch een beetje treurig aan het woorden na ongeveer een jaartje. Naar makkelijk een dag of zelfs twee te doen met de accu gaat hij toch tegen de 0% aan aan het einde van een werkdag (welliswaar i.c.m met een smartwatch, maar toch).

Kan ik dit gewoon naar een telefoon-shopje brengen om de accu te laten vervangen? Of is Xiaomi zo exotisch dat menig shop hier niks mee kan doen? Kan ik anders zelf een accu bestellen en deze met telefoon bij een winkel droppen?
Elke telefoon repair shop kan dit. Met hitte het glas er afdoen aan de achterkant. Je kan dit ook proberen zelf te doen als je de tools hebt. Ik heb onlangs mijn eigen back glas vervangen. Ik heb de telefoon in een bakpan gelegd maar op stand 2 zodat het niet te heet wordt. (80 graden) En ik heb zo een prying pick voor makkelijk tussen het glas te gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zotobom
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-03 16:52
Cowboy_Henk schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:17:
[...]

Elke telefoon repair shop kan dit. Met hitte het glas er afdoen aan de achterkant. Je kan dit ook proberen zelf te doen als je de tools hebt. Ik heb onlangs mijn eigen back glas vervangen. Ik heb de telefoon in een bakpan gelegd maar op stand 2 zodat het niet te heet wordt. (80 graden) En ik heb zo een prying pick voor makkelijk tussen het glas te gaan :*)
Ik ben een nep-Tweaker dus ik vertrouw mezelf niet genoeg om er zelf mee te klooien, maar goed om te weten dat ik dit gewoon bij een shopje kan pleuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iemand al Blokada v5 gebruikt op zijn Mi 9T (Pro)? Werkt goed zonder problemen?
Ik zit nog op versie 4.9.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
zotobom schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:05:

Hier hetzelfde na iets meer dan een jaar gebruik. Mijn accu heeft nog 2900mAh over als ik AccuBattery mag geloven (in het begin gewoon netjes 4000 mAh). Ik vind de degradatie wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Bas170 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Idem hier, ik heb betaling met vingerafdruk maar even uitgezet, omdat de app crashte en webshops daardoor de betaling markeren als mislukt. Moet zelfs 1 webshop speciaal gaan mailen, omdat ik daardoor op een zwarte lijst ben gekomen, met 3 mislukte betalingen...

Chrome heeft idd ook issues.

code:
1
2
MIUI Global 12.0.2 Stabiel
12.0.2.0(QFKEUXM)
Ik heb sinds vorige week de Mi Note 10 Lite (MIUI 12.0.2) en exact hetzelfde issue met de Rabo app. Inloggen met fingerprint werkt. Maar na het authoriseren van een betaling met fingerprint crashte de boel. Met als gevolg een niet verwerkte betaling. Bij gebruik van de pincode geen enkel probleem.
Op mijn Redmi Note 5 (MIUI 11.0.3) werkte dit probleemloos.

Kan verder heel weinig over dit probleem vinden. Zou het een MIUI12 probleem zijn? Of zou het een in-display fingerprint issue zijn. Want de Redmi Note 5 heeft de scanner gewoon op de achterkant van het toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 07-12-2020 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

daffie82 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:06:
Ik heb geen problemen, behalve dat als ik van boven naar beneden swipe vanaf het homescherm, er soms geen snelle mogelijkheid is om Blokada te deactiveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 20:34
daffie82 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:06:
Ik had met Blokada 4.8.5. alleen maar problemen op het einde en ben toen overgestapt naar 5 en werkt echt vele malen beter. Blokada v4.x viel regelmatig weg bij het switchen tussen access points en van Wi-Fi naar 4G en vice versa, crashte ook vaak. V5 is rock solid in dat opzicht. Heb ook het idee dat het minder stroom verbruikt dan v4.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tigerblood schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:17:
[...]

Ik had met Blokada 4.8.5. alleen maar problemen op het einde en ben toen overgestapt naar 5 en werkt echt vele malen beter. Blokada v4.x viel regelmatig weg bij het switchen tussen access points en van Wi-Fi naar 4G en vice versa, crashte ook vaak. V5 is rock solid in dat opzicht. Heb ook het idee dat het minder stroom verbruikt dan v4.x
thanks voor de info
worden settings overgenomen als je van v4 naar v5 gaat? Zoals zelf toegevoegde adressen van hosts bijvoorbeeld.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 20:34
daffie82 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:24:
[...]

thanks voor de info
worden settings overgenomen als je van v4 naar v5 gaat? Zoals zelf toegevoegde adressen van hosts bijvoorbeeld.
Nee, v5 begint met blanco instellingen. Misschien als je Blokada account hebt dat hij dan iets van settings meeneemt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tigerblood schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:23:
[...]

Nee, v5 begint met blanco instellingen. Misschien als je Blokada account hebt dat hij dan iets van settings meeneemt, geen idee.
Kreeg vandaag v5.5 gepusht. Na de upgrade heb ik mijn zelf toegevoegde hosts nog. Alleen mijn eigen gemaakte xiaomi lijst is weg en ik heb ook geen idee hoe ik dit in V5.5 moet toevoegen... Heb de .txt file nog op mijn telefoon staan maar er is blijkbaar geen manier meer om dit toe te voegen in Blokada v5.5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versie 5 heeft niet de mogelijkheid om eigen hostlists toe te voegen en ook is er geen uitgebreide keuze van te gebruiken hostlists zoals in versie 4.
Versie 4 blijven ze gewoon ondersteunen dus kun je gewoon blijven gebruiken en waarom ze dat in versie 5 veranderd hebben is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Na heel lang zoeken naar het antwoord op mijn vraag (en niks te hebben gevonden) hoop ik dat ik hier iemand vind die mij kan helpen. Mijn vader heeft het volgende toestel:

Xiaomi MI 9T
MIUI Global 12.0.3 0
Toestel is volledig "stock, dus geen custom software of iets dergelijks, alleen maar enkele gewone apps uit de Playstore.

Sinds enkele maanden (half jaar misschien?) Heeft hij het probleem dat systeem meldingen erg lang in beeld blijven staan. Ik bedoel dan meldingen als "succesvol verwijderd" als je een notitie wist bijvoorbeeld. Of "gebeurtenis opgeslagen" na het toevoegen van iets in de agenda.

Voorheen stond zo'n melding enkele seconden in beeld, nu is het richting de halve minuut. Dit irriteert steeds meer, zo is het lastig typen als zo'n melding boven het toetsenbord zweeft bijvoorbeeld.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 09:37
Marando schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:38:
Na heel lang zoeken naar het antwoord op mijn vraag (en niks te hebben gevonden) hoop ik dat ik hier iemand vind die mij kan helpen. Mijn vader heeft het volgende toestel:

Xiaomi MI 9T
MIUI Global 12.0.3 0
Toestel is volledig "stock, dus geen custom software of iets dergelijks, alleen maar enkele gewone apps uit de Playstore.

Sinds enkele maanden (half jaar misschien?) Heeft hij het probleem dat systeem meldingen erg lang in beeld blijven staan. Ik bedoel dan meldingen als "succesvol verwijderd" als je een notitie wist bijvoorbeeld. Of "gebeurtenis opgeslagen" na het toevoegen van iets in de agenda.

Voorheen stond zo'n melding enkele seconden in beeld, nu is het richting de halve minuut. Dit irriteert steeds meer, zo is het lastig typen als zo'n melding boven het toetsenbord zweeft bijvoorbeeld.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Hier vandaan
https://www.reddit.com/r/...fications_stay_on_screen/

Try this, go to settings, search for "Time to Take", press on "Time To Take Action (accessibility timeout), set to "Default", then Restart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Utoka schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Hier vandaan
https://www.reddit.com/r/...fications_stay_on_screen/

Try this, go to settings, search for "Time to Take", press on "Time To Take Action (accessibility timeout), set to "Default", then Restart.
Je bent een held!! Thanks namens mijn vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 15:59
Volgens mij is dit een Android beleid maar ik ga hem toch even stellen:

Is er ook een mogelijkheid, als mijn telefoon automatisch aan gaat dankzij het alarm, dat watssapp berichten etc automatisch binnen wordt gehaald? Nu moet je eerst ''twee keer inloggen" voordat berichten worden opgehaald van apps wat bij mij best lang duurt.

Bij Android 4.4 KitKat (geen Xiaomi telefoon ;) ) had de functie namelijk wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carreon
MIUI V12.0.4.0.QFKEUXM Stable is vandaag uitgekomen voor de Mi 9T Pro, met volgende verbeteringen:

- Android beveiligingspatch bijgewerkt tot januari 2021
- Verbeterde systeembeveiliging

Grootte van de update: 481 MB

Even manueel via instellingen -> Over deze telefoon -> MIUI-versie -> Controleren op updates en je zou de update moeten krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te hopen is dat het geen Stable Beta is vanwege het opdoeken van het beta kanaal vorig jaar door Xiaomi.
Kan zijn dat alleen geselecteerde users deze update via Ota krijgen aangeboden dus niet treuren als je geen melding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
Dit is alleen nog maar de beveiligingsupdate t/m januari toch? Nog geen Android 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
mfransen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:32:
Dit is alleen nog maar de beveiligingsupdate t/m januari toch? Nog geen Android 11?
Nog niet officieel. Bij Xiaomi.eu rom zit ik wel op android 11. Ik draai MIU12.5 versie 21.1.20 en het draait als een zonnetje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c65Yii1-lZDdldzihOwfyr503NA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbT2zMl6AxyL0mSfD8N8EbXw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Carreon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:46:
MIUI V12.0.4.0.QFKEUXM Stable is vandaag uitgekomen voor de Mi 9T Pro, met volgende verbeteringen:

- Android beveiligingspatch bijgewerkt tot januari 2021
- Verbeterde systeembeveiliging

Grootte van de update: 481 MB

Even manueel via instellingen -> Over deze telefoon -> MIUI-versie -> Controleren op updates en je zou de update moeten krijgen :)
Helaas krijg ik deze nog niet binnen. Ik ga er vanuit dat dit is, omdat het gefaseerd uitgerold wordt. Heb wel dezelfde vendor/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

init schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Helaas krijg ik deze nog niet binnen. Ik ga er vanuit dat dit is, omdat het gefaseerd uitgerold wordt. Heb wel dezelfde vendor/telefoon.
Krijg hem ook niet binnen. Zelfde vendor/telefoon.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Even mijn ervaringen met de zelf reparatie van het scherm die ik vorige week heb gedaan op mijn 9t pro.

Ik heb een scherm + frame (in 1 stuk) gekocht van deze aliexpress verkoper . Deze werd aangeraden op het XDA forum en WOW het is inderdaad een heel goed scherm! Ik ben super tevreden van de kwaliteit en hoe alles verlopen is.

Het product en de verkoper. Ten eerste is de communicatie met de verkoper top, hij stuurt foto's en zelfs een video om het scherm te testen voordat hij het installeert. Hij heeft het scherm zelfs persoonlijk getest voordat hij het naar mij stuurde, het was een persoonlijke video omdat het pakketlabel zichtbaar was en hij persoonlijke codes op het scherm schreef.

Ik heb op 28 december besteld en ik heb het op 14 januari ontvangen, dus dat is prima. Het scherm (ik heb besteld met frame) is TOP !!

Het is een amoled 10-punts scherm en het is zelfs beter dan wat mijn repair shop gebruikte bij een eerdere reparatie. Nu WERKT mijn VINGERAFDRUKSENSOR OPNIEUW (bug in MIUI 12 die geen schermen van slechte kwaliteit accepteert, repair shop had inferieure kwaliteit besteld)
Het heeft alle originele interne onderdelen, het heeft stickers zodat je de interne onderdelen veilig kunt repareren. Alles werkt zoals het hoort !!

IK RAAD DEZE VERKOPER EN ZIJN PRODUCT AAN!!

Installatie: Ik had wat moeite met het installeren omdat ik alle interne onderdelen van het vorige frame naar het nieuwe frame moest verplaatsen. Vijf keer moest ik de telefoon sluiten en opnieuw openen (gelukkig had ik nog geen lijm op het glas aan de achterkant gedaan - ik denk er zelfs aan om het een paar weken niet te lijmen) omdat de camera aan de voorkant niet openging - de vingerafdruksensor las niet - de camera's aan de achterkant werkten niet - ...

De oorzaak van de problemen was stof of condensatie. Je moet ervoor zorgen dat alles schoon en droog is. Ik heb de contacten (van camera's, sensoren, ...) schoongemaakt alvorens ze te sluiten.

TIP: Gebruik WD40 elektrische contactreiniger en perslucht daarna om het snel te drogen.

Ok volgend probleem: ik gebruikte Xiaomi.eu ROM 21.1.6 / 7 en de vingerafdruksensor werkte, maar na 5 tikken bij het registreren van een vingerafdruk sloot de registratie procedure. Na het kalibreren van de sensor in het CIT-menu (TIP: gebruik een dikke witte pagina voor "flesh flat" en iets MAT ZWART (niet glanzend !!!!) voor de "flat black") - het kalibreren was gelukt! - maar opnieuw lukte het niet om mijn vingerafdruk te registreren.

Ik zag toen dat er een update was voor Xiaomi.EU (21.1.13 / 14) en nu werkt het registreren van vingerafdrukken PERFECT !!!

Ik heb deze uitstekende tutorial gebruikt (in het Frans maar op een goede manier gefilmd)

Ik ben zo blij dat ik nu een gloednieuwe telefoon heb!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaMe_lv6kIlb72TyX1bgApbEQ8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCzWNQz0tcrqF8Ld9uEjOfIZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyFlWPaRk1TwoPSRenNRri372vY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqFWda61SXN7O8pLl9eErhfN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUdeZ_eugrYY2yofWF5Xz0uYZZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70ISWRvyjned5feGG4ftrcnU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWzAA5WjV0obKS9vvjNBtxQ168o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWpkK2eR9kABoODXWDSTPVH4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpcOpZV8mL11hrqimxsC_2yVcNY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqARMAN7rBjZOsiHURLgVk05.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door Cowboy_Henk op 26-01-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carreon
Voor de geïnteresseerden die de update nog niet aangeboden krijgen via OTA:

https://bigota.d.miui.com...KEUXM-cb078b947e-10.0.zip

Ik draai de update sinds gisteren en ondervind geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:22
Aanvullend op bovenstaande reactie kun je voor de laatste ROM steeds terecht op https://izadi.xyz/downmi/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:04
@Cowboy_Henk heel informatief!
Ik heb destijds een display vervangen van de mi
Note 10 Lite en daar zijn wat kleine problemen mee.

-Touch registratie in het bovenste deel blijft hangen tijdens gaming bij momenten.

- Bij het registreren van vingerafdruk zegt ie de hele tijd om je vinger goed te leggen.

Ik heb die verkoper even als favoriet toegevoegd na je informatie. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Spacewide schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:09:
@Cowboy_Henk heel informatief!
Ik heb destijds een display vervangen van de mi
Note 10 Lite en daar zijn wat kleine problemen mee.

-Touch registratie in het bovenste deel blijft hangen tijdens gaming bij momenten.

- Bij het registreren van vingerafdruk zegt ie de hele tijd om je vinger goed te leggen.

Ik heb die verkoper even als favoriet toegevoegd na je informatie. (y)
Probeer anders ook eens de vingerafdruk te calibreren in CIT menu.
Ga naar instellingen - mijn apparaat - alle specificaties - 5x drukken op kernel versie. Dan rechterbovenhoek op 3 puntjes en dan additional tools. Daar vind je fod fingerprint calibration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Vannacht heb ik ook een update gekregen en deze is ook automatisch geinstalleerd. Opzich fijn, maar dan werkt de wekker dus ook niet. Deze functie is door Xiaomi standaard aangevinkt, dit was eerst niet. Nu maar weer uitgezet anders komt dit nog wat vaker voor ben ik bang.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

OneTimer schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:21:
Vannacht heb ik ook een update gekregen en deze is ook automatisch geinstalleerd. Opzich fijn, maar dan werkt de wekker dus ook niet. Deze functie is door Xiaomi standaard aangevinkt, dit was eerst niet. Nu maar weer uitgezet anders komt dit nog wat vaker voor ben ik bang.
Of je stelt in dat hij niet zomaar automatisch updates mag installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
daffie82 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Of je stelt in dat hij niet zomaar automatisch updates mag installeren ;)
Ja dat heb ik nu gedaan. Maar dat had ik hiervoor nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik heb inmiddels ook de laatste update draaien en zie geen notificaties meer op mijn AOD, heel vervelend.
Ik gebruik voor mijn AOD dat ding met de tijd maar zie dus geen icoontjes meer. Iemand een idee hoe dat te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Robbie T schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:15:
Ik heb inmiddels ook de laatste update draaien en zie geen notificaties meer op mijn AOD, heel vervelend.
Ik gebruik voor mijn AOD dat ding met de tijd maar zie dus geen icoontjes meer. Iemand een idee hoe dat te fixen?
Behalve cache verwijderen, zou ik het niet zo snel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 09:43

superwashandje

grofheid alom

Zijn er meer mensen die sinds de laatste update om een of andere reden vaak een filter over de kleuren in de browser (chrome) hebben? Ik weet niet waar het vandaan komt maar de kleuren in Chrome zijn heel flets

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik gebruik dan wel Brave in plaats van Chrome, maar herken het probleem niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaukeW
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 14:59
Ik draai op MIUI 12.0.4 met Chrome en ook hier geen afwijkingen in de kleuren

Bauke Welle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-10 20:41

Metalfreak

Hoije woh!

superwashandje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:18:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update om een of andere reden vaak een filter over de kleuren in de browser (chrome) hebben? Ik weet niet waar het vandaan komt maar de kleuren in Chrome zijn heel flets
Yes, hier ook, maar dat was al eerder dan de laatste update. Het lijkt wel rond bepaalde tijden te zijn, maar is volgens mij niet het standaard blauwlichtfilter.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 09:43

superwashandje

grofheid alom

Vreemd ik heb het echt sinds de laatste update, alleen in Chrome en de reading mode staat uit. Het vreemde is dat als ik een site herlaad dit filter tijdens het laden niet aan staat en ik de kleuren wel normaal zie...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 13:40
superwashandje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:18:
Is mij inderdaad ook opgevallen. Nu je het zegt is dat inderdaad sinds de laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere op Chrome gebaseerde browsers zoals Brave hebben deze kwaal niet.
Is echt een issue met Chrome zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 23:51
Ik gebruik zowel Chrome als Firefox. Ervaar geen problemen met stabiel 12.0.4.0(QFJEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Iemand last van een battery drain na de laatste update?

Ik zie de percentage letterlijk achteruit gaan met de paar minuten! Zonder gekke dingen te doen en geen taken open... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:15:
Inmiddels opgelost.
Instellingen -> Apps -> Apps beheren

Vervolgens de app zoeken waar geen melding van zijn. Dan naar Meldingen -> Vergrendelscherm meldingen aanzetten. Onder melding categorieën op de juiste categorie klikken en daar aangeven wat je op het vergrendelscherm wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsiebert
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:15
Ook ik gebruik zowel Chrome als Firefox en ervaar geen problemen met 12.0.4.0(QFJEUXM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik las ergens dat MIUI 12.5 binnenkort naar de MI 9T Pro komt. Weet iemand waar je je kan inschrijven voor de closed beta? Via Xiaomi's support chat kom ik niet verder dan https://c.mi.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
init schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:24:
Ik las ergens dat MIUI 12.5 binnenkort naar de MI 9T Pro komt. Weet iemand waar je je kan inschrijven voor de closed beta? Via Xiaomi's support chat kom ik niet verder dan https://c.mi.com/
Volgens mij doen ze geen beta-programma's meer met de global rom... alleen nog de chinese roms...
https://www.xda-developer...eta-all-smartphones-july/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
https://www.xda-developer...map-mi-redmi-smartphones/

Ik lees hier voorlopig helemaal niets over jullie Mi 9T (Pro) of mijn Redmi K20 (Pro).

Edit: @init Op die pagina die jij linkt kan je je toch gewoon opgeven als je klikt op het plaatje van de "Pilot testers wanted"?
Edit2: Daar staat trouwens ook alleen Mi 9T tussen, Non-Pro.
Edit: Oops, verkeerde ge-tag't. :P :F

[ Voor 44% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 10:46 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
mfransen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Volgens mij doen ze geen beta-programma's meer met de global rom... alleen nog de chinese roms...
https://www.xda-developer...eta-all-smartphones-july/
Ah, je hebt inderdaad gelijk. Ik kwam o.a. downloads tegen van MIUI 12.5 voor de MI 9T Pro, maar dit betrof enkel de Chinese versie. Helaas.
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:38:
https://www.xda-developer...map-mi-redmi-smartphones/

Ik lees hier voorlopig helemaal niets over jullie Mi 9T (Pro) of mijn Redmi K20 (Pro).

Edit: @init Op die pagina die jij linkt kan je je toch gewoon opgeven als je klikt op het plaatje van de "Pilot testers wanted"?
Edit2: Daar staat trouwens ook alleen Mi 9T tussen, Non-Pro.
Edit: Oops, verkeerde ge-tag't. :P :F
Ik zie nu pas dat er "Pilot testers wanted" staat. Dit staat in een slideshow (slide 4). Tegen de tijd dat die slide erop kwam was ik al lang naar beneden gescrolled :+

[ Voor 43% gewijzigd door init op 16-02-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Hier kan je wel Android 11 Recovery "freshly baked updates" vinden, trouwens.
https://piunikaweb.com/20...update-for-these-devices/
Gepost op 30 december j.l., en dan juist alleen weer voor de Pro-versies van onze phones. :?
Over de exacte MIUI wordt dan weer niet gesproken.

Edit:
Mijn Redmi K20 Pro heeft trouwens vorige week een bout week meegemaakt.
Tijdens het tuinieren had ik de phone in de schaduw gelegd, maar blijkbaar toch te heet. :?
Een ronde/circulaire barst in het glas. Beetje vreemd, ziet er meer als een vlek van gedroogde vloeistof uit.
Dat dacht ik dus ook dat het was.
En maar vegen, maar ging niet weg.

En toen de volgende dag kletterde die op de grond.
Uiteraard (waarschijnlijk) op de hoek, want de linker onderhoek van het scherm, plus rond die regionen is flink gebarsten. :'(
Doet het verder nog prima, maar de phone is toch flink minder mooi geworden, zo. :P

Zou zomaar weer dezelfde phone kunnen kopen.
Hier (Jakarta) is hij nog gewoon online te koop. Flink goedkoper ook, en zelfs de Global version is te koop.
Maar de comments vragen zich af of het wel legaal is? :?
Daar kan ik me dan weer weinig bij voorstellen.

[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:51:
Hier kan je wel Android 11 Recovery "freshly baked updates" vinden, trouwens.
https://piunikaweb.com/20...update-for-these-devices/
Gepost op 30 december j.l., en dan juist alleen weer voor de Pro-versies van onze phones. :?
Over de exacte MIUI wordt dan weer niet gesproken.
Als ik de naam van die zip-file google dan lijkt het de chinese rom te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Is er een Chinese Mi 9T Pro dan? :?
Zelf heb ik de Redmi K20 Pro, inderdaad uit China.
Je kan zomaar gelijk hebben, maar dan is het slordig van die site om die enkele ROM als "voor beide phones" aan te duiden.

Edit: @mfransen Hmm, als ik die file name (Raphael blabla) Google, dan zie ik toch echt alleen maar k20 Pro/Mi 9T Pro.

[ Voor 22% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:00:
Is er een Chinese Mi 9T Pro dan? :?
Zelf heb ik de Redmi K20 Pro, inderdaad uit China.
Je kan zomaar gelijk hebben, maar dan is het slordig van die site om die enkele ROM als "voor beide phones" aan te duiden.
Volgens mij (maar ik kan het mis hebben) is er weinig verschil tussen de K20 Pro en de Mi 9T Pro anders dan het naampje. Hun interne xiaomi codenaam (RAPHAEL) is ook hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
LOL. _O-
Nu ja, dan bedoel je misschien dat je er geen NL taal in zal hebben?
Dat zou zomaar kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:02:
LOL. _O-
Nu ja, dan bedoel je misschien dat je er geen NL taal in zal hebben?
Dat zou zomaar kunnen kloppen.
Bijvoorbeeld ja.. en de chinese variant bevat dacht ik advertenties, die bij de EU variant dan weer standaard uitgezet zijn... en zo zijn er nog een aantal verschillen... je kunt dacht ik ook niet zomaar een chinese rom op een global toestel flashen (en andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Advertenties alleen in de Xiaomi apps en die zijn in het Chinees, dus die snappen/gebruiken we toch niet.
Engels zit er wel gewoon in.

En als ze blijven volhouden dat het voor zowel Mi 9T Pro als K20 Pro is, dan lijkrt mij dat zomaar het geval.
Edit: Ik bedoel, Mi 9T IS toch gewoon global version van K20 Pro?

Echter, daar komt nog bij dat ik tegenwoordig helemaal niet meer zo zit te springen om de nieuwste ROMs en Android versies erop te hebben.
Leuk om bij te houden of het nog wordt bijgehouden, en ik zal zeker klagen als onze phones buiten de boot vallen, maar ik lig er verder niet meer zo wakker van. :+

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 16-02-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
HMC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:06:
Advertenties alleen in de Xiaomi apps en die zijn in het Chinees, dus die snappen/gebruiken we toch niet.
Engels zit er wel gewoon in.

En als ze blijven volhouden dat het voor zowel Mi 9T Pro als K20 Pro is, dan lijkrt mij dat zomaar het geval.
Edit: Ik bedoel, Mi 9T IS toch gewoon global version van K20 Pro?

Echter, daar komt nog bij dat ik tegenwoordig helemaal niet meer zo zit te springen om de nieuwste ROMs en Android versies erop te hebben.
Leuk om bij te houden of het nog wordt bijgehouden, en ik zal zeker klagen als onze phones buiten de boot vallen, maar ik lig er verder niet meer zo wakker van. :+
https://www.gsmarena.com/...ese_phones-news-33533.php

Hardware is identiek... alleen in de bootloader staat een vlaggetje dat aangeeft welke versie je hebt... en blokkeert dus het flashen van de andere versie. Als je de bootloader vervangt/unlocked kun je dus de andere versie flashen... maar dat is dus weer een extra risico....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een enigszins afwijkende vraag van de algemene vragen :

Is er iemand hier die Jolla Sailfish op zijn/haar 9T draait :?

Dat zou namelijk heel goed moeten werken : https://wiki.merproject.o...ll_SailfishOS_for_davinci :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-10 17:57
Weet iemand of wij android 11 mogen verwachten op de Mi 9T?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 15:59
nazimv schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:14:
Weet iemand of wij android 11 mogen verwachten op de Mi 9T?
Daar lijkt het wel op: https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-11-xiaomi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-10 20:41

Metalfreak

Hoije woh!

Mooi, dat de Mi 9T zowel in het lijstje van korte termijn als lange termijn staat ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 20:36
Metalfreak schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:03:
[...]

Mooi, dat de Mi 9T zowel in het lijstje van korte termijn als lange termijn staat ;)
I draai al enige tijd de miui 12.5 van Xiaomi EU. Loopt top. Op basis van Android 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Darkz0rs schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:55:
[...]

I draai al enige tijd de miui 12.5 van Xiaomi EU. Loopt top. Op basis van Android 11
Bij mij ook de weekly rom miui 12.5 van Xiaomi.eu

Alles loopt goed op mijn 9t pro enkel het super irritant probleem dat de proximity/licht sensor (is 1 sensor) regelmatig uitvalt bij een kleine val of shock. Ik snap er niks van want de sensor is niet los gekomen. Ik heb zelf al eens de sensor vervangen door een nieuwe en de connector ervan op de motherboard gepoetst met w40 electronic cleaner. Het werkt dan telkens terug na herplaatsing (dus even eruit, dan er terug in met dezelfde nieuwe sensor) maar elke keer opnieuw na een schok werkt het niet meer.

Gelukkig laat ik de achterglas los en kan ik telkens even binnen kijken.

Misschien moet ik eens met hot glue proberen de sensor te fixeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-04-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de 12.0.3 miui-rom van xiaomi.eu. Verouderd, want pas sinds kort heb ik door dat updaten niet werkt. Ik klik bij instellingen op ‘mijn apparaat’ en dan op de Miui versie. Vervolgens, na een paar klikken en waarschuwingen, kan ik updaten naar 12.0.6.0. Als ik dan op OK klik, schakelt de telefoon zichzelf uit en start opnieuw op. Met de nieuwe update, dacht ik altijd. Maar helaas: de oude versie blijft er op staan en er is geen waarschuwing dat de update is mislukt.

Iemand een idee waarom het updaten misgaat en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:00:
Ik draai de 12.0.3 miui-rom van xiaomi.eu. Verouderd, want pas sinds kort heb ik door dat updaten niet werkt. Ik klik bij instellingen op ‘mijn apparaat’ en dan op de Miui versie. Vervolgens, na een paar klikken en waarschuwingen, kan ik updaten naar 12.0.6.0. Als ik dan op OK klik, schakelt de telefoon zichzelf uit en start opnieuw op. Met de nieuwe update, dacht ik altijd. Maar helaas: de oude versie blijft er op staan en er is geen waarschuwing dat de update is mislukt.

Iemand een idee waarom het updaten misgaat en hoe ik dit kan oplossen?
Gebruik je de laatste versie van twrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cowboy_Henk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:27:
[...]

Gebruik je de laatste versie van twrp?
Ah, dank! Daar ligt het natuurlijk aan. Hen de unlock/etc.-apps, zoals twrp eraf gehaald, omdat ik dacht ze niet meer nodig te hebben... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 10:25
Ik zag hem verschijnen via de updater. Verdere datails bekent over nieuwe functies? In de beschrijving staat enkel 'security patches tot maart'.

Ik wacht nog heel even af. De versie waar ik nu op zit (12.0.4) werkt namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dennis H schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:51:
Ik zag hem verschijnen via de updater. Verdere datails bekent over nieuwe functies? In de beschrijving staat enkel 'security patches tot maart'.

Ik wacht nog heel even af. De versie waar ik nu op zit (12.0.4) werkt namelijk prima.
Hm, ik heb de laatste tijd 'pop-ups'.

Bijvoorbeeld, bij het opstarten start ook de garmin app. Daar krijg ik dan een popup op het scherm van, en die gaat niet weg.

Als ik de cache wis, krijg ik daar een melding van. Dat is fijn, maar die popup blijft dan op het scherm staan.
Dit is een instelling (die ik niet kan vinden) of een bug. :/

Ah, instelling in "Aanvullende Instellingen/Toegankelijkheid/Fysiek/Tijd voor actie" - goeie plek ook..

[ Voor 7% gewijzigd door pjottum op 21-04-2021 12:17 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinojo123
Nieuwe OTA update 12.0.5.0 met de laatste securitypatches, EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinojo123 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:31:
Al op 21/04 gepost........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:38:
[...]

Al op 21/04 gepost........
Ik vermoed dat dit de 9T Pro (QFKEUXM) betreft. Deze heeft inderdaad pas vandaag een update gehad, in tegenstelling tot de 9T non-pro. Daarnaast is dit de security update van april 2021, waarbij de 9t non-pro die van maart 2021 lijkt te krijgen (https://www.reddit.com/r/...e_available_now_on_mi_9t/). Al is dit wel de global rom i.p.v. de EU rom.

[ Voor 32% gewijzigd door init op 26-04-2021 12:25 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
init schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:20:
[...]

Ik vermoed dat dit de 9T Pro (QFKEUXM) betreft. Deze heeft inderdaad pas vandaag een update gehad, in tegenstelling tot de 9T non-pro. Daarnaast is dit de security update van april 2021, waarbij de 9t non-pro die van maart 2021 lijkt te krijgen (https://www.reddit.com/r/...e_available_now_on_mi_9t/). Al is dit wel de global rom i.p.v. de EU rom.
Klopt was voor de Mi 9T pro, excuses.
Patch tot 1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
pinojo123 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:31:
Hier gisteren melding van gehad dat ik hem kon downloaden, is die update vandaag ineens weg. Is me nu al voor de tweede keer voorgekomen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
Fusionmania schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:09:
[...]

Hier gisteren melding van gehad dat ik hem kon downloaden, is die update vandaag ineens weg. Is me nu al voor de tweede keer voorgekomen 8)7
Dat gebeurt inderdaad met Redmi en Xiaomi updates wel eens. Niet erg. Waarschijnlijk maar beter dat je 'em dan update als 'ie weer terug is over een paar daagjes.

Zelf op Redmi K20 Pro al maanden geen update gehad, maar zie hier dat jullie nu "net" naar 12.0.5 gaan. Zit hier al die tijd al op 12.0.6, alleen dus wel met een security patch veel ouder dan die van jullie.

Ik zie ook bij de "big update" die eraan zit te komen vaak alleen non-pro modellen staan.
Vraag me af of er nog iets komt voor de K20 Pro, want er is al een K30 en een K40. _O-

Het loopt verder allemaal nog prima, maar updates zijn leuk. :D

Heb wel dat sinds ik Mi Movies "aanzette" om een filmpje te kijken, wat ik nog noet eerder gedaan had, dat alle andere MIUI-zooi ook weer wakker is geworden.
GetApps (Chinese appstore) zeurt weer volop en is dus weer volop actief, maar ook die batterij-in-de-gaten-houd-app :? :P komt nu ineens met veel te veel meldingen.

Moet de phone weer eens een beurt geven denk ik.

Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms