Even mijn ervaringen met de zelf reparatie van het scherm die ik vorige week heb gedaan op mijn 9t pro.
Ik heb een scherm + frame (in 1 stuk) gekocht van deze
aliexpress verkoper . Deze werd aangeraden op het XDA forum en WOW het is inderdaad een heel goed scherm! Ik ben super tevreden van de kwaliteit en hoe alles verlopen is.
Het product en de verkoper. Ten eerste is de communicatie met de verkoper top, hij stuurt foto's en zelfs een video om het scherm te testen voordat hij het installeert. Hij heeft het scherm zelfs persoonlijk getest voordat hij het naar mij stuurde, het was een persoonlijke video omdat het pakketlabel zichtbaar was en hij persoonlijke codes op het scherm schreef.
Ik heb op 28 december besteld en ik heb het op 14 januari ontvangen, dus dat is prima. Het scherm (ik heb besteld met frame) is TOP !!
Het is een amoled 10-punts scherm en het is zelfs beter dan wat mijn repair shop gebruikte bij een eerdere reparatie. Nu WERKT mijn VINGERAFDRUKSENSOR OPNIEUW (bug in MIUI 12 die geen schermen van slechte kwaliteit accepteert, repair shop had inferieure kwaliteit besteld)
Het heeft alle originele interne onderdelen, het heeft stickers zodat je de interne onderdelen veilig kunt repareren. Alles werkt zoals het hoort !!
IK RAAD DEZE VERKOPER EN ZIJN PRODUCT AAN!!
Installatie: Ik had wat moeite met het installeren omdat ik alle interne onderdelen van het vorige frame naar het nieuwe frame moest verplaatsen. Vijf keer moest ik de telefoon sluiten en opnieuw openen (gelukkig had ik nog geen lijm op het glas aan de achterkant gedaan - ik denk er zelfs aan om het een paar weken niet te lijmen) omdat de camera aan de voorkant niet openging - de vingerafdruksensor las niet - de camera's aan de achterkant werkten niet - ...
De oorzaak van de problemen was stof of condensatie. Je moet ervoor zorgen dat alles schoon en droog is. Ik heb de contacten (van camera's, sensoren, ...) schoongemaakt alvorens ze te sluiten.
TIP: Gebruik WD40 elektrische contactreiniger en perslucht daarna om het snel te drogen.
Ok volgend probleem: ik gebruikte Xiaomi.eu ROM 21.1.6 / 7 en de vingerafdruksensor werkte, maar na 5 tikken bij het registreren van een vingerafdruk sloot de registratie procedure. Na het kalibreren van de sensor in het CIT-menu (TIP: gebruik een dikke witte pagina voor "flesh flat" en iets MAT ZWART (niet glanzend !!!!) voor de "flat black") - het kalibreren was gelukt! - maar opnieuw lukte het niet om mijn vingerafdruk te registreren.
Ik zag toen dat er een update was voor Xiaomi.EU (21.1.13 / 14) en nu werkt het registreren van vingerafdrukken PERFECT !!!
Ik heb deze uitstekende tutorial gebruikt (in het Frans maar op een goede manier gefilmd)
Ik ben zo blij dat ik nu een gloednieuwe telefoon heb!!
[
Voor 8% gewijzigd door
Cowboy_Henk op 26-01-2021 11:25
]