Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
Binnetie schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:23:
[...]

Ik had gewoon een link gekopieerd uit een forum, wist niet dat het een referral was, excuses.

Inmiddels True Edge gebruikt, maar ben er nog niet kapot van. Heel veel zaken werken alleen in de betaalde versie.
Dan koop je de betaalde versie toch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zijn er meerdere mensen die het niet voor elkaar krijgen om een App-Drawler aan te kunnen vinken via de een 'short cut app?

Als je namelijk de "systeem launcher" opent, zie ik ook maar 6 rijtjes onder elkaar staan.. niet 8 zoals ik op YouTube zie.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Ik heb net de zwarte variant besteld. Ik ben nu juist nog op zoek naar een goede screenprotector (bij voorkeur tempered glass). Iemand die er één kan aanraden? Bij sommige lees ik dat ze niet het volledige scherm bedekken en het zou zonde zijn zo één te bestellen.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Merellecht schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:40:
Ik heb net de zwarte variant besteld. Ik ben nu juist nog op zoek naar een goede screenprotector (bij voorkeur tempered glass). Iemand die er één kan aanraden? Bij sommige lees ik dat ze niet het volledige scherm bedekken en het zou zonde zijn zo één te bestellen.
Bedankt!
Zijn zeer weinig glazen protector's die goed blijven plakken..
Ik raad een clearplex screen protector aan, wordt op maat gemaakt bij de mediamarkt + geplakt.
Kost 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
038Robijno schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:51:
[...]

Zijn zeer weinig glazen protector's die goed blijven plakken..
Ik raad een clearplex screen protector aan, wordt op maat gemaakt bij de mediamarkt + geplakt.
Kost 20 euro.
Mijn vrouw heeft er zo één op haar Pocophone en niet tevreden van. Is totaal niet glad. Als het licht er op valt zie je kleine bultjes. Op mijn huidige Lumia 950 ook tempered glass en na 3,5 jaar nog steeds hetzelfde exemplaar dat er op ligt (weliswaar met enkele kleine krassen op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChombyNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:48
038Robijno schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:20:
Zijn er meerdere mensen die het niet voor elkaar krijgen om een App-Drawler aan te kunnen vinken via de een 'short cut app?

Als je namelijk de "systeem launcher" opent, zie ik ook maar 6 rijtjes onder elkaar staan.. niet 8 zoals ik op YouTube zie.

Weet iemand een oplossing?
Ik krijg het ook niet (meer) voor elkaar...

Na een factory reset is de versie van de "Systeemlauncher" anders dan voorheen. Nu heb ik ook "maar" 6 functies in plaats van 8 zoals eerder.

Als oplossing zou het installeren/sideloaden van een specifieke versie van de "Systeemlauncher" misschien kunnen helpen.

Zelf heb ik dit verder niet geprobeerd hoor. Mij teveel gedoe. Hopelijk gaan ze de "Appdrawer" snel officieel implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Merellecht schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:20:
[...]

Mijn vrouw heeft er zo één op haar Pocophone en niet tevreden van. Is totaal niet glad. Als het licht er op valt zie je kleine bultjes. Op mijn huidige Lumia 950 ook tempered glass en na 3,5 jaar nog steeds hetzelfde exemplaar dat er op ligt (weliswaar met enkele kleine krassen op).
🤔 ik heb totaal geen bultjes of iets.. heb al behoorlijk veel van die protector's laten plakken (veel toestellen per jaar, zie het als een hobby).
Ook op de Note 10+ zit het er strak op.
Je moet zelfs goed kijken of er überhaupt een protector op zit😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Merellecht schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:40:
Bedankt!
Check even het Mi9T accesoire topic. Daar staan meerdere reviews van screen protectors

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
sunturion schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:41:
[...]

Check even het Mi9T accesoire topic. Daar staan meerdere reviews van screen protectors
Bedankt! Heb dit topic over het hoofd gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb de hele thread doorgelezen, maar kom niet tegen wat ik heb.

Het is bekend dat niet alle icons op het AOD staan. Alleen bij mij staat er geen een. Ik heb alles uitgesloten van battery saving (incl het AOD). Alles staat op autostart. In developer options MIUI-optimalisatie uitgeschakeld. Onder de AOD klok staat meldingen weergeven aan. Er is geen restrictie ingesteld op welke tijd ze getoond moeten worden.

Notificaties komen wel gewoon binnen, staan op de statusbar en laten m'n scherm oplichten. Maar geen enkel icoontje licht op op het AOD.

• 038Robijno
Zijn er mensen die last hebben van een "kleuren waas" bij het scherm, als deze op een lage helderheid staat met grijstinten?

Zoals de Mate 20 pro ook had..

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
__BlackEyed__ schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:25:
Ik heb de hele thread doorgelezen, maar kom niet tegen wat ik heb.

Het is bekend dat niet alle icons op het AOD staan. Alleen bij mij staat er geen een. Ik heb alles uitgesloten van battery saving (incl het AOD). Alles staat op autostart. In developer options MIUI-optimalisatie uitgeschakeld. Onder de AOD klok staat meldingen weergeven aan. Er is geen restrictie ingesteld op welke tijd ze getoond moeten worden.

Notificaties komen wel gewoon binnen, staan op de statusbar en laten m'n scherm oplichten. Maar geen enkel icoontje licht op op het AOD.
Bij mij verschijnt het whatsapp icoontje wel bijv, heb het voor de rest zelfde als dat jij hebt op miui optimalisatie na, die staat wel aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Kan iemand mij bij het volgende probleem helpen:

Sinds een paar weken heb ik een Samsung watch active 2. Als ik alle apps vanuit het vierkantje rechtsonder het scherm sluit door via het kruisje de cache te wissen,dan verliest mijn horloge z'n connectiviteit en komt niet automatisch terug. Hiervoor moet ik dan eerst via de Samsung waerable app de connectiviteit weer tot stand brengen.
Als ik die dan via hetzelfde scherm opzij swipe om te sluiten/verwijderen uit de lijst gaat dit prima.

Ik heb onder apps al energiebesparing uitgezet/geen beperkingen en onder toestemmingen de juiste toestemmingen gegeven, maar het zou fijn zijn als m'n horloge automatisch weer verbinding maakt.

Mi 9t, miui 11

• 038Robijno
Meivogeltje schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:43:

Sinds een paar weken heb ik een Samsung watch active 2. Als ik alle apps vanuit het vierkantje rechtsonder het scherm sluit door via het kruisje de cache te wissen,dan verliest mijn horloge z'n connectiviteit en komt niet automatisch terug. Hiervoor moet ik dan eerst via de Samsung waerable app de connectiviteit weer tot stand brengen.
Als ik die dan via hetzelfde scherm opzij swipe om te sluiten/verwijderen uit de lijst gaat dit prima.

Ik heb onder apps al energiebesparing uitgezet/geen beperkingen en onder toestemmingen de juiste toestemmingen gegeven, maar het zou fijn zijn als m'n horloge automatisch weer verbinding maakt.

Mi 9t, miui 11
Lees mijn post eens terug.. heb ook een aantal problemen met de Galaxy watch active 2.

Met mijn Note 10+ geen enkele problemen met verbindingen of meldingen die binnen komen.

Met de 9T pro heb ik een niet al te beste ervaring i.c.m de Galaxy watch helaas.

• __BlackEyed__
  • Niet online
BigF25 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:37:
[...]

Bij mij verschijnt het whatsapp icoontje wel bijv, heb het voor de rest zelfde als dat jij hebt op miui optimalisatie na, die staat wel aan
Ik heb geen Whatsapp, dus dat kan ik niet testen. Gemiste oproepen staan er wel?

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:25

daffie82

Minisforum UM773 Lite

__BlackEyed__ schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:45:
[...]

Ik heb geen Whatsapp, dus dat kan ik niet testen. Gemiste oproepen staan er wel?
test eens met gmail app, dat icoon krijg je normaal wel bij inkomende email.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:18
038Robijno schreef op donderdag 26 december 2019 @ 09:42:
Zijn er mensen die last hebben van een "kleuren waas" bij het scherm, als deze op een lage helderheid staat met grijstinten?

Zoals de grijze omkadering hier op het forum? Op mijn 9T Pro heb ik er geen last van allesinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
038Robijno schreef op donderdag 26 december 2019 @ 09:42:

Bedoel je het smearing effect wat hoort bij Oled schermen?
Dus tijdens scrollen op een donkere/zwarte achtergrond het uitlopen van letters/vlakken die lichter zijn de achtergrond. Vaak een paarsige kleur.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 9T Pro. Na wat updates en instructies vanuit dit forum is het gelukt om Android Auto aan de praat te krijgen. Nu kreeg ik de eerste keer dat ik Android Auto gebruikte via mijn auto een scherm waarin ik apps toegang kon geven tot Android Auto. Bijvoorbeeld Flitsmeister en Google Maps. Nu heb ik Google Maps wel toegang gegeven, maar Flitsmeister niet.

Hoe kan ik dit herstellen? Als ik Android Auto nu opstart in mijn auto, zie ik alleen de standaard Google app, maar geen Flitsmeister. Kan het in de instellingen nog nergens vinden.

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madsky
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-08-2023
Meivogeltje schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:43:

Mi 9t, miui 11
Had ik ook last van met mijn fitbit versa. Wat bij mij werkte is de app van de watch (neem aan dat je een app hebt) op een slotje te zetten zodat deze niet afsluit. Dat doe je door lang op de app te drukken en dan te locken, zodat deze open blijft staan als je verder alle apps afsluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:32:
[...]

test eens met gmail app, dat icoon krijg je normaal wel bij inkomende email.
Nee, geen icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gmail werkt (tot op heden whatsapp, gmail)
gemiste oproep kan ik (nog) niet bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zet Miui optimalisatie eens aan.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:22:
[...]

Zet Miui optimalisatie eens aan.
Nee, geen icoontjes. Ik ga wel een volledige reset doen. Mocht het nog zo zijn, laat ik het weten. Bedankt voor de suggesties.

[ Voor 22% gewijzigd door __BlackEyed__ op 27-12-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwab1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-04 17:45
Sinds een tijdje ben ik in bezit van de Xiaomi 9t Pro, prima toestel wat mij betreft. Echter heb ik de laatste tijd last van een soort, tsja hoe zal ik het omschrijven, ghost touches? De onderste knoppen (lees: back knop, home knop en appswitch knop) worden soms razendsnel ingedrukt, met als resultaat dat er allemaal vreemde dingen gebeuren. Zijn er meer mensen hier die dit ook hebben, of heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Een goede 'workaround' .denk ik. Dat slotje was mij nog niet eens echt opgevallen.
Madsky schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:22:
[...]

Had ik ook last van met mijn fitbit versa. Wat bij mij werkte is de app van de watch (neem aan dat je een app hebt) op een slotje te zetten zodat deze niet afsluit. Dat doe je door lang op de app te drukken en dan te locken, zodat deze open blijft staan als je verder alle apps afsluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Bwab1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:30:
Sinds een tijdje ben ik in bezit van de Xiaomi 9t Pro, prima toestel wat mij betreft. Echter heb ik de laatste tijd last van een soort, tsja hoe zal ik het omschrijven, ghost touches? De onderste knoppen (lees: back knop, home knop en appswitch knop) worden soms razendsnel ingedrukt, met als resultaat dat er allemaal vreemde dingen gebeuren. Zijn er meer mensen hier die dit ook hebben, of heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
Dit heb ik met mijn 5jaar oude oneplus one. Maar verwacht dit toch echt niet van een moderne toestel met zulke specs. Slechte zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Iemand die weet of de PlayStation remote play met Dualshock 4 Controller via Bluetooth werkt?

@Bwab1 alleen ervaren als scherm /telefoon heet was door zwaar gebruik in combinatie met opladen. Zodra normale temperatuur geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond allemaal,

Na dik 2 maand dan eindelijk scherm vervangen mijn mi 9t pro weer terug van weggeweest, na het updaten eens gekeken hoe het inactieve display werkt deze aangezet maar komt er bij mij niet voor, iemand enig idee waar dit aan ligt of blokkeerd nova launcher dit?

Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
Bwab1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:30:
Ik heb dit volgens mij ook! Ik heb de full screen weergave aanstaan, maar af en toe als ik een berichtje typ minimaliseert het scherm plotseling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

nero355 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:48:
[...]

Ik laad mijn huidige telefoon altijd op vanaf 10% naar 100% en soms zelfs als die nog wat leger is en heb na 3 jaar gebruik amper last van een mindere batterij!
Ik ben benieuwd wat wijsheid is. Je kan veel verschillende gerucht-achtige verhalen vinden. Ik dacht hier vroeger niet bij na, maar mijn Mi 5, die ik altijd 's nachts aan de lader had, deed na 2 jaar nog maar een halve dag met de batterij.

Na 3 jaar start ie niet meer, vandaar dat ik sinds gister de Mi 9T Pro heb. Liever wachtte ik nog een half jaar, want er worden grote camera-stappen gemaakt in 2020. Maar nu wil ik eigenlijk met iets meer beleid de batterij bedienen.

Op mijn laptop gebruik ik TLP. Hierdoor stopt mijn laptop met laden als de batterij boven de 85% komt, en begint ie pas met laden als ie onder de 60% komt. Als ik de laptop langere tijd zonder adapter ga gebruiken, bijvoorbeeld omdat ik hem in de trein of het vliegtuig wil gebruiken, dan geef ik het commando tlp fullcharge en dan laadt ie éénmalig op tot het maximum.

Zoiets wil ik voor mijn smartphone, zodat ik er niet steeds bij hoef na te denken, of timers op mijn laders hoef te zetten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 21:56
Sando schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:38:
[...]
Zoiets wil ik voor mijn smartphone, zodat ik er niet steeds bij hoef na te denken, of timers op mijn laders hoef te zetten.
Je kan hiervoor Acca gebruiken, mits je Magisk gebruikt. Zie; https://forum.xda-develop...witch-cs-v2017-9-t3668427

Werkt op veel Android telefoons. Je kan zowel een maximale als minimale ladingstreshold instellen. Bijvoorbeeld opladen tot 80% en automatische shutdown bij 20%. Je kan zelfs laden beperken als de temperatuur van de batterij oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Duck schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:01:
[...]

Je kan hiervoor Acca gebruiken, mits je Magisk gebruikt. Zie; https://forum.xda-develop...witch-cs-v2017-9-t3668427
Specifiek Magisk, of any root?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:03:
Goedeavond allemaal,

Na dik 2 maand dan eindelijk scherm vervangen mijn mi 9t pro weer terug van weggeweest, na het updaten eens gekeken hoe het inactieve display werkt deze aangezet maar komt er bij mij niet voor, iemand enig idee waar dit aan ligt of blokkeerd nova launcher dit?

Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Groetjes
Oe, heb je je zelf je scherm vervangen? Of had je verzekering ofzo?
Mijn nieuwe scherm moet deze week binnenkomen, en dan ga ik pogen hem zelf te vervangen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kodess schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:35:
[...]

Oe, heb je je zelf je scherm vervangen? Of had je verzekering ofzo?
Mijn nieuwe scherm moet deze week binnenkomen, en dan ga ik pogen hem zelf te vervangen.
Nee heb ik laten doen. Ie dat vind ik gewaagd zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 21:56
Sando schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:10:
[...]

Specifiek Magisk, of any root?
Any root;
https://github.com/VR-25/...r/README.md#prerequisites
Gebruik zelf Magisk op een niet-Xiaomi telefoon dus kan niet over de compatibiliteit spreken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:37:
[...]

Nee heb ik laten doen. Ie dat vind ik gewaagd zelf proberen.
Maar in Nederland? Of opgestuurd?
Mijn Nexus4 had ik zelf gedaan, was er niet super blij mee. Was prima maar ik zag de imperfecties.
Mijn volgende telefoon dus laten doen, nou zeg, super slecht scherm, zou "origineel" zijn. Glas ging heel snel weer stuk daarna.
Daarna dus beloofd nooit meer dat uit te besteden. Ik kan het zelf ook, ben dan goedkoper uit.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kodess schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:28:
[...]

Maar in Nederland? Of opgestuurd?
Mijn Nexus4 had ik zelf gedaan, was er niet super blij mee. Was prima maar ik zag de imperfecties.
Mijn volgende telefoon dus laten doen, nou zeg, super slecht scherm, zou "origineel" zijn. Glas ging heel snel weer stuk daarna.
Daarna dus beloofd nooit meer dat uit te besteden. Ik kan het zelf ook, ben dan goedkoper uit.
hier in NL laten doen wel duur 260 euro maar wel goed gegaan wat een gezeur met die leveranciers van schermen 1 kon hem na 4 weken toch niet leveren dus bij andere leverancier die stuurde hem wel gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-03 13:16
Ik heb sinds een week of drie dit toestel in mijn bezit dankzij een Black Friday deal, over het algemeen best tevreden van buiten een aantal zaken die niet (meer) werken zoals ik zou verwachten, komende van een OnePlus 3T met nagenoeg stock Android. Voor veel van die issues heb ik ondertussen een workaround gevonden, buiten enkele kwesties waar ik graag hier dus voor zou willen vragen of iemand er iets op gevonden heeft:

1) Notificaties naar links wegswipen wanneer toestel unlocked is. Dit gaat wel vanop de lockscreen, maar dezelfde beweging maken in unlocked mode brengt enkel het tandwiel/settings icoontje en het klokje om te snoozen voor de desbetreffende app naar voren, wat op mijn vorige smartphone er enkel kwam bij "zachtjes" de notificatie te swipen. Als linkshandige zou het voor mij persoonlijk wel handig zijn om notificaties naar links weg te swipen, met het toestel in de linkerhand went het na enkele weken nog steeds niet goed om weg te swipen weg van mijn hand.

2) Notificaties op de lockscreen houden. In de situatie dat ik een melding binnenkrijg terwijl het toestel locked is, dan unlock om iets meer van de notificatie te bekijken dan wat ik kon zien op de lockscreen, besluit dat het voorlopig niet geaddresseerd moet worden en het toestel weer lock, komt die notificatie niet meer tevoorschijn op de lockscreen (wel nog steeds wanneer ik unlock, dan staat die nog steeds in de status bar etc, dat zou maar raar zijn anders). Het is iets kleins, maar ik mis het soms wel.

3) De geluidsprofielen. Ik vraag me af welk geluidsprofiel jullie gebruiken wanneer jullie gaan slapen? Op mijn vorige OnePlus 3T gebruikte ik steeds zonder problemen DND, dan had ik niets van geluid of trillen buiten voor mijn wekkeralarm. Ik zou graag opnieuw dergelijk profiel willen hanteren voor 's nachts, maar de enige manier waarmee ik dat lijk te bereiken is door DND te activeren, en dan nog een eigenaardig grijs balkje dat achterblijft in de volumebalk voor meldingen (standaard het middenste balkje van de 3 volumebalken) naar beneden te slepen. Doe ik dit niet, dan zijn er nog apps zoals WhatsApp waar nog steeds het geluid van lijkt door te komen, ook al heb ik de geluidsettings ervan in de app zelf en in de systeemsettings al onderzocht. Komt er nog eens bij kijken dat ik dan na het opstaan manueel dat volumebalkje voor meldingen naar boven moet slepen wanneer ik DND weer uitzet, anders krijg ik logischerwijs de meldinggeluidjes niet door.

4) App-icoontjes individueel wijzigen. De truc van de regio wijzigen had ik al ontdekt om meer themes/wallpapers/icon packs te hebben, maar het lukte met niet om met de standaard launcher icoontjes individueel te veranderen, wat wel nodig was want ik vond maar niet de "perfecte" icon pack. Met Nova Launcher waarvan ik de Premium versie ooit heb gekocht lukt dit wel, dus die gebruik ik nu, maar met die launcher heb ik weer het probleem dat mijn parallel apps van Facebook en Messenger niet werken. Toch niet zoals ik het zou willen, De icoontjes voor de parallel apps zelf geven me een resolute "permission denied" fout, en als ik de standaardversies van deze apps lanceer dan moet ik telkens kiezen tussen het openen van de default of de parallel versie, een keuze die nogal repetitief wordt bij het meermaals openen van de apps.

5) Notification LED. Is er een manier om het frontcameralampje iets feller van kleur te maken of om de lichtanimatie op het scherm, die afspeelt bij het ontvangen van een melding, te laten herhalen na een tijdje of iets dergelijk? Vond dat lampje bij de OnePlus 3T enorm handig. Nu moet ik als mijn gsm op stil naast mij ligt en ik bericht verwacht van iemand (bvb tijdens het werken op computer) kiezen tussen ofwel hem met de bovenkant naar mij leggen zodat ik het frontcameralampje kan zien oplichten ofwel mijn scherm af en toe aanzetten, als ik de voorheen vermelde lichtanimatie op het scherm gemist heb.

Als iemand raad heeft bij een of meerdere van deze kwesties, zou ik daar heel dankbaar voor zijn! En sowieso al bedankt aan iedereen die het geduld heeft om al die teksten door te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkent iemand het probleem op de ambient display de vingerprint het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Jornax schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:31:

5) Notification LED. Is er een manier om het frontcameralampje iets feller van kleur te maken of om de lichtanimatie op het scherm, die afspeelt bij het ontvangen van een melding, te laten herhalen na een tijdje of iets dergelijk? Vond dat lampje bij de OnePlus 3T enorm handig. Nu moet ik als mijn gsm op stil naast mij ligt en ik bericht verwacht van iemand (bvb tijdens het werken op computer) kiezen tussen ofwel hem met de bovenkant naar mij leggen zodat ik het frontcameralampje kan zien oplichten ofwel mijn scherm af en toe aanzetten, als ik de voorheen vermelde lichtanimatie op het scherm gemist heb.

Als iemand raad heeft bij een of meerdere van deze kwesties, zou ik daar heel dankbaar voor zijn! En sowieso al bedankt aan iedereen die het geduld heeft om al die teksten door te nemen ;)
Deze al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jornax schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:31:
3) De geluidsprofielen. Ik vraag me af welk geluidsprofiel jullie gebruiken wanneer jullie gaan slapen? Op mijn vorige OnePlus 3T gebruikte ik steeds zonder problemen DND, dan had ik niets van geluid of trillen buiten voor mijn wekkeralarm. Ik zou graag opnieuw dergelijk profiel willen hanteren voor 's nachts, maar de enige manier waarmee ik dat lijk te bereiken is door DND te activeren, en dan nog een eigenaardig grijs balkje dat achterblijft in de volumebalk voor meldingen (standaard het middenste balkje van de 3 volumebalken) naar beneden te slepen. Doe ik dit niet, dan zijn er nog apps zoals WhatsApp waar nog steeds het geluid van lijkt door te komen, ook al heb ik de geluidsettings ervan in de app zelf en in de systeemsettings al onderzocht. Komt er nog eens bij kijken dat ik dan na het opstaan manueel dat volumebalkje voor meldingen naar boven moet slepen wanneer ik DND weer uitzet, anders krijg ik logischerwijs de meldinggeluidjes niet door.
Dat Whatsapp door DND heen tettert, is inderdaad rete irritant. :(

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
De beste DND is Airplane Mode. :)
's Nachts is bedoeld voor slapen.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeffie1964
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-03-2023
HMC schreef op maandag 30 december 2019 @ 07:52:
De beste DND is Airplane Mode. :)
's Nachts is bedoeld voor slapen.
Ik zet geluid gewoon op stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
Alleen op vliegtuigstand of geluid op stil ben je niet te bereiken voor favoriete contacten. Wij hebben thuis geen vaste telefoon, ouders beginnen al op leeftijd te raken dus voor heb wil ik wel bereikbaar zijn en is dus een DND functie min of meer noodzakelijk. Maar ja als dan whatsapp meldingen blijft geven is dat natuurlijk alles behalve wenselijk.

Dit was voor mij één van de redenen om de 9T van de hand te doen. Is echt een Miui dingetje dat whatsapp geluiden door blijven komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Bij geluidsinstellingen heb ik ingesteld dat mijn 9T automatisch op niet storen (geen geluid of trillen) moet gaan 's nachts. Overdag knal ik hem handmatig op 'stil/dempen' (mag ie wel trillen). Ik heb geen last van Whatsapp geluiden tijdens dnd of dempen :? Misschien opgelost in laatste miui? Alhoewel ik daar ook geen last mee had met m'n Pocophone of de 9T met miui 10..

En misschien niet voor iedereen het meest duidelijk, je kunt in de geluidsinstellingen (Geluid & trillen) onder 'Stil/Niet storen' drukken op 1 van de drie modi en dan komen er wat specifieke opties te staan die daarbij horen. (Zoals media dempen in stille modus of als men je meerdere malen belt in dnd dat je de oproep toch hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:41
Ik heb gewoon ten alle tijden de Whatsapp geluidjes uit, maar wel een notificatie (incl. LED). Anders wordt ik helemaal gek. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
Heb al enige tijd de pro en had hem helemaal naar zin qua instellingen en manier van werken. Uiteindelijk geen nova gebruikt maar de standaard schil en kon mijn weg daar goed in vinden.
Nu heb ik alleen ineens, zonder iets aan de instellingen veranderd te hebben, dat als ik van beneden naar boven swipe op het hoofdscherm dat de MI browser start... Ipv een zoek scherm voor apps op de telefoon (daarvoor gebruikte ik het in ieder geval)
Heb de laatste 2 pagina's doorgezocht in dit topic maar zie geen vergelijkbare issues. Iemand een idee?

(Swipe up on the home screen to open search staat gewoon aan...)

[ Voor 5% gewijzigd door RoelsRules op 31-12-2019 09:39 ]

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GianniDPC
RoelsRules schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:36:
Heb al enige tijd de pro en had hem helemaal naar zin qua instellingen en manier van werken. Uiteindelijk geen nova gebruikt maar de standaard schil en kon mijn weg daar goed in vinden.
Nu heb ik alleen ineens, zonder iets aan de instellingen veranderd te hebben, dat als ik van beneden naar boven swipe op het hoofdscherm dat de MI browser start... Ipv een zoek scherm voor apps op de telefoon (daarvoor gebruikte ik het in ieder geval)
Heb de laatste 2 pagina's doorgezocht in dit topic maar zie geen vergelijkbare issues. Iemand een idee?

(Swipe up on the home screen to open search staat gewoon aan...)
Lang drukken ergens op het home scherm en dan instellingen launcher (ofzoiets).

Afbeeldingslocatie: https://uidesign.gbtcdn.com/GB/image/com/20191107_13717/How%20to%20download4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door GianniDPC op 31-12-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
GianniDPC schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:10:
[...]

Lang drukken ergens op het home scherm en dan instellingen launcher (ofzoiets).

[Afbeelding]
Helaas heeft niet iedereen (waaronder ik) deze optie erbij staan. Weet iemand waarom sommigen deze wel hebben, en sommigen niet?

Edit: ik weet dat de app drawer een tijdje in de Alpha build heeft gezeten, maar ik zie verschillende berichten langs komen. Sommigen hebben de app drawer wel in stable en anderen niet. Kon er niet echt iets van terug vinden in dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door init op 31-12-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
init schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:01:
[...]

Helaas heeft niet iedereen (waaronder ik) deze optie erbij staan. Weet iemand waarom sommigen deze wel hebben, en sommigen niet?
Ik heb dat ook niet. Wellicht is dat een xiaomi.eu custom rom feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
Xfade schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:07:
[...]

Ik heb dat ook niet. Wellicht is dat een xiaomi.eu custom rom feature?
Ja ik zit op de xiaomi eu rom waar er een alpha build van de launcher zit.

Maar ik had deze ook geïnstalleerd op de EEA rom, gewoon downloaden van knip en installeren over je huidige launcher.

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 31-12-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
Ik kan de genoemde optie niet vinden. Wel zie ik ook via die weg de optie 'swipe up from the home screen to open search'. Die staat dus al tijden aan... En nu dus ineens die stomme browser. Heb niets veranderd qua roms ed, alles gewoon stock (heb er geen zin en geen tijd voor...)
Heb vandaag tussen de bedrijven door ook wat gegoogled en oa op reddit wat topics gevonden maar nog geen oplossing die ik zo kon toepassen. Morgen maar verder kijken.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
RoelsRules schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:35:
Ik kan de genoemde optie niet vinden. Wel zie ik ook via die weg de optie 'swipe up from the home screen to open search'. Die staat dus al tijden aan... En nu dus ineens die stomme browser. Heb niets veranderd qua roms ed, alles gewoon stock (heb er geen zin en geen tijd voor...)
Heb vandaag tussen de bedrijven door ook wat gegoogled en oa op reddit wat topics gevonden maar nog geen oplossing die ik zo kon toepassen. Morgen maar verder kijken.
De optie van GianniDPC is wellicht een goede. Heb ik ook maar gedaan. https://www.apkmirror.com...-0-1405-12201446-release/
Deze apk geeft je een appdrawer als je omhoog swiped met een search balk.

Dat er nu een browser tevoorschijn komt was me ook opgevallen maar volgens mij kan je daarin ook apps opstarten?

[ Voor 7% gewijzigd door Xfade op 31-12-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik had wel meer updates verwacht van een flagship, zit nog steeds op 1-10-2019.
3 maanden!!

Mi9t Pro

[ Voor 6% gewijzigd door pinojo123 op 01-01-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Helaas is het updatebeleid voor beide toestellen vrij slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flying schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:53:
Helaas is het updatebeleid voor beide toestellen vrij slecht.
Niet mee eens.
Terwijl de Samsung top toestellen nu net pas de update naar Android 10 krijgen of nog moeten krijgen hebben de 9T/9TPro toestellen die al 1 1/2 maand geleden ontvangen.
Het is de security update die voor sommige 9T/9TPro toestellen wat aan de late kant is maar daar lopen ze altijd maximaal 1 tot 1 1/2 maand mee achter t.o.v. Google zelf en dat is echt niet slecht te noemen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Nee hoor, ik zit nog steeds (samen met vele anderen) op Android 9.

Het ging mij overigens enkel over de security-updates. Als je snel naar nieuwere Android over wil schakelen dan zijn er betere alternatieven. Niveau veiligheidsupdate is oktober 2019. We zijn nu januari dus daadwerkelijk drie maanden achter. Nokia had het op dat vlak veel beter voor elkaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Flying op 01-01-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:36:
Nee hoor, ik zit nog steeds (samen met vele anderen) op Android 9.

Het ging mij overigens enkel over de security-updates. Als je snel naar nieuwere Android over wil schakelen dan zijn er betere alternatieven. Niveau veiligheidsupdate is oktober 2019. We zijn nu januari dus daadwerkelijk drie maanden achter. Nokia had het op dat vlak veel beter voor elkaar.
Je hebt over het update beleid over "beide toestellen" dus zowel de 9T als de 9T Pro.
Echter je geeft niet aan wat voor toestel je nu eigenlijk hebt omdat zonder die info niet goed te bepalen is wat er nu al wel of niet voor jouw toestel beschikbaar is.
De 9T moet ondertussen ook op Android 10 zitten met datum security 1 november.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Ik heb de 9T op Miui 11 met Android 9 en patch oktober. Geen idee waarom je hierop doorgaat. Vroeger in dit topic staat ook al aangegeven dat de oktoberpatch ook kwam na die van juli ofzo.

Ik ben tevreden over het toestel, niet over het updatebeleid vergelijkend net mijn vorige Nokia. Dat de decemberpatch eind december of zelfs begin januari komt, maakt niet veel uit. Als dezelfde patch echter pas in maart komt of als er drie maanden tussen patches zit, dan is het beleid niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
snah001 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:32:
De 9T moet ondertussen ook op Android 10 zitten met datum security 1 november.
Zit helaas nog op Android 9 (wel MIUI 11) met mijn mi 9T

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update naar Android 10 voor de 9T (Global en Glabal EU) wordt elk moment verwacht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Verplaatst naar het juiste topic; [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms

[ Voor 94% gewijzigd door Moirae op 02-01-2020 19:12 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik zit ook nog op beveiligingsupdate van oktober 2019. Ik had echt meer verwacht van Xiaomi. Staan toch bekend om de frequente updates?

[ Voor 28% gewijzigd door Tigerblood op 02-01-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:28
[...]

De 9T moet ondertussen ook op Android 10 zitten...
Nee :N
[...]

...met datum security 1 november.
Ja :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moirae schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:17:
Als het goed is ontvang ik vanmiddag mijn Mi 9T Pro en ben voornemens deze te rooten.

Ik ben inmiddels bekend met het rooten van verschillende OnePlus toestellen en snap dat de bootloader van de Mi 9T Pro, in tegenstelling tot die van OnePlus, mbv een programma van Mi moet worden ontgrendeld.. Als het goed is begrijp ik intussen ook hoe ik deze kan ontgrendelen dus dat moet goed gaan komen gok ik.

Nu echter mijn vraag;
Welke ROM zouden jullie een voormalig OnePlus (CyanogenMod & OxygenOS) gebruiker aanraden? Gebruik op mijn huidige toestel zowel Magisk als Xposed, die laatste voornamelijk ivm Gravitybox welke niet perse noodzakelijk is.

Zag op XDA dat er oa een unofficial versie van LineageOS 17.0 is uitgebracht waarbij er onder het kopje "known issue's:" als antwoord "You tell me" staat vermeld. Iemand hier ervaring met deze ROM op dit toestel die deze wil delen? 8)
Zag ook de ROM Evolution X 3.69 staan welke volgens mij redelijk populair is, iemand hier ervaring mee? O-)
Zie bij deze ROM onder known issue's wel het volgende staan: "FOD might freeze if you fail first the attempt on AOD", Heb alleen (nog) geen idee waar FOD en AOD voor staan :')

Bovenstaande 2 leken mij eventueel wel goede opties maar weet het nog niet zeker. Kan me hier namelijk nog wel wat verder in verdiepen, vandaar deze post 8)

Alvast bedankt voor het lezen van bovenstaande, hoor het graag :D
Voor rooten en custom roms voor de 9T Pro zie:

[Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:26

knakworst

Get more sats!

Tigerblood schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:34:
Ik zit ook nog op beveiligingsupdate van oktober 2019. Ik had echt meer verwacht van Xiaomi. Staan toch bekend om de frequente updates?
Bij Android 10 boeit het veel minder. Wat is je Google play protect firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Aight, foutje. Thnx, zal hem daar opnieuw posten (y)

Om dan toch on topic te blijven, heb zojuist mijn Mi 9T Pro voor het eerst opgestart en na de eerste stap waarin ik mijn netwerk kon selecteren (heb er nog geen SIM in zitten dus voor mijn wifi netwerk gekozen) voor de grap even gekeken welke verzoeken er door de Pi-Hole geblokkeerd zouden worden; dit is het resultaat:
Mi 9T Pro 1ste opstart na verbinden met wifi
Dit zijn trouwens enkel de geblokkeerde verzoeken maar zoals je ziet heb ik de telefoon tijdens zijn 1ste setup om 18:38 uur verbonden met mijn huisnetwerk...
Is volgens mij best veel, draai enkel de standaard bloklijstjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maas81
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-01 23:04
hoi, ik krijg geen geluidsmeldingen als ik aan het bellen en lijkt alleen whats app te zijn heb alle meldingen en zo aanstaan iemand toevallig een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Sinds gisteren ook de Xiaomi Mi 9T Pro in gebruik. In principe erg blij mee, maar na alle battery drain problemen te lezen op dit forum, hou ik toch goed in de gaten hoe dit bij mijn toestel gaat. Vannacht ~5% afname, maar wat me wel opvalt is dat 'Google Play Store' bij mij als grootste verbuiker wordt aangemerkt (gedurende de dag). Is dit herkenbaar en zo ja, wat doe je er aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:49
Volgens XDA Android Q voor global version 9T via OTA
https://forum.xda-develop...ndroid-q-finally-t4028441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Flying schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:00:
Ik heb de 9T op Miui 11 met Android 9 en patch oktober. Geen idee waarom je hierop doorgaat. Vroeger in dit topic staat ook al aangegeven dat de oktoberpatch ook kwam na die van juli ofzo.

Ik ben tevreden over het toestel, niet over het updatebeleid vergelijkend net mijn vorige Nokia. Dat de decemberpatch eind december of zelfs begin januari komt, maakt niet veel uit. Als dezelfde patch echter pas in maart komt of als er drie maanden tussen patches zit, dan is het beleid niet goed.
Hier ook patch oktober. Miui 11 met Android 10.
Hun patch beleid is inderdaad om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11

IkWilbert

Het is mij!

Hier nog niks helaas.
Mi 9t global met miui 11 (Android 9) en okt patch.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:49

sanook

_/-\o_

Ik merk dat mijn foto's die gemaakt zijn op de 9T Pro geen locatiegegevens hebben, terwijl dit wel ingeschakeld is en de camera continue rechten heeft voor locatie. Iemand enig idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

sanook schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:59:
Ik merk dat mijn foto's die gemaakt zijn op de 9T Pro geen locatiegegevens hebben, terwijl dit wel ingeschakeld is en de camera continue rechten heeft voor locatie. Iemand enig idee hoe dit kan ?
Waarschijnlijk omdat ie geen GPS fix gevonden heeft? Als je de foto's binnen maakt kan ie sowieso wel al eens geen satellietverbinding krijgen. Ik heb dat met mijn HTC10 ook; heb wel eens vaker dat de GPS gewoon aanstaat en dat ik al 5 minuten foto's aan het maken ben buiten zonder dat de locatiegegevens erbij staan. Gewoon even geduld ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sanook schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:59:
heb je Dual GPS geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

GPS fix heeft ie want maps geeft meteen de goede locatie aan, ik heb het toestel al 2 maanden en heb uiteraard ook genoeg foto's buiten gemaakt, allemaal zonder locatie gegevens blijkt nu. En dual GPS is ook actief (kun je dat uitschakelen eigenlijk dus dat hij niet dual gebruikt?)
Overigens, als ik bij instellingen, locatie kijk bij app rechten dan gebeurt er niks als ik daar op tik. Als ik bij app toestemmingen kijkt heeft camera wel alle rechten

[ Voor 28% gewijzigd door sanook op 04-01-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
IkWilbert schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:45:
[...]

Hier nog niks helaas.
Mi 9t global met miui 11 (Android 9) en okt patch.
Ook nog geen Android 10 hier. Wel Miui 11 met november patch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanook schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:23:
GPS fix heeft ie want maps geeft meteen de goede locatie aan, ik heb het toestel al 2 maanden en heb uiteraard ook genoeg foto's buiten gemaakt, allemaal zonder locatie gegevens blijkt nu. En dual GPS is ook actief (kun je dat uitschakelen eigenlijk dus dat hij niet dual gebruikt?)
Overigens, als ik bij instellingen, locatie kijk bij app rechten dan gebeurt er niks als ik daar op tik. Als ik bij app toestemmingen kijkt heeft camera wel alle rechten
GPS fix zou ik met een daarvoor geschikte app (bijv. GPStest) eerst eens controleren en wel met welke GPS service het toestel verbinding maakt en hoeveel sateliet fixes het toestel heeft.
Dat de lokatie goed wordt weergegeven wordt namelijk ook uit de mobiele verbinding gehaald want ook die wordt gebruikt bij het lokaliseren van je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Zijn er bugs/problemen met de mi9t pro?

Mijn huidige pocophone heeft touch problemen, vermoedelijk hardware probleem.
Heeft de mi9t ook zoiets? Ik draai zoiezo altijd los of pixel ROM, ivm de agressieve batterij besparing van miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:54
Ik ben 1 januari naar België geweest op familiebezoek en ik zag dat de roaming klok mijn locatie in het Chinees aan gaf. Is dat een bekend probleem? En hoe kan ik het fixxen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NQY8H1rrAgyfKGPYxFCbkoj3/thumb.jpg

Mi 9t pro QFKEUXM miui 11.0.3

[ Voor 4% gewijzigd door beefstick op 04-01-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

snah001 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:10:
[...]

GPS fix zou ik met een daarvoor geschikte app (bijv. GPStest) eerst eens controleren en wel met welke GPS service het toestel verbinding maakt en hoeveel sateliet fixes het toestel heeft.
Dat de lokatie goed wordt weergegeven wordt namelijk ook uit de mobiele verbinding gehaald want ook die wordt gebruikt bij het lokaliseren van je toestel.
Ik krijg (binnenshuis) een fix met 7 USA satelieten, 4 Russische, 9 EU en 1 Chinese satelliet dus denk dat dat wel ok is. Met navigatie werkt de telefoon ook prima dus ik heb niet het idee dat er iets met hardware/toestel aan de hand is.
Edit: nog even alle gegevens/cache van de camera app gewist en nu lijkt het wel te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door sanook op 04-01-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanook schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Ik krijg (binnenshuis) een fix met 7 USA satelieten, 4 Russische, 9 EU en 1 Chinese satelliet dus denk dat dat wel ok is. Met navigatie werkt de telefoon ook prima dus ik heb niet het idee dat er iets met hardware/toestel aan de hand is.
Edit: nog even alle gegevens/cache van de camera app gewist en nu lijkt het wel te werken.
Goed dat je er zelf even verder bent ingedoken en bij problemen de toestel cache te wissen is altijd wijs.
En wissen van de app gegevens is de volgende stap mits het verder geen gevolgen geeft want dat heeft bij sommige apps het gevolg dat je dan alles verliest wat is opgeslagen zoals bij gaming apps de game saves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu voor het eerst maps een lange tijd en plots na 3 kwartier een reboot, nog nooit eerder gehad. Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 02:07:
Ik heb nu voor het eerst maps een lange tijd en plots na 3 kwartier een reboot, nog nooit eerder gehad. Iemand bekend mee?
Over welk toestel heb jij het en op wat voor rom en romversie draait die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snah001 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:30:
[...]

Over welk toestel heb jij het en op wat voor rom en romversie draait die?
mi 9t pro global 11.0.3.0 stabel QFKEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks.
Heb dezelfde momentele specs met die uitzondering dat ik geroot en dus unlocked ben.
Toevallig paar weken geleden flink stuk gereden met Maps en in 2 uur tijd geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snah001 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:43:
Thanks.
Heb dezelfde momentele specs met die uitzondering dat ik geroot en dus unlocked ben.
Toevallig paar weken geleden flink stuk gereden met Maps en in 2 uur tijd geen problemen ondervonden.
appart dan dat gebeurt na 3 kwartier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Die kalender app geeft op de data dat er wat is een punt. Ik kan geen optie vinden dat de dag dan een blauwe balk krijgt oid (zoals mijn OP5) dat deed. Kan het niet in instellingen vinden, iemand een idee zonder een nieuwe app te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustVB
drxevdb schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:31:
Die kalender app geeft op de data dat er wat is een punt. Ik kan geen optie vinden dat de dag dan een blauwe balk krijgt oid (zoals mijn OP5) dat deed. Kan het niet in instellingen vinden, iemand een idee zonder een nieuwe app te gebruiken?
Ik raad je aan de google calendar app te gebruiken, hier kan je dat normaal wel op instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
Merken anderen ook, dat je screen kort flikkert bij gebruik van de finger print scanner? Dus je drukt je scherm uit vanuit slaapstand en gebruikt dan de scanner. Opzich geen probleem, maar gewoon benieuwd naar of anderen dit ook hebben. Ik zit op Android 10 met MIUI 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiem schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:59:
Merken anderen ook, dat je screen kort flikkert bij gebruik van de finger print scanner? Dus je drukt je scherm uit vanuit slaapstand en gebruikt dan de scanner. Opzich geen probleem, maar gewoon benieuwd naar of anderen dit ook hebben. Ik zit op Android 10 met MIUI 11.
Dit klopt heb ik ook ondervonden, ik heb zelfs als scherm donker is en ik dan met vinger wil ontgrendelen dat dat niet wil en hij dus op het gewone ontgrendelscherm alleen wil unlocken met vinger. Jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:30:
[...]

Dit klopt heb ik ook ondervonden, ik heb zelfs als scherm donker is en ik dan met vinger wil ontgrendelen dat dat niet wil en hij dus op het gewone ontgrendelscherm alleen wil unlocken met vinger. Jij hier ook last van?
Ik heb dat uitgezet. Dus als m'n scherm zwart is kan ik niet unlocken met m'n vinger. Ik vind het op een of andere manier tricky als dat fingerprint icoontje vaak brandt op een scherm dat uitstaat. Maar goed ben benieuwd of anderen dus ook hetzelfde als ons hebben. Misschien is het wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:41
[...]

Same here Mi9T, Android 9, MIUI 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekZonneveld
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-07 21:19
Hey. Ik ben van plan om de Xiaomi mi 9t pro te kopen. Alleen heb ik nog nooit een Xiaomi (of een andere Chinese telefoon) gehad.
In hoeverre kan ik een Xiaomi vertrouwen met betrekking tot privacy? Zelf zit ik er niet zo snel mee maar vrienden zeggen dat ik hem niet moet kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuustVB
LoekZonneveld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:44:
Hey. Ik ben van plan om de Xiaomi mi 9t pro te kopen. Alleen heb ik nog nooit een Xiaomi (of een andere Chinese telefoon) gehad.
In hoeverre kan ik een Xiaomi vertrouwen met betrekking tot privacy? Zelf zit ik er niet zo snel mee maar vrienden zeggen dat ik hem niet moet kopen
Denk dat dat al bij en al goed meevalt.
Daarnaast zijn er ook manieren om data die Xiaomi verzamelt tegen te houden (Blokada bijvoorbeeld).

Denk dat je meer schrik van google moet hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LoekZonneveld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:44:
Zelf zit ik er niet zo snel mee maar vrienden zeggen dat ik hem niet moet kopen
Dat zou voor mij juist DE REDEN zijn om het WEL te doen! >:) :+

Verder is Google inderdaad veel enger dan welke fabrikant dan ook! :/
Zelfs als het om Samsung gaat die je bij het ieerste keer na het inschakelen van de telefoon akkoord laat gaan met het volgen van elke stap die je doet op hun telefoons! ;)

Zie : deldens in "Persoonlijke Privacy Topic"

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 06-01-2020 17:31 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
@LoekZonneveld En wat voor phone hebben je vrienden dan? :+
Allemaal met Google?

Prima phone. Hardware zeer goed voor de prijs.
(Gerichte) Ads kan je uitzetten (tijdens set up).
Tsja, Xiaomi zal een profiel van de gemiddelde persoon hebben, maar dat zullen voornamelijk Chinese personen zijn die ook echt de Chinese apps gebruiken.
VBolgens mij staat die zooi er bij jullie Internationale versie allemaal niet eens op.

Heb dat zelf op mijn K20 Pro in ieder geval alllemaal (heel makkelijk) verwijderd.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoekZonneveld
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-07 21:19
Thanks voor de reacties. De meeste vrienden hebben een iPhone maar die vind ik te duur en ben altijd al Android gewend. Ik pak gewoon wat ik zelf wil😎

Dus denk dat ik de 9t Pro ga halen. Of eventueel wachten op de mi 10 maar dat duurt nog 3 maanden waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Raar, kan hier gewoon ontgrendelen met vinger als scherm donker is.

Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms