Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Nog maar een vraagje. Ik lees hier op het forum dat mensen SOT halen tussen de 7-10uur? Hoe doen jullie dit? Ik ben niet ontevreden over de batterij duur (gisteren om 11.00 opgeladen en vandaag om 21.30 nog 22%). Maar mijn SOT is 'maar' 4-5 uur. Doe ik iets fout? Of ligt dit enkel aan gebruik. Zoals eerder vermeld, heb ik de Xiaomi mi 9t pro met Android 10 en MIUI 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 09:56
Ik heb op apkmirror een update van het MIUI always on display gedownload en geïnstalleerd.
Nu krijg ik een optie om een eigen foto ook te gebruiken als AOD .
Volgens mij was dit eerder niet.
Mi 9T Pro EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mregeling schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:14:
Ik heb op apkmirror een update van het MIUI always on display gedownload en geïnstalleerd.
Mi 9T Pro EU
Lijkt mij lekker voor je batterij...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:29
Kiem schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:14:
Nog maar een vraagje. Ik lees hier op het forum dat mensen SOT halen tussen de 7-10uur? Hoe doen jullie dit? Ik ben niet ontevreden over de batterij duur (gisteren om 11.00 opgeladen en vandaag om 21.30 nog 22%). Maar mijn SOT is 'maar' 4-5 uur. Doe ik iets fout? Of ligt dit enkel aan gebruik. Zoals eerder vermeld, heb ik de Xiaomi mi 9t pro met Android 10 en MIUI 11.
Factory reset al gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

LoekZonneveld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:09:
Thanks voor de reacties. De meeste vrienden hebben een iPhone maar die vind ik te duur en ben altijd al Android gewend. Ik pak gewoon wat ik zelf wil😎

Dus denk dat ik de 9t Pro ga halen. Of eventueel wachten op de mi 10 maar dat duurt nog 3 maanden waarschijnlijk
Ik zou als iPhone gebruiker ook jaloers zijn op een scherm zonder enorme notch bovenaan...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
Nee, maar zal dat morgen dan eens doen. Opzich is 1,5 dag met een batterij toch niet verkeerd? Heb ook niet echt een drain snachts. Maar u zou zeggen, 4-5 uur sot is echt te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 20:34
Is de android 10 nu wel of niet uit voor de mi9t. Ik heb nu de PFJEUXM en ik zag in de lijst deze staan QFJEUXM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Darkz0rs schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:01:
Is de android 10 nu wel of niet uit voor de mi9t. Ik heb nu de PFJEUXM en ik zag in de lijst deze staan QFJEUXM.
Is momenteel aan het uitrollen, geen idee wanneer België en Nederland aan de beurt zijn.

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
GuustVB schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:21:
[...]

Is momenteel aan het uitrollen, geen idee wanneer België en Nederland aan de beurt zijn.
Ok ik heb hem los gedownload, zag hem staan maar durfde hem niet te installeren 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kiem schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:52:
Nee, maar zal dat morgen dan eens doen. Opzich is 1,5 dag met een batterij toch niet verkeerd?
Ik haal 3 dagen met een oude SD820 en een 3100 mAh batterij dus ik vind dat niks schokkends of zo, vooral omdat het per gebruiker zal verschillen ;)
Heb ook niet echt een drain snachts. Maar u zou zeggen, 4-5 uur sot is echt te weinig?
Ik zou zeggen dat je minimaal ergens richting de 7 uur moet kunnen halen of meer zelfs als ik hier de reacties zo eens lees dus kijk effe wat/waarom er iets misgaat in jouw geval!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
nero355 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:31:
[...]

Ik haal 3 dagen met een oude SD820 en een 3100 mAh batterij dus ik vind dat niks schokkends of zo, vooral omdat het per gebruiker zal verschillen ;)

[...]

Ik zou zeggen dat je minimaal ergens richting de 7 uur moet kunnen halen of meer zelfs als ik hier de reacties zo eens lees dus kijk effe wat/waarom er iets misgaat in jouw geval!
Heb de factory reset uitgevoerd, dus ik ben benieuwd. Lees ook dat het probleem soms na een tijdje weer terugkomt. Mocht dit niet helpen, is dat een reden om de mobiel te retourneren, of afwachten op eventuele updates? Zit nog binnen de 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiem schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:14:
Ik game niet, heb 2 social accounts aktief, WA aktief, 4 mailadressen die constant syncen en redelijk actief met lezen van allerlei websites en fora (Flipboard, Tapatalk), luister via BT regelmatig naar muziek en kom tot 50% resterende lading na zo'n 7,5 uur gebruik. Veel langer gebruik ik de telefoon niet maar theoretisch zou ik minstens 14 uur kunnen halen.
Heb daar al eens een screenshot over geplaatst hier.
Heb veel Xiaomi en Google apps bevroren of eraf gegooid en Blokada blokkeert alle "phone home" acties wellicht scheelt dat ook wat.
Tja kan er niet meer van maken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
snah001 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Ik game niet, heb 2 social accounts aktief, WA aktief, 4 mailadressen die constant syncen en redelijk actief met lezen van allerlei websites en fora (Flipboard, Tapatalk), luister via BT regelmatig naar muziek en kom tot 50% resterende lading na zo'n 7,5 uur gebruik. Veel langer gebruik ik de telefoon niet maar theoretisch zou ik minstens 14 uur kunnen halen.
Heb daar al eens een screenshot over geplaatst hier.
Heb veel Xiaomi en Google apps bevroren of eraf gegooid en Blokada blokkeert alle "phone home" acties wellicht scheelt dat ook wat.
Tja kan er niet meer van maken.
Duidelijk, bedankt voor je bericht. Bedoelt u met gebruik dan puur screen on time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 11:16
nero355 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:31:
[...]

[...]

Het is wel zwaar afhankelijk van het gebruik. Ik heb al aardig wat smartphones gehad, maar heb nog nooit langer dan 2 dagen kunnen halen. Ook niet met de 9T. Maar deze maakt wel de beste kans naar mijn mening! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad puur de tijd dat het scherm aktief is.
Weet niet of je unlocked en rooted bent maar als je rooted bent kun je wellicht met BetterBatteryStats kunnen uitvogelen welke app/dienst/functie algemene en kernel wakelocks veroorzaken.
Lijkt mij dat jouw telefoon onvoldoende in DeepSleep gaat.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
snah001 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:00:
Inderdaad puur de tijd dat het scherm aktief is.
Weet niet of je unlocked en rooted bent maar als je rooted bent kun je wellicht met BetterBatteryStats kunnen uitvogelen welke app/dienst/functie algemene en kernel wakelocks veroorzaken.
Lijkt mij dat jouw telefoon onvoldoende in DeepSleep gaat.
Absurd zeg. Nee niet unlocked en rooted. Ga dat ook niet doen, ben ik niet bekend mee, dus dan zal ik het ongetwijfeld verpesten. Heb de mobiel gereset, dus ik ben benieuwd hoe het nu dan gaat. Mijn 4,5 SOT klinkt wel heel magertjes als ik uw waardes zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
Kiem schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Absurd zeg. Nee niet unlocked en rooted. Ga dat ook niet doen, ben ik niet bekend mee, dus dan zal ik het ongetwijfeld verpesten. Heb de mobiel gereset, dus ik ben benieuwd hoe het nu dan gaat. Mijn 4,5 SOT klinkt wel heel magertjes als ik uw waardes zo hoor.
4,5 SOT is volgens mij ook wel echt weinig voor de mi 9t

Ik laad mijn gsm elke nacht op en ik merk dat per uur SOT ik gemiddeld 12% batterij verlies.
(dit is met het uurtje gamen dat ik elke dag op men gsm doe bij om je een idee te geven)

ps: heb wel niet de PRO versie, maar denk oprecht dat dat niet heel veel verschilt

[ Voor 6% gewijzigd door GuustVB op 07-01-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
GuustVB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:39:
[...]

4,5 SOT is volgens mij ook wel echt weinig voor de mi 9t

Ik laad mijn gsm elke nacht op en ik merk dat per uur SOT ik gemiddeld 12% batterij verlies.
(dit is met het uurtje gamen dat ik elke dag op men gsm doe bij om je een idee te geven)

ps: heb wel niet de PRO versie, maar denk oprecht dat dat niet heel veel verschilt
Bedankt voor uw reactie. Ja gek zeg, maar hoe kan dat dan. Laat u bijvoorbeeld uw scherm vaak aanstaan zonder een app of iets dergelijks aan? Als mijn scherm aan staat zit ik altijd ofwel op instagram/facebook/webpagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
Kiem schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Bedankt voor uw reactie. Ja gek zeg, maar hoe kan dat dan. Laat u bijvoorbeeld uw scherm vaak aanstaan zonder een app of iets dergelijks aan? Als mijn scherm aan staat zit ik altijd ofwel op instagram/facebook/webpagina's.
Nee niet echt, gebruik hem ook altijd als hij aanstaat.
Heb wel dark mode aan staan en mijn helderheid staat meestal maar op 25%
Ook sluit ik geregeld de apps die op de achtergrond nog actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
GuustVB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Nee niet echt, gebruik hem ook altijd als hij aanstaat.
Heb wel dark mode aan staan en mijn helderheid staat meestal maar op 25%
Ook sluit ik geregeld de apps die op de achtergrond nog actief zijn.
Okay, ik heb em dus gereset en ga nu darkmode aanzetten. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:29
Standby tussen de 80-100uur. SOT hier tussen 8-12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 09:56
Ook de iconen zijn groter geworden valt me op.
mregeling schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:14:
Mi 9T Pro EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 16:37
Even snel tussenin: iemand weet van hoe ik eenvoudig mijn instellingen/apps kan overzetten van een 9T non pro naar een 9T pro?
Ik heb een "local backup" gedaan via About Phone -> backup & reset. Dus ik heb wel een map staan in mijn MIU folder op mijn smartphone. Kan ik deze gewoon manueel overzetten op de nieuwe en dan laden?

Er is ook een optie voor een backup in de Xiaomi Cloud. Lijkt mij hetzelfde (al heb ik iets minder zin om dat naar Xiaomi te zenden allemaal) en ze er staat hierbij wel iets extra: backup van "Home screen lay-out".

Iemand ervaring met één van beide opties? Zou er een probleem zijn met het verschil qua model? Pro & non-pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kiem schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:58:
Heb de factory reset uitgevoerd, dus ik ben benieuwd. Lees ook dat het probleem soms na een tijdje weer terugkomt. Mocht dit niet helpen, is dat een reden om de mobiel te retourneren, of afwachten op eventuele updates? Zit nog binnen de 30 dagen.
Heb je dit dan nooit met een ander toestel meegemaakt :?

Android of iOS : Het kan ze allemaal overkomen!

Om je een paar voorbeelden te geven :
- Een vriend heeft net zijn Samsung Note 9 opgestuurd voor RMA vanwege soortgelijke problemen en nog wat andere irritaties.
- Mijn oude Note II heeft er ook een keer last van gehad.
- Mijn ZUK Z2 Pro heeft er ook een keer last van gehad, maar die moest ik toch opnieuw flashen dus dat kwam wel goed uit :+

Alle smartphones hebben gewoon een kreupel OS en nog raardere apps die soms problemen kunnen veroorzaken, echter kan je daar weinig aan doen door :
- Slechte logging features.
- Slechte Release Notes beleid bij de apps.
- Vrijwel geen mogelijkheden om een app update naar een bepaalde versie terug te draaien!

Kortom : Leer ermee leven en weer er geestelijk op voorbereid zou ik zeggen :D :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nog mensen die problemen hebben de laatste tijd met de automatische helderheid? Die lijkt soms niet meer te werken waardoor het scherm te donker blijft. Ik zet dan auto helderheid af, knal de helderheid handmatig naar omhoog waarna ik de auto helderheid terug aanzet. Maar dan doet hij dus niks... Is mij sinds vandaag opgevallen. Heb geen recente updates van het systeem gehad...

[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 07-01-2020 19:20 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
nero355 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:25:
[...]

Heb je dit dan nooit met een ander toestel meegemaakt :?

Android of iOS : Het kan ze allemaal overkomen!

Om je een paar voorbeelden te geven :
- Een vriend heeft net zijn Samsung Note 9 opgestuurd voor RMA vanwege soortgelijke problemen en nog wat andere irritaties.
- Mijn oude Note II heeft er ook een keer last van gehad.
- Mijn ZUK Z2 Pro heeft er ook een keer last van gehad, maar die moest ik toch opnieuw flashen dus dat kwam wel goed uit :+

Alle smartphones hebben gewoon een kreupel OS en nog raardere apps die soms problemen kunnen veroorzaken, echter kan je daar weinig aan doen door :
- Slechte logging features.
- Slechte Release Notes beleid bij de apps.
- Vrijwel geen mogelijkheden om een app update naar een bepaalde versie terug te draaien!

Kortom : Leer ermee leven en weer er geestelijk op voorbereid zou ik zeggen :D :P
Snap ik! In principe is het geen ramp, maar kan me ergeren aan het feit dat het bij andere schijnbaar wel lukt om een lange sot te krijgen en mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
Kiem schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Snap ik! In principe is het geen ramp, maar kan me ergeren aan het feit dat het bij andere schijnbaar wel lukt om een lange sot te krijgen en mij niet...
Maar wat heb je zelf geprobeerd op de factory reset na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
Ari Gold schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:11:
[...]

Maar wat heb je zelf geprobeerd op de factory reset na?
Tot nu toe alleen autostart uitgezet voor apps, darkmode, synchroniseren uit, NFC uit...Dat zo'n beetje? Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Laatst online: 10:30
Excuses als het niet is toegestaan maar ben zo onder de indruk van de specs/prijs van de mi 9t pro dat ik er ook 1 wil aanschaffen. Gebruik ondertussen nog mijn mi max 2 (sinds augustus 2017) welke nog steeds goed functioneert. Maar de mi note 10 laat mij twijfelen. Heb ik wel zo goede speca nodig? (Mi 9t pro) of heb ik wel zo een goede camera nodig? (Mi note 10) Zijn er misschien mensen hier die de note 10 ook onder handen hebben gehad en mij meer kunnen vertellen? Heb al wat vergelijking filmpjes gezien op youtube maar zijn helaas allemaal in andere talen.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 23:15
Kiem schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Als je SOT laag is en je bv niet het scherm enorm helder hebt staan (laag handmatig instellen bespaart ook iets tov automatische helderheid) dan zijn er dus kennelijk zaken die veel stroom kosten in de achtergrond e.d. In ieder geval wanneer het scherm niet aan staat ;). Niet per se slecht, wanneer het dingen zijn die je nuttig vindt..

Heb je onder de batterij & prestaties instellingen al eens gekeken naar de gebruik statistieken en wat precies het meeste verbruikt?

Bepaalde apps (zoals die van Facebook ed) zijn berucht dat ze veel gebruiken. En gebruik je je telefoon altijd op wifi of alleen mobiele data? Dat laatste kan (veel) meer verbruiken als je slecht bereik hebt terwijl er dingen regelmatig moeten synchroniseren. Sowieso, hoeveel zaken heb je die lopen te synchroniseren de hele tijd (heb je bv ook al die mi cloud dingen aan staan etc?).

Dus uitzoeken of het een paar grote verbruikers zijn of dat je een hoop kleine aanpassingen moet maken die in totaal een beter resultaat opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
BlackBarryNL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 03:51:
Excuses als het niet is toegestaan maar ben zo onder de indruk van de specs/prijs van de mi 9t pro dat ik er ook 1 wil aanschaffen. Gebruik ondertussen nog mijn mi max 2 (sinds augustus 2017) welke nog steeds goed functioneert. Maar de mi note 10 laat mij twijfelen. Heb ik wel zo goede speca nodig? (Mi 9t pro) of heb ik wel zo een goede camera nodig? (Mi note 10) Zijn er misschien mensen hier die de note 10 ook onder handen hebben gehad en mij meer kunnen vertellen? Heb al wat vergelijking filmpjes gezien op youtube maar zijn helaas allemaal in andere talen.
Waarom kijk je niet ook naar de mi 9t normaal? Die is net als de mi note 10, maar dan een slechtere camera maar wel iets handzamer.
Kwa specs voldoen ze alle 3. Ik zou de note10 niet nemen omdat hij iets groter is en een notch heeft voor de camera.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
RaptorRVL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Als je SOT laag is en je bv niet het scherm enorm helder hebt staan (laag handmatig instellen bespaart ook iets tov automatische helderheid) dan zijn er dus kennelijk zaken die veel stroom kosten in de achtergrond e.d. In ieder geval wanneer het scherm niet aan staat ;). Niet per se slecht, wanneer het dingen zijn die je nuttig vindt..

Heb je onder de batterij & prestaties instellingen al eens gekeken naar de gebruik statistieken en wat precies het meeste verbruikt?

Bepaalde apps (zoals die van Facebook ed) zijn berucht dat ze veel gebruiken. En gebruik je je telefoon altijd op wifi of alleen mobiele data? Dat laatste kan (veel) meer verbruiken als je slecht bereik hebt terwijl er dingen regelmatig moeten synchroniseren. Sowieso, hoeveel zaken heb je die lopen te synchroniseren de hele tijd (heb je bv ook al die mi cloud dingen aan staan etc?).

Dus uitzoeken of het een paar grote verbruikers zijn of dat je een hoop kleine aanpassingen moet maken die in totaal een beter resultaat opleveren.
Mijn grootste gebruiker is voornamelijk instagram, wat ik wel kan begrijpen denk ik? Synchroniseren heb ik als het goed is uitgezet en wifi gebruik ik waar mogelijk. Mi cloud heb ik nooit ingesteld. Ik heb nu ook alle apps op achtergrond beperken gezet en het thema van klassiek naar limitless. Geen idee of dit allemaal gaat uitmaken, maar ik hou het in de gaten. De afname s'nachts is 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 23:15
Kiem schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Mijn grootste gebruiker is voornamelijk instagram, wat ik wel kan begrijpen denk ik? Synchroniseren heb ik als het goed is uitgezet en wifi gebruik ik waar mogelijk. Mi cloud heb ik nooit ingesteld. Ik heb nu ook alle apps op achtergrond beperken gezet en het thema van klassiek naar limitless. Geen idee of dit allemaal gaat uitmaken, maar ik hou het in de gaten. De afname s'nachts is 2%.
Volgens mij staat Instagram niet echt bekend als accu vriendelijk :). 2% nachts is prima, dus is dan toch iets als je telefoon actief wordt. Wellicht eens zonder Instagram, Facebook of Twitter oid proberen?

In die lijst onder batterij instellingen kun je dus eens kijken wat er veel heeft gebruikt en dan eens googlen of die app erom bekend staat en/of wat er aan te doen is (of tijdelijk 1 voor 1 verwijderen en kijken wat het effect is). En check ook eens algemene bespaartips voor miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
RaptorRVL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Volgens mij staat Instagram niet echt bekend als accu vriendelijk :). 2% nachts is prima, dus is dan toch iets als je telefoon actief wordt. Wellicht eens zonder Instagram, Facebook of Twitter oid proberen?

In die lijst onder batterij instellingen kun je dus eens kijken wat er veel heeft gebruikt en dan eens googlen of die app erom bekend staat en/of wat er aan te doen is (of tijdelijk 1 voor 1 verwijderen en kijken wat het effect is). En check ook eens algemene bespaartips voor miui.
Zal ik doen. Bedankt voor je hulp! Mocht ik plotseling een verandering zien, geef ik het hier wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RaptorRVL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:03:
Wellicht eens zonder Instagram, Facebook of Twitter oid proberen?
Ik snap sowieso niet waarom mensen dergelijke diensten op hun telefoon laten spioneren/dataminen...

Alle drie kan je prima met een browser gebruiken en dan alleen wanneer JIJ dat wilt! :Y)

/RANT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
Misschien ook handig te vermelden naar stroomverbruik is dat de locatie waar je je bevindt (wonen, werken, ...) een grote invloed kan hebben op je stroomverbruik.

Ik werk bijvoorbeeld wel eens op plaatsen waar de signaalkwaliteit maar net acceptabel is (bvb. door de constructie van gebouwen of een iets mindere dekking). Het gevolg is dat m'n smartphone meer stroom gaat verbruiken om de verbinding te maken en behouden.
Thuis is de signaalkwaliteit uitstekend en merk ik ook dat standby er nauwelijks iets wordt verbruikt.

Ik heb met de 9T echter ook af en toe een battery drain, ik kan dan tot 15% verliezen op een nachtje van een zestal uur. Reboot verhelpt het dan, meestal voor een lange periode. Vannacht bvb. 0% verloren over 6 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
nero355 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:29:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom mensen dergelijke diensten op hun telefoon laten spioneren/dataminen...

Alle drie kan je prima met een browser gebruiken en dan alleen wanneer JIJ dat wilt! :Y)

/RANT
Dat is mogelijk en als dat volstaat voor je, super. Maar de gebruikerservaring is wel verschillend. Ik heb het ook wel enige tijd geprobeerd hoor, facebook of twitter via de website op de smartphone. Maar het werkt gewoon niet prettig.

En over dat "spioneren", tjah. Ik zou nog wel eens willen weten wat ze nu helemaal van data over mij kunnen krijgen dat resulteert in een negatieve impact op mijn leven. Tot die tijd zal het me allemaal redelijk worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Weet iemand hoe ik mijn telefoon gesprekken automatisch kan opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 13:06
Naar settings, dan zoeken op 'record'.

Gisteravond bleef de telefoon maar trillen bij tientallen updates die werden doorgevoerd. Dit terwijl al het geluid uit stond. Is daar inmiddels al een workaround voor gevonden?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:21:
Weet iemand hoe ik mijn telefoon gesprekken automatisch kan opnemen?
Als je een Global EU Rom hebt dan heb je de stock Android dialer en adresboek en daarmee kun je niet opnemen en moet je een separate app daarvoor gebruiken.
Met een app zoals Call Recorder van Skvalex werkt het opnemen van gesprekken prima (zelf deze week nog getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
snah001 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Als je een Global EU Rom hebt dan heb je de stock Android dialer en adresboek en daarmee kun je niet opnemen en moet je een separate app daarvoor gebruiken.
Met een app zoals Call Recorder van Skvalex werkt het opnemen van gesprekken prima (zelf deze week nog getest).
Heb het net geprobeerd (ik denk dat ik een EU rom heb (belsimpel)) maar werkt niet...
Krijg ook geen nummer te zien in history, wel het gesprek, maar geen geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door mongkut op 09-01-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laat eens weten welk toestel je hebt en welke rom en romversie.
Dan weten we wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:10
snah001 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Werkt die call recorder out of the box, of moet je in de weer met root/magisk om het werkend te krigen?

Edit:
Heb zelf een keer Boldbeast recorder gekocht en die heb ik nu werkend op mijn Mi 9T Pro met de laatste eu rom android 10.

[ Voor 11% gewijzigd door pinojo123 op 09-01-2020 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-06 21:23
Goed nieuws, je kan de ingebouwde App Drawer wel gebruiken.

Er is wel een app nodig om in het menu te komen waarbij je hem kan instellen.

Activity Launcher https://play.google.com/s...alkowski.activitylauncher

Na installeren open de app.
› Ga dan naar Systeemlauncher en klik er op.
› In het menu dat opent klik op startscherm.
Nu kom je in het menu scherm van Miui zelf waar je de App Drawer kan instellen.

Je zult wel weer opnieuw je icoontjes etc moeten instellen op je scherm. (Je kan altijd nog weer terug naar het oude, alles staat dan weer gewoon zoals je het had.)

Icoontjes verwijderen van je startscherm doe je door ze naar boven te slepen naar de X (verwijderen) die dan bovenin verschijnt.
Ouderwets deïnstalleren gaat in de App Drawer
icoontje zonder loslaten naar boven slepen naar de prullenbak (deïnstalleren) die dan bovenin verschijnt.

Je hoeft Activity Launcher dus niet geïnstalleerd te houden. Deze app is alleen nodig om in het juiste menu te komen voor het instellen van de App Drawer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 00:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ashundi schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:47:
Goed nieuws, je kan de ingebouwde App Drawer wel gebruiken.

Er is wel een app nodig om in het menu te komen waarbij je hem kan instellen.

Activity Launcher https://play.google.com/s...alkowski.activitylauncher

Na installeren open de app.
› Ga dan naar Systeemlauncher en klik er op.
› In het menu dat opent klik op startscherm.
Nu kom je in het menu scherm van Miui zelf waar je de App Drawer kan instellen.

Je zult wel weer opnieuw je icoontjes etc moeten instellen op je scherm. (Je kan altijd nog weer terug naar het oude, alles staat dan weer gewoon zoals je het had.)

Icoontjes verwijderen van je startscherm doe je door ze naar boven te slepen naar de X (verwijderen) die dan bovenin verschijnt.
Ouderwets deïnstalleren gaat in de App Drawer
icoontje zonder loslaten naar boven slepen naar de prullenbak (deïnstalleren) die dan bovenin verschijnt.

Je hoeft Activity Launcher dus niet geïnstalleerd te houden. Deze app is alleen nodig om in het juiste menu te komen voor het instellen van de App Drawer.
Zelfde als met de eerder geposte shortcut creator app. Werkt helaas niet voor iedereen. Zelfde telefoon, zelfde software, toch missen sommigen 2 opties onder systemlauncher, waaronder de belangrijke drawer optie. Bedankt voor het doorgeven van extra optie om te unlocken

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
snah001 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:34:
Laat eens weten welk toestel je hebt en welke rom en romversie.
Dan weten we wat meer.
MI 9T pro 6GB 128G
MIUI-versie: MIUI Global 11.0.3 / 11.0.3.0(QFKEUXM)
Android versie 10 QKQ1.190825.002
Android- beveiligingspatch 01-10-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet een app als Callrecorder gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
snah001 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:12:
Dan moet een app als Callrecorder gewoon werken.
Wat voor instellingen moet ik dan veranderen, want ik zie het gesprek wel in de gechiedenis, maar ik heb geen nummer er bij en geeft geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De app heeft toestemming nodig voor toegang tot contacten, gesprekslijsten, microfoon, opslagruimte en telefoon.
Anders werkt het niet dus ik zou dat eerst controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Wanneer ik de bootloader wil unlocken moet ik 168 uren wachten, in die tijd kan ik toch wel de mobiel gebruiken? Moet ik hem na het activeren in de developer option dan meteen aan de laptop hangen en met de unlock tool booten? Dit wordt me niet duidelijk na filmpjes gezien te hebben op YouTube en gegoogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Er is trouwens een nieuwe update.
Heb nog geen problemen gezien.
Wel een app "Thema's" erbij

MI 9T pro 6GB 128G

[ Voor 10% gewijzigd door pinojo123 op 10-01-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
snah001 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:33:
De app heeft toestemming nodig voor toegang tot contacten, gesprekslijsten, microfoon, opslagruimte en telefoon.
Anders werkt het niet dus ik zou dat eerst controleren.
Was al gebeurd, heb hem opnieuw geinstaleerd en exact de zelfde problemen.
Voor de duidelijkheid https://play.google.com/s...s?id=org.skvalex.cr&hl=nl deze toch (is wel een trail versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 23:25
Jup, update net binnengekomen secpatch van december, wat fix es mbt lockscreen etc. Nix bijzonders...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
pinojo123 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:58:

MI 9T pro 6GB 128G
Meer mensen die ineens geen dual GPS meer hebben sinds deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:55

knakworst

Get more sats!

init schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:11:
[...]

Meer mensen die ineens geen dual GPS meer hebben sinds deze update?
Het logo is een pijltje, mar in de app GPSTest heb ik wel L5 en E5A satellieten. Het werkt bij mij dus nog wel na de nieuwste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
FreeStyler schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:10:
Wanneer ik de bootloader wil unlocken moet ik 168 uren wachten, in die tijd kan ik toch wel de mobiel gebruiken? Moet ik hem na het activeren in de developer option dan meteen aan de laptop hangen en met de unlock tool booten? Dit wordt me niet duidelijk na filmpjes gezien te hebben op YouTube en gegoogle.
Na je 168 uur wachten weer aan de unlock tool hangen en nog een keer draaien.
In de periode waarin je moet wachten kan je gewoon je telefoon gebruiken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinojo123 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:58:

MI 9T pro 6GB 128G
Update melding kwam binnen en rode punt gaf aan dat er een was.
Dus naar de update checker gegaan en ineens was de update verdwenen.
Vreemd.
Edit: blijkbaar is deze Ota teruggetrokken

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 11-01-2020 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Ik heb de update nu 24 uur, en enige wat mij is opgevallen is dat ik van 6 items onder system launcher er nu 7 heb. Maar kan nog steeds geen app drawer openen :(

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Update melding kwam binnen en rode punt gaf aan dat er een was.
Dus naar de update checker gegaan en ineens was de update verdwenen.
Vreemd.
Edit: blijkbaar is deze Ota teruggetrokken
Heb je een Pihole of blokada draaien, deze willen ook nog wel eens de update tegenhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al rekening mee gehouden en maakte niks uit.
Inmiddels de volledige Rom-zip gedownload en geflashed en alles ziet er goed uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Na laatste update stopt de camera ermee wanneer de Pro mode wordt geselecteerd. Wordt op XDA ook all melding van gemaakt.
Kun je voorkomen door de land keuze op English us te zetten maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dus is niet zonder bugs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 23:25
+1, app stopt onmiddelijk zogauw als de pro wordt ingezet

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:11:
Na laatste update stopt de camera ermee wanneer de Pro mode wordt geselecteerd. Wordt op XDA ok all melding van gemaakt.
Kun je voorkomen door de land keuze op English us te zetten maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dus is niet zonder bugs.
Bedoel je dan een Taal instelling of echt een "Regional Settings" achtige instelling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Landkeuze = regio instelling

Edit: regio op ander land gezet en de camera kapt ermee als je naar de Pro setting gaat.
Is dus een algemene bug.
Nog een aanvulling: als ik VoLte activeer (carrier disable) in te geven dan krijg ik geen VoLte switch meer in instellingen voor de simkaart.
Ga ik via *#*#4636#*#* naar het scherm om te zien of VoLte daadwerkelijk actief is staat daar alles goed.
Heb dus ook geen VoLte symbool op de notificatiebalk.

[ Voor 118% gewijzigd door snah001 op 12-01-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb de Mi9T EU global (PFJEUXM) en ik heb gewoon de callrecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Wie heeft een callrecorder van de playstore daadwerkelijk aan de praat gekregen en welke versie?
Volgens het beleid van Google kan dit dus niet https://support.google.co...oper/answer/9047303?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals eerder gemeld werkt biij mij (unlocked en rooted) CallRecorder van Skvalex perfect echter heb wel de betaalde versie (al meer dan 5 jaar).
Tevens heb ik de Magisk module van CallRecorder geïnstalleerd.
Zowel eigen stem als ook die van de andere kant wordt glashelder opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

snah001 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:48:
Landkeuze = regio instelling

Edit: regio op ander land gezet en de camera kapt ermee als je naar de Pro setting gaat.
Is dus een algemene bug.
Nog een aanvulling: als ik VoLte activeer (carrier disable) in te geven dan krijg ik geen VoLte switch meer in instellingen voor de simkaart.
Ga ik via *#*#4636#*#* naar het scherm om te zien of VoLte daadwerkelijk actief is staat daar alles goed.
Heb dus ook geen VoLte symbool op de notificatiebalk.
Bij werkt het naar behoren, ook vowifi geeft die netjes aan in notificatiebalk (tele2). Toggles zijn ook gewoon aanwezig.
snah001 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:11:
Na laatste update stopt de camera ermee wanneer de Pro mode wordt geselecteerd. Wordt op XDA ook all melding van gemaakt.
Dus is niet zonder bugs.
Bij mij werkt de camera normaal denk ik. Kan hem op pro zetten en foto maken en app stopt niet. Regio is nl, maar taal staat wel op english uk.

Toch vreemd dat mensen met dezelfde firmware en telefoon toch niet dezelfde software hebben...

Mi 9t pro, stable 11.0.4.0 QFKEUXM.
heb de telefoon via ebay met black friday gehaald. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Op de volgende manier blijft de camera in de Pro stand wel gewoon werken.
De weergave taal (niet de regio) wijzigen naar English UK.
Daarna camera Pro setting testen en dan werkt ie.
Nu de weergavetaal terug wijzigen naar Nederlands.
En hoppa, nu blijft de Pro setting het wel doen.

EDIT: en na 24 uur werkt de Pro setting zo ook ineens niet meer.
Dus dezelfde procedure herhalen totdat de fix van Xiaomi komt als je de Pro setting wilt gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 14-01-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 22:51
pinojo123 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:40:
[...]

Werkt die call recorder out of the box, of moet je in de weer met root/magisk om het werkend te krigen?

Edit:
Heb zelf een keer Boldbeast recorder gekocht en die heb ik nu werkend op mijn Mi 9T Pro met de laatste eu rom android 10.
Dat is het hem dus. Heb ook heel bewust voor Xiaomi gekozen vanwege de call recorder maar deze functionaliteit zit niet in de meegeleverde global rom. Je moet dus de custom Xiaomi EU rom of fe china rom gebruiken om de call recorder te kunnen gebruiken.

Dit is overigens geen specifieke Xiaomi beperking (met een Samsung heb je hetzelfde probleem) maar het gevolg van de AVG.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
uhmm, ik heb niks gedaan. En ik heb gewoon de callrecorder. Mi9T EU global (PFJEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sunturion schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Dat is het hem dus. Heb ook heel bewust voor Xiaomi gekozen vanwege de call recorder maar deze functionaliteit zit niet in de meegeleverde global rom. Je moet dus de custom Xiaomi EU rom of fe china rom gebruiken om de call recorder te kunnen gebruiken.

Dit is overigens geen specifieke Xiaomi beperking (met een Samsung heb je hetzelfde probleem) maar het gevolg van de AVG.
Nee hoor, hier werkt de app CallRecorder gewoon met de Global EU Rom uit mijn signature.
Alleen die is unlocked/geroot met de CallRecorder module uit Magisk erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
snah001 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Nee hoor, hier werkt de app CallRecorder gewoon met de Global EU Rom uit mijn signature.
Alleen die is unlocked/geroot met de CallRecorder module uit Magisk erbij.
Oftewel, je hebt of een China rom of custom rom. Of je hebt dit voor elkaar dmv Magisk. Maar dus niet out of the box.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Darkz0rs schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:25:
uhmm, ik heb niks gedaan. En ik heb gewoon de callrecorder. Mi9T EU global (PFJEUXM)
Heb je ook getest dat je gesprekken kunt opnemen? Ik heb namelijk het hele internet afgezocht en op bijna elke forum wordt dit probleem besproken. Zou raar zijn als jij er geen last van hebt. Zelfde geldt voor alle losse apps in de appstore die call recording functionaliteit hebben.

Volgende keer je vorige post graag wijzigen ipv meerdere berichten binnen 24 uur onder elkaar posten.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 13-01-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 13:06
Hier ook PFJEUXM op de Mi 9T (vanuit china). Call recorder zit gewoon in de standaard dialer. Kwestie van aanzetten in de instellingen. Neemt alles ook zonder problemen op.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scooper schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:58:
Hier ook PFJEUXM op de Mi 9T (vanuit china). Call recorder zit gewoon in de standaard dialer. Kwestie van aanzetten in de instellingen. Neemt alles ook zonder problemen op.
Jouw 9T heeft dan waarschijnlijk de standaard Xiaomi dialer en contacten app.
De 9T Pro met global EU Rom heeft de android dialer en contacten app en die heeft standaard geen callrecorder functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Goede toevoeging Snah001. Er is inderdaad een verschil tussen de Mi9T en de Mi9T Pro. Ik heb de Mi9T Pro. Verder helpt ook het handmatig installeren van de Xiaomi dialer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
sunturion schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Heb je ook getest dat je gesprekken kunt opnemen? Ik heb namelijk het hele internet afgezocht en op bijna elke forum wordt dit probleem besproken. Zou raar zijn als jij er geen last van hebt. Zelfde geldt voor alle losse apps in de appstore die call recording functionaliteit hebben.
Ja ik gebruik het frequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiem
2 maal een factory reset uitgevoerd op mijn MI 9T Pro. Ik zit op miui 11 met android 10. Geen drastische verbetering in batterijduur. Ik vind wel dat de mobiel relatief snel leeg gaat als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje kijk of een spelletje speel. Geen idee of anderen dat ook hebben. Misschien ben ik gewoon een intensieve gebruiker.

[ Voor 29% gewijzigd door Kiem op 13-01-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
snah001 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:24:

Tevens heb ik de Magisk module van CallRecorder geïnstalleerd.
Aha dit had je niet vermeld, erg jammer dit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1010901

Raar ik draai de global stabel 11.0.3.0 maar geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1010901 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:04:
Raar ik draai de global stabel 11.0.3.0 maar geen update
De Ota is schijnbaar ingetrokken door Xiaomi. Gewoon afwachten totdat die weer beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:43:
[...]
Aha dit had je niet vermeld, erg jammer dit... 8)7
Je hoeft alleen de magisk module installeren en niet de app van de playstore. De module installeert tevens de app.
Zelf even wat onderzoek doen naar hoe en wat kan geen kwaad hoor.
Zie ook: https://github.com/Magisk-Modules-Repo/callrecorder-skvalex
Dit even ter aanvulling.

Graag je erste bericht wijzigen ipv meerdere berichten onder elkaar te plaatsen.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 14-01-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
snah001 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:37:
[...]

Je hoeft alleen de magisk module installeren en niet de app van de playstore. De module installeert tevens de app.
Zelf even wat onderzoek doen naar hoe en wat kan geen kwaad hoor.
Zie ook: https://github.com/Magisk-Modules-Repo/callrecorder-skvalex
Dit even ter aanvulling.
Dank je wel voor de aanvullende info, maar is voor mij erg onduidelijk, en heb hier weinig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelbull
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-06-2020
ook iemand last van het volgende? Ik ondervind nl dat de mi9tpro veel "offline" is wanneer deze op data plan is verbonden ik heb precies het idee dat de telefoon wanneer deze schakelt tussen bv 4g en naar 3g of andere dat ik een tijdje niet verbonden ben met het internet wanneer ik dan op het icoontje van mobiel internet eventjes druk om deze af/aan te doen dan schakelt hij naar mijn inzien sneller op de goede band

Om het leesbaar en begrijpelijk te houden graag leestekens gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 14-01-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 16:35
Hallo,

Ik probeer mijn medische informatie beschikbaar te maken vanaf het startscherm van mijn 9t Pro. Het lukt mij voorlopig enkel om een contactpersoon bij nood toe te voegen maar mijn medische informatie zelf lukt niet. Iemand een idee waar dit ergens verstopt zit?
--> https://androidworld.nl/t...atie-eerstehulpverleners/

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:05
Iemand enig idee of het mogelijk is om de standaard browser-app te vervangen voor Chrome als je op je home screen omhoog swiped? Dit was een hele tijd het geval bij mij tot er een tijdje terug een update heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Merellecht schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:04:
Hallo,

Ik probeer mijn medische informatie beschikbaar te maken vanaf het startscherm van mijn 9t Pro. Het lukt mij voorlopig enkel om een contactpersoon bij nood toe te voegen maar mijn medische informatie zelf lukt niet. Iemand een idee waar dit ergens verstopt zit?

Bedankt!
ik heb het ook niet kunnen vinden, volgens mij heeft xiaomi het eruitgesloopt :?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madsky
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-08-2023
Merellecht schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:04:
Hallo,

Bedankt!
Ik zie enkel bij instellingen, vergrendelscherm (gebruikersinfo) een optie voor een handtekening waar je eventueel wat info in kan zetten. Dat komt dan te staan op de vergrendelscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Conclusie so far; ik vind het echt wel een fijn toestel (kom van de OP5, en wou eigenlijk de OP7, en zou die ook nog steeds wel willen :o). Alleen kom ik soms kleine dingen tegen waar ik meestal wel uit kom, maar wat even wennen is (wil toch liever niet Nova Launcher gebruiker, geprobeerd maar daar niet heel erg thuis in). Dat alle apps op de schermen links/rechts swipen i.p.v. een menu via homebutton, apps die je niet gebruikt moet je dan dus in een mapje zetten?

Alleen kwam ik vandaag tijdens het autorijden (doe ik natuurlijk normaal nooit) erachter dat mijn spraakgestuurd typen niet werkt? Alle opties staan goed en aangevinkt, Maar als ik het microfoontje indruk hoor je even dat geluid dat die wilt opnemen, flitst 1x blauw en kan nog net lezen 'initialiseren...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
Ik heb sinds gisteren de Mi 9T Pro en moet zeggen dat het me goed bevalt. De vingerafdrukscanner daarentegen, pff, die doet vaak wel zijn best, maar faalt vaak. Ik zit op 11.0.3 met Android versie QKQ1.190825.002.

Ik wil eigenlijk naar Pixel Experience toe, om een zo kaal mogelijke ROM te hebben. Ik kom van een Huawei P20 Pro met Lineage OS 16. Hier werkte bijvoorbeeld de AR services niet op, maar ik ben benieuwd of dit met een custom rom wel werkt op dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
sorted.bits schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:09:
Ik heb sinds gisteren de Mi 9T Pro en moet zeggen dat het me goed bevalt. De vingerafdrukscanner daarentegen, pff, die doet vaak wel zijn best, maar faalt vaak. Ik zit op 11.0.3 met Android versie QKQ1.190825.002.
De fingerprint scanner werkt bij mij perfect. Weet wel dat het gebruik van een screenprotector de fingerprint scanner belemmerd. Ik heb dan ook het volgende gedaan:
1. Screenprotector aangebracht
2. Scherm vetvrij gemaakt
3. 5 vingerafdrukken per duim toegevoegd (vanuit alle hoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
Kiem schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:23:
2 maal een factory reset uitgevoerd op mijn MI 9T Pro. Ik zit op miui 11 met android 10. Geen drastische verbetering in batterijduur. Ik vind wel dat de mobiel relatief snel leeg gaat als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje kijk of een spelletje speel. Geen idee of anderen dat ook hebben. Misschien ben ik gewoon een intensieve gebruiker.
Merk laatste paar dagen hetzelfde. Haal geen 7/8/9 SOT meer. Hooguit 6, terwijl er niks bij mij is aangepast.

Nog steeds op 11.0.3 / Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
drxevdb schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:42:
Conclusie so far; ik vind het echt wel een fijn toestel (kom van de OP5, en wou eigenlijk de OP7, en zou die ook nog steeds wel willen :o). Alleen kom ik soms kleine dingen tegen waar ik meestal wel uit kom, maar wat even wennen is (wil toch liever niet Nova Launcher gebruiker, geprobeerd maar daar niet heel erg thuis in). Dat alle apps op de schermen links/rechts swipen i.p.v. een menu via homebutton, apps die je niet gebruikt moet je dan dus in een mapje zetten?

Alleen kwam ik vandaag tijdens het autorijden (doe ik natuurlijk normaal nooit) erachter dat mijn spraakgestuurd typen niet werkt? Alle opties staan goed en aangevinkt, Maar als ik het microfoontje indruk hoor je even dat geluid dat die wilt opnemen, flitst 1x blauw en kan nog net lezen 'initialiseren...'
Je kan gewoon een andere launcher installeren. Zoals Lawnchair, Nova Launcher, Microsoft Launcher. Om maar een paar goeie te noemen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drxevdb
Kodess schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Je kan gewoon een andere launcher installeren. Zoals Lawnchair, Nova Launcher, Microsoft Launcher. Om maar een paar goeie te noemen.
Dat weet ik, Nova Launcher in het begin een keer geprobeerd. Maar beviel me nog niet helemaal. Opzicht went het heen en weer swipen wel, alleen vond OP5 gewoon echt de top qua besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
sunturion schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:17:
[...]

De fingerprint scanner werkt bij mij perfect. Weet wel dat het gebruik van een screenprotector de fingerprint scanner belemmerd. Ik heb dan ook het volgende gedaan:
1. Screenprotector aangebracht
2. Scherm vetvrij gemaakt
Geen screenprotector, maar wel effe een extra scan van mijn vingerafdruk toegevoegd, eens testen of het nu beter is.

Later: Ja, het werkt nu een stuk beter. Nadeel is, ik moet elke keer na het toevoegen van een vingerafdruk mijn bank-app en 1Password opnieuw inloggen 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
sunturion schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:17:
Hoe doe je dat?
Bij mij zit er een limiet op het aantal vingerafdrukken? (zijn er volgens mij maar max 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
GuustVB schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Hoe doe je dat?
Bij mij zit er een limiet op het aantal vingerafdrukken? (zijn er volgens mij maar max 5)
Sorry, ik heb me vergist. Ik heb gewoon het maximum van 5 fingerprints toegevoegd. Volgens mij drie voor de primaire duim en 2 voor de ander.

De belangrijkste tip die ik kan geven is tijdens het scannen niet alleen conform aanwijzingen de duim randen te scannen maar ook je duim een kwartslag (links en rechts) te draaien. Dit was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
Maar niemand verder problemen met spraakgestuurd typen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Even testen hoor. nee ik heb geen problemen met spraakgestuurd typen. Dit bericht is letterlijk opgesteld door middel van spraak. Heb alleen interpunctie toegevoegd.

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms