Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• drxevdb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-04 09:13
sunturion schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:59:
Even testen hoor. nee ik heb geen problemen met spraakgestuurd typen. Dit bericht is letterlijk opgesteld door middel van spraak. Heb alleen interpunctie toegevoegd.
thanks voor testen. dat wordt dan even diepgaand zoeken. Alsof het niet geinstalleerd is, maar volgens het syteem staat alles aan. raar

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-04 15:04
Is dit nu het topic voor de 9T of de 9T Pro? Ik dacht dat deze laatst gesplitst was..?

Anyways, ik ben al een langere tijd in het bezit van een Mi 9T en als camera app gebruik ik een Google Cam Port.
Het valt mij al een tijdje op dat ik bij de Gcam bij bepaalde licht condities een soort van rood/bruine waas in de linker- en rechterhoek heb zitten.

Hierbij een paar voorbeelden in een album van IMGur.
De laatste foto genomen met de standaard applicatie en niet de Gcam applicatie en je ziet dat ik het daar niet heb.

Heeft iemand dit ook gehad en weet er een oplossing voor? Of weet iemand in welke Gcam dit niet is (die werkt met MIUI11)?

Of raden jullie aan om de gewone camera te gebruiken?

Graag jullie reacties, BVD.

Xiaomi Mi 9T. ROM: [Developer] MIUI 11 Xiaomi.eu 9.12.12 met mods. In afwachting van LineageOS.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:30
GuustVB schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Hoe doe je dat?
Bij mij zit er een limiet op het aantal vingerafdrukken? (zijn er volgens mij maar max 5)
Nog een tip is dat je de vingerafdrukken registreert NA dat je een screen protector plaatst. Een glasje vervormt alles een beetje en dat kan dan foute lezingen geven

Mi 9T Pro V11.0.3.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

• olaf133
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-04 09:51
Cowboy_Henk schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:53:
[...]

Nog een tip is dat je de vingerafdrukken registreert NA dat je een screen protector plaatst. Een glasje vervormt alles een beetje en dat kan dan foute lezingen geven
Dat is een goeie tip, dank je wel!

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

• GuustVB
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02-04 17:28
Milo44 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:29:
Is dit nu het topic voor de 9T of de 9T Pro? Ik dacht dat deze laatst gesplitst was..?
Enkel voor de custom roms is deze gesplitst.

Ik gebruik zelf de standaard camera app (voor mij meer dan goed genoeg) dus kan je helaas niet helpen.

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Jeetje waar blijft android 10 voor mi9t. Duurt wel erg lang nu.

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 29-03 20:05
Heb in System updates, instellingen bijwerken de optie aangevinkt 'krijg updates vroeg', maar goed, niet dat ik al wel 10 heb, beetje frustrating dit...

Mary had a crypto key...

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 29-03 01:46
Milo44 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:29:

Anyways, ik ben al een langere tijd in het bezit van een Mi 9T en als camera app gebruik ik een Google Cam Port.Het valt mij al een tijdje op dat ik bij de Gcam bij bepaalde licht condities een soort van rood/bruine waas in de linker- en rechterhoek heb zitten.

Hierbij een paar voorbeelden in een album van IMGur.
De laatste foto genomen met de standaard applicatie en niet de Gcam applicatie en je ziet dat ik het daar niet heb.

Heeft iemand dit ook gehad en weet er een oplossing voor? Of weet iemand in welke Gcam dit niet is (die werkt met MIUI11)?
Ik heb dit ook, maar alleen als ik de breedhoek gebruik in zeer donkere omstandigheden of waar het contrast tussen licht & donker groot is. De foto's die je toont zijn ook breedhoek, denk ik. Oorzaak ligt volgens mij aan de sensor van de breedhoeklens. Die is een pak minder dan de standaard sensor, die minder of geen kleurruis geeft in extreme gevallen.

Mogelijke oplossingen zijn:
  • zorg dat je zeker "HDR+ Enhanced" aan hebt staan, niet "auto" en niet "HDR+"
  • een GCam vinden waar je de sluitertijden manueel kan instellen. Langere sluitertijd = minder kleurruis = beter dynamisch bereik
  • Als je de foto neemt, je focuspunt plaatsen op de donkerste delen, dan is dit het referentiepunt voor de belichting. Dan gaat de klemtoon naar de schaduwen en zijn deze goed belicht (tot zover dit mogelijk is) en doet de HDR+ dan verder het nodige om de highlights (zon, wolken....) te verzachten. Nadeel: highlights kunnen uitgebrand zijn. Voordeel: minder paarse of groene zweem in de schaduwen. Je kan hier ook mee spelen en bijvoorbeeld focus/lichtmeting punt ergens op de midtones in je beeld plaatsen en zien wat het geeft qua compromis.
  • Night Sight gebruiken (niet zeker, niet getest)
  • De standaardlens gebruiken ipv de breedhoek
  • Niet Gcam, maar de breedhoek in de stockcamera app gebruiken
Ik gebruik momenteel "GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.1-fix" van 16 januari, diep in de menu's kan je ook de minimale sluitertijd aanpassen (normaal 1/20), tot wel paar seconden. Dan zou je foto een pak beter moeten zijn - voorzie wel een statief of houder als je een aantal seconden belicht. En tenzij je XML configs laadt en opslaat voor verschillende omstandigheden, moet je dit wel elke keer terugzetten :)

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20:52
Errieseeka schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:28:
Iemand enig idee of het mogelijk is om de standaard browser-app te vervangen voor Chrome als je op je home screen omhoog swiped? Dit was een hele tijd het geval bij mij tot er een tijdje terug een update heeft plaatsgevonden.
Als je naar apps beheren gaat. Kun je rechtsboven op 3 puntjes klikken. Daarna op standaard apps.
Hier kan je dan instellen welke apps je standaard wilt gebruiken. Lijkt mij dat als je de browser daar insteld dat hij ook opent als je omhoog swiped.

• Bart40
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-01 08:38
Mlazurro schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:51:
[...]

Ik gebruik momenteel "GCam_7.2.010_Urnyx05-v2.1-fix" van 16 januari, diep in de menu's kan je ook de minimale sluitertijd aanpassen (normaal 1/20), tot wel paar seconden. Dan zou je foto een pak beter moeten zijn - voorzie wel een statief of houder als je een aantal seconden belicht. En tenzij je XML configs laadt en opslaat voor verschillende omstandigheden, moet je dit wel elke keer terugzetten :)
Gebruik je een XML config? En zo ja, welke?

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-04 15:04
[...]
Ik heb dit ook, maar alleen als ik de breedhoek gebruik in zeer donkere omstandigheden of waar het contrast tussen licht & donker groot is. De foto's die je toont zijn ook breedhoek, denk ik. Oorzaak ligt volgens mij aan de sensor van de breedhoeklens. Die is een pak minder dan de standaard sensor, die minder of geen kleurruis geeft in extreme gevallen.
De foto's die ik laat zien zijn idd groothoek, behalve de verticale foto, dus in Gcam zonder de groothoeklens heb ik het ook.
Verder gebruik ik bijna alléén maar de groothoek lens om foto's te maken, ik vind het echt geweldig!
Ik vind Gcam heel erg fijn werken voor o.a. de Night Sight foto's, daarom pak ik ook (zegmaar) 95% van de tijd naar de Gcam app.
[...]

Mogelijke oplossingen zijn:
  • zorg dat je zeker "HDR+ Enhanced" aan hebt staan, niet "auto" en niet "HDR+"
  • een GCam vinden waar je de sluitertijden manueel kan instellen. Langere sluitertijd = minder kleurruis = beter dynamisch bereik
  • Als je de foto neemt, je focuspunt plaatsen op de donkerste delen, dan is dit het referentiepunt voor de belichting. Dan gaat de klemtoon naar de schaduwen en zijn deze goed belicht (tot zover dit mogelijk is) en doet de HDR+ dan verder het nodige om de highlights (zon, wolken....) te verzachten. Nadeel: highlights kunnen uitgebrand zijn. Voordeel: minder paarse of groene zweem in de schaduwen. Je kan hier ook mee spelen en bijvoorbeeld focus/lichtmeting punt ergens op de midtones in je beeld plaatsen en zien wat het geeft qua compromis.
  • Night Sight gebruiken (niet zeker, niet getest)
  • De standaardlens gebruiken ipv de breedhoek
  • Niet Gcam, maar de breedhoek in de stockcamera app gebruiken
HDR+ Enhanced staat al aan en betreft de Pro modus had ik idd al gezien.
Maar als ik echt met sluitertijden zou gaan stoeien e.d. dan pak ik liever naar mijn spiegelreflex camera.
Daar kan een telefoon toch nog altijd niet aan tippen. De telefoon gebruik ik "voor de snelle en mooie plaatjes".

Ik ga eens zoeken naar wat recentere Gcam versies en dan eens kijken of ik iets met die sensor kan doen ofzo en anders wat meer wisselen tussen de 2 voor bepaalde situaties.

Dank je wel voor de (uitgebreide) reactie. _/-\o_

Xiaomi Mi 9T. ROM: [Developer] MIUI 11 Xiaomi.eu 9.12.12 met mods. In afwachting van LineageOS.

• Errieseeka
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 01-04 04:31
Ashundi schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:20:
[...]

Als je naar apps beheren gaat. Kun je rechtsboven op 3 puntjes klikken. Daarna op standaard apps.
Hier kan je dan instellen welke apps je standaard wilt gebruiken. Lijkt mij dat als je de browser daar insteld dat hij ook opent als je omhoog swiped.
Nee helaas😭

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:14
Standy by staat boven aan bij verbruik met 33%. Als ik kijk naar de mAh is dat 1160.

Dit weekend maar eens een factory reset proberen..of kijken of BBS iets laat zien.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:24
Ari Gold schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:08:
Standy by staat boven aan bij verbruik met 33%. Als ik kijk naar de mAh is dat 1160.

Dit weekend maar eens een factory reset proberen..of kijken of BBS iets laat zien.
Hoeveel gebruik je je telefoon? Heb je het idee dat de accu minder lang mee gaat?

Als je je telefoon niet veel gebruikt is het logisch dat standby verbruik hoger komt te staan. Staar je niet blind op die getallen maar kijk naar de manier waarop je je telefoon gebruikt en hoe lang je met 1 lading doet. Doe je er net zo lang mee als anders zou ik het lekker laten voor wat het is.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:14
l3art schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Hoeveel gebruik je je telefoon? Heb je het idee dat de accu minder lang mee gaat?

Als je je telefoon niet veel gebruikt is het logisch dat standby verbruik hoger komt te staan. Staar je niet blind op die getallen maar kijk naar de manier waarop je je telefoon gebruikt en hoe lang je met 1 lading doet. Doe je er net zo lang mee als anders zou ik het lekker laten voor wat het is.
Ik heb nu 4,5 uur SOT en de batterij is op 37% dus tuurlijk denk ik dat de batterij minder lang mee gaat. Maar dat is met name dat ik denk dat er nu een wakelock ofzo gaande is en dat daarom die standby zoveel verbruikt wat eigen niet zou moeten.

Heb ook geen nieuwe apps geïnstalleerd sinds ik een SOT van 9 uur heb gehaald of wat aangepast.

Geen push, auto sync. Alle auto start uit. Bijna alle apps op batterij besparing.

Het is sinds 2 weken nu..ga er wel even wat dieper in duiken. Ben constant bezig met monitoren met wat ik doe en hoelang de batterij mee gaat. Dagelijks doe ik dezelfde dingen op de telefoon daarom is het ook opvallend voor mij.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Droid
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 03-04 09:00
Ik heb het probleem dat verschillende apps nirt meer op mijn lockscreen verschijnen of tussen de meldingen. Als ik met de ING app contactloos betaal komt het niet meer op mijn scherm en de Sonos app verschijnt niet meer tussen mijn meldingen bij het afspelen. Ik heb voor alle apps meldingen weergeven gewoon aan staan. Meer mensen die deze problemen ervaren of er misschien een oplossing voor hebben?

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-04 20:26
l3art schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Merk bij mijn K20 Pro dat de batterij ook minder lang meegaat. En ik ben echt een lichte "user". Gebruik de phone amper, zoals beschreven in mijn review. Er gaat nu dik 20% per dag vanaf.

Volgens mij is of de batterij niet top, en gaat het geen jaren uithouden, of de nieuwste sotware is bout.

Betaalde Kremlin-troll

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-04 17:28
Sinds het begin gebruik ik al AccuBattery, die geeft al sinds ik de telefoon heb het volgende aan:
Design Capacity: 4,000 mAh
Estimated Capacity: 3730 mAh

Is de estimate incorrect of zit er letterlijk en figuurlijk een chinese batterij in (zit het ook, maar jullie begijpen wat ik bedoel).

• GuustVB
Lightning89 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:41:
Sinds het begin gebruik ik al AccuBattery, die geeft al sinds ik de telefoon heb het volgende aan:

Is de estimate incorrect of zit er letterlijk en figuurlijk een chinese batterij in (zit het ook, maar jullie begijpen wat ik bedoel).
Bij mij zegt accubattery dat de estimated capacity maar 3400 is.

Ik denk niet dat dat helemaal juist is aangezien het ook maar 'estimated' is.

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:42
Een vraagje voor de mi9T gebruikers, zijn er tussen jullie al mensen die de camera hebben kunnen vergelijken met de camera van de Galaxy s8?
Ik vraag vooral ook af hoe fel de invloed is van de optische beeldstabilisatie?

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 29-03 01:46
Lightning89 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:41:

Ik heb exact hetzelfde, 3730mAh, dus zal wel uit fabriek zo zijn. Denk dat de meeste accu's wel hun opgegeven waarde niet helemaal halen.

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03-04 01:47
izzet3838 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:30:
Een vraagje voor de mi9T gebruikers, zijn er tussen jullie al mensen die de camera hebben kunnen vergelijken met de camera van de Galaxy s8?
Ik vraag vooral ook af hoe fel de invloed is van de optische beeldstabilisatie?
Ik niet. Is een beetje rare vergelijking om te maken gezien de S8 meer dan 2 jaar geleden uitkwam. Maar op basis van de dxomark score (102) scoort hij beter dan de S9+ (100). Dus ik zou zeggen, sowieso beter dan de S8.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:42
sunturion schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:45:
[...]

Ik niet. Is een beetje rare vergelijking om te maken gezien de S8 meer dan 2 jaar geleden uitkwam. Maar op basis van de dxomark score (102) scoort hij beter dan de S9+ (100). Dus ik zou zeggen, sowieso beter dan de S8.
Probleem is dat bij dxomark toestellen met meerdere camera's vaak veel beter scoren, reden van de vergelijking is dat ik een update van de s8 overweeg :) , maar het is belangrijk dat de camera niet plots een stuk minder goed is.

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 03-04 20:17
Sinds begin december heb ik geen "sudden battery drain" meer gehad (afklopppen). Zou het probleem opgelost zijn?

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:58
Mlazurro schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:28:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, 3730mAh, dus zal wel uit fabriek zo zijn. Denk dat de meeste accu's wel hun opgegeven waarde niet helemaal halen.
Is heel normaal dat een app dit aangeeft. Die apps zijn niet 100% waterdicht (heb er een hele tijd een hele topic op xda over gevolgd, er zijn betere manieren om dit te checken). Ik heb dit nu al met heel veel toestellen geprobeerd, nieuw uit de doos (samsung, oneplus, xiaomi en sony) , en altijd gaf de app een stuk minder aan. Ik zou me er niet druk om maken! :)

[Voor 8% gewijzigd door Shuven op 19-01-2020 23:21]

Ik zal me gedragen :(

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 00:07

AtlAntA

BANAAN!

Peter_italia schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:30:
Gisteren de mi9t pro 8/256Gb uit Hong Kong binnen gekregen. Heerlijk toestel, maar welke versie van Google camera is het beste?
Deze ondersteunt toch wel band 20 op 4g? Ik heb deze ook net besteld uit Hongkong en ik ben er van uit gegaan dat alleen het geheugen en de opslag het verschil was maar begin nu toch wat te twijfelen.

Avatar does not reflect reality. *much*

• sunturion
AtlAntA schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:10:
[...]

Deze ondersteunt toch wel band 20 op 4g? Ik heb deze ook net besteld uit Hongkong en ik ben er van uit gegaan dat alleen het geheugen en de opslag het verschil was maar begin nu toch wat te twijfelen.
Als je de Mi9T hebt besteld hoef je je geen zorgen te maken. Maakt niet uit waar je het hebt gekocht. Alle Mi9T modellen ondersteunen band20. Alleen de Redmi K20 ondersteunt geen band20 want deze is niet bedoeld voor de Europese markt.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• paul123456
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 03-04 12:15
Bugs3 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:18:
Sinds begin december heb ik geen "sudden battery drain" meer gehad (afklopppen). Zou het probleem opgelost zijn?
Na de laatste update heb ik ook nergens meer last van...

• Kiem
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21-03 19:07
Is er iemand die man uitleggen hoe ik de beltoon van mijn wekker aanpas? Hij staat standaard op dat 'weeralarm'. Als ik een beltoon wil selecteren kan ik alleen het geluidje als voorbeeld afspelen als mijn mobiel niet op stil staat (raar, op m'n oude redmi 4x moest alleen mijn media volume aanstaan). Vervolgens als ik een beltoon aanklik en ik bevestig druk, staat er vervolgens dat ik de beltoon 'stil' heb ingesteld. Ik snap er niks van.

• AtlAntA

AtlAntA

BANAAN!

sunturion schreef op maandag 20 januari 2020 @ 05:44:
[...]

Als je de Mi9T hebt besteld hoef je je geen zorgen te maken. Maakt niet uit waar je het hebt gekocht. Alle Mi9T modellen ondersteunen band20. Alleen de Redmi K20 ondersteunt geen band20 want deze is niet bedoeld voor de Europese markt.
Top dankjewel voor de geruststelling. Gisteren de blauwe 256gb versie besteld bij eglobal. Nu maar afwachten of en wanneer ik het toestel mag ontvangen. ;)

• Volvados
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
V11.0.4.0.QFJEUXM (Android 10) Voor de Mi 9T lijkt nu publiek beschikbaar te zijn.

• jaxel70
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 00:54
Vanmorgen update voor mijn mi9T, nu miui 11.0.4.0 QFJEUXM met Android 10😁

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:15
Ook hier bevestigd.
Na handmatige controle een update naar Android 10, MIUI V11.0.4.0.QFJEUXM.

Hoop gelijk dat dit een katalysator is voor het ontwikkelen van Custom roms.

Edit: Heb hier problemen met het binnenhalen van de update.

Edit 2: Toch niet, blokkada stond nog aan. Nu aan het downloaden.

[Voor 57% gewijzigd door sander.mol op 20-01-2020 15:09]

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 03-04 12:08
Blijft de 9T na de update naar Android 10 zitten met de dialer en sms app van xiaomi zelf of zijn ze vervangen door die van google ?

• GuustVB
mregeling schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:36:
Blijft de 9T na de update naar Android 10 zitten met de dialer en sms app van xiaomi zelf of zijn ze vervangen door die van google ?
Heb na de update nog steeds die van Xiaomi zelf!

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:57

IkWilbert

Het is mij!

Android 10 nu ook beschikbaar voor de mi 9t global variant. Haal de update nu binnen.
Model QFJMIXM.

[Voor 8% gewijzigd door IkWilbert op 20-01-2020 12:47]

I intend to live forever. So far, so good.

• AtlAntA

AtlAntA

BANAAN!

De sku die ik besteld heb van de mi 9t pro is MKITXIM10168. Hoe kan hierop uitmaken welke versie ik krijg?

• Infreno
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 31-01 14:34
Sinds kort in het bezit van een mi 9T pro en het is toch een hele aanpassing komende van een Oneplus 3T met kale android. Momenteel nog heimwee, hopelijk raak ik eraan gewend.

Grootste probleem is dat ik niet verbonden raak met de wifi op het werk (telenet). Hij vindt het netwerk maar kan niet connecteren. Ik krijg telkens de melding 'kan geen verbinding maken, probeer het opnieuw'. Het wachtwoord is 100% juist, ik kan probleemloos verbinden via de laptop. WPA/WPA2 PSK beveiliging, geen PROXY en IP op DHCP. Nooit problemen gekend met mijn Oneplus 3T.

Miui V11.0.3.0 staat klaar om thuis te downloaden maar ik vermoed niet dat het probleem daar zal liggen?

Iemand enig idee?

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Geen MAC filter toevallig? Hier hebben we dat op het werk naast een wachtwoord.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Samsung 50ru7170

• Infreno
Als ik bij de netwerk eigenschappen op laptop kijk, zie ik bij fysiek adres (MAC) inderdaad een code staan...

Kan ik deze ingeven op Xiaomi?

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:53

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sunturion schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:45:
Grappig dat men nog steeds zoveel waarde hecht aan DxOMark, terwijl we het al jarenlang vervloeken in Fotografie & Video :)

Zat websites die hun werk veel beter en accurater doen!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-04 17:28
IkWilbert schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:46:
Android 10 nu ook beschikbaar voor de mi 9t global variant. Haal de update nu binnen.
Model QFJMIXM.
Ik ga het ook even proberen zo, durfde het niet aan op werk.

• Moirae
  • Registratie: juli 2014
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:04:
De sku die ik besteld heb van de mi 9t pro is MKITXIM10168. Hoe kan hierop uitmaken welke versie ik krijg?
Een SKU geeft niet per definitie aan welke software er op zit en kan. Zolang je maar een ROM pakt die bij je model & type (rapheal) hoort. In het SKU nummer is volgens mij namelijk ook de kleur van je toestel ed verwerkt en dat doet er voor de software niet toe :9

Mbt de verschillende ROM nummers;
Ik heb bv. een Mi 9T Pro (Raphael) en als ik bv. een MIUI ROM wil flashen dus de keuze uit een x aantal versies. In al die verschillende versie namen vind je iig 7 letters terug en dat is eigenlijk wel logisch opgebouwd als je het eenmaal weet;
Mijn huidige MIUI versie is bv. 11.04.0 (QFKEUXM)
Q=Android versie
FK=Model nummer van je telefoon, FK is bv. de 9T Pro en FJ is de 9T.
EU=Staat voor de regio van je ROM
XM=Gok op XiaoMi, maar dat weet ik niet zeker, staat er bij mijn weten iig altijd achter.
11.04.0 staat gewoon voor de versie ;)

• AtlAntA

AtlAntA

BANAAN!

Moirae schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 04:35:
[...]

Een SKU geeft niet per definitie aan welke software er op zit en kan. Zolang je maar een ROM pakt die bij je model & type (rapheal) hoort. In het SKU nummer is volgens mij namelijk ook de kleur van je toestel ed verwerkt en dat doet er voor de software niet toe :9

Mbt de verschillende ROM nummers;
Ik heb bv. een Mi 9T Pro (Raphael) en als ik bv. een MIUI ROM wil flashen dus de keuze uit een x aantal versies. In al die verschillende versie namen vind je iig 7 letters terug en dat is eigenlijk wel logisch opgebouwd als je het eenmaal weet;
Mijn huidige MIUI versie is bv. 11.04.0 (QFKEUXM)
Q=Android versie
FK=Model nummer van je telefoon, FK is bv. de 9T Pro en FJ is de 9T.
EU=Staat voor de regio van je ROM
XM=Gok op XiaoMi, maar dat weet ik niet zeker, staat er bij mijn weten iig altijd achter.
11.04.0 staat gewoon voor de versie ;)
Bedankt voor de info. Het was met de galaxy s2 dat ik me voor het laatst in roms heb verdiept. ;)

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn sku geleverd wordt met hoesje en screen protector.

• MatthiasDS
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-04 21:02
Hier ook gisteren de Android 10 (QFJEUXM) update op de 9T binnengekregen.
Weinig wijzigingen, wel kreeg ik ineens ook dark mode enabled in de Gmail app. Vermoedelijk omdat de dark mode nu de "echte" Android 10 native dark mode is ipv de custom dark mode die Xiaomi tot en met Android 9 gebruikte.

Voelt lekker vlot aan, maar dat deed 9 eigenlijk ook al.

• Jarnoootje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 11:54
MatthiasDS schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:52:
Hier ook gisteren de Android 10 (QFJEUXM) update op de 9T binnengekregen.
Weinig wijzigingen, wel kreeg ik ineens ook dark mode enabled in de Gmail app. Vermoedelijk omdat de dark mode nu de "echte" Android 10 native dark mode is ipv de custom dark mode die Xiaomi tot en met Android 9 gebruikte.

Voelt lekker vlot aan, maar dat deed 9 eigenlijk ook al.
Hier nog geen nieuwe update, raar! kan dat ergens aan liggen of moet ik gewoon wachten tot mijn telefoon ondersteund wordt? gaat gewoon om een 9T.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06:34
Hoi lieve mensen,
misschien een luxe probleem, maar toch:
Ik gebruik mijn 9t pro als wekker, en mijn vriendin heeft smorgens een eh.... humeur.
Als ik vrolijke toontjes heb, dan vindt ze het nog wel oke, dus ik heb een vrolijk deuntje als wekker (een van de voor ingestelde thema's).
Het probleem: bij alle thema's trilt de mobiel als de wekker afgaat, en dat geeft een "irritant" geluid (hij ligt op nachtkastje).
Hoe kan ik mijn wekker instellen dat hij niet trilt ?

Ik zit op MIUI Global 11.0.1.0 (QFKMIXM)
android versie 10 QKQ1.190825.002 (geen idee of dat nuttig is, maar ik schrijf het er maar bij).
Betreft een mi 9t pro.

• MatthiasDS
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-04 21:02
Jarnoootje schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Hier nog geen nieuwe update, raar! kan dat ergens aan liggen of moet ik gewoon wachten tot mijn telefoon ondersteund wordt? gaat gewoon om een 9T.
Best enkele dagen afwachten, vaak worden dat soort updates in "golven" verspreid en het moment van ontvangst is vaak wat verschillend.

Je kan zelf eens gaan controleren via instellingen > "over deze telefoon" > "systeemupdate", maar als hij daar aangeeft dat er nog geen update is zou ik gewoon nog even wachten.

• Jarnoootje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 11:54
99ruud99 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:33:
Hoi lieve mensen,
misschien een luxe probleem, maar toch:
Ik gebruik mijn 9t pro als wekker, en mijn vriendin heeft smorgens een eh.... humeur.
Als ik vrolijke toontjes heb, dan vindt ze het nog wel oke, dus ik heb een vrolijk deuntje als wekker (een van de voor ingestelde thema's).
Het probleem: bij alle thema's trilt de mobiel als de wekker afgaat, en dat geeft een "irritant" geluid (hij ligt op nachtkastje).
Hoe kan ik mijn wekker instellen dat hij niet trilt ?

Ik zit op MIUI Global 11.0.1.0 (QFKMIXM)
android versie 10 QKQ1.190825.002 (geen idee of dat nuttig is, maar ik schrijf het er maar bij).
Betreft een mi 9t pro.
Als je op het tijdstip klikt van de ingestelde tijd kun je kiezen voor aanvullende instellingen, daar kun je trillen bij alarm aan/uit zetten.

• caspar M
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 10:59
99ruud99 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:33:
1 inruilen voor model zonder dit mankement.
2 aanleren/realiseren dat je eigen gemoedstoestand niet afhankelijk is van je partner.
of
3 alvast ervaren wat mensen in een (lange) relatie uiteindelijk toch doen: apart gaan slapen.

:+

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 06:34
@Jarnoootje super, bedankt het is gelukt, kon t niet vinden bij instellingen / meldingen etc :P

enneh, mijn vriendin is limited edition. dus als ik r inruil wil ik minimaal 2 andere ervoor terug. :)

[Voor 92% gewijzigd door 99ruud99 op 21-01-2020 11:02]

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:07

daffie82

Mi 9T Pro V11.0.5.0 (QFKEUXM)

Ik zit nog steeds op security patch van oktober. Kan toch eigenlijk echt niet.

Mi 9T Pro V11.0.3.0 (QFKEUXM)

[Voor 17% gewijzigd door daffie82 op 21-01-2020 11:59]

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V11.0.5.0 (QFKEUXM)

• Droid
daffie82 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:58:
Ik zit nog steeds op security patch van oktober. Kan toch eigenlijk echt niet.

Mi 9T Pro V11.0.3.0 (QFKEUXM)
V11.0.4.0 (QFKEUXM) draait al een tijdje op mijn telefoon. Updates al gecontroleerd?

• daffie82

daffie82

Droid schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:00:
[...]

V11.0.4.0 (QFKEUXM) draait al een tijdje op mijn telefoon. Updates al gecontroleerd?
Yes, zonet gedaan. Ook blokada uitgezet dus daar ligt het niet aan.

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V11.0.5.0 (QFKEUXM)

• Droid
daffie82 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Yes, zonet gedaan. Ook blokada uitgezet dus daar ligt het niet aan.
Krijg updates vroeg aangevinkt staan?

• daffie82

daffie82

Droid schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Krijg updates vroeg aangevinkt staan?
Yes.

Nog suggesties? :)

• Droid
ROM handmatig downloaden en installeren? :P

• daffie82

daffie82

Droid schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:06:
[...]

ROM handmatig downloaden en installeren? :P
Nah, geen zin in. Ik wacht wel.

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-04 08:06
Ik zit nog steeds op 11.0.2.0. Heb ook alle juiste settings aan staan. :?

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-04 10:34
Ok, je kan dus een update forceren, net geupdate van 11.0.3 naar 11.0.4 hiermee (op mijn Mi 9T Pro).

1. Download de "DownMi" app uit de Play Store.
2. Kies je telefoon, model, etc en druk op 'Download'.
3. De ROM wordt nu gedownload naar je telefoon, onthoud even waar (Downloads folder meestal).
4. Ga naar settings, update, en controlleer of je updates hebt. Zo nee, dan klik je een paar keer op het Xiaomi logo totdat de melding in beeld komt: "Additional settings available" ofzo
5. Daarna druk je rechtsbovenin op die 3 stipjes en kies je: "Choose update package".
6. Daar kies je de ROM die je net gedownload hebt.
7. Yay! Update!

• tquaed
  • Laatst online: 31-03 11:50
Hebben er nog meer mensen hetzelfde probleem als mij sinds de laatste update naar MIUI 11.0.4.0 (QFKEUXM). Dat wanneer je in de stock camera app naar de PRO modus gaat de camera app crasht? En wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen?

Wat ikzelf al geprobeerd heb is om alle gegevens + cache te wissen van de camera app, helaas zonder succes.

Mi 9T Pro - MIUI 11.0.4.0 (QFKEUXM)

• depl0y
tquaed schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:56:
Hebben er nog meer mensen hetzelfde probleem als mij sinds de laatste update naar MIUI 11.0.4.0 (QFKEUXM). Dat wanneer je in de stock camera app naar de PRO modus gaat de camera app crasht? En wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen?

Wat ikzelf al geprobeerd heb is om alle gegevens + cache te wissen van de camera app, helaas zonder succes.

Dit probleem heb ik niet, werkt bij mijn gewoon.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:09
tquaed schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:56:

Heb je in dit topic al de zoekfunctie gebruikt? Er is een oplossing voor die hier ergens staat.

• tquaed
  • Laatst online: 31-03 11:50
Wren schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:09:
[...]

Heb je in dit topic al de zoekfunctie gebruikt? Er is een oplossing voor die hier ergens staat.
Uiteraard, helaas niets gevonden. Waar zoek jij op?

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:09

• daffie82

daffie82

depl0y schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:39:
Ok, je kan dus een update forceren, net geupdate van 11.0.3 naar 11.0.4 hiermee (op mijn Mi 9T Pro).

1. Download de "DownMi" app uit de Play Store.
2. Kies je telefoon, model, etc en druk op 'Download'.
3. De ROM wordt nu gedownload naar je telefoon, onthoud even waar (Downloads folder meestal).
4. Ga naar settings, update, en controlleer of je updates hebt. Zo nee, dan klik je een paar keer op het Xiaomi logo totdat de melding in beeld komt: "Additional settings available" ofzo
5. Daarna druk je rechtsbovenin op die 3 stipjes en kies je: "Choose update package".
6. Daar kies je de ROM die je net gedownload hebt.
7. Yay! Update!
thanks, hij zal echter vanzelf ook wel komen, neem ik aan?

• depl0y
daffie82 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:45:
[...]

thanks, hij zal echter vanzelf ook wel komen, neem ik aan?
Yup, maar wanneer is niet duidelijk. Dit was echt 2 minuten werk en je bent helemaal bij.

Also, je zit op Tweakers. Updaten dat ding 😂.

[Voor 8% gewijzigd door depl0y op 21-01-2020 17:50]

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 29-03 20:05
Jeuhj Android 10 hier op de Mi9T 😘

Mary had a crypto key...

• John J.
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-04 18:02
Update gedownload en geüpdate, zoals hierboven beschreven.
Bedankt voor de tip.

[Voor 145% gewijzigd door John J. op 21-01-2020 19:23]

• Moirae
  • Niet online
Onderstaande net in het 'Rooten & Custom roms' topic gevraagd maar misschien dat 1 van jullie het ook weet O-)
Moirae schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:43:
Probeer een backup te maken in OrangeFox maar wanneer er een backup van de data wordt gemaakt eindigt het proces met ERROR: 255...
[Afbeelding: Iemand enig idee?]

Kan me herinneren dit ooit eerder te hebben gehad op mijn OP5 maar weet zo even niet meer waar dit toen aan lag, heb het toen iig wel op kunnen lossen O-)

Wat gegevens:
MI 9T Pro voorzien van MIUI Global 11.0.4 QFKEUXM (android 10).
Verder heb ik Magisk & EdXposed (YAHFA versie) met een x aantal modules geïnstalleerd maar dat stond er ook op toen de vorige backup nog wel lukte... 8)7
@mods weet niet hoe ik op Tweakers moet crossposten, vandaar even op deze manier. Mocht dit niet de bedoeling zijn verwijder hem dan gerust ;)

• ninasky11
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-03 07:59
Droid schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:30:
Ik heb het probleem dat verschillende apps nirt meer op mijn lockscreen verschijnen of tussen de meldingen. Als ik met de ING app contactloos betaal komt het niet meer op mijn scherm en de Sonos app verschijnt niet meer tussen mijn meldingen bij het afspelen. Ik heb voor alle apps meldingen weergeven gewoon aan staan. Meer mensen die deze problemen ervaren of er misschien een oplossing voor hebben?
Sinds de update van gisteren werkt ING ook niet meer als eerst.
Ik kan er wel mee betalen maar zie niks meer op mijn Lockscreen, heb zelf niks aan of uitgeschakeld.

Ben benieuwd hoe ik ING weer meldingen kan laten zien als ik contactloos betaal..

• Blekkienl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 02-04 13:21
Ik had de nieuwe update naar Android 10 ontvangen, echter door slecht wifi (defensie locatie) kon ik de download niet afmaken. Daarna is die blijven steken op 69%. Nu kan ik de update niet meer doen:( er staat dat ik nu op de meeste recente stabiele versie zit. 11.0.3
Mi9T

• Moirae
  • Niet online
ninasky11 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:06:
[...]

Ik kan er wel mee betalen maar zie niks meer op mijn Lockscreen, heb zelf niks aan of uitgeschakeld.

Ben benieuwd hoe ik ING weer meldingen kan laten zien als ik contactloos betaal..
@Droid @ninasky11
Dit wel goed ingesteld?
Dit wel goed ingesteld

• nazimv
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10-03 15:53
Ik heb gisteren mijn telefoon laten vallen in het water tijdens het afwassen, voor maar een second of zo. Ik denk dat 'm niet volledig is ondergedompeld. Alles leek mij gewoon te werken, en ik heb mijn telefoon niet uitgezet of zo, maar nu merk ik vandaag dat de automatische helderheid niet meer werkt. Iemand enig idee waar deze sensor zit?

damn, merk nu op dat 'm ook niet meer oplaad.

[Voor 6% gewijzigd door nazimv op 21-01-2020 20:57]

• ninasky11
Volgens mij staat alles goed hier

https://i.ibb.co/L6ySm1f/Screenshot-2020-01-21-21-25-13-823-com-miui-securitycenter.jpg

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:42

TheBorg

Resistance is futile.

nazimv schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:51:
Ik heb gisteren mijn telefoon laten vallen in het water tijdens het afwassen, voor maar een second of zo. Ik denk dat 'm niet volledig is ondergedompeld. Alles leek mij gewoon te werken, en ik heb mijn telefoon niet uitgezet of zo, maar nu merk ik vandaag dat de automatische helderheid niet meer werkt. Iemand enig idee waar deze sensor zit?

damn, merk nu op dat 'm ook niet meer oplaad.
Ik verbaasde me al over het filmpje in de topic start. Die gast die de telefoon in het water heeft gelegd heeft heel veel geluk gehad. Misschien handiger als dat filmpje uit de topic start wordt verwijderd want de telefoon is gewoon echt niet waterdicht.

Telefoon uitzetten, dagje laten drogen en opnieuw proberen. Meer kun je eigenlijk niet doen.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:53

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheBorg schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:46:
Telefoon uitzetten, dagje laten drogen en opnieuw proberen. Meer kun je eigenlijk niet doen.
Ik zeg !! 2 weken !! in een gesloten bak vol met rijst laten rusten!

@nazimv :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Moirae
  • Niet online
Als je naar telefooninstellingen>Meldingen gaat, zie je bovenin 3 knoppen/ telefoonschermpjes staan mbt meldingen en notificaties. Je hebt de app daar ook toestemming gegeven?

• Fifaflaws
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 02-04 08:16
Fifaflaws schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:03:
Als ik n filmpje upload die ik zelf gemaakt heb via Whatsapp dan is het filmpje schokkerig en heeft n lage resolutie. Wat doe ik verkeerd?

Ook kan ik het filmpje niet bijknippen in de standaard galerij. Hij lijkt het filmpje bij te knippen maar ik kan niet opslaan drukken
Iemand hier n oplossing voor?

• AtlAntA

AtlAntA

BANAAN!

Fifaflaws schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:03:
[...]

Iemand hier n oplossing voor?
Is dit niet de compressie die WhatsApp toepast op media?

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:24
ninasky11 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:06:
[...]

Klinkt als dat de app geen toestemming meer heeft voor notificaties op het lockscreen.
Allemaal aparte instellingen. Geen notificaties meer zien is eigenlijk altijd een instelling die niet goed staat. Lang leve Miui waar je zo'n beetje alles kan instellen. Dat wordt dus even zoeken naar de juiste instelling :)

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Fifaflaws
AtlAntA schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:58:
[...]

Is dit niet de compressie die WhatsApp toepast op media?
Kan ik niks aan veranderen toch? Waarom hebben andere toestellen dan niet dit probleem. Met kleine bestanden (korte filmpjesen lage resolutie) is ook dit probleem...

• sunturion
Bij mij werkt dit sinds de aller eerste update niet meer. Of de settings worden gereset en ik krijg geen notificatie op lock screen of de settings zijn wel goed en ik krijg geen notificatie op mijn lockscreen.

Ik heb mezelf al volledig ingesteld op het toepassen van de workaround: Op het moment dat het pin apparaat aangeeft dat ik mijn pin moet invoeren unlock ik mijn phone, long press op banking app en kies ik vervolgens voor mobile payment. Dan verschijnt het scherm voor invoeren van pin wel.

• AtlAntA

AtlAntA

BANAAN!

Fifaflaws schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Kan ik niks aan veranderen toch? Waarom hebben andere toestellen dan niet dit probleem. Met kleine bestanden (korte filmpjesen lage resolutie) is ook dit probleem...
Nee kan je inderdaad niks aan veranderen. Als het ook gebeurt met in de basis al lage resolutie filmpjes dan weet ik ook niet wat er aan te doen is.

• ninasky11
Moirae schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:44:
[...]

Als je naar telefooninstellingen>Meldingen gaat, zie je bovenin 3 knoppen/ telefoonschermpjes staan mbt meldingen en notificaties. Je hebt de app daar ook toestemming gegeven?
Hier staat alles aan.
l3art schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Klinkt als dat de app geen toestemming meer heeft voor notificaties op het lockscreen.
Allemaal aparte instellingen. Geen notificaties meer zien is eigenlijk altijd een instelling die niet goed staat. Lang leve Miui waar je zo'n beetje alles kan instellen. Dat wordt dus even zoeken naar de juiste instelling :)
Meldingen mogen op vergrendelscherm weergegeven worden.
https://qpic.ws/image/diNeA

Ik heb trouwens sinds de update ook meteen dark-mode aangezet. Wat ik dadelijk nog eventueel kan proberen om deze uit te zetten en kijken hoe ING dan reageert. Is natuurlijk vergezocht maar ik heb werkelijk behalve deze optie helemaal niks veranderd na de update.

Dankjewel allemaal voor de hulp en tips!

[Voor 72% gewijzigd door ninasky11 op 22-01-2020 12:05]

• Fifaflaws
AtlAntA schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Nee kan je inderdaad niks aan veranderen. Als het ook gebeurt met in de basis al lage resolutie filmpjes dan weet ik ook niet wat er aan te doen is.
Balen. Is toch echt n 9T (pro) kwaaltje dan...

• ReceiverNL
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 26-03 07:36
Fifaflaws schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Balen. Is toch echt n 9T (pro) kwaaltje dan...
Dit viel mij ook al op.. ik was echt niet onder de indruk van de camera. Natuurlijk ligt dit aan de compressie van WA. Wel vervelend.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-04 15:46
ReceiverNL schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:27:
[...]

Dit viel mij ook al op.. ik was echt niet onder de indruk van de camera. Natuurlijk ligt dit aan de compressie van WA. Wel vervelend.
Niks met de camera te maken maar met Whatsapp dat het filmpje vér downscaled en fps zo laag mogelijk houdt wat voor hun bandbreedte dus upload snelheid scheelt maar de kwaliteit belabberd maakt.

Mi 9T Pro - V11.0.4.0. - QFKEUXM

• Fifaflaws
Waarom heeft geen enkel ander toestel dit probleem dan? Althans ik heb 6 verschillende types en besturingssystemen geprobeerd en alles is vloeiend

• Infreno
Infreno schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:13:
Sinds kort in het bezit van een mi 9T pro en het is toch een hele aanpassing komende van een Oneplus 3T met kale android. Momenteel nog heimwee, hopelijk raak ik eraan gewend.

Grootste probleem is dat ik niet verbonden raak met de wifi op het werk (telenet). Hij vindt het netwerk maar kan niet connecteren. Ik krijg telkens de melding 'kan geen verbinding maken, probeer het opnieuw'. Het wachtwoord is 100% juist, ik kan probleemloos verbinden via de laptop. WPA/WPA2 PSK beveiliging, geen PROXY en IP op DHCP. Nooit problemen gekend met mijn Oneplus 3T.

Miui V11.0.3.0 staat klaar om thuis te downloaden maar ik vermoed niet dat het probleem daar zal liggen?

Iemand enig idee?
Ondertussen aangelogd op een 10-tal andere thuisnetwerken allerlei (proximus, telenet, orange,...) zonder enig probleem. Enkel op het werk (medische praktijk) wil het niet werken. Daar geprobeerd met laptops, tablets en smartphone's van collega's en dat gaat steeds zonder probleem en zonder aanpassen van bepaalde instellingen...

Ik word er een beetje radeloos van. Als het aan de 9T pro zou liggen, zou ik elders toch ook geen verbinding kunnen maken? Als het aan het netwerk zou liggen, zouden andere devices toch ook niet kunnen connecteren?

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
Yfka schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:27:
[...]

Bij mij (Mi T9) werkt ING contactloos betalen zonder problemen. Na een update een maand(?) geleden, heb ik wel iets gewijzigd omdat het toen ineens niet meer werkte.
Instellingen> apps> apps beheren> bankieren (ING)> andere toestemmingen> "pop up vensters weergeven terwijl het op de achtergrond uitgevoerd wordt". Verder is in dat rijtje aangevinkt "NFC" en "permanente melding".

Ik durf niet te beweren dat dit in jouw situatie ook de oplossing is, maar het is misschien de moeite waard om te testen. Autostart voor de ING app staat overigens bij mij uit 🙃
Dit heb ik ook. Ik heb autostart aan staan, other permissions heb ik ook nfc, display pop-up en permanet notification aan. Battery save heb ik op no restrictions.

Ondertussen blijf het bij mij zo dat het niet naar voren komt. de betaling werkt wel, maar als er om een pincode gevraagd wordt moet ik de app zelfstandig starten, vet irritant.

Heb overigens wel Nova Launcher, hebben jullie dat ook?

Bij wijze van test heb ik nu autostart ook uitgezet, kijken of dat helpt. Vage zooi dit |:(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Yfka
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-03 09:25
Melantrix schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:13:
[...]

Heb overigens wel Nova Launcher, hebben jullie dat ook?
Ik heb ook Nova Launcher, dus daar ligt het niet aan. Heb je eens de ING app opnieuw geïnstalleerd? Klinkt suf, maar het kan soms dé oplossing zijn.

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
Yfka schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:26:
[...]

Ik heb ook Nova Launcher, dus daar ligt het niet aan. Heb je eens de ING app opnieuw geïnstalleerd? Klinkt suf, maar het kan soms dé oplossing zijn.
Als het enig andere app zou zijn geweest had ik dat al wel gedaan ja, maar nu moet je alles opnieuw gaan registreren enz. dus nee nog niet gedaan.

ik ga nog 1x proberen te betalen met autostart uit, en als dat niet werk installeer ik hem wel opnieuw. Bedankt iig (ook voor de bevestiging dat het niet aan nova ligt)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-04 20:26
Infreno schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:54:
[...]

Ondertussen aangelogd op een 10-tal andere thuisnetwerken allerlei (proximus, telenet, orange,...) zonder enig probleem. Enkel op het werk (medische praktijk) wil het niet werken. Daar geprobeerd met laptops, tablets en smartphone's van collega's en dat gaat steeds zonder probleem en zonder aanpassen van bepaalde instellingen...

Ik word er een beetje radeloos van. Als het aan de 9T pro zou liggen, zou ik elders toch ook geen verbinding kunnen maken? Als het aan het netwerk zou liggen, zouden andere devices toch ook niet kunnen connecteren?
Ik heb toevallig hetzelfde probleem op mijn Redmi K20 Pro. Ik kan op geen enkel wifi netwerk binnen ons bedrijf meer data binnenhalen. (als ik je goed begrijp.) Als ik de wifi aanzet 's ochtends krijg ik nog wel net TG message van maat in NL binnen, maar dan is het meteen over en sluiten.
Het vreemde is dat dat ook zo is met nieuwe laptop van mijn partner. Nieuwe IT-guy heeft net nieuwe routers geïnstalleerd. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? :?

Thuis en bij anderen thuis en in bar X gaat het gewoon allemaal goed.

Betaalde Kremlin-troll

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Gaat niet over een 9T (Pro), maar wel van toepassing hier. Heb zojuist Blokada geïnstalleerd en ingesteld op een Redmi Note 8 Pro. Is het de bedoeling dat deze app continu in het geheugen blijft draaien, en dat er rechts bovenaan een VPN icoontje staat? En heeft iemand wellicht nog tips voor het blokkeren van MIUI data collectie?

[Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 22-01-2020 23:55]

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-04 15:46
Zoek in de hostlijsten naar de lijst van Jerryn70 met de naam Xiaomi blocker.
Zelf heb ik een eigen lijst gemaakt voor de zekerheid.
Je zult ervan verstelt staan hoeveel contactverzoeken er dagelijks geblokkeerd worden.
Bij mij variërend van het gebruik tussen de 3000 en 5000 per dag......

[Voor 37% gewijzigd door snah001 op 23-01-2020 00:07]

Mi 9T Pro - V11.0.4.0. - QFKEUXM

• Kiem
Ook de app 'AccuBattery' geïnstalleerd en zojuist van de lader gehaald. Nu geeft de app een 'gezondheid' aan van 93%, namelijk 3715 mAh van de ontwerpcapaciteit van 4000 mAh. Betekent dit nu dat in de korte tijd van nog geen maand mijn accu met 7% achteruit is gegaan?

• ninasky11
Kiem schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:51:
Ook de app 'AccuBattery' geïnstalleerd en zojuist van de lader gehaald. Nu geeft de app een 'gezondheid' aan van 93%, namelijk 3715 mAh van de ontwerpcapaciteit van 4000 mAh. Betekent dit nu dat in de korte tijd van nog geen maand mijn accu met 7% achteruit is gegaan?
Ik denk dat dit een fout marge is van AccuBattery. Toen ik mijn 9T nieuw binnen kreeg was mijn batterij status 93%, nu bijna 6 maanden later is dit 90%

• Kiem
ninasky11 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Ik denk dat dit een fout marge is van AccuBattery. Toen ik mijn 9T nieuw binnen kreeg was mijn batterij status 93%, nu bijna 6 maanden later is dit 90%
Bedankt voor je reactie. Toch typisch, lees ook veel andere berichten van andere merk telefoon gebruikers (samsung) dat de gegeven mAh waarde niet helemaal waar blijkt te zijn. Ruilen heeft dus geen zin, aangezien die van jou ook 93% was.

• IssY_I
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-02 10:07
sunturion schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:16:
Bij mij werkt dit sinds de aller eerste update niet meer. Of de settings worden gereset en ik krijg geen notificatie op lock screen of de settings zijn wel goed en ik krijg geen notificatie op mijn lockscreen.

Ik heb mezelf al volledig ingesteld op het toepassen van de workaround: Op het moment dat het pin apparaat aangeeft dat ik mijn pin moet invoeren unlock ik mijn phone, long press op banking app en kies ik vervolgens voor mobile payment. Dan verschijnt het scherm voor invoeren van pin wel.
Hoi ik heb hetzelfde probleem
Kijk eens wat er bij jou bij batterij statistieken staat (welke top 3 app(s) het meest batterij verbruiken)?

En wil je bij instellingen > apps > apps beheren > en dan zoeken naar "Google play services" en checken wat voor waarden die aangeeft bij "opslag", "data" en "batterij".

Iemand anders die dit ff nu kan controleren mag natuurlijk ook ☺️
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True