Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Zeker en waar rook is, is vuur. Met de samensmelting komt KPN ook beschikbaar op het al bestaande Deltanetwerk, Het valt wel te bezien of Caiway dan nog als zelfstandig provider blijft bestaan.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Ik bellen over het wifi bellen. Ja, dat werkt alleen als een Delta mobiel abbo heeft. Andere werken neit.
Dus, het word actief geblokkeerd, nee, dat was niet zo... Maar dan zou het toch werken??
mopper....
Dus aangegeven dat ik wil opzeggen, zonder het contract af te kopen...
Vervolgens 3x doorgeschakeld.
Toen een techneut aan de lijn, die wil maar een monteur sturen, wat ik weiger, want die kan er niks aan doen.
Het is netwerk/routering ding of word actief geblokt. dus dat moeten ze aanpassen.
Dus ben benieuwd.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Kab ook zijn dat de telefoonprovider het blokkeert. Hier is eerder de ervaring langs gekomen dat VoWIFI niet werkte met Vodafone doordat Vodafone dat niet toestond vanaf dat IP adres. Oorzaak daarvan lag in dat het een "nieuw" IP adres was bij Delta dat daarvoor in Amerikaanse handen was. Dus Vodafone dacht nog dat dat IP zich in Amerika bevond.Renegade666 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:53:
Delta is lekker consequent.
Ik bellen over het wifi bellen. Ja, dat werkt alleen als een Delta mobiel abbo heeft. Andere werken neit.
Dus, het word actief geblokkeerd, nee, dat was niet zo... Maar dan zou het toch werken??
mopper....
Dus aangegeven dat ik wil opzeggen, zonder het contract af te kopen...
Vervolgens 3x doorgeschakeld.
Toen een techneut aan de lijn, die wil maar een monteur sturen, wat ik weiger, want die kan er niks aan doen.
Het is netwerk/routering ding of word actief geblokt. dus dat moeten ze aanpassen.
Dus ben benieuwd.
Lees ook even mijn vorige bericht hierover. KPN zegt, ligt bij delta. Want mijn IP is ondertussen wel toegevoegd.RobertMe schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:12:
[...]
Kab ook zijn dat de telefoonprovider het blokkeert. Hier is eerder de ervaring langs gekomen dat VoWIFI niet werkte met Vodafone doordat Vodafone dat niet toestond vanaf dat IP adres. Oorzaak daarvan lag in dat het een "nieuw" IP adres was bij Delta dat daarvoor in Amerikaanse handen was. Dus Vodafone dacht nog dat dat IP zich in Amerika bevond.
Stond net ook in de wacht omdat hij wou overleggen, maar ondertussen hebben ze de verbinding verbroken, ben benieuwd dat ze ook nog even terug bellen..
Denk niet dat ze het op (willen/kunnen) oplossen.
Zal voor de zekerheid morgen nog even bij een klant kijken, daar moet ik de firewall toch vervangen, kijken als het daar wel werkt met Delta zakelijk (en ziggo zakelijk
Ik vermoed ook een opgekochte IP range, modem van het stroom 2 minuten, nieuw IP ophalen en voila.Renegade666 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:17:
[...]
Lees ook even mijn vorige bericht hierover. KPN zegt, ligt bij delta. Want mijn IP is ondertussen wel toegevoegd.
Stond net ook in de wacht omdat hij wou overleggen, maar ondertussen hebben ze de verbinding verbroken, ben benieuwd dat ze ook nog even terug bellen..
Denk niet dat ze het op (willen/kunnen) oplossen.
Zal voor de zekerheid morgen nog even bij een klant kijken, daar moet ik de firewall toch vervangen, kijken als het daar wel werkt met Delta zakelijk (en ziggo zakelijk)
De reeks is als sinds 2020 in bezit van delta, dus dat zal het niet zijn.Sjakie0101 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:38:
[...]
Ik vermoed ook een opgekochte IP range, modem van het stroom 2 minuten, nieuw IP ophalen en voila.
Er zijn in principe 3 opties:0daro0 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:53:
Ik woon in de gemeente velsen en hier zijn ze in 2023 begonnen aanvraag/graven etc.ze zijn inmiddels in afrondende fase en heb ik vanaf 29 april Delta fiber (eerste glasvezel in onze wijk) Ik heb nu een Mesh systeem in combinatie met Ziggo maar staat in bridge mode nu heb ik vernomen dat Nokia modem/router dit niet kan ? zijn er nog tips dan hoor ik het graag!
- Je gebruikt de router functionaliteit van de Nokia, zet de WiFi uit en gebruikt je mesh-systeem voor de WiFi (zogeheten AP-modus)
- Je zet het mesh-systeem in de DMZ van het Nokia-modem
- Je koopt je eigen ONT, ervanuitgaande dat je mesh-systeem ondersteuning heeft voor VLAN-tagging op de WAN-poort. Zie de topic hier
Tevens heb ik een Vodafone abonnement van mijn werk, ook op een iPhone en ook daar kan ik probleemloos bellen over Wifi.
Ligt het niet aan je telefoontoestel?
Je hebt internet van Solcom, dus niet van Delta.dolopfriet schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:39:
Ik heb KPN mobiel op een iPhone en heb vast internet bij Solcon maar toch kan ik probleemloos bellen over WIFI inschakelen.
Tevens heb ik een Vodafone abonnement van mijn werk, ook op een iPhone en ook daar kan ik probleemloos bellen over Wifi.
Ligt het niet aan je telefoontoestel?
Mijn toestel is niet het probleem. overal waar KPN of Ziggo is, werkt dat gewoon.
Dus tenzij je een Delta mobiel abonnement hebt, kan je als je vast internet van Delta hebt, met geen andere mobiele provider bellen over Wifi?Renegade666 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:50:
[...]
Je hebt internet van Solcom, dus niet van Delta.
Mijn toestel is niet het probleem. overal waar KPN of Ziggo is, werkt dat gewoon.
Ik probeer het te snappen, maar het lukt me niet echt. Is het het modem van Delta wat dit probleem veroorzaakt? Normaal gesproken maakt je telefoon verbinding met een Wifi signaal en maakt het niet uit waar de Wifi vandaan komt, denk ik.
Ik heb zelf twee Asus Zenwifi kastjes die de Wifi verzorgen in mijn huis.
Probeer eens een Wifi systeem aan te sluiten op je Delta modem en kijk of het probleem dan weg is.
Dat is allemaal al getest.
-wifi modem > wifi bellen werkt niet
-via mijn huidige wifi > wifi bellen werkt niet
-kom bij mijn ouders/klant/kantoor > wifi bellen werkt (ziggo/kpn lijnen)
aka hun modem of netwerk is gewoon ruk.
Zij geven idd eerst aan dat alleen wifi bellen van Delta werkt.
Later gaf een andere medewerker aan, dat het zou moeten werken, ging overleggen, maar verbinding is verloren hebben ook niet terug gebeld. en ik had al 45 met die lui aan de lijn gehangen, ik moest ook gewoon aan het werk, dus heb ook niet terug gebeld.
moet je dan inloggen in mijn delta en huidige abonnement aanpassen waar mee het lijkt dat je een volledig nieuw abonnement afsluit ook al pas je eigenlijk alleen ip aan?
Ik heb op maandag Delta glasvezel besteld, maar op dinsdag weer geannuleerd nadat ik las dat het Delta modem (nog) niet in bridge kan. Ik was er eigenlijk blind van uitgegaan dat dat bij elke provider tegenwoordig kan, zoals momenteel bij mijn Ziggo pakket. In een vorige woning met KPN glasvezel ook geen probleem om het ONT rechtstreeks op mijn Asus RT-AX86U aan te sluiten.0daro0 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:53:
Ik woon in de gemeente velsen en hier zijn ze in 2023 begonnen aanvraag/graven etc.ze zijn inmiddels in afrondende fase en heb ik vanaf 29 april Delta fiber (eerste glasvezel in onze wijk) Ik heb nu een Mesh systeem in combinatie met Ziggo maar staat in bridge mode nu heb ik vernomen dat Nokia modem/router dit niet kan ? zijn er nog tips dan hoor ik het graag!
Ik ga geen extra hardware aanschaffen voor ~€150 om een bridged modem te hebben. Als Delta in de toekomst bridging ondersteund met hun eigen hardware dan plaats ik direct weer een bestelling voor glasvezel
Ik heb Caiway glasvezel, waarbij ik gebruik maak van een eigen modem. Daarmee kan ik met KPN via wifi bellen. Het netwerk zou het dus in principe aan moeten kunnen. Er zijn wel meer eigenaardigheden aan het standaard modem dus het zou mij niet verbazen als het daar aan ligt.Renegade666 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:09:
@dolopfriet
Dat is allemaal al getest.
-wifi modem > wifi bellen werkt niet
-via mijn huidige wifi > wifi bellen werkt niet
-kom bij mijn ouders/klant/kantoor > wifi bellen werkt (ziggo/kpn lijnen)
aka hun modem of netwerk is gewoon ruk.
Zij geven idd eerst aan dat alleen wifi bellen van Delta werkt.
Later gaf een andere medewerker aan, dat het zou moeten werken, ging overleggen, maar verbinding is verloren hebben ook niet terug gebeld. en ik had al 45 met die lui aan de lijn gehangen, ik moest ook gewoon aan het werk, dus heb ook niet terug gebeld.
Ja.hjvg schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:05:
weet iemand hoe het precies werkt om van CG-nat naar dynamisch ip te gaan?
moet je dan inloggen in mijn delta en huidige abonnement aanpassen waar mee het lijkt dat je een volledig nieuw abonnement afsluit ook al pas je eigenlijk alleen ip aan?
Ik deed dat ook en kreeg een mail dat ik een nieuw abonnement was aangegaan met een nieuw termijnbedrag (terwijl ik nog in een jaar korting zat). Daar schrok ik van dus heb de klantenservice benaderd en ik werd gerust gesteld en het werd opgelost.
Ik kreeg er echter geen schriftelijke bevestiging van, alleen een vage mail waar niks concreets in stond, maar heb gelukkig de chat opgeslagen. Volgende keer zou ik het direct via de chat regelen zodat je in elk geval bewijs hebt.
Neem even via DM contact op met R3D (Deltamedewerker)chielmi schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:24:
[...]
Ik heb op maandag Delta glasvezel besteld, maar op dinsdag weer geannuleerd nadat ik las dat het Delta modem (nog) niet in bridge kan. Ik was er eigenlijk blind van uitgegaan dat dat bij elke provider tegenwoordig kan, zoals momenteel bij mijn Ziggo pakket. In een vorige woning met KPN glasvezel ook geen probleem om het ONT rechtstreeks op mijn Asus RT-AX86U aan te sluiten.
Ik ga geen extra hardware aanschaffen voor ~€150 om een bridged modem te hebben. Als Delta in de toekomst bridging ondersteund met hun eigen hardware dan plaats ik direct weer een bestelling voor glasvezel
Wat voegt dat toe? R3D gaat niet ineens bridge mode bouwen. Of begrijp ik je opmerking niet goed?Sjakie0101 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:17:
[...]
Neem even via DM contact op met R3D (Deltamedewerker)
Zelfde had ik ook. Gewoon een abonnement bij de concurrenten op DFN afsluiten. Zoals freedom, dan krijg je een bridge modem van deltafiber. Je blijft dan op glasvezel.chielmi schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:24:
[...]
Ik heb op maandag Delta glasvezel besteld, maar op dinsdag weer geannuleerd nadat ik las dat het Delta modem (nog) niet in bridge kan. Ik was er eigenlijk blind van uitgegaan dat dat bij elke provider tegenwoordig kan, zoals momenteel bij mijn Ziggo pakket. In een vorige woning met KPN glasvezel ook geen probleem om het ONT rechtstreeks op mijn Asus RT-AX86U aan te sluiten.
😀chielmi schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:50:
@internet4me Dat is een prima tip! Nadeel is dat Freedom nogal duur is, €85 p/m voor 1 Gb incl tv in vergelijking met het aanbod dat ik van delta kreeg voor €40 p/m voor 1 Gb incl tv voor 24 maanden.
Tv via je kabel/internet boer is veel te duur. Niet doen. Lekker via nlziet.
Internet van 1 Gb. Waarom😎
Freedom levert ook een nl domain gratis. Scheelt weer.
Voor mij zijn de kosten ongeveer gelijk.
Mijn vader heeft internet + TV van Delta. Nu wil hij via draadloze koptelefoon het geluid van de TV horen. Via TV geprobeerd, maar daar zit een timelag in. Dat kun je synchroniseren, maar dat moet je dan elke keer doen als je koptelefoon aansluit en daarna weer terugzetten. Nu heb ikzelf sinds twee weken een nieuw Odido-abonnement en kreeg daar een tv-kastje bij met bluetooth. Als ik daar mijn AirPods op aansluit, heb ik perfect geluid zonder timelag. Het TV-kastje van Delta dat mijn vader heeft, kent geen bluetooth. Is er een serie TV-kastjes van Delta die dat wel heeft? Of is er een generiek kastje met bluetooth waar hij de Delta TV-app op kan zetten. Of heeft iemand anders nog een andere oplossing die wij nog niet op het netvlies hadden?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Geduld is een schone zaak. *knip* geen bronedegroot1973 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:44:
Vraag over TV-kastje van Delta:
Mijn vader heeft internet + TV van Delta. Nu wil hij via draadloze koptelefoon het geluid van de TV horen. Via TV geprobeerd, maar daar zit een timelag in. Dat kun je synchroniseren, maar dat moet je dan elke keer doen als je koptelefoon aansluit en daarna weer terugzetten. Nu heb ikzelf sinds twee weken een nieuw Odido-abonnement en kreeg daar een tv-kastje bij met bluetooth. Als ik daar mijn AirPods op aansluit, heb ik perfect geluid zonder timelag. Het TV-kastje van Delta dat mijn vader heeft, kent geen bluetooth. Is er een serie TV-kastjes van Delta die dat wel heeft? Of is er een generiek kastje met bluetooth waar hij de Delta TV-app op kan zetten. Of heeft iemand anders nog een andere oplossing die wij nog niet op het netvlies hadden?
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 22-04-2024 09:07 ]
Ik zou het ff proberen.Keesiej schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:39:
[...]
Wat voegt dat toe? R3D gaat niet ineens bridge mode bouwen. Of begrijp ik je opmerking niet goed?
Ik heb zo'n Senheiser dat optisch is verbonden met tv en draadloos naar koptelefoon zendt.edegroot1973 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:44:
Vraag over TV-kastje van Delta:
https://www.google.com/se...B-8G&sclient=gws-wiz-serp
3 mei worden we gepatched. Lekker snel dus ook hier. 3 weken (Alblasserdam)Trackerfire schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:12:
[...]
Thanks voor het delen. Zou blij zijn met een tijdverloop als deze 😎
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Er bestaan genoeg generieke Android TV kastjes, bijvoorbeeld de MI TV BOX of de Google Chromecast met Google TV. Die laatste heb je vanaf €30 euro.edegroot1973 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:44:
Of is er een generiek kastje met bluetooth waar hij de Delta TV-app op kan zetten
Die gebruiken sowieso bluetooth voor de afstandsbediening, dus dat is aanwezig. Ik draai zelf de Caiway TV app en NLziet etc op de Google speler.
Of dat het probleem oplost met de lag weet ik niet, maar je zou ook eens in dit topic kunnen kijken:
[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic
En deze:
Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2
[ Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 20-04-2024 19:54 ]
En koptelefoon rechtstreeks op de TV aansluiten leverde hier een kort tijdsverschil tussen beeld en geluid. Dus ik kijk nog even naar de andere suggesties hier.Ilankroon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:52:
[...]
Ik heb zo'n Senheiser dat optisch is verbonden met tv en draadloos naar koptelefoon zendt.
https://www.google.com/se...B-8G&sclient=gws-wiz-serp
Je kan optisch aansluiten op Delta TV kastje. In het Instellingen menu van TV kastje, kan je ook syncen (Volgens mij wordt dat onthouden)edegroot1973 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:40:
[...]
En koptelefoon rechtstreeks op de TV aansluiten leverde hier een kort tijdsverschil tussen beeld en geluid. Dus ik kijk nog even naar de andere suggesties hier.
Dat is vreemd, als het op de speakers niet achter loopt kan dat ook niet op een normale ingeprikte koptelefoon. Tenzij het een instelling op je TV is, of als je een draadloze koptelefoon hebt die vertraging veroorzaakt.edegroot1973 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:40:
[...]
En koptelefoon rechtstreeks op de TV aansluiten leverde hier een kort tijdsverschil tussen beeld en geluid.
Ik heb nu meermaals van contacten gehoord dat de deurverkopers nogal opdringerig en overrompelend zijn en zonder toestemming noch uitleg aan klantgegevens proberen te komen om orders aan te maken zodat glasvezel maar aangelegd en een abonnement geactiveerd wordt. Daarnaast vertellen ze aan de bewoners dat alle andere kabels (coax en DSL) binnen enkele weken worden afgesloten en ze dan zonder internet komen te zitten als ze niet meewerken. De klantenservice zelf lijkt er niets mee/aan te kunnen doen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dank, ik ga kijken of dit een oplossing is. Ik dacht dat het syncen weer opnieuw moet worden ingesteld naar 'normaal' als je de koptelefoon eruit haalt. Maar ook dat ga ik checken.Digicien schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:34:
[...]
Je kan optisch aansluiten op Delta TV kastje. In het Instellingen menu van TV kastje, kan je ook syncen (Volgens mij wordt dat onthouden)
Dank voor het meedenken!
Ik denk dat dat laatste het geval is. We hebben het nu geprobeerd met een Bluetooth adaptertje van Aliexpress. Misschien toch even proberen met een goede koptelefoon.rfbroek schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:33:
[...]
Dat is vreemd, als het op de speakers niet achter loopt kan dat ook niet op een normale ingeprikte koptelefoon. Tenzij het een instelling op je TV is, of als je een draadloze koptelefoon hebt die vertraging veroorzaakt.
Dank voor de suggesties!
[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 22-04-2024 10:35 ]
De specs zijn op dit forum al eens gedeels en gewoon te vinden...Sjakie0101 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:52:
[...]
Geduld is een schone zaak. [mbr]*knip* geen bron[/]
https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/delta-fiber/
Bij agressieve verkoop kan je een melding maken bij ACMtimmie1 schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:03:
Waar kun je, naast de Delta klantenservice, misleidende deurverkopers van Delta aangeven?
Ik heb nu meermaals van contacten gehoord dat de deurverkopers nogal opdringerig en overrompelend zijn en zonder toestemming noch uitleg aan klantgegevens proberen te komen om orders aan te maken zodat glasvezel maar aangelegd en een abonnement geactiveerd wordt. Daarnaast vertellen ze aan de bewoners dat alle andere kabels (coax en DSL) binnen enkele weken worden afgesloten en ze dan zonder internet komen te zitten als ze niet meewerken. De klantenservice zelf lijkt er niets mee/aan te kunnen doen.
Wat kan ik doen bij agressieve verkoop? | ACM ConsuWijzer
En daar is dus niets te lezen over Bluetooth, en daar ging het juist omSjakie0101 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:25:
[...]
De specs zijn op dit forum al eens gedeels en gewoon te vinden...
https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/delta-fiber/

Je kan de decoder zelf vinden op de site van Kamai met de specs. Nergens voor nodig, laten we het gezellig houdenrfbroek schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:13:
[...]
En daar is dus niets te lezen over Bluetooth, en daar ging het juist om
Ik zal de specs nogmaals delen, al staan ze al wel 2x in dit topic
https://assets-global.web...a_Amigo-7X-Datasheet..pdf
[ Voor 30% gewijzigd door Yariva op 22-04-2024 23:02 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Trackerfire op 25-04-2024 16:08 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Helemaal afhankelijk wat jezelf wilt.Trackerfire schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:07:
Heb vorige week ons installatiepakket al gehad. Glasvezel, Nokia modem. Diensten zouden officieel op 3-5 actief worden. Kan het kwaad de boel al aan te sluiten? Of niet doen en even afwachten?
Bij mij is het een nieuw aangelegd netwerk dus ik laat lekker gratis de monteur ansluiten mochten er dan problemen zijn kan hij dat mooi oplossen.
Is het al een bestaande glasvezel netwerk zou je het prima zelf kunnen doen, maar mocht je tegen problemen aanlopen moet je weer gaan bellen etc.
Hier had ik het ook alvast allemaal aangesloten. En hoopte stiekum dat er al 'prik' op de glasvezel zou zijn. Dat was pas echt op de dag dat Delta had aangegeven.Trackerfire schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:07:
Heb vorige week ons installatiepakket al gehad. Glasvezel, Nokia modem. Diensten zouden officieel op 3-5 actief worden. Kan het kwaad de boel al aan te sluiten? Of niet doen en even afwachten?
Eigenlijk snap ik het probleem niet helemaal. Dacht ook dat het een probleem zou zijn om mijn ASUS router achter het caiway/delta Nokia modem te plaatsen, maar kan gewoon mijn eigen servers benaderen, alle home automation en VPN. Nokia in DMZ, CGNAT uit laten zetten door provider zodat je dynamisch IP adres krijgt en port forwards instellen in het Nokia modem. DDNS van de ASUS werkt gewoon en alles is vanaf het Internet benaderbaar. De TV decoders zitten op een apart VLAN aangesloten op het Nokia modem.chielmi schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:24:
[...]
Ik dacht altijd dat die Nokia daar niet geschikt voor is.
Op netwerk gebied ben ik echt niet bekend.Mark-NL schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:46:
[...]
Eigenlijk snap ik het probleem niet helemaal. Dacht ook dat het een probleem zou zijn om mijn ASUS router achter het caiway/delta Nokia modem te plaatsen, maar kan gewoon mijn eigen servers benaderen, alle home automation en VPN. Nokia in DMZ, CGNAT uit laten zetten door provider zodat je dynamisch IP adres krijgt en port forwards instellen in het Nokia modem. DDNS van de ASUS werkt gewoon en alles is vanaf het Internet benaderbaar. De TV decoders zitten op een apart VLAN aangesloten op het Nokia modem.
wat is DMZ tegenover bridge mode ?
Ik lees veel over dynamische IP, is het zo dat delta je elke zoveel tijd een andere geeft?
Bij DMZ is je eigen router nog steeds een client op het modem van Delta, alle poorten staan open, maar je hebt nog wel steeds dubbele NAT. Bij bridge doet het modem alleen de authenticatie, maar stuurt deze je externe IP-adres door naar je eigen router. Je hebt dus geen dubbele NAT.0daro0 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:34:
wat is DMZ tegenover bridge mode ?
Voor de meeste personen zal een DMZ prima werken voor hun eigen netwerk, maar voor specifieke zaken, zoals bijv. NAT of NAT-hairpin werkt de DMZ niet goed.
In het verleden was er ook een probleem met het doorsturen van poort 443 via DMZ op de Nokia glasvezel modems van Delta, maar dit is al een tijdje opgelost.
Op 1.5 jaar tijd ben ik 1x van IP veranderd. In mijn ervaring veranderd je IP alleen als je van modem/router veranderd of als deze een tijdje uit staat. Maar dat lijkt te verschillen per Tweaker / woonplaats.0daro0 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:34:
Ik lees veel over dynamische IP, is het zo dat delta je elke zoveel tijd een andere geeft?
[ Voor 7% gewijzigd door MrJoery op 26-04-2024 09:10 ]
En TV (decoders) worden door de Nokia afgehandeld via een apart VLAN, dus die zitten het interne netwerkverkeer ook niet in de weg.
Werk IPv6 ook in de DMZ?Mark-NL schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:35:
@chielmi Wellicht om van dubbele NAT af te komen, al zie ik dat niet als een probleem in mijn geval. Alles werkt als voorheen hier. Ja ik krijg nu een intern IP adres van het Nokia modem, maar al het verkeer wordt via DMZ direct doorgestuurd naar mijn eigen router die alles weer verder afhandelt. En al mijn interne apparatuur/servers zijn ook gewoon benaderbaar via het Internet.
En TV (decoders) worden door de Nokia afgehandeld via een apart VLAN, dus die zitten het interne netwerkverkeer ook niet in de weg.
Ben benieuwd hoe lang we nu nog moeten wachten.
Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined
Ik heb IPv6 uitgeschakeld, dus dat weet ik niet,
Waar ergens, toevallig zuid-Limburg? Hier namelijk ook 2 jaar geleden aangemeld, en het is ook lang geleden onder de tuin door doorgeschoten, maar verder geen idee hoe lang het nog gaat durennodri2000 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:06:
Nou, het ligt tot aan de deur. Dit na 2 jaar wachten.
Ben benieuwd hoe lang we nu nog moeten wachten.

:strip_exif()/f/image/Ighoig6rkMnzDAcjTHgIhQWY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Trackerfire op 26-04-2024 19:47 ]
Kijk even op deltanetwerk.nl en vul daar je postcode in.sewer schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:44:
[...]
Waar ergens, toevallig zuid-Limburg? Hier namelijk ook 2 jaar geleden aangemeldt, en het is ook lang geleden onder de tuin door doorgeschoten, maar verder geen idee hoe lang het nog gaat duren
De witte reus of de "Witte Reus"?Trackerfire schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:46:
Nog even wachten, alles groen behalve internet![]()
[Afbeelding]
Oorspronkelijk zou de monteur op de ingangsdatum komen alleen die afspraak is verzet maar de ingangsdatum is blijkbaar niet aangepast.
Bij ons was het wanneer het modem het eerste contact maakt. Ware het niet dat het PON ID (serienummer) in het systeem van Delta anders was dan die van het modem, dus ons abonnement werd niet geactiveerd, maar we hadden wel internetNovax schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:07:
Binnenkort is de ingangsdatum van mijn glasvezel dienst maar de monteur komt pas over twee weken. Het installatie pakket heb ik al twee weken en ik kan het zelf aansluiten maar ik vroeg mij af wanneer het abonnement start en je begint met betalen, is dat vanaf de ingangsdatum of wanneer het modem voor het eerst contact maakt na de ingangsdatum? (Heb het modem al aangesloten gehad en PON lampje is groen)
Oorspronkelijk zou de monteur op de ingangsdatum komen alleen die afspraak is verzet maar de ingangsdatum is blijkbaar niet aangepast.
Mijn Delta abbo gaat per 29-4 in. Vanmorgen om 7.30 exacte tijd schakelde het internet lampje aan en werkte alle diensten. 7 minuten later ontving ik de welkomstmail dat alle diensten actief zijn.Novax schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:07:
Binnenkort is de ingangsdatum van mijn glasvezel dienst maar de monteur komt pas over twee weken. Het installatie pakket heb ik al twee weken en ik kan het zelf aansluiten maar ik vroeg mij af wanneer het abonnement start en je begint met betalen, is dat vanaf de ingangsdatum of wanneer het modem voor het eerst contact maakt na de ingangsdatum? (Heb het modem al aangesloten gehad en PON lampje is groen)
Nu nog een manier uitvogelen hoe ik van mijn bridged Ziggo setup mag configureren naar Delta.
Ik wil nog even wachten omdat mijn vorige internet abonnement nog even doorloopt, beetje zonde om dan dubbel te betalen. Plan is om de modem dan aan te sluiten een dag voor de monteur komt ervan uitgaande dat het abonnement pas bij aansluiting begint en dus niet op de ingangsdatum.Reda schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:15:
Mijn Delta abbo gaat per 29-4 in. Vanmorgen om 7.30 exacte tijd schakelde het internet lampje aan en werkte alle diensten. 7 minuten later ontving ik de welkomstmail dat alle diensten actief zijn.
Nu nog een manier uitvogelen hoe ik van mijn bridged Ziggo setup mag configureren naar Delta.
Niet.Reda schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:15:
[...]
Mijn Delta abbo gaat per 29-4 in. Vanmorgen om 7.30 exacte tijd schakelde het internet lampje aan en werkte alle diensten. 7 minuten later ontving ik de welkomstmail dat alle diensten actief zijn.
Zie: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
“What’s up?” “I don’t know,” said Marvin, “I’ve never been there.”
Nu heb ik momenteel alles al draaien met Ziggo in bridge modus en verder pakt de TP-Link deco set alles op in de router mode. Nu heb ik al gelezen dat Delta geen Bridge modus ondersteund. Ik wil wel graag alles qua Deco set-up zoveel als mogelijk bewaren. Deze geeft nu als DHCP alles in de 192.168.1.x uit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit onaangetast blijft? Of is dit vanwege het ontbreken van een bridge modus sowieso kansloos met de spullen die ik van Delta krijg hiervoor?
Ik zou je Deco in het Delta modem een vast IP geven en in de DMZ zetten, dit is meestal al voldoende.Trackerfire schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:33:
Morgen komt de monteur onze Delta verbinding opleveren, eindelijk :-)!
Nu heb ik momenteel alles al draaien met Ziggo in bridge modus en verder pakt de TP-Link deco set alles op in de router mode. Nu heb ik al gelezen dat Delta geen Bridge modus ondersteund. Ik wil wel graag alles qua Deco set-up zoveel als mogelijk bewaren. Deze geeft nu als DHCP alles in de 192.168.1.x uit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit onaangetast blijft? Of is dit vanwege het ontbreken van een bridge modus sowieso kansloos met de spullen die ik van Delta krijg hiervoor?
Klinkt logisch. Thanks will do! Heb alles al aangesloten voor de monteur, die wil eventueel vast wel helpen aangezien hij waarschijnlijk binnen 5 minuutjes klaar is.MrJoery schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:25:
[...]
Ik zou je Deco in het Delta modem een vast IP geven en in de DMZ zetten, dit is meestal al voldoende.
Geeft de Nokia standaard niet in dezelfde range uit dat jij weet? Of kan de DHCP uit als je m een vast IP adres geeft en in de DMZ plaatst?
[ Voor 15% gewijzigd door Trackerfire op 02-05-2024 11:33 ]
Uit mijn hoofd geeft de Nokia een 192.168.0.x of 11.x adres uit. Dezelfde subnets gebruiken voor zowel het Delta modem als de Deco is geen goed idee.Trackerfire schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:32:
[...]
Klinkt logisch. Thanks will do! Heb alles al aangesloten voor de monteur, die wil eventueel vast wel helpen aangezien hij waarschijnlijk binnen 5 minuutjes klaar is.
Geeft de Nokia standaard niet in dezelfde range uit dat jij weet? Of kan de DHCP uit als je m een vast IP adres geeft en in de DMZ plaatst?
Nee, daarom. Ik wil dus graag mijn huidige subnet behouden, deco zit in de 192.168.1.x serie. Dus als de Nokia een ander subnet uitgeeft, is het probleem sowieso niet aanwezig. Toch? Tenzij de Nokia dus 192.168.1.x uitgeeft ook, dan zal het elkaar bijten?!MrJoery schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:58:
[...]
Uit mijn hoofd geeft de Nokia een 192.168.0.x of 11.x adres uit. Dezelfde subnets gebruiken voor zowel het Delta modem als de Deco is geen goed idee.
Hmm, dat is hetzelfde subnet dus als de Deco. Dat gaat elkaar dan wel bijten...?bjusterbaarlik schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:32:
Het ip adres van de Nokia is 192.168.1.254.
Ik zou het gewoon even aan de monteur vragen, dit is zoals mede-Tweakers zeggen vrij simpel aan te passen.Trackerfire schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:00:
[...]
Hmm, dat is hetzelfde subnet dus als de Deco. Dat gaat elkaar dan wel bijten...?
Dank!!MrJoery schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:17:
[...]
Ik zou het gewoon even aan de monteur vragen, dit is zoals mede-Tweakers zeggen vrij simpel aan te passen.
Ik heb voor Delta gekozen omdat ik graag mijn 1000mbps wilde vasthouden tegen niet al te hoge kosten.
Switch is prima verlopen en de snelheid is naar verwachting.
Ik heb er nog behoorlijk "nawerk" van gehad omdat ik mijn thuisnetwerk bestaat uit een mix van DHCP toegekende adressen en vast ingestelde adressen. Het Nokia modem van Delta (XS-2426G-B) heeft een andere IP range dan de Fritzbox van Tweak.
Ik ben geen netwerkspecialist maar hou toch graag een oogje in het zeil m.b.t. wat zich op mijn LAN afspeelt. Dan is de Nokia bepaald geen weelde. Je krijgt maar heel weinig informatie over de netwerkdeelnemers en behalve een DHCP range is er niks instelbaar. T.o.v. de Fritzbox is het dus behoorlijk inleveren.
Ik heb al wat door het topic [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 gelezen maar dat is een paar niveaus te hoog gegrepen voor mij.
Uit andere topics begrijp ik dat een modem in bridge met daar achter een eigen router een oplossing kan zijn. Maar de configuratie van Delta laat dit niet toe. En de hogeschool tweaks om alsnog een Nokia in bridge te krijgen waag ik mij ook maar niet aan.
In dit topic lees ik in diverse posts dat het toch een optie is om een eigen router achter de Nokia te plaatsen. Ik wil dat wellicht eens gaan proberen. Wie heeft er tips m.b.t. valkuilen en eventueel goede tutorials op dit gebied ?
Zoals in posts hierboven aangegeven zou ik eerst proberen om een eigen router in de DMZ van de Nokia te zetten. Als dat niet naar wens werkt kan je een ONT overwegen om de Nokia mee te vervangen, zie het topic hier.quo_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:24:toon volledige bericht
Het is nu ruim 3 weken geleden dat mijn overstap van Tweak naar Delta heeft plaatsgevonden.
Ik heb voor Delta gekozen omdat ik graag mijn 1000mbps wilde vasthouden tegen niet al te hoge kosten.
Ik heb er nog behoorlijk "nawerk" van gehad omdat ik mijn thuisnetwerk bestaat uit een mix van DHCP toegekende adressen en vast ingestelde adressen. Het Nokia modem van Delta (XS-2426G-B) heeft een andere IP range dan de Fritzbox van Tweak.
Ik ben geen netwerkspecialist maar hou toch graag een oogje in het zeil m.b.t. wat zich op mijn LAN afspeelt. Dan is de Nokia bepaald geen weelde. Je krijgt maar heel weinig informatie over de netwerkdeelnemers en behalve een DHCP range is er niks instelbaar. T.o.v. de Fritzbox is het dus behoorlijk inleveren.
Ik heb al wat door het topic [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 gelezen maar dat is een paar niveaus te hoog gegrepen voor mij.
Uit andere topics begrijp ik dat een modem in bridge met daar achter een eigen router een oplossing kan zijn. Maar de configuratie van Delta laat dit niet toe. En de hogeschool tweaks om alsnog een Nokia in bridge te krijgen waag ik mij ook maar niet aan.
In dit topic lees ik in diverse posts dat het toch een optie is om een eigen router achter de Nokia te plaatsen. Ik wil dat wellicht eens gaan proberen. Wie heeft er tips m.b.t. valkuilen en eventueel goede tutorials op dit gebied ?
Maar als je al bekend bent met Fritzbox, kan je ook overwegen om de XGS-PON variant aan te schaffen. Deze werkt zonder het Nokia modem ertussen.
Misschien is het koudwatervrees van mij maar ik ben bang voor een lastige installatie en een provider die "mee stribbelt" omdat het nu eenmaal een verplichting is om vrije modemkeuze toe te laten.
De ervaringen met een 5590 i.c.m. Delta in dit topic [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 zijn ook niet bepaald zo geweldig
Is een apart topic van :quo_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:42:
Qua prijs is een Fritbox 5590 misschien eens niet heel veel duurder dan een goede router.
Misschien is het koudwatervrees van mij maar ik ben bang voor een lastige installatie en een provider die "mee stribbelt" omdat het nu eenmaal een verplichting is om vrije modemkeuze toe te laten.
De ervaringen met een 5590 i.c.m. Delta in dit topic [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 zijn ook niet bepaald zo geweldig
AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel
KPN en Ziggo hebben inmiddels hebben aangekondigd dit te gaan doen.
Edit: Al gelukt, de Synology kreeg nog een vast IP toegewezen. Dit op automatisch gezet en vanuit de Nokia wederom datzelfde vaste IP gegevens did the trick.
[ Voor 26% gewijzigd door Trackerfire op 03-05-2024 12:10 ]
*knip*. Dit is echt nergens voor nodig. Laat iemand gewoon in zijn waarde.dolopfriet schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:19:
Gaat Delta NPO 1 ook in UHD aanbieden met het EK 2024?
KPN en Ziggo hebben inmiddels hebben aangekondigd dit te gaan doen.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 03-05-2024 13:26 ]
Ik heb jaren andere aanbieders gehad en daar was het altijd zo dat als je modem online is en je binnen de lease tijd blijft het bijna 99% zeker is dat je het zelfde IP terug krijgt. Dit is nou al de zoveelste keer en elke keer om de 2 a 3 maanden.
Ik Delta bellen. Dat heeft met uw eigen modem/router te maken. Hoezo? Het is DHCP. Lease tijd van 30 min geven jullie af. Ja wij roteren elk half jaar de IP adressen van de dynamische klanten vanwege veiligheid. Euhm pardon? Dat hebben jullie nooit verteld. Ja, standaard zit je op CGNAT en dat heb vanaf het begin al uit laten zetten en dan dus een dynamisch ip, maar dat wijzigt ook elke paar maanden.
Ik bellen met de zakelijke afdeling nou doe dan maar een zakelijk contract met een vast IP. Nou meneer we hebben geen vast IP meer bij de FLEX abbo's. Alleen nog bij de PRO. 75 euro in de maand... Dit was tot een paar maanden geleden nog niet zo.
Overigens heb ik al rare dingen met ze meegemaakt qua routeringen/peering en de DNS van Delta/Caiway. Het is wel goed zo. Jammer.
Dan gaan we wel verder zoeken... Hallo Glasnet! Vast IPv4 ook IPv6 en nog 2,50 euro goedkoper in de maand. Dag Delta.
Zie bericht van mij eerder. dynamisch ip is zelf zo dynamisch dat die geforceerd veranderd door Delta/Caiway elke paar maanden. Althans volgende de helpdesk medewerker en ik heb dat ook ervaren.Trackerfire schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:58:
Monteur is geweest, alles werkt. Krijg alleen m'n thuis netwerk niet vanaf buiten meer benaderd. Dit terwijl ik al een dynamisch IP adres heb gekregen ip CGNAT. Iemand al vaker met dit bijltje gehakt? De NAS staat al in de DMZ.
Edit: Al gelukt, de Synology kreeg nog een vast IP toegewezen. Dit op automatisch gezet en vanuit de Nokia wederom datzelfde vaste IP gegevens did the trick.
Dus sowieso is van DDNS regelen.
Het Nokia modem van Delta ondersteund geen bridge mode. Daarvoor heb je een ander modem nodig. Ik ga weg bij Delta dus je kunt die van mij overnemen als je wilt. Dan kun je je eigen Fritzbox blijven gebruiken.quo_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:24:toon volledige bericht
Het is nu ruim 3 weken geleden dat mijn overstap van Tweak naar Delta heeft plaatsgevonden.
Het is overigens meer een modem/media converter waar glas in gaat en koper/utp uit komt.
Binnenkort verhuis ik naar een adres in Noordwijkerhout waar Delta glasvezel aangelegd wordt. Via de site van Delta kan ik het nu al bestellen, maar alle andere glasvezel checks geven aan dat het er nog niet is.
Mocht het pas een paar maanden later leverbaar zijn, biedt Delta dan een overbrugging? 5G modem of zo?
Als het er wel eenmaal ligt dan zou ik graag mijn eigen router gebruiken met pfSense, en van buiten een VPN verbinding kunnen maken naar mijn eigen netwerk. Moet ik daarvoor iets speciaals aangeven bij de bestelling?
To terminate or not to terminate, that's the question...
Je krijgt geen tijdelijke alternatieve verbinding. Voor eigen router moet je even naar het Delta XGS-PON topic, daar staat uitgelegd wat je nodig hebt en wat je moet doen om modem aan te melden evenals CGNAT uit te laten zetten.scsirob schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:12:
Goedemorgen,
Binnenkort verhuis ik naar een adres in Noordwijkerhout waar Delta glasvezel aangelegd wordt. Via de site van Delta kan ik het nu al bestellen, maar alle andere glasvezel checks geven aan dat het er nog niet is.
Mocht het pas een paar maanden later leverbaar zijn, biedt Delta dan een overbrugging? 5G modem of zo?
Als het er wel eenmaal ligt dan zou ik graag mijn eigen router gebruiken met pfSense, en van buiten een VPN verbinding kunnen maken naar mijn eigen netwerk. Moet ik daarvoor iets speciaals aangeven bij de bestelling?
Niets speciaals tijdens de bestelling.scsirob schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:12:
N.a.v. de andere reply op jouw post:
In de startpost van het [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren topic wordt het volgende gemeld over de door Delta geleverde modem/router:
Dat is onzin. Voordat je onnodige apparatuur aanschaft: Kijk eerst of je het door Delta geleverde apparaat kunt gebruiken door de eigen router in de DMZ te plaatsen. Zaken om rekening mee te houden:Nadeel aan deze apparaten is dat deze (nog) niet in bridge modus kunnen. Als je je eigen router wenst te gebruiken, dan is dit min of meer toch wel een vereiste.
- Je hebt dubbele NAT (voor mij geen probleem)
- NAT hairpinning niet mogelijk (maar daar zijn workarounds voor)
- IPv4 adres niet pingbaar vanaf het internet (omdat dat volgens Delta onveilig zou zijn
)
- IPv6 configureren kost wat moeite
Moest een beetje gniffelen. Je zegt dat wat er in de zeer behulpzame openings post van de Delta xgspon thread staat onzin is, en vervolgens noem je drie zaken op die voor Tweakers juist beperkingen zijn van het ontbreken van bridge mode.ofc schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:20:
In de startpost van het [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren topic wordt het volgende gemeld over de door Delta geleverde modem/router:
[...]
Dat is onzin. Voordat je onnodige apparatuur aanschaft: Kijk eerst of je het door Delta geleverde apparaat kunt gebruiken door de eigen router in de DMZ te plaatsen. Zaken om rekening mee te houden:
- Je hebt dubbele NAT (voor mij geen probleem)
- NAT hairpinning niet mogelijk (maar daar zijn workarounds voor)
- IPv4 adres niet pingbaar vanaf het internet (omdat dat volgens Delta onveilig zou zijn
)
- IPv6 configureren kost wat moeite
En ICMP blokkeren is inderdaad een (beperkte) security maatregel om IP adressen niet zichtbaar te laten zijn voor de geautomatiseerde scans.
“What’s up?” “I don’t know,” said Marvin, “I’ve never been there.”
Door door dat specifieke onderdeel in de openingspost lijkt het dat het door delta geleverde apparaat onbruikbaar is, maar zelfs als je er een eigen router achter wilt plaasten, zal dat voor de meesten gewoon werkbaar zijn. Je moet wel met een paar dingetjes rekening houden (als je dat nodig hebt), dus dat wilde ik voor de volledigheid wel even melden...Wowbagger schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:12:
[...]
Moest een beetje gniffelen. Je zegt dat wat er in de zeer behulpzame openings post van de Delta xgspon thread staat onzin is, en vervolgens noem je drie zaken op die voor Tweakers juist beperkingen zijn van het ontbreken van bridge mode.
Dank voor het aanbod maar ik denk dat die lat vooor mij iets te hoog ligt. Voor mij is het denk ik de veiligste oplossing om iets op te zetten via de DMZ van de Nokia.Beuker schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:09:
[...]
Het Nokia modem van Delta ondersteund geen bridge mode. Daarvoor heb je een ander modem nodig. Ik ga weg bij Delta dus je kunt die van mij overnemen als je wilt. Dan kun je je eigen Fritzbox blijven gebruiken.
Het is overigens meer een modem/media converter waar glas in gaat en koper/utp uit komt.
Ik ben me in die materie aan het verdiepen en schaf dan daarna eerst een simpele router aan om mee te beginnen.
de 5590 aansluiten is echt heel simpel de fritzbox heeft al een kompleet profiel voor delta voorgeprogrameerd enige wat je moet doen juiste gegevens door geven aan delta van je fritzbox.quo_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:42:
Qua prijs is een Fritbox 5590 misschien eens niet heel veel duurder dan een goede router.
en de fritzbox op het delta profiel zetten
Mijn glazenbol is stuk. Hij weet niet in welke wijk je woont 😎BlazeMuis schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:27:
Delta heeft vanaf vandaag (01:00) tot 16 mei onderhoud in de wijk. Weet iemand wat ze aan het doen zijn? Ben wel benieuwd.
Lijkt heel Almelo te zijn als ik ook andere postcodes checkinternet4me schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:37:
[...]
Mijn glazenbol is stuk. Hij weet niet in welke wijk je woont 😎
mag toch hopen dat over het algemeen alles blijft werken werkzaamheden van meer dan een week is best langBeste heer, mevrouw,
Om u nog beter van dienst te zijn, hebben we op dinsdag 7 mei 2024 vanaf 01:00 uur werkzaamheden gepland in je wijk. Daardoor kunnen diensten mogelijk niet werken zoals je gewend bent. Onze specialisten doen er alles aan om de werkzaamheden zo kort mogelijk te laten duren. We verwachten dat de werkzaamheden uiterlijk zijn afgerond op donderdag 16 mei 2024 om 07:00 uur.
Mijn glazenbol vermoed dat het een typefout is, bij andere postcodes zie ik steeds een window van 01:00 tot 06:00 op dezelfde dag staan.hjvg schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:28:
in de wolden de zelfde mail gehad
[...]
mag toch hopen dat over het algemeen alles blijft werken werkzaamheden van meer dan een week is best lang
:strip_exif()/f/image/f4xiG2JOTrrtyjL8w6vlXmLT.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag post van Delta

Toch nog maar een keer ziggo bellen om jaartje te verlengen..
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
quo_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:24:toon volledige bericht
Modem kan wel in Bridge!
Optie 1: je kan er 1 kopen met bridge mogelijkheid bij Delta (met een zakelijk abbo erbij meende ik maar misschien hoeft dat niet)
Optie 2: je kan een zakelijke abbo nemen met een Nokia die in bridge modus kan
Ik heb het niet gedaan want je kan dan geen telefoon aansluiten omdat die dan ook uitgezet word in Bridge Modus
Ik heb dus zelf de Nokia in DMZ modus gezet, Wifi uit en voor de zekerheid ook voor mij belangrijke poorten opengezet, LAN IP verandert want dat was zelfde als die van mijn eigen Asus router en verder niks aan veranderd
Daarachter mijn Asus {AX88u Pro), gewoon met DHCP erop, en daar nog 2 Asus routers in AiMesh erop
Zo heb je praktisch hetzelfde als een modem in Bridge modus![]()
Welke postcode is dit? Ik zit nu ook alweer bijna een jaar met de glasvezelkabel tot in het huis te wachten op aansluiting (pc 9172)pietje63 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:45:
[Afbeelding]
Vandaag post van Deltahet gaat nog wel even duren
Gebruiken deze netwerken zoveel energie? Dacht dat het stuk minder was dan kabel..
Toch nog maar een keer ziggo bellen om jaartje te verlengen..
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.